PDA

View Full Version : هل 50 ٪ ارباح تكفي شهريا ؟

cairodevil
12-15-2019, 03:03
أعتقد أن هذا يكفي إذا حصلنا على 50٪ شهريًا من استثماراتنا لأن الربح من تداول الفوركس صعب للغاية وإذا حصلنا على شيء ما على أسس ثابتة ، فأعتقد أنه يكفي بالنسبة لنا كوننا متداولين إذا كنا احصل على ربح في تداول الفوركس وهو أمر جيد بالنسبة لنا.

هناك راي اخر يقول ذلك يعتمد على التجارة ومهاراتها ولكنن لا تذهب لتحقيق هدف أكثر. هدف الربح بنسبة 5-10٪ كافٍ بالنسبة لنا لأنه الهدف الذي يمكننا تحقيقه بسهولة والقدرة على كسب المزيد والمزيد من المال في كل مرة ، لذلك يجب أن يكون هناك هدف أدنى حتى نتمكن من تحقيقه بسهولة.

Eman eltaib
12-15-2019, 03:38
اتفق معك لان الطمع مش محبذ في عالم الفوركس الملئ بالمفاجأت والاسرار والذي يتأثر بالاخبار وقرارات البنك المركزي وكمان لان دخل الفوركس لا يصح ان يكون دخل اساسي يعتمد عليه كمصدر رقم ١في الدخل لكن ممكن نعتبره دخل اضافي فنسبة ٥٠%شئ جيد..والله قدرنا نجيب اكثر يبقي كويس ماكانش يبقي الحمدلله
مجهود مشكور عليه وفي انتظار المزيد
تحياتي

Ahmed Mansour
12-15-2019, 08:21
عايز اقولك على صدمه بس ماتخفش دا حقيقى ولو هى صدمه بالنسباك هاتبقى دى قمه السعاده بالنسبالى انى لو قدرت احقق 10%بس كل شهر من حسابى هابقى اسعد انسان فى العالم اللى عايز يشتغل صح ويتسمر فى الشغل ويفضل يكسب اعتقد لو عمل النسبه دى كل شهر يبقى عبقرى لكن تقولى 50% وانته كدا يادوب شايفها كويسه متواضع يعنى وبعدين عن الطمع انا هاعمل النسبه دى عايز اقولك هو ممكن بس صدقنى هاتعمل النسبه دى مرا واحده ب فى الشهر ومش هاتلحق تفرح بارباحك والشهر اللى بعده هتلاقى حسابك اتمرجن وكل شئ راح علشان مع النسبه دى انا متاكد انك هاشتغل بشكل عشوائى من غير اداره راس مال ودى المكاسب بتعتها مؤقته جدا هاتخدعك فى الاول وتتغر فى نفسك وهاتتصدم بالواقع بقا لما كل شئ يروح منك

مصطفي السيد
12-15-2019, 08:32
اخي الكريم ان نسبه ال50% ارباح شهريا هي نسبه كبيره جدا في مجال الفوركس فمعني انني حولت
100 الي 150 دولار مثلا او 1000 الي 1500 دولار خلال شهر متفاديا الخسائر فهذا في رايي
انجاز رائع المهم ان تضع الخطه للوصول الي هذه النسبه ودعك من الذين يقولون انك من الممكن ان تدبل حسابك
فهولاء كما يكسبوا بسرعه فهم يخسرون اموالهم اسرع ولا يستطيعوا الاستمرار طويلا في هذا المجال