PDA

View Full Version : اقتراح بعدم احتساب اي رد في قسم موسوعه الفوركس من ضمن البونص الشهري

youssef khory
12-15-2019, 23:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحية طيبه عطره من القلب الي المشرفين المحترمين

نرجو من سيادتكم بعدم احتساب اي رد في قسم موسوعه الفوركس من ضمن البونص الشهري لان ببساطه شديده القسم ده اصبح فيه تصارع بين الاعضاء ومن غير المنطقي ان يتم مكافئتي مرتين علي نفس المشاركه . مفيش حد بيتكفائا مرتين علي نفس الفعل في اي مجال واعتقد ان المنتدي الاجنبي ماشي بهذا المبدا
كمان الاعضاء اللي بيكسبو المسابقه هما اللي بيوصلهم البونص العالي يعني ده فيه ظلم كبير جدا لباقي الاعضاء اللي بيتعبو في هذا القسم والاقسام الاخري
هل الادارة تريد تنشيط قسم واحد فقط في المنتدي ؟؟
لابد من نظره ثاقبه في هذا الامر لان احنا بنحاول نعمل احياء لقسم التحليل وقسم الاستراتيجيات وبنشارك في موسوعه الفوركس ولا نجد بونص جيد في حين ان هناك اعضاء شغالين في جروبات تبادل واضحه يحصلون علي اعلي بونص اعتقد ان ده مش عدل
لذلك الناس اللي بتتكافا في قسم الموسوعه بالحصول علي بونص الجايزة مش منطقي نكافئهم تاني ونعطيهم بونص كبير علي نفس الموضوع .

zakariacr07
12-16-2019, 03:59
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.

إقتراحك يضر الجميع أخي الكريم لأن إحنا بنكتب في جميع الأقسام و البونيص قليل فما بالك لما يتم إلغاء بونيص الرد في قسم الفوركس أما في الموضوع الثاني أنا معاك لأن فيه ظلم كبير للأعضاء لأنه من غير المعقول الأشخاص الذين فازوا في المسابقة يأتيهم بونيص كبير و من الأحسن أن يكون الرد على هذا الموضوع من قبل الإدارة لأن كل مشاركات الأعضاء عبارة عن تخمين لا أكثر و لا أقل و أتمنى أن يرجع المنتدى مثل ما كان و تتم مكافئة الأعضاء على حسب إجتهادهم لأنه في ناس كتير بتزين الرد بألوان و كلامهم كله أخطاء إملائية يعني أن هذا ليس عادل فكيف يحصل من لا يعرف كتابة اللغة العربية على بونيص عالي و يكسب في المسابقة و أ عرف أن كلامي سوف يتم رميه مثل باقي تساؤلات الأعضاء لكن المهم أنا قلت الكلام الصواب و كفاية ظلم للأعضاء.

amrelkomy
12-16-2019, 06:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حضرتك إقتراحك ده هيضر الجميع أخي الكريم لأن إحنا اغلبية الردود والمشاركات في هذا القسم ومعلش بقي علشان كلامي ممكن يزعلك او تفهمه غلط بس دي وجهة نظري حضرتك المجموعة الي كنت معاهم او الي بينك وبينها مشاكل احنا ملناش ذنب فيها مش علشان هما في المسابقة يبقي بقيت الاعضاء يشيلو ذنبهم الافضل ليك انك تعمل الي عليك وتكبر دماغك واشتغل وانت ورزقك لان والله محدش بياخد اكتر من الي مكتوبله سواء كتير او قليل واعتقد انك شوفت ان فيه ناس الشركة خصمت منهم البونص بسبب الاخبار الي كانت علي الباوندات يعني لو هنتكلم في الصح دول ذنبهم ايه فياريت الاقتراحات تكون في حاجة تفيد الاعضاء وتفيد المنتدي وياريت كلامي برضه لتاني مرة ميكونش زعلك

Reem Tarek
12-17-2019, 12:20
السلام عليكم
اخى الكريم
متشتغل زي كل الناس فى المسابقة.
و هتحصل على نفس البونص الكبير الذى تتحدث عنه
لكن لا تطالب بإلغائه لان فى هذه الحالة فى ضرر كبير على كل الناس
فمن فضلك حل هذه المشكلة أن حضرتك تشتغل معانا فى المسابقة و ربنا يسهل و يكرمنا

تقبلوا مرورى اخواتى الكرام

ashrafshaqwer
12-17-2019, 20:46
وجه نظر تحترم اخي الكريم بس ده ممكن يضر بالاعضاء واحنا عارفين مشرفي المنتدي ممكن يحلو هذه النقطه ويختارو الانسب للاعضاء تحياتي لكم.

youssef khory
12-18-2019, 01:45
السلام عليكم
اخى الكريم
متشتغل زي كل الناس فى المسابقة.
و هتحصل على نفس البونص الكبير الذى تتحدث عنه
لكن لا تطالب بإلغائه لان فى هذه الحالة فى ضرر كبير على كل الناس
فمن فضلك حل هذه المشكلة أن حضرتك تشتغل معانا فى المسابقة و ربنا يسهل و يكرمنا

تقبلوا مرورى اخواتى الكرام

مين قالك اني مش شغال في المسابق انا بالفعل شغال فيها بس بقول رايي وياريت ردنا يكون بعيد عن اننا منتفعين من الموضوع ده ولا لا . انا بشتغل في المسابقه وفي التحليل وفي كل اقسام المنتدي مش بسيب قسم الا ما بحاول انشطه هل ده يتساوي باللي بيشتغل في قسم واحد وكمان ازاي حد يتكافا علي حاجه مرتين انتي خدتي جايزتك في المسابقه ازاي تاخدي بونص علي نفس المشاركه اللي كسبتي فيها . ده كان رايي والاختلاف في الراي لا يفسد للود قضيه تحياتي للجميع

qqq10
12-18-2019, 13:03
السلام عليكم ورحمه الله
اخي الكريم بخصوص موضوعك

والله انا معاك في ما تقول والسبب قلله المشرفين في المنتدي وجود بعض الضعاف النفوس من يردون الضرر لغير يفضل فصل المسابقه عن البونص الشهري ده راي عارف انه في ناس هتتظلم ولكن مش هيكون بنفس قدر ظلم الناس بسبب بعض الناس اللي لا تراعي ربنا في التقيمات او التبليغ عن بعض الاعضاء

نتمني من الله التوفيق للجميع
والسلام عليكم ورحمه الله

youssef khory
12-19-2019, 03:52
السلام عليكم ورحمه الله
اخي الكريم بخصوص موضوعك

والله انا معاك في ما تقول والسبب قلله المشرفين في المنتدي وجود بعض الضعاف النفوس من يردون الضرر لغير يفضل فصل المسابقه عن البونص الشهري ده راي عارف انه في ناس هتتظلم ولكن مش هيكون بنفس قدر ظلم الناس بسبب بعض الناس اللي لا تراعي ربنا في التقيمات او التبليغ عن بعض الاعضاء

نتمني من الله التوفيق للجميع
والسلام عليكم ورحمه الله

والله يا اخي الناس دي هي اللي اخترعت المخالفات في المنتدي ولكن الان يحاولو استماله الاعضاء تجاههم من خلال انهم بيظهرو المخالفات وانهم ميعرفوش يعني ايه مخالفه . علي العموم مش هنتكلم في الموضوع ده كتير كلنا عايزين المنتدي يبقي افضل والكل يحصل علي بونص جيد سواء من المشاركات او من الليكات بدون نسخ وبدون تبادل ولكن يجب علي الجميع ان يلتزم

Maro3030
12-20-2019, 01:42
انة معرفش حضرتك عايز أي بالظبط لاني معرفش أي حاجه عن موضوع المسابقات ده بس شايفه من رد الأعضاء أن دي حاجه ممكن تظلم الأعضاء ولو انت مظلوم في حاجه اتواصل مع الإداره اكيد هتدخل وتحل المشكله في وقت قصير والسلام عليكم وشكرآآ .

mostafa1998
12-26-2019, 12:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صديقي قد يكون كلامك منطقي وجيد لان كل الاعضاء اتجهوا لقسم موسوعة الفوركس وتركوا اقسام التحليل
والاستراتيجيات وقسم النقاشات الاقتصادية لكن اعتقد ايضا اننا ليس لنا الحق كأعضاء من اجل طلب مثل هذه
الامور من الادارة وانت لك الحق في اختيار القسم ومن الممكن ان تتحول لقسم موسوعة الفوركس وتحصل
على بونص كبير مثل باقي الاعضاء واذا فعلت الادارة ما تقوله انت في المستقبل ارجع لباقي الاقسام
بالتوفيق لي ولك ولجميع اعضاء المنتدى

himaya
12-28-2019, 10:11
السلام علیكم اخی العزیز
فعلا توجد مشكلۃ فی نقص المشاركات فی الأقسام الأخری لكن الحل الدی قدمته لا اراه مناسب ومن وجهۃ نظری ان تقدم الأدارۃ امتیازات اخری لتلك الأقسام لإستقطاب الأعضا إلیها.
ملاحظۃ: لمادا الغالبیۃ تجدها من خلال تدخلاتها مقهورۃ من البونص الجید الدی یقدم لبعض الأعضا یا اخی كل واحد یهتم بنفسه وكیف یحصل بونص جید افضل من ان یبقی یتتبع زملاوه وانا عن نفسی مرات احصل بونص ضعیف واخری جید ولكن ولا یوم انتبانی شعور ان ابحت علی كم تحصل فلان او علان لانه ببساطۃ لن ینفعنی ولا یضرنی فی شی بالعكس اتمنی من كل نفسی ان یحصلوا بونص جید للجمیع وفی الأخیر هدا رزق مقدر .