PDA

View Full Version : السلام عليكم اعزائ الكرام.......الفوليوناتشي متاجرة على حساب حقيقي وتحليل الباوند كنi

aissadouaba28
12-16-2019, 17:13
https://www.youtube.com/watch?v=CNg3QAznO2I

Ahmed Mansour
12-16-2019, 17:49
هو استخدام الفيبو فى الشغل ممتاز جدا هو صحيح صعب شويه علشان تقدر ترسم فيبو مظبوط وبالتالى ارقام الشغل سواء تصحيح ولا لاء تكون مظبوطه لكن الفيديو دا الحقيقه ماعجبنيش فيه اسستخدام الفيبو يمكن يكون ليه طريقه خاصه بيه هو لكن بشكل عامل مش هو دا استخدام الفيبو الامثل يعنى هو ينفع فيبو يترسم على ربع ساعه دا انا اصلا مابشتغل على فريم الربع ساعه ولا ببص عليه اقوم ارسم عليه فيبو يعنى انته تابع نفسك وراسم فيبو دا اذا طلع صح اصلا يعنى وانا اشك فى كدا طبعا متوقع تجيب كام نقطه اصل الشغل على الربع ساعه مايعتبر اسكالبينج برضوه الاسكالبينج اقل فريم النص ساعه ولو على الساعه يبقى افضل بكتير لكن علشان ترسم فيبو صح مش اقل من فريم 4ساعات غير كدا يبقى مش اسمه فيبو

anaboda
12-16-2019, 21:24
تقدم الكثير من شركات فوركس الكبار دورات تدريبية على مواقعهم اإللكترونية. باإلضافة إلى وجود الحصص المكتوبة،
يوفر الكثير منهم دورات مسجلة تحت عنوان تعلم الفوركس. كما هو الحال مع كل شي ٍء آخر، عند تعلم التداول في فوركس،
يجب أن يوضع في سياق حقيقة التداول. و قد يكون هناك في بعض األحيان شي ء مثل: الكثير من المعلومات .
فيما يتعلق بالمعرفة المتعلقة باألسواق. يجب أن تواكب
إحتمالية أن تصبح راكداً
إذا كنت من المتداولين في فوركس، فهناك دوماً
الوقت ، و أن تتمكن من غربلة المعلومات المتوفرة بشكل سهل. ما تعرفه أو ماال تعرفه ، قد يحدد درجة نجاحك أو فشلك في
سوق فوركس.
تأكد من أن تمنح نفسك بعض الوقت للتداول في فوركس، ألن معلومات العالم لن تكون مفيدة من دون تطبيق عملي، في نهاية
تعلم الفوركس يعتبر أمرا الفعلي . ً رائعاً األمر، هذا هو سبب قيامك بالتعلم . ، و لكن قيمته ال تظهر إلى عند التداول
لألمور
أختر الدورة التدريبية التي تناسب مستوى خبرتك في السوق، و طبقه في التداوالت في فوركس. سوف تجد نفسك مواكباً
بشكل تلقائي، و تقوم بدمجها في التداوالت التي تقوم بها بشكل يومي .