PDA

View Full Version : حسابات تجريبية للتعليم والتدرب

traading
12-18-2019, 00:38
حيث ان شركات الوساطة تتيح لك فتح حساب تجريبى للتعلم والتدريب مجانى ويحتوى على كل شىء من تحليل/ اخبار/ رسوم بيانية توضيحية وتقدم تلك الخدمات مجانا الى حين التعليم والتتدريب وفتح حساب حقيقى.

Ahmed Mansour
12-18-2019, 04:37
الحسابات التجريبيه لا تنفع لتعليم ولا تنفع للتدريب هى تنفع فى حاله واحده بس لو فى واحد عايز يضحك على فنسه او فى واحد عايز يدرب ازاى يخسر علشان لما يشتغل على حساب حقيقى يقدر يخسر كويس وبشكل اسرع بس هو دا الحساب التجريبى واتحدى اى متداول هنا اشتغل على حساب تجريبى فتره وساعده على الشغل على الحساب الحقيقى واوعى تقولى انا اشتغلت على حساب تجريبى وجربت استراتيجيتى وحققت ارباح كبيره اقولك اها والارباح دى بقا قدرت تحققها على الحساب الحقيقى كلمه واحده مستحيل ومافيش حد جرب الحساب التجريبى الا وبان اثره السئ طبعا لما دخل السوق الحقيقى بفلوسه الحقيقيه

Eman eltaib
12-18-2019, 05:04
هو اكيد التعلم والتجربه مهمه لاكتساب الخبره والمعرفه الحقيقيه
مجهود مشكور عليه وفي انتظار المزيد من الموضوعات الهامه*
تمنياتي لك وللجميع واياكم بالتوفيق
تحياتي

Yehia22
12-18-2019, 11:23
يرغب معظم المتداولين في تحقيق ربح وتداول أسرع ، لكن الرغبة الفورية في تحقيق المزيد من الأرباح خلال كثير من الوقت أمر خطير ، لأن سوق الفوركس ، مثله مثل أي موقع آخر ، يحتاج إلى جهد. المزيد وتعلم كيفية التعلم في النهاية ، بما في ذلك الحاجة إلى اكتساب الخبرة والمهارات باستخدام الأعمال التجارية باستخدام حساب تجريبي أو عمل في الوقت الفعلي قد يقودك إلى الربح أو الخسارة من أجل لكسب المال الذي كنت تحلم به دائمًا

amer28
12-18-2019, 12:13
موضوع جميل جدا صحيح من اراد الربح في الفوركس لابد من التعلم الجيد وكسب الخبرة اولا خاصة في الحساب التجريبي فهو بوابة التاجر نحو الاحتراف في الفوركس

doaa sary
12-18-2019, 12:35
بالفعل اخى الكريم جميع شركات الوساطة بتوفر لكل متداوال مبتدء حساب وهمى مجانى نقدر بالاسم والاميل نعملة فى خلال ثوانى ونقدر نتاجر على منصة الميتاتريدر الحقيقية ونفس الاسعار وكل حاجة
ونتدرب على الاستخدام ودخول السوق لاكن مجانى وبمال وهمى لاخسارة هتنفع ولا مكسب هيفيد لاكن هنقدر ناخد على منصة التداوال ونجرب نحلل بنفسنا ونجرب كذا استراتيجية للتداوال ونختار الافضل

skylol
12-18-2019, 13:18
السلام علكيم ورحمة الله وبركاته اهلا وسهلا بكم في قسم النقاش العام حول التداول

اخي الغالي بخصوص موضوعك فان الحساب التجريبي يكون لتجربة الشركة بشكل عام وتجربة التداول وتجربة الاستراتجيات التي يريد المتداول تطبيقها على الحساب الحقيقي والاموال في الحساب التجريبي تعتبر اموال غير حقيقية اي ان الحساب التجريبي لا يوجد في ربح ولا خسارة لذلك يجب عللى المتداول قبل بدا التداول على الحساب الحقيقي التدرب على الحساب التجريبي لفترة لا تقل عن 6 اشهر والاهم عدم دخول بلوتات كبيرة حتى لا تتعود عل ىذلك وتطبقه على الحساب الحقيقي وبالتوفيق للجميع

ForexGuru
12-19-2019, 02:09
انا مش مع نقطه الحساب التجريبي خالص ﻻنك مهما اشتغلت ع التجريبي وكسبت او خسرت ده مش هيكون نفس نتيجتك فالحساب الحقيقي ﻻن انت في عقلك الباطن هنا عارف ان ده رصيد وهمي وفالحساب الحقيقي عارف انها فلوس حقيقية وهنا دي معضله الموضوع التدريب من وجهه نظري ﻻزم يكون علي حساب حقيقي ومش بونص مجاني ﻻزم يكون بونص تاعب فيه عشان تحافظ عليه زي بونص انستا كده

traading
01-19-2020, 01:03
حيث ان شركات الوساطة تتيح لك فتح حساب تجريبى للتعلم والتدريب مجانى ويحتوى على كل شىء من تحليل/ اخبار/ رسوم بيانية توضيحية وتقدم تلك الخدمات مجانا الى حين التعليم والتتدريب وفتح حساب حقيقى.

https://forex-arabic.com/customavatars/475160810.jpg (https://ibb.co/18XS2KP)