PDA

View Full Version : لا تعتمد على الفوركس

Yehia22
12-18-2019, 11:18
قد لا يكون تداول الفوركس هو المصدر الرئيسي للدخل لأي شخص على المدى القصير ، ولكن تحقيق هذه الدرجة يتطلب منك أن تصبح محترفًا في تداول الفوركس وهذا ممكن فقط مع مرور الوقت والخبرة العملية والمهارة ممارسة الأعمال التجارية أو بدء عمل تجاري مع شخص ما يعتبر الكثير. إنها خسارة وبالتالي فهي غير آمنة عندما يكون الاعتماد على الفوركس هو المصدر الوحيد للدخل

doaa sary
12-18-2019, 12:37
حسب كل شخص يعنى لو شخص يملك وظيفه ثابتة طبعا يبقى افضل بكتير والفوركس ينفع كاعمل جانبى لانة مش محتاج اصلا منك وقت وممكن المتابعه من خلال الموبايل وتعديل وغلق صفقاتك
لكن انا مثلا بنت وماليش دخل اخر ومعرفش الا الفوركس وهو وظيفتى الاولى والاخيرة والاساسية وبشكل شخصى المنتدى والبونص فا مفهاش مشكلة لو حد معندوش وظيفه الا الفوركس لاكن يحاوال يكبر راس مالة ويتعلم اكتر ويزود دخلة

ForexGuru
12-19-2019, 02:19
والله الواحد ديما مشاعره متضاربه بخصوص الفوركس ساعات يقول اعتمد عليه وساعات يقول متعتمدش عليه
بص اسواق المال بتعتمد علي النفسيه ومفيش حد فالدنيا نفسيته قويه 100% مدي الحياة ﻻزم في كبوه
وده يقولك ان مينفعش تعتمد عليها بنسبة مليار فالميه مهما كانت نتايج ارباحك

Maro3030
12-19-2019, 02:51
فعلا كلامك صح جداا ما ينفع تعتمد علي الفوركس في الأول خالص لأنك يوم هتربح ويوم هتخسر يعني ولو كمان حسابك صغير يعني مش هتعرف توفر مصدر رزق كويس فلام تحاول انك تتعلم اكتر لو ناوي تعتمد علي الفوركس في الدخل ومصدر للرزق ومشكور علي الموضوع

zakariacr07
12-19-2019, 03:03
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.

الإعتماد على الفوركس كمصدر دخل وحيد هو أمر محتم لكل من ليس لديه شغل أما بالنسبة الذي لديه عمل فأكيد سوف يكون الفوركس مصدر الدخل الأول و في بعض الأحيان يكون بمثابث هواية الذين يملكون المال أخي الكريم أضف إلى ذلك أنه من لديه الخبرة اللازمة للنجاح في هذا السوق يمكنه أن يحقق أرباح خيالية و هذا ما يجعل الفوركس فرصة لكل شخص للتخلص من الفقر نهائيا و بالتوفيق لجميع أعضاء المنتدى الكرام.

Ahmed Mansour
12-19-2019, 04:49
هو بعد مده من التداول والشغل انا اتاكدت الحقيقه ان الفوركس لا ينفع مصدر دخل ثابت او هو المصدر الاساسى للدخل ولا حتى ينفع يبقى مصدر تانى للدخل تخيل بقا صحيح كلنا كنا فى الاول داخلين على الفوركس والشغل وانه هو الحاجه الوحيده اللى هاتحقق احلمنا وان هو دا اللى هايبقى الاساس بتعنا وهانسب اشغلنا ونركز مع الدولارات وبس لكن بعد شويه قولنا لا مش ينفع يبقى هو المصدر الاول للدخل ودا فى خطوره ومجازفه جدا على حياتك وحياه اسرتك وبعد شويه كمان انا بقا اتاكد ان الفوركس لا ينفع مصدر دخل اول للشخص ولا تانى ولاينفع اى مصدر للدخل اصلا

مصطفي السيد
12-19-2019, 05:49
اخي من الصعب الاعتماد علي الفوركس كمصدر وحيد للدخل لانه سوق متقلب ولكن وعلي اقصي تقدير
يمكن اعتبار ان التداول هو محاوله لزياده الدخل وتحسين احوال المعيشه علي ان لا نتداول باي اموال
ضروريه لحياتنا اليوميه حتي لا يتسبب الفوركس في ارباك ميزانيتنا الخاصه