PDA

View Full Version : أسعار السكّر تحاول التعافي – تحليل - 19-12-2019

amer28
12-19-2019, 18:05
قدّم سعر السكّر تداولات إيجابية ملحوظة يوم أمس ليختبر حاجز 13.50، ويعود للانخفاض والتحرك قرب المتوسط المتحرك 50، مع ملاحظة أن مؤشر ستوكاستيك يبدأ بتقديم إشارات تقاطع سلبي الآن، مما يشكّل حافز سلبي ننتظر أن يساهم بدفع السعر لاستئناف الاتجاه الهابط المتوقع للفترة القادمة، والذي يتواجد هدفه الرئيسي التالي عند 13.05.

بالمقابل، يجب الانتباه إلى أن استمرار الموجة الهابطة المقترحة يتطلب الثبات دون مستوى 13.55.

نطاق التداول المتوقع لهذا اليوم ما بين الدعم 13.20 والمقاومة 13.55

الميل العام المتوقع لهذا اليوم: هابط

Ahmed Mansour
12-20-2019, 08:05
طبعا انا عمرى مافكرت اشتغل على موضوع السكر دا ولا اعرف الشغل عليه ازاى ولا عمرى وانا فى الفوركس شوفت حد بيتكلم عن موضوع السكر دا والتداول عليه من اساسه حتى انا ماعرفش ايه الرمز الخاص بيه ياريت بعد كدا تبقى تكتب الرموز للازواج ولا السلع خصوصا لو مش معروفه او مابيتمش عليها تداول اصلا واعتقد انته برضوه زينا كدا عمرك ماجبت حتى شارت السكر دا عندك على الميتاتريدر ودا طبيعى يعنى وكويس ان الواحد مايدخلش فى اى حاجه كدا وخلاص والافضل نشتغل على الازواج اللى معروفه للجميع واللى عليها معدل سيوله مرتفعه بدل مالوحد يدخل فى صفقه ومايعرفش يخرج منها

mamin
12-20-2019, 13:03
مشكور اخي الكريم على الشرح الرائع والمتميز الخاص بتحليل ازواج العملات وكيفية تحركها لابد من فهمها بشكل جيد والعمل بها من اجل تحقيق الربح

Mahmoud Rashwan
12-20-2019, 15:45
بصراحة اول مرة اعرف ان في تداول علي حاجة اسمها السكر الا هنا فعلا ولا أفهم فيه شيئا ولكن اتمني لكم النجاح والتوفيق ..