PDA

View Full Version : نصيحة لعشاق الفوركس

abdelawal abdelrahman
12-20-2019, 00:52
عليك بتباع استراتيجية خاصه فيك ولا تتابع صفقات محللين مهما كان ثقتك في المحلل
لانه ربما يشتغل هو بستوب او تبريد وهو يعلم ان حسابه يكفي لذلك بينما انت لو تتابع كل يوم محلل كل يوم راح تعمل على طريقة مختلفه وتكون ملخبط وتنتظر الرد منه ومهما قال لك ان الصفقة قوية جدا انت تتوقع ان الصفقة لان ترجع عليك وتتفاجى بنعكاس الصفقة عليك بعدد نقاط كبير وانت لاتستطيع التصرف لانها الاستراتيجية خاصه فيه وليس فيك
نصيحه حط لك مكسب معين فالصفقه وكذلك خساره معينه ترضى بها وحاول يكون مكسبك يكون واحد في كل الصفقات وكذلك الخسارة وبذلك يزيد الحساب باذن الله

ForexGuru
12-20-2019, 01:45
بظبط كده الله عليك لسه كنت بكتب فالقصه دي احسن حاجه ان تكون الاستراتيجية اللي بتتداول بيها بتاعتك بنفسك وانت اللي عاملها وده مش معناه ان تهبد لكن تكون علس أسس وحقيقيه مش بتوهم نفسك عشان ده اول طريق النجاح فالفوركس

Maro3030
12-20-2019, 02:42
انا مش بتفق في الكلأم كله انا من راءي انك لازم تعرف آراء من حولك من عندهم خبره كبيره في الفوركس لكن طبعا تدير حسابك بنفسك يعني لازم تشوف في أي جديد في الفوركس جمع معلومات عن كل حاجه وحاول تاخد اللي يفيدك في المجال ده رأي طبعا وموضوعك يحترم

ashrafshaqwer
12-20-2019, 16:04
جزء من كلامك صحيح اخي الكريم فلابد وانت تداول بنفسك مع الاخذ في الاعتبار انك تلتزم بادارة راس المال وتحط لنفسك رنج معين في الربح ولا تطمع ابدا لا ن الطمع يؤدي الي الخسارة وايضا لابد من انك تاخذ من اعلي منك خبرة معلومات تفيدك.