PDA

View Full Version : هل يمكن وضع 50دولار بونص في حسابي انستا فوركس وأربطه مع خبير بـ50 دولار كرأس مال ؟

roussi27
09-01-2012, 17:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إخواني الكرام ،
أردت أن أعلم ردود ومواضيع منها أفيد ومنها أستفيد حتى أجمع 50 دولار وتنقل إلى حسابي انستا فوركس

فبعدها سيكون عندي رأس مال 50 دولار ، هل أستطيع أن أربطه مع أحد الخبراء ؟؟

وبمالثال كم سيكون دخلي الشهري ؟؟

eslam2665
09-01-2012, 18:02
اخى الكريم تعلم اكثر عن الفوركس وتداول واصبر ولا تتسرع فى الصفقات ولا تيأس
وابذل مجهود وكلما بذلت اكثر نلت اكثر
اهم شئ البعد التام عن اليأس والمغامرة والطمع والتحلى بالصبر والتركيز والتنظيم

A7mad_Aziz
09-01-2012, 18:11
اخي الفاضل من الممكن الحصول علي بونص 50 دولار وذلك حسب مجهودك ومن الممكن تجعل احد الخبراء يدير لك الحساب واتمني لك التوفيق

thebest
09-01-2012, 18:20
اخي انت لا تستطيع تحديد ربح من التجارة فهي ربح وخسارة ولكن
يعتمد علي الشخص الذي ستختارة

roussi27
09-01-2012, 23:15
اشكركم جزيل الشكر على إجاباتكم

لكن هل يمكنني أن أدخل بـ50 دولار كرأس مال ؟؟
هل يوجد خبير يقبل الإستثمار بـ50 دولار رأس مال ؟؟

sa3idsmp
09-05-2012, 14:27
يمكن عزيزي ان تربطه مع احد محترف يكون يحقق ارباح بشكل مستمر
ويكون راسماله لا يتجاوز 1000 دولار وانت تحدد قيمة اللوت على 0,01 دولار
عندئد يمكنك تحقيق ربح لكن ليس بالمهم والكبير غير انه سيضمن لك نوعا من الاستمرارية
وعدم ضياع حسابك

fares012
09-06-2012, 14:35
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف الخلق اجمعين سيدنا محمد خاتم النبيين والمرسلين

والمبعوث رحمة للعالمين

عليه افضل الصلاة واتم التسليم

اشكركم جميعا على ما تقدمونه للجميع من مساعدات على ان يكون لهم مدخل ربح يعينهم على الحياة

اضم صوتى لصوتك اخى الغالى

بس لابد من الادارة وضع شروحات لجميع الاستراتيجيات لكى نتبعها

حتى تساعد المبتدئين ان يسلكو الطريق الصحيح وكذلك المحترفين

eng2012
09-09-2012, 01:14
اعتقد ان الامر يحتاج الى خبراء للرد لانى لا استطيع ان اقول فى ذلك الموضوع
لانى لم اقم باستخدام الخبير من قبل لانى اخشى ان اترك ما يعبث باموالى دون ان اكون مطمئن له

same
09-09-2012, 01:31
الخبير يا عزيزي لا يقبل بالمبالغ الصغيره لانه يتقاضى نسبه من الارباح ولا يساهم بالخساره فهو شريك بالمكسب فقط لذلك يفضل المبالغ الكبيره للحصول على مكاسب اكبر ونصيحتي لك ان تتعلم خير من الاعتماد على الاخرين

---------- Post added at 01:31 AM ---------- Previous post was at 01:22 AM ----------

انا اكرر دوما الحكمه القائله علمني اصطاد خير من ان تعطيني سمكه كل يوم وهذا ما يقدمه لنا هذا المنتدى الرائع ان تجمع مبلغ من المال وتتاجر وتتعلم لان لا احد يعرف ويخاف على مصلحتك اكثر منك شخصيا ولك الخيار

hesham1046
09-09-2012, 01:34
الدخول معا خبير الادارة راس مالك فيها خطورة 100% يا استاذى العزيز كثير والله جدا بننصح اعضاء هنا انهم لازم يتعلمو الاول لازم بس انتو بتكونو عايزن المكسب السريع من غير اى تعب ودة بيخليك تفشل ومش بترجع تانى

ياريت تفهمنى الخبير مش احسن منك انت ولا عقلة احسن منك انتا لا انت الاحسن اتعلم وفى مليون الفديوهات على اليوتيوب ولو احتجتك اى حاجة انا تحت امرك بس اتعلم الاول على حساب تجريبى صدقنى هاتكسب وبعد كدة هايكون عند جراء فى التعامل معا الفوركس

hassan347
09-09-2012, 02:28
الدخول معا خبير الادارة راس مالك فيها خطورة 100% يا استاذى العزيز كثير والله جدا بننصح اعضاء هنا انهم لازم يتعلمو الاول لازم بس انتو بتكونو عايزن المكسب السريع من غير اى تعب ودة بيخليك تفشل ومش بترجع تانى

ياريت تفهمنى الخبير مش احسن منك انت ولا عقلة احسن منك انتا لا انت الاحسن اتعلم وفى مليون الفديوهات على اليوتيوب ولو احتجتك اى حاجة انا تحت امرك بس اتعلم الاول على حساب تجريبى صدقنى هاتكسب وبعد كدة هايكون عند جراء فى التعامل معا الفوركس

السلام عليكم ورحمه الله

جزاك الله كل خير على حماسك ان المبتدئين يتعلموا

وفعلا مشكلتنا اننا نحب ان الربح يجى بسرعه وبدون مجهود وده طبعا مستحيل يحصل لان اجدادنا قالو زمان

من جد وجد ومن زرع حصد

فلو الواحد مبذلش مجهود فى شيئ هيربح منه فهو مش هيربح لو عمل ايه لازم نتعلم ونجتهد

وشكرا لك على الطرح اخى

foxdes.net
09-09-2012, 03:15

إخواني الكرام ،
أردت أن أعلم ردود ومواضيع منها أفيد ومنها أستفيد حتى أجمع 50 دولار وتنقل إلى حسابي انستا فوركس

فبعدها سيكون عندي رأس مال 50 دولار ، هل أستطيع أن أربطه مع أحد الخبراء ؟؟

وبمالثال كم سيكون دخلي الشهري ؟؟

انا في الحقيقة لا اعلم لا زلت مبتدى

sagda
09-11-2012, 09:36

انا متفقة مع رايك تماما فى موضوع ربط الحساب بالخبير لية انا اعتمد على شخص اخر ممكن من خلالة اخسر وايضا عندما اكسب لما يكون هو ذو الفضل علية لماذا ؟

azifek
09-13-2012, 23:25
بالنسبة لي أفضل الإعتماد على خبير للأسباب التالية :
1- من اسمه واضح انه خبير و تكون اغلب صفقاته ناجحه وله دراية بسوق المال و آخر الأخبار و تجربة و خبرة كبيرة
2- عدم تضييع وقتي أمام شاشة الكمبيوتر
3- لأنني سبق لي أن تاجرت و خسرت كثيرا
كل هذه الأمور تجعلني أفضل خبير يتداول بحسابي

fnaan
09-14-2012, 02:09
اولا نظام الكوبى فوريكس قد يعتمد اكثر على رأس مالك أن الخبير لو رأسماله كبير مش هيقبل مبالغ صغيره لانها مش هاتكون متناسبه مع رأس ماله ثانيا عشان المخاطره العاليه الى ممكن تتعرض ليها لو حسابك صغير خصوصا لو الخبير بيتدوال على المدى الطويل اما النقطه الاخيره الى بعض الاعضاء اجابوا عنها انك تدوال بنفسك احسن فدا اكيد احسن بس بالمنطق يجماعه حد نفسه يحس بربح جاى ليه وهو مبتدأ مفيس قدوامه غير كده وعملية ان الخبير مش هيحافظ على رأس عفوا انا اعترض لانو مكسبه من كتر ثقة الناس فيه يعنى لو خسر كتير هايخسر الناس الى معاه ومش هايعرف يخلى حد يشارك معاه تانى اهم حاجه راعى حجم الرافع وتناسب رأس المال وحاول ان تصل الى اقصى قدر ممكن من البونص قبل الدخول واتمنى ان اكون اجبتك اجابه مريحه واتمنى من الله لك ولنا التوفيق

HOUSAMMI
09-15-2012, 14:06

كنت اشجع العمل عبر فوركس كوبى بس فى الايام الاخيرة الماضية وجدت به مخاطرة كبيرة لضياعالحساب

ziko
09-15-2012, 14:36
اخى الكريم من الممكن ان بتعرض للتدمير والخبير يزيد راس ماله وذلك لانه يتبع اداره راس مال غيرك
فلابد من الاعتماد على الذات

y4x
09-15-2012, 15:04
انت لسة جديد لازم تتعلم الاول وبعد كدة تتاجر بنفسك احسن لك

اصبر شوية وبعديم هنا فى المنتدى فيه دورات تدربية ممكن تشترك فيها

هنا فى المنتدى

الرابط اهو

http://forex-masr.com/showthread.php?689

ayman.shosha
09-15-2012, 20:53
تعلم اخى العزيز ان تدير حسابك بنفسك
ولا فما المتعة فى دخول المجال
ام انك تتكبر على التعلم
اطلبوا العلم ولو فى الصين

ahmed zayan
09-15-2012, 21:01
اخى يظهر عليك انك لسه جديد فى الفوركس بصفه عامه وفى المنتدى بصفه خاصه
فلابد من التعلم الاول وبعد ذلك ان تذهب لكل ماتريد

elkhawaga
09-16-2012, 12:21
السلام عليكم يا اخى الغزيز لا يمكن تحديد كسب محدد شهرى انت تتعامل فى الفوركس من الممكن ان ترنح الكثير و ايضا معلاض للخسارة و التجارة مكسب و خسارة

same
09-16-2012, 12:36
اخي احتماليه الربح والخساره متساويه في السوق وهي 50% ولكن هناك طرق واستراتيجيات تزيد من فرص الربح وتقلل من فرص الخساره واهمها الخبره والتعلم والتحليل الفني للسوق

elkhawaga
09-16-2012, 22:13

ali1
09-17-2012, 18:46
السلام عليكم . اخي العزيز . انا صراحة لا اشجعك على هذه الفكرة , وحاول عدم التسرع في اتخاذ القرار وخاصة في موضوع التجارة بالعملات وحاول ان تطور امكانياتك ومهاراتك في التداول واعتمد على نفسك في تحصيل ارباحك . وبالموفقية للجميع . والسلام عليكم

Safaa Trader
09-17-2012, 19:18
ولكن لماذا لا تتعلم وتقوم بكل شيء بنفسك؟
هنالك الكثير من الطرق المربحة والتي يمكنك القيام بها بنفسك بالاضافة الى مساعدة الخبير في بعض الامور التي تعصي عليك

karem amen
09-22-2012, 21:59
المتاجرة مع خبير اخى صعبه جدا لانى الخبير بدخل فى الصفقات بفوليم كبير
ولكن من وجهه نظرى انك تدريها بنفسك افضل
لانى محدش هيحفظ على محفظتك اكتر منك

piotos
09-23-2012, 05:41
--اخى الكريم تعلم اكثر عن الفوركس وتداول واصبر ولا تتسرع فى الصفقات ولا تيأس

heba 7
09-29-2012, 18:39
التعلم والصبر مفتاح النجاح للفوركس
اصبر اخى قليل من الوقت تعلم فية حتى لاتحتاج لخبير او احد

maaado
09-29-2012, 19:52
وايه المانع لما تتعلم وتفتح حساب تجريبي تتمرن فيه علي التداول
وتذيد خبرتك وتبقي خبير نفسك
المهم تتضع اهدافك وتبداء تتعلم واتعب شوية
مش لازم الربح السريع
ضع استراتيجية متوسطة او طويلة المدي للتعلم

Mohammad bawaneh
09-29-2012, 20:00
أنا فعليا جربت التداول
لكن فيلا يخص وضع ال50
دولار ما جربتها.

educatetrading
10-02-2012, 21:43
انا ما اريده في هذا الموضوع هو تجارب اعضاء سابقيت قبلنا يقولوا لنا من الشخص الذي اختاروه وكم كانت نسبة الربح والخسارة طبعا فقط لنكون فكرة اما نبقى هكذا كل واحد يسأل الاخر فلن نصل لنتيجة فعلية وبالتوفيق للجميع

farahatxbs
10-03-2012, 14:05
بسم الله الرحمن الرحيم
بصراحه اراء مفيده جداً
وانا مع رأى الاخ الكريم اللى قال علمنى الصيد
اللهم انفعنا بما علمتنا وعلمنا ما ينفعنا وزدنا علماً

ahmeddd2210
10-17-2012, 22:35
اخى العزيز لا تتسرع باللجوء الى خبير حاول وتعلم اكثر ولا تجازف حتى لا تيئس
شكرا

themoon
10-18-2012, 00:59
اخى هناك كتب كثيرة يمكن أن تفهم منها ولا تستعجل وتعلم
ولو اردت ان تربطه مع محترف فممكن ان تربطه
ولو احتجت حاجة انا تحت امرك

mohamed10037
10-18-2012, 01:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد التحية والسلام اخوانى الكرام على جميع الاعضاء
انا اريد ان اعرف هل يمكن وضع 50دولار بونص في حسابي انستا واربطة

GalaxyGuard
10-18-2012, 01:18
الخبراء لا يقبلون المبالغ القليلة حاول ان تتعلم وتجرب بنفسك لتكسب المزيد من الخبرات فالخبير قبل ان يدخل السوق كان مثلنا لا يعرف شئ لكته ثابر وصبر وربح وخسر واكتسب الخبرة عبر الوقت والممارسة والقراءة والتعلم

kingmora2005
10-18-2012, 10:20
اريدك ان تفهم الخبير مش احسن منك انت ولا عقلة احسن منك انتا لا انت الاحسن اتعلم وفى مليون الفديوهات على اليوتيوب ولو احتجتك اى حاجة انا تحت امرك بس اتعلم الاول على حساب تجريبى صدقنى هاتكسب وبعد كدة هايكون عند جراء فى التعامل معا الفوركس

zezoo torky
10-24-2012, 04:49
اعتقد ان الامر يحتاج الى خبراء للرد لانى لا استطيع ان اقول فى ذلك الموضوع
لانى لم اقم باستخدام الخبير من قبل لانى اخشى ان اترك ما يعبث باموالى دون ان اكون مطمئن له

demitri86
10-24-2012, 04:58

نعم اخي كلامك عين الصواب الانسان بحاجة للمغامرة حتى يتعلم اما انك تعطي اموالك لخبير اول شيء ستخسرها عاجلا ام اجلا ثاني شيء ربما تربح و تستفيد اموال لكنك ستبقى دائما مبتدئ و في حال خسرت اموالك ستكون ضيعتها بلا فائدة

Mosty92
10-24-2012, 05:56
زي ماالأعضاء الأفاضل زكروا
لازم التعلم الأول وده اهم شئ, مع شوية مجازفة محدودة برضه
وفعلا الخبير مش اذكي ولا احسن منك في حاجة

zezoo torky
10-24-2012, 21:36
علي ما اعتقد لابد من التعلم افضل

emyforex
10-25-2012, 20:29

ممكن تولي خطوره لييييييييه مهو اكيد حد محترف هيكون ارباحه اعلي من خسايره وهيكون افضل مننا كمبتدئين
ولا ايه الخطوره من وجهه نظرك
انا معرفش عن النظام دا كتير ومتردده

hossam eden
10-26-2012, 01:43
اولا هو من الافضل انك تتعلى بنفسك ومع الوقت هتكونى خبيرة انتى كمان
انتى ش اقل من اى شخص ذكاء لكن الموضوع ممارسة مش اكتر وده هيجى مع الوقت وان شاء الله تحسى بمتعة الربح بنفسك

aladdensima
10-26-2012, 12:11
كنت اشجع العمل عبر فوركس كوبى بس فى الايام الاخيرة الماضية وجدت به مخاطرة كبيرة لضياعالحساب

بالفعل الفوركس كوبي انا بحثت عنه وحاولت افهم الية عمله لقيت كلام كتير وبعد ضياع الكثير من وقتى لقيت انهم لف ودوران ومفيش قواعد محدده ثابته او اليه تجعلنى اتحكم في الحساب بصوره كبيره وامنه لذلك عزفت عنه وتركته وامارس الفوركس بنفسي واتعلم من اخطائي واكيد في يوم هكون قادر انى ادير محفظتى باحتراف

ebram
10-26-2012, 12:17
جيد ان تعتدمد فالبدايه علي خبراء ولاكن يجب ان تددرب علي الفوركس حتي تتم تداول الفوركس بشكل جيد

adeel
10-26-2012, 12:24
اعتقد وقد قرأت الموقع في اللغه الانجليزيه ان هنالك نظام paam نظام يسمح لك بالاستثمار ب 10 دولار .ابحث في الموقع واعتقد انك ستنال مبتغاك وان شاء الله خبرنا على كل الاحوال واعتقد انه بأمكانك الاختيار من الخبراء الموحودين .

baby
10-26-2012, 12:28
اخى الكريم الاموال التى سوف تخسرها مع الخبير
يمكنك ان تخسرها بمفردك لتتعلم من اخطائك وتتدرب على السوق

gameman1
10-26-2012, 20:56
نعم يمكنك هذا اخي ولكن شرط ان يكون الخبير له راس مال كبير وله خبرة كبير في الفوركس واذا كنت تريد ان تعرف ما هو دخلك الشهري فهذا حسب النسبة الي هتاخدها من التاجر ممكن عشرين في المية في الشهر او عشرة في المية او 30 في المية علي حسب

haytham_mhmd
11-11-2012, 20:13
بسم الله الرحمن الرحيم
بصراحه اراء مفيده جداً

نعم اخي اكيد لتعلم افضل بكثير لكن هل من الممكن ان تجيب علي سؤالي
اذا كنت مبتدا ولن تبدا التجاره الا بعد 3 او 4 شهور هل من الافضل ان تترك المال في الحساب او في المنتدي مجمد دون حراك وهناك وسيله ممكن ان تفيد كاذا احسنت اختيار الشخص المناسب
في زياده راس المال المودع بالحساب لكي يكون لديك قاعده اكثر صلابه عندما تبدا في التدوال بنفسك

طبعا المر يحتوي علي خطورة في فقدان جزء من راس المال او كله وذلك امر طبيعي في الفوركس ولا احد بيد عنه

عن نفسي ارفض تجميد الاموال وافضل ان تكون في حركه دائمه

haytham_mhmd
11-11-2012, 20:26

اذا انا مبتدا واتدرب فالخبير سيكون افضل مني حاليا بالتاكيد في اداره الحساب وانا افضل ان اذيد راس مالي اثناء فتره التدرب بدلا من ابقاء راكدا
يجب عدم اضاعه الوقت في الانتظار

joker7diaa
11-11-2012, 21:21
المبلغ قليل أخي يعني حتى لو كان خبير وملك .. الخ , 50 دولار ايه الربح يلي راح تحققه منه , أنا بقول اذ بدك تشعر بربح أو تحس انك بتربح لازم تبدا بمبلغ اكبر من هيك , لا أعرف كم ويفضل الا يقل عن 100 دولار

lotfi2528
11-16-2012, 18:48
السلام عليكم و رحمة الله
من الأفضل لك أخي أن تتعلم واللي يسأل مايتوهش
لم لا تحاول بجد فهم سوق التداول و التحليل الفني و تقوم يدويا بعمليات البيع و الشراء وتخسر مرة و تكسب أكتر من مرة وهكذا
تقبل مروري
شكرا

moutazm29
11-16-2012, 23:51
اظن ان حساب الونص يسمح لك ان تتبع شخص في نظام الكوبي اما تحديد الربح فهذه تجاره ممكن ان تربح و ممكن ان تخسر و اسال الخبراء عن هذا الموضوع بالتوفيق

rania salah
01-14-2013, 12:44
اخى الكريم انت لا تستطيع تحديد ربح من التجارة فهي ربح وخسارة ولكن
يعتمد علي الشخص الذي ستختارة و ان شاء الله بالتوفيق

osama80
01-15-2013, 22:00
اخى العزيز يمكن ان تربطه مع احد محترف يكون يحقق ارباح بشكل مستمر ويكون راسماله فى حدود 1000 دولار وانت تحدد قيمة اللوت على 0,01 دولار
عندئد يمكنك تحقيق ربح لكن ليس بالمهم والكبير غير انه سيضمن لك نوعا من الاستمرارية وعدم ضياع حسابك بالتوفيق انشاء الله

habibdoom
02-02-2013, 19:14
السلام عليكم
يا اخي الفكرة مش بالكم ولا الدخول معاه ب50 ولا 100 دولار الفكرة انك خسران في الحالتين
وذلك بعدم اكتساب اي خبرة نتيجة اعتمادك على الاخرين
بالتوفيق

ahmedddd2210
02-09-2013, 11:16
السلام عليكم
من الممكن الحصول علي بونص 50 دولار حسب وقتك ومقدرتك وتربطهم بتاجر يتاجر لك ولكنى لاانصحك بذك
شكرا

salma saad
02-13-2013, 00:40
طبعا ممكن تربط حسابك باحد الخبراء بس المهم تظبط حجم اللوت اللى محدده
ومن ناحيه الارباح دى بيحددها ادارة راس المال

tydia
03-09-2013, 00:59
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
بالاوفيق لك اخي بصراحة ليس لدى اي فكرة بالنسبة لي عضوة مبتدأة مثلي
اســـال الله التوفيق

bidaaa
03-09-2013, 02:06
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
اخى الكريم يمكن ان تفعل ذلك بس المهم هوتظبط حجم اللوتاللى حددة من ناحية
الارباح شكر

Wael Moharram
03-09-2013, 03:05
اه طبعا ممكن تحقق بونص 50 دولار واكتر كمان وبعدين ادخل بيهم فى التداول
بس لو معندكش خبره اربط حسابك مع حد محترف وبيحقق ربح

osos010
03-09-2013, 13:27
السلام عليكم
اخى الفاضل انا من رايى انك تتعلم اكثر واكثر وتقرأ كثيرا فى التداول لان الدخول من المتاجرين خطر كبير
فمن رايى انك تداول بنفسك من الافضل
تقيل مرورى
تحياتى للجميع

haboub_fseg
03-09-2013, 13:30

ياريت تفهمنى الخبير مش احسن منك انت ولا عقلة احسن منك انتا لا انت الاحسن اتعلم وفى مليون الفديوهات على اليوتيوب بس اتعلم الاول على حساب تجريبى صدقنى هاتكسب وبعد كدة هايكون عند جراء فى التعامل معا الفوركس

ramzi-s
03-11-2013, 12:52
اخي العزيز لا تتسرع تمهل وتعلم اولا كل شئ عن التداول في الفوركس حتى لا تخسر راس المال

hazar
03-12-2013, 12:40
السلام عليكم و رحمة الله و بركــــــاته
عليك التعلم على التجريبي اخي الغالي فنضام الكوبي بصراحة في نسيبة من الخطوة و مش مضمون بتاتا
تقبل مروري مع فائق احترامي لكـ

Mr.Blade
03-24-2013, 00:57
تمام عندكوا حق والله المفروض نتعلم
بس المشكله ان احنا فى وقت محتاجين فيه فلوس والكوبى هو اسرع طريقه

hellelali
03-24-2013, 01:29
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا علي الفائدة
وممكن بهده المعلومات يكون الطريق اسهل
;)

taoufik bajjou
03-24-2013, 19:14
السلام عيكم اخي الغالي نعم ي يمكنك دلك بكل سهولة لكن الدخل الشهري ليس محدد و يمكن أيضا أن يخسر حسابك الأمر ليس مستبعد

amimar
03-24-2013, 19:27
نعم يمكن وضع راس مال او البونص 50 دولار ويمكن المتاجرة به يسلمو علي طرح الموضوع

jawado88
03-24-2013, 22:32
بارك الله فيك على طرح السؤال والجواب هو انه ممكن ربح البونص والاستثمار فيه سواء بنفسك او عن طريق عميل، شكرا لك.

elham
04-02-2013, 15:30
السلام عليكم
الصبر مفتاح الصبر لا تتسرع اخي الكريم

ahmaddidat
04-06-2013, 01:12
ماقاله الاخ صحيح وانا متفق معه تماما لان التعلم والمتاجرة باموالك افضل من الاعتماد
على الاخرين وهدا فيه خطورة لانه لا يحرص على مالك مثلك

online2020
04-06-2013, 01:20
ممكن تبقى بداية جيده لك حتى تتعالم وتكتسب الخبرات
ومن ثم تتاجر بنفسك وتحترف الفوركس

M_Salah
04-07-2013, 22:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعتقد ممكن بس حابب اقولك
انك مش خسرت مش هاتعرف تسحب المبلغ الباقى لأنه مختلط مع البونص

roro2233
04-07-2013, 23:34
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف الخلق اجمعين سيدنا محمد خاتم النبيين والمرسلين

والمبعوث رحمة للعالمين

عليه افضل الصلاة واتم التسليم

اشكركم جميعا على ما تقدمونه للجميع من مساعدات على ان يكون لهم مدخل ربح يعينهم على الحياة

اضم صوتى لصوتك اخى الغالى

بس لابد من الادارة وضع شروحات لجميع الاستراتيجيات لكى نتبعها

حتى تساعد المبتدئين ان يسلكو الطريق الصحيح وكذلك المحترفين

بارك الله فيك اخى الفاضل اتمنى من الاداره وضع بعض
البدائل التى يمكن من خلالها يختار المبتدء للربح او الاستفادة القصوى من البونص

الباحث
04-08-2013, 00:27
الاعتماد منذ بداية الطريق على الخبير دليل على شيئين مهمين
اولهما ان الشخص ضامن نفسو انو ماراح يتعلم او لايريد ان يتعلم واهم حاجة انو خصل بونص ببلاش ورايد يربح منة باسهل الطرق
ثانيهما ان هذا الشخص سيفشل في الفوركس وينسحب باسرع وقت ممكن

tayebawey
04-08-2013, 05:26
ان طريقة المضاربة فى الفوركس لايمكن قياسها بهذه الطريق ثم ان مبلغ 50 دولار حتى لوكنت اودعتة مع اى شخص غير المضارب ليستثمره لك لن يفى بالدخل المطلوب ويجب ان تعلم اى مشروع يجب ان يبدا براس مال

ashrafsh
04-13-2013, 01:15
اخي العزيز انصحق ان تقوم باستثمار وقتك في العمل في عالم الفوركس
فهو عالم جميل جدا افهم جيدا واصبر وجرب حساب تجريبي ولا تتعجل

ENG MARINAIO
04-13-2013, 03:18
انا افضل انك تتعلم وتديرهم بنفسك اخي الكريم

اسلام هيبة
04-13-2013, 04:11
انا افضل انك تتعلم وتديرهم بنفسك اخي الكريم

maged mohamed
04-13-2013, 10:17
بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا بك بالمنتدى فوركس العرب
عليك بالتريس والتمهل حتى تصل الى الحبرة الكافبة للمتاجرة فى الفوركس

i.smaiel
04-13-2013, 14:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أظن أخي أنه متوقف على موافة العميل نفسه

حنين العمر
04-16-2013, 18:08
انا من رأي انك تعتمد على نفسك أفضل من أنك تربطه مع خبير
وهذا سيضمن لك الربح اكثر

khalefa mohamed
04-16-2013, 18:15
نعم اخى لو تقصد هتستخدم نظام فوركس كوبى فانصح تكون راس مالك كبيره لان المتداولين يفتحون صفقات بقيمات كبيره
وهذا قد يمرجن حسابك

day44.ah
04-18-2013, 08:26
اخي انصحك الا تفكر الان في الدخل الشهري اولااا ابني حساابك و لا تتسرع لان 50 دولار قد تخسرها بين لية و ضحاها اصبر على ربحك ولا تتسرع في السحب حتى على الاقل يكون حسابك فيه 1000 دوولار راس مال و من ثم تمتع بالدخل وانشاء الله سيكون يومي والمراعاة يجب ان تسحب 50 % واعمل بحكمة الدرهم الابيض لليوم الاسود يعني رما سيكون يوم ستخسر فيه نصف حسابك هل ستبقى مكتوف الايدي وتعيد المسار من البداية فكر من جديد وعليك بالصبر و لا تتسرع
تقبل مرورياي الفاضل

ahmed_magdddy
05-22-2013, 00:41
بص كان فى الاول الواحد بيعمل الفوركس كوبى كدا من خلال البونص اللى هوكسبه بس دلوقتى اصبح لازم انك تودع مبلغ لا يقل عن 10 دولار علشان تقدر انك تشترك فى الفوركس كوبى ؟
و بعد كدا بقى ممكن تتاجر فى الفوركس كوبى

black-seat
09-29-2013, 02:21

ahmedanwar
09-29-2013, 02:22
الامر يحتاج الى خبراء للرد لانى لا استطيع ان اقول فى ذلك الموضوع
لانى لم اقم باستخدام الخبير من قبل لانى اخشى ان اترك ما يعبث باموالى دون ان اكون مطمئن له فيضيع كل شيئ

محمد السيد محمد
09-29-2013, 02:27
هو ممكن طبعا لكن فين الخبير اللي هيوافق يبقى مسئول عن حساب اجماليه 50 دولار ويكسب من وراه ايه
لو واحد تعرفه وتثق فيه ويوافق يبقى ممكن طبعا

hazems2013
10-10-2013, 14:49
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أنا من رأي أن تتعلم أكثر وتحول تكبير رأس المال ليكون الدخل أكبر
وشكراً

ilyes chaieb
10-11-2013, 06:10
اذا كنت تقصد انه يسمح لك بربط حساب بونص مع خبير فوركس كوبي , بالطبع تستطيع ذلك
اما بالنسبة للمبلغ اعتقد ان 50 دولار غير كافية لان الخبير سيفتح كثير من الصفقات ممكن حسابك مايتحملش ذالك
و العموم انا انصحك بالاعتماد على نفسك و تتاجر بنفسك
و لك الحرية في الاختيار
تحياتي

waelmma
10-11-2013, 13:31
:o:o اخى الكريم 50 دولار ده مبلغ صغير ومتهيالى انك متقدرش تتاجر مع حد بالبونص
ولو انا غلطان حد يوضحلى الصحيح وشكرا لك

YOUNIS
10-11-2013, 14:40
ﺍﺧﻰ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﺗﻌﻠﻢ ﺍﻛﺜﺮ ﻋﻦ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﻭﺗﺪﺍﻭﻝ ﻭﺍﺻﺒﺮ ﻭﻻ* ﺗﺘﺴﺮﻉ ﻓﻰ ﺍﻟﺼﻔﻘﺎﺕ ﻭﻻ* ﺗﻴﺄﺱ
ﻭﺍﺑﺬﻝ ﻣﺠﻬﻮﺩ ﻭﻛﻠﻤﺎ ﺑﺬﻟﺖ ﺍﻛﺜﺮ ﻧﻠﺖ ﺍﻛﺜﺮ
ﺍﻫﻢ ﺷﺊ ﺍﻟﺒﻌﺪ ﺍﻟﺘﺎﻡ ﻋﻦ ﺍﻟﻴﺄﺱ ﻭﺍﻟﻤﻐﺎﻣﺮﺓ ﻭﺍﻟﻄﻤﻊ ﻭﺍﻟﺘﺤﻠﻰ ﺑﺎﻟﺼﺒﺮ ﻭﺍﻟﺘﺮﻛﻴﺰ ﻭﺍﻟﺘﻨﻈﻴﻢ *

فوركسي
10-11-2013, 14:43
بسم الله الرحمن الرحيم
بصراحه اراء مفيده جداً

ashrafshawky
10-11-2013, 14:45
اخى الكريم لابد من ذيادة راس المال وان اعتقد انك اذا قمت بالاعتماد على النفس افضل
حتى اذا خسرت وبالتوفيق

محمد عادل ابراهيم
10-11-2013, 15:05
انصحك أخى بالتعلم بنفك والمتاجره بنفسك انت فقط وانا اسمع عن كل هذا ولكن اسمع ان الاموال بتضيع فى ثانيه بسبب كدا وان الخبير والكلام ده لايقبل بالاموال الصغيره انصحك اخى ان تتعلم والموضوع محتاج وقت وصبر لاغير ذلك

abokenzy
10-11-2013, 15:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعتقد انه من الافضل التداول بنفسك ذالك الافضل اما مسئله تحديد الربح فهي غير منطقيه
وجزاكم الله خيرا

رفيق محمد
10-23-2013, 00:19
فى عضو بيقول لازم تتعلم
يا اخ هشام مش كل الناس عندها القدرة على التعلم
فى ناس تبقا محتاجة مساعدة لكى تتاجر فى الفوركس

hasback
11-05-2013, 22:52
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخي الكريم روسي وبالنسبة لاستفسارك فبالطبع الامر ممكن وباقل من هذا المبلغ عليك فقط ان تحدد حجم المخاطرة الدنيا وان تتبع شخص متمرس وستعلم ذلك من خلال نتائجه ليس الاسبوعية او الشهرية بل السنوية

مصطفى حمدان
01-12-2014, 01:01
اخى الفاضل تستطيع ان تربط حسابك باحد المتاجرين من خلال نظام الفوركس كوبى ولكن تخير المتاجر جيد لانك من السهل جدا ان تخسر حسابك

محمد مؤمن
01-22-2014, 22:28
أيوة ينفع يا أستاذي الفاضل انك تدخل في الفوركس كوبي بـ 50 دولار
بس نصيحة مني خلي دخولك في الفوركس كوبي ده لفترة معينة بس وخلال الفترة دي اتعلم كويس وذاكر وشوف فيديوهات ودروس واسأل واستفيد من الناس الأكثر خبرة
واتدرب على حساب تجريبي ولما تحس انك تقدر تدير حسابك اشتغل بنفسك

reda2001
04-25-2014, 18:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هذه جيد جدا موضوع مفيد للغايه حقا
اتمنا ان يكون فى مزيد من هذا التقنيات والتعليم

الربح من الفوركس
05-16-2014, 16:36
اخى الحبيب اعتقد انة من الافضل التعلم والتدرب والممارسة والاعتماد على النفس بدلا من الاعتماد على الاخرين وبالتوفيقللجميع والربح الكبير

shellfish_ssa
05-16-2014, 16:38
بسم الله والسلام عليكم اهلا بك دائما ضمن اسرة المنتدى
ويمكنك البدء بكل تاكيد ولكن من الافضل ان تتعلم اكثر وتمارس على الحسابات
التجريبيه حتى تتقن التداول بشكل فعلى وبالتوفيق

ebram
05-16-2014, 16:55
المهم اختبار اللوت والمبلغ مع الخبير انه يكون متناسب مع فتحه هو للصفقات
وده بيكون غالبا محدد مسبقا
ولاني معنديش خبره بموضوع الخبراء ونظام البام

haffoudhi
05-20-2014, 23:41
وابذل مجهود وكلما بذلت اكثر نلت اكثر ما فيش حاجه مستحيله ان اردت

---------- Post added at 08:41 PM ---------- Previous post was at 06:15 PM ----------

البونص حسب ردود من جربوا الفوركس كوبي لا يقبل فقط فلوسك من جيبك هي اللي يقبلوها وهذا امر يشجع على الايداع لفائدتهم

ALIGENERAL
05-26-2014, 03:58
السلام عليكم
اخي العزيز عليك جمع مبلغ وراس مال اكثر لكي تتجنب الخسرة بنسبة قليلة وفي الاول والاخير لابد لك ان تتعلم او ان تعرف كيف تختار التاجر المناسب
تحياتي

abomazen33
05-28-2014, 01:56
اكيد اخى الكريم لو حسابك 50 دولار فقط ممكن تربطة باحد المتاجرين وتنسخ صفقات بس فية مشكلة وهيا حجم الحساب بتاعة بيبقى اكبر من حجم حسابك ودا ممكن يعمل مشكلة فى حجم اللوت اللى بتدخلل بية الصفقة وياريت لو حد يعرف اكتر يشرحلنا الموضوع دة شرح جيد

هوبا
05-28-2014, 02:02
اخي الفاضل حاول اولا ان تبذل مجهود وكلما بذلت اكثر نلت اكثر اهم شئ البعد التام عن اليأس والمغامرة والطمع والتحلى بالصبر والتركيز والتنظيم وبالتوفيق

hamdy saleh
05-28-2014, 02:34
بســـــــــــــــــــــــ م الله الرحمن الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين موضوع جميل و مشوق و شكـــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــر ا

nassim1994
10-09-2014, 15:59
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
مرحبا بك ومتشرفين اخونا في المنتدى
والربح ان شاء الله انشاء الله تحقيق كول امنيات شباب او صبايا التوفيق الجميع الاخوان الذي مساهمين
في هذا المنتدى الجميل

aymanso
10-09-2014, 16:08
السلام عليكم اخى بالنسبة لافضل مبلغ يمكن ان تبداء بة اعتقد هو 1000دولار وذلك اذا كان متوفر عندك ولست محتاج اليها فى المعيشة الان ولكن يمكن ان تبداء بمبلغ 100 دولار وهذا يكفى باستخدام رافعة مال عالية ولكن يجب ان تتدرب جيدا قبل البداء فى حساب حقيقى

kent
10-20-2014, 23:14

hellelali2
10-20-2014, 23:34
اخي الكريم التسرع سبب الخسارة الاول تعلم اكثر حول التداول وحقق الارباح واسحب اخي الكريم ولا تستعجل والله الموفق اخي الكريم
والمهم الاستراتجية المربحة والناجحة

أسماء نعناع
10-30-2014, 07:34

whiteheart
11-28-2015, 23:06
نعم اخي تستطيع .. وتستطيع نسخ صفقات متداول ناجح مهما كان رأس ماله لانه بامكانك التعديل على الصفقة المنسوخة من حيث الحجم كما تريد ليلائم رأس مالك ..
وفقك الله لما يحب ويرضى ..

hakim 21
11-30-2015, 11:29
خى الكريم تعلم اكثر عن الفوركس وتداول واصبر ولا تتسرع فى الصفقات ولا تيأس

mohamed ghardallou
11-30-2015, 12:30
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه أعتقد أنا يمكن ذلك

raafat1
11-30-2015, 15:41
اشكرك اخي الغالي

Maam
12-10-2015, 13:39
السلام عليكم
عشان تشترك فى خدمه الفوريكس كوبى لازم تودع على الاقل عشره دولار عشان تقدر تربط حسابك بحساب خبير وتنسخ صفقاته كلها يارب اكون فيدتك
بالتوفيق وتقبل مرورى

حسام بيه
12-11-2015, 01:10
من المستحسن اخي الكريم ان تدير حسابك بنفسك لاتنقص من قدراتك انت لها فقط جد الاستراتيجية التي تناسبك جربها وان نجحت طبقها وبالتوفيق

justsmile
12-15-2015, 19:06
نعم بأمكانك استخدام الفوريكس كوبي بأي رأس مال .. و عليك اختيار متداول ناجح ..
و لكن يجب ان تعلم انه لتفعيل هذي الخدمة يجب ان تزود حسابك بمبلغ 10 دولارات من غير البونص اي ايداع ..

OsamaNasser
02-21-2016, 23:05
مع الاسف يا اخي انت لا تستطيع الدخول في خدمه الفوركس كوبي باستخدام بونص المنتدي فقط فيجب ان يكون لديك علي الاقل مبلغ 10 دولارات زياده عن مبلغ البونص
اما عن طريق الايداع او عن طريق الربح من التداول الشخصي

The_Gahbaz
03-06-2016, 13:08
اخي الفاضل من الممكن الحصول علي بونص 50 دولار وذلك حسب مجهودك ومن الممكن انك تلاقي احد الخبراء يدير لك الحساب
لكن فكره انك تربط الحساب بالفوركس كوبي تحت حد خبير باستخدام البونص فده غير متاح لان الخدمه لا تقبل مال البونص
اتمني لك التوفيق

waleedsherif
03-10-2016, 02:45

kadi hala
05-22-2016, 15:54
نعم يمكنك التسجيل في الفوركس كوبي بمبلغ 100 دولار و تختار تاجر خبير و في حالة الربح يزداد راس مالك اذا دخلت انت بلوت صغير يناسب المبلغ

Ramy Heshmat
06-11-2016, 04:53
الفوركس يمكن ان يجعلك غنيا في ايام قليله و لكن بشرط عدم الطمع و الحكمة في ادارة راس المال .. و البحث عن وسطاء الفوركس الجيدين ...... وعليك الاستفادة من اخطائك و متابعة الاخبار الاقتصاديه و تحليلها و الاستفادة من خبرات المحترفين

abdelilahaatasse
06-14-2016, 22:14
اخي كريم أولاً السلام عليك واتمنى أن تكن بألف خير وعافية انشا الله
أخي نعم يمكن لك حصل 50 بونص تم من بعد قم بنسخ أحد متداولين أو تفهم مع أحد لإدارة حساب ولكن أخي حضر تم حضر
ولكن نصيحة ميني تعلم فوركس مرحلة بمرحلة أو طاجن نفسك معتمد على نفسك أحسن
بتوفيق

ebrahim mounir
06-14-2016, 22:31
*************الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
مـوضـوع رائـع وجـمـيـل واسـتـفـدت منـه كـثـيـرا
شـكـرا لــجـهـودك وتعـبـك فى نشـر هـذا الـمـحتـوى الاكـثـر مـن رائـعتحياتى لجميع اعضاء مـنـتـدى فـوركـس الـعرب الـكـرام
دمـتـم فـى حـفـظ الله والـسـلام عـلـيـكـم ورحـمـة الله وبـركـاتـه *************652

AHMEDMONIEM
06-15-2016, 02:09
*************الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
مـوضـوع رائـع وجـمـيـل واسـتـفـدت منـه كـثـيـرا
شـكـرا لــجـهـودك وتعـبـك فى نشـر هـذا الـمـحتـوى الاكـثـر مـن رائـعتحياتى لجميع اعضاء مـنـتـدى فـوركـس الـعرب الـكـرام
دمـتـم فـى حـفـظ الله والـسـلام عـلـيـكـم ورحـمـة الله وبـركـاتـه *************41

---------- Post added at 11:09 PM ---------- Previous post was at 08:52 PM ----------

&&&&&&&&&&&&اشـكـرك اخـى الـفـاضــل علـى هــذا الـمجـهـود الـوافـر
اسـتـفـدت مـن هـذا الـمـوض ـوع كـثـيـرا شـكـــرا اخـى عـلى هـذا الـمـجـهــود
تـقـبـلـوا خــالص تـحيـاتـى اعـضــاء مـنـتـدى فـوركــس الـعـرب الكرام والـسـلام عـلـيـكم ورحـمـة الله وبـركاتــه&&&&&&&&&&&&&&&194

cherkaoui AAOUIQA
06-18-2016, 01:59
‏السلام عليكم ورحمة الله
‏منتدى صراحة جيد جدا ويستفاد منه‏ مع وجود اعضاء ‏محترفين وخدومين
‏أتمنى من الله العلي القدير. ‏أن يجعل ‏كل المجهودات في ميزان حسناتكم

ahmedhamdyy
06-18-2016, 07:27
تمنى من الله العلي القدير. ‏أن يجعل ‏كل المجهودات في ميزان حسناتكم

---------- Post added at 06:27 AM ---------- Previous post was at 06:27 AM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور اخي علي الموضوع وتمنياتي للجميع بالتوفيق والنجاح وهدانا الله لما يحب ويرضي

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

yasmins
06-18-2016, 12:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالي و بركاته
مشكورين اعضاء المنتدى الافاضل على المعلومات المفيدة
تقبلوا تقديري و احترامي
و تقبلوا مروري ........
........:bravo:

almokhtalef
06-19-2016, 01:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الصلاة والسلام علي اشرف المرسلين سيدنا محمد واما بعد
شكرا لك لاطلاعنا علي كل جديد عن البونص والحسابات
بارك الله فيك وفي اعضاء المنتدي

yasmins
06-19-2016, 10:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
مشكورين على المعلومات المفيدة
جزاكم الله خيرا مع تمنياتي بالتوفيق لجميع اعضاء المنتدى و ادارته
تقبلوا مروري.......:bravo:

Forex1010
06-20-2016, 00:46
السلام عليكم
اخي ممكن ولكين لن تستفيد شي بالي العكس ستخسر لاقدر الله .المهيم هو ان تعتميد على نفسك
لكي تتعلم في فيديوات على اليوتوب حتي تعلم بصورع انشى لله

Sohahakim
09-06-2016, 00:31
بِسْم الله الرحمن الرحيم
اخي نعم يمكنك ولكن يجب الاولن ان تضع في
حسب ١٠ دولار من جيبك لي كي تتمكن من انسج و بي توفق

Sohahakim
09-08-2016, 16:07
السلام عليكم ورحمت الله وبركته
اخي لايمكن يجب الأولً يجب ان تتدول بي نفسك وعندم تربح
بي ربحك يمكن ربط حسبك مع خبر وبي توفق

athiro
09-11-2016, 13:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا وسهلا بك اخي العزيز في منتدى فوركس العرب اخي الكريم اتمنى منك ان تتعلم وتتاجر بنفسك خير لك من الخبراء والاكاذيب نعم يوجد خبراء ولكن ليسوا اكثر حرصا منك على راس ماللك فهو لايشاركك الخساره

waelmma
10-25-2016, 08:04
:)):o:)) طبعا اخى الكريم ده مبلغ صغير جدا وكمان علشان
تدخل فوركس كوبى مع حد يجب ان يكون فى حسابك على الاقل عشرة دولار قابلين للسحب

WASEM DALLOUL
10-25-2016, 08:49
السلام عليكم
يمكنك ذلك يا اخي الكريم ولكن انا انصحك بالتعلم الجيد وكسب الخبرات والاعتماد على نفسك في التداول لكي تضمن ان يكون لك مستقبل في التداول
وبالتوفيق للجميع

abdalbasset
10-25-2016, 11:43
هذا امر جيد ف 50 دولار يمكن تدبيرها
واذا بدات النسخ بها قد احصل على ارباح مقبولة
وبالفعل يعتمد على التاجر اللذي ستنسخه
ولكنني اعتقد انه افظل من ان اترك حسابي لحين التعلم والبدأ بالتداول

MOHAMMEDG3
11-11-2016, 00:55
السلام عليكم
نعم يمكنك ذلك بكل بساطة أن تقوم بأخذ 50$ وربطها بحساب نسخ لأحد الخبراء الجيدين
لكن في مسألة الربح والخسارة ماكل ما تتمناه يحصل أي ليس كاه ربح وليس كله خسارة
هذه النتيجة تعتمد على المجهود

mh11090
11-13-2016, 02:28
تعلم اكثر عن الفوركس وتداول واصبر ولا تتسرع فى الصفقات ولا تيأس
من الممكن الحصول علي بونص 50 دولار وذلك حسب مجهودك ومن الممكن تجعل احد الخبراء يدير لك الحساب واتمني لك التوفيق

Yahia Shahen
11-26-2016, 21:44
السلام عليكم ورحمه الله

اهم حاجة متتسرعش واصبر ولازم يكون معاك خبير عشان يفهم

وارجو اني اكون فيدتك

Mohamed Khateeb
11-26-2016, 21:57
يمكنك ذلك ولكن عليك ان تجد احدا موثوق به ليدير لك حسابك ولكن انا افضل ان تتعلم جيدا وتاهل نفسك لكي
تتداول اموالك ومجهودك وانت سوف تبقي حريصا من اي احد اخر علي اموالك بس لازم تتعلم جيدا وتبدا من الحسابات التجريبية ..

samehsaeed13
12-03-2016, 23:14
اخى الكريم ان بونص انستافوركس من الردود يمكنك تجميعة بسهولة ويسر فقط عليك الالتزام بالقواعد والقوانيت للمنتدى
اما اذا كنت تريد ان تعطى حساب ال 50 دولار لخبير فى الفوركس فليس هناك خبير فى عالم الفوركس لان كل الناس بتكسب وبتخسر
مفيس مكسب بدون خسارة

samehsaeed13
12-03-2016, 23:17
اخى العزيز تكملة لما قلته لك فى التعليق السابق احب ان اقول لك
ان الافضل لك ان تقوم انت بالتداول والتعلم عن طريق متابعة قنوات التليجرام فهناك قنوات تنزل توصيات مربحة وايضا بها بعض الخسارة
واهم شئ فى الفوركس هو ادارة راس المال

versace
12-06-2016, 17:59
السلام عليكم نعم اخي يمكنك ان تضع كوبي لشخص و براس مال قيمته 50 دولار لكن لا تتسرع و اعرف لمن تضع كوبي ابحث جيدا شكرا

Sohahakim
12-18-2016, 23:52
السلام عليكم اخي شكرا لي طرحك هدا الموضع
بي صرح ان لدي سؤل في هدا موضع نضم فوركس كوبي يمكن بي البنص
أم يجب ان تضع امول من حسبي الخص مرج رد وشكرا

elamir84
12-20-2016, 23:01
شكرآ جزيلا على الموضوع الرائع و المميز

واصل تالقك معنا فى المنتدى

بارك الله فيك أخى ...

dreamsking2
12-26-2016, 13:19
السلام عليكم ورحمة الله ما هو اقل مبلغ ممكن ربطه مع خبير للتداول وكم هي نسبة الفائدة التي سادفعها ول تحسب من السبريد او يتم استقطاعها حسب الصفقات التي يتم فتحها

forexguid
12-27-2016, 17:10
ربط حساب صغير ب 50 دولار امر خطير مع حساب 1000 دولار حتى لو حددت اللوت لانه لو فتح كثير من الصفقات رصيدك لا يتحمل وتتمرجن

yshawky100
01-06-2017, 01:21
السلام عليكم
هذا يعتمد فقط على سعر النقطة و عدد مرات الدخول و الصفقات التى سيدخلها الشخص الذى تحاول النسخ منه
عليك
حاول ادارة راس المال بصرامة

ahmed_sawalhy
01-09-2017, 14:47
اخي الكريم يجب عليك عدم التسرع وتعلم جيد في
هذا المجال الفوركس حتي تتجنب الخساره وربنا يوفقك ويرزقك

شمس الحياة1986
01-09-2017, 14:58
اخي الكريم يجب عليك عدم التسرع وتعلم جيد في
هذا المجال الفوركس حتي تتجنب الخساره وربنا يوفقك ويرزقك

benisafcom
01-11-2017, 21:44
السللام عليكم
نعم يمكن دلك اخي
والصفقة اللي يفتحها في حسابه تفتح اتوماتيكيا عندك
فقط يجب ان يكون رصيدك مثل رصيده وان تتابعه و ترى ان كان محترف

rmadona
01-11-2017, 23:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اهلا اخواني الكرام نعم اعتقد انه يمككن فعل ذلك

Asayed
01-12-2017, 17:28
أكيد ينفع أخي ويجب عليك حسن الإختيار حتى لا تضيع مجهودك في جمع البونص
أتمنالك التوفيق والربح الوفير وأشكرك على هذا الطرح المميز

amr2016
01-15-2017, 00:11
‏لا تدع اليوم يمضي وأنت خالي من الأجور .

سبح , أستغفرَ , صلّ ع النبي ﷺ , اذكر الله .

إجعل الراحہ تسكنُ قلبك قبل أن يغفوَ

ahmed megahed
01-19-2017, 11:32
اخي يمكنك ذلك لكن عليك ان تختار تاجر محترف اولا
ثم لا تتوع جني الكثير من مبلغ 50 دولار فاذا كنت تريد تحقيق مبلغ او عائد شهري كبير فعليك ان تكبر راس المال بما يناسب طموحاتك كدخل

waelmma
02-07-2017, 09:34
:(:)):( اخى الفاضل مرحبا بك وفعلا ممكن ان تعمل كدة فعلا لكن بشرط
ان يكون فى حسابك مبلغ لايقل عن 10 دولار قابلين للسحب وبارك الله فيك اخى

Zinou0008
03-02-2017, 12:22
السلام عليكم اهلا بك دائما ضمن اسرة المنتدى
ويمكنك البدء بكل تاكيد ولكن من الافضل ان تتعلم اكثر وتمارس على الحسابات
التجريبيه حتى تتقن التداول بشكل فعلى وبالتوفيق

ramyelbadry
03-02-2017, 12:37
اعتقد اخى الكريم ان الخبير لايقبل بهذه المبالغ الصغيره لانه يتقاضى نسبه من الارباح ولا علاقه له اذا حصلت خساره
ونصحيتى انك تعتمد على نفسك وتتعلم اولا على حساب تجريبى لاكتساب الخبرات من ذلك

big.pharaoh
03-03-2017, 02:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... ايوه ينفع يا غالي بس اهم حاجه بقى تشوف خبير والهيستوري بتاعه قوي. وتدخل معاه

mnar
03-04-2017, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة .....اخي الكريم اعتقد بانة بينفع انة تربط حسابك لكن يجب ان يكون حسابة قوي لكن انا لا افضل ان تعمل وان تكسب بنفسك ان شاء الله
وبتمني التوفيق للجميع ان شاء الله
تقبل مروري والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

mearvat
03-04-2017, 00:48
ايوه باذن الله ينفع بس اهم شي يكون في حسابك مبلغ 10 دولار ممكن تسحبهم حتي يتم نسخ الصفقات ولو مفيش 10 دولار للسحب يبقي تتداول لحد ما تكسب 10 دولار وبعد ذلك اشترك في النسخ

kariim18
03-06-2017, 20:06

tamermosa
04-08-2017, 12:43
أخى الفاضل لابد من توفر 10 دولار في حسابك يمكن سحبها يعني من ايداع او من ارباح محققة لكي تستطيع الانضمام لنظام الكوبي فوركس ، تقبل تحياتي اخى الفاضل

shimaa3434
04-08-2017, 15:19
في واقع الأمر أنا لا أعلم ولكن كل ما أعلمه أنه يجب أن يكون لديك إيداع أو ارباح بونص لا تقل عن 10 دولار للأشتراك في خدمة الفورك كوبي، وغير هذا للأسف لا أعلم

shr
04-23-2017, 18:12
لا يا اخي لازم تكون الراس مال الخاص بك 10 دولر على الاقل قابله للسحب وليس من البونص
تقبل مروري وشكرا

almajek22
04-24-2017, 15:01
لا يا اخي الكريم لن تستطيع المتاجرة في الفوركس كوبي من خلال البونص فقط يجب ان يكون في حسابك ارباح من التدوال من البونص علي الاقل تكون حققت 10 دولالار ارباح حتي تكون قادر من الدخول في الفوركس كوبي وتستطيع نسخ الصفقات لكبار المتاجرين

Amine adidou
04-25-2017, 20:57
بسم الله الرحمن الرحيم
اضم صوتى لصوتك اخى الغالى بس لابد من الادارة وضع شروحات لجميع الاستراتيجيات لكى نتبعها
حتى تساعد المبتدئين ان يسلكو الطريق الصحيح وكذلك المحترفين,,,

ziadrapea
04-28-2017, 17:39
بسم الله الرحمن الرحيم
انا اكرر دوما الحكمه القائله علمني اصطاد خير من ان تعطيني سمكه كل يوم وهذا ما يقدمه لنا هذا المنتدى الرائع ان تجمع مبلغ من المال وتتاجر وتتعلم لان لا احد يعرف ويخاف على مصلحتك اكثر منك شخصيا ولك الخيار
شكرا

shimaa3434
05-02-2017, 11:05
سوف يكون عليك التداول بهم وعمل ربح لا يقل عن 10 دولار أو عمل إيداع بمبلغ 10 دولار حتى تستطيع ربط حسابك مع أحد التجار في نظام الفوركس كوبي.

nonam
06-10-2017, 17:12
السلام عليكم ... من الممكن ان تعمل ايداع وتتعامل مع االدوات اللي انت عايزها وكمان من المهم جدا ان تتعامل مع الحساب الحقيقي والتعامل مع الادوات الاهم في السوق الحقيقي ومنا التعامل مع الادوات الفنية الاه في التداول
بالتوفيق ان شاء الله للجميع

hatemelpop
09-22-2018, 11:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي من الممكن الحصول علي بونص 50 دولار وذلك حسب مجهودك ومن الممكن تجعل احد الخبراء يدير لك الحساب ولكن هناك شروط معروفه وهي ان يكون بحسابك 10 دولار من الايداع او الربح ايا كان ولكن ليس من البونص وبالتوفيق

HUNTER1
09-17-2019, 11:57
مرحبا باعضاء المنتدي اعتقد ذلك لكن لن تشعر بقيمة الرباح التي سوف يتم تحقيقها من نسخ الصفقات
لان المتداولية الخبراء يلتززمون بتحقيق نسبة صحيحة من راس المال اعتمادة علي ادارة راس المال
يمكنك ذلك لاكن سوف تجني بحد اقصي 50% من قيمة راس المال
خلال شهر عمل
يمكن ان تعتمد علي نفسك وتتعلم الماجرة بهذا المبلغ
فوا ليس بكبير جداا
ولاكن مكن تحقيق ارباح وفيرة منه باتباع استرتجية عمل سليمة

nona5655
09-27-2019, 06:58
من مزايا منظومة فوركس كوبي هي موثوقيتها. يمكن الموالي الهيمنة على الإطلاق على الشأن، مثلما يبقى الثروة في حسابه. يمكن له تعديل التصميمات وحتى إزالة العمليات التجارية المنسوخة يدويا إذا كانت تبدو غير مربحة. الحساب والأموال هي تماما تحت سيطرة العميل، وهو يصون أن أي إجراء غير ممكن اتخاذه مع الأموال دون إستحسان صاحبه.

aissadouaba28
12-04-2019, 15:20
انا من وجهت نظري لماذا لا تتعلم بنفسك وتصبح خبير

mohsin555
03-15-2020, 17:33