PDA

View Full Version : ارباح الفوركس

بروفسير العرب
12-22-2019, 15:59
ارباح الفوركس هل تكفى لسد احتياجاتك الشهريه بمعنى هل الفوركس يغنينى عن العمل فى اى مجال تانى بكل بساطه لا لن الفوركس ذات ربح وايضا خسارة بمعنى انك مش عارف انت الشهر دة هتكسب ولا هتخسر وان كسبت ايضا لا تعلم هتكسب كام لذالك يجب ان يكون لك عمل ثابت ذات دخل محدد ومعلوم وبجوارة تبدا التداول والعمل فى مجال الفوركس حتى وان كانت هناك اى خسارة لقدر الله من الممكن ان تعوضها عن طريق دخلك الاخر من العمل الثابت وبالتوفيق للجميع.

samir33
12-22-2019, 16:40
هدا صحيح يا بروفيسور العرب حاليا لا يمكن الاعتماد على التداول في الفوركس عن طريق الانترنث
بل يجب العمل و لو عمل بسيط في الواقع مع جعل العمل على النث في مجال الفوركس او اي مجال اخر يكون افتراضي
لانه لا يمكن ضمان استمرار هده النشاطات خاصة في الوطن العربي

doaa sary
12-22-2019, 16:44
كل شخص غير التانى انا مثلا الفوركس هو عملى الرئيسيى اللى بعتمد علية ومعنديش اى مجال تانى للربح وراضية وبدفع منة كل فواتيرى ومصاريفى الشخصية اة طبعا ساعات مبكسبش بس اهى ماشية
لاكن اللى معاه حساب ايداع وراس مال كبير اعتقد هيكون مرتاح اكتر وينفع معاه الفوركس كاعمل اساسى
وينفع ايضا عمل جانبى للى يملك وظيفه اخرى اساسية

مصطفي السيد
12-22-2019, 18:10
اخي الكريم بالفعل من الصعب الاعتماد علي الفوركس كمصدر وحيد للدخل لانه سوق متقلب ولكن في حاله ان يكون لديك راس مال كبير فان الامر سيختلف وتستطيع ان تعتمد اكثر علي الفوركس وان تدير اموالك باداره تجعلك تربح منه ما يسد احتياجاتك وعموما فان القاعده هي الا نتداول باموال قد نحتاجها في اي وقت

Maro3030
12-22-2019, 19:10
من رأي أن الفوركس ليس التعامل معاه كمصدر ربح أساسي إلا فى حاله أن الحساب يكون كبير وتعمل اداره رأس مال جيده هتوصل لهدفك أن شاء الله ومشكور أخي علي الموضوع وبالتوفيق للجميع أن شاء الله والفوركس عايز صبر ومثله وتتعلم أن شاء الله