PDA

View Full Version : شركة المدار للتمويل و الاستثمار (madar) يكون نموذج إيجابي -تحليل صباحي- 26-12-2019

amer28
12-26-2019, 17:49
استهل السهم تداولات امس الأربعاء منخفضا عند مستوى 84.70 فلس، الا انه استطاع ان يرتفع ويغلق عند مستوى 95.50 فلس، ليكون بذلك نموذج "Bullish Engulfing" وهو من الشموع اليابانية العاكسة للاتجاه الصاعد، لذلك نتوقع إمكانية ارتفاع السهم لمستويات اعلى قد تصل الى 104 فلس كمستوى اول ثم 117 فلس كمستوى ثان، شرط بقاء السهم اعلى مستوى 85 فلس.

متوقع ان يكون النطاق السعري خلال اليوم الحالي بين مستوى الدعم هو 91 بينما مستوى المقاومة هو 101 فلس

الميل العام المتوقع لهذا اليوم: صاعد

mamin
12-27-2019, 16:23
السلام عليكم شكرا على هذه التحليلات المتميزة لحركة الاعملات التي تعطي للتاجر نظرة عن كييفية التعامل مع سوق والاستفادة منه.

Ahmed Mansour
12-28-2019, 06:26
انا مش عارف العضو اللى بيشكر على التحليل دا بيشكر على اساس ايه وبعدين بيقولك شكرا على التحليلات المهمه للعملات دا اصلا مش شايف انته بتتكلم عن ايه مع الاسهم الغريبه واللى مالهاش اى علاقه بالشغل هنا يعنى مالهاش اى علاقه بالعملات ولا حتى السلع وشغل الفوركس اللى هو المنتدى موجود علشانه واحنا هنا علشان نشتغل ونستفيد من بعض بخصوص الشغل دا لكن انا مش عارف سهم ايه دا اصلا طيب حتى بعد كدا ابقى قول السهم دا تابع شركه ايه ولا مصنع ايه والشركه دى بتشتغل فى ايه يعنى من الاخر البتاع دا بيعمل ايه الغرض الاساسى للمنتدى هو الافاده مش اى موضوع كدا وخلاص يعنى انا لما شوفت الموضوع استفدت ايه ولا اى حاجه انته نفسك صاحب الموضوع استفدت