PDA

View Full Version : عرض كشف حساب لي بدون استخدام وقف خسارة

IbrahimNSL
12-28-2019, 15:48
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته الحمد لله والشكر لله انا اتداول من سنه 2017 والحمد لله الان تمكنت من التداول بطريقة افضل من الاول بكثير وساعرض عليكم النسبه المئويه للارباح في شهر 11 و 12 في سنه 2019 و كل فتره ان شاء الله ساعرض عليكم الارباح بالصور تمثيليه توضح ارباح الشهريه الارباح من العملات بطريقه مقسمه تطبيق ماي اف اكس بوك

تقبلو تحياتي

75577

snnaky
12-28-2019, 16:17
حضرتك بتقول بدون استخدام وقف خسارة وانا شخصيا احترم جدا المتداول اللى بيعرف يتداول بدون وقف الخسارة اللى انا اعتبرها اداة خسارة مش وقف خسارة لكن للأسف حضرتك لم تعطينا اى دليل على انك لم تستخدم وقف الخسارة
حضرتك لازم ترفع الصفقات من الأستتمنت وبيكون واضح فيها الصفقة وحجم اللوت والتيك بروفت ربحك وكمان اغلاق الصفقة وهل استخدمت وقف خسارة ام لا للأسف اللى حضرتك رفعتة دة لا يوضح اى شيء ولا يمكن الأعتماد علية

Monaaa
12-28-2019, 16:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حضرتك لم تعطينا اى دليل على انك لم تستخدم وقف الخسارة
حضرتك لازم ترفع الصفقات من الأستتمنت وبيكون واضح فيها الصفقة وحجم اللوت والتيك بروفت ربحك وكمان اغلاق الصفقة وهل استخدمت وقف خسارة ام لا للأسف اللى حضرتك رفعتة دة لا يوضح اى شيء ولا يمكن الأعتماد

IbrahimNSL
01-02-2020, 04:44
757647576675765

Ahmed Mansour
01-02-2020, 08:13
طيب هو احنا المطلوب مننا ايه يعنى مش فاهم ايه وجه الافاده من الموضوع دا تفتكر كدا يعنى هانطلب منك انك تدير حساباتنا مثلا ولا تعمل جروب وتقدم فيه توصيات مدفوعه اكيد يعنى ولا الغرض ايه بظبط انته منزل موضوع بتتكلم فيه عن اداه الاستوب لوز دى مش مهم وطبعا بمجرد انى شوفت كدا اتاكد انك هاتقو اى كلام ودا مش شغل محترفين هاتلى واحد يكون شغال بجد وبيحقق ارباح فعلا من غير مايستخدم الاستوب لوز وبعدين هو فين فى الصور اللى يوضح انه مافيش استوب لوز واضح ان حضرتك داخل هنا علشان تجذب ليك بعض الاعضاء وطبعا هايكون لسه جداد خالص فى المجال وتشتغل بفلوسهم والنتيجه فى الاخر معروفه يعنى الله يعوض عليهم فى فلوسهم

karim essa
01-02-2020, 08:18
السلام عليكم/عاوز اقول لحضرتك حتى لو بتكسب بدون وقف خساره فديه مجازفه كبيره جدا وخطر كبير جدا انا خسرت حساب كامل كان فيه 1700 دولار بسبب عدم تعيين وقف خساره وكنت فضلت فتره كبيره اكسب لحد مجيت فى مره حصل اللى حصل وقومت من ادام الشاشه عشر دقايق فقط رجعت لاقيت نفسى خسران 700 دولار ومش عاوز اقولك التأثير النفسي القاتل لهذه الخساره اللى خلانى اسحب باقى فلوسي وفضلت فتره لا تقل عن ثلاث سنوات بعيد عن السوق تماما ولما رجعت من فتره اول حاجه ومبدأ بعملو هوا استراتيجيه وقف الخساره لما اخسر 100 دولار احسن ما أفقد حسابى ال100 دولار هاتتعوض لكن الحساب لا .انصحك بالحذر لانو فعلا لا يوجد تاثير نفسي سلبى اكتر من انك تخسر أموال فالفوركس .

Ahmed_eg
01-02-2020, 13:34
السلام عليكم اخى الفاضل يجب ان ترفع الصفقات من الأستتمنت وبيكون واضح فيها الصفقة وحجم اللوت والتيك بروفت ربحك وكمان اغلاق الصفقة او تحيد واقف الخشارة او المكسب وبالتوفيق واتمنى النجاح لكم تحياتى

IbrahimNSL
01-03-2020, 01:38
شكراء علي مرورك

لكن اسمح لي اقول لك حسب كلامك قمت من الكرسي 10 دقايق ولقيت حسابك ناقص 700 دولار انا لاستخدم نفس ادارتك المالية لذا ان شا الله هكون دايما في امان

شكرا لك

IbrahimNSL
01-03-2020, 01:42
مش مطلوب منك حاجة.وجه الافادة الفوركس علموا واسع والناس بتفيد بعض,ابدا ماذكرت اني عاوز ادير حساب لحد,الغرض انك تعرف انو سوق الفوركس واسع واكيد مش هتكون ملم بكل صغيرة وكبيرة في المجال لانو مجال واسع

شكرا لحسن ظنك

karim essa
01-03-2020, 02:57
انا بنقلك موقف حقيقى والله وكنت داخل صفقه شراء بلوت عالى وكمان على اخطر زوج دولار ين وكنت قبلها بكذا يوم كسبت منو كتير وفجاه حصلت الخساره ديه خلتنى أبعد فتره طويله عن السوق

zizoo999
01-03-2020, 09:44
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته الحمد لله والشكر لله انا اتداول من سنه 2017 والحمد لله الان تمكنت من التداول بطريقة افضل من الاول بكثير وساعرض عليكم النسبه المئويه للارباح في شهر 11 و 12 في سنه 2019 و كل فتره ان شاء الله ساعرض عليكم الارباح بالصور تمثيليه توضح ارباح الشهريه الارباح من العملات بطريقه مقسمه تطبيق ماي اف اكس بوك

تقبلو تحياتي

75577

و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته
الف مبروك عليك يا اخى و فى مزيد من التطور و التقدم الى الامام دائما و لكن نصيحه لا تغتر بنفسك ابدا مهما وصلت

forex_man1
01-03-2020, 10:57
السلام عليكم ورحمة الله... اخي تداولك بدون وقف خسارة ينم علي مهارة عاليه ولكنه سلاح ذو حدين فمن جهة قد يتلاعب البروكر في الشموع ويضرب الاستوب ومن جهة اخري قد يتغير اتجاهه السعر ويتسبب في خسائر فادحة فالأفضل لك ان تسحب ارباحك اولا باول وان لا ياخذك الغرور والطمع في تضخيم راس مالك كما يجب عليك ان تلازم الشارت دائما

إذا أعجبك فلا تنسى الشكر والتقييم

IbrahimNSL
01-04-2020, 23:44
75918

تفضلي بالمرور ومشكورة علي المرور