PDA

View Full Version : الاول تعلم جيدا ثم فكر في المكسب

hamadasalama2
12-29-2019, 01:49
صباح الخير يا أصدقائي الأعزاء كيف حالك آمل أن تكونوا جميعا بخير بفضل نعمة صديقي العزيز وفقا لمعرفتي وتجربتي إذا كنت تريد أن تصبح متداولا ناجحا يجب أن تعرفه عن تسويق تجارة الفوركس والحصول على أساسي لتطوير المعرفة من كبار السن لدينا في رأيي إذا كنت ترغب في النجاح بسرعة في سوق الفوركس ، ثم فقط اتبع كبار السن لديك أبدا محاولة للخروج منهم اتبع استراتيجياتهم مع تطبيق في سوق تداول العملات الأجنبية جميع الاستراتيجيات كلها مفيدة للغاية بالنسبة لك أبدا محاولة لتجاوز كبار السن الخاص بك

Eman eltaib
12-29-2019, 03:12
اعتقد انه اذا اردنا النجاح والمكسب فلابد لنا من التعلم والقراءة وفهم كل شئ متعلق بسوق الفوركس خصوصا ومن المعروف انه ملئ بالمفاجأت والاسرار ودائما يوجد فيه تقلبات واسعار العمله تتأثر صعودا وهبوطا بالاخبار الاقتصادية والسياسية العالميه فكل هذا لابد للمتداول معرفته ودراسته جيدا لكي يستطيع التاجر اتباع استراتيجيه تجعله يعرف متي يدخل صفقته ويخرج منها بتحقيق ارباح ترضيه اوبأقل الخسائر
مجهود مشكور عليه وفي انتظار المزيد من الموضوعات الهامه
تمنياتي لك وللجميع واياكم بالتوفيق
تحياتي

مصطفي السيد
12-29-2019, 04:30
​بعد مرور سنين في مجال الفوركس لازلنا نتعلم ونجرب استراتيجيات جديده وعلينا ان نهتم بالتحليل الاساسي اهتمامنا بالتحليل الفني ومتابعه الاخبار والبيانات التي تصدرفهي تحرك السعر بعيدا عن التحليل الفني

Ahmed Mansour
12-29-2019, 06:02
هو التعلم فى المجال دا مش فى الاول وبس دا التعلم موجود فى الاول وفى المنتطف وفى الاخر وفى اى وقت يكون لو انته مقرر انك تفضل موجود فى السوق وعايز تشتغل وهنا ماتكلمناش عن مكسب ولا خساره احنا فى النقطه الاول هى التعلم يعنى مش معنى انك اتعلمت ونفترض انك اتعلمت صح اصل مش كل تعلم نقدر نقول عليه تعلم صح ودا اللى هايخليك تكسب وتستمر فى السوق لكن انته اتعلمت واتعلمت كويس فى مرحله تانيه بقا هى التعب والجهد وانك تدرب كويس على العامل النفسى علشان تقدر تشتغل وتحقق ارباح

doaa sary
12-29-2019, 16:30
صحيح اخى الكريم تتعلم اولا بعدين تكسب لكن بدون معرفة وخبرة لن تستطيع اصلا العمل
لاكن الفترة اللى هتتعلم وتدرب فيها هتعرف ازاى تستخدم الميتاتريدر هتعرف ازاى تستخدم استراتيجية جيدة وتتعلم تحليل فنى واساسى وتعرف تتوقع اتجاة العملة وتستفاد منها بربح وفير
التعليم مهم جدا لكل مبتدء بدونة لن تنجح ابدا العلم اولا ثم الارباح

mamin
12-29-2019, 19:44
مشكور اخي الكريم على الجيد صحيح حسب رايي المتواضع يبقى التعلم التعلم الجيد اساس النجاح خاصة عن طريق كسب الخبرة اولا في الحساب التجريبي.