PDA

View Full Version : ماهي درجت معرفتك بسوق الفوركس

Mahmoud abuzaid
12-30-2019, 01:49
ما هي درجة معرفتك بسوق الفوركس و ماهي الأشياء التي تنقصك في هذا المجال

مصطفي السيد
12-30-2019, 02:51
اخي الكريم مازلنا نتعلم ونجرب وسنظل كذلك فمهما عرفت من طرق واستراتيجيات فلا يجب ان تقول انني وصلت لمستوي كذا وما ينقصني هو الوصول الي مرحله من الارباح المستقره وان يكون اجمالي صفقاتي ربح وليس خساره

Eman eltaib
12-30-2019, 03:47
بمااني جديده علي السوق فانا ينقصني المزيد من المعلومات اللي بحاول اجمعها واعرفها قبل التداول لكي اتجنب اسرار وتقلبات السوق ..لكن القشور معروفه انه سوق تداول العملات الاجنبيه
تمنياتيلك و للجميع واياكم بالتوفيق
تحياتي

Ahmed Mansour
12-30-2019, 06:46
وهو انا لو اعف ايه اللى نقصنى فى السوق دا كنت استنيت على نفسى يعنى واستحملت الخساره ولا اى حد لو عارف هو ناقصله ايه كان فضل زى ماهو كدا اكيد لا طبعا وبعيدن هو انا اللى هاقيم نفسى واقول انا درجه معرفتى بالفوركس اد كدا هو فى اى حد اصلا يقدر يقيم نفسه فى اى مجال كلام مش منطقى يعنى بالمره وبعدين نلخص الموضوع ان اى حد فينا هنا وفى اى مكان تانى درجه معرفه بالفوركس لا تتعدى ل 1%علشان بس تكون فاهم انته فى سوق عملاق ومتغير بستمرار وكل يوم فى جديد امال احنا ليه دايما نقول التعلم والتعلم المستمر

ASMA FAHMY
12-30-2019, 09:36
مهما وصلت خبرتك في سوق الفوركس فانت نقطه في بحار اسواق المال
استمر في التعلم واسئل كتير السؤال هو اول المعرفه قم بالبحث وتجربه الاستراتيجيات ولكن اهم ما يجب تعلمه ضبط النفس وعدم الطمع والالتزام باداره راس المال

MUHAMEDHELMY
12-30-2019, 10:01
السلام عليكم و رحه الله و بركاته

اخي الكريم كل متداول او باحث في علم معين و ليس بشرط التداول، ما دام يبحث و يتعلم سيجد انه يوجد العديد من الاشياء لم يتعلمها بعد، فدرايتكم بالتحليل الفني و الأساسي و الكلاسيكي لا يعني بأنك أحترفت التحليل و انه لا يوجد انواع تحليل اخرى تجهلها، فأننا لا نستطيع ان ننسى وجود تحليل زمني و تحليل قياسي و رقمي و انواع اخرى كثيرة.

فالعموم ان كنت تتداول بأستراتيجية معينة و تربح فأنت تملك سر نجاحك وحدك و لا ينقصك شيء و لا مانع في ان تتعلم المزيد ان اردت نتائك اكثر دقة و حرفية