PDA

View Full Version : هل دة طبيعى تفعيل الحساب 12يوم ومفيش رد؟

doaa sary
01-11-2020, 16:28
السلام عليكم انا كنت منزلة الموضوع دة من فترة واخيرا اتفعل المستوى الاول بعد رفض 3 مرات
https://forex-arabic.com/showthread.php?607097-%D9%85%D8%B4%D9%83%D9%84%D8%AA%D9%89-%D9%81%D9%89-%D8%AA%D9%81%D8%B9%D9%8A%D9%84-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%89-%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%88-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%AE%D9%88%D9%84-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%85%D9%8A%D8%B9
ورفعت المستوى التانى كشف حساب بنكى من يوم31_12 الى الان مفيش رد حوالى 12 يوم والمكتوب الملفات قيد المراجعه برغم ان مفروض مكتوب تحت اقصى حاجة 72ساعه عمل يعنى 3 ايام وانا عدى 12 يوم حتى لو منهم يومين تلاتة اجازة السنة ازاى مفيش رد عليا وبعت اميل للشركة يرد عليا بان تم رفع الملف وقيد المراجعه! طب منا عارفه انة اترفع لكن لية12 يوم لا اتوافق ولا اترفض اية الحل بقى انا اسمع ان المستوى التالت هو اللى بياخد وقت مش التانى انا متعطلة والله حد حصل معاه كدا ياشباب واية الحل هفضل مستنية لامتى
76274

Hulk Zidan
01-11-2020, 16:39
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
والله يا اختي شيء محزن وعطلة بالتأكيد ولكن حاولي كما ارسلتي ايميل للشركة أن تكرري هذا مرارا وتكرار وتقومي بالتنبيه عليهم كل مرة انك متعطله وحاولي إرفاق البيانات والصور مع الايميل المرسل بل وحاولي إرسال صور وثائق مختلفه عن المرفوعه في الشركة والتى قيد المراجعه، فالشركة دائما الإلحاح يأتي بنتيجه جيده معها نظرا لضغط الرسائل لديهم انا عندما يكون عندي استفسار وأرسل لهم ولا يردوا اعيد الإرسال أكثر من مرة واحصل منهم على ردود واتمني لكي التوفيق.

Reem Tarek
01-11-2020, 17:07
قولتلك يا دعاء اعملى جواز سفر و ريحى دماغك دا اولا

و قولتلك كمان اعملى عضوية جديدة و سيبك من العضوية الحالية عشان يوصلك بونص لايكات لان حرام انتى مع كل الردود الجميلة إلى بتكتبيها و انا شخصياً يستفيد منها ميجيش ليكى بونص يليق بيكى

ربنا يوفقك و يسهلك الحال أن شاء الله

norur
01-11-2020, 17:13

و قولتلك كمان اعملى عضوية جديدة و سيبك من العضوية الحالية عشان يوصلك بونص لايكات لان حرام انتى مع كل الردود الجميلة إلى بتكتبيها و انا شخصياً يستفيد منها ميجيش ليكى بونص يليق بيكى

السلام عليكم اخي كيف تغيير العضوية ليش المنتدى مايحسب للحسابات القديمة ممكن توضح اكثر

Reem Tarek
01-11-2020, 17:21
السلام عليكم اخي كيف تغيير العضوية ليش المنتدى مايحسب للحسابات القديمة ممكن توضح اكثر

الفكرة أن من حوالى اكتر من سنة دعاء خدت حظر بونص لايكات لمدة شهرين و مع ذلك الحظر استمر رغم انتهاء الشهرين ، حسب معلوماتي ، فالافضل تعمل عضويه جديده

doaa sary
01-11-2020, 17:30

عايزة اقولك ان انا لسة عاملة كشف الحساب اصلا وعملت ايداع 2000 ج ف بنك مصر عشان اطلع وثيقة تثبت العنوان ودوخت لحد ما جبتها ولسة كمان هعمل جواز سفر ومشواير ودفع فلوس ! يعنى تخيل عشان اخد 70 دولار بونص اللى هو حوالى 1000ج اروح اعمل ايداع 2000 دة غير المشواير بقى والدور والانتظار بالنسبة للعضوية الجديدة هعمل بس مش حاليا لان انا شاركت بالمسابقة باكتر من 120 رد ولو غيرت الحساب حاليا هيروح عليا كل دة حرام برضة مش عارفة لية التعطيل دة كلة وكل حاجه مصعبينها كدا لية

norur
01-11-2020, 17:42
[QUOTE=Reem Tarek;11371224]

الفكرة أن من حوالى اكتر من سنة دعاء خدت حظر بونص لايكات لمدة شهرين و مع ذلك الحظر استمر رغم انتهاء الشهرين ، حسب معلوماتي ، فالافضل تعمل عضويه جديده [/QUO
شكرا على الرد يعطيك الصحة البونص لم يصل بعد و اشوف اغيره و لا

amrelkomy2020
01-11-2020, 18:22
السلام عليكم انا كنت منزلة الموضوع دة من فترة واخيرا اتفعل المستوى الاول بعد رفض 3 مرات
https://forex-arabic.com/showthread.php?607097-%D9%85%D8%B4%D9%83%D9%84%D8%AA%D9%89-%D9%81%D9%89-%D8%AA%D9%81%D8%B9%D9%8A%D9%84-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%89-%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%88-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%AE%D9%88%D9%84-%D9%85%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%85%D9%8A%D8%B9
ورفعت المستوى التانى كشف حساب بنكى من يوم31_12 الى الان مفيش رد حوالى 12 يوم والمكتوب الملفات قيد المراجعه برغم ان مفروض مكتوب تحت اقصى حاجة 72ساعه عمل يعنى 3 ايام وانا عدى 12 يوم حتى لو منهم يومين تلاتة اجازة السنة ازاى مفيش رد عليا وبعت اميل للشركة يرد عليا بان تم رفع الملف وقيد المراجعه! طب منا عارفه انة اترفع لكن لية12 يوم لا اتوافق ولا اترفض اية الحل بقى انا اسمع ان المستوى التالت هو اللى بياخد وقت مش التانى انا متعطلة والله حد حصل معاه كدا ياشباب واية الحل هفضل مستنية لامتى
76274

نفذي الخطوات الي هقولك عليها دي وان شاء الله هيتفعل بسرعة
1- هتاخدي كشف الحساب وتصوريه اسكانر بصورة واضحة وترفعيه
وبعد ما ترفعيه علي الموقع هتبعتي رسالة لفريق التفعيل الموجود تحت خانة التفعيل وهتكتبي في الرسالة كالاتي
رقم حسابك
باسورد الموبيل
وهترفعي صورة الكشف معاهم وهتكتبي يرجي تفعيل المستوي الثاني
بعد عشر دقايق هيتم التفعيل
وده الي حصل معايا في المستوي الثالث والحمد لله تم التفعيل بنجاح

doaa sary
01-11-2020, 19:19
نفذي الخطوات الي هقولك عليها دي وان شاء الله هيتفعل بسرعة
1- هتاخدي كشف الحساب وتصوريه اسكانر بصورة واضحة وترفعيه
وبعد ما ترفعيه علي الموقع هتبعتي رسالة لفريق التفعيل الموجود تحت خانة التفعيل وهتكتبي في الرسالة كالاتي
رقم حسابك
باسورد الموبيل
وهترفعي صورة الكشف معاهم وهتكتبي يرجي تفعيل المستوي الثاني
بعد عشر دقايق هيتم التفعيل
وده الي حصل معايا في المستوي الثالث والحمد لله تم التفعيل بنجاح

برغم انى عملت كدا بالفعل فى الاول خالص وبعت ال3 مستندات السيلفى مع البطاقة مع كشف حساب البنك وقولتلهم يفعلو التلاتة وكان الرد ان ارفعهم من الموقع! وحصل واهو متعطلة هحاوال تانى ابعت رسالة وخير

amrelkomy2020
01-11-2020, 19:37
برغم انى عملت كدا بالفعل فى الاول خالص وبعت ال3 مستندات السيلفى مع البطاقة مع كشف حساب البنك وقولتلهم يفعلو التلاتة وكان الرد ان ارفعهم من الموقع! وحصل واهو متعطلة هحاوال تانى ابعت رسالة وخير

لازم كل حاجة لوحدها ومع كل تفعيل تبعتي نفس الرسالة وخلي بالك علشان لو كشف الحساب الاسم او العنوان غير مطابقين بالي سجلتي بيهم هيترفضوا
وحاجة تانية الصورة السيلفي مع البطاقة لازم تكون البطاقة قريبة من الكاميرا ووشك بعيد علشان المستوي الثالث يتفعل وبالتوفيق ليكي

M.R
01-12-2020, 17:06
{السلام عليكم ورحمه الله أختي الكريمة}

بالنسبه للإجابة والرد » استاذه دعاء بالفعل حدث معي كما ذكرتي حول هذا الوقت اللى هو اسبوعين ولم يتم التفعيل فعندما مسبقا قمت به تفعيل المستوى الاول وتم قبوله قمت برفع المستوى الثاني انتظرت لاكثر من اسبوع ولا احد يجيب حتى قمت بالدخول على الصفحه الشخصيه لي في الحساب واخترت التفعيل ظهر لي ان المستوى الثاني تم رفض الوثيقه وفي نفس الوقت لم يصل لي رساله على الميل قمت التحدث مع الدعم حتى قال لي بان وثيقه المستوى الثاني تم رفضها قمت به رفع الوثيقة مجددا تم رفضها ايضا ثم قمت بارسال الوثيقه عبر ايميل التفعيل مباشره رد على وقال يجب ان تكون الصوره واضحه اي ان الوثيقه تكون ظاهره من اربع اتجاهات وبالفعل قمت بي تصويرها كان عقد خط فودافون وتم قبولها عليكى بان تقومي ارسال الوثيقة عبر ايميل الخاص بالتفعيل وعليك ايضا بالتحدث مع الدعم لانهم ساعات مش بيردوا وده اللي حدث معي فعليك بالقيام التحدث مع الدعم وارسال الى الدعم الخاص ب التفعيل حتى تعلمي سبب التاخير مباشره

{تحياتي اختي العزيزة استودعك الله في رعايه الله وامنه وحفظه}

Mahmoud Rashwan
01-12-2020, 19:17
السلام عليكم ورحمه الله ..
اهلا بك اختي الكريمة
والله العظيم انا مثلك تماما بقالي حوالي شهر مش عارف افعل المستوي الثاني وكل ما ارسل مستندات يرفضوها مش عارف ليه ولكن في الايام الاخيرة من 12 يوم تقريبا ارسلت لهم ولم يردوا عليا بأى شئ مش عارف ليه ..
اتمني ان يكون في حل للموضوع دا .

بالتوفيق لك تقبل مروري

ashraf aly
01-12-2020, 19:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
في الحقيقه ليس من الطبيعي ان يستمر تفعيل الحساب كل هذا الوقت حيث اننى قمت بفتح حساب منذ اسبوع تقريبا ومع ذلك تم تفعيل المستويات الثلاث والحمد لله فالمستوى الاول قمت برفع بطاقه الهويه وفي المستوى الثاني قمت برفع رخصه القياده وفي المستوى الثالث قمت برفع صوره سيلفي مع بطاقه الهويه واستغرق التفعيل تقريبا اربع ايام ولكن اهم نقطه لكي يتم قبول التفعيل ان تكون جميع البيانات واضحه لذلك ارى انه من الافضل انت تتواصلي مع الدعم الفني لشركه عن طريق التحدث الى خدمه الدعم الفني شات او ارسال شكوى الى قسم التفعيل في الشركه

doaa sary
01-12-2020, 22:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
في الحقيقه ليس من الطبيعي ان يستمر تفعيل الحساب كل هذا الوقت حيث اننى قمت بفتح حساب منذ اسبوع تقريبا ومع ذلك تم تفعيل المستويات الثلاث والحمد لله فالمستوى الاول قمت برفع بطاقه الهويه وفي المستوى الثاني قمت برفع رخصه القياده وفي المستوى الثالث قمت برفع صوره سيلفي مع بطاقه الهويه واستغرق التفعيل تقريبا اربع ايام ولكن اهم نقطه لكي يتم قبول التفعيل ان تكون جميع البيانات واضحه لذلك ارى انه من الافضل انت تتواصلي مع الدعم الفني لشركه عن طريق التحدث الى خدمه الدعم الفني شات او ارسال شكوى الى قسم التفعيل في الشركه

اعتقد حظوظ حظك حلو انا ورقى سليم وسكانر مفهوش لاترجمه ولا تعديل وبعدين هو مترفضش للاسف مفيش اى رد اصلا ومكتوب قيد المراجعه من12 يوم ودة الغريب لكن زمان اول ماعملت الحساب من2014 اتفعل فى يومين ومكنش لسة فى سيلفى لكن حاليا معقدنها معرفش لية

doaa sary
01-12-2020, 22:50
{السلام عليكم ورحمه الله أختي الكريمة}

بالنسبه للإجابة والرد » استاذه دعاء بالفعل حدث معي كما ذكرتي حول هذا الوقت اللى هو اسبوعين ولم يتم التفعيل فعندما مسبقا قمت به تفعيل المستوى الاول وتم قبوله قمت برفع المستوى الثاني انتظرت لاكثر من اسبوع ولا احد يجيب حتى قمت بالدخول على الصفحه الشخصيه لي في الحساب واخترت التفعيل ظهر لي ان المستوى الثاني تم رفض الوثيقه وفي نفس الوقت لم يصل لي رساله على الميل قمت التحدث مع الدعم حتى قال لي بان وثيقه المستوى الثاني تم رفضها قمت به رفع الوثيقة مجددا تم رفضها ايضا ثم قمت بارسال الوثيقه عبر ايميل التفعيل مباشره رد على وقال يجب ان تكون الصوره واضحه اي ان الوثيقه تكون ظاهره من اربع اتجاهات وبالفعل قمت بي تصويرها كان عقد خط فودافون وتم قبولها عليكى بان تقومي ارسال الوثيقة عبر ايميل الخاص بالتفعيل وعليك ايضا بالتحدث مع الدعم لانهم ساعات مش بيردوا وده اللي حدث معي فعليك بالقيام التحدث مع الدعم وارسال الى الدعم الخاص ب التفعيل حتى تعلمي سبب التاخير مباشره

{تحياتي اختي العزيزة استودعك الله في رعايه الله وامنه وحفظه}

الوثيقه عندى سكانر وكشف حساب بنكى ومفهاش اى تعديل انا هرفع تانى المستند وهبعت رسالة للدعم واشوف هيكون فى رد ولا اية لانى زهقت والله من كتر مابرفع صور وبستنى وبضيع فى وقتى ومتعطلة

locos
01-18-2020, 17:42
انا مفعل المستوين الاول والثاني منذ ثمانية سنوات وسحبت وربحت واودعت طيلة هذي السنوات ..عندما اردت ان اسحب اخر مرة الارباح ارباح البونص طلب مني المستوى الثالث..اصلا لا ادري لماذا هذا المستوى بعد كل هذه السنوات..قلت لا بأس ارسلت السلفي واضحة بالبطاقة..فماذا حدث لو تحزرون..الغيت المستويات الاولى والثانية بدون اي توضيح هههه..والامر وصل ثلاثة اشهر من الرفع والرفع ودون اي اجابات..حتى مللت وتركت المنتدى والشركة