PDA

View Full Version : سؤال هام جدا واكيد كتير عاوز يفهمه

katm alasrar
12-21-2013, 17:20
السلام عليكم الاول اتمنا التوضيح
دالوقتى انا عاوز افعل حسابى فى نستا فوركس
سجلت بيناتى بالغه الانجليزيه كلها الاسم والعنوان وكل شى

دالوقتى مطلوب بطاقه واثبات سكن ليا
والبطاقه موجوده بس اثبات السكن اللى هو فتورة الكهربه باسم ولدى
والعنوان اللى فى الفتوره هو هو العنون اللى فى البطاقه هل ده ينفع ؟
بالله عليكم اتمنا التوضيح ضرورى جدا جدا

---------- Post added at 02:20 PM ---------- Previous post was at 01:50 PM ----------

يلجماعه هو فى اية بظبط محدش بيرد ليه على كلامى
نصيبه سوده ليكون كلامى مش ظاهر ليكم هومحدش شاف السؤال
انا منتظر الرد بجد والله عشان اشوف انا هعمل اية

ssnsafi
12-23-2013, 16:16
اخي الكريم ان كان لديك رخصة قيادة او جواز سفر يكفي ان ترسل لهم صورة عن واحد منهم وان لم يكن لديك فارسل لهو فاتورة كهرباء مثلا يكون فيها العنوان مطابق للعنوان الذي سجلته في الشركة ولا يهم ان كان بايم والدك او احد اقربائك المهم ان يكون مطابق للعنوان

---------- Post added at 01:16 PM ---------- Previous post was at 01:09 PM ----------

اخي الكريم ان كان لديك رخصة قيادة او جواز سفر يكفي ان ترسل لهم صورة عن واحد منهم وان لم يكن لديك فارسل لهو فاتورة كهرباء مثلا يكون فيها العنوان مطابق للعنوان الذي سجلته في الشركة ولا يهم ان كان بايم والدك او احد اقربائك المهم ان يكون مطابق للعنوان

abo heba
01-27-2014, 22:06
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يمكنك ان تفعل الحساب بسهوله جدا فى انيستا ويتم على مستويين الاول اثبات هويه صوره بطاقه او باسبور
والمستوى الثانى اثبات سكن وصل كهرباء او ماء ويمكن ان يكون باسم احد والديك
تحياتى لك

RomanyMoreed
05-29-2014, 00:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لو الفاتوره بأسم والدك مفيش اي مشاكل بس لازم الفاتوره تكون حديثه الاصدار ليها شهر او شهرين عشان يتم قبولها

تحياتي

WASEM DALLOUL
05-29-2014, 00:42
السلام عليكم
يمكنك تفعيل حسابك بالمستوى الثاني يا أخي الكريم عن طريق فاتورة باسم والدك ولا يوجد اي مشكلة انشاء الله
وبالتوفيق لك وللجميع

abokarem
09-01-2014, 12:40
عليكم السلام
طالما ان البيانات مطابقه لاثبات السكن باسم والدك ارفعه فى المستوى الثانى وباذن الله تقبل ويتم التفعيل
وحاول فقط ان تفعل والمستنادت تكون واضحه وظاهره

محمد عبد اللطيف
11-01-2014, 22:41
عليكم السلام
ارفع المستندات باذن الله تقبل المستوى الاول اثبات الهويه ارفه البطاقه اسكانر عالى الجوده
والمستوى الثانى ارفع الوصل باسم والدك عادى

marwanadam
08-13-2015, 06:07
مش مشكل اخى بس احرص على ان تكون الوتائق دو صورة جيدا ودا الحساب لكى يتم تفعيلامتداد مقبول
وارسلها المهم التفعيل لا يتعدى 48 ساعة لتدكير فقط
وحظ موفق

chelsea2
09-27-2015, 17:24
للاسف اخي الكريم ليس لدي معلوات دقيقة بخصوص العنوان في البطاقة
حاول الاتصال بالدعم الفني ليقدمو لك معلوات اكثر

The_Gahbaz
03-19-2016, 23:32
هو مينفعش انك تبعت مستند باسم حد تاني غيرك حتي لو كان والدك
حاول تتصرف في اي مستند يمون عليه اسمك انت والعنوان اللي في البطاقه
ولو غلبت ممكن تعملك جواز سفر واهو منه ينفعك تفعل بيه الحساب وينفعك لو سافرت بره البلد بانه يبقي جاهز معاك

ahmed elsawaf
03-29-2016, 18:54
اخى العزيز السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يمكنك تفعيل الحساب فى المستوى الاول عن طريقه البطاقه الشخصه وتفعيل الحساب ف المستوى الثانى بفاتوره الكهربا وان تكون حديثه الاصدار ومو مهم ان يكون اسم والدك المهم اللقب والعنوان يكون مطابق للعنوان فى البطاقه الشخصيه تقبل مرورى

اكرم التميمي
04-29-2016, 22:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي لابد ان تكون فاتوره الكهرباء باسمك حصرا لان الشركه لاتقبل اي مستندات او ثائق ليست بأسمك وترفضها بشكل طبيعي حاول ان تعمل كشف حساب بنكي او وصل انترنيت مختوم وموقع ل 6 اشهر الماضيه وانشاء الله تقوم الشركه بتفعيل حسابك

akram mohamed obaid
10-26-2016, 16:54
قد ترفض الشركه هذه الفاتورة لأنها ليست باسمك لكن يمكنك إرسال وثائق أخرى مثل كشف حساب بنكي باسمك مثبت عليه العنوان السكني مختوم وموقع من قبل البنك أو ترسل وصل أشتراك انترنيت كذلك وإنشاء الله يتم التفعيل لحسابك

ابوفؤاد
11-13-2016, 12:06
عادى ارسال الاوراق بالعربيه و ا رفضت اعد الارسال الى ان تقع الاوراق تحت يد حد المدراء العرب الشركه يتم الاثبات و التفعيل للحسا هذا ما علت انا لاكثر من حساب هما الان مفعلين

mahmoud yehya
11-20-2016, 23:08
السلام عليكم.... كل ال هتعمله عشان تأكد حسابك فى مستويين الأول هتديهم صورة بطاقتك الشخصية او جواز سفرك

اما المستوى الثانى عندك فاتورة كهرباء او غاز او مياه وتديهالهم
ولو تأخر الرد كلمهم على البريد وخليهم يكلموك على الموبايل عشان لو المعلومات متغيرة وكذا

تقبل مرورى.