PDA

View Full Version : شركة انستافوركس بكل دول العالم

Pages : [1] 2 3 4

khaled saad
12-22-2013, 01:47
خطر على بالي فكرة عندي سوال بما ان شركة انستافوركس هي شركة عالمية وضخمة لماذا لا يكون لها فروع لكل دول العالم يصبح التعامل وسحب والايداع اسهل وتكون المشاكل تنحل شخصيا وليس على طريق المراسلة شو رايكم بهذه الفكرة

eiie
02-16-2014, 17:39
فعلى عكس الأسواق المالية الأخرى، ليس لسوق العملات Forex مقر جغرافي محدد أو مكان مركزي تتم فيه عمليات التداول، فيتصف سوق العملات Forex بأنه غير مركزي حيث يعد من نوعية بورصات التبادل عبر شبكات الاتصال التي تسمى Over the Counter أو OTC وتعمل عبر الشبكات الإلكترونية ووسائل الاتصال الحديثة كالحاسب الإلكتروني.

the best
02-20-2014, 04:35
و الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق هذا النوع من الأمن المالي، و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و لا حتى إن كانت أعمالهم أخلاقية أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط.

osamamamoon
02-27-2014, 15:37
بالي فكرة عندي سوال بما ان شركة انستافوركس هي شركة عالمية وضخمة لماذا لا يكون لها فروع لكل دول العالم يصبح التعامل وسحب والايداع اسهل وتكون المشاكل تنحل شخصيا وليس على طريق المراسلة شو رايكم بهذه الفكرة

zinga7
02-28-2014, 18:42
رسمي
أسعار عملاتها. كما العديد من البنوك المركزية لديها احتياطيات كبيرة جدا من النقد الأجنبي،
السلطة تدخلهم كبير. من بين أهم مسؤوليات البنك المركزي

latraaa
02-28-2014, 18:49
يا اخي الكريم، الأمر أصبح ليس بالضرورة مع التطور الكبير الحاصل في مجال الأنترنت، لدا من الطبيعي انه لا توجد هناك فروع في كل الدول العالم، و أسألك ما الدي تريده من الفروع، أرى انه يمكنك أن تجده في الموقع

hajarforex
02-28-2014, 19:11
ان شكرة انستا فهي موجود\ة في كل العالم باكمله
و هذا راجع الى ان الشكرة فهي فعلا عالمية و لها مقرات ف يكل العالم
و هذا ما يميز فعلا الشكرة ف يالفوةركس

doola2020
03-16-2014, 15:23
ماشي فكرة كويسة ولكن ستكون مكلفة طبعا واحنا بنتكلم وخلاص ومش عارفين ايه اللي بيحصل عشان تيجي مصر مثلا وتدفع رشاوي عشان تبنيها

salimned
03-17-2014, 17:58
السلام ليكم انا لا اعرف لمادا اخي و لكن هكدا ايضا تستطيع عمل ايداع
و التجارة في الشركة من دون مشاكل و اتمنى لك النجاح في عملك.

abdotitim
03-17-2014, 21:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكوور على طرح الموضوع
موضوع مهم للغايه اخي اظن انها الان لها فرع تقريبا في كل قاره متلا في العرب لديها فرع في السعوديه

ssnsafi
03-17-2014, 21:27
لكل شركة وساطة مالية في العالم فروع في عدد من دول العالم ولا يجب ان يكون لها فروع في كل انحاء العالم فمثلا شركة انستا تختار دولتين او ثلاث وتفتح فروع فيهم وكذك شركة اخرى تختار دولتين او ثلاث او حتى اربع وتفتح فروع في تلك الدول لكن ان تفتح فرع في كل بلاد العالم فانا اظن انه امر صعب جدا للشركة ومكلف ايضا فلكل فرع مصاريفه وبما انه في ايامنا هذه اصبح الانترنت يقرب ويسهل كل التعاملات المالية فلا اظن انه يوجد مشكلة في عدم وجود فروع للشركة في كل دولة

meroloveme
03-17-2014, 21:31
اللي اعرفه ان شركة انستا فوركس روسية ولها فروع كثيرة حول العالم
كنت اتمني ان يكون هناك دعم فني باللغة العربية لكن لم اجد
شركة انستا بها الكثير من المتاجرين الناجحين حول العالم وهي شركة موثوق فيها اتمني النجاح والتقدم للجميع

forex90
03-17-2014, 21:32
شكرة انستا طبعا مشهورة من زمان لكن فى الفترة الاخيرة دية الشركة بدائت تتلاعب مع الاعضاء وتطلع قوانين كدة غريبة
وهية عبارة عن افخاخ لكى تقع فيها بكل سهولة وتقفلح الحساب وطبعا ترخيص الشركة اتسحبت منها

merengue
03-17-2014, 21:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته . و الصلاة و السلام علي النبي المختار . ان الشركة تابعة لمؤسسات الرقابة العالمية الكبري

haroun43
03-17-2014, 21:46
فكرة جيدة لاكن لكي يكون فيها فروع في معظم الدول يجب ان تمر على اجراءات ادارية وقانونية ومعظم دول عربية اجراءاتها جد معقدة ولا تشجع مما يعقد الوضع وكدلك الدول التي فيها حروب وغيرها من المشاكل التي لاتشجع الشركة على دلك

forex90
03-17-2014, 21:47
طبعا شركة انستا فوركس لها فروع فى الهند لكن الشركة اساسا اصبحت غير صادقة اصبحت لا تدفع الا ارباح صغير لا تتعدى ال50 دولار فى المرة
ولو زادت عن كدة بيتلككولك اى غلطة صغير يقفلك الحساب وهما بكدة بيخسرو مصدقيتهم

a7med84
03-17-2014, 22:16
شكرا لك اخى الكريم على الموضوع والشركه هدفها من المنتديات الدعايه

واعتقد انها استطاعت بالفعل ان تنتشر واسمها اصبع مسموع فى كل مكان بسبب منتدياتها

ahmedibrahim258259
03-17-2014, 22:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ماهي الشركة فعلا ليها مكاتب في جميع انحاء العالم اكتر من 200 فرع ومن ضمنهم مكتب في القاهرة في مكرم عبيد
تقبل مروري

nihed trabelsi
03-17-2014, 23:29
اخي الكريم فكرتك لا اظن انّها ستتحقق و ذلك لعدم الجدوى فأنستا لا تقدّم سلعة مادية تستوجب محل
وهي بذلك توفّر كثيرا . و حتّي مشاكل السحب و الايداع نحن فقط نواجهها كعالم ثالث نتيجة تخلّف سياساتنا الاقتصادية

ahmed212
03-17-2014, 23:33
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الحبيب فالله ماشاء الله شركة محترمة باجماع الجميع ان شاء الله وربنا يوفقهم يارب ونستفيد من علمهم وخبرتهم

harimeche
03-19-2014, 23:37
الســـــــلام علكم ورحمة الله

انا لا أرى يا أخـــــي أن هنــــاك مشاكل مع السحب والإداع

لكن إنشــــاء الله في الأعوام القــــادمة تكون لهــــا فروع أكثر

sendrela
03-19-2014, 23:40
للاسف معظم الدول العربيه لا تعترف اصلا بالفوركس وبالتالى الثقافه لدى اغلب الشعوب العربيه منعدمه عن الفوركس

ويعتقدون انه مجال خساره الاموال ولعب القمار ..فلمن ستفتح الشركه هل لبعض الافراد ..اجد انه بالوقت الحالى صعب

ولكن من الممكن فى المستقبل القريب

تحيتى

DRAGON1980
03-19-2014, 23:47
السلام ليكم انا لا اعرف لمادا اخي و لكن هكدا ايضا تستطيع عمل ايداع
و التجارة في الشركة من دون مشاكل و اتمنى لك النجاح في عملك.

kaa
03-20-2014, 00:44
شركة انستا لها فورع كثيرة جدا فى دول كثيرة
وهى من احدى اكبر شركات الفوركس فى اعالم ولها مصداقية كبيرة جدا

shimaa33
03-20-2014, 01:25
طبعا الفكرة اكثر من رائعة يا اخي الكريم
بس انا عاوزة اقولك ان في العديد من الدول العربية محظور فيها التداول في سوق الفوركس زي جمهورية مصر العربية ولو حاولوا يفتحوا في مصر مش هيقدروا ياخدوا ترخيص بيها يا اخي الكريم

sofien 003
03-20-2014, 01:30
السلام عليكم
فكرة كويسة بس ملها لزوم مع التطور التقني
فكل ما تحتاج تعرفو عن الشركة يمكن تحصل عليه
وانت جالس في مكانك فلا داعي لهذه الفروع.

ahmedmomen
03-20-2014, 01:51
مع احترامي لرأيك أخي العزيز ولكن عملية السحب والإيداع من الشركة غير مرتبط بمسألة وجود عدد كبير من الفروع
لها على مستوى العالم فالفروع تكون فروع إدارية فقط ولكن السحب والإيداع يتم بسهولة من خلال الانترنت باستخدام وسائل السحب المتاحة مثل البنوك الالكترونية

hunter_world
03-20-2014, 19:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم والله انا مش عارف اخي الكريم لكن انا اعتقد ان الشركه مشهوره اوي مش لازم يكون في مصر او كدا اكيد ليها فروع كتير

ilyes chaieb
03-20-2014, 19:41
خطر على بالي فكرة عندي سوال بما ان شركة انستافوركس هي شركة عالمية وضخمة لماذا لا يكون لها فروع لكل دول العالم يصبح التعامل وسحب والايداع اسهل وتكون المشاكل تنحل شخصيا وليس على طريق المراسلة شو رايكم بهذه الفكرة

بالفعل اخي الكريم الشركة لها قرابة 200 مكتب موزعة على انحاء العالم
منها تونس و مصر و السعودية ,,, الخ....
و هذا بالفعل يسهل الكثير غلى العميل
تقبل مرورى

..........................................
......................
............

forexman3
03-20-2014, 19:52
السلام عليكم
اخى الحبيب اظن ان شركة انستافوركس لها بالفعل فروع
فى اكثر من دولة ومن بينهم دولة مصر وشركة انستافوركس
شركة عريقة ومتأصلة فى مجال الفوركس

gamal20
03-20-2014, 20:09
نعم اخى الكريم شركة انستا فوركس لها العديد من الفروع حول كل دول العالم ولكن شهرتها
الاكبر فى قارة اسيا حيث انها اكبر وسيط بها

moradovitch
03-20-2014, 21:49
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي الكريم فكرة جميلة ستحل جميع المشاكل بالنسبة للمتداولين في جميع انحاء الوطن العربي أتمنى أن ينجح مشروعك والسلام ختام

mr.tafchan
03-20-2014, 21:58
فكرة حلوة جدآآ

doaa sary
03-20-2014, 22:14
انا اعرف ان الشركة ليها فروع ف كل بلد بس معرفش
انهى بلاد بالظبط لاكن اكيد مش ف مصر

abdelaziz 10
03-20-2014, 22:25
والله يا اخي بالنسبة لمشاكل السحب او الايداع فبالعكس شركة انستافوركس لا مشاكل فيها خالص في رايي
السبب ان الشركة توفر انواع متعددة من اساليب السحب وطبعا الايداع من كروت ائتمان الى بنوك الخ

Abo Hamdy
03-21-2014, 16:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي العزيز بالتوفيق ليك ولينا اخي الكريم
اها ليها مقر في دول كتير جدا
وليها مقر في مصر ايضا

Ahmed2020eg
03-21-2014, 17:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... اخي هذا القرار يرجع الي الشركه نفسها و ليس لنا لعلها تري في ذلك شر لها و بالتوفيق

kok
03-21-2014, 17:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
موضوع شيق فعلا بس الفوركس او سوق التداول دى غير مركزى من نوعيه التداول وليس لها ايضا مقر جغرافى
وتعم على شبكات الالكترونيه ووسائل الاتصال الحديثه

moto1
03-21-2014, 17:32
ماشي فكرة كويسة ولكن ستكون مكلفة طبعا واحنا بنتكلم وخلاص ومش عارفين ايه اللي بيحصل عشان تيجي مصر مثلا وتدفع رشاوي عشان تبنيها السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكوور على طرح الموضوع
موضوع مهم للغايه اخي اظن انها الان لها فرع تقريبا في كل قاره متلا في العرب لديها فرع في السعوديه

محمد أبو بكر
03-25-2014, 18:15
السلام عليكم و رحمته و بركاته
و هذا ما يميز فعلا الشكرة ف يالفوركس
و بالتوفيق لك

tayaa1256
03-25-2014, 18:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا لا اعرف لمادا اخي و لكن هكدا ايضا تستطيع عمل ايداع
و التجارة في الشركة من دون مشاكل

laurent1979
03-25-2014, 18:18
شكرا لردك اخي الفاضل بس مش غريب شوية انه متاح عمل مواضيع مثلا ضد شركة معينة بغض النظر
هيا مين في حين انه ممنوع عمل مواضيع توضيح مميزاتها ؟ هههه مجرد تساؤل
يعني و انا طبعا بحترم قوانين الموقع تحياتي لك و تجارة موفقة ان شاء الله

Heisenberg
03-29-2014, 10:34
السلام عليكم و رحمـة الله و بــركاته
مع احترامي لرأيك أخي العزيز ولكن عملية السحب والإيداع من الشركة غير مرتبط بمسألة وجود عدد كبير من الفروع لها
بالتوفيق لك .... تحياتي

saro123
03-29-2014, 10:41
بالفعل شركة انستا فوركس لها فروع فى اماكن كثيرة على مستوى العالم ولكن فى مصر لا يمكن فتح اى فرع لاى شركات وسيطة بها
لان هذا ممنوع ومحظور جدا التعامل فية

Hossam Samy
03-29-2014, 20:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي العزيز
اخي انستا فوركس عندها فروع كتير
جدا في كل العالم وفيه فروع في
الدول العربية زي مصر

tayaa1256
03-29-2014, 20:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركات اخي الكريم معظم الدول العربيه لا تعترف اصلا بالفوركس وبالتالى الثقافه لدى اغلب الشعوب العربيه منعدمه عن الفوركس

ويعتقدون انه مجال خساره الاموال ولعب القمار

maged mag
03-29-2014, 20:43
الســـــلام عليكـــــــم ورحمــــه الله وبــركـــاتــــه
مشكور اخى على هذه الفكرة الاكثر من رائعة
فعلا انستا فوركس شركة عالمية ومعروفة ومشهورة بكل العالم فاذا كان لها لها فروع فى كل دول العالم سيصبح التعامل وسحب والايداع اسهل
تمنياتى للشركة بالافضل وبالنجاح
تحياتى لك

gr53
04-09-2014, 17:51
ليس بالضرورة يا أخي أن تكون للشركة مقر في أي دولة حتى تنتشر
فالإنترنت كفيل بهذا الأمر و انسنتا بالفعل بكل دول العالم بدليل أننا نتاجر من خلالها و لم أسمع أن لها فرع في مصر

Mohamed Morsy
04-13-2014, 23:45
والله يا اخي بالنسبة لمشاكل السحب او الايداع فبالعكس شركة انستافوركس لا مشاكل بيكون هناك فيها خالص في رايي
السبب ان الشركة توفر انواع متعددة من اساليب السحب وطبعا الايداع بيكون اخي الغالي من كروت ائتمان الى بنوك الخ

gehad87
04-26-2014, 01:28
والله هي بدأت تنتشر ليها تقريبا فرع بالامارات
والان تم افتتاح فرع في القاهرة
وتدريجيا ان شاء الله ستنتشر
المهم موضوع السحب والايداع ده علشان السهولة
وتذليل الصعوبات على العملاء

INTHENAMEOFALLA
04-26-2014, 10:41
هى شركة انستا شركة عالمية صحيح ولها فروع كتير فى دول اوربية ودول عربية لكن حكاية مشاكل السحب والايداع دى موجودة فى كل شركات الفوركس وربنا يصلح الحال

adam21s
04-26-2014, 10:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم يا اخي انا اوافقك الراي
واتمنى ان يكون لشركة الفوركس فروع في كل انحاء العالم

عدي
04-26-2014, 11:28
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... اخي هذا يرجع للشركه ممكن في مناطق او دول مينفعش فيها الفوركس و بالتوفيق ليك

abdelhak redouane
04-26-2014, 11:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذه الفكرة البناءة والهادفة التي من خلالها سيتم الوصول الا استخدام تهيلات لدى جميع المتعاملين في سوق الفوركس وهذا يقضي بتوفير خبراء وفنيين على مستوى جميع دول العالم دون الولوج واللجوء دائما الى المراسلات الالكترونية التياحيانا تتطلب وقتا كبيرا للرد عليها
بالتوفيق للجميع

مجدى سند
04-26-2014, 11:38
شركة انستا فوركس شركة عالمية كبرى وهى شركة موثوقة وتدعم عملاؤها بشكل جيد وموجود لها فروع فى كثير من دول العالم

محمد السيد محمد
04-26-2014, 13:44
والله يا استاذ خالد الفكرة دي هايلة جدا .. لكن تفتكر تتنفذ ازاي ؟؟
طيب ما ترسل اقتراحك ده للادارة في اونستا .. وهم لو خلى فيه فرع على الأقل في الأماكن اللي عملاؤهم متكتلين فيها
فده يكون شئ كويس جدا

walid08
04-26-2014, 13:55
السلام عليكم
نعم اخي هي فكرة رائعة ولكنها صعبة التطبيق
فقد تجدها في دول اجنبية اخرى
اما في دولنا العربة مازال التخلف واضح و مستحيل يصير هذه الفكرة في المدى القريب

fatoma elsayd
04-26-2014, 14:24
السلام عليكم بصراحه انا مش شايفه انها مهمه اوووى يااستاذى والشركه موجوده على النت زى الحقيقى عادى
وبعدين الشركه ليها اعضاء كتير وعشان تعمل فرع هتتزحم وهتبقى حاجه فظيعه وغير انه هيبقى مشروع اخر ومصاريف وهاكذا
تقبل مروورى اخى وبالتوفيق :) :yahoo::happy:

samoray13
04-26-2014, 14:49
هي اصلا اخي الكريم طريقة السحب سهلة جدا ولا يوجد مشاكل منها وطبعا الشركة لو بيدها الامر كانت قامت بهذا لكن امر فتح فروع في ارجاء العالم هو جد مكلف وطبعا الكثير من الدول الفوركس غير مرخص عندها خصوصا بالوطن العربي

حسنى صادق
04-26-2014, 15:25
اعتقد انها و صلت لدرجة نجاح عالمية و قد اشات لهل مكاتب فى جميع دول العالم او ما يقرب من 130 دولة تقريبا فهى شركة ضخمة و على مستوى قارة اسيا علما بانها شركة روسية الاصل

latraaa
04-26-2014, 15:31
يا اخي الكريم، الشركة تعتمد في سياستها و عملها على الأنترنت و عليه فإن فتح فروع في العالم ما هو غلا مضيعة للوقت و المال، لأن الشركة تسير كل الأمور عن بعد عن طريق الأنترنت، يبقى أمر عقد مؤتمرات عالمية في عواصم عالمية فهدا الأمر مطلوب

abo heba
04-26-2014, 15:36
بالفعل فكره اكثر من رائعه وسمعت كثيرا عن مندوبين لها لكنى للاسف لا اعرف اى منهم وبالفعل الفكره اكثر من رائعه
لكنى اعتقد انها مكلفه جدا وهناك دول لا تعترف بالتداول فى الفوركس

Heisenberg
04-29-2014, 04:49
السلام عليكم ورحمة الله
لأمر أصبح ليس بالضرورة مع التطور الكبير الحاصل في مجال الأنترنت، لدا من الطبيعي انه لا توجد هناك فروع في كل الدول العالم، و أسألك ما الدي تريده من الفروع
بالتوفيق لك ولجميع الأعضاء الكرام

حليس مختار
04-30-2014, 02:23
الســـــــلام علكم ورحمة الله

انا لا أرى يا أخـــــي أن هنــــاك مشاكل

مع السحب والإداع

لكن إنشــــاء الله في الأعوام القــــادمة تكون لهــــا فروع أكثر

MAZROUR
04-30-2014, 02:27
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان شركة انستا طبعا مشهورة من زمان لكن فى الفترة
الاخيرة دية الشركة بدائت تتلاعب مع الاعضاء وتطلع قوانين كدة غريبة وهية عبارة عن افخاخ لكى
تقع فيها بكل سهولة وتقفلح الحساب وطبعا ترخيص الشركة اتسحبت منها بالتوفيق للجميع ان شاء الله

yara alaa
05-03-2014, 03:44
بــســــم الله الــرحـــمـــن الـــرحـــيــم
الــســلام عــلـــيـــكــم و رحــمــة الله تــعــالــى و بــركـــاتــه
لا يا اخي هي كده حلو انت متعرفش ايه اللي ممكن يحصل ولا التكلفة

menoer1248
05-03-2014, 08:08
انا اعتبر ان وسائل الدفع والايداع التي هي موجودة في الشركة هي بمثابة التواجد في انحاء العالم
انا مثل اسحب على نتلر على البطاقة بهذا اعتبر انها موجودة في جيبي وليس بلدي فقط
اما المكاتب هي بالفعل لها فائدة كبيرة لو كانت في كل بلد من اجل حل بعض المشاكل مثل التفعيل او بعض الاشياء التي لاتتطلب مراسلة

ilyes chaieb
05-03-2014, 09:51
بالفعل اخى شركة انستا لها اكثر من مكتب في مختلف انحاء العالم و منها الدول العربية مثل مصر وتونس , ادخل على موقعها الرسمي و انت حتعرف عنها اكثر

abdelaziz 10
05-05-2014, 10:51
بالفعل اخى شركة انستا لها اكثر من مكتب في مختلف انحاء العالم و منها الدول العربية مثل مصر وتونس , ادخل على موقعها الرسمي و انت حتعرف عنها اكثر
طبعا فشركة وساطة ضخمة مثل انستافوركس لابذ ما تلاقي لها عدد من المكاتب الخاصة بها في جل دول العالم اكيد
انما لا اعرف هل ممكن يكون عندها مكاتب في دول عربية بالخصوص دول شمال افريقيا حيث الفوركس شبه مجهول

naoual
05-05-2014, 10:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم نحن كاعضاء لشركة انستا نتمنى ذلك لما لا فهي فكرة جيدة لكن القرار لاصحابها ليس لنا و بالتوفيق

gr53
05-08-2014, 03:57
فالإنترنت كفيل بهذا الأمر و انسنتا بالفعل بكل دول العالم فهى من الشركات المحترمة

mhmd12
05-08-2014, 04:01
مما لا شك فيه ان انستا تعتبر واحده من الشركات الكبرى و العالمية حول العالم و يجب على اى تاجر هنا ان يحاول باستمرار التجارة على الرافعة المالية التى تتميز بها الشركة

MOHAMMED EN NADOURI
05-08-2014, 09:04
المعلومات الموجوده هنا تساعدك على أخذ فكرة عن ماهية تحليل الأسعار وتمهد لك وتعينك على الخوض بالمزيد من المعرفة
النظرية من الكتب والمواقع التي سنرشدك إليها .
ولكن عليك أن تعلم أن أساس إتقان تحليل الأسعار وبالتالي دقة توقع حركة السعر مسألة تعتمد على الممارسة العملية بشكل
أساسي وهذا ما يأتي من الخبرة والتجربة والتي يجب أن لاتتردد في القيام بها كلما سنحت لك الفرصة .
فلا تنتظر أن تق أ ر كل شئ عن التحليل الفني حتى تبدأ بممارسة التحليل .. إذا فعلت ذلك فأنت لن تنتهي من الق ا رءة !!
فهناك الكثير الكثير من الكتب والمقالات والمجلات والمواقع المتخصصة في شرح وتفسير وترويج نظ ريات ومبادئ جديدة وقديمة
في التحليل الفني .

ebram
05-08-2014, 10:22
فالإنترنت كفيل بهذا الأمر و انسنتا بالفعل بكل دول العالم فهى من الشركات المحترمة

فعلا وكمان احب اضبيف ان فلتر اي شركه هي نتائج الاعمال الربع والنصف والسنويه
لان كل ده بيكون الموشرات الي بتبين مدي مصداقيه هذه الشركاات

tarki147
05-08-2014, 10:39
هي بالفعل لديها فروع لكن قليلة واعتقد ان انتشار فروعها سيكون مكلفا ولتوفر البنوك الالكترونية فائدة لاتؤثر على معاملات الزبون مع هده الشركة

---------- Post added at 09:39 AM ---------- Previous post was at 09:33 AM ----------

اكيد الافضل ان يكون لها فروع كثيرة لكي يكون الربح ملموسا وماديا لكن دلك سيكون مكلفا وترى الشركة ان البنوك الالكتلرونية بديل فعال وومساعد كبير في المعاملات التجارية والمالية

maao2004
05-08-2014, 11:06
السلام عليكم

mezo2229
05-08-2014, 11:28
ولكن عليك أن تعلم أن أساس إتقان تحليل الأسعار وبالتالي دقة توقع حركة السعر مسألة تعتمد على الممارسة العملية بشكل
أساسي وهذا ما يأتي من الخبرة والتجربة والتي يجب أن لاتتردد في القيام بها كلما سنحت لك الفرصة .
فلا تنتظر أن تق أ ر كل شئ عن التحليل الفني حتى تبدأ بممارسة التحليل .. إذا فعلت ذلك فأنت لن تنتهي من الق ا رءة !!
فهناك الكثير الكثير من الكتب والمقالات

---------- Post added at 08:28 AM ---------- Previous post was at 08:27 AM ----------

فهناك الكثير الكثير من الكتب والمقالات والمجلات والمواقع

gr53
05-12-2014, 21:50
السلام عليكم

الأمر ليس بهذا السوء فالدول العربية ليست متخلفة لكن ظروفها الاقتصادية معقدة في الفترة الأخيرة
و التي جعلت تفكير الناس منشغل بالبحث عن العمل الثابت أكثر من أي مصدر دخل آخر

anamoody
05-15-2014, 19:17
اخى الكريم انستا فوركس من افضل شركات الفوركس التى لم تنصب بعكس الكثير من الشركات النصابة
لذا فيجب علينا ان نحذر منها وفعلا انستا فوركس منتشرة فى جميع انحاء العالم

محمد مؤمن
05-15-2014, 20:32
شركة انستافوركس بالفعل لها مقرات في أماكن مختلفة بدول العالم ولكن بالنسبة لعليات السحب والإيداع فهذا لا يحتاج إلى مقرات
لأن كل ذلك يتم بطريقة الكترونية من خلال الموقع الخاص بالشركة وبالنسبة للمشاكل فيمكن حلها بالتواصل مع الدعم الفني

kalepsso
05-15-2014, 21:25
المعلومات الموجوده هنا تساعدك على أخذ فكرة عن ماهية تحليل الأسعار وتمهد لك وتعينك على الخوض بالمزيد من المعرفة
النظرية من الكتب والمواقع التي سنرشدك إليها .
فهناك الكثير الكثير من الكتب والمقالات والمجلات والمواقع المتخصصة في شرح وتفسير وترويج نظ ريات ومبادئ جديدة وقديمة
في التحليل الفني .

amermazzen
05-15-2014, 22:08
السلام عليكم ورحمة الله العديد من البنوك المركزية لديها احتياطيات كبيرة جدا من النقد الأجنبي، السلطة تدخلهم كبير. من بين أهم مسؤوليات البنك المركزي المهم يبقى التعلم الجيد هو الساس فس الفوركس حتى تكون هناك خبرة واضحة في كيفية التعامل مع الفوركس.

rojan22
05-15-2014, 22:11
السلام علیكم، هو بطاقة انیستا بإمكانك أستعمالها فی جمیع أنحاء العالم عن طریق البنوك الأوتوماتیکیه،
بس المشكله هو أن البنوك الأوتوماتیکیه لیس متوفرا فی الدول العربیه کالمطلوب، بالتوفیق

ahmadinho100
05-15-2014, 23:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته نعم يا اي ادا كانت في جميع الدول فهادا ير دليل على انها احسن شركة في العالم بالنسبة للفركس بالتوفيق لك

AMLAK
05-15-2014, 23:07
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم ان الأمر
أصبح ليس بالضرورة مع التطور الكبير الحاصل في مجال الأنترنت، لدا من الطبيعي انه لا توجد هناك فروع
في كل الدول العالم و أسألك ما الدي تريده من الفروع، أرى انه يمكنك أن تجده في الموقع تحياتي للجميع

خبير الفوركس
05-15-2014, 23:10
يستخدم عملاء شركة إنستافوركس أفضل تقنيات التداول عبر الانترنت ولديهم إمكانية الوصول ...1000 ألف تاجر من جميع أنحاء العالم، منهم المبتدئين وايضاً المحترفين فى تداول العملات.

---------- Post added at 08:10 PM ---------- Previous post was at 08:09 PM ----------

. التداول فى الفوركس يتضمن مخاطر فقدان رأس المال كله أو جزء منه الا لو كنت حريص بالمتاجرة بعدد صغير من الاموال و عدم التسرع و التحليل الفني الدقيق

rhanemforex
05-15-2014, 23:18
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
مش سهل أي شركة تقوم بإنشاء فرع في دول أخرى و هو كذالك مكلف

سمير تيارت
05-16-2014, 15:28
لكل شركة وساطة مالية في العالم فروع في عدد من دول العالم ولا يجب
ان يكون لها فروع في كل انحاء العالم فمثلا شركة انستا تختار دولتين او
ثلاث وتفتح فروع فيهم وكذك شركة اخرى تختار دولتين او ثلاث او حتى
اربع وتفتح فروع في تلك الدول لكن ان تفتح فرع في كل بلاد العالم فانا اظن انه امر صعب جدا للشركة ومكلف ايضا فلكل فرع مصاريفه وبما انه في ايامنا هذه اصبح الانترنت يقرب ويسهل كل التعاملات المالية فلا اظن انه يوجد مشكلة في عدم وجود فروع للشركة في كل دولة

بوهضار
05-16-2014, 16:12

الــســلام عــلــيــكــم ورحــمــة الله وبــركــاتــه والــصـــلاة والــســلام عــلــى رســول الله
اجل اخي صحيح انستافوركس موجودة في كل دول العالم واعتقد انه الولايات المتحدة الامريكية هي الوحيدة التي ليست فيها للاسباب قانونية حسب ما قرت في احد البيانات

الربح من الفوركس
05-16-2014, 16:17
اخى الحبيب اعتقد انها فكرة ممتازة بالفعل ولكنها لا توجد لها فروع فى الكثير من الدول نظرا لعدم اعتراف تلك الدول بالفوركس وبالتوفيق للجميع

rojan22
05-16-2014, 16:20
السلام علیكم، هو بطاقة انیستا بإمكانك أستعمالها فی جمیع أنحاء العالم عن طریق البنوك الأوتوماتیکیه،
بس المشكله هو أن البنوك الأوتوماتیکیه لیس متوفرا فی کل الدول العربیه، بالتوفیق

Ebtsam Forex
05-16-2014, 17:49
:) السلام عليكم ورحمه الله وبركاااته يا اخي الكريم، الشركة تعتمد في سياستها و عملها على الأنترنت و عليه فإن فتح فروع في العالم ما هو غلا مضيعة للوقت و المال، لأن الشركة تسير كل الأمور عن بعد عن طريق الأنترنت تقبل مروورى وبالتوفيق ياارب لك وللجميع اخى :) :yahoo:

sofien 003
05-16-2014, 17:55
فكرة رائعة حقا لكن هذا لم يعد
بالضروري مع تطور وسائل الاتصال
فكل شيئ يمكن القيام به عن بعد
فلما المصاريف الزائدة.

poop3
05-16-2014, 18:01
اهلا وسهلا بكم اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
موضوع الفروع دا صعب شويه وبعدين موقع الشركه يكفى
بالتوفيق للجميع هنا ان شاء الله

ahmed abozeid
05-16-2014, 19:08
السلام عليكم
اخى الغالى شكرا جزيلا لك على هذة الفكرة الرائعة وعلى هذا الموضوع الجميل واتمنى ان يتم طرح هذة الفكرة الجميلة واتمنى ابضا ان تدخل حيز التنفيذ

Hamdy Elhossiny
05-18-2014, 12:13
والله يا اخى هو موضوع جميل جدا ومفيد ولو فعلا طبقته الشركه هتلاقى استحسان كبيير
من العملاء وانا معاك فى هذه الفكره وان شاء الله المسؤلين عن الشركه يدرسوها

BrahimForex
05-18-2014, 12:28
اظن انها ستكون مكلفة لشركة اظن الطريقة التي تعمل عليها الشركة جيدة لحد الان لكن فكرة رائعة ان قامت بهذه الفكرة

creatorman1978
05-18-2014, 12:34
اللي اعرفه ان شركة انستا فوركس روسية ولها فروع كثيرة حول العالم
كنت اتمني ان يكون هناك دعم فني باللغة العربية لكن لم اجد
شركة انستا بها الكثير من المتاجرين الناجحين حول العالم وهي شركة موثوق فيها اتمني النجاح والتقدم للجميع

selmon
05-19-2014, 13:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم انا اعتقد ان في مصر ممنوع تداول العملات فا ممنوع تكون في مصر

abdelaziz 10
05-19-2014, 14:39
يا اخي والله طرق السحب او الايداع امر مبسل وسهل في الشركة وممكن تستلم او تسلم ارباحك في اي مكان كنت فيه في العالم
بفضل الله والشركة تجاوز المتاجر العربي بالخصوص مشكل السحب والايداع وبات التحدي امامه فقط انه يربح وينجح لا غير

norur
05-19-2014, 15:37
السلام عليكم
و الله التعامل بهده الشركة هو التداول عبر الانترنيت في كل الدول و نجمع البونص و لم يخطر لي اي فكرة في التفكير
بهده الفكرة المهم اننا كلنا لنا هدف في التسجيل بهده في هده الشركة

dont
05-19-2014, 16:09
اعقد من الصعب انه يكون لسشركة فوركس فروع فى كل انحاء العالم
وشركت لفوركس يكون التعامل معها من خلال النت

ahmed abozeid
05-19-2014, 16:18
السلام عليكم
اعتقد اخى الكريم ان شركة انستا من الشركات العاملة فى السوق والتى لها وزن وثقل كبير جدا فى السوق والتى اتمنى ان تستمر على هذا المنوال ان شاء الله

---------- Post added at 04:18 PM ---------- Previous post was at 04:17 PM ----------

السلام عليكم
اخى الغالى ان شركة انستا من الشركات التى تتمتع بمصداقية عالية والتى لها وزن وثقل فى عالم الفوركس واتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله

balou
05-19-2014, 16:47
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد عالم فوراكس سوق غر مركزي بالمرة اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

maasofiane
05-22-2014, 14:26
و الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق هذا النوع
من الأمن المالي، و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و لا حتى
إن كانت أعمالهم أخلاقية أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط.

faridblilid
05-25-2014, 17:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة على اشرف المرسلين
بــســـم الله الــرحـــمـــن الـــرحـيــم
اكيد اخي فانه الشركة بالتزامها وصدقها وجودة خدماتها فطبيعي انها رح تصير مشهولة في كل انحاء العالم

gr53
06-09-2014, 12:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته نعم يا اي ادا كانت في جميع الدول فهادا ير دليل على انها احسن شركة في العالم بالنسبة للفركس بالتوفيق لك

طبعا شركة انستا فوركس من شركات الوساطة الموجودة بالفوركس و التي لها العدريد من الخدمات و المميزات
و هى بالفعل معروفة بكل البلدان و ساعد على انتشارها الإنترنت

mouhi41
06-09-2014, 12:08
اعقد من الصعب انه يكون لسشركة فوركس فروع فى كل انحاء العالم
وشركت لفوركس يكون التعامل معها من خلال النت

samozein
06-09-2014, 12:28
انا شايف من وجهه نظري ان الموضوع ده فعلا هيخلي الشركه مشهوره اكتر
وده من خلال انها تفتح حسابات في الدول الاخرى يبقى الايداع عن طريقها اسهل
وكمان ده هيدي مصداقيه اكتر للعاملين في مجال الفوركس
والله اعلم
وشكرا

mohd5ash
06-09-2014, 12:38
اذا كان مقصدك اخي ان يكون لها فرع تمثيلي بكل دولة
فهذا امر صعب لان بعض الدول تقيد شركات الوساطة بالفوركس وتضع عليها شروط وضرائب هائلة
لهذا السبب ستجد الامر صعب وتكاليف عاليه غير مبررة , بما ان موظفين الانترنت يقومون بالخدمة والاموال تحول بشكل سلس فهو امر غير مطلوب جدا

BOUCHA-AFES
06-09-2014, 16:22
الـسـلام عــلــيـــكــم ورحــمـة الله وبــركـــاتــه
والــصــلاة والــســلام عـلـى اشــرف الــمــرســلــيـن
فكره حلوه بس اعتقد انه الشركة قد تجاوزتها وذالك باضافة ماستر كارد خاصة بالشركة لتسهيل الايداع والسحب

borhan
06-09-2014, 16:26
السلام عليكم اخي اضن بانه لديها فروع اخي كثيرة في دول العالم ابحث فقط
ستجد فروعها في الدول وهي في انتشار مستمر .......تحياتي

mahmoudexr
06-09-2014, 16:28
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انها سهلة اخي من بيتك تتاجر هل يوجد اسهل من هذا
بالتوفيق للجميع ان شاء الله
والسلام عليكم

abed alqader
06-09-2014, 17:28
سؤالك جميل
بالفعل لماذا لا تقوم الشركة بفتح فروع لها فى عالمنا العربى لكى تسهل لنا القيام بمهامنا دون قلق
اتمنى من الاعضاء الرد على هذا الموضوع لكى نستفيدد من ارائكم
تقبلو مرورى

ahmadinho100
06-09-2014, 18:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته نعم يا اي شركة نستا فركس في جميع الدول و هادا خير دليل على انها احسن شركة في مجال الفركس

RomanyMoreed
07-12-2014, 21:08

حضرتك بالفعل لشرركة انيستا فوركس يوجد لها فروع كثيره في مختلف دول العالم بس ياريت يكون لها فرع في مصر قريبآ

بالتوفيق

بشير حمدان
07-12-2014, 21:12
السلام عليكم
احنا كلنا نتمنى انه يكون هنا فى مصر فرع للشركه ولكن اعتقد ان الموضوع اصعب من كده . التكلفه هتكون عاليه اوى على الشركه ومش هتستفاد منها فى حاجه ..

maao2008
07-20-2014, 03:58
فعلى عكس الأسواق المالية الأخرى، ليس لسوق العملات Forex مقر جغرافي محدد أو مكان مركزي تتم فيه عمليات التداول، فيتصف سوق العملات Forex بأنه غير مركزي حيث يعد من نوعية بورصات التبادل عبر شبكات الاتصال التي تسمى Over the Counter أو OTC وتعمل عبر الشبكات الإلكترونية ووسائل الاتصال الحديثة كالحاسب الإلكتروني.

poop
07-20-2014, 04:17
مرحبا بكم اعضاء المنتدى الغالى
فروع للسحب اخى الكريم تحتاج احتياطىمالى تكفى مصاريف كبيره اووى
بالتوفيق للجميع هنا فى هذا المنتدى الكبير

ahmedhathout
07-21-2014, 16:50
متهيألي الكلام دا غير ضروري في ظل التعامل الالكتروني السريع
يعني ايه الافضل انك تروح تسحب من فرع الشركه ولا انك من بيتك تسحب الفلوس عن طريق البنوك الالكترونيه

mounim1994
07-21-2014, 17:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وركاته اهلا و سهلا بكم اخي الفاضل
شكرا جزيلا على هدا الموضوع الرائع و بالتوفيق للجميع انشاء الله

sharshabil
07-21-2014, 19:22
اعتقد ان في بعض الدول هناك مكاتب شركات فوركس لكن بما ان الفوركس غير
معروف و غير منتتشر في الدول العربية فهذا طبيعي جا لان الطلب لبيس كاف

wanxe
07-21-2014, 19:23
سلام أخي الكريم مرحباً بك في فوركس عربى إنه موضوع جميل ونقاش جيد ومهم لكن خبرتي محددات لأنني مبتدئ ورمضان كريم بكل صحة وعافية

ahmedibrahim258260
07-21-2014, 19:26
بسم الله الرحمن الرحيم فعلا اخي الكريم الشركة ليها مكتب هنا في مصر بس انا موش عارف اختصاصاته ايه وعاوز ازوره
تقبل تحياتي

gr53
07-21-2014, 22:33
شركة انستا فوركس من شركات الوساطة الموجودة بالفوركس و التي لها العديد من المزايا
و الانترنت جعلها معروفة في كل دول العالم لما لها من المصداقية

maghribia
07-21-2014, 22:37
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم

شركة اسنتا فهي الالن معرفوة في كل البدان العربية
و هذا ما اعطاهاا فرص النلجح اكيدف يالكل العلالم
تقبل احتراماتيى

economisteg
07-21-2014, 23:48
السلام عليكم ورحمة الله
اخى الكريم ... أعتقد ان الفوركس ليس لديها الى الان اى فروع فى الوطن العبى الكبير وذلك اعتقد لعدم التسويق الشامل والكافى للفوركس فى الدول العربية واننا نأمل ان تنشر بسرعه لكى تكون موثقه من الحكومات ايضا
مشكووور وتقبل مرورى

عدي
07-21-2014, 23:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...موضوع ممتاز و مفيد جدا للجميع مشكووور اخي الكريم و بالتوفيق ان شاء الله لك و لجمبع اعضاء المنتدي الكرام

karam22
07-21-2014, 23:58
فكرة جميله لكن
ليس من الضروري لدي الشركات ان تقوم بفرع لها في كل البلاد وبيس من المنطقي ايضا هذا في ظل طرق الدفع المتعدده الان

maha elsayed
07-21-2014, 23:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يبلاش ك يا اخى
شركه انستا من افضل الشركات فى العالم عموما يا اخى تقبل تحياتى يا رييييييييييت

Mohamd-95
07-22-2014, 00:02
موضوع يستحق القراءة و مفيد للجميع و اتمنى لك التوفيق اخي الكريم
انا لازلت مبتدئ في الفوركس
تقبل مروري اخي الكريم

zidan
07-22-2014, 00:44
انا شايف بكل صراحة ان التجارة فى انستا فوركس سهل ومن الممكن سحب اى كميات من الارباح التى نتحصل عليها من التجارة هنا فى انستا فوركس يوميا و يجب العمل على ذلك

Mohamd-95
07-22-2014, 02:04
موضوع يستحق القراءة و مفيد للجميع و اتمنى لك التوفيق اخي الكريم
انا لازلت مبتدئ في الفوركس
تقبل مروري اخي الكريم

maha elsayed
07-22-2014, 03:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شركه انستا فوركس من ا
فضلال الشركات فى الفوركس يا اخى عموما يا اخى تقبل حياتى

عدي
07-22-2014, 17:48
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...موضوع مفيد للجميع انا اشجع هذه المواضيع بالتوفيق ليك يا صديقي ان شاء الله

Bouani
07-30-2014, 21:38
السلالم عليكم و رحمة الله
من قال أها ليس لديها فروع في العالم العربي
مثلا في تةنس عندنا مكتب خاص بها
و دا طبعا طابع ايجابي لها
تقبل مروري

el andaloussi
07-31-2014, 04:04
السلام عليكم و رحمة الله تعالىو بركاته ، أخي الكريم فكرتك جميلة ، و لكن الامر صعب ، و ليس بالامر الهين ، و تقبل مروري

gr53
08-09-2014, 01:05
شركة انستا فوركس من شركات الوساطة الموجودة بالفوركس و التي لها العديد من المزايا
و النت جعلها معروفة للجميع لما لها من مصداقية

abdou19
08-09-2014, 01:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته أما بعد اخي الكريم

اشكرك على الموضوع القيم و نتمنى منك المزيد.و مازالت انستا فوركس الرائدة

lyes1977
08-09-2014, 01:21
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته
للاسف لا اعتقد ان هذة الفكرة سهلة التطبيق يا اخي الكريم وهذا لعدة اسباب فنية وتقنية وستكون العملية مكلفة جدا وما الفائدة منها اصلا اذا كان كل شيئ في الفوركس مرتبط بالانترنت وسوق الفوركس كما تعلم هو سوق لامركزي وليس له مقر معين ، على العموم شكرا على الموضوع اخي الكريم وبالتوفيق

forex24day
08-09-2014, 01:34
شكرة انستا طبعا مشهورة من زمان لكن فى الفترة الاخيرة دية الشركة بدائت تتلاعب مع الاعضاء وتطلع قوانين كدة غريبة
وهية عبارة عن افخاخ لكى تقع فيها بكل سهولة وتقفلح الحساب وطبعا ترخيص الشركة اتسحبت منها

rafik23
08-09-2014, 01:45
شكرة انستا موجودة في كل العالم باكمله
مشكور أخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومة ، و أتمنى أن تقدم الكثير إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

abdelaziz 10
08-14-2014, 20:48
اصلا يا اخي شركة انستافوركس لا مشاكلفيها من حيث السحب والايداع وهذا الكل متفق عليه
السبب انها شركة محترمة ومميزة جدا في مسالة طرق السحب والايداع المتعددة فيها

oussama mouncet
08-14-2014, 20:49
السلام عليكم أخي أضن لو عملت فرع لها سيكون أفضل وتنحل جميع المشاكل ونتمنى لها جميع التوفيق ان شاء الله
رغم ان العملات مرتفعة وهدا جيد موفقين ان شائ الله

ahora
08-14-2014, 20:56
اعتقد ان للشركة فروع في عدة دول لكن في الدول العربية ربما لا ترخص نشاط الفوركس
او ربما لاسباب اخرى اخي الكريم مثلا بسبب تكاليف التشغيل

midooo258261
08-14-2014, 21:05
اهلا وسهلا اخواني بالمننتدي الكريم اخي انستا فعلا ليها فروع على مستوى العالم وانا اول مره اعرف ان ليها مكتب في مصر بس عمليات السحب والايداع لازم تتم الكترنيا
تقبل ودي واحترامي

محمود مرعى
08-14-2014, 21:17

تقريبا يا استاذ خالد ده فعلا ده اللى موجود حاليا لان شركة انستا لديها اكثر من 140 فرع على مستوى العالم وان شاء الله الرقم ده هيزيد ويوصل لرقم كبير لان الشركة
دى فعلا محترمة جدا واثبت مصدقيتها وانها فعلا عايزة مصلحة التاجر ويهمها ان التاجر يوصل لاقصى درجات النجاح وانه يستمر ويكمل نجاح وربنا يوفقنا كلنا ان شاء الله

AMLAK
08-26-2014, 15:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع بالي فكرة عندي سوال بما ان شركة
انستافوركس هي شركة عالمية وضخمة لماذا لا يكون لها فروع لكل دول العالم يصبح التعامل وسحب والايداع اسهل وتكون المشاكل تنحل
شخصيا وليس على طريق المراسلة شو رايكم بهذه الفكرة تقبل بالتوفيق تقبل مرورى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

samieh
08-28-2014, 04:54
ممكن مع التطور الهائل وانتشار الفوركس بين العرب ان يكون لها فروع عندنا
ولكن المشكلة فيه دول بتمنع التجارة فى الفوركس زى مصر مثلا

rachid01
08-28-2014, 10:11
اخي العزيز بالتوفيق ليك ولينا اخي الكريم
اها ليها مقر في دول كتير جدا
وليها مقر في مصر ايضا

zinga12
08-28-2014, 14:21
فمن الجيد دائما أن نعرف أن لديك وحده المسؤولية عن الأرباح والخسائر. إذا كنت
لديك شريك أو شركاء، فإنه قد يكون من الصعب معرفة من هو المسؤول عن كل قرار

topkey
08-28-2014, 14:39
الأمر ليس بالسهولة التي تتصورها اخي فالفروع بكل انحاء العالم امر مكلف جدا
و الشركات الخاص بالفوركس تتجنب متل هده الاشياء و التعامل في النت اسهل بكتير

ndoe
08-28-2014, 14:40
اعتقد ان مشكلة الفروع خصوصا لو عندنا هنا فى مصر الفوكس اصلا ممنوع وبالتالى لن تستطيع ان تدخل
وتفتح شركة هنا لابد ان يكون مصرح بها

chokrito
08-28-2014, 16:43
اخي انا مابعرف ليش . ولاكن اتمنى ان يكون لها فروع في كل دول العالم

---------- Post added at 02:43 PM ---------- Previous post was at 01:14 PM ----------

موليا خبرة اخي ليش انستا موليها فروع في باقي دول العالم ام لا
اتمنى ان يناقش هذا الموضوع كل الاشخاص

lakamora221
09-01-2014, 01:53
أخي الكريم أظن فت ح فروع شر كة في
كل أنحاء العالم راح يسبب لها مصاريف كبيرة وغير لازمة
أرجوا أن أكون قد أفدتك وتقبل مروري وشكرا

cazanova
09-01-2014, 19:51
الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق
هذا النوع من الأمن المالي، و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و
لا حتى إن كانت أعمالهم أخلاقية أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط. سلاىاام

eragon
09-01-2014, 19:55
ازاي المشاكل تتحل شخصيا ؟ هو شركة انيستا عندهم دعم فني عربي وانجليزي واعتقد روسي كمان متواجدين 24 ساعه 7 ايام في الاسبوع
واساليب الدفع الدفع سهله جدا واكثر من 20 وسيله منهم ماستر كارد انيستا فوركس ..

downlaod1
09-07-2014, 10:50
رسمي
أسعار عملاتها. كما العديد من البنوك المركزية لديها احتياطيات كبيرة جدا من النقد الأجنبي،

---------- Post added at 08:50 AM ---------- Previous post was at 08:45 AM ----------

فعلى عكس الأسواق المالية الأخرى، ليس لسوق العملات Forex مقر جغرافي محدد أو مكان مركزي تتم فيه عمليات التداول، فيتصف سوق العملات Forex بأنه غير مركزي حيث يعد من نوعية بورصات التبادل عبر شبكات الاتصال التي تسمى Over the Counter أو OTC وتعمل عبر الشبكات الإلكترونية ووسائل الاتصال الحديثة كالحاسب الإلكتروني

أسماء نعناع
09-07-2014, 11:33
شركة انستا هي شركة وساطة لها دول معينة تتعامل معها وان شاء الله بتصير عالمية لان بها مميزات جيدة اكيد ان شاء الله راح تصير قريبا

mida2014
09-07-2014, 12:18
السلام عليكم
شركة انسيتا هي شركة وساطة لتداول الفوركس وأعتقد ان اصل الشركة هو روسي لاكن لها فروع في عدة دول ولا أعلم ان كان لها فروع في الدول العربية

haleeim
09-07-2014, 12:18
و هذا ما يميز فعلا الشكرة ف يالفوةركس

YOSAF
09-07-2014, 12:21
السلام عليكم
هدا الأمر غير معقول لأنه سيتم استغلاله من طرف بعض ضعاف النفوس لتبييض أموالهم أو غسلها وهدا قد يجر على الشركة عدة كوارت وقد تصل حد اغلاق الشركة متل بنك ليبرتي

pacMAN
09-16-2014, 19:05
السلام عليكم و رحمة اللله تعالى و بركاته
هذه إستراتيجية الشركة و لكن أعتقد أن لديها في الكثير من مناطق العالم أعتقد أن لديها
الكثير من الفروع و لكن صحيح ليس في كل دول العالم
تقبل مروري و شكرا جزيلا

Ahmed Taher M
09-17-2014, 12:09
بالي فكرة عندي سوال بما ان شركة انستافوركس هي شركة عالمية وضخمة لماذا لا يكون لها فروع لكل دول العالم يصبح التعامل وسحب والايداع اسهل وتكون المشاكل تنحل شخصيا وليس على طريق المراسلة شو رايكم بهذه الفكرة

ynwa1892
09-17-2014, 12:31
السلام اخي
عالم الفوركس مازال في بدايته وذلك بسبب جهل الكثير من الناس لهذا العالم ممكن فكرتك تتجسد على الواقع بعد 20 سنة
وفقك الله

ProForex
09-17-2014, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فكرة رائعة أخي الكريم لكن لا أظن انا محتاجين لها في وجود الانترنيت انها وسيلة سهلة وناجحة

AMLAK
09-20-2014, 13:40
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم الأمر أصبح ليس بالضرورة
مع التطور الكبير الحاصل في مجال الأنترنت، لدا من الطبيعي انه لا توجد هناك فروع في كل الدول العالم، و أسألك ما الدي تريده من
الفروع، أرى انه يمكنك أن تجده في الموقع بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

mohamed ghardallou
09-20-2014, 13:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركتو وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم هذا موضوع جيد انها فعلاً شركة كبيرة

haleeim
09-20-2014, 14:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم والله انا مش عارف اخي الكريم لكن انا اعتقد ان الشركه مشهوره اوي مش لازم يكون في مصر او كدا اكيد ليها فروع كتير

forexii
09-23-2014, 12:30
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و مغفرته و بركاته
لقد سمعت انه تم في بلادي افتتاح فرع صغير نيابي لشكرة انستافوركس و هذا امر جيد فعلا

walter white
09-27-2014, 19:59
الســـــــلام علكم ور حمة الله
اخى الحبيب اظن ان شركة انستافوركس لها بالفعل فروع
فى اكثر من دولة ومن بينهم دولة مصر
و هذا بالفعل يسهل الكثير غلى العميل
تقبل مرورى

فريــــد
09-28-2014, 03:13
فكرة جيدة لاكن لكي يكون فيها فروع في معظم
الدول يجب ان تمر على اجراءات ادارية وقانونية
ومعظم دول عربية اجراءاتها جد معقدة ولا تشجع
مما يعقد الوضع وكدلك الدول التي فيها حروب
وغيرها من المشاكل التي لاتشجع الشركة على دلك

payza
09-28-2014, 06:57
رايي المتواضع عقد من الصعب انه يكون لسشركة فوركس فروع فى كل انحاء العالم
وشركت لفوركس يكون التعامل معها من خلال النت ........

dranass92
09-28-2014, 13:05
طبعا الفكرة اكثر من رائعة يا اخي الكريم
بس انا عاوزة اقولك ان في العديد من الدول العربية محظور فيها التداول في سوق الفوركس زي جمهورية مصر العربية ولو حاولوا يفتحوا في مصر مش هيقدروا ياخدوا ترخيص بيها يا اخي الكريم

karimbattah
09-28-2014, 13:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد
بارك الله فيك اخي الكريم , أظن أنها فكرة رائعة و لكن لا أظن بأن التطبيق سيكون سهل و شكرا :)

abokarem
09-28-2014, 15:26
السلام عليكم
بالفعل اعتقد ان انيستا شركه عالميه واعتقد ان لها العديد من الفروع ولكنى لا اعرف ان كانت لها فروع
فى الدول العربيه او لا واتنى ان تكون لديها فروع فى كل مكان

awa
09-30-2014, 22:23
انا اتمنى ان يكون لها فروع فى كل الدول و لكن اللى يهمنى حقيقتا
ان لا تكون محضورة فى بلدى علشان اقدر اتاجر بأمان

بيهوززز
09-30-2014, 22:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق هذا النوع من الأمن المالي، و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و لا حتى إن كانت أعمالهم أخلاقية أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط.

تقبلوا مروري وفائق شكري

MRN2014
09-30-2014, 22:43
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

بيهوززز
09-30-2014, 22:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
رسمي

تقبلوا مروري

salimtec
09-30-2014, 22:45
السلام عليكم و رحمة الله
إن شاء الله و لما لا هذه فكرة لا أظن غابة عن إدارة الشركة ربما الفكرة في طريقها للتجسيد شكرا تقبل مروري.

vaaas
10-12-2014, 21:45

belhadj
10-13-2014, 00:57
بسم الله الرحمن الرحيم الصلاة والسلام على رسول الله الكريم أما بعد أخي العزيز الكريم أشكرك أولا على موضوعك الرائع
ففي الحقيقة هدا الموضع مهم لجيع الأعضاء ويجب عليهم التعرف عليه والاستفادة منه وشكرا

Wassa04
10-17-2014, 22:01
فعلا اخي الكريم فكرة جميلة لكن انستا غير مهتمة
بالدول التي لا تهتم بالفوركس كثيرا تقبل مروري

مصطفى حمدان
10-20-2014, 12:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالفعل اخى الفاضل الفكرة جيدة ولكن هناك دول كثيرة لا تعترف بالفوركس ومنها الدول العربية مما يجعل المجال محظور لاقامة اى شركات وساطة بها والله الموفق

mida2014
10-20-2014, 13:11
اخي الشركة فعلا عالمية وتجود لها فروع في اغلب دول العالم وهي من اصدق شركات الوساطة ولها خبرة طويلة في مجال المضاربة بالعمولات
لدالك بفضلها الجميع على باقي الشركات

معاذ123
10-20-2014, 15:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
أخي الكريم يمكن لك أن ترسل وتحويل من الفوركس عن طريق التحويل
والفوركس بما أنو هيا عالميا فأكيد فيها تحويلات
مع كامل تحياتي لكم ..

antonioforex
10-20-2014, 19:56
السلام عليكم
نعم اخي توجد فورع لشركة انستا في بعض الدول العربية و لكنها لم تنتسر بعد
بشكل كبير و اتمنى لك النجاح في عملك.

AMLAK
10-24-2014, 14:46
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق هذا النوع من الأمن المالي، و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و لا حتى إن كانت أعمالهم أخلاقية أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

ahfirnet
10-25-2014, 00:33
يا اخي الكريم، الأمر أصبح ليس بالضرورة مع التطور الكبير الحاصل في مجال الأنترنت، لدا من الطبيعي انه لا توجد هناك فروع في كل الدول العالم، و أسألك ما الدي تريده من الفروع، أرى انه يمكنك أن تجده في الموقع

dalirap
10-25-2014, 00:41
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
أصلا لدا شركة أنست فوركس ممثلين في جميع دول العالم ، عندنا ممثل هنا في تونس

mooha
10-25-2014, 00:55

md5diablo
10-26-2014, 02:23
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته ،السبب يعود الى ان الدول التي لا تعترف بالانستا فوركس و معضم الدوول العربيه لا يعترف بها اخي الكريم

forexabdo2014
10-26-2014, 02:28
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

مروة
10-26-2014, 06:33
عكس الأسواق المالية الأخرى، ليس لسوق العملات Forex مقر جغرافي محدد أو مكان مركزي تتم فيه عمليات التداول، فيتصف سوق العملات Forex بأنه غير مركزي حيث يعد من نوعية بورصات التبادل عبر شبكات الاتصال التي تسمى Over the Counter أو OTC وتعمل عبر الشبكات الإلكترونية ووسائل الاتصال الحديثة كالحاسب الإلكتروني.
فعلا لها فروع فى كل بلدانةالعالم لكن اياكان تسألنى عنالفرعلانى لااعرف فروعغير فرع العرب فى السعودية
شكرا وتقبل تحياتى

fte2020
10-27-2014, 00:42
للاسف معظم الدول العربيه لا تعترف اصلا بالفوركس وبالتالى الثقافه لدى اغلب الشعوب العربيه منعدمه عن الفوركس
ويعتقدون انه مجال خساره الاموال ولعب القمار ..فلمن ستفتح الشركه هل لبعض الافراد ..اجد انه بالوقت الحالى صعب

tedjboyka
10-27-2014, 01:08
الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق هذا النوع من الأمن المالي، و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و لا حتى إن كانت أعمالهم أخلاقية أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط.

mayali
10-27-2014, 01:35
السلام عليكم
هى فكره اكيد حلوه و لا يوجد اختلاف عليها و لكن اعتقد انها مستبعده
فالعالم حاليا اصبح لا يقاس بالمسافه بسبب وجود النت و فكره انهم يدفعوا علشان يبنوا اكتر من شكره ملهاش سبب
لان مافيش عائق قدامهم و كل شئ بيتم بسهوله على وسائل الاتصال الحديثه
بالتوفق

malkaoui
10-29-2014, 23:33
هناك عدة عوامل ادت الى هبوط النفط وسارعت به وهي كالتالي :
1- تباطؤ الطلب العالمي يتوقع ان ارتفاع الطلب الربع الثالث فقط 0.8 مليون برميل باليوم مقابل 2013م كما انخفض استهلاك الولايات المتحدة الأمريكية الحالي 2014م الى 18.6 مليون برميل يوميا مقارنة ب 21 مليون برميل يوميا قبل انهيار 2007-2008م وزيادة المخزون بأخر تقرير شهر سبتمبر الماضي الى 5 مليون برميلا فوق التوقعات التي كانت عند 2 مليون برميلا , وفي اوروبا سجل استهلاك النفط انخفاضا متوالي ولمدة خمس سنوات ماضية بعد نمو متواصل لمدة عشرين سنة. كما تباطئ الطلب من اكبر المستهلكين بالأسواق الناشئة الصين زاد الضغط على اسعار النفط .

benchou-ahfd
10-30-2014, 00:59
تستطيع ان تقول ان الفوركس سوق وهمي اي لا وجود له هناك مال هناك تداول عن طريق شركات الوساطة هناك ربح اما الفوركس كمقر غير موجود

vankl
10-30-2014, 01:44
الـسـلام عــلــيـــكــم ورحــمـة الله وبــركـــاتــه
والــصــلاة والــســلام عـلـى اشــرف الــمــرســلــيـن
فكره حلوه بس اعتقد انه الشركة قد تجاوزتها وذالك باضافة ماستر كارد خاصة بالشركة لتسهيل الايداع والسحب

jojo4
10-30-2014, 02:04
اقتراح مفيد جدا اخى الكريم ولكن الامر ليس بهذه السهوله ولكن لو تم هذا الامر ستكون الامور اسهل بكثير بالنسبه للسحب و الايداع ولكن ما رأيي الاخوة الخبراء فى هذا الاقتراح ياريت يفيدونا

DABDOUB
11-02-2014, 20:39

محمد عبد اللطيف
11-02-2014, 21:26
السلام عليكم
اعتقد انها فكره جيده ولكنى اعتقد ان مجرد الفروع تتكلف مبالغ ضخمه واعتقد ان الدول العربيه لا تعترف بالفوركس
من الاساس واعتقد ان من يثبت عليه التعامل بلاك ليست

mohyedal
11-02-2014, 21:40
المسالة على ما يبدو لا تتعلق برغبة الشركة
بل بما يرغب فيه مسؤولوا البلدان الاخرى
التي لا فروع لانستافوركس فيها و ما يرونه
في ذلك

gr53
11-06-2014, 01:01
و النت جعلها معروفة و زاد عدد عملائها و صارت من أكبر شركات الوساطة

mooha
11-06-2014, 01:54
السلام عليكم
و الله التعامل بهده الشركة هو التداول عبر الانترنيت في كل الدول و نجمع البونص و لم يخطر لي اي فكرة في التفكير

nass
11-06-2014, 03:28
على فكرة الموضوع دة مش حيفرق كتير اذا كان ليها فروع فى دول العالم ولا لا طيب ما الفوركس ملهوش مكان معين او ثابت فى دول العالم كلها ورغم كدة فالتداول فيه سهل وعمليه المتاجرة سريعه واشكرك على موضوعك الرائع وبالتوفيق

ahmed1a
11-06-2014, 04:35
انها فكرة جميله اخى الكريم وستسهل عمليه السحب والايداع كثيرا وستصبح اسرع ولكن معتقدش انها حتتطبق لانها اكيد مكلفه جدا بالنسبه للشركه وبالتالى اكيد حيزودا علينا نسبه الفوائد عشان يقدروا يغطوا التكلفه ودة رايي الشخصى وبالتوفيق للجميع

الاسد التاجر
11-06-2014, 04:40
باين عليك موظف في الحكومه
لان نظامنا في دول العربيه نحب تعقيد المواطنين
قبل يومين رحت استاجر سياره طلبو مني بطاقه ورخصه وتصديق من الغرفه التجاريه
وبطاقه عمل واكون موطف في مرتبه الخامسه ...هذا بس علشان استاجر سياره فقط
كيف لو صار فوركس له فروع وفي دول عربيه بيكون السحب اقل شي يطلبو منك شهاده وفاه مبكره وانك دخلت ثلاجه الموتى قبل كذا
اعرف نظام دول العربيه يطفشو الواحد بشروطهم

downlaod3
11-06-2014, 12:38
كيف لو صار فوركس له فروع وفي دول عربيه بيكون السحب اقل شي يطلبو منك شهاده وفاه مبكره وانك دخلت ثلاجه الموتى قبل كذا

magic777
11-06-2014, 14:07

هو اصلا النظام والروتين وعدم تسهيل الامور والكلام الفاضي ده كله بالفعل عقبات البلد العربيه الي كلها اوراق وروتين وحاجات هبله كده ولا كمان حاجه
بتخصل اساسا كمان ياساتر

noureldin777
11-08-2014, 11:28
مش لازم الشركه يكون عندها فروع في كل حته
ممكن يكون فرع واحد فقط و مميز
وممكن يكون فرع في اماكن كتير و مش مميز
المهم الخدمه مش الفروع
بالتوفيق

sharshabil
11-08-2014, 19:21
بالفعل شركة انستا فوركس لها فروع فى اماكن كثيرة على مستوى العالم ولكن فى مصر لا يمكن فتح اى فرع لاى شركات وسيطة بها
لان هذا ممنوع ومحظور جدا التعامل فية

maha mass
11-08-2014, 22:46
الســــــــــلام عل ـــيكم ورحـــمه الله وبركاته ....... شكرا يا اخى على طرح الموضوع
الاكتر من رائع والمفيج عن شركه انستا فوركس يا اخى

downlaod3
11-08-2014, 23:00

tedjboyka
11-08-2014, 23:06
الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق هذا النوع من
الأمن المالي، و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و لا حتى إن كانت أعمالهم أخلاقية أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط.

maasofiane
11-08-2014, 23:16
الكثير من الناس على إستعداد للقيام بكل ما يلزم من أجل تحقيق هذا النوع من الأمن المالي
و لا يأبهون بكونهم على صواب أم على خطأ، و لا حتى إن كانت أعمالهم أخلاقية
أو لا، و الأمر الوحيد هو المال و فقط.

مصراوى
11-08-2014, 23:44
اعتقد انة اذا قامت العديد من الدول بااعتراف بالفوركس ستقضى وتحل مشكلة البطالة والتى تعانى منها معظم الدول العربية وبالتالى ارتفاع مستوى الفرد

breakss08
11-11-2014, 20:02
بالفعل فكره اكثر من رائعه وسمعت كثيرا عن مندوبين لها لكنى للاسف لا اعرف اى منهم وبالفعل الفكره اكثر من رائعه
لكنى اعتقد انها مكلفه جدا وهناك دول لا تعترف بالتداول فى الفوركس

mohamedsaber
11-11-2014, 20:18
دول العالم كثيرة واي دولة مساحتها ليست صغيرة لذلك سوف يحتاج الامر الي عدد كبير جدا من المكاتب والموظفين وهذا يحتاج الي تكلفة كبيرة
لذلك استخدام البنوك الالكترونية افضل من المكاتب طالما ان الشركة موثوق فيها وهناك بنوك الكترونية في العديد من دول العالم
تقبل مروري اخي

maasofiane
11-11-2014, 22:06
بالي فكرة عندي سوال بما ان شركة انستافوركس هي شركة عالمية وضخمة لماذا
لا يكون لها فروع لكل دول العالم يصبح التعامل وسحب والايداع اسهل وتكون
المشاكل تنحل شخصيا وليس على طريق المراسلة شو رايكم بهذه الفكرة

mallo
11-11-2014, 22:27
اعتقد ان في بعض الدول هناك مكاتب شركات فوركس لكن بما ان الفوركس غير
معروف و غير منتتشر في الدول العربية فهذا طبيعي جا لان الطلب لبيس كاف

MAGDYABDO
11-11-2014, 22:27
فكره كويسه ولكن انا اعتقد ان ليها فرع فى الشرق الاوسط بس مش عارف فين بالظبط ممكن تدخل وتعرف من الموقع

ahmed mahmoud abdelhady
11-12-2014, 06:20
تقبلني

barakat554
11-12-2014, 10:18
اخى الكريم انها فكرة صعبه الحدوث وذلك بسبب ان بالتاكيد ستكون التكلفه عاليه جا لكى يستطيعوا فتح فروع على مستوى العالم وللعلم ان السحب والايداع فى شركه انيستا يتم بسهوله من غير فتح فروع فى باقى الدول وايضا الدعم الفنى متوفر 24 ساعه

titou2378
11-12-2014, 10:20
بسم الله الرحمن الرحيم
بارك الله فيك اخي الفاضل على الموضوع والفكرة الحسنة
تقبل مرور الطيب يا طيب

adil17
11-12-2014, 10:21
اخي الكريم بالنسبة للشركة فهي من يقرر اذا كانت لها امكانية في حل فروع في جميع انحاء العالم اما نحن فكل ما يهمنا الربح عن طريقها و بالتوفيق

magedaly
11-12-2014, 10:23
بالفعل شركه انستا فوركس هى شركه كبيره من المفترض ان يكون لها فروع فى جميع دول العالم لكى تستطيع ان تخدم وتقدم كل شىء
لعملائها الذين منتشرون فى جميع دول العالم

soso11as
11-12-2014, 10:35
السلام عليكم شركة انستا شركة مرخصة ولها مكانه فى السوق ولابد من فتح اكثر من مكان فى جميع الدول حتى يسهل على العميل سرعة الوصول والله الموفق ولى التوفيق

ام زياد
11-12-2014, 10:35
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخى الكريم الفاضل يا اخي الكريم، الأمر أصبح ليس بالضرورة مع التطور الكبير الحاصل في مجال الأنترنت، لدا من الطبيعي انه لا توجد هناك فروع في كل الدول العالم، و أسألك ما الدي تريده من الفروع، مع تمنياتى للجميع بالارباح الوفيره

sayd665
11-12-2014, 10:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم شركه انيستا فوركس ليست بحاجه لفتح فروع على مستوى العالم وذلك بسبب خدمتها الممتازة للمتداوليين فعمليه السحب والايادع تتم بسهوله دة غير ان حدثت مشكله لحساب فى اى وقت يمكنك التواصل مع الدعم الفنى

ahmed22as
11-12-2014, 10:45
انن شركة انستا فوركس من احسن الشركات من احيث المميزات التى تعطيها لجميع المداولين من حيث الروافع الماليه التى ت عطيها على راس المال حتى ولو كان راس المال صغير نوعا ما ان شركه انستا فورركس لابد ان يكون لها عدة فروع لتسهيل المداوله فى الدول الاخرى

mayali
11-12-2014, 11:44
مما لا شك فيه ان انستا تعتبر واحده من الشركات الكبرى و العالمية حول العالم و يجب على اى تاجر هنا ان
يحاول باستمرار التجارة على الرافعة المالية التى تتميز بها الشركة

masry928
11-12-2014, 13:03
سلام عليكم
فعلا لماذا لا يكون لها فروع لكل دول العالم يصبح التعامل وسحب والايداع اسهل وتكون المشاكل تنحل شخصيا وليس على طريق المراسلة

mor
11-12-2014, 13:04
شركة انستا من افضل شركات الوساطة الموجودة في سوق الفوركس
واعتقد ان شركة انستا من الممكن ان تساعدنا كثيرا في تحقيق ارباح عالية في سوق الفوركس ولكن يجب ان تتدرب وتتعلم جيدا في هذا السوق

Hassan Owen
11-13-2014, 13:29

sasa11
11-15-2014, 19:29
بس المشكله هو أن البنوك الأوتوماتیکیه لیس متوفرا فی کل الدول العربیه، بالتوفیقق

ali 9
11-15-2014, 19:29
السلام عليكم ورحمة الله العديد من البنوك المركزية لديها احتياطيات كبيرة جدا من النقد الأجنبي، السلطة تدخلهم كبير. من بين أهم مسؤوليات البنك المركزي المهم يبقى التعلم الجيد هو الساس فس الفوركس حتى تكون هناك خبرة واضحة في كيفية التعامل مع الفوركس.

balou
11-15-2014, 19:59
موضوع مهم في اعتقادي اخي
يستحق ان يتابع كل شخص الفكرة
و هي موجود فروعها في كل قارة في لعتقادي

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

worldg04
11-18-2014, 12:22
سؤالك جميل
بالفعل لماذا لا تقوم الشركة بفتح فروع لها فى عالمنا العربى لكى تسهل لنا القيام بمهامنا دون قلق
اتمنى من الاعضاء الرد على هذا الموضوع لكى نستفيدد من ارائكم
تقبلو مرورى

may0
11-18-2014, 12:22
السلام عليكم

Sama20
11-18-2014, 12:27
السسسسسسسسسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
موضوع مهم وجيد ياريت شركه انستا فوركس
تعمل ليها فرع في كل دوله
لكي تتواصل مع الاعضاء والمتدوالين
ياريت ادارة الشركه تدرس هذا الموضوع

خيرالدين مهدي
11-18-2014, 12:29
فكرة حلوة
لكن تحتاج الى راس مال كبير لتغطية كل دول العالم
يمكن ان توضع في الدول التي بها اكبر عدد من المشتركين

ibrahim forex
11-18-2014, 15:13
اخى الفاضل موضوع وفكرة مميزة ولكن الانترنت سهل كل الطرق للتداول لماذا نحتاج الفروع
اى شئ تحاتجه ممكن تدخل على الموقع تجد كل شئ تريده
تقبل مرورى

wallo
11-18-2014, 16:45

balou
11-18-2014, 17:24
اعتقد انها لديها فروع في قرات الخمس
اراك بخير و صحة جيدة

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

realyone
11-18-2014, 18:16
أعتقد حاليا شركة إنستا لها فروع في أكثر من دولة وتوجد مكاتب في الدول العربيه لهذا السبب أصبح شركة انستا لها شعبيه كبيره في الدول العربيه بالنسبة لي أعتبر شركة إنستا من افضل الشركات بالسوق الفوركس

ahlamtyu
11-18-2014, 18:29
السلامو عليكو ورحمه الله وبركاته انا يا جماعه عملت بحث عن شركه انيستا ولقتها بجد شركه مشهوره جدا وليست في لندن فقط بل العالم كله يعني لابد من الوثوق بيها ثقه عمياء

sameas
11-18-2014, 19:43
اه طبعا شكره انستا هى الى بتسهلك كل دا وان هى فعلا من اكبر الشركات الى موجوده فى العالم وان دا لازم تبقا عارفه وتعرف تستغل اهم المميزات الى هتقدر انها تعرفنا ف بالتوفيق لك اخى الكريم وشكرا لك وتقبل تحياتى شكرا لك