PDA

View Full Version : لمادا لا نضع استراتيجيتنا المربحة و نتعاون فيما بيننا ليكون الربح العربي كبير.....؟؟

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7

الكاتالوني91
12-22-2013, 22:06
مرحبا اخوتي الكرام

دائما يراودني امر و هو لمادا لا نتعاون فيما بيننا لنكون يدا واحد و نساعد بعضنا البعض من اجل ربح عربي كبير في سوق الفوركس و لمادا نرى اخواننا يخسرون و لا نقوم بمساعدتهم حتى

لمادا لا نتعاون جميعا هدا السؤال الدي حيرني و لم اجد له جوابا ............

Johnson Dwayn
02-18-2014, 23:40
فعلى المسلم أن يؤمن بهذا، وقد أطلع الله نبيه صلى الله عليه وسلم على شخصين يعذبان: أحدهما كان يمشي بالنميمة، والآخر كان لا يتنزه عن البول.

khaled22al
02-19-2014, 00:50
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على محمد ابن عبد الله خاتم المرسلين والصديقين اما بعد اخي الكريم السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو اشكرك هذة الفكرا الجيدة واتمنا ان يتم تنفيذها

---------- Post added at 09:50 PM ---------- Previous post was at 09:23 PM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على محمد ابن عبد الله خاتم المرسلين والصديقين اما بعد اخي الكريم السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو اشكرك على الجهد الجيد والمتميز في مثل هذة الموضوعات

poop4
02-19-2014, 03:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
لن يحدث ذلك لان كل من عرف طريقه يحتفظ بها لنفسه
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

AHMEDALAA
02-19-2014, 03:23
السلام عليكم
اخى ليس كل الاستراتيجيات تعطى النتائج متشبهة
بمعنى انك ممكن تعمل استراتيجية وتمشى عليها فترة وتكون ناجحة وبعد فترة تتغير
لذلك الافضل هو الاعتماد على النفس
بالتوفيق لك

zinga6
02-19-2014, 13:53
الكلاسيكية
دلالة على وجود سوق صاعدة! وبالمثل، في مجموعة 60/20 (سوق هابطة) سترى مؤشر القوة النسبية مما يجعل أقل

ssnsafi
02-19-2014, 13:58
لا يمكن ذلك فلكل انسان فكر خاص به وكل عضو لديه استراتيجية فهمها وارتاح لها ولو جربها غيره قد لا يستطع تحقيق مكسب منها
فالفوركس ليس له طريقة عمل واحدة يتبعها الكل بل تختلف من شخص لأخر فالبعض يحب الاسكالبينج والبعض لا يرتاح الا بالمتاجرة طويلة المدى والبعض يفضل فريم الساعة والبعض الاخر فريم الاربع ساعات وطبعا كل استراتيجية لها الفريم التي تعمل عليه
لهذا لا يمكن وضع خطة او استراتيجية يتبعها الكل

balou1991
02-19-2014, 14:05
وكل عضو لديه استراتيجية فهمها وارتاح لها ولو جربها غيره قد لا يستطع تحقيق مكسب منها
فالفوركس ليس له طريقة عمل واحدة يتبعها الكل بل تختلف من شخص لأخر فالبعض يحب الاسكالبينج والبعض لا يرتاح الا بالمتاجرة طويلة المدى والبعض يفضل فريم الساعة والبعض الاخر فريم الاربع ساعات وطبعا كل استراتيجية لها الفريم التي تعمل عليه
اتبع استراتجيتك الخاصة بك

the best
02-20-2014, 04:28
خيارات فوركس تستر
تأتي برامج فوركس تستر مجهزة بمؤشرات فوركس حقيقية، حيث يمكنك تعلم إستخدام "المعدلات المتحركة" و المذبذبات و مؤشرات النشاط للمساعدة في فهم سوق العملات الأجنبية و الطرق للعثور على الفرص لتحقيق الأرباح. كما يمكنك التداول بعدة عملات،

zinga6
02-20-2014, 17:49
وجهة نظر، الفرنك السويسري يشبه أنماط اليورو، لكنه يفتقر الى السيولة لديها. كما
الطلب عليه يفوق العرض، والفرنك السويسري يمكن أن يكون أكثر تقلبا من اليورو

payza
02-20-2014, 22:16
شوف اي استراتجية لا تجح دائما فعشان كدا
مش كل حد هيقوللك دي استراتيجة حلوة وكدا

-------------------------------------------------------

hunter_world
02-20-2014, 22:54
السلام عليكم ورحمه الله وربكتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم مشكور بجد علي رئيك دا واحنا ممكن نعمل كدا فعلا بس انا عن نفسي مبتدي ومعنديش امكنيات اني اعمل حاجا حلوه زي كدا

korbosli
02-20-2014, 23:33
فعلى المسلم أن يؤمن بهذا، وقد أطلع الله نبيه صلى الله عليه وسلم على شخصين يعذبان: أحدهما كان يمشي بالنميمة، والآخر كان لا يتنزه عن البولبسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على محمد ابن عبد الله خاتم المرسلين والصديقين اما بعد اخي الكريم السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو اشكرك على الجهد الجيد والمتميز في مثل هذة الموضوعات السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ahmedhawash
02-26-2014, 22:44
اخى الكريم فى استراتيجيات مربحه موجوده والمشكله مش فيها المشكله فى التطكبيق اخى الكريم

وعلشان تتعرف انت تقدر تستفاد من الاستراتيجيه ازاى ده هيكون من خلال التداول بها فتره عل ى التجريبى والحقيقى المشكله هنا

والله المستعان

harimeche
02-26-2014, 22:47
الســــــــلام عليكم ورحمة الله

فكرة رائغة لكي نربح جميعــــا

رغم أني لا أحب من يتخد قراراتي

إلا أنها فكرة رائعة

لكن يجب أن يقودنا شخص ناجح

ilyes chaieb
02-26-2014, 22:47
و الله معك حق الواحد منا لما يعرض طريقة عمله مش حيخسر حاجة و مش حينفسو اي واحد
بس دي عقلية العرب هى السكوت عن كل شيئ!!!

mongoumri
02-26-2014, 22:51
المسألة في غاية البساطة لأننا لا نحب لغيرنا الخير فادا ما قارنت بين العرب و الاجانب فالعرب في المركز الاخير من حيت الانانية و حب الدات و التفرقة و سيبقون على هدا الحال الى أن يرت الله الارض و من عليها

lema
02-26-2014, 23:16
فعلا هو جميل جدا ان يكون بينا عمل جماعى ودا هيخلينا ننجح بشكل اكبر ونحقق ارباح كبيرة
ولكن للاسف الوطن العربى يفتقد دائما روح التعاون

ezzedinne26
02-27-2014, 03:23
انا شخصيا لا املك استراتيجية محددة رابحة و لو كان لدي لانزلتها هنا بالمنتدي لكي يستفد
منها اغلب الاعضاء المبتدئين امثالي
تحياتي للجميع

osamamamoon
02-27-2014, 16:21

moto1
02-27-2014, 21:41
دائما يراودني امر و هو لمادا لا نتعاون فيما بيننا لنكون يدا واحد و نساعد بعضنا البعض من اجل ربح عربي كبير في سوق الفوركس و لمادا نرى اخواننا يخسرون و لا نقوم بمساعدتهم حتى

لمادا لا نتعاون جميعا هدا السؤال الدي حيرني و لم اجد له جفعلى المسلم أن يؤمن بهذا، وقد أطلع الله نبيه صلى الله عليه وسلم على شخصين يعذبان: أحدهما كان يمشي بالنميمة، والآخر كان لا يتنزه عن البول

lamine1200
02-27-2014, 22:36
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

---------- Post added at 09:36 PM ---------- Previous post was at 09:34 PM ----------

Heisenberg
02-27-2014, 22:47
اخى فى استراتيجيات مربحه موجوده والمشكله مش فيها المشكله فى التطبيق اخى الكريم و احترام راس المال
تحياتي لك

amir&amira
02-27-2014, 22:54
لان من الصعب ان الكل يتفق على استراتيجييات محددة وكل واحد بيكون له اسلوب مختلف عن الاخر دة كدة بين الافراد العاديين
ما بالك بقى لو افترضنا ان هيبقى الموضوع على نطاق اوسع ولو حصل خسارة الكل هيجيب المسؤوليه على الاخر اعتقد الموضوع صعب اوى

alaatreka
02-27-2014, 23:19
كل استرتيجية اذا نجحت مع شخص من الممك ان لا تنجح مع اشخاص اخرين
لان العامل النفسي وقدرة عقل البشر مختلفة من شخص الي اخر

محمد السيد محمد
02-28-2014, 00:20
اسمع ياكتنالوني ..انا لا اعرف من اي بلد انت ، ولا عمرك كام عام .. ولكني ساخبرك بامر تاريخي ربما لم
تكن تعيه لأنك كنت حينها صغير .. كنا زمان عرب وكنا متحدين ونشعر بمشاعر الاخوة والحب وكنا أمة قوية
لا يقهرنا احد ، اما الآن وبعد ان فرقنا حكامنا وجعلو كل دولة لا تفكر الا في مصلحتها ولو كانت الدول شقيتها
تطحن تحت الاحتلال الصليبي والصهيوني وهم يتفرجون وفقط يشجبون ، لم تعد هناك امة واحدة ، وليت الأمر
وقف عند ذلك بل قد وصل الأمر انه في الأسرة لالوحدة لم يعد يفكر اي من افرادها في مصلحة باقي الأفراد ..
فلم نعد امة عربية واحدة واخد بالك من كلمة واحدة دي ، وصرنا 1000000000عري خد بالك من الرقم
كل عربي عامل من نفسه دولة لواحده واعتق ان هييجي يوم ويكون كل عضو في الفرد الوحد لوحده برده مابيفكرش في مصلحة باقي الأعضاء

gr53
03-04-2014, 02:08
المساعدة موجودة أخي لكن بتقديم النصائح و توضيح للمعلومات الصعبة قدر الإمكان
لكن من الصعب أن تجد من يتخلى عن استراتيجيته بسهولة خصوصا لو كانت مميزة كما انه ليس شرطا أن تجد ما ينجح مع تاجر يجب ان ينجح مع غيره فكل له طريقته

forexman3
03-04-2014, 02:39
شوف ياغالى
من خلال خبرتى فى مجال الفوركس واحتكاكى بالمتداولين فلم اجد
من يريد ان يساعد غيره او يدله على طريقة عمل يربح منها
ولا اعلم اهى انانية ام انها رغبة فى عدم مستعدة الاخرين

zinga4
03-05-2014, 18:46
فإن الحدث العكس ينطبق على اختلاف الهابط (من أعلى أرجوحة الفشل)، وسيكون
تعتبر فرصة البيع على المدى القصير! تواصل التاجر نموذجية لاستخدام rsi لتحديد الهابط

norur
03-05-2014, 19:30
السلام عليكم
و الله انا اعتمد على الدعم و المقاومة و الترندات و ايضا اضيف الستوكايتوس و الموفيج افريج
و مع كم خبر تقدر تخرج بنتيجة و انا لي هدف هو 5 الى 8 نقط لا اكثر العقد 1 لا اكثر مع وضع اللاستوب

ashrafko
03-05-2014, 19:37
لمادا لا نتعاون جميعا هدا السؤال الدي حيرني و لم اجد له جفعلى المسلم أن يؤمن بهذا، وقد أطلع الله نبيه صلى الله عليه وسلم على شخصين يعذبان: أحدهما كان يمشي بالنميمة، والآخر كان لا يتنزه عن البول

voxaln
03-05-2014, 19:38
السلا عليكم
موضوع جميل وفيهح فائدة لكل الاخوة والاخوات في هادا المنتدى وارجو من الجميع التعامل بجديه معه حتى نتغلب على الخسارة ونتمتع بالربح

latraaa
03-05-2014, 20:08
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الفكرة التي قدمتها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله و يحققوا الكثير من النتائج و يغيروا من العقلية التي لا أساس لها من الصحة و يقدموا لنا المواضيع التي تنفعنا و تحقق لنا النتائج

ahmad lord
03-05-2014, 20:12
اعتقد هذه هي الطبيعه البشريه وليس كعرب او هنود او حتي صينيين انا ليا اصدقاء من جميع انحاء العالم وزينا كده مش كلهم يعني معديين نفس الوضع

yassoo011
03-05-2014, 20:22
هناكم الكثر من الطرق والاستراتيجيات للتجارة ولكن اي طرية لن تنجح
الا مع ادارة محكمة لرأس المال في السوق وهذا سبب خسارة كثير منا

hatem27
03-05-2014, 20:23
السلام عليكم
شكرا لطرح الموضوع اولا
انا بفضل اقرا كل لمواضيع حتى لو لن تكن ذات صله بى فى الوقت الحالى ولكن قراه الواضيع عموما
تزيد من تعلم الشخص حتى لو لم تكن تحل مشكله او تعالج فهم بالنسبه لى فى الوقت الحاضر
واتنمى من الجلميع طرح مواضيع اكثر لكى تفيد من لديه خبره ومن لم يكن لديه خبر اى مبتدئ

محمود مرعى
03-05-2014, 20:36
مرحبا اخوتي الكرام

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بص يا اخى والله العظيم وربنا وحده يعلم انى صادق فى الحلفان ده انى بشرح لكل تاجر طريقة تداولى بالظبط وبالمؤشرات اللى انا شغال بيها لكن انا بخاف انى اقول على الاستراتيجية ليس كرها منى لاحد او حقد منى والله لكن انا بخاف ان التاجر يخسر بسببها واكون حاسس انى انا السبب فى خسارته دى فبشرح الشرح العام وعليه هو انه يجرب

fatoma
03-05-2014, 23:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شيئ جميل فعلا ,, لكن انا اظن ان لكل استراتيجيته الخاصه ,, ممكن تكون المساعده عن طريق تقديم ارشادات لعقد صفقه او ما شابه دلك

ysf4
03-09-2014, 20:31
طبعا ادا ساعد بعضنا البعض و بدءنا نعمل بجدية و اخلاص سوف نتطور بشكل سريع ليس فقط في تجارة الفوركس و لكن في جميع المجالات

ahmad lord
03-09-2014, 20:33
طبعا ده في حد ذاته شيء جميل جدا وكمان مفيش حد مش هيستفاد من هذه الفكره وطالما انت صاحب الفكره ممكن تعمل جروب وتعلن عنه هنا

naoual
03-09-2014, 20:34
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
هي موجودة اصلا اخي هناك الكثير من اخواننا الكرام الذين شاركونا باستراتجياتهم المربحة لكن نحن من لا يلتزم

zinga7
03-10-2014, 14:10
معدل تدفق التجارة بشكل عام.
بعض الشركات متعددة الجنسيات، والتي لم يتم التعرض المعروف لغالبية
السوق، ويمكن أن يكون لها أثر لا يمكن التنبؤ بها وعندما تتم تغطية مواقف كبيرة جدا

HABIB19
03-10-2014, 14:24
ليس كل الاستراتيجيات تعطى النتائج متشبهة
لذلك الافضل هو الاعتماد على النفس.§§§§§

abdotitim
03-10-2014, 19:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضوع مهم جدا ومفيييد للجمييع
بارك الله فيك عمل الموضووع اخي للاسف هدا مستحييل لان كل من يحصل على شيئ يتركه لنفسه فقط

doola2020
03-16-2014, 15:11
والله يا أخي أنا ممكن أقول الطريقة بتاعتي اللي ممكن أربح بها ولكن هناك العديد من الاعضاء يبخل علينا بطرق الربح التي يعرفها

Bouani
03-16-2014, 17:26
اعلم -أعزك الله - ي أخي الكريم أنه ليس هنالك استراتيجية ممتازة
و لكا متداول استراتيجية تتماشى معه حسب الوقت المتوفر و الأعصاب التي لديه و نفسيته
تقبل مروري

a7med84
03-16-2014, 22:30
الاستراتيجيات موجوده بس المشكله فى التدريب

يعنى لازم يكون فى فتره تدريبيه وكل الاستراتيجيات بيكون لها نسبه نجاح بس احنا بنكسل

وبالتوفيق

abbesabidi
03-16-2014, 22:33
من الناحية النظرية ممكن و بكل سهوله و المقومات الموجودة فى العالم العربى تجعل من اتحاده اسهل من منطقة اليورو لاننا نتكلم نفس اللغة و لنا نفس الدين لكن اوربا كل بلد بلغة و دين
لكن من الناحية العملية تجد ان الدول و انظمتها مختلفة و لا ينظرون لاى شىء عن الوحدة الاقتصادية و غيرها و اظن ان لو اتعمل عمله موحدة للعرب هتكون اعلى من اليورو

RomanyMoreed
03-16-2014, 22:56
السلام عليكم ورحمه الل وبركاته

يا غالي حوال تبتكر استراتيجيه خاصه بيك لان ده هيكون افضل بكتير من انك تعتمد علي استراتيجيه شخص اخر

تحياتي

salimned
03-18-2014, 04:04
السلام عليكم اخي هده فكرة جيدة حول التجمع و عمل استراتيجية واحدة
كي نستفيد كلنا من السوق و اتمنى ان يوافق عليها الاعضاء كي نطبقها .

abdelaziz 10
03-18-2014, 13:36
لو لاحظت يا اخي اكثر المواضيع هنا متعلقة بالخسارات اي ان الخاسرين فقط من يشاركوننا تجاربهم وهمومهم طبعا
انما جل ان لم اقل كل الرابحين الله يزيدهم لا يعيرون المبتدئين اهمية ولا يفيدونهم في اي استراتيجيات او ارباح

saddem
03-28-2014, 17:59
تختلف من شخص لأخر فالبعض يحب الاسكالبينج والبعض لا يرتاح الا بالمتاجرة طويلة المدى
والبعض يفضل فريم الساعة والبعض الاخر فريم الاربع ساعات وطبعا كل استراتيجية لها الفريم التي تعمل عليه..

fares300
03-28-2014, 18:00
السلام عليكم
قبل ايام وضع استراتيجيتي الخاصة بالمنتدى
لكي يستفيد منها الاعضاء ويربحو منها
الامر ما جعلني سعيد انها ستفيد البعض
اما المتداول المبتدئ وحتى المحترف

forexman55555
04-05-2014, 00:22
السلام عليكم , هناك من يضعون استراتيجياتهم بكل تفاصيلها فى المنتدى
و يضعون نتائجهم كلها لكى يستفيوا متاجرى المنتدى و انا رأيت ذلك بنفسى

med5
04-05-2014, 00:24
سلام عليكم

لمادا لا نتعاون جميعا هدا السؤال الدي حيرني و لم اجد له جفعلى المسلم أن يؤمن بهذا،

وقد أطلع الله نبيه صلى الله عليه وسلم على شخصين يعذبان: أحدهما كان يمشي بالنميمة، والآخر كان لا يتنزه عن البول

بالتوفيق

rayeswahbi2
04-05-2014, 00:26
هذا شيء جيد لكن عندي اقتراح آخر أن يقوم كل شخص بوضع توصيات مجانية يوميا كل توصية في موضوع خاص و يضع في عنوان الموضوع اسم الزوج و نوع التحليل

ruse
04-05-2014, 00:40
السلام عليكم
لا يمكن ذلك فلكل انسان فكر خاص به وكل عضو لديه استراتيجية فهمها
و ارتاح لها ولو جربها غيره قد لا يستطع تحقيق مكسب منها
و بالتوفي لك

mohamed01
04-06-2014, 16:05
سلام عليكم المسألة في غاية البساطة لأننا لا نحب لغيرنا الخير فادا ما قارنت بين العرب و الاجانب فالعرب في المركز الاخير من حيت الانانية و حب الدات و التفرقة و سيبقون على هدا الحال الى أن يرت الله الارض و من عليها. تتقبل مروري

gr53
04-12-2014, 11:17
لكن من الصعب أن تجد من يتخلى عن استراتيجيته بسهولة خصوصا لو كانت مميزة كما انه ليس شرطا أن تجد ما ينجح مع غيرك ينجح معك

nekabde
04-12-2014, 11:19
السلام عليكم أخي الكريم شكرالك
على الموضوع الميز و الفكرؤة الرائعة المبادرة من طرفك
أرؤجو لك التوفيق في المسيرة

abdelhak redouane
04-12-2014, 11:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المهم ولكن انا ارى ان لكل منا استراتيجيته الخاصة به والتي يعمل بها ونحن بطبعنا عرب ومسلمين اوصينا بالتعاون على البر والتقوى ولكن اخي في نفس الوقت نحن لا نحب الربح لبعضنا وهذه طبيعة العربي وارجو ان يلقى اقتراحك هذا اقبالا كبيرا لدى معظم الاعضاء
بالتوفيق للجميع

mohamed bnali
04-12-2014, 11:58
تشكر ياغالي على هده الفكرة التي تحت فيها على التعاون واستفادة البعض من البعض
ولكنها قد لا تطبق في الفركس لانه مهنة ومهارة واكتساب حرفة وصنعة ولاسيما الاستراتيجية فهي الخطة اليت جبل عليها العضو وكل له استراتيسجيته الخاصة مهم من يتخد السريعة ومنهم من يتخد البطيئة والمهم ان يستوعب المعلومة والمعرفة ويجرب ويمهر في تجربته
والله ولي التوفيق

lambarkia
04-12-2014, 12:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته ..
أتمنى من كل أعماق قلبي أن أرى هذا التعاون والتآلف في مجتمهنا العربي أخي ،
فالكل متلهف ل البونص ولا يهمه أمرك .. وهذه هي أسباب الخسارة أخي ..

ahmedibrahim258259
04-12-2014, 12:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عن نفسي بتبع استراتيجية الترند المكسور وهي معقولة ونتايجها كويسة الى الان
تقبل مروري

saad197920
04-12-2014, 12:25
كيف هذا يا اخى الفاضل بل ان المنتدى هذا الذى انت فيه جعل لذلك الامر لكى يساعد بعضنا البعض ولكى يستفيد
كلا منا من خبرات الاخر ...

Rachiiids
04-12-2014, 12:42
لا يزجد استراتيجية مربحة أخي الكريم فهناك دائما خسارة في أخر المطاف علينا فقط ان تكزن حدرين
و نركز جيدا و نخلي الربح أكثر و أقوى من الخسارة بالتوفيق للجميع و تقبلو مروري

abdelaziz 10
04-12-2014, 18:22
السلام عليكم
بالتوفيق لك
فعلا بما ان الاستراتيجيات مختلفة فانا ارى ان لااحسن ان كل واحد يعطي تحليله حتى يقارن الكل نتائج تحليلاتهم
اما ان نضع توصيات فانا ضد الامر لان التوصية لا تفيدنا في شيء ولو اربحتنا فنحن لا نتعلم ولا نتطور طبعا

afillane
04-12-2014, 18:43
فكرة رائعة اخي لتبادل الاستراتيجيات ولمن لا تنجح معه استراتيجيته يجرب استراتيجية غيره الى ان يتوصل باستراتيجية ناجحة والكل يربح

elasribadr
04-12-2014, 18:51
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يقول الله عز وجل :
وتعاونوا على البر و التقوى

asem ebrahim
04-12-2014, 19:49
والله لسبب بسيط اخي الكريم ان هذا لن يحدث لان من اهم ميزاتنا نحن العرب ان كل يسعي لمصلحته حتي مش بس كدة ده كمان مش هيرضي يدي لاخوه استراتيجيه يربحوا سوا لكن عاوز يربح هو بس لكن نتمني ذلك من كل قلبنا ان يحدث ماتتكلم عنه ونتحد نحن العرب لكن اعتقد انه مستحيل والله اعلم

sendrela
04-12-2014, 19:51
بعد التجربه وجدت ان الاستراتيجيات كلها مربحه ولكن تختلف فيها نسبه الربح وايضا كل متداول يختلف اداه عن اى متداول اخر

فالامر يرتكز على عده محاور على الاستراتيجيه وعلى المتداول وعلى اداء المتداول وبالتالى يصعب شرح استراتيجيه نجا 100 %

تحيتى

algebra55
04-12-2014, 19:53
اخى الكريم فى استراتيجيات مربحه موجوده والمشكله مش فيها المشكله فى التطكبيق اخى الكريموعلشان تتعرف انت تقدر تستفاد من الاستراتيجيه ازاى ده هيكون من خلال التداول بها فتره عل ى التجريبى والحقيقى المشكله هنا
والله المستعان

maha elsayed
04-12-2014, 20:39
السـلام عليــكم ورحمة الله وبركاته والله يا اخى انا لا اتخر
فى مساعده الغير وارى جروبات كتيره جدا بتعمل توصيات فى الفوركس

eletrebi
04-12-2014, 20:45
اقولك يا اخى :
لان كل منا مشغولة بحاجتة ولكن ان اجتمعنا سويا اووكدلك اننا سوف نحقق تقدم مزهل فى هذا المجال
وانا لدى صفحة عبر الفيس بوك اتواصل بها مع اصدقائى دائما

Abo Hamdy
04-13-2014, 00:16
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته
اخي الفاضل بتمنالك كل خير وموضوع جيد
السعر بيتحرك غالبا عكس الاغلبية وطول ما طريقتك بيدخلوها ناس كتيرة انت كده بتخسر اكتر

SHADOW
04-13-2014, 00:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته واسعد الله اوقاتكم جميعا
صدقنى فكرت فى كدا وهى حقا فكرة جميلة ورائعة يا اخى لكن قلة من سيقتنعون بذلك ويمتلكهم الغرور

abo heba
04-13-2014, 01:01
للاسف نحن كما يقال لا نتعاون مطلقا رغم اننا مسلمين وتجد الغرب يتعاونوا اكثر منا لذلك كل من لديه طريقه للتداول
يحاول ان تكون حكر عليه فقط لذلك سنظل كما نحن الا القليلون

dont
04-13-2014, 04:15
كلامك صح كل تاجر عنده طريقة مربحة فى الفوركس يجب ان يكتب تلك اطريقة حتى نحصل على الخبرة من بعض
ونحن هنا فى المنتدى من اجل التعاون مع بعض فى ذلك المنتدى

fatoma elsayd
04-13-2014, 04:36
موضوع جيد
وفعلا انا شايفه ان الاخوه الاعضاء بتتعاون مع بعض وفى الكثير من الاخوه ممن يضعون مؤشرات واستراتجيات لهم
ولكن كل واحد وليه طريقه مختلفه ف التجاره وف الاهداف
تقبل مرورى :) :happy:

selmon
04-13-2014, 21:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم فكره حلوه اتمنا من يهتم بيها وابقو قولنلا وصلت لحد فين تقبل مروري بالشكر

houdabluegolden
04-18-2014, 21:35
اكيد كل شخص بيفضل الاعتماد على نفسه يعني مثلا في قصص كتير لناس ناجحين سواء كانوا عرب او اجانب
لكن كل واحد منهم ليه طريقة معينة بيفضلها وانت ممكن تشوف استراتيجية كل واحد وتختار الافضل ما بينها

gr53
05-06-2014, 18:05
و قليلا ما تجد من يتخلى عن استراتيجيته بسهولة خصوصا لو كانت مميزة كما انه ليس شرطا أن تجد ما ينجح مع غيرك ينجح معك

maao2004
05-06-2014, 18:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المهم ولكن انا ارى ان لكل منا استراتيجيته الخاصة به والتي يعمل بها ونحن بطبعنا عرب ومسلمين اوصينا بالتعاون على البر والتقوى ولكن اخي في نفس الوقت نحن لا نحب الربح لبعضنا وهذه طبيعة العربي وارجو ان يلقى اقتراحك هذا اقبالا كبيرا لدى معظم الاعضاء
بالتوفيق للجميع

AMLAK
05-06-2014, 19:14
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم انه بعد التجربه وجدت ان
الاستراتيجيات كلها مربحه ولكن تختلف فيها نسبه الربح وايضا كل متداول يختلف اداه عن اى متداول اخر فالامر يرتكز على
عده محاور على الاستراتيجيه وعلى المتداول وعلى اداء المتداول وبالتالى يصعب شرح استراتيجيه ناجحة 100 % تحياتي للجميع

MAZROUR
05-06-2014, 19:56
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان هناك استراتيجيات مربحه موجوده والمشكله مش فيها
المشكله فى التطكبيق اخى الكريم وعلشان تتعرف انت تقدر تستفاد من الاستراتيجيه ازاى ده هيكون من
خلال التداول بها فتره عل ى التجريبى والحقيقى المشكله هنا والله المستعان بالتوفيق للجميع ان شاء الله

ahmedibrahim258260
05-06-2014, 22:09
بسم الله الرحمن الرحيم والله فكرة جميسلة اخي الكريم ان شاء الله ننفذها في اسرع وقت علشان الكل يستفيد
تقبل تحياتي

ahmed morsy
05-10-2014, 21:29
لا يوجد استراتيجية مربحة أخي الـكريم فهناك دائما خسارة في أخر المطاف علينا
فقط ان تكزن حدرين و نركز جيـدا و نخلي الربح أكثر و أقوى من الخسارة بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

maasofiane
05-12-2014, 00:45
السلام عليكم
وجهة نظر، الفرنك السويسري يشبه أنماط اليورو، لكنه يفتقر الى السيولة لديها. كما

Mido0o
05-12-2014, 00:52
أعتقد اننا نتعاون بطريقة لكن الكل لا يقدرها .. اذا رأيت قسم استراتيجيات التداول هنا او فى اى منتدى فوركسى ستجد كثيرين يقومون بطرح طريقهم فى المتاجرة مجانا لكل الاعضاء و لكن الاعضاء هم من لا يستفيدون بهذه الخبرات التى تطرح لهم بلا مقابل.

ابوعرب
05-12-2014, 00:56
اخي الكريم..جميعنا نتمني ذلك..نتمني المساعدة من الخبراء واستعمل استراتيجيات ناجحة..وقويه..ولكن كل من لديه شيئ جميل ومربح لن يبوح به..النفس طماعه..ياريت حدا يعلمنا شي حلو..مشكورين

الربح من الفوركس
05-12-2014, 00:58
اخى لا يوجد افضل من الاعتماد على النفس والوصول الى الربح من خلال مجهودك وعدم الاعتماد على الاخرين وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

gr53
05-17-2014, 15:17
من الصعب أن تجد من يتخلى عن استراتيجيته بسهولة خصوصا لو كانت مميزة فليس شرطا أن ما ينجح مع تاجر ينجح مع غيره
فاجعل لك استراتيجية خاصة بك تناسب حجم راس المال و نوع الصفقات و تعينك على المكسب

chomehdi
05-18-2014, 17:06
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق
شكرا على المعلومة القيمة وتحياتي لكل أعضاء المنتدى

benchou-ahfd
05-18-2014, 18:00
لا توجد هناك استراتيجية مربحة مائة بالمائة مهما حاولنا و طريقة تفكيرنا تختلف لذا لا نستطيع ان نوحد خطة واحدة تربحنا كلنا لانها تستطيع ان تخسرنا كلنا و ما الفائدة اذا

amermazzen
05-18-2014, 18:04
السلام عليكم ورحنمة الله لا أظ ذلك أخي الكريم شخصيا تعبت كثير في وضع استراتيجات تعلمتها عليها مرات كثيرة في احساب الحقيقي لا استطيع وضعها بكل سهولة للأسف كل شخص وطريقته الخاصة

INTHENAMEOFALLA
05-18-2014, 18:08
مرحبا اخوتي الكرام

اشكرك يا اخى على روحك الطيبة فى التعاون والمشاركة لكن اعتقد ان حضرتك عايش فى المدينة الفاضلة وفى زمن المثالية فى حين اننا فى زمن اللى بيطول اخوه باكله

chomehdi
05-19-2014, 20:32
السلام عليكم عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته تحياتي أخي على المعلومات المهمة
جميل جدا وجزاك الله خيرا ياريت تكون كل المواضيع متل موضوعك

maasofiane
05-23-2014, 12:23
وجهة نظر، الفرنك السويسري يشبه أنماط اليورو،
لكنه يفتقر الى السيولة لديها. كما الطلب عليه يفوق
العرض، والفرنك السويسري يمكن أن يكون أكثر تقلبا
من اليورو

ali.22595
05-24-2014, 19:22
السلام عليكم
كيف هذا يا اخى الفاضل بل ان المنتدى هذا الذى انت فيه جعل لذلك الامر
لكى يساعد بعضنا البعض ولكى يستفيد كـلا منا من خبرات الاخر

dont
05-25-2014, 00:10
كلامك صح كل تاجر عنده طريقة مربحة فى الفوركس يجب ان يكتب تلك اطريقة حتى نحصل على الخبرة من بعض
واكيد الكل هتسفيد للاسف كثيرا فى المنتدى يحقق اباح عالية ويفرض انه يقول

poop3
05-25-2014, 01:08
اهلا وسهلا بكم اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
هذا اخى الكريم بسبب عدم شهره طريقه المتاجره ومجارتها من السوق
بالتوفيق للجميع هنا ان شاء الله

balou
05-25-2014, 01:24
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد نحن اتعدنا على ببعض كل واحد يحب كل شيء لنفسه اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

milanowolf
05-25-2014, 01:32
ممكن و بكل سهوله و المقومات الموجودة فى العالم العربى تجعل من اتحاده
اسهل من منطقة اليورو لاننا نتكلم نفس اللغة و لنا نفس الدين لكن اوربا
كل بلد بلغة و دين لكن من الناحية العملية تجد ان الدول و انظمتها مختلفة

darsh
05-25-2014, 02:06
السلام عيكم ورحمة الله وبركاته
ياريت هى الفكرة قديمة جديدة يعنى هى قديمه لكن نحن بالحاجة اليها فعلا لتنمية العمل الجماعى فيما بيننا فى هذه المرحلة

Ammar Tayeb abdelkader
05-25-2014, 02:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
كل استرتيجية اذا نجحت مع شخص من الممك ان لا تنجح مع اشخاص اخرين
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري تحياتي

boujbar
05-25-2014, 02:52
السلام عليكم فعلا كلام رائع لأنه لو كل متاجرعربي ناجح في الفوركس
يعطينا إستراجيته و خبرته الخاصة حتما سيكون ذلك أحسن لكثير من التجار
المبتدئين من أمثالنا فنجرب هذه الإستراتجيات فمن يقتنع بها و يحسن تطبيقها
سينجح مثله لأن النجاح في الفوركس هو علم و خبرة و تراكمها يخدم الجميع

el andaloussi
05-25-2014, 18:57
أخي الكريم سلام الله عليكم ورحمته تعالى وبركاته
يمكننـــا ذالك ولكن أين الإتفــاق ثم إن أي إسترتجية في الوجود تحتاج تجديد وشكرا

anamoody
05-25-2014, 19:14
فعلا اخى العزيز لما لا يضع اصحاب الخبرات الكبيرة فى الفوركس استراتيجياتهم الناجحة لكى يتعلم منها الاعضاء
والاخوة فى المنتدى و انا شخصيا لو امتلك استراتيجية ناجحة جدا ساعمل على نشرها و افادة جميع المتداولين

rami007
05-26-2014, 00:11
السلام عليكم
فعلا هو جميل جدا ان يكون بينا عمل جماعى
ودا هيخلينا ننجح بشكل اكبر ونحقق ارباح كبيرة
ولكن للاسف الوطن العربى يفتقد دائما روح التعاون
سلام تحياتي
موفق

poop3
05-26-2014, 02:59
لان الشخص لعربى لا يحب الا نفسه اخى الكريم حتى لا يربح غيره

Jo.Cena
05-26-2014, 16:16
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
الامر سهل في الحديث فقط لكن هناك اختلاف في وجهات النظر بين نوع احسن مؤشر في الفوركس وسنختلف جميعا في تكوين تلك الاستراتيجية

poop3
05-26-2014, 17:42
كل واحد اخى الكريم بيحتفظ بطريقته المربحه ودا ميزعلش

BILALBEN
05-28-2014, 00:06
من خلال خبرتى فى مجال الفوركس واحتكاكى بالمتداولين فلم اجد
من يريد ان يساعد غيره او يدله على طريقة عمل يربح منها
ولا اعلم اهى انانية ام انها رغبة فى عدم مستعدة الاخرين

Ammar Tayeb abdelkader
05-28-2014, 00:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخى فى استراتيجيات مربحه موجوده والمشكله مش فيها المشكله فى التطبيق
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري تحياتي

hamdy saleh
05-28-2014, 00:18
بســـــــــــــم الله الرحمن االرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين موضوع جميل و مشوق و شكـــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــرا

slow
05-28-2014, 00:45
فكرة جيدة لكن انا ليس عندي اي
استراتيجية بعد لان في اول الطريق واحاول التعلم و ايجياد انسب طريقة للربح .. تحياتي

eslamsallam
05-28-2014, 00:57
الف شكر لك اخي الكريم علي هذا الموضوع الرائع
وكل عضو لديه استراتيجية فهمها وارتاح لها ولو جربها غيره قد لا يستطع تحقيق مكسب منها

mohamed kajoo
05-28-2014, 01:12
اخى الكريم الشمكله ان كل منا يفكر فى نفسه فقط ولكن هذه هى الحياه فاهتم بفسك
وبالتوفيق انشاء الله والله الموفق والمستعان

remas
05-28-2014, 11:37
يا اخى الكريم الموضوع مش موضوع طريقه او خطه الطرق والاستراتيجيات المنتديات مليانه بيها ولكن برضه بنخسر لسوء التطبيق وعدم التطبيق الصحيح

lluis
05-28-2014, 11:39

sabirdaba
05-28-2014, 12:44
اخي الكريم نحن هنا لنتعاون اكيد لكن المشكلة اخي الكريم هي انه لا واحد مننا يبدل مجهود ليتعلم والدليل هو الاسئلة التي نصادفها في المنتدى لو ان الناس تتعلم وتدرس اكيد ان مستوى الحوار في ما بيننا كان سيكون عالي وفيه افكار مفيدة للجميع

morado
05-28-2014, 12:50
طبعا فكرة سليمة طيبة لكن لا اعتقد ان هدا لالتعاون سيكون مثمر لانه من المستجيل ان يكون متكامل وشكرااخي الكريم على المضووع

mokhtarss
06-01-2014, 01:50
والله برأيي ممكن تقول شرح للاستراتيجيات لانها ليست مربحة في نفس
الوقت من شخص لاخر لاننا لانتداول في نفس الفدقيقة او اننا لانتداول في نفس اليوم مع بعض

msamir2013
06-02-2014, 11:51
اخى الفاضل اولا ما فيش استراتيجية بنسبة نجاح 100 %

فى سوق الفوركس ومش كل الاستراتجيات مناسبة لكل شخص

فهناك العديد من الاستراتجيات فى السوق واللى ممكن نتايجهم تتغير من شخص لاخر

فانا افضل ان الانسان يحاول يبذل الجهد الكافى فى التعلم ومحاولة الوصول الى الاسلوب المناسب لشخصيته فى التداول

samozein
06-02-2014, 11:59
لو كان فيه استراتيجيه واحده بس كان الموضوع بقه بسيط جدا بس للأسف مفيش حلاوة من غير نار

adnen ben
06-02-2014, 12:00
السلام عليكم ...لا يؤمن احدكم حتى يحب لاخيه ما يحبه لنفسه و لكي اشارككم افكاري و استراتيجياتي ادلكم على صفحة "النخبة للعملات" يوجد بها بعض المحترفين
يعلمون و يشرحون بالفيديو تعلمت منهم الكثير...موفقين ان شاء الله

Nadia Hatim
06-09-2014, 18:19
اخـي الفـاضل .. انا شخصيا لا املك استراتيجية محددة رابحة و لو كان لدي لانزلتها
هنا بالمنتدي لكي يستفد منها اغلب الاعضاء المبتدئين امثالي .. تحياتي للجميع

payza
06-09-2014, 19:52
شوف غالبا في عرب كتير في الفوركس جديدين في الفوركس ولهم طرقهم الخاصة
وفي ناس كتير اعرفها تربح الكثير يوميا
بالتوفيق

http://im78.gulfup.com/6kPcfh.jpg (http://www.gulfup.com/?0BNVh9)

BOUCHA-AFES
06-09-2014, 20:17
الـسـلام عــلــيـــكــم ورحــمـة الله وبــركـــاتــه
والــصــلاة والــســلام عـلـى اشــرف الــمــرســلــيـن
فكره جيده اخي بس للاسف ناس قليلة الي رح توافق عليها وحتى بنفسي لن اشارك معاكم للانه عندي فريق عمل على الفايسبوك تنداول مع يعضنا البعض

borhan
06-09-2014, 20:24
السلام عليكم اخي مشكور على طرح هاذ الاقتراح الرائع انا اعجبتني الفكرة لكن لادري
اضن بان الفكرة لم تطبق مع الاعضاء ياريت لو طبقتوها ....تحياتي

abdelaziz 10
06-09-2014, 20:34
رايت فعلا فرق عربية تتعاون فيما بينها وتعمل نتائج جد رائعة مثلا فريق فوركس مصر وفريق السلاحف وغيرها
انما لكي تكون عضو ضمن مجموعة متاجرين لازم ان تكون محترف فوركس حتى تكون عضو فعال ومساعد

abdelmadjid41
06-09-2014, 21:04
السلام عليكم فعلا كلام رائع لأنه لو كل متاجرعربي ناجح في الفوركس
يعطينا إستراجيته و خبرته الخاصة حتما سيكون ذلك أحسن لكثير من التجار
المبتدئين من أمثالنا فنجرب هذه الإستراتجيات فمن يقتنع بها و يحسن تطبيقها

gr53
06-20-2014, 15:00
من الصعب أن تجد من يتخلى عن استراتيجيته بسهولة خصوصا لو كانت مميزة
كما انه ليس شرطا أن تجد ما ينجح مع غيرك أن ينجح معك فاجعل لك طريقتك الخاصة بك

mouhi41
06-20-2014, 15:31
دلالة على وجود سوق صاعدة! وبالمثل، في مجموعة 60/20 (سوق هابطة) سترى مؤشر القوة النسبية مما يجعل أقل

maao2008
06-20-2014, 16:03
السلام عليكم
والله ياخي موضوع التعاون دا موضوع جميل جدا بس مش عارفة ليه لما يبقي موجود استراتيجية ناجحة ومتاجر يقول عليها ولما تتعرف عند اشخاص كثيرين
بشوف انها مش بتبقي ناجحة
دا رائ تقبل مروري

ebram
06-20-2014, 16:23
كثيرا من هذه الموضوعات لدعوات للعمل علي تبادل الخبرات
لكن المشكله ان العمل بالسوق بيكون مشتت جدا
وان الي بيشتغل باستراتيجيه بيحب يعدل عليها
فاحنا محتاجين ورؤرشه عمل بالفعل

slow
06-20-2014, 19:50
و لو يكون عددنا بي ليس مهم
لان هناك ناس قليلون و يملطون المليارات في الفوركس و عهم من يتحكم
في حركة السوق و يجنون خسائر الاخرين

eragon
06-20-2014, 20:50
علشان معظم اللي اتوصلو لاستراتيجيات مربحه في سوق الفوركس
كانت ناتجه عن جهد وتعب كبييييييييييير جدا , فايجي واحد متعبش ياخودها في 10 دقائق
طبعا مش كل الناس البعض فقط

karam22
06-20-2014, 21:09
انا معاكم يا شباب بس نلاقي اكثر طريقة تفاعلية حقيقية بعيد عن الموضوعات المتفرقة التي نقوم بالمشاركة عليها ...........

younesboughnim
06-20-2014, 21:56
اخى فى استراتيجيات مربحه موجوده والمشكله مش فيها المشكله فى التطبيق اخى الكريم و احترام راس المال
تحياتي لك

BrahimForex
06-20-2014, 23:02
فكرة جيدة لكن اظن ان استمرار الاستراتيجية في العمل بنفس الوتيرة صعب يمكن ان تحقق الربح في البداية تم تتغير بعد دلك

wanxe
06-20-2014, 23:04
صلى مخي لعزيز مرحباً بك في فوركس عرب إنه موضوع جيد وملائم لكن خبرتي محددات ورير كافية واسأل خبراء محترفين ورمضان كريم وبكل عام وأنتم بخير سلام أخي الكريم

doaa sary
06-22-2014, 00:40
مينفعش لان كل شخص لية طريقه واكيد مش هيتعب نفسو
ويشرح سر او حاجة تعب فيها
وعموما انا مثلا بشتغل وقت الاخبار
بحب اضاعف
غيرى بيفضل يدخل سكالبنج او بيحلل فنى

gaa75
06-22-2014, 00:56
هى فكرة كويسة جدا ونحن بذلك سوف نتعلم الفوركس
ونحن سوف نحصل على اكبر قدر من الخبرة فى الفوركس
التدال فى الفوركس يتطلب الى التعاون سوايا

forex forex1
06-22-2014, 01:21
:)السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي هناك الكثير من اخواننا الكرام الذين شاركونا باستراتجياتهم المربحة لكن نحن من لا يلتزم اتمنى ان تتقبل مرورى وبالتوفيق ان شاء الله لك ولجميع الاخوه الاعضاء:happy:

ehab_salah
06-23-2014, 23:47
اخي الفاضل .. كل استرتيجية اذا نجحت مع كل شخص من الممك ان لا تنجح
مع اشخاص اخرين لان العامل النفسي وقدرة عقل البشر مختلفة من شخص الي اخر
...
تحياتي

alatn
06-24-2014, 10:48
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم
صدقني عزيزي اذا كان هناك استراتيجية مربحة جدا لن يعطيك ايها احد .. لأنها ستصبح معروفة و تكشف ثغراتها
بالتوفيق ..

حسنى صادق
06-24-2014, 12:54
اخى العزيز هناك الملايين من الاستراتيجيات و التى اذا خصصت و قتا لاتباعها لن تستطيع فهم شىء و لن تستطسع عمل شىء ايضا ولكن من الافضل ان تفكر و تختار الطريقة المناسبة لك دون التقيد باراء احد

wanxe
06-24-2014, 13:10
سلام أخي مرحباً بك في فوركس عربي إنه موضوع جيد لكن خبرتي محددات ورير كافية لأنني مبتدئ وشكراً مرةً أخرى على حدا لموضوع ورمضان كريم بسيهات وعافية

nassr15
06-24-2014, 13:16
هي فكره حلوه اخي بس صعب تنتفذ لأن كل واحد وليها دماغو ممكن الأستراتيجيه اللي تناسبك ماتناسبش غيرك

saro123
06-24-2014, 13:32
اعتقد ان الاستراتيجية كلما اصبحت مشهورة قد تكون فاشلة بعد ذلك كما ان لكل متاجر طريقة خاصة واهداف خاصة بة
لا يمكن ان تكون هناك طرق متشابهه ابدا

sabirdaba
06-24-2014, 13:45
اخي ومن قال اننا لا نتعامون في ما بيننا هناك الكثير من المنتديات والغرف الصوتية والفيديوهات المفيدة لتعلم العمل في هذا السوق اليس هذا كله كافي للتعلم ؟

الاسد التاجر
06-24-2014, 13:49
فكرتك حلوه بس صعب تطبيقها ..علشان كل واحد
هنا له طريقه شغل خاصه فيه وممكن لو طرح
طريقه شغله انت ماتستفيد ولا ماتطبق نفس طريقه
وتحكم عليه بلفشل..افضل حاجه انك تبني لنفسك
اسلوب عمل يتناسب معك

عدي
06-24-2014, 19:14
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته..... كل واحد ليه استيراتيجيه خاصه به و ليس كلنا نعمل باستيراتيجه واحده و بالتوفيق ان شاء الله لك اخي

malak_maloka
06-24-2014, 19:49
يوجد الكثير هنا من الاعشاء من يضع الاستراتيجه الخاصه به وخاصه عندما يتم تجريبها وبالتالي
يضعها والكثير يستفاد منها ولكن انا اشعر ان الكثير من الاعضاء البيربحه العندهم خبره لايضعون تحليلهم ولا استرايجتهم نهائي

ahmed kabo
06-24-2014, 21:14
مبادرة كويسة جدا اخى الكريم وانا بضم صوتى لصوتك ومافيش حاجة لو كل واحد شرح حاجة مهمة جدا بتبقى سبب فى مكاسبة اهو نفيد ونستفيد بالتوفيق للجميع

hema2013
06-24-2014, 21:17
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزبز اخى العزيز انا دائما بنبة على ان هناك استراتيجية بتخليك تتفادة الخسارة منها استراتيجية استوب لوز التى تشتغل حتى لو انت مش ججمبها
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

rami007
06-25-2014, 03:22
السلام عليكم
كل استرتيجية اذا نجحت مع شخص
من الممك ان لا تنجح مع اشخاص اخرين
لان العامل النفسي وقدرة عقل البشر
مختلفة من شخص الي اخر
سلام تحياتي
بالتوفيق

asifali
06-25-2014, 03:51
تحياتي لك من الصعب أن تجد من يتخلى عن استراتيجيته بسهولة خصوصا لو كانت مميزة
كما انه ليس شرطا أن تجد ما ينجح مع غيرك أن ينجح معك فاجعل لك طريقتك الخاصة بك

best ana
06-25-2014, 04:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى تختلف من شخص لأخر فالبعض يحب الاسكالبينج والبعض لا يرتاح الا بالمتاجرة طويلة المدى
والبعض يفضل فريم الساعة والبعض الاخر فريم الاربع ساعات وطبعا كل استراتيجية لها الفريم التي تعمل عليه تقبل تحياتى ومرورى وبالتوفيق يارب لك ولجميع الاخوه اخى الكريييم:accute:

besnisse
06-25-2014, 04:30
التعاون اخي موجود فهذا الذي تكتبه
يعتبر تعاون فيما بيننا اما ان كنت تقصد
التعاون في جمع البونص فهذا كذلك موجود بين الكثير
من خلال التسجيل من الرابط الخاص بالعضو
بالتوفيق

waleed hassona
06-28-2014, 10:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام ----اخي الكريم مين قالك
ان التعاون غير موجود ادخل على جروبات تداول الفوركس وستجد الجميع يتعاون من اجل الربح الجماعى

brahim.alg
06-29-2014, 22:25

عدي
06-30-2014, 00:17
االسلام عليكم و رحمة الله و بركاته.... انا اعتمد اخي علي الدعوم و المقاومات و الرترندالت و بالتوفيق ان شاء الله لك و لجميع اعضاء المنتدي الكرام

Jo.Cena
07-01-2014, 00:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
لان اى حد بيحقق ربح بيحاول يضاعفه ومش بينظر
للمبتدئين لانه ساعاتها مش بيكون فى المنتدى اصلا

hema2013
07-01-2014, 00:08
لسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزيز مشكور على هذا الموضوع الجميل استخدم استوب لوز فهى من احسن الاستراتيجيات الموجودة فى الصفقات فهى تعمل تقليل الخسارة الفادحة وكمان تكسب منها
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

examido300
07-01-2014, 00:09

maha elsayed
07-07-2014, 22:17
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته يا ربيت يا اخى والله نعمل
كده ونقفل جنب بعض فى الفوركس
عموما يا اخى تقبل تحياتى يا رييييييت

rojan22
07-07-2014, 22:20
السلام علیکم،
مبدئیا فکره جیده بس للاسف ابدا هاذا الفکره ما یترجم إلێ الحقیقه،
فکر حتێ المٶشرات ما حد یرید یکشف لحد ثانی عن المٶشر الناجح،
بالتوفیق للجمیع

AMLAK
07-07-2014, 22:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمان الرحيم أتمنى من كل أعماق قلبي
أن أرى هذا التعاون والتآلف في مجتمهنا العربي أخي فالكل متلهف ل البونص ولا يهمه
أمرك وهذه هي أسباب الخسارة أخي مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

Hassan Owen
07-08-2014, 16:07
السلام عليكم
بالتوفيق لك

DABDOUB
07-08-2014, 23:23
يا ريت يااخي
لكن انا مبتدئة و ليس عندي استراتيجية اوة عل بالتحليل الفني انا فقط اتبه توصيات و اجربها
حتى ااقرر ما التوصيات المناسب لي

abdelaziz 10
07-09-2014, 01:47
في الواقع مطلبك يا اخي صعب جدا لان الكل يحتكر اسلوب تداوله المربح وهذا من حقه طبعا ولا يلام عليه
بالتالي للاسف لازم كل واحد منا جديد في السوق يحاول يتعب هو الاخر ويعصر بدنه وعقله للنجاح

1 million
07-09-2014, 04:04
نعم في حال قام الكثير من الاعضاء بتطوير استراتيجة تداول خاصة بهم فمن الممكن ان تكون الارباح كبيرة
لان الجهد سيكون من عدة اعضاء يتعاونون فيما بينهم من اجل تحقيق الربح

baite
07-09-2014, 15:04
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته,نشكر جميع الاخوان على المواضيع الشيقة و المفيدة.

حقيقة هذه الطلبات جميلة لكن لمنرى اي احديريدتقاسم استراتيجيته معنا

اتمنى التوفيق للجميع وتقيل مروري

abdelaziz 10
07-09-2014, 21:04
في الواقع يا طيب من تعب في الوصول الى استراتيجية ناجحة ومربحة لا اظن انه سيعرضها في المنتدى
بالتالي انصحك ان نعتمد في ذلك على نفسك ولا تضيع الوقت في انتظار الجاهز لانه صعب ايجاده

Ahmed2020eg
07-19-2014, 23:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... موضوع مفيد و منسق جميل بارك الله فيك اخي الكريم و زادك من الخير و بالتوفيق ان شاء الله

zidan
07-22-2014, 02:28
لان كل تاجر بيخاف استراتيجيته تتعرف و بكدا هيتغير العرض و الطلب على العملات و هتتغير الاسعار فيما لا يتماشى معه و ربما لا يحقق منها مكاسب فى المستقبل و انا ضد كل هذا فى تجارتى

maha elsayed
07-22-2014, 02:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا ريت كل واخحد عنده خبره
فى الفوركس يفيدنا يا اخى عموما تقبل تحياتى يا ريت

dockerz
07-22-2014, 02:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم فكره حلوه اخي بس معتقدش يعني ان الكلام دي هينفع اوي

mounim1994
07-22-2014, 04:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالىو بركاته اهلا و سهلا بكم اخي الكريم
انا مازلت مبتدئو ليست لي اي فكرة و بالتوفيق للجميع

dalito
07-22-2014, 04:23
السﻻم عليكم
بالفعل فان هذا الامر سيكون اكثر من رائع لزيادة الخبرات
وبالنسبة لي فانا اعتمد على التحليل الكﻻسيكي والتحليل الاساسي واضارب بطريقة الاسكالبينج
وبالتوفيق وتقبل مروري

عدي
07-22-2014, 17:21
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...مشكوور اخي الكريم علي جهدك في كتابة الموضوع والذي فيه افاده للجميع و بالتوفيق ليك ان شاء الله

sharshabil
07-22-2014, 20:11
فكرة جيدة لكن ل ااعتقد ان من يحصا على طريق ممتازة في الربح ممكن ان يتشاركها مععنا
و حتى ان تم فانها ستتوه وسط مئات من الاسترتيجيات هنا لافائدة من ها ابدا

wanxe
07-22-2014, 20:13
سلام أخي الكريم مرحباً بك في فوركس عربى إنه موضوع جميل ونقاش جيد ومهم لكن خبرتي محددات لأنني مبتدئ ورمضان كريم بكل صحة وعافية

asafiforex
07-22-2014, 20:44
لا يمكن ذلك فلكل انسان فكر خاص به وكل عضو لديه استراتيجية فهمها وارتاح لها ولو جربها غيره قد لا يستطع تحقيق مكسب منها

hegaa
07-23-2014, 00:59
مرحبا اخى الكريم
موضوع جيد وفكرة رائع
وانشالله اصحب الخبر ان يعمل بهدهى الفكرة وتعم
الفيدة على الجميع
وتقبل مرورررى

moroti
07-23-2014, 02:58
السلام عليكم
كل استرتيجية اذا نجحت مع شخص
من الممك ان لا تنجح مع اشخاص اخرين
لان العامل النفسي وقدرة عقل البشر
مختلفة من شخص الي اخر
بالتوفيق للجميع
سلام

Tripelx1990
07-24-2014, 14:27
لا أظن أن فكرتك ستنجح لأن الإنسا بطبعه أناني
ولاكن لا تقلق قد تجد من يساعدك

maha elsayed
07-24-2014, 15:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته . يا ريت والله كل واحد يقول على
استراتيجته الناجحه عموما يا اخى تقل تحياتى يا ريييييييييييييييييييييييي ييت

rafik23
07-24-2014, 15:29
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته...مشكووور اخي الكريم علي المعلومات الرائعه بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق

Mohamd-95
07-24-2014, 15:47
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة

abdelhalim
07-24-2014, 15:49
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته اخي الفاضل بتمنالك كل خير وموضوع جيد
وبشكرك علي طرحه وخصوصا انك بتفيد وتستفيد من خلال الرد مقابل البونص

noril9
07-24-2014, 18:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته, يا أخى كل واحد يستعمل إسترايجية معينة يعنى أن يتفاهم الكل حول إستراتيجية ولو كانت محكمة سيكون هناك إختلاف

Ahmed2020eg
07-24-2014, 19:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...مشكور اخي علي كتابتك لهذا الموضوع المفيد لنا جميعا بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق

egymax3d
07-24-2014, 19:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اعتقد ان هذا من الموضوعات المهمة واشكرك اخى علي فتح مثل هذا الموضوع والله الموفق والمستعان وبالتوفيق لك ان شاء الله

mohamedsaber
07-24-2014, 19:51
لازم تعرف اخي انه لا يوجد ربح في عالم الفوركس الي الابد لابد من وجود خسارة لكن تأكد ان المتاجر الناجح هو الذي يحاول ان يقلل من الخسارة ويستفيد من اي خسائر في تحقيق ارباح ، اذا كنت فعلا خبرة لازم نتعاون ونتبادل الاقتراحات اثناء المتاجرة

sharshabil
07-24-2014, 20:07
هو كل شخص له استرتيجيته و هناك من هو ضائع متلي في البحث
عن طريقة ربح تكةن معقولة و و غير صعبة و مضمونة و لا اجد شيء

magic777
07-24-2014, 22:01
هو كل شخص له استرتيجيته و هناك من هو ضائع متلي في البحث
عن طريقة ربح تكةن معقولة و و غير صعبة و مضمونة و لا اجد شيء

بص اخي مرحله الضياع دي بتكون في الاول بس علشان لسه بتجرب ومش عارف ايه المناسب ليك لكن بعد فتره
هتلاقي انك بدأت تفهم السوق وتعرف ايه الي يناسبك هنا

fte2020
07-27-2014, 19:49
يعني كل استرتيجية اذا نجحت مع شخص من الممك ان لا تنجح مع اشخاص اخرين
لان العامل النفسي وقدرة عقل البشر مختلفة من شخص الي اخر!!!

toufik2607
07-27-2014, 19:56
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على محمد ابن عبد الله خاتم المرسلين والصديقين اما بعد اخي الكريم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اريد فقط ان اقول ان هذا الامر شبه مستحيل لاننا نحن العرب لا نحب الخير لبعضنا البعض و اسال الله العلي العضيم ان يألف بين قلوبنا و يغير ما في انفسنا الى الاحسن و الارقى باذنه ورحمته التي وسعة كل شيء

samieh
07-28-2014, 05:45
شوف حضرتك نوع التعاون وكيفيته واحنا كلنا كعرب معاك فيه استراتيجيات
عربية خالصة ناجحة جدا ولكن بتفرق فى تطبيقها من شخص الى اخر
مثال استراتيجية مصطفى بالخياط هى استراتيجية عربية حقق منها ملايين وثروة
ولكن لم يفصح عن طريقتها لاحد (كما قال فى حديثه لقناة mbc)
فايه هو نوع التعاون اللى عايزنا نقوم بيه وانا تحت امرك
انا بحب الخير وبحب مساعدة الاخرين وخاصة المبتدأين
بالتوفيق للجميع

salah belacel
07-28-2014, 05:51
الفوركس ليس له طريقة عمل واحدة يتبعها الكل بل تختلف من شخص لأخر فالبعض يحب الاسكالبينج والبعض لا يرتاح الا بالمتاجرة طويلة المدى
اتبع استراتجيتك الخاصة بك

nader ezzat
07-28-2014, 06:09
فعلا فى ناس كتير كدا ما بتحبش تفيد حد باى حاجه خالص ولاكن فيه ناس تانى كويسة زى ما فيه خير فى شر بس ياريت الناس كلها تعمل خير ما كنتش الدنيا تبقا كدا

wanxe
07-28-2014, 06:14
سلام أخي الكريم مرحباً بك في فوركس عربى إنه موضوع جميل ونقاش جيد ومهم لكن خبرتي محددات لأنني مبتدئ ورمضان كريم بكل صحة وعافية

Santouss
07-28-2014, 06:30
السلام عليكم :
بختصار العرب لا يشاركون اي شيئ مع اي كان حتى ولو كنت قريبا منه و هذا ما يجعلنا امة لا تعرف ما هو تضامن و تعاون و انا لا اقول الجميع لان هناك اناس يساعدون المبتداين و يوجهونهم بدون مقابل بعكس الطرف الاخر و هو الاكثر اد اردت المساعدة يجب ان يكون بمقابل مادي .

---------- Post added at 04:30 AM ---------- Previous post was at 04:28 AM ----------

السلام عليكم :
العرب لا يعرفون التعاون فيما بعضهم و لا يشاركون اي ربح بدون مقابل مادي .

kairo14
07-28-2014, 06:32
بسم الله الرحمن الرحيم
هذا الموضوع شديد الاهمية وانت قمت بشرح الموضوع بمنتهى السهولة واليسر وانا سعيد جدا بموضوع
حضرتك وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز واتمنى لك التوفيق

SiiFaaw
07-28-2014, 08:16
شكرا على هذه الفكرة الجيدة لأنها مربحة وسريعة التبادل الخبرات في هذا المجال، ولكن أظن أنها لن تعمل لأن كل إنسان له فكر واستراتيجية خاصة به ويفهمها وارتاح لها ولو عمل بها غيره قد لا يستطع تحقيق المراد من الفوركس لأنه ليس له طريقة عمل واحدة يتبعها الكل بل تختلف من شخص لأخر

Santouss
07-28-2014, 08:56
السلام عليكم ...

creatorman1978
07-28-2014, 09:14
لو كل متاجرعربي ناجح في الفوركس يعطينا إستراتجيته و خبرته الخاصة حتما سيكون ذلك أحسن لكثير من التجار من أمثالنا فنجرب هذه الإستراتجيات فمن يقتنع بها و يحسن تطبيقها سينجح مثله لأن النجاح في الفوركس هو علم و خبرة و تراكمها يخدم الجميع ... بالتوفيق ان شاء الله

nnrtnn
07-28-2014, 09:18
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته
كل متداول له طرقته الخاصة في التداول في سوق الفوركس... و ذلك يتغير حسب الخبرة و حسب تعليم المتداول ما تطلبه يا أخي مستحيل
بالتوفيق

ESLAMMAN91WORK@YAHOO.COM
07-28-2014, 09:39
●♥♥ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ♥♥●
شكراااااااااااااااااااااا اااااااااا وجزاك الله خيرا يا اخي على ذلك الاقترح الجميل ولكن اعتقد ان هذا صعب جود استراتيجية مربحة

lovemoon
07-28-2014, 09:53
مرحبا اخوتي الكرام

فيه ورش كتيرة ناجحة و لكن بها خسارة مثل الربح
و الشاطر هون اللي يلتزم بقواعد الاستراتجية و يتقبل الخسارة مثل الربح
زي ورشة الترند المكسور و وورشة الدكتور جمال بسيس

BOULBOUL2
07-28-2014, 15:44

gr53
07-30-2014, 18:52
كما انه ليس شرطا أن تجد ما ينجح مع غيرك أن ينجح معك فاجعل لك طريقتك الخاصة

awa
08-08-2014, 20:21
انا مش فاهم تقصد ايه بالتعاون و خصوصا ان شايف ان التجارة بشكل جماعى
مش حاجة كويسة و لكن ممكن نتبادل المعلومات فقط مع بعض

soniasonia
08-08-2014, 20:33
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته شكرا اخي الكريم على هدا السؤال لكن كل واحد لديه استراتيجات خاصة به و من الصعب ان يتخلى عنها مع الوقت انت ايضا سثجد استرايجيات خاصة بك و ستوفق انشاء الله

redasmarth
08-08-2014, 20:45
ما قلته الأن اخي هو السر في تقدم الغرب لأنهم ينشرون المعرفة بينهم وكل الأمرو المربحة يستفيدون منها جميعا أما وكما تعرف سياسة المصلحة الداتية هي أساس تعاملاتنا كعرب وللأسف

lyes1977
08-08-2014, 21:01
وعليكم السلام ورحمة الله تعالى وبركاته
للاسف لا اعتقد ان هذة الفكرة سهلة التطبيق يا اخي الكريم وهذا لعدة اسباب فنية وتقنية حيث لنه لكل متداول فكرته الخاصة حول التداول في سوق الفوركس سواءا كان ذالك على ازواج العملات او السلع والاسهم وقليلا جدا ما يتوافق بعض الاعضاء على استراتيجية واحدة على العموم شكرا على الموضوع اخي الكريم وبالتوفيق

sharshabil
08-08-2014, 21:03
انا لم اقع على استرتيجية جيدة فانا اجرب و اخسر
و مرات قليلو جدا اربح و تليا اجلارب اسارتيجية الهارمونيك هي عهنا في المنتدى فسم الاسترتيجيات

فاتن فتحي
08-08-2014, 21:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم انا اتفق معاك الكلام ده صحيح ...ومفيش احسن من التعاون فى كل المجالات
حتى ينجح العمل ككل والله وللا التوفيق للجميع

yara alaa
08-08-2014, 21:12

ماشا الله يا اخى معلومات ممتازه يا اخى عن الفوركس عموما يا رييييييييييييييييييييييت تتقب تحياتى يا ريييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ت

berserkern
08-08-2014, 21:57
المشكلة هو ماذا سيستفيد المتداول الناجح من ذلك ،ان يعطىك استراتيجيته التي تعب عليها و ربما صرف عليها اموالا و تضحيات ،ان يمنحها لك على طبق من ذهب فهذا ليس منطقيا حسب رايي لكن يمكنك ان تجعل احد المتداولين الخبراء يقوم بادارة حسابك مقابل نسبة من الارباح و هذا يكون اقرب للمنطق والصواب ،و اكثر واقعية كذلك

mazenth
08-08-2014, 22:07
اهلا اخي ... طبعا هذا مقترح جيد وغيه تعاون في ما بيننا وتعتتبر هذه شراكة ولكن هناك مشكلة اكثر الاعضاء او الناس عامة لا يحبون الشراكة لان هناك اشخاص لديهم افكار ورؤى مختلفة فيما بينهم فلكل شخص لديه راي مختلف عن الشخص الاخر وكل شخص لديه افكار تختلف عن الشخص الاخر فمن الصعوبة ان يتفقان على نفس الافكار والؤى الا ما ندر وبعض المرات اذا اتفقوا فبعد مدة من الزمن لابد ان يتفرقوا وتبدا الخلافات فيما بينهم ... انا افضل ان يعتمد الشخص على تفكيره ورايه في التداول وحده .

abdelaziz 10
08-15-2014, 13:15
من الصعب ياا خي ان الواحد يعمل على النجاح لسنين ويضع تعبه في المنتدى ببلاش
لازم الواحد يكون محب للخخير جدا جدا لاخوانه حتى يمكن انه يقوم بهكذا عمل

sharshabil
08-16-2014, 01:21
يا اخي العرب ليس هناك بينهم تعاوم ابدا
من يحصل على سر من ايسرار الفورمس يحتفظ به لنفسه .. تحياتي للجميع

naima
08-16-2014, 02:14
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
والله فكرة هائلة اخي الكريم يا اخي الكرم فالعرب معروف عليهم م القدم انهم يساعدون بعضم البعض لكن هنا في الفوركس ارى ان كل من عرف طريقة مربحة يحتفظ بها لنفسه
تقبل مروري وبالتوفيق للجميع

masry92
08-16-2014, 02:32

ilyes chaieb
08-16-2014, 05:18
السلام عليكم و رحمة الله
في بعض الاحيان تكون الاستراتيجية مازات تحت الاختبار و لا تنسى انه كلنا هنا مازلنا جدد على المجال حتى و ان لك سنتين
فانت تعتبر لسى جديد لذلك لا تجد اي واحد عنده استراتيجية تستحق المراجعة

hanyezz
08-16-2014, 05:23
الحقيقة انا مبتدأ جديد فى عالم الفوريكس ولسة فى مرحلة استيعاب لهذا العالم ولكن كلام جميع الاعضاء اعطانى تشجيع كبير جدا فى الاستمرار واتمنى ان يكون هذا الامر حلال واتمنى التوفيق للجميع على الرغم من انى متخوف الى حد ما من الوقوع فى الخسارة لان عندى امل كبير ان اربح من هذا المجال واتمنى انه لا يكون نصب باذن الله

gr53
08-16-2014, 13:27
كما انه ليس شرطا أن تجد ما ينجح مع غيرك أن ينجح معك فاجعل لك طريقتك الخاصة

sharshabil
08-16-2014, 13:34
للاسف يا اخي الانانية صارة مفتشية و لا اخر يعير اهتمام
باخيه ان هو وج سر في الفورزئ و اصبح يربح لن يري اقتسام هذا السر ا و العلم و اننشره سيكون ناقص كتير

MouHoViC
08-16-2014, 14:20
موضوعك في محله اخي الكريم
لكن هيهات من هذا الذي راح يتعاون معك
كل من يعرف طريقة او استراتيجية نربحة راح يحتفظ بها لنفسه
ان شاء الله تلقى اذام صاغية وايدي متعاونة هكذا حتى ننفع بعضنا البعض

ANIS OUERFELLI
08-18-2014, 00:22
السلام عليكم
أخي الكريم لان على ما أظن أنه لايوجد أداة سحرية
عجيبة مربحة دون خسارة .وحتى إن كانت هناك
هذه الاداة فإن من الصعب أن كل من
يمتلكها أن يتقاسمها مع الاخرين

hellelali2
08-18-2014, 00:42
اخي الكريم الاستراتجية الافضل حسب تحاليلي قائمة بالاساس علي دمج مؤشر الديمارك مع المؤشر اللدي يقدم البايفوة مع الايشيمكو مع المومنتيوم لتحديدي الدخول والله الموفق

mohmed121
08-18-2014, 18:30
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
هي موجودة اصلا اخي هناك الكثير من اخواننا الكرام الذين شاركونا باستراتجياتهم المربحة لكن نحن من لا يلتزم

sharshabil
08-18-2014, 19:18
انا لحد لان ليس عنجي استرتيجيى مربحة لم
اجد ابدا ما يفيد و كلها اعتقد انها ممكن ان تخطا اكتر مما تصيب من عنده خطة فليشاركنا

booba92i
08-18-2014, 19:26
اظن انه راي جيد جدا و انا احترم وجهة نظرك على المسلمين الاجتماع معا و شكرا

sharshabil
08-18-2014, 19:27
انا لحد لان ليس عندي استرتيجية مربحة لم
اجد ابدا ما يفيد و كلها اعتقد انها ممكن ان تخطا اكتر مما تصيب
ف من عنده خطة فليشاركنا بها

mary01
08-19-2014, 00:20
السلام عليكم ورحمه الله وربكتو اخواني الكرام ام بعد اخي الكريم مشكور بجد علي رئيك دا واحنا ممكن نعمل كدا فعلا بس انا عن نفسي مبتدي ومعنديش امكنيات اني اعمل حاجا حلوه زي كدا

ahora
08-21-2014, 04:24
فكرة رائعة اخي الكريم
انا لحد الان ليس لي استراتيجية مربحة في سوق الفوركس لاني مازلت متداول مبتدا
احاول في نفس الوقت التعلم جيدا في الحساب التجريبي حتى اتداول على الحقيقي

sharshabil
08-21-2014, 18:03
لكن كيف نتعاةن يا اخي
الاغالبية تخسر و هناك القليل جدا ممكن عارف اسارار الفةركس ز طبعا لن يصرح بهها بل يكتهمها

Ahmed2020eg
08-22-2014, 00:06
خيارات فوركس تستر
تأتي برامج فوركس تستر مجهزة بمؤشرات فوركس حقيقية، حيث يمكنك تعلم إستخدام "المعدلات المتحركة" و المذبذبات و مؤشرات النشاط للمساعدة في فهم سوق العملات الأجنبية و الطرق للعثور على الفرص لتحقيق الأرباح. كما يمكنك التداول بعدة عملات،

marouansat
08-24-2014, 03:24
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
تقبل مروري

abdelaziz 10
08-24-2014, 12:52
للاسف يا اخي من ينجح في السوق غالبا ما ينطوي على حاله ولا يشارك الناس التحاليل
بالتالي في هذه الحالة ارى ان كل واحد منا لازم يبحث عن نجاحه بنفسه دون حاجة باحد

ndoe
08-24-2014, 13:02
التعاون الجماعى شئ جيد ولكنى ارى ان الاتفاق على استراتيجية واحدة قد يئدى الى فشلها لذا لابد ان تكون
الاستراتيجة مخفاة لذا بعض التجار لا يقولون على طريقة عملهم

فبيو مان
08-24-2014, 13:33
السلام عليكم
اكيد كل شخص بيفضل الاعتماد على نفسه يعني مثلا في قصص كتير لناس ناجحين سواء كانوا عرب او اجانب
لكن كل واحد منهم ليه طريقة معينة بيفضلها وانت ممكن تشوف استراتيجية كل واحد وتختار الافضل ما بينها

MOHAMMED EN NADOURI
08-31-2014, 22:22
الناتج المحلى الإجمالى هو المؤشر النهائى للحالة الاقتصادية، ومن المنطقى النظر أولاً لجميع المؤشرات التى تؤثر على الناتج المحلى الإجمالى.

يشمل ذلك ناتج الصناعة، الدخل الشخصى والنفقات، نفقات البناء ومؤشرات آخرى تؤثر فى هيكل الناتج المحلى الإجمالى بطريقة أو بآخرى. الناتج المحلى الإجمالى له تأثير كبير على مؤشرات الأسهم والسياسة النقدية للبنك المركزى. على هذا الأساس، يتم تحديد تأثيره على أسعار الصرف. يؤثر ذلك التقرير على السوق بشكل كبير. نمو الناتج الإجمالى المحلى يؤدى إلى زيادة فى سعر العملة الوطنية.

downlaod1
09-05-2014, 12:53
السلام عليكم
بالتوفيق لك

sanadiab
09-05-2014, 16:22
السلام عليكم
هى فكره نبيله اخى ولاكن هى خيالليه بعض الشئ
لابد ان تكون هناك مؤسسه جامعه للعرب تتخطى مفهوم الفرد واعتماده على قدراته