PDA

View Full Version : ارجوكم اريدو جواب لهذا السؤال ؟

Pages : [1] 2 3

xled1996
12-25-2013, 16:46
السلام عليكم

1.هل البونص الذي امتلكه يذهب auto الىinstaforex كلا شهرة؟
2.عندما يتحول,هل من حقي ان ان ارسله الى حسابي البنكي؟
3.ام هناك شروط ؟

وشكرن

اخوكم في الله المهدي محضر

eiie
02-16-2014, 13:20
ماهو التحليل الفني ؟

هو أسلوب لدراسة حركة السعر الماضية كما هي وبصرف النظر عن أسبابها لتوقع اتجاهها المستقبلي إستناداً لفرضيات معينة أثبتت التجربة صحتها في أغلب الظروف.

ADILOFASKI
02-16-2014, 13:22
نعم حبيبي يدهب بطريقة أوتوماتيكية الى حساب التداول الخاص بك كل شهر يبقى من خمسة الى عشرة أيام قبل الدخول الى حسابك لتداول

hunter_world
02-16-2014, 14:38
السلام عليكم ورحمه الله وركتو اخواني الكرام ام بعد انا اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبتكسب كمان من كل ما تشتغل اكتر زي موضع شركات الموبيل ودا موضع مميز بجد وانا حبيت الزكاء دا الي قدملي بيه فايده وانا مبسوط اوي بالشركه الجميله دي الي قدمتلي فيده وهي كمان بتستفاد

masry928
02-16-2014, 14:47
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الكريم بعد تحقيقك لبونص ناتج من الردود فى سياق الموضوع او ناتج من نزول مواضيع جديده فى الاقسام المحدده من قبل السادة المشرفين يتم حساب البونص الشهرى لك فى اول كام يوم من الشهر ويحذف الغير مطابق للمواصفات وبعدها بكام يوم يتم التحويل لك على حسابك فى انيستا ولا تستطيع سحب البونص ولكنك تسحب ارباحه ولو خسرت من البونص لازم تعوضه قبل ان تسحب ارباحه ولو اتمرجن حسابك فلا يجب تعويضك للبونص وعليك بعمل بونص جديد او الايداع

ahmedrefaat
02-16-2014, 14:50
البونص هديه من شركة انستا لصاحب الحساب و يبقى فى الحساب لكن لا يمكن سحبه
فقط يمكنك سحب الارباح لكن البونص رأس المال يبقى فى حسابك ، و ان خسرته فهى خسارة
للشركة نفسها بقيمة هذا البونص

aljabal
02-16-2014, 14:57
يذهب البونص الى حسابك لدى شركة انستا بالاسبوع الاول من كل شهر ...وهو للتداول عليه فقط وليس للسحب...
مايمكنك سحبه هو الارباح فقط من البونص بعد المتاجره عليه والربح منه.وهناك شروط للمتاجره منها الا يزيد ربحك عن10% بالاضافه الى شروط التداول وقت الاخبار
ومدة الدخول بالصفقه لاتقل عن 5 دقائق .ووووو .انصحك بالاطلاع على شروط شركة انستا ...

afillane
02-16-2014, 15:07
البونص يثم تحويله الى حسابك المربوط مع المنتدى في اول اسبوع من كل شهر
وليس للسحب وانما للتداول ثم سحب الارباح منه

oo0khaled0oo
02-16-2014, 18:16
طبعا يذهب لوحده بشرط ان تقوم بربط الاكونت في انستا مع المنتدي و اما عن السحب لا يمكنك سحب البونص بل انت تسحب اراحك منه فقط بحريه تامه

gr53
02-16-2014, 19:23
البونص يدخل حسابك بشركة انستا اتوماتيكيا نهاية كل شهر ليمكنك التداول به
أما البنك فلا يحول عليه سوى ما تربحه فقط من متاجرتك بالبونص أما البونص فلا تملك منه شيء

بشير حمدان
02-16-2014, 19:26
السلام عليكم
اخى البونص يتم تحويله اتوماتيك الى حسابك فى انستا فى الاسبوع الاول من كل شهر ولا يمكن سحبه ولكن تتاجر بيه ويمكن سحب الارباح فى اى وقت تريده

norur
02-16-2014, 21:07
السلام عليكم
البونص الدي تجمعه طول الشهر من هدا المنتدى يتحول تلقائي الى الشركة
و بعد تتجار عليه و ان شاء الله تكسب منه

AHMEDALAA
02-16-2014, 21:09
اكيد بيذهب كل اول شهر الى حسابك فى شركة
انستا لكن لا يصلح ان تسحبه على حسابك البنكى
يجب ان تتداول بيه اولا وبعد ذلك يحق لك سجب الارباح
ولكى تسحب الارباح يجب ان يكون حسابك فى انستا مفعل
بالوثائق شخصية

nivenomar58
02-16-2014, 21:13
اخى الكريم الذي يتحول من المنتدى هنا حسابك الحقيقي فى شركة انيستا فوركس هوه بونص يعادل الدولار وعندما يتحول الى حسابك الحقيقي فى انيستا يكون لديك رصيد من البونص يسمح لك بالتدوال وفتح الصفقات والمتاجرة فى الفوركس والارباح التى تحصل عليها هى كلها ملك لك يمكنك سحبها فى شكل دولارات حقيقية.

محمود مرعى
02-16-2014, 21:44
السلام عليكم

3.ام هناك شروط ؟

وشكرن

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ايوة طبعا البونص اللى حضرتك بتجمعه فى الشهر يتحول اوتوماتيك الى حسابك فى الشركة فى الاسبوع الاول من الشهر اللى بعده واقصى قيمة هو 100 دولار شهريا وحضرتك لا تستطيع انك تحوله الى حسابك البنكى لان البونص غير قابل للسحب وانما للمتاجرة فقط والارباح قابلة للسحب مهما كان قيمتها

mansy
02-16-2014, 22:00
السلام عليكم اخى الكريم احب ان اوضح لك ما يخص موضوع البونص انت تقوم بالمشاركه فى المنتدى سواء بموضوع طرحته او من خلال ردود وكل مشاركه تاخذ 10 سنت وفى نهايه كل شهر بعد ان تقوم بربط حساب المنتدى بشركه الفوركس يجمع لك هذا البونص ويتم تحويله الى حسابك فى برنامج التداول لكى تستخدمه فى المتاجره والشركه طبعا تستفاد باخذ الاسبريد من كل صفقه وبهذا تعوض البونص وانت بعد تحقيق ربح من خلال هذه البونص فى المتاجره بالفوركس ياتى مرحله سحب الارباح التى حققتها ولكنى اريد توضيح بخصوص عمليه سحب الارباح

hossem
02-16-2014, 22:02
السلام عليكم ورحمه الله وركتو اخواني الكرام
البونص يثم تحويله الى حسابك المربوط مع المنتدى في اول اسبوع من كل شهر كما قال الاخ الفاضل
و كذلط لا تسطيع سحبه

mansy
02-16-2014, 22:04
اذا كان ممكن ان توضح لى اخى مساله تفعيل الحساب لدى انستا بالاوراق الشخصيه يعنى تشرح لى كيف تتم هذه العمليه ومتى يمكننى تفعيل حسابى وهل هذا يكون قبل ام اثناء ام بعد المتاجره بحسابى فى شركه الفوركس وكيف يتم عمليه السحب

raafat
02-16-2014, 22:18
السلام عليكم مرحبا لجميع الاعضاء احب اشكر صاحب الموضوع على هذا الطرح لانى فعلا حاليا
فى مرحلة التسجيل وانا رفعت البطاقة وحاليا انتظر الرد ادعولى بتفعيل الحساب

Bouani
02-16-2014, 23:23
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أخي الكريم البونص بيتحول بصفة أوتوماتيكية في الأسبوع الأول من الشهر عادة و لكن لا يحق لك سحبه من البنك لكن يجوز لك سحب الأرباح فقط

harimeche
02-16-2014, 23:32
بالنسبة للســــــــــؤال الاول فنعم كل شهر وفي الأسبوعـ الأول يتحول

بالنسبة لسؤالك التـــاني لا يمكنك سحب البـــونص لكن الأرباح نعم

وفي سؤالك التالت لم أفهمه وأي شروط تتكلم عنها

forexman3
02-17-2014, 00:31
شوف ياغالى
يجب ان تعلم ان البونص الذى تحصل عليه فانما تحصل
عليه من الشركة وهذا البونص لايحق لك ان تسحب منه سنت
واحد وانما تستطيع ان تتاجر به وتسحب الارباح فقط

mazen2508
02-17-2014, 00:45
اخى الفاضل تحياتى
فى حالة ربطك لحسابك فى انستا بحسابك فى المنتدى ينم تحويل البونص المحتسب اتوماتيكيا فى موعد التحويل
والبونص لا يمكن تحويله الى حسابك البنكى او سحيح ولكن يحق لك سحب الارباح الناتجه عن التداول بهذا البونص

saro123
02-17-2014, 00:55
نعم الحساب يتحول كل شهر ولك حد اقصى 100 دولار كل شهر من المنتدى ولكن لا يمكنك سحبة ابدا
يمكنك فقط المتاجرة بة بل اذا تم خسارت حزء منة يجب ان تقوم بتعويض االبونص

Noustre_ts
02-17-2014, 01:25
السلام عليكم

3.ام هناك شروط ؟

وشكرن

لا اخي البونص مو من حقك الربحي
بتقدر بس تتداول بيه لحد ما تربح و
و الربح بس هو الي تقدر تسحبه

anamoody
02-17-2014, 03:12
فعلا اخى الفاضل البونص يذهب تلقائيا الى حسابك فى اينستا فوركس للتداول به
بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى

NhajajN
02-17-2014, 03:14
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته انا اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه
واتمنى لك التوفيق يا اخي الكريم والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

poop4
02-17-2014, 04:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
لا طبعا البونص تشتغل به بس لا يسحب ابدا
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

mansy
02-17-2014, 04:29
نعم يتحول البونص التى تحصل عليها من مشاركاتك فى المنتدى اتوماتيك الى حساب شركه الفوركس ولكن يجب اولا ان تقوم بربط حسابك فى المنتدى بحسابك فى انستا وذلك حتى تستطيع المتاجره به والبونص التى تحصل عليها هيه للمتاجره فى الفوركس وليس للسحب فانت لا يمكنك الا سحب الارباح فقط والبونص تحول الى حسابك كل شهر والحد الاقصى للتحويل هو 100 دولار

salimned
02-17-2014, 19:38
السلام عليكم
نعم اخي البونص الدي تملكه سيتحول لحسابك
وحده بداية من كل شهر و لا يمكنك السحب عليه
مباشرة الا بعد ان تعمل صفقات و تتاجر في الشركة
موفق اخي.

Abo Hamdy
02-17-2014, 19:50
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته اخي الفاضل بتمنالك كل خير وموضوع جيد
وبشكرك علي طرحه وخصوصا انك بتفيد وتستفيد من خلال الرد مقابل البونص
اخي البونص بيتحول اوتوماتيك من حسابك ف المنتدي للشركة ولا يجوز سحبه بل سحب الارباح اللي فوق البونص

Johnson Dwayn
02-18-2014, 23:14
وعلى جماعة التبليغ أن يحذروا ما كان يفعله أسلافهم من تعظيم القبور، والبناء عليها، أو جعلها في المساجد، أو دعائها والاستغاثة بها، كل هذا من المنكرات، والاستغاثة بها من الشرك الأكبر، فعليهم أن يحذروا ذلك، وهم جماعة لهم نشاط في الدعوة إلى الله، وكثير منهم ينفع الله به الناس، لكن عند أسلافهم عقيدة

dont
02-19-2014, 01:09
البوص من حقك ك شهر ولكن يجب ان تراعى قوانين البونص
والمنتدى فركة رائعة للحصول عى البونص والبدء فى الفوركس

ahmeddiab
02-19-2014, 01:45
بسم الله الرحمن الرحيم السلام
عليكم ورحمة الله وبركاته
صحيح أخي البونص بينتقل أتوماتيك لحسابك بشركة انيستا بس لازم تكون رابط حسابك مع المنتدى قبلها
وطبعا متقدرش تسحب من البونص كل اللي تقدر تسحب منه هي الأرباح اللي كسبتها أكثر من البونص
يعني كأن البونص ده مبلغ سلف إنت بتشتغل بيه ولو خسرته مفيش مشكلة

TheDevils
02-19-2014, 01:58
السلام عليكم
نعم اخي البونص يدهب الى حسابك بالانستا بعد التحقق من ردود و تنقيته من الردود
المكررة او الخارجة عن الموضوع . البونص للتجارة الارباح الناتجة عنه هي ما تستطيع سحبها

lamine1200
02-19-2014, 02:04
البونص يثم تحويله الى حسابك المربوط مع المنتدى في اول اسبوع من كل شهر
وليس للسحب وانما للتداول ثم سحب الارباح منه

homeland
02-19-2014, 02:12
انا عضو جديد بامانه بجرب الموضوع والله اعلم ما حدش يعرف الخير فين ممكن نكسب وممكن نكسب
خسارتنا فى لوقت والمكسب فى المعرفه
وربنا يستر يمكن خير ويمكن كل حاجه كويسه والموضوع يطلع بجد

Essouayah Foued
02-19-2014, 02:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
البونص الذي تجمعه من خلال ردودك يتم تحويله في ظرف أسبوع عمل من
بداية الشهر الجديد، لكن لا تستطيع سحبه أو تحويله الى حسابك البنكي
لانه صالح للتداول و يمكنك سحب أرباحك التي تتجاوز البونص فقط
تقبل مروري أخي الكريم

اميرة نفسى
02-19-2014, 03:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اما بعد اخى الفاضل نعم يذهب حسابك اتوماتيكيا لشركه انستا وهذا يحدث فى اول كل شهر ويمكن سحب ارباحك بعد المتاجرة به ولك جزيل الشكر على موضوعك الشيق

ilyes chaieb
02-19-2014, 03:14
انا عضو جديد بامانه بجرب الموضوع والله اعلم ما حدش يعرف الخير فين ممكن نكسب وممكن نكسب
خسارتنا فى لوقت والمكسب فى المعرفه
وربنا يستر يمكن خير ويمكن كل حاجه كويسه والموضوع يطلع بجد
ان كنت تقصد موضوع البونص و مشروع عمله
فهو صادق المنتدى و الشركة صادقة في تحويل البنوص و سحب ارباحك من خلال المتاجرة به
اتمنى انك تتعلم الفوركس لانه عن جد مشروع هايل
تقبل مرورى

ESLAMMAN91WORK@YAHOO.COM
02-19-2014, 03:37
اخيي الكريم، البونص يصل بطريقة اوتوماتكية، ولكن لسحبه عليك ان تدخل صفقات للمتاجرة في سوق الفوركس ويمكنك سحب الارباح من المتاجرة حتى لو كانت دولار والله اعلم

محمد عادل ابراهيم
02-19-2014, 03:53
وعليكم السلام ورحمة الله وبركااااته
نعم اخى الكريم يذهب اتوماتكين على انستا بعد ربط الحساب فى المنتدى
بيوصل كل اول 10 ايام فى الشهر :ok:
الحد الادنى 1 دولار والحد الاقصى 100 دولار شهريااااا :yahoo:

ysf4
02-19-2014, 04:11
البونص اللدي تتحصل عليه يتحول اتوماتيكيا الى حسابك في انستافوركس خلال الاسبوع الاول من كل شهر
لكن البونص لا يسحب و اللدي يسحب هو الارباح التي تتحصل عليها من خلال المتاجرة بالبونص بتاعك

balou1991
02-19-2014, 04:15
سياق الموضوع او ناتج من نزول مواضيع جديده فى الاقسام المحدده من قبل السادة المشرفين يتم حساب البونص الشهرى لك فى اول كام يوم من الشهر ويحذف الغير مطابق للمواصفات وبعدها بكام يوم يتم التحويل لك على حسابك فى انيستا ولا تستطيع سحب البونص ولكنك تسحب ارباحه ولو خسرت من البونص لازم تعوضه قبل ان تسحب ارباحه ولو اتمرجن حسابك فلا يجب تعويضك للبونص وعليك بعمل بونص جديد او الايداع ومدة الدخول بالصفقه لاتقل عن 5 دقائق .ووووو .انصحك بالاطلاع على شروط شركة انستا ...

dont
02-19-2014, 06:07
البونص لا يكون من حقك سحبه لان ابونص يكون للتدالو فقط ولكن من حقك سحب كل اارباح تلك هى قوانين انستا .. والبونص اصبح الان فرصة جيدة جدا للتداول فى الفوركس

brahimtrader
02-19-2014, 13:41
سلام عليكم
واحد تستطيع التداول و السحب بشكل عادي
تحياتي

the best
02-20-2014, 03:40
إذاً فإن الحقيقة هي، نحن في مرحلة تنازلية موسمية داخل ما أعتقد أنه موجة تصاعدية أكبر. نحن في حالة توقف- نمط الإحتفاظ، أو إستراحة، و قد رأينا نفس هذا التوقف منذ شهر أبريل إلى شهر يوليو من العام الماضي عندما حام سعر الذهب حول 1.500$ و تراجع إلى مستوى 1.400$ بعض المرات.

dont
02-20-2014, 05:30
البونص لا يكون من حقك سحبه لان ابونص يكون للتدالو فقط وانتقا قوانين المنتدى وابونص سوف تعرف ذلك
ولكن من حقك سحب كل الارباح

fatma abdelhay
02-20-2014, 06:40
وعليكم السلام
نعم بيذهب اتوماتيك على انستا
نعم فى شروك ولازم تتاجر بيه واللى تكسبه من المتاجره بس اللى تقدر تسحبه بالتوفيق ان شاء الله :)
وتقبل مرووورى

osamamamoon
02-27-2014, 14:15
مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبتكسب كمان من كل ما تشتغل اكتر زي موضع شركات الموبيل ودا موضع مميز بجد وانا حبيت الزكاء

souheil abed
02-27-2014, 15:14
اخى الكريم البونص لا يسحب و لا يحول كل مل يمكنك تحويله هو الربح المتاتى من هذا البونص
بالتوفيق للجميع و السلام عليكم

payza
02-27-2014, 21:39
طبعا اخي يذهب اوتوماتيك
كل او شهر ياا اخي العزيز
اتمني للك التوفيق

------------------------------------------------------------------------

Zikoo
02-27-2014, 21:40
السلام عليكم ورحمةًالله تعالى وبركاته البونص لا يكون من حقك واتمنى لك التوفيق يا اخي الكريم والسلام عليكم ورحمةًالله تعالى وبركاته

gr53
03-04-2014, 01:27
السلام عليكم ورحمةًالله تعالى وبركاته البونص لا يكون من حقك واتمنى لك التوفيق يا اخي الكريم والسلام عليكم ورحمةًالله تعالى وبركاته

البونص قرض من الشركة لأعضاء المنتدى للمتاجرة به فقط لا أكثر
و لا يحق للمتاجر سحبه و لو خسر جزء منه عليه بتعويضه فما يمكن سحبه الربح فقط من التداول

SaeedEgypt
03-07-2014, 02:21
طبعا يذهب لوحده بشرط ان تقوم بربط الاكونت في انستا مع المنتدي و اما عن السحب لا يمكنك سحب البونص بل انت تسحب اراحك منه فقط بحريه تامه
`

محمد عز الدين عيد خضري
03-07-2014, 02:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
المتتدي يحول اليوتص اتوماتيكيا اول اسوع مت كل شهريحد اقصي 100 دولار ولا يمكت ات تسحي هذا الملغ اتما هو للمتاجرة
اتمني لك التوفيق
تحياتي

latraaa
03-07-2014, 12:35
يا اخي الكريم، البونيص الدي تتحصل عليه من المنتدى سوف يحول إلى حسابك في شركة التداول إنيستا إن شاء الله بشكل تلقائي من بعد التأكد منه، و من ثم لما يحلو إلى حسابك في شركة التداول لا يمكنك أن تسحبه، و إنما يمكنك أن تتداول به و ما تحققه من أرباح هي التيي يمكنك أن تسحبها يا اخي الكريم،

moumi20081
03-07-2014, 13:07
السلام عليكم ورحمه الله وركت
اخواني الكرام ام بعد انا اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها

abdelaziz 10
03-10-2014, 18:39
البونص يا اخي يحول من المنتدى نحو حسابك في الشركة لتتداول به لا اقل ولا اكثر ولا يمكنك سحبه
السحب مقتصر على الارباح التي تحققها عبر التداول بالبونص ولازمك تجمع بونص كبير لارباح كبيرة

ashrafko
03-10-2014, 19:08
اخى الكريم اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبالتوفيق

doola2020
03-16-2014, 04:12
نعم أخي البونص يتحول بشكل اوتوماتيكي ولكن لن تستطيع سحبه علي الحساب البنكي لازم تربح الاول من سوق الفوركس وبعد كدة تحوله

محمد مؤمن
03-16-2014, 05:51
دي إجابة باختصار على أسئلتك عن البونص: 1- فعلا البونص بيتحول بشكل تلقائي إلى حسابك في شركة انستا في الأيام الأولى من الشهر
2- البونص ما ينفعش تسحبه وإنما تقدر تستخدمه كرأس مال في التداول وتعمل صفقات وتحقق أرباح وتسحب الأرباح الزائدة عن قيمة البونص

عبد الحكيم
03-16-2014, 11:05
يذهب أوتوماتيك الى المنتدى لكن قبل هذا يجب ربط حسابك بالشركة أولا اما عن البونص لا يمكنك سحب امواله بل تسحب الأرباح التي تحصل عليها من عملية التداول

naoual
03-16-2014, 11:09
اخي الكريم البونص الذي تكسبه هنا في المنتدى يتحول اوتوماتيكي لحاسبك في الشركة في بداية كل شهر

a7med84
03-16-2014, 14:34
البونص اللى انت عملته فى اول اسبوع من كل شهر بيكون فى حسابك اتوماتيك بدون تدخل منك

وكمان البونص للتداول اخ الكريم مش للسحب الارابح منههى اللى للسحب فقط

salimned
03-17-2014, 05:36
السلام عليكم نعم اخي البونص يتحول اوتوماتيكيا لحسابك كل بداية شهر
تستطيع سحب الارباح منه عندما تتاجر به على اي بنك الكتروني تريده.

waelmma
03-17-2014, 07:46
:(:(:) البونص خى العزيز لايتم سحبه لكن عند تحويل البونص اول كل شهر الى انستا من حقك
ان تتاجر به واى ارباح تحصل عليها هى فقطاللى من حقك تسحبها

seif1987tt
03-17-2014, 12:02
نعم كل شهر يذهب الى حسابك في انيستا
لاكن انت لا تستطيع تحويل المبلغ هذا
فقط انت تقدر تحول ارباحك من خلال المتاجرة بالمبلغ الذي اعطوك اياة
و لمعرفة الشروط هنالك موضوع مثبت بالمنتدى يوضحها

houdabluegolden
03-31-2014, 19:49
البونص فعلا بيتحولك كل شهر من حسابك في المنتدى لحسابك في شركة انستا بس لازم تكون رابط الحسابين ببعض
ثانيا البونص ده مينفعش تسحبه باي الطريقة البونص ده بتشتغل بيه بس والارباح اللي بتكسبها منه ينفع تسحبها بعد كده

manforex2
03-31-2014, 22:34
السلام عليكم
اخى الحبيب يجب ان تعلم ان البونص الذى نحصل عليه من
المنتدى لايمكن ان تسحب منه شئ ولا سنت ولكن يجب
ان تتاجر به حتى تسحب الارباح التى تربحها منه

dont
04-01-2014, 01:28
البونص لا يكون من حقك سحبه لان ابونص يكون للتدالو فقط وانتقا قوانين المنتدى وابونص سوف تعرف ذلك
ولكن من حقك سحب الارباح فقط انت تكسبها من البونص

mehildin
04-02-2014, 18:48
نعم يتم تحويله خلال اول عشرة ايام من الشهر اما هوو فبونص وليس ربح ممكن تحوله الى رصيدك البنكي
تقبل مروري اخي الكريم ودمتم برعاية الله

mohamed01
04-07-2014, 18:21
السلام عليكم . اخي البونص يثم تحويله الى حسابك المربوط مع المنتدى في اول اسبوع من كل شهر كما قال الاخ الفاضل
و كذلط لا تسطيع سحبه. بالتوفيق لك

gr53
04-10-2014, 04:30
البونص قرض من الشركة لأعضاء المنتدى للمتاجرة به فقط لا أكثر
و لا يحق للمتاجر سحبه و لو خسر جزء منه يطالب بتعويضه إلا إذا كانت الخسارة بسبب المارجن

msiwi
04-10-2014, 04:32
نعم بالطبع صحيح يتحول مباشرة الى حسابك في الشركة
بخصوص السؤال الثاني صحيحالامر كذلك يمكنك بل من حقك

Mohamed Morsy
04-16-2014, 15:30
اخي الغالي يذهب أوتوماتيك الى المنتدى لكن قبل هذا يجب ربط حسابك بالشركة أولا اما عن البونص
وقد ان لا يمكنك سحب امواله بل تسحب الأرباح وكما ان يكون التي تحصل عليها من عملية التداول.

INTHENAMEOFALLA
04-16-2014, 15:33
البونص الذى تمتلكه يكون من حقك ولكن يحول عن طريق شركة انستا فوركس لحسابك على المنصة الذى تفتحها عندهم ولا يمكن سحب قيمة البونص
ولكن الذى يسحب هى الارباح التى تخرج من البونص

ahmedibrahim258260
04-16-2014, 15:43
بسم الله الرحمن الرحميم والصلاة والسلام على رسول الله ان شاء الله على حسب كلام اخوانا الاعضاء ان البونص بيتحول كل اول شهر اوتوماتيكيا\
تقبل تحياتي

MAZROUR
04-16-2014, 15:46
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان البونيص الدي تتحصل عليه من المنتدى سوف يحول إلى حسابك في شركة التداول إنيستا
بشكل تلقائي من بعد التأكد منه، و من ثم لما يحلو إلى حسابك في شركة التداول لا يمكنك أن تسحبه، و إنما يمكنك أن تتداول به و ما تحققه
من أرباح هي التيي يمكنك أن تسحبها بالتوفيق للجميع ان شاء الله

ab.mustapha
04-16-2014, 15:54
كل ما عليك القيام به بعد الحصول على البونص هو المتاجرة به وتحقيق الارباح من خلاله هذا هو المهم اخي الكريم
اما السحب فطبعا يكون بشكل عادي مثل لو تسحب الارباح من اي حساب اخر
والله ولي التوفيق
.

saad197920
04-16-2014, 16:27
الرد على الشق الاول من السؤال بالفعل ان البونص الذى تقوم بتجميعه من المنتدى يحول اليك كل اول شهر اوتوماتيكيا
الى رقم حسابك فى الشركة اما عن امكانية تحويله الى البنك الخاص بك فهذا ممنوع ولا يمكن ذلك لان البونص المكتسب
هذا للتداول به فقط وتستطيع سحب الارباح التى تعلوه فقط ....

st2s
04-16-2014, 17:32
هو أسلوب لدراسة حركة السعر الماضية كما هي وبصرف النظر عن أسبابها لتوقع اتجاهها المستقبلي إستناداً لفرضيات معينة أثبتت التجربة صحتها في أغلب الظروف. نعم حبيبي يدهب بطريقة أوتوماتيكية الى حساب التداول الخاص بك كل شهر يبقى من خمسة الى عشرة أيام قبل الدخول الى حسابك لتداول بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبتكسب كمان من كل ما تشتغل اكتر زي موضع شركات الموبيل ودا موضع مميز بجد وانا حبيت الزكاء دا الي قدملي بيه فايده وانا مبسوط اوي بالشركه الجميله دي الي قدمتلي فيده وهي كمان بتستفاد

mourad666
04-16-2014, 17:35
بصفة مختصرة اخي البونص يذهب اوتوماتكيا الى حسابك في انستا كل بداية شهر ، لكن لا يمكنكا سحبه بل تتاجر به و الربح يكون لك انشاء الله

ahmedibrahim258259
04-16-2014, 17:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته البونص الذي تكسبه من المنتدي يحول تلقائيا للحساب في الشركة انستا كل اول اسبوع من كل شهر
تقبل مروري

mgw
04-16-2014, 18:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز
لا انت بتقدر تسحب الربح اللى بتحققه فوق البونص
يااخى لازم تربح الاول لكن البونص ضد السحب خالص

midouknight
04-16-2014, 19:11
أهلاً بك أخي الغالي
أكيد حبيبي ف البونص يذهب كل شهر ل شركة إنستفريكس اتوماتيكياً

lyes1977
04-16-2014, 21:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم اخي الكريم اطمئن لان البونص كما قلت سيتحول الى حسلبك اوتوما تيكيا كل شهر وما عليك اخي الكريم الا القيام بريط حسابك بالشركة الى حسايك بالمنتدى من خلال ملفك الشخصي وبالتوفيق اخي الكريم

ahmed212
04-16-2014, 21:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بسم الله الرحمن الرحيم اخى الحبيب فى الله مفيش بونص بيتسحب اخى الحبيب البونص دة للتداول وارباحك ممكن تسحبها عاادى

AYYOUB100
04-16-2014, 21:08
السلام عليكم ورحمة الله
أخي عندما تقوم بربط حسابك في انستا مع المنتدى يتم تحويل الأرباح أوتوماتكيا
إلى حسابك في انستا كل شهر وأما السحب فيجب أن تتداول والأرباح فقط تسطيع سحبها

forex24day
04-16-2014, 21:20
السلام عليكم
البونص الدي تجمعه طول الشهر من هدا المنتدى يتحول تلقائي الى الشركة
و بعد تتجار عليه و ان شاء الله تكسب منه

godfather
04-16-2014, 21:42
اولا البونص يوصل من المنتدى للشركة اوتوماتيك ثانيا انت مش ممكن ترسل
البونص لحساب بنكى لكن اللى ممكن ترسله هو الربح من البونص

doaa sary
04-16-2014, 21:58
البونص يوصل حسابك كل اول شهر
مش للسحب مينفعش دة منظر بس ف المنصه
انت بتتاجر بيهم وسحب ارباحك
الارباح فقط اللى تقدر تسحبها دة لو كسبت

waly_40
04-16-2014, 21:59
السلام عليكم ,,, اخى الكريم البونص ده هديه من شركة انيستا لتتداول به وتسحب ارباحك فقط ولا يمكنك سحب البونص
وان خسرت جزء من البونص فلابد من التعويض حتى تستطيع سحبب الارباه وان تمرجن الحساب فلست مطالب بأى تعويض ولكن عليك بعمل بونص جديد او ايداع لتستطيع التداول
اتمنى اكون افدتك :)

abdelhak redouane
04-16-2014, 22:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح على حسب علمي اخي الكريم ان البونص ينتقل بطريقة تلقائية لشركة انستا فوركس اما انه يدخل الى حسابك ويمكنك سحبه مباشرة على شكل نقود فهذا غير وارد لانه عليك المتاجرة بهذا البونص اولا ثم بعد ذلك يمكنك سحب الارباح المحققة
بالتوفيق للجميع

gr53
04-17-2014, 00:01
السلام عليكم

3.ام هناك شروط ؟

وشكرن

نعم البونص يحول اتوماتيكيا لحسابك بانستا فوركس كل شهر
و البونص للمتاجرة به فقط فلا يمكن سحبه و لا تحويله لأي حساب آخر إنما يمكنك سحب الأرباح فقط

SheShe
04-22-2014, 21:15
لا انت بتقدر تسحب الربح اللى بتحققه فـوق البونص
يااخى لازم تربح الاول لكن البونص ضـد السحب خالص
تقبل مروري ...

حليس مختار
04-24-2014, 01:09
بالنسبة للســــــــــؤال الاول فنعم كل شهر وفي الأسبوعـ الأول يتحول

بالنسبة لسؤالك التـــاني لا يمكنك سحب البـــونص لكن الأرباح نعم

وفي سؤالك التالت لم أفهمه

وأي شروط تتكلم عنها

gr53
05-04-2014, 19:43
البونص يحول اتوماتيكيا لحسابك بانستا فوركس بداية كل شهر
و البونص للمتاجرة به فقط فلا يمكن سحبه و لا تحويله لأي حساب آخر

adoui chabane
05-04-2014, 19:45
السلام عليكم
يذهب البونص الى حسابك لدى شركة انستا بالاسبوع الاول من كل شهر ...وهو للتداول عليه فقط وليس للسحب...
مايمكنك سحبه هو الارباح فقط من البونص بعد المتاجره عليه والربح منه.وهناك شروط للمتاجره منها الا يزيد ربحك عن10% بالاضافه الى شروط التداول وقت الاخبار
ومدة الدخول بالصفقه لاتقل عن 5 دقائق .ووووو .انصحك بالاطلاع على شروط شركة انستا

msiwi
05-04-2014, 20:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته البونص ينتقل بطريقة تلقائية لشركة انستافوركس كل شهر, و لكن لا يمكن سحب البونص لكن الارباح نعم.

coop_lemima
05-04-2014, 20:22
البونص الذي تكسبه بمشاركاتك في المنتدى ليس ملك لك وإنما يتم تحويله على رأس كل شهر إلى حسابك إنستافوركس كي تتاجر به، فإن كسبت منه أرباحا ففي إمكانك أن تسحبها عبر حسابك البنكي،
أي أن في إمكانك سحب الأرباح فقط وليس البونص،
وكمثال توضيحي، نفرض أن لديك 50 دولار بونص وتاجرت بها وكسبت منها 20 دولار، فإن هذا المبلغ الأخير أي 20 دولار هو فقط الذي في إمكانك سحبه
وهناك شروط لسحب هذه الأرباح، هي: أن لا تكون حقتت هذه الأرباح أوقات صدور الأخبار، فإن كنت حققتها وقت صدور الأخبار فمن حق شركة أنستا فوركس أن تنقص نسبة لا أعرف قيمتها من تلك الأرباح
كما تشترط الشركة أن لا تغلق الصفقة إلا بعد مرور على الأقل 20 دقيقة
هذا على حد علمي والله أعلم
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

السلام عليكم

3.ام هناك شروط ؟

وشكرن

MOHAMMED EN NADOURI
05-04-2014, 21:23
هل على المتاجر أن يستعين بكل المؤش ا رت في تحليله لحركة السعر ؟.
بالطبع لا .. فهناك العش ا رت من المؤش ا رت وقد يؤدي استخدام الكثير منها إلى إرباك المتاجر فقد تعطي المؤش ا رت آ ا رء متضاربة
فقد يشير بعضها للبيع بينما يشير الآخر للش ا رء !
فليس شرطا أن استخدام العدد الأكبر من المؤش ا رت هو الأسلوب الصحيح فكما قلنا قد يؤدي ذلك إلى مزيد من الحيرة والإرتباك !
هناك بعض المتاجرين لايستخدمون سوى مؤشر الحركة وماك دي فقط .

abo heba
05-04-2014, 21:45
عليكم السلام
بالفعل بعد ان تقوم بربط الحساب يحول الرصيد او البونص اول كل شهر اوتوماتيك الى حسابك فى انيستا
البونص لابد ان تقوم بالتداول عليه وتقوم بسحب الارباح ان كانت هناك

foued9002
05-04-2014, 22:16
السلام عليكم ورحمه الله
البونص يدخل حسابك بشركة انستا بطريقة أوتوماتيكية الى حساب التداول الخاص بك كل شهر يبقى من خمسة الى عشرة أيام قبل الدخول الى حسابك لتداول

maghribia
05-04-2014, 22:18
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
نعم اخي فالبونص الذي تكسبه من الفوركس
فهو ياتي الى حسابك مباشسرة بعد كل شهر تقريبا

تقبل احتراماتيى

sendrela
05-04-2014, 22:23
البونص فعلا يتم ارساله شهريا اتوماتيكيا ولكن لابد ان تعلم ان البونص غير قابل للسحب كما تعتقد

بل هو للمتاجره به فقط بالفوركس واى ارباح فوق البونص يمكنك ان تسحبها

موفق

sherif ibrahim
05-04-2014, 22:30
مايمكنك سحبه هو الارباح فقط من البونص بعد المتاجره عليه والربح منه.وهناك شروط للمتاجره منها الا يزيد ربحك عن10% بالاضافه الى شروط التداول والبونص يحول الشركة شهريا أخى

kaa
05-04-2014, 23:52
نعم البنص يتم تحويله بشكل تلقائى كل شهر
ولكن لابد من انه يتم رابط الحساب قبل نهاية الشهر حتى تستلم البونص

ssnsafi
05-05-2014, 00:04
البونص الذي تجمعه يتم ارساله بشكل اتوماتيكي الى حسابك في الشركة وهو الحساب الذي قمت بربطه بحساب المنتدى فيما سبق
هذا البونص لا يمكن ان تسحبه فهذا البونص تقدمة من الشركة مقابل مشاركاتك لتشجعك على المتاجرة في الفوركس من خلالها ... واذا تادجرت وربحت فان هذه الارباح تصبح من حقك طبعا ولا يوجد أي شروط او أي طريقة تستطيع ان تحب من خلالها الونص من الشركة

anawri1996
05-05-2014, 00:53
السلام عليكم \\\اخي \\البونص يتحول الي انستا فوركس اتوماتيكينا لا تقلق وتقدر تتداول به ولايمكن سحبه \\\وام ارباحه وفوائده في انستا فوركس يمكن سحبهم كما تشاء ودمت وفيا للمنتدي وشكرا

rojan22
05-05-2014, 00:56
السلام علیکم، عسب علمی یا اخی البونوص یتحول إلی الحساب تلقائیا مره فی کل شهر،
أما بالنسبه للسحب لا یجوز سحبهم إلا بعد المداوله هذاک الوقت لک الحق بسحب الرباح و لیس البونوض، بالتوفیق

midoelooo
05-05-2014, 01:33
لا اخي
هو صح يتحول اوتوماتيك..
لكن انت لا تسحبه لكن تسحب الارباح فقط
يعني البونص 10 دولار لو خليتهم 15 هتسحب 5 بس
بالتوفيييييييق

ayoubbouziki
05-05-2014, 01:44
سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

البونص يثم تحويله الى حسابك اتوماتيكيا المربوط مع المنتدى في اول اسبوع من كل شهر

أما البنك فلا يحول عليه سوى ما تربحه فقط

سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ahmed morsy
05-08-2014, 17:43
اولا البونص يوصل من المنتدى للشركة اوتومـاتيك ثانيا انت مش ممكن ترسل
البونص لحساب بنكى لكن اللى ممكن ترسـله هو الربح من البونص
تقبل مروري

AMLAK
05-08-2014, 17:48
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم انه بالفعل بعد
ان تقوم بربط الحساب يحول الرصيد او البونص اول كل شهر اوتوماتيك الى حسابك فى انيستا البونص لابد ان
تقوم بالتداول عليه وتقوم بسحب الارباح ان كانت هناك تحياتي للجميع

fatoma elsayd
05-08-2014, 20:19
السلام عليكم
بعد ربط الحساب الخاص بك فى شركه انستا بنجاح
يتم تحويل البونص اى بونص قمت بعمله حتى لو 1 دولار هيتحول اتوماتك على الحساب فى اول الشهر
تقبل مرووورى :yahoo::yahoo:

midooo258261
05-08-2014, 20:31
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم اه طبعا في شروط لازم تتاجر بالمبلغ والزيادة تقدر تحولها لكن البونص فلا
تقبل ودي واحترامي

msamir2013
05-29-2014, 08:25
اولا البونص فعلا بيتحول الى رصيدك فى انستا اوتوماتيك دون تدخل منك

ثانيا لا يمكنك سحب البونص اللى هيتحولك لكن المبلغ اللى هتقدر فعلا تسحبوا هو الربح اللى انت هتحققوا من البونص

yacrao
05-29-2014, 08:31
هو يتحول اخي الكريم اوتوماتيكيا الى الانستافوركس لكن لا يمكن ان تسحب البونص ابدا البونص وضع للتجارة به وليس للسحب لكن يمكنك فقط ان تسحب الربح المحقق من هذا البونص

aysamiman
05-29-2014, 09:42

el andaloussi
05-29-2014, 14:55
أخي الكريم سلام الله عليكم ورحمته تعالى وبركاته في نهــاية كل شهر وبداية
أخر يتم تحويل البونص لحسابك في الشركة هذا عن تجربة فقد قدمو لي البونص كل شهر وشكر للموضوع أخي

ya7oo43
05-29-2014, 15:30
السلام عليكم
لا يا اخي لا يمكن ان تسحبه الى الحساب البنكي اخاص بك
هو يذهب في بداية كل شهر الى الحساب الخاصبك في انستافوركس و انت قم بالمتاجرة و اسحب الارباح

8150017
05-29-2014, 15:33
السلام عليكم : اخى الفاضل الكريم انسى انك تستفاد باى سنت من البونص الا فى تجارتك فقط وتكوين راس مال لك تقدر تتاجر به فى السوق ، اما غير ذلك لن تستفاد بها فى اى شئ اخر ويتم تحويل ابونص الى حسابك فى الشركه فى اول 10 ايام من كل شهر

xdorex
05-29-2014, 15:39
البونص يتم تحويله بشكل تلقائي في كل شهر ولكن لا يمكن سحبه ابدا
الا اذا تاجرت به عند دالك تستطيع ان تسحب الارباح فقط وفقط الله

ilyes
05-29-2014, 15:39
السلام عليكم بانسبة لسؤالك الاول البونص يروح اوتوماتيكيا لحسابك بالشركة انستا فوركس
سؤالك الثاني لا تستطيع سحب البونص بامكانك سحب الارباح التي تجنيها من البونص فقط
موفق

haroun43
05-29-2014, 15:44
اخي انت لم تفهم البونص نعم يرسل الى حسابك التجاري في انستا اما بخصوص تحوله الى حسابك البنكي يجب اولا ان تتداول عليه في المنصة
بعد التداول وتحقق ارباح نعم يمكن سحب ارباح بدون الشروط
اي البونص لايمكن سحبه

Jo.Cena
05-29-2014, 15:44
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
يتم تحويل المال لك من حسابك هنا الي الشركة من قبل المنتدي وليس لك اي يد في تحويله ولا يمكن سحبه مباشرة علي حساب بنكي

benchou-ahfd
05-29-2014, 15:49
البونص نعم يذهب الى حسابك بداية كل شهر اليا و لا يحق لك سحبه و انما يمكنك المتاجرة به فقط اما سحبه فالشركة لا تسمح بذلك

ebram
05-29-2014, 15:55
السلام عليكم

3.ام هناك شروط ؟

وشكرن

السوال ده تكر كتير في هذا المنتدي وعلشان الموضوح يوضح اكتر
البونص بيتم ارساله الي حسابك فالشركه كل اول شهر
وبعد كده بتداول عليه وبتقدر تسحب الارباح الي انت بتتعامل بيها
والله الموفق

ali.22595
05-31-2014, 20:07
السلام عليكم
اخي الفاضل اولا البونص يوصل من المنتدى للشركة اوتوماتيك ثانيا انت مش
ممكن ترسل الـبونص لحساب بنكى لكن اللى ممكن ترسله هو الربح من البونص

memoxmax
05-31-2014, 21:35
اتقدم بخالص الشكر لصاحب الموضوع لمشاركته الجيده والقيمة والتى تساهم فى نشر ثقافة وعلم سوق العملات وتجارة الفوركس
واتمنى لكم مزيد من التقدم والتفوق يلاسقتس

waleed hassona
05-31-2014, 21:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى بمنتدى فوركس العرب الكرام اخى الكريم البونص يتحول
اوتوماتيكيل اول كل شهر الى الحساب ويمكنك المتاجره به وسحب الارباح ولكن لا يحق لك سحب المبلغ نغفسه

salah94
05-31-2014, 21:56
السلام عليكم ورحمة الله
يذهب البونص الى حسابك لدى شركة انستا 1 الى 8 من كل شهر وهذا البونص للتداول على الفوركس
اما المبلغ الذي تريد سحبه هو الارباح التي تنتج عن طريق الصفقات الرابحة فقط

Nadia Hatim
06-09-2014, 17:55
اخـي الفـاضل .. البونص بيتحول بصفة أوتوماتيكية في الأسبوع الأول من الشهر عادة
ولكن لا يحق لك سحبه يكون من خلال البنك لكن يجوز لك سحب الأرباح فقط

thabet
06-09-2014, 18:21
1نعم البونص الذي تملكه يدهب auto إلى إنستافوركس كل شعر
2- عندما يتحول من حققك فقط أن تحقق لالربح منه و تحولها إلى حسابك البنك في حلة الربح فقط فإدا خسرت منه لبد أن تعوض و يسبح المبلغ نفس الدي أودع لك من البونص و أكبر منه تستطيع سحبه
شكرا

---------- Post added at 04:21 PM ---------- Previous post was at 04:20 PM ----------

ماهو التحليل الفني ؟

هو أسلوب لدراسة حركة السعر الماضية كما هي وبصرف النظر عن أسبابها لتوقع اتجاهها المستقبلي إستناداً لفرضيات معينة أثبتت التجربة صحتها في أغلب الظروف.

مشكور أخي هو فن يعمل على انا التاريخ يعيد نفسه هذا المقصود بالتحليل الفني

ehab_salah
06-13-2014, 13:15
السلام عليكم
اخي فعلا البونص الدي تملكه سيـتحول لحسابك وحده بداية من كل شهر
ولا يمكنك السحب عليه مباشرة الا بعد ان تعمل صفقات و تتاجر في الشركة
تحياتي ليك .

elprince
06-25-2014, 15:42
وعليكم السلام
1ـالبونص يتم تحويله اوتوماتيكيا مع بداية كل شهر، فقط اربط الحسابين
2ـلا يمكنك ارساله الى حسابك البنكي، يمكنك فقط ارسال الارباح

mounim1994
06-25-2014, 16:06
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته اهلا وسهلا بالاعضاء الكرام اخي الفاضل
لا يكمنك ان تسحب البونص لكن من الممكن سحب ارباحه و بالتوفيق

Jo.Cena
06-25-2014, 16:16
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
البونص بيتحول اوتو من حسابك ف المنتدي للشركة ومش هتقدر تسحبه ابدا انت بس بتسحب الارباح اللي بتحققها منه لما بتداول وتخش صفقات رابحة

RomanyMoreed
06-25-2014, 17:32

نعم حضرتك البونص بيتم تحويله تلقائي اول كل اسبوع من الشهر الجديد لحسابك ولا يمكن سحب البونص فقط الارباح قابله للسحب

تحياتي

Jo.Cena
06-25-2014, 17:49
مينفعش تسحب البونص الي حساب بنكي عشان يكون فيه شروط انت بس تقدر تستلم البونص ده وتتداول بيه لو كسبت تقدر تسحب الارباح اللي كسبتها

gr53
06-26-2014, 17:43
البونص يحول اتوماتيكيا لحسابك بانستا فوركس كل شهر و لا دخل لك في ذلك
و البونص للتداول به فلا يمكن سحبه و لا تحويله لأي حساب آخر أما الأرباح هى التي يمكنك سحبها

afillane
06-26-2014, 17:58
السلام عليكم ومرحمة الله وبركاته
1 نعم البونص يحول لك تلقائيا على حسابك في شركة انستا
2 للاسف لا يمكنك سحبه ولا تحويله لاي حساب اخر فهم مخصص للتداول ثم تسحب ارباحك منه

BILALBEN
06-28-2014, 09:19
فى حالة ربطك لحسابك فى انستا بحسابك فى المنتدى ينم تحويل البونص المحتسب اتوماتيكيا فى موعد التحويل
والبونص لا يمكن تحويله الى حسابك البنكى او سحيح ولكن يحق لك سحب الارباح الناتجه عن التداول بهذا البونص

hunter_world
06-29-2014, 22:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم اكيد البونص بيتحولك بشكل اكيد علي طول منغير اي حاجا

selmon
06-30-2014, 20:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم اها انا اعتقد ان بيتحولك ديما اخي الكريم منغير شي اوتميتك

younesboughnim
06-30-2014, 20:37
اخى الفاضل تحياتى

soooonor
06-30-2014, 20:53
البونص الخاص بك يتحول بشكل تلقائى الى حسابك بانستا فوركس فى بداية كل شهر بشرط ان تكون ربطت حسابك فى المنتدى بحسابك فى انستا

و لكن يا اخى ..لا يمكنك سحب هذا البونص الى حسابك بأى بنك و لكن يمكنك استخدامه فى التداول فقط و عند تحقيق ارباح يمكنك سحبها و الاستفادة منها

Jo.Cena
06-30-2014, 20:57
نعم البونص يذهب تلقائي لحسابك في شركة انستافوركس لكن مطلوب منك بس تربط الحسابين ببعض عشان تعرف الشركة البونص تحوله فين

kachary
06-30-2014, 20:59
السلام عليكم اخي الكريم البونص اخر الشهر يتحول أليا فقط عليك الانتضار لمدة تقل عن 7 ايام
اما البونص فهو تستخدمه فقط لتداول ولايمكنك سحبه ابدا اما الارباح التي تربحها عن التداول فهي لك

عدي
06-30-2014, 21:02
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...موضوع جميل اخي الكريم بارك الله فيك و زادك من الخير و البركات و اتمني لك التوفيق ان شاء الله

maha elsayed
07-11-2014, 08:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا مش عارفه يا اخى
لانى ما زلت جديده فى الفوركس عموما تقبل تحياتى

gr53
07-23-2014, 18:03
و البونص للتداول به فلا يمكن سحبه و لا تحويله لأي حساب بل تتاجر به و تحافظ عليه و ما تربحه هو لك

abdelaziz 10
07-25-2014, 21:49
تماما التحويل اوتوماتيكي يا اخي من المنتدى الى الشركة وليس عليك غير عمل الردود في المواضيع
بهذه الفرصة اشكر كل من يتكلف بتسيير المنتدى الجميل ويسهرون ويستعبون ربنا معاكم

mohyedal
07-25-2014, 21:54
الردود في المنتدى توفر البونص و البونص لا يسحب و انما يحول الى الحساب الحقيقي بانستافوركس من اجل القيام بالتداول به بشكل حقيقي و اما الارباح التي يجنيها صاحب البونص من خلال التداول يكون بامكانه ان يسحبها متى شاء اذن البونص لا يسحب

محمود مرعى
07-25-2014, 22:00
السلام عليكم

3.ام هناك شروط ؟

وشكرن

اجابة السؤال الاول ايوة طبعا يا سيدى الفاضل البونص اللى حضرتك جمعته فى موقع فوركس العرب بيتحول تلقائيا الى حسابك بطريقة اوتاماتيكية وبخصوص السؤال التانى طبعا حضرتك لا تستطيع انك تحول البونص الى حسابك فى البنك وفيه شروط علشان تعمل كده وهى انك بتتاجر بالبونص فى الفوركس علشان تحقق ربح وبعد ما تحقق الربح ممكن تسحبه عادى جدا

YMTMAX
07-25-2014, 22:12
بالنسبة للبونص اللي كسبته من المنتدى بيتحول لحسابك
في شركة انستا كل آخر شهر كما سمعت وطبعا ضمن شروط
أهمها انك تكون مفعل حسابك في المنتدى وربطك لحسابك في الشركة
بحسابك في المنتدى .. وبخصوص تحويل البونص من حسابك في الشركة
الى حسابك في البنك فهاذا لا يجوز وانما البونص اللي كسبته في المنتدى هو
فقط للمتاجرة به في شركة انستا ولو تاجرت بهذا البونص وكسبت ولو دولار
واحد فمن حقك سحب أو تحويل هذا الدولار فقط .. أي انه ببساطة كل مبلغ
تربحة من خلال المتاجرة بالبونص وطبعا فائض عن البونص من حقك التحكم به
أما البونص فهو حافز من الشركة لتجيعك على التداول من خلالها .

الاسد التاجر
07-25-2014, 22:34
لا مافيه حاجه من بونص بيحول على البنك
البونص للمتاجر فيه فقط وارباحك فقط تقدر تسحبها من غير اي مشاكل
وبلنسبه لكلام بعض الاخوان الله يهديهم ان مسموح 10 في ميه فقط
من ربح تقدر تسحبها معلومه غلط انت كذا تنشر اشاعات
في المنتدى يقراها المبتدى يصدق ارجو منك تاكد من المعلومات الحساسه

karam22
07-25-2014, 22:36
هو انت علي اي اساس جيت هنا في المنتدي
وهو سبوبة نكتب كلمتين وبعدين نسحب اللي كتبناه والبونص اللي جاي منه

1 million
07-25-2014, 22:45
نعم البونص الذي تحصل عليه يذهب الى حسابك لدى انستا فوركس كل بداية شهر
كما ان الحد الاقصى الذي من الممكن ان تأخذه من البونص هو 100 دولار

Yopi
07-25-2014, 22:52
السلام عليكم ورحمة الله
يا اخي البونص نعم يتحول شهريا الى الشركة و لكن لا يتم تحويله الى البنك و انما تتاجر به و الفائدة او الربح هو الذي تسحبه ورمضان كريم

rafik23
07-25-2014, 23:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم
مشكور جدا على بذل تعبك وجهد لطرح هذا الموضوع لانى فعلا ستفدت جدا واتمنى ان يكون جميع الاعضاء الذين لا يعرفون هذه اغلمعلومه يكونوا استفادوا وبالتوفيق .

maha elsayed
07-25-2014, 23:19
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته البونص يا اخى مش للسحب للتجاره
واى ربح هو يك عموما يا اخى تقبل تحياتى يا ريييييييييييييييييييييييي ييت

mohamed elsliny
07-25-2014, 23:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى اذا كنت قد ربطت حسابك بالمنتدى بحسابك بشركة انستا فوركس فان البونص الذى تحققه فى المنتدى عن طريق المشاركة والتفاعل فى الموضوعات المختلفة يتحول اوتوماتيكيا الى شركة انستا ولكن لا يمكنك سحب البونص مباشرة وانما تتداول عليه ثم من حقك سحب الارباح

maao2008
07-26-2014, 00:17
السلام عليكم ورحمه الله وركتو اخواني الكرام ام بعد انا اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبتكسب كمان من كل ما تشتغل اكتر زي موضع شركات الموبيل ودا موضع مميز بجد وانا حبيت الزكاء دا الي قدملي بيه فايده وانا مبسوط اوي بالشركه الجميله دي الي قدمتلي فيده وهي كمان بتستفاد

fte2020
07-27-2014, 15:54
السلام عليكم . اخي فى حالة ربطك لحسابك فى انستا بحسابك فى المنتدى ينم تحويل البونص المحتسب اتوماتيكيا فى موعد التحويل
والبونص لا يمكن تحويله الى حسابك البنكى او سحيح ولكن يحق لك سحب الارباح الناتجه عن التداول بهذا البونص.

mahr
07-27-2014, 17:04
ي إجابة باختصار على أسئلتك عن البونص: 1- فعلا البونص بيتحول بشكل تلقائي إلى حسابك في شركة انستا في الأيام الأولى من الشهر
2- البونص ما ينفعش تسحبه وإنما تقدر تستخدمه كرأس مال في التداول وتعمل صفقات وتحقق أرباح وتسحب الأرباح الزائدة عن قيمة البونص

zinga
07-27-2014, 17:19
من ناحية أخرى، للخروج من التجارة، وسوف تضطر إلى استخدام مصطلحي "بيع" و "شراء الظهير".
مصطلح "بيع" يشير إلى ما نقوم به للخروج من التجارة التي بدأت في البداية من قبل "شراء". على المدى

Ahmed2020eg
07-27-2014, 17:30
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...موضوع مفيد اخي الكريم بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ان شاء الله

samirovski
07-27-2014, 17:49
البونوس كالمحبوس لا يجلس و لا يهنى ينتضر فقط وقت اعدامه فى السوق
لا يمكنك ان تسحبه فهو غير ملكك يستخدم لجني الارباح
الا اشتغلنا فى البونوس كلنا

Mohamd-95
07-27-2014, 18:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة
تقبل مروري اخي الكريم

عدي
07-27-2014, 19:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... مشكوور اخي الكريم علي المعلومات الرائعه بارك الله فيك و زادك من الخير و بالتوفيق ان شاء الله

forex24day
07-27-2014, 20:10
الذي يتحول من المنتدى هنا حسابك الحقيقي فى شركة انيستا فوركس هوه بونص يعادل الدولار وعندما يتحول الى حسابك الحقيقي فى انيستا يكون لديك رصيد من البونص يسمح لك بالتدوال وفتح الصفقات والمتاجرة فى الفوركس والارباح التى تحصل عليها هى كلها ملك لك يمكنك سحبها فى شكل دولارات حقيقية.

dranass92
08-01-2014, 01:04
اخى الكريم بعد تحقيقك لبونص ناتج من الردود فى سياق الموضوع او ناتج من نزول مواضيع جديده فى الاقسام المحدده من قبل السادة المشرفين يتم حساب البونص الشهرى لك فى اول كام يوم من الشهر ويحذف الغير مطابق للمواصفات وبعدها بكام يوم يتم التحويل لك على حسابك فى انيستا ولا تستطيع سحب البونص ولكنك تسحب ارباحه ولو خسرت من البونص لازم تعوضه قبل ان تسحب ارباحه ولو اتمرجن حسابك فلا يجب تعويضك للبونص وعليك بعمل بونص جديد او الايداع

kareem0
08-01-2014, 01:15
بسم الله الرحمن الرحيم
لا يمكنك سحب البونص لكن يمكنك سحب المكسب بعد المتاجرة

azad aradni
08-02-2014, 10:20
السلام عليكم
نعم يتحول البونص التى تحصل عليها من مشاركاتك فى المنتدى اتوماتيك الى حساب شركه الفوركس ولكن يجب اولا ان تقوم بربط حسابك فى المنتدى بحسابك فى انستا وذلك حتى تستطيع المتاجره به والبونص التى تحصل عليها هيه للمتاجره فى الفوركس وليس للسحب فانت لا يمكنك الا سحب الارباح فقط والبونص تحول الى حسابك كل شهر والحد الاقصى للتحويل هو 100 دولار

awa
08-02-2014, 13:47
البونص فعلا يتحول اوتوماتيكيا للحساب فى انيستا فوركس و لكن لا يمكن
ان تسحبه على طول على البنك لكن لازم تتاجر بيه كرصيد

gr53
08-02-2014, 17:10
و البونص للتداول به فلا يمكن سحبه و لا تحويله لأي حساب آخر

maghribia
08-02-2014, 17:12
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
اي سؤال ف يالفوركس فاكيد ستحد له الدجواب الكافي لك
فقط انت تسال و نحن نجيب عنك اخي

تقبل احتراماتيى

zinga
08-03-2014, 16:27
اولا تتحصل على البونص تلقائيا الى حسابك في انستا
لكن لا يمكن سحبه من انستا باتجاه البنك يمكنك فقط سحب ربحك من خلال التداول

maghribia
08-03-2014, 16:38
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
الاءلة التي يميكن الجواب عنها ف يالفوركس
فهي الاسءلة التي يكيون بها التلداول جيدي ف يالغلاب

تقبل احتراماتيى

yara alaa
08-03-2014, 20:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركالته يا اخى ...ماشاء الله عليك موضوع اكتر من رائع عموما يا اخى تقبل تحيات يا ريييييييييييت وارجو مزويد من الموضوعات الممتازه زوالمهم فى الفوركس

Anes1994
08-03-2014, 20:28

zinga
08-05-2014, 15:07
مقتنع بأن أية استراتيجية لتكون صالحة يجب أن تعمل على
تشكيلة واسعة من العقود الآجلة والأسهم، وإذا لم يحدث ذلك، وأنها ليست صالحة
استراتيجية.

gr53
08-14-2014, 04:46
بسم الله الرحمن الرحيم
لا يمكنك سحب البونص لكن يمكنك سحب المكسب بعد المتاجرة

البونص لا يمكن التخلي عنه و لا سحبه أو حتى خسارة أي جزء منه لأنه ملك للشركة
فهو أمانة بين أيدينا نتاجر به و نحافظ عليه كما هو و ما يزيد عليه هو لنا

habache
08-15-2014, 06:30
نعم اخي البونص الخاص فيك يتم تحويله اتوماتيكيا الى حسابك ب انستافوريكس
لكن اخي لا يمكنك من سحبه بل فقط يمكنك المتاجرة به و سحب الربح الدي تحققه من المتاجرة فقط
تقبل مروري

محمد فؤاد تعلب
08-15-2014, 07:26
● التحليل الأساسي:
ويهتم التحليل الأساسي بدراسة المتغيرات الاقتصادية والسياسية التي تؤثر على حركة العملات، بافتراض أن العرض والطلب على العملة يتأثر بقوة أو ضعف الاقتصاد، فزيادة قوة الاقتصاد تؤدي إلى زيادة قوة العملة. والعكس صحيح

---------- Post added at 04:24 AM ---------- Previous post was at 04:23 AM ----------

● التحليل الفني:
ويهتم التحليل الفني بدراسة حركة الأسعار من خلال الرسوم البيانية لتوقع اتجاهات حركة السعر في المستقبل، ويعتمد التحليل الفني على أن التاريخ يعيد نفسه وأن جميع الأحداث والمؤثرات التي تحرك السوق تنعكس جميعًا على الحركة السعرية، وبالتالي يعتمد على دراستها لتوقع الأسعار في المستقبل. وللبدء في تعلم التحليل الفني

---------- Post added at 04:25 AM ---------- Previous post was at 04:24 AM ----------

مصطلحات هامة:
• الهامش المحجوز (Used Margin): هو المبلغ الذي يقوم بحجزه الوسيط مقابل تنفيذ الصفقة.
• الهامش المتاح (Usable Margin): هو المبلغ الذي يتبقى في الحساب بعد أخذ الهامش المحجوز، ومن خلاله يمكنك فتح صفقات جديدة، وفي حالة خسارتك يأخذ منه الوسيط ما يغطي قيمة خسائرك

---------- Post added at 04:26 AM ---------- Previous post was at 04:25 AM ----------

كيف تتوقع حركة الأسعار؟
لبدء المتاجرة، فتوقع حركة الأسعار لا يمكن أن يكون بشكل عشوائي، ولابد من طريقة علمية لتحليل السوق، وهناك في ذلك مدرستان رئيسيتان
● التحليل الأساسي:
● التحليل الفني:

ezzat_ehab
08-15-2014, 10:33
البونص الذي تاخذه من المنتدي للمتاجره فقط ولا يمكنك سحبه الي اب بنك عادي او الكتروني لكن ممكن تتاجر بيه وتاخذ الارباح فقط
ولا يمكنك تحويل اكثر من 100 دولار شهريا لانستا

محمد السيد محمد
08-15-2014, 10:42
نعم البونص الذي امتلكه يذهب auto الىinstaforex كلا شهر
عندما يتحول ليس من حقك ان ترسله الى حسابك البنكي وانما من حقك ان تعمل به فاذا ربحت من حقك طلب سحب ارباحك فقط
وتحويلهم لحسابك البنكي

azad aradni
08-15-2014, 10:49
السلام عليكم
البونص الذي تجمعه يتم ارساله بشكل اتوماتيكي بعد مرور شهر الى حسابك في الشركة وهو الحساب الذي قمت بربطه بحساب المنتدى فيما سبق
هذا البونص لا يمكن ان تسحبه فهذا البونص تقدمة من الشركة مقابل مشاركاتك لتشجعك على المتاجرة في الفوركس من خلالها ..

ahora
08-17-2014, 01:33
نعم كل بداية شهر يتم تحويل المال الذي ربحته من الردود غلى حسابك لدى شركة انستا فوركس
لا تستطيع سحب البونص بل فقط الارباح التي تحققها فوق البونص

rojan22
08-17-2014, 01:35
السلام علیکم،
حسب علمی البونوص یتحول إلی الحساب تلقائیا مره فی کل شهر،
أما بالنسبه للسحب لا یجوز سحبهم إلا بعد المداوله،
لأن البونص محکوم علیها بالمٶبد،
بالتوفیق للجمیع

Ahmed13045
08-17-2014, 01:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و مغفرته
حسب معلوماتي يا اخي انك ما تقدر تسحب البونص يعني هو يعتبر راس مالك اللي
رايح تتاجر بيه و ممكن تسحب الاموال اللي تربحها منو طبعا

BILALOU4
08-17-2014, 13:05
واحد وانما تستطيع ان تتاجر به وتسحب الارباح فقط

sharshabil
08-17-2014, 16:07
هو يرسل بصفة اتوماتيطية الى حسابك انستا فوركس
لمن لا يمكن ان يسجب لتانه راس مال خاص بالمتاجرة فقط لا غير و الارباح فقط هي ما يمكن سحبها

AMLAK
09-06-2014, 20:32
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخي الكريم البونص يدخل حسابك بشركة انستا اتوماتيكيا نهاية كل شهر ليمكنك
التداول به أما البنك فلا يحول عليه سوى ما تربحه فقط من متاجرتك بالبونص أما البونص فلا تملك منه شيء بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

brimou
09-06-2014, 21:39
تحقيقك لبونص ناتج من الردود فى سياق الموضوع او ناتج من نزول مواضيع جديده فى الاقسام المحدده من قبل السادة المشرفين يتم حساب البونص الشهرى لك فى اول كام يوم من الشهر ويحذف الغير مطابق للمواصفات وبعدها بكام يوم يتم التحويل لك فقط من متاجرتك بالبونص

fosat
09-06-2014, 22:39
البونص هديه من شركة انستا لصاحب الحساب و يبقى فى الحساب
أما البنك فلا يحول عليه سوى ما تربحه فقط من متاجرتك بالبونص أما البونص فلا تملك منه شيء

Sama20
09-06-2014, 22:44
مسسسسسسسسسسسسسسسسساء الخير
البونص هديه من شركة انستا لصاحب الحساب:yahoo:
و يبقى فى الحساب لكن لا يمكن سحبه
فقط يمكنك سحب الارباح لكن البونص رأس المال يبقى فى حسابك :yahoo:،
يجب ان تقوم بربط الاكونت في انستا مع المنتدي
و اما عن السحب لا يمكنك سحب البونص بل انت تسحب ارباحك منه فقط بحريه تامه

downlaod1
09-06-2014, 23:00

Ahmed2020eg
09-06-2014, 23:23

amermazzen
09-14-2014, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله \بونص هديه من شركة انستا لصاحب الحساب و يبقى فى الحساب لكن لا يمكن سحبه فقط يمكنك سحب الارباح لكن البونص رأس المال يبقى فى حسابك ، و ان خسرته فهى خسارة للشركة نفسها بقيمة هذا البونص المهم يبقى التعلم الجيد في الفوركس اساس النجاح من خلال التعامل مع الحساب التجريبي وكسب الخبرة الكافية.

abokarem
09-14-2014, 16:46
عليكم السلام
بالفعل بعد ان تقوم بربط الحساب يتم تحويل البونص اول كل شهر اوتوماتيك بدون اى تدخل او طلب منك
البونص لا يتم سحبه ولكن تستطيع سحب اى ارباح ناتجه عن التداول

ihabblida
09-16-2014, 01:34
نعم أخي الكريم البونص
يتحول اوتوماتكيا بداية كل شهر
نحو حسابك في شركة أنستا و لا يمكنك سحب البونص ويمكنك ان تتداول به فقط
ارجوا أ ناكون ق دافدتك وتقبل مروري وشكر ا

eslamsallam
09-16-2014, 05:16
لسلام عليكم ورحمه الله وركتو اخواني الكرام ام بعد انا اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبتكسب كمان من كل ما تشتغل اكتر زي موضع شركات الموبيل ودا موضع مميز بجد وانا حبيت الزكاء دا الي قدملي بيه فايده وانا مبسوط اوي بالشركه الجميله دي الي قدمتلي فيده وهي كمان بتستفاد

abdelloo31
09-16-2014, 08:01
فعلا اخى الفاضل البونص يذهب تلقائيا الى حسابك فى اينستا فوركس للتداول به بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

Ahmed Taher M
09-16-2014, 08:35
السلام عليكم
البونص الذي تمتلكه يذهب لشركة انستا تلقائيا حتى يصبح لك رأس مال تستطيع من خلالة المشاركة في المتاجرة بالفوركس والقيام بصفقات وما تستطيع سحبه هو فقط ارباحك من الصفقات التي تقوم بها في حالة الربح بالتأكيد .

صلاح اسعد
09-16-2014, 09:44
السلام عليكم اخى الكريم
انا جديد هنا وشكرااا على المعلومات المهة
شكرااا لكم جميعااااا

mody555
09-16-2014, 09:50
تتشكّل الدوجي عندما تدفع الأسعار الشمعة الى الفتح والإقفال عند مستوى السعر نفسه تقريبًا. في الصورة أعلاه، يمكنك ملاحظة أنّ شمعات الدوجي تظهر كعلامة زائد (+) أو صليب على الرسم البياني.

بيهوززز
09-17-2014, 21:43
السلام عليكم ورحمة الله..
خواني الكرام ام بعد انا اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبتكسب كمان من كل ما تشتغل اكتر زي موضع شركات الموبيل ودا موضع مميز بجد وانا حبيت الزكاء دا الي قدملي بيه فايده وانا مبسوط اوي بالشركه الجميله دي الي قدمتلي فيده وهي كمان بتستفاد

MRN2014
09-18-2014, 03:23
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

أسماء نعناع
09-18-2014, 03:39
البونص الذي تجصل عليه من المنتدى لا يمكن سحبه ولكن لا بد من التداول به فاذا حققت ثمة ارباح يمكنك سحبها في اي وقت شئت طبعا

payza
09-18-2014, 13:06
هو حب قوانين البونص
يتم تحويله بشكل تلقائى كل شهر
ولكن لابد من انه يتم رابط الحساب قبل نهاية الشهر حتى تستلم البونص ...

abdou19
09-18-2014, 13:22
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ام بعد اخي الكريم

اشكرك على الموضوع المميز و أريد ان اعطيك تعقيب صغير جدا و هو أن هنالك شروط

saraso
09-21-2014, 17:03
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لسه مبتدئة وانا لا اعلم عن هذا الموضوع ونرجو من المحترفين او المتمكنين
ان يجيبوا على هذة التساؤلات لكى يستفيد صاحب السؤال ونستفيد نحن المبتدئين
وياريت لو حد يقولنا لو فيه كورسات فى الفوركس والتعامل فية ياريت يقولنا فين وامتة والتكلفة
وشكرا

tedjboyka
09-23-2014, 23:32
لنفترض أنك فتحت حساباً لدى هذه المؤسسة بمبلغ 3000$ , سنرى ما سيحدث لو فكرت المتاجرة بسيارة واحدة وما سيحدث لو فكرت المتاجرة بسيارتين :

المتاجرة بسيارة واحدة :
لو فكرت أن تتاجر بسيارة واحدة (1 لوت) ولذلك قمت بشراء سيارة واحدة من المؤسسة بنظام الهامش , فإن الهامش المستخدم سيكون :

hellelali2
09-23-2014, 23:37
البونص اخي الكريم يمكنك المتاجرة به عندما يحول كل اخر شهر والمهم الاستراتجية اخي الكريم التي تعتمد عليها فالتداول والله الموفق اخي الكريم وبالتوفيق للجميع

ifs
09-24-2014, 00:17
السلام عليكم و رحمة الله
لا اخي لا يمكنك ان ترسله بل تداول به في السوق و تسحب الارباح فقط الى حسابك البنكي وبالتوفيق للجميع

lover-death145
09-24-2014, 00:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته نعم يتحول البونص التى تحصل عليها من مشاركاتك فى المنتدى اتوماتيك الى حساب شركه الفوركس ولكن يجب اولا ان تقوم بربط حسابك فى المنتدى بحسابك فى انستا وذلك حتى تستطيع المتاجره به والبونص التى تحصل عليها هيه للمتاجره فى الفوركس وليس للسحب فانت لا يمكنك الا سحب الارباح فقط والبونص تحول الى حسابك كل شهر

en9med7at
09-24-2014, 10:12
نعم يذهب مباشرة الى حسابك فى كل شهر ولكن ليس من حقك سحبه فهو ليس ملكك فقط من حقط المتاجرة به وليس من حقك الا سحب الارباح الناتجة من هذا البونص

BrahimForex
09-25-2014, 00:00
السلام عليكم بالفعل اخي الكريم البونص يتحول الى حسابك في شركة انستا اتوماتيكيا والبونص لا يمكن ان تسحبه انما هو لتداول

atlantic
09-25-2014, 00:06
البونص بيتحول الى حسابك بشكل دائم و اتوماتيكي لما تفوت 100 دولار واتمنى الاجتهاد و العمل للوصول للمبتغى والله لموفق

مصراوى
09-25-2014, 00:12
اخى الكريم يتم نقل البونص الى الحساب اول كل شهر ويمكنك التداول من خللة وسحب الالارباح التى تتعدى البونص وبالتوفيق للجميع والاستمرارية

midoo
09-25-2014, 00:13
السلام عليكم
لا يا اخي لا يمكن ان تسحبه الى الحساب البنكي اخاص بك
هو يذهب في بداية كل شهر الى الحساب الخاصبك في انستافوركس و انت قم بالمتاجرة و اسحب الارباح

marwafawzy122
09-25-2014, 00:24
لا يا اخى الفاضل ان البونص الذى تربحه من هذا المنتدى غير قابل للسحب بل هو للتداول به فقط ومن ثم تستطيع ان
تسحب الارباح فقط التى تربحها من التداول ...

sanadiab
09-25-2014, 00:36
نعم اخى البونص يتحول بشكل اوتوماتيكى الى حسابك فى انستا كل اول شهر ولاكن لايجوز لك تحويله لحسابك البنكى فالبونص للمتاجره فقط
ولك الربح فقط

GirL
09-25-2014, 00:44
الســــــــــــلام عليـــــــــــــكم ورحــــــــــــــــمة الله وبـــــــركــــاتـــه طبعا اخ الكريم البونص يتححول لوحده الى حسابك في انستا اتمنى لك التوفيق في البونص القادم

ahmed9933
09-25-2014, 08:48
اخواني الكرام ام بعد انا اعتقد البونص اخي الكريم مش بيتحسب ولا بيتحطلك في البنك دا بيكون في شركه انستيا وانت بتشتغل بيه ومع كل صفقه انت بتخشها هي بتاخد عملوه وبتعوض البونص الي انت اخدو منها وبتكسب كمان من كل ما تشتغل اكتر زي موضع شركات الموبيل ودا موضع مميز بجد وانا حبيت الزكاء دا الي قدملي بيه فايده وانا مبسوط اوي بالشركه الجميله دي الي قدمتلي فيده وهي كمان

AMLAK
09-27-2014, 12:52
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم البونص هديه من شركة انستا لصاحب الحساب و يبقى فى الحساب لكن لا يمكن سحبه فقط يمكنك سحب الارباح لكن البونص رأس المال يبقى فى حسابك ، و ان خسرته فهى خسارة للشركة نفسها بقيمة هذا البونص بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

AMLAK
09-28-2014, 19:45
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم البونص هديه من شركة انستا لصاحب الحساب و يبقى فى الحساب لكن لا يمكن سحبه فقط يمكنك سحب الارباح لكن البونص رأس المال يبقى فى حسابك ، و ان خسرته فهى خسارة للشركة نفسها بقيمة هذا البونص بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

tedjboyka
09-30-2014, 12:07
سلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
هذا ملا يحبث عنه الكثير من المتجاولين
فمسالة الهبوط او الصعود للعملة فهو لا يمكن معرتفه الا بواسطة الاستراتجيات

tedjboyka
10-03-2014, 20:02
الفوركس هو سوق واو عمل يحمل الكتير من المخاطره ولكن ليست المخاطره والمجاذفه

الغير محسوبه لابد ان تحسب نقطه دخولك فى السوق وحجم صفقاتك من اجل ان تتمكن من النجاح فى هذا السوق

والله المستعان

mody555
10-04-2014, 00:08
الى أنّ قرار معدّل الفائدة بحدّ ذاته هو أقلّ أهمّية من التخمينات المحيطة بالتغييرات التي قد تطرأ على معدّلات الفائدة المستقبلية.
في ما يلي جدول يظهر معدّلات فائدة العملات الرئيسية التي كانت سائدة في أكتوبر

payoneer
10-04-2014, 00:31
بسم الله الرحمن الرحيم
1- يتحول تلقائيا
2-لا

tedjboyka
10-04-2014, 12:34
المتاجرين الجيدين ينتظرون التصحيح ليس من أجل الدخول عكس الاتجاه كما فهمت بل يستخدمونه لبدأ مراكز جديدة فى نفس الاتجاه فاذا كان فى اتجاه صاعد ينتظرون التصحيح للدخول شراء أيضا لكى لا يدخلوا شراء و يبدأ السعر فى التصحيح و ينعكس عليهم من بداية الصفقة .:tie::ok::dance::p:woo::bravo::bravo::

ynwa1892
10-04-2014, 15:42
السلام اخي
نعم البونص يتحول تلقائيا الى حسابك في الشركة وبدون تدخلك اما يا اخي قضية تحويله فهة غير قابل للسحب البونص لتجارة فقط
وفقك الله

haleeim
10-05-2014, 12:33

w3ad
10-05-2014, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله
يذهب البونص الى حسابك لدى شركة انستا 1 الى 8 من كل شهر وهذا البونص للتداول على الفوركس
اما المبلغ الذي تريد سحبه هو الارباح التي تنتج عن طريق الصفقات الرابحة فقط

Mohamed Fadhel
10-05-2014, 15:08
شكرا على الموضوع المميز
تقبل مروري و بالتوفيق

mohammed hussien
10-05-2014, 20:58

mohammed hussien
10-07-2014, 00:00

talal alsaleh
10-07-2014, 00:06
نعم اخي الكريم يتم تحويل المبلع بشكل أوتوماتيكي عند كل اول شهر للبونص للتداول
ويمكن سحب ارباح تداول

Mostafa Haggag Magico
10-07-2014, 00:23
البونص الذي يتم جمعه من خلال المشاركات في منتدى انيستا يتم تحويله الى حساب الفوركس الخاص بك
الشروط :-
البونص الذي يتم تحويله الى حساب الفوركس لا يتم تحويله الى الحساب البنكي
الارباح في الفوركس من البونص هي التي يتم تحويلها الى الحساب البنكي

mody555
10-08-2014, 11:56
أنشطة السعر الظاهرة في المستطيل على الرسم البياني كمثال جيّد على الدور الذي قد تلعبه المتوسطات الحسابية في رصد التحرّكات الإتّجاهية القويّة.

waelo
10-08-2014, 17:00
و البونص للتداول به فلا يمكن سحبه و لا تحويله لأي حساب آخر أما الأرباح هى التي يمكنك سحبها

downlaod1
10-09-2014, 21:28
اخى الفاضل تحياتى

vaaas
10-17-2014, 12:50

algeria
10-17-2014, 19:22
نعم أخي الكريم البونص الدي تربحه يتحول
أوتوماتكيا في الأسبوع الأول من بداية كل شهر جديد
أرجوا أن أكون قد افدتك وتقبل مروري وشكرا جزيلا لك

AMLAK
10-21-2014, 17:45
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم البونص هديه من شركة انستا لصاحب الحساب و يبقى فى الحساب لكن لا يمكن سحبه فقط يمكنك سحب الارباح لكن البونص رأس المال يبقى فى حسابك و ان خسرته فهى خسارة للشركة نفسها بقيمة هذا البونص بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

mafdy88
10-21-2014, 18:04
اخي الكريم تحياتي
البونص فعلا يصل الي حساببك اوتوماتيكيا
لنك لا تسطيع سحبه ولكن تستطيع سحب الارباح التي عاد عليها هذا البونص كراس مال
ارجو ان تتقبل مروري