PDA

View Full Version : نقاش مهم جدا

XR_TRIDER
04-01-2020, 13:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخوانى الكرام سوف اقوم بوضع نقاش هام جدا وذلك لتحسين الاداء الخاص بك فى المنتدا
اولا يجب عليك الاهتمام بشكل مستمر وقرأه كافه المواضيع والاقسام الخاصه فى المنتد
ثانيا يجب عليك عدم اهمال المنتدا في اوقات كبيره جدا
ثالثا يجب عليك تنسيق اى رد او اى موضوع او اى نظره عامه او اى سؤال
رابعا يجب عليك اتباع التعليمات الخاصه بالمنتدا من القوانين الخاصه بالمنتدا
خامسا عدم عمل جروبات لكى تتبادلون وضع الليكات وهذا يكون تحايل على الشركه
سادسا يجب ان يكون الرد فى سياق الموضوع ويكون من فهمك ايضا
سابعا يجب ان يكون الرد على السؤال او النظره العامه او اى شئ اخر بدون السؤال ان يكون عدد الاحرف اكثر من 500 حرف ويوجد مواقع كثيره يمكن احتسابها منها
ثامنا يجب عليك عدم وضع اى الفاظ خارجيه تسئ لا عضو من الاعضاء او اداره المنتدا
تاسعا عدم وضع السياسه الداخليه الخاصه بالبلد وادراكها للاعضاء حتى لا تسير اعمال التحريض
عاشرا يجب عليك لتحسين ادائك فى المنتدا يجب ان يكون لك خطه مدروسه لكى تصل الى النجاح فى المنتدا
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

RAHIME DZ
04-01-2020, 13:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
اكيد اخي الكريم فالمحافظة على الاتزام و الانضباط تدخل ايضا في المحافظة على تعلمنا و عملنا لذا التحايل ما هو الا مضيعة لقيمك الشخصية يجب على كل شخص في المنتدى يدرك ان فرصة المنتدى هي لتعمك و استفادتك الكبيرة و انا واحد منهم استفدت كثير و مازلني اتعلم جتى تكون عندي الثقة الكاملة في تعلمي و لاحتراف فيه لانه لا ياتي بالسهل ابدا
افضل التحيات لك اخي الكريم تقبل مروري

doaa sary
04-01-2020, 14:21
مشكور على النصايح والقواعد الهامة اخى الكريم الخاصة بالمنتدى والمفروض يتم تثبيت الموضوع عشان اى زوار او مبتداين يلتزمو بالقوانين لاى اى اخطاء بالمنتدى او اختراق للقوانين بنخسر حسابنا او العضوية فا لازم نعرف كل القوانين جيدا ونلتزم بيها

forex_man1
04-01-2020, 14:26
السلام عليكم ورحمة الله

مشور جدا اخي للتعامل في المنتدي وكل ما ذكرته يعد من بديهات وقواعد المنتدي

إذا أعجبك فلا تنسى الشكر والتقييم

AlyBadawyMohanna
04-01-2020, 18:30
انا كمبتدأ جيت هنا المنتدى عشان اتعلم مش عشان اتبادل لايكات ولا حاجة وبكتب رد على اي موضوع بشوفه متعلق بيا او مهم بالنسبالي لان لما اتعلق بالمنتدى واكتب تعليقات وادخل كتير هلاقي مواضيع جديدة كل يوم تعلمني وتطور من مهاراتي في الفوركس وهو ده المطلوب بإذن الله ، يعني لو انا مبتدأ ومش فاهم وحابب أتعلم أعتقد المنتدى هو أفضل طريق خصوصًا إنه بيساهم كمان لما بنكتب أي مشاركات بإنه يديلنا ولو مبلغ بسيط نبدأ بيه ونجرب ونتعلم بعيد عن رأس مالنا الأساسي ، وأتمنى التوفيق ليكم جميعًا ^_^

Mahmoud Rashwan
04-01-2020, 20:32
..السلام عليكم ورحمه الله ..
اهلا بك اخي الكريم اشكرك على طرح هذه النصائح التي ذكرتها ولكن هذه النقاط بالفعل هي موجودة في قوانين المنتدي ومن الممكن لأي شخص انا يدخل لها ويراها ولكن تشكر لانك نوهت لها هنا لان الكثير يدخل ولا ينظر الي قوانين المكان الذي يدخله حتي يرفع من مستواه ويتجنب الاخطاء فقط يدخلون ويشاركون فورا وهذا خطأ طبعا ، ولكن هنا شئ بالنسبة للمشاركات فأنت ذكرت بأنه تكون عدد الحروف الخاصة بقسم الموسوعة ولم تذكر المواضيع في غيره وهي ٢٠٠ حرف فأكثر في أي قسم غير الموسوعة حتي تكون مشاركتك قوية وشكرا .
فموضوعك جيد ومفيد وننتظر منك المزيد والمزيد من الموضوعات الهامة والجديدة لافادة الجميع في منتدي فوركس العرب .
بالتوفيق لك تقبل مروري

Mahmoud abuzaid
04-01-2020, 22:07
مشكورا جدااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااا علي المعلومات الرائعة

ابوعلى
04-01-2020, 22:14
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم شكرا ليك على الكلام المفيد واكيد اللى عاوز ينجح يتعلم كويس ويسمع للنصايح ربنا يوفق الجميع ان شاء الله تقبل مرورىاخى الكريم