PDA

View Full Version : vodafone cash _ مراجعة نظام دفع فودافون كاش

mesheil ata
04-08-2020, 14:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني الكرام في هذا المنتدى الرائع أهلا وسهلا بكم

انهارده هكلمكم عن فودافون كاش ، طبعا كلنا عارفين شركة فودافون بتقدم خدمة فودافون كاش و دى خدمة تقدر تدفع بيها فواتيرك و تشحن بيها مباشرة و الاهم انك تقدر تبعت لى اى حد فى اى محافظة من محافظات مصر فلوس من غير ما يبقى عندك حساب فى البنك و لا الكلام دا مجرد انك ينفعل الخدمة على خطك فى فودافون

و بما انى مجرب الخدمة أو نظام الدفع دا من ٣ سنين فانا احب اوضح اهم عيوبه و ميزاه بوضوح عشان الناس إلى حابه تشترك فيه

اولا المميزات : افضل حاجة فيه السرعة ، بتكة زرار بتبعت أو تستقبل فلوس و فى نفس اللحظة بتوصلك ، و العمولة المنخفضة ١٪ فقط على كل سحبة ، و زى ما قولت ممكن انت تسحب من اى وسيط على فودافون كاش و منها تشحن رصيد عادى لموبايلك أو تستخدمها فى دفع فاتورة سوق دوت كوم او اى مواقع من المواقع المذكورة فى الشركة بس بصراحة أنا مجربتش غير الدفع عبر سوق دوت كوم .

ثانيا العيوب : من اكتر العيوب إلى يلاحظها دايما هى أن السيستم بتاع فودافون كاش غالبا بيوقع داخل الفروع و انا مش عارف ايه السبب ، و العيب التانى هى قلة المبلغ الى تقدر تسحبه يوميا و هو ٦ الاف جنية ، انا شايف أنه لازم يزيد عن كده ، و اخيرا أنى لما بروح الفروع غالبا مبلاقيش المبلغ الى انا عايز اسحبه كامل

اخيرا بالنسبة لتوصياتى و تقييمى فهى تعتبر جيدة و ليست جيدة جدا ، خاصة للمبالغ الصغيرة هتفيدك جدا و هتوفر عليك تعب البنوك و مشاوير البنوك الى بتستهلك وقت اكبر
فلو انت هتستخدم مبالغ صغيرة هتبقى حلوة بالنسبة لك

بالتوفيق للجميع يارب العالمين