PDA

View Full Version : ارباحك فى الفوكس بين الواقع والخيال

alaa50
04-10-2020, 01:55
السلام عليكم
اذا كنت مبتدئ فى سوق الفوركس وتخطو خطواتك الاولى نحو معرفة هذا المجال فمن خلال الموضوع اريد ان اخبرك حقيقة حول ارباح الفوركس
ارباح الفوركس هى واقع وهو مجال اسثمارى يختلف عن اى مجال استثمارى او تجارى عرفته من القبل فهناك سهورة فى التعامل من خلال انت وحرية فى اختيار الوقت والمكان للتداول فى سوق الفوركس
ليس لديك منافس وليس لديك رؤساء هنا وانت فقط من يمكنه تقييم نفسه وتطوير نفسه
يمكنك استثمار مبلغ صغير وتوقع الحصول على ربح كبير من هذا المبلغ
من خلال قسم اثباتات الدفع التى يقدمها المتداولين على مبلغ البونص ستجد الكثير يحقق مئات الدولارات من استثمار مبلغ صغير وهو مبلغ البونص

كل ما ذكرته فى الاعلى صحيح
ولكن لا يمكنك الوصول الى هذا الربح والنجاح بسهورة ولكن كل هؤلاء المحترفون مروا بفترة من التعليم والتدريب والخسائر التى تعلموا منها واوقات الاحباط المتكررة
لذلك اذا كنت تريد تحقيق ارباح كبيرة وهى واقع وممكنه جدا فى الفوركس
عليك ان تهتم بالوصول الى هذه الارباح بالخطوات الصحيحة وهى التعليم والتدريب واعترافك باخطائك واصلاحها والابتعاد عن اى افكار وهمية

doaa sary
04-10-2020, 13:52
اخى الكريم الفوركس مربح جدا لاكن حجم الربح بيتوقف على راس المال الخبرة
يعنى راس مال مثلا10دولار ممكن يجيب ربح سنتات باليوم
لكن 1000 ممكن تكسب20ولا50 دولار لان راس المال كبير ويتحمل انعكاس
اهم حاجة نتعلم جيدا
ونلتزم بقواعد العمل ونشتغل براس مال مناسب

e_magdi
04-10-2020, 14:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..
اهلا بيك اخي الكريم ,
الكثير من المبتدئين فى سوق الفوركس يفكر ان الربح من سوق الفوركس سهل جدا وانه يمكنه تحقيق الالاف بل الملايين منه
ولكن عندما يبدأ بالعمل يتفاجأ انه ليس من السهل تحقيق مبالغ كبيرة من السوق الا اذا كنت تمتلك حساب تداول كبير فى السوق
. وشكرا على مشاركتك بهذا الموضوع
فموضوعك هام ومفيد وننتظر منك نشر المزيد من الأسئلة والمواضيع الجديدة والهامة لافادة الجميع في منتدي فوركس العرب .
ربنا يوفقنا جميعا . تقبل مرورى

fafa280384
04-10-2020, 16:17
تمام ياخي مسار الف ميل يبدأ بخطوة وكما يقول الرسول صلى الله عليه وسلم اطلبوا العلم من المهد الي اللحد يعني العلم دائما مستمر ومن سبقك في مجال اكيد عنده خبرة اكثر منك

sayed11
04-10-2020, 20:12
الفوركس اعظم تجاره واعظم مشروع ممكن اي احد يشتغل في العالم وبيعها 4 ودخل كويس جدا للي يعرف يشتغل في اول اللي ياخذ وقت وهو يتعلم ما تتسرعش السوق مش هيطير معدل قصرت في السوق بسبب اني بتسرع وانماط مع ومش انا بس انا وناس كثير جدا ويعتبر كلنا احنا كده يبقى مشكلتك في السوق بس ايه المشكله هناك لها ان احنا بيكون متهيالي لنا ان السوق دوت تبقى مليونير في يومين ثلاثه بس لما يدخل وتشوف الحقيقه هتلاقي الحقيقه مختلف خالص عن اللي انت عرفتهم بره بتلاقي من الخيال اللي انت شفته الملايين وفاه اللي انت ممكن تحقق كل يوم بيجي اه فعلا موجوده مش هاقول لك لا بس لو انت محترفه هتعرف تعمل الكلام ده بس لو انت مش عندك الخبره الكافيه او القدرات الكفر اللي انت تبقي ده ده انت هتخشي تصطدم بواقع لا يمكن ان تتخيلها يعني كم سنه من الحساب التجريبي ممكن احول ال 100 دولار ال 20 الف دولار في خلال اسبوع التداول واحد فقط بجد والله العظيم مش باهزر بس بقى تعال كده انفذها على الحقيقه مش هعرف اعملها لان فعلا جربتها جربتها على التجريبي كذا مره مش مره وقلت خلاص بقى جربتها اكثر من مره من 100 دولار 20 الف دولار بعملهم في اسبوع واحد تداول على حساب التجريبي لكن لما جيت اعملها على الحقيقه اكثر من مره ماكانتش تيجي معي وبراجع العامل النفسي وانا متاكد كويس قوي ما فيش حل غير هو دوت الواقع في الفوركس انت عندك حاجه اسمها عامل نفسي بتقصر عليك ولا انت مش هتعرف تكتب الارباح الخيالي اللي في دماغي والخيال اللي هو انت هتشوف الاعلانات وهتشوفوا في قناه التوصيات وهتشوف حاجات كثيره جدا اول ما يواجهه في الفرن بس انت حاول على قد ما تقدر تحول الخيال الى واقع ما هو احنا بنحلم علشان نحقق الحلم لو ما حلمناش مش هتحقق الحلم

ابوعلى
04-10-2020, 23:35
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم الصراحه الواحد محتاج يفرق انت اه هتربح بس مش هتبقى مليونير اه ممكن تبقى طبعا بس انت محتاج راس مال ربنا يوفق الجميع ان شاء الله تقبل مرورى اخى الكريم