PDA

View Full Version : تداول الفوركس بحساب صغير

mahmoud552
04-18-2020, 18:26
إذا لم تكن تمتلك أكثر من 2.000$، فلا داعي للإحباط أو اليأس من تحويل هذا المبلغ إلى مليون دولار، ولكن تذكر أن هذا يتطلب التداول بقدر من الانضباط، والأهم ألا تشعر من الأصل أنك تحت ضغط السعي للوصول إلى رقم المليون. أيضاً لا تنسى أن هذا المبلغ، وبما أنه كل ما تمتلكه كرأسمال للتداول، فهو بالنسبة لك ثروتك الخاصة. وبالمثل، لا تنسى أن أصحاب المليارات ينظرون إلى المليون دولار نفس نظرتك إلى الـ 100$. وبالنسبة لفكرة الضغوط العاطفية، فإن بعض الفائزين باليانصيب يبددون كل ما يكسبونه في الهواء خلال فترة وجيزة طالما لم يتحلوا بالمسئولية. يتوقف الأمر بشكل أساسي على كيفية تعاملك مع أموالك وليس قيمة ما تمتلكه الآن، فالتحلي بفضيلة الانضباط من عدمه هي التي ستحدد ما إذا كنت قادر فعلاً على الانضمام إلى ركب الأغنياء.

sayed11
04-19-2020, 03:09
بالضبط كده زي ما حضرتك بتقول المفروض لو في حسابك كبير تقسم حسابك على خمس او عشر حساباته وتدخلوا بيشتغل زي ما انت عايز برده يكون باستراتيجيه كويسه و تدخل ف صدقني لو خسرت المره هتكون خسرت جزء من نفس معك كسبت حساب كاملا ولكن كسر جزء من رسمه لك مش راس مالك كله ودي انجح طريقه انا جربتها

ابوعلى
04-19-2020, 05:40
السلام عليكم ورحمه الله
اخى الكريم اكيد كلامك صح انت لو معندكش راس مال كبير اكيد الارباح هتكون قليله طبيعى اللى بيشتغل 1000 دولار اكيد ربحه مش زى 100 دولار طبعا كل واحد بيعمل ادارة راس مال تناسب المال اللى معاه علشان يعرف يخش بلوت مناسب يعرف يحافظ على ماله وميخسرش فلوسه ويتمرجن والواحد لازم يكون عنده طموح انى هو يكبر ومع الوقت اكيد هايوصل ان شاء الله
تقبل مرورى اخى الكريم