PDA

View Full Version : استخدم حساب Micro

mohammedSaid3
04-20-2020, 16:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كيف حال الجميع دمتم بخير
سوف اطرح موضوع معاكم كي نتناقش سويا فيه
إن العيب في تعلم تداول الفوركس باستخدام حساب تجريبي وحده هو أنك لا تحصل على تجربة ما يشبه الحصول على أموالك التي تكسبها بشق الأنفس على الإنترنت. غالبًا ما يوصي معلمو التداول بفتح حساب تداول فوركس صغير أو حساب مع وسيط متغير الحجم يسمح لك بإجراء صفقات صغيرة.
سيسمح لك التداول الصغير بوضع بعض المال على الخط ، ولكن تعرض نفسك لخسائر صغيرة جدًا إذا ارتكبت أخطاء أو دخلت في صفقات خاسرة. سيعلمك هذا أكثر بكثير من أي شيء يمكنك قراءته على موقع تداول أو موقع كتاب أو منتدى تداول فوركس ويعطي زاوية جديدة تمامًا لأي شيء ستتعلمه أثناء التداول على حساب تجريبي.

sayed11
04-20-2020, 19:52
المشكله في الحساب التجريبي بيكون راس المال اللي فيه كبير جدا انت مش هتحط و انت اخرك مثلا هتحط 100 دولار 200 دولار 500 دولار 1000 دولار 10000 دولار انما اعمل حساب تجريبي بتلاقيه ب 10000 دولار و 99 فى الميه من اللي داخلين السوق جديد مستحيل يعمل ايداع المبلغ ده مستحيل فلازم مان اللي بيشتغل دي حساب تجريبي يبقى عامل حسابه كويس و عارف هو بيعمل ايه لازم يكون فاهم كويس هو بيعمل ايه الندى اكبر ضحكه عليه ما هو كده بيضحك عليه لازم يعمل حساب مثلا شركه ازاي اكسز بتحلك انك تعمل حساب اي مبلغ في حساب تجريبي طبعا باي مبلغ من فتره حتى لو اختارت 52 دوار 87 دولار زي ما انت عايز هيعمل لك حاجات تدريب من المبلغ اللي انت تحدده ابوظبي حاجه يعني ميزان نضيفه جدا وجميله جدا

mohammedSaid3
04-21-2020, 11:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي سيد دامك الله بالخير
نعم اتفق معاك من الافضل التجريب علي حساب تجريبي بنفس الفئة التي سوف تدخل بها في هذا السوق لانك لما بتخوش بحساب رح تودع بنفس قيمته في المستقبل يجعلك تستمر كي تكبره والله هناك اشخاص بكون راس مالهم صغير وبيحققوا ارباح لان عندهم خطه مدروسه مثلا اعرف بعض الاشخاص من راس مال 50 دولار كبروا راس مالهم لكن اود ان انوه عن شيء في حالة الدخول في هذا السوق للتداول من الافضل سحب الارباح اولا بأول وتستمر بنفس راس المال الذي اودعت به حتي تستمر في تكبير حسابك مرة اخري وهكذا تضمن نفسك من ناحية الجانب النفسي وايضا حتي لا تطمع والارباح تغرك واخيرا اود ان اشكرك اخي
تقبل تحياتي ♥♥