PDA

View Full Version : استوب لوس

Hossam Ahmed Mohamed
04-30-2020, 23:45
انا افضل الا استخدم الستوب لوس ولكن للافرادالذين يفضلونالعمل به. عندما تضع استوب لوس لابد ان يكون فوق قمه وتحت قاع سابق

badrodz
05-01-2020, 14:23
لكن الستوب لوز مهم جدا فادا عكس الصفقة سيخرجك باقل الاضرار في حالة انعكاس السعر بشكل كبير ستبقى عالق في الصفقة لعدة ايام و فد تصل لشهور وخاصة ادا كان حساب لا يتحمل خسارة كبيرة فقد تفقد راس المال لان هدا السوق كثير المخاطر و يجب ان تحمي نفسك منها

Mahmoud abuzaid
05-01-2020, 20:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم في البدايه يطلق عليه استوب لوز وليست استوب لوس فأمر وقف الخسارة له دور كبير في الحفاظ علي حسابك فهو صديق لك

Hossam Ahmed Mohamed
05-02-2020, 00:03
لو حسبناها حسبة بسيطة .... لو معاك 100 دولار وانت داخل ب 0.01 سنت فانت محتاج الزوج يعكس معاك ب 10000 نقطة علشان تخسر الحساب ودة صعب جدا انة يحصل
فالمبدا اللي ماشي بيه اني مش بستخدم وقف خسارة ( stop loss ) لان ببساطة مهما السعر عكس لازم هيرجع مرة تانية
الموضوع بس محتاج صبر وادارة راس مال من حديد

Hossam Ahmed Mohamed
05-02-2020, 00:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم في البدايه يطلق عليه استوب لوز وليست استوب لوس فأمر وقف الخسارة له دور كبير في الحفاظ علي حسابك فهو صديق لك

والله يا مستر محمود هو اصلا حتي استوب لوز دي غلط
هي يا اما وقف خسارة او stop loss
تحياتي

Lafta kazim jasm
05-02-2020, 01:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حياك الله يا أخي العزيز
استوب لوس مهم جدا لوقف الخساره والحفاظ على رأس مالك ربما تخسر دولارين افضل من الخساره عشرة دولارات اذا كان راس مالك كبير لا مشكلة لا تضع استوب ولكن إذا قليل ربما تخسره كل راس مالك بصفقه واحدة