PDA

View Full Version : اين العدل في توزيع البونص

ali mekaey
05-14-2020, 16:09
للاسف الشديد لا يوجد اي عدل في توزيع البونص لما يبقه حسابي عامل اكتر من 300مشاركه في كافه المنتدا ومشاركات يقدر اي مسؤل انه يدخل يشوفها وفي الاخر يجيلي 42دولار في حين ان هناك اعضاء في المنتدا جالهم 600وناس 500وناس 458وناس 380 وشخص اخر بيعمل موضيع منسوخه فقط في قسم النقاش العام وجايله 340غيرهم كتير نفسى اعرف سبب واحد يخلي فيه الفرق دا في البونص عشان نعرف الغلك اللي بنعمله

Smart
05-14-2020, 18:20
السلام عليكم
كما ذكرنا من قبل ان البونص بيتم تحديدة بشكل الى ولا دخل للادارة بتحديد حجم البونص
يعنى الاسكريبت اللى بيحسب للاعضاء اللى بتستلم 600 دولار هو نفس الاسكريبت اللى بيحسب لحضرتك البونص الخاص بك
حاول تحسن جودة مشاركاتك وتقدر تشوف ايه الفرق بين مشاركاتك ومشاركات الاعضاء اللى بيستلموا بونص كبير

اما بخصوص الاشخاص اللى بتنسخ ردود او مواضيع كان الافضل انك تبلغ عنهم
لان باختصار لو حضرتك بلغت عنهم هيتم ايقافهم ومش هيستلموا بونص
من الصعب ان افراد الادارة يراقبوا عدد مهول من المشاركات اليومية
لازم الاعضاء تساعد كمان

ali mekaey
05-14-2020, 19:21
السلام عليكم
كما ذكرنا من قبل ان البونص بيتم تحديدة بشكل الى ولا دخل للادارة بتحديد حجم البونص
يعنى الاسكريبت اللى بيحسب للاعضاء اللى بتستلم 600 دولار هو نفس الاسكريبت اللى بيحسب لحضرتك البونص الخاص بك
حاول تحسن جودة مشاركاتك وتقدر تشوف ايه الفرق بين مشاركاتك ومشاركات الاعضاء اللى بيستلموا بونص كبير

لازم الاعضاء تساعد كمان
مفيش انسان يقدر يحكم علي نفسه انت كمسؤال عن هذا المنتدا انت اللي تحكم بنفسك مشاركاتى لا تقل قيمه عن باقي الاعضاء ومع ذلك معرفش الخطا فين وعلي فكرة صحيح ان الحساب لسه جديد بس انا هنا في المنتدا من خمس سنين وعارف الاخطاء وعشان كدا شغال بما يرضي الله ربنا واحدة عالم اننا فاتحين بيوتنا من خلال المنتدا دا وشغالين بكل جهدنا عشان كدا حاسس بظلم كبير

ilyas omari
05-14-2020, 19:54
السلام عليكم

لازم الاعضاء تساعد كمان

لالا مجتش مشاركات جامدة الناس التي بتتحصل على بونص كيير كلها بترغي و ردودها لا علاقة بالمواضيع اطلاقا لو كان فعلا جودة مشاركات ما كان رح يوصل بونص هيك و زيادة على ذلك دا سكريبت مش عقل بشري كيف رح يعرف دي مشاركة كويسة ولالا يعني فيه تدخل من طرف ثان و شروط أخرى

hossammostafa203
05-14-2020, 20:51
وانا نفس النظام والله ووصلى 10 دولار اسكربت ايه اللى بيخلى البنى ادم ينزله 600 دولار وبنى ادم 10 دولار اين العدل هنا

doaa sary
05-14-2020, 20:58
مفيش انسان يقدر يحكم علي نفسه انت كمسؤال عن هذا المنتدا انت اللي تحكم بنفسك مشاركاتى لا تقل قيمه عن باقي الاعضاء ومع ذلك معرفش الخطا فين وعلي فكرة صحيح ان الحساب لسه جديد بس انا هنا في المنتدا من خمس سنين وعارف الاخطاء وعشان كدا شغال بما يرضي الله ربنا واحدة عالم اننا فاتحين بيوتنا من خلال المنتدا دا وشغالين بكل جهدنا عشان كدا حاسس بظلم كبير
انا عاملة 400 رد وجالى44 دولار يعنى تقريبا الرد ب10 سنت محسوب وبونص لايكات 0 فعلا ناس كتير لاتستحق وبيجيلها مبالغ كبيرة ومفيش اى تناسب بين اللى بيجيلة 600 و40! اسكريبت اية دة اللى بيظلم ناس وناس

ali mekaey
05-14-2020, 21:54
انا عاملة 400 رد وجالى44 دولار يعنى تقريبا الرد ب10 سنت محسوب وبونص لايكات 0 فعلا ناس كتير لاتستحق وبيجيلها مبالغ كبيرة ومفيش اى تناسب بين اللى بيجيلة 600 و40! اسكريبت اية دة اللى بيظلم ناس وناس

مش عارف ايه اللي في ايدينا نعمله اكتر من كدا شغل صح وشغالين نجيب منين العدل بقه مش عارف حتي المسابقات راحت اتوزعت محدش عارف اتوزعت ازاي ناس اخده 300و350وناس 200 وناس اخده 90دولار وعمله مشاركه واحدة اين العدل في ذلك لا فيه عدل في بونص ولا عدل في جوائز مسابقه نشتكي لمين بقه