PDA

View Full Version : مراجعة Xm Broker.

Mohamed_Elkholy
05-21-2020, 16:24
مراجعة Xm Broker
تختلف فروق الأسعار اعتمادًا على نوع الحساب المفتوح. من الممكن فتح حساب Micro ، وحساب قياسي وحساب XM Zero. الحد الأدنى للسبريد عبر جميع الحسابات هو 0.1 نقطة ، ومتوسط ​​السبريد للزوج الرئيسي مثل EUR / USD هو 0.1 نقطة.
تطبق XM سياسة صارمة "بدون رسوم أو عمولات خفية". على هذا النحو ، يتم منح العمولة فقط لحسابات XM Zero. تغطي XM جميع رسوم التحويل ويضمن السحب في نفس اليوم.
مزايا.
تقدم XM أيضًا خدمة VPS (خادم افتراضي خاص) مجانًا للمساعدة في زيادة سرعة الصفقات. يمكن الوصول إلى VPS من أي مكان ومتاح على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع. يدعون القضاء على وقت التوقف وهي متاحة في جميع أنحاء العالم.
تقدم XM أيضًا عمليات سحب وإيداع بدون عمولة أو رسوم.
بصفتها علامة تجارية منظمة في الاتحاد الأوروبي ، تلتزم XM بحظر ESMA على المكافآت ، ولم تعد مكافأة الإيداع 30 دولارًا متاحة لمتداولي الاتحاد الأوروبي.
سلبيات.
لدى XM متوسط ​​رسوم غير تجارية. لا توجد رسوم حساب ، ولا تتقاضى XM أي رسوم سحب في معظم الحالات ، على الرغم من أن السحوبات المصرفية التي تقل عن 200 دولار أمريكي تحمل رسوم 15 دولارًا.
هناك رسوم عدم نشاط قدرها 5 دولارات في الشهر بعد 90 يومًا من عدم النشاط. يتم تحصيل هذا المبلغ كل شهر حتى ينخفض ​​رصيدك إلى 0 دولار ، وعندها يتم أرشفة حسابك.

Mahm
05-23-2020, 02:37
اخي الفاضل بنسبالي انا وتجربتي الشخصيه
انا سجلت قبل كده في اكس ام وطلعوا عيني علشان يفعلوا
الحساب لدرجة اني روحت استخرجت بطاقه جديده علشان يقبلوها المهم قاموا بالتفعيل فقط بعد محاولات
دامت اكثر اسبوعين وبعدها مش عايزين يعطوني البونص في الحقيقه انا كل مدخل اي جروب او منتدي اخر بشوف
كلام سلبي عن اكس ام دي تراخيصها ضعيفة دي احنا بنسميها افضل السيئين دي مشعارف ايه دي ايه وطبعا انا ماليش
علاقة بالكلام ده لاني مجرب فبسمع من هنا و اطلع من هنا لكن لما الاقي النسبة بتزيد و الكلام ده انا مش شايفه في
شركة اكس ام بتأكد ان من شهرتها و مصداقيتها لازم يكون ليها اعداء و الكلام ده مش دعاية للشركة ولا لي اي
مصلحة ومش مطلوب مني اني اقول الكلام ده بس فعلا الناس الي بتعاني من شركات اخرى في النصب او او او
اكس ام شركة محترمة وليها مميزات كتير جدا بتغطي على سلبيتها القليلة منها السبريد العالي على بعض الازواج
في بعض الاوقات و انقطاع في المنصة وده نادرا بس حصل معاية اكتر من مرة خلال 8 شهور الي فاتوا و بعتبره شيء
طبيعي بسبب الضغط على السيرفر. بالتوفيق لك تقبل مروري

Midoo55
05-23-2020, 15:38
بسم الله الرحمن الرحيم
شركة اكس ام هي احد شركات الوساطه الموجوده في الاسواق وفي حقيقة الامر ان هذه الشركه لها العديد من المميزات الا انها ايضا لها عيوب
حيث ان الشركه تمتاز بسهولة فتح حساب في الشركه ولا يوجد اي اجراءات تعسفيه اطلاقا في السوق بل بالعكس الاوراق المطلوبه للتفعيل في الشركه هي اوراق بسيطه ومتوفره
ايضا تتميز الشركه بأنها تقوم بتقليل حجم الاسبريد من الصفقات فالاسبريد حجمه بصراحه اقل من
العديد من الشركات الاخري كما ان الشركه لا تفعل خلصية الميكر فهي بكل امانه شركه محترمه بالنسبه لحسابات الايداع
الا ان الشركه ليست جيده في حسابات البونص حيث ان الشركه تقوم بفتح حسابات بونص قليله جدا فالحساب بيحتوي علي ٣٠ دولار فقط وللشركه ايضا نسبه في الارباح
بخلاف شركة انيستا فوركس العالميه ، كما يعد ايضا من ضمن عيوب الشركه
ان التراخيص الحاصله عليها الشركه هي تراخيص ليست كافيه من اجل ضمان الامان والحقوق للأخرين

elmister25
06-05-2020, 10:12
اخي الفاضل شركه xm من الشركات المعروفه في المجال دا من فتره كبيره عرفتها اول ما دخلت المجال دا في عام ٢٠١٥ وهي صراحه شركه كويسه ولكن الفترات الاخيره فيه بعض الشكاوي منها بسبب الاسبريد اللي بيزيد عن حده في فترات الليل وكمان مشكلات السحب وخصوصا المبالغ الكبيره الا انه بعض الناس سحبت عادي ومفيش اي مشكله ف السحوبات اما مميزات الشركه فسهوله السحب والايداع منها ممتازه ولكن الشركه طبعا تتعامل بحذر في موضوع الايداع والسحب يعني الوسيله اللي انت هتودع بيها هي هي الوسيله اللي انت هتسحب عليها عشان ميحصلش مشاكل اثناء السحب ولكن الشركه برده كانت بتدي بونص ٣٠ دولار ولكن تم منعه مؤخرا عن العرب بسبب الغش اللي كان بيحصل منهم.تقبلوا تحياتي وموفقين باذن الله