PDA

View Full Version : تداول بطريقه صحيحه مبتعدا عن الحظر

mosaad98
06-10-2020, 12:00
السلام عليكم جميعا بالطبع كلنا نعرف عن الشروط واللوائح والقوانين التى تحكم سوق الفوركس من عدم نسخ ردود مثلا او مواضيع من احد وعدم فتح حسابين من ip واحد حتى لا يتم حظر الحساب ايضا يجب عمل ردود كثيره تمكننا من الحصول على بونص للتداول ولمعرفة ذلك كله يجب قبل الدخول فى المجال ان تكون على درايه تامه به متحليا بالصبر حتى يمكنك التداول بطريقه صحيحه.
وبالتوفيق للجميع

Midoo55
06-10-2020, 12:47
تحياتي لك
بالنسبه للتداول بدون خطر فأنا اختلف معك تماما في هذه النقطه لأن التداول بصراحه معرض لي اي وقت للخطوره الشديده وبالتالي ممكن اي متداول
يتعرض للخطوره في السوق لان السوق اصلا بيحتوي علي نسبه كبيره جدا من الخطوره وبالتالي يجب
ان يكون المتداول علي اتم الاستعداد لمواجهة اي خطر ممكن يعترضه في مشوار التداول
دا بالنسبه للنقطه الاولي اما الجزء الاخر من كلامك فهو التداول من خلال استراتيجيه بالفعل
انا اتفق معك تماما في هذه النقطه لان التداول بدون استراتيجيه خطر جدا علي المتداول فالاستراتيجيه دورها
ان تحافظ علي المتداول وتحافظ علي رأس ماله من خطر السوق قدر المستطاع اما التداول العشوائي
من وجهة نظري هو فاشل ولا يؤدي الا الي الفشل الذريع في الاسواق

MahmoudGz
06-10-2020, 13:50
اخي الكريم اعتققد ان التداول في الفوركس بشكل عام يحتوي علي مخاطرة
اما بالنسبة للتداول علي حساب البونص
فالشركة وضعة بعض القوانين اللي من شائها تحمي حساب المتاجرين من المخاطرات
وفي نفس الوقت تحمي المعرفة وتزيد من التفاعل وتبادل الخبرات

نسخ المواضيع في المنتدي بيكون مخالف لشروط البونص وكذلك متلاك اكتر من حساب بيادي الي ايقاف كل الحسابات

اما بالنسبة للمشاركات مقابل البونص
فانت محتاج تشارك بمشاركة مفيدة قيدة بتحتوي علي معلومة مفيدة وبشرح مبسط يقدر يستويعبة كل اللي بيقراء المشاركة بتاعتك
سواء كانت موضوع او رد علي احد مواضيع الاعضاء
تبادل الخبرات في المنتدي والمشاركة في الاقسام المختلفة . واضافة موضيع حصرية وجديدة كل دة بيساهم بشكل كبير
في فرصة الحصول علي بونص اكبر