PDA

View Full Version : ماهو نظام البونص الجديد في منتدى الفوركس العربي؟

Assad
08-15-2020, 16:27
ممكن احد يفهمني ماهو نظام البونص الجديد في منتدى الفوركس العربي يعني البونص صار اسبوعي وينزل كل يوم جمعه وعملت ردود كتير في الأسبوع الماضي وجالي ٢٧ سنت فقط كيف يحسب البونص في النظام الجديد لان كنت اعرفه انا يحسب حسب قيمه الرد هل رجع نفس نظام القديم يحسب ١٠ سنت للرد ولا شو

3ar3ar
08-15-2020, 16:53
اتمنى ان يفيدنا احد لاننى لا افهم فعلا ما هو النظام الجديد فى الفوركس
انا حقا احب المنتدى ولكن من حقى ان اعرف ماهو النظام الجديد فى المنتدى
حتى اكون على دراية بما يحدث حولى
اتمنى الافادة جزاكم الله خيرا

saadashraf14
08-15-2020, 18:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته العضو المحترم تقبل تحياتي لك اولا وبالنسبه لنظام البونص الجديد فلحد دلوقتي محدش عارف حاجه والمشرفين محدش منهم أتكلم ف حاجه بخصوص البونص الجديد ولاكن من الواضح كده أن البونص بقا اسبوعى لان بونص المراجعات وصل لعدد كبير من الاعضاء واالبونص ده كان شهرى وحاليا وصل يبقا أكيد البونص بقا اسبوعى سواء المراجعات او الموسوعه او حتى بونص الغير قابل للسحب وطبعا النظام ده ليه مميزات وله عيوب ولاكن انا شخصيا افضل البونص الشهرى لان حاليا البونص بقا قليل جدا وساعات مش بيوصل حاجه مع ان يكون عامل ردود كتيره.

naif111
08-16-2020, 10:38
لازال البونص يعتمد على الشكر والجودة مثل النظام الشهري ولاكن ببساطة تم تحويلة الى نظام اسبوعي مثل الموقع الاجنبي للشركة اما عن كمية البونص التي حصلت عليها انت فاعتقد ان هذا قد يكون لسببين

-السبب الاول هو ان مشاركاتك قد لا تكون جيدة او قد لا تكون حصلت على قدر جيد من الشكر
-السبب الثاني قد يكون بسبب الانتقال الى النظام الاسبوعي والذي بسببه تعرض الكثير لنفسك ما حصل معك وبالتالي قد يتحسن البونص بعد ضبط النظام الاسبوعي بشكل كامل من قبل الفريق التقني للشركة

في كل الاحوال لازلنا في انتظار الادارة للتأكيد بهذا الشأن