PDA

View Full Version : إمكانية فتح حساب تجريبي مجاني:

Pages : [1] 2 3 4 5

mohamed aly
01-09-2014, 16:30
توفر شركات الوساطة إمكانية فتح حساب تجريبي مجاني (demo Account)، يمكنك من خلاله المتاجرة في السوق بأموال وهمية، للتدرب على ظروف السوق المختلفة والتعلم الجيد قبل البدء في المتاجرة، وتكون المتاجرة على الأسعار والأوضاع الفعلية للسوق والاستثناء الوحيد أن الأموال في الحساب التجريبي هي وهمية للتدريب فقط، وهي من أهم الميزات في سوق العملات، حيث يمكنك التدرب على السوق بالفعل والحكم عليه وعلى أدائك فيه مستقبلياً

ahmedhawash
02-14-2014, 01:27
من الاحجات المهمه اللى المبتدئ بيكون محتاج ليها

وكمان هى ممكن تكون زى الدعايا للجذب الى سوق الفوركس من خلال الحساب التجريبى اللى ممكن يستخدم للتدريب وللدعايا لمنصه الشركه

eiie
02-16-2014, 00:47
كما تميل أسعار الأوراق المالية إلى الترابط مع أسعار الأدوات المالية الأخرى أو الأسهم الأخرى. على سبيل المثال، التحرك التنازلي الكبير في أسعار مؤشر عقود s&p500 الآجلة يميل إلى أن يؤثر في أسعار بعض الأوراق المالية التي تكون حساسة لذلك المؤشر. التحرك الكبير في أحد القادة الصناعيين مثل "مايكروسوف" لدين ميول قوية للتأثير في الحركة السعرية لمؤشر "إنتل"، و هو القائد الآخر في هذه الصناعة. عندما تقوم بالتداول بالأسهم، يكون هناك فائدة كبيرة للمتداول الذي لديه إمكانية الوصول المباشر، أن يعرف، و ربما حتى يترجم، ما هي تأثيرات سعر السهم من الناحية التقنية. هذا الأمر حقيقي في الأسهم المتداولة بشكل متواصل، من أجل المحافظة على الأفضلية على الآخرين الذين يتداولون بذلك السهم.

Johnson Dwayn
02-18-2014, 20:48
هذا هو دين الله، وهذه هي العقيدة التي درج عليها سلف الأمة، وهي عقيدة أهل السنة والجماعة الإيمان بالله ورسوله، والإيمان بكل ما أخبر الله به ورسوله، والعمل بذلك قولاً وعملاً وعقيدة، عن محبة وانقياد وإخلاص وموالاة ومعاداة.

transakshan6
02-18-2014, 20:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بالفعل اخي الكريم الحساب التجريبي حساب مجاني 100% و الحساب الحقيقي __ البونص إيضا __ مجاني فقط بتدفع ثمن البطاقه اللي بتسحب منها عند اول مره تجرب تسحب ..
ربنا يوعدنا بالسحب ان شاء الله
تحياتي لك

dont
02-18-2014, 22:19
الحساب متاح لك شخص فى الفوركس
والحساب الجربى فرصة لكى نتعلم الفوركس ولك يجب ااستفادة من الحساب التجريبى

the best
02-20-2014, 01:17
ولنقل أنك مقابل كل عملية تداول خاطرت بنسبة 20% من رأسمالك الإجمالي. إذا، الأمر يحتاج إلى 5 عمليات تداول لكي تنهي على حسابك.

AHMEDALAA
02-20-2014, 01:29
الحساب الديمو شئ مهم جدا لانه عن طريقه بتتعلم عليه كل حاجة
ولما بتتعلم شئ جديد بتطبق عليه كل حاجة
لذلك لا غنى عن الحساب التجريبى ابدا
بالتوفيق لك

ahmad lord
02-20-2014, 01:30
الحساب التجريبي في كل الشركات وليس في شركه واحده وهي خطوه اساسيه للبدء في حساب حقيقي يجب المرور عليها من كل متارجي الفوركس المبتدئين

amr elking
02-20-2014, 01:31
نعم اخى الكريم هذة من اهم المميزات التى تكون فى سوق الفوركس من خلال الشركات انها
توفر لك حساب ديمو تتاجر علية تحياتى لك

Murad
02-20-2014, 01:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. اعتقد ان الحساب التجريبي له اهمية كبيرة جدا ومن الضروري ان يكون من ضمن ادوات شركة الوساطة ان يكون لديها امكانية فتح حساب تجريبي لما له من اهمية في تدريب العملاء الجدد علي التعامل مع السوق ومعرفة كيفية التداول وبناء الخطط والاستراتيجيات لمواجهه السوق

poop4
02-20-2014, 01:44
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
يمكن لك فتح حساب تجريبى فى اى وقت تشاء
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

ilyes chaieb
02-20-2014, 01:47
بالفعل جمـــــيع شركات الوساطة تتيح فرصة فتح
حساب تجريبي مجـــــــــــانا
بهدف العتلم و ممارسة العمل قبل قبل الشروع
على الحســــــــــاب الحقيقي
و هى ميزة جيدة تخدم العميل بشكل اول
تقبل مرورى

zinga6
02-20-2014, 15:45
فائز واضح هو العميل. المنافسة بين المؤسسات الطوب وقذائف هاون و
الشركات القائمة على الإنترنت قد خفضت بشكل كبير من تكاليف الاستثمار، وتمكين و

Heisenberg
02-27-2014, 05:56
السلام عليكم و رحمة الله بركاته
الحسابات التجريبية هي نعمة في هذا السوق حتي لا نكون الخسارة كبيرة
بالتوفيق للجمبيع

hunter_world
02-27-2014, 16:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرم ام بعد اخي الكريم والله من اهم مميزت السوق دا انك تفتح حساب تجريبي وتقدر تتعلم منغير ما تخسر وبكدا بتكون زو خبره بدون خساره

adoui chabane
02-27-2014, 16:34
اليسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الحساب التجريني مهم جدا جدا لكي نتعلم عليه الميزة الجيدة هي ان تتعلم على سوق حقيقي ليس وهمي او مبرمج ولكل شخص طريقة للاستفادة منه
شكرااا:profit-ar::profit-ar::profit-ar::profit-ar::profit-ar::profit-ar::profit-ar::profit-ar::profit-ar::profit-ar:

souheil abed
02-27-2014, 17:02
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخى الكريم الموضوع الذى تقدمة لا يحتوى على الية معلو مة او افادة من و جة نضرى
فرجوا منك ان تقدم مواضيع جادة و ان لا تسعى خلف البونص و بس
بالتوفيق للجميع و السلام عليكم

ahmed kabo
02-27-2014, 21:57
طبعا اخى الكريم الشركات كلها الخاصة بالفوركس لازم تتيح حسابات مجانية علشان تعرف تشتغل عليها وتجرب منصات الشركة وخلافة بالتوفيق للجميع

randa
02-28-2014, 00:43
الحساب الديمو اداه مهمه جدا ومفيده لكل متدالو فى سوق الفوركس
متاح لينا نفتح الحساب مجانا فى اى شركه ونقدر نتعلم ونتدرب من خلاله على كل شئ فى الفوركس

lamine1200
02-28-2014, 01:07
والحساب الجربى فرصة لكى نتعلم الفوركس ولك يجب ااستفادة من الحساب التجريبى

malak558
02-28-2014, 05:36
ايوه فعلا من اهم الميزات اللى الواحد لقها فى التعلم
والتدرب خلال سوق الفوركس هو امكانيه العمل خلال
حساب الديمو الحساب التجريبى لانه بيكون بالضبط محاكاه
للسوق الحقيقيه بالضبط وكمان عن طريقه بتقدر تفهم السوق ماشى
ازاى بطريقه عمليه

sara ali
02-28-2014, 10:04
بالفعل اخي الكريم الحساب التجريبي حساب مجاني 100% و الحساب الحقيقي __ البونص إيضا __ مجاني فقط بتدفع ثمن البطاقه اللي بتسحب منها عند اول مره تجرب تسحب

azizhaddad2013
02-28-2014, 16:44
انا هذه الحسابات التجريبية لها دور فعال في تدريب المبتدئين و لا بد أن يمر كل متاجر
بمرحلة تدرب على الحابات التجريبية خلال فترة لا تقل عن 6 أشهر . تقبل مروري و شكرا

moto1
02-28-2014, 16:54
كما تميل أسعار الأوراق المالية إلى الترابط مع أسعار الأدوات المالية الأخرى أو الأسهم الأخرى. على سبيل المثال، التحرك التنازلي الكبير في أسعار مؤشر عقود s&p500 الآجلة يميل إلى أن يؤثر في أسعار بعض الأوراق المالية التي تكون حساسة لذلك المؤشرهذا هو دين الله، وهذه هي العقيدة التي درج عليها سلف الأمة، وهي عقيدة أهل السنة والجماعة الإيمان بالله ورسوله، والإيمان بكل ما أخبر الله به ورسوله

heroo252
02-28-2014, 17:06
الحساب التجريبى خطوة مهمة جدا لازم يمر بيها كل متاجر فى المجال قبل
ما يفكر يفتح حساب حققيقى ويغامر بمبالغ حقيقية
والا هيلاقى نفسة عرضة للخسارة الشديدة

houdabluegolden
02-28-2014, 17:10
فعلا من الاشياء الاساسية والهامة جدا لاي متداول مبتدئ هي فتح حساب تجريبي قبل فتح حساب حقيقي
لان ده بيدربك على دخول السوق والتعامل فيه بشكل سهل ومعرفة اساليب التحليل الفني المختلفة وسهولة التعامل مع منصة الميتاتريدر

ysf4
02-28-2014, 17:49
الحساب التجريبي مهم للمبتدئ اللدي يوفر له امكانية محاكاة السوق باموال وهمية
و كدلك يوفر للمحترف امكانية اختبار اي مؤشر او استراتيجية جديدة دون تعريض حسابه للخطر

Bouani
02-28-2014, 18:24
بالفعل أخي دائما في مشكلة في المقارنة بين الحساب التجريبي و الحقيقي
و السبب هو كل أحد منهما لديه مميزات في مقابل الآخر
و في كل الأحوال انت استعمل كلاهما لتحصيل أكثر افادة
و لا تني ادارة رأس المال في الحساب الحقيقي

harimeche
03-04-2014, 03:12
وهدا من مميزات هدا الســــــــــوق الكبير

نفتح حســـــــــاب تجربي ونتدرب جيدا حتى

نتأكد من تحليلنـــا بأنه صحيح تم نفتح حساب حقيقي

تحيـــــــــــــاتي/ وبالتوفيق

zinga4
03-04-2014, 16:10
إذا كان من السهل، وأنا لن تكون كتابة هذا الكتاب، وقال انه ربما لن يكون مكتوب له.
ما أقوله الآن هو الأقرب إلى الحقيقة المطلقة سوف تحصل في سوق الفوركس،

latraaa
03-04-2014, 19:25
مشكور أخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و على المعلومات التي تطرقت إليها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك في مواضيع أخرى قيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

forexman3
03-05-2014, 02:53
مشكور ياغالى على هذه المعلومة
والحساب التجريبى من اهم المميزات والخدمات التى توفرها
شركات الوساطة للافراد والاشخاص الذين يريدون التدريب العملى
وتعلم التداول فى سوق الفوركس

gamal20
03-05-2014, 04:01
انه من مميزات الفوركس المهمه جدا انه يمكنك التدرب على حساب تجريبى مجانى بدون اى مخاطره تذكر
حتى لا تخاطر بمالك الحقيقى وانت تريد ان تتعلم وتجرب

FullyActive
03-05-2014, 04:36
الحساب التجريبى لتطبيق ما تعلمته فى الفوركس سواء تحليل فنى اوغيره
مثال النمازج السعرية واشكال الشموع وانواعها وتفهم حركة السعر
وذلك لتعطى نفسك فترة كافية لاكتساب الخبرة فى محاولة منك لتفادى الاخطاء الممكن حدوثها فى الحساب الحقيقى

fatma abdelhay
03-05-2014, 06:12
الحساب المجانى وهو التجريبى
انا بعتبره من اجمل مميزات الفوركس
لان احنى بنتعلم عليه وبنقوم بجميع التجارب عليه
شكرا لك اخى ع الموضوع وتقبل مرورى :)

اميرة نفسى
03-05-2014, 08:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اما بعد نعم اخى الفاضل ان الديمو اكاونت من الاشياء المهمه لكل مبتدئ وارجو من كل مبتدئ عدم الاسراع بترك الديمو اكاونت والمتاجرة بحساب حقيقى لكى يكون لديه وقت كافى فى التدريب على المداوله والله الموفق

SAEID MOAWAD
03-05-2014, 09:04
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
انت حقا مشكور جدا اخى الكريم فالموضوع مهم جدا و قيم وانت تبذل جهد فى شرحك متنيا لك التوفيق ولكن احب اقول انه
والحساب التجريبى من اهم المميزات والخدمات التى توفرها
شركات الوساطة للافراد
اتمنى التوفيق للجميع

محمود مرعى
03-05-2014, 12:04
توفر شركات الوساطة إمكانية فتح حساب تجريبي مجاني (demo Account)، يمكنك من خلاله المتاجرة في السوق بأموال وهمية، للتدرب على ظروف السوق المختلفة والتعلم الجيد قبل البدء في المتاجرة، وتكون المتاجرة على الأسعار والأوضاع الفعلية للسوق والاستثناء الوحيد أن الأموال في الحساب التجريبي هي وهمية للتدريب فقط، وهي من أهم الميزات في سوق العملات، حيث يمكنك التدرب على السوق بالفعل والحكم عليه وعلى أدائك فيه مستقبلياً
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ايوة طبعا مظبوط كلامك يا اخى ودى على فكرة من اهم المزايا اللى بتوفرها كل شركات الوساطة فى مجال الفوركس وهو انك تفتح حساب ديمو علشان تتعلم عليه وتطبق وتنفذ اى حاجة انت عايزها انت عايز تجربها علشان تاخد الخبرة الكافية والثقة بالنفس فى اتخاذ قرارات سريعة وانت المسئول عنها وربنا يكرم ان شاء الله

tayaa1256
03-05-2014, 12:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخيالكريم انا ممكن افتح حساب مجاني بسهوله جدا اللي هو حساب الديموا ده بسهوله من غير اي حاجه متقلقش

abdotitim
03-05-2014, 17:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضووع في غايه الاهمية استمر هكدا
بارك الله فيك على الطرح نعم بامكانك فتح حساب ديمو في المنصة الخاصه بانستا فوركس

masry928
03-05-2014, 17:34
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
من مميزاته فعلا انه مجانى
كمان بتستطيع الدخول من خلاله بقلب جامد فى سوق المال الحقيقى بدون خوف ويجب عليك حينها ان تنتبه جيدا الى ماستتعلمه فى حسابك الديمو علشان تطبقه فى حسابك العادى ان شاء الله

hatem27
03-05-2014, 17:35
السلام عليكم
شكرا لطرح الموضوع اولا
انا بحب اقرا كل المواضيع حتى لو لم تكن ذات صله بى فى الوقت الحالى ولكن قراه الواضيع عموما
تزيد من تعلم الشخص حتى لو لم تكن تحل مشكله او تعالج فهم بالنسبه لى فى الوقت الحاضر
واتنمى من الجلميع طرح مواضيع اكثر لكى تفيد من لديه خبره ومن لم يكن لديه خبر اى مبتدئ

ashrafko
03-05-2014, 18:58
الحساب التجريبى خطوة مهمة جدا لازم يمر بيها كل متاجر فى المجال قبل
ما يفكر يفتح حساب حققيقى ويغامر بمبالغ حقيقية

norur
03-05-2014, 20:31
السلام عليكم
شكرا على الموضوع يا اخي لان الحساب التجريبي لها فوائد كبيرة و خاصة في التعلم و اكتساب الخبرة اللازمة حتى نتوفق و ندخل الحساب الحقيقي بسلام

abdelaziz 10
03-09-2014, 13:45
اخي ارى ان الحساب التجريبي ممكن نضيفه الى سلسلة المميزات التي يمتاز بها الفوركس وهو ميدان للتدرب طبعا
انما الواضح ان اغلب الناس تتعامل مع الديمو بتهاون مما يجعلها لا تستفيد منه كما يلزم ولا تطور نفسها عبره

amal500
03-09-2014, 14:19
مما لا شك فيه ان تجارة الفوركس على الحساب التجريبى يمكنها ان تزود اى تاجر بالخبرة و التعلم الكافى الذى يؤهله الى التجارة فى الحساب الحقيقى الذى يؤدى الى الارباح الحقيقية فى المستقبل

hanane 123
03-09-2014, 15:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبراكته
اهلين با الا عضاء المنتدى الحلوين
ومابعـــد....
البطاقه اللي بتسحب منها عند اول مره تجرب تسحب ..
وتقبل مروري وداعا
ربنا يوفقنا
وبالتوفيق

zinga7
03-09-2014, 16:13
وقال انه يغلق الموقف. والتاجر، والذين يقومون بتصدير
بعملة أجنبية، يفتح التجارة مع بيع العملة على موقعه حساب التداول

RomanyMoreed
03-09-2014, 16:22

اماكنيه فتح الحسابات التجريبيه مهمه جدآ حضرتك كل المتاجريين الجدد لازم يفتحوا حسابات تجريبه عشان يتدربوا علي التجاره

تحياتي

ahmedmomen
03-09-2014, 16:26
فعلا الحساب التجريبي او الديمو هام جدا لكل المتداولين المبتدئين ومن لم يجرب الحساب التجريبي
لن يستطيع الدخول في السوق الحقيقي او تحقيق اي ارباح لان السوق هيبقى جديد عليه ومش هيبقى عنده خبرة كافية في هذا السوق

el andaloussi
03-09-2014, 17:44
أخي الكريم كل شركة وساطة تمكنك من فتح حساب تجريبي لكي تتدرب عليه
مدة من الزمان وعنها تقوم بفتح حساب حقيقي. ونفس المعملات في الحساب التجربي تشبه الحساب الحقيقي وشكرا.

ahmedibrahim258259
03-09-2014, 17:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الحساب التجريبي من اهم اداوت التعلم في مجال الفوركس فارجو ان كل واحد يعطيه حقه في الوقت للتعلم الكافي
تقبل مروري

didaaass
03-09-2014, 18:39
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
هذا من مميزات هذا السوق الكبير تفتح حساب تجريبى ونتدرب جيدا حتى نتاكد من تحلبلنا بأنة صحيح ثم نفتح حساب حقيقى

abdogadalla
03-09-2014, 18:44
الحساب التجريبي اهم ما يميز الفوركس لانه يتيح فرصه للمبتدائين ان يتعلموا الفوركس وان يجرب استراتيجيتهم علي هذا الحساب
التجريبي ولكن يجب علي المبتدائين الا يتسرعوا ويقوموا بفتح حساب حقيقي الا بعد فتره من العمل علي الحساب التجريبي تتراوح من 3شهور الي6شهور

zinga7
03-10-2014, 17:54
وبالتالي إغلاق التجارة الخاص، و، في نفس الوقت، إلغاء أمر الدخول الأخرى.
مثال: إذا كان لديك صفقة مفتوحة jpy شراء، والتي كنت قد اشتريت في 104.00، وكنت ترغب في تعيين
الحد وطلب التوقف،

ashraf2014
03-10-2014, 18:20
اهم ما يميز الفوركس لانه يتيح فرصه للمبتدائين ان يتعلموا الفوركس وان يجرب استراتيجيتهم علي هذا الحساب
التجريبي ولكن يجب علي المبتدائين الا يتسرعوا ويقوموا بفتح حساب حقيقي الا بعد فتره من العمل علي الحساب التجريبي تتراوح من 3شهور الي6شهور

kaa
03-10-2014, 20:20
الحساب التجريبى يكون متاح لكل شخص ادخل على موقع انستا افتح حساب تجريبى
ويجب انك تستفيد من الحساب التجريبى حتى تحصل على اكبر قدر من اخبرة

mhmd12
03-12-2014, 17:51
الحساب الافتراضى او ما يسمى بالديمو هو عبار عن وسيلة للتدريب على التجارة مجانا و بدون تكاليف فى الفوركس و يجب علينا ان نستمر فى الديمو حتى لو بنتاجر فى الحقيقى حتى نستمر فى التعلم

sendrela
03-12-2014, 17:53
بالطبع ان الحسابات التجريبه فرصه رائعه للتعلم حيث تجعل معك اموال وهميه لتحاكى بها الاموال الحقيقيه

ولذلك تستطيع ان تجرب الفوركس قبل ان تحكم على نفسك ..وايضا تتدرب على استراتيجيه تناسبك

تحيتى

doola2020
03-15-2014, 15:47
أخي الحسابات التجريبية كلها حسابات مجانية لا تدفع فيها ولا سنت لان لو في شركة بتفتح الحسابات دي بفلوس تبقي شركة نصابة طبعا

brahimtrader
03-16-2014, 18:17
سلام عليكم .بالفعل اخي الكريم الحساب التجريبي حساب مجاني 100% و الحساب الحقيقي __ البونص إيضا __ مجاني فقط بتدفع ثمن البطاقه اللي بتسحب منها عند اول مره تجرب تسحب. بالتوفيق ان شاء الله

abdelaziz 10
03-16-2014, 18:32
أخي الحسابات التجريبية كلها حسابات مجانية لا تدفع فيها ولا سنت لان لو في شركة بتفتح الحسابات دي بفلوس تبقي شركة نصابة طبعا
تماما فمن خلال اسم الحساب التجريبي يتضح انه حساب غير حقيقي ولا يمكن ندفع فيه فلوس طبعا
انما لازم الواحد يتعامل مع الديمو على اساس انه حقيقي وبجدية حتى يكون التدرب في المستوى

hunter_world
03-16-2014, 18:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي الكريم ام بعد اخي الكريم دي من اهم مميزت السوق الفوركس والي بتميزو عن اي شي اخر في التجاره وبكدا يمكنك تجنب الخساره

afillane
03-16-2014, 18:40
ليست فقط شركة انستا هي التي تمنح الحساب الافتراضي وانما كل كل الشركات التي تعما في مجال الفوركس والخيارات الثنائية

menoer1248
03-16-2014, 18:43
لا يوجد شركة لا تفر الحساب التجربي وقد كان فيما مضى من الاشياء التنافسية والاشهارية حتى اصبحت متاحة في كل الشركات
وهذا مفيد للمتداول في تحسين مهاراته في مجال التداول

kirozoka
03-16-2014, 19:45
الحسابات الديمو من أهم مميزات الفوركس
وبحافظ علي الحسابات الحقيقية من التجربة في الاستراتجيات الجدية
أو المبتدائين في عالم الفوركس من المخاطرة في الحسابات الحقيقية

brahiim 123
03-16-2014, 19:54
ومابـــعد....
كمان هى ممكن تكون زى الدعايا للجذب الى سوق الفوركس من خلال الحساب التجريبى اللى ممكن يستخدم للتدريب وللدعايا لمنصه الشركة
وداعا شكرا
وبالتوفيق

Abo Hamdy
03-18-2014, 01:00
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته اخي الفاضل بتمنالك كل خير
تقدر طبعا تفتح مليون حساب تجريبي
ف الحساب معمول للتدريب
واكيد مجاني ومش هيبقي عليه حاجة

shimaa33
03-18-2014, 01:18
اخي الكريم متاح ليك علي حسابك ان انت تفتح حساب تجريبي عادي يا اخي الكريم
ونصيحة مني لو عاوز تنجح فعلا في سوق الفوركس لازم تتدرب وتتعلم كويس على حساب تجريبي ولفترة كافية في الحالة دي ان شاء الله هتقدر تحقق ارباح كويسة جدا وتنجح في سوق الفوركس

ahmad lord
03-18-2014, 01:22
اخى انا من راى ان كان لا يوجد حساب تجريبى كان الكثير منا بداية عمله الخساره تزداد معه جدا لانه يكون غير متدرب على كيفية فتح الصفقات ويعملها استوب لوز وكدا يعنى

forex90
03-20-2014, 12:56
طبعا الحسابا لتجريربى سهل جدا فتحة وباى مبلغ تريد يمكن ان تفتحة الحساب التجريربى مهم جدا
لاى مبتداء او محترف للمبتدي لانة يتعرف على الفوركس وكيف يتاجر للمحترف لانة يجرب الاتوصيات علية قبل قفتحها على الحقيقى وايضا لتجريب اى استارتجيات جديدة

imaddidi
03-20-2014, 13:03
على سبيل المثال، التحرك التنازلي الكبير في أسعار مؤشر عقود s&p500 الآجلة يميل إلى أن يؤثر في أسعار
بعض الأوراق المالية التي تكون حساسة لذلك المؤشرهذا هو دين الله،بالفعل أخي دائما في مشكلة في المقارنة بين الحساب التجريبي و الحقيقي

Abo Hamdy
03-22-2014, 01:24
اخي العزيز بالتوفيق ليك ولينا اخي الكريم
انت تقدر تفتحه من خلال المنصة بسهولة
او من خلال موقع الشركة اللي عايز تفتح فيها

محمد أبو بكر
03-22-2014, 01:51
السلام عليكم
والحساب الجربى فرصة لكى نتعلم الفوركس
ولك يجب ااستفادة من الحساب التجريبى ...

doaa sary
03-22-2014, 02:18
دى فعلا ميزة كبيرة من شركات الوساطه الحساب التجريبى
لانى بدايتى معاه ولية الفضل ف التعلليم

mahmoud bakr
03-22-2014, 02:36
الحساب التجريبى طبعا مجانا
و كمان بتزيد خبرتك فى الفوركس اكتر

BOULBOUL22
03-23-2014, 18:01
من اهم الميزات اللى الواحد لقها فى التعلم
ازاى بطريقه عمليه

BOULBOUL2
03-23-2014, 20:15
التدرب خلال سوق الفوركس هو امكانيه العمل خلال
ازاى بطريقه عمليه

ahmed mohsen92
03-23-2014, 20:18
لابد على الاقل تشتغل على حساب الديمو
10 شهور او على حسب لحد ما تفهم كل حاجة وتحدد لنفسك اسلوب واستراتيجية
ودى اهم حاجة وبعد كدا تجرب بحساب حقيقى

hasback
03-23-2014, 20:23
بالطبع اخي الكريم وبالنسشبة للحساباتى التجريبية فقد اصبحت عادية ومعروفة لدا كل المتاجريين وعلى المتاجر ان يكون على دارية بفتح الحساب التجرؤيبي وهو امربسيط يمكن فتحه من موقع الشركة او من المتادرير مباشرة

maged mag
03-23-2014, 20:23
الســـــلام عـلـيـكـــــــم ورحـمــــــة الله تعـــالـــى وبـــركــــاتـــه
مشكور اخى على الموضوع القيم
فعلا الحساب التجريبى مهم جدا فى انه يزيد من خبرتنا بالمتاجرة والتداول دون خسارة اموال حقيقية
تحياتى لك على الموضوع المتميز

homeland
03-23-2014, 20:28
بالفعل صديقى صديق المنتدى
يوجد حساب تجريبى على انستا يمكن
ان تستخدمه بشكل جيد للتدريب على كيفيه فتح وغلق الصفقات ومتابعه الشارتات و كيفيه تحديد نقاط الاستوب لوووووز و ايضا تاك بروفيت و غيره والله الموفق مع العلم بان الصفقات ال جيده والناجحه تقوم الشركه بتنفيذها فعليا اذ ما وجدت ان صفقاتك ذات استراتيجيه جيده ومحترفه وشكرا لكم

forex90
03-23-2014, 20:31
طبعا فتح حساب تجريربى مهم جدا لاى مبتداء لكى تسطع ان يتاجر بشكل جيد ويتعلم
علية طرق التدالو الصحيحة وانصح اى مبتداء عليك ان تتارج باستخدام لاستارتجية امنة بعدي عن المخاطر

mohyedal
03-23-2014, 20:33
و الحساب التجريبي مهم بالنسبة للمبتدئ كما هو مهم بالنسبة للخبير
اذ من شانه ان يوفر له ارضية من اجل تجريب استراتيجياته فيه
قبل ان يطبقها في حساب حقيقي

awa
03-23-2014, 20:44
افضل شئ ان تحمل منصة التداول ثم من منصة التداول تحمل حساب تجريبى
و لو لديك مشكلة فممكن تحمل حساب تجريبى اخر بسهولة

afillane
03-23-2014, 21:00
الحساب التجريبي والحساب الافتراضي اصبح متوفر عند كل وليس اغلب الشركات التي تعمل في وساطة الفوركي او الاوبشنز على الواء

LTF
03-23-2014, 21:07
السلام عليكم و رحمة الله
بكل تأكيد.....لا يمكن لأي مبتدئ ان يعرض حسابه الحقيقي للخطر.....يجب اولا التدرب لفترة معينة على الديمو
و بعد اتقان استراتيجية عليه ...يمكن الدخول في الحقيقي
ربنا يوفق

kaa
03-23-2014, 21:15
نعم من حق كل تاجر فى الفوركس ان يفتح حساب تجريبى وو يكون حساب مجانى
والحساب التجريبى يكون من اجل تعليم الفوركس

msamir2013
03-23-2014, 21:15
من اهم الاشياء طبعا هى تطبيق اللى الواحد اتعلموا بدون المخاطرة براس المال

ودا اللى بتوفروا الحسابات التجريبية للمضارب حيث يتمكن من التطبيق على المنصة والتعلم وتطبيق الحاجات اللى هو اتعلمها بدون الضغط النفسى

ونتيجة نجاحك فى الحسابات التجريبية هى اللى هتساعدك انك تكون اقل ضغط فى المضاربة على الحساب الحقيقى ولكن الاهم هو اخذ الوقت الكافى فى التعلم

walid08
03-23-2014, 21:46
السلام عليكم
الحساب التجريبي المجاني من احسن التطبيقات التي تتيحها الشركات الوساطة الخاصة بالفوركس
فالحساب التجريبي يعطيك افضلية كبيرة بصفقتك مبتدا و يعلمك كثيرا قبل ان تدخل في الحقيقي

احمدل سالم 22
03-28-2014, 00:46
التجريب على حساب وهمي فيه الكثير من
المميزات التي تساعدك على فهم السوق
وتجريب الاسترتيجيات والمؤشرات
حتى تتعلم

malak558
03-28-2014, 02:52

من اهم المميزات اللى انا لقتها من خلال العمل فى سوق
الفوركس هو موضوع الحساب التجريبى الديمو لانه بيديك
الفرصه بجد تفهم السوق ماشى ازاى كمان بتتعرف على القيام بالاوامر
المختلفه الخاصه بالمنصه بشكل عملى دون ان تخسر مال حقيقى

marouansat
03-28-2014, 02:56
أكيد الحساب التجريبي يخول لك أخذ فكرة عامة عن كيفية التداول و خصوصا للمتدئين
و انصح به بشدة لبداية صحيحة في هذا المجال شكرا لك على المعلومات القيمة

محمد مؤمن
03-28-2014, 04:10
فتح حساب تجريبي مجاني (demo) في الفوركس هو أمر سهل جداً وتوفره كل شركات الوساطة تقريباً ويتم ببساطة
من خلال الدخول إلى موقع الشركة واختاير (فتح حساب تجريبي) فتقوم الشركة بإعطائك بيانات الحساب وهي رقم الحساب وكلمة المرور

a7med84
03-28-2014, 05:35
الحساب التجريبى مهم جدا للمبتدئ وحتى لغير المبتدئ

فى تجربه افكار جديده واستراتيجيات ليس من الممكن تجربتها على الحسابات الحقيقيه وبالتوفيق لك

saro123
03-28-2014, 05:43
طبعا من مميزات الشركات الوسيطة انها تسمج لك بفتح حساب تجريبى وهذا الحساب تستطيع التعلم علية
او تجربة اى شئ جديد بعيدا تماما عن اى خسائر ممكن ان تحدث

salimned
03-28-2014, 18:36
السلام عليكم نعم اخي الحساب الديمو يساعدنا كثيرا في اكتشاف هدا السوق حيث نتعلم منه
اشياء كثيرة و نختبر استراتيجيتنا لانه مشابه تماما للحساب الحقيقي الدي نعمل فيه .

ilyaselouafi
03-28-2014, 18:37
من الاحجات المهمه اللى المبتدئ بيكون محتاج ليها

وكمان هى ممكن تكون زى الدعايا للجذب الى سوق الفوركس من خلال الحساب التجريبى اللى ممكن يستخدم للتدريب

afillane
03-28-2014, 19:13
اصبح الحساب الافتراضي او ما يصطلح عليه بالديمو هو من اهم ما توفره شركات التداول لمستخدميها وزبنائهاا الكرام قصد التعرف عن السوق اولا

Hossam Samy
03-29-2014, 00:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي العزيز
الحساب التجريبي مهم طبعا للاغلب
بس لتجربة استراتيجات ف اعتقادي
مش عشان يتدرب

forex_lionz
03-29-2014, 01:34
زى ما قولت قبل كدة لو فيه فولنج حنطلع ولا لا انا قولت قانوني حطلع يبقا اطلع حتى لو مقتنع بانه صاعد مجيش فى شمعة الفولنج بتاعة الصبح اقول اطلع واجي فى بتاعة بليل اقول مطلعش مينفعش طبعا كدة انا ابقا بضحك على نفسي وعليكم

SheShe
03-29-2014, 18:04
طبعا انا شايفة ان من حق كل تاجر فى الفوركس ان يفتح حساب تجريبى
ويكون حساب مجانى والحساب التجريبى يكون من اجل تعليم الفوركس.
تقبل مروري ...

tayaa1256
03-29-2014, 18:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخيالكريم انا ممكن افتح حساب مجاني بسهوله جدا اللي هو حساب الديموا ده بسهوله من ملك المعلومات و الخبرة الكافية للتفريق ما ادا كان سوق البورصة للاسهم يشبه سوق العملات اتمنى ان اتعلم الكثير عن السوق

slow
03-30-2014, 14:01
سلام عليكم الحساب الديمو اداه مهمه جدا ومفيده لكل متدالو فى سوق الفوركس
متاح لينا نفتح الحساب مجانا فى اى شركه ونقدر نتعلم ونتدرب من خلاله على كل شئ فى الفوركس .

faridfrance
03-30-2014, 14:14
سم الله الرحمان الرحيم
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الحساب التجريبي في كل الشركات وليس في شركه واحده وهي خطوه اساسيه للبدء في حساب حقيقي يجب المرور عليها .

Hossam Samy
03-30-2014, 15:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
في شركات بتوفر حسابات تجريبية
لكن مش بتبقي مجانية وبتبقي باموال
وفي ناس كتير بيشتغلو بيها

سمير تيارت
03-31-2014, 00:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. اعتقد ان الحساب التجريبي له اهمية
كبيرة جدا ومن الضروري ان يكون من ضمن ادوات شركة الوساطة ان ي
كون لديها امكانية فتح حساب تجريبي لما له من اهمية في تدريب العملاء
الجدد علي التعامل مع السوق ومعرفة كيفية التداول وبناء الخطط والاستراتيجيات لمواجهه السوق

soooonor
03-31-2014, 00:46
بالطبع امكانية التدرب على حساب تجريبى من افضل الخدمات التى تقدمها شركات الوساطة لعملائها ليتمكنوا من التعرف على المنصة و استخدامها و اعطاء اوامر فتح الصفقات و اغلاقها و متابعى الشارت و اجراء التحيل الفنى

ahmed kabo
03-31-2014, 03:03
طبعا الحساب الديمو او التجريبى لية مميزات كتيرة ومهم جدا ولازم كلنا قبل الشروع فى اى استراتيجية جديدة نجربها على التجريبى فترة كويسة بالتوفيق للجميع

selmon
03-31-2014, 23:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم مشكور علي توضيحك لكن الحساب الديمو دا ممكن تفتحو من اي حاجا بسهوله حتي لو ملكش حساب حقيقي

gr53
04-09-2014, 18:25
بالفعل الحساب التجريبي ميزة في الفوركس فهو يتيح لكل شخص يريد العمل في الفوركس أن يتدرب على التجارة
و يطبق عمليا كل ما تعلمه و ما قرأ عنه و يتعرف من خلاله على المنصة و أدواتها و كيفية التعامل معها

afillane
04-09-2014, 18:31
الحساب الافتراضي كنز من كنوز الفوركس كيف يمكن ان تتعلم بدونه مجرد نظري فقط اما التطبيق فلا يكمل الا مع الديمو بمبلغ معقول

Mohamed Morsy
04-14-2014, 15:06
اعتقد ان الحساب التجريبي له اهمية كبيرة جدا ومن الضروري ان يكون من ضمن افضل. ادوات شركة الوساطة ان ي
كون لديها امكانية فتح حساب تجريبي لما له من اهمية في تدريب العملاء الجدد ويكون علي التعامل مع السوق ومعرفة
كيفية التداول وبناء الخطط والاستراتيجيات لمواجهه السوق.

AMLAK
04-14-2014, 15:12
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم ان الحساب التجريبي له اهمية كبيرة جدا ومن
الضروري ان يكون من ضمن ادوات شركة الوساطة ان يكون لديها امكانية فتح حساب تجريبي لما له من اهمية في تدريب العملاء الجدد علي
التعامل مع السوق ومعرفة كيفية التداول وبناء الخطط والاستراتيجيات لمواجهه السوق تحياتي للجميع

Rachiiids
04-14-2014, 16:04
كل الشركات تعطيك امكانيات فتح حساب تجريبي و التعلم فيه هناك فقط فرق بسيك
هو هل الاحسابات التجريبية خفيفة و جيدة أو لا و بصراحة الحسابات التجريبية التابعة لأنستا فوركس
فيها الكثير من المشاكل و أحيانا لا استطيع فتحها

SheShe
04-20-2014, 18:57
الحساب الديمو اداه مهمه جدا ومفيده لكل متدالو فى تجارة الفوركس
متاح لينا نفتح الحساب مجانا فى اى شركه و نقدر نتعلم و يكون من
خلاله على كل شئ فى الفوركس
تقبل مروري ...

Ammar Tayeb abdelkader
04-20-2014, 19:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

الحساب التجريبي مهم طبعا للاغلب للتدرب

تمنياتي بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

salimned
04-22-2014, 03:56
السلام عليكم نعم اخي الشركة تتيح لنا فتح حسابات تجريبية لنتعلم فيها و نكتشف
سوق الفوركس و كيف يعمل و يجب ان ننتهز هده الفرصة الجيدة و اتمنى لك التوفيق.

gr53
04-22-2014, 14:40

الحساب التجريبي مهم طبعا للاغلب للتدرب

تمنياتي بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

الحساب التجريبي يفيد الجميع مبتدئ و محترف على السواء
فالمبتدئ يتدرب عليه و يتعلم عمليا على طرق التداول و التعرف على المنصة و المحترف يجرب عليه الاستراتيجيات و النظريات الجديدة

hssouminabil
04-22-2014, 14:52
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا أخي الكريم على هذا الموضوع
الحساب الجربى لكى نتعلم الفوركس
واتمنى لك التوفيق يا اخي الكريم..

Ammar Tayeb abdelkader
04-22-2014, 15:03

الحساب الجربى فرصة لكى نتعلم الفوركس لذا يجب الاستفادة منه

بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

abdelaziz 10
04-22-2014, 22:35

الحساب الجربى فرصة لكى نتعلم الفوركس لذا يجب الاستفادة منه

بالتوفيق للجميع

تقبل مروري
والله يا اخي الناس في الغالب متسرعة للتداول الحقيقي ولو ان الديمو فرصة بين ايدينا بالمجان لنطور انفسنا فيه اولا
بالتالي حرق المراحل لا يمكن ان يجعلنا ننجح في السوق ولابذ من المرور عبر الديمو والنجاح فيه اولا قبل الحقيقي

Ammar Tayeb abdelkader
04-22-2014, 22:47

الحساب التجريبي مهم طبعا للاغلب للتجريب وعدم الوقوع في الأخطاء

بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

st2s
04-23-2014, 00:17

وكمان هى ممكن تكون زى الدعايا للجذب الى سوق الفوركس من خلال الحساب التجريبى اللى ممكن يستخدم للتدريب وللدعايا لمنصه الشركه

med5
04-23-2014, 00:18
أهلاً بكم

كما تميل أسعار الأوراق المالية إلى الترابط مع أسعار الأدوات المالية الأخرى أو الأسهم الأخرى.

على سبيل المثال، التحرك التنازلي الكبير في أسعار مؤشر عقود

الآجلة يميل إلى أن يؤثر في أسعار بعض الأوراق المالية التي

تكون حساسة لذلك المؤشرهذا هو دين الله

شكراً

محمد السيد محمد
04-23-2014, 00:27
ده طبعا شئ جميل ولا احد ينكر من فائدته في التجربة وتقليل المخاطر مستقبلا
ولكن لامفر من التجربة على حساب حقيقي ولو مصعر فهذا مفيد في التعلو كيف يمكنك ان تختبر اعصايك وعواطفك

Ammar Tayeb abdelkader
04-23-2014, 00:41
الحساب التجريبي له اهمية كبيرة جدا ومن الضروري لكسب الخبرات في الميدان
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

حليس مختار
04-24-2014, 02:01
والتدرب خلال سوق الفوركس
هو امكانيه العمل خلال
ازاى بطريقه عمليه

gr53
04-24-2014, 15:10

الحساب التجريبي مهم طبعا للاغلب للتجريب وعدم الوقوع في الأخطاء

بالتوفيق للجميع

تقبل مروري

الحساب التجريبي له الكثير من الأهمية خصوصا لمن يتعامل معه بجدية
فهو مفيد للمبتدئ و المحترف على السواء الأهم أن نتعامل معه كالحقيقي في كل شيء

kaa
04-24-2014, 17:18
التدريب على الحساب التجريبى فرصة كويسة جدا لتعليم الفوركس
الحساب التجريبى متاح لى كل تاجر من اجل ان يتعلم الفوركس

MAZROUR
04-24-2014, 17:28
نشكرك اخي الكريم على هدا الموضوع واعتقد ان من بين الاشياء الاساسية والهامة جدا لاي متداول مبتدئ
هي فتح حساب تجريبي قبل فتح حساب حقيقي لان ده بيدربك على دخول السوق والتعامل فيه بشكل سهل
ومعرفة اساليب التحليل الفني المختلفة وسهولة التعامل مع منصة الميتاتريدر بالتوفيق للجميع ان شاء الله

rojan22
04-24-2014, 17:32
السلام علیکم، نعم یا اخی حساب تجریبی هو حساب مجانی وە مفید جدا، لا بد لأی مبتدء ان یبدء من حساب تجریبی و من خلالها یصیر خبره لدا صاحب الحساب، بالتوفیق

mohamead
04-24-2014, 17:33
اخي الكريم اشكرك علي هدا الموضوع ويمكنك قتح حساب تجريبي مجاني
بكل سهولة والتدول بهي في الفور اكس متلا الحقيقي تماما وشكرا

ADILOFASKI
04-24-2014, 17:35
السلام عليكم
الحساب متاح لكل شخص فى الفوركس
والحساب التجريبى فرصة لكى نتعلم الفوركس ولكن يجب ااستفادة من الحساب التجريبى

عدي
04-24-2014, 17:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... الحساب التجريبي متوفر للجميع و هو مجاني دائما و التدريب مفتوح للجميع و بالتوفيق

lyes1977
04-24-2014, 18:16
السلام عليكم ورحمة الله
نعم اخي بالضبط تتنافس شركات الوساطة على الكثير من الامور ومن بينها الحسابات التجريبية والتي هي مهمة جدا لاي متداول في السوق مهما كان مستواه سواءا المبتدئين او المحترفين وهي فعلا تتميز بانها حسابت تدار باموال وهمية معو اوضاع السوق الحقيقة

saddem
04-24-2014, 19:01
التحرك الكبير في أحد القادة الصناعيين مثل "مايكروسوف" لدين ميول قوية للتأثير في الحركة السعرية لمؤشر "إنتل"، و هو القائد الآخر في هذه الصناعة. عندما تقوم بالتداول بالأسهم، يكون هناك فائدة كبيرة للمتداول الذي لديه إمكانية الوصول المباشر،....

INTHENAMEOFALLA
04-24-2014, 19:15
مع احترامى لكل الاراء فى موضوع الحساب الديمو فأنا لا اعترف به كتدريب على الفوركس لانه يختلف اختلافاً كبيراً وجوهرياً عن الحساب الحقيقى واذا كنت مستغرب من هذا الكلام ابدأ بالديمو وادخل على الحقيقى وانت تعرف الفرق بينهما

naoual
04-24-2014, 19:20
اخي الكريم مشكور لكن الحساب التجريبي ليس كالحساب الحقيقي لذلك اتعلم في الحقيقي افضل

عدي
04-24-2014, 23:11
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته... نعم اخي اصبح الان التداول في الفوركس متاحا للجميع حتي بدون رصد تستطيع التدرب علي الحساب التجريبي

مصطفى حمدان
04-25-2014, 00:21
بصراحة انا عن نفسى بعتبر ان افضل شىء عملته شركات الوساطة وجذب الكثير من المتداولين الى هذا السوق هى الحسابات التجريبية لانها تعطى المبتدىء خلفية عن طريقة سير العمل فى هذا السوق مما يجعله يكتسب الخبرة من خلال التعامل عليها

atmfox
04-25-2014, 00:32
حساب ديمو هو نسخة تجريبية من الحساب الحقيقي رغم أنا الفرق بينهما يكمن ف المال الحقيقي والوهمي إلا أنه يمكن الإستفادة من الحساب التجريبي في كتير من الأشياء متل تجرب عليه إستراتيجية معينة

yara alaa
05-05-2014, 05:20
بــســــم الله الــرحـــمـــن الـــرحـــيــم
الــســلام عــلـــيـــكــم و رحــمــة الله تــعــالــى و بــركـــاتــه
الحساب موجود فعلا يا اخي و هو متوافر لكل منيبحث عنه

loka
05-05-2014, 08:54
الحساب التجريبى فى التجارة على العملات مجانى فى شركة انستا و مهم جدا لاى تاجر مبتدأ فى هذا المجال للوصول الى اهدافه التى يريد الوصول اليها بسهولة كبيرة جدا

waleed hassona
05-05-2014, 11:06
اى متداول بيكون فالح اكثر من حساب تجريبى وهذا متاح طبعا للكل سواء للبدريب واكتساب المهارة
او التدرب مثلا على استراتيجيه جديده واختبارها

fatoma elsayd
05-05-2014, 11:28
السلام عليكم والله دى من افضل الاشياء اللى بتوفرها شركات الوساطه وبدون حساب تجريبى عن نفسى ماكنتش هدخل السوق
لان ماكنش ينفع اغامر بفلوس حقيقيه ف حاجه انا مجربتهاش
تقبل مرورى وبالتوفيق :yahoo::happy:

mohamed bnali
05-05-2014, 11:48
اخي المحترم الحساب التجربيبي من الاهمية بمكان لانه يشجعك ويدربك على التجارة والتداول بامواال افتراضية
زيادة على الارباح منه تستطيع سحبها وفائدته ان تتبناه وتحرص عليه كانه حقيقي وكان امواله من امواللك ومن فلدة كبدك حتى ادا ارتقيت الى الحساب الحقيقي حرصت عليه وعضيت عليه بالنواجد وفي دلك ارشاد لك
فتشجع وافتح حساب تدريبي وتداول عليه
وتقبل مروري

creatorman1978
05-05-2014, 11:52
وانا انصح كل من يفتح حساب ديمو تجريبى ان يكون حجم المال الوهمى بالحساب التجريبى هو نفسة او مقارب للمال الذى تنوى ايداعه وذلك للتدرب على نفس حجم اللوت ونسبة المغامرة والمارجن كول ...

gr53
05-08-2014, 03:37
فهو مفيد للمبتدئ و المحترف على السواء الأهم أن نتعامل به كما نتعامل مع الحقيقي

MOHAMMED EN NADOURI
05-08-2014, 09:39
على أي أساس يتم تحديد سعر الحد من الخسارة ؟
الجواب : المسألة تعتمد أساسا على تحليلك لحركة سعر العملة فقد تصل لاستنتاج بأن سعر اليورو بعد أن وصل إلى سعر
.9000 سيعود للارتفاع وعلى هذا الأساس ستقرر ش ا رءه ولكن لا يعني ذلك أن السعر عندما يصل فعلا إلى .9000 سيعاود
الارتفاع فو ا ر بل قد ينخفض أكثر بعض الشئ إلى .9890 ثم يعاود الارتفاع وقد ينخفض إلى .9875 ثم يعاود الارتفاع , فمهما
كان تحليلك دقيقاً فناد ا رً ما ستتمكن من تحديد النقطة التي يعاود بها السعر الارتفاع بالضبط ..!!

maao2004
05-08-2014, 09:57
فعلا الحساب التجريبي او الديمو هام جدا لكل المتداولين المبتدئين ومن لم يجرب الحساب التجريبي
لن يستطيع الدخول في السوق الحقيقي او تحقيق اي ارباح لان السوق هيبقى جديد عليه ومش هيبقى عنده خبرة كافية في هذا السوق

ebram
05-08-2014, 09:58
من وجه نظري ان الحساب التجريبي هو رفيق الطريق الي لازم يكون ملازممنا في كل عملنا بالسوق
لان ببساطه انا ممكن اجرب اي استراتيجيه او تحليل فني
وهنا بيكون المخاطره في التجريب عالريل ولازم اجرب عالديمو

baite
05-08-2014, 12:46
بالفعل اخي و كما يعلم الجميع فالحساب التجربى حساب مجاني وهو فرصة لكى نتعلم الفوركس
مشكور اخي كثيرا على هذا الموضوع وتقبل مروري

abdelaziz 10
05-09-2014, 13:40
بالفعل اخي و كما يعلم الجميع فالحساب التجربى حساب مجاني وهو فرصة لكى نتعلم الفوركس
مشكور اخي كثيرا على هذا الموضوع وتقبل مروري
ارى يا اخي ان الحساب الديمو نعمة من الله والشركات على المتاجر لكي لا يقع في الخسارات وهو يتعلم او يتدرب طبعا
بالتالي المهم اننا نحاول نستفيد من نعمة الديمو ولا نفكر في الربح المادي من الاول لانه نتاج العديد من المراحل طبعا

iponcho
05-09-2014, 14:16
حساب تجريبي مجاني مهم جدا قبل الدخول للحساب الحقيقي

خاصة المبتدئين
بالتوفيق لك

ahmadinho100
05-09-2014, 14:23
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته نعم يا اخي يمكنك ان تفتح حساب مجاني تجريبي في ضرف دقيقة واحدة فقط يجب عليك ان تتوفر عللى ايمايل

LAVAL
05-09-2014, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله وركاته :
الحساب التجريبىبالغ الاهمية فهو يعلمنا الكثير ويقوى خبرتنا من خلال التعلم عليه وانا بصراحة افضل انستا فوركس لانها توفر تلك الخدمة المميزة

ruse
05-11-2014, 16:16
السلام عليكم
ازاى بطريقه عمليه

---------- Post added at 03:16 PM ---------- Previous post was at 03:02 PM ----------

السلام عليكم
انا هذه الحسابات التجريبية لها دور فعال في تدريب المبتدئين و لا بد أن يمر كل متاجر
بمرحلة تدرب على الحابات التجريبية خلال فترة لا تقل عن 6 أشهر . تقبل مروري و شكرا

TheDevils
05-11-2014, 16:19
السلام عليكم
فعلا اخي الحساب التجريبي ضروري جدا لتعلم قوانين التجارة و التدرب عليه حتى تكتسب الخبرة
اللازمة للتجارة بحساب حقيقي و تحقيق الربح و هو ايضا مفيد لتجريب استراتيجيات جديدة حتى لا يكون لها تاثير على راس مالك

sara ali
05-11-2014, 16:34
السلام عليكم
هو فائدته الاولى انك الحساب الفلوس اللي جواه \
وهميه فمش معقوله انك تعمله بفلوس لا اخي

amr_gzgz2019
05-11-2014, 16:37
من رأيى الحساب التجريبى من أفضل المراحل التى ينبغى على أى متاجر انه يعدى عليها
لان المرحله ده لو معداش عليها هيخسر كتير أوى أوى بعد كده لانه مش هيكون عارف حاجه

الربح من الفوركس
05-11-2014, 16:43
الحساب التجريبى امر هام جدا ولابد من التعلم والممارسة علية للتعرف على السوق وتستفيد من الخسارة وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

eslamsallam
05-11-2014, 16:43
اخي الكريم الحساب التجريبي حساب مجاني 100% و الحساب الحقيقي البونص إيضا مجاني
فقط بتدفع ثمن البطاقه اللي بتسحب منها عند اول مره تجرب تسحب

ahmed morsy
05-16-2014, 19:42
بصراحة انا عن نفسى بعتبر ان افضل شىء عمـلته شركات الوساطة وجذب الكثير
من المتداولين الى هذا السوق هى الحسابات التجريبية لانها تعطى المبتدىء خلفية
عن طريقة سير العمل فى هذا السوق مما يجعله يكتسب الخبرة من خلال التعامل عليها
تقبل مروري

Hamdy Elhossiny
05-18-2014, 12:22
شكرا جدا جدا اخى على المعلومه الجميله دى وفعلا الحساب التجريبى هو مفيد جدا جدا وممنكن
من خلاله ان يتعلم المبتدىء طريقه التعامل مع السوق وفهمه وتطبيق الصفقات والتعامل معها

balou
05-18-2014, 12:36
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد الحساب تجريبي مجاني ١٠٠% لا يوجد حساب تجريبي بمقابل اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

benchou-ahfd
05-18-2014, 12:46
الحساب التجريبي ليس فقط للتعلم للمبتدئين و معرفة مبادئ السوق و لكن هو ايضا للمحترفين حقل تجارب يضعون فيه كل ما هو جديد من خطط و استراتيجيات و ابحاث جديدة و مقارنتها بالواقع لا النظري

BrahimForex
05-18-2014, 13:36
من مميزات الشركات هو الحساب التجريبي فالحساب التجريبي لتعلم و دراسة احوال السوق و صنع استراتيجية خاصة بك

maasofiane
05-24-2014, 15:38
هذا هو دين الله، وهذه هي العقيدة التي درج عليها سلف الأمة، وهي
عقيدة أهل السنة والجماعة الإيمان بالله ورسوله، والإيمان بكل ما أخبر
الله به ورسوله، والعمل بذلك قولاً وعملاً وعقيدة، عن محبة وانقياد
وإخلاص وموالاة ومعاداة.

abdelmoumin
05-24-2014, 16:19
السلام عليكم و حياكم الله
يا خي العزيز نعم يمكنك فتح حساب تجريبي مجاني من المنصة باختيار اليقونة في االاعلى على الجهة اليسرى و يكون ذلك مجاني لكل الناس و تعلم منه يا اخي فهو مفيد كثيرا

balou
05-24-2014, 17:01
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد تستطيع ابحث في جوجل ستجد كثير من منصات تداول التجريبية اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

ali.22595
05-26-2014, 23:44
السلام عليكم
اخي الفاضل انا انصح كل من يفتح حساب ديمو تـجريبى ان يكون حجم المال الوهمى
بالحساب التجريبى هو نفسة او مقارب للمال الذى تنوى ايداعه وذلك للتدرب على نفس
حجم اللوت ونسبة المغامرة والمارجن كول

milano007
05-26-2014, 23:54
السلام عليكم نعم أخي الحساب التجريبي يمكنك من كسب مهارات في كيفية التداوال في سوق فوركس ومن أفضل مواقع
الوساطة هي أنستافوركس هي أفضل وساطة لحد الساعة ويمكنك التداول في السوق فوركس

poop3
05-26-2014, 23:55
اهلا وسهلا بكم اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام
نعم اخى الكريم شركات الوساطه توفر ميزه الحسابات التجربيه
بالتوفيق للجميع هنا ان شاء الله

Ammar Tayeb abdelkader
05-27-2014, 00:06
فعلا من الاشياء الاساسية والهامة جدا لاي متداول مبتدئ هي فتح حساب تجريبي قبل فتح حساب حقيقي
تقبل مروري تحياتي للجميع
بالتوفيق للكل

zezo-89
05-27-2014, 00:11
هذا من مميزات هذا السوق الكبير تفتح حساب تجريبى ونتدرب جيدا حتى نتاكد من تحليلنا بأنة صحيح ثم نفتح حساب حقيقى
تمنياتي بالتوفيق للجميع

Jo.Cena
05-27-2014, 00:26
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
لابد ان يكون الحساب التجريبي مجاني واذا كان بمبلغ ما فلماذا تقوم بعمله اذا كنت قادر علي انشاء حساب حقيقي وخاصية سحب الربح سيكون موجود

abo heba
05-27-2014, 00:54
اهلا بك
من اهم واقوى المميزات التى لدى شركات الوساطه هى الحسابات الديمو التجريبيه للتعلم عليها واختبار الاستراتيجيات
والمؤشرات والاكسبيرتات سواء فى التداول او عمل باك تيست لفترات سابقه

mohamed kajoo
05-27-2014, 01:55
نعم يا اخى كلامك مظبوط مائه بالمائه وشكرا لك كثيرا على موضوعك يا اخى
والله الكريم والموفق

anamoody
05-27-2014, 04:35
اخى الكريم طبعا الحساب التجريبى مهم جدا لان من خلاله تستطيع ان تختبر استراتيجيات او تتعلم من خلاله فى البداية
و هو مفيد جدا للمبتدئين الذين يريدوا ان يحصلوا على الخبرة سريعا
تقبل مرورى

moh721
05-27-2014, 06:05
هى من اهم مزايا الفوركس حيث ان الحسبا التجريبى فرصة لكل تاجر لمى يبدا فى الفوركس وتعلم
وانا افضل انى اخذ الوقت الكافى فى الحساب التجريبى لكى اتعلم

salmawar
05-27-2014, 14:32
الــســـلام عــلـــيــكــم ورحــــمــــة الله
مـــرحـــبـــا اخـــاوانـــــي الــــكـــــرام
اجل اخي الحساب التجريبي هو متوفر مجانا واصلا لو كان الحساب التجريبي بالفلوس لكانت الناس تفتح حساب حقيقي احسن :)

xdorex
05-27-2014, 14:52
الحساب التجريبي اهم خطوه في حيات المتاجر اي ان الحساب التجريبي يقدم له خدمات مجانيه يمكن ان تتعلم كل الامور المتعلقة بالمتاجره
في وقت وجيز جدا ادا بدلت جهد اكبر لدالك يبقى الحساب التجيبي هو الافضل دائما شكر الك

aymanso
05-27-2014, 14:54
السلام عليكم اخى الحساب التجريبي هو اهم نقطة فى بداية هذا المجال حيث يجعللك تعيش كانك فاتح حساب حقيقي ويجب ان تدرب علية جيدا وتفتح صفقات كثيرة وتمارس اتلحليل الفنى للازواج ومعرفة التوقعات على الازواج وعندما تتمكن من كل ذلك ممكن فتح حساب حقيقي

ahmedibrahim258260
05-27-2014, 15:12
بسم الله الرحمن الرحيم الحساب التجريبي من اهم ادوات المتاجر في بداية مشواره واثناء التجارة على الحساب الحقيقي لانه بيطبق عليه مايتعمله او يصادفه من استراتيجيات
تقبل تحياتي

rami007
05-27-2014, 15:12
السلام عليكم
والحساب الجربى فرصة لكى نتعلم
الفوركس ولك يجب ااستفادة من الحساب التجريبى
سلام تحياتي
بتالوفيق

rojan22
05-27-2014, 15:14
السلام علیکم، نعم یا اخی حساب تجریبی هو حساب مجانی وە مفید جدا، لا بد لأی مبتدء ان یبدء من حساب تجریبی،
و ذالك بهدف الحصول علێ مهارات تجاریه، بالتوفیق

payza
05-29-2014, 15:20
اظن اخي
هو حساب الديموا ده بسهوله من ملك المعلومات و الخبرة الكافية للتفريق ما ادا كان سوق البورصة للاسهم يشبه سوق العملات

--------------------------------------------------------------

ehab_salah
06-05-2014, 21:43
انا هذه الحسابات التجريبية لها دور فعال في تدريب المبتدئين
ولا بد أن يمر كل متاجر بمرحلة تدريب على الحابات التجريبية
خلال فترة لا تقل عن 6 أشهر .. تقبل مروري ..

GM.LAVAL
06-06-2014, 08:45
السلام عليكم وحمة الله تعالى وبركاته مرحبا إخوانى الكرام .
بالفعل فهذه ميزة رائعة فى الكثير من شركات الوساطة وصدقنى يا اخى الفاضل الحساب التجريبى بالغ الاهمية لكل باحث وطالب للعلم والخبرة فى الفوركس فهو يوفر لنا فرص كثيرة لنصل بها للنجاح إن شاء الله بدون خسائر مادية

nivenomar66
06-06-2014, 12:23
ايوة فعلا كتير من شركات التداول تتيح لك فرصة عمل حساب او فتح حساب تجريبي ديمو قبل البدأ فى فتح حساب حقيقي وفى الحساب الديمو توفر لك مناخ الحساب الحقيقي فتستطيع التمرن والممارسة كما لو كنت تعمل فى حساب حقيقي لتتعلم وتتجار من دون خسارة اى اموال حقيقية الامر الذى يسهل عليك تعلم الفوركس بل واحترافه ايضا.

gr53
06-15-2014, 01:16
فهو مفيد للمبتدئ و المحترف على السواء الأهم أن التعامل معه كما نتعامل مع الحقيقي

anassdr2
06-15-2014, 02:05
هذا هو دين الله، وهذه هي العقيدة التي درج عليها سلف الأمة، وهي عقيدة أهل السنة والجماعة الإيمان بالله ورسوله، والإيمان بكل ما أخبر الله به ورسوله، والعمل بذلك قولاً وعملاً وعقيدة، عن محبة وانقياد وإخلاص وموالاة ومعاداة.

ahmed20020
06-15-2014, 02:13
الحساب الديمو من أساسيات تعلم الفوركس لاي مبتدئ فهو مجاني مئة بالمئة ومن خلاله تقدر تدرب علي كل حاجة بتتعلمها جديد حتي الاشخاص المحترفين لما بيبقوا معاهم إستراتيجة جديدة وعايزين يختبروها أول حاجة بيروحولها هي الحساب الديمو فهو لاغني عنه طوال مشوارك في الفوركس

WASEM DALLOUL
06-15-2014, 02:38
السلام عليكم
شكرا لك يا أخي الكريم على هذه المشاركة الجيده والمفيده حول الحساب التجريبي وبارك الله فيك وجزاك الله كل خير
وبالتوفيق للجميع

eslamsallam
06-28-2014, 01:05
اشكر من صنع هذا الحساب الديمو
اللى بيساعد الناس علي التعلم من خلالة
انا اتعلمت من الكتير الحمدلله وفتحت
حساب حقيقي
.................................

hunter_world
06-29-2014, 19:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم دي مميزات الفوركس انك تفتح حساب تجريبي تتعلم عليه بدون خساره

bing99
06-29-2014, 19:33
السلام عليكم
الحساب التجريبي المجاني من احسن التطبيقات التي تتيحها الشركات الوساطة الخاصة بالفوركس
فالحساب التجريبي يعطيك افضلية كبيرة بصفقتك مبتدا و يعلمك كثيرا قبل ان تدخل في الحقيقي

examido300
06-29-2014, 19:34
صحيح كما تميل أسعار الأوراق المالية إلى الترابط مع أسعار الأدوات المالية الأخرى أو الأسهم الأخرى. على سبيل المثال، التحرك التنازلي الكبير في أسعار مؤشر عقود s&p500 الآجلة يميل إلى أن يؤثر في أسعار بعض الأوراق المالية التي تكون حساسة لذلك المؤشر. التحرك الكبير في أحد القادة الصناعيين مثل "مايكروسوف" لدين ميول قوية للتأثير في الحركة السعرية لمؤشر "إنتل"، و هو القائد الآخر في هذه الصناعة. عندما تقوم بالتداول بالأسهم، يكون هناك فائدة كبيرة للمتداول الذي لديه إمكانية الوصول المباشر، أن يعرف، و ربما حتى يترجم، ما هي تأثيرات سعر السهم من الناحية التقنية. هذا الأمر حقيقي في الأسهم المتداولة بشكل متواصل، من أجل المحافظة على الأفضلية على الآخرين الذين يتداولون بذلك السهم.

mrjalilo
06-29-2014, 19:36
السلام عليكم الحساب التجريبي هو من افضل الادوات الخاصة بالتعليم
فهو كالحساب الحقيق تماما مع صفر خسارة وتعلم واكتساب خبرة يعني
تعمل فيه لمذة معتبرة وعندما تحس نفسك لاباس توجه لحساب حقيقي.

maao2008
07-14-2014, 15:08
السلام عليكم
بالفعل الحساب التجريبي هو الخطوة الاولي والاساسية للوصول الي الحساب الحقيقي
وكل شركات الوساطة بها حساب تجريبي وحساب حقيقي
وربنا يوفق الجميع

mounim1994
07-14-2014, 15:20
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اهلا وسهلا بكم اخي الفاضل
شكرا جزيلا على هده المعلومة الرائعة و بالتوفيق

afillane
07-14-2014, 15:38
اكيد فبعد المنافسة الشرسة بين شركات الوساطة اصبحت كل منها تسعى الى تقديم افضل الخدمات ومن بينها مجانية الحساب الافتراضي

ynwa1892
07-14-2014, 15:45
السلام اخي
نعم فالحساب التجريبي من اهم المراحل التي يجب ان يمر عليها المضارب لكي يتمكن من اتقان لغة المنصة واوامرها
وانصحك ان تتفتح حساب تجريبي برصيد صغير لكي تتعلم جيد ويكون اقرب للحساب الحقيقي

yassineDZ
07-14-2014, 15:57
السلام عليكم
الحساب التجريبي فكرة رائعة و افضل وسيلة للتعلم وتطبيق المعارف النظرية التي تعلمتها في الواقع . وهي افضل حل للمبتدأ لحماية امواله من الدخول في مغامرة مجهولة

ramdani
07-14-2014, 16:04
السلام عليكم اخي الكريم تتيح الشركة إمكانية فتح حساب تجريبي مجاني على منصة التداول يمكنك التدرب والتعلم قبل دخول السوق

maha elsayed
07-14-2014, 16:10
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته معلومات رائعه عن
فتح الصفقات فى الحساب الحقيقى عموما يا اخى تقبل تحياتى يا ريت

baite
07-14-2014, 16:50
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته,نشكر جميع الاخوان على المواضيع الشيقة و المفيدة.
الحساب التجريبي هو دعم كبير للمبتدئين في الفوركس
و اتمنى من الله ان يوفق للجميع ان شاء الله .

yacrao
07-14-2014, 16:57
طبعا هاذه الخدمة يقدمها اغل بالعملاء في الفوركس وهي حق للمتاجر ان تتوفر له وهذا يسمح له بالتعلم خارج خطر الخسارة وشكرا لك اخي الكريم على الموضو ع

Mosa AL-Haj
07-14-2014, 17:40
السلام عليكم و رحمة الله
سوال جميل ضروري
طبعا حساب مجاني 100 بالميه
واتمنى لك التوفيق والنجالح والى الامام

redaabbas2014
07-14-2014, 17:47
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته هذا الحساب يستخدمنه الاشخاص المبتدئين فى عمليه دراسه الفوركس
لا يسبب لك اى مشكله سؤاء بالخساره ابداء اما بالمكسب فزوق بما تعمله فى هذا الربح وربينا معنا ان شاء الله

maha elsayed
07-14-2014, 17:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركات نعم يا اخى يمكنك فتح حساب
تجريبى عليه والمتاجره والتدريب عليه عموما تقبل تحياتى

kachary
07-14-2014, 17:53
بارك الله فيك اخي الكريم على الموضوع وبصراحة الحساب التجريبي مفيد للغاية ويلعب دور مهم
في البداية ولا اعلم كيف سيتاجر المبتدئين على الحقيقي ادا فوتوا التعامل معه

s3tbmmaroc
07-14-2014, 18:03
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
demo هو قنطرة للوصول الى مستوى جيد في التداول الحقيقي يمكننا أن نعتبره تدريب و كسب خبرة أكبر في هذا المجال

keraunos3
07-14-2014, 18:07
السلام عليك أخي
لذلك لا غنى عن الحساب التجريبى للتعلم

Rachiiids
07-14-2014, 22:20
الكل يعرف هذا الشيء لكن الشيء الدي لا يعرفه اجميع
هو ك يضع من راس المال في الحساب التجريبي تراه عمل 3000 دولار و عندا يدخل في الحقيقي
يدخل ب 100 دولار و هنا الأوضاع تحتلف

farouk100082
07-14-2014, 22:25
ان الحساب التجريبى من افضل الاشياء التى تحصل عليها لانم
يعتبر بمثابة الاحتكاك الحقيقى لهذا السوق

karam22
07-14-2014, 23:14
الف شكر خي علي المجهود الوافر والكبير في عرض المعلومات التي جائت في مقالك الممتاز والحسابات الديمة من اكبر واكثر الاشياء المساعدة للمتاجر الناجح

DABDOUB
07-14-2014, 23:40
يمكنك ان تفتح ما تريد من الحسابات التجريبية يا اخي
دون قيود و المبلغ الذي تريده صغيرا ام كبيرا و الافضل صغير حسب راس المال الذي ستتاجر به

Mosa AL-Haj
07-15-2014, 01:40
السلام عليكم و رحمة الله
سوال جميل ضروري
انا جديد في مجال الفوركس
ولا اعلم في الموضوع

rami007
07-15-2014, 03:03
السلام عليكم
حساب الديمو اداه مهمه جدا ومفيده لكل
متدالو فى سوق الفوركس
متاح لينا نفتح الحساب مجانا فى اى شركه
ونقدر نتعلم ونتدرب من خلاله على كل شئ فى الفوركس
شكرا لك
بالتوفيق

gr53
07-24-2014, 01:34
فهو مفيد للمبتدئ و المحترف على السواء الأهم أن التعامل معه بجدية كما الحقيقي

Mosa AL-Haj
07-25-2014, 06:07
السلام عليكم و رحمة الله
سوال جميل ضروري
انا جديد في مجال الفوركس
ولا اعلم في الموضوع

abdelaziz 10
07-25-2014, 21:05
نشكر الشركة فعلا على توفير الحسابات التجريبية لانها ببساطة اساس التعلم الحقيقي والتدرب
انما للاسف البعض من الجدد لا يمر عبر الديمو ولو انه الميدان الاساسي لاتقان التداول

BOULBOUL2
07-26-2014, 19:57
التدرب خلال سوق الفوركس هو امكانيه العمل خلال
ازاى بطريقه عمليه

eslamsallam
07-29-2014, 13:39
بالفعل اخي الكريم الحساب التجريبي حساب مجاني 100% و الحساب الحقيقي
__ البونص إيضا __ مجاني فقط بتدفع ثمن البطاقه اللي بتسحب منها عند اول مره تجرب تسحب ..
تحياتي لك

magic777
07-29-2014, 16:22
فهو مفيد للمبتدئ و المحترف على السواء الأهم أن التعامل معه بجدية كما الحقيقي

طبعا بس ده للي عاوز يستفيد منه بالفعل ولكن قليل اوي الي بيعرف يستفيد من الحسابات الديمو دي للأسف اخي وكتير بيكونوا
متسرعين هنا وعاوزين يكسبوا وخلاص بدون خبره

sharshabil
07-31-2014, 23:07
طبعل كل الشركلت كن انتفتح عندهل حساب تجريبي
حتى تشجعك على الدخول الى الفوركس و تجريب السشراء و البع في العملات و هن مفيد الى درجة ما

dockerz
07-31-2014, 23:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم الامكانيه دي بتعطينا فرصه اننا نشتغل ونتعلم بدون ما نتحمل اي خساره

nabil f
08-01-2014, 00:04
اي شركة وساطة مثل انستا فوركس تعطي لعملائها المحتملين او اي شخص يريد فتح حساب تجريبي مجانا وبرصيد وهمي
شكرا تقبل مروري

gr53
08-09-2014, 12:14
فهو مفيد للمبتدئ و المحترف على السواء الأهم أن تتعامل معه بجدية كالحقيقي

ANIS OUERFELLI
08-18-2014, 11:48
السلام عليكم
أخي الكريم ان كنت مبتدأ فهذا ما يلزمك حساب تجريبي
مجاني او مايسمى ديمو فهو يضع أموال وهمية تمكنك
من المتاجرة متاجرة حقيقية
لاختبار نفسك

marem2007
08-18-2014, 12:10
طبعا هذة ميزة كبيرة جدا امانية فتح حسابي تجريبي مجاني باسعار عالمية حقيقية لان في شركات كيرة جدا بتعملها بفلوس كتير

Wassa04
08-18-2014, 12:47
مرحبا اخي الكريم فعلا خاصية الحساب التجريبي
خاصية مميزة بالنسبة للفوركس شكرا لك على هدا الموضوع تقبل مروري

AMLAK
09-06-2014, 20:49
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخي الكريم نعم اخى الكريم هذة من اهم المميزات التى تكون
فى سوق الفوركس من خلال الشركات انها توفر لك حساب ديمو تتاجر علية تحياتى لك بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

tedjboyka
09-08-2014, 14:48
بالفعل اخي الكريم الحساب التجريبي حساب مجاني 100% و الحساب الحقيقي __ البونص إيضا __ مجاني فقط بتدفع ثمن البطاقه اللي بتسحب منها عند اول مره تجرب تسحب ..
تحياتي لك

mody555
09-08-2014, 14:49
وعقب اختراق مستوى الدعم، بإمكان التاجر توقع تواجد مستوى دعم آخر عند النقطة التالية التي تمركز فيها المشترون.

أسماء نعناع
09-08-2014, 14:51
الحساب الديمو هذا حاجة مهمة جدا بتمنجها شركات التداول بدونها هتدخل على الحساب الحقيقي وهيكون صعب لانم مش هتبقى عارف طريقة العمل

mohamedsaber
09-08-2014, 16:12
بالطبع اخي الحساب التجريبي مهم جدا لانه يدرب المبتديء علي التداول في سوق الفوركس مجانا بدون اموال حقيقية ، استخدامات الحساب التجريبي كثيرة منها تطبيق ما تم مشاهدته من دروس وشروحات ، ايضا من خلاله من الممكن ان نعالج مشاكلنا عن طريق التدريب مثل الطمع وعدم ادارة رأس المال بحكمة
تقبل مروري اخي

forexmonim
09-08-2014, 16:16
نعم اخي الفاضل كلامك صحيح و شكرا لك على التوضيح و ننتطر منك
الكزيد من المواضيح المفيدة و القيمة و شكرا جزيلا لكم

amermazzen
09-08-2014, 16:30
السلام عليكم ورحمة الله الحساب التجريبي في كل الشركات وليس في شركه واحده وهي خطوه اساسيه للبدء في حساب حقيقي يجب المرور عليها من كل متارجي الفوركس التعلم الجيد على الحساب التجريبي مفيد جدا في كسب الخبرة التي تساعد في المتاجرة الحقيقية.

forexachraf
09-08-2014, 17:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته , اخي الفاضل
فيما يتعلق بموضوعك نعم يمكنك فتح حساب التجريبي , بالتوفيق و النجاح

payoneer
09-08-2014, 17:44
يمكنك فتح سحاب تجريبي في انستا فوريكس حيث تاخذ بونص خيالي وليس حقيقي يمكنك من خلاله التداول والربح او الخساره من دون ان تتحمل تكاليف ذلك العمل

undertaker47
09-08-2014, 18:13
اخي العزيز الحساب التجريبي ضروري لكل مبتدا و هو
اساسي لمعلرفة اساسيات التعامل مع الفوركس و اوامر المنصة

eslamsallam
09-08-2014, 18:43
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته

AMLAK
09-16-2014, 21:04
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم بالطبع امكانية التدرب على حساب
تجريبى من افضل الخدمات التى تقدمها شركات الوساطة لعملائها ليتمكنوا من التعرف على المنصة و استخدامها و اعطاء اوامر فتح الصفقات
و اغلاقها و متابعى الشارت و اجراء التحيل الفنى بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

downlaod1
09-16-2014, 21:05
تحياتي لك

Ahmed Taher M
09-17-2014, 11:39
لذلك لا غنى عن الحساب التجريبى ابدا
بالتوفيق لك

ProForex
09-17-2014, 13:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالفعل أخي الكريم 'ن أهم مميزات الشركة الحساب التجريبي مهم جدا في الفوركس وفي التعلم