PDA

View Full Version : كيف سمعت بالفووركس...ومند متى وانت تعمل فيه

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14

salichou
10-30-2014, 22:35
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين محمد صلي الله عليه و سلم اما بعد
بالنسبة لي انا سمعت بالفوركس من خلال بحثي في الانترنات عن الربح

oday4ever
10-30-2014, 23:10
شكرا على الموضوع الجميل
عن نفسي سمعت عن الفوركس في أحد المنتديات
لازلت في مرحلة التعلم والتجريب
والله يوفقنا جميعا

if1
11-01-2014, 08:57
انا كنت قد سمعت بالفوركس منذ فترة قصيرة تقريبا شهر او اكثر بقليل في احدى
المنتديات العربية و منذ ذلك الوقت و انا اتعلم اساسيات المتاجرة و ابحث عن استراتيجية جيدة

DABDOUB
11-01-2014, 17:13
في الحقيقة اكتشفت الفوركس قبل 3 اشهر من الان لكن لم اعطه اهتماما انذاك
ومن خلال المنتديات ومشاركة الاعضاء والدعاية القوية للفوركس قررت اكتشاف هدا العالم

mohyedal
11-01-2014, 17:18
وسائل الاعلام و الميديا في الوقت الحالي اكثر
انتشارا و فعالية من قبل و الحديث عن الفوركس يصل
الى الجميع في رمشة عين و لا يكون الفرد في حاجة
الى الذهاب الى الخبر بل ان الخبر ياتيه الى حيث هو

Wassa04
11-06-2014, 19:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم بالنسبة لي سمعت بالفوركس
عن طريق النت بالتوفيق لك تقبل مروري

speeder
11-09-2014, 02:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
و من العديد من المواقع ومحركات البحث
تقبل مروري و بالتوفيق إن شاء الله

masry928
11-09-2014, 03:04
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الكريم انا سمعت عن الفوركس ايام الجامعه وقد شرحه ليا احد الاصدقاء ولقد جذبنى بحديثه ومن حينها فانا احب الفوركس جدا

kimo.san
11-09-2014, 03:20
سمعت بالفوركس من العديد من الاشخص والاصدقاء الى هما قدرو يفهمونى المجال بشكل كبير اوى وانى قدرت اطور من نفسى فى مالجال دا بعد معرفت اساسياته بشكل كبير بس وانشاء الله بالتوفيق للجميع شكرا لكم

ahmed mahmoud abdelhady
11-09-2014, 06:13
من احد اصدقائي الذين يمتاذون بالاسكافيه
من الامس بدأت الشغل فى هذا المنتدي
والله ولي التوفيق ^_^

---------- Post added at 01:43 AM ---------- Previous post was at 01:43 AM ----------

من احد اصدقائي الذين يمتاذون بالاسكافيه
من الامس بدأت الشغل فى هذا المنتدي
والله ولي التوفيق ^_^

---------- Post added at 03:13 AM ---------- Previous post was at 01:43 AM ----------

اهتم الى الى البيع بالعمولة فكانت النتائج لا باس بها

لكن حين قرات عن الفوركس تركت هده الاشياء التي اسميها تافهة

و اهتممت بالمجاال مند حوالي سنة تقريبا و تحسن مستوايا تدريجيا و الحمد لله

اتمنى لك التوفيق..

zouhirflava
11-09-2014, 13:20
طبعا المنتديات العربيه كانت ومازالت اقوى طريقه لانتشار الفوركس
سمعت عنه منذ اكثر من سنتين ومازلت اكافح معه

breakss08
11-11-2014, 18:08
السلام عليكم انا سمعت عنه من مدة طويلة و لكن لم اكن اهتم به لديق وقتي و كنت مهتم كثيرا بالشركات الاعلانات التي تنصب على الناس
و في ايام سعرت باحباط ومهما فعل في النت لا تربح سوي سنتات معدودة و لافت انتباه مجال الفوركس و هو المجال اكثر ربح

mayali
11-13-2014, 12:59
هو الفوركس اكيد ان الكل تعرف عليه من المنتديات ان لم اقل اغلب المتاجرين
و المدة التي يمكن ان نقولها انه يتاجر في الفوركس فلا اعتقد انها ستفيد في شيئ ، لان المدد تختلف و لكن الخبرة هي الاهم

antonioforex
11-13-2014, 16:59
السلام عليكم
بالنسبة لي اخي سمعت عن الفوركس عن طريق اليوتوب و تعلمته هناك في القنوات التعليمية
و بعدها فتحت حسابا في شركة انستا و انا اعمل بها لحد الان.

sasa11
11-15-2014, 14:06
في الحقيقة اكتشفت الفوركس قبل 3 اشهر من الان لكن لم اعطه اهتماما انذاك
ومن خلال المنتديات ومشاركة الاعضاء والدعاية القوية للفوركس قررت اكتشاف هدا العالم

ali 9
11-15-2014, 14:06
انا سمعت عن الفوركس من واحد صاحبى واستغربت الكلمة فى الاول لكن حبة حبة بدات اقرا
عنها اوفهم يعنى ايه فوركس وهو ساعدنى بكتب كتير والكلام ده كان من سنتين تقريبا

dellos
11-15-2014, 14:07
السلام عليكم
مرحبا اخي العزيز سمعت عن الفوركس في اول مرة عن طريق دعاية في الانترنيت ومند 3 سنوات وانا في هدا المجال اتعلم
تحياتي لك

ahmedmano
11-15-2014, 14:11
اخي الكريم السلام عليكم
سمعت بالفوركس عن طريق
احد اصدقائي لم اكن مصدقا له في
البدايه و لكن عندنا رايته صدقته
و اتعامل فيه منذ 4 اشهر

chouaib1
11-15-2014, 19:25

wallo
11-15-2014, 20:18
انا صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في
كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة و نصف
تحياتي

payza
11-15-2014, 21:27
والله اخي سمعت بالفوركس عن طريق صديق لى
وبدأت اتعلمه منذ اربع سنوات والى الان انا فى
الربح االحمد لله ...............................

mida2014
11-15-2014, 21:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم انا سمعت عني الفوركس من خلال المنتديات والشركات الربحية
تقبل مروري اخي الكريم

mehdi10
11-15-2014, 21:33
سمعت بالفوركس من خلال بعض مواقع التواصل الاجتماعي
بدأت الفوركس مند شهر تقريبا ولا زلت في مرحلة التعلم
بالتوفيق للجميع

al.hany
11-18-2014, 01:54
سمعت بالفوركس من خلال احد الاصدقاء القربين منى والى قدرو يفهمونى الوفركس بطريقه سهله مم كان الحافز الى ان ادخل فى الفوركس بصوره كبيره وف شكرا لك وانشاء الهل بالتوفيق لك كل التحيه والتقدير

allh
11-18-2014, 02:34
اخى هو الى ليه علاقه قويه اوى بالفوركس وانا حبيت انى ابقا زيه علشان لقيته مهتم جدا النوضوع دا وان فعلا الموضوع لقيته يستاهل انك تخش المجال دا وتتعلم يه بطرقه كويسه اوى ف بالتوفيق اخى العزيز

the one
11-19-2014, 18:39
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
انا سمعت بالفوركس منذ شهرين تقريبا و بدات في المتاجرة على التجريبي منذ اسبوعين

mooor
11-19-2014, 18:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
انا اتعرفت علي الفوركس عن طريق احد الاصدقاء و الان انا اكمل ال4 شهور
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

balou
11-19-2014, 19:12
انا سمعت عليه في عام 2010 اخي
و انا انا صغير و لا كنت اكترث به
و بعدين بدأت عمل فيه ترة ثم ابتعد
و هأنا اعود اكثر من قبل لكن تحت قيد تجربة

اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

sameas
11-19-2014, 19:43
من خلال اخى وصدقيى هو الزى كان ليه تعامل كبير اوى بالفوركس وان دا ا لى خلانى اخش اجرب واعيش اول تجربه لى فى الفوركس وهى من خلال الشهر دا وانا حاليا اعيش اول تجربه لى فى مجال الفوكس وانشاء الله تبقا تجربه ناجح

خيرالدين مهدي
11-19-2014, 19:49
السلام عليكم
انا اعرفت عن الفوركس عن طريق صديق
انا عندي 8 ستوات فوركس من سنة 2006
انقطعت لفترة بسبب ضروفي الخاصة لكن الان رجعت وبقوة ان شاء الله
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته

اتمنى ان تكوونوا في تمام الصحة و العافية

كما قراتم في العنوان اخواني اريد ان اسالكم
اولا : كيف سمعتم يالفوركس
تانيا :مند متى وانت تعمل فيه

شاركنا رايك

mor
11-19-2014, 22:54
سمعت عن الفوركس من احد من اصدقائي
ومنذ عام كامل وانا اعمل في سوق الفوركس واسعى للتدريب والتعليم الجيد حتى اصل فيه الى ما اريده

hichamhiya
11-22-2014, 17:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أعزائي اخواني أخواتي الكرام
لي الشرف أن أكون عضوا جديدا معكم في هدا المنتدى الرائع والشيق والدي يحتوي على الكثير من المعلومات التي تفيدنا جميعا
وأشكرك أخي الكريم على موضوعك الرائع هدا .كما أشكر الأصدقاء المشركين بتعليقاتهم وبافاداتهم لنا
وشكرا

amenaali
11-23-2014, 09:39
لقد سمعت عن هدا المجال مند حولي السنتين لاكن لم اهتم به الى ان دخلت احد المنتديات العربية مند شهر تقريبا و اثار انتباهي فيه
موضوع عن الفوركس فاعجبني الفوركس وبدات البحث عن الفيديوهات و الكتب و مازلت اتعلم

monayaa
11-23-2014, 09:39
صراحة يا اخى سمعت عن الفوركس من فترة ولكن لم ابدا فى العمل فيها منذ سمعت بها لان فى البداية كانت الفوركس مش مشهورة قوى ولا سهل التعامل معها مثل وقتنا الحاضر حيث ستجد ان فى الفترة الاخيرة عدد المتداوليين زاد وفى زيادة دائمة

hakim12
11-23-2014, 17:20
انا سمعت عن الفوركس بطريقة غريبة او من الممكن ان تقول بلصدفة
ولكنى احبب ان اتعرف على هذا المجال ورايتة ان جيد ولكن بية كثير من المخاطر
ولكنى احببتة واحببت ان اتعلمة اكثر واتاجر فية لكى اكسب منة

marina
11-23-2014, 17:24
بالنسبة لي عرفت الفوركس عن طريق الأعلانات في المواقع,فعجبني هذا المجال لأنه عمل من السهولة القيام فيه وانت جالس في البيت ولا يحتاج الى اي مجهود,بل يحتاج الى تعلم قواعد الفوركس وتعلم بعض استراتيجات المتاجره

realyone
11-23-2014, 17:25
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
بالنسبة لي عرفت الفوركس من الأعلانات بمواقع الأنترنيت وقلت لنفسي اجرب هذا المجال الجديد
بس للأسف في البدايه جربت بدون مااتعلم وخسرت اول حسابي فتحته مع شركه
تحياتي لك

benchou-ahfd
11-23-2014, 17:42
انا في الفوركس منذ ستتة اشهر تقريبا فعليا لا اتعدى اربعة اشهر وتعرفت عليه عن طريق احد الاصدقاء الذي دلني عليه و حسنه لي مع اني كنت لا احبذ الفكرة و لكن مع الوقت اندمجت معه و صار الامر عاد بالنسبة الي

abdellah13
11-23-2014, 17:49
سمعت عن الفوركس مند فترة طويلة، وخصوصا في الاشهارات الكثيرة والمشجعة لكن لم أكن أثق في مدى مصداقية هدا المجال وكنت أعتبره مجال للمحترفين فقط، لكن بعد مراجعتي الأخيرة له وجدت أن هناك من بدأ في هدا الميدان وليست لديه خبرة كبيرة لكنه نجح بالفعل

حسنى صادق
11-23-2014, 18:05
سمعت بالفركس منذ القديم و لكن للاسف تعرفت على طرق لربح منة متاخر جدا من دون ان اعرف ان المنتدى يعط بوزنص بدون ايداع

eslam22
11-24-2014, 15:11
انا سمعت بالفوركس عن طريق احد المواع والقراه من الانتر نت ودا الى خلاه لى حافز كبير اوى انى اجرب الموضوع دا بنفسى ف دا امر جعلنى اهتم اكتر بالموضوع وشكرا لك اخى الكريم على هذا السؤال الفنى الرائع

toutou1
11-28-2014, 23:51
انا سمعت بالفوركس عن طريق احد المواع والقراه من الانتر نت ودا الى خلاه لى حافز كبير اوى انى اجرب
الموضوع دا بنفسى ف دا امر جعلنى اهتم اكتر بالموضوع وشكرا لك اخى الكريم على هذا السؤال الفنى الرائع

magid_forex
12-06-2014, 17:50
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
انا سمعت بالفوركس منذ مدة قصيرة في احد المنتديات العربية و الى الان انا اتعلم

maha mas
12-06-2014, 19:59
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع الفوركس والتداول من خلاله يا اخى

shimoo_102
12-06-2014, 20:09
عليكم السلام
اعتقد اننى الان قاربت على السنتين والى الان ابحث واتنقل بين الاستراتيجيات الكثيره فى الفوركس وكلما ما اسمع عن استراتيجيه
اعمل عليها فتره لاجد الخساره كبيره فى الفوركس واتركها ولابد من الالتزام

mesteraden
12-06-2014, 20:15
بالنسبة لي تعرفت على الفوركس عن طريق اعلانات المواقع اللي كنت افتحها وهذا كان قبل 3سنوات تقريبا وبعدين دخلت مواقع شركات الفوركس وفتحت حساب تجريبي ولما سجلت كتبت رقم تلفوني وبعد كم يوم أتفاجأ ان موظف الشركة اتصل بي واقنعني افتح حساب حقيقي وفعلا اقتنعت وفتحت حساب حقيقي بدون مايكون عندي اي درايه بهذا السوق وخسرت حسابي كله وبعدها توقفت عن الفوركس لمدة وبعدين واحد من اصدقائي عرفني بمنتدى انستا وقال ان شركة تعطي بونص على مشاركات بالمنتدى وسجلت بالمنتدى والحمدلله اصبحت اتداول بالبونص بدون ماادفع اي فلوس من جيبي
تحياتي لك

tedjboyka
12-06-2014, 22:11
من وجودى فى المنتديات والمواقع واهتمامى بالطرق الربحية من خلال الأنترنت كنت ابحث دائما عن طريقة استطيع ان اعتمد عليها فى تحقيق دخل جيد منه والأستفادة من جلوسى على الأنترنت فى شئ مفيد وعرفت هذه المجال من خلال بعض الأقسام المتخصصة فى بعض المنتديات وبدات اقرأ عنه وشد انتباهى وجدذبنى الى تجريبه ومن هنا بدات الرحلة بفضل الله

zied1
12-06-2014, 22:27
السلام عليكم صراحة مجال الفوركس اكتشفته من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة عن الفوركس ... السلام عليكم

Hishem25
12-06-2014, 22:39
السلام عليكم أخي محمد ،
من فضلك ، ممكن التواصل معكم ، أنا جديد بعالم الفوركس و أود أن أتعلم و أتقن العمل بالفوركس
مستعد لأي عرض تقدمونه من خلال مختلف و سائط الإتصال المعروفة ، سكايبي أو جي مايل

simo_kamikaz
12-06-2014, 22:45
عند دخولي لمجال الربح من الانترنت سمعت بمجال اسمو الفوركس لكن لم ابدأ فيه للان

Doodysamsom
12-06-2014, 22:48
وعليكم السلام ورحمة الله.....؟؟؟
انا سمعت عن الفوركس من احد الصديقات وشرحتلى الموضوع وحسيت انة كويس وجديد....
وانا اعمل فية منذ شهور قليلة فقط...

kadamoris
12-06-2014, 22:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم جزاك الله خير علي موضوعك الكريم و القيم الذي به فائدة للجميع
بالنسبة لي تعرفت على الفوركس عن طريق اعلانات المواقع لذا دخلت مواقع شركات الفوركس وفتحت حساب تجريبي مع انستا و هيي اول شركة اتعامل معها و ههي تعطي بونص على مشاركات بالمنتدى والحمدلله اصبحت اتداول بالبونص

samer5s
12-07-2014, 00:13
انا سمعت بالفوركس عن طريق احد المواع والقراه من الانتر نت ودا الى خلاه لى حافز كبير اوى انى اجرب الموضوع دا بنفسى ف دا امر جعلنى اهتم اكتر بالموضوع وشكرا لك اخى الكريم على هذا السؤال الفنى الرائع

jamila01
12-07-2014, 00:26

aouragh
12-07-2014, 04:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم مشكورعلى الموضوعوالجهد ما زلت مبتدأ تقبل مروري
اتمنى لك التوفيق والنجاح

saloma
12-07-2014, 14:27
فعلا اقوى تعبير عن هذه الأعلانات بتطلع والنت فاصل هو فعلا مافيش موقع حاليا لايخلوا من اعلانات الفوركس للشركات وبتبقى حرب اعلانات بين الشركات وحتى القنوات التليفزيونية بقى فيه اعلانات كثيرة لبعض الشركات التى ترغب فى هذه التجارة واللى ميعرفش السوق ده اكيد من خلال هذه العلانات سيكون عنده فضول لمعرفة ماهذا

samer5s
12-07-2014, 17:49
انا سمعت بالفوركس عن طريق احد المواع والقراه من الانتر نت ودا الى خلاه لى حافز كبير اوى انى اجرب
الموضوع دا بنفسى ف دا امر جعلنى اهتم اكتر بالموضوع وشكرا لك اخى الكريم على هذا السؤال الفنى الرائع

malkj01
12-09-2014, 04:13
جميل ان الواحد يشتغل فى مجال قريب من مجاله بيحس انه مابتعدش كتير وكمان بيدلى خبرة اكثر وتطور فى مجاله وخصوصا مع المامه بالأمور الفينة والأساسية للقطاعات المصرفية وطريقة عمل السوق واكيد هيبقى فيه فايدة فى عمله

walla2a
12-09-2014, 04:20
سمعت في الفوركس عن طريق احدي المنتديات ومنذ ثلاث سنوات وانا اعمل في مجال الفوركس وحققت ارباح جيدة جدا من العمل في هذا المجال المربح جدا

hakna
12-09-2014, 15:12
انا لقد سمعت بالفوركس من اصدقاء لى ومن كتر كلمهم عليه امامى اتحمست جداً للفكره وبعد كام يوم رحتلهم وقلت لهم انا اريد ان ادخل معكم فى عالم الفوركس
فقالو لى ان الدخول لعالم الفوركس لبس بل سهل يجب التتعلم علم الفوركس جيداً الاول حتى لا تخسر خسائر فادحه فمدونى بالفديوهات والنتدايات
ومازلت اتعلم حتى الان فأنه علم كبير

maha mas
12-09-2014, 23:28
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع من خلال احدى صديفاتى يا اخى بالصدفه

khloud mohamed
12-09-2014, 23:34
انا سمعت عن الفوركس من سنتين بس من خلال سنه حاولت اعرف يعنى ايه فوركس
بس ماهتمتش وحسيييت ان الموضوع كبييير اوى بس انا اهو رجعت تانى وحبه انى افهم الفوركس واتعلم ويارب اكون يوم من الايام خبيره فى الفوركس

amink01
12-10-2014, 19:20
واحسن حاجه هنا انهم عرفوك المجال على حقيقته مش زي مابنشوف المبالغات اللي ماليه الاعلانات عنه
وبكده انت دخلت المجال مع فكره صحيحه عنه وبدون احلام ورديه من بتاعت تحقيق المليون من 1000 دولار والكلام ده
وده هيوفر عليك كتير من الوقت وكمان هيقلل معاك خسائر البدايه اللي اكترها بتكون بسبب الطمع

swhaa9d
12-10-2014, 20:28
من وجودى فى المنتديات والمواقع واهتمامى بالطرق الربحية من خلال الأنترنت وضيف كمان من صديقة ليا
بس لسه بتعلم فى البداية لسه ربنا يوفق الكل ان شاء الله

sharshabil
12-10-2014, 20:29
انا سمعت عنه من ستوات كتيرة و لم اكن اعرف ما هو
و كانت المواقع التي تتحدت عنه بالانجليزي و لم اكن افهم فنسيت الموضوع تماما
و بعدها اكتشفت المنتدى

Mohamed Fadhel
12-10-2014, 21:51
من 3 سنين عرفت الفوركس من احدى المنتديات
لكني استسلمت من اول صفقة خسرانة
موضوع مميز و غاية في الأهمية
تقبل مروري و بالتوفيق

meriam01
12-11-2014, 02:07
انا عرفت سوق الفوركس بالصدفة و انا بشوف احدي الاعلانات من 4 سنين و شدتني الفكرة جامد جدا و بدأت ادور فيها و طبعا مكنش لسة المجال منتشر اوي و مكنش فيه فيديوهات ولا غيره ده غير الناس القالت ده نصب و كلام من ده لجد ما الحمد لله اتعلمنا و بقي في اماكن كتير اوي لتبادل المعلومات

nakil
12-11-2014, 15:19
انا سمعة عن الفوركس من سنه تقريبا وبدات فيه ولاكن سرعان ما تركته لانى لم اكن استمتع به او احبه او احب تعليمه بوجه عام وكان هناك من يقوم بمساعدتنا على الشرح وكا العاده ضيعت الفرصه علي ولاكن من خلال شهرين بدء صديق لى تعليم مجموعه من زميلنا لذلك احببت ان اشترك معاه وها انا معه بقالى شهرين تقريبا

soso11as
12-11-2014, 15:22
السلام عليكم سمعت عن فوركس من على النت وبقالى تقريبا 3 شهور وعملت حساب تجريبى اتاجر عليه وعملت استراتيجية واتعلمت التحليل الفنى والتحليل الاساسى واشتركت فى المنتدى ومن اول الشهر سوف اتاجر على البونص الخاص بى والله الموفق

kazemyy
12-11-2014, 15:28
انا اعمل بيه من خلال شهر وانا شوف ان الفوركس هو مجال للربح كبير من خلال اخى الكريم احدى الاعلانات الى قدرت انى اعابتع عليها اخبار الفوركس بسهوله ف دا امرهم جدا قولت لازم انى اقدر اخش الموضوع دا شكرا لك

ahmed22as
12-11-2014, 15:39
احدى الاصدقاء قام باعلامى ان الفوركس مجال كبير للتداول وهو مصدر لتحقيق ارباح ومبالغ كبرى ودعانى فقمت بالتعلم والبدايه لاكتساب الخبرة ثم قمت بالعمل وربحت والحمد لله والله الموفق لللجميع والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ahmedhalfawy
12-11-2014, 15:40
بصراحه انا عرفت الفوركس عن شخص زميل لي وهو يعمل فيه كذلك
ولكن لم اقضي فيه كثيرا من الاوقات
ولكني قضيت كثيرا من الوقت في مواقع الربح الاخري حوالي 5 سنوات

dalirap
12-11-2014, 16:09
أنا عرفت الفوركس عن طريق الأنترنات من خلال المنتديات العربيت التي تتحدث عن الفوركس
وأنا أعمل فيه لأكثر من سنتين والحمد لله كسبت خبرة جيدت فيه

OLSOPIDRO
12-11-2014, 18:11
السلام عليكم صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في
كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة و نصف وشكرا....

malopj
12-12-2014, 01:34
عرفت عن سوق الفوركس من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة عن الفوركس حيث اننى لم اجد الربح الكافى من الاعمال الربحية الاخرى ...منذ عام تقريبا واتجهت لسوق الفوركس

Doodysamsom
12-12-2014, 02:02
وعليكم السلام ورحمة الله,,,,,
سمعت عن الفوركس من احد الصديقات,,,,
واعمل فية منذ فترة ليس بالكثيرة لكن من حوالى 3 اشهر فق

belhadjnokia
12-12-2014, 04:29
انا صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في
كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما
لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات
اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة و نصف
تحياتي....

AHMAD ALMAHMOUD M.ALI
12-12-2014, 04:37
السلام عليكم اخي انا لا اعلم كيف اعمل في الفوركس وانا جديد في المنتدى هل احد يقول لي كيف سحب المال من المنتدى العرب الفوركس
وسلام ورحمه الله شكرا الى كل اعضاء المنتدى

mooor
12-12-2014, 05:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز
لقد سمعت عن الفوركس من احد الاصدقاء و بقالي عدد شهور في الفوركس
و بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

jadii01
12-12-2014, 14:26
السلام عليكم
كدالك أنا أخي الكريم لكن أنا مختلف معك في السنين فقط
حيت إكتشفت الفورك منذ سنتين و بدأت فيه مند سنة تقريبا

ahmed mohsen92
12-12-2014, 14:27
مشكور اخي على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد من المواضيع الشيقة
تقبل تحياتى اخي الكريم

mohamed9004
12-12-2014, 14:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.. انا عن نفسى سمعت عن الفوركس من ايام الكلية انا كنت تجارة انجلش ودرست حاجات كتير عن الفوركس فى سنة تالتة وسنة رابعة بس مكنتش عارف ازاى اطبقه والمنصات والبرامج وبدات اجر المتاجرة فى الفوركس من شهر 7 وبعدين خسرت كتير فلى الديمو عشان مكنتش فاهم حاجة ورجعت تانى فى شهر 11 قررت انى اكمل تعلم لحد اما افهم

adil17
12-12-2014, 15:45
مشكور اخي الكريم على طرحك لهذا الموضوع القيم الذي استفدنا منه و من ردود الاخوة عليك و جزاكم الله بالتوفيق و النجاح جميعا

zeko220
12-12-2014, 15:47
اصدقائى وبقالى فترة على الديمو بتعلم وقريبا حفكر ادخل المجال بحساب حقيقى ان شركة انستا من افضل الشركات من حيث المميزات انها تعطيك الافضليه فى العمل وتامن لك حسابك وتعطيك المقدرة على رفع المال وتتميز باحسن الطرق مثل البايبال والماستر كارد وغيرهم واظن انها افضل الشركات تعاملا

soad labib sadek
12-12-2014, 16:18

انا عن نفسي اخي الكريم سمعت عنه من مواقع ال بي تي سي التي كنت احسبها طريقة مناسبة للربح في باديء الامر

و لا زلنا نتعلم من المنتديات المختبفة داعيين الله ان يوفقنا في طريقنا

تقبل مروري

toutou1
12-12-2014, 17:00
hkgfhgflkhmjkgdsfjklsqs
fsdfdsjkfsdkgfdskgjfsdkgjfdg
sgfgjkfdgjfdkgfjdgkfdjgfdg$dfjgfdkgfdkg*fdkjgfdkgf dgfdgfjdsklfjkdsl*kjdfksdfdsklfdsk
fjsdkfjdskfsdkfj

magic777
12-12-2014, 18:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.. انا عن نفسى سمعت عن الفوركس من ايام الكلية انا كنت تجارة انجلش ودرست حاجات كتير عن الفوركس فى سنة تالتة وسنة رابعة بس مكنتش عارف ازاى اطبقه والمنصات والبرامج وبدات اجر المتاجرة فى الفوركس من شهر 7 وبعدين خسرت كتير فلى الديمو عشان مكنتش فاهم حاجة ورجعت تانى فى شهر 11 قررت انى اكمل تعلم لحد اما افهم

هو مش مهم منين عرفت المجال ده المهم انك تكون عرفت هل ده المجال بتاعك و لا لا علشان هتفرق كتير هنا بين انك تعمل في مجال لمجرد الربح
وبين انه يكون المجال بتاعك انت

choroukguid
12-15-2014, 17:52
انا سمعت عن سوق الفوركس طبعا من المنتديات الخاصة بالربح
وقررت الدخول الى هذا العالم فى اوائل عام 2012 يعنى بقالى فى سوق الفوركس حوالى 7 شهور بالظبط

abdallah7
12-15-2014, 17:52
ّأخي لقد سمعت بالفوركس عن طريق المنتديات وإعلانات بعض الأعضاء
وانا لم أستغل فيه لحد الآن ، أنتظر البونص

gr53
12-20-2014, 05:46
الربح عبر الإنترنت كان في البداية كمن يحكي عن حكايات الخيال و ما كان يصدقه كثير
لكن بعد تعرفي بالفوركس و الدخول في المتاجرة تأكدت من صدقه و من حقيقته

tedjboyka
12-20-2014, 12:22

jamila01
12-20-2014, 12:37
انا سمعت عن الفوركس منذ حوالي سنه من احد اصدقائي ولكني لم اهتم بالفوركس الا منذ حوالي سته اشهر تقريبا
وجدته مجال جيد ويمكن الحصول علي ربح جيد منه لذلك حصلت علي فديوهات وكتب من صديقي عن الفوركس

haleeim
12-20-2014, 13:04
هى الثقافة فى مصر مش منتشرة اوووووى فمصر عدد سكانها كبير وكثيرين منهم يعانون من الجهل وعدم التعليم وحتى الكثيرين ممن تعلموا كان تعليم عقيم الى حد كبير وشكلى فقط وان شاء الله نرى مثل هذه الثقافة تنتشر فى المجتمع بشكل ايجابى وليس بشكل سلبى لأن ممن مجالات الأنترنت تكون نقمة للمجتمع بطريقة ما .

rabhi
12-20-2014, 13:35
منذ 4 أشهر بدأت الفوركس و لم أربح أي فلس حتى الان

لاكن الى الان أحس أني لم أتعلم شئ فكل مره اعتقد أني عرفت سر الفوركس

لكن تأتي صفقه تتركني باهت

حتى أنو أول أول بدايات كدت أصاب بجلطهع

هههههههه

Saudi
12-20-2014, 13:59
على الأنترنت فى شئ مفيد وعرفت هذه المجال من خلال بعض الأقسام المتخصصة الى البيع بالعمولة فكانت النتائج لا باس بها كنت حاسس انى مش نافع ابداً فى هذا المجال بالشركات
الفوركس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامو

emanrr
12-20-2014, 15:11
اعتقد انى سمعت الفوركس انه مفيد جدا وان فى ربح كبيرو انا سمعت عنه من خلال الاعلانات بشكل كبير خاى اكلريم ف باتلفويق للجميع انشاء اله وقتبل تحياتى لك اخى اكلريم شكرا لك بواتلوفيق انشاء اله وقتبلت حياتى لك شكرا لك
باتلوفيق

Mohamed Morsy
12-20-2014, 15:12
احدى الاصدقاء قام باعلامى ان الفوركس مجال كبير للتداول وهو مصدر لتحقيق ارباح ومبالغ كبرى ودعانى
فقمت بالتعلم والبدايه لاكتساب الخبرة ثم انا قمت بالعمل وربحت والحمد لله والله الموفق لللجميع
تحياتي ...

mousa67
12-20-2014, 17:39
السلام عليكم
كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة و نصف

hpacer
12-20-2014, 17:51
بالتاكيد المجال متل البحر كلما عرفت شيا
بتتاكد انه اكبر من مت تتصور
و انا عرفت الفوركس من المنتديات العربية فقررت انني ادخل المجال لا سيما انه
مربح كتيرا بالمقارنة مع طرق اخرى
نسال الله التوفيق.

magdyking
12-20-2014, 17:52
كمــا تعلمنــا في دروس المــؤشرات أنهمـــا الإتنين يقومـــــان بنفس

الدور أليس كدلك يا صديقي !!! يقيسون المستويات المتشبعة

و اهتممت بالمجاال مند حوالي سنة تقريبا و تحسن مستوايا تدريجيا و الحمد لله

لكن إحدر فالمؤشرات وحدهــــــا

nasre123aa
12-23-2014, 10:47
سمعت عن فوركس من احد الاصدقاء قال لى ان هذا مجال رائع لكن يحتاج الى العلم ومزيد من الخبرة ويحتاج الى مزيد من الصبر لتحقيق الاحلام والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته تقبل مرورى

---------- Post added 12-23-2014 at 09:47 AM ---------- Previous post was 12-22-2014 at 02:01 PM ----------

احد اقاربى قام باعطائى نصيحة ان الفوركس مجال رائع ويمكن من خلاله ان تقوم بتحقيق احلامك وان يكون مصدر دخل رائع للغايه والله الموفق

shamsitalya
12-23-2014, 10:56
اعمل فى الفوركس من فترة قريبه تعرفت عليه من الاصدقاء المهم نتعلم ونفهم ونركز صح ونصبح مميزين المجال كبير ورائع وهام للغايه الفكرة تهتم بالتعلم تصبح محترف

asadel2014
12-23-2014, 11:34
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته يا اخي انا في دوام الصحه واعافيه واتمني ان تكون باقي الاعضاء علي هذا الحال انا اري انني سمعت عن الفوركس من خلال الاعلانات اللي علي الانترنت وانا دخلت وتعلمت الكثير عنه وبفضل الله عزوجل الان انا لي الخبره منذ 6 اعوام وشكرا علي هذا الموضوع واتتمني ان الكل يشارك

basemhassan66
12-23-2014, 11:35
اولا يا اخى انا صراحة لقد سمعت عن مجال الفةوركس من احد اصدقائىى الذى ومازل يساعدنى كثيرا فى تعلم هذا المجال حتى استطيع ان احقق ما اريد فكل الشكر لهذا الصديق العزيز.

maged16
12-23-2014, 11:39
سمعت عن الفوركس من خلال شخص محترف وتعلمت منه مبادىء الفوركس وساعدنى كثيرا على ان اصبح متميز من المتميزين فى الفوركس ومن المفترض على كل المبتدئين ان يتعلموا ويدرسوا الفوركس جيدا لكى يكونوا من المحترفين وذلك من خلال شخص من الاشخاص المحترفين فى سوق الفوركس من خلال الكتب والمواقع على النت الخاصه بتعليم الفوركس وكذلك اليوتيوب والفيديوهات وكذلك الاعتماد على الحساب الديمو فى بدايه التعلم

bdrxx
12-23-2014, 12:16
اعتقداخى اكلرمي نا املووضع دا مهم بشكلك بير هيقدر يحققلك اكلثير اخى اكلرم اتلوفيق انشاء الله
شكرالك اخىاكلرمي اتلوفيق انشاء الله
شكاا لك اخى الكربم اتلوفيق
شكرالك

hossam56
12-23-2014, 12:41
اعتقد اخى الكرمي ان الموضوع دا مهم بشكل كبير دا الى هيقدر يحقق الكثير شكرالك اخى الكرمي علىالموشوعمهم دا
شكرالك اتلوفيق
شكرالك

ybrahmi
12-23-2014, 13:06
إن على علم دائم أنا هناك شركة للتداول على العملة والمعادن لذلك قمت بالبحث وسألت الأصدقاء وهى إنا في
شركة انستا فوركس

malopj
12-23-2014, 15:48
بالتاكيد المجال متل البحر كلما عرفت شيا

بتتاكد انه اكبر من مت تتصور

و انا عرفت الفوركس من المنتديات العربية فقررت انني ادخل المجال لا سيما انه

مربح كتيرا بالمقارنة مع طرق اخرى

koka147a
12-24-2014, 11:55
السلام عليكم انا سمعت عن فوركس من اصدقائى من حوالى شهرين وبدات بالكتابة فى المنتدى والردو وتم تحويل البونص الى الحساب الخاص بى وبدات اتاجر لانى اتعلمت فى الحساب التجريبى اثناء اشتراكى فى المنتدى

maroc002
12-24-2014, 17:27
اخى العزيز لقد سمعت عن الفوركس من قبل عن طريق احد الجروبات على الفيس بوك ولكن لم اهتم بية من قبل وبعد ذلك سمعت مرة اخرى عن هذا عن طريق احد اصدقائى المقربين ولقد عقدت العزم على الدخول فى هذا المجال والنجاح فية باذن الله

lokman44
12-24-2014, 18:09
كنت ابحث عن طريقه لكسب المال من النت فى احد المنتديات ووجدت موضوع عن الفوركس
ومنذ ذالك الوقت وان احاول التعلم وكسب المال حتى استطيع المتاجره والعمل بها

brahim19
12-24-2014, 18:10
لقد تعرفت على الفوركس من خلال الانترنت منذ سنتين ولكن لم اتجرا على العمل به او التعرف عليه عن قرب لاننى كنت اخاف من ان يكون به شبهة دينيه ولكن صديقة لى عرفتنى اكثر به و ارسلت الى كافة الوسائل المساعدة و الان مازلت اتعلم واتدرب به الى ان اتقنه وابدا التداول الحقيقى الخاص بى

yasmenyy
12-24-2014, 18:17
انا سمعت عن الفوركس فى منتدى عربى وجدت انها مربحه و دخلت المجال فى سن 16 سنه و بدات بقراءه كتب بس حسيت انها مش كافيه علمتنى اساسيات الفوركس فقط لحد ماوجدت محاضرات من دكتور كبير و انا لحد دلوقتى مش عارف اشكره ازاى اتعلمت منه كل شىء عن الفوركس و الاسرار و الاستراتيجيات و غيره و هو سبب فيما انا فيه من خبره الان

waelee
12-24-2014, 18:25
اعتق
اخى الكريم ان الموضوع ا مهم بشكل كبير هيقدر يحقق نل الكثير اخى اكلرمي اتلوفيق كل وتقبل تحياتى لك اخى الكرمي
اتلوفيق انشاء الهل ش
شكراكل

jadii01
12-25-2014, 00:31
انا سامع عن الفوركس من زمان ولكن اتعلم حاجات اكثر فيها عن طريق هذا المنتدى لكن التداول هيكون لما اجمع مبلغ حلو هابدا اتداول بيهم

MAGDYABDO
12-25-2014, 00:46
عن طريق موقع خاص بالربح من الانترنت وانا اعمل فى الفوركس حاليا من سنتين تقريبا وانشاء الله نناوي استمر

mom77
12-25-2014, 00:51
ف الواقع سمعت بها ولم اكن افهمها كيفية التداول طرق التعامل
لكن الان تعلمت كيفية دراسة الفوركس .

Mohamed Morsy
12-25-2014, 16:10
احدى الاصدقاء قام باعلامى ان الفوركس مجال كبير للتداول و هـو مصدر لتحقيق ارباح و مبالغ كبرى
ودعانى فقمت بالتعلم والبدايه لاكتساب الخبرة ثم انا قمت بالعمل وربحت والحمد لله والله الموفق لللجميع
تحياتي ...

wafaaff
12-25-2014, 17:00
سمعت عن فوركس من احد الاصدقاء قال لى ان هذا مجال رائع لكن يحتاج الى العلم ومزيد من الخبرة ويحتاج الى مزيد من الصبر لتحقيق الاحلام والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته تقبل مرورى

magic777
12-25-2014, 19:09
اخى العزيز لقد سمعت عن الفوركس من قبل عن طريق احد الجروبات على الفيس بوك ولكن لم اهتم بية من قبل وبعد ذلك سمعت مرة اخرى عن هذا عن طريق احد اصدقائى المقربين ولقد عقدت العزم على الدخول فى هذا المجال والنجاح فية باذن الله

بس اخي لو انت لسه في البدايه عليك انك تدخل القسم التعليمي علان تتعلم منه كويس الاول علشان بعد كده تقدر تحقق الربح الي انت عاوزه وتكسب
وده هيساعدك انك تكون افضل

ramdani
12-25-2014, 19:11
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم انا سمعت عن سوق الفوركس عن طريق والد احد اصدقائي

ahmed mohamed ragheb
12-25-2014, 20:15
السلام عليكم ...............

تحياتي لك ...............

sharshabil
12-25-2014, 21:05
سمعت بيه منذ ستوان كتيرة حينها لم اج منتديات عرلبية تتحدث عنته
فقط الانجليزية و لم افهم منها كوني لا اعلاف اللغة جيدا و لم اعر اهتماما له

jamila01
12-25-2014, 23:35
تعرفت على الفوركس منذ خمس سنوات تقريبا ، لكن قاطعته لمدة ثلاث سنوات بعد ان خسرت كل شيء ، وها انا اليوم مع شركة انستا ، تسجلت فيها مؤخرا لأعيد المحاولة

boulafrah
12-25-2014, 23:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته احدى الاصدقاء قام باعلامى ان الفوركس مجال كبير للتداول والواقع سمعت بها ولم اكن افهمها كيفية التداول طرق التعامل هـو مصدر لتحقيق ارباح و مبالغ كبرى ودعانى فقمت بالتعلم والبدايه لاكتساب الخبرة ثم انا قمت بالعمل وربحت سمعت عن فوركس من احد الاصدقاء قال لى ان هذا مجال رائع لكن يحتاج الى العلم ومزيد من الخبرة ويحتاج الى مزيد من الصبر لتحقيق الاحلام والله الموفق

---------- Post added at 09:45 PM ---------- Previous post was at 09:42 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها بس اخي لو انت لسه في البدايه عليك انك تدخل القسم التعليمي علان تتعلم منه كويس الاول علشان بعد كده تقدر تحقق الربح الي انت عاوزه وتكسب وده هيساعدك انك تكون افضل وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، لكن قاطعته لمدة ثلاث سنوات بعد ان خسرت كل شيء ، وها انا اليوم مع شركة انستا ، تسجلت فيها مؤخرا لأعيد المحاولة

haleeim
12-26-2014, 00:38
هى الثقافة فى مصر مش منتشرة اوووووى فمصر عدد سكانها كبير وكثيرين منهم يعانون من الجهل وعدم التعليم وحتى الكثيرين ممن تعلموا كان تعليم عقيم الى حد كبير وشكلى فقط وان شاء الله نرى مثل هذه الثقافة تنتشر فى المجتمع بشكل ايجابى وليس بشكل سلبى لأن ممن مجالات الأنترنت تكون نقمة للمجتمع بطريقة ما .

maroc002
12-26-2014, 18:29
سمعت عن الفوركس من صاحبي منذ 3 سنوات تقريبا ولكني لم اتاجر بحساب حقيقي الا من فتره قريبه لاني كنت اعتمد علي البونصات واغلبها كانت من شركات نصابه

ahmedttd
12-26-2014, 21:11
بداية الامر سمعت الفوركس عن طريق الاعلانات للفوركس في مواقع عديده و قررت دخول هذا المجال و اخبرت بعض
اصدقائي بذلك فعلمت عندها انهم ايضا يعمون في الفوركس و قدموا لي المساعده و انا اعمل فيه منذ اكثر من 6 اشهر تقريبا

nacersf
12-26-2014, 21:11
أنا سمعت عن الفوركس من حوالي سنتين بس ما اطلعت عليه
و في هذي السنه تحمست و قرأت اكثر و شاهدت فيدوهات عن الفوركس
و ان شاء الله نوفق و مسحب ارباحنا من instaforex

nagwann
12-29-2014, 10:17
انا لسه جديدة وبتعلم منكم انا سمعت عنه من خلال اعلانات فى النت
حبيت اجرب لأن الاعلانات كانت مشوقة وجاذبة ربنا يوفقك

haleeim
12-29-2014, 11:38
انا عرفته عن طريق اعلانات الانترنت من حوالي كده 7 سنين لكن كان لسه منتشرش اوي وكانت البرامج والشركات بتاعته محدوده
واغلب العرب مش عارفيين عنه حاجه وحتى المنتديات ايامها ماكنتش فيها دروس منظمه او سهله التعلم وكمان خدمه الانترنت كانت غاليه وغير متوفره للكل
لكن من سنتين شدي المجال ده جدا وقررت اني اجرب نفسي فيه
واهو فات سنتين اتعلمت فيهم واتقرصت كتير من المجال ده
بس هكمل فيه بأذن الله لنهايه المشوار

amal01
12-29-2014, 14:22
عرفت عن سوق الفوركس من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة عن الفوركس حيث اننى لم اجد الربح الكافى من الاعمال الربحية الاخرى ...منذ عام تقريبا واتجهت لسوق الفوركس

Doodysamsom
12-29-2014, 14:47
وعليكم السلام ورحمة الله...
انا سمعت عن الفوركس من احدى صديقاتى,,,,,
واعمل بة منذ بضعة اشهر فقط...

---------- Post added at 11:47 AM ---------- Previous post was at 11:46 AM ----------

وعليكم السلام ورحمة الله...
انا سمعت عن الفوركس من احدى صديقاتى,,,,,
واعمل بة منذ بضعة اشهر فقط...
بالتوفيق للجميع ان شاء الله....

mayadaxx
12-29-2014, 14:57
من خلال لاعلانات على النت اخى االكرمي دا الى جذبنى انى اعرف الفركس دا بشكل كبيور وايه هو وان داامرمهم لزام الكل يقدر يتعلمه ب
اتلوفيق لك انشاء الله
شكرالك

angleenann
12-29-2014, 15:37
سمعت بالفوركس عن طريق البحث عن اي مجال عن طريق النت ممكن اربح منه وقررت التعليم هذا المجال وجدت كتاب جيد وتعلمت واعمل في هذا المجال منذ فتره كبيره لا تقل عن 3 سنين

mesteraden
12-29-2014, 15:44
اخي الكريم بالنسبة لي عرفت سوق الفوركس عن طريق اعلانات في بعض المواقع وهذا كان قبل ثلاث سنوات وبعدها دخلت على موقع احدى الشركات ففتحت حساب تجريبي وكتبت اثناء فتح الحساب رقمي وبعدها اتصل فيني موظف الشركة واقتعني بفتح حساب
تقبل مروري

mnalmm
12-29-2014, 19:00
بس اخي لو انت لسه في البدايه عليك انك تدخل القسم التعليمي علان تتعلم منه كويس الاول علشان بعد كده تقدر تحقق الربح الي انت عاوزه وتكسب
وده هيساعدك انك تكون افضل

esshazly
12-31-2014, 19:36
السلام عليكم ... انا صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلاناتة ... بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي الرائع

akramadam1002
01-01-2015, 13:20
انا اعمل به منذو 3 سنوات كلمةالفوركس تعني المضاربة في سوق العملات الأجنبية أو في البورصة العالمية للنقود الأجنبية وتعرفت عليه عن طريق احد اصدقائى المميزين المهم نصبح بالعمل مميزين

tefa.brave
01-01-2015, 13:40
انا اعمل به منذو 3 سنوات حبيت اعرف اكتر واتعلمت بس ليسه معيش ولا حساب حقيقى لانى مش مطمن ليسه انى اشتغل فيه بجد عملت بحث فى الانتر نت وعرفت كتير عنه بمميزاته وعيوبه كمان خسرت كتييييير اوى فى الفوركس بس فى الحساب الديمو وزى مفيه مقوله بتقول ليه تخسر فلوس فى الحساب الحقيقى لما ممكن تخسرها فى الحساب الديمو لحد متبتدى تكسب

sarryMorsey582
01-01-2015, 13:59
اخى الكريم اظن ان مدة العمل فى فوركس لا تتخطى السنتين على ما اتذكر ولك كانو افضل سنتين لانى لا اعرف سوى انى تعلمت الكثير بناء على الربح والخسارة والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

yazidhossam282
01-01-2015, 14:51
السلام عليك يا اخى اود ان اشكرك على عرض هذا الموضوع لاننى كنت اريد ان اشكر صديقى الذى علمنى مجال الفوركس وانا صراحة لا اعمل فى هذا المجال من فترة كبيرة فانا مازلت مبتدىء فى هذا المجال.

diabrashad624
01-01-2015, 15:20
انا اعمل به منذو 3 سنوات كلمةالفوركس تعني المضاربة في سوق العملات الأجنبية أو في البورصة العالمية للنقود الأجنبية وتعرفت عليه عن طريق احد اصدقائى المميزين المهم لازم استمر واحقق احلامى

omarMorsey675
01-01-2015, 16:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اظن ان مدة العمل فى فوركس لا تتخطى 3 سنين على ما اتذكر ولك كانو افضل 3 سنين لانى لا اعرف سوى انى تعلمت الكثيراعتماد على على الربح والخسارة تقبل مرورى

bakrgadallah9003
01-01-2015, 16:28
الذى تعلمته فى الفوركس فى حياتك الشخصيه الصبر جدا حياتك العاديه التاقلم مع العمل انستا حلوة قويه مميزة جيدة قادر منها احقق طموحى وبقالى تقريبا 8 شهور المهم استمر واحقق الطموح من انستا

hamdochi
01-01-2015, 17:13
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان بدايتي كانت في شركات الاعلانات وفي احد الاعلانات شفت كلمة فوركس وانتبهت
دهبت قريت عليه شوية لاكن جاني صداع من كترة المسطلحات الامهم اغلقت على موضوع الفوركس لمدة تقريبا 3 اشهر
لاكن الحمد لله قلت لمادا لا اجرب وبدأت اتعلم وانا لحد الان لا زلت اتعلم بالتوفيق ان شاء الله

magdyhaleem1481
01-01-2015, 17:22
اشتغل بالفوركس منذو 6 اشهر تجارة العملات: وفيها تقوم بشراء عملة مقابل الاستغناء عن عملة اخرى تتوقع ان الاولى سيرتفع سعرها فى المستقبل هو دة الفوركس الذى تعرفت عليه من خلال البحث عن طريق النت سمعت الاسم صدفه فى الموصلات فحبيت اتعرف على الموضوع

emadlayth342
01-01-2015, 17:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ان افضل الاوقات مرت على وانا امارس الفوركس وكانت لا تقل عن سنه والحمد لله كانت افضل سنه والله الموفق والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

naeldawood218
01-01-2015, 18:51
ان من دواعى سرورى ان اتيحت لى الفرصه لاكتب فى هذا الموضوع اخى الكريم ان هذا المجال رائع وانا مارست التاول ما لايقل عن سنه ونصف واظن اننى فى غايه السعادة اثناء التداول والله الموفق

kokaa147
01-01-2015, 19:14
السلام عليك يا اخى انا عن نفسى تعرفت على مجال تجارة الفوركس عن طريق احد اصدقائى على الانترنت ومن ثم قمت بقراءة الكثير من الكتب فى مجال الفوركس وتعلمت الكثير ثم اشتركت فى المنتدى واعمل فى هذا المجال منذ فترة ليست بالكبيرة.

karey123a
01-01-2015, 20:08
لسلام عليك يا اخى انا عن نفسى لقد تعرفت على مجال تجارة الفوركس من احد اصدقائى الذى اتمنى له كل التوفيق والذى ساعدنى كثيرا لكى اتعغلم هذا المجا;ال والذى يساعدنى حتى الان فى اى شىء يخص مجال الفوركس وانا اعمل فى هذا المجال منذ فترة قصيرة.

zozo1478
01-02-2015, 09:25
السلام عليك يا اخى انا رائيت بعد الاعلانات المنتشرة على النت وبعد ذلك قمت بالبحث عن مجال الفوركس فى الكثير من المواقع قبل ان لابداء فى الاشتراك فى المنتدى والذى ساعدنى كثيرا بعد ذلك شكرا لكل المشرفين على المنتدى وانا اعمل فى هذا المجال منذ اسبوعين.

mofeedmahran3953
01-02-2015, 09:45
اولايا اخى اود ان اشكرك على المجهود الذى قمت به فى هذا الموضوع ولكن ان هذا الموضوع مكرر ارجو منك ان تبحث عن مواضيع جديدة حتى تستطيع ان تقدم معلومات تفيد الاعضاء الجددوانا اعمل فى هذا المجال منذ اسبوع.

KHALIF
01-02-2015, 09:50
السلام عليكم لقد بدأت مع فؤركس مصر عن طريق البحث في الانترنت

---------- Post added at 07:50 AM ---------- Previous post was at 07:48 AM ----------

انا سعيد للانضمام الى فوركس باللغة العربية

mobarknagaty8986
01-02-2015, 10:07
السلام عليك يا اخى فى البداية اود ان اشكرك على المجهود الذى قمت به فى هذا الموضوع ولكن ان هذه المواضيع تكررت كثيرا ارجو منك ان تبحث عن مواضيع جديدة حتى تستطيع ان تقدم معلومات تفيد الاعضاء الجدد ولكن انا اعمل فى هذا المجال منذ عشرة ايام.

molaa
01-03-2015, 20:43
سمعت عن الفوركس من صاحبي منذ 3 سنوات تقريبا ولكني لم اتاجر بحساب حقيقي الا من فتره قريبه لاني كنت اعتمد علي البونصات واغلبها كانت من شركات نصابه

asmaaww
01-03-2015, 21:09
كنت ابحث على الانترنت دائما فى المنتديات للحصول على الربح الوفير لتحقيق احلامى فتعرفت على تجاره الفوركس وتعمدت على معرفة هذه التجاره وربنا يوفقنا جميعا

mekeali44
01-03-2015, 22:26
بسم الله الرحمن الرحيم منذ كثير تعرفت علي برامج الفوركس ولكن لم اعطي له الاهميه لاني ابحث عن عمل مضمون ولكن بعد لم اجد فتوجهت للفوركس وقرات عنه كثيرا حتي اصبحت ملمه بالموضوع ولدي العديد من المعلومات

naeldawood218
01-05-2015, 18:01
لا اظن اننى ساتذكر الوقت الذى قمت فيه بهذا المجال الرائع واظن ان الفوركس مجال رائع لان منذو دخولى اليه وانا سعيد الحال الحمد لله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ahmedcarizma59
01-05-2015, 18:38
أنا اسمع عن الفوركس من زماااااااااااااان ولكن لم اكن ابالى ولكن عندما وجدت صديقا لى اشتري سياره فى خلال سنه
من تجاره الفوركس من وقتها وانا بأت ابحث فى المواقع واتعلم الفوركس

shamehzz
01-06-2015, 11:34
اولا سمعت عن العملات اجنبية من صاحبي منذ 3 سنوات تقريبا ولكني لم اتاجر باكونت حقيقي الا من فتره قريبه لاني كنت اعتمد علي المكافأة المشاركاتات واغلبها كانت من مواقع نصابه مع الشكر

omar20
01-06-2015, 12:05
انا سمعت عن الفوركس فى منتدى عربى وجدت انها مربحه و دخلت المجال فى سن 16 سنه و بدات بقراءه كتب بس حسيت انها مش كافيه علمتنى اساسيات الفوركس فقط لحد ماوجدت محاضرات من دكتور كبير و انا لحد دلوقتى مش عارف اشكره ازاى اتعلمت منه كل شىء عن الفوركس و الاسرار و الاستراتيجيات و غيره و هو سبب فيما انا فيه من خبره الان

shamcc1
01-06-2015, 12:23
اخى فى الله بالنسبة لي عرفت الفوركس عن طريق الأعلانات في المواقع فعجبني هذا المجال لأنه عمل من السهولة القيام فيه وانت جالس في البيت ولا يحتاج الى اي مجهود

hasannxx
01-06-2015, 13:07
بسم الله الرحمن الرحيم انا سمعت عن العملات اجنبية فى منتدى عربى وجدت انها ممكسبه و دخلت العمل فى سن 16 سنه و بدات بقراءه كتب بس حسيت انها مش كافيه علمتنى اساسيات العملات اجنبية فقط لحد ماوجدت محاضرات من دكتور كبير و انا لحد لفترة مش عارف اشكره ازاى اتعلمت منه كل شىء عن العملات اجنبية و الاسرار و الاستراتيجيات و غيره و هو سبب فيما انا فيه من تقريره الان و شكرا

kimoaaq
01-06-2015, 13:13
سمعت عن الفوركس عندما كنت ابحث عن الشركات التى تتداول فى الاموال و كنت ابحث عن عمل فعرفت عن الفوركس و دخلت تعلمت كثيرا من المنتدى و اكتسبت الخبرات و لهذا لن اتوقف عن التداول فى الفوركس تقبل مرورى و شكرا

karim02
01-06-2015, 13:17
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أن سمعت بالفوركس بالصدفة في موقع اليوتوب
لديا شهرين فقط في الفوركس ؛ عبر هدا الموقع الذي أتمنا له نجاح أكثر

gadallahwagdy1419
01-06-2015, 13:33
انا احب ان اقول لك يا غالي شكرا على هذا الموضوع الرائع
وانا عن نفسي قراءت عن تداول النقد الاجنبي في أحد المنتديات علي الفيس بوك
لازلت في مرحلة التعليمم والتجريب علي الديمو
والله يوفق الجميع باذنه سلام

choroukguid
01-06-2015, 13:34
السلام عليكم ورحمة الله انا في راايي سمعت عن الفوركس من خلال
المواقع والمنتديات المهتمة بالربح من الانترنت و التى بها اعلانات للفوركس
بالتوفيق للكل

omar20
01-06-2015, 17:12
بالنسبة لي عرفت الفوركس عن طريق الأعلانات في المواقع,فعجبني هذا المجال لأنه عمل من السهولة القيام فيه وانت جالس في البيت ولا يحتاج الى اي مجهود,بل يحتاج الى تعلم قواعد الفوركس وتعلم بعض استراتيجات المتاجره

ro2a22
01-06-2015, 17:12
السلام عليكم
تحياتي

haledgh
01-06-2015, 17:14
اخى الكريم ان سمعت عن الفوركس من احد الاصدقاء وكام لى بشرح مختصر عنه وقد قمت بالاظلاع على النت عن معرفه ماهو الفوركس وبدات ان اشترك فى انستا فوركس لكى اتعلم واتدرب لكى اصبح محترفا فى هذا المجال وافتح حساب حقيقى للتداول

Mohamed Morsy
01-07-2015, 13:52
اخى انا عن نفسى تعرفت على مجال تجارة الفوركس عن طريق احد اصدقائى على الانترنت ومن ثم قمت بقراءة
الكثير من الكتب فى مجال الفوركس وتعلمت الكثير ثم اشتركت فى المنتدى واعمل فى هذا المجال منذ فترة ليست بالكبـيرة
تحياتي ...

omar20
01-07-2015, 14:20

akramadam1002
01-08-2015, 11:17
سمعت بالفووركسعن طريق النت بالصدفه وتعلمت واشتراكت فى المنتدى المميز وحاليا بدرب واكتب مشاركات المهم استمر واحقق الارباح من انستا فوركس المميزة

محمد عز الدين عيد خضري
01-08-2015, 11:23
انا سمعت عن الفوركس من زمان خالص طبعاالاعلانات علي النت
مش مخليا حد ميسمعش علي الفوركس وبدئت فيه في نهاية 2012 اتمني للجميع التوفيق
تحياتي

nosaesla12
01-08-2015, 12:10
سمعت عن الفوركس من احد اصدقائي وكنت غير مقتنع به في الاول ولكن مع مرور الوقت ومع اكتساب الخبرة اصبحت انصح الناس به للتجربه فيه لانه مجال مرح جدا يحتج فقط الي الدراسة الجيدة وعدم الطمع

ppttss
01-08-2015, 12:14
تعرفت على الفوركس من وسيط كنت اتعامل معة فى تحويل مبلغ من بايزا الى المونى بوكرز

فقال لى انت جبت الفلوس منين قلت له من ضغط الاعلانات قال تعرف الفوركس قلت لا قال اتعلمة

shamyaa4
01-10-2015, 14:35
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته طبعا المنتديات العربيه كانت ومازالت اقوى طريقه لانتشار العملات اجنبية سمعت عنه منذ اكثر من سنتين ومازلت اكافح معه و متاجرة موفقة لك

hakim02
01-10-2015, 15:16

ramoc
01-10-2015, 18:51
السلام عليكم
تحياتي

rababzz1
01-10-2015, 20:31
اخى الحبيب سمعت عن العملات اجنبية بالصدفة عن طريق شبكة المعلومات منذ ما يقارب الخمس سنوات بعدها تعرفت على وكيل لاحدى المواقع في بلديو بعد فترة بسيطة بدأت بالتجارة عبر اكونتات وهمية و بعدها حقيقية و كان للمنتديات العربية الدور الاكبر في فهمي مشكور اخى

dolaxx123
01-10-2015, 20:40
اعتقد اخىالكريم ان الفورك لزام نقدر نستفيد م نخلاله اخى الكريم الكثيرر وان كمان لازم نقدر نعرفان احنا نقدرنحقق القوركس من خلال اشياء كبيهر اخى الكريم ف باتلوفيق لك وقتبلت حياتى لك اخى الكريم
شكرا لك

haykoul
01-11-2015, 11:27
سمعت بالفوركس عن طريق المنتديات و قنوات اليوتوب
حقيقة وجدته مجال ممتع للغاية بالتوفيق و الأرباح للجميع إن شاء الله

moheb12
01-11-2015, 13:09
اعلانات اللفوركس اصبحت منتشرة في كل مكان وقد شجعني صديق لي في دخول هذا المجال ولكن انا مازلت مبتدأ في الفوركس من شهر وانا اتعلمه واتمني تحقيق النجاح اللذي اريده

kereelos6
01-11-2015, 16:17
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة انا سمعت عن الفوركس من مؤتمر للبورصة المصرية في قاعة المؤتمرات في مدينة نصر وحتي الان لا اعمل بها بس ابتديت اهتم لاني سمعت عنها وعن السوق العالمي الكبير لها

ro2a22
01-11-2015, 22:50
السلام عليكم

helmyadam639
01-12-2015, 09:56
سمعت بالفووركسوانا مسافر بالصفه وانا مت فيترة 7 شهور كدة شغال فى المجال انستا والمنتدى رائع ومميز ويعطى فرصة الدخول للفوركس وتحقيق الارباح واى شئ تتمنا

kashefadam2738
01-12-2015, 10:25
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته يا اخواني انا سمعت عن الفوركس بطريقه الصدفه لاذلك كان صديق ليا قاعد معي وهو بيتكلم في التليفون سمعت عن هذا المجال فدخلت وتعلمته
وانا في هذا المجال منذ حوالي سنه ونصف ولكنني لفتقد الخبره في هذا المجال

dalom
01-12-2015, 18:05
السلام عليكم سمعت على الفوركس من منتديات عربية و بدات اقرا كتب عليه و اتعلم و الحمد لله خبرة 3 سنوات تقريبا
و كنت اعتقد انه مجال شهل في بدايتة قرائتي عليه و لكن اتصح انه يحتاج للمجهود و عمل جدي و تعلم للتحقق متطمح له من هذا المجال

mn3m
01-19-2015, 18:32
السلام عليكم
مجال الفوركس اكتشفته منذ فترة ليست طويلة ,كنت أعلم أنه يوجد شيء اسمه التداول و ما إلا ذلك ... حتى وجدت صدفة موضوع يتكلم عن التداول و خصوصا بشركة انستافوركس و منتدياتها .... و قلت لماذا لا أجرب ؟؟ و ها أنا الأن أتعلم و أبحث أكثر في المجال
اتمني التوفيق للجميع مع تقبل مروري

remas
01-20-2015, 01:04
شكرا جزيلا لك اخى الكريم على طرحك للموضوع واتمنى ان يستفيد منه باقى الاخوه الاعضاء فى المنتدى
ونصيحتى لك اخى الكريم ان تتعلم اولا العلم وحده هو اللى هيخليك تحقق كل اللى انت عاوزه من السوق
من الاعلانات الكتيره اللى ماليه كل المواقع حتى الاخباريه منها

imank0
01-20-2015, 16:59

sayed55q
01-20-2015, 17:12

ahmed7afifi
01-20-2015, 17:19
السلام عليكم ورحمه الله
انا سمعت عن الفوركس من الاعلانات على الفيس بوك
وبدات استفسر من الاصدقاء
والحمد لله بات الاستمرار فى الفوركس واكتساب الخبرات
للنجاح
وشكرا
تقبل مرورى

nassim126
01-20-2015, 17:35
السلام عليكم
اخي الكريم تعرفت على سوق الفركس من خلال بحثي عبر الشيكة العنكبوتية اي الانترنيت وبالتالي وضعت خطة والتزمت بها بالتوفيق

adel2525
01-20-2015, 17:41
قرات عن الفوركس في مدونة احد اعضاء المنتدا
ثم سجلت في المنتدي وانا مازلت اتعلم ولم اجرب حساب حقيقي بعد
حتي اتمكن من التعلم جيدا

ramezali12
01-20-2015, 17:44
من خلال اخى الكريم احد الاصداقاء الىه يقدر يحقق لنا الكثير اخى الكريم باتلفويق لك وقتبتل حياىت لك اخى اكلريم
شكراكل

abowaled123as
01-20-2015, 18:58
لازم نقدر نحققق الكثير اخى اكلرمي باتلوفيق لك وقتبلت حياتى لك اخى اكلريم الى هيقدر يحقققلنا الكثثير اخى اكلريم باتلوفيق لك
شكراكل اخى اكلريم

mano
01-20-2015, 20:00
عند خسارتك لصفقه غليك بمعرفه اسباب الخساره ومعرفه اخطاءك لتتعلم منها وعليك ان لا تايس وتعطى لنفسك امل جديد وتدخل فى صفقه جديده وان شاء الله تربح وتعوض خسارتك فى الصفقه القادمه

eslam labib
01-20-2015, 20:34
السلام عليكم
انا صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية
ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له
و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة و نصف

m.gamal
01-21-2015, 20:36

والان رجعت ايضا بالصدفة
بس هذه المرة انا مصر ان اتعلم واكمل في هذا المجال

معتصم سباعنة
01-21-2015, 20:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،،،
تحية طيبة ،،،
اخي الفاضل مشكور على هذه المشاركة ، سمعت بالفوركس عن طريق صديق لي وكذلك عن طريق يافطات اعلانية وبنرات اعلانية في المواقع
اتمنى لك دوام التقدم والنجاح
تقبل مروري

sabrey14
01-21-2015, 21:02
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة سمعت عنه فى احدى المؤتمرات الاقتصادية و كان عندى فضول اتعرف على هذا المجال

arabien
01-21-2015, 21:17
تعرفت على الفوركس من الانترنت
أنا من المولعين بالربح على النت .
وعندي ما يزيد عن العامين في هذا المجال .

mohammednasser
01-21-2015, 21:29

anwerhamo
01-21-2015, 21:37
سمعت عن الفوركس من زميل لى بالشغل ولم اصدق وافتكرته لعبه لا اكثر ولاكن بعد ان دخلت الى هذا العالم عرفت انه مجال قوى وكبير ويحتاج لخبره كبيره جدا وبقالى حوالى شهرين ومازالت اتعلم للحصول على الخبره المطلوبه

mooha
01-21-2015, 22:39
عرفت عن سوق الفوركس من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة عن الفوركس حيث اننى لم اجد الربح الكافى من الاعمال الربحية الاخرى ...منذ عام تقريبا واتجهت لسوق

raneem
01-21-2015, 22:41
من خلال الاعلانات على الانترنت و رواج تجارة الفوركس بشكل كبير
هيك صار عندي فضول اعرف كيف تتم التجارة بالفوركس وصرت اتعلم
و بالصدفة حصلت على المنتدى

shinigami
01-21-2015, 23:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الصراحو اول مرة سمعت بالبورصة في عام 2013 تم
سمعت بان الفوركس افضل من البورصة سوق الاسهم

sharshabil
01-22-2015, 02:08
سمعت هنه من مة طويلو لكن لم تكن معلبومانت كافية عنه
باللغة العرربية و لم يكن هناك منتدى او شي يسمكننا من جنع البونص حتلا نبدا فيه

mahmoudosama
01-24-2015, 20:35
معلومة جمييلة و مفييدة شكرا لك اخي الكريم
على هذا المجهود الرائع بالتوفيق لك تقبل مروري

brahim19
01-24-2015, 21:40

abdallah7
01-24-2015, 21:40
سمعت عن الفوركس من حوالى خمس او ست سنين وكان عن طريق اعلان اثناء تصفحى لاحدى المواقع وعندها
دخلت لبرامج نت للتعرف اكثر عن الفوركس وماهو وبحثت حتى وصلت للميتا وحينها عرفت ما هو السوق وكيف اتعامل معه .

mohyeldinnoor3783
01-24-2015, 21:50
انا سمعت عن الفوركس ن مدة مش قصيرة عن طريق الاعلانات علي الفيس بوك وكمان من خلال اصدقائي اللي ليهم تجارب فيه بس متحمستش اني ادخل المجال الا من فترة قصيرة جدا وبتمني اكمل واوصل للاحتراف ان شاء الله

Doodysamsom
01-24-2015, 22:03
وعليكم السلام ورحمة الله....
انا سمعت عن الفوركس منذ حوالى 3 شهور.....
من احدى صديقاتى واشتركت فية وحبيت المجال

شبه منحرف
01-24-2015, 22:25
انا سمعت عن الفوركس من خلال صديق لى ثم اتجهت الى منتدى فوركس العرب لكى اجمع البونص وايضا اتعلم من المنتدى من خلال المواضيع المنشوره

samir33
01-24-2015, 22:33
و عليكم السلام ور حمة الله تعالى و بركاته
انا سمعت عن الفوركس من المنتديات العربية طبعا
و انا اقوم بالتداول مند اكثر من ثلاثة شهور في شركة انستافوركس

tedjboyka
01-25-2015, 04:13
سمعت به من ستة اشهر ولم اكترث به الى ان تعرفت عليه بشكل جيد بعد قرائة
كتاب عن الفوريكس

yasme
01-25-2015, 04:18
عندما دخلت الفوركس
شعرت انى لايمكن اتعلم حاجه فى المجال ده

كنت حاسس انى مش نافع ابداً فى هذا المجال

ولكن مع الوقت والصبر المتابعه

بقا الواحد فى مستوى مقبول

al7assen
01-25-2015, 16:39
انا بسمع عنة من زمان لكن الفضل لدخولي فية لاحد الاشخاص وكنت لا اعرفة لكن الان هو صديق لي لكن للاسف
هوصديق علي النت وكنت حابب اعترف علية عن قرب ومقابلتة لكنة في مكان وانا في
مكان رغم انة مصري الجنسية مثلي لكن كما تعرف النت يعرفنا علي اشخاص جيدين لكن يصعب احيانا التعامل المباشر معهم

mahmoudatiya
01-25-2015, 16:39
كانت تأتي لي رسائل دائماً على الايميل حقق ربح فوري و سريع
اربح الان مع الفوركس كل انواع الاعلان وصلتني تقريباً
و كنت مطنش الموضوع إلا ان قرأت موضوع لأحد الاخوان ربنا يبارك فيه و فهمت منه ما هو الفوركس و كيف الشخص منه يحقق الربح
و يستفيد من الجوائز التي تقدمها الشركات .

mooor
01-25-2015, 18:00
اخي العزيز لقد سمعت به عن طريق احد اصدقائي و لي به 6 شهور
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

sayed55q
01-25-2015, 19:24

والان رجعت ايضا بالصدفة
بس هذه المرة انا مصرة ان اتعلم واكمل في هذا المجال

oumaima
01-28-2015, 02:12
ان شاء الله يا اخى نوصل
جميعا لاهدافناونبداء كفاحنا وعملنا الجاد بنيه خالصه
وننطلق من منتدانا الغالى فوركس العرب

retared10
01-28-2015, 03:38

شاركنا رايك

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ، اخي الكريم
سمعت من صديق لي و بقالي حوالي 3 شهور
اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

mooor
01-28-2015, 03:47
اخي العزيز من احد اصدقائي و اعمل فيه بقالي اشهر
بالتوفيق و من نجاح الي اخر في الفوركس

sanadiab
01-28-2015, 04:20
انا بشكل شخصى سمعت عن الفوركس عن طريق الايميل كانت شركه بعتالى دعوه وعلى ما اعتقد انها كانت نصابه وبعد كده سيبت مجال ااربح من الاعلانات وابتديت ادور على مجال اخر للعمل على النت فبحثت
ووجدت الفوركس ومن يومها ما تركته
تقبل مرورى

payza
01-28-2015, 20:07
اتذكر في بدايات معرفتي ايا خي سمعت بالفوركس من خلال المواقع والمنتديات التى تهتم بالربح من الانترنت منذ عدة اشهر والله الموفق والمستعان للجميع ................

ameen
01-28-2015, 20:07
شكرا علي هذا الموضوع والشرح الرائع واتمني لك التوفيق والنجاح وشكرا والتى طالما استفاد منه كثيرا

maimonhaged3810
01-29-2015, 01:43
انا سمعت عن الفوركس كثير جدا ولكن انا كنت ببعد عن المجالا لاني وجدت صعوبه في تعلم ذلك المجال قبل ان يدلني احد الاشخاص علي احد الكتب التي يمكن ان اتعلم منها بسهوله

samyarr
01-29-2015, 02:12
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

mo elsesy
01-29-2015, 03:08
السلا م عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم الفاضل انا مبسوط جداا على تلك المعلومات التى نستفاد منها لانى مبتدا والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته.

yasme
01-29-2015, 03:10
من وجودى فى المنتديات والمواقع واهتمامى بالطرق الربحية من خلال الأنترنت كنت ابحث دائما عن طريقة استطيع ان اعتمد عليها فى تحقيق دخل جيد منه والأستفادة من جلوسى على الأنترنت فى شئ مفيد وعرفت هذه المجال من خلال بعض الأقسام المتخصصة فى بعض المنتديات وبدات اقرأ عنه وشد انتباهى وجدذبنى الى تجريبه ومن هنا بدات الرحلة بفضل الله

doaa sary
01-29-2015, 03:22
السلام عليكم اخي الكريم انا سمعت بالفوركس من سنتين فاتو وكنت شغال بيه من علي جوجل اتعلمتو بس دا كل القصه

حنين القصاص
01-29-2015, 04:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اشكرك اخي الفاضل على طرح هذا السؤال وعن نفسي اجيبك باننبي دخلت مجال الفوركس عن طريق صديق لي وقام بمساعدتي مشكور والى الان اتعلم بهذا المجال تقبل مروري

samyarr
01-29-2015, 04:49
نورت المنتدى اخى الكريم
كان نفسى افيدك لكنى جديدة فى هذا المجال
يارب حد يقدر يفيدك من الاعضاء
وبالتوفيق لك وللجميع
تقبل مرورى

zahrankh
01-29-2015, 10:56
انا سمعت عن الفوركس من واحد صاحبى واستغربت الكلمة فى الاول لكن حبة حبة بدات اقرا
عنها اوفهم يعنى ايه فوركس وهو ساعدنى بكتب كتير والكلام ده كان من سنتين تقريبا

nacersf
01-29-2015, 10:56
هو الفوركس اكيد ان الكل تعرف عليه من المنتديات ان لم اقل اغلب المتاجرين
و المدة التي يمكن ان نقولها انه يتاجر في الفوركس فلا اعتقد انها ستفيد في شيئ ، لان المدد تختلف و لكن الخبرة هي الاهم

maliko
01-29-2015, 19:29
انا سمعت الفوركس من صديق لي و شكر لي الفوركس و قال مجال جيد و تكسب منه مالا تقدر تكسبه من عمل اخر
و هذا ماشجعني للدخول للمجال الفوركس و بدايتي كانت قبل سنة و نصف

nada 200
01-29-2015, 20:32
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الانسان طبيعى انه عاطفى جدا بيتأثر بكل شئ ومن اتفه الاسباب ولازم نتحكم فى مشاعرنا وعواطقنا على قدر المستطاع
حيث انها من وجهة نظرى سلاح ولكن ضدى واحب اقول مش لازم...

hicham1991
01-29-2015, 20:35
شكرا على الموضوع الجميل
لازلت في مرحلة التعلم والتجريب
والله يوفقنا جميعا

boulafrah
01-29-2015, 20:38
السلام عليكم و رحمة الله اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة

ytarek
01-29-2015, 20:41
السلام عليكم أحبائي ، إن سمعت عن لفوركس عن طريق صديقي لي في الجامعة ، لم أعطيه أهمية كبيرة ، ولكن لم اكتشفت هذا العالم
، شكرته جزيل الشكر ، كما اشكر كل من قدم لي معلومات تخص هذا المجال ؛)

boulafrah
01-29-2015, 20:53
مشكور اخي الكريم على الموضوع القيم و على المعلومات التي قدمتها وأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، بالفعل هي خبايا، و يار ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنواتيت لو تقدم الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله

snnaky
01-29-2015, 20:56

شاركنا رايك
l
والله لو انت حتكسب وتستفيد من انك تعرف انا شغال فى الفوركس من امتى وسمعت عنة ازاى كنت قولتلك بس المكشلة انها عناوين سطحية لموضوعات تافهة بدون ان تعود على اى حد بالنفع او الأستفادة ومعذر يعنى الكلام بتاعى بيكون صريح شويتين عشان لم اتعود على النفاق
مش مهم انك تعرف انا سمعت الفوركس ازاى ومن امتى المهم انت تعرف تتعلم وتشتغل وتسأل ازاى تتعلم الفوركس هو دة اللى حتستفيد منة بجد

deyaa24
01-29-2015, 21:30
انا عرفت الفروكس م قبيل لفقة الفرك اصبح الان مصدر دخل كبير من الممكن الاعتمد علية
فى لورك اكيد سوف كون فية فرص لربح االاف الدزرلات ولك التداول من دون خبرة اكيد هيكون صعب

ahmmoh99
01-29-2015, 21:42
سمعت فيه منذ فترة و بدات العمل به منذ اسبوعين ثم ربحت مبالغ ثم خسرتها كلها و ها انا رجعت مرة اخری و باذن الله باربح اكثر من ما ربحته قبل.

عبد المحسن محمد
01-29-2015, 21:59
كانهناك كتاب نزل بالصدفة على جهازى الخاص ولكن لم اهتم بيه وقد فتحته يوما وشدنى
حيث كان اول خطوة لى على طريق هذا العلم الواسع الفوركس

deyaa24
01-29-2015, 22:45
انا عرفت الفروكس م قبيل لفقة الفرك اصبح الان مصدر دخل كبير من الممكن الاعتمد علية
فى لورك اكيد سوف كون فية فرص لربح ا والفوركس انا بدات فيه فى نهاية السة الماضية يعن فى شهر 12