PDA

View Full Version : كيف سمعت بالفووركس...ومند متى وانت تعمل فيه

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

HARRY POTTEER
05-28-2012, 20:09
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته

اتمنى ان تكوونوا في تمام الصحة و العافية

كما قراتم في العنوان اخواني اريد ان اسالكم
اولا : كيف سمعتم يالفوركس
تانيا :مند متى وانت تعمل فيه

شاركنا رايك

mohamed eldamnhorey
05-28-2012, 20:44
عليكم السلام اخوى الغالى

سلمت يدك ياغالى على هذا الموضوع

انا سمعت عن سوق الفوركس
من صديق لى يعيش بمدينة الاسكنديه قد دعانى الى هذا المجال العريق

وارسل لى الكتب والفيديوهات التعليمية

ومازالت ادرس واتعلم ايضاً فى هذا البحر العميق حتى يومنا هذا

واسأل الله سبحانه وتعالى ان يجعل لنا رزقاً فى هذا المجال وان يبعد عنا الفشل
اللهم امين

kingman
05-28-2012, 20:55
من وجودى فى المنتديات والمواقع واهتمامى بالطرق الربحية من خلال الأنترنت كنت ابحث دائما عن طريقة استطيع ان اعتمد عليها فى تحقيق دخل جيد منه والأستفادة من جلوسى على الأنترنت فى شئ مفيد وعرفت هذه المجال من خلال بعض الأقسام المتخصصة فى بعض المنتديات وبدات اقرأ عنه وشد انتباهى وجدذبنى الى تجريبه ومن هنا بدات الرحلة بفضل الله

HARRY POTTEER
05-28-2012, 21:02
من وجودى فى المنتديات والمواقع واهتمامى بالطرق الربحية من خلال الأنترنت كنت ابحث دائما عن طريقة استطيع ان اعتمد عليها فى تحقيق دخل جيد منه والأستفادة من جلوسى على الأنترنت فى شئ مفيد وعرفت هذه المجال من خلال بعض الأقسام المتخصصة فى بعض المنتديات وبدات اقرأ عنه وشد انتباهى وجدذبنى الى تجريبه ومن هنا بدات الرحلة بفضل الله

انا كماان عرفت المجال الكبير ده عبر المنتديات العربية

فبداعي الفضوول قررت اني اضطلع على المجال سطحيا

فوجدت الكتير من علامات الاستفهام تحووم حول راسي

فقررت انني اتعلم و اتعلم و امارس التداول على الحساب التجريبي

لغاية ما فهمت المجال و قررت ادخل الحساب الحقيقي

و بالتوفيق للجميع

عليكم السلام اخوى الغالى

سلمت يدك ياغالى على هذا الموضوع

انا سمعت عن سوق الفوركس
من صديق لى يعيش بمدينة الاسكنديه قد دعانى الى هذا المجال العريق

وارسل لى الكتب والفيديوهات التعليمية

ومازالت ادرس واتعلم ايضاً فى هذا البحر العميق حتى يومنا هذا

واسأل الله سبحانه وتعالى ان يجعل لنا رزقاً فى هذا المجال وان يبعد عنا الفشل
اللهم امين

الله يسلمك يا غالي

بالتاكيد المجال متل البحر كلما عرفت شيا

بتتاكد انه اكبر من مت تتصور

و انا عرفت الفوركس من المنتديات العربية فقررت انني ادخل المجال لا سيما انه

مربح كتيرا بالمقارنة مع طرق اخرى

نسال الله التوفيق للجميع

ramid
05-29-2012, 01:07
شكرا على الموضوع الجميل
عن نفسي سمعت عن الفوركس في أحد المنتديات
لازلت في مرحلة التعلم والتجريب
والله يوفقنا جميعا

Mohamed90
05-29-2012, 13:20
السلام عليكم
انا صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في
كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة و نصف
تحياتي

mohamed eldamnhorey
05-29-2012, 18:49
المشكله

عندما دخلت الفوركس
شعرت انى لايمكن اتعلم حاجه فى المجال ده

كنت حاسس انى مش نافع ابداً فى هذا المجال

ولكن مع الوقت والصبر المتابعه

بقا الواحد فى مستوى مقبول

ودائما اطور من نفسى يومياً
الحمد لله رب العالمين

tutaaaaa
05-29-2012, 20:02
من 3 سنين عرفت الفوركس من احدى المنتديات
لكني استسلمت من اول صفقة خسرانة

والان رجعت ايضا بالصدفة
بس هذه المرة انا مصرة ان اتعلم واكمل في هذا المجال

HARRY POTTEER
05-29-2012, 21:23
شكرا على الموضوع الجميل
والله يوفقنا جميعا

مشكوور ياغالي نورت الموضوع
نعم اتمنى منك ان لا تياس لان الياس عدونا الوحيد
و اسال الله ان يوفقك و يوفقنا لكل ماهو خير

HARRY POTTEER
05-29-2012, 21:29
السلام عليكم
انا صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في
كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور رجعت للفوركس و بدات اقرا عليه من جديد فبدات اميل له و الفوركس اكتشقته اكثر من 3 سنوات و بدات فيه حوالي 2 سنة و نصف
تحياتي

و عليك السلام يا غالي

انا كمان كانت تجربتي مع الشركات الربحية المجانية مريرة

لم احقق سوى بضع دولارات و اتنصب عليا كتير

فاتجهت الى البيع بالعمولة فكانت النتائج لا باس بها

لكن حين قرات عن الفوركس تركت هده الاشياء التي اسميها تافهة

و اهتممت بالمجاال مند حوالي سنة تقريبا و تحسن مستوايا تدريجيا و الحمد لله

اتمنى لك التوفيق

HARRY POTTEER
05-29-2012, 21:31
المشكله

عندما دخلت الفوركس

الحمد لله رب العالمين

نعم يا غالي المجال ده صعب شوية و لكن مع الاصرار

و التعلم يتحسن المستوى و الحمد لله

mohamed eldamnhorey
05-29-2012, 21:32
و عليك السلام يا غالي

لم احقق سوى بضع دولارات و اتنصب عليا كتير

فاتجهت الى البيع بالعمولة فكانت النتائج لا باس بها

لكن حين قرات عن الفوركس تركت هده الاشياء التي اسميها تافهة

و اهتممت بالمجاال مند حوالي سنة تقريبا و تحسن مستوايا تدريجيا و الحمد لله

اتمنى لك التوفيق

ممكن سؤال ايه الفكره والهدف من المواقع الربحيه دى

مثل النيو باكس وغيرها من المواقع دى
؟

HARRY POTTEER
05-29-2012, 21:34

والان رجعت ايضا بالصدفة

نورت الموضوع يا غالية

صحيح يا مخسرنا و يا ما اخطانا لكن يجب المتابعة و الاصرار

و عدم الاستسلام و بتحسين المستوى سيصبح الشخص قادر

على المتاجرة من دوون خووف

youmuststop
05-30-2012, 05:54
سمعت عن الفوركس من صاحبي منذ 3 سنوات تقريبا ولكني لم اتاجر بحساب حقيقي الا من فتره قريبه لاني كنت اعتمد علي البونصات واغلبها كانت من شركات نصابه

forexBOSS
06-01-2012, 21:45
انا سمعت عن الفوركس فى منتدى عربى وجدت انها مربحه و دخلت المجال فى سن 16 سنه و بدات بقراءه كتب بس حسيت انها مش كافيه علمتنى اساسيات الفوركس فقط لحد ماوجدت محاضرات من دكتور كبير و انا لحد دلوقتى مش عارف اشكره ازاى اتعلمت منه كل شىء عن الفوركس و الاسرار و الاستراتيجيات و غيره و هو سبب فيما انا فيه من خبره الان

HARRY POTTEER
06-01-2012, 21:56
انا سمعت عن الفوركس فى منتدى عربى وجدت انها مربحه و دخلت المجال فى سن 16 سنه و بدات بقراءه كتب بس حسيت انها مش كافيه علمتنى اساسيات الفوركس فقط لحد ماوجدت محاضرات من دكتور كبير و انا لحد دلوقتى مش عارف اشكره ازاى اتعلمت منه كل شىء عن الفوركس و الاسرار و الاستراتيجيات و غيره و هو سبب فيما انا فيه من خبره الان

فعلا يا اخي الكتب و الفيديوهات لا تكفي لتعلم هدا المجال الكبير جداا ..و نحتاج ايضا الى دكاترة و محاضرات في المجال لكي تتنور الطريق اكتر فاكتر
بالتوفيق

realyone
06-01-2012, 23:33
بالنسبة لي عرفت الفوركس عن طريق الأعلانات في المواقع,فعجبني هذا المجال لأنه عمل من السهولة القيام فيه وانت جالس في البيت ولا يحتاج الى اي مجهود,بل يحتاج الى تعلم قواعد الفوركس وتعلم بعض استراتيجات المتاجره

mohamed eldamnhorey
06-02-2012, 02:49
بالنسبة لي عرفت الفوركس عن طريق الأعلانات في المواقع,فعجبني هذا المجال لأنه عمل من السهولة القيام فيه وانت جالس في البيت ولا يحتاج الى اي مجهود,بل يحتاج الى تعلم قواعد الفوركس وتعلم بعض استراتيجات المتاجره

الاعلانات بتبقى ملفته جداً يا اخى حقاً

وتشد انتباه وتلاقى الاعلان طويل عريض

يقولك اربح وحول مبلغ 100 الى الف فى شهر
وحورات من الشركات علشان تروح تعمل ايداع

وانت لسه مبتدأ

وتخسر

ياله ربنا يكرمك وتتقن السوق كويس

nader1987
06-02-2012, 08:57
سمعت عن الفوركس بالصدفة عن طريق الانترنت منذ ما يقارب الخمس سنوات بعدها تعرفت على وكيل لاحدى الشركات في بلدي
و بعد فترة بسيطة بدأت بالتجارة عبر حسابات وهمية و بعدها حقيقية و كان للمنتديات العربية الدور الاكبر في تعليمي

Mohamed90
06-02-2012, 12:23
السلام عليكم سمعت على الفوركس من منتديات عربية و بدات اقرا كتب عليه و اتعلم و الحمد لله خبرة 3 سنوات تقريبا
و كنت اعتقد انه مجال شهل في بدايتة قرائتي عليه و لكن اتصح انه يحتاج للمجهود و عمل جدي و تعلم للتحقق متطمح له من هذا المجال

ahmed
06-02-2012, 20:28
طبعا المنتديات العربيه كانت ومازالت اقوى طريقه لانتشار الفوركس
سمعت عنه منذ اكثر من سنتين ومازلت اكافح معه

mohamed eldamnhorey
06-02-2012, 20:32

بالكفاح والعمل الجاد
تصنع المستحيل
الله يكرمك ياخوى وتوصل لهدفك

ahmed
06-02-2012, 20:41
بالكفاح والعمل الجاد
تصنع المستحيل
الله يكرمك ياخوى وتوصل لهدفك

ان شاء الله يا اخى نوصل
جميعا لاهدافناونبداء كفاحنا وعملنا الجاد بنيه خالصه
وننطلق من منتدانا الغالى فوركس العرب

kingman
06-02-2012, 21:13
الاعلانات بتبقى ملفته جداً يا اخى حقاً

وتشد انتباه وتلاقى الاعلان طويل عريض

يقولك اربح وحول مبلغ 100 الى الف فى شهر
وحورات من الشركات علشان تروح تعمل ايداع

وانت لسه مبتدأ

وتخسر

ياله ربنا يكرمك وتتقن السوق كويس
واعقد الأعلانات عبر الأنترنت بقيت اقوى اداة لجذب الجدد فى هذا المجال فالمعظم يتعامل مع المنتديات والمواقع ايا كانت ومافيش موقع بيكون خالى من الأعلانات والمستهدف نحو كل ايبى معين والأعلانات زى ماحنا بنشوف بتبقى فيه حكايت رنانة زى فلان بدا بكذا وكسب كذا وغيره من الكلمات الجذابة التى تشد الأنتباه جدا لمن لايعرف

HARRY POTTEER
06-03-2012, 02:29
ممكن سؤال ايه الفكره والهدف من المواقع الربحيه دى

مثل النيو باكس وغيرها من المواقع دى
؟

الشركات دي ياغالي بتمكن اصحاب المواقع من كسب زيارات لمواقعهم بمقابل مالي
و بالتالي الشركة تدفع لمن يضغط على الاعلانات و يمنحها بعض الزيارات
و بتدفع لك على البنووك العالمية زي نيوبكس الرائدة في هدا المجااال دفعت اكتتر من 6 مليوون دولار
مند انطلاقتها الى الان و الرقم في تزايد مع الايام و الجديد في نيوبكس انه بتدفع لك في لحضة طلب الدفع يعني
فوووووري...ولا اخفي عليك غالبية الشركات اللي زيها بتنصب شهر او شهرين بالكتير
بالتوفيق

sho
06-03-2012, 19:23
عرفت عن سوق الفوركس من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة عن الفوركس حيث اننى لم اجد الربح الكافى من الاعمال الربحية الاخرى ...منذ عام تقريبا واتجهت لسوق الفوركس

mohamed eldamnhorey
06-03-2012, 19:31
مازال ناس كتيرر

لا تقتنع بهذا المجال

يقولك ياعم ده نصب

معقوله حد يكسب وهو قاعد كده

امتى الناس دى يبقو متحضرين ويعرفو

ان التكنولوجيا عملت طفره كبيره فى التجاره العالميه

ayoubou
06-03-2012, 19:40
السلام عليكم صراحة مجال الفوركس اكتشفته منذ فترة ليست طويلة ,كنت أعلم أنه يوجد شيء اسمه التداول و ما إلا ذلك ... حتى وجدت صدفة موضوع يتكلم عن التداول و خصوصا بشركة انستافوركس و منتدياتها .... و قلت لماذا لا أجرب ؟؟ و ها أنا الأن أتعلم و أبحث أكثر في المجال ..
و شكرا على الموضوع

HARRY POTTEER
06-03-2012, 22:13
مازال ناس كتيرر

لا تقتنع بهذا المجال

يقولك ياعم ده نصب

المشكلة في الناس لما تحدتهم عن الربح من الانترنت مادا يقولون لك
يقولون لك ده خيال و كدب هههه لا يعلموون ان هناك من عمل الملايير من الانترنت
وهم مازالو لم يقتنعووو حتى مع وجوود الدلائل على دلك

mage
06-04-2012, 00:12
مازال ناس كتيرر

لا تقتنع بهذا المجال

يقولك ياعم ده نصب

دى مشكلة كبيرة جدا على فكرة لان فى ناس كتير مازالوا لا يعرفون اى شئ عنا لفوركس واعتقد انه ليس من السهل ان يعرف الجميع المعلومات عن الفوركس الا عن طريق ادلخول الفعلى فى هذا العالم الكبير وتحقيق نسبة ارباح جيدة منه

kingman
06-04-2012, 01:39
المشكلة في الناس لما تحدتهم عن الربح من الانترنت مادا يقولون لك
يقولون لك ده خيال و كدب هههه لا يعلموون ان هناك من عمل الملايير من الانترنت
وهم مازالو لم يقتنعووو حتى مع وجوود الدلائل على دلك
وخير مثال اصغر ملياردير فى العالم مارك مؤسس فيس بوك دى الوقتى الموقع اطرح فى البورصة ويقدر بالمليارت وفى البداية كان عبارة عن فكره وكثير من المواقع الناجحة التى تعتمد على التجارة مثلا يكسبون الملايين يوميا لكن للأسف هذه الثقافة غير موجودة فى المجتمع الا عند القليل وفعلا لو قلت لأى واحد عادى انك بتشتغل فى الفوركس عن طريق النت ومن البيت مش هيكون مقتنع بس دى مش مشكلتنا دى مشكلته هو انه مايعرفش

maklad94
06-04-2012, 02:47
سمعت عن الفوركس من حوالى خمس او ست سنين وكان عن طريق اعلان اثناء تصفحى لاحدى المواقع وعندها دخلت لبرامج نت للتعرف اكثر عن الفوركس وماهو وبحثت حتى وصلت للميتا وحينها عرفت ما هو السوق وكيف اتعامل معه .

vamoscapitos
06-04-2012, 02:53
في الحقيقة اكتشفت الفوركس قبل 3 اشهر من الان لكن لم اعطه اهتماما انذاك

وبعد مرور 3 اشهر دعاني صديق الى انستافوركس وساعدني كثيرا

والحافز الكبير هو البونص الذي تعطيه شركة انستافوركس والحمد لله

انا عدت للفوركس

mohamed eldamnhorey
06-04-2012, 21:06
وخير مثال اصغر ملياردير فى العالم مارك مؤسس فيس بوك دى الوقتى الموقع اطرح فى البورصة ويقدر بالمليارت وفى البداية كان عبارة عن فكره وكثير من المواقع الناجحة التى تعتمد على التجارة مثلا يكسبون الملايين يوميا لكن للأسف هذه الثقافة غير موجودة فى المجتمع الا عند القليل وفعلا لو قلت لأى واحد عادى انك بتشتغل فى الفوركس عن طريق النت ومن البيت مش هيكون مقتنع بس دى مش مشكلتنا دى مشكلته هو انه مايعرفش

نعانى فى الوطن العربى من قلة الوعى الفكرى

التعامل مع سوق العملات
الفوركس
الكثير يجهل هذا المجال فى الوطن العربى

مع العلم انهم يدرسونه فى مدارس فى امريكا

ونحن هنا فى مصر مش مقتنعين اننا ممكن نربح واحنا امام جهاز الكمبيوتر

vadas
06-04-2012, 21:42
السلام عليكم
تعرفت على هدا المجال من النت من غوغل كنت أبحت عن مواقع للعمل فوجت شركات الاعلانات التي تدفع مقابل الضغط و من تم بدأت أبحت أكتر حتى توصلت لهدا المجال و لدي تقريبا سنتين و أنا في هدا المجال

The Mester X
06-04-2012, 22:02

اخي هذا امر وارد جدا في دول العرب و الكثير لا يتقبل الفكرة انه يمكن تكسب من النت و لايتقبل الفكرة من كل الناحة و تبقى مرفوضة بشكل كلي
و هذا نجم عن قلة الثقافة و الوعي و دئما الفكر مبني على المجهود و العمل الملموس لكسب المال

ramid
06-05-2012, 02:56
انا عن نفسي قضيت مدة يسيرة في الشركات الربحية
ومن خلال المنتديات ومشاركة الاعضاء والدعاية القوية للفوركس قررت اكتشاف هدا العالم
ولا زلت كل يوم اكتشف فيه الجديد

magic777
06-05-2012, 17:21
انا عرفته عن طريق اعلانات الانترنت من حوالي كده 7 سنين لكن كان لسه منتشرش اوي وكانت البرامج والشركات بتاعته محدوده
واغلب العرب مش عارفيين عنه حاجه وحتى المنتديات ايامها ماكنتش فيها دروس منظمه او سهله التعلم وكمان خدمه الانترنت كانت غاليه وغير متوفره للكل
لكن من سنتين شدي المجال ده جدا وقررت اني اجرب نفسي فيه
واهو فات سنتين اتعلمت فيهم واتقرصت كتير من المجال ده
بس هكمل فيه بأذن الله لنهايه المشوار

ahmed abdalla
06-05-2012, 18:13
اننى اعمل فى الوركس منذ اكثر من عام ولقد اخذت الكثير من الوقت حتى اكون ملم باكبر قدر من المعلومات التى تساعدينى على تحقيق مكاسب كما ان لى استراتيجية خاصة فى تحقيق الارباح اطبقها وهى ناجحة حتى الان

kingman
06-05-2012, 22:18
نعانى فى الوطن العربى من قلة الوعى الفكرى

التعامل مع سوق العملات
الفوركس
الكثير يجهل هذا المجال فى الوطن العربى

مع العلم انهم يدرسونه فى مدارس فى امريكا

ونحن هنا فى مصر مش مقتنعين اننا ممكن نربح واحنا امام جهاز الكمبيوتر
هى الثقافة فى مصر مش منتشرة اوووووى فمصر عدد سكانها كبير وكثيرين منهم يعانون من الجهل وعدم التعليم وحتى الكثيرين ممن تعلموا كان تعليم عقيم الى حد كبير وشكلى فقط وان شاء الله نرى مثل هذه الثقافة تنتشر فى المجتمع بشكل ايجابى وليس بشكل سلبى لأن ممن مجالات الأنترنت تكون نقمة للمجتمع بطريقة ما .

ahmed saleh
06-05-2012, 22:58
انا سمعت عن الفوركس بطريقة غريبة او من الممكن ان تقول بلصدفة
ولكنى احبب ان اتعرف على هذا المجال ورايتة ان جيد ولكن بية كثير من المخاطر
ولكنى احببتة واحببت ان اتعلمة اكثر واتاجر فية لكى اكسب منة

Texxon
06-06-2012, 02:35
عرفت الفوركس عن طريق اعلانات جوجل المنتشره في كل مكان لدرجة انها بتطلعلي حتى والنت فاصل أعتقد ان ده اكتر سبب يخلي الناس تدخل في الفوركس وهو الاعلانات ، بالنسبة للمده فانا بقالي عدة شهور هنا في الفوركس

HARRY POTTEER
06-06-2012, 23:24
انا عن نفسي قضيت مدة يسيرة في الشركات الربحية
ومن خلال المنتديات ومشاركة الاعضاء والدعاية القوية للفوركس قررت اكتشاف هدا العالم
ولا زلت كل يوم اكتشف فيه الجديد

الشركات الربحية بتضحك على المستعملين
تككسب منهم الالوووف و لاتستمر بالدفع لمدة شهرين
الفوركس اضخم سووق على وجه الكرة الارضية
ولا تستخف به مهما تعلمت حتى لو كنت محترف فلا
تتوقف عن التعلم

x.man
06-07-2012, 01:11
انا عن نفسى بحب اتجول فى عالم النت كتير وكنت بحاول ادور على اى مصدر دخل ليه اضافى بدل القاعده على النت بدون فايده والحمد الله شفت اكتر من حاجه لحد لمه دخلت موضوف الفوركس ده واهو لسه بتعلم فيه من فتره متوسطه

HARRY POTTEER
06-07-2012, 02:20
انا عن نفسى بحب اتجول فى عالم النت كتير وكنت بحاول ادور على اى مصدر دخل ليه اضافى بدل القاعده على النت بدون فايده والحمد الله شفت اكتر من حاجه لحد لمه دخلت موضوف الفوركس ده واهو لسه بتعلم فيه من فتره متوسطه

أوافقك الراي يراني ده اللي خللا الكتير من المستعملين
انهم يدخلو مجاال الفوركس لتحقيق دخل هام من الانترنت
بدلا نت القعوود امام الانترنت و الشات و الحاجات ده

Mohamed90
06-07-2012, 13:28

ههههه السلام عليكم طبعا اخي العزيز و لك التصفيق و القليل فقط ممن يبحثون عن الدخل المادي من النت و انا اشجع ذلك و البحث عن طرق للاستافدة افضل من الجلوس امام الفايس بوك و غيرها من الامور لاتي تلهنا لا اكثر
و انا ايضا بدات هكذا و كانت انطلاقتي من الشركات الاعلانات التي تطمعنا بالسنتات هههه

The Mester X
06-07-2012, 14:35
اه حلو تبقى تبحث عن مصدر دخل مادي من الفوركس و انا مختلف عنك تمام
انا صديق لي هو من ارشدني للهذا السوق الفوركس و اراني بعد الصفقات للتشجيع ولكن بخل عليه بمعرفة طريقة تداوله فقط علمني اساسيات وطرق المتاجرة لازم تبحث عنها بنفسك

Rami
06-07-2012, 15:01
انا سمعت عن الفوركس من الاعلانات الرنانة التى تدعو الى تكوين ثروة طائلة فى زمن قياسى ,,, باختصار من الانترنت , وكانت بدايتى مع شركة لااريد ذكره لقوانين المنتدى , كان برنامجها مشجعا للمبتدئين امثالى فهو اشبه بلعبة اطفال نظرا لبساطته وسهولته , وكانت بداياتى من عام ونصف تقريبا , بدات وتسرعت بحساب حقيقى مع احدى الشركات بمبلغ بسيط جدا , للاسف خسرته بسهولة جدا ل , لكن الان الوضع افضل الحمدلله بعد التعلم
تحياتى للجميع

HARRY POTTEER
06-07-2012, 15:15
انا سمعت عن الفوركس من الاعلانات الرنانة التى تدعو الى تكوين ثروة طائلة فى زمن قياسى ,,, باختصار من الانترنت , وكانت بدايتى مع شركة لااريد ذكره لقوانين المنتدى , كان برنامجها مشجعا للمبتدئين امثالى فهو اشبه بلعبة اطفال نظرا لبساطته وسهولته , وكانت بداياتى من عام ونصف تقريبا , بدات وتسرعت بحساب حقيقى مع احدى الشركات بمبلغ بسيط جدا , للاسف خسرته بسهولة جدا ل , لكن الان الوضع افضل الحمدلله بعد التعلم
تحياتى للجميع

للتسرع هو مفتاح الخسارة لانه يجعل لك حافز في وقت قصير
تشعر فيه بانك قادر علي فتح صفقات و النجاح فيها لكن هدا هو
الخطأ الدي يقع فيه الكتيرين لا يعطونه الوقت للتعلم و التسرع في فتح حساب حقيقي

magic777
06-08-2012, 01:01
الشركات الربحية بتضحك على المستعملين
تككسب منهم الالوووف و لاتستمر بالدفع لمدة شهرين
الفوركس اضخم سووق على وجه الكرة الارضية
ولا تستخف به مهما تعلمت حتى لو كنت محترف فلا
تتوقف عن التعلم
فعلا اخي انا جربت العمل عليها فتره ولاقيت ان الربح منها ميساويش المجهود اللي احنا بنعمله فيها
وكمان جربت الشركات الاستثماريه ايام ماكانت منتشره واغلبها نصابه
علشان كده اول لما لاقيت اعلانات الفوركس وجربت المجال عرفت ان ده هو المجال اللي انا عايزاه بالضبط

kingman
06-08-2012, 03:37
عرفت الفوركس عن طريق اعلانات جوجل المنتشره في كل مكان لدرجة انها بتطلعلي حتى والنت فاصل أعتقد ان ده اكتر سبب يخلي الناس تدخل في الفوركس وهو الاعلانات ، بالنسبة للمده فانا بقالي عدة شهور هنا في الفوركس

هههههه فعلا اقوى تعبير عن هذه الأعلانات بتطلع والنت فاصل هو فعلا مافيش موقع حاليا لايخلوا من اعلانات الفوركس للشركات وبتبقى حرب اعلانات بين الشركات وحتى القنوات التليفزيونية بقى فيه اعلانات كثيرة لبعض الشركات التى ترغب فى هذه التجارة واللى ميعرفش السوق ده اكيد من خلال هذه العلانات سيكون عنده فضول لمعرفة ماهذا

jans
06-08-2012, 03:53
كانت تأتي لي رسائل دائماً على الايميل حقق ربح فوري و سريع
اربح الان مع الفوركس كل انواع الاعلان وصلتني تقريباً
و كنت مطنش الموضوع إلا ان قرأت موضوع لأحد الاخوان ربنا يبارك فيه و فهمت منه ما هو الفوركس و كيف الشخص منه يحقق الربح
و يستفيد من الجوائز التي تقدمها الشركات .

Mohamed90
06-08-2012, 12:09
السلام عليكم طبعا الفوركس مجال بدا ينتشر او انتشر بالنسبة كبيرة مقارنة بالماصي و السبب هو التطور و اعتماد الكثير على النت لايجاد مدخول مادي
و انا سمعت على فوركس وشوفته في بعض المنتديات و قرات عليه فعجبني المجال و ارتحت له و اشعر اني مؤهل للربح منه

compaq0
06-08-2012, 12:59
سمعت به من صديق اخبرنى عنه بهذه الطريقه:هناك شىء على النت يستطيع ان يحول ال100 دولار ل 500 دولار فى ساعات .وهذا اصابنى بذهول
بدأت التداول من 3 سنوات

The Mester X
06-08-2012, 15:50
انا سمعت الفوركس من صديق لي و شكر لي الفوركس و قال مجال جيد و تكسب منه مالا تقدر تكسبه من عمل اخر
و هذا ماشجعني للدخول للمجال الفوركس و بدايتي كانت قبل سنة و نصف

HARRY POTTEER
06-09-2012, 15:14
و كنت مطنش الموضوع إلا ان قرأت موضوع لأحد الاخوان ربنا يبارك فيه و فهمت منه ما هو الفوركس و كيف الشخص منه يحقق الربح

فعلا المنتديات لها تاتير كبير و هدا االكم الهائل من
الاعلانات النتشرة في كل حتة ...انا كماان كانت توصلني رسائل كتير بهدا الخصوووص

zahran
06-09-2012, 15:27
سمعت بالفوركس من احد ممن يعملون فى هذا االمجال . واعرفه معرفه شخصيه ... واعمل فى الفوركس تقريبا من سنتين . .. عندما سمعت بهذا المجال وما يحث فيه والفلوس اللى الواحد ممكن يكسبها منه . قولت انا شهرين كدا وهجيب بى ام او مرسيدس على حسب الكاش اللى هيبقى معايا .هههههه .. بس الحقيقه طلعت غير كدا خالص

kingman
06-10-2012, 01:55

هذه الأيام معدتش محتاجة يجى اميل اساسا صفحة الأميلات اصبحت كلها دعايا للفوركس هههههه يعنى كل مافتح صفحة الاميلات لازم الاقى اعلان لشركة فى الفوركس فى الجنب يعنى الدعايا للسوق اصبحت فى كل مكان على الأنترنت وطبعا باحلى كلمات الجذب للناس واعتقد ان السوق ده هيجذب الكثير فى المستقبل خصوصا من المنطقة العربية بعد انتشار الأنترنت بشكل واسع

remo
06-10-2012, 02:24
انا اول مرة سمعت عن الفوركس كان من واحد صاحبى قالى على هذا العالم وفهمنى انة افضل شء للحصول على الاموال واسرعهم لذلك تعلقت بهذا العالم ولكنى خسرت فى الاول فاتجهت لتعلم الفوركس وتعلم اسرارة

hesham itch
06-10-2012, 03:52
انا سمعت عن الفوركس من مجموعة من اصدقائى اللى شغالين ف الفوركس من فترة طويلة
وواحد منهم هو اللى بيحاول يفهمنى الفوركس وبتعلم ف الفوركس تقريبا من سنة ونص

2x1
06-10-2012, 08:05
انا بسمع عنة من زمان لكن الفضل لدخولي فية لاحد الاشخاص وكنت لا اعرفة لكن الان هو صديق لي لكن للاسف
هوصديق علي النت وكنت حابب اعترف علية عن قرب ومقابلتة لكنة في مكان وانا في
مكان رغم انة مصري الجنسية مثلي لكن كما تعرف النت يعرفنا علي اشخاص جيدين لكن يصعب احيانا التعامل المباشر معهم

Mohamed90
06-10-2012, 12:41
السلام عليكم انا سمعت عنه من مدة طويلة و لكن لم اكن اهتم به لديق وقتي و كنت مهتم كثيرا بالشركات الاعلانات التي تنصب على الناس
و في ايام سعرت باحباط ومهما فعل في النت لا تربح سوي سنتات معدودة و لافت انتباه مجال الفوركس و هو المجال اكثر ربح

Mr.GooDMaN
06-10-2012, 14:48
عرفت عن الفوركس من الاعلان فاردت انا اعر عته اكثر قرأت القليل وفجأت بصديق لي يعمل الفوركس
ودلني على بداية الطريق وانا كملت الطؤيق بقا بالكوؤسات الصوت والصورة والكتب ومساعدته من صديقي
وانا الى الان اعرف الفوركس من متوسط عامين الى ثلالث اعوام

HARRY POTTEER
06-10-2012, 14:52
انا بسمع عنة من زمان لكن الفضل لدخولي فية لاحد الاشخاص وكنت لا اعرفة لكن الان هو صديق لي لكن للاسف
مكان رغم انة مصري الجنسية مثلي لكن كما تعرف النت يعرفنا علي اشخاص جيدين لكن يصعب احيانا التعامل المباشر معهم

بالفعل الفوركس موجوود من زمان لكن وصل متاخر
للدول العربية نضرا للفرق الكبير بين الدول المتقدمة و الدوول العربية
التي للاسف لا تزال لا تعرف الكتير

magic777
06-10-2012, 16:01

يمكن يكون ليه ظروفه فيه ناس كده بتحب تفصل بين معارف النت ومعارف الواقع
وكل واحد وليه اسبابه في كده واظن مادام الاتصال بينكم عن طريق النت مازال قائم فتقدر برده
تتواصل معاه عادي كأنه عايش في بلد تانيه المهم تفيدوا بعض وتتعلموا من بعض

sobissa
06-10-2012, 16:09
أنا كنت أعرف هذا المجال مند 4 سنوات لكن لم أكن أعره اهتمام لاني كنت أضن أنه مجال خاص فقط بأصحاب الاختصاص لكن في سنوات القليلة الماضية كنا أنا وبعض الاصدقاء نبحث عن طرق الربح من الأنترنيت بسبب مشكل البطالة المنتشر في عالمنا العربي وبدئنا من مجال الضغط على الاعلانات لكن هذا المجال ليس مجال حقيقي للربح لكنه مجال للنصب من طرف أصحاب هذه المواقع وبعدها بدئنا نبحث عن مجال أخر حتى صادفنا الفوركس في الطريق لنتأكد أنه هو مجال الربح الحقيقي من النت والخسارة كذلك لأن المجالات التي تجدها تذكر الربح فقط بدون خسارة على النت فهي للنصب أكيد

kingman
06-10-2012, 16:55
بالفعل فى الى وقت قريب كان الكثيرين لايتعاملوا مع النت او يعتبروه مضيعة للوقت ولا يتعامل معه سوى فئة معينة لكن مع الثورات العربية وانتشار مواقع التواصل الأجتماعية قى ثقافة المجتمعات اصبح فى قابلية واحتمال اكبر للكثيرين لن يتعرفوا على مجالات جديدة منها سوق الفوركس واعتقد ان هذا السوق سيشهد دخول جدد كثر من العرب

mony
06-17-2012, 07:41
سمعت عن الفوركس منذ سنين من على اعلانات على الانترنت وبحثت كثير عنه وعجبنى وحاولت ان اقرا واتعلم وما زلت اتعلم لان فى البدايه وجدته صعب لكن بعد ذلك وجدت انه يحتاج فقط الى تعليم وتدريب حتى تكتسب الخبره

2x1
06-17-2012, 09:14

فعلا احنا دول متاخرة حتي لحد دلوقتي فية كتير ميعرفوش الفوركس

ولا معناة وفاكرينو قمار والعياز بالله ربنا يفتح علي بلادنا بقي وتقدر تواكب العصر اللي هي فيةانا متفاءل

magic777
06-17-2012, 18:11
بالفعل فى الى وقت قريب كان الكثيرين لايتعاملوا مع النت او يعتبروه مضيعة للوقت ولا يتعامل معه سوى فئة معينة لكن مع الثورات العربية وانتشار مواقع التواصل الأجتماعية قى ثقافة المجتمعات اصبح فى قابلية واحتمال اكبر للكثيرين لن يتعرفوا على مجالات جديدة منها سوق الفوركس واعتقد ان هذا السوق سيشهد دخول جدد كثر من العرب

اعتقد انه بمرور الوقت ومع هذا التقدم في خدمات الانترنت اكيد هينتشر الفوركس لانه هيوصل هنا
لشرائح عملاء كتير منهم المثقف اللي هيعجب المجال ويدخل فيه ومنهم اللي هتعجبه الاعلانات ويحب يجرب وهكذا

kingman
06-17-2012, 21:03
اعتقد انه بمرور الوقت ومع هذا التقدم في خدمات الانترنت اكيد هينتشر الفوركس لانه هيوصل هنا
لشرائح عملاء كتير منهم المثقف اللي هيعجب المجال ويدخل فيه ومنهم اللي هتعجبه الاعلانات ويحب يجرب وهكذا

ومثلا فى مصر اللى هيساعد انتشاره ان اغلب الخريجين الجامعيين يأما عاطلين او بيشتغوا فى مجال بعيد عن مجال تخصصهم بس بتجبرهم الظروف انه يعملوا فيه فهتبقى فرصة جيدة ان يبدأ ويحاول يحقق مايطمح له من خلال هذا السوق

assidi saber
06-23-2012, 18:00
انا دائما مهتما بالمواقع التي فيها اعلانات لربح المال و قد وجدت موضوع جميل على الفوركس فاردت ان اتعلمه و الان لدي سنتين و انا اشتغل على الفوركس و لكن لم اكسب شئ الى الان لاني ليس لدي خبرة كبيرة

safiforex
06-23-2012, 18:10
هو الفوركس اكيد ان الكل تعرف عليه من المنتديات ان لم اقل اغلب المتاجرين
و المدة التي يمكن ان نقولها انه يتاجر في الفوركس فلا اعتقد انها ستفيد في شيئ ، لان المدد تختلف و لكن الخبرة هي الاهم

okash
06-23-2012, 18:10
من مكان عملي في المصرف الذي اعمل فيه ومن ثم تعمقت فيه عن طريق الانترنت
الى ان توصلت الى نية البدء فيه والاستثمار فيه

hehelibeb
06-23-2012, 20:34
سمعت بالفوركس منذ 2006
ولكن لم أتعلمه حتى حدود سنة 2011
لأنني كنت مشغولا بالشركات الربحية والأبلود وغيرها

كريم
06-23-2012, 20:37
كنت شغال في عدو مجالات للربح و لم استطيع الراحه من اي مجال

منهم و كمان النصب فيهم عالي و بحمدالله حققت ارباح لكن لم تكن نهائيا كلافوركس

فقررت بالاتجاه الى الفوركس و بحمد الله بقالي فيه سنة و نص شغال فيه

و الله يوفق الجميع

kimokonolove
06-23-2012, 20:54
سمعت اول مرة من اخى بعدها وجدت المنتديات فى الأعلان عنها دخلت التجربة وخسرت وتعلمت وخسرت ووقتها تركت المجال وعملت على ادسنس
لاكن وجدت اسنس مشروع فاشل للعرب جدآ فتركت مجال ادسنس
وبعدها دخلت الجيش وجدت احدى المعارف انة يربح من الأنترنت ولاكنة لم يقل لى اى مجال مجرد اسمع عنة
اتصلت بة ولم يقل
وعندما خلصت الجيش من حوالى 4 شهور قررت ان ابدأ من جديد لاكن بأسلوب احترافى فبدأت بالتعلم
والعجيب فى الامر وجدت اشخاص يعملون فى مجال ادسنس تركو ادسنس وعملو بالفوركس وحالهم جيد لاكنهم تعلمو جيد
عملت وتعلمت ودخلت عدة مرات وخسرت طبعآ كثيرآ ولاكن ليس بسبب صفقات فاشلة لاكنها بسبب عدم اتباع ادارة رأس مال صارمة
ففى السابق اتبع ادارة رأس مال وبعدها بشهر او شهرين اجد ربحآ بمعدل منتظم
فأقوم بالخروج عن ادارة رأس المال والمغامرة
والنهاية تكون خسارة مؤلمة طبعآ
لذا لا تطمع فى الكسب السريع وارضى بما قدرة الله لك من رزق حلال

zaki_ziad
06-23-2012, 21:18
سمعت عنه عن طريق الانترنت من البداية مكنتش مهنم كثيرا به و لكن الان اريد التعمل و معرفة كل ما هو كبير و صغير عن الفوركس لانه بحر و ان شاء الله اتعلم منه على الاقل دلو واحد
و انا جديد فيه يعني معنديش خبراء السنة او ال 5 سنوات انا على الاقل عندي شهر منذ اشتراكي

sa sa
06-23-2012, 22:14
لقد سمعت عن الفوركس من احد اصدقائي منذ سنه ولكني اردت ان اعرف المزيد من حوالي اربعه اشهر ,احاول الان ان اتاجر واكسب الربح ولكني مازلت في بدايه اكتساب الخبره والمعرفه اللازمه للعمل في الفوركس.

fafa280384
06-23-2012, 22:31

شاركنا رايك

انا تعرفت وتعلمت عن طريق معهد عن بعد
وعندي اكثر من عامين ونص

deadlyfox
06-23-2012, 22:47
انا اتعرفت على الفوركس من واحد صاحبى
وانا حبيت المجال ده واتمنى انى احقق فيه حاجه كويسه

kingman
06-24-2012, 00:05
من مكان عملي في المصرف الذي اعمل فيه ومن ثم تعمقت فيه عن طريق الانترنت
الى ان توصلت الى نية البدء فيه والاستثمار فيه

جميل ان الواحد يشتغل فى مجال قريب من مجاله بيحس انه مابتعدش كتير وكمان بيدلى خبرة اكثر وتطور فى مجاله وخصوصا مع المامه بالأمور الفينة والأساسية للقطاعات المصرفية وطريقة عمل السوق واكيد هيبقى فيه فايدة فى عمله

tarek22
06-24-2012, 02:41
اما الفوركس
كان ذالك منذ سنة بمحض الصدفة

sunlight
06-24-2012, 02:48
اما الفوركس
كان ذالك منذ سنة بمحض الصدفة

سمعت بالفوركس من احد الاصدقاء وعن طريق البونص ولكنى الان بقالى شهرين يعنى فى الفوركس وبحاول اعمل اى نتيجه ترضينى بانضمامى ليه

magic777
06-24-2012, 03:29
جميل ان الواحد يشتغل فى مجال قريب من مجاله بيحس انه مابتعدش كتير وكمان بيدلى خبرة اكثر وتطور فى مجاله وخصوصا مع المامه بالأمور الفينة والأساسية للقطاعات المصرفية وطريقة عمل السوق واكيد هيبقى فيه فايدة فى عمله

وده كمان بساعده كتير في انه يفهم المجال الجديد ويستوعب الشروحات الخاصه به اسرع من غيره
بناء على انه عنده خلفيه جيده لهذا المجال واحتمال نجاحه هنا بيكون اعلى طبعا

Mostafa Mando
06-24-2012, 05:04
انا اعمل في مجالات الربح من الانترنت المتعددة وكان بطبيعة الحال معرفتي بالفوركس

ولقد رأيت كثيرا من الاعلانات في جوجل وفي المنتديات ورأيت انه اسعب مجال للربح من الانترنت

وهذا ما شدني إليه لانه اكيد مادام سعب اكيد ارباحه وفيرة لكن هذا لايمنع ان خسارته فادحة

لكن بادارة راس المال الصحيحة مش هيبقى في خسارة كبيرة

dodovedo
06-27-2012, 09:58
اخى الكريم
والله الفوركس اللى عرفنى عليه واحد قريبى كان بيحكيلى عن واحد قريبهم كان ما شاء الله عليه ناجح جدا فى الموضوع ده وهو دلوقت ناجح جدا ورح قعد فى دبى
ربنا يكرمنا ونكون زيه يارب
تقبلو مرورى وودى

remo
06-27-2012, 10:39
وده كمان بساعده كتير في انه يفهم المجال الجديد ويستوعب الشروحات الخاصه به اسرع من غيره
بناء على انه عنده خلفيه جيده لهذا المجال واحتمال نجاحه هنا بيكون اعلى طبعا

انا معاك بس انا شايف فى مصر مهما درست فى اى حاجة مستحيل هتقرب من مجال الفوركس الا لو درست ادارة اعمال ودى هتعلمك بس انك ازاى تدير راس المال بطريقة سليمة لكن انا اعتقد ان التحليل الفنى والاساسى مش هتتعلمة الا من برة او كورسات مخصوصة

KOGI
06-27-2012, 10:49
انا سمعت عن الفوركس من واحد صاحبى واستغربت الكلمة فى الاول لكن حبة حبة بدات اقرا عنها اوفهم يعنى ايه فوركس وهو ساعدنى بكتب كتير والكلام ده كان من سنتين تقريبا

abdallah elbaz
06-27-2012, 14:16
انا سمعت عن الفوركس من احد الاصدقاء اخوتي
بس مش حبيت اني اتعلم منه حسيت انها حاجه مش كويسه
لكن بعد كدا قريت اكتر وفهمت من صديق لي وهو ممارسه من زمان ف الفوركس

foouaad
06-27-2012, 14:25
انا لقد سمعت بالفوركس من اصدقاء لى ومن كتر كلمهم عليه امامى اتحمست جداً للفكره وبعد كام يوم رحتلهم وقلت لهم انا اريد ان ادخل معكم فى عالم الفوركس
فقالو لى ان الدخول لعالم الفوركس لبس بل سهل يجب التتعلم علم الفوركس جيداً الاول حتى لا تخسر خسائر فادحه فمدونى بالفديوهات والنتدايات
ومازلت اتعلم حتى الان فأنه علم كبير
ولقد علمت بالفوركس منذو 5لأشهر تقريباً

واشرك على هذا الموضوع لاْنك فكرتنى بزكريات جمياه

ZOUHAIR_ZIZO28
06-27-2012, 14:59
في الحقيقة اكتشفت الفوركس قبل 3 اشهر من الان لكن لم اعطه اهتماما انذاك

waleed adel
07-01-2012, 12:17
سمعت بالفوركس من اولاد خالتى ومن كتر كلمهم عليه امامى اتحمست جداًللموضوع وبعد كام يوم
بدات بدخول المنتديات وعمل داونلود لكتب وفيديوهات

hehelibeb
07-06-2012, 03:33
سمعت بالفوركس من موقع برامج نت

لأنني كنت أتعلم الربح من النت عن طريق الشركات الربحية

مند 2006 وأنا أقرأ عنه إلا أنني في السنة الفائتة أعطيته والوقت الكافي حتى تعلمت شيئا

وما زال أمامي الكثير من العمل لأن البحر عميق يا إخوان

waleed adel
07-06-2012, 06:00
انا عن نفسى سمعت من اصدقاء ليه وجربت ودخلت على
ورش ومنتديات ولقيتها نجربه جميله فعلا

derfcase
07-06-2012, 06:24
سمعت بالفوركس اخي الكريم
harry potteer
اول مرة - من احد اصدقائي علي برنامج التشات حيث شرح لي شرح مبسط لهذا السوق ثم بعد ذلك توليت انا اكمال البحث بنفسي
اما منذ متي - فمنذ حوالي اربع او خمس سنوات

hesham1046
07-06-2012, 12:35
اناسمعت عن الفوركس من مواقع عربية كثيرمن سنة 2008 كنت بدرو على حاجة لربح من الانترنت وتكون وظيفة جيدة ليا واول ما دخلت فى المجال دة كان من خلال شركة اسمها ماركتفيا واول لوس كسبتها كانت 5 دولار هدية من الشركة وبصراحة وقتها كانت لشركة دى كانت تعتبر الشركة الثانية على الانترنت بها عد كثير من العرب وكل بلدان العالم وكنت بدل على التوصيات بتاعة الاعضاء وكنت بدخل على توصيات الاعضاء الروس والصينين وكمان وكنت بستخدم جوجول فى الترجمة بصراحة لحد دلوقتى هى شركة ممتازة

Mohamed90
07-06-2012, 12:46
اخى الكريم
والله الفوركس اللى عرفنى عليه واحد قريبى كان بيحكيلى عن واحد قريبهم كان ما شاء الله عليه ناجح جدا فى الموضوع ده وهو دلوقت ناجح جدا ورح قعد فى دبى
ربنا يكرمنا ونكون زيه يارب
تقبلو مرورى وودى

السلام عليكم جميل اخي و ان شاء الله تكون ناجح ايضا مثله
و اتمنى لك طريق موفق بحول الله
اما عن نفسي انا تعلم الفوركس لوحدي و اكتسفته لوحدي صراحة عن طريق المنتديات و الاعلانات

egypt2012
07-06-2012, 13:33
سمعت عن الفوركس وقت جريمة هيثم النصاب لما نصب على الناس فى مصر و هرب بمبلغ مالى ضخم

و من وقتها قرارت اتعلم الفوركس و ما هو الفوركس
و تقريبا انا فى الفوركس من سنتين

sami
07-06-2012, 14:05
أنا أخي الكريم سمعت عن الفوركس عن طريق أحد أصدقائي،و بما أنه لدي دائما الطموح في العمل بشكل
مستقل و في تحقيق الأرباح،قررت تعلم كل شيء عن الفوركس و أنا أعمل فيه قرابة ٣ سنوات و أنا ممتن
جدا لصديقي الذي عرفني على هذا المجال

sky44
07-06-2012, 14:09
السلام عليكم

لقد سمعت عن هدا المجال مند حولي السنتين لاكن لم اهتم به الى ان دخلت احد المنتديات العربية مند شهر تقريبا و اثار انتباهي فيه موضوع عن الفوركس فاعجبني الفوركس وبدات البحث عن الفيديوهات و الكتب و مازلت اتعلم

magic777
07-06-2012, 14:19
انا لقد سمعت بالفوركس من اصدقاء لى ومن كتر كلمهم عليه امامى اتحمست جداً للفكره وبعد كام يوم رحتلهم وقلت لهم انا اريد ان ادخل معكم فى عالم الفوركس
فقالو لى ان الدخول لعالم الفوركس لبس بل سهل يجب التتعلم علم الفوركس جيداً الاول حتى لا تخسر خسائر فادحه فمدونى بالفديوهات والنتدايات
ومازلت اتعلم حتى الان فأنه علم كبير
ولقد علمت بالفوركس منذو 5لأشهر تقريباً

واشرك على هذا الموضوع لاْنك فكرتنى بزكريات جمياه

واحسن حاجه هنا انهم عرفوك المجال على حقيقته مش زي مابنشوف المبالغات اللي ماليه الاعلانات عنه
وبكده انت دخلت المجال مع فكره صحيحه عنه وبدون احلام ورديه من بتاعت تحقيق المليون من 1000 دولار والكلام ده
وده هيوفر عليك كتير من الوقت وكمان هيقلل معاك خسائر البدايه اللي اكترها بتكون بسبب الطمع

essam1985
07-06-2012, 14:34

شاركنا رايك

السلاه عليكم

سمعت به من احد اصدقائي

و بقالي سنتين فيه

forex man
07-06-2012, 15:13
انا عرفت الفوركس عن طريق اعلان على الفيس بوك
عمله احد الاصدقاء وعرفته بقالى بتاع 20 يوم كده يعنى لسه بدرى عليا
تحياتى

theboy2226
07-06-2012, 16:02
انا كغالبية المتاجرن جربت تقريبا كل وسائل و شركات الربح من النت و ما حققتش اكتر من كام دولار و اتنصب عليا في معظم الاحيان وبالصدفة لقيت موضوع في احدي المنتديات عن الفوركس و كان ملحق بالموضوع كتاب بالعربي عن الفوركس قلت مش حاخسر حاجة لو جربت و فعلا قريت الكتاب و اتعلمت علي الديمو و في اول صفقة ليا كسبت 12دولار و ده كان اكتر من مجموع المكاسب الللي اخدتها من شركات الاعلانات علي مدار سنتين فطبعا عجبني الموضوع جدا ومن ساعتها و انا مدمن

ana1990
07-06-2012, 16:52
انا اشتغلت في شركات الاعلانات و كانت ارباحي سيئه على الرغم من اني كنت فخور بيها و بعد كده اشتغلت في الابلود بارباح قليله برده بس كانت كويسه و كنت فخور جدا بيها لحد ما سمعت ان المنتدى ده بالعربي و بيساعد في راس المال قلت خلاص اتعلم الفوركس و اعمل راس مال و ابتدي اتاجر بكده ابقى ضربت كل العصافير بنفس الحجر

elzeel
07-06-2012, 17:38
انا سمعته من خلال الدعايا والاعلان لكن دخلت المجال عن طريق صديق وانا جاليا فى مرحله التعلم
وبحاول انى اكسب خبره اكتر والمنتدى ساعدنى فى دا كتيروالحمد لله

ehab
07-08-2012, 05:12
الفوركس من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل
عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة
عن الفوركس حيث اننى لم اجد الربح الكافى من الاعمال الربحية

Mr.GooDMaN
07-08-2012, 06:07
انا كغالبية المتاجرن جربت تقريبا كل وسائل و شركات الربح من النت و ما حققتش اكتر من كام دولار و اتنصب عليا في معظم الاحيان وبالصدفة لقيت موضوع في احدي المنتديات عن الفوركس و كان ملحق بالموضوع كتاب بالعربي عن الفوركس قلت مش حاخسر حاجة لو جربت و فعلا قريت الكتاب و اتعلمت علي الديمو و في اول صفقة ليا كسبت 12دولار و ده كان اكتر من مجموع المكاسب الللي اخدتها من شركات الاعلانات علي مدار سنتين فطبعا عجبني الموضوع جدا ومن ساعتها و انا مدمن
ههههههههههههه ربنا يسترها عليك اخي الفوركس ملوش علاج زي شركات الاعلانات ... شركات الاعلانات ممكن توهق منها لكن الفوركس مفيش الكلام ده
بس طبعا الادمان فالفوركس يدل ع حبك ليه وبالتالي ستصبر وتتحمل التقلبات وان شاء الله ربنا يكرمك

waleed adel
07-10-2012, 18:20
الفوركس من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل
عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة
عن الفوركس حيث اننى لم اجد الربح الكافى من الاعمال الربحية

جميل اخي و ان شاء الله تكون ناجح المهم التدريب الجيد
و اتمنى لك طريق موفق

السيد الجبالي
07-10-2012, 18:40
عرفته من احد اصدقائي فانا مبرمج كمبيوتر .. واحد اصدقائي كان يريد لي ان اصمم له اكسبرت لم افعهم ماذا يريد في البدايه
ولكن خطوه خطوه عرفت ماذا يقصد ومن ثم دخلت الي هذا السوق .....
ما ذلت حديثا في هذا السوق .. فلي تقريبا عام ليس اكثر

mrxr00t3d
07-10-2012, 18:42
دائما كنت اسمع بالفوركس لكنني لم اكن اعطه اهتماما
و مره خطرت في بالي انه يجب علي معرفة هدا العالم الواسع
فبدأت اتعلم و اجرب و اخسر

mosghaly
07-10-2012, 18:56
انا عرفت الفوركس عن طريق الانترنت عشان كنت بدور علي شغل من البيت عشان مكانش ينفع انزل البيت في الفترة دي واشتغلت في الاول حسابات تجريبيه وبعدين عرفت بموضوع البونص وحصلت علي اكثر من بونص وكنت بخسر وبكسب لحد ما تعلمت ووصلت للمنتدي هنا

YesIcan
07-10-2012, 19:13
عن طريق منتدى كنت مهتم بالتسويق الالكتروني
شغال فيه منذ 3 سنوات و فجأة قرأت موضوع شيق عن الفوركس مع اني كنت اعرفه لكن لم اهتم قبل
و نقطة التحول كانت الموضوع و من وقتها بدأت بالبحث و التعلم و لازلت في اول الطريق
و اتمنى من الله انه يوفقني

yamiyugi
07-10-2012, 19:22
سمعت بالفوركس عن طريق شخص صديقى ولكن اكبر منى سنا
وعرفت انه سوق مربح
وفكرت ان ادرسه وهو استاذ فدرس لى بعض الدروس وبعد ذلك قرأت بعض اللدروس
وبقالى 4 سنين شغال فى الفوركس

Noah
07-10-2012, 20:02
انا سمعت عن الفوركس وانا عبر الانترنت وفى البداية كالعادة تعرفنا الى بعض الطرق الى الربح من الانرتنت ولكننا لم نتمكن من تحقيق نسبة ارباح جيدة من الطرق الفاشلة وتعلمنا الفوركس بالفعل

rabie10
07-10-2012, 20:40
والله يوفقنا جميعا

Nehal Ali
07-10-2012, 23:40
الفوركس انا عن نفسي سمعت عنه من احد الزملاء ودعانا جميعا في جروب للمناقشه عن ما احب في الفوركس واهميته وكان بيشجعنا للدخول فيه وفعلا وجدنا مدي متعه الفوركس واهميته وكيفيه التعامل فيه وبه وكم الفوائد التي تعود عليك من ممارسه الفوركس مثل كيفيه تكوين خبره استثمار الزكاء وتنميته وكيفيه التعامل والعمل علي ان يكون هدف وربح تسعي لتحقيقه وتحمل وتكون مسؤل عن اي خسائر

osama00971
07-11-2012, 01:12
المشكله

عندما دخلت الفوركس

الحمد لله رب العالمين
انا احس بهذا الشعور الان لاني تايه في الكتب وابحث في
اليوتيوب لاجد حلا
دعواتك استاذ محمد

hager
07-11-2012, 01:28
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
قد سمعت عن الفوركس من احد الاصدقاء لي هو من كلمني عليه وقام بفتح حساب لي وعلمني كيفية التعامل عليهوهذا كان خلال هذه السنة

essam1985
07-15-2012, 15:58
سمعت عنه من احد اصدقائي

و اعمل به منذ سنتين

king
07-15-2012, 16:09
انا سمعت عن سوق النقد الاجنبى من تلات سنوات وكانت بدايتى الحقيقيه فى السوق عن طريق التدريب على يد محترف فى هذا السوق تعلمة الكثير عن المجال من هذا الشخص ومازلت اسعى الى التعلم واكتساب الخبره بشكل اكبر

bassma_kamel
07-16-2012, 02:37
سمعت عن الفوركس عن طريق صديقه لى وهى من تعلمنى الفوركس انا لا اعمل بعه منذ فتره كبيره فانا قريبا ما سمعت عنه وعرفته ومازلت فى مرحله التعليم

amrmorasamir
07-16-2012, 02:43
انا سمعت بالفوركس عن طريق كثره التعامل مع طرق الربح من النت وكثره البحث على النت واشتركت فيه منذ 6 شهور فقط

mage
07-16-2012, 03:33
انا سمعت بالفوركس منذ فترة كبيرة جدا ولكن بدات العمل فى الفوركس منذ فترة لا تزيد عن عام تقرياب واعتقد ان الكثير من الاشخاص يمكنهم ان يعرفوا كيف ان هذا السوق يجب عليك ان تعمل فيه جيدا لكى تتمكن من تحقيق الارباح عليه

forex4ever
07-16-2012, 03:40
بالنسبة لي انا اععمل في الفوركس من 7 سنوات تقريبا منهم سنتين واكثر مابين تدريب على الحساب التجريبي وبين خسائر متكررة ولكن الحمد لله من الله علي بفضله واصبحت ارباحي اكثر من خسائري والحمد لله

khaled zizo
07-20-2012, 14:02
الأعلانات عبر الأنترنت بقيت اقوى اداة لجذب الجدد فى هذا المجال فالمعظم يتعامل مع المنتديات والمواقع ايا كانت ومافيش موقع بيكون خالى من الأعلانات والمستهدف نحو كل ايبى معين والأعلانات زى ماحنا بنشوف بتبقى فيه حكايت رنانة زى فلان بدا بكذا وكسب كذا وغيره من الكلمات الجذابة التى تشد الأنتباه جدا لمن لايعرف صراحة مجال الفوركس اكتشفته منذ فترة ليست طويلة ,كنت أعلم أنه يوجد شيء اسمه التداول و ما إلا ذلك ... حتى وجدت صدفة موضوع يتكلم عن التداول و خصوصا بشركة انستافوركس و منتدياتها .... و قلت لماذا لا أجرب ؟؟ و ها أنا الأن أتعلم و أبحث أكثر في المجال ..

ARAB_PIGEON
07-20-2012, 14:11
من خلال الاعلانات الكثيره المنتشره على الانترنت
تعرفت على الفوركس قبل 7 سنوات

Forex Eyes
07-20-2012, 14:18
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اول مرة اتدكر كانت عن طريق منتدى فوركس دخلت و بدأت اقرأ و ارى حتى وجدت دروس للفوركس
و عزم على الدخول الى المجال حملت الميتاتريدر
و فتحت الديمو و بدأت التجارة و هكدا

theozo
07-20-2012, 14:27
انا عرفت سوق الفوركس بالصدفة و انا بشوف احدي الاعلانات من 4 سنين و شدتني الفكرة جامد جدا و بدأت ادور فيها و طبعا مكنش لسة المجال منتشر اوي و مكنش فيه فيديوهات ولا غيره ده غير الناس القالت ده نصب و كلام من ده لجد ما الحمد لله اتعلمنا و بقي في اماكن كتير اوي لتبادل المعلومات

imadm201
07-20-2012, 14:33
االسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
سمعت به من النت وهذه سنتي الاولي فارجو من الجميع المساعة باقتراحاتهم و نصائحهم

ahmedalex
07-20-2012, 14:43
انا سمعة عن الفوركس من سنه تقريبا وبدات فيه ولاكن سرعان ما تركته لانى لم اكن استمتع به او احبه او احب تعليمه بوجه عام وكان هناك من يقوم بمساعدتنا على الشرح وكا العاده ضيعت الفرصه علي ولاكن من خلال شهرين بدء صديق لى تعليم مجموعه من زميلنا لذلك احببت ان اشترك معاه وها انا معه بقالى شهرين تقريبا

sa sa
07-20-2012, 14:47
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
انا سمعت عن الفوركس منذ حوالي سنه من احد اصدقائي ولكني لم اهتم بالفوركس الا منذ حوالي سته اشهر تقريبا
وجدته مجال جيد ويمكن الحصول علي ربح جيد منه لذلك حصلت علي فديوهات وكتب من صديقي عن الفوركس

assidi saber
07-20-2012, 14:52
أنا سمعت بالفوركس من المنتديات العربية و أيضا كسبت الخبرة منها أيضا و لدي الان ثلاثة سنوات و أنا أتاجر و الى الحين مازلت أتعلم

insta friend
07-20-2012, 14:53
انا الحمد لله كنت درسته في الجامعة و هو تخصصي وكنت بادرس بس من غير تحليل فني و لما منت بابحت في الانترنيت بشوف التحليلات الفنية و من تم بدات التداول بالتحليل الفني مند 2008 اي اربع سنوات و الحمد لله على كل حال

شاركنا رايك

Mahmoudnashaat
07-20-2012, 15:08
سمعت عن الفوركس من صديق اخويا ووقتها مصدقتوش وكبرت دماغى

وبعد شويه قرأت كتير لحد ما حبيت المجال وتعلمت فيه

khashaba
07-20-2012, 15:10
عرفت به من تصفح الانترنت
غالبيه المنتديات لا تخلو من قسم للفوركس
ولكن الامر ليس بالسهوله
وكل اعمال الانترنت ليست سهله
بل تحتاج لجهد وعمل ووقت كثير
فقرأت عنه

delpi
07-20-2012, 15:10
المعظم يتعامل مع المنتديات والمواقع ايا كانت ومافيش موقع بيكون خالى من الأعلانات والمستهدف نحو كل ايبى معين والأعلانات زى ماحنا بنشوف بتبقى فيه حكايت رنانة زى فلان بدا بكذا وكسب كذا وغيره من الكلمات الجذابة التى تشد الأنتباه

ahmed zayan
07-20-2012, 15:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اول مره لى فى الفوركس كانت نصيحه من صديقه وقال لى ادخل على اليوتيوب
واسمع دروس الفوركس العملى وبالفعل انا ماشى اهه فى التعليم
شكرا اخى

ymn30
07-20-2012, 15:15
من احد المنتدايات كنت بعمل سيرش ووجد هذا المجال وقولت اقراة عنة فتسديت اليه وهذا كان من سنه 2006 والى الان وانا ادخل واخرج وبعدين اعود مرة اخرى

msh4egy
07-20-2012, 15:17
عرفت عن سوق الفوركس من الانترنت حيث اننى كنت ابحث عن مجالات للربح من الانترنت والعمل عن بعد فى البداية لم اهتم وقمت بالدخول فى مجالات اخرى وبعد فترة قررت القراءة عن الفوركس حيث اننى لم اجد الربح الكافى من الاعمال الربحية الاخرى ...منذ عام تقريبا واتجهت لسوق الفوركس

dodovedo
07-20-2012, 15:18
اخى الكريم
انا سمعت بالفوركس من احد اقاربى
وهو اللى عرفنى عليه وبصراحه حبيت اتعلمه وباذن الله نجنى منه ارباح كويسه
تقبل مرورى

mahmoud1
07-20-2012, 15:26
اخى الكريم
انا سمعت بالفوركس من احد اقاربى
وهو اللى عرفنى عليه وبصراحه حبيت اتعلمه وباذن الله نجنى منه ارباح كويسه
تقبل مرورى

طيب تمام شئ جيد لما يكون قريبك هو اللى عرفك الفوركس لو قريبك دة له فتره طولية فى السوق وخبرة اكيد هايفيدك بخبرته فى السوق وهايكون شئ جيد انة يكون مصدر تتعمل منه

mrhoda
07-20-2012, 15:41

شاركنا رايك

انا سمعت بالفوركس كمثل الكلمات الغريبة
هل تعلم عندما تسمع عن اسم بلد غريب فتحاول معرفة اين تكون هذه البلد واين تقع ومن يسكنها
هذا هو لفظ الفوركس كان غريب على اذنى
فلما حاولت التعرف عليه وجدت شيئا مشوقا لكى اتعلمه فهو فتح علي علم جديد ومعرفة رابحة
وتطور الامر الى ان تعلمت وتاجرت وخسرت وربحت ايضا
والحمد لله وصلت الى مرحلة جيدة من التدريب والتعليم والمتاجرة ايضا

DZforex
07-20-2012, 15:42
بعد النصب في مجال شركات البوكس هوست

لفت نظري في منتديات برامج نت قسم للفوركس

بعد ما رايت الاخوة يتناقشون احدهم يقول كسبت كذا و قد اعانني بعض الاخوة في فهم هذا السوق و الاعتماد

على بعض الفيديوهات و الكتب

ahmed
07-20-2012, 15:44
من احد المنتدايات كنت بعمل سيرش ووجد هذا المجال وقولت اقراة عنة فتسديت اليه وهذا كان من سنه 2006 والى الان وانا ادخل واخرج وبعدين اعود مرة اخرى

ما شاء الله يا اخى انت حضرت جيل الفوركس القديم المحترفين على حق
بالتاكيد كنت تعرفهم وتعلمت على ايدهم

magic777
07-20-2012, 15:49

بس خلي بالك اخي هو سوق الفوركس على الرغم من انه الاكثر ربحا هنا لكنه الاكثر خطرا برده
وانت فيه مش بتكون ضامن ربح ثابت او مستمر على الاقل
وبرده بتكون معرض لاي حركات قويه نتيجه اخبار او كوارث تضيع راس مالك

asmoshaa2012
07-20-2012, 15:52
صراحة يا اخى سمعت عن الفوركس من فترة ولكن لم ابدا فى العمل فيها منذ سمعت بها لان فى البداية كانت الفوركس مش مشهورة قوى ولا سهل التعامل معها مثل وقتنا الحاضر حيث ستجد ان فى الفترة الاخيرة عدد المتداوليين زاد وفى زيادة دائمة

sara123
07-20-2012, 15:55

شاركنا رايك

أنا كنت أسمع عنه منذ سنوات طويلة وكنت أرى اعلانات كثيرة عن الفوركس .. ولكن لم أكن أصدق فيه ولا كنت أعتقد أنني أستطيع جني الاموال منه بالفعل ,, ولكن أنا عرفته بالفعل من احدى صديقاتي وقالت لي أنها ربحت منه الكثير وهي شجعتني على العمل فيه .. أنا بدأت المتاجرة الحقيقة منذ سنة تقريبا , لكن فترة التعلم استمرت لمدة سنتين أو أقل بشئ بسيط , يعني أنا أعرف الفوركس منذ ثلاث سنوات تقريبا

midoali
07-20-2012, 16:05
انا سمعت عن الفوركس منذ زمان اوي واوقات كثير حولت اشترك في المنتدي الاجنبيه الخاصه بي الفوركس
وكنت بترجم عن طريق جوجل ادسنس لضعف اللغه الاجنبيه ولكن بعد مفتح منتدي فوركس مصر قررت
اشترك فيه

spiderxp
07-20-2012, 16:13
سمعت عن الفوركس من زمان من خلال الانترنيت

ولكن تحمست له بشكلي جدا عندما علمت ان ابن عمي لديه حساب في الفوركس ويتداول فيه هذا شجعني

amrmorasamir
07-20-2012, 16:15

اهلا بيك ياباشا
انت كده عندك خبره كويسه فى السوق حوالى 6 سنوات وهذا ممتاز انا ايضا تعرفت عليه من المنتديات وقرات عنه ولكن خبرتى قليله حوالى 6 شهور

BiG MoNeY
07-20-2012, 16:17
للاسف اخي انا لا اتدكر متى سمعت عن الفوركس لكن دخلت فيه مند مدة وقد تدرجت في مجالات الربح تقريبا كلها والحلا ل منها وانا كنت قبل ان ادخل في الفوركس كنت اعملل في الابلودرز وكل يمكن دخل فيه لكن عندما رايت اكبر المواقع التي كانت تقدم هده الخدمة تنهار ونصب الكتير منها تركت هدا المجال ودخلت في تعلم الفوركس ومع الوقت الحمد لله عندي لان استراتجية جيدة لتحقيق الارباح المرجوة منه موفق اخي

bilalo200
07-20-2012, 16:26
السلام عليكم
سمعة بالفوركس عن طريق احد الاصدقاء مند ثلاث سنوات تقريبا

mohamed yossef
07-20-2012, 18:07
تعرفت على الفوركس من خلال كتاب وصل لى بالصدفة بعد ان قراته وجدت اننى احب المجال واريد معرفة المزيد عنه
وانا اتداول على حساب حقيقى من 6 شهور فقط

youmuststop
07-20-2012, 18:32
من صديق بي هو الذي فهمني معني الفوركس وكيفيه التداول فيه من سنتين ولكن بدات التداول الحقيقي من شهور قلبله

AMANI
07-20-2012, 19:28
لقد سمعت عن هدا المجال مند حولي السنتين لاكن لم اهتم به الى ان دخلت احد المنتديات العربية مند شهر تقريبا و اثار انتباهي فيه موضوع عن الفوركس فاعجبني الفوركس وبدات البحث عن الفيديوهات و الكتب و مازلت اتعلم

SlaiteR
07-22-2012, 00:25

شاركنا رايك

شاكر لك اخوي موضوعك المفيد

ثانيا انا من زمان وانا بسمع عن الفوركس عن طريق اعلانات قوقل ادسنس

وانا بالمجال من حوالي شهرين

gemmy
07-22-2012, 00:37
انا سمعت عن الفوركس من صديق قريب لى و لا اتذكر الفترة بالظبط كانت امتى بس حوالى سنة تقريبا
المهم هو عرفنى المجال ده و رسانى على الطريق ابتديه منين و كده و جزاه الله خير عن كل اللى عمله معايا

nrgslawi
07-22-2012, 00:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا سمعت عن الفوركس في احدى القنوات التلفزية
وانا تقريبا سنتين وانا اتاجر

aminos
07-22-2012, 00:48
السلام عليكم
تحياتي

السلام عليكم
كدالك أنا أخي الكريم لكن أنا مختلف معك في السنين فقط
حيت إكتشفت الفورك منذ سنتين و بدأت فيه مند سنة تقريبا

ezo
07-22-2012, 01:00
سمعت عن الفوركس منذ بضعة شهور من زميلي بالجامعه وكنت اسخر منه بأن هذه المتاجره ليست لها فائده الا سحب مبلغ من راس ماله وإستلمناه مع بعض حينهاإقتنعت بالفوركس وما كنت متخيل تدار فيه هذه العمليات التجارية المعقدة والتي تحتاج لشئ من المعرفه والممارسه الراشده والتحقت به في منتصف شهر يوليو2012 وتمنيت لو كنت ملتحقامن سنين مضت كماان الالتحاق بهذا المنتدي افادني وسوف ينفعني كثير

kingman
07-22-2012, 01:10
انا سمعت عن الفوركس في احدى القنوات التلفزية
وانا تقريبا سنتين وانا اتاجر
هو طبعا بالنسبة للقنوات التليفزيونية المحلية لا يوجد ادنى اعلانات لسوق الفوركس ويكاد يكون اصلا غير موجود فى مصطلحاتهم لكن فى القنوات المتخصصة طبعا والأجنبية موجودة بكثرة

fx-man
07-22-2012, 01:40
انا كنت من اربع سنين شغال فى مجار الربح من الضغط على الاعلانات ومن خلال شغلى دا كنت بشوف اعلانات كتيرة عن الفوركس لغاية ما قررت انى اقرا عن الفوركس واتعلمه وانا بقالى فى الفوركس حوالى 3 سنين .

sabre
07-22-2012, 01:44
سمعت بالفوركس من احدى المواقع التى ليس لها
اى علاقه بالفوركس من حوالى 10 سنين

kero
07-22-2012, 01:50
انا عرفت الفوركس من مواقع البى تى سى والهايب وعرفت انهم بيستثمرو الايداعات فيه
وطبعا خسرت فى المواقع دى فقررت الاتجاه الى الفوركس والاعتماد على نفسى

chuchab
07-22-2012, 01:57

yara
07-22-2012, 01:58
وعليم السلام ورحمه الله وبركاته
انا سمعت عن الفوركس من احدى اصدقائى منذ فتره
ولكنى صراحا لم احترفه بعد ولكنى اعد مبتدئه فى هذا المجال
واتمنى من الله ان يكرمنى فيه

Single phase
07-22-2012, 01:59
أنا سمعت بيه من الاعلانات على النت
بعد كده واحد صاحبي قالي عليه وقررت اجرب واشوف النظام

Aker001
07-22-2012, 02:03
شغال فى مجال الربح من الضغط على الاعلانات ومن خلال شغلى دا كنت بشوف اعلانات كتيرة عن الفوركس لغاية ما قررت انى اقرا عن الفوركس واتعلمه

salah.bmw
07-22-2012, 03:16
بارك الله بك اخي
اما عن الفوركس تعلمته عن طريق الصدفة من صديق ممقرب لي وانا منذ ذلك اليوم اقرأ عن اي شيئ يتعلق او يخص الفوركس
وخبرتي بلفوركس تتجاوز ال 3 سنوات تقريبا ولا زلت مصر على تعلم المزيد وكشف المزيد من الخفايا عن هذا البحر الغامض

HUSSENEY
07-22-2012, 09:08
سمعت عن الفوركس من خلال احد الاصدقاء
نصحنى بى فى الثورة المصرية واغلاق البورصة المصرية

alkatom
07-22-2012, 11:10
سمعت بالفوركس عن طريق الإعلانات في مواقع النت المتعددة ... و أعمل فيه منذ أكثر من سنة

madman
07-22-2012, 15:28
انا سمعت بالفوركس من قيمه سنه وشغال بيه وانا عرفته عن طريق صديقى وكان امر جيد بالنسبه ليا

magic777
07-22-2012, 22:36
بارك الله بك اخي
اما عن الفوركس تعلمته عن طريق الصدفة من صديق ممقرب لي وانا منذ ذلك اليوم اقرأ عن اي شيئ يتعلق او يخص الفوركس
وخبرتي بلفوركس تتجاوز ال 3 سنوات تقريبا ولا زلت مصر على تعلم المزيد وكشف المزيد من الخفايا عن هذا البحر الغامض

لا نهايه للعلم اخي مع اي مجال وخاصه الفوركس اللي محتاج دايما انك تطور فيه من معلوماتك
وقدراتك لانه منطبيعته التقلب ومبيبقاش على حال واحد فتره طويله
وعلشانتجاريه لازم تتعلم تطور نفسك معاه

BRUFEN
07-22-2012, 23:01
بالنسبة كيف صمعت عن الفوركس فانا أسمع عنها من ما يقارب عام 2001 تقريباً او 2002م
ولقلة الغعلانات بهذا الوقت لم افكر بها ولم أعتقد ولم أفكر بهذا الإعلان لا من قريب ولا من بعيد
وعندما دخلت الأسهم السعودية كان هنالك شخص يضع دروس بأحد الاقسام وله مدونه أسمه محتار او مختار
فعندما دخلت المدونه وجدت له شروحات غريبه ثن تركت موضوعه لم اجد لدي إهتمام بما يكتب او يشرح
وبعد الطامه الكبرى والخسارة في الأسهم تعرفت بالشركات الربحية والهايب وكنت لا أصدق بان الإنتر نت يوجد به
طرق لكسب المال وما أسرع ان نصب علينا وصرقت اموالنا وإذا بأحد الاعضاء ياتي لنا بشركة تعطي 5$
لتسجيل بدون إيداع وبدات وكنها لعبه وعندما خسرت رأس المال وإذا بأحد الاعضاء يرينا كشف الحساب لصفقاته
انا والكثيرين ذهلنا في الحقيقة ومن هذا الوقت وأنا بهذا المجال والىن خمسة سنوات ومقبل على السادسة بفضل الله وتوفيقه

assidi saber
07-22-2012, 23:36
سمعت بالفوركس عن طريق الاعلانات الموجودة في المنتديات و انا الان لدي 2 سنوات في الفوركس

mido
07-23-2012, 00:04
اخي الكريم
شكرا على الموضوع الجميل
تقبل مروري ولك فائق احترامي

i5land_man
07-23-2012, 00:06
شغال فى مجال الربح من الضغط على الاعلانات ومن خلال شغلى دا كنت بشوف اعلانات كتيرة عن الفوركس لغاية ما قررت انى اقرا عن الفوركس واتعلمه

وانا كنت بقالي فترة ببحث عن طريقة للربح من الانترنت وجربت بعض الطرق
ووجدت اصدقها هو التداول بسوق العملات العالمية
ومن يومها وانا بحاول اقري اكتر واطور من مهاراتي في التداول
وبالتوفيق للجميع

Aker001
07-23-2012, 00:08
دخلت فيه مند فترة وقد تدرجت في مجالات الربح تقريبا كلها والحلا ل منها وانا كنت قبل ان ادخل
في الفوركس كنت اعملل في الابلودرز وكل يمكن دخل فيه لكن عندما رايت اكبر المواقع التي
كانت تقدم هده الخدمة تنهار ونصب الكتير منها تركت هدا المجال ودخلت في تعلم الفوركس

mohaned
07-23-2012, 00:10
انا سمعت عن الفوركس بالصدفه من الاعلانات الكتير الموجوده على النت كما سمعت احد الفديوهات التى تشرح كيفيه العمل بالفوركس
وقررت ان اتعلمه واخذ فكره عنه واعمل به منذ حوالى سنه

ahmed fakhry
07-23-2012, 00:12
انا كنت بسمع عن الفوركس دة من زمان جدا من اول ما جبت الجهاز ووصلت نت لكن كنت بحس انة شئ معقد مش هعرف اتعامل معاة لحد اما قلت اجرب على بونص شركة معينة وبعد ما جربت لقيت ان شئ ممتع وانتا بتتاجر فى الفوركس

khaled zizo
07-23-2012, 17:00
اتنصب عليا في معظم الاحيان وبالصدفة لقيت موضوع في احدي المنتديات عن الفوركس و كان ملحق بالموضوع كتاب بالعربي عن الفوركس قلت مش حاخسر حاجة لو جربت و فعلا قريت الكتاب و اتعلمت علي الديمو و في اول صفقة ليا كسبت 12دولار و ده كان اكتر من مجموع المكاسب الللي اخدتها من شركات الاعلانات علي مدار سنتين فطبعا عجبني الموضوع جدا و على الرغم من اني كنت فخور بيها و بعد كده اشتغلت في الابلود بارباح قليله برده بس كانت كويسه و كنت فخور جدا بيها لحد ما سمعت ان المنتدى ده بالعربي و بيساعد في راس المال قلت خلاص اتعلم الفوركس و اعمل راس مال و ابتدي اتاجر بكده ابقى ضربت كل العصافير

---------- Post added at 04:00 PM ---------- Previous post was at 03:59 PM ----------

اقوى اداة لجذب الجدد فى هذا المجال فالمعظم يتعامل مع المنتديات والمواقع ايا كانت ومافيش موقع بيكون خالى من الأعلانات والمستهدف نحو كل ايبى معين والأعلانات زى ماحنا بنشوف بتبقى فيه حكايت رنانة زى فلان بدا بكذا وكسب كذا وغيره من الكلمات الجذابة التى تشد الأنتباه و فى ناس كتير مازالوا لا يعرفون اى شئ عنا لفوركس واعتقد انه ليس من السهل ان يعرف الجميع المعلومات عن الفوركس الا عن طريق ادلخول الفعلى فى هذا العالم الكبير وتحقيق نسبة ارباح جيدة منه

Ahmed Salama
07-23-2012, 17:07
انا كنت بسمع عن الفوركس دة من زمان جدا من اول ما جبت الجهاز
بس مش كان عندى الوقت انى اكون فاضى واشتغل فية بس دلوقتى والحمد لله عندى وقت كتييييييير فاضى :)

havic
07-23-2012, 17:17
انا لا اتدكر كيف تعرفت على الفوركس لكن انا كنت في مجال الربح من الرفع و تخليت عنه من 3 سنوات وتحولت مباشرة الى الفوركس

assidi saber
07-23-2012, 17:44
سمعت بالفوركس عن طريق بعض الاعضاء و كذلك بعض المنتديات مثل برامج نت

blonur
07-23-2012, 18:16
شكرا على الموضوع الجميل
والله يوفقنا جميعا

ولكن سماعه في المتديات أو منتدى ما يعني انه لم تسمعه من شخص واحد بل مجموعة من الاشخاص
و أتمنى لك و لكافة أعضاء المنتدى التوفيق في هذا المجال

MrSniper
07-23-2012, 18:19
اخي انا سمعت بالفوركس في الاعلانات
و انا اعمل فيه مند 23 شهر و الحمد لله
اكتسب خبراء جيده و خسرت و ربحت

blonur
07-23-2012, 18:24
انا سمعت عن الفوركس بالصدفه من الاعلانات الكتير الموجوده على النت كما سمعت احد الفديوهات التى تشرح كيفيه العمل بالفوركس
وقررت ان اتعلمه واخذ فكره عنه واعمل به منذ حوالى سنه

لا تنسى يا أخي أنك مصري و أغلب المنتديات مصرين إن لم يكونوا مصرين يكون أحد أعضاء إدارة المنتدى مصرين إغتنم الفرصة و نشرها قدر المستطاع
و شكرا

midoali
07-23-2012, 18:45
اكيد ياباشا سمعت عنه عن طريق المنتديات وكنت لااعرفه جيد حتي تم افتتاح منتدي فوركس العرب وقمت
بي الاشتراك في ونزلت كتاب اسمه فوركس العرب

kanzsea
07-23-2012, 18:48
اعمل فى الفوركس منذ فترة طويلة وسمعت عن التداول فى الفوركس من بعض الاصدقاء وعن طريق المنتديات

Spiderhoof
07-25-2012, 08:04
من وجودى فى المنتديات والمواقع واهتمامى بالطرق الربحية من خلال الأنترنت كنت ابحث دائما عن طريقة استطيع ان اعتمد عليها فى تحقيق دخل جيد منه والأستفادة من جلوسى على الأنترنت فى شئ مفيد وعرفت هذه المجال من خلال بعض الأقسام المتخصصة فى بعض المنتديات وبدات اقرأ عنه وشد انتباهى وكان افضل شئ حدث لى

sharkawy
07-25-2012, 09:26
عن طريق المنتديات والاعلانات الموجوده في المواقع المختلفه

وبقالي حوالي 5 شهور ومازلت اتعلم

2x1
07-25-2012, 09:29
انا اشكر من كان سببا لدخولي الفوركس رغم انة لم يقصد ذلك وكنت انا من رغبت فالعرف علي هذا المجال ومعرفة ما يحقق من نجاح من يدخل فية

master_egypt
07-25-2012, 09:59
انا سمعت عنها من واحد صاحبى هو اللى اصر يعلمنى
شغل الفوركس دة لانة بيحقق منها ارباح كويسة

kingman
07-25-2012, 18:00
انا اشكر من كان سببا لدخولي الفوركس رغم انة لم يقصد ذلك وكنت انا من رغبت فالعرف علي هذا المجال ومعرفة ما يحقق من نجاح من يدخل فية
من الواضح فى معظم التحاق معظمنا بسوق الفوركس انه كان بمجرد الصدفة البحته لأغلبنا ياما فضول او اعلان او سمع عنه بالصدفة واتدرج الى ان دخل هذا السوق وان شاء الله يكون السوق سبب فى تحقيق مانريد بفضل الله

ahmadsalaymeh
07-25-2012, 18:02
انا قد سمعت عن الفوركس منذ اكثر من 3 سنين وانا اتعامل مع شركات الضغط على الاعلانات
وبدات استخدم الفوركس عندما سمعت عن هاذا المنتدى وعن البونص الذي يقدمه

goold
07-25-2012, 18:05
معرفتى كانت بالصدفه البحته
عن طريق البحث على محرك البحث عن موضوع معين
جاتنى نتيجه البحث ومن ضمنها موضوع يتكلم عن الفوركس
يعنى من مده ليست بالقصيره

mena
07-26-2012, 09:50
سمعته من الانترنت وبدات اقراه فيه منذ حوالى سنتين وفتحت حساب تجريبى مع احدى الشركات ولم اهتم فى البدايه

jihadazzam
07-26-2012, 09:53
السلام عليكم
سمعت على الانترنت وتعرفت على منتدى
منذ3 سنوات تقريبا وتعلمنا متل المبتدئين الان

2x1
07-26-2012, 09:58
اعتقد ان كثيرا مننا يرون اعلانتة في جميع المواقع لكن لم نفكر يوما ان نضغط عالاعلان لاعتقادنا باننا لابد ان يكون لدينا المبلغ الذي نريد التجارة بة

mannon
07-26-2012, 10:20
السلام عليكم
سمعت على الانترنت وتعرفت على منتدى
منذ3 سنوات تقريبا وتعلمنا متل المبتدئين الان

كلنا هتلاقينا اتعرفنا عن الفوركس فى ظروف مشابهة ، انا تعرفت على الفوركس تقريبا من عام 2005 او فى بادية 2006 تحديدا ولحد دلوقتى للاسف لسة بخسر واعتقد ان السبب معايا الطمع

sa sa
07-26-2012, 10:45

والان رجعت ايضا بالصدفة
دي مشكله بتواجه اي حد يدخل مجال الفوركس انه اول ما يخسر يترك الفوركس لانه كان معتقد ان الفوركس هو مكان للربح فقط ولم يدري ان الفوركس كما انه مكان للربح فهو ايضا مكان للخساره

uventene
07-26-2012, 11:19
اسمع عن الفوركس من وقت طويل عن طريق احد اصدقائي بيعمل في هذا المجال لكن انا لسه بادي اشتغل فيه

y4x
07-26-2012, 13:04
عرفت الفوركس عن طريق احد الاصدقاء

ولسة جديدة فية مكملتش شهر

بس حسة انى هستمران شاء الله

Mohamed90
07-26-2012, 14:55
السلام عليك اخي لم اسمع به بل اكتشفته من احد المنتديات و قرات عليه فاعجبني
و الحمد لله اشعر انه مجال ينسبني تحياتي

morx123
07-26-2012, 20:55
يشرفني الرد على موضوعك
انا سمعت به منذ فترة طويلة عن طريق النت لاكن لم أفهمه إلا الان

magic777
07-26-2012, 21:40
كلنا هتلاقينا اتعرفنا عن الفوركس فى ظروف مشابهة ، انا تعرفت على الفوركس تقريبا من عام 2005 او فى بادية 2006 تحديدا ولحد دلوقتى للاسف لسة بخسر واعتقد ان السبب معايا الطمع

بصراحه نفس مشكلتي اخي دايما بنسى اداره راس المال بعد فتره من الارباح والمصيبه اني مش بسحب علشان ازود راس المال
وطبعا بعد فتره بطرق لطمع دي اكيد اكيد مارجن كول

msh3egy
07-27-2012, 05:12

kero
07-27-2012, 05:20
اعرف سوق الفوركس من المنتديات الخاصة بالربح
لكن لم اقرر دخوله الا بعد فشلى فى تحقيق الربح من المجالات الاخرى على الانترنت وبدات فوركس من اول عام 2012

dollyabdallah
07-27-2012, 05:49

ahamed ali
07-27-2012, 05:52
انا اكتشفت الفوركس من اعلانت المواقع
وووقت فى اغرءا الكلام والاشخاص التى بدئت بمبالغ صغيرة وكبرتها فى خلال شهر

HARRY POTTEER
07-27-2012, 15:34
اعرف سوق الفوركس من المنتديات الخاصة بالربح
لكن لم اقرر دخوله الا بعد فشلى فى تحقيق الربح من المجالات الاخرى على الانترنت وبدات فوركس من اول عام 2012

حضرتك زي بالضبط كنت معتاد التجول في منتديات الربح و كنت دائما
ارى الفوركس و لكن لم اعطه اية اهتمام لانني كنت منشغلا بحجات اخرى
لكن الان صممت على دخووله و التعلم و المتاجرة

منصور
07-27-2012, 16:13
انا عرفت الفوركس بعد خسارتي في الشركات الاستثمارية وبقالي دلوقت حوالي 5 سنين شغال :))

islamselmy
07-27-2012, 16:35
سمعت بالفوركس عن طريق صديقى لى و دخلت عن طريقة
منذ حوالى سنه و انا اتعامل فى سوق الفوركس
واجدة سوق جذاب جدا و مثير
و ارباحة جيدة و خسائرة ايضا موجودة

bousshimin
07-27-2012, 16:38
أنا سمعت بالفوركس مند 2008 عن طريق أحد مقاطع فيديو باليوتيب
رغم أني ذلك لم أتعلم شئ الكثير والله يسهل في أمرنا

HARRY POTTEER
07-27-2012, 16:59
أنا سمعت بالفوركس مند 2008 عن طريق أحد مقاطع فيديو باليوتيب
رغم أني ذلك لم أتعلم شئ الكثير والله يسهل في أمرنا

طبعا اليوتيوب فيه الكتير من الفيديوهات تهتم بالفوركس
المهم هو التعلم تم التعلم و كسب الخبرة في هدا المجاال
الواسع و ربنا يوفق الجميع

AMANI
07-27-2012, 17:02

شاركنا رايك

سمعت بالفوركس اول مره فى حياتى عن طريق صديقتى
منذ حوالى شهر ومن وقتها وانا بقراء كتب وبشوف فيديوهات
وبداءت من اسبوعين بس بشتغل على الحساب التجريبى

safiforex
07-27-2012, 17:10
طبعا اليوتيوب فيه الكتير من الفيديوهات تهتم بالفوركس
المهم هو التعلم تم التعلم و كسب الخبرة في هدا المجاال
الواسع و ربنا يوفق الجميع
نعم صحيح هذا اخي الكريم فاليوتوب فيه ما قد يستفيد منه الواحد في كل جوانب الفوركس
ففي فيديوهات شرح رائعة لاستراتيجيات و للميتاريدر و العديدي العديد
فقط يلزم الواحد البحث فيه عن فيديوهات و سيتسقفيد منه اكيد

HARRY POTTEER
07-27-2012, 17:13
سمعت بالفوركس اول مره فى حياتى عن طريق صديقتى
منذ حوالى شهر ومن وقتها وانا بقراء كتب وبشوف فيديوهات
وبداءت من اسبوعين بس بشتغل على الحساب التجريبى

HARRY POTTEER
07-27-2012, 19:09
:accute::accute::)):))السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته

شاركنا رايك

سمعت عن الفوركس في منتديات المهتمة بالفوركس
و لفت المجاال انتباهي فتشجعتو قمت باول الخطوات
و الحمد لله احنا نتعلم

bilalo200
07-27-2012, 19:39
سمعة بالفوركس من احد الاصدقاء وتجاوزت تلات سنوات

pimo
07-27-2012, 19:43

من كثرة ماقراءة ردود الاعضاء اكثرهم تعرف علي الفوركس من النت وانا ايضا فالنت هي التي اوصلت الينا الفوركس واصبحنا نتداوله عن طريق النت ولولها لم عرفنا اي شيء عنه

Ahmed Salama
07-27-2012, 22:56
اخى العزيز لقد سمعت عن الفوركس من قبل عن طريق احد الجروبات على الفيس بوك ولكن لم اهتم بية من قبل وبعد ذلك سمعت مرة اخرى عن هذا عن طريق احد اصدقائى المقربين ولقد عقدت العزم على الدخول فى هذا المجال والنجاح فية باذن الله

kero
07-27-2012, 23:17
انا سمعت عن سوق الفوركس طبعا من المنتديات الخاصة بالربح
وقررت الدخول الى هذا العالم فى اوائل عام 2012 يعنى بقالى فى سوق الفوركس حوالى 7 شهور بالظبط

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 02:43
انا يا غالى سمعت عن الفوركس دا من زمااان اوى من اعلاناته اللى كانت مغرقه الدنيا لحد الان فى كل مكان
لكن لم ادخله الا قريباً بعد افتتاح منتديات فوركس العرب !

Aker001
07-28-2012, 02:45
اعتقد ان الكثير من الاشخاص يمكنهم ان يعرفوا كيف ان هذا السوق
يجب عليك ان تعمل فيه جيدا لكى تتمكن من تحقيق الارباح عليه

HARRY POTTEER
07-28-2012, 04:46
سمعت عن الفوركس في منتديات المهتمة بالفوركس
و لفت المجاال انتباهي فتشجعتو قمت باول الخطوات

HARRY POTTEER
07-28-2012, 16:12
صراحة اكتشافته مند مدة طويلة ولكن لم اكن مهتم به او اخده بجدية و لم اتعمق في
كنت مشغول بالشركات البوكس و اعلانات و الشركات
الاستثمارية ولكن عندما لم احقق مايرضتي من هذه الامور

هناك الكتير من الناس الدين كانو يسمعوون عن الفوركس
و لكن لم يتشجعوو للعمل فيه لانه و كما يعتبره البعض صعب

Aker001
07-28-2012, 16:16
قرأت موضوع شيق عن الفوركس مع اني كنت اعرفه لكن لم اهتم قبل به
و نقطة التحول كانت الموضوع و من وقتها بدأت بالبحث و التعلم و لازلت في اول الطريق

magic777
07-28-2012, 16:38

كويس اخي انت وكل اللي بدأوا في الوقت ده يمكن يكونوا حظهم احسن مننا انتوا متوفر ليكم هنا وسائل اكتر للتعلم
غير منتديات البونصات وغير برده المسابقات يعني مش هتتعبوا في البدايه زينا
فكل اللي مطلوب منك دلوقتي انك تجتهد في التعلم

eng2012
07-28-2012, 16:45
شكرا على الموضوع الجميل
والله يوفقنا جميعا

انا ايضا سمعت عنه من خلال المنتديات ولكنى تابعت حتى تعلمت كل ما اريد عنه ويجعلنى استطيع ان اتاجر جيدا

HARRY POTTEER
07-28-2012, 16:47

جيد انت يا اخي المهم هو العمل و التعلم شيئا فشيئا لانه مش سهل تدخل الى اكبر سووق في العالم
و لازم ما يكوون هناك صعووبات راح تواجهك و لا تفقد الاصرار لانه هو الدي يحرك الانسان
نحو ماهو احسن

nour7
07-28-2012, 17:03
منذ أزيد من 5 سنوات لكن على فترات متقطقة
في البداية سمعت عنه عن طريق إحدى المواقع الربحية
فتحت حساب فيه بونص اشتغلت عليه وزودت حسابي شيئا فشيئا
وربحت قليلا ثم خسرت كل ما كان معي
ثم بعد فترة فتحت حسابا آخر وكنت أكثر خبرة وتجربة
لكن انشغالتي اليومية تقيدني وتشغلني عن الفوركس
لكني الآن عازم أن أخصص وقتا أكثر له
والله المعين

أسكبيد
07-28-2012, 17:16
أعرفة منذ 3 سنوات
بدأت القراءة في دروسة منذ سنتين
بدأت التعمق والتدرب والتداول منذ سنة

HARRY POTTEER
07-28-2012, 21:18
انا ايضا سمعت عنه من خلال المنتديات ولكنى تابعت حتى تعلمت كل ما اريد عنه ويجعلنى استطيع ان اتاجر جيدا

اهم حاجة هي التركيز في المتاجرة لكي لا يضيع

مجهوودك ووقتك هباءاا و تخرج بنتيجة مرضية

eslam7663
07-28-2012, 21:21
انا سامع عن الفوركس من زمان ولكن اتعلم حاجات اكثر فيها عن طريق هذا المنتدى لكن التداول هيكون لما اجمع مبلغ حلو هابدا اتداول بيهم

HARRY POTTEER
07-28-2012, 21:40
انا لسه بادي في الفوركس هذا الشهر
واتعرفت عليه من هذا المنتدى

ان شاء الله تتعلم و تتاجر المهم هو الرغبة
في التعلم و انصحك بالتعلم عبر الكتب اولا تم انتقل الفيديوهات
التي لها تاتير اكبر من حيت التطبيق
و لا تنسى فتح حساب تحريبي
و الله المستعان

chlor
07-28-2012, 21:45
ّأخي لقد سمعت بالفوركس عن طريق المنتديات وإعلانات بعض الأعضاء
وانا لم أستغل فيه لحد الآن ، أنتظر البونص

sa3idsmp
07-28-2012, 21:47
سمعت بالفوركس العام الفائت وهدا العام تمكنت من الدراسة عنه قليلا ثم فتحت حساب تجريبي حسب نصائح الأعضاء ثم حساب حقيقي لكني لم ابدأالتداول بعد

HARRY POTTEER
07-28-2012, 21:50
ّأخي لقد سمعت بالفوركس عن طريق المنتديات وإعلانات بعض الأعضاء
وانا لم أستغل فيه لحد الآن ، أنتظر البونص

ان شاء الله تستلم البونص و تبدا المتاجرة
في السووق لكن المهم هو التركيز و العمل بمنهجية
مبنية على التحليل الفني

zeina
07-30-2012, 05:51
خلالى بحثى على الانترنت تعرفت على الفوركس فى البداية لم اهتم ولكن بعد فترة عدت للبحث والدراسة مرة اخرى

Aker001
07-30-2012, 05:55
اولا انا كثير العمل على النت جلب انتباهي كلمة فوركس فقمت بالبحث عن معنى هذه الكلمة فوجدة انها سوق عملات اي متاجرة بحثت في النت جيدا الا ان وجدت صديق كالاخ بالنسبة لي

قام بتفديم شرح للعمل في الفوركس اعجبني الشرح

بعدها قرات كتب عديدة

و تعرفت على مشاهير هذا المجال مثل الخياط و غيره على النت

و اصبح عندي حب الفضول او بالاحرى حب الربح من هذا السوق و اثبات ذاتي

ahrou
07-30-2012, 06:22
سمعت بالفوركس عن طريق صديقي ومنذ إخباري به أحببت الفكرة وولجت هذا الميدان

aladdin
07-30-2012, 06:25
سمعت عن الفوركس عن طريق المنتديات والعروض الشركات وبالتحديد كان مع عرض شركه ماركتفيا وده من فتره كبيرا جدا تقريبا سبع سنوات

mohsen223
07-30-2012, 06:37
صديق لي عرفنى عليه وفى الاول استصعبته لكن الحمد لله وصلت الى مرادى فى النهاية

sahbi20011
07-30-2012, 07:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تعرفت للفورك لأول مرة من أحاديث بعض الاصدقاع فشدني الموضوع و بعد دلك عملت سيرش علي النت عن الفوركس ووجدت عدد هائل من النمنتديات العربية
والمواقة التي تتحدث عن الموضوع

WEZA
07-30-2012, 07:58
سمعت بالفوركس من خلال الاعلانات
و بدات فيه من سنه و نص

gamal
07-30-2012, 08:14
انا سمعت عن المنتدي دا من قريب ومن رفني هذا
صديق وكان شعوري في بداية الامر شعرت اني مش استمر في هذا المجال لكن بعد كدا شعرت اني عندي المزيد لكي استمر في هذا

Desperate
07-30-2012, 08:58
كنت شغال فى الربح من النت بشكل عام وبكل مجالاته وعرفت الفوركس لان كان فى قسم خاص بيه فى كل منتديات الربح
وبدات اقرا مقالات لغاية لما لقيت دورة تدريبية درست فيها واتعلمت وحتى الان لى فى الفوركس حوالى 9 شهور :)