PDA

View Full Version : ما مجموع الاموال التي ربحتها /او خسرتها مند دخولك مجال الفوركس

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

chilsaoui
05-31-2012, 01:04
السلام عليكم
كل واحد يكتب مجموع ما ربحه او خسره من اموال
بالنسبة لي
خسرت 2000 دولار في المجموع

magic777
05-31-2012, 01:13
انا خسرت 700 دولار
هما مبلغ شويه بالنسبه لناس كتير لكن كانوا هما اللي معايا للأسف
وخسرت كمان وقت كتير مقدرتش اقعد فيه مع عائلتي واعتكفت فيه قدام الكمبيوتر
بس الواحد طبعا مبيتعلمش ببلاش
يكفي اني تعلمت برده وحسنت مستوايا في مجال الفوركس

Smart
05-31-2012, 01:20
انا خسرت 700 دولار

معوضه اخى ان شاء الله عز وجل
كلنا خسرنا فى البدايات المهم انك تتعلم من خطئك وتحاول عدم ارتكابه مره اخرى
شخصيا لا اتذكر المبلغ الى خسرته ولكن بفضل الله وحده تم تعويضه بسم الله ماشاء الله لا قوه الا بالله
وان شاء الله الجميع يربح فى هذا السوق
شكرا لصاحب الموضوع
بالتوفيق

kingman
05-31-2012, 01:22
انا بعتبر خسارتى فى الفوركس وقت ومجهود اكثر منه خسارة للمال فبفضل الله لم اخسر الكثير من الأموال فى هذا السوق وحققت بعض الأرباح واتمنى الوقت والجهد الذى ابذله فى هذا السوق ان يعود بالنفع عليا بأذن الله حتى لااكون خسرته بالفعل فليس دائما مانخسره يكون اموال فبعض الأحيان يكون الوقت والمجهود او الصحة اكثر من المال وربى يوفق الجميع الى الخير بأذن الله

konine
05-31-2012, 14:58
خسرت 200 دولار و هي لي كانت عندي ولم أربح ولا أسحب ولا دلارا واحدا

safiforex
05-31-2012, 15:07
الله يعوض عليك اخي ، و هذا ليس بحساب كبير يمكن الانسان ان يندم عليه ن لكن الاهم هو ان تعرف اسباب التي جعلت الحساب يتمرجن و تضيع هذا المال ، و يجب معالجة الاسباب هاته بجعل لها حلول مستقبلية لكي لا تتكرر من ثاني ، هذا الذي يجب ان تفكر فيه ، اما المال فقد راح ، و لكن يجب ان تستفيد من هذا الخطأ
\

و ربنا يكرمك باموال اكثر باذن الله

konine
05-31-2012, 15:24
الله يعوض عليك اخي ، و هذا ليس بحساب كبير يمكن الانسان ان يندم عليه ن لكن الاهم هو ان تعرف اسباب التي جعلت الحساب يتمرجن و تضيع هذا المال ، و يجب معالجة الاسباب هاته بجعل لها حلول مستقبلية لكي لا تتكرر من ثاني ، هذا الذي يجب ان تفكر فيه ، اما المال فقد راح ، و لكن يجب ان تستفيد من هذا الخطأ
\

و ربنا يكرمك باموال اكثر باذن الله

إن شاء الله أخي علي وعلى جميع مسلمين المهم إننا نستفيد من أخطأنا

HARRY POTTEER
05-31-2012, 18:17
الخسارة مش عيب بل منه يتعلم الانسان الدكي
لانه يعتبرها تجربة للمستقبل و يعرف انه مطالب بعدم تكرارها مرة اخرى
انا خسرت 1000 دولار في المجمووع من عدة حسابات
و بالطبع ربحت اكتر من هدا الرقم
و بالتوفيق للجميع

youmuststop
05-31-2012, 23:50
انا خسرت حواي 1000 $ متفرقه في عده حسابات 100$ وحساب 0$ وبونص وهكذا والربح لم اربح هذا مجموع الخساره كليا التي حققتها اتمني ان اربح ما خسرته

ramid
06-01-2012, 01:58
لقد اصيتمونا نحن المتداولين الجدد بالتشاؤم والاحباط
ارجو ان تبثوا فينا روح التفاؤل بذكر الارباح التي حققتم
والله يعوضكم احسن عوض

p2000
06-01-2012, 02:16
انا حاسس ان مشوار الفوركس دا صعب من خلال مشاركتكم قالكل بيخسر ولا ايه محدش عاوز يقول انا كسبت كذا وكذا ...كل اللى بيدخل بيقول انا خسرت كذا وماشاء الله المبالغ كبيييره.. بس هم بيثولوا كده خايفييييين من الحسد ولا ايه..هههههه... يلا احنا مش عاوزين غير كلمة تشجيع علشان احنا نحاول نمش فى طريق الربح...شكرا للمشاركه..

saso
06-01-2012, 02:37
انا حاسس ان مشوار الفوركس دا صعب من خلال مشاركتكم قالكل بيخسر ولا ايه محدش عاوز يقول انا كسبت كذا وكذا ...كل اللى بيدخل بيقول انا خسرت كذا وماشاء الله المبالغ كبيييره.. بس هم بيثولوا كده خايفييييين من الحسد ولا ايه..هههههه... يلا احنا مش عاوزين غير كلمة تشجيع علشان احنا نحاول نمش فى طريق الربح...شكرا للمشاركه..

لا والله فى ناس ماشاء الله بتربح انا عن نفسى اول مبدات فوركس الحمد لله ولا يحمد سواه كسبت اينعم ببطء بس ده احسن حاجة لانى اول مبدات اطمع حبة وعاوزة اسرع فى الكسب خسرت كل اللى كسبت بل بالعكس خسرت من اصل المال

اياك والطمع فهو الوحش الكاسر

ادخل بلوت قليل تكسب اكتر على الاقل لو مكسبتش مش هتخسر وهو ده المكسب الحقيقى عن تجربة
والمكسب الاكبر راحة البال تنام مطمن دقنى ايام الخسارة زى اللى انا فيها ناو والقلق وحشة اوى فحذارى من الطمع

actas
06-01-2012, 12:59
اخى الكريم الخساره فى هذا السوق الضخم ليست عيبا ابدا ..الا لو انت نويت انك تخسر فقط لا غير ....ولكن كل فشل لك يعتبر نجاح لانه لابد من التعلم من الاخطاء وعدم الوقوع بها مره اخر..فلتسال اى احد كان سؤالا..هل ربحت من الفوركس داءما ولم تخسر؟؟ لا تجد ابدا هذا الشخص ...لاننا نتعامل مع تجاره ومن اهم عوامل التجاره هو النجاح والفشل فى بعض الاحيان ......
اما من ناحيه خسارتى فانا مجمل الخساره لى 1000$ ولكن تعلمت بهم ما لم احصل عليه من كتب الفوركس كلها ......ونويت الا اقع ثانيه فى مثل هذه الاخطاء ..

kadifx
06-01-2012, 13:02
اخـي العزيـز فنبـدا بالخسـارة لقـد خسرت حوالـي 2200 تقريبـا هـذا شيـئ محبـط لكـن لا يجـب ان نستسلـم , امـا عـن الاربـاح ان شـاء الله فـي المستقبـل و باذن الله تكـون حسباتنـا كلـها خضـراء

Mohamed90
06-01-2012, 13:26
السلام عليكم صراحة لم اخسر الكثير لاني لم ادخل بحسابات كبيرة و كانت الخسرة الاجمالية لحد الساعة 100 دولار على الاكثر لاني في الغالم اتداول على التجربي للتطوير المهارات
و الربح لا يقارن فقط بعض الدولارت لا اكثر
و انا لا احب لاتداول على الحقيقي دئما حتى ار نفسي متمكن للتحقيق نسية جيدة

kingman
06-01-2012, 16:23

اكيد فيه ناس بتربح واحنا ايضا الحمدلله فيه ربح معقول لكن هى دى الحقيقة فعلا الخسائر كثيرة والمتضررين من السوق اكثر من المنتفعين وحتى الرابحين تعرضوا لأزمات كثيرة قبل ان يعرفوا طريق النجاح والمهم من هذه التجارب ان الجدد يستفيدوا من تلك التجارب للبعد عن الخسائر قدر الأمكان والأستفادة من اخطاء السابقين لتفاديها

mohamed eldamnhorey
06-01-2012, 21:19

والله ياغالى الحمد لله رب العالمين

انا فى سنة الحمد لله حققت اكثر من 2000 دولار ربح

ومازلنا بنجاهد مع هذا السوق لكى نحقق منه الكثير والكثير

HARRY POTTEER
06-01-2012, 22:40

و الله يا غالي انا عن نفسي كنت قد خسرت كده مرة اكتر من مبلغ 1000
لكن بالمقابل في بعض الاوقات كسبت اكتر من الرقم ده .. ولاتعلم هو الشئء المهم
و احدر من الطمع و الياس

realyone
06-01-2012, 23:15
بالنسبة لي لم أطعم ارباح الفوركس لم اسحب ولا مره ارباحي في الفوركس,بالعكس لقد خسرت في بداية دخولي الفوركس 200دولار من مالي الخاص,فتوقفت عن الفوركس لفترة لأني لم اقدر ان اودع مره ثاني بسبب امكانياتي الضعيفه,فعندما سمعت ان شركة انستا تعطي بونص بمجرد كتابة المشاركات بالمنتدى وجدته فرصة جيده لرجوع لفوركس,وان شاءالله سوف احاول بكل جهدي ان اعوض كل خسارة تعرضت له في الفوركس

sho
06-02-2012, 01:32
مازلت فى بداية طريقى لم احقق اى خسائر فعلية والحمد للة ... انا ارى ان من يدخل الى سوق الفوركس بدون اى تدريب على حساب ديمو ويتسرع فى الذهاب الى الحساب الحقيقى هو من يحقق الخسائر فى بداية طريقة مع الفوركس ولكن اذا استغرق الفترة الكافية فى التعليم والتدريب سوف يقلل من الخسائر قدر الامكان

Mohamed90
06-02-2012, 13:14

اههه اخي و لا يهمك اخي و طبعا اخي الفوركس مجال صعب و تقول الاحصائيات فقط 5 بالمئة من يربحون و 95 بالمئة من يخسرون
و لكن لا تياس اخي من هذه الاحصائبات لانه غالب المتاجرين يدخول بدون حليل فني و اساسي و يعتمدون على القمر او الخظ و هذا يادي للنتجية المعروفة و هي الخسارة و يمكنك اخي تجنب كل هذه الامور و تكسب مثل الكثريين فقط ادرس التحليل الفني والساسي و تعلم طرق التداول و وضع استراتجية و ان شاء تشوف النتائج المشجعة

archiwork
06-02-2012, 16:59
انا خسرت 6 ألف دولار فى اول حساب لى
ولكن بعدها الحمد لله عوضت 3500 دولار ارباح وطلعلى 1500 دولار ريبيت
يعنى الصافى الى الان خسارة الف دولار
وبأمل ان شاء الله اعوضها وابتدى اخوش بقا على الارباح
لكن الدورة دى كلها خدت معايا اكثر من سنة وحاسس انى ضيعت وقت كتير اوى

The Mester X
06-02-2012, 18:22
السلام عليكم صراحة لم اخسر و لا قرش حقيقي في السوق ههه كلها راح على الديمو
و هذا الشهر ساتداول بالحقيقي و ادعو لي بتوفيق و اغلب على هذا السوق الخطير
و ان شاء الله نشتفيد من الاخطا السابقة في التحربي

kingman
06-02-2012, 21:40

بأذن الله تستفيد من تلك الخسارة وبالفعل فانت بدا تعوض مافاتك وان شاء الله مع الوقت ستجد الربح فى الطريق وتتحول الخسارة الى مكسب لكن فعلا فيه نقطة انت اشارت ليه بعتبر حتى مع عدم الخسارة خسارة وهى وقت كبير بيضيع واذا الواحد ماحسش انه استفاد بشئ ايجابى بهذا الوقت الذى يمثل عمر ضاع مننا بيشعر بالأسى

tervarto
06-02-2012, 22:32
الفوركس مهنة خطرة , المخاطرة فيها عالية , لابد من الخسارة فى أول الطريق , لكن المحترف هو من يوظف هذة الخسارة و محاولة أصلاحها و عدم تكرارها مرة أخرى , انا لم أخسر حتى الأن , وذلك بسبب ادارة راس المال الصارمة التى أتبعها , فمن لدية أدارة راس مال صحيحة , سينسى الخسارة ان شاء الله

vamoscapitos
06-04-2012, 19:07
الخسارة ليست في الاموال التي خسرتها بل في عدم التعلم من الاخطاء

التي جعلتك تخسر وبهذا انصحكم انه بعد الخسارة راجع الاسباب

واصلح استراتيجيتك ولا تتسرع , خذ وقتك حتى تتاكد انك صححت

كل الاخطاء وبالتوفيق في الصفقات القادمة

realyone
06-04-2012, 19:10
بالنسبة لي في بداية مشواري في عالم الفوركس خسرت 200دولار,فلم يكن عندي خبرة في الفوركس,عندما تصفر حسابي توقفت عن الفوركس لفترة طويله,لأني لم استطيع ان اودع من جديد,ورجعت للفوركس مرة أخرى عندما سمعت ان في شركات تعطي بونص من غير ايداع,فستغليت هذا الشي,وانا حاليا اغلب حساباتي من البونص او جوائز مسابقات

mohamed eldamnhorey
06-04-2012, 21:00

ان شاء الله راح تعوضهم

بس لاتضارب مضاربة انتقام ياغالى

املاً فى تعويض خسارتك

السوق لا يطير والارباح هتيجى ان شاء الله

بس الالتزام والصبر وكل شئ خير من عند الله

vadas
06-04-2012, 21:45
السلام عليكم أنا لم أخسر شيئ من جيبي الى الأن لأنني لا أملك شئ لكن خسرت تقريبا 800 دولار و دالك من البونصات و المسابقات لهدا أنصح بعدم المتاجرة بالأموال الخاصة حتى تتأكدو من قدراتكم على المتاجرة و الربح

Texxon
06-06-2012, 10:02
للأسف كما هو واضح هناك الكثير من المتاجرين وقد خسروا أموالهم بالفعل وهذا لا يكون الا بواحد من اثنين أولا وهو العجله وتمنى الربح السريع وهذا لا يمكن أن يكون، والثاني هو عدم الانضباط واتباع طريقة محددة للمتاجرة

Texxon
06-06-2012, 10:03
والله يعوضكم احسن عوض

لا تتشائم يا أخي، ولا تحبط نفسك الموضوع ليس بهذه الصعوبة أهم شئ حتى تبتعد عن الخسارة ان تجد لك مستشار ناجح أو بمعنى آخر ان تجد شخص محترف أو تبحث عن الخبراء لتتعلم منهم وتسير على خطاهم

hppt
06-06-2012, 11:55
ههههههههههههههههههههه انا بقا خسرت مبلغ قليل 90 دولار فقط واحاول ان اعود دائما اخسر لا اعرف السبب
يمكن لانني ضعيف في الفوركس لاكن انا احاول الرجوع وانا متفرغ ليها خالص
وانا اول ما شوفت خسارتكم اتخضيت بس يارب ترجعوا تكسبوا تاني

Mohamed90
06-06-2012, 12:41
ههههههههههههههههههههه انا بقا خسرت مبلغ قليل 90 دولار فقط واحاول ان اعود دائما اخسر لا اعرف السبب
يمكن لانني ضعيف في الفوركس لاكن انا احاول الرجوع وانا متفرغ ليها خالص
وانا اول ما شوفت خسارتكم اتخضيت بس يارب ترجعوا تكسبوا تاني

السلام عليكم لا لا ياخي لاتقول عن نفسك ضعيف و الخسارة عادية جدا و السوق متقلب دئما فيه ربح و خسارة فقط حاول تستفيد من الاخطاء و لا تتسرع في الفتح الصفقات و ان شاء الله تعوض الخسارات تدريجيا

The Mester X
06-06-2012, 15:35
انا لحد الساعة لم احقق شئ و لم اربح شئ مزلت التعلم و اتمنى في بدايتي ان احقق الربح الدائم و المتواصل بدون مشاكل و ساجتهد اكثر للوضول للافضل و عادي جدا نخسر في بدايتنا ولكن الربح يكون مشجع اكثر من الخاسرة

konine
06-06-2012, 16:08
الله يعوض عليك أنا لا أتاجر بمتل هذه مبالغ لني ليست لدي قدرة على ذلك
المهم تعرف مكان خلل و تصلح ولو عرفت خلل تكون إنت ربحت أكتر من ما خسرت

mohamed eldamnhorey
06-06-2012, 16:18
انا لحد الساعة لم احقق شئ و لم اربح شئ مزلت التعلم و اتمنى في بدايتي ان احقق الربح الدائم و المتواصل بدون مشاكل و ساجتهد اكثر للوضول للافضل و عادي جدا نخسر في بدايتنا ولكن الربح يكون مشجع اكثر من الخاسرة

الربح يعطيك ثقه قويه بنفسك

ويشجعك على التعلم والدراسه والمتابعه وحب المجال

ان شاء الله تصبح مبدع ياغالى

استمر
الله معك

amar90
06-06-2012, 17:17
خسارت 4 حسابات بونص وبعد ذلك حساب فى يومين بى 25$ وكمان 18 $ لحد الان اعمل الارباح الحمد الله اكثر من الخسارة يوم ارباح واخسارة من حساب اعمل فى 6 حسابات فى التدوال الان

hardjob
06-06-2012, 18:46
الموضوع ده صعب اتدكر كم ربحت او خسرت

يس كان الحمد لله بعض الربح من قبل

تم سحبهم لقضاء بعض الحاجيات التانوية

ملحزضة لا يجب طرح الخسائر فقط اطرح كم ربحت تم كم خسرت

عشان ميفشلش المبتدئين

magic777
06-08-2012, 01:40
الربح يعطيك ثقه قويه بنفسك

ويشجعك على التعلم والدراسه والمتابعه وحب المجال

ان شاء الله تصبح مبدع ياغالى

استمر
الله معك

صح اخي محمد ولكن ايضا الخساره بتعلمك خبره قاسيه شويه لكنك لن تنساها ولن تتعلمها مع اي كتاب او فيديو
وانا من رأي اللي قدر يتعلم من خسائره كويس اوي وقدر يقلل منها بمرور الوقت هو ده اللي بيكمل للنهايه
وبيوصل للنجاح اللي هو عاوزه

ahmed saleh
06-08-2012, 01:43
ان هذة الخسارة كبيرة جدا جدا ربنا معاك فى تحمل هذة الخسارة واظن انك رفعت مقدار المخاطرة
ولكنى اربحت وخسرت مثل اى شخص ولكن خسرت اكثر من الممكن ان تقول انى كنت لسة اتعلم
ومن الممكن ان اكون احببت المال والمكسب الكثير لذلك كنت اخسر ولكن عند اقتناعى بلمكسب استمريت بلمكاسب

forexBOSS
06-08-2012, 02:07
انا عمرى محسبتها عشان مضيقش لانى خسرت كتير قبل كده و لو حسبتها هسيب الفوركس ههههه لكن انا خسرت كتير و فضلت احاول تانى و اخسر و احاول و الان ان احقق مبالغ رائعه بعد اداراه راس المال السليمه التى اتبعتها جعلتنى اخسر القليل اكاد لا اشعر بالخساره و احقق ارباح جيده و قدرت ان احقق بعض احلامى

aminos
06-24-2012, 01:16
السلام عليكم
خسرت 100 دولار ولم أربح شيئا منه لحد الأن لكني متفائل بالمستقبل إن شاء الله
لأن تلك الخسارة إستفدت منها الكثير
الحمد لله على كل حال

my life
06-24-2012, 01:24
انا عن نفسي في البداية كسبت أكثر من 3000 دولار
وبعدها رجعت بخسارة 5200 دولار
وان شاء الله راح اعوضها باذن الله .. تعلمت حاجات كثيير من هااااي الخسارة
وبالتوفيق للجميع

deadlyfox
06-24-2012, 01:25
والله انا لسه فى الاول لسه مش حطيت الموضوع ده فى دماغى
بس ناوى افضل مع البونص افضل ليه

كريم
06-24-2012, 01:28
الخسارة بداية الربح دائما

و أنا مش بحب اقول الخسارة و الربح

و لكني راض عنهم و اسعى الى تقدم و تقدم

و الله يوفق الجميع

Mr.GooDMaN
06-24-2012, 02:07
مجموع الخسائر كان 500 دولار وتم تعويضهم بعد ذلك
وفزت في مسابقة ب 300 دولار وعملت عليهم ارباح 70 وسحبتهم بعد ما كنت حققت شروط سحب البونص
اذا فالنتيجة النهائية هي ربح 370 دولار

sunlight
06-24-2012, 02:32
وفزت في مسابقة ب 300 دولار وعملت عليهم ارباح 70 وسحبتهم بعد ما كنت حققت شروط سحب البونص

الى الان انا خسرت 25 دولار ومنتظر انى اتغلب على نفسى واعوض الخساره وان شاء الله الواحد يعوض ولكنى اتعلم المزيد حتى اتتطور مع السوق

magic777
06-24-2012, 04:35

الحمد لله اخي المهم تكون استفدت من التجربه دي في تطوير طريقه عملك
وتكون اكتسبت خبره جديده تساعدك في مشوار نجاحك هنا
العبره مش انك خسرت كام وكسبت كام لا العبره هنا في ماذا استفدت
من هذه التجربه

ARAB_PIGEON
06-24-2012, 04:43
السلام عليكم
بالنسبة لي

وعليكم السلام ورحمه الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا اخى الكريم
للاسف منذ عرفت الفوركس الى اليوم خسرت حوالى
10 الاف دولار من حر مالى
اما الارباح فحدث ولا حرج
اربح كثير واخسر اكثر لدرجه انى اللى اربحه اخسره يعنى منذ
عرفت الفوركس لم يدخل جيبى اى دولار واحد فقط خسائر فى خسائر فى خسائر
ولو كنت اربح لما وجدتنى هنا فى هذا المنتدى او غيره
اتمنى لك دوام التوفيق

zikooo014
06-25-2012, 12:16
السلام عليكم
بالنسبة لي

ربنا يعوضك ان شاء الله بس المبلغ كبير بصراحه
انا عن نفسي عشان راس مالي صغير خسرت +20 دولار

abdallah elbaz
06-25-2012, 12:26
الحمد لله على كل شئ الخساره هي شئ اساس ف عمليه الفوركس
ولازم الواحد يتعرض ليه ولكن بحدود وان شاء الله مايحصلش خسائر لحد

kareem
06-25-2012, 12:50
حتى الأن خسارتى فى الوقت أكبر من خسارتى للأموال ولكن فى طريقى للتقدم ان شاء الله بدات أعوض المكسب مقابل الخسارة وأعتقد ان الخسارة ان شاء الله متزيدش عن 300 دولار وان شاء الله يزيد الربح بالتوفيق للجميع

Mohamed90
06-25-2012, 12:58
السلام عليكم
بالنسبة لي

السلام عليكم طلعا اخي كلنا معرضين لخسارة في بدايتنا
ولكن خسارة مبلغ كبير مثل ليس سهل
و ان شاء الله تعوضهم اخي

elssayed
06-25-2012, 14:03
انا خسرت حوالي 3600 دولار وقررت عدم الدخول باموال حقيقية مرة تانية
واتجهت للمنتديات لتجميع مبلغ كويس من البونص ومحاولة تعويض الخسارة
ربنا يوفقنا وكك اللي خسر يعوض ان شاء الله وبالتوفيق للجميع

elazez
06-25-2012, 14:09
من المهم جدا قبل الدخول في اي صفقة
الاخذ في الاعتبار وحساب الخسائر لا قدر الله قبل حساب ارباحنا وعدم الطمع
لاننه ببساطه الخسارة لو كانت كبيرة كفيلة بقفل حسابك لا قدر الله

remo
06-25-2012, 17:06
السلام عليكم
بالنسبة لي

انا بقالى تلات سنين فى الفوركس مجموع ماخسرتة حوالى 3500 جنية مصر يعنى مايعادل 600 دولار لانى باخد وقت طويل شوية عقبال ماخسر لانى بلعب باستراتيجية بطيئة ولما ابدا اكسب اطمع وبعدين اخسر على طول

Mtec
06-25-2012, 17:32
انا خسرت تقريبا 800 دولار ، لكن استفدت حقا من الخسارة ، وبالفعل بدأت بتعويضها
لكن راس المال مازلت اعتبره صغير ولابد لي من مضاعفته

compaq0
06-25-2012, 18:14
لقد خسرت اربعه حسابات كل منها ب25 دولار ثم حساب ب500 دولارو بعده حساب ب250 و حساب ب100 لا يزال به 27 دولار هذه مجموع خسائرى

---------- Post added at 03:14 PM ---------- Previous post was at 03:11 PM ----------

للاسف من الملاحظ من تعليقات الاخوه الاعضاء فى هذا الموضوع انه لا احد يربح هل هذا طبيعى؟المبتدئين يخسرون و القدامى يخسرون اذن الاحصائيه التى تقول95%من المضاربين يخسرون

remas
06-25-2012, 19:06
والله الحمد لله كلنا غى اول الامر خسرنا كتير جدا وايضا ربحنا انا عن نفسى بعد طول عناء من الخسائر بدات الامور تمشى فى الطريق الصحيح وربنا ييسر الامور وتمشى على طول كده

devloppman
06-25-2012, 20:52
ام أفكر يوما أن أحسب أرباحي وأقارنها مع خسارتي
لكن بصفة عامة أرباحي أكثر بكثير من خسارتي

Mostafa Mando
06-25-2012, 22:56
ربنا يعوضك ان شاء الله بس المبلغ كبير بصراحه
انا عن نفسي عشان راس مالي صغير خسرت +20 دولار

صحيح يا اخي يجب في البداية ان تبدأ برأس مال صغير لكي تحد من الخسارة في

البداية ولا تتشائم من الفوركس وهو مجال ممتاز للربح من الانترنت لكن محتاج خبرة

hesham itch
06-25-2012, 23:40
انا لغيت دلوقتى مخسرتش اى مبلغ حقيقى ف الفوركس كل اللى انا خسرته
كان فى حساب تجريبى وبرضه كل المكسب كان فى الحساب التجريبى

i5land_man
06-25-2012, 23:42

ودي ميزة لازم نحمد ربنا عليها اننا توافر لدينا يونص حاليا نقدر نحس بارباحه لما نتداول بيه بمهارة
واي خسارة سابقة ان شاء الله نقدر نعوضها طالما عرفنا سببها

moonlight
06-26-2012, 04:54
انا ربحت وخسرت لكن فى حساب تجريبى فقط اتعلم عليه لاننى مبتدئة ولم ابدأ التداول الحقيقى وانتظر حتى ادخل السوق وانا اعرفة جيدا وسوف
اعمل بحساب حقيقى قريبا باذن الله لاخوض التجربة الحقيقية

younesjoe
06-26-2012, 05:20
انا ربحت في السنوات الي مرة تقريبا سنتين ربحت 600 دولار هو مبلغ هزيل بالنسبة للوقت لكن
لاني بدات التداول بالمائة دولار و كنت احترم ادارة راسالمال
و الي ربحناه جميعا هو التجربة هي اهم شيء سواء خسرنا ام ربحنا

nrgslawi
06-26-2012, 05:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا خسرت حوالي 300 دولار لكن في الاصل لم اخسر شيئا لان 300 دولار ربحتها كذلك في الفوركس
لكن حققت ربح الحمد لله

KOGI
06-26-2012, 08:49
انا خسرت كتيييييييييييييير بس الخسارة نفسها مش عيب الخسارة دايما بتعلمنا منغلطش تانى وسبب خبرتنا خسارتنا

assidi saber
06-26-2012, 11:13
خسرت تقريبا 3000 دولار في 3سنوات التي تدولت فيها في الفوركس

Mohamed90
06-26-2012, 13:07

السلام عليكم جميل اخي و واصل ذلك و انصحك بالتزام على الحساب التحريب لمدة كافية
حتى تكتسب الحبرة الازمة لمواجهة هذا السوق و بعد ذلك يمكن تجربة على حقيقي بالبونص المنتدى لكي تقيم مدى جاهزيتك

mony
06-26-2012, 17:07
ربحت من المنتديات ولكن بالنسبه لحساب الفوركس نفسه خسرت واتمنى ان احقق ارباح ان شاء الله

magic777
06-26-2012, 17:37
ام أفكر يوما أن أحسب أرباحي وأقارنها مع خسارتي
لكن بصفة عامة أرباحي أكثر بكثير من خسارتي

اللي مفروض اخي تخلي بالك من النقطه دي وانك تعرف متوسط ارباحك ايه ومتوسط خسارك ايه
وتحاول تقلل من الخسائر دي وتعالجها وتقارن نفسك كل فتره تشوف هل متوسط الارباح بيزيد عندك ولا متوسط الخسائر

assidi saber
06-26-2012, 17:57
انا حوالي 2000 دولار منذ دخولي الى الفوركس اول مرة و لكن لم اسحب منه شئ لاني دائما لا اريد ان اسحب المال

kingman
06-26-2012, 19:15
كويس البداية لازم تكون كده مع حساب حقيقى لكن اذا الواحد تعامل مع التجريبى مثل الحقيقى يقدر يحدد خطته المستقبلية مع الحساب الحجقيقى وكيف سوف يديره وهل سيسحب ارباحه باستمرار ام على اى استراتيجية سوف يعتمد وده فايدة الديمو

saad
06-27-2012, 18:08
اخـي العزيـز فنبـدا بالخسـارة لقـد خسرت حوالـي 2200 تقريبـا هـذا شيـئ محبـط لكـن لا يجـب ان نستسلـم , امـا عـن الاربـاح ان شـاء الله فـي المستقبـل و باذن الله تكـون حسباتنـا كلـها خضـراء

hehelibeb
06-28-2012, 19:58
أنا خست تقيربا 1000 دولار ولكن كنت قد ربحت 300 دولار

ولكن نتمنى من الله أن يعوضنا

صراحة أن وجدت صعب الربح من الفوركس

AhmedMagnifico
06-28-2012, 20:54
والله يعوضكم احسن عوض
هههههههههه
والله عندك حق الواحد حاسس انه جديد لكن لما شاف الخسارات دى كلها حس انه مش من هنا ^_^

sa sa
06-29-2012, 01:36
الحمد لله انا كسب حوالي 100دولار ولكن الخساره كانت كبيره حوالي 300 دولار ولكن في نظري المكسب الحقيقي هو الخبره الي بكتسبها وان شاء الله نحقق ربح جيد ومستمر وثابت

omar kapo
06-29-2012, 01:39
1200 دولار مكااسب
250 دولار خسارة

sami
06-29-2012, 01:48
بالنسبة للخسائر التي تكبدتها في الفوركس في حدود ٣٠٠٠ دولار و الله العظيم ما خسرتها إلا بسبب عدم الصبر و المجازفة بعقود كبيرة دون التقيد بإدارة مالية و لا هم يحزنون،و خاصة في السنة الأولى التي عرفت فيها الفوركس أما عن الأرباح فهي ضعف حجم الخسارة و الحمد لله

waleed adel
06-30-2012, 18:11
انا كسبت 70 دولار وخسرت الحساب 250لابد من الخسارة فى أول الطريق
وبالفعل استفدت من الخساره لعدم تكرار اخطائى

jonaselk
06-30-2012, 18:14
لحد الآن لم أخسر و لم أربح
و إن شاء الله أكون على الطريق الصحيح

waleed adel
07-01-2012, 16:08
المكسب ده كتير وبالذات على الحسابات التجريبه عن رايى المكسب الحقيقى
فى الخسارة والتعلم من اخطانا

derfcase
07-05-2012, 06:41
حقيقة الامر اخي الكريم
chilsaoui
انني لا اتذكر المبلغ علي وجه التحديد و لكن اذا اردت تعرف النسبة المئوية تقريبا - فهي حوالي خسارة 20% الي الان من مجموع تداولاتي بالفوركس

waleed adel
07-05-2012, 07:28
انا كان معايا 250 وصلو 350
وخسرتهم بس اكيد اتعلمت من الخساره

WEZA
07-05-2012, 07:47
انا خسرت حوالي 1000 $
بس الحمد لله بعد الوقت و الخبره اصبح مستوايا نوعا ما جيد بسم الله ما شاء الله
و يا رب كلنا الفتره الجايا نساند بعض و ننجح

Shady Moustafa
07-05-2012, 08:10
اول مره ليه فى الفورس حطيت حوالى 2 دولار ومكنتش لسه افهم اى حاجه مجرد ابيع واشترى واقفل وخلاص وضاعفتهم بقوا حوالى 4.5 دولار فى نفس اليوم وتانى يوم خسرتهم فبدئت اتعلم من ساعتها والحمد لله دلوقتى بقيت افضل وفهمت حجات اكتر

Mohamed90
07-05-2012, 12:39
انا خسرت حوالي 1000 $
بس الحمد لله بعد الوقت و الخبره اصبح مستوايا نوعا ما جيد بسم الله ما شاء الله
و يا رب كلنا الفتره الجايا نساند بعض و ننجح

السلام عليكم مبلغ كبير اخي و الله يعوضه عليك
و انا اقول لكم خسرت ولم اربح لحد الساعة هههه
الله يعوضها علينا و يرزقنا الربح الدائم بحول الله
و بصراحة مثل هذه التجارب مهمة للاكتساب خبرة و البحث عن الافضل

theboy2226
07-05-2012, 13:04
انا خسرت 50يورو بونص بس ده كان من 8شهور تقريبا لما لسه كنت مبتدا في الموضوع و من ساعتها ما خسرتش مبلغ بالحجم ده .ومن شهر كده عملت ربح 50 دولار بس للاسف ما سحبتهمش و فضلت مكمل لغاية ما خسرتهم بس انا متفائل لان انا عرفت اني ممكن اعمل مبالغ كويسة و ادي الواحد بيتعلم .المرة الجاية حبقي اسحبهم

m_fekry
07-05-2012, 13:16
انا بصراحه كل اللى خسرته فى الفوركس منذ بدايتى فى المتاجره هو مبلغ 100دولار لأنى لسه ميتدأ
وخفت انى اغامر بمبلغ كبير

yassoo011
07-05-2012, 13:27
انا خسرت تقريبا 1000 دولار منذ دخولي في الفوركس
ولكن تقريبا 800 دولار منهم كانو بونص او عروض من شركات
و200 دولار ايداعات وكنت كسبت تقريبا 350 دولار

tefax
07-05-2012, 14:34
السلام عليكم
بالنسبة لي

بالنسبالى خسرت 450 دولار

memostar3
07-05-2012, 14:40
السلام عليكم
بالنسبة لي

بالنسبالى خسرت 1300 دولار
فى سنه ونص

ahmadsalaymeh
07-05-2012, 16:43
والله اني صابني الاحباط من تعلقاتكو يعني خلاص مش هتعلم فوركس بعد هيك

thestarboy
07-05-2012, 16:54
عن ذات نفسي مش افتكر المبلغ اللي خسرته او كسبته ممكن اكون خسرت اكتر بس الواحد لازم يتعلم من خسرته دي
عشان كده انا باخد وقتي في التعلم الكويس والاساس عشان اكمل من تاني

nada
07-05-2012, 17:15
الخساره فى البداية تعطيك ثقة فى الربح القادم
لانك تعلمت اذا دخلت فى السوق من غير دراسة سوف تخسر

magic777
07-05-2012, 18:37

طيب الحمد لله اخي المهم انك تكون تعلمت مقابلهم خبره جيده في السوق وتعلمت ازاي متكررش الاخطاء اللي كانت السبب في الخسائر دي
وده في حد ذاته درس مفيد ليك وهتقدر تعوض بيه الخسائر دي ارباح اضعاف اضعافها فقط لو كنت اتعلمت كويس اوي من التجارب السابقه دي

hehelibeb
07-06-2012, 01:38
خسرت 1400 دولار 1000 دولار بتاعي
أما 400 قفقد ربحتها من الفوركس
وأصابني بعض الغرور الله ينجيكم فخسرت مالي كله

memostar3
07-06-2012, 02:06

خسرت حوالى 1500 دولار وربحت حوالى 4000 دولار
والحمد لله وبارك الله فيما رزق

ymn30
07-06-2012, 02:08
ياخى مش مهم كسبت كام وخسارت كام وكل واحد يفضل يقول منهم من لا يقول الحقيقة ومنهم من يقول الحقيقة الاهم انت اتعلمت ايه سواء من المكسب او الخسارة بتعتك

ma90do
07-06-2012, 02:22
خسرت 1400 دولار 1000 دولار بتاعي
أما 400 قفقد ربحتها من الفوركس
وأصابني بعض الغرور الله ينجيكم فخسرت مالي كله

هيا دي المشكله الغرور الذي يصيبنا اثناء التداول وينتج عنه خساره كل شئ
انا برضو اخسرت 125 ويعتبر مكسبتش شئ في هذا المجال

magic777
07-07-2012, 01:43

للأسف اخي لازم يصيبك شعور الغرور ده في فتره من فترات عملك علشان تتعلم منه الدرس ده
وبعد كده هتاخد بالك وهتكون حريص مع السوق مهما زادت ثقتك او خبرتك في الفوركس

ehab
07-07-2012, 04:41
انا بصراحه لسة جديد فى هذا المجال ولما اربح ولم اخسر حتى الان
ولسة بتعلم فى الفوركس واكيد لو خسرت اكيد هتبئا خسارتى مضاعفه وقت وجهد وفلوس كمان
بس ادعولى ان تكون البداية كويسة ليا عشان تكون حافز

salah.bmw
07-07-2012, 04:44
لا استطيع ان اذكر ما هي خساراتي من 3 سنوات الى الان لكن استطيع ان اذكره منذ سنة وهي ارباح بقيمة 7000 دولار بلسنة وخسارة من ضمن ارباحي بحدود ال 20 الف دولار فعليا اني لم اخسر من نقودي بل حققت مربح 7 الاف :)

YesIcan
07-07-2012, 05:19
موضوع مفيد لنتقترب اكثر من فهم السوق لكن للاسف محبط لينا كناس في اول الطريق لدخول المغامرة
ياريت لو الاعضاء الي وضعو ردود بخسارتهم ان يضعو لنا اخطائهم لنتعلم منهم

Mr.GooDMaN
07-07-2012, 05:31
انا بصراحه لسة جديد فى هذا المجال ولما اربح ولم اخسر حتى الان
ولسة بتعلم فى الفوركس واكيد لو خسرت اكيد هتبئا خسارتى مضاعفه وقت وجهد وفلوس كمان
بس ادعولى ان تكون البداية كويسة ليا عشان تكون حافز
ان شاء الله بدايتك تكون موفقة اخي الكريم والبونص ده فرصة كويسة ليك كمبتدئ
بعد ما تتعلم المتاجرة على الديمو لفترى جيدة حاول استخدام البونص لتعلم التغلب علة العامل النفسي

willy
07-07-2012, 05:40
انا مجموع خسارتي تقريبا 3800 دولار على 5مرات والان احاول التعويض ومتفائل ولن اياس ابدا

Dentist Ahmed
07-07-2012, 06:30
بصفتى مبتدئ فى عالم الفوركس فاننى ما زلت اعمل على الحساب التجريبى ( الديمو )
لذلك فانا لم اكسب ولم اخسر ولا حتى دولارا واحدا

tefax
07-07-2012, 12:54
السلام عليكم
بالنسبة لي

عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حتي الان للم اربح اوحتي اخسر

Mohamed90
07-07-2012, 13:15

السلام عليكم طبعا اخي العزيز الخسارة حليفتنا في هذا السوق
وذلك بسبب التسرع و الله يعوض عليك اخي الاموال التي خسرتها
و المهم نتعلم من الاخطا لتجنبها مستقللا

avocato bola
07-07-2012, 13:36
انا لسة داخل مجال الفوركس جديد ولسة لم اربح ولن اخسر واتمنى ان اربح ان شاء الله

dent
07-07-2012, 14:04
ربحت ما يقرب من 6000 جنيه بالعمله المصريه
وخسرت ما يقارب من 3000 دولار وجارى التعويض ان شاء الله

memostar3
07-07-2012, 14:07

لو لسه جديد فنصيحتي لك اداره راس اليه صااااااااااارمه
صدقني دى اساسك في هذا السوق
لتقيك شرور الخساره المجحفه
تحياتى لك

remo
07-07-2012, 16:47

ربنا يبعد عنك شر الخسارة واتشوف فى الفوركس الا المكسب ان شاء اللة بس اهم حاجة اوعى تنسى تتعلم كويس وتصبر على الفرص وتلتزم باستراتيجية مناسبة وادارة راس مال صارمة وربنا يبعد عنك الخسارة

mohamed yossef
07-09-2012, 10:59
خسرت 210 دولار فى يوم ولكنى لم استسلم ومازلت اتعلم واسعى لمعرفة
ماهو جديد وما هو خفى فى سوق الفوركس

resala11111
07-09-2012, 12:12
طبعا كلنا خسرنا فى البداية وده كانت أكبر خسر لى
فى مجال الفوركس وتقربيا المجموع 1200 دولار
ولكن الحمد الله دلوقتى الواحد يبكسب ويارب يستمر على كده

Desperate
07-09-2012, 12:28
لغاية دلوقتى مجموع الخسائر :
سنتين جهد شاق وتضيع وقت كان ممكن اعمل فيه حاجات مفيدة كتير
حوالى 500 دولار من جيبى دا غير البونصات والفرص اللى كان ممكن اسحب منها وضاعت

ومجموع الارباح بالنسبة للخسائر:
واجمالى الارباح اللى اتسحبت

0.00$

Mohamed90
07-09-2012, 12:46
انا مجموع خسارتي تقريبا 3800 دولار على 5مرات والان احاول التعويض ومتفائل ولن اياس ابدا

السلام عليكم اخي والله ليست سهلة الاموال التي خسرتها و الله يعوضها عليك
و عجني امر واحد فيك و هو انك لم تفقد الامل او تياس حتى مع حجم الخسارة الكبيرة
ان شاء الله تعوضها و تنجح في ذلك

m_fekry
07-09-2012, 12:59
انا خسرت مبلغ 50 دولار لأنى لسه فى البدايه وبتعلم وان شاء الله اعوضهم قريب

mosghaly
07-09-2012, 13:05
ياااااااه انا مش عارف انا كسبت قد ايه وخسرت قد ايه بس لحد دلوقتى انا متاكد ان مجموع الخسارة اكبر من المكسب
عشان انا كنت بتاجر كتير علي غير علم بالتجارة الفوركس
بس دلوقتى الحمد لله بقيت احسن بكتير من الاول

mando
07-09-2012, 13:42
طبعا كلنا خسرنا فى البداية وده كانت أكبر خسر لى
فى مجال الفوركس وتقربيا المجموع 1200 دولار
ولكن الحمد الله دلوقتى الواحد يبكسب ويارب يستمر على كده

فى البداية ناس كتير خسرت لانه لم تقم بالتدريب الكافى على حساب تجربى لكن كويس انك وصلت لمرحلة انك قدرت تكسب وان شاء الله ديما وكل واحد خسر ان شاء الله يعوض خسارته

roka
07-09-2012, 15:57
السلام عليكم
بالنسبة لي

انا لسة مبتدئة ولم اكسب حتى الان لانى مازلت اتعلم الفوركس

sabre
07-09-2012, 16:06
انا خسرت فى حوالى ال10 سنين ايلى فاتوا حوالى 1500$ ولاكن طبعا خسرت
رقم اخرى فى البورصه المصريه وبالنسبه للارباح حتى الان صفر وان شاء الله رقم الصفر دا يتغير قريبا

kingman
07-09-2012, 16:46
انا خسرت فى حوالى ال10 سنين ايلى فاتوا حوالى 1500$ ولاكن طبعا خسرت
رقم اخرى فى البورصه المصريه وبالنسبه للارباح حتى الان صفر وان شاء الله رقم الصفر دا يتغير قريبا

ماشاء الله حضرتك موجود فى سوق الفوركس منذ عشر سنوات؟
عدد سنين كبيرة وتعبر عن الخبرة فى هذا المجال وان شاء الله تكون هذه السنين مثمرة فى الأرباح والخبة والأحترافية وربنا يوفقنا جميعا

essam1985
07-15-2012, 14:36
بالنسبة لي خسرت في سنتين

حسابين

احدهما ب 350 دولار

و الاخر ب 100

kimokonolove
07-15-2012, 14:44
السلام عليكم
بالنسبة لي

فى بداية التعامل من سنوات خسرت
وحتى بعد رجوعى بردو خسرت
لاكن الحمد لله
لكل خسارة نتعلم بها
وبدأت احقق ارباح مستمر بفضل الله عز وجل
والاهم هو تحديد قواعد وخطة عمل تلتزم بها
واتمنى للجميع ان يحققو ارباح خضراء دايمآ بأذن الله

sunlight
07-15-2012, 14:45
انا لا اقيم نفسى بعدد السنين او بالخساره ولكنى اقيم نفسى بمدى تطور المتاجره عندى اذا كنت كل يوم ارى فى نفسى تطور فسوف افرح لانه هايعود عليا ولكن اذا كان التطور بطىء او لا اجد تطورا فسوف ارجع مره اخرى لاتعلم لانى لم اتعلم والنتيجه لا تتغير

dz-yac
07-15-2012, 14:46
انا في اول المشوار لم اربح ولم اخسر فقط حساب تجريبي ةان شاء الله في القريب العاجل راح احقق ارباح
رغم الاحباط الي بالموضوع فالاغلبية خسرانين ياترى ماهو السبب هل قلة الخبرة ام غدر السوق
نتمنى ان يفيدنا كل شخص عن سبب خسارته والاخطاء الي وقع بها كي نتجنبها جميعا

top2milan
07-15-2012, 14:47
مجموع خسايري تقريبا في حدود 400 دولار
كلها كان تهور والله في الصفقات لكن الحمدلله على كل شيء
وربنا يوفنا كلنا ونحقق مكاسب

amro 64
07-15-2012, 14:50
انا خسرة حوالي 2000 دولار بس اعتقد لاني اتبعت استراتيجية غير سليمة واعتقد ان العمل علي تحقيق هامش ربح شهري اسهل بكثير واامن بشرط عدم المغالاة واستخدام هامش مناسب لحجم المحفظة

forex4ever
07-15-2012, 14:50
بالنسبة لي تقريبا خسرت في 7 سنوات 5000دولار ولكن ماربحته الحمد لله كان اضعاف هذا الرقم والحمد لله كله ماشية معايا بفضل الله وارباحي الشهرية جيدة نوعا ما والحمدلله رب العالمين نربح نسحب الارباح نخسر بعض النقاط نحاول التعويض ونعوض ونعود لنسحب الارباح

msh4egy
07-15-2012, 15:48
صراحة لم اخسر و لا قرش حقيقي في السوق ههه كلها راح على الديمو

elzeel
07-16-2012, 02:03
انا بصراحه مخسرتش الحمد لله لانى معملتش غير صفقه واحده
وكسبت فيها الحمد لله وبتمنى من ربنا ان شاء الله ان المكسب يكون حليفى دوما

kingman
07-16-2012, 02:31
بالنسبة لي تقريبا خسرت في 7 سنوات 5000دولار ولكن ماربحته الحمد لله كان اضعاف هذا الرقم والحمد لله كله ماشية معايا بفضل الله وارباحي الشهرية جيدة نوعا ما والحمدلله رب العالمين نربح نسحب الارباح نخسر بعض النقاط نحاول التعويض ونعوض ونعود لنسحب الارباح
بسم الله ماشاء عدد سنوات جيدة اكيد اثقلت خبرتك فى هذا السوق واكيد افضل مايقوم به المتاجر فى هذا السوق الخطر ان يوازن نفسه بين سحبه راباح وادارة حسابه حتى لااذا تعرض لمخاطرة عالية يجد ارباحه

mage
07-16-2012, 03:21
بالطبع لا يمكننى ان اتذكر ما هو مجموع الاموال التى تم الحصول عليها من هذا السوق ولكن يوجد الكثير من الاشياء التى نفكر فيها وهى كيف يمكننى ان احصل على هذه الارباح بطريقة ثابتة لان الخسارة موجودة

king
07-16-2012, 03:34
كسبت من قبل 400 دولار فى المجموع وخسرة 50 دولار خلال اربع مرات دخلة فيها السوق وكنت اتداول

sky44
07-18-2012, 20:53
السلام عليكم في الحقيقة انا لم لم اخسر اموال كبيرة و لم اربح اموال كبيرة لانني حاليا افتح صفقات باحجام صغيرة و معظم الربح و الخسارة بالسنتات فقط وانتظر ان اكتسب خبرة اكثر حتى ابدا في فتح صفقات اكبر باذن الله

MrSniper
07-18-2012, 20:54
انا ربحت 300 دولار و خسرت 90 ددولار
لكن الحمد لله كل مره استفيد من الأخطاء و اقلل خسارتي

Aker001
07-18-2012, 20:54
لم اخسر اموال كبيرة و لم اربح اموال كبيرة لانني حاليا افتح صفقات على التجريبي وماشية معايا

zahran
07-18-2012, 20:56
انا خسرت 700 دولار

ربنا يعوض عليك يا معلم كلنا خسرنا برضه فلوس ووقت خسرناه ما قعدناهوش مع العيله ودا كله
بس عايزين الللى جاى احلى ان شاء الله وعايزين كدا نشد حيلنا ان شاء الله فى التداول ونكون مركزين قوى وباذن الله نحول فلوس كتير ان شاء الله

BRUFEN
07-18-2012, 21:02
الله يعوضك خير مما خسرت والحمدلله بما أن الإنسان بكامل عافيته وصحته فهذه نعمه من الله سبحانه وتعال
وهذا يجعلنا نستمد القوة والإصرار على التعلم والدراسة لنسترد ما خسرناه
فاللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك واللهم لك الحمد والشكر على كل شيئ وعلى كل حال

بالنسبة لخسارتي كبيرة جداً على مدار 5 سنوات وبكل شهر من هذه السنين
وبالنسبة للأرباح حتى الىن لم أسترد ما خسرت ولكن أملي بالله سبحانه الرازق الوهاب
كبير وها أنا منطلق في طريق جديد عسى الله أن يوفقنا وإياكم لكل خير
وبإذن الله تكون هذه الغنطلاقة فاتحة خير وبركة لإسترداد ما خسرت
فاتمنى ان تدعو لي بالصبر والثبات في مشواري وان تكلل بالنجاح بإذن الله

Noah
07-18-2012, 21:34
بالتأكيد لا يمكننى ان اتذكر حاجة زى كده لانى فى الفوركس منذ زمن طويل من عامين ولا يمكننى ان اتذكر كم من الاموال تم ربحها الى الان وكم من الاموال تم خسارتها الى الان واعتقد انه سوال صعب اوى ولا يمكن ان يجاوبه احجد

زيزو
07-19-2012, 18:13
كل تجاربي علي حساب تجريبي
وان شاء ندخل بالبنوص الشهر ده وربنا يكرم الجميع
ونحقق ارباح معقولة ويبعد عنا الخسائر

SlaiteR
07-22-2012, 01:28
السلام عليكم
بالنسبة لي

خسرت خوالي 4500 دولار في حساب الديمو

لسا الخساير للآماام

forex man
07-22-2012, 01:54
انا خسرت كتييير جدا على الديمو ممكن يوصل الى 35
الف دولار ولكن على الحقيقى صفرت حساب ب 3 دولار فقط والحمد لله
تحياتى

kaka2
07-22-2012, 02:00
لم اخسر لاني جديد على المجال

انا خسرت 700 دولار

والله حاجة بتخنق
بس ان شاء لله كنت خيرة من اجل تطور مستوأك في الفوريكس

ان شاء الله معوضه

Single phase
07-22-2012, 02:03
أنا لسه مبتدئ لا كسبت ولا خسرت

بس بعد اللي الناس كاتباه ده انا هعيد نظر

SlaiteR
07-23-2012, 01:41
السلام عليكم
بالنسبة لي

لأن خسرت 21 دولار

al7oot
07-23-2012, 01:43
اممممممممممم الكل خسران
لا حول ولا قوة الا بالله
مقيش كثير ربح ليه ؟
انا عن نفسي ليا مربحتش ولا حاجة وبتمنى اربح وللجميع ان شاء الله

محمد فرغلى
07-23-2012, 02:03
انا لسة مربحتش صراحة لكنى بحاول اجمع بونص
اكتر عشان اتداول ان شاء الله

egypt2012
07-23-2012, 02:07
حتى الان و بعد ان عوضت بعض من خسائرى و الحمد لله فاضل من خسائى 300 دولار فقط

aboualy
07-23-2012, 02:09
انا خسرت فى وقت سابق بونص كنت واخده من احدى الشركات
وفى بداية تعاملى مع منتديات انستا حققت بعض الارباح من البونص وسحبتها الحمد لله والان عند خسارة وان شاء الله اقدر اعوضها هذا الاسبوع

abdellatif2013
07-23-2012, 02:12

عزبز 18
07-23-2012, 02:20
انا الحمد لله مند دخولي الي الفوركس حققت ارباح كبيرة
وايظا حققت خسائر كثيرة ربحت 100 دولار و خسرت 40 دولار

mahmoud1
07-23-2012, 02:24
حتى الان و بعد ان عوضت بعض من خسائرى و الحمد لله فاضل من خسائى 300 دولار فقط

بالتوفيق ان شاء الله وتعوض كل الخسارة بس اهم شئ لا تستعجل المكسب عشان تعويض الخسارة اشتغل برحتك وبادارة راس مال عشان تقدر تحقق مكسب وتعوض كل الخسارة ان شاء الله

msh3egy
07-23-2012, 02:26
لسلام عليكم صراحة لم اخسر و لا قرش حقيقي في السوق ههه كلها راح على الديمو

fx-man
07-23-2012, 02:35
انا شغال فى الفوركس من فترة طويلة ومجموع اللى كسبته لحد الان هو حوالى 800$ وكان معظم الارباح من حسابات بونص .

mage
07-23-2012, 03:13
اللى خسرته كان كتير والله ولكنا للى ربحته ممكن اقولك عليه ههههههههه اللى ربحته لا يتعدى الـ 500 $ منذ ان دخلت اىل عالم الفوركس ولكن اللى خسرته مش هقولك عليه علشان انا حققت المليون الى الان والحمد لله

madman
07-23-2012, 14:12
ما مجموع الاموال التي ربحتها /او خسرتها مند دخولك مجال الفوركس
انا خسرت حوالى 1000 دولار وكسبت حوالى 300 دولار يعنى المكسب ققل من الخساره بكثير بحاول اعوض

Rami
07-23-2012, 14:13
الى الان لم اربح ولكن خسرت بعض المال
واتمنى فرصة جيدة من البونص
بارك الله فى جهودكم الكريمة

Looser
07-23-2012, 14:23
فليس دائما مانخسره يكون اموال فبعض الأحيان يكون الوقت والمجهود او الصحة اكثر من المال وربى يوفق الجميع الى الخير بأذن الله

DZforex
07-23-2012, 14:23
شكرا لصاحب الموضوع على موضوعه

انا خسرت 35 دولار بس الحمد لله كنت كلها من البونص

dodovedo
07-23-2012, 14:51
انا خسرت 700 دولار

باذن الله تتعوض
وكل متتعلم كل مهتكسب اكتر
تقبل احترامى

mohamed 300
07-23-2012, 14:58
الحمد لله انا تعلم الى الان على لببونص المقدم من الشركات الى ان تتطورت كثيرا بهذه الاموال لانى كنت اعتبرها اموال حقيقيه وفى كل هخساره كنت اعرف كيف لى ان اتلاشاها فى المره القادمه

zeyadkabeel
07-23-2012, 15:51
انا المنتدى دفع لى 11 دولار الشهر الى فات خسرت منه 3 دولار :d

ARAB_PIGEON
07-24-2012, 14:34
انا عمرى محسبتها عشان مضيقش لانى خسرت كتير قبل كده و لو حسبتها هسيب الفوركس ههههه لكن انا خسرت كتير و فضلت احاول تانى و اخسر و احاول و الان ان احقق مبالغ رائعه بعد اداراه راس المال السليمه التى اتبعتها جعلتنى اخسر القليل اكاد لا اشعر بالخساره و احقق ارباح جيده و قدرت ان احقق بعض احلامى

ahmed
07-24-2012, 14:35
والله يا اخى لا اتذكر المبلغ حيث اننى لم افكر من قبل كم خسرت فى هذا السوق
ولكن تقريبا ممكن نقول ليس اكثر من 1500 دولار

marem2007
07-24-2012, 14:44
انا حتي الان خسرت اكتر ما كسبت بس محسبتش خسرت قد اية
علشان لو حسبت مش هشتغل فية تاني

bell1895
07-24-2012, 14:50
بصراحة يا اخواني بما اني مبتدئ و جديد على الفوركس لحتى الان لسا
ما ربحت و لاخسرت و اتمنى من الله ان يكون فاتحة خير و ما اخسر و اكون من الرابحين باذن الله

khashaba
07-24-2012, 14:53
كلنا خسرنا فى البدايات المهم
انك تتعلم من خطئك وتحاول
عدم ارتكابه مره اخرى
فليس دائما مانخسره يكون اموال
فبعض الأحيان يكون الوقت والمجهود
او الصحة اكثر من المال
وربنا يوفق الجميع الى الخير بأذن الله

wazwaz
07-24-2012, 15:39
والله لا أتذكر بالضبط لأنني ربحت وخسرت الكثير ومر عندي أكثر من 20 حساب لهذا لا أتذكر لكنني سأخمن الإجابة
من خلال حالتي الحالية وأظن أنه منذ دخولي الفوركس أنا رابح بنسبة جيدة لأنني كنت أعتمد على العديد من المصادر في دخول الصفقات

magic777
07-24-2012, 16:59
فليس دائما مانخسره يكون اموال فبعض الأحيان يكون الوقت والمجهود او الصحة اكثر من المال وربى يوفق الجميع الى الخير بأذن الله

انا فعلا مكسبتش حاجه لسه لحد دلوقتي من الفوركس غير التعلم والحمد لله ولكن خسرت وقت كتير وصحه في سبيل التعلم ده
وغير كده برده علاقاتي الاجتماعيه اتأثرت بشكل كبير لكن برده الواحد اتعلم مجال ممكن ينفعه في المستقبل ولو التمن هنا كان غالي

maro04
07-24-2012, 19:04
أنا ولحمد لله لهادي لان لم أخسر ولا شيء وأرجوا من الله أن أبقى بهده لوتيرة

وكدلك أريد تحقيق ربح كبير وشكراً

Noah
07-24-2012, 19:34
بتعرف تعد لغاية كام فى الواقع مش فاكر ولكن من املمكن ان تكون بنسب متفاوتة اللى كسبته واللى خسرته فى الفوركس نسب متفاوتة ما بين بعضهم البعض ولهذا السبب لا يمكننى ان اعرف هذا الشئ اطلاقا

mido
07-24-2012, 22:26
اخي الكريم
خسرت300 دولار و هي لي كانت عندي ولم أربح
تقبل مرروي ولك فائق احترامي

twaslpro
07-24-2012, 23:02
بالنسبة لي انا لسا مبتدي والربح والخسارة في حقي امر طبيعي اول يوم خسرت من حسابي التجريبي 100 دولار وثاني يوم مثله خسرت تقريا 100 دولار ثالث يوم ربحت 700 دولار
رابع يوم خسرت 120دولار وخامس يوم ربحت 173دولار

hanona
07-24-2012, 23:11
انا فاول ما اشتغلت في الفوركس كان نفسي اكسب اكبر مبلغ ممكن والطمع فالبرح الكتير بس الحمد لله ملقيتش غير الخسارة وحسابي اصبح صفر
واكن في الحساب 1000 دولار ومن وقتها ومن بعد ممجهودي ضاع ووقتي والتوتر الصبي طول الوقت وانا قاطعت الفوركس فترة كبيرة ورجعت تاني بس بعمل علي الربح القليل فالصفقة

abdellatef
07-24-2012, 23:19
انا خسرت 700 دولار

وبالتوفيق لكم

hesham1046
07-24-2012, 23:19
انا با النسبة ليا الخسارة اللى خسرتها من سنة 2009 كانت 200 دولار فقط وبعد كدة ما كنش فية خسائر ثانية الانى اودعت 300 دولار وحولتهم ال 1700 دولار ومن الوقت دة بقيت اشتغل على التحليل بتاعى والمؤشرات وغير كدة انا بشتغل على الصفقات الطويلة على الشارت الاسبوعى

assidi saber
07-24-2012, 23:20
خسرت حوالي 2500 دولار لكن لم اسحب شئ من الفوركس الى الان لاني لا املك ماستر كرات

Ahmed Salama
07-25-2012, 00:21
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا حتى الان لم اخسر شى ويارب يبعد الخسارة عنى وعن الجميع
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

hadeer hamdy
07-25-2012, 00:22
الحمد لله انا لسه لا ربحت ولا خسرت
بس اكيد لو حد بقاله كتير مش يقدر يحدد

khashaba
07-25-2012, 00:54
انا مكسبتش حاجه لسه لحد دلوقتي
من الفوركس غير التعلم والحمد لله
ولكن خسرت وقت كتير وصحه في سبيل التعلم ده
وغير كده برده علاقاتي الاجتماعيه
اتأثرت بشكل كبير لكن برده الواحد
اتعلم مجال ممكن ينفعه في المستقبل
واتعرف على ناس جديده
وعرف مجال مكنش عندى فكره عنه قبل كده

mage
07-25-2012, 01:01
والله انا من ساعة ما دخلت ان فى ناس فى العالفوركس وانا اخسر اكتر من اللى ربحته ولكن كل ما اعرف ان فى ناس فى العرب يربحون اعرف ان انا من الممكن ان يكون لى المزيد من الارباح فى المستقبل

doha
07-25-2012, 01:17
انا مش عارفه ابتدي حد يساعدني

zizo_a_86
07-25-2012, 01:52
مرة حسابى اتمرجن فى الديمو وكانت اول مرة ادخل صفقات واتعلم الفوركس لكن الحقيقى لم ابدا بعد

morx123
07-25-2012, 01:54
انا خسرت تقريبا 50000$ وكانت خسارة كبيره

لاكن الحمدالله انها كانت في الديمو
وان شاء الله هتعلم واستفيد اكتر واكتر

mena
07-26-2012, 09:13
حتى الان اعتبر مبتدئه واتمنى ان احقق مبلغ جيد فى المستقبل ان شاء الله

2x1
07-26-2012, 09:17
انا لا اتاجر بالبونص الان اترك ذلك لاكون في اتم الاستعداد لذلك ان شاء الله لكني اتاجر ب2$ كاول مبلغ اتاجر بة في حياتي وفالبدية خسرت ولكن بعد ذلك عوضت الخسارة وزيادة عنها كمان

kanzsea
07-26-2012, 17:46
انا خسرت حسابات كبيرة وكلها كانت بالاف الدولارات ايام لا يرجعة ربنا وان شاء الله التعويض قادم

delpi
07-26-2012, 21:07
لا تياس من هذه الاحصائبات لانه غالب المتاجرين يدخول بدون حليل فني و اساسي و يعتمدون على القمر او الخظ و هذا يادي للنتجية المعروفة و هي الخسارة و يمكنك اخي تجنب كل هذه الامور و تكسب مثل الكثريين فقط ادرس التحليل الفني والساسي و تعلم طرق التداول و وضع استراتجية و ان شاء الله تشوف النتائج المشجعة

nour7
07-26-2012, 21:25
لا يهم كم خسرت
المهم كم تعلمت من هذه الخسائر
فإن استفدت من خسائرك فقد كسبت كثيرا ولا تهم تلك الخسائر

magic777
07-27-2012, 02:54
والله انا من ساعة ما دخلت ان فى ناس فى العالفوركس وانا اخسر اكتر من اللى ربحته ولكن كل ما اعرف ان فى ناس فى العرب يربحون اعرف ان انا من الممكن ان يكون لى المزيد من الارباح فى المستقبل
اخي معظمنا كده عارف ليه لاننا كنا بنعتمد على رؤوس اموال صغيره نسبيا وااقل من 100 دولار علشان كده كنا بنخسرها بسهوله دايما
لكن الان اظن ان مع عمل راس مال كبير نوعا هنقدر نحقق الارباح اللي بنحلم بيها على الاقل مش هنضطر للمخاطره اللي بتدمر حسابتنا

elcapo1994
07-27-2012, 17:46

foouaad
07-27-2012, 18:20

السلام عليكم قدر الله و ما شاء فعل حاول ان تأخذ كل شحنة الغضب واليأس وان تقوم
بتحويلها الى حافز انتتمسك بى الفوركس اكتر وانك مش هتسيب الفوركس ده لما تعوض خسرتك ويجب عليك ان تتعلم من اخطأك السابقه

AMANI
07-27-2012, 18:22
السلام عليكم
بالنسبة لي

انا لسه مبتدئه وعشان كده لا خسرت ولا كسبت اموال حقيقيه
حيث انى لسه بشتغل على الحساب التجريبى

sharkawy
07-27-2012, 18:23
مازلت لم اخسر شئ لاني لم افتح حساب حقيقي حتي الان

لكن في الديمو خسرت اموال كثيره ودي فايده الاكونت التجريبي

Ahmed Ghanem
07-27-2012, 19:52
انا الحمد لله الى الان لم اربح او اخسر
لانى لازلت احاول التدريب والصبر على التدريب حتى لا اتعرض للخسارة قدر الامكان
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

forexawy
07-29-2012, 22:52
الخسارة مش عيب بل منه يتعلم الانسان الدكي
لانه يعتبرها تجربة للمستقبل و يعرف انه مطالب بعدم تكرارها مرة اخرى

zeina
07-30-2012, 05:07
كلنا اتعرضنا للخسارة ودا مش مشكلة المهم اننا نتعلم من خسارتنا دى ونعرف ازاى نتفادى الوقوع فى الاخطاء التى ادت لحدوث هذة الخسارة

hossam hossam
07-30-2012, 10:21
لم ولن اخسر اي شي من اموالي لاني ان شاء الله عند التداول سوف اتدوال بي اموال بونص المنتدي
ودي افضل طريقه لعدم خساره راس مالك

Stranger
07-30-2012, 10:40
خسارتي حوالي 1500 وهذا كان فى بدايتي فى الفوركس والحمدلله تم تعويضهم بعدما اخذت بعض الخبره فى السوق

الحقيقه الخساره في البدايه شئ لابد منه لان العواطف بتسطير على المتاجر فى بداية طريقه فى الفوركس وبيطمع فى الربح السريع وذلك بيؤدي لخسارته

لكن مع الوقت بيتعلم المتاجر الانضباط وادارة رأس المال الجيده ويبدأ في تحقيق ارباح

dentist
07-30-2012, 11:46
انا لسه مبتدئ في الفوركس مش بقالي كتير
عشان كده كل اللي خسرته من الفوركس 50 دولار

shemo
07-30-2012, 13:08
خسرت حوالى 200 دولار من فتره وقررت ان لا ابدء مره اخرى غير اذا تعلمت جيدا

mannon
07-30-2012, 16:01

للاسف الغرورو من ناحية والخوف من الناحية المقابلة وللاسف كل منهم لة اضرارة واعتقد ان لكل منهم سبب والمتادول الى عايز ينجح المفروض يكون شخص متوسط فى انفعلاتة ولا ينحرف فى مشاعرة ويجعلها حادة

digirakan
07-30-2012, 16:20
الخسارة مش عيب ياجماعة

والله مايتعلم الواحد الا من الخسارة بنسبة لي ماذكر كم خسرت

لكن الي اتذكرة اني ماتعلمت الا من الخسارة

shemo
07-31-2012, 18:28
لا يمكن ان احدد حاليا ولكن يمكن بعد وقت اقدر اعرف كم ربحت من الاموال

mohamed hamdy
07-31-2012, 18:29
ان حتى الان مازلت مبتدا فلم اكسب مطلقا في حياتي
ولكني اتمني ان ابدا رحله مكاسب بداية من الشهر القادم

ايه الجديد
07-31-2012, 19:36
انا ربحت أكثر من مرة 1000 دولار واخسر النصف بسبب الطمع
وفى احد المرات خسرت اغلب الحساب بما فيهم الأساسى
من الممكن أن تقول انى خسرت ألاف لو حسبتها بالطريقة التى ذكرتها

silver
08-01-2012, 15:51
بالنسبة لي خسرت 3000 دولارء

ولا يهم خسارة المال المهم ان لا نخسر وقتنا هباءا منثورا

waleed adel
08-02-2012, 22:13
الحمد لله على كل حال انا خسرت فقط 250 دولار حساب حقيقى
وان شاء الله نعوضه من البونص

sjc
08-02-2012, 22:16
انا الى الان لم اخسر ولا شيء في هاذا المجال
والسبب اني لسا مبتدا ولم اتاجر الى الان ولا مرة
وانما اتاجر على الحسابات المجانية

White Knight
08-08-2012, 18:15
منذ دخولى للفوركس لقد ربحت مبلغ 60 دولار
ولقد خسرت 100 دولار فى المقابل

saidyousef
08-08-2012, 18:17
السلام عليكم صراحة لم اخسر في السوق كلها راح على الديمو

mezo love
08-08-2012, 18:21
حتى الان لم اربح مالا ولمن ربحت خبرة فى مجال الفوركس و ان شاء الله تزداد هذة الخبرة

Rami
08-08-2012, 18:37
انا الى هذه اللحظة خسرت فى الفوركس المال
والوقت ولاجهد والماومة على التعلم فى المنتديات
ان شاء الله احصد الان
تحياتى لكم

gullever
08-08-2012, 18:40
انا مبتدئ في الفوركس و أعلي مكسب حققته هو 90 دولار و اكبرمبلغ خسرته ه
و 40 دولار و الحمد لله علي كل شيئ لأن حالتي أهون من حالة الكثيرين

jamalsale
08-08-2012, 19:06
الخسارة أمر عادي في الفوركس المهم هو النهوض بعد السقوط
و بنسبة لي خسرت 100 دولار تقريبا و عوضتها

khoroto
08-08-2012, 19:53
السلام عليكم
بالنسبة لي

الله يعوض عليك والله كترة خسارتي لا اتدكم المبلغغ
ان شاء الله نعوض بادن الله

simox big
08-08-2012, 20:00
انا الى الان لم اخسر ولا شيء في هاذا المجال
والسبب اني لسا مبتدا ولم اتاجر الى الان ولا مرة
وانما اتاجر على الحسابات المجانية
اخي هدا هو القرار الحكيم وساتبع متلك انشاء الله ساتعلم حتى اصبح محترفا
بحساب تجريبي وحين اصير لا اخسر اتجه الى الحقيقي

ROTARY28
08-08-2012, 20:20
السلام عليكم
انا ربحت الكثير
لكن خطئي اني لم اقم بالسحب
اي اني لم اعزل ارباحي وبالنهاية تتحول الى خسائر
وكان اكبر مبلغ خسرته
هو 8450 دولار منذ ستة اشهر

gamal
08-08-2012, 20:52
بصراحة لحد دلوقتى لسة مكسبتش ولا خسرت لسة
وربنا يسترها ويوفق الجميع

Gravity
08-08-2012, 20:53
الى الآن لم ادخل الى هذا السوق
ولكن متوقع اني اخسر جميع بونصي في اول مرة
لا اتوقع الربح .. ولا اريد ان اتحمس وانصدم
سأترك الشهر علي .. ولكن الشهر المقبل على الفوركس

azifek
09-23-2012, 02:28
بالنسبية لي حققت 57 دولار خسارة و لكن لست نادما
لأنني لن أتاجر بشكل جدي باستعمال الحساب التجريبي
فعلى سبيل المثال في الحساب التجريبي لن أغلق الصفقة الخاسرة أبدا لأنها ليست أموال حقيقية و هذا يجعلني أبتعد عن أجواء التجارة الحقيقية
الآن أصبحت لدي خبرة كافية للإنطلاق من جديد إن شاء الله

loco
09-23-2012, 04:17
السلام عليكم شباب انا اول صفقة كانت هدا الشهر
كان عندي راس مال بسيط 15 دولار كسبت منها ما يقارب 50 دولار و الحمد لله

dina
09-23-2012, 04:22
ربنا يعوض عليك انا بالنسبالى لسه مبداتش علشان اخسر او اكسب
بس اتمنى يعنى اذا خسرت لا قدر الله موصلش للمبلغ بتاعك ويكون اقل خسارة ان شاء الله

4ex
09-23-2012, 05:40
الفوركس مهنة خطرة , المخاطرة فيها عالية , لابد من الخسارة فى أول الطريق , لكن المحترف هو من يوظف هذة الخسارة و محاولة أصلاحها و عدم تكرارها مرة أخرى , انا لم أخسر حتى الأن , وذلك بسبب ادارة راس المال الصارمة التى أتبعها , فمن لدية أدارة راس مال صحيحة , سينسى الخسارة ان شاء الله

nabeel_25
09-23-2012, 10:43
لقد خسرت اول بونص لدي وهو 4.5 دولار
و خسرت 7 دولار تفريبا من الايداع الشخصي في حسابي في انستا ف

MAGDY
09-23-2012, 10:46
السلام عليكم
بالنسبة لي

رنبا يعوض عليك
لابد من المكسب والخسارة
هى التجارة كده ، يوم فوق ويوم فوق أوى .. ويوم صعب
تحياتى

hebarn
09-23-2012, 10:57
بصراحه انا كيبت 100 دولار وخسرت 75 دولار

HOUSAMMI
09-23-2012, 11:07
ههه بس مالله

للاسف خسرت حوالى 200 دولار

كما قال الاخوة المبالغ دى قد تبدو صغيرة بس هو للاسف عمل 3 شهور

Ama0200
09-23-2012, 11:16
انا خسرت عشر دولارات و ربحت حوالي دولارين

لكن ان شاء الله خلال هذا الشهر

نزيد من الارباح و نلغي الخسائر

kameleddinm
09-23-2012, 13:21
هههه لا يوجد تفاؤل او تشاؤم في الموضوع و انما هو قدر فقط و لكن التاجر الذكي هو من يتعلم و لا يفشل
و يكمل العمل

amine laksar
09-23-2012, 13:22

mouwal555
09-23-2012, 13:28
السلام عليكم و رحمت الله وبركاته
اخي العزيز انا ماخسرته اهم من المال في نضري وهو وقتي لأن الفوركس اخد الكتير
من و قتي و من حياتي الخاص وهدا في نضري اغلى من المال

magic777
09-23-2012, 18:33
السلام عليكم و رحمت الله وبركاته
اخي العزيز انا ماخسرته اهم من المال في نضري وهو وقتي لأن الفوركس اخد الكتير
من و قتي و من حياتي الخاص وهدا في نضري اغلى من المال

اكيد اخي احنا هنا مش بنخسر اموال فقط احنا بندفع تمن العلم من صحتنا ووقتنا
علشان نوصل للمرحله اللي نقدر فيها نجني ثمار تعبنا ده ونربح

ahmedamz
09-23-2012, 18:56
انا فى الفوركس منذ حوالى 5 شهور تقريبا واودعت اموال منذ شهرين ولكن لااستطيع حساب ارباح
طالما لم اسحب شى الى بيتى ولااتسطيع حساب خسارة طالما لم ادع حساب بدل ما فقدته

pota1999
09-23-2012, 18:58
مش تحت شرط تحسب الاموال اللى انت شاركت بيها بالفعل

ممكن تكون دخلت ب100 دولار وبعدين قعدت تشتغل عليهم ايام وليالي كتيره لحد ماحولتهم مثلا الى 1000 دولار وبعدين خسرتهم

هاتحسب الخسارة على اي اساس ؟

ال100 دولار اللى دخلت بيهم؟

ولا ال 1000 دولار اللى جيبتهم بمجهود ايام وليالي كتير على حساب بيتك وصحتك؟

bullot1568
09-23-2012, 19:01
لم احقق اي ارباح بل بالعكس حققت حسائر فادحة ولم

nabil9
09-23-2012, 19:02
انا لسه مبتدئ فى الفوركس
واتمنى انى مش اخسر
بس بصراحه 2000 دولار كتير انك تخسرهم
عوضك على الله

zdaina
09-23-2012, 19:06
منذ ان دخلت عالم الفوركس خسرت الكثير من المال لكن في المقابل تعلمت الكثير. من المعارف الجديدة واكثر شيئ تعلمته هو ان الطمع نهايته دائما وخيمة .لذلك قررت ممارسة مبادئ صارمة عندما اضارب مثلا احاول ان االتحكم اكثر في اعصابي و عدم الانجراف وراء التيار و كذلك عدم الثقة العمياء في التحاليل المتعلقة باتجاه الااسعار.

fnaan
09-23-2012, 19:13
والله انا عن نفسى مازالت لم اتدوال على حساب حقيقى لكن يمكن خسارتى مختلفه نوعا ما انى حاليا بقيت مشغول البال تماما مع الفوريكس فاولا اصبح عدد ساعات نومى اقل عشان اقرأ واشوف ايه الجديد فى الفوريكس بالاضافه الى متابعتى هنا على المنتدى خلتنى الى حد ما مش قادر اقضى وقت اكبر مع عائلتى واحيانا بحس انى فى امور بتتعطل فى نظير الفوريكس بس بتمنى من الله ان كل دا يجى فى النهايه بربح جيد ان شاء الله وبالنسبه لاخوانى فى المنتدى الى اتعرضوا للخساره اتمنى الله يعوض عليهم بالاحسن ان شاء الله

smail
09-24-2012, 14:27
شخصيا لا اتذكر المبلغ الى خسرته ولكن بفضل الله وحده تم تعويضه بسم الله ماشاء الله لا قوه الا بالله

---------- Post added at 11:27 AM ---------- Previous post was at 11:18 AM ----------

انا خسرت 700 دولار

egypt25
09-24-2012, 14:39
الحمدلله رب العالمين انا خسرت قبل كده المجموعة 600 جنية
والحمدلله رجعتهم تانى وكده عوضت كل خسائرى اللى خسرتها عشان مابقاش ضيعت فلوس فى الفوريكس

sarim
09-24-2012, 14:42
السلام عليكم
بالنسبة لي

خسرت 100 دولار ولم أربح شيئا منه لحد الأن لكني متفائل بالمستقبل إن شاء الله
لأن تلك الخسارة إستفدت منها الكثير
الحمد لله على كل حال

ahmedgalal
09-24-2012, 21:49
للأسف كما هو واضح هناك الكثير من المتاجرين
وقد خسروا أموالهم بالفعل وهذا لا يكون الا بواحد
من اثنين أولا وهو العجله وتمنى الربح السريع
وهذا لا يمكن أن يكون، والثاني هو عدم
الانضباط واتباع طريقة محددة للمتاجرة
والله يوفق الجميع فى سوق الفوركس

noureen
09-24-2012, 21:57
انا مقدرش اعد الخساره او المكسب او مش بتابع اووى
بس الحمد لله تعد مكاسبى مغطيه على الخساره يعنى لم اخسر شىء من اموالى فما اخسره اعاود ربحه مره اخرى

Spiderhoof
09-24-2012, 22:03
والله انا تقريبا مكسبي لا يتعدي الـ 10 الاف جنيه بس طبعا بييجوا متفرقين بس خسارتي عدت قبل كدا الـ 100 الف جنيه :d

علاء بدران
09-24-2012, 22:18
خسرت قبل كدة حوالى 30 دولار لكن الحمدالله
رجعولى تانى لكن بردة لازما نتعلم من اخطائنا

gigi
09-29-2012, 08:27
انا عن نفسى لم أخسر شيئ من جيبي
الى الأن لأنني لا أملك شئ لكن خسرت
تقريبا 800 دولار و دالك من البونصات
و المسابقات لهدا أنصح بعدم المتاجرة بالأموال
الخاصة حتى تتأكدو من قدراتكم على المتاجرة و الربح
والله يوفق الجميع فى سوق الفوركس