PDA

View Full Version : مواقف عجيبة فى هذا السوق

kingman
06-01-2012, 03:41
كثيرا مانتعرض لمواقف لا توصف سوى بالعجيبة سواء كانت مفرحة او محزنه وكثيرا مانتعرض لهذه المواقف ومانملكش غير نقول وعجبى!
انا عن نفسى بيحصل لى مواقف كتير فى هذا السوق وكتير بضحكنى رغم ان بعدها يصيب بالحسرة هههههههه
وان شاء الله يكون الموضوع للتعرف على مواقف العجيبة لكل متاجر فى هذا السوق
وتصبيرة بسيطة
النهاردة مثلا حللت صفقة ودخلتها وحققت خسارة
وفى نفس الوقت كنت عايز اجرب حاجة على الميتاتريد وفتحت صفقة عشوائية ههههه ولقيتها حققت ربح جيد بعد وقت قليل

Smart
06-01-2012, 03:51
موضوع جميل حبيبى كينج
بس هنقله للقسم المناسب
بارك الله فيك

kingman
06-01-2012, 03:58
موضوع جميل حبيبى كينج
بس هنقله للقسم المناسب
بارك الله فيك

شكرا اخى الفاضل وعذرا على فتحه فى القسم الخطاء فاعتقدت انه هذا المكان المناسب له لأرتباطه بالسوق عموما وشكرا لمجهودك
وفى انتظار مشاركات الأعضاء

SCORPION360
06-15-2012, 00:38
موضوع جمييل جدا حبيب قلبي ,

ma90do
06-19-2012, 16:18
هههههههههههه الانسان في الفوريكس الكسب الي هياخدو مش هيبقي فلوس هيبقي الجنان شكلو هههههه بتحصل برضو مواقف عجيبه وغريبه اخسر الاموال وبرضو اققول لنفسي يمكن اكسب لحد ما افاجئ ان الحساب طار ههههههههه

aminos
06-20-2012, 16:46
موضوع جد جميل صديقي

nrgslawi
06-24-2012, 17:03
نا حققت نصف مليون دولار براس مال 10000 دولار في شهرين
لكن ده كان على حساب الديمو

eg100
06-27-2012, 17:22
اتذكر موقف حصل لى كنت عامل صفقة كبير فتحة بى قيمة 1$ وعاد انا افتحت صفقات بى 10 سنت او 5 سنت لكمية
فا كنت قلقل جدا وكنت على متابعةة هذة الصفقة وحتى حفت لكهرباء تنقطع فتح الجهازة المكتب واللااب
وكان فى بالى اتابع ع اللاب اللاب فصل شحن والكهرباء لان تنقطع

elssayed
06-28-2012, 13:29
الف مبرووووووك اخي علي الارباح
والواحد فعلا احيانا يفتح صفقة يكون محللها ودارسها ويتحقق عكس كل التوقعات
واحيانا تكون فاتح صفقة مش مدروسة وتربح فيها بدون اي مجهود

hehelibeb
07-01-2012, 07:19
لا شك يمكن لصفقة عشوائية أن تحقق أرباحا لأن لدينا 50 في المائة تربح و50 تخسر

ولكن عندما نحاول وضع استراتيجية قبل دخول صفقة فلكي تزيد عن 50 في المائة من الحظ[COLOR="Silver"]

forex man
07-01-2012, 13:05
انا والحمد لله من الصفقات العشوائية كسبت 2000دولار
وفكرت ان السوق سهل وان اقدر احقق ارباح عالية لحد اما خبط فى حيط الخسارة
تحياتى

TAKABO
07-01-2012, 19:37
نعم مواقف كثيرة تحدث لنا احيانا مفرحة واخرى محزنة

eboujie
07-02-2012, 18:21
انا جديد في الميدان هذا يعني اني لم اصادف بعد اشياء غريبة
لني متأكد انه مع الوقت سأصادفها وارويها اليكم

---------- Post added at 05:21 PM ---------- Previous post was at 05:20 PM ----------

لكني سأستعمتع بقرائة الاشياء الغريبة التي حصلت مع الخبراء في هذا الميدان

peter
07-20-2012, 12:48
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه هه
فعلان موضوع مضحك
بس الفكره ان تحليلك كان خطا

sabre
07-21-2012, 02:11
انا احيانا كثيرة عندما ادخل الصفقه بحجم لوط
كبير وحسابى ما بيستحملش وبخسر بلاقى بعد المرجنه علطول الصفقه رجعت للطريق ايللى انا كنت عايزة وحققت هدفها كمان

SlaiteR
07-22-2012, 17:21
كثيرا مانتعرض لمواقف لا توصف سوى بالعجيبة سواء كانت مفرحة او محزنه وكثيرا مانتعرض لهذه المواقف ومانملكش غير نقول وعجبى!
انا عن نفسى بيحصل لى مواقف كتير فى هذا السوق وكتير بضحكنى رغم ان بعدها يصيب بالحسرة هههههههه
وتصبيرة بسيطة
وفى نفس الوقت كنت عايز اجرب حاجة على الميتاتريد وفتحت صفقة عشوائية ههههه ولقيتها حققت ربح جيد بعد وقت قليل

رائع اخي

لكن هل من الممكن تشرح لنا عن الصفقة العشوائية؟

mena
07-26-2012, 08:26
لابد ان نتداول بتفكير ونحدد ونقوم بوضع خطه ولا نتداول بعشوائيه حتى لا نحقق خسائر

bell1895
07-26-2012, 17:53
بصراحة ما حصل لي اي موقف بس ان شاء الله لو صار سواء حلو او عكسه اجي هنا و اكتبه لكم
اكيد ههههههه

no1forex
07-28-2012, 10:43
كان معى حساب حقيقى به 300 دولار وحللت صفقه ولقيتها تمام التمام وايه هتكسب يعنى هتكسب رحت محترمتش راس المال وعليت الوط الصفقه بقت +3 م+5 وانا حاطط فى دماغى انى هخطف منها 50 بوينت
وفجائه المتا تريد قلب وبقيت سالب 40 ومرجن الحساب اترينى نسيت ان فى خبر فى الوقت دا ويالله من سعتها عرفت انها مش تحليل وبس لا دراسه وتحليل واحترام رائس المال والتركيز والحرص من الاخبار

suhao
08-16-2012, 22:57
اسمحولي اشارك بتجربه انا الصفقات الى بفتحها بشكل غير مدروس بتجيب الهدف بسرعه اكتر من مره تحدث اما الصفقات الى بعملها دراسه وتعب وحفريات وتعليق اوامر واستنا بالاسبوع السعر يوصل علشان الصفقه تتفعل وبعدين تضرب ستوب

Moselhy
08-18-2012, 02:20
اول يجب عليك ان تعرف كل شىء عن الفوركس لان الفروكس من الممكن ان تخسرك كل شىء ويجب عليك ان تعتمد على التحليل السليم وكمان ممكن تعتمد على احد من اصدقاء لكى يقوم بأذره رأس المال ويجب ان هذا الصديق يمتلك الخبر

yassoo011
08-18-2012, 02:49
اسمحولي اشارك بتجربه انا الصفقات الى بفتحها بشكل غير مدروس بتجيب الهدف بسرعه اكتر من مره تحدث اما الصفقات الى بعملها دراسه وتعب وحفريات وتعليق اوامر واستنا بالاسبوع السعر يوصل علشان الصفقه تتفعل وبعدين تضرب ستوب

مش شرط اخي ولكن ان استمررت على العشوائية ستخر كلمالك
فالادارة الجيدة لرأس المال تعتمد على التحليل فممكن بعدالخسارة تحقق ربح

---------- Post added at 01:47 AM ---------- Previous post was at 01:45 AM ----------

هههههههههههه الانسان في الفوريكس الكسب الي هياخدو مش هيبقي فلوس هيبقي الجنان شكلو هههههه بتحصل برضو مواقف عجيبه وغريبه اخسر الاموال وبرضو اققول لنفسي يمكن اكسب لحد ما افاجئ ان الحساب طار ههههههههه

كلنا بيحصل معانا كده ولكن جب التعلم من الاخطاء
مش يمكن اكسب حلل جد ثم ادخل السوق وكن متأكد من المكسب ان شاء الله
وتعلم من اخطائك ولا تكرر الخطأ

---------- Post added at 01:49 AM ---------- Previous post was at 01:47 AM ----------

وتصبيرة بسيطة

اغرب ما اتعجب منه في هذا السوق صبري على الخسارة لدرجة ان الحساب
ممكن يتمرج ولا اصب على المكب فبمجرد تحقيقربح قليل اغلق الصفقات
خوفا من ارتدد السعر ود ذلك اقول ياريت ما قفلت

medhat
08-18-2012, 02:52
من اجمل الاشياء فى المنتدى اننا نستطيع التفكير بصوت عالى دون ان نجد من يلومنا او ينتقدنا
ونتشارك فى كل الخواطر ففى العالم الخارجى لايوجد من يشاركنا ذالك

Monceef
08-18-2012, 03:00
بارك الله فيك على المووضع بالنسبة لي انا ليس لدي اي موقف عجيب اصلي لما دخلت في هدا السوق لم يقع لي اي موقف