PDA

View Full Version : لماذا لا تصل رسالة التفعيل الى بريدي من منتدى فوركس

الفنان الاسمر
01-20-2014, 22:12
لماذا لاتصل رسالة التفعيل الى بريدي من منتدى فوركس

Rambob
01-20-2014, 23:13
مشكور أخي الكريم على الموضوع القيم و على التحليل و الشرح الدي قدمته و الدي أتمنى أن يستفيد منه الإخوة الكرام إن شاء الله في التعامل مع الفوركس و في تداولهم إ نشاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

heroo252
01-21-2014, 00:08
انا كان عندى نفس المشكلة اول ما دخلت المنتدى ومستلمتشبونص اول شهربسبب عدم التفعيل لكن
غيرت البريد الالكترونى من البرفايل بواحد تانى ووصلنى علية كود التفعيل

eslam_farrag
01-21-2014, 01:33
هل حاولت عمل اعادة ارسال كود التفعيل على الاميل , وان لم تفلح حاول تغير البريد الالكترونى وحاول مرة اخرى ان شاء الله تظبط معك , انا حصلت معايا بس مع مواقع تانى وكنت بضطر انى اغير الاميل وكانت بتنج معايا حاول وربنا يوفقك

akali90
01-21-2014, 01:40
حاول بايمايل اخر و راح تضبط معاك

batatama9liya
01-21-2014, 03:19
السلام و عليكم
شكرا جزيلا أخي الكريم على هدا الموضوع الدي نال أعجابي
و أتمنى أن ينال أعجاب جميع المشاركين في
المنتدى فوركس
و شكرا .

انس بن تن
01-21-2014, 05:41
استاذي الفاضل
ممكن حضرتك تراسل الدعم الفني او احد المسؤالين وباءذن الله هتلاقي الرد الصحيح منهم بالتوووفيق ان شاء الله

منور
01-21-2014, 09:15
من الاحسن كما قال لك الاخوة ان تغير البريد الالكتروني واذا كان على الياهو هو اللينك يوصل بسرعة والا اعد فتح ايمايل كل مرة حتى تصل لى حل افعل ذلك في قميل لانه اسهل في فتح بريد

زهرة 124
01-21-2014, 11:15
للاسف هذه المشكلة حصلت معي في بداية التسجيل واكتشفت ان بريدي لا يستقبل رسائل
فعملت اميل تاني علي الياهو وسجلت من خلاله وتم التفعيل والحمد لله
اكيد المشكلة في الياهو
تقبل مروري

gamal20
01-21-2014, 14:18
تقريبا لسه مشكلة تفعيل العضويات ما زالت قائمه وعلى كل حال انصح الجميع باستخدام ياهو فى التسجيل لانه افضل
فىسرعة وصول رسالة التفعيل

gamal20
01-21-2014, 14:19
تقريبا لسه مشكلة تفعيل العضويات ما زالت قائمه وعلى كل حال انصح الجميع باستخدام ياهو فى التسجيل لانه افضل
فىسرعة وصول رسالة التفعيل

doola2020
01-21-2014, 19:43
التفعيل يا أخي يأخذ ثلاثة أيام عمل من شركة انستا أي أن يومي السبت والأحد أجازة بسوق الفوركس وكل شركات الفوركس وإن لم ترسل إليك الشركة رسالة تفيد بالتفعيل من عدمه يجب أن تتحدث للدعم الفني المباشر من خلال موقع الشركة

zoomaeg
01-21-2014, 19:48
اخى الفاضل مشكور على هذه المشاركة حيث انه لوحظ فىالفترةةالاخيرة عدم وصول رسالةالتفعيل وهذاما اكده كثير من المشتركين الجدد وانا ايضا لم تصلنى رسالة التفعيل حتى االان وعند سؤالى لاصدقاء خارج المنتدى اكدوا انهم ايضا لم تصلهم رسالة التفعيل ولا نعلم لماذا هذا التأخير او انه لن يرسل لنا وكثير من الاعضاء نصحوا باستخدام ياهو لكنه ايضا لم يتم ارسال شئ ولكن الدخول على المنتدى مسموح

ikaz-jem
01-21-2014, 20:46
اخي احن جاوبناك في الموظوع الاخر انتا ممكن تكتفي بموظوع واحد وحطه في القسم المناسب
موظوع مكرر
.................................................. .................................................. .................................................. ........................................

lelenera
01-21-2014, 20:55
ممكن يكون فى مشكلة عندك فى الايميل
وممكن تريح نفسك وتغير الايميل اللى انت داخل بيه

brayek3
01-21-2014, 21:00
انا كان عندى نفس المشكلة اول ما دخلت المنتدى ولكن الحمد لله الأن تم التفعيل بعد ماإتصلت بالمشرف :happy:

WASEM DALLOUL
01-21-2014, 22:43
السلام عليكم
بصراحة يا أخي الكريم انا ليس لدي خبرة بهذا الأمر ولكن انصحك بالتكلم مع اعضاء ادارة المنتدى وسوف يفيدوك انشاء الله
وشكرا

أحمد بيكس
01-31-2014, 19:52
خي العزيز كما قلت لك عليك بمراسلة الدعم الفني للشركة او المنتدى واكيد حيساعدوك بامكانك ارسال رسالة شخصية لاداريي المنتدى واكيد حيجاوبوك ..

yopibianco
01-31-2014, 21:21
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.

اخي الكل يعاني هذه المشكلة انصح باستخدام محرك الياهو اسهل و اسرع و الانتضار ل 3 ايام او الاتصال بالدعم الفني

ahmedhawash
01-31-2014, 21:47
ساعات بيكون فى مشاكل فى الرساله الخاصه بالتفيل وفى تاخر وصولها

وعليك ان تتواصل مع ادراه المنتدى لو الرساله اكتر من مره لم تصل
والله المستعان

ilyes chaieb
01-31-2014, 21:56
اخى الكريم حاول ان تغير بريدك الالكترونى و ان شاء الله ستصلك رسالة التفعيل
بالتوفيق و الارباح للجميع
تقبل مرورى

maha elsayed
01-31-2014, 22:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا اخى طالما كده كلم الدعم الفنى للشركه
وهما هيبعتولك رساله التفعيل مره اخرى الى حسابك الخاص بك يا اخى بجدة

choroukguid
01-31-2014, 22:32
مرحبا بك اخي الكريم عاود اعمل رسالة اخرة وشوف هل نفس المشكل
ام لا او ادهب الى ايميلك في السبام ربما تجدها متخبية هناك رسالة التفعيل

محمد مؤمن
01-31-2014, 22:37
مشكور أخي الكريم على الموضوع القيم و على التحليل و الشرح الدي قدمته و الدي أتمنى أن يستفيد منه الإخوة الكرام إن شاء الله في التعامل مع الفوركس و في تداولهم إ نشاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله
حبيبي الموضوع ليس فيه شرح وعلى تحليل كما تقول.. فين الشرح والتحليل اللي بتقول عليه اللي بتتمنى أن يستفيد منه الإخوة الكرام في الفوركس ؟
أعتقد أن النوع ده من الردود مخالف وغير مفيد للأعضاء والصراحة غير مبذول فيه أي جهد في قراءة الموضوع حتى ومعرفة إذا كان عبارة عن شرح أو سؤال

---------- Post added at 09:37 PM ---------- Previous post was at 09:34 PM ----------

لماذا لاتصل رسالة التفعيل الى بريدي من منتدى فوركس
بالنسبة لسؤالك أخي العزيز فبالنسبة لرسالة التفعيل وعدم وصولها إلى بريدك الالكتروني من المنتدى.. فهي مشكلة بالفعل تواجه بعض الأعضاء وواجهتي نفسي في بداية التفعيل
حيث قمت بالتسجيل باستخدام بريد الياهو yahoo mail ولم تصل رسالة التفعيل وكان الحل الوحيد هو تغيير الايميل إلى hotmail وبالفعل تم حل المشكلة
فجرب تغيير البريد وشوف ايه اللي هيحصل

heroo252
01-31-2014, 22:52
انا اول ما اشتركت اول شهر موصلتنيش ومستلمتش بونث
بس غيرت البريد الالكترونى بوالحد جديد فا اتقبل وتم التفعيلل
وبدات استلم عادى

محمد السيد محمد
01-31-2014, 23:13
انا لا افهم قصدك رسالة التفعيل تقصد الرسالة التي يجب على المنتدى ان يرسلها لك حتى ينشط حسابك فيه
ان كنت تقصد ذلك فعليك بدعم الموقع وهو سيخبرك عن سبب التاخر

latraaa
02-02-2014, 14:27
يا اخي الكريم، ربما هناك مشكل ما ، انصحك بالعمل على الإتصال بالدعم الفني و إن شاء الله سوف تحقق الكثير إن شاء الله و سوف يرسلون لك الرباط الخاص بالتفعيل إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

randa
02-02-2014, 16:20
المشكله دى المشرفين عاملين ليها موضوع فى قسم الدعم للمنتدى
هتلاقى موضوع خاص بمشكلة عدم تفعيل الحساب او كلم مشرف من المنتدى هيفعل الحساب على طول

gehad87
02-02-2014, 16:25
ممكن حضرتك تراجع صندوق البريد الغير هام وضبط الاعدادات
لاستقبال رسائل من المنتدى
واذا لم تجد رسالة من المنتدى
في البريد الغير هام
ممكن تكلم حد من الادارة يراجع معاك المشكلة

finga5
02-10-2014, 02:25
اخي الكريم ان كنت تتهم المنتدى بالنصب فكان أولى لك ان تبين الاسباب ولا ترمي تهمك او غضبك بكلمتين اصنتين وتذهب وتبقى ساكتا
ان كنت صادفت مشكلة في المنتدى فأعضاء الادارة امامك راسلهم واطلب منهم شرح لما يواجهك وان لم تلق الرد المناسب اكتب مشكلتك هنا ووضح
لنا اسباب غضبك من المنتدىهذا الموضوع شديد الاهمية وانت قمت بشرح الموضوع بمنتهى السهولة واليسر وانا سعيد جدا بموضوع
حضرتك وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز واتمنى لك شسؤءئؤصشسؤءئشس

amoune
02-10-2014, 02:33
اخي الكريم ان كنت تتهم المنتدى بالنصب فكان أولى لك ان تبين الاسباب ولا ترمي تهمك او غضبك بكلمتين اصنتين وتذهب وتبقى ساكتا
ان كنت صادفت مشكلة في المنتدى فأعضاء الادارة امامك راسلهم واطلب منهم شرح لما يواجهك وان لم تلق الرد المناسب اكتب مشكلتك هنا ووضح
لنا اسباب غضبك من المنتدىهذا الموضوع شديد الاهمية وانت قمت بشرح الموضوع بمنتهى السهولة واليسر وانا سعيد جدا بموضوع
حضرتك وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز واتمنى لك شسؤئءؤشسرئءشس

finga1
02-10-2014, 02:59
حضرتك وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز واتمنى لك سشؤئءؤشسؤءئشص

fatma abdelhay
02-10-2014, 05:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بصراحه مش عارفه وانا رسالة التفعيل وصلت فى خلال خمس دقائق
لكن ممكن حضرتك تكلم الدعم هنا وان شاء الله هيفيدوك
ابعتلهم رساله وعرفهم
وتقبل مروووووورى وبالتوفيق ;) $$$$$

salimned
02-10-2014, 15:00
السلام عليكم
اخي انا عندما سجلت لم اجد اي مشكل بخصوص
رسالة التفعيل و تم وصولها في الحين ارجو ان
تراجع الدعم الفني و سيقدمون لك الافادة من دون شك
موفق اخي.

alaeddine
02-11-2014, 22:46
السلام عليكم والرحمة الله وبركاته
ممكن حضرتك تراسل الدعم الفني
او احد المسؤالين وباءذن الله هتلاقي
الرد الصحيح منهم بالتوووفيق ان شاء الله.

rami007
02-13-2014, 17:08
السلام عليكم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يا اخى طالما كده كلم الدعم الفنى للشركه
وهما هيبعتولك رساله التفعيل مره
اخرى الى حسابك الخاص بك يا اخى بجدة
سلام تحياتي
بالتوفيق

gharieb
02-15-2014, 03:15
اذا لم تحل المشكلة طريقة تغيير الميل فعلي بالاتصال بالاداره حتي تشغلها لك بدون عنا البحث في المنتدي والاقسام

gharieb
02-18-2014, 00:05
ربما كتبت الاميل خطأ ربما تستطيع عمل حساب آخر لكن اتصل بالادارة حتي تتأكد ربما يقومون بحل المشكلة مباشرة

azzam1000
02-18-2014, 01:02
اعتقد ان الاميل اللى انته وضعته فيه مشكلة
فلازم تحلها حتى يرسل البونص اليك بعد التفعيل

waelmma
02-18-2014, 08:17
:woo::(:( ممكن اخى الكريم تجد الرسالة فى ال junk mail والافضل عند
لتسجيل استخدام بريد ياهو :bravo::))

احمد امير
02-25-2014, 23:38
يجب كذلك الإنتباه، إلى أنه في العديد من المنصات، عندما تقوم بوضع أوامر التوقف، (للشراء إذا ما ارتفع السعر عن حد معين، أو البيع إذا ما إنخفض السعر عن حد معين) يمكن الإختيار بين "قف إن كان العرض" أو "قف إن كان الطلب".

a7med84
06-19-2014, 15:38
هو كان فى مشاكل كنت بشوف موضوعات على وصول رساله التفعيل

بس هام جدا التفعيل قبل اول شهر لك لان بدون التفعيل البونص اللى انت عملته ممكن يروح عليك

doaa sary
06-19-2014, 16:54
بتوصل اتوماتك لو اتاخرت يبقا فى مشكله ف المنتدى حاول تراسل
حد من المشرافين او الادارة لان لازم يتفعل عشان ردودك تتحسب ان شاء الله تكون اتحلت

scan
07-04-2014, 18:56
انا احب ان اوجه اليك خالص الشكر والامتنان لهذا الموضوع الممتاز والغاية فى الاهمية والمفيد جدا ويكون
الرابح الاكبر هم الاعضاء المبتدئين فى سوق الفوركس والى الامام دائما

AMLAK
08-12-2014, 10:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم من الاحسن كما قال لك الاخوة ان تغير
البريد الالكتروني واذا كان على الياهو هو اللينك يوصل بسرعة والا اعد فتح ايمايل كل مرة حتى تصل
لى حل افعل ذلك في قميل لانه اسهل في فتح بريد مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

aysamiman
08-12-2014, 12:38
عندى نفس المشكلة اول ما دخلت المنتدى ومستلمتش بونص اول شهربسبب عدم التفعيل لكن

mohamed.atef
04-22-2015, 02:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم من الاحسن كما قال لك الاخوة ان تغير البريد الالكتروني واذا كان على الياهو هو اللينك يوصل بسرعة والا اعد فتح ايمايل كل مرة حتى تصل لى حل افعل ذلك في قميل لانه اسهل في فتح بريد

doaa sary
04-22-2015, 21:26
بتوصل اتوماتك لو اتاخرت يبقا فى مشكلة مثلا وهيوصل او ابعت
لاى مشرف يبعتلك لينك التفعيل ف رسالة ع اميلك

Ahmed ibrahem20145
04-22-2015, 21:55
لدي سؤال جزاكم الله تعالي خيرا هل يمكنني العمل علي الاربع منتديات الاخري للشركة وربطها جميعا بحساب واحد ام ان هذا محظور

وهل يمكنني سحب كافة الارباح من حسابي ام انة يجب علي ترك شيء حتي لايتم اغلاق الحساب ارجو الرد وجزاكم الله خيرا

katreenaziz
04-22-2015, 22:03
اخى الفاضل على ما اظن بتوصل انا مش فاكرة اياك التفعيل بتاعى الصراحة ولكن ادخل على غرفة العميل الخاصة هتلاقى اذا كان اتقبل التفعيل ام لا اتمنى لك التوفيق

baki
04-22-2015, 22:12
اخي لا توجد رسالة على ما اعتقد لكي ترسل اليها رسالة التفعيل حيث حسب ما اعتقد انا
رسالة التفعيل ترسل بشكل اتوماتكي وان كنت مخطئا فقم بتغير الايمايل

Wassa04
04-23-2015, 22:30
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم الكل متعرض الى هاته
المشكلة انشاء اللله تلاقي الحل تقبل مروري

ahmedibrahim258259
04-23-2015, 23:56
بسم الله الرحمن الرحيم هاتوصل اخي الكريم موش تقلق ممكن تتأخر على حسب سرعة النت عندك
تقبل مروري اخي الغالي

معتصم سباعنة
04-24-2015, 00:01
اخي اعتقد ان الرسالة وصلت لكن اذا كنت تستخدم بريد جيميل عليك التوجه الى الرسائل الغير مرغوب بها او المزعجه
تقبل مروري

rextonx
04-24-2015, 00:03
انا كان عندى نفس المشكلة اول ما دخلت المنتدى ومستلمتشبونص اول شهربسبب عدم التفعيل لكن

ibrahim forex
05-23-2015, 02:58

hamdochi
05-23-2015, 21:40
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن ان التفعيل يأخذ ثلاثة أيام عمل من شركة انستا أي أن يومي السبت والأحد أجازة بسوق الفوركس وكل شركات الفوركس وإن لم ترسل إليك الشركة رسالة تفيد بالتفعيل من عدمه يجب أن تتحدث للدعم الفني المباشر من خلال موقع الشركة شكرا وبالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

محمد العمر
05-23-2015, 22:52
اهم شئ ان تقوم بادارة راس مالك بشكل سليم و دون مخاطرة للحفاظ على حسابك
اما الرافعة المالية حتى و ان اختلفت قيمتها فهي جد مهمة

snnaky
02-22-2016, 17:25
رسالة التفعيل مش بتيجى على بريدك الألكترونى ياغالى انت لما بتدخل على حسابك فى الشركة وعند اعدادات الحساب بتاعك وتشوف التفعيل بتاع الحساب بتاعك عند المستوى التانى تم قبولة ولا لم يتم قبولة وحتشوف اية سبب الرفض فى حالة رفض القبول للتفعيل انما انت منتظر يجيى رسالة لا مافيش

shimma
02-22-2016, 17:44
السلام عليكم ورحمه الله
شكرا لك اخى الفاضل على هذه المعلومات القيمه
والجهد الوفير جعله الله فى ميزان حسناتك ونتمنى انت تمدنا بمزيد من المعلومات المهمه
تقبل مرورى وشكراااااااااااااا

xmenflis1
03-22-2016, 23:08
مرحباً شكراً على إضافة
للاسف هذه المشكلة حصلت معي في بداية التسجيل واكتشفت ان بريدي لا يستقبل رسائل
بتوفيق للجميع