PDA

View Full Version : رحلة الى المليون

Pages : [1] 2 3 4 5

realyone
06-02-2012, 04:09
كثيرا مانسمع هذه العبارة ,هل تعرف اشخاصا وصلوا الى المليون,عن نفسي لااعرف احد وصل الى المليون في الفوركس
ماذا عنك نريد ان نسمع رأيك

Mohamed90
06-02-2012, 12:39
السلام عليكم اولا بارك الله فيك على الموضوع
ولكن اعتقد انه مكرر و يوجد موضوع يتحدث عن هذه النقطة سابقا
المهم انا اخي لم ارى شخص حقق ذلك ولكن اسمع كثير من حققو الملايين و اسمع ايضا من فقدو الملايين
و الله يرزقنا القناعة و الربح المتوالي

mando
06-02-2012, 12:49
انا سمعت عن فريق اسمة فريق السلاحف القائد اسمة ابو عبدالله لكن دة من فترة
الحقيقة مش عارف الموضوع دة حقيقى فعلا ولالا لكن شفت اكتر من موضوع لرحلة المليون وبيفشل السوق اكبر من اى شخص لكن الواحد كل اللى علية انه يحاول ويتعلم لو الواحد حقق دخل شهرى ثابت من الفوركس انه اعتبرة انه دة هو النجاح

hardjob
06-02-2012, 13:04
كما قال الاخ mando
فهناك الفريق الوحيد الدي حقق المليون هو فريق السلاحف فعلا استطعوابلوغ هدا
لكن بعد جهد طويل اعتقد سنتين او تلات سنوات استغرق الامر لكن لاتهم المدة
بل يهمنا الانجاز
كما دكرت فهو الفريق الوحيد الدي استطاع الوصول فقط اناس اخرين مازالو يسعون وراء هدا

kingman
06-02-2012, 14:17
انا ايضا مثلك ارى الكثيرين من يتكلمون عن حلم المليون وتحقيقه ولكنى لم اعرف او اتعرف على حد حقق الطريق الى المليون من رحلة مبلغ بسيط زى 500 دولار او مبلغ مشابهه كل مااجده افكاره ولا اعلم هل تحقق منها شيئا ام هى احلام تراود الجميع دون ان حققها احد واتمنى ان يكون هناك بعض استطاع ان يصل الى هذه الرحلة فهى ستكون دافعة قوية للكثيرين وامل لهم

HARRY POTTEER
06-02-2012, 15:36
طبعا في ناس حققوو الملايين سواءا من الففوركس لا تستغربوو
لانه من جد و تعب يحصد تماار نجاحه
انا عن نفسي رايت الكتير عن مجاال الفوركس رايت اتراتيجيات ربح 100 في ساعة واحدة
طب قولو لي اللي بيربح 100 في ساعة كم لديه من الوقت ليربح المليووون
الجوااب طبعا هو المحترفوون اللدين يدروون بكل صغيرة و كبيرة في المجاال
و اعتقد انني رايت فيديو في اليوتوب لاحد من هؤلاء حقق المليوون في حسابه في البايبال
الله يجعلنا من القانعين و من اصحاب الربح المستمر

The Mester X
06-02-2012, 16:13
انا اسمع مثل هذه الامور دئما و هذا يبقى حلم اي شخص
و كما قال الاخ اعتقد ان فريق السلاحف تمكنو بالفعل من الوصول لهذا لهدف و لكن بعد مدة و مجهود خارق
وليس عيب ان يحلم المرء بالكثير و المليون بطريقة حسابية ممكن وليس مستحيل و لكن صعب

realyone
06-02-2012, 17:13
انا عن نفسي ليس طموحي ان اربح مليون دولار في هذا السوق يكفيني دخل شهري مناسب لكي اعيش منه,انا براي من يحلم بالمليون في الفوركس فاكيد انه بيخسر لانه بيضطر انا يخاطر او يغامر لكي يصل الى هدفه المليوني

mohamed eldamnhorey
06-02-2012, 17:50
انا عن نفسي ليس طموحي ان اربح مليون دولار في هذا السوق يكفيني دخل شهري مناسب لكي اعيش منه,انا براي من يحلم بالمليون في الفوركس فاكيد انه بيخسر لانه بيضطر انا يخاطر او يغامر لكي يصل الى هدفه المليوني

والله يا اخى

نحن نجتهد ونعمل اللى علينا والباقى كالرزاق

الانسان ليس مطالب بالنجاح ولكن مطالب بالاجتهاد

ahmed
06-02-2012, 21:13
سمعت كثيرا على من حققو الملايين لكننى
لا اعرف احدهم شخصياوايضا ليس هدفى هو المليون
ولكن هدفى فهم اليات هذا السوق الشرس
وطبعا تحقيق دخل

kingman
06-02-2012, 21:43
انا ايضا هدفى فى هذا السوق هو تحقيق دخل شهرى مناسب ولايعنينى كثيرا الملايين لكن انى اقدر امتلك استراتيجية تقدر تحققلى ربح ممكن يوصلنى الى هذه الدرجة من الربح هو شئ جيد ولازم دايما يكون المتاجر فى بحث مستمر عن افضل ادوات التجارة كى يستطيع تحقيق اهدافه المعقولة وتدريجيا هيتنقل الى اهداف اعلى وارقى بفضل الله

ramid
06-02-2012, 23:34
انا صراحة لا اضع ابدا امامى تحقيق هدف البلوغ للمليون
وانما اناقش كل صفقة على حدا واسعى دائما لتطوير ادائي كل يوم
واللي جابو ربنا احمد الله عليه

pimo
06-03-2012, 00:14
هل تعلم ياصديقي ان كثير من الاغنياء في العالم الحالي قد كونوا ثروتهم من البورصة في اول الامر قبل ان يتجهوا الي تجارة العقار والسيارات الفخمة لهذا انصحك ان تكون موتاكد ان تجارة العملات في سوق الفوركس سوف توصلوك الي بر الامان اذا كنت جادا في العمل

sho
06-03-2012, 01:35
حلم المليون هو الحلم الذى يراود خيال كل متداول عند بداية دخولة الى سوق الفوركس ولكنى حتى الان لم اصادف نهائيا شخصيا حقق هذا الحلم قرأت عن الكثير قد وصل وحقق احلامة فى التداول من سوق الفوركس ولكن معظمهم كانو من دول شرق اسيا لا اعرف هل هذا الحلم يمكن تحقيقة يوما ما اتمنى ذلك فعلا

forexBOSS
06-03-2012, 04:47
انا اعرف منتدى قام فيه خبير فى الفوركس بفتح موضوع المليون بعشر اشخاص فقط و استطاع تحقيق هذا حيث دفع كل واحد منهم مبلغ فى موقع يعطى توصيات ممتازه و استطاعوا خلال سنه تحقيق الهدف

hardjob
06-03-2012, 08:43

طيب هناك ناس
لكن قد تكون نسبتهم قلييييييييييييلة جدا جدا
فلو كانو حققوا هدا و كان الناس كتيرين
لوجدتهم اولا في المنتديات معنا
ولوجدتهم نضموا حملة اخرى للمليون
لكن للاسف لا نرى هؤلاء الاشخاص مع المبتدئين ابدا

2x1
06-03-2012, 09:25
الجميع يسمع عن ذلك ولكن لا اعتقد ان هناك شخص سياتي ويقول لك انني اعرف
احدهم شخصيا لان باتاكيد نادر وجودهم وايضا نادر تواجدهم وصعب العثور علي مثل هؤلاء

mony
06-03-2012, 09:33
صعب جدا الوصول الى المليون دولار لان الفوركس عمل صعب وليس سهل ويحتاج الى خبره

Mohamed90
06-03-2012, 13:19
صعب جدا الوصول الى المليون دولار لان الفوركس عمل صعب وليس سهل ويحتاج الى خبره

السلام عليكم نعم اخي العزيز يبقى صعب وصول لمليون من لا شئ او من حساب صغير جد و لكن ليس مستحيل فقط الصبر و المجهود يمكن تصل وكل ماتقدمت خطوة تشجعك تعطيك قوة و شحنة للمواصلة
و انا لا افكر في هذه المليون صراحة لانه بعيدة على مستوى الحالي في التداول فقط احاول حصول على مدخول شهري جيد كالبداية

maklad94
06-04-2012, 04:04
نعم سمعت عنها كثيرا فى الفترة الاخيرة لكنى لم ارى سوى فريق السلاحف هو فقط الذى قام بالوصول لحلم الملايين وهو مبلغ المليون دولار وطبعا انجاز كبير مهما كانت المدة والظروف فا المهم الوصول وطبعا المبلغ مش شوية .

vadas
06-05-2012, 13:54
السلام عليكم
هده فكرة ترويجية فقط الكل يطمح يوصل لهدا المبلغ لكنه صعب و لكي تصل الى هدا المبلغ يجب أن يكون رأس مال أولا كبير جدا
نعم بعرف شخص من أندنسيا و صل لهدا المبلغ و هي امرأة تتاجر فقط على الفضة و الدهب و البترول و أعرفها عن طريق الفيسبوك و حققت 1000000 دولار و كان رأسمالها 10000 دولار

mohamed eldamnhorey
06-05-2012, 13:57
السلام عليكم
هده فكرة ترويجية فقط الكل يطمح يوصل لهدا المبلغ لكنه صعب و لكي تصل الى هدا المبلغ يجب أن يكون رأس مال أولا كبير جدا
نعم بعرف شخص من أندنسيا و صل لهدا المبلغ و هي امرأة تتاجر فقط على الفضة و الدهب و البترول و أعرفها عن طريق الفيسبوك و حققت 1000000 دولار و كان رأسمالها 10000 دولار

كويس جداً والله ياغالى

بس انا لا اتاجر على النفط والمعادن لوجود شبهه دينيه بهم

realyone
06-05-2012, 14:02
باعتقادي للوصول الى مليون دولار يكون على مراحل ,يعني في البداية ضع هدفك ان توصل الى مبلغ 10الف دولار وبعدها 50 الف وهكذا,فلا تستعجل ان تصل الى المليون ولا تتقيد بمدة معينه للوصول الى المليون

mohamed eldamnhorey
06-05-2012, 14:05
باعتقادي للوصول الى مليون دولار يكون على مراحل ,يعني في البداية ضع هدفك ان توصل الى مبلغ 10الف دولار وبعدها 50 الف وهكذا,فلا تستعجل ان تصل الى المليون ولا تتقيد بمدة معينه للوصول الى المليون

صح كده ياغالى

اهم حاجه خطه وترتيب جيد

مش بالاستعجال كده هتوصل للمليون

فيه كذا مرحله امامك

لابد ان تخطوو كل مرحلة على حده

ramid
06-05-2012, 14:31
عن نفسي لا أعرف شخصا وصل للمليون وصراحة لايهمني ان اعرف
لانني لااضع هدف اليلوغ للمليون امامي وانما اريد التمتع بالفوركس واذا فققت ربحا فذلك متعة اضافية واذا لم احقق ربحا فيجب ان اتعلم اكثر واكثر
اما المليون فلا يهمني من وصل اليه

magic777
06-05-2012, 16:28
انا سمعت كتير اوي عن الرحلات دي من بداياتي في مجال الفوركس ولحد دلوقتي برده
وللأسف الرحلات دي بتكون منظمه في الاول وعاملين خطه عمله جيده والكل متحمس وبيشارك وبعد فتره بتسرب الملل
للمشاركين خاصه مع اول خساره تحصل
المجموعه الوحيده اللي وصلت للمليون هيا مجموعه السلاحف على ما اعتقد

The Mester X
06-05-2012, 16:48
صح كده ياغالى

اهم حاجه خطه وترتيب جيد

مش بالاستعجال كده هتوصل للمليون

فيه كذا مرحله امامك

لابد ان تخطوو كل مرحلة على حده
ايوة اخي لايمكن وضول للمليون من حساب صغير او ولارى يجب تقسيم الهدف لللمراحل و رحلة المليون يمكن تبدا من حساب 1000 دولار او 10.000 دولار اما من اقل من 1000 تبقى صعبة و ستحتاج للوقت اطول

Texxon
06-06-2012, 09:59
نعم هناك العديد من الاشخاص وصلوا للمليون في الفوركس وأكثر من ذلك وهؤلاء الاشخاص معروفين للجميع وأشهر من النار على العلم لكنهم لم يصلوا للمليون في ايام معدودة أم حتى شهور قليلة بل أخذ هذا سنوات طويلة من العمل الجاد

zahran
06-06-2012, 13:12
نعم سمعنا عنها كثيرا . واعرف شخص واحد كل المنتديات بتتكلم عليه وهوا اسمه ابوعبدالله . وهو اول واخر من فعلها . والكل بعد كدا حب يعملها بس تقريبا منجحتش مع حد خالص الا ابو عبدالله ... انها ليست بسهله .. الناس كلها متخيله انها هتعمل المليون فى ست شهور زى ما ناس كتير بتقول فى رحلاتها ولكن هذا غير صحيح . ان من فعلها كانت مدته 22 شهر . اى تقريبا سنتين .. مده مش قليله خالص

The Mester X
06-06-2012, 15:17
نعم سمعنا عنها كثيرا . واعرف شخص واحد كل المنتديات بتتكلم عليه وهوا اسمه ابوعبدالله . وهو اول واخر من فعلها . والكل بعد كدا حب يعملها بس تقريبا منجحتش مع حد خالص الا ابو عبدالله ... انها ليست بسهله .. الناس كلها متخيله انها هتعمل المليون فى ست شهور زى ما ناس كتير بتقول فى رحلاتها ولكن هذا غير صحيح . ان من فعلها كانت مدته 22 شهر . اى تقريبا سنتين .. مده مش قليله خالص

ايوه اخي فعلا المشكل ليس في المليون المشكل في الوقت الناس بتقول مليون ايوه ممكن تصل للمليون و ممكن جدا و ليست مستحيلة و لكن المشكل في الوقت يمكن تاخد منك كثير من القوت حسب طريقة تداولك و ايضا حسب راس المال الدي بدات به

realyone
06-06-2012, 21:18
الله اعلم من خلال ال22شهر اللي عمل فيه المليون كم مره ضرب عنده وقف الخساره,المهم في النهاية وصل الى المليون,في بعض المتداوليين عندما تضرب عندهم وقف الخساره ينتابهم اليأس او يغيرون استراتيجتهم ,للوصول الى المليون يحتاج الى اراده قويه

jamoo
06-06-2012, 21:30
أهلا أخي أنا عن نفسي سمعت بمن وصل لمئات الملايين و ليس للمليون و لكن أنا هنا أيضا أخالف من يقول أنه لا يمكن الوصول للمليون إلا بمخاطرة و إلا لن يصل لهذا الرصيد أنا أقول له فقط اجتهد مثلما قال الأخ الذي رد عليه و سيكون كل شيء ممهد للوصول للمليون و بالك مرتاح و إذا وفقك الله و استطعت التوصل لإستراتيجية تمكنك من الدخول بنسبة ضمان كبيرة جدا فهنا يمكنك استخراج جزء من أرباحك يكون لا يؤثر بشيء إن خسرته لتبدأ الدخول حسب استراتيجيتك و من يدري فقد تصل بكل سهولة

mohamed eldamnhorey
06-06-2012, 21:34
أهلا أخي أنا عن نفسي سمعت بمن وصل لمئات الملايين و ليس للمليون و لكن أنا هنا أيضا أخالف من يقول أنه لا يمكن الوصول للمليون إلا بمخاطرة و إلا لن يصل لهذا الرصيد أنا أقول له فقط اجتهد مثلما قال الأخ الذي رد عليه و سيكون كل شيء ممهد للوصول للمليون و بالك مرتاح و إذا وفقك الله و استطعت التوصل لإستراتيجية تمكنك من الدخول بنسبة ضمان كبيرة جدا فهنا يمكنك استخراج جزء من أرباحك يكون لا يؤثر بشيء إن خسرته لتبدأ الدخول حسب استراتيجيتك و من يدري فقد تصل بكل سهولة

المشكله يا اخى السوق غير ثابت على استراتجية ثابته

والاستراتجية التى تعمل عليها لابد من التطوير بها

لانها اكيد هتتغير مع تغيرات السوق

x.man
06-07-2012, 01:14
لا اعتقد انى فى حد يقد يوصل للمليون بدون تعب ومجهود والاهم الخساره فى اول المشور لانى بدون خساره عمر الواحد ما هيتعلم اى شئ

pimo
06-07-2012, 01:20
نعم يجب عليك ان تحلم بالمليون لكي تستطيع ان تحقق 5000 دولار من 500 دولار راس مال هذا هو الفوركس يجب ان تعيش في الحقيقة لكي تحقق الحلم لان هذا سوف يساعدك في العمل بجد وحيوية

vamoscapitos
06-07-2012, 03:19
انا ايضا كثيرا ما اسمع عن رحلة المليون

وسمعت ايضا بفريق السلاحف الذي حقق المليون

لكن لست متاكدا 100% وفي رايي هي مهمة صعبة لكن ممكنة

Mohamed90
06-07-2012, 13:15
نعم يجب عليك ان تحلم بالمليون لكي تستطيع ان تحقق 5000 دولار من 500 دولار راس مال هذا هو الفوركس يجب ان تعيش في الحقيقة لكي تحقق الحلم لان هذا سوف يساعدك في العمل بجد وحيوية
السلام عليكم طبعا اخي العزيز الحلم حق كل شخص و هذا الامر عادي
ولكن بخصوص التحقيق المليون يبقى امر صعب جدا و ليس مستحيل لا اعتقد اي شخص ممكن يحثث مليون من 50 او 100 دولار تبقى صعبة ولكن من 1000 دولار او 10.000 يمكن ولكن تحتاج للمتابعة و مدة طويلة

ahmed saleh
06-07-2012, 13:46
انا وصلت للمليون فى الحساب الديمو حققت 6 ملاين دولار
ولكن لا اضحك عليك انا اكتشفت فى الاخر انة كان يوجد عملة جديدة اسمها الدولار السنغفورى كانت لسة جديدة
واظن انهم لم يكتملو من وضعها فى البرنامج لذلك حققت لى المبلغ هذا فى عدة صفقات

AhmedMagnifico
06-07-2012, 13:55
سلام عليكم
والله يا اخى لم اسمع حقيقة عن شخص حقق المليون فى الفوركس او فى اى مجال اخر الكترونى !!
لكن ربما نسمع من يخرج من هذا المنتدى محقق للمليون :d

The Mester X
06-07-2012, 14:26
سلام عليكم
والله يا اخى لم اسمع حقيقة عن شخص حقق المليون فى الفوركس او فى اى مجال اخر الكترونى !!
لكن ربما نسمع من يخرج من هذا المنتدى محقق للمليون :d

ان شاء الله و انا متاكد انه يوجد بيننا ناس مؤهلة للتحقيق مليون
و انا احلم بتحقيق مكسب من الفوركس يكون جيد و اقنع به و لا افكر في صناعة المليون يمكن يكون طريق للخسارة كل اموالك طمعا في تحقيق مليون

mohamed eldamnhorey
06-07-2012, 15:23
لا اعتقد انى فى حد يقد يوصل للمليون بدون تعب ومجهود والاهم الخساره فى اول المشور لانى بدون خساره عمر الواحد ما هيتعلم اى شئ

لايمكن فعلاً الوصول للمليون بدون تعب

ولازم رأس مال كويس يا اخى فى بداية الرحله لا يقل عن 10000 $

وفيه ناس ممكن تبدأ الرحله بـــ50000 $

كل لما رأس المال كبر كل ما حسابك يستحمل اكتر

gemmy
06-07-2012, 15:28
انا ايضا مسعتش عن حاجة كدة قبل كدة و لو سمعت مش هصدق :) بس انا اصلا مش طماع للدرجة دى انا افضل ربح قليل بس يستمر و الخسارة تكون قليلة و اهو الواحد بيعمل اللى عليه و الله الموفق بقى فى الاول و فى الاخر و بالتوفيق للجميع

kingman
06-07-2012, 16:37

هو اكيد راس المال الكبير بيبقى جيد فى التعامل وبيقدر الواحدة يعتمد عليه بادارة راس مال جيدة وبيبقى تحقيق الهدف عليه اقرب للتحقيق بعكس المبالغ الصغيرة كما يقال مئة دولار لتحقيق حلم المليون مثلا بيبقى صعب جا ان تكتمل الرحلة لصعوبة ادارة راس المال واللجوء الى المخاطرة العالية ولكن ايضا فى الآخر مافيش شئ اسمه مستحيل

mohamed eldamnhorey
06-07-2012, 18:53
هو اكيد راس المال الكبير بيبقى جيد فى التعامل وبيقدر الواحدة يعتمد عليه بادارة راس مال جيدة وبيبقى تحقيق الهدف عليه اقرب للتحقيق بعكس المبالغ الصغيرة كما يقال مئة دولار لتحقيق حلم المليون مثلا بيبقى صعب جا ان تكتمل الرحلة لصعوبة ادارة راس المال واللجوء الى المخاطرة العالية ولكن ايضا فى الآخر مافيش شئ اسمه مستحيل

والله لو المستحيل رجل لقتلته

لاشئ اسمه مستحيل

يمكنك ان تصل الى ملايين الدولارات وليس مليون واحد

ولكن لا شئ ياتى بين يوم وليله

كله بمشيئة الله

xxmarouanexx
06-07-2012, 18:57
اخي الراس المال الكبير جيد جدا

و لا تتداول به كله و صعب جدا ان تكون لديك 100 دولار

و ان تصل الى المليون

safiforex
06-07-2012, 22:45
والله لو المستحيل رجل لقتلته

لاشئ اسمه مستحيل

يمكنك ان تصل الى ملايين الدولارات وليس مليون واحد

ولكن لا شئ ياتى بين يوم وليله

كله بمشيئة الله
اعتقد ان الوصول الى المليون ليس بالصعب و المستحيل ، و لكن هذا بالنسبة لمتداول ملتزم تماما و له خطة مدروسة و استراتجية موفقة ، فهاته هي التي يمكننا من القول ليس بالمستحيل
اما لو كان التداول عشوائي او بالطمع او بغير الامور في اماكنها فاجزن بان هذا الحلم مستحيل

magic777
06-07-2012, 23:56

وايضا كمان كل لما يكون راس مالك كبير كل لما توصل للمليون اسرع ويقل هنا عامل الملل والزهق اللي ممكن يأثروا
على حماس المتاجر نفسه وميخلهوش يكمل في رحلته للمليون او يتهور ويدخل صفقات بلوتات عاليه بغرض
اختصار الوقت للوصول وده طبعا خطأ

fafa280384
06-09-2012, 17:02
انا اسمع استراتجيات رحلة الى مليون لمدة عام
ياخي مين يصبر ؟؟؟؟؟؟؟؟
ممكن عندهم حق لكن النفس
لاتخليك تلتزم

ahmed
06-09-2012, 18:44
انا عن نفسي رايت الكتير عن مجاال الفوركس رايت اتراتيجيات ربح 100 في ساعة واحدة

صحيح هناك عجائب فى الفوركس
فاحيانا نرى من يحقق تدبيله يوميا سبحان الله
اكيد هولاء الناس اللى بيوصلو للمليون بصاروووووووووخ
احنا عايزين ان شاء الله نوصل ولو على رجلينا

Mohamed90
06-09-2012, 19:18
السلام عليكم كل شئ ممكن في الفوركس و لكن للوصول للهدف صعب و او كبير يمكنك تحتاج للمخاطرة في ظل الحساب المتواضع و هذا ما لايريده اغلبنا
و خصوصا الذين خسرو الكثير و لا يريد تكرار النفس الخطا و السير بالحذر

kingman
06-10-2012, 00:50
السلام عليكم كل شئ ممكن في الفوركس و لكن للوصول للهدف صعب و او كبير يمكنك تحتاج للمخاطرة في ظل الحساب المتواضع و هذا ما لايريده اغلبنا
و خصوصا الذين خسرو الكثير و لا يريد تكرار النفس الخطا و السير بالحذر

وعليكم السلام. انا من خلال تجربتى فى هذا السوق اصبح لدى قناعة كبيرة ان لكى احقق النجاح فى هذا السوق هو ان التزم بادارة راس مال جيدة وابعد عن المخاطرة وان يكون هدفى معقول فكثير ماتكون صفقاتنا ناجحة لكن لأن الهدف غير مناسب يتحول الربح الى خسارة فهذا السوق يحتاج الى العقل المنظم الذى يفكر بطريقة منطقية وليس بناءا على عوامل نفسية

Mr.GooDMaN
06-10-2012, 01:30
نعم اؤيد رأي الاخوة من منا لا يريد تحقيق المليون لكن في البداية تحقيق دخل بسيط او مبلغ معين شهريا هو البداية حتى نصل الى مستويات الاحتراف التي تصل بنا الى المليون والله المستعان

hesham itch
06-10-2012, 04:21
الشعب المصرى كله بعتمد على سياسة السمع بقصد ان كل واحد فينا سمع لكن قليل اوى مننا ومش عايز اقول مفيش
اللى يعرف حد حقق المليون شخصيا وممكن يكون الاقل اللى حقق المبلغ ده فعلا

magic777
06-10-2012, 17:04
وعليكم السلام. انا من خلال تجربتى فى هذا السوق اصبح لدى قناعة كبيرة ان لكى احقق النجاح فى هذا السوق هو ان التزم بادارة راس مال جيدة وابعد عن المخاطرة وان يكون هدفى معقول فكثير ماتكون صفقاتنا ناجحة لكن لأن الهدف غير مناسب يتحول الربح الى خسارة فهذا السوق يحتاج الى العقل المنظم الذى يفكر بطريقة منطقية وليس بناءا على عوامل نفسية

والشاطر هنا اللي يقسم الهدف بتاعه على مراحل لو كان كبير مثلا بحيث
ميديش السوق الفرصه انه يطلعه خسران من صفقه كانت رابحه من الاول
نتيجه لطمعه بحيث انه قدامه اكتر من طريقه يحجز بيها الربح وفي نفس الوقت يتسنى الهدف اللي هو عاوزه وهو مطمن

ana1990
06-10-2012, 17:22

اعذرني و لكن كلامك به نقطه غير صحيحه حيث لا يستطيع الانسان ان يجعل حياته مبنية على دخل غير ثابت اعني من اراد تحقيق المليون سسيعمل حتى يحققها حتى ولو استغرق هذا حياته كلها لكن التفكير بمنطق اننا ناكل و نشرب و ننام اخرته مش لذيذه ولو حضرتك مصري ممكن تفهم انا اقصد ايه يعني مفيش حاجه بتبقى على حالها

ana1990
06-10-2012, 17:24
نتيجه لطمعه بحيث انه قدامه اكتر من طريقه يحجز بيها الربح وفي نفس الوقت يتسنى الهدف اللي هو عاوزه وهو مطمن
فعلا فكما يقولون القناعه كنز لا يفنى اذا لم نطمع في المزيد و اصبح لد=ينا هدف واحد اعتقد اننا لن نحصد اي خساره و اذا رضينا بالقليل سنحصل على الكثير فكما يقولون القليل الى القليل كثير و ما السيل الا اجتماع النقط مش كده ولا انا غلطان

kingman
06-10-2012, 17:51

فعلا اخى الفاضل هذه الطريقة جديرة بالأحترام جدا والمتاجر الذكى هو من يتعامل معها فمثلا لوا الواحد امامه هدف مشئة نقط فسيكون من الاحترافية ان يقسمه على افضل المستويات التى ممكن يتوقع ان يحدث منها ارتداد وبالطريقة دى يقدر يحجم خسارته اذا حدث لاقدر الله انعكاس قبل تحقيق الهدف النهائى وكثير من المتاجرين يتاجرون بهذه الطريقة

aminos
06-24-2012, 01:09
السلام عليكم
لا شيئ مستحيل في الفوركس
و بالطبع سمعت عن أشخاص وصلو للمليون دولار
لكن لا أعرف شخص منهم بل أسمع فقط
و نتمنى أن يصل عضو من أعضاء المنتدى للمليار دولار بإذن الله لمى لا ههه

deadlyfox
06-24-2012, 01:29
انا عن نفسي لااعرف احد وصل الى المليون في الفوركس
بس ليه الواحد مايبقاش عنده طموح انه هو اللى يوصل للمليون

كريم
06-24-2012, 01:31
يا ريت لو فيه حد حقق المليون يقول

هههههههههه ,, صعبه اوي يا عرب

بس مفيش حاجه مستحيل و ان شاء الله

نوصل للمستوى ده و نربح مليون

و الله يوفق الجميع

my life
06-24-2012, 01:35
انا لم أرى حتى الان حقق من المواضيع مثل هااااي حقق المليون
ولكن اتمنى للجميع التوفيق
وانا لي استراتيجية لتحقيق المليون بدايتها بمبلغ 500 دولار
على عدة مراحل
ان شاء الله راح احففها في خلال 3 سنوات او اقل

hehelibeb
06-24-2012, 01:35
ليس ضروريا بلوغ المليون
القضية قضية ربح وتحقيق دخل مهم يعود علينا بالنفع
وبالإضافة إلى هذا وذاك فنحن نتعلم ونتدرب أيضا

magic777
06-24-2012, 05:43
يا ريت لو فيه حد حقق المليون يقول

هههههههههه ,, صعبه اوي يا عرب

بس مفيش حاجه مستحيل و ان شاء الله

نوصل للمستوى ده و نربح مليون

و الله يوفق الجميع

اعتقد ان مافيش رحلات وصلت للمليون للأسف غير رحله السلاحف زمان واعتقد انها مش هتكرر تاني
لانهم جققوا المليون ده ايام ما كان السوق حركته واضحه ويحترم التحليل الفني
ومش بيتذبذب كتير زي دلوقتي

moonlight
06-24-2012, 07:27
الحقيقة لا اعرف احد وصل الى المليون ولكن اعرف اشخاص حققوا ارباحا جيدة فى سوق الفوركس
ولكن لم يصلوا الى المليون ولكن اعتقد ان الوصول الى هذا المبلغ يحتاج الى الكثير من الصبر والوقت لتصل الى هدفك

abdello052
06-26-2012, 02:20

dodovedo
06-26-2012, 02:49
والله انا معرفش حد كسب مليون بس يارب كله يكسب
وادعولنا ان ربنا يكرمنا كلنا بس فى اجانب كسبوا اكتر من كده بكتير زى جون ميرفى كسب كتيررررر جداااا اكتر من 12 مليون دولار

elazez
06-26-2012, 02:52
لا اعرف حد شخصيا حقق المليون
ولكن من اجتهد وتعب اكيد ربنا هيكافئه بعدله ورحمته

sami
06-26-2012, 02:56
عن نفسي لم ألتقي بأي أحد حقق المليون،و لكن كنت قد قرأت في بعض المنتديات الخاصة بالفوركس أن هناك فريق قد إستطاع تحقيق هدف الرحلة و هو المليون دولار،و لكنني لا أعرف إن كانوا يعملون بحساب حقيقي أو ديمو

amrmorasamir
06-26-2012, 03:07
كثيرا مانسمع هذه العبارة ,هل تعرف اشخاصا وصلوا الى المليون,عن نفسي لااعرف احد وصل الى المليون في الفوركس

انا بصراحه كنت سمعت فى احد المنتديات انهم وصلوا للمليون فى ورشه بس مشفتش الموضوع بتاعهم بصراجه
بس دى تبقى حاجه جامده جدا لو اى حد وصل للمبلغ ده من ايداع صغير

safiforex
06-26-2012, 03:19
، ان شاء الله اخي سنصل اليه باذن الله ، مهما طال العمر و الزمن اكيد سنصل اليه
و انا عامل خطة عملية اسير بخطى ثابتة و الكمهم ان اصل و لو جزء منه لكي يكون لي دخل شهري محترم

Desperate
06-26-2012, 03:54
الصراحة لم اسمع عن احد وصل للمليون

ولكن سمعت عن اخرين حققوا مئات الالوف

ولسه عندى امل فى انى ممكن احقق المليون

KOGI
06-26-2012, 04:05
ارى الكثيرين من يتكلمون عن حلم المليون وتحقيقه ولكنى لم اتعرف على حد حقق الطريق الى المليون

omar kapo
06-26-2012, 04:10
ليس الوصل له صعب وفليس شي صعب ع الانسان فهو مخترع كل شي فالكون فكيف سوف يصعب عليه هذه الاشياء فاكيد سيفكر حتي يصل
ولكن كيف الوصول هو اتخاذ الطريق السليم
سيوجد كثير مننا سيصل الي المليون كثيرا

---------- Post added at 01:10 AM ---------- Previous post was at 01:08 AM ----------

ارى الكثيرين من يتكلمون عن حلم المليون وتحقيقه ولكنى لم اتعرف على حد حقق الطريق الى المليون

هم قله ولكن ليس اعلي منا شئنا اتفهم قصدي يعني هم اتقنوا عملهم والله يجزي كل شي ع قد اتقانه
انا لا اعلم احد من اصدقائي وصل لي ذالك
اخر شي وصله 90 دولار وكنت هعمل فرح بيهم ما بالك مليون احتمال الدنيا يحصل ليها شي

HUSSENEY
06-28-2012, 21:56
هههههههههههههههههه اللى بيوصل للمليون
مش هيقولك
العين خرقت الحجر

sky44
06-28-2012, 22:04
انا ايضا اخواني اسمع دئما عن حلم المليون و بطبيعة الحال هذا يبقى حلم اي شخص دخل الى هدا المجال فكل شيء ممكن في الفوركس يكفي فقط احترافه و معرفة كل خباياه

revenge
06-28-2012, 22:17
فعلا فريق السلاحف وصل للمليون

يمكن في فتره كبيره بس مش مهم المهم انهم وصلوا ..

باذن الله مش هتنازل عم الحلم ده و لازم اوصل للمليون انا كمان :d

nrgslawi
06-28-2012, 22:21
السلام عليكم
المليون بالنسبة لي هو ان اخرج من السوق بسلام وان اربح ولو مبلغ بسيط في اخر الشهر
الذي ارادها كاملة يتركها باكملها

kingman
06-29-2012, 00:09
هههههههههههههههههه اللى بيوصل للمليون
مش هيقولك
العين خرقت الحجر
فكرة برده ههه
بس على الأقل يتنكر ويقول
خليه يدى امل لكثير من المتاجرين المتحمسين لهذه الفكرة والمعظم اللى اتعامل مع السوق بقى يعرف ان الوصول الى هذه المبالغ الكبيرة شئ صعب جدا ومش اى حد يقدر يوصل اليه الا بمواصفقات معينة لا توجد فى الكثيرين من المتاجرين

mido303037
06-29-2012, 00:24
مش مهم انك تعرف الاشخاص الى وصلو الى المليون
ولكن انت من جواك هل تريد ان تصبح هكذا ضع طموحك بداخلك ولا يهمك شئ

hppt
06-29-2012, 00:31
هههههههههههه وصل للمليون انا عمري ما سمعت حد وصل للمليون انتا شايف احنا غلابة بنتاجر في الخفيف
لاكن ممكن ناس توصل لاكن بتجارة الدهب والفضة والنفط هذة الاشياء ربحها جيد لاكني اسمع ان تداولها حرام

sa sa
06-29-2012, 00:50
الرحله الي تحقيق المليون من خلال الفوركس ليست مستحيله وانما صعبه بس لابد من الاجتهاد في العمل والحصول علي المعرفه الجيده والخبره التي تساعد في تحقيق هذا الهدف بجانب الحظ

Amany Mohamed
06-29-2012, 00:51
السلام عليكم
الرحلة للمليون ليست بالشئ السهل و لكنها ليست متسحيلة ايضا و ان شاء الله سيأتي هذا اليوم قريبا

derfcase
06-29-2012, 00:57
نعم اخير الكريم كثيرا ما نسمع هذه الكلمة و خاصة في المنتديات العربية
الا اني اختلف معك نسبيا في موضوع ان الامر غير موجود واقعيا
فلقد رايت في احد اشهر المنتديات العربية علي الشبكة المتعاملة في مجال الفوركس مشروع يعمل منذ اكثر من 4 سنوات من خلال فريق عمل كلهم ذكرو اسمائهم و قامو بتحقيق هذا الرقم ووضعو صور الاثباتات لذلك
الا ان هذا الامر بالطبع لم يقم به شخصا بعينه و انما قام به هؤلاء الاشخاص في صورة فريق واحد يعمل بشكل جماعي و ليس بشكل فردي

ابو محمد
06-29-2012, 01:22
اغلب المتداولين يحلمون بالمليون ولكن لم ارى
شخص لحد الان وصل للمليون ولكن بالاصرار ممكن نوصل

hehelibeb
06-29-2012, 20:54
لم أسمع شخصا وصل المليون

ولكن لا أعتقد أني أصل المليون يوما الأهم أو لا أن لا أخسر وإذا ربحت أربع قدرا لا بأس ب

compaq0
06-29-2012, 22:08
نعم اعرف لقد كانت رحله على احد المنتديات اسمها الفريق رحله السلاحف و كانت ببدايه 500 دولار و استمرت الرحله عام ونصف و من صبر للنهايه وصل للمليون دولار

jihadazzam
06-29-2012, 22:14

السلام عليكم
بالفعل اخي الى الان ما سمعنا عن احد وصل الى المليون لان ما في حسابات كبيرة
هذا نحن كعرب
اما في واحد اسمه ساوريوس وصل ليس الى المليون بحسابه بل الى المليارات
ويحرك سوق الفوركس بعض الاوقات كما يريد حتى اذا حصل مراجيح في السوق
يقولون بان ساوريويس جخل على السوق

hossam eldeen mohamed
06-29-2012, 22:16
ياااااااااااااااااااااه مليون مرة واحدة انا بصراحة عمري ما سمعت قبل كدة

AhmedMagnifico
06-30-2012, 00:59
نعم اخير الكريم كثيرا ما نسمع هذه الكلمة و خاصة في المنتديات العربية
الا اني اختلف معك نسبيا في موضوع ان الامر غير موجود واقعيا
فلقد رايت في احد اشهر المنتديات العربية علي الشبكة المتعاملة في مجال الفوركس مشروع يعمل منذ اكثر من 4 سنوات من خلال فريق عمل كلهم ذكرو اسمائهم و قامو بتحقيق هذا الرقم ووضعو صور الاثباتات لذلك
الا ان هذا الامر بالطبع لم يقم به شخصا بعينه و انما قام به هؤلاء الاشخاص في صورة فريق واحد يعمل بشكل جماعي و ليس بشكل فردي

تمام يا باشا
يعنى كده المليون محتاج فريق عمل علشان توصله فى الفوركس !
لكن مش مستحيل انك توصله بدون فريق عمل !

waleed adel
07-01-2012, 21:44
والله انا عن نفسى معرفش حد من الناس اللى معاهم فلوس كتير دول
بس لو معايا مثلا راس مال كبير ممكن ان احوله لمليون ليه لا يعنى

madoxegy
07-01-2012, 21:58
لااعرف احد وصل الى المليون في الفوركس

sabre
07-01-2012, 22:00
طبعا لا اعرف شخصا وصل للمليون ولا اعرف السبب ربما يكون هناك من وصل للمليون وخايف من الحسد
ام الوصول للمليون عند العرب مستحيل

madoxegy
07-01-2012, 22:09
كنت بشوف على حسابات ديمو ناس بتحقق المكاسب دى لكن بيتهيألى يوجد فارق كبير جدا من العمل على الحساب الديمو والحساب الحقيقى وهو العامل النفسى الذى يقع بك فى الكثير من الخسائر
انا افضل عدم القيام باى مخاطر على الحساب الحقيقى واستخدم حسابات البونص فى عمل المخاطر وتطبيق اى استراتيجيه عليه

waleed adel
07-03-2012, 21:14

اكيد لابد ان الانسان يكون لديه طموح بس لازم
نطلع السلم واحده واحده

ARAB_PIGEON
07-03-2012, 21:24

وعليكم السلام ورحمه الله تعالى وبركاته
اهلا وسهلا اخى الكريم
اشهر عربى عمل ثروه طائله من الفوركس
هو المضارب مصطفى بالخياط من المغرب الشقيق
حيث تصل ثرونه الى اكثر من مليار دولار
اتمنى لك التوفيق

ahmed saleh
07-03-2012, 22:10
انا ايضا مثلك ارى الكثيرين من يتكلمون عن حلم المليون وتحقيقه ولكنى لم اعرف او اتعرف على حد حقق الطريق الى المليون من رحلة مبلغ بسيط زى 500 دولار او مبلغ مشابهه كل مااجده افكاره ولا اعلم هل تحقق منها شيئا ام هى احلام تراود الجميع دون ان حققها احد واتمنى ان يكون هناك بعض استطاع ان يصل الى هذه الرحلة فهى ستكون دافعة قوية للكثيرين وامل لهم

انا شايف انك لازم تكون كعاك مبلغ كبير تقدر تبدا بية عشان تبدا مشوار المليون
لان لو مبلغ صغير انت هتعد كتير جدا عشان توصل للمليون ومن الممكن ان ياتى اليك صفقة تخسر فيها كل اموالك مرة واحدة

kingman
07-04-2012, 01:41
انا شايف انك لازم تكون كعاك مبلغ كبير تقدر تبدا بية عشان تبدا مشوار المليون
لان لو مبلغ صغير انت هتعد كتير جدا عشان توصل للمليون ومن الممكن ان ياتى اليك صفقة تخسر فيها كل اموالك مرة واحدة

وعشالن كده لازم الواحد يكون فى طريق نحو هدف معين لازم يكون ملتزم بادارة راس المال وان يصل الى هدفه بأدارة وطريقة تداول صحيحة حتى لايعرض نفسه لخسارة ماجمعه بسهولة

safiforex
07-04-2012, 03:00
وعشالن كده لازم الواحد يكون فى طريق نحو هدف معين لازم يكون ملتزم بادارة راس المال وان يصل الى هدفه بأدارة وطريقة تداول صحيحة حتى لايعرض نفسه لخسارة ماجمعه بسهولة

نعم اخي الكريم فمن يعمل ليصل الى هدف في حياته و خصوصا في الفوركس فانه لازم انه يوفر الظروف للصول الى هذا النمبتغى
و من بينها ان يكون ملتزما بادارة راس مال بشكل جيد

magic777
07-04-2012, 18:55
كنت بشوف على حسابات ديمو ناس بتحقق المكاسب دى لكن بيتهيألى يوجد فارق كبير جدا من العمل على الحساب الديمو والحساب الحقيقى وهو العامل النفسى الذى يقع بك فى الكثير من الخسائر
انا افضل عدم القيام باى مخاطر على الحساب الحقيقى واستخدم حسابات البونص فى عمل المخاطر وتطبيق اى استراتيجيه عليه

وحتى حسابات البونص اخي المفروض انت تعبت في تجميعها ولو خاطرت هنا بها ممكن تخسر تعبك ده
وده برده زي ما بتتعب في مجال العمل الميداني وتودع من دخلك لحسابك
فلو فكرت هنا هتلاقي العمليه هيا نفسها برده انت تعبت في تحصيل البونص
يبقى لازم تتعامل معاه كحساب اودعته من جيبك وتبعد عن اي مخاطره به

aboualy
07-04-2012, 18:57
طبعا لا اعرف شخصا وصل للمليون ولا اعرف السبب ربما يكون هناك من وصل للمليون وخايف من الحسد
ام الوصول للمليون عند العرب مستحيل

اعتقد اخى العزيز ان الوصول الى المليون هو ليس بالامر المستحيل ولكن الموضوع محتاج الى التخطيط الجيد واستخدامة طريقة تداول ناجحة ويحتاج كذلك الى اهم شئ وه الالتزام والذى بدونه لا نستطيع ان نحقق اى شئ

yamiyugi
07-04-2012, 19:04
انا اعرف استاذ فوركس ومجموعه معه حققوا مبلغ مليون دولار فى سنة
ثم عملوا رحله تانية حققوا مليون دلوار فى 7 شهور
وطبعا الراجل حقق كل ده واكيد فى يوم هنوصل لكده بس عايزين فريق محترم

memostar3
07-04-2012, 20:08

يوجد فريق السلاحف وقد وصلو الى المليون بحول الله وقوته

elzeel
07-04-2012, 20:09
بصراحه اكتر موضوع شفته فى المنتدى هو كلمه المليون ورحله المليون ياجماعه
الناس كتير بتتكلم عن المليون وهما مش بيوصولو للالف المهم ان الواحد يكون
عنده طموح وانه يشتغل بطريقه علميه ويكون عنده دراسه قويه وراس مال
اما المليون او غيرها مش مهمه قد ما مهم ان يكون فى ربح كويس لك

roka
07-04-2012, 20:15
ولكن اعتقد انه مكرر و يوجد موضوع يتحدث عن هذه النقطة سابقا
المهم انا اخي لم ارى شخص حقق ذلك ولكن اسمع كثير من حققو الملايين و اسمع ايضا من فقدو الملايين
و الله يرزقنا القناعة و الربح المتوالي

فى الحقيقة انا لا اعرف احد حقق المليون ولكنى اسمع انه يوجد فريق وصل الى المليون واتمنى ان احقق ايضا

kingman
07-04-2012, 21:54
انا اعرف استاذ فوركس ومجموعه معه حققوا مبلغ مليون دولار فى سنة
ثم عملوا رحله تانية حققوا مليون دلوار فى 7 شهور
وطبعا الراجل حقق كل ده واكيد فى يوم هنوصل لكده بس عايزين فريق محترم

ماشاء الله وهل هؤلاء الأشخاص عرب؟
وماهو المبلغ الذى بداوا رحلتهم فى المرتين ؟
وماشاء الله انهم يستطيعوا تحقيق الملبغ مرتين معنى كده انهم يعتمدون على طريقة متاجرة جيدة وخطة قوية

waleed adel
07-05-2012, 01:08
لابد من الاجتهاد في العمل والحصول علي المعرفه الجيده والخبره التي تساعد في تحقيق هذا الهدف بجانب
التوفيق من الله

ehab
07-08-2012, 20:44
والله ولا انا سمعت عن المليون بس حقيقة انا عن نفسى بحلم بالمليون
واتمنى انى احققة لو حققتة اكيد طلق الفوركس بال3 عشان اصرف الفلوس

dodovedo
07-08-2012, 20:49
اخى الكريم
والله هو الطموح حلوه وبيدى دفعه بس انا معرفش ان حد وصله سمعت ان فى ناس وصلت بس معرفهمش
تقبل مرورى

abaragh
07-08-2012, 21:04
وانا كمان ليا نفس الطموح ولما تم كسب ولو نص هذا المبلغ حقول بيبال للفوركس واشوف لي مجال ثاني بعيد عن الضغط العصبي :))

dina mahmoud
07-08-2012, 21:36
حلم المليون هو حلم الكثير من الناس ولكن يوجد من حققوا هذا الحلم مثل مصطفى بلخياط وأيضا جروب السلاحف ولكن بعد مجهود كبير وصبر ومجازفات كثيرة

salah.bmw
07-08-2012, 22:28
انا اعرف اشخاص من خلال الشبكة العنكبوتية وصلو الى المليون بأصل مبالغ صغيرة
لكن اعرف شخص قريب الي كثيرا وصل الى 100 الف دولار وسحبهم مرة واحدة من اساس مبلغ وهو 2000 دولار

madoxegy
07-08-2012, 22:30

theboy2226
07-09-2012, 01:03
لا اعرف حد وصل للمليون و انا لي نظرية في الموضوع ده
عشان تاجر عادي براس مال متوسط زي حالتنا كده يعمل مليون لازم يكون معلم كبير و الموضوع حياخد منه سنين
انما الطبيعي ان اللي بيتاجر براس مال ملايين هو اللي بيحقق ربح مليون في وقت مش كبير
واعتقد ان الواحد لازم يضع لنفسه اهداف صغيرة سهلة التحقيق عشان ما يعقدش نفسه

madoxegy
07-09-2012, 01:04

ymn30
07-09-2012, 02:36
اخى الكريم
والله هو الطموح حلوه وبيدى دفعه بس انا معرفش ان حد وصله سمعت ان فى ناس وصلت بس معرفهمش
تقبل مرورى

اخى رحلة المليون هناك كتير من وصل لها بس ممكن تعمل رحلة المليون عن طريقة السلحفاء بمعنى انك تحط هدف يومى مش اكتر 25 نقطة صفقة واحدة او صفقتين على الاكثر وكل شويه تزود راس مالك فى الصفقة اظن فى خلال سنه من الممكن توصل لو بدائت بالف دولار الله الموفق

mohamed 300
07-09-2012, 02:41
من المؤكد ان هناك من حقق المليون والاثنين والعشره ,ولكن علينا ان نعرف كيف فعلوا ذلك ,وكيف لنا ان نحاول عمل شئ كهذا ,وهل هو سهل او صعب ,وهل يجب ان نسير على خطه لاداره راس المال .

fx-man
07-09-2012, 02:45
لا اعرف حد وصل للمليون و انا لي نظرية في الموضوع ده
عشان تاجر عادي براس مال متوسط زي حالتنا كده يعمل مليون لازم يكون معلم كبير و الموضوع حياخد منه سنين
انما الطبيعي ان اللي بيتاجر براس مال ملايين هو اللي بيحقق ربح مليون في وقت مش كبير
واعتقد ان الواحد لازم يضع لنفسه اهداف صغيرة سهلة التحقيق عشان ما يعقدش نفسه
انا بتفق معاك فى نقطة ان المضاربين اللى زى حالاتنا الافضل ان يضعو اهداف سهل تحقيقها لان انا مثلا كنت مشترك فى رحلة مع واحد بيقول انه خبير فى الفوركس وفى الاخر ما طلعتش من الموضوع دا غير بتعب الاعصاب .

tarek22
07-09-2012, 03:01
رحلة المليون رحلة شاقة ومحفوفة بالمخاطر وتحتاج الى صبر كبير جدا
لكنها غير مستحيلة فالنمادج التى نسمع عنها ليست بافضل منا الا انها استطاعت هزم نفسيتها بالصبر وعدم التسرع

madoxegy
07-09-2012, 08:54

rabie10
07-09-2012, 22:02

السيد الجبالي
07-09-2012, 22:35

لا يا غالي هناك من حققو مثل هذه الاحلام
لا يحضرني الان الاسماء ولكني اعرف من حقق هذه الحخلام ووصل الي مليون من مبلغ بسيط

egypt2012
07-09-2012, 22:39
على ما اسمع هناك رحلة الى الميلون نجحت اسمها رحلة السلاحف
ام بخصوص طريقة لرحلة الميلون فالطرق كثيرة بس اهمها عدم التسرع و الصبر و الاتزام بكل شروط الرحلة

lamargom3a
07-09-2012, 23:18
فى الحقيقة :
لم اسمع عن احد ربح مليون ولكن ليس مستحيلا
بالعمل والتركيز يمكن تحقيق اى شىء

magic777
07-09-2012, 23:49
حلم المليون هو حلم الكثير من الناس ولكن يوجد من حققوا هذا الحلم مثل مصطفى بلخياط وأيضا جروب السلاحف ولكن بعد مجهود كبير وصبر ومجازفات كثيرة

ولكن كمان اخي متنساش التوقيت اللي حققوا فيه حلم المليون على ايامهم كانت العملات معظمها حركتها واضحه وبتحترم التحليل الفني
بدرجه كبيره وكانت الحركه خاليه الى حد ما من التذبذبات والازواج ايضا كان متوسط حركتها كبيره
كل دي عوامل ساعدتهم على تحقيق الحلم ده

naitsi
07-10-2012, 00:07
السلام عليكم
عن نفسي لا أعرف شخصا وصل للمليون وصراحة لايهمني ان اعرف لانني لآضع هدف اليلوغ للمليون امامي وانما اريد التمتع بالفوركس واذا فققت ربحا فذلك متعة اضافية واذا لم احقق ربحا فيجب ان اتعلم اكثر واكثر ،اما المليون فلا يهمني من وصل اليه

ahmedalex
07-10-2012, 02:21
انا اسمع قصص كثير عن من حققوا المليون فى شهر من خلال العروض والمسابقات والصفقات التى دخلوا فيها وايا اسمع عن النكثات بأكثر من مليون حدث لشخصيات عامه فى الازمات المالي الاخيرة لذلك اتمنى من الجميع الحذر فى المتاجره

Dentist Ahmed
07-10-2012, 08:33
سمعت كثيرا عن اناس وصلوا الملايين ولكنى لا اعرف شخصيا احد من وصلوا لتلك الملايين
ولكن المليون ليس هدفى انما هدفى هو اثبات وجودى فى ذلك المجال

m_fekry
07-10-2012, 14:44
انا اتمنى ان اصل فى يوم من الأيام الى هذا المبلغ طبعا واكيد سمعنا عن اشخاص وصلوا الى هذه المبالغ وهل ممكن ان يكون هناك فريق مننا
يتحد ويتبادل الخبرات ويكون هدفه الوصول الى مبالغ كبيره بالتوفيق ان شاء الله

mrxr00t3d
07-10-2012, 16:22
ما اعرف اي شخص وصل للمليون لكن يقدر يكون فيه اشخاص و طبعا هدا سهل للوصول
باعتمادك على استراتيجيات مربحة و جميلة

dent
07-10-2012, 16:42
بصراحه كل الناس اللى انا اعرفهم كانوا عاملين رحلات للمليون فشلت ولم تكمل سمعت فقط عن فريق
كان فريق سلاحف يقولون انهم وصلوا للمليون والله اعلم

Mr.GooDMaN
07-10-2012, 17:28
بصراحه كل الناس اللى انا اعرفهم كانوا عاملين رحلات للمليون فشلت ولم تكمل سمعت فقط عن فريق

انا كنت متابعهم من فترة لكن انقطعت عنهم بسبب وجود شروط خاصة لمتابعتهم والاشتراك معهم وهو تقريبا فتح حساب برعاية المنتدى الراعي لهم
وكانوا محققين نتائج رائعة جدا ولكن صراجة لم اتأكد من تحقيقهم المليون تماما ام لا

madoxegy
07-10-2012, 17:31

السيد الجبالي
07-10-2012, 17:38

صحيح جدا ... مش مشكله اننا يكون عندنا طموح نوصل للمليون ..
لو عرفنا ان في حد حققها يبقي احنا ماشين في طريقهم
لو محدش حقق ده قبل كده ليه منكنش احنا اول ناس ..

mosghaly
07-10-2012, 19:01
انا شخصيا مشفتش حد وصل للمليون لكن في مسابقات انسا عاملاها وهي علي عربيه لوتس واعتقد ان العربيه دي تمنها حوالي مليون يبقي اكيد الي كسبها كسبان اكتر منها بكتير

mando
07-10-2012, 19:17
كانت فى مسابقة لمده اسبوع او 10 ايام على ما اعتقد كان فى واحد اجنبى فتح حساب ديمو وربح اكتر من مليون كان رصيد البداية 10000$ لكن مش عارف هل لو كان الحساب حقيقى كان ربح هذا المبلغ فى الزمن القصير دة بالتاكيد لا لانه كان بيخش بمخاطرة عالية جدا

waleed adel
07-11-2012, 23:57
كانت فى مسابقة لمده اسبوع او 10 ايام على ما اعتقد كان فى واحد اجنبى فتح حساب ديمو وربح اكتر من مليون كان رصيد البداية 10000$ لكن مش عارف هل لو كان الحساب حقيقى كان ربح هذا المبلغ فى الزمن القصير دة بالتاكيد لا لانه كان بيخش بمخاطرة عالية جدا

بنسمع كتير اوى بس عموما اللى اعرفه انهم بيكونوا شغالين باكسبيرتات طبعا وبنسببه مخاطرة
عاليه جدا وتحدى بقى

HUSSENEY
07-12-2012, 00:01
بنسمع كتير اوى بس عموما اللى اعرفه انهم بيكونوا شغالين باكسبيرتات طبعا وبنسببه مخاطرة
عاليه جدا وتحدى بقى

اظن انى المتاجر اللى يسطيع الوصول للمليون
لا يقوم بالاشتراك فى اى منتدى
فيكون هموا الاول والاخير هو حسابوا

Amany Mohamed
07-12-2012, 00:27
السلام عليكم
الرحلة الى المليون طويلة جدا
اكيد طبعا اتمنى ان اتاجر و اكسب الى ان يصل المكسب الى مليون جنيه
لكن هذا ليس سهلا يحتاج الى جهد كبير و صبر ايضا

delpi
07-12-2012, 00:35
بصراحة الموضوع صعب
وممكن ده يحصل بس بضربة حظ
انما لو براس مال كبير وعقلية كبيرة ممكن شوية ذكاء وتركيز وتوفيق من عند ربنا توصل لغرضك

amrmorasamir
07-12-2012, 00:36

انا برده عرفت ناس كتير بس فشلوا قبل الدخول بسبب سوء الترتيب للصفقات وايضا سمعت ان يوجد فريق وصل للمليون ولكن لا اعلم فى انهى منتدى

abdodomino
07-12-2012, 00:38
من أراد العلا سهر الليالي
و من جد وجد
--------------------
من يريد المليون يجب أن يصاحبه الفطنة و الذكاء
بالإظافة إلى الصبر ثم الصبر و العمل الدائم
هذا ليس من أجل المليون و إنما من أجل أي شيء في الحياة

أتمنى أن أكون قد أفدتك

عزبز 18
07-12-2012, 00:40
صعب جدا الوصول الي مليون دولار في الفوركس
لان الفوركس سوق متقلب كثيرا ممكن تربح صفقة و تخسر عدة صفقات يعني يجب علينا التعلم والاجتهاد والصبر لتحقيق هدا المبلغ الخيالي حظ موفق لنا جميعا

abanoub
07-12-2012, 01:35
كما قال بعض الاخوة قبلي هو فريق واحد اللي حقق المليون وهو فريق اسمه السلاحف وعلى فكرة تعبوا جدا واخدوا حوالي 3 سنين ولكن حاولوا يكرروه تاني ب2 مليون اعتقد وفشلوا وفشل كل اللي حاول يوصل للمليون... المشكلة هي عدم وجود خطة واضحة والالتزام بها ولماذا اصلا التفكير في المليون والعربية الهامر؟ المهم من الفوركس هو الربح الشهري لان الفوركس مستحيل ان يكون اساسي في الحياة

obada-90
07-12-2012, 01:40
اانا اسمع مثل هذه الامور دئما و هذا يبقى حلم اي شخص ...طبعا في ناس حققوو الملايين سواءا من الففوركس لا تستغربوو
لانه من جد و تعب يحصد تماار نجاحه ...لكن عن نفسي لااعرف احد وصل الى المليون في الفوركس

willy
07-12-2012, 01:44
والله انا يكفيني القناعة بربح بسيط يوميا لاسدد ديوني وارفع مستوى معيشتي ليس في مخططي تحقيق المليون ولا الانتقام من السوق لان هذا يضر ولاينفع

mohamed elarabi
07-12-2012, 01:44
بصراحة انا لااعلم عن اشخاص وصلو الى المليون
لانى مبتدا فى سوق الفوركس واعتقد ان الاشخاص الذين وصلو الى المليون
استغرقو سنوات

mohamed yossef
07-12-2012, 02:50
متهيالى ان الناس اللى بتتكلم عليهم دول اخى معدودين على الاصابع
وان وجدوا فى العالم لن يكونوا اعضاء فى المنتديات او يشاركونا باستراتيجياتهم
اللهم ارزقنا القناعة ومتعنا بنعمة الصحة والعافية

hzal2om
07-12-2012, 16:19
سمعت كثير جدا من حققو ارباح اعلى من المليون والمليون لكن لم ارى احدهم شخصيا والله اعلم

mannon
07-12-2012, 21:34

انا عارف ان الموضوع دة يعتبر بالنسبة لناس كتير حلم كبير وتقريبا هو اعلى واسمى اهداف لاى متداول او خلينا نقول معظم متداولى الفوركس
انا اعرف فريق اسمة السلاحف وصلوا المليون من كام سنة

mido
07-12-2012, 21:36
اخي الكريم
الحقيقة مش عارف الموضوع دة حقيقى فعلا ولالا لكن شفت اكتر من موضوع لرحلة المليون وبيفشل السوق اكبر من اى شخص لكن الواحد كل اللى علية انه يحاول ويتعلم
تقبل مروري اخي الكريم ولك فائق احترامي

amro 64
07-12-2012, 21:45
اعتقد ان الرحلة ممكنة عالورق وبحسابات الفائدة المركبة من الممكن الوصل لها ولكن بشرط الصبر والقناعة وعدم المخاطرة بمتاجرات كبيرة الحجم بالنسبة لحجم المحفظة بمعني ان المبلغ الموجود في الحفظة يمكنه تحمل اي خسارة وقتية والله اعلم

BlackSan
07-12-2012, 22:14
كل المواضيع دي غير حقيقية بالنسبة لنا نحن العرب.

kingman
07-13-2012, 00:33
كل المواضيع دي غير حقيقية بالنسبة لنا نحن العرب.

هو اللى واضح ان كل هذه الرحلات بتبقى احلام تداعب الجميع لكن تنفيذها بيبقى بعيد كثيرا عن الواقع ونتمنى اننا نجد الكثيرين الذين ينجحوا فى تحقيق مثل هذه الرحلة بالعمل والجد

Amany Mohamed
07-13-2012, 00:39
السلام عليكم
الرحلة الى المليون طويلة وشاقة و ايضا صعبة لكنها ليست بالمستحيلة
اكيد اتمنى ان احقق المليون لكن الوقت هو المشكلة
هل يمكنني ان احقق المليون في القريب العاجل ام لا
طبعا اتمنى ذلك
لكن ما على ان افعله هو ان اعمل و اجتهد و الله الموفق

ehab
07-14-2012, 00:45

فعلا كلامك مظبوط الواحد لازم ياخدها مراحل و
يبص لكل مرحلة لوحدها مش يفكر فى الهدف الاكبر لاء يبص للهدف الى اصغر

waleed adel
07-14-2012, 21:09
من يحلم بللوصول لهدف معين لازم يكون ملتزم بادارة راس المال وان يصل الى
هدفه بأدارة وطريقة تداول صحيحة حتى لايعرض نفسه للخسارة

HUSSENEY
07-15-2012, 07:09
كثيرا ما اسمع عن رحلة المليون
وسمعت ايضا بفريق السلاحف الذي حقق المليون
ياريت حد يكلمنا علية

waleed adel
07-16-2012, 03:56
الوصول الى المليون هو ليس بالامر المستحيل ولكن الموضوع محتاج الى التخطيط الجيد
واستخدام طريقة تداول ناجحة

abdello052
07-18-2012, 00:32
انا ايضا مثلك ارى الكثيرين من يتكلمون عن حلم المليون وتحقيقه ولكنى لم اعرف او اتعرف على حد حقق الطريق الى المليون

forex4ever
07-18-2012, 00:36
يادي المليون اللي واجعلنا دماغنا بيه هههههههههههههههههه
طبعا حققنا المليون من زمان ههههههه على الديمو اكيد
انصح كل المبتدئين اللي داخلين السوق فاكرين ان الموضوع سهل اقولهم
صبرا صبرا الطريق طويل ومتعب ومرهق وهو طريق مفروش بالاحزان والخسائر
فاما ان تتسلحوا بالعزيمة والاصرار والعلم الصحيح او ان تتركوا السوق مشكورين وان تحافظوا على اموالكم بعيدا عن المخاطره

mage
07-18-2012, 01:50
يا جماعة احنا اللى جايبنا ورا اننا مازلنا كلنا مبتدئين فى الفوركس والى الان كلنا نفكر فى المليون ولم نفعل اى خطوة ايجابية لكى نتمكن من تحقيق المليون او حتى ربعها الاهم من هذا اننا نتعلم الاول ونعرف بعد كده هنعمل ايه

al7oot
07-18-2012, 02:50

اها وانا بصراحة اخي مؤيد لك في كلامك
فأنا طموحي ايضا راتب شهري مناسب
لأن الذي يطمع في المليون سوف يجاذف كثيرا واحتمال الخسارة كبير جدا

madoxegy
07-18-2012, 02:53

Noah
07-18-2012, 03:51

بالنسبة للعرب كان فى من 4 اعوام تقريبا او يزيد قليلا فى رحلة للمليون بقيادة فريق السلاحف وهو فريق مكون من بعض الشباب العربى وتمكنوا من تحقيق المليون دولار ومن خلال هذا الحلم البسيط تحول الى حقيقة بالنسبة لهم

hussaina2008
07-18-2012, 05:15
نحن نسمع كثيرا بالذين يحقققون الملايين لكن هؤلاء لديهم خبرت سنين وداخلين يراس مال قوية يوصل الى 100000 واعلى يمكن مو اي واحد يقدر يجيبها ولكن ربي يزيد يبارك لهم ولينا ولجميع العرب الذي يتشغلون بالفوريكس انا احلم فقط بربع مليون فقط لا اريد المليون تفبل مروري اخي الكريم... وشكرا

BRUFEN
07-18-2012, 05:29
اكتب يا أخي الكريم في قوقل
( السلاحف ورحلة المليون )
سيظهر لك خيارات تختار موضوع
( رحلة سلاحف التداول )

كاتب الموضوع : أبو عبدالله

في الحقيقة هذه الرحلة تستطيع ان تستمتع وانت تتابع الردود في بداية كتابة الموضوع لترتيب الرحلة وحتى آخر صفحة
للأسف الشديد لم أكن معهم ولكني تابعت قبل نهاية رحلتهم بأشهر قليله ولا اعلم ما حصل عندما قاموا بتغيير مكان المنتدى لمنتدى آخر
ولم أستطع الوصول لمكانهم ولكن الحمدلله بعد تحقيقهم للهدف المرجو واكثر كتب أبو عبدالله قصته الرحلة وكيف كانت البداية
قصة مشوقه وطريقة في الطرح والتعبير رائعه أرجو ان تقرؤوا الصفحات اوقات فراغكم

madoxegy
07-18-2012, 06:09
انا اسمع مثل هذه الامور دئما و هذا يبقى حلم اي شخص
و كما قال الاخ اعتقد ان فريق السلاحف تمكنو بالفعل من الوصول لهذا لهدف و لكن بعد مدة و مجهود خارق
وليس عيب ان يحلم المرء بالكثير و المليون بطريقة حسابية ممكن وليس مستحيل و لكن صعب

top2milan
07-18-2012, 06:12
مجرد سمع عن ناس حققت ملايين لكن لا اعرف احد شخصيا ولا شفت حد
وانا مش من الناس الي عايزه المليون من الفوركس انا بس بحاول احقق ربح كويس منو على قد ما اقدر

Aker001
07-18-2012, 06:15
ليس طموحي ان اربح مليون دولار في هذا السوق يكفيني دخل شهري مناسب لكي اعيش منه
ولجميع العرب الذي يتشغلون بالفوريكس حظ موفق في المليون

waleed adel
07-19-2012, 16:03
الفوركس سوق متقلب كثيرا ممكن تربح صفقة و تخسر عدة صفقات يعني يجب
علينا التعلم والاجتهاد والصبر لتحقيق هدا المبلغ

ahmed
07-19-2012, 16:05
طيب واحنا هنقعد نتكلم على المليون بس ومش هنروح هناك
عايزين على الاقل نعمل رحله حتى لو فشلت مش مهم المهم اننا نخوض التجربه ونتعلم

spiderxp
07-19-2012, 16:30
طريق المليون اعتقد انه صعب نظرا لتقلبات السوق بشكل عام

ولكن لو كانت شركه متخصصة ليه لا يعني ممكن تحققه

زيزو
07-19-2012, 18:11
بالنسبالي مبتدئ
وحلمي اني اتعلم المجال ده واتقنه
وبعد كده نحدد الارباح

magic777
07-19-2012, 19:33
الفوركس سوق متقلب كثيرا ممكن تربح صفقة و تخسر عدة صفقات يعني يجب
علينا التعلم والاجتهاد والصبر لتحقيق هدا المبلغ

واعتقد علشان كده مينفعش معاه رحلات المليون حاليا لان السوق اصبح اكثر تقلبا وتذبذبا عن زمان
وبالكتير اوي لازم الواحد يحلل الزوج اكتر من مره علشان يطلع بفرصه صفقه جيده يكسب منها
لكن رحله مليون صعب اوي اوي

Noah
07-19-2012, 20:24
كم احلم ان اشترك فى رحلة الى المليون واتمنى ان يتم تحقيق مثل هذه الرحلات بالفعل لان كل الرحلات الى المليون يكون لها عائد مادى بكير واتمنى ان اتمكن فى يوم من تحقيق هذا المبلغ لانه يمثل بالنسبة لاى انسان الكثير

MrSniper
07-19-2012, 20:36
من الأفضل ان نكون منطقيين يا أخي
و لا نعيش في وهم لن نحققه
أول شيء لكي تصل الى المليون لازمك احترافيه و خبرة كبيره في هدا المجال
إضافة الى دلك رأس المال الكبييير و قد يصل الى 3000 دولار

siafarii
07-20-2012, 03:42
موضوع جيد لاكن هناك من يقول ان يبدا ب 100 دولار ويحولها الىل مليون يعني صعب فعل دلك

ويما اننا لم نسمع احد وصل للمليون ان شاء الله اكون انا :d

safiforex
07-20-2012, 03:53
من الأفضل ان نكون منطقيين يا أخي
و لا نعيش في وهم لن نحققه
أول شيء لكي تصل الى المليون لازمك احترافيه و خبرة كبيره في هدا المجال
إضافة الى دلك رأس المال الكبييير و قد يصل الى 3000 دولار
فعلا انه في الفوركس يجب ان نكون منطقيين في العمل و في كل شيئ فيه ، و لكن هذا لا يمنع ان نضع بين اعيننا هدف معين ، مش شرط ان يكون المليون ، المهعم ان نحاول ان نقنع انفسنا يان نحقق راتب شهري مثلا و يكون محترم

waleed adel
07-22-2012, 00:25
المليون ده حلم اي شخص دخل الى هدا المجال فكل شيء ممكن في الفوركس
يكفي فقط احترافه و معرفة كل اسراره و خباياه

ehab
07-22-2012, 17:47

اتفق عك الراى فى موضوع ان الى بيحلم بالمليون بيخسر وبيخسر كتير كمان لانة بيكون
بيخاطر وبيغامر بحيابة عشان يكبرة لكن برضو ده يتوقف على راس المال لو كن
كبير يغامر براحتة ويحقق ال هوا عاوزة

havic
07-22-2012, 17:54
انا ايضا لم اسمع بشخص وصل الملون
لكن رايت العديد من مشاريع المليون تنهار وتحقق خسائر فادحة

SlaiteR
07-22-2012, 17:59

اظن اني قد سمعت عن فريق اسمه فريق السلاحف

قد حقق المليون

mazouna991
07-22-2012, 20:04
سمعت بفريق السلاحق بعد جهد كبير حققو هدفهم
للكن المشكل انالشصيا اضع هدف لكسب العيش وتحقيق الاحلام الصعيرة
ام المليون يصعب الوصول اليه

safiforex
07-22-2012, 20:12
سمعت بفريق السلاحق بعد جهد كبير حققو هدفهم
للكن المشكل انالشصيا اضع هدف لكسب العيش وتحقيق الاحلام الصعيرة
ام المليون يصعب الوصول اليه
فعلا اخي الكريم ففريق السلاحف تمكنوا من الوصول الى المليون ، و لعل الاسم الذي اختاروه فيه معنى اكثر دلالة
فهم اختارو السلحفاة لانه بتمشي ببطء ، و هذا ما اعتمدوا عليه و هذا ما وثلهم الى المليون

apolo
07-22-2012, 20:26
لم يحصل لي الشرف بالسماع عن احد حقق هذا المبلغ

ربما خسر مثل هذا المبلغ لكن ربحه ممممم صعب شوي الا لو كان لك راسمال بعشرات الالاف من الدولارات

sunlight
07-22-2012, 20:28
اعتقد ان رحلات المليون كثيره جدا وقد رايتها فى العديد من المنتديات وانها مسمى فقط ولكن لم يصل احد لهذا المبلغ بل انها فكره عابره ولا يتم تحقيق منها الا المئات من الدولارات فقط ولكن ليس المليون

Single phase
07-22-2012, 20:39
وأنا زيك لا اعرف احدا وصل للمليون
ولا اعرف حد برضه وصل ل ربع مليون

بس مش بعيده يعني

pimo
07-22-2012, 20:59
انا لم اسمع عن احد وصل الي المليون ولكن مرة وقعة في منتدى اجنبي يهتم بالفوركس ورايت كشف حسابات لمتداولين يعرضونها في المنتدى وبارقام جد كبيرة حتي 500 الف دولار

imadm201
07-22-2012, 21:07
لحد الان لم نري اي احد و صل الي هذا المبلغ
لكن كما يقال القناعة كنز لا يفني

mannon
07-23-2012, 02:16
اظن اني قد سمعت عن فريق اسمه فريق السلاحف

قد حقق المليون

فعلا ياخى الكريم الفريق دة كان موجود فى منتدى المتادول العربى وانا شخصيا كنت متابعة بصفة مستمرة ولاسف لم ادخل معهم بحساب حقيقى لان الوضع اتسمر فترة طويلة والرحلة وصلت بعد سنتين

mohamed saad
07-23-2012, 02:23
اعتقد ان الوصول للمليون شيء صعب جدا يحتاج عمل جماعي وليس فرد بعينه ويحتاج ايضا لرأس مال معقول 10000 دولار مثلا حتى نستطيع المتاجرة بيهم

juba92
07-23-2012, 02:25
انا مسمعتش عن حد وصل للمليون
بس خليك مثابر وورا حلمك ومش شرط يكون المليون يعنى
خليك قنوع :)

msh3egy
07-23-2012, 02:33

madoxegy
07-23-2012, 02:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا معرفش حد وصل للمليون فى الفوركس بس فيه ناس بتكسب كويس من الفوركس

MixMax
07-23-2012, 03:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا اخي لا يوجد اي شيئ اسمه بعيد فمن يخشى صعود الجبال يعش ابد الدهر بين الحفر هادي هي القاعدة في هده الحياة يا اخي الكريم وعليه يجب عليك ان تجتهد لكي تصل الى مبتغاك يا اخي الكريم

goold
07-23-2012, 03:58
اشمعنه المليون يعنى
ينعى نسمع كتير رحله المليون
او معنا نحقق المليون طيب ليه مش ال100 الف
او المليار
اعتقد هذه العبارات بتكون لشد الانتباه مش اكثر
ولو هدفك المليون ان شاء الله توصله
عن نفسى لم اعرف احد معرفه شخصيه حقق المليون

safiforex
07-23-2012, 04:06
اشمعنه المليون يعنى
ينعى نسمع كتير رحله المليون
او معنا نحقق المليون طيب ليه مش ال100 الف
او المليار
اعتقد هذه العبارات بتكون لشد الانتباه مش اكثر
ولو هدفك المليون ان شاء الله توصله
عن نفسى لم اعرف احد معرفه شخصيه حقق المليون
فعلا اخي الكريم ايه هذه الموضة هذه الايام رحلات المليون و لما نيجي و نشوف الموضوع نجد الناس بتبتجيء ب 500 دولار
فكيف يمكنهم الوصول الى المليون بدون ما يشوفوا هلى ممكن ان يصلوا حتى 10000

Sakr
07-23-2012, 04:31
سمعت ان فى ناس نجحت جامد فى الفوركس وحققت مبالغ كبيرة جداً من الفوركس
لكن للأسف معرفش حد شخصياً حقق المليون من الفوركس
عشان كده ان شاء الله اكون انا الشخص ده :d

khaled zizo
07-23-2012, 17:22
الناس كتير بتتكلم عن المليون وهما مش بيوصولو للالف المهم ان الواحد يكون عنده طموح وانه يشتغل بطريقه علميه ويكون عنده دراسه قويه وراس مال وطبعا الراجل حقق كل ده واكيد فى يوم هنوصل لكده بس عايزين فريق محترم ان الوصول الى المليون هو ليس بالامر المستحيل ولكن الموضوع محتاج الى التخطيط الجيد واستخدامة طريقة تداول ناجحة ويحتاج كذلك الى اهم شئ وه الالتزام والذى بدونه لا نستطيع ان نحقق اى شئ ولما تم كسب ولو نص هذا المبلغ حقول بيبال للفوركس واشوف لي مجال ثاني بعيد عن الضغط العصبي

kanzsea
07-23-2012, 17:34
لا اعرف شخصيا احد وصول للمليون دولار ولكن سمعت عن اشخاص استطاعوا الوصول الية
اعتقد ان يكون لك هدف فى سوق الفوركس تستطيع الوصول الية شى جيد جدا

ehab
07-24-2012, 15:53
انا سمعت كتير اوي عن الرحلات دي من بداياتي في مجال الفوركس ولحد دلوقتي برده
وللأسف الرحلات دي بتكون منظمه في الاول وعاملين خطه عمله جيده والكل متحمس وبيشارك وبعد فتره بتسرب الملل
للمشاركين خاصه مع اول خساره تحصل
المجموعه الوحيده اللي وصلت للمليون هيا مجموعه السلاحف على ما اعتقد
ايوة مجموعه السلاحف هيا الى وصلت بس بعد مده اكتر من 3 سنوات يعنى لو واحد فكر
يعمل مليون لوحده اكيد هياخد وقت كبير جدا وعاوز عمل ومتابعه ومشقة كبيرة اوى

nrgslawi
07-24-2012, 16:08

نعم هذا هو دفي ايضا ان اربح مبلغ معقول كل شهر
فقط يجب ان يكون في حسابك مبلغ معقول زي 1000 دولار وممكن انك تربح 500 كل شهر

safiforex
07-24-2012, 16:10
ايوة مجموعه السلاحف هيا الى وصلت بس بعد مده اكتر من 3 سنوات يعنى لو واحد فكر
يعمل مليون لوحده اكيد هياخد وقت كبير جدا وعاوز عمل ومتابعه ومشقة كبيرة اوى
هو فعلا اخي الكريم ان فريق السلاحف وصلوا الى مبتغاهم في ظرف 3 سنين ، و لكن يجب ان نفكر جيدا في طريقة عملهم التي وصلتهم لهذا
فهم يعملون ببطئ ، و يعملون بحزم شديد و بارادة قوية و حيث اننا نتعلم هذا فاكيد سنصل مثلهم

king
07-24-2012, 16:15
انا لن اسمع اخى ولكن من الممكن الوصول الى هذا الهدف المليون ولكن يحتاج الى خطة عمل وينبغى الالتزام الكامل بهذه الخطه وغير قابله لائى خطاء وايضا الوصول الى ذالك الرقم يحتاج الى فريق عمل وليس فرد هكذا سوف يكون المليون ليس صعب الوصول اليه

waleed adel
07-24-2012, 22:04
الوصول الى المليون هو ليس بالامر المستحيل ولكن الموضوع محتاج
الى التخطيط الجيد واستخدامة طريقة تداول ناجحة

nemo emo
07-25-2012, 02:06
لا بصراحة معرفش بس قريت ان فى ناس بره وصلو للمليار مش المليون
يا ترى ممكن الاقى حد زى دول فى مصر

mena
07-26-2012, 07:33
مبلغ كبير وليس من لسهل على شخص ان يحققه ويحتاج الى شخص ذكى وراس مال كبير وخبره سنوات

hadeer hamdy
07-26-2012, 07:34
انا بردو مش بجرى ورا ربح كبير اوى مجرد دخل شهرى
متوسط منه واعتبره شغل مؤقت

dollyabdallah
07-26-2012, 07:41

giga
07-26-2012, 08:00
انا اسمع ان هناك من عدا المليون ولكن لا اعرفهم وان شاء الله
ربنا يكرمنا ونقدر نحقق اي ربح يامن لنا مستقبلنا

محمد يسرى
07-26-2012, 10:31
كل عام وانتم بخير
كلنا اكيد سمعنا عن ناس كسبت الملايين
وانا برضه سمعت كدة
ولكن الحقيقة فين
الله اعلم

2x1
07-26-2012, 10:35
اعتقد انني سوف احققة يوما ما لانني عندي الاصرار علي النجاح واتمني ان اصل لشئ مرض لنجاحي بفضل لاالله وعونة

uventene
07-26-2012, 11:33
لم اري اوسمع عن احد وصل للمليون بس ده مش مستحيل بالارده والاحترافيه ممكن توصل للي انتا عايزه

y4x
07-26-2012, 12:37
المليون فى عالم الفوركس مش كتير

اوى للدرجة اللى الكل بيقول عنه

ممكن ياتى مع مرور الوقت

والاجتهاد والصبر

4x1
07-26-2012, 12:47
كلنا هنا مبتدئين حتى الي عنده سنة او سنتين في التداول وانا شايف ان الاحلام الكبيرة الي بالشكل ده عائق مش محفز الافضل والاجدى ان يضع المبتدئ نصب عينيه اهدافا معقولة وسهلة التحقيق ولما ربنا يكرمك وتجتهد اكثر وتاخذ خبرة وتجربة ابق احلم اكبر شوية وهكذا

ahmed
07-26-2012, 12:50
المليون فى عالم الفوركس مش كتير

اوى للدرجة اللى الكل بيقول عنه

ممكن ياتى مع مرور الوقت

والاجتهاد والصبر

طبعا صغر او كبر المليون ممكن نقدر نعرفه من راس مال البدايه
يعنى البدايه من 100.000 اكيد هتبقى سهله
غير لما نبداء من 1000 فالبدايه هى عامل اساسى للصعوبه او السهوله

Aker001
07-26-2012, 12:53
انا اضع هدف لكسب العيش
وتحقيق الاحلام الصعيرة
ام المليون فلن أفكر فيه الان لاني مشغول
و ده لازم ينتظر اخلص شغل
بعدين قد يمكن ان افكر في تحقيق نصفه كبداية للملايين
:beach:

Mohamed90
07-26-2012, 12:57
السلام عليكم اخي الرحلة المليون ليست مستحيلة و لكن صعبة جدا
خصوصا لو بدأت مبلغ صغير مابين 100 و 1000 تبقى المهمة صعبة و تحتاج للوقت
و جهد و نجاح باهر

ahmadsalaymeh
07-26-2012, 13:00
طبعا سمعت عن احد الاشخاص الذين ربحوا الملايين
وهو مصطفى بلخياط من المغرب الذي استطاع مضاعفة راس ماله مئات الاضعاف

elking
07-26-2012, 13:11
انا عارف طريقة بلخياط بس بصراحة مش عارف بيعتمد عليها ازاى او بيشتغل بمؤشراته ازاى

magic777
07-27-2012, 01:33
طبعا سمعت عن احد الاشخاص الذين ربحوا الملايين
وهو مصطفى بلخياط من المغرب الذي استطاع مضاعفة راس ماله مئات الاضعاف

بس زي ما انت شايف كده دول يتعدوا على الاصابع الواحده وكل فتره طويله ممكن يظهر واحد كده او اتنين
ولكن حاليا في الفتره الي احنا فيها دي مافيش حد ظهر من الناجحيين دول ليه ؟

realyone
07-27-2012, 16:25
ان شاءالله بيطلع واحد عضو بالمنتدى وبيعمل رحلة الى المليون,بصراحه رحلة المليون ليس مستحيلا ولايحتاج الى تحقيق نقاط كثيره في الصفقة,انما يحتاج الى ضمان حتى 30نقطة باليوم

mohaned
07-27-2012, 16:27
اكيد فى ناس كتير حققت المليون
بس انا مش واحد منهم
ومعرفش حد منهم
ربنا يرزقنا ويباركلنا فى رزقنا

safiforex
07-27-2012, 16:56
ان شاءالله بيطلع واحد عضو بالمنتدى وبيعمل رحلة الى المليون,بصراحه رحلة المليون ليس مستحيلا ولايحتاج الى تحقيق نقاط كثيره في الصفقة,انما يحتاج الى ضمان حتى 30نقطة باليوم
ان شاء الله اخي الكريم تكون رحلة مثل هاته في الايام المقبلة
و نتمنى ان تكون رحلة موفقة و ميسرة للوصول الى المليون ، و لما لا

mohamed eldamnhorey
07-27-2012, 17:27
بس انا مش واحد منهم
ومعرفش حد منهم
بس مفيش كتيرررر حققو الملايين من العرب

ناس معدوده

لكن الاجانب عندهم عباقره حققو ملايين الدولارات

morx123
07-27-2012, 17:33
انا لم اسمع او ارى اي فرق تحقق هذا المبلغ
الكلام كله اشاعات
لم ارى نتائج حقيقية

saad
07-27-2012, 17:34
السلام عليكم

sharkawy
07-27-2012, 17:37
نعم يا اخي هناك من حققوا الملليون ولكن بعد تعب وضغط عصبي شديد

ربنا يوفقنا جميعا ونوصل حتي ولو نصف المليون

saad
07-27-2012, 17:52
السلام عليكم

HARRY POTTEER
07-27-2012, 18:04
السلام عليكم

ده صعب التحقيق و لكن لرؤوس الاموال الضخمة متل هد ه المراة
فلا اعتقد انه صعب عليها الوصول لهدا المبلغ

khaledforex
07-27-2012, 18:07
بصراحة انا لم اعرف سوى اثنين فقط استطاعوا ان يحققوا المليون
فريق السلاحف اصروا ان يبدأوا رحلتهم الى المليون باستخدام استراتيجية الترند المكسور
وسنبل شحاتة مرزوق

AMANI
07-27-2012, 18:08

لا ما عنديش معلومات بصراحه

saad
07-27-2012, 18:25
السلام عليكم

i2am
07-27-2012, 18:33
شخصيا لم أسمع بأحد وصل لحتى 100 دولار
ربما لأن كل من أعرفهم مبتدئون ولا يغامرون كثيرا

Mr Abdo
07-27-2012, 18:42
اكيد اخي الكريم هناك من وصلها وتعداها
لان طريق الف ميل تبداء بخطوة
والاصرار والعزيةمة تصل بها الى ابعد الحدود
واكيد في عالم الارقام لاشيئ مستحيل

Ahmed Ghanem
07-27-2012, 19:44
الى الان بصراحة لم ارى احداً وصل الى المليون
انا عن نفسى لو وصلت للمليون محدش هيشوفنى هنا تانى :p

master_egypt
07-27-2012, 23:43
بس انا مش واحد منهم
ومعرفش حد منهم

ولا انا اعرف حد منهم
بس اتمنى اكون واحد منهم ياااااااااارب

asmoshaa2012
07-28-2012, 01:41
لم اعرف شخص حقق هذا المبلغ من الفوركس ولا اعتقد ان شخص بمفرده يستطيع ان يحقق ذلك المبلغ لوكن مع مجموعة اعتقد ان ذلك سيكون اكثر واقعية
ورغم ذلك انا لا اعتقد ان هذا المبلغ يمكن تحقيقه الا بطرق معينة نظريات لا يعلمها الكثير

apolo
07-28-2012, 02:01
شخصيا لم أسمع بأحد وصل لحتى 100 دولار
ربما لأن كل من أعرفهم مبتدئون ولا يغامرون كثيرا

هههه أنت محق كل من تعرفهم مبتدأون صغار وهناك من يحقق دخل شهري ثابت ب500 دولار

براس مال قيمته 1000 دولار ..

zizo_a_86
07-28-2012, 02:01
اسمع عن شخص مصرى وصل بالفعل الى المليون واتمنى ان اكون مثله فى يوم من الايام ليس من اجل المال فقط لكن اتمنى ان اكتسب ذكائه وتفكيره فى هذا المجال

AMANI
07-28-2012, 02:03

على حد علمى ان هناك ناس كثير اجانب و عرب وصلو الى ما هو اكثر من مليون
مصطفى بالخياط
اشرف العايدى

soufianeinou
07-28-2012, 02:05
حلم المليون يراود الكثيرين ولكن أنا أيضا لم أرى أو أسمع بأحد حققه
حتى الآن لما دخلت لهذا الموضوع وقرأت عن فريق السلاحف هذا، شيء رائع فعلا

mido95
07-28-2012, 02:22
هناك يا اخى الكثير من المتاجرين الناجحين و الذين وصلوا لحلم المليون
لكن انا لا اعلم اسماء تجار و لا اعلم حد بشخصة وصل الى المليون الا مصطفى بالخياط و دة مغربى مشهور جدا و نجاحة كان كبير جدا

osama shaban
07-28-2012, 02:23
هناك يا اخى الكثير من المتاجرين الناجحين و الذين وصلوا لحلم المليون
لكن انا لا اعلم اسماء تجار و لا اعلم حد بشخصة وصل الى المليون الا مصطفى بالخياط و دة مغربى مشهور جدا و نجاحة كان كبير جدا

فعلا هناك اشخاص استطعوا تحقيق ملايين من التداول في سوق الفوركس واشهرهم هو مصطفي بالخياط
السوق يحتاج الي قواعد اساسيه ومن ثم يتحقق الربح مع الوقت
اتمني وصول العرب الي اعلي المستويات

elkorashe
07-28-2012, 02:24
والله انا حتى الان لم اسمع عن شخص وصل لهذا الحلم بس اكيد فى حد حقق الموضوع ده بس مش شخص هو اكيد فريق متكاتف هدفهم واحد كلهم واستراتيجية قوية جدا

safiforex
07-28-2012, 04:55
لم اعرف شخص حقق هذا المبلغ من الفوركس ولا اعتقد ان شخص بمفرده يستطيع ان يحقق ذلك المبلغ لوكن مع مجموعة اعتقد ان ذلك سيكون اكثر واقعية
ورغم ذلك انا لا اعتقد ان هذا المبلغ يمكن تحقيقه الا بطرق معينة نظريات لا يعلمها الكثير
كل شيء ممكن اخي الكريم في عالم الفوركس ،
فالذي يحول 100 دولار الى 200 / يمكنه ان يحول 10000 الى المليون و اكثر
ان كان لدى الواحد طريقة عمل بذكاء فاظن هذا ممكن للغاية

alaoui11
07-28-2012, 05:05
في أجانب حققو ملاييين الدولارات لكن لهم رؤية إقتصادية و يعرفوم تقلبات الأسعار و التراكم
ببساطة يعرفون اللعبة الإقتصادية جيدا مع الخبرة أيضا

zeina
07-30-2012, 03:06
سمعت كثير جدا عن رحلات المليون ولكنى حتى الان لم ارى شخص على ارض الواقع قام بالوصول الى المليون عن طريق هذة الرحلات ... اعتقد انة لا يوجد شئ مستحيل فى الفوركس ولكنى لم ارى شخص بنفسى قد يكون موجود

bbcegypt2012
07-30-2012, 03:12
نعم هذا صحيح و عير مستحيل و لا يوجد شئ اسمه و هم بل هناك عمل و طموح الذى يولد الطاقة و الفكر للوصول إلى المليون دولار

madoxegy
07-30-2012, 03:13
انا عن نفسي ليس طموحي ان اربح مليون دولار في هذا السوق يكفيني دخل شهري مناسب لكي اعيش منه,انا براي من يحلم بالمليون في الفوركس
فاكيد انه بيخسر لانه بيضطر انا يخاطر او يغامر لكي يصل الى هدفه المليوني