PDA

View Full Version : للذين لا يملكون راس مال

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

vamoscapitos
06-04-2012, 03:18
هل تعتد على البونص كراس مال

ام انك تستعمل البونص كمساعدة زائدة

hardjob
06-04-2012, 03:22
السلام عليكم
هناك العديد من يستعملون البونص للمتاجرة
ويستعملونه كرأس مال
فلا فرق بينه و بين المال المداع
فقط ان البونص يبقى في الحساب دائما
وان المال المداع يمكن ان تسجبه كيف ما ادعته
هدا هو الفرق
لدا فالبونص اصبح افضل بكتير للمتاجرة

maklad94
06-04-2012, 03:25
اعتقد ان البونص افضل حتى من المال الحقيقى لأنه لافرق بينهم الا انه ذلك جاء بمجهود قليل انما المال الحقيقى جاء بتعب وسهر ليالى بل واحيانا بعض الناس يودعون اموال مرتباتهم كاملة فى ذلك السوق ا.لمغرى الذى قد يسحب كل مالك

wolfkamikaz
06-04-2012, 03:28
نعم انه وسيلة جيدة لعمل راس مال لكن لا نستطيع ان نعتمد عليه كليا
يجب جعله كداعم للتجارة و هذا افضل

hardjob
06-04-2012, 03:36

ممكن من فضلك ان تفسر لنا لمادا لا نعتمد عليه كليا
فلا فرق بينهم
على العكس البونص يكون افضل
ادا جمعت مالا يمكن سحب الارباح فقط اما البونص فيبقى على حسابك كرأس مال تابت للتاجر به و هدا جد ممتاز
لو في تدخل او تعقيب انا معك

forexBOSS
06-04-2012, 04:09
كنت بعتمد على راس مالى قبل ان اعرف البونص لكن الان اعتمد على البونص فقط لانه عندما كنت اعتمد على راس مالى
كنت اشعر بخوف شديد لخسارته اما الان انا ااجر و انا مستريح البال و هذا شىء رائع

kingman
06-04-2012, 04:11
هو فيه نوعين من البونص بونص بدون ايداع وبونص على الايداع
بخصوص البونص على الأيداع مش بهتم بيه كثيرا وبهتم بمتاجرتى وبس لان عموما هذه البونصات بتكون لها شروط كى تسحبها وبتبقى لزيادة المرجن فى اغلب الأحيان ومش بشوفها ليه فايدة بالنسبة ليا
اما البونص بدون ايداع بعتبره وسيلة جيدة للمخاطرة مثلا اوان اجرب شركة جديدة وايضا فرصة جيدة ان الواحد يكون راس مال منه والبونص بدون ايداع ممتاز جدا للمبتدائين او قليلين الخبرة حتى لايودعوا من مالهم فى بداية مشوارهم وربنا يوفق الجميع

Mohamed90
06-04-2012, 10:57
السلام عليكم اخي لا يوجد اختلاف بين البونص عن المال المدفوع الا في حالة واحدة و هي يمكنك سحب اموال المدفوعة عكس البونص فهو يستعمل كراس المال و لايمكنك سحبه و انا افضل البونص كراس المال وهذه فرصة للمتاجرة

mohamed eldamnhorey
06-04-2012, 12:48
السلام عليكم اخي لا يوجد اختلاف بين البونص عن المال المدفوع الا في حالة واحدة و هي يمكنك سحب اموال المدفوعة عكس البونص فهو يستعمل كراس المال و لايمكنك سحبه و انا افضل البونص كراس المال وهذه فرصة للمتاجرة

فعلاً دى فرصه جيده لامتلاك رأس مال للمتاجره

مجهود بسيط فى المنتدى وهتلاقى اخر الشهر

مبلغ كويس فى حساب التداول الخاص بك

افضل ما تضع اموال من مالك الخاص

وحتى لوخسرت البونص ما تزعل عليه

عكس ما تخسر من مالك الخاص

ahmed
06-04-2012, 13:19
بالفعل البونص راس مال تتاجر بيه
واعتبر افضل صراحه من راس المال المودع لسبب صغير
النفسيه فى خسارة راس المال المودع صعبه
اما راس المال المكتسب عن طريق البونص لن يغضبك كثير لانه بالفعل فائض عن حاجتك

remo
06-04-2012, 13:27
انا اعرف بعض الاصدقاء الذين تعاملوا مع البونص على انة راس مال وربحوا الكثير منة واعرف ناس خسروا البونص فى سبيل تعلم استراتيجيات معينة لمن الاغلب لايعتمدون على البونص كا مبلغ اساسى

ma90do
06-04-2012, 13:28
اها طبعا البونص رائس مال جيد جدا حسب قد ايه وحسب الشركه كمان الي بتتعامل وبتديك بونص زي هنا في المنتدي كويس جدا شركه مضمونه وسمعتها محترمه

realyone
06-04-2012, 13:33
في فرق بين راس مال بونص وبين راس مالك انت تدفعه من جيبك,الفرق بينهم نفسيا,راس مال من البونص لاتخاف عليه ولا تنقهر عليه اذا خسرته,اما راس مال المدفوع من تعبك ,فأكيد تخاف عليه ان تخسره واذا خسرته لاسمح الله بتتحسر عليه وبتنقهر عليه

ramid
06-04-2012, 14:11
البونص افضل في نظري لانه اصلا لايوثر على معيشك اليومي حتى لو خسرت صفقاتك في الفوركس
عكس المال الخاص الذي ربما سيؤثر على حياتك الخاصة او ربما حتى اسرتك فى حال ان اودعته لدى شركة للوساطة
فخسرته لاقدر الله

compaq0
06-04-2012, 16:37
فى الحقيقه لقد اودعت كثيرا من راس المال و اخسرته كله و لم اكن اعلم الكثير عن علم الشموع و التحليل الفنى لذلك ساعتمد على البونص الى ان انتهى من التعليم و ابدا بالايداع مره اخرى

mando
06-04-2012, 17:33
البونص ممكن اشتغل عليها كا راس مال لو كان البونص مبلغ كويس يتح لى انه اتاجر لكن البونص بحد ذته مشكلة
خصوصا معظم الشركات بتعمل شروط تعجيزية عشان تسحب البونص لكن انا افضل يكون راس مالك هو مالك الحقيقى بحيث انه تسحب فى اى وقت بدون قيود لكن برضو مافى مانع انه تشتغل بحساب البونص

mosghaly
06-04-2012, 17:41
انا بعتمد علي البونص بشكل اساسي في التجارة كرأس مال ودة في الوقت الحالي لحد ما اشعر انني بالفعل استطيع ان اربح المزيد من الاموال التي تجعلني اتاجر بمالي الخاص و بمبالغ اكبر وهذا هو الغرض الاساسي من البونص

kingman
06-04-2012, 17:57
في فرق بين راس مال بونص وبين راس مالك انت تدفعه من جيبك,الفرق بينهم نفسيا,راس مال من البونص لاتخاف عليه ولا تنقهر عليه اذا خسرته,اما راس مال المدفوع من تعبك ,فأكيد تخاف عليه ان تخسره واذا خسرته لاسمح الله بتتحسر عليه وبتنقهر عليه
والبونص كثيرا منا يستخدمه للمخاطرة العالية دون ادارة راس مال ملا فى تحقيق ارباح كبيرة كمنه معتمدا على انه ليس اموال دافعة من ماله الخاص ويمكن ده بيكون من اكبر الأسباب لتعرضنا للخسارة البونص سريعا وفيه بالفعل متاجرين يتعاملوا مع تعامل جيد بادارة راس مال جيدة ومع الوقت بيقدروا يحققوا منه ربح جيد

mohamed eldamnhorey
06-04-2012, 17:59
انا بعتمد علي البونص بشكل اساسي في التجارة كرأس مال ودة في الوقت الحالي لحد ما اشعر انني بالفعل استطيع ان اربح المزيد من الاموال التي تجعلني اتاجر بمالي الخاص و بمبالغ اكبر وهذا هو الغرض الاساسي من البونص

وممكن كمان تكبر البونص اكتر واكتر ويبقا زى مالك الحقيقى

وتحافظ عليه

بدل ما تدفع فلوس من مالك الخاص

فرصه ذهبيه والله اننا نعمل حاجات كتيرررر حلوه فى حياتنا

بس فين النشاط والعمل الجاد

2x1
06-05-2012, 12:44
بالتاكيد البونص راس مال جيد ويعتمد علية وبالنسبة لي هو افضل من راس مال يمكن سحبة لانك
اذا خسرت البونص لا يؤثر بنفس الشكل اذا خسرت راس مال تم ايداعة من قبلك لا قدر الله

mohamed eldamnhorey
06-05-2012, 12:54
اخى الكريم
تعامل مع البونص انه اخر مبلغ معاك فى حياتك

او انك فى الصحراء ومفيش الا الفلوس دى معاك

ولوخلصت هتموت او مش هتلاقى ترجع تانى

تأكد انك هتقدر تعمل من البونص ده شئ كويس ومبلغ محترم لومشيت بهذا المبدأ

magic777
06-05-2012, 17:05
انا عن نفسي كنت بعمل براس مال من جيبي زمان في البدايه وبعد المرجنه والخساره الكبيره وتضيع راس مال جيد للأسف كان ممكن
ابدأ بيه الان لو ماكنتش اتسرعت في البدايه واعتمدت على الديمو
لكن الان شايقه ان البونص هو انسب حل لكي يكون لي راس مال جيد مره اخرى

The Mester X
06-05-2012, 17:14
ايوه اخي طبعا يوجد فرق كبير بين البونص و الاداع و انا احب البونص و كلنا نحب البونص من هذا لراح يترك البونص و يدفع مين جيبو
وهو يتاجر اصلا لكي يدخل المال لي جيبو وليس لاستخراجها هههه وطبعا البونص فرصة كويسة للمتاجرة وبدون خسارة سنت من اموالك الخاصة
وهي فرصة للناس الذي لايملكون اصلا مال للاداع تحياتي

Texxon
06-06-2012, 07:46
اذا تحصلت على بونص جيد 100 او 200 دولار مثلا أو أكثر فيمكنك المتاجرة به وأعتقد سيكون هذا يمثابة أختبار حقيقي لك للتأكد من معرفة متاجرتك على الحقيقي، فإذا كانت النتيجة ايجابية يمكنك بعدها ايداع 1000 او 2000 والمتاجرة عليهم

magic777
06-08-2012, 02:28
اخى الكريم

كويس اوي انك تفكر التفكير ده
ده في حد ذاته هيخليك حريص اوي في متاجرتك وفي اختيار صفقاتك
وخاصه انك برده مأخدتش البونص ده من فراغ بل تعبت فيه لحد لما كونته
فتعبك ده لازم ميضيعش هدر بأذن الله

ramid
06-08-2012, 02:43
المتاجرة بالبونص أفضل خصوصا للمبتدئين الذين لايملكون رأس مال ولا طريقة ادارة رأس المال
اما في مرحلة موالية يمكن المتاجرة بالمال الخاص بعد ان يكون المبتدأ قد تمكن من استراتيجيات واساليب التداول الناجحة

gemmy
06-08-2012, 02:46
البونص من افضل الاموال التى تتاجر بها و بها تستطيع ان تبنى راس مال جديد
و من مزايا البونص انه بيخف عليك الضغط شوية و انت شغال و بيخف برضو الضغط العصبى اللى بيبقى على الواحد اثناء المتاجرة
بالنسبالى انا اعتمد على البونص بدرجة عالية

azerty
06-08-2012, 02:50
لازم اعتبار البونص فرصة لايمكن ان تاتي مرة ثانية

حتى يمكن المحافضة علية و العمل على تنمية الارباح الاتية منه
لدلك حاول ان تجبر نفسك على اعتباره رأس مالك الوحيد و الاوحد
بالتوفيق للجميع في تنمية راس ماله

jans
06-08-2012, 03:14
البونص ممكن الشخص يستفيد منه ويجعله رأس مال قوي
و يقوم بعمليات متاجره بالحجم الكبير
و ممكن كمان يفيد الاشخاص المستجدين في هذا المجال و يحقق لهم ربح و يكون باب رزق و يقوم بعمل ايداع اذا وجد نفسه
وصل لمستوى يستطيع الاعتماد على نفسه

HAFMAR
06-08-2012, 12:28
السلام عليكم جميعا
في اول تجربتي مع الفوركس بدات المتاجرة بحساب ديمو و عندما اكتسبت الخبرة الكافية فتحت حساب حقيقي و شحنت حسابي بمالي الخاص و لكن بعد ان تعرفت على هذا الفوروم قررت ان لا اتاجر الا بالبونص فان لم اربح لن اخسر شيءا من مالي الخاص

vadas
06-08-2012, 12:41
السلام عليكم
أنا لما دخلت الفوركس كنت بعتمد على البونص و حت الأن أنا أعتمد على البونص و بشوف أنه لمادا بنخاطر بأموالنا الخاصة بما أنا هناك بونص حتى لو خسرنا لا نخسر من الأموال الخاصة و يمكن استعمالها في مشاريع أخرى مضمونة ليسة كالفوركس

The Mester X
06-08-2012, 16:12
السلام عليكم جميعا
في اول تجربتي مع الفوركس بدات المتاجرة بحساب ديمو و عندما اكتسبت الخبرة الكافية فتحت حساب حقيقي و شحنت حسابي بمالي الخاص و لكن بعد ان تعرفت على هذا الفوروم قررت ان لا اتاجر الا بالبونص فان لم اربح لن اخسر شيءا من مالي الخاص

ايوه لا احد فينا يحب يخسر اموال في اداع الكل يعتمد على البونص في كسب الكثير من الاموال للمتاجرة بها و هذه فرصة ممتازة للتدوال بدون خسارة اي شئ من جيبك و اعتماد على البونص لو خسرته لن تندم عليه لانه يمكن جمع بونص الشهر المقبل

sandapa
06-08-2012, 17:18
انا استخدمه للمتاجرة فقط
لكن هناك من يستخدمه كراسمال كل وطبيعته

fafa280384
06-08-2012, 17:44
استعمل بونص كرأس مال حقيقي وتداول بيه وغالب احقق نتائج افضل من
المدفوع

magic777
06-08-2012, 23:23
السلام عليكم
أنا لما دخلت الفوركس كنت بعتمد على البونص و حت الأن أنا أعتمد على البونص و بشوف أنه لمادا بنخاطر بأموالنا الخاصة بما أنا هناك بونص حتى لو خسرنا لا نخسر من الأموال الخاصة و يمكن استعمالها في مشاريع أخرى مضمونة ليسة كالفوركس
هو المفروض ان الاغلبيه تعمل كده لكن فيه ناس مش عندها صبر على تكوين راس مال جيد من البونصات وعايزين
يشتغلوا بسرعه علشان يربحوا ويكسبوا وقت وفي الاخر بيخسروا الفلوس والوقت للأسف
وزي اللي بيقول اللي بيجي بسرعه بيروح بسرعه

kingman
06-09-2012, 00:56
هو المفروض ان الاغلبيه تعمل كده لكن فيه ناس مش عندها صبر على تكوين راس مال جيد من البونصات وعايزين
يشتغلوا بسرعه علشان يربحوا ويكسبوا وقت وفي الاخر بيخسروا الفلوس والوقت للأسف
وزي اللي بيقول اللي بيجي بسرعه بيروح بسرعه

وانا فى رايى اللى مش هيقدر يتاجر على مبلغ صغير ويبقى عند الصبر والمثابرة على تنمية والنجاح فى التداول على هذا الحساب الصغير سواء كان بونص او ايداع بمبلغ صغير فهو لن يستطيع ان ينجح ايضا على الحساب الكبير فتداول المتاجرة واحدة لكن المهم ان المتاجر يمتلك وسائل وادوات النجاح على اى حساب كان

M Sabry M Elbakrawy
06-09-2012, 01:02
انااا افضل البونص لاني مازلت اتعلم ولم اجد الطريقة المناسبة التي احقق بها ارباح ثابتة
لذلك يعتبر لي افضل من ايداع الاموال حتي لا احزن عليه عند الخسارة :d

Noah
06-09-2012, 02:22
الذين لا يملكون راس مال كبير يمكنهم ان يحققوا نسبة نجاح من هذا السوق عن طريق الاعتماد على المشاركة فى مثل هذه المنتديات وسوف يحصلون على بونص كبير يمكنهم فى هذا الوقت ان يتاجروا عن طريق هذا البونص ويحققوا نسبة ارباحخ كبيرة وفى وقت قصير

zahran
06-09-2012, 21:40
بصراحه انا شايف ان البونص دا موضوع كويس جدا |. عشان يشجع الناس اللى خايفه تودع فلوس لتخسرها . يشجعهم ان هما يدخلوا السوق ويتعلمو الفوركس . ولو خسروا يدوروا على مسابقه تانيه او بوص تانى ويشتغلوا من جديد وتبقى الفرصه متاحه قدامهم . واانا بصراحه شايف ان البونص اللى المنتدى هنا عامله بدعم من انستا جامد جدا بصراحه ويمكن استغلاله استغلال كويس

kingman
06-09-2012, 22:51
بصراحه انا شايف ان البونص دا موضوع كويس جدا |. عشان يشجع الناس اللى خايفه تودع فلوس لتخسرها . يشجعهم ان هما يدخلوا السوق ويتعلمو الفوركس . ولو خسروا يدوروا على مسابقه تانيه او بوص تانى ويشتغلوا من جديد وتبقى الفرصه متاحه قدامهم . واانا بصراحه شايف ان البونص اللى المنتدى هنا عامله بدعم من انستا جامد جدا بصراحه ويمكن استغلاله استغلال كويس

بالتاكيد المنتديات بتبقى فرصة مناسبة لمن لايمتلكون روؤس اموال او لايريدون الأيداع من اموالهم الخاصة فتكون بونصات المنتديات او حتى المسابقات بتكون فرصة جيدة لتكوين راس مال جيدة وفيه تجارب ناجحة حققت رؤس اموالها من خلال المنتديات وحققوا بفضل الله النجاح من خلال هذه المنتديات وانستا من المنتديات الجيدة التى توفر هذه الخدمة لعملائها

21cent
06-09-2012, 23:10

انا عن نفسى احتاج لراس مال لاشترك فى شركة انستا فليس لدى حساب لديها
ولذلك اجتهد للحصول على اى راس مال لكى اجرب واتداول مع شركة انستا
واحتاج الى 50 دولار فقط لاغير كى ابتدا وان شاء الله احققهم الشهر ده

Rami
06-10-2012, 10:11
انا شايف اغلبكم يفضل البونص بدون ايداع , بس يا اخوان لم لانفكر بجدية ان نستغل هذا البونص من منتدان المحترم لتكبيره واخد الامور بكل جدية , لان دى فعلا فرصة للذى لا يملك راس مال , بعكس الذين يقولون اننى لا ازعل على راس المال الى من البونص , لكن ازعل على خسارة مالى الخاص , لماذاااااا هذا المنطق ؟؟؟؟! اليس كله مال للتجارة والكسب .,

Rami
06-10-2012, 10:14
نسيت ان اقول ان المال الذى تاخذه كبونص من منتدانا المحترم عليك ان تزعل لو لا سمح اللله خسرته , , لانه مال اتى من بعد جهد وهو مشاركتك فى المتدى طوال شهر كامل بفاعلية
وهذا الشى ياخد وقت وجهد كما تعلمون اذن على الجميع الحرص عل ى البونص الذى اخه من منتدان المحترم بل ويحاول ينميه ويستفيد منه دون مخاطرة وتهور

hppt
06-10-2012, 11:25
لا انا الحقيقة بستعمل بونص الردود كراس مال علشان مفيش حل تاني
وبعدين الناس اللي معهاش راس مال بدور علي نوعين من البونص البونص اللي من الردود والبونص الويلكم

Mohamed90
06-10-2012, 12:10
السلام عليكم طبعا اخي الكثير من يعتمد على هذا البونض و هو فرصة جيدة يجب استغلالها
و يمكن ماتعتمد على البونص و اعتباره فقط رصيد اضافي اذا كنت تملك راس مال كبير من البونص

mohamed eldamnhorey
06-10-2012, 12:25
لا انا الحقيقة بستعمل بونص الردود كراس مال علشان مفيش حل تاني
وبعدين الناس اللي معهاش راس مال بدور علي نوعين من البونص البونص اللي من الردود والبونص الويلكم

والله ياغالى عادى مفيش مشكله انك تكون رأس مالك من البونص ده

شئ ممتاز وانا اعلم جيداً انه شاق ومتعب

بس مفيش مصارى بتيجى بالسهل
لازم كل شئ بالتعب والمجهود

tervarto
06-10-2012, 13:04
البونص شئ جميل جدا للمتاجرة بحساب حقيقى , و يظهر العامل النفسى فى المتاجرة بحساب حقيقى , فهذا يعلمنا الكثير و الكثير عن التحكم بالعامل النفسى , و كيفية موازنة الأمور بينها بعضها ببعض ,

IFX_W
06-10-2012, 14:08
أعتقد أن أهم شيء في الانضمام إلى هذا النوع من المنتديات، هو تعلم النقد الاجنبى وتحسين تجارتك
!حول المكافأة، أجدها محفزة جدا للمشاركة وتعلم تداول العملات الأجنبية! بالنسبة لي، هدفي هو استخدامها كمورد ثاني للتجارة

عزبز 18
06-10-2012, 14:14
بالنسبة الي انا استعمل البونص الممنوح من طرف شركة الوساطة انستافوركس كراس مال اتاجر به
والحمد لله حققت ارباح كبيرة استطيع المتاجرة بها لزيادة راس المال

konine
06-10-2012, 16:01
بصراح أنا أصبحت أفضل بنوص و أعتبره متله متل مال مودع
لأنه في أي حال من أحوال يدر علينا ببعض مال و لا فرق بينه وبين مودع
الله كريم

The Mester X
06-10-2012, 16:18
بالنسبة الي انا استعمل البونص الممنوح من طرف شركة الوساطة انستافوركس كراس مال اتاجر به والحمد لله حققت ارباح كبيرة استطيع المتاجرة بها لزيادة راس المالالحمد لله اخي و انا ايضا اكمح للتحقيق مدخول لا باس به من البونص و انا اعتمد عليه و لا افضل الاداع خوفا من خسارتها اما البونص فلا يهمك فهو فقط مدخول اضافي للتداول و يمكنك جمعه

magic777
06-10-2012, 16:34
والله ياغالى عادى مفيش مشكله انك تكون رأس مالك من البونص ده

شئ ممتاز وانا اعلم جيداً انه شاق ومتعب

بس مفيش مصارى بتيجى بالسهل
لازم كل شئ بالتعب والمجهود
وعلشان احنا بنتعب في الحصول على البونص ده لازم منضيعوهوش بسهوله كده
ونتهور في فتح صفقات بلوتات عاليه على اعتبار ان دي مش فلوس اودعناها
انا بستغرب فعلا من طريقه التفكير دي
لانك هنا مأخدتش البونص برده كده بالساهل بل برده بتعب وسهر واعتكاف قدام الجهاز
زيه زي اي مجال اخر وعمل اخر بتاخد عليها مرتب

kingman
06-10-2012, 17:01
انا عن نفسى احتاج لراس مال لاشترك فى شركة انستا فليس لدى حساب لديها
ولذلك اجتهد للحصول على اى راس مال لكى اجرب واتداول مع شركة انستا
واحتاج الى 50 دولار فقط لاغير كى ابتدا وان شاء الله احققهم الشهر ده
ربنا يوفقك وتحصل عليهم وباذن الله تحصل عليهم بسهولة فببعض المجهود البسيط تستطيع ان تحصل على اكثر من كده فى المنتدى من خلال عمل ردود فعالة بمعدل يومى وان شاء الله يكون المنتدى فرصة جيدة لجميع ان يستفيد منها كى يحصل على راس مال يبدأ بيه متجارته فدائما مشوار الألف ميل بيبدا بخطوة وربنا يوفق الجميع بفضله

ana1990
06-10-2012, 17:36
بصراحه انا افضل المال المداع مع البونص فبهذا تحدد مكاسبك مع المال الاساسي للمتاجره بس حقيقي البونص فكره هائله لانه بيشجع كل اللي مش معاه راس مال او اللي معاه راس مال قليل انه يبتدي بس كنت عايز اسال لو حد يعرف عن الشركات اللي بتدي بونص كبير بدون ايداع فضل ام بونص الردود في المنتديات اضمن

AhmedMagnifico
06-11-2012, 16:17
بصراحة البونص له فائدة كبيرة جدا
وهى انه يجعل المبتدا يمتلك راس مال جيد من لا شئ
كما انك ان خسرت البونص فلن تندم عليه بخلاف خسارتك لراس المال الخاص بك !

mohamed eldamnhorey
06-11-2012, 17:29
بصراحة البونص له فائدة كبيرة جدا
وهى انه يجعل المبتدا يمتلك راس مال جيد من لا شئ
كما انك ان خسرت البونص فلن تندم عليه بخلاف خسارتك لراس المال الخاص بك !

فرصه جميله والله
انك تعمل رأس مال من مجهودك ومشاركاتك بالمنتدى

حتى لوخسرته عرفت
انت هتجيب رأس مالك ازاى مره اخرى

ربنا يبعد عنا الخساره
قولوووو امين

magic777
06-11-2012, 17:51
بصراحه انا افضل المال المداع مع البونص فبهذا تحدد مكاسبك مع المال الاساسي للمتاجره بس حقيقي البونص فكره هائله لانه بيشجع كل اللي مش معاه راس مال او اللي معاه راس مال قليل انه يبتدي بس كنت عايز اسال لو حد يعرف عن الشركات اللي بتدي بونص كبير بدون ايداع فضل ام بونص الردود في المنتديات اضمن

اخي سيبك من الشركات اللي بتدي بونص كبير بدون ايداع لان اغلبها شركات نصابه ولما بتحقق شروط البونص
وتيجي تطلب السحب مش هتاخد حاجه وهتلاقيها بتستمر كده كام شهر وتقفل
خليك هنا مع البونص بتاع الردود ومع شركه بقالها مده في السوق ومعروفه

kingman
06-11-2012, 18:44
اخي سيبك من الشركات اللي بتدي بونص كبير بدون ايداع لان اغلبها شركات نصابه ولما بتحقق شروط البونص
وتيجي تطلب السحب مش هتاخد حاجه وهتلاقيها بتستمر كده كام شهر وتقفل
خليك هنا مع البونص بتاع الردود ومع شركه بقالها مده في السوق ومعروفه

مادام المتاجر سيودع اموال من ماله فيجب الا يقوم بايداعهم فأى شركة والسلام وحتى وان كانت تعتدى ايداع ضخم فذى احنا المصريين مابنقول الحداية مابتحدفش كتاكيت وافضل شئ ان الواحد يختار شركته على اسس صحيحة وحتى ان لم تكن تعطى بونص على الأيداع فالشركة المحترمة التى يتوفر فيها مميزات المنصة القوية افضل شئ ومريح جدا فى المتاجرة وطبعا الا يوجد شروط على التداول

sho
06-11-2012, 19:21
اعتقد ان البونص قد يكون بداية جيدة كرأس مال للمتداول الجديد الذى يدخل الى سوق الفوركس ليساعدة على التعليم واكتساب المهارة وفى حالة الخسارة لا يشعر المتداول بالحزن لانة لم يفقد شئ من مالة الخاص .. بالنسبة لى استخدم البونص كاضافة وليس المصدر الاساسى لرأس المال

AhmedMagnifico
06-14-2012, 06:42
والله يا اخى دى بترجلك انت لكن اظن ان المنتديات افضل لان الشركات دى ممكن تكون نصابه
خاصة فى وقتنا الحالى لكثرة الشركات !

magic777
06-14-2012, 21:40
مادام المتاجر سيودع اموال من ماله فيجب الا يقوم بايداعهم فأى شركة والسلام وحتى وان كانت تعتدى ايداع ضخم فذى احنا المصريين مابنقول الحداية مابتحدفش كتاكيت وافضل شئ ان الواحد يختار شركته على اسس صحيحة وحتى ان لم تكن تعطى بونص على الأيداع فالشركة المحترمة التى يتوفر فيها مميزات المنصة القوية افضل شئ ومريح جدا فى المتاجرة وطبعا الا يوجد شروط على التداول

وكمان ميعملش في الشركات اللي بتدي بونص مجانا خاصه اللي بتدي بونصات كبيره ويفتكر ان دي اصلا فرصه
يشتغل ببلاش لانه هنا بصراحه بيضيع وقته اللي كان ممكن يستفيد منه في حاجه افضل
لانه بعد مابيخلص شروطها بنتنصب عليه وميعرفش ياخد اي ربح منها وهيخسر هنا وقته وخلاص

okash
06-14-2012, 22:08
البنوص هو افضل من افضل وسيلة في عالم الفوركس لم يريد خوض التجربة الحقيقية في التداول دون ان يخسر شيء وهو جيد جدا للمبتدئين
انا عن نفسي صدق او لا تصدق خسرت الكثير من مالي الخاص في الفوركس ولكن اجني الارباح من البونص وانا الان اعوض خسارتي

ahmed saleh
06-14-2012, 22:18
لا طبعا انا اعتمد على البونص مية فى المية فى المتاجرة
لانى لا اريد ان اخسر مالى فى هذة التجارة التى من خلالها ان تكسب وممكن ان تخسر

Mohamed90
06-15-2012, 01:07
السلام عليكم انا صراحة لا املك راس المال و لا احب الاداع لاني الوضع المادي و الظروف قاسية و لا تصمح بذلك
لهذا نستغل الفرصة البونص من المنتدى مقابل مجهود في المشاركات الفعالة و المفيدة للكل

remo
06-15-2012, 02:10

انا بعتمد على راس مال بحوالى 500 دولار لو المبلغ دا بونص مفيش مشاكل لو مش بونص وانا حطيت المبلغ دجا برضوة مفيش مشاكل لكن لو بونص بتاجر باريحية وبقدر اكسب لانى نفسيتى مبتكنش تعبانة وببقة مش خايف من الصفقات

magic777
06-15-2012, 02:28
لا طبعا انا اعتمد على البونص مية فى المية فى المتاجرة
لانى لا اريد ان اخسر مالى فى هذة التجارة التى من خلالها ان تكسب وممكن ان تخسر

هو البونص الصراحه فتح المجال امام ناس كتير ماكانتش عارفه تدخل المجال اما لانها ليس معها اموال او خايفين من الخساره
وكمان البونص بقى دعايه جيده للشركات لكسب اكبر عدد ممكن من العملاء وبالتالي زياده ارباحها وزياده عملائها

talal
06-15-2012, 02:42
نعم يمكن عمل البونص راس مال لي لانه ممكن توفر لك مبلغ جيد اخر الشهر وتعمل على تحقيق ارباح كثيرة

mony
06-15-2012, 04:06
لو كنت مبتدىء الافضل ان لا تعتمد على راس مال من معك ولكن الافضل ان تتداول بالبونص المجانى حتى تجرب وتتدرب جيدا وبعد ذلك تضع اموال

compaq0
06-15-2012, 15:10
لا اعتمد عليه الان كمساعده زائده لانى لا انوى ان اضخ راس مال فى الوقت الحالى قبل ان اتعلم شىء عن الشموع ثم سأضخ مبلغ كبير الى هذا الوقت اريد ان اضارب ايضا اعتمادا على البونص

mohamed eldamnhorey
06-15-2012, 15:58
لو كنت مبتدىء الافضل ان لا تعتمد على راس مال من معك ولكن الافضل ان تتداول بالبونص المجانى حتى تجرب وتتدرب جيدا وبعد ذلك تضع اموال

وممكن تنجح وتعمل ارباح جيده من خلال هذا البونص

ويبقا لا داع لعمل اى ايداع

الله المستعان

okash
06-15-2012, 16:16
انا عن نفسي استخدم البونص للتدوال بدلا من رأس المال
لقد خسرت الكثير من مالي في الفوركس وانا الان اعوض خسارتي من وراء البونص

firas1984
06-15-2012, 20:36
بالنسبة الي كنت معتمد على دخلي للمتاجرة بس بعد خسارتي لجأت للبونص لانه مش حاب اخسر ولو خسرت بالبونص ما خسرت شيء فعلي
واذا خسرت بالبونص بتعوضهم
بأذن الله

karbak
06-15-2012, 20:41
البونص افضل من استخدام راس المال كاستخدام رئيسي لانه الخساره على البونص شي متحمل اما رأس المال الحقيقي مشكلة حقيقية خاصة اذا كانت الخسارة كبيره وغير متحمله اتمنى للجميع الربح ارباحا جيده وروح رياضيه عاليه لمن خسر من رأس ماله

Mohamed90
06-15-2012, 22:41
السلام عليكم طبعا اخي العزيز البونص فرصة حقيقية للاحياء الامال و تكوين راس المال
لانه الكثير لا يستطعون توفيره ويعتمدون على البونص فقط لا غير و ايضا لاتشعر بالاسف عليهم لو خسرتهم

Mr.GooDMaN
06-15-2012, 23:18
بالطبع البونص افضل لحاجتين :
الاولى : انه مال لم تقم بايداعه ولو خسرته مش هتبقا زعلان عليه زي الحقيقي
الثاني : وهو الاهم بقا انه بيبعدك عن التوتر والعوامل النفسية بتعتبره ديكو ولكن بادارة رأس مال صارمة

elzeel
06-15-2012, 23:27
فى الاول هبدا اكيد بالبونص فى العمل والتجاره وبعد كدا
هبدا اضم من مالى على البونص واكبر التجاره

mturk2007
06-15-2012, 23:33
انا فاتح اكثر من حساب حساب اعتمد فيه على البونص وحسابات اخرى اتركها للمال الذي اضيفه انا فحساب البونص لا تستطيع سحب الا المرابح فقط اما الحسابات الاخرى فأنت تسحب ما تشاء ووقت ما تشاء

karbak
06-16-2012, 16:16
السلام عليكم
البونص اكيد لان الخساره على رأس المال الحقيقي شي غير مرغوب فيه اكيد اما اذا كانت الخساره على البونص فستكون بمثابة تجربه تتهلم منها

HAFMAR
06-16-2012, 16:24
السلام عليكم
انا انصح كل مبتدا انه لا يفتح حساب حقيقي الا اذا تدرب على الديمو لفترة كافية جدا
و بعدها عنده خيارين اما يفتح حساب حقيقي بماله الخاص او يتاجر فقط بالبونص خصوصا اذا لم تكن له الخبرة الكافية فستكون النتيجة حتما اما ربح او عدم خسارة لانه في النهاية لم يدفع و لا شيء من جيبه

magic777
06-16-2012, 16:31
بالطبع البونص افضل لحاجتين :
الاولى : انه مال لم تقم بايداعه ولو خسرته مش هتبقا زعلان عليه زي الحقيقي
الثاني : وهو الاهم بقا انه بيبعدك عن التوتر والعوامل النفسية بتعتبره ديكو ولكن بادارة رأس مال صارمة

والاهم طبعا السبب التاني هنا لانه هيقلل من العامل النفسي على المتاجر مما يجعله مؤهل
نفسيا اكتر للمتاجره ومتقبل الصعائب التي ممكن يواجهها وبيكون عنده وقت هنا يصبر على
الربح وميخافش على الفلوس

mando
06-16-2012, 16:42
والاهم طبعا السبب التاني هنا لانه هيقلل من العامل النفسي على المتاجر مما يجعله مؤهل
نفسيا اكتر للمتاجره ومتقبل الصعائب التي ممكن يواجهها وبيكون عنده وقت هنا يصبر على
الربح وميخافش على الفلوس

انا عن نفسى برضو العامل النفسى بيكون عندى حتى لو كان بونص بشتغل على البونص كأنة مال حقيقى كأنة الفلوس أنا عامل ايداع بيها لانه الهدف فى النهاية انه اقدر اسحب ويكون معايا مبلغ من المتاجرة حتى لو كان بنوص بشتغل علية كانه مالى حقيقى مش عارف هال استمر كده والعامل النفسى يفضل زى ما هو ولا ممكن يحصل تغير واصبر على صفقتى واشيل العامل النفسى خالص

firas1984
06-17-2012, 21:01
مرحبا
والله انا بقول للي معاه فلوس واللي ما معوش يعتمد على البونص لانه اوفر وايضا تستفيد من التعليقات التي يشارك بها الناس
من وجهة نظري اودعت كثيرا ولن اغامر اكثر

A7mad_Aziz
06-17-2012, 22:50
احياناً استخدمه للمساعدة في زيادة راس المال

واحياناً اخرى تكون ظروفي لا تسمح لي بالايداع

وطبعاً وقتها بعتمد على البونص كراس مال اساسي في المتاجرة

Noah
06-18-2012, 03:10
على فكرة الاعتماد علىا لبونص من المنتديات من اكثر الطرق اتلى اعتمد عليها فى الوقت الحالى للعمل فى الفوركس لان هذا البونص يوفر لنا الكثير من الطرق التى عن طريقها نحقق نسبة ارباح ونسبة جيدة من الاموال التى نعيس بها فى العصر الحالى بالاخص فى الظروف الاقتصادية الصعبة

magic777
06-18-2012, 03:24
انا عن نفسى برضو العامل النفسى بيكون عندى حتى لو كان بونص بشتغل على البونص كأنة مال حقيقى كأنة الفلوس أنا عامل ايداع بيها لانه الهدف فى النهاية انه اقدر اسحب ويكون معايا مبلغ من المتاجرة حتى لو كان بنوص بشتغل علية كانه مالى حقيقى مش عارف هال استمر كده والعامل النفسى يفضل زى ما هو ولا ممكن يحصل تغير واصبر على صفقتى واشيل العامل النفسى خالص

لا استمر اخي انت مع الوقت والممارسه والتعلم من اخطاءك هتكتسب من كل خطأ خبره جديده
وهتلاقي ان اغلب تحليلك بيكون صادق وان اغلب اهدافك بتتحقق ولما يحصل ده
هتنتصر انت على العامل النفسي ده

yassie
06-18-2012, 03:58
اخي بكل صراحة انا افضل البونص لان عند الخسارة ادا قدر الله
لا يكون ضياع كتييرر عكس الايداع

hesham itch
06-18-2012, 04:46
لكل متاجر استراتيجيته الخاصة التى يعمل بها وهناك البعض الذى يستخدم البونص كراس مال
يتاجر به لانه عند خسارته لا يسبب ضيق للمتاجر لانه غير راس المال المودع او الشخصى
كما ان هناك البعض الذى يعتبره مساعد اضافى لتعويض الخسائر او لحماية راس المال الحقيقى

2x1
06-18-2012, 11:06
الي ان اكون جيد جدا وراضي عن نفسي من حيث الخبرة

والدراية الكافية هيكون اعتمادي عالبونص الي ان يكون لي مكانة في سوق الفوركحس

ZOUHAIR_ZIZO28
06-18-2012, 11:53
البونص من افضل الاموال التى تتاجر بها و بها تستطيع ان تبنى راس مال جديد
و من مزايا البونص انه بيخف عليك الضغط شوية و انت شغال و بيخف برضو الضغط العصبى اللى بيبقى على الواحد اثناء المتاجرة
بالنسبالى انا اعتمد على البونص بدرجة عالية

remo
06-18-2012, 11:58
الي ان اكون جيد جدا وراضي عن نفسي من حيث الخبرة

والدراية الكافية هيكون اعتمادي عالبونص الي ان يكون لي مكانة في سوق الفوركحس

انت بتفكر صح خليك مع البونص لحد ماتوصل لمكانة فى الفوركس بس انا عايز ارعف هتوصل لمكانة ازاى عشان اروح معاك او اوصل معاك اصلى بقالى 3 سنين بدور على مكان فية مش لاقى

Mohamed90
06-18-2012, 12:11

السلام عليكم طبعا اخي العزيز البونص نعتمد عليه كلناو الكثير من يناجرون به و البونص ايضا مال حقيقي و تاخذه بعد مجهود و مشاركات فعالة
و طبعا المتاجر يشوفه مال مهم و يكون العامل النفسي المتحكم ايضا و لهذا يجب الحذر

eldawley
06-18-2012, 12:47
البونص المأخوذ من المنتدى احسن بكثير من راس المال من جيبى حيث انه ليكون من السهل جدا تكبيره فى وقت فراغك وعدم البكاء عليه عند خسارته

The Mester X
06-18-2012, 14:13
البونص المأخوذ من المنتدى احسن بكثير من راس المال من جيبى حيث انه ليكون من السهل جدا تكبيره فى وقت فراغك وعدم البكاء عليه عند خسارته

ههههههه الكل متشائم و الكثير من الاخوة لايفرقون الخسارة يدهلونها في كل شئ يعني الخسارة شئ اساسي في الفوركس و لا يمكن الهروب منه
و انا ايضا احب البونص افضل من الايداع من الجيب احنا نحب ندخل للجيب و ليس اخراج من الجيب

ma90do
06-18-2012, 14:47
ههههههه الكل متشائم و الكثير من الاخوة لايفرقون الخسارة يدهلونها في كل شئ يعني الخسارة شئ اساسي في الفوركس و لا يمكن الهروب منه
و انا ايضا احب البونص افضل من الايداع من الجيب احنا نحب ندخل للجيب و ليس اخراج من الجيب

ان شاء الله البونص يزيد وارباحكم تزيد ان شاء الله تفائل خيرا تجد خيرا باذن الله لا تتشائم اخي الحبيب
والمتابعه والاستمرار هيبقي الوضع افضل ان شاء الله

mohamed eldamnhorey
06-18-2012, 14:59

فكره ممتازه والله ياغالى وفرت على الجميع انهم يستلفوو رأس مال

او يقترضوووو او غيره ماعليك فقط غير الاجتهاد وشويه نشاط زياده

تيجى على نفسك شوية وتتعب علشان تمتلك رأس مال

كريم
06-18-2012, 15:09
ال1ين لا يملكون راس مال هناك طرق كثيرة فشركة انستا تعطي بونص كبير لكل رد في منتداها فبإمكانك من هنا جمع راس مال كبير في كل شهر و لذلك لا يشترط وجود راس مال للدخول الى عالم الفورك و الله يوفق الجميع و ان شاء الله نحصل على بونص جيد كل شهر

tariktanjaoui
06-18-2012, 16:19
بالنسبة لي اظن الاعتماد على البونص كراس مال فكرة جيدة بحيث يمكنك جمع المال بطريقة سهلة بالاضافة الى ذلك تعمل على اغناء رصيدك المعرفي و جمع كم هائل من المعلومات المتعلقة بالفوركس وحتى اذا .قدر الله وفقدت هذا الراس مال لن تغضب كثيرا

Mr.GooDMaN
06-18-2012, 16:26
بالنسبة لي اظن الاعتماد على البونص كراس مال فكرة جيدة بحيث يمكنك جمع المال بطريقة سهلة بالاضافة الى ذلك تعمل على اغناء رصيدك المعرفي و جمع كم هائل من المعلومات المتعلقة بالفوركس وحتى اذا .قدر الله وفقدت هذا الراس مال لن تغضب كثيرا

نعم اخي الكريم اوافقك الرأي
لان غالبا يأتي البونص نتيجة مسابقة ومناسفة شؤيفة بين الاعضاء يكستبون منها الخبرة
او عن طريق الردود في منتدانا والرود دائما هادفة على مواضيع ايضا نتعلم منها الكثير ومن تجارب الاعضاء الاخرين

ZOUHAIR_ZIZO28
06-18-2012, 16:30
اخى الكريم

remas
06-18-2012, 16:30
والله المتاجره فى البورصه الان لم تعد بحاجه على الاطلاق انك تضع اى اموال فى حسابك من جيبك الخاص الان منتديات كتير جدا توفر لك تلك الخمده وتعطيك بونص على الردود ويتم ايداع هذا البونص بحسابك فى الشركه لتبدا بيه المتاجره

remo
06-18-2012, 18:15
اخى الكريم

فعلا حلو التشبية دا لو الواحد اتعامل مع البونص على انة اخر قرش معاة فى حياتة هيدا يفكر يحافظ علية ازاىوساعتها هيتعلم عشان يقدر يكسب من الفوركس ويزود البونص دا وياريت كلنا نتعلم قبل ماندخل الفوركس

DZforex
06-18-2012, 18:48
البونص هو السبيل الوحيد ليصبح لك راس مال من العدم
كم من شخص اعرف اصبح لديه راس مال كبير بفضل البونص من المنتديات الخاصة بانيستا

DZforex
06-18-2012, 18:49

mohamed eldamnhorey
06-18-2012, 18:59

والله مش مستحيل انك تعمل 10000 دولار
رأس مال من مشاركاتك

كل شئ سهل بس نسعى ونشغل دمغنا

ma90do
06-18-2012, 19:18
رأس مال من مشاركاتك

مبلغ كبير هوا مش مستحيل بس الوقت قد ايه الي تقدر تعمل فيه مبلغ زي ده وانا مش بحبط من حلمكم بس فعلا ممكن تعملو مبلغ 1000 دولار كل شهرين من المنتدي طبعا مع الشغل والمتابعه

mage
06-18-2012, 19:29
رأس مال من مشاركاتك

هل تعتقد ان ممكن واحد يقدر يعمل هذا المبلغ الكبير من البونص هنا فى المنتدى مش عارف انا حاسس انه مش صعب ده مستحيل اصلا لان الوصول الى الف دولار يحتاج منك الى 5000 مشاركة يعنى انت محتاج 50 الف مشاركة علشان تقدر تحقق هذا المبلغ

AhmedMagnifico
06-18-2012, 20:03
فعلاً دى فرصه جيده لامتلاك رأس مال للمتاجره

مجهود بسيط فى المنتدى وهتلاقى اخر الشهر

مبلغ كويس فى حساب التداول الخاص بك

افضل ما تضع اموال من مالك الخاص

وحتى لوخسرت البونص ما تزعل عليه

عكس ما تخسر من مالك الخاص
نظبوط فعلاً
واديك كمان عرفت طريق جلب المال
اعمل ردود فى المنتدى وتفيد وتستفيد ان شاء الله :)

kingman
06-18-2012, 22:14
مبلغ كبير هوا مش مستحيل بس الوقت قد ايه الي تقدر تعمل فيه مبلغ زي ده وانا مش بحبط من حلمكم بس فعلا ممكن تعملو مبلغ 1000 دولار كل شهرين من المنتدي طبعا مع الشغل والمتابعه

فعلا صعب ان الواحد يعمل عشرة الا من المشاركات عى الف تعتبر جيدة على كذا شهر وممكن الواحد من خلال متاجرته على حساب البونص بفضل الله يقدر يحقق عشرة الاف واكثر كمان المهم امتلاكه طريقة متاجرة جيدة

safiforex
06-18-2012, 22:42
رأس مال من مشاركاتك

نعم كل شيئ ليس مستحيل ، و زي ما قلت ان الواحد ان شغل مخه كويس فانه اكيد انه سيصل الى مثل هذا المبلغ
لكن يبقى الاهم هو التداول به ، و جني الارباح منه

yousef1981
06-18-2012, 23:28
بونص بدون ايداع هو رائع لتجربه الشركات الجديه والتعلم ايضا انا بدات تاريخى فى الفوركس بذللك الطريقه اتمنى من يريد ان يتعلم انا يبداء تللك الطريقه

magic777
06-19-2012, 18:16
فعلا صعب ان الواحد يعمل عشرة الا من المشاركات عى الف تعتبر جيدة على كذا شهر وممكن الواحد من خلال متاجرته على حساب البونص بفضل الله يقدر يحقق عشرة الاف واكثر كمان المهم امتلاكه طريقة متاجرة جيدة

بالضبط طالما المتاجر لديه الطريقه الجيده للمتاجره وعارف هيتشغل ازاي ومجرب نفسه
كتير بيها وبيعرف يصلح الاخطاء ويتعامل مع السوق بيها فهو كده يقدر يحقق ربح
من اي مبلغ عنده سواء صغير او كبير

mohamed eldamnhorey
06-19-2012, 18:24

بس ياماجيكوووووو رأس المال مهم بررده علشان تعرف تشتغل براحتك

يعنى واحد بيشتغل برأس مال 500 دولار مش شكل واحد بيشتغل برأس مال 100 دولار

ولا انت ايه رأيك

aboualy
06-19-2012, 18:27
بس ياماجيكوووووو رأس المال مهم بررده علشان تعرف تشتغل براحتك

يعنى واحد بيشتغل برأس مال 500 دولار مش شكل واحد بيشتغل برأس مال 100 دولار

ولا انت ايه رأيك

فعلا اخى العزيز راس المال الكبير يعطى حرية اكثر فى العمل وكذلك يعطيك قدرة اكبر على الالتزام بادارة راس المال مع تحقيق ربح معقول بعكس راس المال الصغير الذى اذا اردت الالتزام بادارة راس المال معه ستكون ارباحك صغيرة
وانا لا افضل ان يكون راس المال اقل من 1000 دولار

sunlight
06-19-2012, 18:30
فعلا اخى العزيز راس المال الكبير يعطى حرية اكثر فى العمل وكذلك يعطيك قدرة اكبر على الالتزام بادارة راس المال مع تحقيق ربح معقول بعكس راس المال الصغير الذى اذا اردت الالتزام بادارة راس المال معه ستكون ارباحك صغيرة
وانا لا افضل ان يكون راس المال اقل من 1000 دولار

طبعا كلما كان راس المال كبيرا كلما اعطاك الثقه والقوه فى المتاجره وعدم الخوف من تحركات السوق سواء كبيره ولا صغيره ولكن راس المال الصغير تخاف ان تجعل اللوت كبيرا ولو فعلت ممكن يقل راس المال اكثر وبذلك تعود للخلف مره اخرى فلذلك يجب على كل متاجر ان يحافظ على امواله حتى تتراكم ةتكون راس مال كبير

shwaikich
06-19-2012, 19:49
ااني ارغب بالبدء بالبونص الذي ياتيني من هذا المنتدى و حين اتمكن من الفوركس و اصبح ضليع فيها
ارغب حينعا بدعم راس المال خاصتي بطريقة الايداع النقدي

hmadi
06-19-2012, 20:22
انا كنت اشتعل بفلوسي ولاكن الان مع الخسرات قررت الدخول علي نظام البونص حتي لا اسخر الكثير

a5rzamn
06-19-2012, 20:32
عندما يكون راس المال استعمل البونص للمساعده
اما عند عدم وجود راس المال فستعتمد على البونص في متاجرتك
يعني في الحالتين راح تستغلو

kingman
06-19-2012, 21:05
اكيد وطعا المهم ان الواحد يحصل على راس المال المناسب لكى يبدا رحلته ومشواره وربنا يوفق الجيمع فى تحقيق اهدافه ويكون بونص المنتدى بداية للتجارة الجيدة والا يكون نهايته الخسارة وان شاء الله كلنا نتبع ادارة راس المال

i5land_man
06-19-2012, 21:12
اكيد وطعا المهم ان الواحد يحصل على راس المال المناسب لكى يبدا رحلته ومشواره وربنا يوفق الجيمع فى تحقيق اهدافه ويكون بونص المنتدى بداية للتجارة الجيدة والا يكون نهايته الخسارة وان شاء الله كلنا نتبع ادارة راس المال

من غير راس مال مش حيكون ممكن انك تقدر تتداول عالعملات ولازم نختار حساب مناسب يعني ميقلش عن 100 دولار للمبتدئين وميقلش عن 1000 دولار لذوي الخبرة الكافية عشان نحس بقيمة انجازاتنا واحنا بنتاجر

shwaikich
06-19-2012, 21:16
انا واحد من الاشخاص الذين لا يملكون راس مال في الوقت الحالي فاعمل على خلق راس مال عن طريق المنتدى والمشاركات
لكنني في المستقبل و حين توفر السيولة لدي سوف اعمل على ايداع مبلغ من المال يدعم مركزي المالي

shwaikich
06-19-2012, 21:17
وطبعا هذا لاتمكن من زيادة عدد العقود التي اعمل اجريها بالاضافة الى زيادة مبالغها لازيد من الارباح في النهاية

Mostafa Mando
06-20-2012, 08:45
البونص بالنسبالي ممكن يكون راس مال لكن بجانب مكسب الربح من مجالات الربح من الانترنت الاخرى

حيث انها تعيد عليا دخل جيد فيمكنني ان آخذ جزء منها للاستثمار في الفوركس

okash
06-20-2012, 09:41
حاليا وفي الوضع الحالي انا استخدم البونص كرأس مال وفي نفس الوقت كمساعد لرأس المال الذي اودعه فبلغ البونص تستطيع ان تجني منه رأس مال جيد جدا تستطيع البدْ فيه

aboualy
06-20-2012, 09:53
البونص بالنسبالي ممكن يكون راس مال لكن بجانب مكسب الربح من مجالات الربح من الانترنت الاخرى

حيث انها تعيد عليا دخل جيد فيمكنني ان آخذ جزء منها للاستثمار في الفوركس

اخى اعتقد ان الفوركس هو لاعلى مصادر الربح من الانترنت ولا يمكن مقارنته بالمصادر الاخرى
يمكن الربح من المواقع يكون بيحقق ارباح كويسة ولكن هذا النوع من العمل محتاج اولا ان يكون عندك لغة وتن يكون عندك فكرة موقع غير متكرره كثيرا

deadlyfox
06-20-2012, 10:12
بالفعل البونص طريقه جيدة لتحصل على راس مال جيد تبدأ بيه
وهو يؤثر على الحاله المزاجية او النفسيه مع البونص تكون الى حد كبير مرتاح
اما مع المال الحقيقى اعتقد انه يؤثر كثير على التوتر

ahmedpopo
06-20-2012, 13:09
انا اعتمد على البونص وربحت من خلاله من قبل
ولكن المال الحقيقى بالتأكيد يعطيك ربح اكثر
عندما يكون المال اكثر

ARAB_PIGEON
06-20-2012, 13:20

اهلا وسهلا اخى الكريم
انا عن نفسى ساستعمل البونص كمساعده زائده فقط
ولدى ولله الحمد راس المال الخاص بى
اتمنى لك التوفيق

yassoo011
06-20-2012, 14:38
الاعتماد على البونص جيد فعلا لمن ليس لديه راس مال يبدأ به
فأنا شخصيا بدات اعتمد عليه مع وقوعي في ازمة مالية
فهي فكرة جديدة من انستا فوركس لتشجيع المتاجرين على الاستمرار في السوق

amrmorasamir
06-20-2012, 14:49

انا استخدمه كوسيله مساعده بجانب راس مال ولانه ممتاز جدا لانك تستطيع سحب الارباح دون اى شروط وفى اى وقت

mohamed eldamnhorey
06-20-2012, 14:59
اجمل فكره منتدانا الغالى عملها

لكى تملك رأس مال حقيقى

من مشاركاتك الفعاله بالمنتدى

يعنى ممكن نقول وداعاً للإيداع

منتدانا الغالى وفر كتيررررر على الناس ربنا يبارك وتسلم شركة انستا

magic777
06-20-2012, 16:06
اخى اعتقد ان الفوركس هو لاعلى مصادر الربح من الانترنت ولا يمكن مقارنته بالمصادر الاخرى
يمكن الربح من المواقع يكون بيحقق ارباح كويسة ولكن هذا النوع من العمل محتاج اولا ان يكون عندك لغة وتن يكون عندك فكرة موقع غير متكرره كثيرا

هو مافيش شك اخي ان مجال الفوركس ربحه اعلى من اي مجال اخر سواء على النت او في مجالات العمل الميداني
لكن مافيش مانع برده ان المتاجر يجمع بين العمل في الفوركس وبين مجال تاني كتصميم مواقع او غيره طالما بيحب العمل ده

midomido419
06-20-2012, 16:26
انا من رايى ان البونص فى البدياية أفضل من التداول باموال حقيقية لانك لوخسرت باموال حقيقية
هتأثر على نفسيتك أكتر لمما تكون بتداول بالبونص

AhmedMagnifico
06-20-2012, 16:36
هو مافيش شك اخي ان مجال الفوركس ربحه اعلى من اي مجال اخر سواء على النت او في مجالات العمل الميداني
لكن مافيش مانع برده ان المتاجر يجمع بين العمل في الفوركس وبين مجال تاني كتصميم مواقع او غيره طالما بيحب العمل ده
تمام مينفعشى فعلاً الاعتامد على الفوركس فقط
وترك غيره !

HARRY POTTEER
06-20-2012, 16:50

انا عن نفسي باعتبر البونص ده انه مجرد مساعدة
ولليس كراس المال الدي اعتمد عليه

Smart
06-20-2012, 16:58

هناك من يعتمد على البونص كليا
وماشاء الله شغاليين تمام..المهم انك تحافظ على البونص
وتعتبره مالك الذى اودعته بنفسك

firas1984
06-20-2012, 17:01
السلام عليكم اخواني
بصراحة انا كنت بالاول مع البونص لوحده
لكن حاليا انا مع لم لا اودع نقود واحصل على بونص واتاجر وابقى متابع للبونص

safiforex
06-20-2012, 17:08
السلام عليكم اخواني
بصراحة انا كنت بالاول مع البونص لوحده
لكن حاليا انا مع لم لا اودع نقود واحصل على بونص واتاجر وابقى متابع للبونص

نعم صحيح ما تنوي اليه اخي الكريم ، فاحسن شيئ الان هو الاعتمادج على البونضات التي يمكن ان نجنيها فقط من المنتديات و هذا شيئ جميل لنا
و في نفس الوقت انت بتتعلم كثير من المنتديات ، من الاخرين و بالنصاءح الكثير و التجارب

ashraf el-araby
06-20-2012, 17:30

اتفق معك فى ان البونص هو راس المال للمتاجرة ولايمكن سحبة

2x1
06-20-2012, 17:34
والله اعتقد ان الايداع زي البونهص ميفرقش خالص لانك لما بتودع مال بيكون فائض عن حاجتك ومبتبقاش ناوي تسحبة بل بلعكس بيبقي احيانا ىهدفك تكبر راس المال

Mohamed90
06-20-2012, 21:07
البونص بالنسبالي ممكن يكون راس مال لكن بجانب مكسب الربح من مجالات الربح من الانترنت الاخرى حيث انها تعيد عليا دخل جيد فيمكنني ان آخذ جزء منها للاستثمار في الفوركس السلام عليكم طبعا اخي البونض مهم جدا و يمكن الاعتماد عليه في جمع راس مال جيد للتداول بكل راحة و بسخهولة تمامة ولكن الفوركس كما قال الاخ هو المجال اكثر مصدر للمال من المجالات الاخرى و الفوركس ممكن تجني منه مالا تجنيه من مجالات اخرى في نفس المدة او بنفس المجهود

safiforex
06-20-2012, 21:14
هناك من يعتمد على البونص كليا
وماشاء الله شغاليين تمام..المهم انك تحافظ على البونص
وتعتبره مالك الذى اودعته بنفسك
نعم صحيح هذا اخي الكريم ، فالكثيرين يعتمدون على البونص فقط لكي يكونوا راس مال كبير
و كما قلت فالاهم هو ان نحافظ عليه بشكل يدوم معنا و نحقق منه ارباح خيالية مع الوقت

i5land_man
06-20-2012, 21:15
نعم صحيح هذا اخي الكريم ، فالكثيرين يعتمدون على البونص فقط لكي يكونوا راس مال كبير
و كما قلت فالاهم هو ان نحافظ عليه بشكل يدوم معنا و نحقق منه ارباح خيالية مع الوقت

المهم اننا نتعامل مع البونص ده بشئ من الجدية ومنخاطرش بيه لمجرد انه احنا لا نملكوه
لان من واجب واساسيات التداول انه المتاجر يحافظ علي حسابه بجانب سعيوه للربح

eg100
06-20-2012, 21:27
انا حاليا افضل البونص بدون ايداع لاننى اتعب قليل واحصل على بونص هذا البونص اتاجر بة
ولم ادفع شى
اذا افضل البونص بدون ايداع لاننى لس مبتداء

ربنا يرزقنا من فضلة جميعا

Amgad91
06-21-2012, 01:15
في الوقت الحالي اعتمد على البونص اعتماد كلي لأني لا املك حساب من مالي الخاص
اتمنى ان استطيع تجاوز هذه المرحلة ويصبح لي رصيد خاص استطيع به التداول ويكون البونص اضافي على الرصيد

kingman
06-21-2012, 01:31

وافضل شئ ان الواحد يرى البونص انه اصبحت جزء من امواله الخاصة وانه خساراته لاتفرق عن خسارة امواله وده هيكون عامل اكبر على الحفاظ عليه والحرص انه يتعامل معه بادارة صحيحة لراس المال فكم من بونصات ضاعت بفضل عدم الأكتراث بها بفضل المخاطرة العالية

sami
06-21-2012, 01:38
البونص مفيد لكل المتاجرين الذين يسعون للحصول على أكثر من حساب و بالنسبة لي أرى أن إنضمامي إلى هذا المنتدى أسهم في تنمية إدراكي حول الفوركس من خلال مناقشات الإخوة الأعضاء و كذلك تمكيني من بونص يمكن لي به المتاجرة في الشركة الرائدة إنستافوركس و تحقيق أرباح إضافية

The Mester X
06-21-2012, 02:02
في الوقت الحالي اعتمد على البونص اعتماد كلي لأني لا املك حساب من مالي الخاصاتمنى ان استطيع تجاوز هذه المرحلة ويصبح لي رصيد خاص استطيع به التداول ويكون البونص اضافي على الرصيدايوه اخوي الكل يعتمد على اليونص و انا كذلك اعتمد على البونص لاني صراحة لا استطيع توفير مبلغ للتداول و إيداعه من جيبيلظروف خاصة و البونص يخليك مرتاح و ضامن راس مال تبدا به حتى لو كان قليل و لا يهمك المهم توجد طريقة تجمع بها راس المال و هذه خطوة للتطوير مهارتنا و الاستفادة

aminos
06-21-2012, 02:07
السلام عليكم
أنا عن نفسي أعتمد على البونص كرأس مال
و إن شاء الله فيما بعد نعتمد عليه كزيادة أو لا نعتمد عليه إن شاء الله

yassoo011
06-21-2012, 02:11
فعلا منتانا الجديد وفر علينا اعباء كثيرة
ونتمنا ان نرتقي به ليصبح في القمة
ان شاء الله

magic777
06-21-2012, 22:23

وانا اولهم والحمد لله مرجنت كل حساباتي ومستنيه البونص بفارغ الصبر علشان اشتغل بيه
بس بحرص المره دي ولا للتهور بعد اليوم ويارب نحقق صفقاتنا كلها تكون ارباح يارب

KOGI
06-22-2012, 21:53
لا يوجد اختلاف بين البونص عن المال المدفوع الا في حالة واحدة و هي يمكنك سحب اموال المدفوعة عكس البونص فهو يستعمل كراس المال و لايمكنك سحبه

kingman
06-22-2012, 23:01
وانا اولهم والحمد لله مرجنت كل حساباتي ومستنيه البونص بفارغ الصبر علشان اشتغل بيه
بس بحرص المره دي ولا للتهور بعد اليوم ويارب نحقق صفقاتنا كلها تكون ارباح يارب

ربنا يعوض عليك وتقدر بفضل الله تدير حسابك صح وتعالى نجدد النشاط والعزيمة وانك تضع قانون معين تمشى عليه انك تلتزم بأدارة راس مال معينة وقواعد للمتاجرة ماتتخلاش عنها وده فعلا اللى بحاول اتبعه فى طريقة متاجرتى وخصوصا على بونص المنتدى بأذن الله حتى لايتبخر سريعا وربى يوفق الجميع بفضله

محمد فرغلى
06-23-2012, 06:26
البونص اكيد افضل حتى لو خسرته مش هتزعل عليه اوى
اد ماهتزعل على فلوسك الحقيقية اللى خسرتها لاقدر الله

assidi saber
06-23-2012, 23:14
الذين لا يملكون المال انصحهم بالبونص الذي هو عن طريق وضع الردود ب20سنت او البونص الذي يوجد عند الشركات الاخرى للفوركس

tarek22
06-24-2012, 00:55
انا اعتبر البونص فرصة للمتاجرة لاني لا يمكنني ايداع الاموال في اي بنك لان نظام بلدي وانا من الجزائر لا يسمح باخراج اموال خارج البلد بل يسمح بالسحب فقط

abdello052
06-26-2012, 02:57
يجب جعله كداعم للتجارة

chadou
06-26-2012, 03:00
بالنسبة لي كمبتدئة البونص راس مالي لاني بصدد التعلم واتابع دروس وان شاء الله اوفق في العمل الحقيقي في الفوركس

remo
06-26-2012, 03:20
لا يوجد اختلاف بين البونص عن المال المدفوع الا في حالة واحدة و هي يمكنك سحب اموال المدفوعة عكس البونص فهو يستعمل كراس المال و لايمكنك سحبه

عشان كدا البونص لازم تعتمد علية كراس مال عشان كدا لما بلعب او بتاجر ببونص فى الفوركس بحاول احافظ علية على قد ماقدر بس بينى وبينك برضوا بيريحك من الضغوط النفسية

moonlight
06-26-2012, 03:44
البونص رأس مال برضه ايه الفرق لو حطيتة ايداع ايه المشكلة مش حتفرق اخدتة بونص
او حطيته ايداع فالاتنين حنتاجر بيهم فى الحالتين لاتفرق طريقة الايداع

dodovedo
06-26-2012, 04:00
والله ياشباب بعد مخسرت الحساب اللى كنت فاتحه زعلت جدا فواحد صحبى
حكالى على المنتدى بتعكم وعلى موضوع البونص فانا بصراحه مش مصدقه بس اشتركت ولو الموضوع صحيح يبقى شىء روعه بجد
وربنا يكرمنا وتكون انطلاقتنا من هنا

Desperate
06-26-2012, 04:20
انا بالنسبة لى حاليا البونص راس مال اساسى
بس انا بعتمد عليه لفترة بس لغاية لما اقدر احقق ربح جيد
افتح بيه حساب تانى يكون من مالى الشخصى
اذا فهو راس مالى الاساسى حاليا ولكن ليس للابد

saad
06-27-2012, 00:29

mohamed22
06-27-2012, 00:55
بالنسبة للمبتدئين اللى زيى انا افضل ان هما يبدئو بالبنص ومايغامروش
بمال يمتلكوه

i5land_man
06-27-2012, 01:14
انا بالنسبة لى حاليا البونص راس مال اساسى
بس انا بعتمد عليه لفترة بس لغاية لما اقدر احقق ربح جيد
افتح بيه حساب تانى يكون من مالى الشخصى
اذا فهو راس مالى الاساسى حاليا ولكن ليس للابد
هو البونص احسن طريقة للتعامل مع الحسابات الحقيقية وتذوق طعم الربح للمبتدئين
وحتي لو خسر منوه او خسره كله مش بيكون فلوس حقيقية يندم عليها

konine
06-27-2012, 01:36

نعم أخي وهذا ما أقوله دائما
أنه يجب تعامل مع بنوص كأنه مال حقيقي و تعامل معه بجدية
و قد تكون لم تخسر أي مال ولكن قد خسرت وقتك تمين
الله كريم

عزبز 18
06-27-2012, 01:47
انا استعمل البونص كراس المال زائد اضيف له من حسابي الشخصي
ثم اتاجر به والربح انت واستراتيحيتك وايظا خبرتك في المجال الفوركس

safiforex
06-27-2012, 02:02
انا استعمل البونص كراس المال زائد اضيف له من حسابي الشخصي
ثم اتاجر به والربح انت واستراتيحيتك وايظا خبرتك في المجال الفوركس

البونثص جيد اغن يتم التدوال عليه و له مميزات عدة منها ان الواحد يتاجر عليبه بهدوء شيئا ما
لان البونص فهو بونص ليس الا و ما علينا الا ان نربح منه ربح مفيد لنا كثير

saad
06-27-2012, 02:34
انا عن نفسي كنت بعمل براس مال من جيبي زمان في البدايه وبعد المرجنه والخساره الكبيره وتضيع راس مال جيد للأسف كان ممكن

ahmed abdalla
06-27-2012, 03:24
والله هناك العديد من الاشخاص الذين يعتمدون على وضع الاموال الخاصة ولكنى انا احب العمل فى النتدئ حيث انى اقابل فيه العديد من الاشخاص الاكثر خبرة منى وينشرون خبراتهم عبر المنتدئ اى ان المنتدئ يفيد التاجر من نواحى عديدة منها راس المال من البونص وكذلك خبرة سنوات يقدمه بعض التجار الى المبتدئين

KOGI
06-27-2012, 03:26

ههههههه على فكره انا غلطت نفس غلطك بس حاليا الامور اتظبطت معايا وفعلا البونص مصدر كويس جدا للربح

saad
06-27-2012, 16:45

i5land_man
06-27-2012, 16:50

كلامك سليم يا اخي والبونص فعلا فرصة جميلة للمبتدئين عشان يجربوا السوق وكمان يقيموا ادائهم في جو الحساب الحقيقي
ويشوفوا طريقتهم في المتاجرة ومدي قدرتها علي الربح

osama shaban
06-27-2012, 17:01
ده صح معايا بالظبط بدات بمالي الخاص وخسرته كله عشان التسرع الي دخول الي السوق والمفروض كنت اتدربت فتره اطول علي الديمو بس البونص ده افضل حاجه للناس اللي معندهاش خبره عشان كسبوا خسورا عادي مش دافعين من مالهم الخاص

assidi saber
06-27-2012, 18:15
انا سوف اعتمد على البونص في هذا المنتدى لكي استطع المتاجرة مرة اخرى في الفوركس

hehelibeb
06-28-2012, 21:01
أنا شخصيا لولا وجود البونصات لما تاجرت أبدا

لأن رأس امالي الأول ذهب مند البداية

وكنت ربحته ألا من النت

khaled zizo
06-29-2012, 05:35
طبعا يوجد فرق كبير بين البونص و الاداع و انا احب البونص و كلنا نحب البونص من هذا لراح يترك البونص و يدفع مين جيبو
وهو يتاجر اصلا لكي يدخل المال لي جيبو وليس لاستخراجها هههه وطبعا البونص فرصة كويسة للمتاجرة وبدون خسارة سنت من اموالك الخاصة
وهي فرصة للناس الذي لايملكون اصلا مال

nrgslawi
06-30-2012, 03:00
البونص اعتبر حلا للذين لا يمكلون راس المال ويريدون الدخول الى المتاجرة في الفوركس
وانا اتاجر بالبونص لاتجنب ضياع نقودي

mage
06-30-2012, 03:43
اى متاجر فى الفوركس لا يملك راس مال يمكنه ان يحصل على نسبة راس مال جيدة جدا من العمل فى الفوركس وهذه الطريقة جيدة جدا بالنسبة للكثير من المتاجرين الذين يحبون العمل فى سوق الفوركس ولا يمتلكون راس مال

xtomorrow
06-30-2012, 03:47
من الحسن ان تستعمل البونص كراسمال
ذلك ان الربح سيكون بطعم خاص حيث جاء من لا ايداع
كذلك الخسارة لن تكون بالمعنى الصادم للخسارة العادية بالايداع

mohamed1happy
06-30-2012, 10:45
انا اعتبر البونص راس مال لي فهو سهل الحصول عليه علي عكس المال الحقيقي فهو صعب ان تحصل عليه وتضعه في الفوركس
غير انك ان خسرت في الببونص لا تزعل عليه اما انك خسرت مالك الحقيقي ستكون تلك صدمة لك

randy2kill
06-30-2012, 10:47
بالتاكيد استخدام البونص افضل بكثير من المال الحقيقي
علي الاقل لن تحزن كثيرا عند خسارته

2x1
06-30-2012, 10:50

انا مش معاك في كلتا الحالتين سيكون هناك حزن لا قدر الله لان البونص لم ياتي بسهولة وانت تجمعة لانك تحلم بتحقيق ربح جيد منة لكن عندما يذب هباءا تشعر بالاحباط

derfcase
06-30-2012, 11:05
حقيقة هذه اول مرة لي في التعامل مع البونص - و لكني اعتقد انني ساستعمله مع الاموال الحقيقية المتاحة بحسابي

omar kapo
06-30-2012, 11:10
نحن نستفيد من هذا العرض للمنتدي براس مال نستطيع ان نشارك بيه من اجل ان نصل الي الهدف الاثمي لنا

dodovedo
06-30-2012, 11:14
حقيقة هذه اول مرة لي في التعامل مع البونص - و لكني اعتقد انني ساستعمله مع الاموال الحقيقية المتاحة بحسابي

هتستخدمه ازاى مع اموالك
الحقيقيه اللىت فى حسابك على حد علمى انك لازم تعمل حياب جديد وتربطه بالمنتدى
والله اعلم تقبل مرورى

kimokonolove
06-30-2012, 11:37

اعتمد علية فى كلا الحالتين سواء بونص فقط او بونص وايداع جزء من مالى الخاص
لأن لو بونص فقط ولقدر الله خسرتة سيكون خسارة قليلة وتعب قليل
ولو بونص + مال خاص سيكون جيد لأن البونص ممكن اعتبر مارجن زيادة
ومفيد جدآ فى ادارة رأس مال ومخاطر اقل طبعآ

elssayed
06-30-2012, 12:48
هناك كثير يعتمدون علي البونص في المتاجرة وليس لهم مصدر اخر من الاموال للمتاجرة بها
ولكن البعض يستخدم البونص كمساعد لان راس ماله صغير

hossam eldeen mohamed
06-30-2012, 12:51
انا سوف استخدمه كرأس مال لانني لسة مبتدء ومش عاوز اضيع فلوس من جيببي

Mohamed90
06-30-2012, 13:20

السلام عليكم طبعا اخي العزيز البونص مهم جدا و له ايجابيته فكثير من الاخوة لا يستطعون ايداع الاموال
بسبب الظروف الصعبة و البونص فرصة حقيقية للجمع راس المال و بدا لاتداول الحقيقي
و لايجب الاستهانة و تضيع البونص حتى البونص تتعب عليه اخي طلو الشهر هو مثل العمل

jonaselk
06-30-2012, 13:22
السلام عليكم
البونص أفضل من رأس الملا على ما أعتقد
لأنه يأتي فقط من العمل و ليس من مالك الخاص

naoual
06-30-2012, 13:25
شخصيا افضل البونص لاني عندما اتاجر بالبونص اربح اكثر لغياب الختوتر و الخوف على الرصيد
اما عندما اودع من مالي الخاص فان العامل النفسي غالبا ما يجعلني اخسر رغم اني اتبع نفس الاستراتيجية في كلتا الحالتين

waleed adel
06-30-2012, 14:16
البونص للمتاجرة عن نفسى لتعويض حسابى اللى اتمرجن
وكثير من الناس والاعضاء يستعملونه كرأس مال

magic777
06-30-2012, 17:44
البونص للمتاجرة عن نفسى لتعويض حسابى اللى اتمرجن
وكثير من الناس والاعضاء يستعملونه كرأس مال

هنا البونص فعلا هيعوض ناس كتير هنا اتمرجنت حسابتهم اللي فتحوها بفلوسهم
وهيساعد كمان ناس كتير انها تتاجر من خلال راس مال جيد خاصه لمن لا يملك فتح
حساب براس مال كبير من ايداعه الشخصي

H!m0
06-30-2012, 22:33
اعقتد في رأي أن يعتبر كرأس المال لأنه أفضل من الايداع خاصة في الجانب النفسي
ممكن تتأثر كثيرا عند الخسارة لا قدر الله و هنا يكمن الفرق خسارة حساب حقيقي قوية جدا و أكثر م نالبونص اللي يتعوض

عزبز 18
06-30-2012, 22:37
انا استعمل البونص كراس المال واتاجر به والفوائد النصف يبقي
في الحساب لزيادة راس المال والنصف الثاني من الارباح اسحبه الي حسابي الشخصي

ابو محمد
06-30-2012, 22:40
ممكن اعتبار البونص راس مال
للتداول ويجب الحرص علية والعمل بدقة

sniper90
06-30-2012, 23:18
البونص هو وسيلة جيدة للبدء فى تجارة الفوركس لم لا يملكون المال للإيداع
فمن الممكن ان تبنى ارباحا بالبونص ويمكنك سحبها بعد كده
وهذا النوع هو البونص بدون ايداع
اما يوجد نوع اخر من البونص يتطلب عمل ايداع فهو جيد لمن يملكون رأس المال الكافى

عزبز 18
06-30-2012, 23:24
كنت بعتمد على راس مالى قبل ان اعرف البونص لكن الان اعتمد على البونص فقط لانه عندما كنت اعتمد على راس مالى
كنت اشعر بخوف شديد لخسارته اما الان انا ااجر و انا مستريح البال و هذا شىء رائع

هاها انا مثلك منت لا اعلم بالبونص من المنتديات الاجنيبية كنت اعتمد الا علي مالي الخاص وكنت مثلك اخاف ان اخسره ولاكن الان الحمد لله مع هده النتديات التي تعطي البونص اصبحنا لا نخسرا من مالنا االخاص

jihadazzam
06-30-2012, 23:39
البونص هو وسيلة كويسة لتكبير راس المال
انما يجب المحافضة عليه كأنه مالك

Mostafa Mando
06-30-2012, 23:39
انا الحقيقة عن نفسي اعتبر البونص رأس مال ويمكن ان تحقق منه ربح جيد

ان كنت محترف في الفوركس وتكون حساب حقيقي به رأس مال جيد من البونص

البونص مهم لا يستهان به لكن يريد اشخاص معينين لكي يستخدموه

kingman
07-01-2012, 00:24
شخصيا افضل البونص لاني عندما اتاجر بالبونص اربح اكثر لغياب الختوتر و الخوف على الرصيد
اما عندما اودع من مالي الخاص فان العامل النفسي غالبا ما يجعلني اخسر رغم اني اتبع نفس الاستراتيجية في كلتا الحالتين

وده عامل جيد فى البونص لكن فيه مشكلة ان كثير بيعتبره انه ليس ماله الخاص وبيتعامل معه باستهتار وبمخاطرة عالية وده بيكون سبب للاسف بخسارته سريعا وعدم الأستفادة منه جيدا

ymn30
07-01-2012, 00:27
حساب البونص هو مال حقيقى واظن ان العمل به لازم الواحد يستفيد به باكبر كم ممكن حتى تستطيع ان تجنى من هذا المال وفرصة انك بتكون بعيد عن الديمو وبتحس بالضغط على اعصابك فهو فرصة كبيرة للتجارة فى السوق حتى لو هنخصر

Amany Mohamed
07-01-2012, 00:30
السلام عليكم
ارى انه يجب الاستفادة من البونص استفادة جيدة لانه مكسب في حد ذاته بدون بذل جهد

sabre
07-01-2012, 00:31

من الممكن ان اعتمد على البونص كرأس مال فى حاله انى ليس معى رأس مال اصلا
وايضا البونص احسن وسيله للتعلم لانك بتتعلم على حساب حقيقى وليس ديمو علسشان العامل النفسى
ولو لقيت نفى بكسب من البونص ايه ايلى هيخلينى اشتغل بمال حقيقى

a5rzamn
07-01-2012, 00:35
انا جربت بمبلغ بسيط وجربت كتير في البونص لكن للاسف جميعها خسرتها

بسبب عدم الخبره في المجال لكن الان الحمد لله عندي خبره كتير كويسه

وراح استعملها مبدئيا في البونهص ولكن بحرص حتى اكون راس مال كويس اقدر اكمل فيه

Mtec
07-01-2012, 00:51
انا افضل البونص في زيادة راس المال
لان البونص اذا لم تستغله بالطريقة المثلى ستجد صعوبة بالتداول بمالك الخاص

mohamed hamdy
07-01-2012, 00:53
بالنسبة لي انا اعتمد علي البونص بطريفقة كبيرة ولولا بعض الظوف
التى حدثت لى لكنت كملت ال50 دولار هذا الشهر ولكن خيرها فى غيرها

tarek22
07-01-2012, 01:02
انا ليست لي طرقة اخرى للتداول سوى الاعتماد على البونص
لاني لا يمكنني ايداع الاموال فبلدي الجزائر لا يدعم ارسال الاموال الى الخارج وهذا للاسف عيب كبير

abdallah elbaz
07-01-2012, 18:58
البونص فرصه ممتازه وجيده انه يكون بديل لرا المال
حيث اننا نستخدمه ف عمليه المتاجره والدخول بيه ف صفقات

TAKABO
07-01-2012, 19:09
هناك العديد يستعملونه كراس مال للمتاجرة وانا منهم
وهو بمثابة مساعدة من الشركة لجلب الزبائن اليها
وانا افضله لان لو استثمرت من جيبك وخسرت ستغضب
لكن مع البونص لا لانه فائضعن حاجتك

Rami
07-01-2012, 19:14
انا افضل البونص في زيادة راس المال
لان البونص اذا لم تستغله بالطريقة المثلى ستجد صعوبة بالتداول بمالك الخاص

احييك على وجهة النظر هذه
بالفعل المال الخاص يكون القلق عليه كبيييير جدا اعتقد ان البونص فرصة
ممتازة للتقليل من الضغط النفسى
تحياتى لك

safiforex
07-01-2012, 20:39
احييك على وجهة النظر هذه
بالفعل المال الخاص يكون القلق عليه كبيييير جدا اعتقد ان البونص فرصة
ممتازة للتقليل من الضغط النفسى
تحياتى لك

و هذه من ايدجابيات التداول بالبونص الذي يوفره لنا المنتدى و الحمد لله
فالتداول به يكون في هدوء نفسي كبير لاننا نتداول على بونص فقط ليس الا

waleed adel
07-03-2012, 18:35
و هذه من ايدجابيات التداول بالبونص الذي يوفره لنا المنتدى و الحمد لله
فالتداول به يكون في هدوء نفسي كبير لاننا نتداول على بونص فقط ليس الا

استخدام البونص افضل بكثير من المال الحقيقي
علي الاقل لن تندم كثيرا عند خسارته

madoxegy
07-03-2012, 18:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بالنسبة لى سوف استخدم البونص كرأس مال

ahmed rabee
07-03-2012, 19:27
لا يوجد فرق بين البونص وبين الاموال الحقيقه التي يمكنك ان تودعها

كلاهما يستخدم للمتاجرة وتحقيق الارباح

الفرق الوحيد لا يمكن سحب البونص واعتقد ان هذا افضل

لانه يجبرك علي التجاره والالتزام براس مال معين يزيد مع الوقت

aboualy
07-03-2012, 19:30
استخدام البونص افضل بكثير من المال الحقيقي
علي الاقل لن تندم كثيرا عند خسارته

فعلا اخى العزيز البونص هو افضل وسيلة للحصول على راس المال وخصوصا فى بداية التجارة
ولكن ايضا يجب التعامل مع البونص على انه مال حقيقى فحتى ان كنت لا تستطيع سحب البونص فانت بامكانك ان تحقق ارباح من هذا البونص وسحب هذه الارباح

sky44
07-03-2012, 19:37
السلام عليكم

بالنسبة لسؤالك اخي فاني ساعتمد على البونص كراسمال لي في المتاجرة حتى لا يكون علي ضغط كبير من ناحية الخوف من الخسارة عكس المال الدي ستودعه من مالك الخاص

ehab
07-08-2012, 23:20
انا معتمد بصراحة على البونص كراس مال فى الفوركس
لانى حتى الان لا اعتقد انه سياتى من وراءة نفع فلو حدث انه حصلت على فلوس حقيقية من ورا الفوركس
سوف اضع مبلغ محترم فى الفوركس واضارب بية وربنا يستر بئا

roka
07-09-2012, 00:48

انا لا املك راس المال واعتمد على البونص كراس مالى للمتاجرة فهو فكرة رائعة

waleed adel
07-10-2012, 04:41
البونص طريقه جيدة لتحصل على راس مال جيد تبدأ بيه
وهو سيكون خير ان شاء الله لناس كتير

ARAB_PIGEON
07-10-2012, 04:43
اعتقد ان البونص افضل حتى من المال الحقيقى لأنه لافرق بينهم الا انه ذلك جاء بمجهود قليل انما المال الحقيقى جاء بتعب وسهر ليالى بل واحيانا بعض الناس يودعون اموال مرتباتهم كاملة فى ذلك السوق المغرى الذى قد يسحب كل مالك

Dentist Ahmed
07-10-2012, 08:00
انا اعتمد فقط على البونص للمتاجره
ولا احب ان اجازف برأس مال حقيقى خصوصا انى فى بدايه تعلمى بالفوركس وذلك لتفادى الصدمه عند الخساره فى بدايه المشوار

waleed
07-10-2012, 12:12
اعتقد ان البونص وسيلة مساعدة ولا يجب الاعتماد عليه
ككجزء اساسى للمتاجرة وانما كحصالة لمواجهة ظروف الطارئة

theboy2226
07-10-2012, 12:50
اعتمد علي البونص كراس مال طبعا لاني مش محترف اوي يعني 9شهور متاجرة مش كفايه اني اوضع من مالي الخاص
و خصوصا اني بعد ما عرفت الفوركس و مفاجئاته و الضغط النفسي و التوتر و القلق من الخسارة و كل ده علي فلوس بونص امال لو فلوسي الخاصة حاعمل ايه

m_fekry
07-10-2012, 13:10
انا اعتمد على البونص كرأس مال للمتاجره لأنه ليس لدى الخبره الكافيه للمتاجره برأس مال
من جيبى الخاص علشان كده انا اعتمد على البونص وكمان مش هكون مضغوط اوى لو خسرته

Mohamed90
07-10-2012, 13:21
اعتقد ان البونص وسيلة مساعدة ولا يجب الاعتماد عليه
ككجزء اساسى للمتاجرة وانما كحصالة لمواجهة ظروف الطارئة

السلام عليكم طبعا اخي العزيز البونص وسيلة و فرصة ممتازة من الشركة يجب اقتناصها
و كثير منا لا يستطيع توفير مبلغ لليداع الان اصبح ممكن له يتداول بكل راحة

mido95
07-10-2012, 13:24
انا الان البونص هو راس مالى الرئيسى و انا لم اقوم بعمل ايداع من مالى الخاص حتى الان
و ان شاء الله يكون البونص فى المستقبل مساعدة لزيادة راس المال اللى هكونو ان شاء الله من ارباح البونص

madoxegy
07-10-2012, 13:26

mando
07-10-2012, 14:10
انا اعتمد على البونص كرأس مال للمتاجره لأنه ليس لدى الخبره الكافيه للمتاجره برأس مال
من جيبى الخاص علشان كده انا اعتمد على البونص وكمان مش هكون مضغوط اوى لو خسرته

لو مبتدى فى الفوركس يعتبر البونص دة شئ جيد يخالك تشتغل براحتك بدون ضغوط وتتعلم وحتى لو خسرت مش هاتخسر من جبك بس حاول انك تفكر فى المكسب وكانها فلوس دفعتها من جيبك عشان يكون فى اهتمام اكتر

madoxegy
07-10-2012, 14:14

salah.bmw
07-10-2012, 14:34
بما ان منتدانا الكريم يقدم لنا البونص ك دفعة من الخلف او بث روح الامل فينا للمتاجرة
نعم اعتبره كرأس مال ويتم التعامل معه مثل اي رأس مال حقيقي وعدم الاستهتار به مطلقا

mrxr00t3d
07-10-2012, 19:49
انا افضل البونص بدون ايداع لانني اعتبره افضل وسيلة لبدا المتاجرة
و ينفع المبتدئين

waleed adel
07-13-2012, 01:21
البونص افضل حتى من المال الحقيقى لأنه لافرق بينهم الا انه ذلك جاء بمجهود
قليل انما المال الحقيقى جاء بتعب

mage
07-13-2012, 03:47
البونص افضل حتى من المال الحقيقى لأنه لافرق بينهم الا انه ذلك جاء بمجهود
قليل انما المال الحقيقى جاء بتعب

البونص هو افضل شئ انعم الله به علينا فى عالم الفوركس لاننا من خلال هذا البونص نتمكن من التداول فى الفوركس ونتمكن من تحقيق نسبة ارباح كبيرة بدون ان نقوم با عملية ايداع وهذه اكبر ميزة من البونص

ehab
07-14-2012, 01:14
لو تحصلت على بونص جيد 100 او 200 دولار مثلا أو أكثر فيمكنك المتاجرة
به وأعتقد سيكون هذا يمثابة أختبار حقيقي لك للتأكد من معرفة متاجرتك على الحقيقي

amrmorasamir
07-14-2012, 01:16

انا الحمد لله عندى حساب حقيقى فى احدى الشركات واستخدم البونص كمساعده زائده وده ممتاز جدا لان سحب الارباح مفيش اى قيود عليها

ehab
07-14-2012, 18:39
أخدت بونص من أحدى شركات وساطة 25 دولار فغلب عليا التسرع
وقمت بفتح صفقة دون تحليلها على المستوين فني والأخباري فكنت خسارة بونص

mido
07-14-2012, 18:41
اخي الكريم
اعتقد ان البونص افضل حتى من المال الحقيقى لأنه لافرق بينهم الا انه ذلك جاء بمجهود قليل انما المال الحقيقى جاء بتعب وسهر ليالى
تقبل مروري ولك فائق احترامي

forex4ever
07-14-2012, 18:43
انا لم يكن لدي اي راس مال ولكن استطعت من البونص ان اكون من ارباحه راس مال جيد نسبيا وان اربح ايضا من البونص واسحب الارباح في الحقيقة فكرة البونص دي فكرة منتهى الروعة احييت امل ناس خسروا رؤوس اموالهم لاي سبب ما وبصراحة اصبح لاغنى عن البونص ابدا

mahmoud1
07-14-2012, 18:45
شئ جيد المنتدى بيقدم بونص مقابل المشاركات وايضا بيقدم بونص على كل ايداع %30
بالنسبة لى بونص المنتدى ان شاء الله اعمل مبلغ مكويس وابداء التجارة بى وان شاء الله يكون خير واحقق ارباح

tictok
07-15-2012, 11:12
انا استخدم البونص في المتاجرة واعتقد أنه أنسب شىء بالنسبة للمبتدئين فلا يجب ان نتاجر بأموال حقيقية الأ اذ

ahmed
07-15-2012, 11:16
انا استخدم البونص في المتاجرة واعتقد أنه أنسب شىء بالنسبة للمبتدئين فلا يجب ان نتاجر بأموال حقيقية الأ اذ

هذا افضل فى البدايه يا اخى استخدام البونص ولا تضيف راس مال مما لديك
وبعد ان تتقن البمتاجرة جيدا يمكنك ايداع مبلغ كبير للمتاجرة به بكل ثقه

Eyadoo
07-15-2012, 11:51

أنا أعتمد على البونص وحده حتى الآن
لا أريد المجازفة بأموالي الخاصة
ربما بعد فترة عندما أتقن اللعب في الفوركس
لن أحتاج حتى إلى البونص

dz-yac
07-15-2012, 11:54
انا بالنسبة لي كمبدتى راح اعتمد عليه كراس مال طبعا كاول تجربة لحساب حقيقي وادا نجحت راح اعمل ايداعات
وهو بالفعل افضل من راس المال الي من جيبك فداد خسرته لن تتحسر عليه كما انك لو خسرت نقودك الحقيقية

jihadazzam
07-15-2012, 12:01
اعتقد ان البونص افضل حتى من المال الحقيقى لأنه لافرق بينهم الا انه ذلك جاء بمجهود قليل انما المال الحقيقى جاء بتعب وسهر ليالى بل واحيانا بعض الناس يودعون اموال مرتباتهم كاملة فى ذلك السوق ا.لمغرى الذى قد يسحب كل مالك

السلام عليكم
نعم اخي البونص افضل بكثير من المال الحقيقي وهنا نشكر المنتدى لتأمين البونص للشباب
وهذا بالفعل البونص والمال الحقيقي يؤديان نفس الهدف ويوفر على جيبتنا بحال خسرت البونص فانك لن تخسر من جيبك

mohamedlee
07-15-2012, 12:07
اظن انه من الافضل البداية ببونص ولكن بد تكوين بونص
كبير يمكن من خلالة الحصول على ربح يومى مناسب ولا مانع من
جعل البونص حافز اضافى ولكن فى كلا الحالتين يجب الحذر وعدم التسرع
فى فتح الصفقات الا بعد التحليل الفنى الجيد

king
07-15-2012, 12:10
حاليا اعتمد على البونص راس مال مستثمر بشكل مؤقت وبعد ذالك سوف اعتمد على البونص اضافه الى راس مال اضافى حتى تكون الفرصه اكبر للنجاح فى السوق وسوف اسعى الى تحقيق ذالك فعلا

fxjoseph
07-15-2012, 12:16
البونص ممتاز لاي شخص في بداية طريقة فمثلا لو استطاع شخص عمل 100 او 50 دولار بونص اعتقد انها شيء كويس لاي مبتدا لذلك راس المال الان اصبح لا يشكل مشكلة واعتقد الموضوع محتاج اراردة من المتاجر حتي ينجح في هذا المجال الصعب

kasrimohammed
07-15-2012, 12:51
أنا أستعمله كرأس مال حاليا
وأشكر هذا المنتدى وشركة إنستا على هذه الفرصة

ahmed
07-15-2012, 13:00
البونص ممتاز لاي شخص في بداية طريقة فمثلا لو استطاع شخص عمل 100 او 50 دولار بونص اعتقد انها شيء كويس لاي مبتدا لذلك راس المال الان اصبح لا يشكل مشكلة واعتقد الموضوع محتاج اراردة من المتاجر حتي ينجح في هذا المجال الصعب

فعلا يا اخى الفوركس اصبح تجميع راس مال للمتاجرة ممكن عن طريق البونص
فقط هو اصرار المتاجر على تحقيق النجاح بلاجتهاد والعمل