PDA

View Full Version : اول يوم ليا ومش فاهمه حاجه

totiiiahmed
02-03-2014, 23:03
يا جماعه انا اول يوم ليا في المنتدي ومحتاجه نصيحتكم لاني تايهه ومش عارفه اعمل ايه بالظبط:((:(:yahoo:

haitham
02-03-2014, 23:09
ادخلى على المواضيع كده واعملى ردود وجمعى بونص وخلال الفترة دى اتعلمى ازاى تشتغلى على الفزركس من خلال بعض الفيديوهات والكتب ولما توصلى لمبلغ كويس من البونص ابتدى تاجرى بيه

ilyes chaieb
02-03-2014, 23:38
مرحبا بك معا لو لدى اي استفسار واضح لا تتردد في طرحة و ان شاء الله كلنا حنساعد انت اول حاجة ابدء بالقسم التعليمى للمنتدى
تابع الدروس و المواضيع التعليمية و ان شاء الله راح تتعلم
تقبل مرورى

abo heba
02-04-2014, 01:24
اهلا بك معنا
بامكانك الدخول الى القسم التعليمى ومتابعه الموضوعات والاشتراك بالردود ومنها تتعلم وتزيد البونص
لتكون راس مال يمكنك بعد التعلم من التداول
تحياتى لك

ahmedhawash
02-04-2014, 02:41
الطبيعى جدا انك اول يوم ما تفهميش حاجه

المهم مش من اول يوم نذهق ونكمل فى التعرف على السوق وعلى المصطلحات والتداول اولا

salimned
02-04-2014, 04:13
السلام عليكم
مرحبا بك معنا اختي انصحك ان تراجعي الفيديوهات
الموجودة بهدا القسم كي تتعرفي على الفوركس بعدها
افتحي حساب في الشركة و اجمعي البونص و ابداي العمل
موفقة اختي.

harimeche
02-04-2014, 04:52
الســـــــلام عليكم ورحمة الله

أهلا وسهلا بك أخت معنــــا ومرحبــا بك

أقدر لك رغبتك في التعلم

في التتبيت في هدا القسم ستجدي موضوعـــ

تائه ولا تعرف من اين تبدا .. تعالى لا تتردد

أدخلـــي عليه

amr khalifa
02-04-2014, 06:18
الســـــــلام عليكم ورحمة الله و مرحبا بك معنا ....
اولا .. الدخول الى القسم التعليمى ومتابعه الموضوعات
ثانيا..أنت سوف تقوم فقط بمعرفة قشور الفوركس , ولكن الفوركس والتحليل الفني مثل أي علم في الكون له قسم نظري وله قسم عملي ,اذا انتهيت من النظري , وسوف تبدأ قريبا حياتك العملية في بحر الفوركس الواسع ...
يجب عليك أن تعلم أن كل شئ يستحق تعلمه لا تتعلمه في يوم وليلة , فتح حساب حقيقي وبدأ المتاجرة , كطفل صغير لم يسبح من قبل ورمي نفسه في وسط محيط .
عالم العملات معقد , وليس من السهل أن تتعلمه , عليك ان تكون دئوب وصبور وملتزم .

و بالتوفيق ...

waelmma
02-04-2014, 08:02
:(:ok::)) اهم حاجة اختى الكريمة تعرفى يعنى ايه لوت ورافعة
وحجم صفقة وبعدين الميتاتريدر وادارة راس المال

zyzo
02-04-2014, 08:13
الحمد لله رب العالمين
استاذنا الكريم الفاضل انت في القسم التعليمي تعلم من المواضيع
المثبته ستجد الفيديوهات التعليميه الشروحات اجتهد ولاتياس
و بالله التوفيق للجميع

latraaa
02-05-2014, 21:26
يا اختي الكريمة أنصحك بالعمل على المنتدى و التقيد به و العمل على الدراسة و التعلم منه و فقط، ففيه الكثير من المواضيع القيمة و التي يمكنها أن تعطيك الكثير من النتائج القيمة، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

amoune
02-09-2014, 21:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تسلم اخى الكريم على طرحك لهذا الموضوع وياريت تقولنا الطريقه التى اشتغلت
بيها لكى نتعلم منها وماهى الاستراتيجيات التى تتبعها وبالتوفيق للجميع
وتقبل مرورى
مبروك اخى الكريم وان شاء الله فى استمرار

وبالتوفيق ان شاء الله فوركس فاكتورى اهم موقع فى هذا المجال طبعا

والله المستعانشسؤئشصضشسؤ

finga1
02-09-2014, 22:31
وتقبل مرورى

والله المستعانشسؤءئشس

finga5
02-09-2014, 22:32
وتقبل مرورى

والله المستعانسؤئءسصشسشءشس

Ahmedofhell
02-09-2014, 22:46
اهلا أختى الكريمة
انا نفس القصة أول يوم ليا هنا ويدوب سجلت فى شركة أنستا فوركس وقمت بريط حسابى فى الشركة بالمنتدى
وسأبدأ من الغد إن شاء الله بالتعلم فى الفوركس من الصفر إلى الإحتراف
والله المستعان
بالتوفيق للجميع

ainga
02-12-2014, 00:13
عليكم ورحمة الله و مرحبا بك معنا ....
ثانيا..أنت سوف تقوم فقط بمعرفة قشور الفوركس , ولكن الفوركس والتحليل الفني مثل أي علم في الكون له قسم نظري وله قسم عملي ,اذا انتهيت من النظري , وسوف تبدأ قريبا حياتك العملية في بحر الفوركس الواسع ...
يجب عليك أن تعلم أن كل شئ يستحق تعلمه لا تتعلمه في يوم وليلة , فتح حساب حقيقي وبدأ المتاجرة , كطفل صغير لم يسبح من قبل ورمي نفسه في وسط محيط .
عالم العملات معقد , وليس من السهل أن تتعلمه , عليك ان تكون دئوب وصبور وملتزم .

zezo-89
02-12-2014, 00:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا أهلا وسهلا بك في منتدى فوركس العرب
ثانيا بسرعة توجهي الى قسم التعليم وستجدين ضالتك
بالتوفيق لك وللجميع

هشام عادل 2013
02-16-2014, 02:54
معظم الناس هنا مبتدئين بردوا بس هو المنتدي دا هدفه تجميع البونص واثناء ذلك التعلم عن طريق قسم المبتدئين سوف تجد العديد من الكتب القيمة والفيديوهات التي تساعدك في التعلم وعندما تقوم بتجميع بونص جيد والتعلم بقدر كافي يمكن ان تبدا المتاجرة عندئذ ...بالتوفيق ان شاء الله

lady nour
02-16-2014, 03:04
انا كمان اول يوم ليا و مش فاهمة قوي بس انا في ناس قالولي اعمل ايه و ابدأ ازاي بصي اعملي ردود علي المواضيع و جمعي بونس و لما تجمعي 100 دولار اخر الشهر تبتدي تشتغلي بيهم في البورصة بس خدي من خبرة حد اقدم منك عشان تتعلمي بسرعة

محمد السيد محمد
02-17-2014, 00:51
اول يوم وعاوزة تعرفي كل حاجة دا انت مستعجلة قوي
طيب خدي النصيحة دي لما بيكون فيه طفل بيحبي بندخله سباق ضاحي واللا بنقوله تاتا تاتا
صحيح النهارده بنقوله تاتا لكن في يوم مش هانعرف نمشي جنبه ولكن يابنيتي تريثي تريثييييييي
وخذي وقتك في التعليم وصدقينيكل يوم هتتعلمي حاجة لغاية مافي يوم هتبقي خبيرة بس استمري على اصرارك

مصطفى حمدان
02-17-2014, 01:48
اختى االفضلة لو كل واحد فهم من اول يوم اكيد مكنش حد هايبقى عمده شكلة ولكن كل شخص على حسب قدرة استيعابه فلا تتعجلى واستمرى فى البحث والاطلاع ولا تياسى

محمد عادل ابراهيم
02-17-2014, 02:48
يجب ان تحملى كتب للفوركس
وان تعلمى جيدا ادارة رأس المال :yahoo:
وان تبتعدى عن الطمع وان ترضى بالقليل وان شاء الله خير وشكرااااااا :yahoo:

bono
02-17-2014, 09:35
عليك بزيارت القسم التعليمي للمبتدأين و مشاهده الفيديوهات التعليميه و مراجعه الشرح لزوى الخبره فى المنتدى ارجو من الله التوفيق لك و للجميع

احمد امير
02-25-2014, 20:01
الحل بسيط، و لكنه ليس سهلاً، و يتضمن كلمتين إثنتين فقط " غادر السوق". لأن السوق في الغالب لن يقوم بأي حركة، و قد يبقى على هذا الحال لعدة أيام. لذا يمكنك القيام بنشاط آخر لفترة معينة، مثل لعب الرياضة أو القراءة أو شيء من هذا القبيل

maknzy007
02-25-2014, 20:04
اتى لازم تبداء خطوة خطوة
انتى الاول اعرفى ايه هو الفوركس ومزاياة وعيوبه وكدة
واتفرجى على فيديوهات تفهمك
وفى هنا قسم للمبتدئين هيفيدك

amr mostafa
02-27-2014, 00:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا عى الموضوعات الكريم من اخى لكريم ولكنهاعلى كل حال هى احسن استراتجية من غيرها
شكرا اخى الفاضل وننتظر المزيد من الموضوعات

أحمد بيكس
02-28-2014, 21:36
السلام عليكم ورحمة الله .. أختي قومي بالردود حتى تحصلي على البونص ثم بعد ذلك تعلمي على حساب وهمي .. بالتوفيق لك .....

waelmma
03-01-2014, 18:49
;)::( اختى الكريمة كلنا كنا كدة فى الاول وبعدين بدانا واحدة واحدة نتعلم من خلال
دخولنا الى قسم المبتدئين والتعلم من الاعضاء وربنا يوفقك اختى

creatorman1978
03-01-2014, 19:31
اذا كنتى ربطى حسابك هنا فى المنتدى بحسابك فى شركة انستا فما عليك الا وضع الرودو المناسبة على المواضيع والمشاركة الفعالة والمفيدة ...
وعلى الردود تحصيل على مكافأت عبارة عن بونص يتحول تلقائيا الى حسابك فى انستا ... بالتوفيق

salihovic
03-01-2014, 19:38
السلام عليكم

أنا أيضا مثلك مبتدأ ولا اعرف من أين أبدأ لكن هناك في المنتدى من يمد يد المساعدة للمبتدئين أمثالنا بارك الله فيهم جميعا

الخطوة الأولى جمع البونص من خلال هذه المشاركات وخلال هذه الفترة علينا التعلم من الفيديوهات الموجودة في المنتدى

gamal20
03-02-2014, 08:29
اختى الكريم اهلا بيكى فى المنتدى ونتمنى لكى كل الافاده ان شاء الله واحنا كلنا كنا زيك فى الاول كده ولكن بالقراءه
والتعلم والبحث والاطلاع ستزدادين معرفه ان شاء الله وتقبلى خالص تحياتى

gmhd
03-02-2014, 10:51
السلام عليكم
اولا اهلا ومرحبا بك معنا
هذا المنتدا خاص بتعليم الفوركس والتابع لشركة انستا فوركس
والزي يقدم علي كل تعليق 10 سنت او اقل حسب القسم
كـ مساعدة وتشجيع من الشركة لنا
لدخول السوق
عليك ان تتفقد هذا القسم وسوف تجد الشروحات المفيدة والعديدة عن الفوركس
http://forex-masr.com/forumdisplay.php?36-Forex-Beginners
بالتوفيق لك

عبد الحكيم
03-02-2014, 12:45
المنتدى الرائع يوفر للمبتدئين قسم خاص بهم ستجد كل هذا من خلال القيام بعملية الرد على المواضيع وستتعلم منها دون شك أخلص النية في التعلم وستفتح لك الطريق العلم

---------- Post added at 10:43 AM ---------- Previous post was at 10:41 AM ----------

كما تحتاج الى البحث عن الفيديوهات التي تعطي نظرة واصحة فلا يوجد افضل من الصوت والصورة يمكنك الدخول على موقع يوتوب ستجدين فيه شرحا مفصلا عن مختلف تساؤلاتك

---------- Post added at 10:45 AM ---------- Previous post was at 10:43 AM ----------

وفي الأخير كنصيحة أنصحك بعدم الوقوع في فخ التسرع والاتمام بتحصيل المعارف المختلفة حول الفوركس واهتمي بالتحليل الفني لانه اساس العمل وان واجهت مشكلة فنحن سنساعدك في حلها الواحد نفيد ونستفيد من خبراتنا

latraaa
03-02-2014, 13:56
يا اختي الكريمة نصيحتي لك هي أن تقومي بالعمل على التعلم، لأنه الأساس في كل العلمية و هدا هو العنصر المهم، و يكون هدا الأمر من خلال المنتدى القيم الدي يقدم الكثير من الدروس و المعلومات القيمة و الكتب القيمة أيضا الفيدوهات الرائعة، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

2_forex
03-16-2014, 05:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته جزاك الله خيرا صديقى وبارك فى فاعلى الخير جميعا ربما يميل هذا الموضوع الى المساعدة وطرح النقاش ولهذا فائدة كبيرة على جميع من قرأ الموضوع لان كل معلومة فى الفوركس مهمة للغاية لنصل الى صفقات اكثر دقة إن شاء الله وتقبلوا مرورى وإن شاء الله خير للجميع
>>>
.........

RomanyMoreed
03-21-2014, 17:42

اهلآ بحضرتك معانا في المنتدي انت دلوقتي لو بتدور علي شروحات في الفوركس يبقي تدخل علي قسم المبتئدين هتلاقي شروحات مهمه

تحياتي

abdeallah7896
03-21-2014, 18:00
السلام عليكم
مرحبا بك معا لو لدى اي استفسار واضح لا تتردد في طرحة و ان شاء الله كلنا حنساعد انت اول حاجة ابدء بالقسم التعليمى للمنتدى
و انصحك ان تراجعي الفيديوهات
بتوفيق

zamalkkawy
03-22-2014, 14:17
الدخول الى القسم التعليمى ومتابعه الموضوعات
عالم العملات معقد

forex pop
03-22-2014, 14:25
معظم الناس هنا مبتدئين بردوا بس هو المنتدي دا هدفه تجميع البونص واثناء ذلك التعلم عن طريق قسم المبتدئين......
سوف تجد العديد من الكتب القيمة والفيديوهات التي تساعدك في التعلم وعندما تقوم بتجميع بونص جيد والتعلم بقدر كافي.........

salimned
03-25-2014, 00:27
السلام عليكم اخي انصحك ان تشاعهد الفيديوهات التعليمية الموجودة في المنتدى
لانها ستساعدك كثيرا في تعلم الفوركس و بعدها حاول ان تتدرب على حساب الديمو.

rami007
03-28-2014, 02:49
السلام عليكم
اختى االفضلة لو كل واحد فهم من اول يوم اكيد مكنش
حد هايبقى عمده شكلة ولكن كل شخص على حسب
قدرة استيعابه فلا تتعجلى واستمرى
فى البحث والاطلاع ولا تياسى
سلام تحياتي
بالتوفيق

azzam1000
03-28-2014, 04:54
السلام عليكم
كلنا كده فى الاول واقولك على حاجه شوفى بس فيدهات عن الفوركس والمنصة واساسيات الفوركس من غير متقرائى شىء فى الاول وهتفهمى ايه هو الفوركس وبعد كده ابتدى اقرائى وهيكون ساعتها عندك علم عن اللى بتقرائية ةاتمنى لكى التوفيق

doaa sary
03-30-2014, 00:18
اهلا بيكى يا اختى انصحك تتوجهى الى القسم التعليمى
وهتلاقى كل اللى يفيدك فيديو وكتب
وانصك بالصبر لانك هتخدى كذا شهر لحد ما تتعلمى

ssnsafi
03-30-2014, 00:23
بداية اهلا بك معنا في المنتدى وكلنا كنا مثلك في اول يوم محتارين مذا نفعل وكيف نبدأ وانت حاليا بدات بشكل صحيح حيث انك بدات في قسم المبتدئين القسم التعليمي وابدأ بقراءة الكتب المهمة وحاول ان تبداي بقراءة كتاب فوركس العرب وهو موجود في المنتدى او ابحثي عنه في النت وبعد ان تقرأ الكتاب ابحثي عن كتاب التحليل الفني لجون ميرفي ومن ثم افتحي حساب تجريبي لتتعلمي كيف تتاجري وايضا شاهدي فيديو يشرح لك منصة ميتاتريدر لتعرف كيف تتعاملي معها وبالتوفيق لك

houdabluegolden
03-30-2014, 00:27
كل المطلوب منك في المنتدى هو إنك تقومي بقراءة الموضوعات المختلفة في المنتدى وتقوم بعمل مشاركات أي ردود
على أكبر قدر ممكن من الموضوعات ومقابل كل مشاركة تحصلي على 10 سنت ويمكن أن يصل البونص الشهري الخاص بك إلى 100 دولار

sifoo
04-01-2014, 02:47
بسم الله الرحمان الرحيم
ستجد الفيديوهات التعليميه الشروحات اجتهد ولاتياس
انشاء الله يستفيد منه الجميع
بالتوفيق لكل أعضاء المنتدى الغالي
تقبل مروري

fireboy
04-01-2014, 04:52
}}}بسم الله الرحمن الرحيم{{{ }}}والصلاة والسلام على النبى الكريم من لا نبى بعده واله واصحابه اجمعين اما بعد{{{......
انصحكى بالتعلم وشيئا فشيئا ستكونين محترفة إن شاء الله

نور المعرفه
04-01-2014, 15:58
إهدىء رجاءً لا داعي للذعر وكل شيء سيكون على ما يرام بإذن الله تعالى إليك هـذا الرابط والله يوفقك http://forex-masr.com/showthread.php?55062-%D9%87%D8%A7%D8%A7%D8%A7%D8%A7%D8%A7%D9%85-%D9%84%D9%83%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A6%D9%8A%D 9%86

hadi fouad
04-01-2014, 16:16
انا كمان اول يوم ليا النهارده ودخلت على المنتدى وابتديت اقرا فى الموضوعات وشايفه استفاده تدريجيه مع المتابعه والقرايه هتفرق كتير وهنفهم اكترعن الموضوع
وان شاء الله الاصدقاء هنا يفيدونا برضه انا حاسه ان الموضوع ممكن مش بالصعوبه اللى متخيلها ماتقلقيش وبالتوفيق ان شاء الله

---------- Post added at 01:16 PM ---------- Previous post was at 01:07 PM ----------

شكرا يا استاذ نور لحسن التعاون محتاجين امثال حضرتك من الخبراء لتشجيع المبتدئين امثالنا ومساعدتهم وطمئنتهم جعله الله فى ميزان حسناتك مزيد من النجاح و اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله

dodoenator
04-01-2014, 16:41
مرحبا بكي اختي الكريمة في عالم الفوركس اولا عليكي الان بالردود لجمع البونص ومن خلال قرائتك للمواضيع ستعرفين اشياء كثيرة وتتعلميها جيدا كما يوجد فيديوهات للمبتدئين يمكنك مشاهدتها

ana lola
04-01-2014, 16:54
أنا كمان مبتدئة زيك وشيء طبيعي أن معرفتنا بهذا المجال محدودة ولكن علينا بالصبر عشان ناخذ السلم من اوله لمعرفة الكثير في مجال الفوركس .لازم نقرأ الموضوعات جيدا والردود عليه بالوقت هنقدر نجمع بونص نقدر نتاجر به بالاضافة للخبرة اللي هنكتسبها.

Asma Atika
04-01-2014, 19:22
مشوار الف خطوة يبدا بميل من المستحيل تعلم اي شيء من اليوم الاول
علينا بالصبر هذا اول درس يجب تعلمه بالفوركس.

ام رحمة
04-01-2014, 23:47
اهلا بيكى وانا كمان عضوه جديده فقرأت فى القسم التعليمى وبفتح المواضيع وبرد عليها وعملت بونص اعملى كده عشان تجمعى بونص كتيررر يفيدك فى المتاجره بعد كده ان شاء الله

hagar zakaria
04-03-2014, 03:15
السلام عليكم
انا زيك والله بقالي يومين بس في المنتدى ابيض يا ورد ماعنديش خلفيه وحسه ان الموضوع صعب جدا بس قريت مواضيع كتير استفدت منها فعلا بس الظاهر ان الموضوع مش سهل وفيه تفاصيل كتير واحنا وحظنا وان شاء الله ربنا يوفقنا

منى غازى
04-03-2014, 05:30
طيب بما ان المووع ده خاص بالمبتدئين ياريت حد يدخل يتكرم من اخبراء وامحترفين في المجال ده ويعرفنا بأهم واشهر المصطلحات والخطوات الرئيسية علشان يوفر علينا الجهد والوقت ومشكورين على الاهتماام والجهد والوقت

memoxmax
04-03-2014, 05:51
السلام عليكم
على فكرة انا كمان لسة مبتدىء فى هذا المجال ولا املك خبرة كافية به
ولكن من اول النصائح التى تعلمتها وبدات اتعامل بها هى (لا اطمع )
فبمجرد ان احصل على الربح الذى توقعت اقوم باغلاق السفقة واعيش حياتى

mazen2508
04-03-2014, 20:39
اختى الفاضله تحياتى
مرحبا بك فى عالم الفوركس
انت مشيه زى الفل ومجمعه بونص مشاء الله
ركزى فى انك ننعلمى اصول التداول صح ولا تتعجلى البدء فى التداول قبل ان نجديه

hadi fouad
04-03-2014, 20:50
انا كمان جديده ومش هقدر افيدك غير انى اقولك مافيش داع للقلق كل شئ بيبجى بالدراسه والصبر
ادخلى على الموضوعات فى قسم التعلم واقريها كويس مع المتابعه هتقدرى تستوبى بعض الامور وفى اخوه افاضل هنا خبرا فى المجال تواصلى ماهم هيفيدوكى
وافتحى فيديوهات ومبدئيا اعملى مشاركات عشان تقدرى يكون عندك رصيد ممكن تستخدميه فى المتاجر بعد كدا
بالتوفيق ....

maged mag
04-03-2014, 20:53
الســـــلام علـــيـــــكـــــــــــــ ـم ورحـــــمـــــــــــــــة الله وبــــركـــاتــــــه
ابداي اختى مستعينة بالله بالردود على المواضيع وجمعى البونص حتى تتاجرى بيه اخر الشهر وتسحبى الارباح فقط
تمنياتى لك بالتوفيق

loubna etta
04-03-2014, 21:05
السلام عليكم اخي المنتدى بتاع الفوركس منتدى مافيش زيوو بيقدم نصائح و الخطوات الي لازم تتبعهاا عشاان تبقى محترف في الفوركس كل ما عليك دلوقتي تعمل ردود في المنتدى بس متكوون منسوووخة
وجمع بوونص وتااجر بيهاا في موقع الانستافوركس الي منتدى عامل معاه وسااطه ولاكن ده بعد متتعلم وتحترف الفوركس
وبالتوفيق انشااء الله

didaaass
04-03-2014, 21:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا عى الموضوعات الكريم من اخى لكريم ولكنهاعلى كل حال هى احسن استراتجية من غيرها
شكرا اخى الفاضل وننتظر المزيد من الموضوعات

soooonor
04-03-2014, 21:17
يا جماعه انا اول يوم ليا في المنتدي ومحتاجه نصيحتكم لاني تايهه ومش عارفه اعمل ايه بالظبط:((:(:yahoo:

طبيعى فى اول يوم تبقى مش فاهمة حاجة لكن فى البداية اعملى رد على موضوعات المنتدى بشرط ان تقرأى كل موضوع و تستفيدى منه اى معلومة مهما كانت صغيرة ..و اقرئى الموضوعات المثبتة فى هذا القسم فستساعدك كثيرا فى فهم الفوركس

saly17
04-03-2014, 21:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..
اختى الكريمه اولا لابد من ان تقومى بعمل حساب حقيقى فى الانستا فوركس ويكون بجميع بياناتك الحقيقيه وتقومى بالربط بين حسابك
فى المنتدى والحساب فى الانستا علشان لما تقومى بمشاركه فى المنتدى هنا تحصولى على البونص الخاص بها ويحول الى رصيدك فى
حسابك فى الانستا ..بالتوفيق لكى

heroo252
04-03-2014, 21:57
دة طبيعى كلنا بنمر بالخطوة دى واحنا فى بداية تعاملنا مع الفوركس
لكن مع الوقت حققنا خبرة جيدة وارباح كمان مش بطالة وان شاء الله الميزد فى المستقبل القريب

ام رحمة
04-04-2014, 00:49
اتمنى لكى التوفيق والنجاح فى هذا المجال
كل ما عليكى الان هو تجميع بونص يوميا وبعد ذلك اما توصلى لى ما يساوى المائه دولار تبدئى بيهم بالمتاجره فى البورصه وربنا يوفقك ان شاء الله

mossab
04-04-2014, 02:00
الســـــــلام عليكم ورحمة الله
أهلا وسهلا بك أخت معنــــا ومرحبــا بك
بامكانك الدخول الى القسم التعليمى ومتابعه الموضوعات والاشتراك بالردود ومنها يمكنك التعلمو الزيادة في البونص
الى اللقاء

yousef1989
04-04-2014, 02:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اسعد الله اوقاتكم
لاتقلقي اختي المشتركة الجديدة ف ستتعلمين هذا العمل خطوة خطوة مثل الذين سبقوك فلا احد يولد وهو عارف كل شيئ بل يتعلمه من خلال تجاربه الشخصية
وانمنى لكي التوفيق وشكرا

osh
04-05-2014, 01:12
حببتي هنا في المندي في الكثير لكي تتعرفي علي الموضوعات التي تحتجيهابدون اللجوء لاحد
واللي هيفيدك اكتر اللجوء للقسم التعليمي ..........ورنا ييسرلك الامور

rami007
04-15-2014, 00:39
السلام عليكم
اختى االفضلة لو كل واحد فهم من اول يوم اكيد مكنش
حد هايبقى عمده شكلة ولكن كل شخص
على حسب قدرة استيعابه فلا تتعجلى
واستمرى فى البحث والاطلاع ولا تياسى
سلام تحياتي
بالتوفيق

a7med84
04-15-2014, 01:02
غريب الاستعجال ده اول يوم لازم تكون مش فاهم حاجه

لان ده مجال زى اىمجال طبيعى ان فى وقت على ما تفهم المجال ده الاهم المتابعه والاستمرارا فى التلم

haitham
04-15-2014, 01:18
جمعى بونص كويس عشان تقدرى تتاجرى بيه وكمان حاولى تشوفى شوية فيديوهات تتعلمى منها ولو فيه اى حاجه محتاجه استفاضه ممكن تبعت مسج على الخاص

mahmoud sheded
04-15-2014, 12:36
اولا مرحبا مرحبا بك عضوا قيم معنا فى عالم الفوركس
واعتقد انه من الافضل ان تتابعى الموضوعات المختلفة وان شاء الله تستفيدى بها
مع تمنياتى بالنجاح والتوفيق

gehad87
06-16-2014, 16:26
النصيحة الذهبيه ابدائي بتحميل وقراءة كتب المبتدئين وابدائي بكتاب فوركس العرب
علشان تعرفي الاساسيات وابحثي في كل جزء من الكتاب عنه بالمنتدى وشاركي به الى ن تثبت المعلومة

منى الجندى
06-18-2014, 00:49
حضرتك اهم شىء تفتح حساب حقيقى بانستا وتربطه بالمنتدى حتى يصلك البونص
وطبعا قوانين البونص ان لا تنسخ مشاركه او تكون بغير الموضوع وتتعلم التحليل جيدا ولا تقلق مشاركاتك ستفتح لك ابواب كثيرة للتعلم

ahmedmomen
06-18-2014, 01:55
انصحك اختي الكريمة بالتوجه الى القسم التعليمي وتنزيل كتاب تعليمي للمتبدئين في الفوركس
ثم الدخول في التحليل الفني والاساسي وانصحك بالاجتهاد في عمل البونص وفتح حساب في انستا وربطه بحسابك في المنتدى

HemzaM
06-18-2014, 15:26
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
نصيحتي قراءة المواضيع في الترادينغ يونفارسيتيز و الرد عليها و بالتالي يكون تحصيل تعلمي في نفس الوقت
بالتوفيق للجميع ان شاء الله .

forexman55555
06-26-2014, 16:48
السلام عليكم , انا ايضا كنت تائه جدا و لكن تعلمت الكثير عن
الفوركس حينما شاهدت دورة مسجلة على يوتيوب بالصوت و الصورة

haffoudhi
06-26-2014, 17:49
نصيحة الاخ لكل اخ واخت جديده في الميدان ان لا تهمل الجانب التعليمي غلى اسسه الصحيحه لان الامر ليس بالهين بل هو بالغ الاهمية ويتوقف عليه الربح والخسارة على حد سواء

INTHENAMEOFALLA
06-26-2014, 19:55
يا اختى الفاضلة كيف يكون اول يوم لحضرتك وانت مسجلة من شهر فبراير الماضى ورصيدك 19 دولار حاولى الاجتهاد فى الردود والمشاركات حتى تجمعى اكبر قدر من البونص

choko
06-26-2014, 19:59

عادي جدا ما حصل لك في اول يوم لان كل المتداولين حصل لهم
اكثر منك نصيحتي لك ان تواصلي البتعلم واكتساب الخبرة ثم اقتحام
هذا الميدان المليئ بالمفاجات والاثارة بالتوفيق ان شاء الله

kaouimal
06-26-2014, 20:10
لا ٳله إلا الله الجليل الجبار
لا ٳله إلا الله الواحد القهار
لا ٳله إلا الله الكريم الستار
لا ٳله إلا الله الكبير المتعال
لا اله إلا الله وحده لا شريك له
إلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمداً ونحن له مسلمون
لا اله إلا الله وحده لا شريك له
إلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمداً ونحن له عابدون
لا ٳله إلا الله وحده لا شريك له
إلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمدًا ونحن له قانتون
لا ٳله إلا الله وحده لا شريك له
إلهاً واحداً رباً وشاهداً أحداً وصمداً ونحن له صابرون
لا ٳله إلا الله محمد رسول الله
اللهم إليك فوضت أمري
وعليك توكلت يا أرحم الراحمين .

BrahimForex
06-26-2014, 21:19
في البداية اجمع البونص تم التعلم قراءة الكتب مشاهدة الفديوهات افضل شيء الكورسات جيدة لتعلم لانها مرتبة من البداية الى الاحتراف

بشير حمدان
06-26-2014, 21:25
السلام عليكم
نورت المنتى . ومرحب بيك
توجه الى القسم التعليى اولا وشوفى ربط حساب المنتدى بحساب الشركه
وحاولى ترى مجموعه كامله من كورسات تعليم الفوركس

zakamessi
06-30-2014, 11:52
الـسـلام عــلــيـــكــم ورحــمـة الله وبــركـــاتــه
والــصــلاة والــســلام عـلـى اشــرف الــمــرســلــيـن
قسم المبتئين فيه اي شيئ تحتاجه يا صديقي

AMLAK
08-15-2014, 10:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع معظم الناس هنا مبتدئين بردوا
بس هو المنتدي دا هدفه تجميع البونص واثناء ذلك التعلم عن طريق قسم المبتدئين سوف تجد العديد من الكتب القيمة والفيديوهات التي
تساعدك في التعلم وعندما تقوم بتجميع بونص جيد والتعلم بقدر كافي يمكن ان تبدا المتاجرة عندئذ مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

scan
08-17-2014, 17:08
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة لتعلم الفوركس بمنتهى السهولة واتمنى ان تكتب المزيد من المواضيع الهامة

ProForex
08-18-2014, 13:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عادي جدا أخي الكريم نحن أيضا كنا متلك عليك الآن أن تبدأ وتتعلم وتشاهد الفيديوهات والكورسات وبالتوفيق

abderrahmenanis
08-22-2014, 20:00
تابع الدروس و المواضيع التعليمية و ان شاء الله راح تتعلم
تقبل مرورى

عمر وليد
08-22-2014, 20:18
و انا ايضا جديد شكرا لكل شخص افادني و افاد صاحب الموضوع و بارك الله فيكم

baite
08-22-2014, 20:41
بسم الله الرحمان الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
فعلا موضوع سيفيد الكثير من المبتدئين ان شاؤ الله
مشكور عليه اخي الفاضل

YMTMAX
08-24-2014, 02:03
أول مرحلة يجب أن تكون في تجميع أكبر قيمة
من البونص مع دراسة مفاهيم و علوم الفوركس بشكل
جيد بالأظافة الى فتح حساب تجريبي لتطبيق ما تعلمتيه
والمرحلة الثانية تأتي بعد التعلم الجيد وهي المتاجرة بقيمة
البونص المعطى لك لتحقيق الأرباح ..

el andaloussi
08-25-2014, 00:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أختي الكريمة انني انصحك بتتبع دورات تعليمية ، و اتمنى التوفيق للجميع

esshazly
12-30-2014, 00:15
السلام عليكم ... استاذنا الكريم الفاضل انت في القسم التعليمي تعلم من المواضيع المثبته ستجد الفيديوهات التعليميه الشروحات اجتهد ولاتياس ... بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي الجميل

RAWAA RAHHAL
01-08-2015, 19:17
لسلام عليكم
موفقة اختي.

SAFWAN HAMIJOU
01-08-2015, 19:32
السلام عليكم
موفقة اختي

mohamed.atef
04-08-2015, 05:09
الســـــــلام عليكم ورحمة الله و مرحبا بك معنا ....
عالم العملات معقد , وليس من السهل أن تتعلمه , عليك ان تكون دئوب وصبور وملتزم

nsamat99
04-08-2015, 09:04
لسلام عليكم ورحمة الله
أحب أن أشكرك آخى على هذه المعلومات الرائعة والمفيدة وأنا مهتمة بكل ما يتعلق بالفوركس لانني مبتدئة وأرجو من الله أن أصل الى مستوى متقدم
و أشكر كل شخص في المنتدى بذل.الجهد..

ahmedibrahim258259
04-08-2015, 12:00
بسم الله الرحمن الرحيم اهم حاجة الصبر وموش تيأسي وانا انصحك انك تنزلي الحساب التجريبي من موقع انستا هتلاقي فتح حساب تجريبي اتبعي التعليمات وافتحي الحساب لانه هايساعدك كتيرجدا
تقبل مروري

antonioforex
04-08-2015, 13:35
السلام عليكم
مرحبا بك اختي معنا يمكنك الاطلاع على القسم التعليمي للمنتدى و ستجدين فيه مواضيع تساعدك
في تعلم هدا المجال بشكل جيد و اتمنى لك النجاح في عملك سلام

Doodysamsom
04-08-2015, 14:25
اهلا بكى معنا بالمنتدى ونورتى..
كلنا اول يوم مكناش فاهمين اى حاجة..
انتى قومى بزيادة القسم التعليمى وهتعرفى كل حاجة عن مجال الفوركس

ibrahim forex
04-08-2015, 18:12
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اختى الفاضلة فى الاول تقدر ان تدخلى على القسم التعليمى وتحملى الكتب وتقرايها حتى تقدر ان تعرفى
كل شئ بالتفصيل والقسم التعليمى به ايضا وان تعملى حساب تجريبى تتعلمى عليه

Bel
09-23-2015, 13:23
بوركت أخي الفاضل ولك مني كل الأحترام والتقدير
شكرا لك على سرد هذا الموضوع الشيق والذي من
شأنه أن يرفع مستوى التعلم لدى الكثير من المبتدئين
في هذا المنتدى ..

k73issam
09-23-2015, 13:24
يا اخي كلنا كنا كيفك بس عليك بدورة كاملة عن الفوركس وانصحك بالفيديوهات ولا تمل فمدة التعلم ممكن تكون على اقل تقدير 5 اشهر حتى تفهم كل شيء
تقبل مروري

heroo252
09-23-2015, 13:48
طبيعى كلنا كناكده المهم انك مش تزهق من المجال وتقول ده صعب
لا مع الوقت هتعرف كل حاجه اتعلم واجتهد وان شاء الله هتوصل للى بتتمناه

doaa sary
02-28-2016, 17:29
اهلا بيكى يا اختى انصحك تتوجهى الى القسم التعليمى
وهتلاقى كل اللى يفيدك فيديوهات
والكتب التعليمية
بالتوفيق للكل

snnaky
05-24-2016, 23:52
اولا المنتدى مش محتاج لشرح يا استاذة يعنى المنتدى بالعربى وكل الأقسام فية معنونة وكل قسم لة عنوان يحمل مضمون المواضيع فية ولو حتى حضرتك تاية ومش عارفة حضرتك اصلا مش موضحة انتى عاوز اية وتاية فى اية عشان نعرف نساعدك ولا المفروض حضرتك اننا نعرف انتى تاية فى اية

ahmadfool
05-24-2016, 23:52
يا اخي كلنا كنا كيفك بس عليك بدورة كاملة عن الفوركس و
انصحك بالفيديوهات ولا تمل فمدة التعلم ممكن تكون على اقل تقدير 5 اشهر حتى تفهم كل شيء
تقبل مروري

AHMED NOLE
05-25-2016, 00:04
السوق فى الفوركس مجال كبير مهم ان يكون هناك صبرفى التعامل
او التلعم فى هذا السوق وبالتوفيق للجميع فى هذا السوق وبالتوفيق للجميع فى هذا السوق والله المستعان

mai elsayed ateya
05-25-2016, 00:44
المنتدي بسيط جدا وسهل تتعلمين منه اشياء مفيده في الفوركس وايضا تتعلمين و ايضا تحصلين منه علي بونس مقابل كل رد ارجو لك كل التوفيق

INFOGAIN
05-25-2016, 00:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تابع الدروس والدورات وان شاء الله يتبين لك الطريق..
تحياتي لكل اعضاء ومشرفي المنتدى الكرام..
تقبل مروري..

Chika05
08-20-2016, 17:00
يا اخي شكرا على اول يوم ليا ومش فاهم المجهود ونتمنى منك المزيد لكن من فضلك توسع قليلا
ونتمنى من الجميع الاستفادة

siddig1987
08-20-2016, 19:04
انت اخي الكريم مبتدء وفي مكانك الحقيقي وهو القسم التعليمي بالمنتدي منتدى فوركس مصر العربية وممكن تستفيد من الردود والمشاركات في تجميع البونص