PDA

View Full Version : ايه هى اسباب حبك للفوركس ؟

Pages : 1 [2] 3 4 5 6

jihadazzam
07-15-2012, 09:05
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت وبدون مجهود كبير

السلام عليكم
نعم احب الفوركس لاجمع ثروة ولانه ممتع وتطلع على العالم من خلال نافذته الواسعة
انك تجمع منه ثروة وتعرف اخبار العالم من خلال بيانته الاخبارية
بالتوفيق للجميع

osama00971
07-15-2012, 10:01
اكيد كلنا بنشتغل تمام
الفوركس مش قريبي ولا اعرفه دا هي بس
معرفة مصلحة يعني المال هو الي عرفني بيه
وهو لو مفيهوش فلوس كنت شفت كل الشركات والناس دي
ياراجل دا بيقولك الفلوس فيه بالتريليونااااااااااااااا ااااات
تقولي بتحبه ليه
دا انا بموت في التراب الي بيمشي عليه
ههههههههههههههه
وعذرا للاطالة. تسلموا احبائي

foouaad
07-15-2012, 10:38
الى حببنى فى عالم الفوركس رقم واحد المال فهو يعمل كمساعد مدى بجانب العمل الاخر
وتعلم الصبر وديه مبتجيش بساهل وميزه طيبه لو واحد عنده صفة الصبر وعدم الطمع فالفوركس عدو الطمع
لايتفق الفوركس مع الطمع وعدم اليأس فالفوركس لا بوجد مكان فيه لليائسين

okash
07-16-2012, 16:51
الفروكس انا اعتبرها من اكثر الالعاب والوظائف التي تحتوي على عنصر التحدي والتشوق الى معرفة النتيجة فيه حقا ممتعة

top2milan
07-16-2012, 16:53
انك تقدر تعمل فلوس بسهول بس طبعا بعد ما تتعلم كويس فيه دا شيء كويس
وطبعا مش هتبقى شايل هم راس المال لانو مش لازم يكون كبير علشان تبدأ تتاجر

magic777
07-16-2012, 18:05
حبي للفوركس لانه مجال مفتوح للكل الفرص فيه متساوية تستطيع بجهدك فقط ان تحقق النجاح كما أنه يعلمنا اشياء كثيرة مثل عدم الطمع والصبر وتقبل الخسارة
كما يعلمنا مفاهيم كثيرة عن التجارة عموماً ويزيد من ثقافة المتاجر لمتابعته الأخبار

اقصدك لانه مجال عادل هنا مافيش فيه محسوبيه ووساطه علشان تحقق ربحك هنا بيكون على قد مجهودك فقط
وطبعا كمان انت هنا مدير نفسك يعني انت اللي بتحدد طريقه عملك واوقات عملك واجازاتك
وده مش بيكون متوفر في مجالات كتير طبعا

dz-yac
07-16-2012, 18:12
طبعا السبب الكبير هو المكسب الحل الي ممكن تاخده من هدا المجال فهو مربح اكثر من مجال اخر
وتعمل فيه وانت جالس بالبيت على رحتك
اما لسبب لثاني هو حب المغامرة ولخوض في نشوة لربح وبرودة الخسارة والتوتر ومراقبة لسعر طوال اليوم كانك مجنون ههه ان يتكرر هدا كل يوم
انه لشيء رائع;)

goold
07-16-2012, 18:29
اكيد الكل بيحب الفوركس
اولا الربح الممكن تحقيقها فى وقت قصير جدا
ويسلام لو كان هذا الربح لتحليلك الشخصى واحتهادك وتراى بعينك ما توقعته ودرسته وعلى
اساسه دخلت صفقتك يتحقق
هنا يكون عشقك للفوركس اكبر عشق

aboualy
07-16-2012, 18:33
انا احب الفوركس لانه يعطينى فرصة جيدة لتحقيق ارباح براس مال صغير
وكذلك انا اعمل فى الوقت الذى احدده وليس هناك اى شخص يتحكم فى

pimo
07-16-2012, 18:37
هو في الدرجة الاول المال لانه يعتبر مصدر جيد لدخل ثاني شيء هو حب المغامرة والاثارة والتشويق ثالث امر وهو المهم هو يعتبر بوابة لدخول الي مجال المال والاعمال وهذا ما ابحث عنه

sara123
07-16-2012, 18:41
أكيد أكيد السبب الرئيسي اللي خلاني ادخل الفوركس انه مصدر رائع جدا وسريع لجلب الدخل ولأني بحلم أحقق ثروة منه ,,في حجات تانية كويسة ممكن تخلينا نحب الفوركس اكتر.. ودة طبعا مع مرور الوقت واكتساب الخبرة والتعود على الفوركس .. هنلاقي نفسنا مثلا لغتنا الانجليزية اتحسنت عن طريق معرفة مصطلحات وكلمات انجليزية جديدة ,, ومثلا عن طريق التحليل الإخباري بقينا نعرف أكتر عن أخبار البلاد ,, لكن السبب الأساسي للالتحاق بالفوركس هو جلب المال وثروة .

okash
07-16-2012, 20:56
الفوركس قد تكون مملة في بعض الاوقات خصوصا اذا كان هناك خسارة لوكن في الوضع الطبيعي يجب ان نحب الفوركس لكي نربح

msh4egy
07-16-2012, 22:24
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه مادة الرياضيات متعة ودماغ وتشغيل دماغ واطلاع ومعرفة ومكسب وشياكة واناقة
والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين علم ملوش نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة تتطورها لا حاجة بجد جامدة بس الواحد معندوش الوقت الكافي انه يقعدلها بقا

asmoshaa
07-16-2012, 22:27
سؤال مهم جدا , وليه اثار على استخدام كل واحد فينا للفوركس , بالنسبالى انا بحب الفوركس لانها هتوفرلى دخل كويس ومتاح ان انا الى اتحكم فى عدد ساعات شغلى وفى اى وقت اشتغل وفى اى مكان يعنى اعمل الى انا عايزاه بالطريقة الى انا عايزاها وفى الوقت الى انا عايزاه فيه وظيفة احسن من كده

realyone
07-16-2012, 22:29
السلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع :) ؟
بالنسبة لي حبيت الفوركس بعد مابدأت افهمه ,وصار وقتي كله مرتبط بسوق الفوركس,اخشى ان اكون ادمنت الفوركس لأن عندما تكون السوق مقفلا اشعر بالملل والضيق وانتظر افتتاح السوق بفارغ الصبر

bullot
07-16-2012, 22:32
انا عندما سمعت به اول مرة احببته لان اوضاعي الاجتماعية غير جيدة واعتقد ان فكرة الفوركس جيدة ويمكن ان تغير قسطا من حياتي ادا نجحت فيها

nada
07-16-2012, 23:12
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت وبدون مجهود كبير

نعم لاكن اذا كونت من الناس الذى يفكرون بناك سوف تربح بدون جهد وعلم وتعلم باستمرار
فا سوف يكون لك هذه الحلم الى كابوس
لذا توخى الخظر واتبع طرق اكثر عقلانية

naitsi
07-16-2012, 23:59
السلام عليكم
السبب الرئيسى لحب الكثير للتداول فى سوق الفوركس هو الرغبة فى تحقيق مكسب كبير فى وقت قصير ... ولكن يجب ان نعلم ان الفوركس يحتاج الى مجهود واكتساب خبرة للوصول لهذا الهدف والابتاعد عن الخسارة كما انة يطور شخصية الفرد كثير الى الاحسن حيث يتعلم من الفوركس اشياء كثيرة مفيدة مثل الصبر والتركيز والتحكم فى المشاعر السيئة

tarek22
07-17-2012, 00:51
والله الفوركس بيمثل ليا امل وحلم كبير انى اقدر احقق اللى بحلم بيه من خلاله نفسى فى مشروع معين وشايف ان الفوركس هو اللى مممكن يساعدنى انى احققه

osama shaban
07-17-2012, 00:56
اكيد الكل بيحب الفوركس
اولا الربح الممكن تحقيقها فى وقت قصير جدا
ويسلام لو كان هذا الربح لتحليلك الشخصى واحتهادك وتراى بعينك ما توقعته ودرسته وعلى
اساسه دخلت صفقتك يتحقق
هنا يكون عشقك للفوركس اكبر عشق

طبعا كل الناس هدفها الربح الاساسي في وقت قصير
وده اللي بيخلي اغلب المضاربين يخسرون حسابتهم بنفس السرعه
الفوركس اكبر من كده بكتير ويتطلب اداره سليمه لراس المال

hesham1046
07-17-2012, 00:59
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه مادة الرياضيات متعة ودماغ وتشغيل دماغ واطلاع ومعرفة ومكسب وشياكة واناقة
والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين علم ملوش نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة تتطورها لا حاجة بجد جامدة بس الواحد معندوش الوقت الكافي انه يقعدلها بقا

mohamed yossef
07-17-2012, 01:00
يمكن اسباب حبى فى الفوركس
اننى عاشق للمغامرة والمخاطرة التى من الممكن ان لا نجدها فى الحياة اليومية
كما ان الفوركس له تاثير ايجابى على شخصية المضارب

kingman
07-17-2012, 01:16

وفعلا انا ارى انا اكثر من يستطيعون التمييز فى هذا المجال هم اصحاب العقلية الرياضية فالعقلية الرياضية هى اكثر عقلية قادرة على استنباط واستنتاج العلاقات والمتابعة الجيدة والله اعلم

safiforex
07-17-2012, 01:24
وفعلا انا ارى انا اكثر من يستطيعون التمييز فى هذا المجال هم اصحاب العقلية الرياضية فالعقلية الرياضية هى اكثر عقلية قادرة على استنباط واستنتاج العلاقات والمتابعة الجيدة والله اعلم
نعم فعلا هذا صحيح فمن يكون ناجح اكثر في الفوركس يسكون له ميول اكثر الى علم الرياضيات
و نعلم ان هذا العلم فهو يكون مبني عن المنطق و كذلك الفوركس فهو يحتاج الى نوع من المنطق

mohaned
07-17-2012, 01:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
سبب حبى للفوركس اننى استطيع ان اجد عمل من منزلى وانه يعتبر بالنسبه لى عمل اضافى سمعت عن ارقام خياليه حصل عليها المتاجرين
اتمنى ان اكون واحد منهم وعندى امل فى الله بانه سوف يرزقنى

messikaka
07-17-2012, 01:28
الاغلب يحبون الفوركس بسبب السمع عن ارباحه الخياليه وحب المال
لكن بالتاكيد يوجد بعض الاخوة المحترفين اصبح شىء اساسى فى حياتهم لا يمكن الاستغناء عنه بسهولة

hesham1046
07-17-2012, 01:30

safiforex
07-17-2012, 01:48
لكن بالتاكيد يوجد بعض الاخوة المحترفين اصبح شىء اساسى فى حياتهم لا يمكن الاستغناء عنه بسهولة
الفوركس من يدرك كيفية الربح فيه فكانما يتم تلقيحه بالفوركس و يصبح يجري في دمه و لن يتخلى عنه ابدا
و هذا ما يدجعله يحبه كثيرا خصوصا انه سيوفر له ربح مالي مهم قد يغنيه عن الوظاءف التي تكون مشاكلها اكبر من راتبها

magic777
07-17-2012, 01:56

فعلا سوق الفوركس هنا بيجذب كل من يحب المال وكل من له طموحات خياليه وفوق طاقته
او لا يملك في الحقيقه ما يساعده على تحقيق هذه الاحلام الا من خلال مجال الفوركس
كما يعتقد طبعا
وده عادي ولكن من يريد ان يحقق احلامه عليه ان يتعب ويجتهد ليصل لما يريد من خلال المجال اللي هو شايف نفسه فيه

okash
07-17-2012, 08:01
الفوركس قد تكون مملة في بعض الاوقات خصوصا اذا كان هناك خسارة لوكن في الوضع الطبيعي يجب ان نحب الفوركس لكي نربح

waleed adel
07-18-2012, 22:39
السبب الكبير لحبي الفوركس هو اني استطيع ان اجني منه بعض من المال الاضافي
بعد رجوعى من عملى الاساسى

BRUFEN
07-18-2012, 22:59
طبعاً نحبة حباً جما لأجل المال وإدماننا عليه من اجل المال
ومسألة التعلم وطريق الصبر وعدم الطمع
بكل صدق المبتدأ عندما يدخل بهذا المجال لم يكن يعلم ولا يعرف بأن سيتعلم ليستفيد العلم فقط ولا أن يتعلم الصبر ولا ان يتعلم عدم الطمع
والرضى بالقليل ولكن مع الممارسة وتوسع العلم والمعرفه بهذا المجال نتعلم شيئ فشيئ أكثر مما كنا نتوقعه
والعامل النفسي كذلك من كان ليتوقع بان طبيعة الغنسان يجب أن تكبح بمثل هذه التجاره

tarek22
07-19-2012, 01:24
اخترت الفوركس كوظيفة دائمة ورفضت شغل كتير كان قدامى ، انا شخصيا مشبحب يكون ليا رئيس فى العمل يعنى بحب الشغل الحرودى اكتر حاجة خلتنى احب الفوركس

nader
07-19-2012, 01:33
الفوركس بالنسبة لي هو وسيلة لتحقيق بعض الاموال والارباح طبعا
لكن ما يثيرني فعلا في موضوع الفوركس هو التحدي واستكشاف الى اي مدى بامكان هده السوق المفتوحة ان تطور من امكانياتي وقدرتي على الاستثمار في كل المجالات

ma90do
07-19-2012, 01:37
الفوركس بالنسبة لي هو وسيلة لتحقيق بعض الاموال والارباح طبعا
لكن ما يثيرني فعلا في موضوع الفوركس هو التحدي واستكشاف الى اي مدى بامكان هده السوق المفتوحة ان تطور من امكانياتي وقدرتي على الاستثمار في كل المجالات

فعلا الفوريكس الواحد بيستفاد منه حجات كتير مثل الصبر والاقتناع وعدم التسرع وضبط النفس وعدم الطمع وامور اخري تفيد الانسان في الحياه المعيشيه

asmoshaa2012
07-19-2012, 01:44
سؤال جميل جدا انا عن نفسى بحب الفوكس لانها بالنسبالى مش مجرد مصدر دخل لا لانى اتعلمت منها كمان حاجات كتير اتعلمت النظام والتخطيط وازاى احط خطة ويكون ليه اهداف احاول احققها
وكمان يستمتع مع الفوركس ويتخلينى اتحكم فى اعصابى وفى وقتى وكل شئ بالاضافة ان انا مدير نفسى احدد اشتغل امتى وازاى ومن فين

mage
07-19-2012, 02:43
انا بحب الفوركس لانه بجد سوق جيد ويمكن ان احقق من خلاله اموال ولكن الاكثر الذى يعجبنى به انه لا يتطلب االخروج من المنزل وانا جالس فى نفس المنزل يمكننى ان اعمل فى سوق الفوركس وبدون ان ابذل اى جهد تانى

kingman
07-19-2012, 03:30
اخترت الفوركس كوظيفة دائمة ورفضت شغل كتير كان قدامى ، انا شخصيا مشبحب يكون ليا رئيس فى العمل يعنى بحب الشغل الحرودى اكتر حاجة خلتنى احب الفوركس

ربنا يوفقك فى مشوراك فى سوق الفوركس
ههههههه هذه الأيام ميزة كبيرة ان الواحد يتعرض عليه شغل ويرفضه فمعدلات البطالة اصبحت مرتفعة جدا وفرص العمل اصبحت قليلة
وان شاء الله يكون السوق خير معين لنا

زيزو
07-19-2012, 18:03
تختلف من شخص لاخر
فيه منا اللي واخدها وظيفته ومشروعه
وفيه اللي واخدها هواية
وفيه للي مستمتع
هي سوق كبير جداا

waleed adel
07-20-2012, 01:11
الفوركس من افضل الوسائل التى ممكن تستخدمها عشان تزيد من دخلك لكن فعلا هو من اخطر الاشيء التى ممكن ان تدخل بها لان نسبة المخاطرة فية كبيرة جدا

Rami
07-20-2012, 01:12
تختلف من شخص لاخر
فيه منا اللي واخدها وظيفته ومشروعه
وفيه اللي واخدها هواية
وفيه للي مستمتع
هي سوق كبير جداا

لكل واحد منا هنا ميوله وارائه فمنهم المال والمغامرة
ومنخم التشويق والاثارة
بارك الله فى جهودكم الكريمة

Aker001
07-20-2012, 01:19
الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا
لكن كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال

hossam eldeen mohamed
07-21-2012, 13:45
السلام عليكم
بصراحة سبب إختياري أول للفوركس هو اني اعمل دخل جيد ومبلع حلو
وبالتوفيق

waleed adel
07-22-2012, 03:16
سبب حبي للفوركس انه مصدر تحصيل دخل جيد كما انه يمنحك دلك الحماس
والرغية في الفوز عند فتح كل صفقة

HUSSENEY
07-22-2012, 09:06
احد الاسباب حبى فى الفوركس انه علمنى التركيز الجيد
فانا فى الفوركس ممكن اظل شهور احقق ارباح وبسبب فقدان تركيزى ممكن اخسر حساب كامل من خطأ سهل فى تحليلى

magic777
07-23-2012, 02:47
احد الاسباب حبى فى الفوركس انه علمنى التركيز الجيد
فانا فى الفوركس ممكن اظل شهور احقق ارباح وبسبب فقدان تركيزى ممكن اخسر حساب كامل من خطأ سهل فى تحليلى

هو التركيز مهم جدا في مجال يعتمد على العقل زي الفوركس وطبعا لازم تركز هنا في وقت تحليلك للسعر
وتحتار وقت مناسب ومكان هادي علشان تعرف تحلل صح
وبعد كده تقدر تتابع من وقت للتاني ومش شرط تركيز اوي في الاوقات دي

abdelaal
07-23-2012, 02:56
طبعا الفوركس بيعلم الصبر والقناعة وأكيد يزيد من ثقافتنا العامة
لكن الاصل انه عمل وزيادة في الدخل وباقل مجهود عضلي وفي الاوقات اللي بحددها وبسعات العمل اللي عايزه
انا صاحب الراي الاول والاخير في كيفيه العمل به

KOGI
07-23-2012, 04:22
الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا
لكن كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال

ازاى اخى الكريم الفوركس محبوب عشان بيحقق ربح لان لو على الذكاء فانت ممكن تشتغل فى مجالات تانيه كتير
محتاجة ذكاء وتفكير حتى اللفوركس لما الواحد بيخسر فيه بيكرهه

waleed adel
07-24-2012, 20:53
الفوركس مجال جيد للربح وبدون بذل جهد كبير و لن ننكر أن هذا هو السبب الرئيسي للتعامل
بالفوركس لكن هذا لا يعني أنه يعلم الصبر ويجعلنا نطلع على الاخبار الاقتصادية

havic
07-24-2012, 21:00
بالطبع الكل يبحث عن المال في الفوركس وهذا ما يمكن ان نحبه في الفوركس
ورغم الخسارة الا اننا لا نستطيع الابتعاد عن هذا المجال

maro04
07-24-2012, 21:03
السلام عليكم أخي أنا أحب فوركس لأنه يعلمنا لعديد من لأشياء كالصبر وعدم طمع والقناعة وكدلك

هو يعطينا المال وهدى جيد عصفرين بحجر واحد

aboualy
07-24-2012, 21:07
الفوركس مجال جيد للربح وبدون بذل جهد كبير و لن ننكر أن هذا هو السبب الرئيسي للتعامل

فعلا اخى العزيز الربح هو السبب الذى دفعنا الى الدخول الى عالم الفوركس والامل فى تحقيق ارباح هو السبب الذي يجعلنا نتمسك بالفوركس حتى وان كنا نحقق خسائر

pimo
07-24-2012, 21:18

انا اخالفك الراي اخي من ناحية الجهد المبذول فانت تبذل جهد فكري كبير لتتعلم اسس الفوركس والقيام بتحليل السوق بايجاد المؤشر المناسب لمعرفة اتجاه السوق فانت تبذل جهد فكري كبير

hadeer hamdy
07-24-2012, 21:19
سبب اختيارى ليه انى بحب المغامرة جدا والفوركس
فى مغامرة سواء هتكسب او هتخسر

subzero
07-24-2012, 21:25
اسباب حبى للفوركس
لكى يكون لى دخل جيد
معرفة اصدقاء
تامين حياة سغيدة

giga
07-24-2012, 21:32
الاكيد طبعا ان كلنا داخلين الفوركس علشان المكسب وده اهم شيئ بس طبعا احنا بنكتسب خبره في الحياه ونتعلم اشياء منه زي ازاي نصبر
واننا منطمعش وحاجات كتير قوي

abdellatef
07-24-2012, 21:45
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال
,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,
دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت

SlaiteR
07-24-2012, 22:02
السلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع :) ؟

لتحسين الحالة المعيشية

وتبادل الخبرات

واقامة الصداقات

تحياتي

nemo emo
07-25-2012, 02:12
فعلا كلامك صح فى اسباب كتير لجعلى احب الفوركس و منها اعترافى ان التجارة فيها مكسب و خسارة و قدرتى على التحكم فى التوتر و عمل خطة للصفقة

saad
07-25-2012, 05:26

madoxegy
07-25-2012, 05:29
السلام عليكمورحمة الله وبركاته
الفوركس طريقة لجني الاموال بسرعة وبدون بذل جهد كبير و لن ننكر أن هذا هو السبب الرئيسي للتعامل بالفوركس لكن هذا لا يعني أنه يعلم الصبر ويجعلنا نطلع على الاخبار الاقتصادية لمعظم البلدان

maxicasa
07-25-2012, 05:31
صراحة و بدون نفاق فقط من أجل المال

لأن الكل يعمل فقط من أجل المال

و البحر يطمع في الزيادة

mena
07-26-2012, 07:06
تداول 24 ساعة، كمقارنة مع سوق الأسهم فهذه ميزة كبيرة. فأسواق المال تفتح و تغلق حسب التوقيت المحلي لبلادها، لذلك فالتداول كعمل إضافي هو أمر شبه مستحيل في سوق الأسهم

محمد يسرى
07-26-2012, 08:47
بسم الله الرحمن الرحيم
بالفعل هناك اشيا نستفيدها بجانب المال با ستخدام الفوركس
ولكن المال هو المحفذ الوحيد بالنسبة لى لاستمرارى به

waleed adel
07-27-2012, 01:53
سبب حبي للفوركس هو انه مصدر دخل كويس من
أجل دخل شهرى و حياة كريمة

eng2012
07-27-2012, 02:02
انا اجد به مميزات كثيره واكتر هذه المميزات انك تستطيع ان تحقق الربح والعمل من خلال الانترنت دون الاحتياج الى الذهاب الى اى مكان او الالتزام باى مواعيد للعمل

zizo_a_86
07-27-2012, 02:06
احب الوظيفة التى اكسب منها رزقى وافضل الرزق الاكبر ولذلك احب الفوركس وانوى العمل به فقط لاحقا

madoxegy
07-27-2012, 02:08
الفوركس طريقة لجني الاموال بسرعة وبدون بذل جهد كبير و لن ننكر أن هذا هو السبب الرئيسي للتعامل بالفوركس لكن هذا لا يعني أنه يعلم الصبر ويجعلنا نطلع على الاخبار الاقتصادية لمعظم البلدان

medhat
07-27-2012, 02:15
حلمت عندما كنت ادرس فى كليه التجاره بالتعامل فى البورصه لكن لم اجد الفرصه
وبعد دخول النت وانتشار الفوركس فى المواقع شعرت بان الفرصه قد حانت فبدأت فى محاوله
دراسه الموضوع

willy
07-27-2012, 02:17
طبعا كلنا حبا للمال وجمع ثروة ودة مش عيب ولاحرام ومن يريد ان يتعلم الصبر هناك اشياء كثيرة تعلمك الصبر مثل رياضة الصيد وغيرها

magic777
07-27-2012, 03:10

نصيحه اخي سيبك من كلام الاعلانات ده عن مجال الفوركس لانه اكيد لما هتتاجر هتعرف ان كل دي اشاعات اخي
وان الفوركس مجال عادي ربحك فيه على قد تعبك ومجهودك وخبرتك في السوق ومش ملايين ولا ارباح سريعه زي مابيقولوا كده

morx123
07-27-2012, 03:25
اعتقد انه من اجل المال
من منا دخل في هذا المال من اجل لا شيئ
كل احد له هدف والاهداف هي المال

ahmed fakhry
07-27-2012, 03:32
حبى للفوركس بيرتبط احيانا بحبى للمال او الاحتياج للمال لكن فى بعض الاوقات ممكن اكون بدخلة لوجود فراغ كبير جدا مش لاقى حاجة غير الفوركس هوا اللى هيملا الفراغ دة

islamselmy
07-27-2012, 16:43
اسباب حب الانسان للفوركس
هو مجال يجعلك تجنى المال بدون مهارات كبيرة مثل باقى الاعمال
و يمكن ان تعمل به و انت فى منزلك بدون قيود

BiG MoNeY
07-27-2012, 16:46
اخي الكريم المه انك تربح وتتعلم وراح تكتشف الكتير من المعلومات اخي الكريم من خلال تداولك في الفوكس المهم اخي الكريم انا متلا لم تكن لدي الخبرة ا الكافية لان عائلتي تهتم بالعملات الاجنبية ولم اكن اعرف حتى متلا مايدى يعتميدون لكي يعرفوا ارتفاع او انخفاض السعر والان والحمد لله اصبح محترف في نظرهم وهدا شرف لي

sharkawy
07-27-2012, 16:48
الارباح طبعا في البدايه كانت هي السبب الرئيسي لدخولي سوق الفوركس

لكن بعد التعمق في هذا العلم اصبح هناك اسباب اخري كثيره غير الربح

منصور
07-27-2012, 16:54
الفوركس ممتع جدااااااااا في كل حاجة اولا شغل غير تقليدي ودايما بتفكر وتطور ثانيا المغامرة في كل صفقة ثالثا الارباح المميزة عن اي شغل او وظيفة

bullot
07-27-2012, 16:55
الاسباب كتيرة لكن السبب الاول هو امكانية النجاح في هدا الجال وتوفير دخل شهري جيد اد كان ممكنا

juba92
07-27-2012, 17:00
هو مصدر كويس للمال وبرصه بيدى خبرة كويسة فى اتخاذ القرارات وعدم الطمع والخوف
دى كلها اسباب ممكن تحبب اى حد فى الفوركس

abdalhadiohmou
07-27-2012, 17:16
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته من الطبيعي ان كل ما يلفت النتباه المشاركين في الفوريكس المال طبعا فهذا سبب مباشر اما ااسباب الغير المباشرة كمثلا تعلم التجارة و التسلح بالصبر عدم الطمع

a7lamp3
07-27-2012, 17:32
من بين اسباب حبي للفوركس انك مش محتاج تقوم عالصبح وتروح الشغل وضجيج الوركس بتشتغل على كيفك يعني ملك لروحك

sunlight
07-27-2012, 17:35
من بين اسباب حبي للفوركس انك مش محتاج تقوم عالصبح وتروح الشغل وضجيج الوركس بتشتغل على كيفك يعني ملك لروحك

نعم اخى الفوركس شغلانه كويسه وانت قاعد فى البيت ومحدش بيقول لك افعل او لا تفعل ويعلمك الاعتماد على نفسك وعدم طلب المال من اى حد تانى وهى فرصه كويسه ولكن مش الكل بيفهم كدا

saad
07-27-2012, 17:37
اخطط ان شاء الله لخطه محكمه احاول بها
الحفاظ على رأس المال

realyone
07-27-2012, 17:38
بصراحه حبي للفوركس بسبب مادي,بصراحه احب شكل الدولار الأخضر شكله يفتح النفس,وكذلك الفوركس مجال مسلي جدا يخلي عقلك يشتغل ويفكر ويبني خطط واستراتيجيات يعني بصراحه الفوركس مجال جميل جدا

foouaad
07-27-2012, 17:41
السلام عليكم لا يااخى الربح فى الفوركس ليس بساهل كما تعتقد ولاكن
زى ما فى ربح فى خساره وطبعاً ده كله يرجع الى مدى تعمقك
فى علم الفوركس وخبرتك واستراتيجيتك وبرده بتخسر بس بتكون نسبة الخساره قليله
وبتكون نسبة الربح اكبر

mohamed1happy
07-27-2012, 17:43
طبعا مش هنكر ان السبب الرئيسي لحب في الفوركس هو المكسب الجميل منه
لكن ايضا عشان التشويق اللي فيه وتوسيع الافق بمعرفة الاخبار والتحاليل

mohamed Omar
07-27-2012, 17:55
اكيد الفوركس كبيزنس حلو جدا وممتع
لكن هوا وسيلة لكسب المال ليس الا زي اي شغلة

thepeaceman
07-27-2012, 18:09
بصراحه للفوركس طعم اخر فان يتضمن كل الامور الذي ذكرها اخوتي هنا في هذا الموضوع
وبسرعه لانه
يوفر دخل وعائد
نوعا ما غير مكلف نظير الارباح التي يعطيها
لا يحتاج الى مكان محدد
لايحتاج وقت محدد
لايوجد مسؤل عليك
انت المدير فيه وصاحب القرار
انت من يحدد مستوى مجازفتك وارباحك
والعديد من الامور

saad
07-27-2012, 18:27
انا حاليا شغاله بالبونص بس ومش انا اللى بشتغل بى
انا بجمعه طول الشهر وحد تانى بيشتغلى بي

Ahmed Ghanem
07-27-2012, 19:37
اهم سبب واظن الكل داخل علشانه
هو جلب المال
الفوركس تقدر تقول عليه ماكينه للاموال لكن بشرط التعامل بحرفيه معاه !

waleed adel
07-28-2012, 07:06
مصدر تحصيل دخل جيد كما انه يمنحك دلك الحماس والرغية
في الفوز عند فتح كل صفقة

aladdin
07-28-2012, 07:08
اسباب حبى للفوركس هو الطموح والمال والامل فى المستقبل بالاضافه الى حبى اساسا للحساب

uventene
07-28-2012, 08:43
احب الفوركس لان فيه مغامره كبيره والمغامره دي ممكن تخليك فوق وممكن تخليك تحت منها كل شخص ممكن يعرف قدراته العقليه وقوه تركيزه

mazouna991
07-29-2012, 15:14
مصدر دخل للاموال
تعلم امور جديدة بالحياة
تدويرالمال في المضمون
ايضا ايجاد اصدقاء جدد
تشغيل المخ
والاهم هو مصدر الدخل الاضافي

magic777
07-29-2012, 19:29
بصراحه للفوركس طعم اخر فان يتضمن كل الامور الذي ذكرها اخوتي هنا في هذا الموضوع
وبسرعه لانه
يوفر دخل وعائد
نوعا ما غير مكلف نظير الارباح التي يعطيها
لا يحتاج الى مكان محدد
لايحتاج وقت محدد
لايوجد مسؤل عليك
انت المدير فيه وصاحب القرار
انت من يحدد مستوى مجازفتك وارباحك
والعديد من الامور

هو فعلا كلنا مستحملين التعب والخسائر في البدايه ليه ماهو علشان كل المميزات دي اللي في المجال
وعلشان كده بتلاقي اغلبنا لسه بيخسر كتير لكنه متمسك بالمجال ده علشان يحقق في يوم من الايام احلامه منه

zeina
07-29-2012, 19:45
اسباب حبى للفوركس انى لقيت فية كل ما كنت اتمناة واحلم بة فهو فرصة رائعة لتحقيق الاحلام بعيد عن التقيد بوظيفة بمواعيد وتحكمات مديرين

shemo
07-30-2012, 12:29
لان الفوركس عمل يمكن ان نحقق منه اموال بالرغم من صعوبته الى انه عملجيد

forexawy
07-31-2012, 19:13
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس

ashraf
07-31-2012, 19:14
حبى للفوركس بسبب التداول نفسه والمكسب الناتج عن التداول
فتداول الفوركس متعة حقيقية بغض النظر عن تحقيق اموال منه او لا

forex.pips
08-02-2012, 05:55
اسباب حبي للفوركس انه مصدر جيد للدخل واستطيع المتاجرة وقتما أشاء فهو متاح 24 ساعه
واعتبره نوع من انواع المغامرة فكل صفقة جديدة بتجربة جديدة مفيدة ايا كانت نتيجتها ربح او خسارة

hussaina2008
08-02-2012, 11:20
اخي الكريم
انا احب الفوريكس لاجل كسب المال لانه هو اسهل الطرق لكسب المال وانت جالس في بنزلك على جهازك الابتوب تحت المكيف البارد وتربح فلوس بدون تعب ويمكن ان يوصلك الفوريكس الى الثراء من يدري
تقبل مروري اخي الكريم

mahmoud1
08-02-2012, 13:23
اسباب حبى للفوركس انى لقيت فية كل ما كنت اتمناة واحلم بة فهو فرصة رائعة لتحقيق الاحلام بعيد عن التقيد بوظيفة بمواعيد وتحكمات مديرين

هو فعلا الفوركس جيد فى كده انك حر نفسك بس لو كان الفوركس بالنسبة ليك مصدر دخل جيد وتقدر تربح منه لكن لو كان فى خسارة مش هاتحس بمتعه الفوركس لانك لو مش شغال مش هاتقدر تحصل على امول او دخل ثابت حتى لو الواحد جاة علية فترة ومش شغال ممكن يجرب يعمل فى الفوركس وربنا يكرمه منه بفلوس ويعمل مشروع خاص من الفوركس للكن لا يمكن الاعتماد على الفوركس على انه عمل اساسى

Mohamed90
08-02-2012, 13:53
السلام عليكم اخي العزيز كلنا دخلنا للفوركس بطرق مختلفة و لكن الهدف واحد هو الربح الاضافي
و اكيد حبنا في الفوركس هو جني المال و ليس حبا في تعب الشارت و التحليلات التي تدوخ الدماغ

asmaa farouk
08-02-2012, 17:20
بما ان من المبدئين فانا دخلت الوفركس رغبه فى كسب شغل اضافى ولكنى بصراحه وجدت فيه المتعه والتعليم واكتساب المهارات والخبرات المختلفه فالفوركس يعلمنا الصبر والمجازفه ولكن انا احب المجال ده بصرف النظر عن المكسب او الخساره ساستمر فيه باذن الله

eletrebi
08-02-2012, 17:45
انا بحب الفوركس لان الناس هنا متعاونة مع بعضها
بالاضافة للبونص الى بخدو من المنتدى هو الى محببنى ف الفوركس
ويمكن ادخل فلوس من جيبى بعد ذالك للتعامل مع الفوركس
انا فعلا حابب الفوركس دا من يوم مفهمتو

elzeel
08-02-2012, 17:48
هو بالنسبالى مصدر ربح مساعد لمصدرى الاساسى وبوفر بيه بعض المال اللى بيساعدنى
فى حياتى وبقدر اوفر منه اشياء من الربح بدل ما اجيبها من مالى الخاص فهو بالنسبالى عمل مساعد

safiforex
08-02-2012, 18:30
السلام عليكم اخي العزيز كلنا دخلنا للفوركس بطرق مختلفة و لكن الهدف واحد هو الربح الاضافي
و اكيد حبنا في الفوركس هو جني المال و ليس حبا في تعب الشارت و التحليلات التي تدوخ الدماغ
اكيد اخي الكريم اننا كلنا دخلنا عالم الفوركس رغبة في الربح منه و هذا لا ينكره احد
و هذا ما جعلنا نرتبط ارتباطا وثيقا بالشارت و بتحليلاته فهذا بالرغم من انه فيه تعب الا انه ممتع

hamzah krishan
08-02-2012, 19:20
لازم تطرق ابواب المعرفة لازم تتعرف على اشياء جديدة لازم تدخل اي معرفة وانا دخلت الفوركس معرفة وحب استطلاع ولكسب المال وذلك لان المعرفة فوة

sala7
08-02-2012, 19:32
طبعا من مميزات الفوركس التي تدفع اي شخص للمخاطرة في هذا المجال هو المال ،
والفوركس اسهل الطرق لربح المال لكن يتطلب مجهود كبير من اجل اتقانه و احترافه

mohamed farag
08-02-2012, 19:40
اول حاجه ف تعاون كبير بين الناس هنا
تاني حاجه انا نفسي احقق املي ف الفوركس دا واربح منو
ثالثا هو مسلي جدا وممتع وبيخلي لينا خبره ف الحياه

silver
08-02-2012, 20:38
الفوركس بصراحة فتح عيوني على ااق كثيرة

منها الصبر والمغامرة وعدم الخوف

بالتوفيق

abdelaal
08-02-2012, 20:55
طبعا الفوركس بيعلمنا الصبر والتحكم في النفس والقناعة
بس خلينا منطقيين طبعا الربح هو الاصل

spectra4
08-02-2012, 22:09
حبى للفوركس غير المال هو التطرق الى مواضيع جديدة لم اكن على دراية بها
وايضا محاولة للدخول لعالم الصفقات ومعرفة مايدور بة

sjc
08-02-2012, 22:13
طبعا الفوركس بجانب ما فادني في حياتي المادية
فهو ساعدني كثير في اختصاصي في الجامعة فانا ادرس ادارة اعمال
وايضا هو يعلم عدم الطمع والصبر

waleed adel
08-08-2012, 23:31
عمل رائع ويحتاج لذكاء فى التنعامل وسوق مفتوح اتاجر باى وقت اراه
مناسب لوقت فراغى وليس ملتزم بمواعيد

eslam92
08-08-2012, 23:53
طريق جيد للربح
مسلى وممتع سواء خسرت او ربحت
فلا يخلو من عنصر المخاطرة
كذلك قد يصل بك الى راتب ثابت جيد
بدون مواعيد رسمية او تقيد
الا يكفى كل هذا لدخول عالم الفوركس

besttrader13
08-08-2012, 23:58
الفوركس هو مجال جديد نستطيع ان نتعلم منه الكثير وايضا يكون هناك فرصه لكسب الاموال

lightrain12
08-09-2012, 00:02
انا بحب المجازفه
و بحب المخاطر
و الفوركس مليان مجازفة و مخاطر
فاكيد ححبه اوي لانه بيمدني دة

misha
08-09-2012, 00:03
السلام عليكم ورحمة الله الحقيقة الفوركس هو مثل مغامرة فيها الربح والخسارة وفي الحالتين انا الكسبان لاني اتعلمت الصبر وتقبل الخسارة

mezo love
08-09-2012, 00:04
مممممممممممممممـ كثيرة اولها هى الاستفاده منه و هو عامل جيد جدا لللاستفادة العلمية و الخبرة العمليه منه

دا غير الاستفادة المادية ههههههههههههههه

ROTARY28
08-09-2012, 00:06
السلام عليكم
انه جعلني سيد نفسي
واعطاين التحكم الوحيد لمفتاح حياتي
وكل ما ابذله من جهد الان
هو لفهم طلاسم هذا السوق

سوما
08-09-2012, 00:09
انا حبيت الفوركس كهواية ولم ارغب فى دخول هذا المجال من اجل المال فقط وانما لاكتساب الخبرة فى حياتى العملية

MrDeloma
08-09-2012, 00:37
أخي أنا اخترت الفوركس عن جميع الاشياء الاخرى في النت
لأنه مربح ، و سهل و لا يحتاج إلى تفرغ دائم ، ممكن تربح منه كنوز إدا فكرت جيدا و حللت و اشتغلت
مو مثل شركات الاعلانات تطلع لك بعض السنتات في خلال اسابيع ههههه

magic777
08-09-2012, 01:08
أخي أنا اخترت الفوركس عن جميع الاشياء الاخرى في النت
لأنه مربح ، و سهل و لا يحتاج إلى تفرغ دائم ، ممكن تربح منه كنوز إدا فكرت جيدا و حللت و اشتغلت
مو مثل شركات الاعلانات تطلع لك بعض السنتات في خلال اسابيع ههههه

على فكره هو نظريا كده لكن عمليا مش بالسهوله اللي انت متصورها دي وكلنا مر علينا التفكير ده
عن السوق وعرفنا الحقيقه بعد فتره
وهو ان مشوار تحقيق الربح في السوق ده طويل شويه ومحتاج متاجر عنده طوله بال وصبر وعزيمه قويه

mohamed2010
08-09-2012, 01:10
السلام عليكم اسباب حب كل واحد فينا للفوركس تختلف
من واح لاخر فانا سبب حبى للفوركس جنى المال

noureen
08-09-2012, 01:21
اسباب حبى للفوركس اكيد طبعا مش جنى المال بس لا
السبب الرئيسى لتعلقى بالفوركس هو انه كتير شيق و بجد بكون متمتعه جدا
و انا بعرف فيه جديد او بحاول معرفه الجديد بجد بكون متمتعه جدا و كمان لما تكتشف اى خطه جديده
يمكنك تطبيها او ما الى ذلك

nawass111
08-09-2012, 01:31
السلام عليكم
سبب دخولي لمجال الفوركس هو تحصيل راتب شهري
بطريقة سهلة

safiforex
08-09-2012, 01:42
السلام عليكم
سبب دخولي لمجال الفوركس هو تحصيل راتب شهري
بطريقة سهلة
و انا معك في هذا اخي الكريم ن لانني بالضبط اطمح الى ان يكون لي مرتب شهري منه
و لكن دعني اقول لك ان طموحي ربما اكثر من هذا ، نتمنى التوفيق للكل ان شاء الله في ما تتمناه

tariktanjaoui
08-09-2012, 01:49
في راي الخاص جل المتداولين يحبون الفوركس اكيد لأجل المال و كسب العيش من خلاله
اظن الفوركس ليس سوى عمل لكسب المال و لكن من اجل معرفة اخر التقلبات المستجدات الاقتصادية التي يشهدها العالم

abokarma
08-09-2012, 02:20
اسباب حبي للفوركس هي حبي للمخاطره , و رغبتي في تغيير حياتي :yahoo: ... Shift+R improves the quality of this image. Shift+A improves the quality of all images on this page.

ELMoSeKaR
08-10-2012, 09:51
كل من دخل مجال الفوركس دخل لأجل الربح ولانه أكبر عمل يحقق ربح من الإنترنت بغض النظر عن بعض المجالات الأخرى اللى لا تتنافس مع هذا المجال الخارق ولكن الفوركس على حجم مكسبه الكبير إلا انه يحتاج ايضا لجهد كبير وانا شخص احب دائما تعلم الأشياء الجديدة لهذا ايضا دخلت سوق الفوركس وإتعلمت منه كتير ولسه متأكد انى هتعلم أكتر واكتر

elmasry
08-10-2012, 09:58
بصراحه مجال الفوركس تحسسك بانك رجل اعمال وتشعرك بانك شخص مهتم بالأقتصاد,فاكيد في نظر كثير من الناس الأشخاص الذين يدخلون في البورصات اشخاص مميزين

Evon
08-10-2012, 15:05
السلام عليكم شباب

عن نفسى انا داخل الفوركس عشان نفسى احقق دخل ثابت ليا فى المستقب و تقريبا هوا مجال الشغل والوحيد ليا عشان انا لسه بدرس و كمان مش محتاج غير كمبيوتر و نت و ان الوحد يتعل اصول تجارة الفوركس و بعد كدا الباقى بيجى يالتعود و الخبرة

msh3egy
08-10-2012, 15:20
مشكور على طرح هذا الموضوع
اول سبب لدخولي الى عالم الفوركس هو انه مجال يمكن من ربح الاموال يعني ممكن تعتبره مصدر رزق قار بالطبع بعد ان تكتسب الخبرة الكافية لذلك
ثانيا الفوركس سوق مشوق و تحس نفسك في مغامرة او لعبة ممتعة

magic777
08-10-2012, 19:19
كل من دخل مجال الفوركس دخل لأجل الربح ولانه أكبر عمل يحقق ربح من الإنترنت بغض النظر عن بعض المجالات الأخرى اللى لا تتنافس مع هذا المجال الخارق ولكن الفوركس على حجم مكسبه الكبير إلا انه يحتاج ايضا لجهد كبير وانا شخص احب دائما تعلم الأشياء الجديدة لهذا ايضا دخلت سوق الفوركس وإتعلمت منه كتير ولسه متأكد انى هتعلم أكتر واكتر

الدخول لمجال الفوركس بالتفكير ده فقط هيخلي المتاجر يفشل في المجال ده
لان مجال الفوركس هيتطلب منك وقت وجهد كبير في البدايه علشان بس تقدر تحقق منه متوسط ربح جيد
ومش ربح كبير او ملايين والكلام المبالغ فيه ده

mr.mido
08-10-2012, 19:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عن نفسى دخلت الفوركس لكى احقق اهدافى فى اسرع وقت ولكنى عندما بدأت التداول اصبح الفوركس هواية وليس تجارة فقط

mido75
08-10-2012, 19:36
الفوركس مثله مثل مجالات العمل الاخرى ان لم تكن من الاساس تحب مجال عملك فلن تبدع فيه و تتميز عن الاخرين من زملائك فى نفس مجال العمل لذا حب الفوركس و هوايته هى التى تغلف اهتمامى بالعمل فيه و بالطبع من اجل المال ايضا لانه يمكن ان يحقق دخلا ممتازا و يحقق بعض الطموحات التى اصبو اليها

maddy
08-10-2012, 20:38
بالنسبة لي بدات كتجربة وسابقى اعمل في الحساب التجريبي لغاية ما اتعلم واعرف طريق النجاح والخسارة ثم لكل حادث حديث ^_^

تقبل مروري

mahmoudemam
08-10-2012, 20:39
مشكور على طرح هذا الموضوع
اول سبب لدخولي الى عالم الفوركس هو انه مجال يمكن من ربح الاموال يعني ممكن تعتبره مصدر رزق قار بالطبع بعد ان تكتسب الخبرة الكافية لذلك
ثانيا الفوركس سوق مشوق و تحس نفسك في مغامرة او لعبة ممتعة

gool_oussama
08-10-2012, 20:44
بصراحة تامة عن نفسي انا احب الفوريكس كهواية حبيبة على نفسي لانه يمتعني و يبعد عني المللللل و زيادةً على ذلك ان يربحني النقود و ان شاء الله احقق كل اح لامي و هذه غايتي من دخوله

bony2
08-10-2012, 20:48
انه ممكن يكون مصدر ممتاز فى زيادة دخلي و يكون مصدر خير عليا ان شاء الله و اقدر اخليه باب رزق لناس كتير محتاجة لعمل

gamal
08-10-2012, 20:53
انة اسرع طريق للثراء وبدون مجهود كبير
وتساعد على تزود دخلك

mannon
08-10-2012, 21:01
انة اسرع طريق للثراء وبدون مجهود كبير
وتساعد على تزود دخلك

أسرع طريق للثراء دى عبارة اصلا بتوصل الى الفشل وبتخلى الفوركس اسرع طريق للافلاس
انتبه اخى الكريم ان الفوركس لا يعطى اكثر ما يأخد وان سبب الخسارة الاكبر فى هذا لاسوق هو الطمع
بالتوفيق

MedoMix
08-10-2012, 21:04
الفوريكس مجال جميل بيعلم الانسان اكتر من حاجه مثلا ازاي ينظم الوقت ازاي الواحد يضبط مشاعرفه ويتحكم بعقله فقط وكذلك الصبر وعدم الطمع وعدم التسرع

HOUSAMMI
08-10-2012, 21:31
بسم الله

اهم ميزه فيه

هى الرافعة المالية لانك حتى لو عايز تبقى بتاع فشار محتاج مش اقل من 1500 جنية

بس الفوركس لا

simo patrik 9
08-10-2012, 21:33
فعلا الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا لكن كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال

mannon
08-10-2012, 21:37
بصراحة تامة عن نفسي انا احب الفوريكس كهواية حبيبة على نفسي لانه يمتعني و يبعد عني المللللل و زيادةً على ذلك ان يربحني النقود و ان شاء الله احقق كل اح لامي و هذه غايتي من دخوله

ان شاء الله تحقق احلامك من الفوركس ، بس خلى بالك بلاش تخلى الفوركس بالنسبة لك كهواية ، وتذكر ان اى هواية لا تجلب لصاحبها اموال ، يعنى تاجر فى الفوركس واعتبرة عمل لك كى تحقق ما تهدف الية

simox big
08-10-2012, 21:38
هههههههههههه اخي هدا سوال فكل من دخل هدا المجال
ضروري انه يحبه من اجل المال وتحقيق تروة في وقت وجيز

saramoza
08-10-2012, 21:38
السلام عليكم ;)

اكيد اي شخص اختار دخول الفوركس عشان المال وعمل دخل كويس له :)) وانا منهم
وفى ناس داخلاه كوظيفة ...حتى انا سمعت ان بعد شهرين هتبقى وظيفة حكومية فى مصر وهتكتب ف البطاقة ياصلاة النبى احسن :)
وفى ناس واخدة الموضوع هواية ومناجرة فى المال مع انها مش محتاجة فلوس اساسا :))

gullever
08-10-2012, 21:42
احببت الفوركس لعدة اسباب و هي متشابهه مع اسباب الكثير من الاشخص اولا المتعه فتجاره الفوركس ممته و مشوقه جدا و ثانيا تحقق ارباح جيده اذا احسنت التصرف و ثالثا مجال رائع لأتعلمه و يستحق ذلك من وجهة نظري

Gravity
08-10-2012, 21:55
والله انا انسان .. والانسان ليس كامل
ولابد ان يبحث على الاشياء التي تحسنه ويستفيد منها باقصى شي
مثلا الفوركس .. اتعلم منها الصبر .. وايضا من الناحية المالية
يعني كسبان ماديا ومعنويا

target100
08-10-2012, 22:43
اه الفولكس مهم جدا ويقدر يوفرلك مصدر للدخل تقدر منه ان تحسن مستوي دخلك وتحسن من مستوي معيشتك

hwida nada
08-10-2012, 22:45
فعلا الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا لكن كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال

باي باي
08-10-2012, 22:46
والله ممكن تقول ان السبب الاول هو المال الي ممكن تحققه من الفوركس
تاني حاجه ممكن تكتسب بعض الاشياء الايجابيه مثل التحكم في النفس والصبر والي ممكن تساعدك في اي عمل اخر

mohamedlee
08-10-2012, 22:51
طبعا حبنا فى الفوريكس اولا فى جمع المال وتحقيق احلامنا وكل ما نريدة من متاع الدنيا اما بالنسبة للجانب الاخر فهو متعة فى معرفة التفاصيل لااقتصادية التى من خلالها تنمو به اقتصاد الدول وايضا معرفة ودراسة جميع الجوانب الاقتصادية المسئولة فى الاول وفى الاخر فى قيادة الشارت سواء للارتفاع او الانخفاض

simo patrik 9
08-10-2012, 22:51

hodhod
08-11-2012, 01:16
اولا وثانيا وثالثا وقبل الاخير المال زيادة الدخل ده الاساس لدخولي الفوركس
واخيرا اني اتعلم حاجة جديدة بس يهمني انها تفيدني في حياتي

hwida nada
08-11-2012, 01:18
المكسب وزيادة الدخل لان الدخل هو اساس المعيشة والفلوس كمان علشان كدة ححبيت مجال الفوركس

meroo
08-11-2012, 01:26
بصراحة الفوركس يتحب لكل شىء فيه
سوق ممتع جدا وانا شخصيا بحب المغامرة وكمان مربح وممكن الواحد يحقق كل الا بيتمناه منه وبيعلم الصبر والتحكم ف النفس

nagynagy
08-11-2012, 01:28
انك بتكون ملم بامور كثيره فى العالم

تعرف لماذا تتحرك العملات صعوداً وهبوط

تعرف السلع والمعادن

لماذا تصعد وتهبط ايضاً وعلى اى اساس

الفوركس ثقافه بلا حدود

---------- Post added at 10:28 PM ---------- Previous post was at 10:27 PM ----------

الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا لكن كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال

بسمة الحياه
08-11-2012, 02:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا تعلم شيء جديد فرغبتي للاكتشاف قوية جدا
ثانيا الرغبة في تحقيق الاحلام و الطموحات
ثالثا مضاهاة الغرب فلماذا هم دوما في المقدمة و نحن لا
بالتوفيق

adilattack
08-11-2012, 02:24
سبب وضح وأككيد هو لحصول على مصدر من مال لتأمين حاجيات ومتطلبات

BaHaa FxTr
08-11-2012, 03:01
الفوركس بالنسبه لي هو غايه وليس وسيله للربح حتي لو وجدت فرصه احسن منه سأستمر بيه هو اكبر من مجرد وظيفه لتحصل ع دخل شهري

ahmedyousef33
08-11-2012, 03:04
بصراحه اسباب حبى للفوركس اسباب عديده بس اهمها طبعا انى بيدخلى دخل كويس ممكن اقضى بيه احتياجاتى وده طبعا اهم سبب

Matrix11
08-11-2012, 03:05
كيف يمكن للشخص أن يحب ذلك المجال قبل أن يحقق منه أى مكاسب وأى إنجازات

ahmed82
08-11-2012, 03:07
بالطبع الكل يحب المال والفوركس يعطينى مال

marou49
08-11-2012, 03:10
السلام عليكم شباب

انا دخلت للفوركس لما شفتو انو ممكن يحقق لي بعض احلامي التي كبرت بعد ان عرفته فممكن اكسب منه
ز ان كنت ملم به فهو سيعلمك الكثير منها القنااعه , الصبر ,,,

نجم الفوركس الساطع
08-11-2012, 03:26
في غالب الاحيان يكون حب الفوركس نابع من الربح المجني
و لا يمكن لاحد نكران هذا لكن هناك فوائد اخرى مثل التطبع بالصبر و العزيمة و تجنب الطمع

bell1895
08-11-2012, 03:57
السلام عليكم
اكيد السبب الرئيسي هو حب المال طبعا لانه العمل فيه سهل
بياخد وقت صحيح لكن ما فيه مجهود كبير
و اكيد بنستفيد من معلومات قيمة و حلوة لكن السبب الرئيسي هو المال اكيد

companero
08-13-2012, 07:10
الفوركس بالنسبة لي ليس هواية
هو وظيفة مثل أي وظيفة أخرى , بل افضل منهم جميعا إذا استطعت ان تصل الى الاحتراف
فيجب ان تحبه لكي تستطيع النجاح

Wait Heart
08-13-2012, 07:13
لأجل المال دخلت الفوركس
لكي اكسب ثروة باسرع وقت وبدون مجهود كبير
فهو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد
ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى

malak
08-13-2012, 07:29
اكيد اكثر التجار يحبون الفوركس لكى يكون مصدر دخل لهم وانا ايضا احبه واتعلمه لاعتباره
عمل جيد واتمنى ان احقق النجاح فى سوق الفوركس ويصبح مصدر دخل جيد بالنسبة لى

Mahmoudnashaat
08-13-2012, 07:43
مكسب حقيقى

حلال 100%

اقدر اشتغل فى اى وقت واى مكان

مليش رئيس انا رئيس نفسى

marwa
08-13-2012, 07:47
بسم الله ماشاء الله والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين علم ملوش نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة تتطورها لا حاجة بجد جامدة ميه ميه والله

mostawda3
08-13-2012, 08:08
أنا لا أحب الفوركس
خصوصا مع تعقيدات التعليم وصعوبته
لكن ما أحبه حقا تجارب الاخرين
وهم يقولون كم ربحو في يوم واحد
ما شاء الله

ELZIDANEY
08-13-2012, 08:27
لأنى لسه مبتدئ فيعتبير علشان إضافة دخل إضافي ليا يفيدني بأقل مجهود
لأن عملى الاساسي أرهقني

لا أعتقد اني سوف أتعلم شئ لأني من طبع أصلا الهدووووووووووووووووووووء

bassma_kamel
08-13-2012, 11:22
الفوركس بيعلمنى اشياء كويسه زى الصبر والشجاعه وروح المخاطره والجرأه دا غير انو يعتبر مجال عمل ولا يحتاج الى النزول وتقضيه اوقات معينه فى مكتب العمل فانا اتاجر من المنزل دا غير انو بيجلب اموال كثيره اذا الواحد اتعلم كويس وتاجر باستراتيجيه مناسبه واكتسب خبرات

meroo
08-13-2012, 11:38
ااسباب حبى للفوركس كتير جدا
اهمها انه سوق ممتع لابعد الحدود وفى مغامرة جميلة .زوايضا لانه فيه ربح كويس جدا مش موجود ف اى سوق او تجارة اخرى

hadeer hamdy
08-13-2012, 11:40
الفوركس غير انه بيخلينا نكسب فلوس
هو متعه وفيه مفاجأت كتير فى الغالب بتكون كويسه

theshadow1
08-13-2012, 11:41
هو مين قال اصلا اني بحبه انا بكرهه جدا جدا جدا .. لكن وعسي ان تكرهوا شي وهو خير لكم
وايضا العكس

Zogota
08-13-2012, 11:43
ابقا كداب لو قولتلك مش المال .. لان احنا بنحط فلوس في السوق دا عشان نكسب
الفوركس اكبر مشروع ممكن الواحد يطلع منه دخل لكن بعد معرفة بهذا العلم الذي ليس له نهاية

ahmed
08-13-2012, 11:43
من اهم الاسباب التى جعلتنى احب الفوركس جدا
انه من الاعمال الحرة وانا حقيقه اعشق الاعمال الحرة

Mohamed90
08-13-2012, 11:53
السلام عليكم اخي و الله انا لا احب الفوركس كل الحب سبب توجدي فه هو ربح المال
و الفوركس صراحة متعب نوعا ما و يحتاج للمجهود اكبر يعني نحن في الفوركس حبا في المال و ليس حبا فيه

mohammedfateh
08-13-2012, 11:57
حبي لفوركس هي يجعلك تصل الى قمه ونجاح وطبع ذلك عن طريق دراسه خطواط جيدا قبل بدا لان فوركس لايرحم ابد وفيه ربح وخساره

mahfoudh
08-13-2012, 12:21
صراحة انا احب الفوركس و حبي يزيد ليه كل يوم

لانه بطبيعة الحال مصدر رزق و كسب

صراحة في الايام الاولى رح نجد صعوبات معاه و لكن بعد ان نفهمه رح يوضح كل شيء

forexgame
08-14-2012, 02:36
السلام عليكم سبب إختياري أول للفوركس هو لتحصيل دخل جيد ..و تاني شيئ أحبه في فوركس هو أني أصبح بعلم عن أهم أخبار العالم متل أزمات و مشاكل التي تحصل في بلدان.

joudi10
08-20-2012, 15:52
دخلت إلى الفوركس من اجل شغل فراغي في حاجة مفيدة ممكن أن تدر علي أموالا و دخلا محترما ،
أتمنى من الله ان يوفقني في ذلك و يوفق باقي المسلمين و المسلمات

mostfa
08-20-2012, 15:58
من اسباب حبي للفوركس مسلي فيه تشويق واثاره
وربح سريع باقل مجهود واقل مبلغ تفتح حساب للتداول

Thepatriot
08-20-2012, 15:59
السلام عليكم شباب

السلام عليكم اخي
انا حبيت الفوركس لانه اصبح عملي الوحيد حاليا ولانه بالنسبة لي تحدي شخصي بيني وبين نفسي
والمثل بيقول حب ما تعمل حتي تعمل ما تحب
والفوركس ايضا كله اثارة ومغامرة وانا بحب المغامرة جدا لانها تحدي
الف سلام اخي وشكرا علي الموضوع الجمبل

Didios
08-20-2012, 16:12
أولاً : أنا أرفض مقولة أن الفوركس تحقيق مكسب (بدون مجهود) ... فالمجهود الذهني المبذول في الفوركس أقوى من أي مجهود عضلي أو جسماني ، إذ يكفي المجهود الجسماني دقائق معدودة من الراحة حتى يعود الجسم لحالته الأولى .. أما المجهود الذهني فقد يحرم الإنسان من النوم وتصبح الراحة أمر بعيد المنال .
ثانياً : أنا أحب الفوركس لما يحمله من تحديات يجابهها المتاجر .. هذا بالإضافة إلى المكسب المادي الذي لا ينكره أحد .
ثالثاً : وهو أمر هام على الأقل بالنسبة لي ... فأنا أقوم بإدارة بعض الحسابات لآخرين .. وبفضل الله أتمكن من تحقيق أرباحاً طيبة لهم ، وهذا ما يسرني بأن يجعلني الله سبباً لتوصيل رزقه إلى عباده ..... ودي عندي بالدنيا كلها .

mturk2007
08-20-2012, 16:13
الفوركس بالنسبة لي هو دخل اضافي لابنائي واسرتي
عمل كاي عمل اخر

dzabdou
08-20-2012, 16:47
بالطبع أخي
كل من دخل الفوركس . دخل من باب الطمع في المال
لأنه الطريقة الحلال والسريعة لكسب المال

boulouh
08-20-2012, 16:49
بالنسبة ليا الفوركس هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم خصوصا على المستوى الأقتصادى

ronaldo
08-21-2012, 01:25
سبب إختياري أول للفوركس هو لتحصيل دخل جيد
و تاني شيئ أحبه في فوركس هو أني أصبح بعلم عن أهم أخبار العالم متل أزمات و مشاكل التي تحصل في بلدان

Spiderhoof
08-24-2012, 22:32
بالنسبة ليا اكيد الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل
وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه
فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية
فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك
وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به خصوصا على المستوى الأقتصادى

nour
08-25-2012, 00:22
والله صدقا مشكلتي مش حب انا جربت كل المجالات افلييت وغيره وهناك شركات تقع فانا في جروب فيسبوك في الفوركس اشوف تعاندهم وارباحهم فحبيت ادخل واتعلم عن طريق دورة عبر النت لكسب الرزق

daisy
08-25-2012, 04:47
الاسباب الماديه لحب الفوركس اكيد هى الارباح
واللى ممكن تغنيك عن اى شغل تانى
اما معنويا فهو احساس الفرحه والثقه فى النفس
لما بتاخد قرار وتحقق عن طريقه ارباح
دا غير ادارتك لعملك ..مفيش مدير ليك غيرك

Mido0o-style
08-25-2012, 06:45
حسنا لن أقول اننى أحبه و لكننى أحب أحساس الأنتصار فى كل يوم أخرج رابحا فيه .. لكنه بالنسبة لى كأى عمل يمكننى أن أزاوله لا يجب ان احبه و لكن ينبغى ان أتفانى فيه لأخرج بربح

shahd
08-25-2012, 07:44
الفوركس يعتبر عمل مسلى بغض النظر عن انه مصدر للمال ولكن اجد ان التداول فيه ممتع

gogo galal
08-27-2012, 18:49
انا عن نفسى سبب حبى للفوركس
انه فرص دخل اضافى ليا ونفسى
انى احقق مكسب معقول شهريا منه
وبالتوفيق للجميع

anazoft
08-27-2012, 18:51
الفوركس فيه الكتير و الكتير من المزايا
الفوركس يعلمنا الصبر و اتخاد القرار في الوقت المناسب مع تجنب الطمع و...... الخ
و ما يزيد حبنا له هو انه يوفر لنا الأمل في تحقيق حلم يبدو اقرب للواقع مع الفوركس

Mostafa Ragab
08-27-2012, 18:54
سبب حبي للفوركس أنه يحقق أرباح ودخل مناسب
وأيضا يحقق لي متعه لأنه عباره عن منافسه
مع الاخرين

register
08-27-2012, 19:26
أهم سبب في حبنا للفوركس وبدون شك وبدون رأي معارض هو تحقيق مكسب مهم ودخل مالي محترم ، وهو في حد ذاته وسيلة وليس غاية لذاته.لكن هذا المكسب لن يأتي بسهولة ، فيلزم التعلم والتدريب المكثف ، وهو ما يجعلنا نعطي للفوركس الكثير من الاهتمام والوقت

hossam zaki
08-27-2012, 21:32
احب الفوركس لانه فرصة كبير للحصول على ارباح
بطريقة حلال وهو عمل جيد
وانا احب الاشياء التى تعتمد على العلم

whereyou1
08-27-2012, 21:35
بصراحة انا كنت بشتغل في الفوركس من الاول من اجل المال فقط ولكن عندما تعلمت التحلي بالصبر وحب التعلم والاصرار علي الاطلاع والعمل والمخاطره ولكن الفوركس دا عظيم ويعلمنا كثير

azza51
08-27-2012, 21:38
بداية دخولي للفوريكس طبعا كان رغبتي في الحصول علي المال وتوفيردخل اضافي يساعدني في شراء ما اريد ثم اردت بعد ذلك تعلم الفوريكس واحببت معرفة اشياء جديدة وايضا احب الفوريكس لأنه عمل من المنزل ولا احتاج لمقابلة الاشخاص والتعامل مع البشر وجها لوجه

kashif
08-27-2012, 21:41
السلام عليكم شباب

سبب حبي للفوركس انه بيه مميزات كتيره تميزه عن باقي الاعمال الاخري ,الفوركس الاوسع انتشارا في العالم ,اكبر سيوله حيث يقدر حجم التداول في سوق الفوركس بمليارات الدولارات سنويا,يمكن العمل في الفوركس من اي مكان وفي اي وقت ,انت سيد قرارك

Ama0200
08-27-2012, 21:46
ما ادري شلون وقعت في حب الفوركس!!
من بعد قرأت عن الفوركس
عشقته و اردت خوض التجربة
في هذا السوق الشيق

dentist
08-27-2012, 22:34
لا والله بجانب الربح اللي باخده من الفوركس
انا كمان اتعلمت حاجات كتيره منه اوي في حياتي
زي عدم الطمع والصبر والتفكير العميق والتحليل الجيد

elmirmajid
08-27-2012, 22:39
السلام عليكم اخي الكريمه هو حبي للفوركس لاني ربحت فيه المال ولايمكن ان اكره اي مجال وفر ت فيه دخل شهري وهدا بفضل الله سبحانه والان انا سعيد في اني استطعت ان اتجاوز كل العقابات التي واجهتني في الفوركس متل الخسارة ومرجنة الحسابات والتعب الدي اصابني ولكن الان اصبحت اربح اكتر مما خصرته في الاول والحمد لله وارباح موفقة وبالتوفيق لكل مبتدأ

sahar
08-27-2012, 22:55
والله انا دخلت سوق الفوركس اولا لان الحياه بقت صعبه والواحد ايضا محتاج للمال وايضا سوق الفوركس مش اى حد يقدر يتعلمه وانا بحب اتعلم كل ماهو جديد وطموحه فى كده اني اتعلمه واستفيد منه لاني لسه صغيره اريد ان اتمكن ومع السنين اكون خبيره فيه يامسهل يارب
لكنه ايضا بيعلمك الصبر علي الصفقه وعدم الطمع لانه في اشخاص كثيره طماعه وللاسف بيخسره صفقات ورا هذا الطمع

mastar_soft
08-27-2012, 23:40
السلام عليكم شباب

انا عن نفسى شايف ان اهم الاسباب التى خلى اى شخص يحب الفوركس
هى حاجه واحده بس هى المال لو مفيهاش ربح او ربح ايه الفايده منها

alwayswinner35684
08-28-2012, 12:43
انا عن نفسي شيفاه حب الحظ او حب الربح ان الواحد دائما بتحدي نفسه ان يوصل للمكسب الل يتمناه ويبذل اقصي ما عنده حتي يصل اليه لكن الفوركس محتاج صبر كبير جدا جدا وعومحتاج ان الواحد ميكنش قلقان طول الوقت

egypt25
08-29-2012, 03:46
هو الفوريكس فيه شقين متتعين ودول اللىب يخلونا نخسر وندخل برضه
اولا انك عندك امل دائما تكسب فلوس
ثانيا .. فيه متعه انك تحلل وتتابع الاخبار الاقتصادية وتشترى وتبيع

moha55
08-29-2012, 03:56
سبب اختياري ممارسة الفوركس نتيجة لعوامل اقتصادية و البحث عن الاستقلال المادي
كما انني ما زلت ازاول دراستي العليا و هي تتطلب الكثير من النقود

mido303037
08-29-2012, 04:04
اهم اسبابى لحب الفوركس هو ان الفوركس مجال مربح للغاية
وغير مكلف وممكن الواحد يكسب بدون راس مال
وايضا هو مسلى

marem2007
08-29-2012, 04:08
حلم اني الفوركس ممكن يغير حياتي ويصبح لية مال بلا حصر
مع العلم ان دة حلم ليس اكتر

donya_elkhir
08-29-2012, 04:18
السلام عليكم مش كل حاجه المكسب والفلوس احنا لازم نتعلم والفوركس بيعلمك الصبر وانك ترضاء بالى ربنا كتبهولك وتتعلم عدم الطمع النجاح بيشجعك على الاستمرار لا شك ان الفوركس عمل اضافى ليا لتحقيق اهدافى

ahmedamz
08-29-2012, 04:20
انا بحب الفوركس جدا واسباب حبى له هى سياسة ربح الاموال منه وسرعة الربح ان وفق
وهناك بعض الاشخاص رايتهم عما ربحو من الفوركس ودعونى وهم من شجعونى للدخول فى هذا العالم

kmkm
08-29-2012, 04:50
أسباب حبي للفوركس هو أنه لا يوجد حدود في الفوركس .. كلما عملت أكثر و بجد أكبر تأخذ جوائز أكثر و يزيد مستواك أكثر بدون وجود شخص يفرض عليك رأيه أو أي شيء من هذا القبيل

Bonzy
08-29-2012, 05:11
اكيد حبنا للفوركس انه بيعلمنا ازاى نكسب فلوس و ازاى الواحد يقدر يا خد قرار ويصبر عليه لغايه ما يشوف نتايجه ف الفورككس بيفيد ف حياتنا العمليه وحياتنا العاديه

demitri86
08-29-2012, 05:18
اخي من اسباب حبي للفوركس هو انه بفضله اصبح بامكاني الدخول لسوق البورصات العالمي و هدا لم يكن متاحا لي من قبل هدا علاوة على انه مصدر رزق رائع

Gentelman
08-31-2012, 20:06
سبب حبي للفوركس هو لجني المال الإضافي و تكوين رأس المال
و الاعتماد على العقل في عدة امور و بالمتابرة و العمل يتحقق النجاح طبعا

All 4 You
08-31-2012, 20:10
السبب الأول اخي هو جمع المآل لأنه أسهل طريقة للثرآء
بدون مجهود كبير فقط بدكائك ممكن تصبح غني

MAGDY
08-31-2012, 20:11
يعجبنى الشغل الحساس والدقيق والمنظم والملتزم
وكفاية إن مافيش مدير يتحكم فينا ولا يتنطط علينا
تحياتى

dina mahmoud
08-31-2012, 20:14
الحاجة للمال بالاضافة انه بيعمل الصبر والاستعداد للمجازفة وتحمل اى خسائر او سلبيات

forexawy59
08-31-2012, 20:31
اسباب حبى للفوركس هى القدره على عمل دخل اضافى مالى منه ومن خلال الشاشه الصغيره
الانترنت من غير ماروح لمكان بعيد يعنى فى وقت فراغى اتداول من بيتى واحقق ربح ان شاء الله

islam96
08-31-2012, 20:37
أنا لا زلت في بداية المشوار
هو بالنسبة لي مصدر للربح فقط

mero
08-31-2012, 20:56
اسباب حبى للفوركس لانى ارى ان الفوركس يمكن ان يحقق لى اشياء كثيره من عملى فيه واهمها عمل راس مال جيد

moody mooda
08-31-2012, 22:41
انا احب المغامره جدا
وحقيقتا الفوركس مغامره جميله
هذا هو السر

ahmedgalal
09-15-2012, 11:40
انا فى راى الشخصى فى هذا الموضوع ان
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه
مادة الرياضيات متعة ودماغ وتشغيل دماغ
واطلاع ومعرفة ومكسب وشياكة واناقة
والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين
علم ملوش نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة
تتطورها لا حاجة بجد جامدة بس الواحد
معندوش الوقت الكافي انه يقعدلها بقا

elghoul2014
09-15-2012, 12:44
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال ده شئ اساسي لانه امر مفروغ منه لان ما فيش حد ما بيحب الفلوس طبعا ,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير

Volt
09-15-2012, 13:42
الفوركس بالنسبة لي الآن هو مجرد هواية لأني من خلاله يمكنني تحقيق ارباح خيالية لا يمكن تحقيقها بسهوله في ما سواه، هدفي الآن ان احسن من نفسي في الفوركس ليصبح عمل جاد وعمل احترافي استطيع من خلاله تحقيق ربح شهري معقول

4ex
09-16-2012, 20:18
بصراحه مجال الفوركس تحسسك بانك رجل اعمال وتشعرك بانك شخص مهتم بالأقتصاد,فاكيد في نظر كثير من الناس الأشخاص الذين يدخلون في البورصات اشخاص مميزين واشخاص لهم مكانتهم في المجتمع

otakon
09-16-2012, 20:26
اعتقد ان الفوركس هو عمل جيد لزياده ربح المال وهو مناسب لكل
الناس الصغير والكبير لكن الفوركس يحتاج تعلم وخبره كبيره في السوق
انا احب سوق الفوركس مهما خسرت لانني سوف أجني ارباح في المستقبل

syed
09-16-2012, 20:32
الهدف الرئيسي هو المال
وياتي بعد ذلك حب التعلم ومعرفة المعلومات الخاص بالاسواق العالمية
وفقد تعلمنا الكثير من المعلومات كنا لانعلمها
اما الان لدينا معلومات كثيرة في عالم الفوركس

elkhawaga
09-16-2012, 20:33
كما انه يمنحك دلك الحماس والرغية في الفوز عند فتح كل صفقة

kingta
09-16-2012, 20:56
السلام عليكم سؤاال غريب طبعا من دخل للفوركس أكيد من أجل المال وطبعا من خلال الفوركس يمكن يعرف أصدقاء لكن الاولوية للمال وشكرا

face book
09-16-2012, 21:02
تجاره زي اي تجاره واللي محببني في الفوركس انك مدير نفسك لا احد يتحكم فيك لا احد يسيطر عليك انت وحدك تتحكم في مصير شغالك ومرتبك الشهري انتي اللي تحدده بناء علي راس مالك الموضوع في الشركه

tectop
09-16-2012, 21:16
السلام عليكم شباب

السلام عليكم ورحمة الله
اجمل شئ فى الفوركس هو الامل فى تكوين مستقبل ودخل شهرى جيد
وان شاء الله يتحقق احلام الجميع بالتعلم والتدريب والجهد والصبر
والله ولى التوفيق

apolo
09-16-2012, 21:58
من يسمح لك بتحقيق ربح في وقت قصير اظنك ستعجب به وهذا مايمنحه لك الفوركس الاستثمار القصيير المدى او الطويل
اضافة الى المتاجرة في اي وقت تريد وبعيدا عن رب العمل

lala
09-16-2012, 22:00
اكيد طبعا من اهم اسبابحبنا للعمل فى الفوركس هو الرغبه فى تكوين ارباح وراس مال مناسب لكل واحد مننا
بس بعد ماالواحد يقعد يعمل فى الفوركس بيتعلم الصبر وعدم الطمع والالتزام حتى لو كان اجبارى

ahmedamz
09-16-2012, 22:01
لست دائما اشعر بحبى للفوركس بعض الاوقات اعتبره صديقى وبعض الاوقات
اعتبره شخصا اكرهه جدا والبعض الاخر اعتبره منافسا ويجب الانتقام منه

aoneman3
09-16-2012, 22:18
السلام عليكم

والله بحب الفوركس لاجل المال وعلشان هو

شيء جديد لم اكن اعلمها لكن يبقى المال هو السبب

الرئيسي

jamalsale
09-16-2012, 22:32
الامر بنسبة لي لا يتعلق بالحب بل الحاج للفوركس كدخل
يوفر الاساسيات خاصة مع مصاريف الدراسة

cheetoslover
09-16-2012, 23:04
اكيد طبعا بتعلم فينا الصبر و الكفاح ده غير انها بالنت و النت عند كل الناس دلوقتى

حوسام احمد
09-17-2012, 00:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
سبب دخولى على الفوركس انه مصدر رزق اضافى
علما باننى لا اعمل

dina
09-17-2012, 00:40
فى الاول الفوركس كان مجرد مصدر دخل لربح المال ولكن عندما تعمقت وتعلمت الكثير فيه
اصبحت احبه لانى تعودت من خلاله على صفات جميلة مثل التخلى عن العصبية والصبر والالتزام وطريقة التفكير المنطقية

zikovic
09-17-2012, 01:51
السلام عليكم بالنسبة لي تجربة الفوركس مهمة اولا ربح تانيا تعلم تالتا مجال يستحق التتبع

djilani
09-17-2012, 01:54
وعليكم السلام ورحمة الله
أكيد كل النس تحبه من أجل المال لا أكثر ولا أقل