PDA

View Full Version : ايه هى اسباب حبك للفوركس ؟

Pages : 1 2 [3] 4 5 6

Didi
09-17-2012, 01:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الفوركس بالنسبة لي عمل فان دخلت الفوركس من اجل كسب المال في وقت قليلا و بدون مجهود كبير
و أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال
وشكرا

wowdd
09-17-2012, 02:24
السلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع :) ؟

السلام عليكم ورحمة الله
هناك من يحب الفوركس بسبب حب جمع المال وهناك من يحب الفوركس من اجل روح المغامره والاثاره والتشويق وهناك من يحب الفوركس بسبب انه كله معرفه وعلوم وثقفات وقثرائه كثير كلو واحد ما يحبه لى اسباب غير الاخر المهم اننا نحبه

m.o.b
09-17-2012, 03:19
سبب إختياري أول للفوركس هو لتحصيل دخل جيد
و تاني شيئ أحبه في فوركس هو أني أصبح بعلم عن أهم أخبار العالم متل أزمات و مشاكل التي تحصل في بلدان

Noah
09-17-2012, 04:47
لانه مجال من خلاله يمكننى تحقيق بعض الاموال واعتقد ان فى ناس كتير اوى يرون ان الفوركس هو احد اهم واكبر الوسائل التى بها يحققون الكثير من الارباح ولا يوجد اى شك فى ذلك انه بالفعل السوق الافضل والاسرع فى تحقيق الاموال بكل سهولة

mage
09-17-2012, 06:40
و تاني شيئ أحبه في فوركس هو أني أصبح بعلم عن أهم أخبار العالم متل أزمات و مشاكل التي تحصل في بلدان

وانا كمان لتحصيل دخل جيد يمكننى العيش منه فى الحياة الصعبة وكمان علشان الواحد يقدر يساعد نفسه فى الزواج لان الواحد بيحب انه يعتمد على نفسه فى كل شئ وهذا جيد جدا بالنسبة للكثير انهم يعتمدون على انفسهم فى الحياة العملية وهذا هو الاهم من وجهة نظرى

almjhol
09-17-2012, 08:35
بلنسبة لى انا اهتم بالفوركس لانى بحب الاستثمار وايضا المخاطرة ولطاللما تمنيت ان يفتح لى الباب
لاتاجر في البورصة من خلال الاسهم ولكنى راس مالى ضعيف فاستغليت فرصة الفوركس والمنتدى لاحقق حلمي

يوسف سيد السمطي
09-17-2012, 08:56
اكيد طبعا بتعلم فينا الصبر و الكفاح ده غير انها بالنت و النت عند كل الناس دلوقتى

abdoeg90
09-17-2012, 09:14
سلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع
وعليكم السلام اخى الكريم

بالنسبه لسوالك فابالنسبه لى دخول الفوركس الهدف الاول منه هو الحصول على اموال

قد تكون له فيما بعد بعض الاشياء المفيده كالصبر وعدم الطع وايضا قد يفيدنى فى حياتى الشخصيه ف جوانب كثيره
ولكن السبب الاول بالنسبه لى هو الحصول على اموال :ok:

ash988246
09-17-2012, 09:44
السلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع :) ؟

مصدر دخل مستقل اعتمد فيه على نفسي دون الحاجة للعمل عند إنسان آخر
يتحكم في ويمن علي ببعض مما عنده رغم الاستفادة مني بأضعاف مما يعطيني

face book
09-17-2012, 10:43
اسباب حبي للفوركس هو يكمن في تحديد راتب شهري لنفسسي نسبه الي رأس المال الموضوع في الحساب

انت رئيس نفسك في الشغل وتتاجر في اي وقت واي ساعه انت تريد وانت اللي تحرك اموالك بنفسك ومجال قوي جدا للربح من السوق

aoneman3
09-17-2012, 11:12
السلام عليكم اخى الكريم
حب المال والمغامرة الممتعة
والعمل مع اسرة المنتدى
وتعلم اشيء جديدة

suhao
09-17-2012, 11:14
اعتقد حب تامين مبلغ من المال
يساعدك على ظروف الحياه
فالفوركس وسيله ممكن تكون سبب في تخفيف اعباء الحياه

كونان
09-21-2012, 18:04
فعلا الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا لكن
كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال
كما انه يمنحك دلك الحماس والرغية في الفوز عند فتح كل صفقة

mrhero
09-21-2012, 18:08
بما انني لازلت في بداية الامر فهو مجرد تجريب ومحاولة لكسب دخل اضافي جيد ولست متاكد انني
ساحب هذا المجال واستمر فية ام لا هذا يتوقف علي ما ساحققة من نجاح او لا

YASER83
09-21-2012, 18:10
السلام عليكم
الموضوع ليس موضوع حب
بل الفوركس بالنسبة لي هو مدخل رزقي الوحيد
واحصل منه راتب شهري كما هو الحال مع اي وظيفة اخرى في الحياة الواقعية

Zala
09-21-2012, 18:11
والله انا لسه لحد دلوقتى بتعلم فوركس و منكرش انو فى البدايه كان عشان اكسب مال
بس دلوقتى بقى بجانب كسب المال اكتساب خبره و تعلم مجال جديد و ان شاء الله هيفيدنى فى دراستى

ادهم
09-21-2012, 18:15
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
هناك عده اسباب من اهما انهالعمل الذي يقدم الكثير والكثير ويكاد يكون العمل المثالي لولا المخاطره الكبيره
يمكنني ان احصل علي ربح جيد وبسرعه واكون حر نفسي انا صاحب القرار ويمكنني العمل من اي مكان

kazim
09-21-2012, 18:15
[QUOTE=maklad94;13373]السلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع
الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت وبدون مجهود كبي
لكن برضو فى علم الواحد كويس بيتعلم كل يوم جديد ودة فى حد ذتة شى كويس انه يكون الواحد متعلم ومطلع على العالم واخبار العالم
اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به خصوصا على المستوى الأقتصادى

aymen
09-21-2012, 18:16
انا طبعا احب جمع المال مع اني غير خبير باالفوركس بل لا اعرف شيءا
وسجلت بالمنتدى كي اجمع بونص و واتعلم الفوركس

rashad22
09-21-2012, 18:39
السلام عليكم
اخي اسباب حبي للفوركس هي المال لتحسين الوضع المعيشي واكثر الناس دخل الفوركس لقلة الدخل

amr2107
09-21-2012, 19:41
طبعا اول الاسباب ان الفوركس وسيلة للربح ومصدر دخل قد يغني يوما عن العمل التقليدي مضاف الى ذلك حب المغامرة والاثارة وتعلم اساليب جديدة وتنمية ثقافتنا الاقتصادية والخروج بمداركنا خارج الحيز الحدودي الاقليمي الذي نعيش فيه

karem amen
09-21-2012, 23:22
سبب حبى الفوركس حب المغامرة وحب المعرفه عندما تنظر الشارت وترك العقل
يتخيل ماذا سوف يحدث السوق ده المتعه

osamaelnino
09-21-2012, 23:53
الفوركس يكون شخصية و يعلمك كيفية التحكم
فى عواطفك والسيطرة عليها

keko
09-21-2012, 23:59
هو طبعا لانى احب ان اجمع راس مال معين فلذلك دهاول شىء احببته فى الفوركس هو تكوين ثروه من المال
وطبعا من خلال تعاملى به اكتسبت بعض الصفات كما ذكرت واولهم الصبر وعدم التسرع

احمد فاروق ابراهيم
09-22-2012, 00:01
في البداية يكون دخول عالم الفوركس من اجل جني الارباح
وزيادة الدخل الشخصي للفرد ولكنه من الممكن تحول
هذا المجال الي حب الاستمرار فيه والادمان عليه

abdellatif2013
09-22-2012, 03:09
يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت

smail
09-22-2012, 03:21
الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها

elkhawaga
09-22-2012, 03:23
السلام عليكم
انا عن نفسى اسباب حبى فى الفركس هى روح المغامرة فانا مع كل صفقة جديدة ادخل مغامرة جديدة و طبعا الفلوس

noha
09-22-2012, 03:37
انا بالنسبة لية كان السبب الاساسي المال
لكن فعلا الفوركس بيعلم الصبر وكمان بيوسع مداركنا لانة بيخلينا دايما عاوزين نتعلم وندور على معلومات فكل مكان
وعن حاجات كتيرة مش بس مختصة بالفوركس
لكن من اهم سلبياتة بيسرق الوقت بطريقة فظيعة

علاء بدران
09-22-2012, 03:40
انة يجد بيعلمنى الصبر والتحكم فى النفس وكيفية اتخاذ القرار على الوجة السليم فى الوقت المناسب
وايضا لااننى اكسب فية بعد الامول بكل سهولة ويسر وانة عمل اضافى لايمكن الاستغناء عنة

..::E.A.G.L.E::..
09-22-2012, 03:40
اولا المال
ثانيا الذكاء والتحليل
ثالثا توفيق من عند الله

walaa forex
09-22-2012, 03:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا احب الفوركس لانه بحس انه علم مفيد وشيق لدراسته وممارسته

mohamed alalfy
09-22-2012, 12:35
السلام عليكم
اخى العزيز
سبب حبى لسوق الفوركس
هو انى وجت فيه المغامره
ومتاجره وهذا الاشياء انا
احبها
وشكر الله سعيكم

moody
09-22-2012, 12:43
الكل يحب الفوركس حبا شديدا لتخيله انه ياتى بدخل كبير جدا
الفوركس من الناحية الاقتصادية هو مصدر لجلب المال
مع تمنياتي لكم بالتوفيق

ThE.pRoF
09-22-2012, 12:55
أكدب عليك لو قولتلك ان المال مش غرض أساسي ليا في التداول في سوق الفوركس :d
لكن بردو أكيد بستفيد منه بجانب المال زي الطموح و الصبر و التخطيط و تنظيم أموري و دراسة كل شيء بصوره كويسه قبل ما أدخله

misho
09-22-2012, 13:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اسباب حبى فالفوركس مجهوله
لانى بحب المتاجره والمكسب وعمليه البيع والشراء
وعشان اكسب لازم يكون عندى قناعه وعدم طمع
بالتوفيق ان شاء الله

mohamed eldamnhorey
09-22-2012, 13:49
بصراحه سوق الكبار وسوق الاذكياء والعمالقه

وافتخر فعلاً اننى اضارب فى سوق يضارب فيه اصحاب رؤس الاموا الضخمه ومحركين السيوله بالعالمط

azifek
09-23-2012, 02:18
طبعا هذا من أجل كسب المال حسب رأيي لأنك عندما تكون فاتح صفقة و تراها ناجحة تصبح ترى المال يكبر امام عينيك
حسب رأيي حب الناس للفوركس بسبب كونه غير متعب و سهل و طريق سريع للثراء

2x1
09-23-2012, 02:23
اعتقد انة عمل مش سهل لاي حد يشتغل فية واللي عجبني فالفووركس
انة اعتقد انة برستيج رغم اني محاسب بس المضارب اعتقد اكثر اناقة

faster4
09-23-2012, 02:38
بالنسبة لي انا احب في الفوركس المصداقية و ربح المال
واكره الخسارة والخطأ في التحليل

ainouna27
09-23-2012, 02:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
احب الفوركس اولا لانه يكسبني المال و الحمد لله
احبه لان في التداول متعة حتى عند الخسارة لا احزن كثيرا
احبه لانه يعلمني الصبر و التفاني في العمل

loco
09-23-2012, 02:46
السلام عليكم ممكن نقول نحبه لانه عالم ممتع وفريد من نوعه
لكن تبق رغبتنا في الربح وكسب المال هي الرغبة المسيطرة

Mo0nLight
09-23-2012, 02:49
بصراحة حبيته عشان سوق غدار و قوى و بيعلم معنى الحياة بجد و طبعا المال و الدخل الجيد:) ساعات مش ديما

wacasat
09-23-2012, 05:19
السلام عليكم ورحمة الله
اجد فيه عمل به كل الخواص المناسبه لى
انا احب العمل من المنزل ومن اى مكان عدم وجود سعات محدده اجازه يومين فى الاسبوع مدخول شهرى منه جيد كل هذا واكثر موجود فى الفوركس تجارة جميله جدا لمن يحترمها

egypt25
09-23-2012, 05:47
هو مجال كده فيه جزء مغامرة ومكسب سريع وخسارة برضه وده فى حدذاته ممتع
وكمان بيفتح مخك وتتابع الاخبار الاقتصادية العالمية وحركات البتوك والاقتصاد فى الدول العالمية
وكان الاهم هو انه فيه ربح ان شاء الله

fnaan
09-23-2012, 08:14
شوف يااخى الطبيعى انك اول حاجه هاتفكر بسببها انك تدخل الفوريكس هو تحصيل الربح المالى الجيد والمناسب فهو دا هايكون السبب الاساسى فى حبك لعالم الفوريكس لان ببساطه مفيش حد بيحب اى حاجه تخسره بعد كده ممكن انك تحسبها من نواحى تانى قدراتك الى هاتطور معرفتك بألامور الاقتصاديه هاتفيدك فى حياتك الخبرات العمليه اثناء التدوال وجود فرص انك تكون رجل له وضع فى السوق وممكن فى يوم تبقى محلل فنى معتمد بتاخد مبالغ جباره عشان تحليلاتك دى وهكذا

zubair
09-23-2012, 08:25
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت وبدون مجهود كبير
اختلف معك فلفوركس من وجهة نضري ليس بهذه البساطة , لانه لو كان كذالك لترك العالم اشغاله وبقى يتاجر بلفوركس !

pota1999
09-23-2012, 09:13
كل من فى هذا السوق يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع وسيلة للثراء وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت ولكن بالتراكم

mohamed eldamnhorey
09-23-2012, 10:21
حبى لهذا السوق انى اشغر بكيانى واشعر بنفسى عندما احقق ارباح وانا جالس امام الحاسوب

بصراحه سوق شيق جداً وممتع مع انه صعب بس ما راح اطرقه ابداً

---------- Post added at 07:21 AM ---------- Previous post was at 07:18 AM ----------

كل من فى هذا السوق يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع وسيلة للثراء وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت ولكن بالتراكم

اكيد طبعاً الكل يحلم بالثراء والربح الدائم

ولكن الحياه طبعاً عمرها ما بتكون ارباح وسعاده فقط

يعنى مش ديماً ابيض

nabeel_25
09-23-2012, 10:30
من الممكن ان تكون محبوبة لبعض الناس بسبب الكسب السريع
وبدو تعب

الشياطين الحمر
09-23-2012, 10:37
و تاني شيئ أحبه في فوركس هو أني أصبح بعلم عن أهم أخبار العالم متل أزمات و مشاكل التي تحصل في بلدان...................

hebarn
09-23-2012, 11:25
الفوركس من اكثر الاشباء متعه فهو كالمغناطيس كما انه وسيله للربح الجيد

kameleddinm
09-23-2012, 13:19
حتى و لو قال لك اي حد انه تعلم فاكيد غلطان لانه الهدف الاول و الاخير و اللي خلانا اصلا نبحث عن الفوركس هو المال
و المال فقط

amine laksar
09-23-2012, 13:38
بالنسبة ليا اكيد الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به خصوصا على المستوى الأقتصادى

alkods5000
09-23-2012, 13:39
بيعلمنى الصبر
ومجال جديد عليه اول مرة اسمع عنه
بالاضافة للفلوس اللى ربنا يكفينى شرها

mouwal555
09-23-2012, 13:51
السلام عليكم اخواني الكرام
اخي اولا و بصراه المال وهو يئتي في المقام الإول لسلي وحدي لك لمختلف متداولي
العام وتانيا المعرف و انفتاح على مجال التداولات هدا يأتي في المقام اتاني

amine laksar
09-23-2012, 13:55
بالنسبة ليا اكيد الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به خصوصا على المستوى الأقتصادى

tahar1994
09-23-2012, 13:55

forex.fee
09-23-2012, 13:56
انا اقولك عليا انا شخصيا بجد الواحد مش هيقدر يقول عشان الفلوس بس هو فعلا عشان الفلوس

وشكرا لك اخى الكريم على الموضوع وعلى الاعضاء اللى ردت

وان شاء الله ربنا يوفقك ويوفق الجميع

وتقبل مرورى فى الموضوع الرائع

amine laksar
09-23-2012, 14:00

yassoo011
09-23-2012, 14:32
هو السبب الاساسي جني الارباح طبعا
بجانب التعلق بالفوركس وحبه وحب المخاطره
والتعلم وحب المغامرة

Hamad
09-23-2012, 14:44
الفوركس و ان كان المجال اوسع و اكبر و اخطر شويتين لازم المضارب يظبط نفسه و نفسيته و بضاعته عشان يقدر يكمل فى السوق

majid88
09-23-2012, 14:56
أنا لا أحب الفوركس هاهاها أنا أحب فقط عندما أحصل على أرباحي في نهاية الشهر! ولكن أنا أكره ذلك القلق وشعور بالخوف ، وأنا أكره النقد الاجنبى عند هذا السوق تقتل كل ما عندي من أحلام! أنا أكره عندما الفوركس تفشل كل ما عندي من التحليلات تفشل!
أنا أكره النقد الاجنبى لهذا السوق تأخذ معظم وقتي! وتجعلني اكافح بعض الأوقات مع عائلتي
ولكن مع كل هذه الأسباب! أعتقد أنني واقع في الحب مع سوق الفوركس.

magic777
09-23-2012, 17:35

هو من مميزاته انك بتكون مطلع ايضا على اخبار العالم والاقتصاد في الدول الكبرى ومتابع اهم الاحداث اللي بتحصل
بس ليه علشان تقدر تحدد اتجاه الازواج وتكسب ارباح من الفوركس طبعا

kramziie444
09-23-2012, 17:40
اخي ساكذب عليك اذا قلت لك شئ اخر غير المال لانه العامل الاساسي
و الرئيسي لعملي في الفوركس .

pips
09-23-2012, 17:42
من أسباب حبي للفوركس هو أنني معجب
بالسيد مصطفى بالخياط فهو قدوتي في المجال

zubair
09-25-2012, 02:26
السلام عليكم
مشكور على طرح هذا الموضوع
اول سبب لدخولي الى عالم الفوركس هو انه مجال يمكن من ربح الاموال يعني ممكن تعتبره مصدر رزق قار بالطبع بعد ان تكتسب الخبرة الكافية لذلك
ثانيا الفوركس سوق مشوق و تحس نفسك في مغامرة او لعبة ممتعة

asmaa omar
09-25-2012, 19:53
طبعا المال وزياده الدخل هو سبب رئيسى لكن
هناك فوائد ايضا نستفيد منها فى حياتنا الطبيعيه

saboudou
09-25-2012, 19:54
انا بصراحة كسب المال لانه مع البطالة هدا هو المجال الموعود

waheedpcc
09-26-2012, 04:15
والله انا دخلت سوق الفوركس اولا لان الحياه بقت صعبه والواحد ايضا محتاج للمال وايضا سوق الفوركس مش اى حد يقدر يتعلمه وانا بحب اتعلم كل ماهو جديد وطموحه فى كده اني اتعلمه واستفيد منه لاني لسه صغيره اريد ان اتمكن ومع السنين اكون خبيره فيه يامسهل يارب
لكنه ايضا بيعلمك الصبر علي الصفقه وعدم الطمع لانه في اشخاص كثيره طماعه وللاسف بيخسره صفقات ورا هذا الطمع

mostafaabdelgawad
09-26-2012, 21:10
والله يا اخي انا بحب الفوركس عشان حاسس انه ده السوق بجد
اللي ممكن تتعلم منه حاجات كتير ويقدر دماغك اوي

mohsen223
09-26-2012, 21:13
محدش هيحب الفوركس علشان جمال شموعة

السبب الرئيسى هو المال والثانى انة متاح للجميع

yasser habola
09-26-2012, 23:21
حبي للفوركس مش فقط للربح بل الفوركس بة عوامل اخري كما ذكرت مثل التعود علي ظبط النفس
واتخاذ قرارات بشكل صحيح والدراسة والصبر وعدم الطمع والقناعة وعدم الطمع
واشياء اخري جديدة بتتعلمها مع الممارسة الجيدة لسوق العملات

sa3idsmp
09-26-2012, 23:23
اسباب حبنا للفوركس هي نفس اسباب حبنا لعمل آخر
وهي جني الاموال من الدرجة الاولى والفوركس لا يحتاج
الى راسمال كبير او امكانيات كبيرة للبدأ في العمل

waheedpcc
09-26-2012, 23:51
اسباب حبى للفوركس هى القدره على عمل دخل اضافى مالى منه ومن خلال الشاشه الصغيره
الانترنت من غير ماروح لمكان بعيد يعنى فى وقت فراغى اتداول من بيتى واحقق ربح ان شاء الله

magic777
09-27-2012, 01:39
اسباب حبنا للفوركس هي نفس اسباب حبنا لعمل آخر
وهي جني الاموال من الدرجة الاولى والفوركس لا يحتاج
الى راسمال كبير او امكانيات كبيرة للبدأ في العمل

طبعا الاساس هنا هو جنى ارباح والحصول على دخل جيد من السوق ده يساعدنا في المصاريف
ولكن بردو فيه ناس بتشتغل فيه لمجرد العمل وناس فعلا حبت العمل ده وفيه فرق كبير بين الاتنين

Mokka
09-27-2012, 02:32
اسباب حبى للفوركس هو اننى اجد ربح او دخل شهرى زياده فىق ربحى الشهرى الاساسى و هذا يساعدنى كثيرا
و ايضا علمنى كيفيه الحرص على اموالى او كيفيه اداره اموالى بطريقه صحيحه
و علمنى عدم التسرع فى اتخاذ القرارات و عدم الطمع

نور
09-27-2012, 02:35
والله كل الاسباب اللي انتا ذكرتها ولكن اضيف عليها انه عمل اضافي ليس ومتاح ايضا للنساء الذين لا يقدرون علي الخروج من المنزل للعمل وذلك لسهولة ادارته من المنزل واعتقد انه خبره كبيره في عالم التجاره والسوق العالمي والمحلي

masoodasif
09-27-2012, 02:45

shahy
09-27-2012, 03:30
لان الفوركس ارى انه عمل سهل التعامل فيه ولكن يحتاج الى وقت طويل ولكن نتائجه جيده اذا اتبعنا النصائح

gigi
09-28-2012, 02:35
انا فى واجهه نظرى الشخصية فى هذا الموضوع ان
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه مادة الرياضيات
متعة ودماغ وتشغيل دماغ واطلاع ومعرفة ومكسب وشياكة واناقة
والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين علم ملوش
نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة تتطورها لا حاجة
بجد جامدة بس الواحد معندوش الوقت الكافي انه يقعدلها بقا

waheedpcc
09-29-2012, 12:06
السلام عليكم ورحمة الله
اجمل شئ فى الفوركس هو الامل فى تكوين مستقبل ودخل شهرى جيد
وان شاء الله يتحقق احلام الجميع بالتعلم والتدريب والجهد والصبر
والله ولى التوفيق

Hamdy Elhossiny
09-29-2012, 20:55
والله هو السبب الاساسى هو توفير المال انما هو فعلا بيخلى الانسان يفكر اكتر
ويحس بقيمه تعليمه و ارتقاء تعامله مع الانترنت وعدم تضيع وقته هباءا

magic777
09-29-2012, 21:47
انا فى واجهه نظرى الشخصية فى هذا الموضوع ان
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه مادة الرياضيات
متعة ودماغ وتشغيل دماغ واطلاع ومعرفة ومكسب وشياكة واناقة
والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين علم ملوش
نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة تتطورها لا حاجة
بجد جامدة بس الواحد معندوش الوقت الكافي انه يقعدلها بقا

بس الفوركس محتاج منك الوقت الكتير على الاقل في البدايه ومش كفايه انك تقول ده مجال حلو مثلا
وعاجبك علشان تنجح فيه لازم تتعب وتجتهد وتديه الوقت الكافي هنا

waheedpcc
10-01-2012, 18:26
سبب حبي للفوركس انه بيه مميزات كتيره تميزه عن باقي الاعمال الاخري ,الفوركس الاوسع انتشارا في العالم ,اكبر سيوله حيث يقدر حجم التداول في سوق الفوركس بمليارات الدولارات سنويا,يمكن العمل في الفوركس من اي مكان وفي اي وقت ,انت سيد قرارك .

merotourk
10-01-2012, 21:51
انا كنت الاول بحب الفوركس للربح فقط اي يعطيني مال والمكاسب اللي اتمناها يزيد حبي لية ولكن بعد ذلك ازداد حبي
للفوركس لانه يفيدني في تعلم اشياء جميلة جدا بخلاف اني احب العلم عامة وزيادة خبرتي بكل شئ لكن حبيت تعلمي لعدم الطمع والصبر من الفوركس

hassano
10-02-2012, 03:13
تعلم التجارة و كسب الخبرة .. و كذلك الفوركس
إذا كسبت منه أموال سيغير حياتي للأبد

حسام عبدالفتاح
10-02-2012, 08:32

fersinho2012
10-02-2012, 09:10
ممكن الحصول على دخل شهري هو أكبر أسباب حبي للفوركس و هو لحد الساعة لسه حلم بس حلم كويس صراحة بيساعد الشخص
على تنمية ذاته و إن شاء الله لما لا نقارع الكبار من المحترفين في الأرباح مع الأيام القادمة

ahmedaljrah
10-02-2012, 09:12
السلام عليكم
انا احببت الفوركس لانه علم وايضا رغبتي في الحصول على مصدر دخل ثاني وعدم الاعتماد على الوظيفة الرسمية وراتبها

اسيا
10-02-2012, 10:01
اسباب حبى للفوركس تحقيق ربح جيد وايضا بالنسه لى مجال جديد اتمنى النجاح فيه ثم ان الصبر هو من اهم متطلبات العمل فى هذا المجال ومتابعه الاحداث الجاريه تجعلك فى حاله جيده من الانتباه والتركيز و هذا مفيد فى حياتنا عامه وايضا سهوله تعلمه تشجع على الدخول فيه

adam
10-02-2012, 10:22
مرحبا أخي الكريم من من أهم اسباب حبي للفوركس هو مهنة من السهل الممتنع تستطيع من خلالها تحقيق دخل متميز باكتسابك الخبرة والعمل المنظم من أجل الوصول الى هدفك المنشود هذا من ناحية من ناحية أخرى جميا أنو تطالع فلوس من الشاشة بدون أي تعب في حال كنت من ذوي الخبرة والصبر

Nagwa
10-02-2012, 10:42
السبب الرئيسى لحبى للفوركس هو اكتساب الخبرة والتعود على التحلى بالصبروالثقة بالنفس وايضا حب المغامرة وحب المكسب والمال

hana sherif
10-02-2012, 10:50
الفوركس بيدينا حاجات كتير وبيعلمنا حاجات كتير بيدينا امل وبيعلمنا ازاى يكون عندنا صبر
وبنحقق فيه طموحتنا وبنكتشف عالم تانى مكناش نعرف حجه عنه

saqibahmed
10-02-2012, 11:00
بما انني لازلت في بداية الامر فهو مجرد تجريب ومحاولة لكسب دخل اضافي جيد ولست متاكد انني
ساحب هذا المجال واستمر فية ام لا هذا يتوقف علي ما ساحققة من نجاح او لا

اوسة
10-02-2012, 11:10
الفوركس هو مصدر من مصادر الدخل الجيد ولكن لا يجب الاعتماد عليه كليا وبصرف النظر عن المكسب او الخسارة الذى يحققه الفوركس فانه يعملك اشياء كثيرة مثل الصبر والمثابرة والتخطيط لاستراتيجية رأس المال ويجعلك اكثر ثقافة بما يدور من حولك

ahmed awad
10-02-2012, 11:11
وعليكم السلام ورحمه اللله وبركاته ,الربح او المال هو السبب الرئيسي وراء الدخول لهذا العالم ولكن هذا لا يمنع اني احببت الفوركس وتعلمت منه الكثير الذي افادني في حياتي وتعلمت الكثير من الاساليب التي يمكن ان تسهل حياتي

hosam51
10-02-2012, 11:12
بسم الله الرحمن الرحيم
من الاسباب التى دفعتنى الى الفوركس هى حب التعلم و جمع الاموال
لتحقيق احلامى

sami
10-02-2012, 11:19
ستحب أخي الكريم هذا المجال إذا تعلمت أسسه و قواعده جيدا،و أتمنى أن لا يساورك الشك في قدرتك على
بلوغ النجاح،فقط إلتزم بقراءة الكتب التي تشرح الفوركس أو الفيديوهات أو إنضم للدورة التي يعقدها منتدى
فوركس مصر و تأكد أنك مع الإصرار لبلوغ الإحتراف أكيد سوف تحب عالم الفوركس

Ahmed Farouk
10-02-2012, 11:28
في القمام الاول هو زيادة دخل اسرتي الشخصي وثانيا التعلم والاستفادة من الخبرات المتاحة ولكن في الاساس
قمت بالدخول في عالم الفوركس من اجل زيادة دخلي واعانتي علي متطلبات الحياة الخاصة

elking
10-02-2012, 12:47
لانه سوق مربح بالتاكيد وكلنا بيبقى غرضنا اننا نزود مصدار ربحنا
وانا شوفت ان هو مجال جيد للغاية فى العمل اولربح بمشيئة الله

Ayat
10-02-2012, 14:26
طبعا مجال جديد ممتع في تعلمه وكمان وظيفة لمن لا يجد عمل ويقضي الكثير من الوقت ع النت دون طائل ومش ممكن نتجاهل الربح لانه عامل اساسي ووميزة لا يمكن تجاهلها حقيقة خاصة اذا كان الربح فوري ومحسوس

fxmylife
10-02-2012, 14:29
في الحقيقة أنا أرى أن من سيقول على أن هدفه من الفوركس هو ليس المال بدرج الاولى فأنا أرى أن هذا ليس صحيح فتجارة الفوركس الهدف منها هو الربح بالاول والاخير أما الاشياء التي ذكرتها مثل الصبر والابتعاد عن الطمع فهي أشياء تكتسب من خلال التداول

elkashif
10-02-2012, 14:35
للاسف الفوركس ليس حب بل اصبح عمل بيزنس واصبح ايضا ادمان فالحلم وراء الثراء السريع هو من جعل المتاجرين يدمنون هذا المجال ويغفلون انا وراءه كابوس من الممكن ان يحطم كل حياتنا فالفوركس له ايجابيات وسلبيات ولكن نحن نغفل عن سلبيات الفوركس فنقع في حفرة ادمان الفوركس

mahmoud1
10-02-2012, 14:44
للاسف الفوركس ليس حب بل اصبح عمل بيزنس واصبح ايضا ادمان فالحلم وراء الثراء السريع هو من جعل المتاجرين يدمنون هذا المجال ويغفلون انا وراءه كابوس من الممكن ان يحطم كل حياتنا فالفوركس له ايجابيات وسلبيات ولكن نحن نغفل عن سلبيات الفوركس فنقع في حفرة ادمان الفوركس

الفوركس فعلا فى ايجابيات وسليبات لكن الكل دخل المجال دة من اجل البحث عن مصدر دخل جيد وفى اللى بيحلام بحاجات كتير بتمنى انه يحققها من الفوركس الادمان فى الفوركس هو من اجل المال وحب الفوركس ممكن يكون بالنسبة لناس المحترفين بيحبو الفوركس عشان اتعلمو وبقى ناجحين وفى نفس الوقت بيربح منه

miss_jpy
10-02-2012, 14:51
اسباب حبى للفوركس اولانحصل منه على دخل ثانيا نكتسب منه الخبرات ونتعلم منه الكثير مثل الصبر وعدم الجشع ايضا ونحاول ان نحقق الربح ونصل الى الهدف الذى نريده باذن الله

walaa yehia
10-02-2012, 16:11
اعتقد ان دخول مجال الفوركس فى البدايه هدف اساسى للوصول الى الربح بطريقه سريعه ولكنه وهذا الى جانب معرفه اخبار العالم واحدث التطورات العالميهوما يدور فى مختلف انحاء العالم

fofa_elsaied
10-02-2012, 16:37
الفوركس ممتع جدا واستطيع ان اجنى من خلاله مال ليكون دخل اضافى لى وليساعدنى اكثر فى حياتى كما انه يعلمنى كيف اتاجر وكيف اتعلم من اخطائى...وبعرف الكحتير عن العملات وبتعلم الصبر ايضا.

magic777
10-02-2012, 18:01
الفوركس فعلا فى ايجابيات وسليبات لكن الكل دخل المجال دة من اجل البحث عن مصدر دخل جيد وفى اللى بيحلام بحاجات كتير بتمنى انه يحققها من الفوركس الادمان فى الفوركس هو من اجل المال وحب الفوركس ممكن يكون بالنسبة لناس المحترفين بيحبو الفوركس عشان اتعلمو وبقى ناجحين وفى نفس الوقت بيربح منه

واكيد كلنا بنعاني من سلبياته اكتر في البدايه كالتأثير على الصحه وايضا الموضوع النفسيه
وتأثيرها علينا والانعزال عن المجتمع بدرجه كبيره وبنقعد وقت طويل على مانوصل لمرحله المميزات

ayman.shosha
10-02-2012, 18:05
السلام عليكم شباب

بالفعل كما اضفت اخى العزيز
فهناك صفات ايجابية كثيرة يفرضها علينا سوق الفوركس
كالبعد عن الطمع
والتحلى بالصبر
واعتماد النظرة الشمولية الواقعية
والتانى فى اتخاذ القرار
واستخدام الاسلوب العلمى للوصول الى الحلول الايجابية
والكثير والكثير..........
انه سبب حب الكثير منا للفوركس

ro2a
10-02-2012, 18:11
بسم الله الرحمن الرحيم
حب الفوركس اكيد سوف يكون من اجل المال لان اغلب الناس لا يجدون عمل وهو اسهل عمل يمكن الحصول عليه
ولكن ايضا حب الفوركس يعلمنا الصبر وعدم الطمع

ام يوسف
10-02-2012, 18:13
انا بحب الفوركس لانه مصدر جيد للمال ولتحسين مستوايا المادى

alb safy
10-02-2012, 19:57
انا حبي للفوركس لكذا سبب اولا لانه يعتبر كعمل بالنسبى لي يحقق لي دخل شهري استنفاد منه انا واسرتي
وثانيا لانه يعتبر علم جديد أريد أن اتعلم كل محتوياته وايضا يعلم الواحد الصبر وعدم الطمع وعدم الخوف من الفشل
وعدم التسرع لكن برده له عيب ممكن يشد ويوتر اعصابك في لحظة

sunlight
10-02-2012, 20:00
الصراحه الفوركس عمل اضافى لى وانا احبه لانه اضاف لى الكثير مديا ومعنويا واكتشفت به الكثير من المميزات واصبحت افهم التحليل والبورصات والعملات وكنت من قبل لا افهم اى شىء عنها ولكنى الان افهم الكثير واحبه واستمتع به

TekDUng
10-04-2012, 19:10
انا حبيت الفوركس لانى اعتقدت ان الفوركس هيحققللى المال باسرع طرق ممكنه وباقل مجهود ولانى شعرت انه يحتاج شويه رياضيات لتعلم للكنى كنت مخطا لايمكن تحقيق ثروه باقل مجهود كلما تعبت فى اى مجال ستجد الربح .من جد وجد ومن زرع حصد اما قولك انى دخلت لاتعلم الصبر او عدم الطمع بالنسبى لى لا لكن ده من الاسباب اللى جعتلنى احب الفوركس اكثر انى حاليا استطيع السيطره على مشاعرى اكتر من اى وقت فى حياتى الخارجيه مما سببلى كثير من الاستقرار والسعاده

fxmylife
10-04-2012, 19:12
في الحقيقة هو الاشياء التي يمر بها العالم وخصوصا الدول العربية من بطالة وفقر هي من العوامل التي تدفع بالاشخاص للبحث عن طرق للتخلص من هذا الوضع المزري

waheedpcc
10-04-2012, 21:19
انا حبيت الفوركس لانى اعتقدت ان الفوركس هيحققللى المال باسرع طرق ممكنه وباقل مجهود ولانى شعرت انه يحتاج شويه رياضيات لتعلم للكنى كنت مخطا لايمكن تحقيق ثروه باقل مجهود كلما تعبت فى اى مجال ستجد الربح .من جد وجد ومن زرع حصد اما قولك انى دخلت لاتعلم الصبر او عدم الطمع بالنسبى لى لا لكن ده من الاسباب اللى جعتلنى احب الفوركس اكثر انى حاليا استطيع السيطره على مشاعرى اكتر من اى وقت فى حياتى الخارجيه مما سببلى كثير من الاستقرار والسعاده

CoRLeoN300
10-05-2012, 00:36
بسم الله الرحمن الرحيم
أسباب حبي للفوركس هو تلك الدراسات الكاملة من أجل جني المال
و أخيرا (المغامرة و المتعة ) أكثرية عند الربح
تحياتي

mahmoud1
10-05-2012, 00:43
طبعا مش هاتقدر انك تحقق ثروة باقل مجهود فى وقت قصير لكن يمكن الكل كان بيفكر فى كده اول ما عرف الفوركس واشتغل فى السوق النظرة اتغيرت لازم عشان تربح تتعلم وتتعب لانه مافيش ربح بسهولة ولازم يكون عندك قناعه لانه الارباح الىل كان الواحد بيحلم به صعب انه يحققها فى وقت قصير الموضوع يحتاج صبر

عبدالله77
10-05-2012, 18:19
هو محاوله مش اكثر عادي

delpiero
10-05-2012, 18:30
ربما لاننا نعتقد ان الفوركس علم ملئ بالأسرار و نحاول و نفكر
فى كشف هذه الاسرار

issssou
10-05-2012, 18:30
السلام عليكم
سبب حبي للفوركسهو انه مجال يمكن من ربح الاموال يعني ممكن تعتبره مصدر رزق قار
بالطبع بعد ان تكتسب الخبرة الكافية لذلك

amir
10-05-2012, 19:33
اسباب حبى للفوركس الخبره اللى بكتسبها عن سوق المال
وانى بقدر اجنى مال حلال وكمان المتعه فيه

magic777
10-06-2012, 01:03
طبعا مش هاتقدر انك تحقق ثروة باقل مجهود فى وقت قصير لكن يمكن الكل كان بيفكر فى كده اول ما عرف الفوركس واشتغل فى السوق النظرة اتغيرت لازم عشان تربح تتعلم وتتعب لانه مافيش ربح بسهولة ولازم يكون عندك قناعه لانه الارباح الىل كان الواحد بيحلم به صعب انه يحققها فى وقت قصير الموضوع يحتاج صبر

دي اللي المفروض تكون الحقيقه هنا بس علشان تأثير الاعلانات فبيكون صعب على المتاجر تقبل هذه الحقيقه الا بعد فتره
من الخسائر والاحباطات وبعد كده يفهم

matrix-tech
10-06-2012, 01:07
نسبة الربح اكبر من الخسارة لو كنت فاهم معنى التداول طبعاً اما شغفى الحقيقى للفوركس هى انى اقوم بمتابعة كل الاخبار من خلال ممارستى التداول

Shawky Farag
10-06-2012, 01:11
عزيزي
الفوركس مثل أي مهنه أو وظيفة تعمل فيها
فإن لم تكن تحبها فلن تنجح فيها
فيجب أن يختار كل منا ميزه أو أكثر في الفوركس
يقتنع بها ويحبها حتى ينجح
تحياتي

Angel Dreams
10-06-2012, 01:21
فكره ان الواحد يحب الفوركس مستبعده بالنسبه لى هو مجال عمل زى اى مجال ممكن اهتم به اكتر انما احبه لانى معتقده انه هيحقق لى ارباح بالملايين زى بعض الناس يبقى بعد كام عمليه الواحد هيكره الفوركس جدا:))

aboubakeur_m12
10-06-2012, 01:22
صراحة هو المال لانني اعتقد ان اي محترف للفوركس يكون همه الوحيد كسب المال و بناء ثروة .

علاء بدران
10-06-2012, 04:14
من اسباب حبى للفوركس بصراحة اننى اعمل للمال ولكننى اعلم ان المال لاياتى بالقورة ولكنة
ياتى بالخبرة فاننى اعمل على اكتساب الخبرة لكى ااتى بالمال

ام يوسف
10-06-2012, 21:53
السلام عليكم
طبعا نتعلم اكثر من حاجة زى الزيادة فى المال
وطبعا نتعلم الصبر وعدم الطمع ونتعلم اكثر
من حاجة لان الفوركس فى اشياء كثيرة تفيدنا
مش بس الزيادة فى المال

m_asmaa75
10-06-2012, 22:38
يعتبر المكسب المادي الذي يدفع العديد من الاشخاص الي المتاجرة في الفوركس ، اما انا فيختلف الامر قليلا بالنسبة لي ، حيث ان وقت الفراغ هو ما دفعني الى تعلم المتاجرة في الفوركس ، فاعتبرته هواية و وسيلة لملئ وقت الفراغ ، و بعد معرفتي به وجدته شيق و مثير تعلمت قواعد المضاربة و طبقتها على السوق ، استفدت ماديا بالمكاسب المادية و معنويا بالهواية .

علاء بدران
10-06-2012, 23:17
بصراحة بيعلمنا الصبر وطولة البال ولكنى حبى الاول كان للمال ولكن لما دخلتة
احببتة لاانة يعطينى خبرة ودراية بالسوق

souzy
10-06-2012, 23:41
انا احب الفوركس حيث يمكنني من كسب الكثير من الاموال في وقت قليل
وهذا يساعدني علي الوصول لهدفي وتحقيق احلامي

mannon
10-07-2012, 00:05
بصراحة بيعلمنا الصبر وطولة البال ولكنى حبى الاول كان للمال ولكن لما دخلتة
احببتة لاانة يعطينى خبرة ودراية بالسوق
فعلا الفوركس محتاج الصفقات دى كلها والى هيقدر يتعلم انة يعمل كدة اكيد هينجح فى لافوركس ، لان طبعا لو اشتغلنا بدون صبر وسيطر علينا الطمع عمرنا ما هنقدر نسكب فى الفوركس

xtomorrow
10-07-2012, 02:34
انا احب الفوركس حيث يمكنني من كسب الكثير من الاموال في وقت قليل
وهذا يساعدني علي الوصول لهدفي وتحقيق احلامي

فعلا اخي ، لكن لازم حضرتك تكون حذر جدا وكما تفكر في الارباح فكر في الخسارة ايضا
شخصيا اضع اولا حدودا للخسارة مسطرة بدقة اما الارباح تاتي في المرتبة الثانية في التخطيط

egypt25
10-07-2012, 03:03
طبعا مش هنلف وندور واكيد ربح المال هو الاساس وهى الحكاية اللى بتهخلينا كلنا ندخل الفوريكس
ولكن فيه برضه متعة المتابعة والتحليل وفهم الظروف الاقتصادية

hams
10-07-2012, 03:30
السلام عليكم

اكيد السبب الرئيسى هو المال وثانيا اكتساب الخبرات من عالم الفوركس

واتعلم ازى يكون ليا شخصيتى المستقله واسترتجياتى الخاصه بيا

waled_ballal
10-07-2012, 03:36
الفوركس محبوب مش بالضرورة علشان كسب الارباح وتحقيق ارباح
لكن الفوركس بتععطى معلومات ومكاسب معنوية وبينمى القدرات الشخصية للفرد

kamola
10-08-2012, 00:30
بالنسبة ليا اكيد الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية

علاء بدران
10-08-2012, 00:48
انة عمل ممتع ومفتوح 24 ساعة وكمان انة يتميز اننى
اعمل علية وانا فى منزلى

almohajer2004
10-08-2012, 00:52
المال هو الدافع الاساسي فهي مصدر لتحسين الدخل ، كما اعتبر العمل بها متعة
اتمنى الربخ للجميع

علاء بدران
10-08-2012, 00:53
اننى اعمل علية من خلال منزلى وكمان انة
سوق مفتوح 24 ساعة

فايز ر
10-08-2012, 00:53
ربحه سريع وقوي

emy forex
10-08-2012, 01:28
انا عن نفسى ممكنتش اعرف حاجة عن الفوركس
ولكن ابن عمى هنا فى المنتدى كلمنى عنو وقالى انك هتكسبى فلوس لو اتعلمتى
فانا وافقت لان معظم وقتى فراغ

webtech
10-08-2012, 01:46
والله يا اخي مش حب المال فقط هو من يدفعنا للتعلق بالفوركسبل حتى حب المغامرة و حب الربح السريع دون كلل او تعب, الامر الغريب اننا رغم ما نخسره نبقى مشدودين لهذا المجال وكانه اصبح جزءا من كياننا و هذا اكبر خطر

hora
10-08-2012, 03:14
انا عن نفسي يا اخي حبيت الفوركس لانه يعتبر بالنسبة لي عمل وانا كنت محتاجة للعمل يساعد
الشخص علي المعيشة في هذه الحياة وثانيا لانه ممتع للغايه ويعلمك فعلا الصبر وعدم التسرع
وفي الاخر انه مجال مفتوح للربح من خلاله الكثير من الاموال بالتوفيق للجميع

علاء بدران
10-08-2012, 03:51
انة بيعملمنى الصبر وكمان ببيعطينى خبرة ودراية بالسوق
وكمان انى بشتغل علية من منزلى ومفتوح 24 ساعة

السهم الأسود
10-13-2012, 03:17
اعرف ما هي اسباب حبي للفوركس ولكن فقط هو يستهويني ولا استطيع الابتعاد عنه حتي ولو افلست سأتاجر علي حساب ديمو لكي لا ابقي خارج السوق هو نقدر نقول كدا انه هوايه اكثر منه مهنه ولكن ان اتقنت الهوايه ستصبح اهم من اي مهنه لان الفوركس بحر من الاموال لمن يستطيع ان يبحر فيه

blackknight
10-13-2012, 03:27
اسباب حبى ليه انى ممكن اتابع او اشتغل فيه فى اى وقت خصوصا وان كنت من مستخدمى الانترنت بكثره وهيفيدك فى حياتك هيعلمك حاجات كتير
وهيغير صفات كتير فى شخصيتك ممكن تفيدك فى حياتك واكيد طبعا انه بيعتبر مصدر دخل دى بتخلى ناس كتير تفكر فيه

rroka103
10-13-2012, 03:54
السلام عليكم شباب

حب الربح والنجاح فى شئ وخوض تجربة جديدة فيها متعة فالفوركس ممتع للغاية
واكيد عشانه اكبر سوق فى العالم تحب انك تتعلمه وتعرف كل حاجة فيه

علاء بدران
10-13-2012, 03:56
من اسباب حبى للفوركس انة عمل مفتوح 24 ساعة اتاجر فية فى وقت فراغ
وانة يعطيك فرصة للتعلم واكتساب الخبرة

samy
10-13-2012, 03:58
بصراحة اخى الكريم اكيد المال وبصراجة انا نفسى احقق احلامى كلها مع الفوركس وربنا يكرم ان شاء الله

joker7diaa
10-13-2012, 04:03
السلام عليكم شباب

انا ليس لدي علاقة بغيري بنسبة لي اول سبب هو المال بعدين ابحث عن باقي الاسباب , :rules:

ramzy sayed
10-15-2012, 19:39
انا احب الفوركس لانى اجد فية فرصة عمل لم اجدها فى اى عمل اخر خارجى
فالاعمال الاخرى تتعب وتكل دون مقابل اما الفوركس فكل شىء تقوم بة تجد
مقابل لة وهذا ما لم اجدة فى اى عمل اخر

forex way
10-16-2012, 17:14
طبعا الفوركس بيعلم الصبر والقناعة
وأكيد يزيد من ثقافتنا العامة
لكن الاصل انه عمل وزيادة في الدخل وباقل مجهود عضلي
وفي الاوقات اللي بحددها وبسعات العمل اللي عايزه
انا صاحب الراي الاول والاخير في كيفيه العمل به

good way
10-17-2012, 12:39
اعتقد انه من اجل المال
الهدف الاكبر لنا جميعا هو الربح
وهو امل للهرب من الظروف الصعبة الاقتصادية لدينا

beka
10-17-2012, 13:16
انا بحب الفوركس في الاساس انه عمل بيساعد في حياتي ولاني ممكن اتعلم منه حاجات تساعدني في اي عمل اخر او حتي في حياتي عموما بجانب الصبر والتحكم في العواطف

mohamedemara
10-17-2012, 13:19
انا اعتقد ان تجاره العملات الاجنبيسه من الاعمال التى تجعلنا نستطيع ان نحقق الربح بكل سهوله
وذلك ما يجعلنا نحب هذا العمل كثيرا

zakaria1987
10-17-2012, 14:11
السلام عليكم شباب

عن نفسي أنا بحب الفوركس لأنني أجد فيه نفسي و لأنني أعتبره السبيل السريع
لتحقيق أحلامي التي تحتاج لوقت كبير إلى تحقيقها بعيدا عن الفوركس و لهذا أنا
أبحث فيه و أتعلم من أجل أن أحقق هذه الأحلام و إن شاء الله أرجو أن لا أكون مخطئا
في وجهة نظري هذه التي أميل إليها و التي تجعلني مواصلا في السوق لحد الأن

yassoo011
10-17-2012, 21:24
اكيد سبب حبنا في الفوركس هو حب او سرعة
الحصول على رأس المال او الربح السريع

toto
10-19-2012, 08:43
انا فى راى الشخصى فى هذا الموضوع الرائع
ان السبب الرئيسى لحب الكثير للتداول فى سوق
الفوركس هو الرغبة فى تحقيق مكسب كبير فى وقت قصير
ولكن يجب ان نعلم ان الفوركس يحتاج الى
مجهود واكتساب خبرة للوصول لهذا الهدف
والابتاعد عن الخسارة كما انة يطور شخصية الفرد
كثير الى الاحسن حيث يتعلم من الفوركس اشياء
كثيرة مفيدة مثل الصبر والتركيز والتحكم
فى المشاعر السيئة

waleed elhadary
10-20-2012, 01:12
السلام عليكم انا شايف ان الدافع الاساسى هو ربح المال ثم يأتى انه عالم ممتع و شيق

سمير الديب
10-20-2012, 01:25
السلام عليكم
اخي الكريم اسباب حبي للفوركس هي
ان اجد المال
الفوركس انا اتعايش معه طول الوقت اتعامل مع اشخاص واتاجر بمالي
والفوركس هوا مصدر رزق اناس كثيروون وانا شايف اني لا احقق احلامي الا عن طريق الفوركس
وان شاء الله نتمني التوفيه للجميع هنا في الفوركس

hard currency
10-20-2012, 01:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
على المستوى الشخصى انا احب الفوركس لانه العمل الوحدي الذى اعمل فيه وايضا من الجيد ان اتعلم كل يوم على الاقل معلومه مفيده لان المعرفه لا تقدر بثمن
وتحقيق الربح من خلال المعرفه الجيده يكون جيد جدا وممتع ايضا
بالتوفيق للجميع

ahmedsaied
10-23-2012, 22:16
السلام عليكم ورحمه ااالله وبركاته لتحصيل دخل جيد

علاء
10-23-2012, 22:30
صراحه انا عن نفسي بحب الفوركس لجمعه بكل هذه الاشياء
حيث انني استطيع اكتساب المال واقل جهد واستطيع من خلاله التعلم ايضا واكتساب الخبرات المستمره

فارس
10-23-2012, 22:31
انة لا احد يرئسنى فى هذا العمل فانا رئيس نفسى
وانة عمل من اى مكان انا فية ويتيح لى العمل من خلال
المنزل

hossam eden
10-23-2012, 22:35
اهم شئ انه بيوفرلك ربح كتير فى وقت قصير مع الصبر والتركيز والخبرة
ودى اهم متعته

ahmedpopo
10-23-2012, 22:38
الفوركس من الحاجات البسيطة اللى بتخلينا فعلا نحبها علشان مافيهوش تعقيدات والتعامل فيه سهل
وحب المكسب السريع بيخلينا نحبه اكتر علشان كتير مننا بيحب المكسب السريع

aoneman3
10-23-2012, 22:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شئ من المغامرة
الربح من المنزل
الربح الوفير

mostafa ramy
10-24-2012, 09:19
اسباب حبى للفوركس هى تحقيق الارباح فلا يوجد اى دافع اخر لحب الفوركس سوى تحقيق الارباح
واعتقد ان كل من يدخل لسوق الفوركس من اجل تحقيق الارباح فقط لا غير

oudai
10-24-2012, 14:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الربح ان شاء الله
اضحى مبارك

فارس
10-24-2012, 14:23
من اسباب من حبى للفوركس انة سوق مفتوح 24 ساعة
وايضا يمكننى العمل علية من خلال اى مكان وخصوصا من المنزل

saasa
10-24-2012, 19:11
والله ببسط نحبه لانه مربح كتير
لكن يبق لنا شغف به
لانه عالم متير و جداب لا يمكن ان نبتعد عنه

meeco
10-26-2012, 23:41
قبل بداية التداول كان هدفى هو جمع المال
ولكن بعد بداية التداول وجدت انه عمل ممتع ايضا

ameer
10-26-2012, 23:44
اهلا بيك اخي العزيز اهم الاسباب التي تجعل المتداولين يحبون الفوركس والمتاجرة به الا وهي الربح الاكيد والمظمون ذولي التجار يحبون الفوركس ولا يتخلون عنة ابدا

zizokapo
10-27-2012, 00:05
حبى للفوركس ناتج عن التطلع فى زيادة المال بسرعة وتعلم الصبر والادارة الجيدة لراس المال

gameman1
10-27-2012, 00:08
بصراحة يا استاذنا انا سبب حبي للفوركس اني اتعلم منه البزنس والتجارة
وفي نفس الوقت اجمع منه فلوس حلوة احقق بيها احلامي

m0na
10-27-2012, 00:51
السلام عليكم
فى البداية دخلت الفوركس من اجل المال فقط وايضا لانى تخرجت من كلية تجارة فوجدت ان الفوركس مناسب لى
عندما تعمقت فى الفوركس أحببته من اجل الارباح أيضا ومن اجل الصفات التى اتعلمها من خلاله كالصبر والثقه بالنفس وعدم الطمع وعدم التسرع

ahmed zayan
10-27-2012, 00:56
والله انا من اهم اسباب حبى للفوركس هو علم جديد ساكون انا مشهور به وسط اصدقائى
ثانيا وظيفه ثابته لنا ومكسب مال ثانيا بتعلمنى الصبر وعدم الطمع والله لو اتظبط فى العلم بتاعها
هكون كويس جدا

rooseyflower
10-27-2012, 01:53
يعنى اكيد اكبر الاسباب لحب الفوركس هو الربح
الاسباب الاخرى بتكون فى الدرجه التانيه

ahmed zehiry
10-27-2012, 02:00
انا احب الفوركس لأننى اثق اننى سوف احقق من خلاله احلام كثيرة اتمنى ان احققها فى المستقبل و شكرا لك و بالتوفيق

marem2007
10-27-2012, 02:21
اسباب حبي للفوركس هو الاصرار علي تحقيق هدف
وجني ربح مبلغ كبير من المال

bero mondy
10-27-2012, 02:36
حاجه جميله ان الواحد يدور علي الربح وطبعا كل منا يتمني انه يبحث عن مصدر ربح
مع ان الفوركس مش مضمون بس حاجه كويسه
بس طبعا الاجمل من كده انه ثقافه جديده علينا وفعلا الواحد بيتعلم منها كتير
جزاكم الله خيرا

Mustarinho
10-27-2012, 02:39
طبعا اهم و اشهر سبب هو المال , فكل المتاجرين يبحثون عن الربح بكل تأكيد , لكن يوجد بعض الفوائد الأخرى للفوركس , منها الصبر , و سرعة و دقة أتخاذ القرارت , ادارة راس المال فادتنى كتيير فى عملى الخارجى

بسطو
10-27-2012, 02:41
انا اتعلقت بالفوركس لانه شىء جديد عليا وكمان عشان الفلوس
وعلمنى افكر قبل ما اعمل حاجه كويس وعلمنى الصبر والدقه

عبدالله محمد عبد الفتاح
10-27-2012, 03:02
انا من اسباب حبي للفوركس انى بحس انى ف دنيا تانيه بتعلم حاجات جديده وبتخليني عندي صبر الى ابعد حد وانا بحبها لان بتخليني انظر لادام علشان اصبح مشهور بين اصحابي
وانا بكون مضطمن لوجود مكسب ليا وبتلى عندي روح المغامره والبحث عن معلومات ديده تفيدني ف تجارتي وتداولى فيها والى انا اكيد بحبه فيها اكيد هو الحصول على كل الى انا عايزه باقل مجهود ممكن

mozoabdo
10-28-2012, 19:41
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه مادة الرياضيات متعة ودماغ وتشغيل دماغ واطلاع ومعرفة ومكسب وشياكة واناقة
والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين علم ملوش نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة تتطورها لا حاجة بجد جامدة بس الواحد معندوش الوقت الكافي انه يقعدلها بقا

brahim
10-28-2012, 23:13
السلام عليكم و رحمة الله
------------------

ومن ينكر ان اهم دافع للدخول في مجال الفوركس

هو جني المال لكني اضيف على هدا المغامرة

cristiano
10-29-2012, 16:10
السلام عليكم
و الله كما قالت انت أخي أول شيئ الربح و الربح الكتير و تاني شيئ تحدي النفس و معرفة قدراتك الشخصية متل الصبر والتحكم في الطمع تالث شيء كبر هدا السوق و الحرية المتواجة فيه.

---------- Post added at 01:10 PM ---------- Previous post was at 01:01 PM ----------

السلام عليكم اخي العزيز طبعا محبة كل شخص لهذا الفوركس تختلف حسب النتائج و النتائج عملك فيه تحدد حبك هل يقوى او يضعف
ولكن في البداية الكل دخل لهذا المجال وهو يحبه ولكن ينقل ذلك الحب بوجع الراس بهذا العالم الممتلئ يالارقام .

maf
10-29-2012, 16:16
اسباب حبي للفوركس هي الاسباب التقليدية التي اعتقد انها موجودة عند الجميع وهي ان الفوركس يجعل حلمك في الثراء السريع والسهلقابل للتحقيق دائما
وانا اعتقد ان الاهم من المكسب هو الامل اللذي يجعل الكثير منا راغب في المحاولة مرارا وتكرارا للوصول للحلم الخاص بحياة سهلة ومريحة

amgad boles
10-29-2012, 16:19
السبب هو انى تعلمت الكثير من هذا السوق
فهو منفعة اقتصادية وايضا يفيدك فى شخصيتك

rafeeq
10-29-2012, 16:20
عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة
ودة فى حد ذتة شى كويس

فارس
11-03-2012, 19:07
اننى اعمل علية فى اى وقت فراغ بمعنى اصح انة سوق مفتوح 24 ساعة
انتهى من عملى وااتى للعمل على هذا فهذا سبب للحبى لة

engineer
11-03-2012, 20:14
نا حب للفوركس يكمن فى انى وجدت وظيفة تانيه انمى بيها دخلى و بدون ماحد يتحكم فيك انت ولى امر نفسك فيها
بدون تدخل من احد

Abo Omar
11-03-2012, 20:21
اولا كلنا دخل مجال الفوركس من اجل تحقيق الربح وتحقيق مصدر دخل مناسب له ولاسرته ومن ثم
يأتي التعلم من الفوركس من اشياء اخري كالصبر وعدم الطمع ومعرفة عملات البلدان الاخري

brimoel
11-03-2012, 20:23
السلام عليكم و رحمة الله
طبعا احبه من اجل كسب المال و تحسين الدخل الذي لا أملكه بالاساس و الاطلاع على الاخبار و قتل الفراغ
المهم أحبه كثيرا

khafajji
11-03-2012, 20:29
اسباب حبي للفوركس انه لا يحتاج الى وقت او مكان معين للعمل به,
بالاضافة الى انني اقوم بمراقبة الاسعار و ابقى على دراية بالسوق و المستجدات فيه

samorai
11-03-2012, 20:49
انا داخل الفوركس من اجل المال فقط و ليس لدي اي
فكرة عن شيء اخر غيره

issamlyon
11-03-2012, 20:53
اسباب حبي للفوركس هي انك كل يوم تتعلم وتختبر نقسك وتتعلم كيف تضع الثقة في نفسك

فارس
11-03-2012, 22:13
من اهم اسباب حبى للفوركس انة سوق مفتوح على مدار 24 ساعة
بمعنى ادق انة يتيح لى المتاجرة فى اى وقت

sunlight
11-03-2012, 22:16
اهم اسباب حبى للفوركس انه لا يتطلب الكثير من الوقت وممكن الواحد يتاجر فى اى وقت وممكن يكون وظيفه اضافيه بجانب الوظيفه الاساسيه او يكون وظيفه اساسيه لمن لا يملك اى وظيفه ومتاح لجميع الاعمار

yacrao
11-03-2012, 22:21
هو في الحقيقة يفيد الفوركس كثيرا في الحياة لكن ليس لجميع اصناف الناس
بل للذين يحسنون التصرف او منتضمي الوقت اما من جهة اخرى فهو جد مهلك لمن لا يحسن
التصرف

yasinbobo
11-03-2012, 22:23
بص كل الناس بتحب الفوركس من اجل المال
معتقدش فى سبب تانى

ahmed elsayaad
11-03-2012, 22:35
انا كمبتدء ممكن يكون سبب حبى الوحيد للفوركس انه ممكن يوفرلى فلوس من غير مجهو كبير او حاجه للتحرك الكبير مجرد تركيز وعمل بسيط

Marwanislam
11-03-2012, 22:51
السلام عليكم
نعم اخي هناك أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس
لكن هناك اخرون لا يريدون الا الستفادة من بعض الاخبار و المعلومات

سارة
11-03-2012, 22:53
ممكن انا حبيت الفوركس عشان فى مكسب بس لما دخلت ورديت ع الاسئله لقيت نفسى بحبه عشان بيشغل الدماغ وبنمى ثقافتنا

محمود شبايك
11-03-2012, 22:59
اسباب حبى للفوركس
اولا عمل من على الانترنت
ثانيا متاح طوال الوقت
ثالثا اعشق المضاربة القائمة على العلم
رابعا متعلق بمهنتى وتعليمى وهى التجارة
خامسا انها بورصة
سادسا انها تتحرك بفعل التغيرات السياسية
سابعا الربح فيه عالى والخسارة قليلة

jamica
11-03-2012, 23:07
عشان مكدبش عليك اه اكيد عشان الفلوس ....مصدر دخل ممكن تكسب منه كتير بدون تعب ولا مجهود كبير

فارس
11-03-2012, 23:15
من اسباب حبى للفوركس انة سوق مفتوح على مدار
24 ساعة اى اننى اعمل علية فى اى وقت فراغ

miroooo
11-03-2012, 23:54
اول لما عرفت الفوركس كان كل تفكيرى تحقيق ربح بس بعد كدة لقيت انى بتعلم كل يوم حاجة جديدة وفعلا بيعلمنا التحكم فى انفعالاتنا وعواطفنا
وتحس انك بتتعلق بيه كل يوم اكثر

ahmed elsayaad
11-03-2012, 23:56
الفوركس لاى مبتدء يعتبر حاجه تشد بس انا بالنسبالى حبى ليه ممكن يكون نابع من
انه ممكن يوفرلى فلوس كويسه من غير مجهو كبير
والكلام ده ممكن يكون فى اى وقت مش مجبر بوقت معين

Bery Mahdy
11-04-2012, 00:19
ان الفوركس والمخاطره التى توجد به متعه ف حد ذاتها
وايضا المكسب السريع الذى يوجد به

gomana
11-04-2012, 00:22
اكتر شىء بحبه بالفوركس المكسب السريع والاثارة وحب المغامرة الى بتكون بالمجال ده والبعد عن الروتين كل يوم فيه جديد
كل يوم السوق مختلف لا يوجد ملل والتعلم المستمر والبحث عن جديد بطرق العمل وتطوير استراتيجيات العمل

saad elsayed
11-04-2012, 00:34
الامر بالنسبة لي ان سبب حبي للفوركس هو اكيد المال وزيادة الدخل والربح بحياة كريمة بالاضافة الى حبي للفوركس كالادمان

فارس
11-04-2012, 00:37
من اسباب حبى للفوركس ان سوق مفتوح 24 ساعة فيتيح لى
ان اتاجر علية فى اى وقت فراغ

Bery Mahdy
11-04-2012, 00:42
فعلا اخى هذا من اجمل الاشياء ف هذا المجال
لانك من الممكن ان تتاجر ف اى وقت واى مكان
وهو طريق لتوفير المال الجيد بجانب عملك الاساسى

محمود شبايك
11-04-2012, 00:48
انا احب الفوركس للاسباب التالية
1_ الفوركس مجال جديد بالنسبة لى
2_ هو البورصة وانا من احلامى ان اعمل فى البورصة
3_ البورصة تعنى مكسب وخسلرة وان اعاشق المخاطرة والمغامرة
4_ هو علم يعتمد على كثير من النظريات العلمية البحتة
_5_ يعتمد على الذكاء وانااحب العمل بمجالان الذكاء

فتحية55555
11-04-2012, 01:45
والله ياخى من ناحية اسباب حبى للفوركس لكى اوسع معلوماتى واكتسب خبرة فى مجال عالم الفوركس واكتسب منه المال

zizo20
11-04-2012, 01:54
بسم الله الرحمن الرحيم
اكيد طبعا اول حاجه اني مش هاقلك علي الوظيفه لاني ممكن احترف الفوركس
وده حاجه فرحتني قوي

brakota
11-04-2012, 01:54
اكيد من اجل المال المال شئ اساسى فى الحياه كل واحد بيدور
على الحاجه الى يجب منة المال

AsaadSoft
11-04-2012, 02:01
لأجل المال فقط طبعا هههههههههه
ستتعلم ماذا كل ذلك نتعلمه في النهاية لاجل المال هذه هي الحقيقة
وليس عيبا البحث عن المال بل هو حاجة ضرورية للانسان وخصوصا في هذا العصر

mmmaaa
11-04-2012, 03:00
انااحب الفوركس جدا لانه ليس مصدر للربح فقط ولكنه ايضا ينمي الشخصيه ومتابعه الاخبار الاقتصاديه والتحليلات تنمي زكائك وايضا يزيد من الحس الفردي في اتخاذ القرار ويضعك دائما في تحدي مع الذات فدائما انت مترقب لمايحدث والنجاح معه له طعم اخر

النسر الأسود
11-04-2012, 03:11
الفوركس مهم جدآ وفى بداية دخولى للبورصة سواء عملات او بورصة الأسهم لاحظت التالى
الفوركس يعطى رافعة كبيرة غير موجود بالأسهم
الفوركس تستطتيع التدوال لفترة كبيرة فى الأسبوع وحرية اغلاق الصفقات بسهولة تامة
المتحكم فى الفوركس ليس بالسهولة لأن المتداولين كثيرون جدآ على المستوى الدولى اما الأسهم فممكن شخص يتحكم بسعر السهم بخبر او شراء نسبة كبيرة من السهم المحدد بالسوق
سهولة نظام سحب الأموال عبر الأنترنت اما الأسهم اعتقد انها تأخذ وقت للذهاب لشركة السمسرة او وقت غير العطلات للشركة وهذة مزايا الفوركس
ممكن بنظام ادارة رأس المال تضمن ربح شهرى ثابت وبمخاطر قليلة جدآ
وهناك اشخاص دخلهم من الفوركس فقط وهذا ما يميزة عن اى عمل اخر

---------- Post added at 02:11 AM ---------- Previous post was at 02:10 AM ----------

اما الشىء الجديد ان الفوركس لة متعة عندما تحلل وتتابع اخبار محددة واهما عند تحقيق ربح او حتى الوصول الى معرفة جيدة بالسوق تجعل المتداول يزداد ثقة بنفسة

Mohammed Adam
11-04-2012, 03:12
اسباب حبى للفوركس لاسباب عديدة
اولها كسب المال ولا انكر ذلك
ثانيا المتعة فى عمل انت تحبه وتعمل فيه
ثالثا لاعرف اخبار العالم من خلال نشرات الاخبار والتحليل عليها ةاكون على مواصلة بالعالم الثالت

iheb
11-04-2012, 03:17
في الحقيقة حبي للفوركس هو الرغبة في كسب المال الوافر و ذلك لتحقيق جميع ما أر غب فيه
و اعتقد أن السبب الرئيسي لكل واحد

نور مريم
11-04-2012, 10:23
مفيش حد بيشتغل عشان يتعلم الصبر الحياة ممكن تعلم الصبر لوحدا لكن انا ممكن اكون بحب الفوركس لانه عايزة اتعلم مجال شغل جديد ومصدر رزق دة بالنسبه لى

haytham_mhmd
11-04-2012, 10:26
هو ليس حب ولا افكر في الوصول لتلك الدرجه الفوركس بالنسبه لي عباره عن عمل اضافي لادخار المال ليس اكتر ولن استمر فيه طويلا
فقط اجمع راس مال مناسب لمشروع معين

ANGEL_FROM_SKY
11-04-2012, 10:47
السلام عليكم شباب

يرجع سبب تعلقى بالفوركس الى الارباح الهائله التى من الممكن ان اجنيها من الفوركس اخى الكريم

hmadi
11-04-2012, 13:33
هو الناس تدخل علي الفوركس عشان الربح المال ولاكن الفوركس جيد عشان
انك تقدر تعمل مرتب اضافي وانت بالبيت زياده علي مرتبك الاساسي ده راح يفيدك مستقبلا

كمال السيد
11-04-2012, 13:35
اللى حببنى فى الفوركس انة مستوى عالى من التفكير ويتطلب الاحتراف ودة اجمل حاجة فية علشان كدة مش اى واحد يحترفه

mohamed elgamal
11-04-2012, 13:54
اسباب حبى للفوركس هو تحقيق الارباح فى اسرع وقت ممكن وهذا
ما لا تستطيع تحقيقة فى اى عمل اخر خارج مجال الفوركس

black_moon
11-04-2012, 14:56
اكيد انت دخلت الفوركس الاول عشان الربح
لكن مع الوقت بيكون ليه تاثير على تفكيرك وتناولك لمواضيع مختلفه
بتحس انه اداك ثقه فى نفسك اكتر
عشاتن كدا انا حبيت الفوركس كعمل جدا

latraaa
11-04-2012, 14:57
هو مجال واسع بإمكانك الحصول على مدخرات و مبالغ تغنيك عن العمل الكلاسيكي

nawfal9
11-04-2012, 15:09
مرحبا باعضاء المنتدى الكرام تحيه خاصه لكل مشرفين المنتدى الجميل

فارس
11-04-2012, 16:11
من اسباب حبى للفوركس انة سوق مفتوح على مدار 24 ساعة
حيث اننى اعمل عية فى وقت فراغى

mohyedal
11-04-2012, 17:35
لا يمكن الحديث عن حب او غير الحب بخصوص الفوركس و انما ينبغي القول بان ممارسة الفوركس من اجل الربح و بشكل طويل يولد ما يسمى بالعادة فيتعود المرء على ممارسة الفوركس مع العلم انه يصبح من الصعب على الانسان الاقلاع عن هذه العادة مثلها في ذلك مثل اية عادة اكانت سلبية ام ايجابية و الله اعلم

rashed
11-04-2012, 18:03
اكيد الكل دخل عشان يكسب ويغير حياته ..
بس من خلال هالمجال تتعلم اشياء كثير ومفيده
وتتعلم دروس عن الحياه وطريقة التعامل

فارس
11-04-2012, 18:05
من اسباب حبى للفوركس انة سوق مفتوح 24 ساعة بمعنى ادق
اننى استطيع العمل علية فى اى وقت فراغ

Mamadof55
11-04-2012, 18:21
اكتر سبب خلانى احب الفوركس انى تعرفت على الكثير من الاصدقاء من المتاجرين فى الفوركس و صارت بيننا صداقة قويه و هذا يكفينى فعلا

anems
11-04-2012, 18:36
في الحقيقة هو مصدر رزق مجموعة من الأصدقاء وأحاول أن أجربه ليكون مكمل لراتبي الشهري، إضافة إلى إكتشاف عالم المتاجرة. وأن الربح فيه ليس له حدود.

فارس
11-04-2012, 18:50
من اسباب حبى للفوركس هو ان السوق مفتوح على مدار 24 ساعة
اى استطيع العمل عية فى اى وقت فراغ

yasefsami3
11-05-2012, 00:09
اخي دخلت مجال الفوركس في الاول فقط كي احصل على راتب جيد
بس بعد كده اصبحت احبه رغم خسارتي الفادحة
لا اعلم السبب بس اجد فيه شيئا من الراحة
وخصوصا في اوقات فراغي ان شاء الله نحب جميع الفوركس

mohyedal
11-05-2012, 00:56
بدون لف و لا دوران لا يمكن انتظار اي شئ آخر من وراء تداول الفوركس لا الصبر و لا غيره و لكن انتظا ر ربح المال باقل جهد ممكن ما دام الفوركس قد اصبح يعتبر بالنسبة للكثير ان لم اقل بالنسبة لكل من يمارسه مصدرا للدخل و وسيلة للعيش بدون عناء

اميرة
11-05-2012, 00:57
اسباب حبي للفوركس هو الفراغ والاحساس باني لا استفيد جيدا من وقتي وابقي فترة طويلة امام الانترنت بلا هدف
واصبح هدفي الان تحقيق الربح

walaa bassuoni
11-05-2012, 01:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته, الفوركس بالنسبة لي هو عمل ومصدر دخل وايضا بعتبره بيزنس وانا ايضا استفيد منه فى ان استفيد بمتابعات مايدور فى العالم وكمان بتعلم فن السيطرة على النفس والتحكم فى المشاعر.

amira
11-05-2012, 04:27
هو اول سبب طبعا بيكون كسب المال
بعد كده ممكن يكون انه عمل ممتع لملئ وقت الفراغ

tifanytomato
11-05-2012, 05:15
من اسباب حبى واقتناعى بالفوركس انة مناسب لى بمعنى لدى اللغة والانترنت ولا يحتاج الى الكثير من المال للبداية فية ومن الممكن تحقيق عائد جيد من راس مال لاتستطيع فتح مشروع بة او البداء فية لكن فى الفوركس من الممكن تحقيق عائد جيد المهم الاقتناع بما تفعل وليس الهدف المالى كل شى النجاح اهم

stp96
11-19-2012, 16:54
اهم شيء بالنسبة لكل متداول هو الجانب المادي للفوركس
لكن هناك اشياء نكتسبها من الفوركس مثل الصبل والتمهل في اخد القرارات

tarek22
11-20-2012, 02:32
ولكن هناك فرق بين الادمان وحب التعويض والمكسب ... فالادمان يجعلك تدمن السوق بانك تفضل تدخل سواء خسرت اوكسبت اما حب التعويض فهو دخول الصفقه بدقه وتحليل