PDA

View Full Version : ايه هى اسباب حبك للفوركس ؟

Pages : [1] 2 3 4 5 6

maklad94
06-04-2012, 23:37
السلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع :) ؟

realyone
06-04-2012, 23:40
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت وبدون مجهود كبير

konine
06-05-2012, 01:01
سبب إختياري أول للفوركس هو لتحصيل دخل جيد
و تاني شيئ أحبه في فوركس هو أني أصبح بعلم عن أهم أخبار العالم متل أزمات و مشاكل التي تحصل في بلدان

kingman
06-05-2012, 01:31
بالنسبة ليا اكيد الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به خصوصا على المستوى الأقتصادى

ramid
06-05-2012, 01:54
فعلا الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا لكن كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال
كما انه يمنحك دلك الحماس والرغية في الفوز عند فتح كل صفقة

hardjob
06-05-2012, 02:06
السلام عليكم
دخلت مجال الفوركس في الاول فقط كي احصل على راتب جيد
بس بعد كده اصبحت احبه رغم خسارتي الفادحة
لا اعلم السبب بس اجد فيه شيئا من الراحة
وخصوصا في اوقات فراغي ان شاء الله نحب جميع الفوركس

vamoscapitos
06-05-2012, 02:12
انا من ضمن الناس اللذين يحبون الفوركس لاجل المال وكذلك لتعلم

شيء جديد واكتشاف اشياء لم اكن اعلمها لكن يبقى المال هو السبب

الرئيسي في عشقي للفوركس

mando
06-05-2012, 02:23
طبعا الاغالب عشان المال ومكسب سريع وبدون مجهود لكن برضو فى علم الواحد كويس بيتعلم كل يوم جديد ودة فى حد ذتة شى كويس انه يكون الواحد متعلم ومطلع على العالم واخبار العالم

maklad94
06-05-2012, 04:13
بالنسبة ليا اكيد الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به خصوصا على المستوى الأقتصادى

ايوة يا غالى انا معاك فى كلامك جداا واضيف لكلامك أنه الفوركس ممكن يعلمنا الصبر ويعلمنا اشياء كتيرة مفيدة لينا فى حياتنا العملية .

2x1
06-05-2012, 10:03
بما انني لازلت في بداية الامر فهو مجرد تجريب ومحاولة لكسب دخل اضافي جيد ولست متاكد انني
ساحب هذا المجال واستمر فية ام لا هذا يتوقف علي ما ساحققة من نجاح او لا

vadas
06-05-2012, 11:41
السلام عليكم
و الله كما قالت انت أخي أول شيئ الربح و الربح الكتير و تاني شيئ تحدي النفس و معرفة قدراتك الشخصية متل الصبر والتحكم في الطمع تالث شيء كبر هدا السوق و الحرية المتواجة فيه

Mohamed90
06-05-2012, 12:47
السلام عليكم اخي العزيز طبعا محبة كل شخص لهذا الفوركس تختلف حسب النتائج و النتائج عملك فيه تحدد حبك هل يقوى او يضعف
ولكن في البداية الكل دخل لهذا المجال وهو يحبه ولكن ينقل ذلك الحب بوجع الراس بهذا العالم الممتلئ يالارقام

mohamed eldamnhorey
06-05-2012, 12:52
اكيد كلنا هدفنا واحد وهو ربح المال
من اجل عيشه كريمه

الفوركس يفتح العقل على اشياء كثيره منها اقتصاديات الدول

يجعلك تفهم اقتصاديات الدول والاسباب والمشاكل التى تواجهه الاقتصاد العالمى

مجال شيق وسأظل اعمل به الى اخر نفس فى عمرى

hppt
06-05-2012, 15:52
السلام عليكم اولا
ثانيا انا كنت داخل الفوركس للربح علشان اربح الربح الوفير
لاكن انا الان حبيتة رغم اني اخسر لا اربح لانة علمني الصبر وزادني امل
لاكن لا اعرف لماذذا اخسر لاكن انا احب الفوركس لانة يصبرني وللمال وانا كنت اطمع في الربح واشياء اخري لاكن تعلمت منة اني لن اطع مرة اخري

magic777
06-05-2012, 16:13
هو طبعا ما فيش شك اننا بنحب الفوركس علشان هنقدر نحقق منه ارباح جيده واللي يقول غيركده بيكون بيخدع نفسه
لكن طبعا ممكن تكون هناك اسباب اخرى لحب مجال الفوركس بتختلف من متاجر الى اخر
عن نفسي انا بحب مجال الفوركس لاني بالنسبه لي مش مصدر زرق بس لا انا بعتبره زي لعبه ذكاء
المطلوب هنا تعرف السعر هيروح فين يوميا وده اللي بيعجبني فيه الصراحه اني احلل العملات وبفرح لما يتأكد صحه توقعي

The Mester X
06-05-2012, 17:10
حب الفوركس للسبب واحد الربح المال في مدة قصيرة و بدون جهد لانه حتى مع الجهد في الهمل ستبقى اجرتك محدودة ولن تصل بها للشئ
و لكن الحب يتحول للكراهية كما ذكر الاخ بسبب الاخفاء و الفشل ويجب محارلته بالارادة القوية للتحقيق الحلم و هو الربح المال بدون عناء و انت في منزلك تراقب كل شئ

forexBOSS
06-06-2012, 05:53
انا احب الفوركس لانى حققت من خلالها احلام مكنتش اتوقع تحقيقها ابدا و كنت باخد فلوس زياده عن مرتبى اضعاف و كان سبب حبى ليها انها خلتنى اقتنى اشياء لا استطيع شرائها بمالى الخاص و و ايضا فى الفوركس اشعر انى الزعيم و صاحب الشغل يعنى مش شغال عند حد وبقعد طول اليوم على فلوس قليله ده غير الارهاق و التعب

Texxon
06-06-2012, 07:14
أكبر ميزات الفوركس هو أنه لا يوجد طلبات محددة لتصبح متاجر فوركس وتتمكن من فتح حساب وبدء المتاجرة عليه، فأنت فأنت بأي مبلغ يمكنك فتح حساب وبأي وقت فراغ متاح يمكنك المتاجرة برأي المتواضع هذه هي أهم ميزات الفوركس

magic777
06-09-2012, 03:37
حب الفوركس للسبب واحد الربح المال في مدة قصيرة و بدون جهد لانه حتى مع الجهد في الهمل ستبقى اجرتك محدودة ولن تصل بها للشئ
و لكن الحب يتحول للكراهية كما ذكر الاخ بسبب الاخفاء و الفشل ويجب محارلته بالارادة القوية للتحقيق الحلم و هو الربح المال بدون عناء و انت في منزلك تراقب كل شئ

اخي مافيش مجال تقدر تحقق منه ربح بدون جهد
حتى الفوركس نفسه لازم تجتهد علشان تحقق منه الارباح اللي انت عاوزها
وعلى فكره الفوركس اصعب بكتير من اي مجال اخر ومش سهل زي ما الكل فاكر انه يقدر يحقق منه ربح من غير تعب
بالعكس ده بيتطلب منك تركيز عالى والتزام ومتابعه ومجهود ذهني

gemmy
06-09-2012, 03:57
طيب انا بالنسبالى الموضوع كان شيق جدا فى اوله و بالذات فى مرحلة التعليم و التطبيق
لقيت فى الفوركس مجال اقدر بيه اشغل جزء من وقتى كنت بضيعه فى حاجات تافهة بجانب طبعا انى ممكن احقق منه ارباح

Mr.GooDMaN
06-09-2012, 04:10
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه مادة الرياضيات متعة ودماغ وتشغيل دماغ واطلاع ومعرفة ومكسب وشياكة واناقة
والله بجد حاجة روووعة كدة وبعدين علم ملوش نهاية كل ما تشوف حاجة تظهر حاجة تتطورها لا حاجة بجد جامدة بس الواحد معندوش الوقت الكافي انه يقعدلها بقا

mohamed eldamnhorey
06-09-2012, 13:09
اجمل حاجه فى المجال ده

انك بتكون ملم بامور كثيره فى العالم

تعرف لماذا تتحرك العملات صعوداً وهبوط

تعرف السلع والمعادن

لماذا تصعد وتهبط ايضاً وعلى اى اساس

الفوركس ثقافه بلا حدود

fafa280384
06-09-2012, 13:13
والله هو بالنسبة لي فرصة لتكوين راس مال
وكان متجدد وفيه حماس
لما يجن التداول احلى

realyone
06-09-2012, 13:14
بصراحه مجال الفوركس تحسسك بانك رجل اعمال وتشعرك بانك شخص مهتم بالأقتصاد,فاكيد في نظر كثير من الناس الأشخاص الذين يدخلون في البورصات اشخاص مميزين واشخاص لهم مكانتهم في المجتمع

magic777
06-10-2012, 19:21
اجمل حاجه فى المجال ده

انك بتكون ملم بامور كثيره فى العالم

تعرف لماذا تتحرك العملات صعوداً وهبوط

تعرف السلع والمعادن

لماذا تصعد وتهبط ايضاً وعلى اى اساس

الفوركس ثقافه بلا حدود
هوميزه فعلا انك بتكون مطلع على اقتصاديات العالم وبتقدر تعرف اخطاءهم يمكن في يوم من الايام
تقدر تمسك منصب كبير في بلدك او تعمل مشروع وبخبرتك الاقتصاديه اللي انت اكتسبتها من مجال الفوركس
ممكن تساعدك على التفكير المنظم للمشروع ده وانك تضع خطط جيده للنجاح فيه

HAFMAR
06-10-2012, 22:21
السلام عليكم
مشكور على طرح هذا الموضوع
اول سبب لدخولي الى عالم الفوركس هو انه مجال يمكن من ربح الاموال يعني ممكن تعتبره مصدر رزق قار بالطبع بعد ان تكتسب الخبرة الكافية لذلك
ثانيا الفوركس سوق مشوق و تحس نفسك في مغامرة او لعبة ممتعة

tervarto
06-10-2012, 22:32
طبعا اهم و اشهر سبب هو المال , فكل المتاجرين يبحثون عن الربح بكل تأكيد , لكن يوجد بعض الفوائد الأخرى للفوركس , منها الصبر , و سرعة و دقة أتخاذ القرارت , ادارة راس المال فادتنى كتيير فى عملى الخارجى

mokhtar26
06-10-2012, 23:01
يعود حبنا للفوركس لسبب يشترك فيه الجميع الا وهو جمع المال وهو سبب وجبه جدا
اما السبب الثاني فعند البعض هو التحدي
و السبب الثالث هو الادمان

sho
06-10-2012, 23:22
ارى ان السبب الرئيسى لحب الكثير للتداول فى سوق الفوركس هو الرغبة فى تحقيق مكسب كبير فى وقت قصير ... ولكن يجب ان نعلم ان الفوركس يحتاج الى مجهود واكتساب خبرة للوصول لهذا الهدف والابتاعد عن الخسارة كما انة يطور شخصية الفرد كثير الى الاحسن حيث يتعلم من الفوركس اشياء كثيرة مفيدة مثل الصبر والتركيز والتحكم فى المشاعر السيئة

pimo
06-11-2012, 00:13
الله في اول الامر كان لكسب المال فقط لكن العلاقة تطورة واصبحت عشق كامل لهذا العمل المليء بالمغامرات والتحدي الدائم لموجات الهيجان والهدوء التام التي يدخلك اليها الفوركس فهو يملئ حياتك وتكون دائما تفكر في الطريقة التي سوف تهزمه بها

zahran
06-13-2012, 13:34
فى اول الموضوع الكل يحب الفوركس حبا شديدا لتخيله انه ياتى بدخل كبير جدا والدخل هذا يكون سريع وبغير مجهود مثل باقى الاعمال التى ناخذ عليها اجر .. فمنن هنا تبدا القصه ولكن هيهات بعد دخول هذا العالم والضغط النفسى الذى تقع فيه وشده الاعصاب .. يبتدى حبك يقل للفوركس .. بس برضه مش هتقدر تبعد عنه

bousshimin
06-13-2012, 13:43
ليست أنا وحدي من أحب فوركس بل أغلب متدوالين لأن فيه مميزات رائعة لا توجد بعمل أخرى
تدوال من منزلك من غير ربح وفير لي راح تحصل عليه

mohamed eldamnhorey
06-13-2012, 14:14
انا احب هذا العمل

لانه ملوكى

قاعد على جهازك وبتفكر وبتشغل دماغك

تشغل دماغك وتفكر صح تكسب كتير وربنا يكرمك

وانت قاعد زى الباشا

الله يغنينا بالحلال يارب

karbak
06-16-2012, 17:03
الى الان انا لن استطيع ان اقول اني احب الفوركس وذلك لاني جديد عليه الا ان الذي ادخلني فيه هو حبي للتعرف على شيئ جديد اكسب من خلاله المال والاصدقاء

safiforex
06-16-2012, 17:11
انا احب هذا العمل

لانه ملوكى

قاعد على جهازك وبتفكر وبتشغل دماغك

تشغل دماغك وتفكر صح تكسب كتير وربنا يكرمك

وانت قاعد زى الباشا

الله يغنينا بالحلال يارب
اللهم امين يا رب العاملين ،
فالفوركس عالم جميل للربح منه و بدون تعب جسدي ، فانه فقط يتطلب العمل بالتفكير و بالعمل بالتزام فقط ، و يمكن ان نجني منه ارباح لا تتصوصر
فكل ما علينا ان نعد له العدة من العلم و الخبرة ، و ان نعمل بالتزام تام معه و ان شاء الله تكون النتائج مبهرة

Rami
06-16-2012, 17:19
الفوركس مدرسة لو احسنت استخدامها لاستفدتنا منه من كل النواحى
فمن الناحية الاقتصادية هو مصدر لجلب المال
ومن الناحية النفسية والتربوية , فهو يجعلنا نكتسب بعض الصفات الحسنة كالقناعة وعدم الطمع وحسن اتخاد القرار

jans
06-16-2012, 17:26
أكيد الربح منه المال الوفير و ممكن البعض يجعله كعمل اضافي جديد له
لزيادة دخله و ممكن ناس أخرى تتوقع منه أنه يغير حياتها الفوركس .

okash
06-16-2012, 18:36
حبي للفوركس هو حب تكوين الثروة بسرعة كبيرة جدا اسرع من اي تجارة اخرى وفي نفس الوقت علم قائم بحد ذاته نعم

abualneelm
06-16-2012, 18:50
الشيء الوحيد الذي جعلني احب الفوركس هو انني ابخث عن مصدر دخل جديد و مصدر اضافي و الذيمن خلاله يمكن للشخص ان يحسن وضعه دون تعب مطلق

remas
06-16-2012, 18:53
الموضوع ليس له اى علاقه بحب او كره اخى ولكن هقولك معظم الناس اللى شغاله فى الفوكس الان وجدوا منه طوق نجاه وامل من الممكن ان يتحقق من خلال الفوركس وكمان ناس كتير مبتحبشس تشتغل عن حد وتبقى حره من ضمن الاسباب ايضا

kamizidan
06-16-2012, 18:54
السلام عليكم ..مرحبا ويسعدني المرور لموضوعك اخي الكريم ..حبي للفوركس هو انه الوحيد الذي اكسب منه دخل شهري فلا عمل لدي الا الفوركس .. وان شاء الله نطور عملنا ونستمر في النجاح

Smart
06-16-2012, 18:56
اكيد فى اسباب كتيره
منها سهوله وسائل التداول
ابتداء من جهاز الكمبيوتر وحتى منصه التداول
يمكنك البدايه بمبالغ بسيطه جدا...واهم شىء انى لقيت نفسى بجد فى الفوركس وهذا بفضل الله عز وجل

A7mad_Aziz
06-16-2012, 18:56
الفوركس المهنة الوحيدة اللي ممكن تروحها في اي وقت خلال الـ24 ساعة..ولذلك انا اعشقه

ramid
06-16-2012, 19:30
الفوركس المهنة الوحيدة اللي ممكن تروحها في اي وقت خلال الـ24 ساعة..ولذلك انا اعشقه

بالاضافة الى كون الفوركس العمل الوحيد في العالم الذي ادا أردت أن تبيع فأنك تبيع
دون أن تحتاج الى البحث عن زبائن
أمر رائع

osama shaban
06-16-2012, 19:34
اسباب كتيره بتخليني احب الفوركس اول حاجه اني بتعلم منه حجات كل يوم زي الصبر والهدوء
بقدر اححق منه ارباح بتساعدني في حياتي
المغامره والمخاطره واللحظات الجميله التي نعيشها فيه كل يوم

كريم
06-16-2012, 19:43
الهدف الأساسي و الرئيسي لأي متاجر في الفوركس هو المال و أيضا هو بينمي مسئلة المتاجرة

و زي ما قال النبي عليه الصلاة و السلام 90 من الربح في التجارة ة ايضا بتكسبك

طرق تفكير رائعة و الله ولي التوفيق و النجاح

mohamed eldamnhorey
06-16-2012, 19:48
الهدف الأساسي و الرئيسي لأي متاجر في الفوركس هو المال و أيضا هو بينمي مسئلة المتاجرة

و زي ما قال النبي عليه الصلاة و السلام 90 من الربح في التجارة ة ايضا بتكسبك

طرق تفكير رائعة و الله ولي التوفيق و النجاح

التجاره ياغالى من افضل الحرف فى الحياه

وبصراحه التجاره دى فن ومهنه عظيمه بتعلمك حاجات كتيرره جداً فى الحياه

ramid
06-16-2012, 20:14
اسباب كتيره بتخليني احب الفوركس اول حاجه اني بتعلم منه حجات كل يوم زي الصبر والهدوء
بقدر اححق منه ارباح بتساعدني في حياتي
المغامره والمخاطره واللحظات الجميله التي نعيشها فيه كل يوم

بالفعل التداول في الفوركس فيه متعة اثناء فتح الصفقات ومتايعتها وفيه توتر اذا قلب السعر عكس توقعاتك
وعلى كل حال الفوركس عمل ممتع ومسل

safiforex
06-16-2012, 20:29
الموضوع ليس له اى علاقه بحب او كره اخى ولكن هقولك معظم الناس اللى شغاله فى الفوكس الان وجدوا منه طوق نجاه وامل من الممكن ان يتحقق من خلال الفوركس وكمان ناس كتير مبتحبشس تشتغل عن حد وتبقى حره من ضمن الاسباب ايضا

هو ليس بالمعنى الحقيقي الحب او الكره ن لكن هذه من اهم الاشياء التي تؤدي الى النجاح في العمل
فعندما تحب عملك فانك اكيد حتعمله كويس و طكمان بابداع
و كذلك الفوركس فلما تحبه فانك اتتعلم له و تستفيد منه ، و بيكون عقلك كامل يعمل معك بشكا تلقائي

kimokonolove
06-16-2012, 21:16
السلام عليكم شباب

كنت عاوز اعرف ايه هى اسباب حب كل واحد فينا للفوركس هل هو فقط للمال ولا كمان للتعلم اشياء ممكن تفيدنا فى حياتنا زى الصبر وعدم الطمع :) ؟
سهولة العمل وجنى المال والبديل عن الوظائف التقليدية وتكون انت مدير نفسك بنفسك والاهم من هذا انة لا يوجد وقت محدد للمضاربة فى الفوركس فخمس ايام بالأسبوع تجد السوق مفتوح ليل ونهار وتستطتيع الدخول والخروج فى اى وقت بسهولة تامة كما يمكن سحب ارباحك بسهولة جدآ وهذا ما يميز الفوركس عن اى مجال اخر

kingman
06-16-2012, 22:37
بالاضافة الى كون الفوركس العمل الوحيد في العالم الذي ادا أردت أن تبيع فأنك تبيع
دون أن تحتاج الى البحث عن زبائن
أمر رائع
ههههه بالفعل الفوركس عموما بيجنبك التعامل مع الناس ويجعل الواحد يتعامل فى صمت دون وجع قلب هههه وحقيقى انا ايضا بفضل هذه الميزة فيه ان الواحد مش معتمد فيه على التعامل مع الناس وان لحاله فى هذا السوق

ahmed saleh
06-16-2012, 22:40
ان الفوركس من الاشياء الجيدة للشخص
لانة من الممكن ان تعتبرة مشروع لك او تجارة خاصة لك تعمل بيها لوحدك
وهى تاتى لك بعائد كبير يمكن الاعتماد علية فى حياتك

ahmed
06-16-2012, 22:57
اللى بيخلينى احب الفوركس انى ممكن احقق منه ارباح كبيرة من الصعب
الوصول اليها من خلال الوظيفه الحاليه

shwaikich
06-20-2012, 20:55
اسباب حبي للفوركس انه لا يحتاج الى وقت او مكان معين للعمل به,
بالاضافة الى انني اقوم بمراقبة الاسعار و ابقى على دراية بالسوق و المستجدات فيه

kingman
06-21-2012, 02:44
اسباب حبي للفوركس انه لا يحتاج الى وقت او مكان معين للعمل به,
بالاضافة الى انني اقوم بمراقبة الاسعار و ابقى على دراية بالسوق و المستجدات فيه
من المميزات اللى بحبها فى السقو وخصوصا وانى مهتم بالسياسة من قبل التحاقى بالفوركس والفوركس اضاف لى انه جعلنى اهتم بالأقتصاد الى جانب السياسةى وفهم مايحدث فى العالم من حولى وده شئ ايجابى جدا

mokas
06-21-2012, 02:49
الفوركس مجال عمل متنقل حسب ارادتك ( اعمل من بيتك - عملك - مصنعك -مصيفك - اثناء سفرك في خارج البلاد )

aminos
06-21-2012, 02:51
السلام عليكم
من الأشياء التي بحيها في هذا المجال هي أني محب للإقتصاد و الفوركس يتعلق بالإقتصاد و أيضا أنه لا يحتاج إلى النهوض باكرا و و و
بل من البيت و مع العائلة و في العمل أيضا

abo ali
06-21-2012, 02:51
عمتا كل حاجه ليها مميزات وعيوب والفوركس يجب على الواحد انه مايعتمدش اعتماد كلى عليه بمعنى انه يكون عمل اضافى وطبعا هو مجال كويس ومربح ومحتاج صبر وخبرة ومعرفه كبيرة

deadlyfox
06-21-2012, 10:56
لكى احصل على دخل جيد يساعدنى على العيش
حياة كريمه وطبعا بنستفاد منه الصبر و عدم الطمع
وصفات تانيه كتير

Noah
06-21-2012, 14:05
الفوركس الان هو الوظيفة التى اعمل بها واحقق عن طريقها نسبة اموال جيدة واعتقد ان هذا الامر كافى الى انى استطيع العمل فى الفوركس ولهذا السبب اعتقد ان الفوركس هو الوظيفة الافضل التى يمكن الاعتماد عليها وتحقيق نسبة ارباح منها بسهولة عن اى وظيفة اخرى

zikooo014
06-21-2012, 14:28
سبب حبي اني عايز اتعلم كل حاجه جديده
و السبب التاني اني عايز اشتري كل اللي نفسي فيه
بس اللي بيجري ورا الدنيا مش بياخد منها حاجه في الاخر هههههه نفسي مره اشوف نفسي مش خسران

mohamed eldamnhorey
06-21-2012, 14:36
اللى بيخلينى احب الفوركس انى ممكن احقق منه ارباح كبيرة من الصعب
الوصول اليها من خلال الوظيفه الحاليه

بالفعل اخى الكريم

يمكنك تحقيق اعلى ارباح من الاستثمار فى سوق الفوركس

safiforex
06-21-2012, 14:43
ههههه بالفعل الفوركس عموما بيجنبك التعامل مع الناس ويجعل الواحد يتعامل فى صمت دون وجع قلب هههه وحقيقى انا ايضا بفضل هذه الميزة فيه ان الواحد مش معتمد فيه على التعامل مع الناس وان لحاله فى هذا السوق

نعم هذه ميزة يمكن ان نعتبرها ميزة حسنة في الفوركس
و هي اننا لا نكون في احتكاكا مع الناس و لا يوجد تعامل معهم ، و هذا في حذ ذاته يمكن ان يكون ايجابي على الشخص و يمكن ان يكون سلبي كذلك

sandapa
06-21-2012, 14:45
اسباب حبي للفوركس هو اني بدات في مجال الشركات الربحية لكن الربح فيها قليل
هذا ما دفعني للبحت عن مجال فيه ربح اكتر بعدها اكتشفت الفوركس

magic777
06-21-2012, 17:01

بصراحه هو احسن حاجه بحبها في الفوركس انك بتكون فيه مدير نفسك وعملك انت اللي بتحدد ليه الوقت
ومش مقيد بدفتر حضور وانصراف وبستغرب جدا من اللي بيتساهلوا المجال
وبرده يعتمدوا فيه على الموصيين وتوصياتهم

mony
06-21-2012, 17:13
الفوركس عمل جيد ويمكننى العمل فيه من المنزل ودون التقيد بوقت معين وايضا يمكننى تحقيق اموال ودخل منه ولكن لابد من التعليم الجيد فى البدايه

mohamed eldamnhorey
06-21-2012, 17:25
سبب حبي اني عايز اتعلم كل حاجه جديده
و السبب التاني اني عايز اشتري كل اللي نفسي فيه
بس اللي بيجري ورا الدنيا مش بياخد منها حاجه في الاخر هههههه نفسي مره اشوف نفسي مش خسران

هههههههههههه ان شاء الله تحقق نتائج ايجابيه يازعيم وتشترى كل اللى نفسك فيه

okash
06-21-2012, 17:28
سبب وجودي في الفوركس هو جني دخل اضافي وتحقيق طموحاتي واهادفي في الحياة وايضا من باب انه احد انوع العلوم والتي يستفاد منه الدروس الكثيرة

ashraf el-araby
06-21-2012, 19:11
اعتقد ان السبب الاساسى هو المال وانا لازم اتعلم الصبر وعدم الطمع حتى اربح المال

compaq0
06-21-2012, 21:07
يعنى للصدق حب جنى المال هو سبب حبى الاول للفوركس و لكنى ليس حب المال بقدر كرهى للروتين الوظيفى و ان يكون لك دخل ثابت شهرى لا يتغير مع حسب مجهودك

najoull19
06-21-2012, 21:50
احب الفوركس لانه لا يتعبني واظل مسترخي بدون البحت عن عمل لانه عملي وشغلي الشاغل زيادة اني اصبح متقف

konine
06-21-2012, 22:10
احب الفوركس لانه لا يتعبني واظل مسترخي بدون البحت عن عمل لانه عملي وشغلي الشاغل زيادة اني اصبح متقف

ههههههههه
أنا اليوم أصبحت لا أبحت عن عمل و أضع صفقات و أنام
شوف حياة هي كم سهل

aminos
06-21-2012, 22:12
السلام عليكم
سبب حبي للفوركسس أنه فن صعب و أنا معجب بالأشياء الصعبة
لذالك أحببته

ma90do
06-21-2012, 22:24

هوا حلو انك بتعمل علي منزلك تحت التكييف وقاعد زي الباشا بس انت عارف ان الفوريكس متعب في البدايه وخصوصا فتره التعليم وكمان الفوريكس يتطلب مجود ذهني وهذا اصعب من اي عمل اخر

aboualy
06-21-2012, 22:30

ربما اخى العزيز ياتى الوقت الذى يبح فيه العمل فى الفوركس هو العمل الاساسى للكثير من الناس
ولكن هذا سيحتاج الى ان يكون لديهم راس مال كبير والى خبرة ايضا بالتداول

ahmed abdalla
06-22-2012, 01:24
ان اسباب حبى للفوركس هو انه عمل يحتاج الى الجهد العقلى من حيث التحليل للسوق والعملات والاخبار الاقتصادية المختلفة لذلك ارى الفوركس عمل جدى وعقللى ويحقق مكاسب

Mostafa Mando
06-22-2012, 03:17
الفوركس مصدر دخل حلال واهم ما يميزه ان انت مدير نفسك

تشتغل براحتك لو تعبت تستريح شوية وبدون تعب بدني

هذه هو سر حبي له

amrmorasamir
06-22-2012, 03:24
الفوركس مصدر دخل حلال واهم ما يميزه ان انت مدير نفسك

تشتغل براحتك لو تعبت تستريح شوية وبدون تعب بدني

هذه هو سر حبي له
انا متفق معاك فى اول نقطه وباقى النقط كمان لانك مدير نفسك وممكن تشتغل فى اى وقت انت عايزه او حتى تبعد عن الفوركس لمده شهر او شهرين وترجع تانى عادى بدون اى قيود

zeyadkabeel
06-22-2012, 03:36
احب الفوركس لانه اسرع واحسن طريقة لكسب المال اولا وثانيا لمعرفة اصدقاء من دول اخرى غير مصر

Amgad91
06-22-2012, 04:09
انا باحب الفوركس جدا لأنه من اكتر مجالات الربح على الانترنت ارباحا ان لم يكن الاكثر على الاطلاق مش بس على النت
كمان المتعة في الفوركس انه مش ثابت على حال واحد لوقت طويل و انه دايما مليء بالمفاجآت اللي منها بيكون سار للمضارب و بعضها بيكون غير سار
مجرد عمل تحليل و يطلع صح ده متعة في حد ذاته للمضارب

moonlight
06-22-2012, 04:16
اسباب حبى للفوركس اولا انه عمل جيد ومميز فيمكننى العمل الوقت الذى احدده وليس احد يحدد لى الوقت مثل باقى الاعمال الاخرى
فأنا رئيسة نفسى وايضا اتمنى ان احصل منه على دخل جيد

remo
06-22-2012, 04:35
السلام عليكم شباب

انا هكون بضحك عليك لو قلتلك حاجة غير الفلوس انا معرفتى بالفوركس سبابها الفلوس لانى اعتقد لا يمكن اؤمن ان الفوركس هو افضل واسرع طريقة للحصول على اكبر قدر من المال فى فترة زمنية قصيرة عن المعتاد

Desperate
06-22-2012, 04:46
مش ممكن تلاقى حد بيحب الفوركس عشان حاجه غير الفلوس
انا اول لما اتعرفت على الفوركس كنت بفكر هعمل ربح اد ايه وبس

najoull19
06-22-2012, 04:49
الفوركس تعمل من منزللك لا تبحت عن عمل ولا اي شيئ تفكر قليلا وتربح كتيرا

sa sa
06-22-2012, 08:03
سبب حبي للفوركس انه بيه مميزات كتيره تميزه عن باقي الاعمال الاخري ,الفوركس الاوسع انتشارا في العالم ,اكبر سيوله حيث يقدر حجم التداول في سوق الفوركس بمليارات الدولارات سنويا,يمكن العمل في الفوركس من اي مكان وفي اي وقت ,انت سيد قرارك .

AhmedMagnifico
06-22-2012, 14:40
السلام عليكم
اصله بقى ادمان يا هارد
بالمناسبة توقيع جميل !!

magic777
06-22-2012, 15:29
اسباب حبى للفوركس اولا انه عمل جيد ومميز فيمكننى العمل الوقت الذى احدده وليس احد يحدد لى الوقت مثل باقى الاعمال الاخرى
فأنا رئيسة نفسى وايضا اتمنى ان احصل منه على دخل جيد

هو فعلا احسن حاجه هنا اننا اللي بنختار الوقت اللي نتاجر فيه وكمان مانكونش تابعين لاحد وربحنا يكون على قد مجهودنا
فده مجال عادل هنا مافيش وساطه ولا انك تتضطر تمشي تحت اوامر والكلام ده

mohamed eldamnhorey
06-22-2012, 15:33
مش ممكن تلاقى حد بيحب الفوركس عشان حاجه غير الفلوس
انا اول لما اتعرفت على الفوركس كنت بفكر هعمل ربح اد ايه وبس

طبعاً كل الناس تفكر كده ياغالى مش انت لوحدك بس

كل همنا اننا هنكسب كام وهنشترى من فلوس الفوركس

ومحدش بيفكر لوخسر هيخسر كام وهيعمل ايه

alskndry
06-22-2012, 15:36
اعتقد لانه وسيلة سهلة لزيادة دخلك ولا تحتاج راس ما كبير

كما انها ممكن ان تديرها من المنزل بكل سهولة

aminos
06-22-2012, 15:41
اعتقد لانه وسيلة سهلة لزيادة دخلك ولا تحتاج راس ما كبير

كما انها ممكن ان تديرها من المنزل بكل سهولة

تمام الفوركس من أحسن الوسائل لزيادة الدخل الشهري
و أيضا كما ذكرة يمكنك أن تديرها من منزلك و لا تحتاج إلى وقت معين
فكل الوقت لديك

sami
06-22-2012, 15:42
أسباب حبي للفوركس عديدة جدا،من أهمها أنني أشتغل في الوقت الذي يناسبني و تحت إمرة نفسي دون الخضوع لإشراف مدير أو مسؤول يراقب حركاتي و سكناتي،بالإضافة إلى أن مهنة الفوركس مربحة و أقدر أن أحقق من خلالها كل طموحاتي بإذن الله

tarek22
06-22-2012, 17:30
ما دفعنا للاهتمام بالفوركس وحبه والتعلق به هو تلك القصص عن اناس وصلوا للثراء جراء المتاجرة فيه واملنا وايماننا بالوصول الى ما وصلوا اليه .....ومن جهة اخرى فالفوركس وظيفة لا تتطلب ديبلومة او اي شهادة بل بالقليل من العمل والجهد يمكن ان تحترفه وبالاضافة الى انه لا يتطلب التنقل الى اي مكان بل حت وانت في البيت يمكنك ممارسته

nrgslawi
06-22-2012, 17:37
حبي تجارة الفوركس هو مبني على علم ودراسة ثم ان تجارة الفوركس متطلباتها اسهل بكثير من اي تجارة اخرى
فقط احتاج الى راسمال بسيط + حاسوب + بعد الديناميكية والتفكير

abdello052
06-22-2012, 17:46
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء

elzeel
06-22-2012, 17:58
ان عالم مضمون ومبنى على استراتيجات وخطط وليس عشوائى كشغل البى تى سى والامور الربحيه الاخرى
وانه عالم يهتم به الجميع ويتعامل به ومن الممكن ان تحقق منه دخل محترم اذا تفوقت به

super580
06-22-2012, 18:01
انا اعتقد ان الفوركس يمثل للجميل المال السريع ، وانا ايضا احب الفوركس لانه يحتوي مقابل الخسارة على ربح ، لكن يجب الصبر و حماية راس المال قبل التفكير في الارباح

that is me
06-22-2012, 18:04
انا عن نفسى شايف ان الفوركس وسيلة جيدة جدا لتحقيق الكثير من الارباح بالقليل من العمل الشاق ولكن بشرط استخدام استراتيجية ناجحة ومجربة . ايضا الفوركس يتيح لى المتاجرة فى اى وقت اريده فلا يشترط وقت معين للمتاجرة

KOGI
06-22-2012, 21:15
فعلا الفوركس مجال محبوب ليس بالضرورة لانه يحقق ارباحا لكن كذلك لآنه يمكنك من اختبار ذكائك ومستواك في ادارة رأس المال

hesham itch
06-22-2012, 21:45
محدش يقدر ينكر ان الفلوس هى احد اهم العوامل فى دخوله مجال الفوركس
ولكن مش اهم سبب ولكن لانه مجال شايق وكمان بيحتاج لقدرات
جيدة ف التعامل وكمان الواحد بيتعلم فيه حاجات جديدة

assidi saber
06-22-2012, 21:50
الفوركس احبه لاني استطيع جني منه المال و كذلك استطيع ان اربح في اليوم الكثير من المال

Ahmed EL Deeb
06-22-2012, 21:51
لا اعرف ما هي اسباب حبي للفوركس ولكن فقط هو يستهويني ولا استطيع الابتعاد عنه حتي ولو افلست سأتاجر علي حساب ديمو لكي لا ابقي خارج السوق هو نقدر نقول كدا انه هوايه اكثر منه مهنه ولكن ان اتقنت الهوايه ستصبح اهم من اي مهنه لان الفوركس بحر من الاموال لمن يستطيع ان يبحر فيه

mohamed hamdy
06-22-2012, 22:28
بلنسبة لى انا اهتم بالفوركس لانى بحب الاستثمار وايضا المخاطرة ولطاللما تمنيت ان يفتح لى الباب
لاتاجر في البورصة من خلال الاسهم ولكنى راس مالى ضعيف فاستغليت فرصة الفوركس والمنتدى لاحقق حلمي

Mostafa Mando
06-22-2012, 23:36
الفوركس عمل ممتع وكمان ممكن تكسب منه كتير واحسن حاجة فيه اننا بنبقى مش بنضيع وقتنا عالكمبيوتر امام الشاشة

في مراسلة فتاة ان مش عارف شكلها اصلاً او اي حاجة تانية بالعكس انا استثمر وقتي واكسب منه في كلا الحالتين الخسارة او المكسب

في حالة المكسب انا اكسب فلوس يمكن ان تفيدني في اي شئ

وفي حالة الخسارة انا اتعلم اشياء جديدة وهذا ايضاً استثمار جيد للوقت

احسن ما ادور على احدث الافلام والاغاني والفيس بوك هذا ليس الا تضييع للوقت

Noah
06-23-2012, 04:06
السؤال هنا لماذا اكره الفوركس وهو مصدر الرزق بالنسبة لي الان واعتقد ان نسبة بكيرة من الاشخاص الى الان الفوركس بالنسبة لهم هو الطريق الى النجاح والى تحقيق نسبة ارباح بكيرة ولهذا السبب انا اعمل فى الفوركس من فترة بكيرة واحب العمل به دائما

assidi saber
06-23-2012, 11:26
انا السبب الكبير لحبي الفوركس هو اني استطيع ان اجني منه بعض من المال الاضافي

2x1
06-23-2012, 11:30
اكتر حاجة فالفوركس تخلي الواحد يحبة انة مربح وربحة جيد جدا وكمان يفيد

في تشغيل الدماغ بيخلي الواحد يفكر وينسي اي مشاكل بتحصلة

remo
06-23-2012, 12:45

لا مش بينسيك المشاكل لو انت بتخسر مشاكلك هتزيد ويمكن تتعقد لو انت بتكسب ساعتها هتنسى المشاكل بس الفوركس فعلا بيساعد على التفكير وتعلم التحليل يعنى بيخلى دماغك شغالة 5 ايام فى الاسبوع

Mohamed90
06-23-2012, 13:03
انا السبب الكبير لحبي الفوركس هو اني استطيع ان اجني منه بعض من المال الاضافي

السلام عليكم طبعا اخي العزيز حبنا للفوركس و هو بالسبب المال و حب ربح الاضافي للمصاريف حياتنا اليومية
و لا احد ينكر انه يحب الفوركس لاجل شئ اخر غير المال و هذه حقيقية واضحة

i5land_man
06-23-2012, 13:20

وكمان متنساش انه بيفرض عليك انك تبقي مطلع علي اهم الاخبار الاقتصادية والعالمية
يعني بيخليك مثقف وكمان نشيط في جمع المعلومات اللازمة للتداول

The Mester X
06-23-2012, 13:27

اه هو فعلا الفوركس حبه يجلى في ربح الاموال منه و لكن الربح صعب لايمكن الربح بسهولة منه
و هو يفيد في التشغيل الدماغ و لكن يزيد في العصاب و الغضط التفسي و الانفعال

midomido419
06-23-2012, 13:38
حب الناس فى الفوركس سببه المكاسب اللى ممكن تحققها فى الفوركس
بس مع التداول بتكتسب معلومات وحاجات مهم جداا

ahmed forexawy
06-23-2012, 13:51
السلام عليكم شباب

انا حبيت الفوركس لانى اعتقدت ان الفوركس هيحققللى المال باسرع طرق ممكنه وباقل مجهود ولانى شعرت انه يحتاج شويه رياضيات لتعلم للكنى كنت مخطا لايمكن تحقيق ثروه باقل مجهود كلما تعبت فى اى مجال ستجد الربح .من جد وجد ومن زرع حصد اما قولك انى دخلت لاتعلم الصبر او عدم الطمع بالنسبى لى لا لكن ده من الاسباب اللى جعتلنى احب الفوركس اكثر انى حاليا استطيع السيطره على مشاعرى اكتر من اى وقت فى حياتى الخارجيه مما سببلى كثير من الاستقرار والسعاده :)

ZOUHAIR_ZIZO28
06-23-2012, 14:17
وكان متجدد وفيه حماس
لما يجن التداول احلى

amrmorasamir
06-23-2012, 14:35
وكان متجدد وفيه حماس
لما يجن التداول احلى
فعلا ياباشا معاك حق وانا بحاول اجمع راس مال من الفوركس ومع كل صفقات مربحه بيكون فى حماس كبير على انك تكمل تداول
ملحوظه غير التوقيع لمنتدى فوركس مصر :d

Noah
06-23-2012, 14:52
اسباب حبى للفوركس انه سوق كبير وفى نفس الوقت هعو وظيفيتى الان فى الفوركس وانا احقق منه مبلغ مالى ليس بالكبير ولكنه احد اهم مصادر الاموال لدى فى الوقت الحالى واعتقد ان نسبة بكيرة من المتاجيرن عارفين حاجة زى كده

dodovedo
06-27-2012, 12:57
اخى الكريم
والله انا شايف انه محتاج للتعلم المستمر ومحتاج للذكاء وبينمى حجات كتيره جدا فى الانسان زى الصبر وقوه الاراده

تقبل ودى وتقديرى

kamizidan
06-27-2012, 13:10
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس

dollyabdallah
06-27-2012, 13:21
الحقيقه الفوركس اعجبنى فيه انه مجال واسع ممكن للشخص ان يحقق منه ربح جيد

abdallah elbaz
06-27-2012, 14:08
اولا طبعا الارباح اللى بتحصل عليها من علميه الفوركس
وكمان المعلومات اللى ممكن تستفيد بيها ف مجال كويس كدا
انه ممكن يكون الدخل التاني ليك ف حياتك وتسفتيد بيه جدا

mohamed eldamnhorey
06-27-2012, 14:14
حب الناس فى الفوركس سببه المكاسب اللى ممكن تحققها فى الفوركس
بس مع التداول بتكتسب معلومات وحاجات مهم جداا

اكيد ياغالى
دمغنا تفتحت اكثر من الاول بكثير

تفتحنا على اقتصاديات العالم وما يحدث فى الاسواق والحروب الاقتصاديه بين الدول

كل يوم والله نتعلم جديد ونعرف اسرار واحداث تحدث بين دول العالم

saad
06-27-2012, 14:45
السلام عليكم اخي العزيز طبعا محبة كل شخص لهذا الفوركس تختلف حسب النتائج و النتائج عملك فيه تحدد حبك هل يقوى او يضعف
ولكن في البداية الكل دخل لهذا المجال وهو يحبه ولكن ينقل ذلك الحب بوجع الراس بهذا العالم الممتلئ يالارقام

compaq0
06-27-2012, 18:17
أغلب الأشخاص يحبون الفوركس اكيد لأجل المال,لأنهم يعتقدون انه اسرع طريقة للثراء وبدون مجهود كبير هي الفوركس,وانا من ضمن هؤلاء الأشخاص,دخلت الفوركس لكي اكسب ثروة باسرع وقت وبدون مجهود كبير

نعم يا اخى و لكن البعض يردد ان الله لا يعطى من لا يبذل مجهود ما رايك؟هل نحن لا نبذل مجهود؟هل لا يعترفون بالمجهود الذهنى؟

Heba samir abdallah
06-27-2012, 18:25
انا شايفه انه مجال جديد للعمل وطبعا علشان الربح وبيعلم الصبر اكيد اهم حاجه انك بتشتغل من اى مكان

hehelibeb
06-28-2012, 05:56
الحب الحقيقي للفوركس جاء بسبب أنه تجارة لا تتطلب رأس مال كبير

ثم أنه تجارة مستورة لا تتعامل فيها مع الخلق

ثم لا تتطلب جهدا كبيرا

saad
06-28-2012, 11:53
السلام عليكم
و الله كما قالت انت أخي أول شيئ الربح و الربح الكتير و تاني شيئ تحدي النفس و معرفة قدراتك الشخصية متل الصبر والتحكم في الطمع تالث شيء كبر هدا السوق و الحرية المتواجة فيه

assidi saber
06-28-2012, 12:31
اسباب حبي للفولاكس هو المال و بعدها الفوركس يعلم الانسان ان يصبر لكي يستطع ان يأخذ ما يريده

hisoka
06-28-2012, 14:34
انا من ضمن الناس اللذين يحبون الفوركس لاجل المال وكذلك لتعلم
انا لسه فى اول الامر مجرد تجريب ومحاولة لكسب دخل اضافي
وادعوا الرحمن ان يوفقنى

hossam eldeen mohamed
06-28-2012, 14:36
والله انا لسة جديد واصدقائي نصحوني اني اجربه واهو بحاول على قد ما اقدر

m_fekry
06-28-2012, 14:43
فى الحقيقه انا احب الفوركس لأنه قد يكون طريق للحصول على ارباح ممتازه
كما اننى احب الأشياء التى تعتمد على التركيز والذكاء وهذا وجدته فى الفوركس

mr.sera
06-28-2012, 14:46
الاصرار والتحدي واثبات الذات

واكيد الارباح .......

elazez
06-28-2012, 14:47
السبب الاول ان الفوركس يعتبر مصدر رزق للجميع
والفوركس ليه اسباب تانيه تعتبر من مميزاته
بينمي المهارات والقدرات لدي المضاربين
يزود مهارة اتخاذ القرارات
يعلمنا الصبر
ينمي مهارة القراءة والتعلم والبحث عن جديد
متابعة اخبار العالم ونكون علي درايه باخر الاخبار

dollyabdallah
06-28-2012, 15:06
و تاني شيئ أحبه في فوركس هو أني أصبح بعلم عن أهم أخبار العالم متل أزمات و مشاكل التي تحصل في بلدان

الحقيقه هو فعلا اختيارى للفوركس كان لعمل دخل جيد ومازال ده هدفى لان معظم لمجالات الاخره اكترها نصب عليا فى مبالغ كبيره

elssayed
06-28-2012, 15:18
بصراحة لان الفوركس خسرني كتير انا لااحبه
ولكن المشكة هي انني ادمنته وبشتغل فيه غصب عني لكن لا احبه

magic777
06-28-2012, 15:32

المهم كمان انك تركز وتخلي حبك للمجال هو الدافع القوي ليك هنا للتعلم واكتساب الخبره
بطريقه منظمه تساعدك على تحقيق النجاح اللي انت عاوزه في المجال ده
وتحقيق الارباح اللي بتتمنى تحصل عليها من عملك في مجال الفوركس

ahmed abdalla
06-28-2012, 15:43
اسباب حبى للفوركس هو ان الفوركس يحقق لى الدعم العلمى حيث يجعلنى ان اطبق ما تعلمته فى الكلية اى ان الفوركس هو امتداد لدراستى

hesham1046
06-28-2012, 15:48
شوف حبى للفوركس هو انى بكسب منة والحمد الله
الانة مصدر دخلى يعنى مثلا لو حضرتك شغال فى شركة وكل شهر بتدفع ليك 2000 جنية مش هاتحب شغلك
اهو الفوركس با النسبالى كدة

ahmed abdalla
06-28-2012, 15:52
اسباب حبى للفوركس هو ان الفوركس يحقق لى الدعم العلمى حيث يجعلنى ان اطبق ما تعلمته فى الكلية اى ان الفوركس هو امتداد لدراستى

ahmed saleh
06-28-2012, 15:52
الفوركس حاجة جميلة من الممكن ان تعتبرها مصدر من مصادر الدخل لك والتى من الممكن ان تربح منها
وانها تكون خاصة لك فقط ولا احد يتاجر غيرك يعنى ممكن تسمية مشروع ليك وانت الى بتكبرة بنفسك

konine
06-28-2012, 17:23

هو الفوكس يحتاج إلى ذكاء و صبر وإلتزام
ولكن كل ذلك لا يكفي فيجب على كل متاجر تحلى بصبر وقتل طمع
الله كريم

HUSSENEY
06-28-2012, 17:26
اعشق الفوركس لانى احب المخاطرة والتشويق والاثارة
لذالك علمنى الفوركس تحقيق الذات والانتصار

aboualy
06-28-2012, 17:31
اعشق الفوركس لانى احب المخاطرة والتشويق والاثارة
لذالك علمنى الفوركس تحقيق الذات والانتصار

الفوركس فعلا به نسبة مخاطرة عالية
ولكن احذر اخى العزيز الا يجعلك عشقك للمخاطرة تعمل بطريقة بها نسبة مخاطرة عالية فهذا السوق الضخم لا يرحم من يتحداه

HUSSENEY
06-28-2012, 17:34
المخاطرة المدروسة بادارة راس مال غير خطرة
والمقصود بالمخاطرة هنا
مخاطرة انك بين الاستوب والتارجت
وليس عدد اللوتات

nourhan ali
06-28-2012, 17:47
من اجل الاتنين المال وتعلم شىء جديد

yassoo011
06-28-2012, 17:58
اساب حبي للفوركس انه اسهل طريقة للحصول
على ربح كبير ومفش مجال تاني بيجيب ربح زي الفوركس كده
بس ده طبعا معتمد على الخبرة

okash
06-28-2012, 18:15
سرعة توليد الارباح عن باقي انواع التجارات في العالم وايضا هي تصنف على انها احد انواع العلم وفيها التسلية ونتعلم منها الكثير

aminos
06-28-2012, 18:43
اساب حبي للفوركس انه اسهل طريقة للحصول
على ربح كبير ومفش مجال تاني بيجيب ربح زي الفوركس كده
بس ده طبعا معتمد على الخبرة

السلام عليكم
تمام أسهل طريقة للحصول على الربح و أصعبها أيضا
هذا ما أحبه في الفوركس و كأنه لعبة يجب عليك الوصول للنهاية رغم المشاكل التي تصيبك في الطريق
و النهاية في الفوركس هو أن تستطيع أن تحقق الربح أكثر من الخسارة

sa sa
06-28-2012, 18:50
سرعة توليد الارباح عن باقي انواع التجارات في العالم وايضا هي تصنف على انها احد انواع العلم وفيها التسلية ونتعلم منها الكثير
فعلا الفوركس يخليك تتعلم ازاي تحصل علي الربح باسرع طريقه ممكنه وده بينمي بعض المهارات التي يمكن ان تفيدك في اي عمل اخر وتفيدك في حياتك

محمد فرغلى
06-28-2012, 19:33
انا بحب الفوركس اولا لانه مجال للربح بجانب العمل الرئيسى
وتانى حاجة انى بامل فى المستقبل اتعلم اكتر فيه ان شاء الله

derfcase
06-30-2012, 02:41
تعلم الصبر و التحلي به - و ذلك لان التسرع في هذا السوق نتيجته علي ما اعتقد تكون حتمية في النهاية و هي الخسارة
و الصفة الثانية ان الفوركس يكسبك مهارة تعلم التخطيط المسبق للامور و ليس ترك نفسك للاحداث تحدد هي ما سيكون عليه مصيرك

mage
06-30-2012, 03:27
اسباب حبى للفوركس انه بالفعل السوق الاكبر الذى من خلاله اتمكن من تحقيق نسبة ارباح جيدة فى سوق الفوركس ولهذا السبب انا اعشق هذا السوق واحب العمل عليه دائما بدون اى تعب او شعور بالملل

waleed adel
07-01-2012, 13:57
اولا طبعا من دخل عالم الفوركس فطبعا وراء سعى لربح يضمن له دخل ثابت والتوفيق من عند الله والرزق بيد الله
ولكن هو سعى واجتها والله هو الموفق

maged
07-01-2012, 14:08
الصبر هو اساس الفوركس
والومواصلة علي التعلم وعدم الكسل

ahmed
07-01-2012, 14:14
اسباب حبى للفوركس انه بالفعل السوق الاكبر الذى من خلاله اتمكن من تحقيق نسبة ارباح جيدة فى سوق الفوركس ولهذا السبب انا اعشق هذا السوق واحب العمل عليه دائما بدون اى تعب او شعور بالملل

هذا من اول الاسباب الاساسيه ايضا لحبنا جميعا للفوركس
هو الربح من هذا السوق وتحقيق كل الاحلام والطموحات من خلاله

waleed adel
07-02-2012, 13:49
من اهم الاسباب لدخولي الى عالم الفوركس هو انه مجال
يمكن من ربح الاموال يعني ممكن تعتبره مصدر رزق

sabre
07-02-2012, 13:54
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الفوركس دا طبعا ادمان وحب تجدى ومكسب سريع ومشروع ماحصلش ومشروع سهل
للناس ايلى فاهمه فيه صح

yassinoh
07-02-2012, 14:02
الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد
ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية
فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به

omar kapo
07-02-2012, 14:20
الارباح التي استطيع بها ان احقق حلمي واصل الي اهدافي
اليس ذالك يجعلني ان احب شي يصلني اسرع الي اهدافي
اتمني ان تفهم ان الاهداف لا تتحقق بالسهل
فاكيد لما القي شي اسعي بيه لتحقيق حلمي ولا احبه فذالك يكون غباء
ممكن تقول ما هو مقدار استفادتك منه
؟؟؟

elking
07-02-2012, 14:45
الفوركس ده علمنا حاجات كتيرة ومهمة جدا لم نتعلمها من قبل
فانا تعلمت الصبر وكان من المعروف عنى اننى غير صبور اطلاقا وهذه اجمل شئ تعلمته من الفوركس

thestarboy
07-02-2012, 15:30
الفوركس مجال كويس لجني المال بس مش عشان كده وبس هو مجال خطر وشيق
بس كماان هو مجال ممتع في التحليل واقتناص الفرص المناسبه واما الواحد يحقق مكسب
الواحد بيحس بفرحه المكسب وكده

aboualy
07-02-2012, 15:34
الفوركس مجال كويس لجني المال بس مش عشان كده وبس هو مجال خطر وشيق
بس كماان هو مجال ممتع في التحليل واقتناص الفرص المناسبه واما الواحد يحقق مكسب
الواحد بيحس بفرحه المكسب وكده

الحقيقة اخى العزيز ان الكل بيحب الفوركس لانه يرى فيه فرصة لتحقيق ارباح كبيرة وهذا ليس عيب
ولكن العيب هو فى من يتصور انه يمكن ان يحقق ارباح من الفوركس بدون اى مجهود فالحقيقة ان الفوركس لا يعطى الا لمن يجتهد ويتعب

ma90do
07-02-2012, 15:34
بصراحه انا استفدت منه حجات كتير القدره علي ضبط الضغوط النفسيه والصبر الشديد وعدم الطمع وده بعد التجارب المريره في هذا السوق والخسائر الي كنت بحققها

safiforex
07-02-2012, 15:41
بصراحه انا استفدت منه حجات كتير القدره علي ضبط الضغوط النفسيه والصبر الشديد وعدم الطمع وده بعد التجارب المريره في هذا السوق والخسائر الي كنت بحققها

هو فعلا من يمر بتجارب مؤلمة و خصوصا مع الطمع فانه يدرك ان الطمع ليس هو السبيل للنجاح في الفوركس
و جيد اخي انك ادركت هذا فالتزم ادجارة المال فهو العامل الوحيدج الذي يحمي الاموال من المارجن

Dentist Ahmed
07-02-2012, 16:57
احببت الفوركس كثيرا فى المقام الاول لعمليه الربح ورأس المال
ولكن سبب دخولى الفوركس هو اننى اعشق المغامرات كثيرا
واحب تعلم الصبر وعدم الطمع

ma90do
07-02-2012, 17:09
احببت الفوركس كثيرا فى المقام الاول لعمليه الربح ورأس المال
ولكن سبب دخولى الفوركس هو اننى اعشق المغامرات كثيرا
واحب تعلم الصبر وعدم الطمع

هذه من روائع الفوريكس انه عمل يفيد الانسان باشياء قد يستخدموها في الاستفاده في شتي حياتهم ومجالات حياتهم بالاضافه الي العائد المادي الذي يحققه الفوريكس

bouelame1
07-02-2012, 17:31

waleed adel
07-02-2012, 20:21

فعلا اخى الكريم الفوركس للحصول على دخل جيد
واكيد للاطلاع على اخبار العالم

m_fekry
07-02-2012, 20:26
انه يعلمنى الصبر وعدم التشاؤم كم اننى احب المغامره احيانا
كم انه وسيله للحصول على دخل جيد

sky44
07-02-2012, 20:33
السلام عليكم
ما جدبني الى عالم الفوركس اساسا هو الرغبة في تحصيل دخل مالي و ايضا طريقة العمل حيت انك لن تحتاج الى العقود و الشروط المعقدة و من الخصائص المفيدة في الفوركس هي انك تصبح على علم بكل صغيرة و كبيرة حول العملات العالمية

okash
07-04-2012, 08:01
الفوركس من اكثر الامور تشويقا ومتعة في الحياة بالنسبة لي لذلك اذا كان لدي وقت فراغ اقضيه في الفوركس واستمتع

magic777
07-04-2012, 17:54
السلام عليكم
ما جدبني الى عالم الفوركس اساسا هو الرغبة في تحصيل دخل مالي و ايضا طريقة العمل حيت انك لن تحتاج الى العقود و الشروط المعقدة و من الخصائص المفيدة في الفوركس هي انك تصبح على علم بكل صغيرة و كبيرة حول العملات العالمية

هو من الناحيه كأسلوب عمل فهو ممتاز الصراحه عن اي مجال عمل اخر يتطلب مكان ثابت ومواعيد ثابته
لكن لازم ان نضع في اعتبارنا برده انه من اخطر المجالات وان الربح به غير مضمون ولا يستطيع المتاجر ان يحدد لنفسه دخل ثابت شهريا منه مثلا
كما في اي عمل ميداني

remo
07-04-2012, 18:46
السلام عليكم شباب

بص لو على الصبر والطمع ممكن نتعلموا فى اى حتة تانية غير حرقة الدم اللى احنا بنشوفها فى الفوركس ولكن انا اعتقد كل اللى بيخش الفوركس داخل عشان المال واى حاجة تانية هتبقى حاجة ثانوية

yassinoh
07-04-2012, 18:50
اكيد الفوركس بالنسبة ليا هو عمل ومصدر للدخل وبعتبره بيزنس جيد ولكن ايضا احب ان استفيد منه فى ان اوسع افقى بمتابعات
مايدور فى العالم من احداث سياسية واقتصادية فهو يجعلك دائما تبحث عن المعلومة لكى
تستفيد منها فى متاجرتك وده بدور بيجعل الأنسان اكثر ثقافة بالعالم المحيط به خصوصا على المستوى الأقتصادى

forex man
07-04-2012, 18:52
الفوركس عمل ممكن تستخدمه فى كسب المال بدون مجهود
كبير يعنى عمل بدون جهد عضلى او فى مكان معين
يعنى من خلال الكمبيوتر او الاب توب ممكن تحقق ثروة
تحياتى

aboualy
07-04-2012, 18:52
سبب حبى للفوركس انه مصد للربح الكبير وفى وقت سريع وبراس مال صغير
ولكن ختى يحدث ذلك فانه يحتاج الى مجهود كبير و وقت كبير ايضا فى الدراسة والتدريب

waleed adel
07-05-2012, 00:55
اهم و اشهر سبب هو المال , فكل المتاجرين يبحثون عن
الربح بكل تأكيد

Rami
07-05-2012, 00:57
الفوركس من اكثر الامور تشويقا ومتعة في الحياة بالنسبة لي لذلك اذا كان لدي وقت فراغ اقضيه في الفوركس واستمتع

يعنى المتعة والتشويق هى احد اسباب حبك للفوركس
واخرون حب جمع المال هو سبب لحب الفوركس
تحياتى لك

hager
07-05-2012, 00:59
سبب حبي للفوركس هو تحقيق الربح اكيد وأيضا التعلم في مجال جديد يفيدني في المستقبل وأيضا الفوركس يعلم الصبر والامل

remo
07-05-2012, 01:03
هو من الناحيه كأسلوب عمل فهو ممتاز الصراحه عن اي مجال عمل اخر يتطلب مكان ثابت ومواعيد ثابته
لكن لازم ان نضع في اعتبارنا برده انه من اخطر المجالات وان الربح به غير مضمون ولا يستطيع المتاجر ان يحدد لنفسه دخل ثابت شهريا منه مثلا
كما في اي عمل ميداني

فعلا رغم ان الفوركس من افضل الوسائل التى ممكن تستخدمها عشان تزيد من دخلك لكن فعلا هو من اخطر الاشيء التى ممكن ان تدخل بها لان نسبة المخاطرة فية كبيرة جدا

Mr.GooDMaN
07-05-2012, 01:07
فعلا رغم ان الفوركس من افضل الوسائل التى ممكن تستخدمها عشان تزيد من دخلك لكن فعلا هو من اخطر الاشيء التى ممكن ان تدخل بها لان نسبة المخاطرة فية كبيرة جدا

اها والله يا باشا الناس فاكرة ان الفوركس ده هو الكنز اللي هيجبلهم فلوس من الهوا ع الجاهز كدة
مع انه محتاج تعب ومجهود وتعلم ومتابعة مستمرة للاسواق والاقتصاد العالمي والاستراتيجيات الجديدة

hesham1046
07-05-2012, 01:09
والله سبب حبنا لفوركس هو المكسب والله الان الشىء اللى فية المكسب الواحد فينا بيحة جدااااااااا

ma90do
07-05-2012, 01:19
سبب حبي للفوركس هو تحقيق الربح اكيد وأيضا التعلم في مجال جديد يفيدني في المستقبل وأيضا الفوركس يعلم الصبر والامل

اكيد مجال جيد ممكن الواحد اذا حب المجال ده واصبح ناجحا يشتغل مع شركات كبيره في اداره رائس مال لهم وكذلك ممكن ان تتعامل مع البورصه هذا مجال جيد يعمل علي تنمية العقل والابتكار

Salwa Soliman
07-05-2012, 01:48
أولا سبب حبي للفوركس تحقيق المال
ويأتي بعد ذلك استغلال وقت فراغي في شئ مفيد ومن ثم فهو يعلم الصبر والرضا والاقتناع

Rami
07-05-2012, 01:49
أولا سبب حبي للفوركس تحقيق المال
ويأتي بعد ذلك استغلال وقت فراغي في شئ مفيد ومن ثم فهو يعلم الصبر والرضا والاقتناع

ممكن تكون فايدة كبيرة وهو استغلال الفراغ
القاتل فهو شئ جديد لكن الحذر من ان يسرقنا الفوركس
تحياتى لك

husamart
07-05-2012, 01:56
هو عمل كأي عمل ممتع و لذيذ يحتاج مني العقل .. والتفكير والتركيز وانا اعشق المجهود الفكري لا العضلي .. فلكل انسان اماكناته و انا الحمد لله اجد اماكانتي في الفووركس

Rami
07-05-2012, 01:58
هو عمل كأي عمل ممتع و لذيذ يحتاج مني العقل .. والتفكير والتركيز وانا اعشق المجهود الفكري لا العضلي .. فلكل انسان اماكناته و انا الحمد لله اجد اماكانتي في الفووركس

التفكير العقلى والذكاء والهدوء النفسى
كل هذه العوامل وغيرها تتوفر فى مهنة الفوركس
تحياتى لك

---------- Post added at 01:58 AM ---------- Previous post was at 01:58 AM ----------

التفكير العقلى والذكاء والهدوء النفسى
كل هذه العوامل وغيرها تتوفر فى مهنة الفوركس
تحياتى لك

ymn30
07-05-2012, 02:02
يعنى المتعة والتشويق هى احد اسباب حبك للفوركس
واخرون حب جمع المال هو سبب لحب الفوركس
تحياتى لك

اظن جمع المال انا اختلف معاك علشان المال وجد ليكون وسيلة للعيش وليس غايه للحياة واختلف مع كل من بيدور على المال وجمعة فى الفوريكس

abaragh
07-05-2012, 02:35
سبب حبي للفوركس هو كونه يساعد على تعلم الصبر وكذلك لاعتماده على الذكاء بالاضافة الى تعلم مع مرور الوقت الثقة في النفس ومعرفتك لاوضاع اقتصادات العالم واسعار العملات

ma90do
07-05-2012, 02:49
سبب حبي للفوركس هو كونه يساعد على تعلم الصبر وكذلك لاعتماده على الذكاء بالاضافة الى تعلم مع مرور الوقت الثقة في النفس ومعرفتك لاوضاع اقتصادات العالم واسعار العملات

طبعا ستكون قادر علي النجاح في اي عمل اخر بسبب تعلمك لمثل هذه الاشياء واذا ذادت خبرتك في مجال الاقتصاد ممكن تشتغل في اي بورصه في العالم حسب الكفائه طبعا

roka
07-05-2012, 04:00
السلام عليكم شباب

بصراحة علم و خبرة وكمان مال وايضا محاولة للتحكم فى الاعصاب والعامل النفسى والتوتر

fx-man
07-05-2012, 04:07
احد الاسباب حبى فى الفوركس انه علمنى التركيز الجيد فانا فى الفوركس ممكن اظل شهور احقق ارباح وبسبب فقدان تركيزى ممكن اخسر حساب كامل من خطأ سهل فى تحليلى .

theboy2226
07-05-2012, 16:41
يصراحة لانو بيجيب فلوس في وقت قليل و باقل مجهود بدني او جسماني يذكر طبعا العين بتيوظ من الجلوس امام شاشة الكمبيوتر لكن كده كده الواحد قاعد عليه ليل نهار الفوركس مالوش دعوة بالموضوع و كمان انو اكتر عمل صيفي مربح و مريح بالنسبة للطلبة اللي زيي و بردو المتاجرة ممتهة نوع ما و الواحد لما بيعمل ربح بيحس انو ذكي شوية و بكتسب ثقة في النفس و الواحد فعلا بيحتاج انو يحس بالذكاء خصوصا بعد الثانوية العامة في مصر هههههه

nada
07-05-2012, 17:21
هههههه بتاكيد ميكينة الامول التى يمكن تحقيها
لكن فى الحسابان العكس بتاكيد

magic777
07-05-2012, 21:30
يصراحة لانو بيجيب فلوس في وقت قليل و باقل مجهود بدني او جسماني يذكر طبعا العين بتيوظ من الجلوس امام شاشة الكمبيوتر لكن كده كده الواحد قاعد عليه ليل نهار الفوركس مالوش دعوة بالموضوع و كمان انو اكتر عمل صيفي مربح و مريح بالنسبة للطلبة اللي زيي و بردو المتاجرة ممتهة نوع ما و الواحد لما بيعمل ربح بيحس انو ذكي شوية و بكتسب ثقة في النفس و الواحد فعلا بيحتاج انو يحس بالذكاء خصوصا بعد الثانوية العامة في مصر هههههه

ده علشان انت لسه في مرحله الدراسه ومش وراك اي التزامات اسريه والكلام ده فاكيد هنا ان وقتك
بيكون بين الخروج والفيس والشبكات الاجتماعيه فالفوركس مش هيكون عامل ضغط ليك
لكن بالنسبه للي بيشتغلوا او عندهم التزامات اسريه فده بيكون صعب معاهم انهم يتابعوا باستمرار الصفقات

kingman
07-06-2012, 00:47
ده علشان انت لسه في مرحله الدراسه ومش وراك اي التزامات اسريه والكلام ده فاكيد هنا ان وقتك
بيكون بين الخروج والفيس والشبكات الاجتماعيه فالفوركس مش هيكون عامل ضغط ليك
لكن بالنسبه للي بيشتغلوا او عندهم التزامات اسريه فده بيكون صعب معاهم انهم يتابعوا باستمرار الصفقات
بالفعل كلما قلت مسئوليات امتاجر كلما كان فى الروقان فى هذا السوق الواحد كان بيتمنى يعرف السوق ده قبل مايتخرج من الجامعة كان هيفرق معاه كتير انه يبدا مشواره بادرى لكن كله بأذن الله

yara
07-06-2012, 01:30
احب الفوركس لانه يحقق دخل
وايضا لانه يعلم الصبر والرضا والاقتناع

dina mahmoud
07-06-2012, 20:37
المجازفة والمغامرة وتعلم الصبر والاستعداد لمواجهة اى خسارة

ehab
07-07-2012, 02:41
طبعا زى اى حد الفوركس اسباب حبى لية هوا المكسب الى سمعت عنه
وعارف ان اكيد فية نسبة خسارة بس انا مبحبش الخساره خالص وبحاول عل
ى قد مقدر انى محققش خسائر لاقدر الله لو حصل هكون راضى ومقتنع تماما ان هوا ده الخير

Spiderhoof
07-08-2012, 18:31
هو المكان الذى وجت فيه انا ووجت كيف ابدو وووسعت فرحتى عند نجاحى فيه ولا اقدر على التخيل وجودى فى مكان اخر فحتى ولو كنت فشلت فيه كنت ساظل احارب اما ان اموت ام انجح

salah.bmw
07-08-2012, 18:34
مع احترامي الشديد اكيد حبنا للفوركس هو للمال فقط ولا حد يقلي صبر وطمع وما بعرف شو لأنو
في الف طريقة وطريقة بتعلمنا الصبر وعدم الطمع مش ضروري بلفوركس نتعلمها

السيد الجبالي
07-08-2012, 19:04
السلام عليكم شباب

حبي للفوركس ياتي من حبي للمخاطره ... وحبي وشخفي لمتابعه الاخبار السياسيه والاقتصاديه والولع بتحليل هذه الاخبار للوقوف الي تاثيرها الحقيقي ..
سبب حبي للفوركس انه يربطني بواقعي ويظهر لي الدول عند حجمها الحقيقي ...
كم انه فرصه لتحقيق ثروات طائله لمن استطاع ان يتكيف مع هذا السوق

ahmedalex
07-08-2012, 19:22
تعلمنى كيف ومتى اتخذ القرار المناسب والتحكم فى النفس والرغبات حيث انى مجبر للخضوع لكل ذلك حتى لا اتعرض لخسائر كبيره جدا لذلك احب هذا المجال وايضا هو اسرع وسيلة يمكن ان تحقق احلامى واهدافى فى الاجل القصير وبرأس مال بسيط ايضا لهذا احب ذلك المجال

yamiyugi
07-08-2012, 19:24
انا عن نفسى سبب حبى للفوركس هو حبى للتجارة بشكل عام يعنى انا دخلت كلية التجارة جامعة اسكندرية عشان بحبها
وعشان كده شايف ان الدراسة فى الكلية هتخلينى احسن فى مجال الفوركس والعكس كمان
لان الفوركس علم وليس عجلة روليت يربح من يربح ويخسر من يخسر ولكن يربح من يحلل جيدا ويتوكل على الله ويخسر من لا يهتم

taoufikshaimi
07-08-2012, 19:27
السلام عليكم
الفوركس طريقة لجني الاموال بسرعة وبدون بذل جهد كبير و لن ننكر أن هذا هو السبب الرئيسي للتعامل بالفوركس لكن هذا لا يعني أنه يعلم الصبر ويجعلنا نطلع على الاخبار الاقتصادية لمعظم البلدان

YesIcan
07-08-2012, 19:41
بالنسبة لي تحدي و حب التعلم شيء جديد و التميز فيه و الفوركس
بصفة عامة مجال من يدخله يدمنه يعني هناك نسبة كبيرة حب فيه

Mostafa Mansour
07-09-2012, 00:42
تحقيق المال
وايضا الفوركس يساعد في تنمية التفكير والصبر و الاقتناع والرضا بما نحققه

sami
07-09-2012, 00:47
مع احترامي الشديد اكيد حبنا للفوركس هو للمال فقط ولا حد يقلي صبر وطمع وما بعرف شو لأنو
في الف طريقة وطريقة بتعلمنا الصبر وعدم الطمع مش ضروري بلفوركس نتعلمها

هههه و الله كلام منطقي جدا،عن نفسي أعتقد أن الفوركس هي المهنة الوحيدة في العالم التي ممكن أحقق
فيها كل طموحاتي،يلزم فقط أن أبذل جهد أكبر في الوصول إلى درجة الإحتراف...الله كريم

a5rzamn
07-09-2012, 00:51
انا ظروف عملي ذات دخل قليل ومتعبه وما في شي تاني احسن وضعي منو

لقيت انو اسرع طريقه لزيادة دخلي والحصول على دخل شهري ممتاز هو الفوركس

ربنا يرزقنا جميعا

madoxegy
07-09-2012, 09:47

mrxr00t3d
07-09-2012, 10:20

الله عليك صريح و انا ايضا مثلك
لكن في نفس الوقت و بدون ما تحس ببتعلم مجموعة من القيم مثل الصبر و الرضاء بالقدر

mohamed adel
07-09-2012, 10:26
بصراحة انا دخلت الفوركس عن طريق الصدفة
ولست حبا فى المال وعندما دخلته قلت لنفسى لماذا لا استمتع به وفى نفس الوقت احاول تحقيق احلامى واجنى منه المال
وفى حالة الخسارة لن اتاثر كثيرا

fxjoseph
07-09-2012, 10:26
خلينا اكثر صراحة بالنسبة لي سبب حبي للفوركس هو انه مصدر دخل ومش اي مصدر الصراحة من بيتك وانت مريح ع السرير واللاب بتاعك علي رجليك ممتاز الصراحة فكرة عبقرية ربنا يخليلنا النت

ramimasarwah
07-09-2012, 12:15
اكيد السبب الرئيسي للربح والمال ولا نغفل تعلم الانسان للصبر والتجارة واهم ما يجذبني له انني استطيع الربح وانا في عملي اي انني اعتبره عمل اضافه وطريق للربح اللذي يحتاج للمجهود الفكري فقط كما انه يساعد على متابعة الاسواق العالمية وربط الامور ببعضها ووضع استراتيجيات فهو يبقيك باستمرار التفكير

resala11111
07-09-2012, 12:23
فى البداية كان السبب هو أنى أحصل على دخل كويس من أجل حياة كريمة
ولكن الان السبب هو المكسب طبعا ولكن أيضا
وتعلم اشياء جديدة ومعرفة أخبار العالم كله

rabie10
07-09-2012, 21:54

magic777
07-09-2012, 23:33
بصراحة انا دخلت الفوركس عن طريق الصدفة
ولست حبا فى المال وعندما دخلته قلت لنفسى لماذا لا استمتع به وفى نفس الوقت احاول تحقيق احلامى واجنى منه المال
وفى حالة الخسارة لن اتاثر كثيرا

انت هنا دخلته من باب العلم بالشئ زي كتير اوي ما دخل المجال بالفكر ده
وده عادي جدا بس هنا البدايه والاستعداد للتعلم بتفرق بين المتاجريين
فيه اللي بيتعلم المجال كويس وبيقدر يكمل فيه وفي المقابل فيه اللي مع اول مارجن بيقول وداعا للفوركس

okash
07-11-2012, 00:16
الفوركس من احدى مصادر الدخل التي اعتمد عليها كثيرا وهي ممتعة بالنسبة لي عن باقي الوظائف التي شغلتها

waleed adel
07-13-2012, 01:33
مجال جديد للعمل وطبعا علشان الربح وبيعلم الصبر اكيد اهم حاجه
انك بتشتغل من اى مكان

mage
07-13-2012, 04:25
مجال جديد للعمل وطبعا علشان الربح وبيعلم الصبر اكيد اهم حاجه
انك بتشتغل من اى مكان

ان من اهم اسباب حبى للفركس انه سوق يساعد كثيرا على تحقيق النجاح ولكنه يحتاج من المتاجر الى التعلم والى الصبر والالتزام بادارة المال ولكن فى النهاية تكون النتائج هى ما تجعلنا نعمل فى الفوركس

HUSSENEY
07-13-2012, 22:57
حب المغامرة والتحدى والزكاء
فالفوركس اشبة بلعبة الشطرنج تنمى العقل والتفكير
عرفنى الفوركس باصدقاء كنت اتمنى ان اعرفهم من زمان

delpi
07-14-2012, 01:44
الموضوع صعب جدا ومعقد ولكنه مش ادمان
يستهويني ولا استطيع الابتعاد عنه حتي ولو افلست سأتاجر علي حساب ديمو لكي لا ابقي خارج السوق هو نقدر نقول كدا انه هوايه اكثر منه مهنه ولكن ان اتقنت الهوايه ستصبح اهم من اي مهنه

mohamed salah
07-14-2012, 01:56
احببت فكرة الفوركس لانة بيعتمد علي المغامرة ويعلم الصبر والقدرة علي ضبط النفس
وانه وسيلة ثانوية للدخل وقضاء وقت الفراغ في نفس الوقت

kingman
07-14-2012, 01:58
الموضوع صعب جدا ومعقد ولكنه مش ادمان
يستهويني ولا استطيع الابتعاد عنه حتي ولو افلست سأتاجر علي حساب ديمو لكي لا ابقي خارج السوق هو نقدر نقول كدا انه هوايه اكثر منه مهنه ولكن ان اتقنت الهوايه ستصبح اهم من اي مهنه

مهو ده اللى بخيلنا نقول على السوق ادمان لن معظمنا بيتعلق بالسوق بنفس الكيفية وبيفضل ان دايما يكون متصل بالسوق ودائما فى تجارة سواء على الديمو او الحقيقى

amrmorasamir
07-14-2012, 02:00
السلام عليكم شباب

اسباب حبى للفوركس انه هو افضل عمل اضافى ممكن نشتغل فيه لانه بدون مدير فى العمل او بدون ساعات عمل محدده يعنى السوق مفتوح 24 ساعه ولجميع الناس وايضا يوجد طرق كتير جدا للتداول وممكن تحقق منه اى ارباح

kanzsea
اسباب حب الفوركس اكيد علشان هو مصدر شغل جيد والحصول على دخل اضافى او ممكن يكون هومصدر الدخل الوحيد
بجانب ممكن نتعلم منة حاجات تانية زى الصبر وعدم التسرع

ahmed
احببت فكرة الفوركس لانة بيعتمد علي المغامرة ويعلم الصبر والقدرة علي ضبط النفس
وانه وسيلة ثانوية للدخل وقضاء وقت الفراغ في نفس الوقت

فعلا هو لازم تتعلم الصبر فى السوق علشان تقدر تتعادل فى الارباح والمكاسب على الاقل
وضبط النفس شئ اساسى فى الفوركس بدونه لن تستطيع الربح

abaragh
07-14-2012, 02:04
احب الفوركس لانه مكان لزيادة الدخل وكذلك لكونه يمنحك الحرية المطلقة بحيث لا تشتغل تحت اوامر المدراء او الزامك باوقات محددة لاتمام مهامك ويمكنك كذلك العمل من البيت دون قيود

forex4ever
07-14-2012, 02:04
السبب الرئيسي لكل متداول في هذا السوق هو المال بداية من اكبر متداولين وهم صناع السوق ومحركين السوق ونهاية بنا نحن صغار المتداولين والهاويين والمتاجرين على حسابات صغيرة قد تصل الى 10 دولار !!! كلنا نريد ان نحصل على دخل اضافي من هذا السوق او حتى تكوين ثروة والوصول الى المليون الجميع يحب الفوركس لانه يجعل المتداول في حماس وبحث دائم

lesa
07-14-2012, 02:09
السلام عليكم شباب

اعتقد بالتأكيد السبب الرئيسى لحب الفوركس هو المال والرغبة فى تحقيق دخل بدون اى شروط ولا التزامات بمواعيد معينة او التزامات برأس مال معين يمكنك البدء بما تملك فقط , الفوركس سوق عالمى لة مزايا لا تتوافر فى اى استثمار اخر مما يتيح للكثير للعمل بة بدون اى قيود

mahmoud1
07-14-2012, 02:12
اكيد فى الاول كان المال هو كل شئ فى الفوركس والان نفس الشئ هو جنى المال لكن فى الاول الواحد كان حساس انه الامر سهل واقدر اربح فى اسرع وقت لكن مع دخول المجال لقيت انه الربح فيه ليس سهل وبعدين اتعرفت على اخبار العالم وبقت اتابع اقتصاد الدول يعنى الواحد اتعلم واستفاد

elkorashe
07-14-2012, 02:17
عشان المغامرة الى فيه وانك بتكون حاسس فعلا انك بتعمل حاجة مهمة ومستنى النتيجة بتاعتها بفارغ الصبر وبالزات لو انت مخطط كويس للى انت بتعمله

seiffo
07-14-2012, 02:18
الكثير سيقول المال لكن أنا ساقول لا احب الفوركس هو ليس اكثر من مجرد وسيلة لبلوغ اهدافي
ربما حين أبدأ جني الارباح سأحبه

kero
07-14-2012, 02:25
اسباب كتير تخلى سوق الفوركس يتحب وبشدة منها ان التداول ف حد ذاته ممتع جدا وخصوصا بالنسبة للا بيحققو ارباح بشكل مستمر
وايضا تجارة جميلة الواحد بيحس بالفخر بين اصحابه انه تاجر فوركس وكمان لانه متاح ف اى وقت وبضغطة زر

All 4 You
07-14-2012, 02:34
السبب الأول عند الكل بالطبع هو تحصير ثروة لا بأس بها بأق مجهود
و السبب الثآني هو تعلم اشياء لم أكن أعرفهآ كالصبر و عدم الطمع

marem2007
07-14-2012, 02:37
حب الفركس دة وسيلة كنت اعتقد في البداية اني ساصبح رجلا ثريا وذو اموال هائلة
ولكن عندما دخلت وفهمت طلع الموضوع صعب بس بردة بحبة

HUSSENEY
07-14-2012, 02:56
حب الفركس دة وسيلة كنت اعتقد في البداية اني ساصبح رجلا ثريا وذو اموال هائلة
ولكن عندما دخلت وفهمت طلع الموضوع صعب بس بردة بحبة

كل الناس لما دخلت الفوركس
كانت بتحسب الفوركس ماكينة دولارات
يعقد كام شهر يشتغل ويصبح مليونير

waleed adel
07-14-2012, 22:30
سبب حبى للفوركس انه مصد للربح المناسب وبراس مال صغير
ولكن يحتاج الى مجهود كبير و وقت كبير ايضا فى الدراسة والتدريب

ahmed rabee
07-14-2012, 22:40
انا دخلت الفوركس واتعلمته لتحصيل دخل اضافي طبعا

بس فعلا بعد ما بدات المتاجره ومرت الشهور بدأت اتعلم حاجات تانيه كتير واستفاد منه

اتعلمت الصبر - وعدم الطمع - ادارة راس المال - الالتزام بالاهداف والخطط

وبقيت متابع جيد للاخبار الاقتصاديه العالميه

omanfx
07-14-2012, 22:46
انا اتجهت للفوركس بسبب اني نت عاوز احسن دخلي
بس بعدين شفت الفوركس عالم ثااني
يجمع سياسة واقتصاد وعلوم اخري
اواااحد يطمع ان يتعلم ولو جزا منها

amrmorasamir
07-14-2012, 22:49
عشان المغامرة الى فيه وانك بتكون حاسس فعلا انك بتعمل حاجة مهمة ومستنى النتيجة بتاعتها بفارغ الصبر وبالزات لو انت مخطط كويس للى انت بتعمله

فعلا ياباشا الفوركس فيه مغامره جامده اوى وكمان بتبقى مستنى النتيجه اكتر من نتيجه الثانويه العامه هههههههههه
وان شار الله نخرج كلنا رابحين من السوق

madman
07-14-2012, 22:53
حبى للفوركس للانه بيدينى الى انا عايزه وسهل فى شغله وكمان لذيذ ومفيش صعوبات قد كدا بتواجهنا الا لو حصل حاجه فى النت لكن الفوركس كعمل فى حد ذاته امر جميل جدا يريس وبيجيب فلوس كتير لو انتا شغال صح

ma90do
07-14-2012, 22:54
انا دخلت الفوركس واتعلمته لتحصيل دخل اضافي طبعا

بس فعلا بعد ما بدات المتاجره ومرت الشهور بدأت اتعلم حاجات تانيه كتير واستفاد منه

اتعلمت الصبر - وعدم الطمع - ادارة راس المال - الالتزام بالاهداف والخطط

وبقيت متابع جيد للاخبار الاقتصاديه العالميه

انت كده استفدت من الفوريكس صبر والتزام وكذلك ارباح هذا افضل حاجه تستفادها في هذا المجال بالتركيز علي نقطه عدم الطمه لانها مهمه جدا والجميع اتجه لهذا المجال لزياده الدخل ويعتمد علي المجهود الذاتي

egypt2012
07-14-2012, 22:55
تجارة حلال و مكسب سهل بدون تعب بدنى و سوق لا ينتهى و فى اى وضع بيه مكسب بيع او شراء

mido
07-14-2012, 22:55
اخي الكريم
سبب حبي للفوركس انه مصدر تحصيل دخل جيد كما انه يمنحك دلك الحماس والرغية في الفوز عند فتح كل صفقة
تقبل مروري ولك فائق احترامي

talal
07-14-2012, 22:57
الهدف الرئيسي هو المال
وياتي بعد ذلك حب التعلم ومعرفة المعلومات الخاص بالاسواق العالمية
وفقد تعلمنا الكثير من المعلومات كنا لانعلمها
اما الان لدينا معلومات كثيرة في عالم الفوركس

mido95
07-14-2012, 23:00
انا لحد الان لا يمكن ان احدد هل احب الفوركس ام لا الا اذا حققت به ارباح افضل من المجالات الاخرى اللتى كنت اربح منها من النت
و سبب دخولى فى الفوركس هو انو ممكن تكسب يوميا اكتر من 5 % من راس المال او اكثر حسب المخاطرة

mannon
07-14-2012, 23:06
السلام عليكم شباب

طبعا حبنا للفوركس لة اسباب كثيرة وكل واحد شايف فى الفوركس شئ مميز جدا خلاه اختار هذا العمل رغم صعوبتة ورغم كل الخسائر التى يعانيها
بالنسبة لى اعتبر الفوركس حرب واى صفقة ادخلها هى معركة بينى وبين السوق يعنى الفوركس بالنسبة لى مفضل بسبب كمية الاثارة الى موجودة فى هذا العمل

wazwaz
07-14-2012, 23:06
يمكنك أن تقول أن سبب حبي للفوركس هو المال وأيضا لتعلم أمور مهمة في حياتي كالصبر وعدم الطمع وأيضا تناسبه وتناسقه مع حياتي الدراسية
بما أنني أدرس شعبة الإقتصاد فالفوركس متناسب جدا معي وهو الأفضل لي في كل مجالات العمل الإضافية

HUSSENEY
07-15-2012, 07:54
الفوركس ده حاجة جميلة كدة شبه مادة الرياضيات متعة ودماغ وتشغيل دماغ واطلاع ومعرفة ومكسب
الفوركس يشبة الكثير من لعبة الشطرنج ايضا

tictok
07-15-2012, 08:32
حبي للفوركس لانه مجال مفتوح للكل الفرص فيه متساوية تستطيع بجهدك فقط ان تحقق النجاح كما أنه يعلمنا اشياء كثيرة مثل عدم الطمع والصبر وتقبل الخسارة
كما يعلمنا مفاهيم كثيرة عن التجارة عموماً ويزيد من ثقافة المتاجر لمتابعته الأخبار

y4x
07-15-2012, 08:57
انا دخلت مجال الفوركس

لكى اكسب فلوس ويكون عندى دخل وكمان لكى ادخر مبلغ واعمل مشروع كبير اخدم بية بلدى