PDA

View Full Version : العبقرى / سامى على حسن

Pages : [1] 2

MAGDY
09-28-2012, 17:18
أستاذى وموجهى الأول / سامى على حسن
لكل من يريد معرفة معنى تجارة العملات
ومعرفة كل ما يخص هذا المجال الراقى
ومعرفة الصفات اللازم توافرها ، لخوض هذا المجال
من جوجل افندى ( ربنا يخليه لنا ) تعرف على هذا العملاق المحترم
سامى على حسن
تحياتى
:ok:

mohamed eldamnhorey
09-28-2012, 17:51
لكن من يريد معرفة معنى تجارة العملات
تحياتى

انا عايز اعرف ياغالى مين الاستاذ سامى ده

لان انا اعرف واحد اسمه سامى كان فى منتدى اف اكس ارابيا

هل هو ولا تقصد سامى مين

saher.fes
09-28-2012, 17:52
سلام عليكم

أنا شفتيلو فيديو علي يوتيوب

nacer98
09-28-2012, 17:54
السلام عليكم
بصراحة انا لا أعرف أحد إسمه سامي هنا
وسيكون من الشرف لي أن اتعرف به
هل تقصد انه في هذا المنتدى

rigiray
10-06-2012, 18:32
السلام عليكم يااخي الفاضل
مشكور لانك اعترفت به
سابحث عنه

MAGDY
10-19-2012, 22:28
مشكور لانك اعترفت به
سابحث عنه

من الفضل .. أن أشهد لصاحب الفضل
أستاذ / سامى .. مرشدى وموجهى ومثلى الأعلى فى تجارة العملات
وأفضاله علىّ ، يستحيل نسيانها أو نكرانها ، فلقد ترك آثار وآثار فى حياتى وفى شخصيتى
اللهم بارك له فى ماله وصحته وذريته وكل ما يملك .. يارب
تحياتى

radwanho
10-19-2012, 22:31
مشكوور أخي على التوجيه
أرجووا أن نجد هدا الاخ لنستفيد منه كما استفدت منه أنت
تحياتي

goodbye_love
10-19-2012, 22:51
سامى على حسن امبراطور الدولار
اكبر تاجر عملة في الثمانينات
كان حجم تداولاتة وتجارتة تفوق استثمارات البنوك الكبري
هل تقصد هذا العملاق يااخى

MAGDY
10-19-2012, 22:56

الأستاذ الفاضل العبقرى / سامى على حسن
مازال حتى هذى اللحظة فى شهر أكتوبر 2012
مداين أحد البنوك الكبيرة والمعروفة .. له فلوس عندها
والبنك بيماطل فيه وبيمطوحه .. له فى ذمة البنك مبالغ لا يتخيلها أحد
للأستاذ / سامى
ولحضراتكم
تحياتى

lovemoon
10-19-2012, 23:29
انا قرات انه تاجر عملة من ايام الثمنينات
هو عنده محل صرافة و لا ايه
و باين عليه ما شاء الله دماغه كبيرة

goodbye_love
10-20-2012, 00:49
للأستاذ / سامى
ولحضراتكم
تحياتى

قرأت مرة ان اموال تداولة 400مليون دولار
بس ازاى قدرت تستفاد منة عن طريق كتب ولا اية

abd123
10-20-2012, 02:57
السلام عليكم
شكرا لك على المعلومة
وجاري البحث عن انجازات الاخ سامي
بارك الله فيك

willy
10-20-2012, 05:13
نعم فعلا لديه فيديو على اليوتيوب بوصفه امبراطور العملة معلومة جديدة افادك الله اخ مجدي

Mr.Kareem
10-20-2012, 09:30
طيب يا جماعة ما تقولو لنا ازاي نستفيد من خبرته ونعمل زي ما عمل

ebram
10-20-2012, 09:55
الله يبارك لك اخي الكريم علي اخبارنا علي ناس محترمين في مجال الفوركس ويريت تكون انت من يؤثر في شخصيات الكثيرين من الاعضاء وتحياتي

y4x
10-20-2012, 10:24
انا دورت على اسم الاستاذ سامى على حسن فى جوجل

وشوفته فى لقاء مع الاعلامى وائل الابراشى

بس السؤال كيف الاستفادة من الاستاذ سامى على حسن

صدقيني انفع
10-20-2012, 10:33
عايز اعرف ياغالى مين الاستاذ سامى ده

لان انا اعرف واحد اسمه سامى كان فى منتدى اف اكس ارابيا

---------- Post added at 07:33 AM ---------- Previous post was at 07:32 AM ----------

عايز اعرف ياغالى مين الاستاذ سامى ده

لان انا اعرف واحد اسمه حماده كان فى منتدى اف اكس ارابيا

ahmed sleem
10-26-2012, 02:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بصراحه مبتديء ومعرفش عنه حاجه
لكن هبحث عنه واتعرف عليه
شكرا

forex.masr
10-31-2012, 17:40
عارفه الاخ سامى وبجد فعلا الراجل دا يا جماعه دماغه جامده اوى اوى فى الفوركس وتقبل مرورى وشكرا على اهتمامك واتمنى لنا التوفيق جميعا

Mamadof55
10-31-2012, 17:46
اعتقد ان الاستاذ سامى من القلائل العرب الذين يشرفون العرب فى مجال الفوركس و كم نتمنى ان يدير لنا حساباتنا شخص بعلم و قيمه و مكانه الاستاذ سامى

ososbahar
10-31-2012, 17:51
السلام عليكم
الاستاذ سامي معندوش كتب عايزين نستفاد من خبراته

nrgslawi
10-31-2012, 18:03
ما شاء الله
شكرا لك اخي على افادتي انا احب الاشخاص الذين يحبون نشر العلم وانا ايضا احب طلب العلم الذي ينفعني

ameer
10-31-2012, 18:29
اهلا بيك اخي الكريم بصراحة ما فهمنا عليك اذا عندك توصيات من عندنة احنة حاظرين ومستعدين ان نشتريها منك يمكنك مرايسلتي على الخاص بس حاب اعرف نسبة الضمان للربح من استراتيجياتة اولا

kingptc
10-31-2012, 18:42
هل تتحدث عن تاجر العملة في الثمانينات ؟؟
شاهدت احد المقابلات له على احد القنوات من قبل فعلا كان بنك

mai
10-31-2012, 19:53
انا سمعتله علي اليوتيوب لقاء كان جميل جدا
وهو ملقب بامبراطور العمله
مشاء الله علي دماغه ذريه ابحثوا عنه ومش هتندموا

ali alwan
11-07-2012, 02:50
السلام عليكم وأكثر الله من أمثالك
فلا يجب نسيان فضل بعض الناس في حياتنا

نتمنى أن نتعرف عليه
وكان ليكون أفضل لو استدعيته لمنتدانا ليزيدنا إفادة

دعاء
11-07-2012, 02:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أستاذى وموجهى الأول / أستاذ مجدى
لك كل الشكر والتقدير والإحترام
ونفسى كل الدنيا تتعلم منك
دعواتى بالتوفيق

heba 7
11-07-2012, 03:16
شكرا لك استاذ مجدى على تعريفنا بشخصية مهمة فى عالم الفوركس وياريت تكلمنا اكتر عنة
وتمدنا بمعلومات تفيدنا بالفوركس من خبرتة وشكرا لك

محمود شبايك
11-07-2012, 03:29
شكرا لكاتب الموضوع وانا سوف ابحث عنه فى الجوجل لانى اريد ان اصبح محترفا فى مجال الفوركس والله ولى التوفيق بالعلم والايمان

mr mohsen6
11-07-2012, 03:33
والله يا جما احنا فى حاجه ماسه نتعرف او نتعلم ونقرا عن سير هؤلاء الناس العمالقه فى هذا المجال

khaledyosrie
11-13-2012, 10:17
من كثره الكلام على هذا الرجل اتضحى لي انها من افضل من دخلو فى مجال تجاره العملات
وبصراحه يستحق لقب عملاق بالطبع .
الناس دى قمه لازم نتعلم منها لو فى معلومات اكثر ياريت نعرفها عشان نتعلم

hossam eden
11-13-2012, 21:47
اكيد لازم نعرف مين هو سامى على حسن حتى نستفيد جميعا
من خبراته وطريقه الناجح

letmego
11-14-2012, 01:57
اشكرك على المعلومة لاول مرة اسمع هذا الاسم
وعند البحث اتضح انه رجل مخضرم في هذا المجال اتمني ان نستفيد من خبراته

mocha2011
11-14-2012, 16:01
معلش سؤال بسيط كده بعد اذن كاتب الموضوع هوا مين سامي ده ومين
الي اطلق عليه لقب العبقري وعبقري في ايه بالظبط ارجو توضيح الهدف من الموضوع يا اخي

maged mohamed
11-14-2012, 18:09
مشكور على مشركه الاسم معانا على المنتدى و جارى البحث على الجوجل
للاستفده من الخبرات و المعرفه

mahmoud1
11-14-2012, 20:58
قريت عنة انه هو أكبر تاجر عملة فى فترة الثمانينيات والملقب بإمبراطور الدولار لكن
مش عارف هل لة موضوعات او كتب الواحد يقدر يستفيد منها ولا الحاجات دى من الاسرار

ibrahiem2012
11-15-2012, 03:35
بصرراحه اول مره اسمع عن الاستاذ سامي ان شاء اللله ابحث عن كتبه وفيديوهاته واحاول استفيد منها
وشكرا ليك علي تعريفنا بهذا الخبير جزاه الله خيرا

kingmos4
11-15-2012, 13:52
لو سمحت اخى الكريم
مين هو الاستاذ سامى على حسن
وكيفية الاستفادة من خبرته الكبيرة
وياريت اعرف ايه سبب وهدف المشاركة
وشكرا

abdenbi
11-15-2012, 15:49
من كلامك اخي يبدوا ان الاستاد سامي هو معلم ممتاز
للفوركس رغم انني لم اسمع به من قبل ولكني سابحت عنه و اتمنى الاستفادة منه

qusayyy
11-15-2012, 18:32
للاسف يعني الاستاذ سامي مابعرفو بس رح ابحث عنو قريت بالردود انو
في بنك مديون للاستاذ سامي وما عم يعطي حقو ممكن اعرف شو اسم البنك مشا ما اتعامل معو

azifek
11-19-2012, 02:42
أخي الكريم
لا أعرف أي شخص بهذا الإسم
إن كان مضاربا ممتازا أتمنى أن يضع مواضيعه هنا في المنتدى
حتى نستفيدا جميعا من خبرته وتجربته و نتذوقا معا الربح

themystery
11-20-2012, 10:54
انا شاكر انك شاركته و لكن ارجو الاضافه
اقصد فيديوهات او كتب
تحياتي لك و جاري البحث:)

wolverine
11-20-2012, 22:50
السلام عليكم

شكرا لحرصك أخي وبارك الله فيك على المعلومة الهامة

Mamadof55
11-20-2012, 23:18
هو امبراطور تجارة العملة في مصر في مرحلة الثمانينيات والذي وصفته تحريات مباحث الأموال العامة في ذلك الوقت بأنه مثل بشخصه بنكا خاصا من حيث ضخامة الأموال الأجنبية التى يتعامل بها يوميا، والتى تفوق حجم استثمارات البنوك الكبرى

p2000
11-21-2012, 00:53
من الفضل .. أن أشهد لصاحب الفضل
أستاذ / سامى .. مرشدى وموجهى ومثلى الأعلى فى تجارة العملات
وأفضاله علىّ ، يستحيل نسيانها أو نكرانها ، فلقد ترك آثار وآثار فى حياتى وفى شخصيتى
اللهم بارك له فى ماله وصحته وذريته وكل ما يملك .. يارب
تحياتى

ياعم ماتقولنا بقى مين الاستاذ سامى دا
او حتى حطلنا بعض من دروسه علشان نتعلم وبعدين نشوف انت عندك حق فى الكلام اللى بتقوله عليه ولالا..

النسر الأسود
11-21-2012, 12:16
ياريت نبذة عنة
قصة حياتة - بداية عملة

مؤلفاتة من الكتب
فيديوهاتة على اليوتيوب

LTF
11-23-2012, 10:54
السلام عليكم و رحمة الله
هو مين الأخ دا؟؟؟ هل هو عنده استراتيجيات مشهورة أم ماذا ...أرجو أن نستفيد جميعا من أساتذتنا الكبار و الناجحين
شكرا

zeze mohamed
12-17-2012, 09:04
سامى على حسن
تحياتى

ان شاء الله ندخل جوجل ونتعرف على الاستاذ الفاضل . رأى حضرتك اكيد فى محله . بارك الله فيك .

yaallah3
12-17-2012, 09:11
اظن ان الاعتراف بفضل الأخرين من افضل الامور و كذلك الدعاء لهم بظهر الغيب ، فهناك أناس تحب اعطاء العلم دون طلب شي ، لكن الواضح انك لا تعرفه سوى عن طريق وهو فعلا باحث عظيم ، فعلينا بالبحث عن سامى علي حسن

ahamed ali
12-23-2012, 23:15
الاستاذ سامى من القلائل العرب الذين يشرفون العرب
فى مجال الفوركس و كم نتمنى ان يدير لنا حساباتنا شخص بعلم

nasim39
12-24-2012, 05:43
مرشدى وموجهى ومثلى الأعلى فى تجارة العملات وأفضاله علىّ ، يستحيل نسيانها أو نكرانها ، فلقد ترك آثار وآثار فى حياتى وفى شخصيتى

محمد جمال محمد احمد
01-20-2013, 20:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا على هذا الموضوع
واتمنى التوفيق لجميع الاعضاء

prince of dark
01-20-2013, 20:48
ياريت كلنا سامى وبجد يارب يوفقه كمان وكمان ان شاء الله وتقبل المرور واتمنى التوفيق

bonus.man
01-20-2013, 23:08
الله الله على الناس الجامده طب ممكن حد يعرفنا عليه وشكرا لك اخى الكريم

tohamy
01-20-2013, 23:15
تعرف علية اكثر

سامى على حسن

هو امبراطور (تجارة العملة) في مصر في مرحلة (الثمانينيات) والذي وصفته تحريات (مباحث الأموال العامة) في ذلك الوقت بأنه «يمثل بشخصه بنكا خاصا من حيث ضخامة الأموال الأجنبية التى يتعامل بها يوميا، والتى تفوق حجم استثمارات البنوك الكبرى، وأصبح بطل أكبر قضية يحقق فيها (هاز المدعي الاشتراكي) وعمره 31 عاما، وتمت إحالتها لمحكمة القيم وعرفت باسم «محاكمة تجار العملة وانحرافات البنوك»، وقررت فرض الحراسة على أمواله، وبعد 26 عاما من فرض الحراسة عليه قضت المحكمة في جلسة سبتمبر 2006 بإنهاء الحراسة ورفض طلب المصادرة بعد براءة ذمته من كل ما نسب إليه، وزوال ولاية جهاز الكسب غير المشروع والذي حل محل جهاز المدعى الاشتراكى، ليطل برأسه على الأحداث من جديد وإقامة دعاوى قضائية على عدد من البنوك المصرية لمطالبتها برد مستحقاته المالية التي تجاوزت 400مليون جنيه وغيرها من النقد الأجنبى. طوال تلك الفترة ظل إمبراطور الدولار صامتا منعزلا وبعيدا عن الأضواء التي لاحقته في الثمانينيات وعندما التقيناه بعد محاولات عديدة فتح فوهة الأسرار وكشف الغطاء عما دار في الماضى.
طبعا من http://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D9%89_%D8%B9%D9%84%D9%89_%D8%AD %D8%B3%D9%86

مروة
01-20-2013, 23:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة جزاك الله خير علي الموضوع وبالتوفيق لجميع اعضاء منتدانا الرائع

melad
01-20-2013, 23:32
شكرا لحضرتك على إعطائنا إسم عملاق مثل سامى على حسن و إنشاء الله نقدر نستفيد منه مثل ما حضرتك إستفدت و شكرا مره اخرى

MAGDY
01-21-2013, 01:21
مرشدى وموجهى ومثلى الأعلى فى تجارة العملات وأفضاله علىّ ، يستحيل نسيانها أو نكرانها ، فلقد ترك آثار وآثار فى حياتى وفى شخصيتى

المشاركة دى .. للعضو الفاضل /
nasim39
صاحب المشاركة رقم 51
منسوخة ومسروقة من مشاركتى أنا رقم 6
وللمشرفين الأفاضل ، اللى بيدوا الحق لأصحابه .. أقول لهم :
تحياااااااااتى

Aya Ali
01-21-2013, 03:17
شئ رائع انك تعترف بفضل شخص عليك وهحاول اتعرف عليه من جوجل افندى :d
بالتوفيق للجميع

thunderfot
02-23-2013, 00:37
شكرا وجاري القراءه عن هذا المحترف

ومن ما كتب عنه

----------------------------------------------
في أغرب دعوي قضائية.. سامي علي حسن «إمبراطور» سوق الدولار الأسبق يطالب بنك فيصل الإسلامي بسداد 315 مليون جنيه
حمدي حمادة يكشف :
صوت الأمة نشر في صوت الأمة يوم 21 - 05 - 2010

· المطالبات المالية موثقة بالمستندات.. والبنك يرفض الاعتراف بتقارير الخبراء ويتجاهل مطالبات جهاز المدعي الاشتراكي!
· يوم 25 مايو الجاري استمرار دعوي المطالبات المالية أمام المحكمة الاقتصادية بالقاهرة
· السادة من الكبار بالبنك تناسوا عن عمد أن «سامي» كان من أكبر عملاء البنك منذ إنشائه فكيف لاتكون له صفة؟
· حدوتة بنكية غريبة وتستعصي علي الفهم ولابد من حسمها لأن وقائعها مريرة وتؤكد أن هناك من يحاول بلع وهضم الحقوق !
في البداية نقول عن بعض مانلحظه في التعاملات المالية البنكية.. مثلا عندما يتعثر العميل في السداد تحدث الضجة والهوجة وتقوم القيامة ويتم تسليط الأضواء علي المتعثر وتنقض جميع الأجهزة عليه لأن المتعثر ضحك علي البنوك واستولي علي الأموال وغالبا ما يهرب المتعثر من السداد إلي خارج البلاد وبطريقة «لا من شاف ولا من دري»!! ولكن إذا حدث العكس ولجأت بعض البنوك إلي هضم الحقوق المالية لتوضع في جوف الخزائن إذا كانت متعلقة بمواطن أو شركة أو حتي هيئة ولو كان الأمر متعلقا بخاضع للحراسة إلي أن تتم تسوية مديونياته وبعد هذه التسويات يظهر الموقف المالي ويتضح أن الخاضع من حقه أن يسترد ما تبقي له من أموال ولو كانت «ملاليم»! فما بالنا إذا كانت الأموال بالملايين وتتجاوز أكثر من 300 مليون جنيه يرفض أحد البنوك ردها لصاحب الشأن!
وقد وصلني ملف متخم بالأوراق والمستندات والمكاتبات، بل وتقارير سطرها خبراء وزارة العدل عن أحقية أحد الخاضعين السابقين في أمواله التي تقدر بالملايين وبعملات أجنبية ومحلية متنوعة.. قد تستغربون إذا كان صاحب هذا الحق هو تاجر وامبراطور الدولار الشهير سامي علي حسن الذي تابعت وسائل الإعلام منذ أكثر من 17 عاما حكايته مع البنوك ومع «الدولار» حتي إنه كان في الثمانييات يقرض بعض البنوك بل وكانت تستشيره إذا ما وقع سعر الدولار حتي يتم رفعه ولو بقروش قليلة كانت تحدث بعض التوازن المالي سواء كان مؤقتا أو دائما لبضعة أسابيع أو شهور وربما لساعات.. ومؤخرا لم يجد «سامي علي حسن» سوي اللجوء للقضاء المصري الشامخ والذي يعتمد عليه ويلجأ إليه كل مظلوم لرد المظالم وردع كل ظالم قد يعتقد أنه فوق القانون، حيث لايعقل أن يتم ضرب الأحكام ومحاولة محوها أو حتي قتلها! «سامي» لجأ مؤخرا إلي المحكمة الاقتصادية مستغيثا ومستجيرا بها من ظلم بنك فيصل الإسلامي وبالفعل أقام دعوي مطالبا فيها بالأرصدة الدائنة الخاصة به والتي يستحوذ عليها البنك وبلغت حتي كتابة هذه السطور ما يعادل 315 مليون جنيه مصري.. سامي استصرخ في دعواه التي اقامها أيضا ضد محافظ البنك المركزي بصفته وضد مدير الشئون القانونية ببنك فيصل الإسلامي وطالب بحسم نزاعه مع البنك الذي استولي علي ارصدته بدون وجه حق!! الدعوي تضمنت العديد من الوقائع التي لاحصر لها وأكد فيها سامي علي حسن أنه لم ينتهك حرمة القانون ولم يعمل في أي مجال يحرمه الشرع ولم يكن تاجرا في الممنوعات أو المخدرات وأوضح أن نشاطه كان قد توقف بسبب حكم محكمة القيم والتي قضت يوم 30 مارس 1985 بفرض الحراسة علي أمواله وشركاته بناء علي قرار المدعي العام الاشتراكي «سابقا» والصادر يوم 22 سبتمبر 1984..يومها قام الجهاز باخطار البنك المركزي بقرار منع التصرف في امواله وحظر التعامل في الحسابات الخاصة به ! وتمر السنوات ويصدر حكم قضائي بجلسة 2 سبتمبر 2006 بانهاء الحراسة ورفض طلب المصادرة.. هنا زالت ولاية الكسب غيرالمشروع والذي حل محل جهاز المدعي العام الاشتراكي.. طبعا خلال ال26 عاما الماضية تبدلت أسعار العملات الأجنبية وارتفعت ارتفاعا كبيرا ولم يكن يتعدي سعرها «جنيه» مصري واحد واستفاد من هذا الموقف تجار العملة من خارج البلاد وكونوا ثروات بالملايين من عملات المصريين العاملين بالخارج.
الدعوي القضائية المقامة من سامي علي حسن اشارت إلي أنه يبدو أن هناك «لغزاً» أو قل «ألغاز» لدي إدارة بنك فيصل الإسلامي ووصل الأمر إلي الادعاء بأن «سامي» ليست له أي صفة مع أن ارصدته طرف هذا البنك!
والغريب أن السادة من الكبار بالبنك تناسوا عن عمد أن «سامي» كان من أكبر عملاء البنك منذ إنشائه فكيف لاتكون له صفة؟ مثلا «سامي» أكد في دعواه بأن ارصدته الدائمة بالبنك في عام 1986 كانت 10 ملايين و365 ألف دولار أمريكي و2 مليون و150 ألف جنيه استرليني و550 ألف دينار كويتي و9 ملايين و500 ألف جنيه مصري.. وإذا كان الغرض من أنشاء هذا البنك أن كل أعماله تتم في إطار الشرعية الإسلامية فهل ما يقوم به البنك مع سامي علي حسن يتفق مع هذا النهج.. للأسف الاجابة تقول«لا» لأنه لايصح الاستيلاء علي أموال الغير.. والغريب أن التعنت وصل إلي مداه حيث تم الخرق والتحدي الواضح للقانون بل واهلاك تعليمات البنك المركزي حيث تم تحويل المبالغ المودعة طرف البنك بالعملات الأجنبية المملوكة لسامي علي حسن إلي الجنيه المصري فكيف يلجأ البنك لذلك لأن فرض الحراسة ثم رفعها من قبل جهاز المدعي العام الاشتراكي لاعلاقة للبنك بها لأنه ليس طرفا والادهي والأمر أن بنك فيصل الإسلامي انصاع لتعليمات جهاز المدعي الاشتراكي في فرض الحراسة ولم ينصاع لتعليماته عندما أنهي الجهاز الحراسة منذ عام 2006 وللآن وبعد 26 عاما ومازالت لعبة عسكر وحرامية بين البنك وسامي علي حسن وعلي غرار لعبة الاستغماية وحاوريني ياطيطه! ولابد أن نقول أيضا إنه سبق وقام بنك فيصل الإسلامي باخطار جهاز المدعي العام الاشتراكي يوم 11 ديسمبر 1986 ببيان خاص بأرصدة الخاضع «سامي علي حسن» وشركتيه مصر والبلاد العربية ولورد للمشروعات الملاحية لدي البنك وأكد البيان بأن الأرصدة الدائنة عشرة ملايين و365 ألف دولار عبارة عن أرصدة دائنة بالبنك مسددة من قبل بنك جمال ترست و2 مليون و150 ألفا جنيه استرليني و550 ألف دينار كويتي و9 ملايين و500 ألف جنيه مصري رصيد دائن مسدد من بنك الأهرام ووفقا لتقرير خبراء وزارة العدل أنه في تاريخ قفل الحساب في الدعوي 10230 لسنة 1984 أمام محكمة جنوب القاهرة والمؤرخ في 30 يونيه 1995 ما يؤكد حقيقة هذه الأرصدة بل هناك تقرير للخبير مؤرخ يوم 30 يونيه 1995 يؤكد وجود خطاب ضمان صادر من بنك قناة السويس قدره 4 ملايين دولار تم دفع قيمته لبنك فيصل يوم 7 نوفمبر 1987 كرصيد لدي بنك الأهرام قدره 9.5 مليون جنيه مصري وتم تحويله لبنك فيصل حتي إن شركة مصر والبلاد العربية لها رصيد مدين مقدر ب18 مليونا و817 ألفا و96 جنيها مصريا و631 ألفا و939 جنيها رصيد مدين خاص بشركة لورد بالاضافة إلي مبلغ 4 ملايين دولار كرصيد مدين لشركة «لورد» للمشروعات الملاحية.. والغريب أنه قد جرت مكاتبات متبادلة بين جهاز المدعي العام الاشتراكي وبنك فيصل بشأن إجراء تسوية ودية لحسابات «سامي علي حسن» إلا أن البنك أرسل للجهاز بخطاب مؤرخ يوم 26 مارس 1987 يتضمن أن جميع الارصدة الواردة بخطابه المؤرخ يوم 11 ديسمبر 1986 قد آلت إلي البنك من الضامنين سدادا لالتزامات المدين الاصلي التي لم يف بها وبالتالي فهي حق البنك ولم تعد محل تسوية!
وتعلل البنك بأن السبب يعود إلي عدم قيام البنك بإجراء المقاصة في حينها بين الأرصدة المدينة والأرصدة الدائنة يرجع إلي وجود الإجراءات القانونية من قبل بنك جمال ترست وأن هناك احتمال الرجوع علي البنك من قبل بنك «جمال ترست» بالمبالغ التي أوفاها سدادا للشيكات بقبوله الدفع في حالة الحكم لصالحه استئنافيا! وبسبب هذا الموقف أرسل جهاز المدعي الاشتراكي اخطاراً للبنك من جديد برغبة الجهاز في استئناف بحث تسوية ديون «سامي علي حسن» بعد أن استجاب البنك لطلب الجهاز بتمكينه من مراجعة حساباته وبعد حسم النزاع بين بنك فيصل وبنك جمال ترست بصدور حكم محكمة الاستئناف لصالح بنك فيصل وطلب الجهاز أيضا موافاته بكشوف حسابات سامي علي حسن بالبنك وفروعه وكذلك مشروع التسوية التي يرتضيها البنك بحيث لاتتم الموافقة من جانب البنك علي ابرام تلك التسوية أو تسليم مبالغ لسامي علي حسن أو للغير إلا بموافقة مسبقة وصريحة من الجهاز إلا أن البنك «نشف دماغه» وأصر علي موقفه الرافض ومؤكدا أن الارصدة الخاصة بسامي علي حسن آلت إلي البنك وإللي مش عاجبه يضرب دماغه في الحيط أو يروح يشرب من البحر أو يلقي نفسه في النيل! طبعا جهاز المدعي الاشتراكي لم يعجبه هذا الموقف المتعنت ولأنه الجهة المختصة بالحراسة ومنوط به إدارة الأموال اضطر إلي اقامة دعوي ضد بنك فيصل!! ولأنه سبق وحكم لصالح سامي علي حسن بانهاء الحراسة عليه فزالت ولاية جهاز الكسب غير المشروع واضطر المستشار مدير إدارة الاموال الي إرسال شهادات لجميع البنوك المتحفظة علي أمواله وتم اخطار محافظ البنك المركزي ولكن دون جدوي وحتي تاريخه لم يستلم سامي علي حسن مستحقاته المالية لدي بنك فيصل التي سبق وأقرتها تقارير خبراء وزارة العدل.. حدوته بنكية غريبة وتستعصي علي الفهم ولابد من حسمها لان وقائعها مازالت مستمرة من خلال جلسات محكمة القاهرة الاقتصادية التي ستنظر وقائعها ولا نعلم ماذا ستقرر المحكمة في جلسة 25 مايو الجاري خصوصا أن لدي «صوت الأمة» أوراقا لا حصر لها من خلال صفحات تحتوي علي حقائق تؤكد أنها صفعات!! وعفوا ماذا يضير البنك لو اعطي الحقوق لاصحابها ؟ واتساءل هل سامي علي حسن يدعي علي البنك كذبا أم أن البنك يريد أن يستولي علي أمواله ؟ فقط مجرد سؤال.

----------------------------------------------------------------------------------
سامي علي حسن يتنازع مع قناة السويس حول حوالة تعود لـ28 عامًا

قررت محكمة القاهرة الاقتصادية تأجيل نظر الدعوي المقدمة من سامي علي حسن، تاجر العملة المعروف من القرن الماضي في الثمانينيات، للمذكرات والمرافعة، والتي يصر فيها علي عدم قيام بنك قناة السويس بتحويل قيمة الحوالة التي قام بسدادها إلي الشركة المصرية الدولية للتجارة الخارجية، وقدرها 1.8 مليون دولار رغم مرور 28 عامًا على توقيعها.
وطالب سامي بتوقيع فائدة سنوية علي المبلغ بواقع 10% منذ إيداع المبلغ حتي الآن إضافةإلي مائة ألف جنيه تعويضًا مؤقتًا.

وقال تاجر العملة الشهير إنه دفع هذا المبلغ للبنك سداداً للمديونية المستحقة علية للشركة المصرية الدولية لحين قيام شركة أسمنت العلم الدولية طرف ثالث مدين بسداد المبلغ بموجب علاقة تعاقدية بين البنك وشركة أسمنت العلم لكن إلى الآن لم يتم تحويل المبلغ مما أصابه بأضرار مادية.

----------------------------------------------
وهذه بعض الفيديوهات

http://www.youtube.com/watch?v=Z2QLYLa1pn4

mostafaabdelgawad
02-23-2013, 01:17
انا مكنتش اعرف عنه حاجة يا استاذ مجدي صراحة
بس مادام حضرتك قولت عليه كده اككييييد يبقى شخصية تستحق ان نعرف عنها كل شئ

haitham
02-23-2013, 02:57
تسلم ايدك يامجدى ان شاء الله يكون ليه اضافات كتير انا هادور وعلى ضمانتك وان شاء الله خير

ess_ess
02-23-2013, 13:28
سامى على حسن
تحياتى

من سمات الشخصيات المحترمة اخى الفاضل هى الاعتراف بالجميل لمن علمنا اى شئ فى حياتنا وحضرتك من الشخصيات المحترمة ايضا اللى مبتبخلش على اى حد باى معلومة بارك الله فيك وفى ذريتك وفى كل ما تملك

iGawab
02-23-2013, 13:56
طب مفيش فيديوهات
شرح ليه وكده عشان نستفيد كلنا يا ريس وللا ايه

undermore
02-23-2013, 15:41
السلام عليكم ،
هل يمكن وضع رابط لفيدوهاتو على يوتيوب ??

MAGDY
02-23-2013, 16:19
طب مفيش فيديوهات
شرح ليه وكده عشان نستفيد كلنا يا ريس وللا ايه

لا يا أستاذنا الفاضل
فى طبعاً فيديوهات شرح وكده يا ريس
لو حضرتك لاحظت الموضوع ولاحظت كلماتى فيه ، هتلاقى الفيديوهات والشرح
بس معلهش ..
تعالى على نفسك شوية ، وكلف خاطرك شويتين رفيعين .. وجوجل بين إيديك الكريمتين
تأمرنى حضرتك

haze5m
02-23-2013, 16:44
انا لا اعرف من هو سامي علي حسن ومن
الافضل ان تكتب ملخصا عنه اذا كان جيدا

hebkar
02-23-2013, 16:50
اكيد سابحث عنه انه اسم جيد
واعتقد انه جيد جدا بما انك قلت عليه
تحياتى اليك

osos010
02-25-2013, 18:30
بصراحة انا لسة مبتدىء ومنولتش الشرف بانى اعرفو ولكنى اكيد سوف ابحث عنة
واتعلم منة الكثير والكثير
مشكور اخى الكريم على الافادة
تقبل مرورى

yacrao
02-25-2013, 18:42
لا اعلم انه هناك شخص عربي عبقري في مجال الفوركس وتحليل
العملات ويستاهل كل هذا الاهتمام والكتابة بالبند العريض شكرا على المعلومة اخي الكريم

fancydreams
03-27-2013, 22:46
انا هبحث عنه في جوجل واشوف ان كان ليه فيديوهات علي اليويتيوب اهم حاجه بس يا استاذ مجدى انى اخلص من كورس التعليم اللى بدات فيه اللى حضرتك وجهتنى اليه تحياتى لحضرتك واتمنالك البركة في حياتك وسعه الرزق

simo_akon
03-28-2013, 00:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرالك اخي الكريم انشاء الله حبحت عنوا واخدمنوا معلومات

abdousrk
03-28-2013, 01:23
لم اسمع من قبل على هدا الاستاد
ولكن يتضح من وصفك له انه مميز جدا
سأحاول البحث عنه والتعلم من تجاربه و مفاهيمه
وانت ايضا تستحق جزيل الشكر على لطفك وسخائك

doha shreef
03-28-2013, 01:45
اود التحيه على الاعتراف بحق المعلم والتقدير لذلك
مشكور على التواصل

ramyw
03-28-2013, 02:43
للأستاذ / سامى
ولحضراتكم
تحياتى

اية الناس دي ؟!
دماغهم متركبة ازي، دول ناس دماغهم سابقنا ب 100 سنة

ايهاب عادل
03-28-2013, 03:01
شكرا لك اخى الكريم على موضوعك ان شاء الله نستفاد احنا كمان منه
وربنا يبارك فيه ويفيدنا ان شاء الله

taoufik bajjou
03-28-2013, 04:42
السام عليكم أخي لغالي مجدي شكرا ك على الموضوع و آعترافكبالجميل أكبر دليل على أخلاقك الراقية سأبحث عنه بدون شك لكي أستفيد انا أيضا

Heba Elhawal
03-28-2013, 10:18
شكرا لحضرت و ان شاء الله هبحث عنه على جوجل و هستفيد منه
الناس اللي لا تنكر فضل الآخرين عليها لهم جزيل الشكر
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

sort222
03-28-2013, 10:27
السلام عليكم ورحمة الله
في الحقيقة انا لا اعرف هدا الشخص واكيد لو كان يساعد اخوانه وينشر العلم الدي اعطاه الله اياه راح يكون محبوب الجماهير

haitham
03-28-2013, 13:54
فعلا الراجل ده عبقرى وليه تدريبات كتير على اليوتيوب وانا شخصيا ان شاء الله هابدا عن طريق تدريباته وجزاه الله خيرا عنا جميعا وجزاك الله خيرا ياخ مجدى على الاشارة لهذا العبقرى بالفضل

DAMYMAHDY
03-28-2013, 17:02
جزاك الله كل خير
ثانيا بما انى مبتدىء فمش اعرف الشخصية دية بس هبدء بالبحث عنها لعلى وعسى استفيد اى حاجه منه واكيد طالما هوه بيساعد الاخرين اكيد ربنا يديله على اد نيته تقبل مرورى

jawado88
03-29-2013, 00:32
اخي لقد احسنت الاخراج وتركتنا ناهث وراءك لتتكرم علينا بمعرفة صاحب الاسم الجميل، عموما قيل قديما من علمني حرفا صرت له عبدا، فما ادراك من علمك اصول الربح من الفوركس انه خير كبير يستوجب شكرا وعرفانا. ارجو ان تتحفنا بموضوع شامل عن هذا الاسم وتطرح بعض دروسه لتعم الفائدة.

sherymoon7
03-29-2013, 00:39
السلام عليكم ورحمة الله
لابد من السلامة التى تجعل منك عبقري في الفوركس حين التداول

شيماء الشناوي
03-29-2013, 00:43
ماشاء الله عليه بجد فعلا يستحق لقب مباحث الاموال العامه الراجل ده مش طبيعي ممكن تكون سيئته الوحيده انه من مصر لانها بلد تحطيم الناجحين بدليل ال عملته فيه
ياترى ممكن حد فينا يوصل زييه كده

jawado88
03-29-2013, 00:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته سامي هذا حكاية لوحده، امبراطورا لوحده، كيف لا وقد لقب بملك الخليج، كيف لا وقد نعت باته دولة داخل الدولة، كيف لا وانه كان اغنى من دولة بحجم مصر حينما كان رصيدها من الدولار صفر وكان ينام على أطنان من الدولارات لايعلم أولها من آخرها الا الله. حقيقة قصة تثير كل من قرأها بان سوق العملات عملاق جدا عملاق جدا.

simo_akon
03-29-2013, 00:54
بصراحة لم اسمع عنه من قبل الا من خلال هاد الموضوع

ABCD1234
04-18-2013, 19:24
انا سمعت عن هذا الرجل
على ما اتذكر انه حقق نتائج خياليه وكان يتاجر باستثمارات كبيره جدا

i.smaiel
04-18-2013, 19:26
جاري البحت على السيد حسن....
مشكور أخي على موضوعك

hatem
04-18-2013, 19:56
طلع الأستاذ سامي من الأوائل
هل من إمكانية للوصول إلى معرفة
الإستراتيجات التي كان يطبقها

latraaa
04-18-2013, 20:16
يا ريت أخي الكريم لو تضع الرابط الخاص به أو فيديوهات قام بإعدادها و لو تقدم أيضا نبدة عنه، بالتوفيق له و للجميع إن شاء الله

moon2ooo
04-18-2013, 20:18
السلام عليكم ورحمةالله وبركاته
جزاك الله خيرا على هذا التوجيه وان شاء الله يتعرف عليه الجميع وتعم الافادة على الجميع
تقبلوا مرورى

abdallah.forex
04-18-2013, 20:34
ع فكره من كل الردود اللى قرأتها ف الموضوع ده
انا عايز اشوف الاستاذ سامى ده لو حتى حد يرفع
صورته او يجيب رقم موبيله ههههههههههههه :)

forexkhan32
04-18-2013, 20:38
لم اسمع بهذا المتداول الكبير كما قلت
و جاري البحث عنه و الاستقصاء عنه
شكرا لك للمعلومة

Abdelatty.Eltalawy
04-24-2013, 17:11
السلام عليكم انا لا اعرف هذا العضو واتمنى ان يتواجد لنتعلم من هالكثير

amjed23
04-24-2013, 18:00
يبدو اه تاجر عملاق وله دراية كبيرة في هدا المجل اسر
كثيرا عندما اعرف ان هناك عربي تفوق في هدا المجال و برع فيه لهدا الحد

ayman.shosha
04-24-2013, 18:17
5710

سامى على حسن

هو امبراطور (تجارة العملة) في مصر في مرحلة (الثمانينيات) والذي وصفته تحريات (مباحث الأموال العامة) في ذلك الوقت بأنه «يمثل بشخصه بنكا خاصا من حيث ضخامة الأموال الأجنبية التى يتعامل بها يوميا، والتى تفوق حجم استثمارات البنوك الكبرى، وأصبح بطل أكبر قضية يحقق فيها (هاز المدعي الاشتراكي) وعمره 31 عاما، وتمت إحالتها لمحكمة القيم وعرفت باسم «محاكمة تجار العملة وانحرافات البنوك»، وقررت فرض الحراسة على أمواله، وبعد 26 عاما من فرض الحراسة عليه قضت المحكمة في جلسة سبتمبر 2006 بإنهاء الحراسة ورفض طلب المصادرة بعد براءة ذمته من كل ما نسب إليه، وزوال ولاية جهاز الكسب غير المشروع والذي حل محل جهاز المدعى الاشتراكى، ليطل برأسه على الأحداث من جديد وإقامة دعاوى قضائية على عدد من البنوك المصرية لمطالبتها برد مستحقاته المالية التي تجاوزت 400مليون جنيه وغيرها من النقد الأجنبى. طوال تلك الفترة ظل إمبراطور الدولار صامتا منعزلا وبعيدا عن الأضواء التي لاحقته في الثمانينيات وعندما التقيناه بعد محاولات عديدة فتح فوهة الأسرار وكشف الغطاء عما دار في الماضى.

مش بقول لك يا استاذ مجدى معرفتك هى كنز فى حد ذاته
ربنا ينفعنا بعلمك
ويزيدك من فضله

zamalkkkawy
04-24-2013, 18:19
شكرا جزيلا يا اخي
على توضيحك لنا لهذا الموضوع الجميل

bondaa
04-24-2013, 18:56
شكرا على موضوعك فعلا انا اول مرا اسمع عنة وعندما بحثت عنة وجت انه عملاق العملات الاجنبية فى مصر فى الثمانيات وان مصر جاءت فترة فى هذا الوقت مكنتش عندها اى دولارات ولا حتى قمح وهو من افرجا عنها فى هذة المشكلة انه اعط مصر الدولارات

L!NDa
04-24-2013, 19:00
السَــــلاٌمْ عَلَيْكُــــمْ وَرَحْمَةُ اَلًله وَبَرَكَــــاتُهْ

اهلا خي الكريم (مجدي ) فقط سؤال حول هي شيء الشخصيه
التي خلت فيك هي الاثر هل يوجد مثلا عنده فيديوهات عن تجارته
وططريقته في التدوال لو تكرمت علينا او معاك فديويهات له
ياريت تسوي موضوع وترفعها لنا وهذا طلب وليس امر

يزيد
04-24-2013, 19:16
السلام عليكم
شكرا لك على هذه النصيحة ان شاء الله سوف اتعرف عليه و استفيد من خبراته

maroc_forix
04-24-2013, 20:20
من الردود التي قراتها في وبيكيديا وعندما التقيناه بعد محاولات عديدة فتح فوهة الأسرار وكشف الغطاء عما دار في الماضى.

يا ترى ما هي هذا السرار و هو ان كان صحيح ما قراته رجل يستحق السلام سلاح كل صباح

mrsw
04-24-2013, 21:20
للأستاذ / سامى
ولحضراتكم
تحياتى

لا حول ولا قوة الا بالله ... جاري البحث عن الموضوع حتى لا نقع فيه
وجاري قراءة السيرة الذاتية لهذا الأستاذ

Omaryat1
04-24-2013, 21:40
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
شكرا لك أخي على إعطائنا لإسم ذلك الشخص الذي ربما محلل كبير

Dhoom
04-28-2013, 20:06
اخي الكريم
تقبل مروري
ولكن نرجو منك التوضيح اكثر علي هويتة
المهنية تقبل احترامي

Jek_So
04-28-2013, 20:13
امبراطور الدولار ما شاء الله
الله يفوقنا جميعا إن شاء الله

abo2012
04-29-2013, 14:57
السلام عليكم
اها نعم وانا اشهد له انه
فهمان ويفهم كمان وانا شفت له
فيدويات كثيرة على اليوتيوب

صحتك بالدنيا
04-29-2013, 18:28
سامى على حسن
تحياتى
شكرا يااستاذ مجدى

دى لمسه وفاء جميله ورقيقه

ان شاء الله ابحث عنه فى جوجل واستفاد منه

اكيد شخصيه محترمه مثل حضرتك لايبخل على الناس بمعلومه

soooonor
05-05-2013, 14:50
سامى على حسن
تحياتى

جميل جدا الاعتراف بالجميل .

ecccco
05-05-2013, 17:25
السلام عليكم استاذ مجدى انا عملت بحث عنه ولقيت كتير فى جوجل وهو من ايام الثمنينات
بس باين عليه انوا اصلى ;)

day44.ah
05-05-2013, 18:17
اخي حسبماقرات انه كن امبراطور تجارة العمولة في الثماننيات بمصر و انشاء الله ياقرا عنه و ياريت يكون عامل دروس لنتعلم
تحياتي لك اخي الفاضل و تقبل مروري

اhichemdzz
05-05-2013, 19:05
السلام عليكم اخي الكريم
انا ام يحصل لي الشرف للتعرف على هذه الشخصية لكن سوف
ابحث عنه ارجوا ان نستفيد منه
مشكور

انس بن تن
05-24-2013, 21:49
السلام عليكم يا اخي
بصراحه اول مره اسمع عن استاذ سامي دا
بس اوعدك اني هبحث عنه ف الجوجل بالتووفيق للجميع

emam
05-25-2013, 08:52
من عندنة احنة حاظرين ومستعدين ان نشتريها منك يمكنك مرايسلتي على الخاص بس حاب اعرف نسبة الضمان

payza
06-22-2013, 12:14
سامي ياريت نتعرف علي الاشخاص الجميلة دي ويفيدنا هنا
في المنتدي ولا في شي يمنع

remo timo
06-22-2013, 16:28
السلام عليكم ورحمه الله
الأستاذ الفاضل / مجدي
أنا أشكر حضرتك جدا علي كل المعلومات القيمة التي لا تبخل بها علينا ربنا يكرم حضرتك إن شاء الله .

mohamed61172
06-22-2013, 16:36
تحية طيبة وتقدير لكل من ساهم
في تعليم كل شخص وجزا الله عنا خير

forex-2013
06-22-2013, 16:50
بداية أشكرك على تعريفنا باسم الاستاذ سامي علي حسن،وقد قمت بالبحث في غوغل عن منجزات هذا الرجل سواء كانت كتب أو فيديوهات تعليمية،لكن مع الأسف معظم نتائج البحث تتكلم عن قضايا هذا الرجل ومنازعاته،وتعبت فعلاً في البحث،وأرجوا منك أن تتفضل و تقصر علينا الطريق وأجرك وجزاء تعبك عند الله عز وجل.

mai66
06-25-2013, 01:33
اول مرة اسمع الاسم دة
انا اعرف المتداول المشهور مصطفى بلخياط
هعمل سيرش حالا
شكرا ليك

catw
07-31-2013, 18:26
سامى على حسن
تحياتى
مشكور الاستاذ المحترم مجدى وشكرا على التوجيه المفيد منك
تقبل مرورى وتحياتى

wael00
08-22-2013, 18:46
انا اول مرة اسمع بهدا الاسم
سابحث عته بالانترنت لاعرف طريقة تفكيره

saad forex
08-29-2013, 08:42
طب ما تجبلنا يا استاذ مجدى فيديوهات ليه
نتعرف على اسلوبه ونتعرف على ابداعه مثل ما وصفته

heroo252
08-29-2013, 08:57
اانا مسعتش عنة قبل كدة واعتقد انة لو مشهور يبقى الارقام الى تتكلم
يعنى نعرف حقق ربح ادا اية لان فى كتير من الى بيقدكو كورسات
مبيحققوش نجاحات كبيرة فى المجال العملى

MAGDYABDO
08-31-2013, 09:48

choroukguid
08-31-2013, 13:00
يبدو من كلامكم انه عبقري لقد بحثت عليه الان
وجدت له لقاءات كثيرة لكن لم اعرف كيف استفيد من خبراته ممكن احد يعطينا رابط شرحه للفوركس
لنستفاد منه

ahmedhawash
08-31-2013, 15:24
ساقوم بالبحث من جوجل افندى واتمنى ان يكون هناك فديوهات للاستفاده

من هذا الخبير على الرغم انى لم اسمع عنه ولكن انت تقول عبقرى

karam22
08-31-2013, 15:28
دا اكبر تاجر عمله في مصر
وبيقولو له دور في الاقتصاد المصري
مش عارف بالظبط بس هو ليه شغل كبير في الدولار والسيوله الدولارية الان

forex4
08-31-2013, 16:15
مشكور اخى الكريم
وان شاء الله نبحث عن هذا الاسم
ونحاول ان نستفيد من مواضيعه وخبرته

doaa sary
08-31-2013, 16:23
شكرا ليك ع هذا النموذح المشرف
ياريتنا ربعك يا استاذ سااامى لاكن ناخد حقنا ههههههه مش البنوك تماطل من كتر المكااسب الخيالية

hicham07
09-02-2013, 21:12
اخي مجدي هل لاستادك العزيز دورات تدريبية او ما شبه بالفيديو
ارجو ان اجيد له مواضيع او دروس بالفيديو كي استفيد منها ان شاء الله

lelenera
09-03-2013, 01:21
الصراحة انا اول مرة اسمع الاسم ده بس هبحث فى جوجل واكيد هيكون ليا الشرف انى اتعرف على الشخصية دى :)
تقبل مرورى

MuRa
09-03-2013, 02:25
مشاء الله عليه هوا اكيد بيعمل كدا وبيخش فوريكس كتيير وراجل فاضي من الاخر وعندوا عملات بس ان شاء الله ربنا يوفقه ويديلو اكتر من كدا

ويوفقنا احنا كمان

afaf123
09-03-2013, 03:25
في الواقع انا لا اعرفه بس هعمل سيرج عنه واحاول اتواصل معاه

doola2020
09-26-2013, 05:59
سأقوم بالبحث عن هذا الشخص بإذن الله وسنستفيد منه جميعا طالما أنه معلم الأستاذ مجدي مشرف المنتدي

أميمة
09-29-2013, 20:04
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخى الكريم اشكرك على طرح موضوعك
بالتوفيق لكم اعضاء المنتدى الكرام

wael2014
09-29-2013, 20:30
سامى على حسن هو أكبر تاجر عملة في مصر.
فتشوا عنه في اليوتوب و ستنتفعون منه جدا.

ربيع محمد
09-29-2013, 20:36
شكرا على معلوماتك فانا مبتدى واريد اتعرف على اصحاب الخبرة

aaa
10-15-2013, 08:10
اشكرك جدا على هذا الموضوع المفيد والمميز والوافر بالمعلومات القيمة واتمنى ان تقوم
دائما بوضع المزيد من المواضيع المفيدة والقيمة لكى تعم الفائدة على الجميع

shabana2009
10-15-2013, 10:07
مشاء الله عليه هوا اكيد بيعمل كدا وبيخش فوريكس كتيير وراجل
فاضي من الاخر وعندوا عملات بس ان شاء الله ربنا يوفقه ويديلو اكتر من كدا

forexasia
10-15-2013, 11:01
شكرا على التنبيه والمعلومة
إن شتء الله تعالى سأستفيد من معلمك الغالي
بالتوفيق لي ولك وللجميع

sawssen
10-15-2013, 11:30
اأالسلام عليكم
نا لا أعرفه لاكن إنشاء الله معرفة طيبة

---------- Post added at 09:30 AM ---------- Previous post was at 09:20 AM ----------

لقد شاهدت الفيديو على اليوتيوب حقا كما قيل له إمبراطور العملة

wafimou
10-15-2013, 11:59
اتمنى ان نكون مثله خبراء في هذا المجال ليس لحد ان تصبح البنوك مدينة لنا ولكن حتى نتمكن من توفير بيت و سيارة و محل تجاري و بعد ذلك ليس مهم اي شيئ

magedman
10-15-2013, 12:02
مشكور علي هذه الموضوع واتمني من الاخ ان يفيد كل العرب ونفعا واياكم به

abdelhalim
10-15-2013, 13:39
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي
اخي و شكرا لافادتنا اخي الف شكر لك و نتمنى ان لا تبخلو علينا بمواضعكم لنا
سلام موفق و تحياتي اكم

tounsi7orr
10-15-2013, 13:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي هذا الرجل يدعى بامبراطور العملات قد حقق أرباح خيالية جدا جدا مما جعله المصدر الرئيسي للعملة الصعبة في مصر في الثمانينات

Mona zarzora
10-15-2013, 14:44
«سامى على حسن» من يتذكر هذا الاسم الآن؟ هو أكبر تاجر عملة فى فترة الثمانينيات والملقب بإمبراطور الدولار، والذى وصفته تحريات مباحث الأموال العامة فى ذلك الوقت بأنه «يمثل بشخصه بنكا خاصا من حيث ضخامة الأموال الأجنبية التى يتعامل بها يوميا، والتى تفوق حجم استثمارات البنوك الكبرى، وأصبح بطل أكبر قضية يحقق فيها جهاز المدعى الاشتراكى وعمره 31 عاما، وتمت إحالتها لمحكمة القيم وعرفت باسم «محاكمة تجار العملة وانحرافات البنوك»، وقررت فرض الحراسة على أمواله، وبعد 26 عاما من فرض الحراسة عليه قضت المحكمة فى جلسة سبتمبر 2006 بإنهاء الحراسة ورفض طلب المصادرة بعد براءة ذمته من كل ما نسب إليه، وزوال ولاية جهاز الكسب غير المشروع والذى حل محل جهاز المدعى الاشتراكى، ليطل برأسه على الأحداث من جديد وإقامة دعاوى قضائية على عدد من البنوك المصرية لمطالبتها برد مستحقاته المالية التى تجاوزت 400مليون جنيه وغيرها من النقد الأجنبى. طوال تلك الفترة ظل إمبراطور الدولار صامتا منعزلا وبعيدا عن الأضواء التى لاحقته فى الثمانينيات وعندما التقيناه بعد محاولات عديدة فتح فوهة الأسرار وكشف الغطاء عما دار فى الماضى.
ماشاء الله اوعدنا ياااااااااااااااااااااااا ااااااااااااارب بنص مكانته

---------- Post added at 11:44 AM ---------- Previous post was at 11:43 AM ----------

حضرتك بتقول ان ليه تاثير فى حياتك العلميه والعمليه ياترى حضرتك تعرفه معرفه شخصيه استاذى الفاضل

سامى على حسن
تحياتى

egy26
10-18-2013, 22:27
بارك الله فيك يا اخى واشكرك بشدة على هذا الموضوع الاكثر من ممتاز ومهم جدا لنا وهذا شرح
مميز وبسيط واتمنى من جميع الاعضاء المبتدئين يستفادوا من هذا الموضوع

melad
10-25-2013, 11:38
بسم الله الرحمن الرحيم , انا بالفعل بحثت عن استاذ سامى و لكنى حسب ما اتذكر لم اجد شئ و لكنى سوف ابحث ثانيتا حتى اصل له و شكرا لحضرتك

Eng_Amr
10-25-2013, 12:06
مشكور لانك اعترفت به سابحث عنه و عن موضوعاته ان شاء الله
مشكور و تقبل مرورى

ashrafshawky
10-25-2013, 12:10
اخى الكريم انا ساقوم بالبحث عن طريق محركات البحث لاصل الية لانى اريد تعلم كل ما يخص الفوركس وللاستفادة من هذا العملاق وبالتوفيق

A.H.M.E.D
10-25-2013, 12:12
نتمني ان نستفيد من مثل هذه النماذج الممتازه في السوق
وان شاء الله نعمل علي تعلم كل خبرتهم في السوق لكي تفيدنا ان شاء الله

zyzo
10-25-2013, 12:13
الحمد لله رب العالمين
استاذنا الكريم الفاضل لمن دواعي الخر للجميع ان يتعرف
على شخصيه مثل الاستاذ الفاضل سامي علي حسن
الذي يكون مكسب للجميع لنتتلمذ على
يديه في مجال الفوركس
و بالله التوفيق للجميع

rsfbg2010
10-25-2013, 12:24
السلام عليكم جميعاا
الصراحه لم اكن اعرف عن شى ولم اسمع عنه
بس لما بحثت عنه لقيت فيديوهات وحوارات معاه منهم
فيديو مع الابراشى وختفرج عليه الان

samardahab
10-25-2013, 12:31
و الله انا عارفة ناس كويسه جدا في مجالل الفوركس
الموضوع اني فعلا متشرفتش قبل كدة باستاذ سامي
ان شاء الله هتشرف بيه
شكرا

zakamessi
10-25-2013, 13:04
الــســلام عــــــــلــــــــيــــــ ـــــكـــــــــــــم ورحــــــــــــــــمة الله وبـــــــــــــــــــــــ ـــــركــــــــــــــــــ ــــــــــاتـــــــــــــ ـــــــــــــــــــه
شكرا اخي على المعلومات التي قدمتها فنحن نحتاج الى معلم فوركس

taki007
10-25-2013, 14:27
الأستاذ دا باين عليه أنه عبقري حاجة كبيرة جدا و أظن أن وصولك إليه يعتبر شيء غالي و غالي جدا و لما لا تفيدنا ببعض ما علمك إياه يا أخي حتى و لو كنت مجرد ملاحضات منه

rikif
10-25-2013, 14:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هو ملقب بامبراطور العملة طيب يا اخي
ازاي بنستفسد منو ارجو منك ان تمدنا بكتابات او فيديوهات لكي نستفاد
منه وشكرا اخي الكريم

WASEM DALLOUL
10-25-2013, 14:41
السلام عليكم
شكرا لك يا أخي الكريم على هذه المشاركة الجيده والمفيده وجزاك الله كل خير
وأرجو النجاح والتوفيق للجميع وأرجو ان نتعرف عليه

omar93
11-08-2013, 20:21
السلام عليكم
هل تقصد انه في هذا المنتدى

zahir
11-08-2013, 20:26
شرف لنا بمعرفة هذا الأستاذ العظيم وشرف لنا أن نتعلم على يده أوليات عالم الفوريكس

falcon26
12-24-2013, 05:10
شرح مميز واكثر من رائع وانت قمت بشرح الموضوع بطريقة مبسطة
مما يتيح للاشخاص المبتدئين فهم الموضوع بسهولة

Moro_Mezo
12-24-2013, 11:52
مسعتش عنة قبل كدة واعتقد انة لو مشهور يبقى الارقام الى تتكلم
يعنى نعرف حقق ربح ادا اية لان فى كتير من الى بيقدكو كورسات
مبيحققوش نجاحات كبيرة فى المجال العملى

3omda El-Nopy
12-24-2013, 12:07
تاجر عملة في الثمانينات كان حجم تداولاتة وتجارتة تفوق استثمارات البنوك والبنك بيماطل فيه وبيمطوحه .. له فى ذمة البنك مبالغ لا يتخيلها أحد

millions
12-25-2013, 18:05
امبراطور الدولار اكبر تاجر عملة في الثمانينات كان حجم تداولاتة وتجارتة تفوق استثمارات البنوك الكبري هل تقصد هذا العملاق يااخى

salimned
12-25-2013, 19:04
السلام عليكم
لم يسبق لي قراءة مواضيع لسامي لكني ساحاول
البحث عنها في المنتديات لعلني اجد نمادج
لتحليلاته التي دكرتها و اتمنى ان تكون مفيدة لي
موفق اخي.

crocsam
12-27-2013, 16:21
انا شخصيا هدور على الأستاذ سامي علي حسن واشوف ايه اللي عنده
لكن من قبل ما ادور ثقتي في حضرتك تؤكد لي أنه انسان يستحق الاحترام أولا
وعنده من العلم الشيء الكثير
تحياتي لكما

crazy
12-27-2013, 16:27
ياريت يااستاذ مجدي تجبلنها حتي لينك فيديو من فيديوهات الاستاذ الذي تتحدث عنه لاني دورت علي جوجل ولاقيت اشخاص
مختبفه وكتير او حتي توضحلنا مين هو ؟!

payza
12-27-2013, 17:16
طب ما يجي الراجل دا عندنا في المنتدي
ويحط مواضيع تفيد الكل

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nabile26
12-27-2013, 18:56
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا لا اعرفه و لكن الان عرفته انه عبقري الفوركس
و اتمنى له نجاحاااااااااااا و شكرا.

waelmma
01-22-2014, 17:40
;):):)) شكرا لك اخى الكريم على هذا الموضوع وجزاك الله خيرا
والف شكر

sara ali
01-23-2014, 15:39

ashrafko
01-23-2014, 16:29
اخى الكريم اشكرك على الموضوع وننتظر المزيد للاستفادة والتعلم من المحترفين فى هذا المجال وبالتوفيق

ebram
01-23-2014, 17:14
اخى الكريم اشكرك على الموضوع وننتظر المزيد للاستفادة والتعلم من المحترفين فى هذا المجال وبالتوفيق

الناس الي بتكون لديها الخبره في ها المجال لازم تشاركنا هذه الخبره
حتي نتمكن من ان تكون لدينا الاسبقيه في التداول والنجاح
والله الموفق

محمد مؤمن
01-23-2014, 17:49
إذا كان حضرتك تثق في أن الفيديوهات والدروس التي يقدمها الأستاذ سامي علي حسن الذي تتحدث عنه هي فيديوهات ودروس مفيدة
فأرجو أن تمدنا بها لكي يستفيد الجميع كما تعودنا من أعضاء المنتدى الكرام الذين لا يبخلون على زملائهم بأي نصيحة أو بأي جديد سواء شروحات أو فيديوهات أو معلومات أو نصائح أو استشارات.. ولكم جزيل الشكر

harimeche
01-23-2014, 18:31
الســــــــلام عليكم ورحمة الله

نشكرك أخي مجدي على هدا الإسم

جــــــــاري البحت على هدا الإسم

في جوجل لكي نستفيد من قصته

مع الفوركس

rami007
01-26-2014, 13:22
السلام عليكم
اهلا بيك اخي الكريم بصراحة ما فهمنا عليك اذا عندك توصيات
من عندنة احنة حاظرين ومستعدين ان نشتريها منك يمكنك مرايسلتي
على الخاص بس حاب اعرف نسبة الضمان للربح من استراتيجياتة اولا
و انا اتمنى التوفيق للجميع
سلام تحياتي

zamalkkawy
01-29-2014, 14:06
قرات انه تاجر عملة من ايام الثمنينات
هو عنده محل صرافة و لا ايه
و باين عليه ما شاء الله دماغ

latraaa
01-29-2014, 19:54
و الله يا اخي الكريم، لا أدري ما اقول لك و لكن ياريت لو تقدم لنا التفاصيل عنه لكي نتعلم منه نحن أيضا، ياريت لو تقدمها، هدا هو المشكل في عندنا نحن العرب، لا نقوم بنقل المعارف لبعضنا، اتمنى أن يتفضل هدا الأخ سامي و يقدم لنا ملخص تجربته

rabhiaziz
01-30-2014, 02:33
السلام عليكم والرحمة الله وبركاته تحية عطرة لكل اعضاء المنتدى مشكور اخي على المجهود بارك الله فيك انشالله ينفعني
جزاك الله خيرا تقبل مروري

azizhaddad2013
02-16-2014, 12:14
شكرا على هذه المبادرة الطيبة و يا ريت تقد لنا الايمايل أو أي وصيلة للاتصال به
فان المبتدئين في حاجة ملحة لمن يوجههم و يساعدهم في بدايتهم مع هذا العالم الكبير

eiie
02-16-2014, 13:46
يستطيع المتاجر أن يعلم ما هو سعر الافتتاح والإغلاق وأعلى وأدنى سعر لكل فترة على حدة .

سنأخذ بعض الأمثلة هنا :

مثال1:

انظر للشكل التالي

محمد السيد محمد
02-16-2014, 21:37
مع احترامنا للشخص الذيذكرت اسمه .. ياراجل ياطيب مش اللي عرف حد على حد يقول
من هو الشخص ده وكيف استفدت منه ومن نصائحه او خلافه ، او حتى يقول عنوانه او ايميله ..
او اي حاجة توصلنا بيه .. مش كده والا ايه

محمد أبو بكر
02-27-2014, 19:32
السلام عليكم و رحمته و بركاته
و باتوفيق لك

waelmma
03-04-2014, 08:44
:(:(:( انا اول مرة اسمع عن الاستاذ سامى على حسن
انا بعتبر الدكتور اسامة عادل من افضل المحاضرين فى مجال الفوركس

FullyActive
03-04-2014, 10:02
طيب اخى انا حندخل جوجل الان ونبحث عن اسم هذا الشخص انا تابعت بعض الردود
وبتقول انو مداين البنك شوقتنى اعرف من هذا الشخص

SAEID MOAWAD
03-04-2014, 10:19
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد الشكر والعرفان والجميل
انت مشكور جدا اخى الكريم على هذه المعلومات
و ربنا يوفق الجميع يارب

tazi larbi
03-04-2014, 11:20
السلام عليكم والله اخي مجدى شوقتنا لمعرفة الاخ الكريم لكن لم افهم كيف البنك مدين له هل تداول ربح سحب ارباحه ربما المككبيرة جدا والبنك لم يرسلها لها ام كيف ارجو الرد اتمنى لكم النجاح والله الموفق

3_forex
03-15-2014, 08:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يجب علينا يا شباب او يا تجار الفوركس ان ندرك جيدا ان كل معلومة فى الفوركس هى غاية فى الاهمية سواء طرحت ردا على سؤال او طرحت فى نقاش عام ويجب علينا ان نراعى ذلك جيدا لنصل ونتاكد من دقة الصفقات والتوقعات وتقبلوا مرورى وإن شاء خيرا للجميع
>>>>>
........

caf
03-18-2014, 05:01
شرح مميز واكثر من رائع وانت قمت بشرح الموضوع بطريقة مبسطة
مما يتيح للاشخاص المبتدئين فهم الموضوع بسهولة

INTHENAMEOFALLA
05-17-2014, 23:11
سامى على حسن
تحياتى

ماشاء الله
جميل منك يا استاذى الافضل انك تعترف بالفضل للاستاذ سامى لانى عرفت من حضرتك انه فعلا استاذ عبقرى وانك اتعلمت منه الكثير والكثير ويارب نقدر نستفيد من خبرات حضرتك اللى عرفتها من الاستاذ سامى واتمنى له ولحضرتك دوام الصحة والعافية

a7med84
05-17-2014, 23:15
شكرا لك اخى الكريم وعموما كل واحد مننا بيكون فى حد وجهه

فى المجال ده حتى لو بشكل غير مباشر عن طريق دورات مصوره وفديوهات موجوده على النت

ahussin
05-19-2014, 09:17
احييك علي الموضوع الاكثر من رائع ونحن في انتظار المزيد ---
ان شاء الله نتعلم ونربح علي ايديك--بعد تسهيل رب العالمين

abo heba
05-19-2014, 09:56
اهلا بك
مادام انت تقول عنه استاذ فانه عبقرى بالفعل وكنا نتمنى ان تضع لنا فيديوهات عنه تكون تشرح الفوركس
ولكن باذن الله سوف نبحث عنه لنتعلم منه باذن الله

nabile26
05-19-2014, 11:00
السلام عليكم
اخي انا لم اسمع بهدا الاسم من قبل
و ارجو منك ان تضع لنا بريده الالكتروني او اسمه في المنتدى
من اجل الاستفادة فحسب و شكرا

payza
05-19-2014, 13:46
والله لم اعرفه من قبل ياا خي الكريم
هو فين دا مفيش لينك حتي

-----------------------------------------------------------------------------------------

ahmedibrahim258259
05-19-2014, 14:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان شاء الله ابحث عليه واحاول اني استفيد منه اخي الكريم جزاك الله خير
تقبل مروري اخي الكريم

الربح من الفوركس
05-19-2014, 15:22
اخى الحبيب اتمنى ان يظهر المزيد من الاساتذة الافاضل للاستفادة منهم ومن خبرتهم الممتازة فى هذا المجال وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

anamoody
05-19-2014, 16:08
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم انه من زمن التمنينات
انه انسان ممتاز فى التجارة ولديه كثير
من الاموال وايضا من المعلومات
تقبل مرورى

nour elhouda
05-21-2014, 04:17
استا
سامى على حسن
تحياتى

استاذنا الكبير ومعلمنا الاول التواضع صفة من صفات الغظماء وارجاع الفضل لاهلة من شيم الكرام فجزاك الله خيرا وربنا يخاليك لينا ويخالى الاستاذ العملاق المحترم سامى على حسن

haffoudhi
05-21-2014, 11:01
يا اخي ما ضر لو وضعت لنا صفحته غلى الفيس بوك او قناة اليوتيب ليحصل لنا شرف معرفته والاستفادة من خبرته

حليس مختار
05-23-2014, 18:35
الله يبارك لك اخي الكريم علي اخبارنا علي ناس محترمين

في مجال الفوركس ويريت تكون انت من يؤثر في

شخصيات الكثيرين من الاعضاء وتحياتي

alaeddine
05-23-2014, 22:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا قرات انه تاجر عملة من ايام الثمنينات
هو عنده محل صرافة و لا ايه و باين
عليه ما شاء الله دماغه كبيرة
بالتوفيق لك وللجميع إن شاء الله.

nabile26
05-23-2014, 23:05
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الاستاد سامي علي الحسن
انا في الحقيقة لم اسمع بهدا الاسم من قبل ارجو منك ان تقةم بارشادنا اليه
و السلام عليكم

سمير تيارت
05-25-2014, 18:01
ما شاء الله
شكرا لك اخي على افادتي انا احب الاشخاص

الذين يحبون نشر العلم وانا ايضا احب طلب العلم الذي ينفعني

rami007
05-26-2014, 09:02
السلام عليكم
اهلا بيك اخي الكريم بصراحة ما فهمنا عليك اذا عندك
توصيات من عندنة احنة حاظرين ومستعدين ان
نشتريها منك يمكنك مرايسلتي على الخاص بس
حاب اعرف نسبة الضمان للربح من استراتيجياتة اولا
سلام تحياتي
بالتوفيق

host
05-29-2014, 05:00
اعتقد ان هذه الفكرة جديدة وتستحق الدراسة واتمنى من باقى الاعضاء خاصة المحترفين
منهم ان يقوموا بالرد على الموضوع وابداء رايهم فى هذه الفكرة

منى الجندى
05-29-2014, 06:49
العضو المحترم دائما رالقى ومتميز سابحث عنه اتعلم منه
شكرا لافادتك لنا دائما وموفق بكل تعاملاتك ودائما رابح شكرا ولاستاذك الكريم التوفيق دائما

ebram
05-29-2014, 08:51
اخي الكريم مجدي كنا هنكون شاكرين جدا لو قمت بتضيح معلومات اكتر عن هذا الشخص
لان بردو نحن نريد المصادر الموثوق بيها وهنا هذه المصادر
تحياتي

scan
06-11-2014, 03:09
هذا الموضوع شديد الاهمية وانت قمت بشرح الموضوع بمنتهى السهولة واليسر وانا سعيد جدا بموضوع
حضرتك وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز واتمنى لك التوفيق

key
06-27-2014, 21:23
شرح مميز واكثر من رائع يا اخى خاصة للاشخاص المبتدئين فى عالم الفوركس
واتمنى ان تقوم بعمل المزيد من المواضيع المفيدة

BrahimForex
06-27-2014, 22:29
السلام عليكم ارجوا ان نجد هدا الشخص لكي نتعلم منه او ان يعطينا قناته لكي نشاهد الفديوهات الخاصة به وبالتوفيق لك ولكل الاعضاء

memoxmax
07-01-2014, 00:00
انا بشكر كل القائمين على هذا المنتدى الجميل والشيق الذى يساعدنا على فهم واستيعاب مجال الفوركس
كما اوجه شكرى لصاحب الموضوع على مجهوده المتميز والى الامام ئيبلال

AMLAK
08-15-2014, 11:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع اهلا بيك
اخي الكريم بصراحة ما فهمنا عليك اذا عندك توصيات من عندنة احنة حاظرين ومستعدين ان نشتريها منك يمكنك
مرايسلتي على الخاص بس حاب اعرف نسبة الضمان للربح من استراتيجياتة اولا مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

thabt
08-15-2014, 12:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي شكرا على الموضوع
ولكن ممكن تخبرنا كيف نتواصل مع الاستاذا حسن علي واين نجده حتى ناخذ قليلا من خبرته

AMLAK
08-29-2014, 18:39
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع يبدو من
كلامكم انه عبقري لقد بحثت عليه الان وجدت له لقاءات كثيرة لكن لم اعرف كيف استفيد من خبراته ممكن احد
يعطينا رابط شرحه للفوركس لنستفاد منه بالتوفيق تقبل مرورى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

YMTMAX
09-25-2014, 23:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
موضوع قيم وشرح مفصل وجميل ..
اتمنى لك المزيد من التقدم في هذا
المجال وأن يستفيد الجميع من مواضيعك ..

haffoudhi
09-25-2014, 23:59
نتشرف كثيرا بمعرفة هذه الشخيات البارزه في الفورك ونرجو ان تمدونا بفحاتها على الفي بوك او اذا كان لها مواقد او منتديات يمكننا تتبعها والاتفادة منها

shoshotamer
09-26-2014, 04:24
ماشاء الله يا اخى الكريم بارك الله فيك على الشرح ده
ربنا يكتر من امثالك ياريت كلنا نفيد بعض والله الموافق

baite
09-26-2014, 20:57
منى ان تنجحبسم الله الرحمان الرحيم والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لك الشكر الجزيل اخي العزيز على هذا الموضوع الرائع حقا
.ات معنا ان شاء الله

feras abo dimmu
09-26-2014, 22:35
يشرفني ان أبدأ الإستماع لمحاضرا الأستاذ سامى على حسن على اليوتيوب الشكر كل الشكر لك على ذكر إسم هذا العبقري حتى يستفيد منه الجمع مشكور على موضوعك الهادف إلى فائدة الغير من الناس

Wassa04
10-01-2014, 00:27
ممكن المزيد من التوضيح اخي الكريم
ماهو دوره في الفوركس تقبل مروري

medoo7
10-08-2014, 16:02
مشكوور أخي على التوجيه
أرجووا أن نجد هدا الاخ لنستفيد منه كما استفدت منه أنت
تحياتي

mohammed hussien
10-14-2014, 11:59
سامى على حسن امبراطور الدولار اكبر تاجر عملة في الثمانينات كان حجم تداولاتة وتجارتة تفوق استثمارات البنوك الكبري هل تقصد هذا العملاق يااخى

mohamed.atef
10-25-2014, 04:27

Wassa04
10-25-2014, 15:18
مرحبا اخي الكريم فعلا بعرفه هو فعلا
محترف باتم معنى الكلنة في الفوركس تقبل مروري

esshazly
10-26-2014, 01:54
السلام عليكم .. بالفعل نريد ان نعرف ازاي ممكن نستفيد من الاستاذ سامي علي حسن وان شاء الله نحاول ان نتعلم منة وربنا يوفقنا جميعا .. ونرجوا ان يكون في طريقة مباشرة للعمل علي التعلم منة

ibrahim forex
03-03-2015, 22:07
اعتقد ان الاستاذ سامى من القلائل العرب الذين يشرفون العرب فى مجال الفوركس و كم نتمنى ان يدير لنا حساباتنا شخص بعلم و قيمه و مكانه الاستاذ سامى

mn3m
03-21-2015, 18:09
السلام عليكم ... انا قرات وعرفت مين سامي علي حسن بس اظن انة غير قادر علي التعامل مع التغيرات اليوم ولا اري انة قادر علي حل المشكلات الاقتصلدية اليوم
بالتوفيق تقبل مروري

madmax07
03-31-2015, 22:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي اكريم على الموضوع الشيق جزاك الله خير الجزاء و اتمنى للجميع التوفيق والنجاح تحياتي.

Algset777
03-31-2015, 22:53
هل هذا الشخص (سامي علي حسن) صاحب فيديوهات تعليمية ؟
لم اجد الا برامج تلفزيونية له فارجو ان كان يوجد فيديوهات تعليمية في الفوركس ان تفيدونا بها وشكرا

MohaNew
03-31-2015, 23:07

شكرا لك اخي على الموضوع المميز والمهم جدا بالنسبة لكل متدوال في عالم الفوركس

بالتوفيق لك وللجميع

mazouz
03-31-2015, 23:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على هذا الموضوع الرائع والمفيد، شخصيا استفدت منه كثيرا
أتمنى ان يستفيد منه جميع الاعضاء في المنتدى ، بالتوفيق للجميع .

mohamedhassn
03-31-2015, 23:21
بصرحة انا مش عارف من استاذ سامى المهم التحية للاثنين
لان العرفن والشكر بعد محبة

Bouani
03-31-2015, 23:49
السلام عليكم و رحمة الله عز و جل
شكرا أخي الكريم على ذكر الاسم
بس أخي الكريم يا ريت لو تكتب لنا أكثر
و تعطينا أكثر معلومات و ذلك للاستفادة أكثر
تقبل مروري

نادر صباح الدين
03-31-2015, 23:51
شكرا صديقنا العزيز على هذه المعلومات، يمكن لكل متداول أن يتعرف أكثر على المتداولين الآخرين الذين حققوا نجاحات سابقة، قمن شأن ذلك أن يغني تجربتهم، وينمي مهاراتهم.. شكرا لصديقنا العزيز على نصيحته.

mechanical
08-30-2015, 11:29
السلام عليكم .... سامي علي حسن بالفعل هو مايسترو العملة ومن الممكن ان يحسن التصرف اذا تم تعيينة في منصب مالي مهم في مصر
اتمني لك التوفيق ان شاء الله

islamkool
08-30-2015, 11:45
اعتقد انه بمتابة امبراطور تجارة العملات الاجنبية عبر الانترنت او ما يسمى بمجال الفوركس ودلك
في دولة مصر الشقيقة ةدلك في مرحلة الثمانينيات والذي تم وصفه من طرف تحريات مباحث الأموال
العامة في ذلك الوقت بأنه مثل بنك خاص من حيث ضخامة الأموال الأجنبية التى يتعامل بها بشكل يومي

master2forex
08-30-2015, 11:52
السلام عليكم

اخي الكريم اشكرك على النصيحة
رجاء ان تقترح عليه ان يشارك معانا في منتدنا الحبيب فوركس العرب وفيدنا جميعا والله لا يضيع اجر المحسينين

antonioforex
08-30-2015, 13:09
السلام عليكم
مشكور اخي على تقديم هده النبدة حول هدا الاستاد و طريقة عمله في الفوركس لاني استفدت
من هدا الدرس الدي طرحته لنا حوله و اتمنى لك التوفيق في عملك اخي الفاضل سلام

sheref elsayed gomaa
08-30-2015, 13:26
السلام عليكم اخى الكريم
اشكرك على النصيحة
رجاء ان تقترح عليه ان يشارك معانا في منتدانا
الحبيب فوركس العرب ويفيدنا جميعا والله الموفق

asamouad
08-30-2015, 16:04
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بارك الله فيه سامي الذي تاثرت به الى هذه الدرجة

عاشق الفوركس
09-24-2015, 23:54
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
والله اول مرة اسمع بهته الشخصية يارت لو نبده عنه بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

a l
09-25-2015, 00:03
السلام عليكـم
الاستاذ سامى على حسن انا لم اسمع عنه ....... لكن سوف ابحث عنه فى جوجل افندى واخبر الاعضاء بقصته
بالتوفيق

nuclear2010
09-26-2015, 23:51
السلام عليكم جميعا
شكرا لك على تعريفنا بشخصية مهمة فى عالم الفوركس
وياريت تكلمنا اكتر عنة ومنتظرين المزيد منك
تقبل مرورى

حسنى صادق
09-27-2015, 01:02
اعقد انةهذا الاسم مر عل مسامعى و لكن لا اعمل مدى دورة فى عالم السوق و المال و لكن من المهم ان نقرا عم الشخصيات البارزة

sofien34
09-27-2015, 01:19
اخي الكريم بصراحة ما فهمنا عليك اذا عندك توصيات من عندنة احنة حاظرين ومستعدين
ان نشتريها منك يمكنك مرايسلتي على الخاص بس حاب اعرف
نسبة الضمان للربح من استراتيجياتة

محمد السيد
09-27-2015, 16:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. بسم الله الرحمن الرحيم
ان الانسان المحترم هو الذي يذكر الفضل لأصحاب الفضل عليه .. وعشان كده وعلى سبيل المثال ربنا امرنا بالاحسان للوالدين عشان نكون محترمين

aissadz
09-27-2015, 16:36
الســــــــــــــــــــــ ـلام عــــلـــى جميـــــع أعـــــضـــــاء المنتــــــــدى الكــــرام
أخي الفـــــــاضل مشكوووووووووووور معـــــلومــــات قـــــيـــــمة جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
في انتظــــار المــــزيد من التألق و الابـــــداع في مــــــوضــــوعـــــاتـــ ـــك الهـــــــامـــــة

ahmed bakry
10-25-2015, 07:39
مشكور جدا على توجيهك دة وتعريفك بالخبير دة لينا حتى نتحاور معاه ونتعلم منه اكتر وشكرا جدا ليك والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

aymansaleh
10-25-2015, 10:52
الاخ الكريم, مشكور على تقديمك هذا الاسم العربي الذي نفخر دائما بتواجد مثل هؤلاء العباقره والنوابغ في مجال الفوركس كما نفخر دائما بالخبير المغربي العربي مصطفى بلخياط صاحب استراتيجية مركز الثقل الشهيره
تقبل مروري

doaa sary
02-27-2016, 21:51
شكرا ليك ع هذا النموذح المشرف
ياريتنا ربع الناس دى
فى ناس كدا
حظها كويس وحققت ملايين ف المجال
بالتوفيق للكل