PDA

View Full Version : أرباح الشركة

simowahabi
02-24-2014, 23:45
سؤالي للجميع ، ماذا تستفيد الشركة من تجارة الفوركس و كل هذا الدعم للمتداولين ؟

ssnsafi
02-25-2014, 00:14
الشركة تربح من السبريد ولا تظن ان سبريد ثلاث نقاط قليلة فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا وتربح منها شركات الوساطة الكثير جدا وايضا تربح من خلال السواب وبعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد
من هنا تأتي ارباح الشركات و طبعا بعض الشركات تقوم بالنصب لتربح ومن ثم يتم اغلاقها وتضيع الاموال على العملاء

simowahabi
02-25-2014, 00:22
شكرا أخي وفي انتظار ردود أخرى

raafat
02-25-2014, 00:55
السلام للجميع اولا . بصراحة انا لسة بجمع فى البونص من المنتدى وادعولى اخده على اول
شهر 3 وادعولى ربنا يوفقنى فى التداول واتمنى التوفيق لجميع الاعضاء

najim
02-25-2014, 02:00
الشركة تربح من السبريد ولا تظن ان سبريد ثلاث نقاط قليلة فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا وتربح منها شركات الوساطة الكثير جدا وايضا تربح من خلال السواب وبعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد
من هنا تأتي ارباح الشركات و طبعا بعض الشركات تقوم بالنصب لتربح ومن ثم يتم اغلاقها وتضيع الاموال على العملاء
و لكوني مبتدئ سأحاول الاستفادة منه تقبل مروري

ahmad mohammad
02-25-2014, 02:03
عن طريق السبريد طبعا انت احسبها كم سفقه باليوم وكم بيربحو بالمجموع عن كل واحد 3 نقاط وانا مش فاهم اشي والله مني فاهم اشي

احمد امير
02-25-2014, 12:21
وبالتالي سينشر تجارته على أزواج عديدة من العملات. فهذا هو تاجر الفوركس الذي يملك موقفا في جميع الأحوال ، لكنه لا يحافظ على نفس الموقف لمدة طويلة . لهذا فتكون فلسفته: "إذا رميت عدد من المواد باتجاه الجدار ، فأحد هذه المواد سوف تلتصق بالجدار ".

frx
03-18-2014, 06:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بارك الله فيك صديقى وفى جميع الشباب هنا وجلعه فى ميزان حسناتكم يوم القيامة حقا استفدت من هذا الحوار جدا وشكرا جزيلا للجميع وتقبلوا مرورى
..
...........................

محمد السيد محمد
03-18-2014, 20:22
ماذا تستفيد الشركة من تجارة الفوركس !!!!!!!! ههههههههههههههههههههههههه هههههههه
اقولك لو تعرف توصلني اني اتعين في واحدة منها ساعي وبلاش ابقى متداول تبقى خدمتني خدمة العمر
كفاية الاسبريد اللي بيخدوه ياحبيبي من كل عميل وهم 500000 عميل وده عن كل صفقة كسبانة او خسرانة ..وبلاش اقولك
عن اللي بيخدوه من البنوك لقاء شراء العملة وبلاش وبلاش ..

nizar17
03-18-2014, 20:48
الشركة تستفيد اولا من السبريد علي كل صفقة يتم فتحها بالاضافة الي صمعتها العالية
جدا في العالم حاليا بالتالي انظمام الكثير من المتاجرين الجدد اليها
تحياتي للجميع

gehad87
03-18-2014, 20:55
او لا بتستفيد من فروق الاسعار والاسبريد
وكل ما العملاء يزيدوا ويزيد العمليات اللي بيقوموا بيها بيزيد الربح بتاعهم
فعلشان كده من مصلحة الشركة ان العميل يكسب ويستمر في الربح والايداع والسحب وهكذا

zamalkkawy
03-19-2014, 09:38
تربح من السبريد ولا تظن ان سبريد ثلاث نقاط قليلة فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا وتربح منها شركات الوساطة الكثير جدا وايضا تربح من خلال السواب وبعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد
من هنا تأتي ارباح الشركات و طبعا بعض الشركات تقوم بالنصب لتربح ومن ثم يتم اغلاقها وتضيع الاموال

salimned
03-19-2014, 19:17
السلام عليكم اخي الشركة تربح من خلال عقد المتداولين لصفقاتهم تاخد السبريد
على كل صفقة نجريها سواء كانت رابحة او خاسرة و اتمنى لك التوفيق.

choroukguid
03-19-2014, 19:34
اهلا بك اخي الكريم كما هو الواضح فالشركة تربح
من السبريد الدي نقص من حسابك واكيد يوجد ملاير المتداولين

نور المعرفه
03-19-2014, 20:27
حسناً يا أخي أنت تعلم أنه مع حدوث طفرة النت العالمية أصبحت أعداد شركات الفوركس يتزايد ، من أي دولة ٍ أنت ؟ ، هل تعلم أين توجد شركة أنستا فورك ؟ ، ماذا لو دخل 10000 شخص من بلدك تحت لواء شركة أنستا للحصول على البونص ؟ ، هل رأيت الصورة الان !!، بالتوفيق للجميع .

creatorman1978
03-19-2014, 20:35
تستفيد شركات الفوركس من فارق النقاط الاسبريد وهو ربحها من عمليات التداول الذين يقومون بالمتاجرة بحساباتهم ...
لذلك تسعى الشركات لجذب اكبر عدد ممكن من العملاء عن طريق البونص والمسابقات لتحقيق اكبر عائد من الاسبريد .

ilyes chaieb
03-19-2014, 21:05
بالنسبة لشركات الوساطة تستفيد من العميل من خلال الاسبريد
وايضا تستفيد من تبيت الصفقات في حال حسابك من نوع
حساب غير اسلامي
تقبل مرورى

.....................................
......................
............

karam22
03-19-2014, 21:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا فكرت في الجدوي من ان الشركة تعطي اموال ما الفائدة منها
لقيت ان معظم شركات الفوكس تقوم بدفع اموال كثيرة لعمل اعلان لها في ايموقع اخر وفي مقابل تلك الاعلانات ياتي اليها العملاء
الشركة هنا توفر دفع اعلانات في الشركات وتعطيه لمتاداول قد يكون جيد في المجال ولا يجد الفرصة يعمل علي زيادة ارباحة

soooonor
03-19-2014, 21:32
تصنيف الشركة يعتمد اساسا على عدد اعضاؤها و تقديم الدعم و البونص للمشتركين الجدد وسيلة لجذب اكبر عدد من العملاء لها

بالاضافة الى مكسبها من عمليات التداول و قيمة الاسبريد التى تحصل عليها سواء ربح العميل الصفقة او خسرها على حد سواء

i$$am
03-19-2014, 21:34
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله ، وعلى آله وصحبه ومن اتبع هداه ، أما بعد :
يا أخي الشركة تربح من السبريد ولا تظن ان سبريد ثلاث نقاط قليلة فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا وتربح منها شركات الوساطة الكثير جدا وايضا تربح من خلال السواب وبعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد وهدا هو دور الشركة وبطبيعة الحال ستكون هي الاخرى مستفيدة
شكرا لك و اتمنى لك مزيد من العطاء و النجاح

lema
03-19-2014, 22:10
تستفيد الشركة انها تقوم بالدعايا لها من خلال هذا البونص فى اى شركة توجد ميزانية كبيرة للتسويق الخاص بها لذا
فان الشركة لديها طرق ووسائل تساعدها على التسويق والدعايا لها

azzam1000
03-19-2014, 22:53
انت دخلت كتبت السؤال وبعد كده شكرا
عامة مكسب الشركة بيكون من من بارق البيع والشراء والتبيت للصفقات

faridfrance
03-19-2014, 23:12
سم الله الرحمان الرحيم
الســـلام عليكم ورحمة الله ,
بارك الله فيك صديقى وفى جميع الشباب هنا وجلعه فى ميزان حسناتكم يوم القيامة حقا استفدت من هذا الحوار

dodoenator
03-19-2014, 23:23
اخي الكريم ان اشركة تجني ارباحها من السبريد ولا تستهين بصغره فهناك صفقات بالملايين وطبعا مثل المنشار نازلة طالعة ملهاش فيه خسران ولا كسبان ههههه وحظ موفق للجميع

MR.JPY
03-19-2014, 23:49
سؤالي للجميع ، ماذا تستفيد الشركة من تجارة الفوركس و كل هذا الدعم للمتداولين ؟

الشركة تأخذ سبريد من كل صفقة تفتحها سواء رابحة او خاسرة
مثلأً انستا فوركس تأخذ 3 نقاط على عملة اليورو دولار كسبريد

ahmedibrahim258259
03-20-2014, 00:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الشركة زي ماالاخوة قالوا انها بستفيد من السبريد وطبعا بيحصل الاف العمليات اليومية في الشركة وتخيل بقى بيكسبوا قد ايه اما النسبة للدعم اللي الشركة بتقدمه للمتداولين فعلشان عارفه ان اغلب المتداولين بيخسروا لانه سوق صعب وغدار
تقبل مروري

محمد أبو بكر
03-28-2014, 00:14
السلام عليكم
عن طريق السبريد طبعا انت احسبها كم سفقه باليوم
وكم بيربحو بالمجموع عن كل واحد 3 نقاط وانا مش فاهم اشي والله مني فاهم اشي
و بالتوفيق لك و للجميع ان شاء الله ..

forexuwk
03-28-2014, 15:14
تربح من السبريد ولا تظن ان سبريد ثلاث نقاط قليلة فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا وتربح منها شركات الوساطة الكثير جدا وايضا تربح من خلال السواب وبعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد

forex pop
03-28-2014, 15:20
الشركة تربح من السبريد ولا تظن ان سبريد ثلاث نقاط قليلة فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا وتربح منها شركات الوساطة.....
الكثير جدا وايضا تربح من خلال السواب وبعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد ....

anamoody
03-28-2014, 15:20
اخى الشركة تستفيد كثير من السبريد
وان السبريد ثلاث نقاط فقط وليس قليلون
فانها تربح من السبريد
تقبل مرورى

harimeche
03-28-2014, 18:21
الســـــــــلام عليكم ورحمة الله

رغم أنه جواب هدا الســـؤال لن ينفعنـــا في شيء لا مشكل

تربح الشركة أنك أنت عميل عندهـــا وأي صفقة فتحتهـــا

تربح من عندك نقاط السبريد تحيااااااااااتي

forex-2013
03-28-2014, 23:50
الشركات لعاملة في مجال الفوركس تستفيد من المتداولين ،
عمولة عن كل صفقة يفتحها وهي عدد من النقاط أو ا يسمى بالسبريد.

doaa sary
03-31-2014, 21:55
الشركة بتوصلك بالسوق هى لا بتكسب معاك ولا بتخسر معاك لاكن
بتاخد اسبريد منك ع كل صفقه هى اى 3نقط وبتزيد وتقل حسب العملة
وشوف السوق فى كام تاجر وكام صفقه بتتنفذ ف اليوم
الشركات دى اغنى منى ومنك

younesrida
03-31-2014, 22:01
الشركة تلعب دور الوسيط بين المتداول وسوق تداول العملات وهي تاخد ما يسمى بالعمولة عن كل صفقة يقوم بها المتداول
والسؤال الدي يطرح نفسه ها الشركة تاخد نقاط تاتسبريد حتى في الصفقات الخاسرة :rules:

ilyes chaieb
04-01-2014, 17:10
الشركة تلعب دور الوسيط بين المتداول وسوق تداول العملات وهي تاخد ما يسمى بالعمولة عن كل صفقة يقوم بها المتداول
والسؤال الدي يطرح نفسه ها الشركة تاخد نقاط تاتسبريد حتى في الصفقات الخاسرة :rules:

طبعا الشركة لا يهمها نوع الصفقة اونتيجتها
فهى تاخذ الاسبريد سواء الصفقة رابحة ام خاسرة

مع تمنياتى للجميع بالتوفيق و الارباح
و تقبل مرورى

ahmed2014
04-01-2014, 17:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اكيد الشركة لها استفاده عظمى ومنها جلب جميع المتاجرين لها من جميع انحاء الوطن العربي ثانيأ النسبة على كل صفقة سواء رابحة او خاسرة كما ذكر صديث لنا هنا بالنتدى الاسبريد بل ضف على ذلك تجارة العملات مالتعامل مع البنوك انهم اناس تتجار بالربح وليس بالخسااااااارة اسف على الاطالة وتقبلوا مروري

ana lola
04-01-2014, 17:36
أنا أيضا خطر في بالي هذا السؤال لأني ما زالت في البداية وأريد أن أعرف المزيد في هذا المجال.وبشكر كل الأعضاء علي ردودهم التي وضحت لنا الكثير فيما لا نعلمه جزاهم الله كل خير.

ام رحمة
04-02-2014, 01:00
السلام عليكم على ما اعتقد ان الشركات بتستفيد من جزء فى الارباح

saly17
04-02-2014, 01:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..
اخى الكريم كل من تعامل فى عالم الفوركس قد خطر بباله هذا السؤال وقام بطرحه حتى اكتشف فى الاخر ان شركات الوساطه الماليه فى
عالم الفوركس هى الرابح الاكبر فهى تكون قد ربحت احد المتعاملين الجدد الذى سوف يشحن رصيده من المال للمتاجره وبخلاف السبريد .

abdeallah7896
04-02-2014, 01:50
الشركة تستفيد اولا من السبريد علي كل صفقة يتم فتحها
من هنا تأتي ارباح الشركات:rules:

ام رحمة
04-02-2014, 03:23
هتستفيد الشركه الفارق السعرى بين سعر البيع وسعر الشراء وهو ما يعرف بالسبريد زى البنك او شركات الصرافه سعرين للعمله احدهما للبيع والاخر للشراء على ما اعتقد يارب تبقى اجابه صحيحه تفيد تقبل مرورى

ruse
04-02-2014, 17:24
السلام عليكم و رحمته وبركاته
جدا في العالم حاليا بالتالي انظمام الكثير من المتاجرين الجدد اليها

hadi fouad
04-02-2014, 17:30
ياريت اللى يقدم رد يكون بدون سخريه من السؤال لان المبتدئ اللى لسه فى البدايه خالص بيكون فعلا مش فاهم ومش عارف فلما بيسال بيكون نتيجه لانه عايز يعرف فكلنا نساعد بعض تحياتى لصاحب الموضوع وردود الاخوة القيمه

bobasultan
04-04-2014, 09:02
بعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد
من هنا تأتي ارباح الشركات و طبعا بعض الشركات تقوم بالنصب لتربح ومن ثم يتم اغلاقها وتضيع الاموال على العملاء والله الموفق

hasback
04-04-2014, 14:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهلا بك اخي الكريم سيمو بين اخوانك في المنتدى وان شاء الله تستفيد معنا من البونص والكتب التعليمة وكل ماهو نافع في المنتدى وبالنسبة لبارباح الشركة فالربح يكون من الاسبريد بالطبع ولا تستهن بالاسبريد وايضا هي تربح بالاشهار للشركة من خلال البونص وايضا هناك من يقوم بالايداع ايضا من الاعظاء

osh
04-04-2014, 15:24
اخي الفاضل اكيد هناك صفقات كثيره تقوم بها الشركه وارباح اكثر لكي يقوم عن طريقها الدعم للمتدولين
وشكرا لك..

منى غازى
04-04-2014, 15:34
ياريت حد يوضح كتر الاجابة على السؤال ده وهو شغلني جدا وعايزة تفاصيل كتر تطمني لاني عندي ريبة من الموضوع ده وخايفة ان يكون الموضضوعة ده ستارة لحاجة تانية انا مش فاهماها ياريت حد يوضح بالله عليكوا

haitham
04-04-2014, 22:35
ارباح الشركة بتكون من الاسبريد وهو الفرق بين سعر البيع وسعر الشراء وكمان بتربح من الفوايد فى حالات الحسابات غير الاسلاميه وطبعا بيكون للشركة حسابات بتاجر فيها وبتربح برده

منى غازى
04-04-2014, 22:44
طيب لو سمحتوا حد يدخل من اخونا المحترفين ويعرفنا اه هو السبريد اللي الشركة بتستفيد منه وكيفية الاستفادة منه ازاي وهل استفادة الشركة بتون على حساب العميل ولا لا ومعذرتا علشان انا لسه مبتدئة

asamouad
04-04-2014, 23:05
هذا السؤال طرح كثييرا ولحد الساعة لا نملك اي اجابة عليه ارجو من الخبراء والمشرفين ان يشبعو فضولنا ويوضحو لنا الامور وشكرا لكم

mohyedal
04-04-2014, 23:08
حنما يربح المتداول في الفوركس تستفيد
الشركة باخذ نصيبها من ارباحه فيستفيد
هو اذا ربح و تستفيد معه الشركة اما اذا
خسر المتداول فان الشركة تربح من خسارته
فالشركة دائما رابحة اربح المتداول ام خسر

maghribia
04-04-2014, 23:12
ان ارابح الشكر ة فهي تكاد تكون كبيرة جدا و هذا د
من خلال التداول الذي يتداول به المتداول
لانه ف يطكل صفقاته فان الشسكرة تربح معه في السبريد الذي يكون على الزوج العملات

latraaa
04-06-2014, 19:30
بالطبع أخي الكريم، لو لم تستفد الشركة لما كانت قد استمرت في العملية ، لدا ارى انه من الأفضل العمل على التعلم و العمل على تحقيق الكثير من النتائج القيمة و المفيدة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

shiksa
04-08-2014, 05:53
طبعا يا سيدى الشركه اكيد بتستفاد يعنى
من حاجه اسمها الاسبريد اللى هى العموله او فرق السعر بين الطلب والعرض او الشراء والبيع
وطبعا انت لو بصيت للشركه كام عميل عندها وكام صفقه تتم من كل عميل كل يوم
اكيد هتعرف انها بتستفاد كتير
وشكرا

a7med84
04-08-2014, 12:34
ده مشروع بونص اخى الكريم من الشركه بغرض الدعايا لنفسها فى اكتر من مكان

وكمان هى بتستفاد من فتح الصفقات من الاسبريد اللى بيكون 3 نقاط فى العملات او الازواج الرئيسيه

yassoo011
04-08-2014, 13:39
الشركة تستفيد العمولة على فقة الاسبريد وهي تقريبا نقطة الى3 نقاط على كل صفقة
وعلى حسب حجم للوت وبالتالي تستفيد الشركة

mohyedal
04-08-2014, 13:43
الشركة مستفيدة في جميع الاحوال و هكذا فحين
يتداول صاحب البونص و يربح فان الشرحة
تاخذ نصيبها من تلك الارباح و حين يخسر
فانها تربح ايضا فهي دائما تربح

نور المعرفه
04-08-2014, 15:50
[size=5]حسناً يا أخي أنت تعلم أنه مع حدوث طفرة النت العالمية أصبحت أعداد شركات الفوركس يتزايد ، من أي دولة ٍ أنت ؟ ، هل تعلم أين توجد شركة أنستا فورك ؟ ، ماذا لو دخل 10000 شخص من بلدك تحت لواء شركة أنستا ، من يستفيد في هـذه الحالة ، إنه إستثمار طويل المدى ، لكن ذو نفع قريب المدى كذلك ، بارك الله فيكم .

SHADOW
04-08-2014, 17:00
....االسلام عليكمورحمة الله وبركاته .... اسعد الله اوقاتكم شباب ...
يمكنك اتن تقول ان الشركة تربح الكثير حقا فهى تاخذ عن كل صفقة شئ يدعى الاسبريد وهو نقاط تربحها الشركة من صفقاتك سواء رابحة ام خاسرة وتقبل مرورى

RomanyMoreed
04-15-2014, 21:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

شوف حضرتك الشركه بتستفيد من اول حاجه الاسبريد تاني حاجه العمولات في الايداع و السحب مش كل الشركات بتستفيد من الحكايه دي

بالتوفيق

houdabluegolden
04-16-2014, 01:18
الشركة بتستفيد من حاجات كتير عن طريق البونص اولها الدعاية للشركة لان عدد المتداولين هيزيد طبعا
وبعد كده لما انت بتكسب الشركة بتاخد اسبريد عن كل صفقة كل متداول بيعملها وطبعا الشركة بتكسب كتير من الاسبريد

scan
04-19-2014, 03:44
هذا الموضوع شديد الاهمية وانت قمت بشرح الموضوع بمنتهى السهولة واليسر وانا سعيد جدا بموضوع
حضرتك وجزاك الله كل خير على هذا المجهود الممتاز واتمنى لك التوفيق

HemzaM
04-19-2014, 14:07
السلام عليكم اخي الفاضل بالنسبة لي فأنا أحد المبتدئين في هدا المجال لكن للاسف ما بدر بدهني سؤال كهدا السؤال المميز
لكن بارك الله فيكم الاخوة المشاركة بالردود القيمة و النافعة و التي سدت ثغر سؤل الأخ الفاضل
جزاكم الله خير الجزاء .

menoer1248
04-19-2014, 17:58
ان الشركة تستفيد من الصفقات التي يعقدونها المتداولون فهي تاخذ ربحا عن كل صفقة متمثل في السبريد
وهذا مضمون لها ان تربحه وتخيل ان من الشركات من تكون فيها الصفقات بالااف فتخيل كم تربح في اليوم
ربما هي ملايين
خاصة عملات التبيت

sendrela
04-19-2014, 18:02
الشركه تستفيد من المتداولين بالاسبريد وهى عموله الشركه وهى تصلها سواء انت ربحت ام خسرت فبالتالى هى رابحه فى كل الاحوال

وبالتالى الشركه تربح من دعم المتداولين بأنه من الممكن ان يزيد المتداول من راس ماله من خلال الايداع وبذلك تستفيد هى

تحيتى

nadersalaia
04-28-2014, 05:18
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
جميع الشركات تربح من السبريد ولا تظن ان سبريد نقطتين او ثلاث نقاط قليلة
فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا
وتربح منها شركات الوساطة الكثير جدا والسلام

messaoud
05-31-2014, 19:34
سيمثل كل قضيب يوم

أعلى القضيب يمثل أعلى سعر وصل إلية الجنية خلال هذا اليوم .
أسفل القضيب يمثل أدنى سعر وصل إلية الجنية خلال هذا اليوم .
الخط الصغير على يسار القضيب يمثل سعر الافتتاح وهو السعر الذي كان علية الجنية عند بداية هذا اليوم .
الخط الصغير على يمين القضيب يمثل سعر الإغلاق وهو السعر الذي كان علية الجنية عند نهاية هذا اليوم

AMLAK
08-11-2014, 20:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين الشركة
تستفيد اولا من السبريد علي كل صفقة يتم فتحها بالاضافة الي صمعتها العالية جدا في العالم
حاليا بالتالي انظمام الكثير من المتاجرين الجدد اليها مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

el andaloussi
08-12-2014, 02:33
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم ان الشركة تستفيد من السبريد ، و اتمنى التوفيق للجميع

moora
08-12-2014, 07:03
حتي تضع مكــآسبها وتستطيع جمع مكــآسب الشركه اخي العزيز وانا لسه جديد في سوق الفوركس وبالتوفيق لنا جميعاً

wesal
08-12-2014, 08:01
ااذا كانت شركة الوساطة صادقه فهي تستفيد فقط من فرق السعر بين سعر البيع و سعر الشراء وهو السبريد
مثلال البنك فيوجد سعرين للعملة للبيع و الأخر للشراء
الحسابات العادية يتم احتساب فائدة عند تبييت العقود لليوم التالى
هذه الفايده ممكن تكون لك بحسب زوج العملة و العميله سواء بيع او شراء

aysamiman
08-12-2014, 12:16
لا تظن ان سبريد ثلاث نقاط قليلة فهناك الاف الصفقات بل ملايين الصفقات تجري يوميا وتربح منها شركات الوساطة
الكثير جدا وايضا تربح من خلال السواب وبعض الحسابات تأخذ عليها الشركات عمولة بدل من السبريد من هنا تأتي ارباح الشركات
و طبعا بعض الشركات تقوم بالنصب لتربح ومن ثم يتم اغلاقها وتضيع الاموال على العملاء

ProForex
08-12-2014, 19:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شركة الوساطة تربح من خلال البريد الدي هو الفارق بين سعر البيع وسعر الشراء وبالتوفيق للجميع

yara alaa
08-12-2014, 19:01
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ماشا الله يا اخى معلومات ممتازه يا اخى عن الفوركس عموما يا رييييييييييييييييييييييت تتقب تحياتى يا ريييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ت

mounim1994
08-12-2014, 19:32
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اهلا و سهلا بكم اخي الفاضل
انا بصراحة ليست لدي الخبرة الكافية للجواب و تقبل مروري و بالتوفيق

AMLAK
08-21-2014, 12:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع المهم الشركة تستفيد اولا من السبريد علي كل صفقة
يتم فتحها بالاضافة الي صمعتها العالية جدا في العالم حاليا بالتالي انظمام الكثير من المتاجرين الجدد اليها تقبل مروري مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

key
08-26-2014, 05:19
انا سعيد جدا بهذا الموضوع المفيد والمميز والوافر بالمعلومات القيمة واتمنى ان تقوم
دائما بوضع المزيد من المواضيع المفيدة والقيمة لكى تعم الفائدة على الجميع

marouansat
08-26-2014, 06:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

mohamed.atef
04-20-2015, 22:24
و لكوني مبتدئ سأحاول الاستفادة منه تقبل مروري

BYE
04-26-2015, 20:44
جزاك الله كل خير اخي العزيز علي وقتك الغالي الذي تقدمه لنا لنستفيد من خبرتك
في هذا المجال ونتمني لسيادتكم التقدم ولجميع اعضاء المنتدي
شكراا..

ibrahim forex
04-26-2015, 23:12
وبالتالي سينشر تجارته على أزواج عديدة من العملات. فهذا هو تاجر الفوركس الذي يملك موقفا في جميع الأحوال ، لكنه لا يحافظ على نفس الموقف لمدة طويلة . لهذا فتكون فلسفته: "إذا رميت عدد من المواد باتجاه الجدار ، فأحد هذه المواد سوف تلتصق بالجدار ".

Wassa04
04-30-2015, 01:00
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم الاستفادة تاتي من
خلال السبريد و كذلك الاداءات عند السحب تقبل مروري

mazouz
04-30-2015, 01:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على هذا الموضوع الرائع والمفيد، شخصيا استفدت منه كثيرا
أتمنى ان يستفيد منه جميع الاعضاء في المنتدى ، بالتوفيق للجميع .

doom
05-14-2015, 05:22
موضوع مثل هذا مهم جدا اكيد يدل على الخبرة الكبيرة الى حضرتك اكتسبتها فى مجال الفوركس ومشاركتنا
هذه الموضيع يدل على كرم اخلاق حضرتك فى افادة الاعضاء الجدد احييك يا اخى

محمد السيد
05-14-2015, 14:08
بل قل ماذا تستفيد انت .. عندما تعمل معنا ستدرك تماما ان الأرباح كلها تذهب
الى الشركة ويضيع تعبك انت سدى ان الشركة تكسب مليارات منك ومني ومن كافة العملاء

hani fel
05-14-2015, 14:18
موضوع مثل هذا مهم جدا اكيد يدل على الخبرة الكبيرة الى حضرتك اكتسبتها فى مجال الفوركس ومشاركتنا
هذه الموضيع يدل على كرم اخلاق حضرتك فى افادة الاعضاء الجدد احييك يا اخى

madmax07
06-18-2015, 20:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على موضوعك أرباح الشركة واتمني الافادة للجميع و المزيد من مواضيعك.