PDA

View Full Version : اااااااااااستفسار

aysamiman
03-19-2014, 14:55
عملت ببرنامج المتجارة التجريبي
بعدها وصلت رسالة اسم و باسورد جديد واصبح الحساب حقيقي والعمل بالبونص برافعة 1:100
خسرت المبلغ وحضر دخولي الى المنتدي قمت بعمل حساب جديد بالمنتدي وحاولت ربط المنتدي ب instaforex بالباسورد والاسم الجديد والنتيجة بالصورة المرفقة

salimned
03-19-2014, 19:01
السلام عليكم اخي عليك ان تربطحسابك بالشركة بهدا في المنتدى كي يصلك البونص
و تعمل به لانك لم تربط اي حساب به بعد و اتمنى لك النجاح في عملك.

azzam1000
03-20-2014, 00:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا مش فاهم عملت حساب جديد ليه بالمنتدى هو انت اتعملك حظر يابنى كمل عادى بنفس الاكونت والفلوس بتتجمع كل شهر وتروح على حسابك اللى فى انستا اللى بتكتبه فى المربع ده

ilyes chaieb
03-20-2014, 01:10
اخي الكريم هل انت ادخلت بيانات حساب حقيقي او تجريبي ؟
ان كان حفيفي , تأكد من رقم الحساب و كلمة السر

.........................................
.......................
.............

ANDALOSAT
03-21-2014, 18:00
لا يمكنك ربط حساب تجريبي بحصابك على المنتدى
لأن الحساب التجريبي والحقيقي بينهما فرق شاااااااسع وهذا واضح من الأسماء
افتح حساب حقيقي جديد وحاول أن تقوم بالربط، لا تنسى وضع كود الإحالة PortalForum

zamalkkawy
03-22-2014, 14:16
السلام عليكم ورحمته وبركاته
عملت حساب جديد ليه بالمنتدى هو انت اتعملك حظر يابنى كمل عادى بنفس الاكونت والفلوس بتتجمع كل شهر وتروح على حسابك اللى فى انستا اللى بتكتبه

doola2020
03-23-2014, 01:54
أخي انت بتدخل رقم حسابك في انستا فوركس والباسورد ، ولا تقوم بإدخال حسابك في منتدي فوركس العرب ، ولو كنت بتدخل نفس الحساب القديم مش هينفع لانك لازم تفتح حساب جديد في انستا

ssnsafi
03-23-2014, 02:09
لم افهم جيدا هل حاولت ربط حساب المنتدى الجديد بحساب تجريبي ؟؟ لا يجوز ربط المنتدى بحساب تجريبي بل فقط حقيقي وكيف تقول انك حسابك كن تجريبي ثم تحول الى حقيقي ؟؟
اذا كنت فتحت حساب في المنتدى وفتحت حساب في الشركة وحاولت الربط بينهم فيجب ان ينجح الربط بكل تأكيد وإلا فلا بد ان هناك خطأ ارتكبته انت او انك تدخل رقم الحساب وكلمة السر بشكل خاطئ

laurent1979
03-23-2014, 02:18
بسم الله الرحمان الرحيم
أخي: الرجاء إعانتي و إفادتي بموقع الفوركس مع العلم انا جديد في هذا الموقع
متعك الله بالصحه والعافيه
واعانك على امرنا..

fatma abdelhay
03-23-2014, 03:27
ده معناه ان الحساب متسل فى منتدى اخر
ولازم المدة المحدده تخلص وعلى مااعتقد انها شهرين
ولو كدا فدى حصلت معايا من زمان اوى وعملت بعدها بفتره حساب جديد ف المنتدى وفى انستا من تانى
:ok:

aysamiman
03-23-2014, 16:14
شكراً على الفادة
لو قمت بالتسجيل الحساب الباسورد القديم الى اول ما سجلت في الشركة انستا
ونجح الامر مشكورين

masi.fe
03-25-2014, 20:17
أنه عندما قامت وكالة السيارات بمضاعفة رأسمالك عشرة أضعاف , فهي قامت بذلك لتتيح لك الفرصة للمتاجرة بقيمة سيارة ( سلعة ) تزيد قيمتها 10 أضعاف قيمة ما دفعت على أن تقوم بتسديد باقي قيمة السيارة بعد أن تقوم بالبيع , أي انك عندما دفعت مبلغ 1000$ وأصبحت مالكاً مؤقتاً للسيارة فإنك أصبحت مديناً لوكالة السيارات بمبلغ 10.000$ حتى تسدد قيمة السيارة كاملة , حيث أن مبلغ 1000$ الذي دفعتها هي مجرد عربون مسترد عند التسديد .

superspider
03-28-2014, 08:27
أنه عندما قامت وكالة السيارات بمضاعفة رأسمالك عشرة أضعاف , فهي قامت بذلك لتتيح لك الفرصة للمتاجرة بقيمة سيارة ( سلعة ) تزيد قيمتها 10 أضعاف قيمة ما دفعت على أن تقوم بتسديد باقي قيمة السيارة بعد أن تقوم بالبيع , أي انك عندما دفعت مبلغ 1000$ وأصبحت مالكاً مؤقتاً للسيارة فإنك أصبحت مديناً لوكالة السيارات بمبلغ 10.000$ حتى تسدد قيمة السيارة كاملة , حيث أن مبلغ 1000$ الذي دفعتها هي مجرد عربون مستر

محمد عادل ابراهيم
03-28-2014, 09:18
السلام عليكم
ده معناه ان الحساب مربوط بمنتدى قبل كدا
لازم تستنى على المدى لكى تستطيع تغير المنتدى وهى شهرين على مااعتقد
اتمنى ان تتقبل مرورى وتتحل المشكلله :yahoo::happy:

soooonor
03-28-2014, 11:57
مش فاهمة ؟؟ازاى يتم تحويل الحساب من تجريبى الى حقيقى ؟ اعتقد ان حضرتك من الاو ل فتحت حستب حقيقى

و بعدين ايه مشكلة المنتدى و لماذا تم حظر دخولك له ..عموما اعتقد ان حضرتك المرة دى عملت حساب تجريبى و لذلك تعذر ربط الحسابين ...ارجوك تأكد من بيانات الحساب

نور المعرفه
03-28-2014, 13:42
أعتقد أن مربط الفرس لديك هـو في الحظر الذي حدث لك لا يمكنك تجاهل المسألة وكأنها لم تحدث على الإطلاق إعرف أسباب الحظر أولاً ثم تحدث مع ممثلي الشركة ربما تجد حلا ً بارك الله فيكم جميعا ً .

forexuwk
03-28-2014, 13:58
معناه ان الحساب متسل فى منتدى اخر
ولازم المدة المحدده تخلص وعلى مااعتقد انها شهرين
ولو كدا فدى حصلت معايا من زمان اوى وعملت بعدها بفتره حساب جديد ف المنتدى

forex pop
03-28-2014, 16:52
لم افهم جيدا هل حاولت ربط حساب المنتدى الجديد بحساب تجريبي ؟؟ لا يجوز ربط.....
المنتدى بحساب تجريبي بل فقط حقيقي وكيف تقول انك حسابك كن تجريبي ثم تحول الى حقيقي ؟؟......

محمد أبو بكر
03-29-2014, 08:45
السلام عليكم
عملت حساب جديد ليه بالمنتدى هو انت اتعملك حظر
كمل عادى بنفس الاكونت والفلوس بتتجمع كل شهر
وتروح على حسابك اللى فى انستا اللى بتكتبه

creatorman1978
03-29-2014, 09:09
اخى كلامك مش مفهوم ... تقول عملت حساب تجريبى لربطة للبونص ؟ لابد من انشاء حساب حقيقى من خلال موقع انستا ووضع فيه كود الاحالة الخاص بالمنتدى عند التسجيل لربطة بالمنتدى وليس حساب تجريبى تنشئة من المنصة ..وعندما تخسر البونص ليس شرطا فتح حساب جديد بالمنتدى .. ارجو ان تكون الامور وضحت

sabahmess
03-29-2014, 10:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا حصلي نفس الخطا ربطت الحساب التجريبي مع المنتدى
وعملت حساب اخر مع حساب الحقيقي
شكرا لك

---------- Post added at 08:21 AM ---------- Previous post was at 08:19 AM ----------

عملت ببرنامج المتجارة التجريبي
بعدها وصلت رسالة اسم و باسورد جديد واصبح الحساب حقيقي والعمل بالبونص برافعة 1:100
خسرت المبلغ وحضر دخولي الى المنتدي قمت بعمل حساب جديد بالمنتدي وحاولت ربط المنتدي ب instaforex بالباسورد والاسم الجديد والنتيجة بالصورة المرفقة

انا حصلي نفس الخطا ربطت الحساب التجريبي مع المنتدى
وعملت حساب اخر مع حساب الحقيقي
شكرا لك

saro123
03-29-2014, 11:07
الرافعه المالية يمكنك تغيرها فى شركة انستا فوركس بمنتهى السهولة من خلال غرفة التداول فقط ادخل الغرفة
واختار نسبة اعلى ولكن لابد فقط ان لا يكون هناك حسابات مفتوحة

doaa sary
03-29-2014, 20:25
الحساب التجريبى مالوش علاقه بالحساب الحقيقى
لازم تعمل حساب جديد وتربطة بالمنتدى
دة معناة انك مربطتش وملكش حساب ومينفعش التجريبى يبقا حقيقى دة غير ده

dodoenator
03-29-2014, 22:39
اخي الكريم يجب ان تتاكد من تسجيل رقم حسابك الحقيقي وكلمة السر الحقيقية وليس التجريبي حتى تتمكن من ربط المنتدى بالشركة

rami007
04-12-2014, 12:10
السلام عليكم
أعتقد أن مربط الفرس لديك هـو في الحظر الذي حدث لك
لا يمكنك تجاهل المسألة وكأنها لم تحدث على الإطلاق
إعرف أسباب الحظر أولاً ثم تحدث مع ممثلي
الشركة ربما تجد حلا ً بارك الله فيكم جميعا
سلام تحياتي
بالتوفيق

latraaa
04-12-2014, 12:49
يا اخي الكريم، حسابك في إنيستا مربوط بحسابك القديم في المنتدى و عليه لا يمكنك أن تعيد ربطه في حسابك الجديد في المنتدى لأن القانون لا يسمح بهدا الأمر و عليه، ارى أنه من الأفضل أن تعيد فتح حساب جديد آخر في إنيستا و الشركة تبيح هدا الأمر على عكس المنتدى الدي يمنع

baltix
04-12-2014, 13:20
السلام عليكم اخي عليك ان تربط حسابك بالشركة بهدا في المنتدى كي يصلك البونص
و تعمل به لانك لم تربط اي حساب به بعد و اتمنى لك النجاح في عملك.

yara alaa
04-12-2014, 14:24
بسم الله الرحمن الرحيم
انا عن نفسي شايفة ان الحساب التجربي في فرق بينه وبين الحقيقي كتيييييييييييير
غير كده التجربة والمكسب شااااااسع
بس ليه عملت حساب جدييييييد

a7med84
04-12-2014, 14:27
مش فاهم قصدك من الموضوع الحساب التجريبى للتدريب

وانت عايز تربطه بالمنتدى طيب ازاى المهم تأكد من ربط حسابك الحقيقى بشكل صحيح

mohamed bnali
04-12-2014, 14:40
اخي العضو ربما في حساباتك التباس او غلط فالحساب التجريبي بين والحساب الحقيقي بين
الحساب الاتجريبي انت مسير بحسب القوانيني لانك تخضع الى امدادك ببنص على كل رد على كل مقالة الاعضاء وانت تتاجر باموال افتراضية لا تستطيع سحبها فادا فتح الله عليك ونلت ارباحا تفوق البنص تستطيع الانتفاع بها
اما الحساب الخقيقي انت سيده ومولاه انت صانع ومكونه تتاجر باموالك الحقيقية فالربح لك والخسارة عليك وتستطيع ان تفتح اكتر من حساب حقيقي ولا تتقيد بالالتزامت كما يفرضها المنتدى فيا لحسابا لتجريبي
انصحك اخيا لتاجر ادا فتح الله عليك فيا لحساب الحقيقي فلا ترجع الى الحسابا لخفيفي الحساب ا لحقيقي هو المنشود لكل تاجر فيا لفركس الحساب التريبي وسيلة والحقيقي غاية كل تاجر ومن توفق فيه فقد تخطى العقبات
وتقبل سلامي

scan
05-27-2014, 04:49
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة لتعلم الفوركس بمنتهى السهولة واتمنى ان تكتب المزيد من المواضيع الهامة

ahmedmomen
05-27-2014, 09:59
انا مش فاهمك اوي يعني لو حسابك اتوقف ومش فيه بونص فانت ممكن تعمل حساب جديد في المنتدى
وحساب تاني في الشركة بنفس الاسم وتربطهم ببعض وتبقى المشكلة بكدا اتحلت

الربح من الفوركس
05-27-2014, 11:29
اخى الحبيب انا لا ادرى ما هى الاستفادة من هذا الموضوع اصلا كما اتمنى اك النجاح ولابد من قرائة قوانين وقواعد المنتدى وبالتوفيق للجميع والربح الكبير

abo heba
05-27-2014, 12:12
اهلا بك
ما تقوم بربطه فى المنتدى هى حسابك الحقيقى ولا يمكنك ان تقوم بربط حساب تجريبى بالمنتدى لذلك تاكد من هذا
وقمت بربط الحساب بالبيانات الحقيقيه وباذن الله يتم الربط ليحول لك البونص الذى تقوم بتجميعه

FiFi
05-27-2014, 12:30
بس الكلام هذا يقولك انو الرقم السري او رقم الحساب خطا
حاول تتاكد اخي الكريم من الرقم السري

hassanayoub
05-27-2014, 13:01
السلام عليك أخي الكريم
ليس عليك عمل حساب جديد.. تم حظر حسابك
ستكمل عملك بطريقة عادية في المنتدى و عدد البونصات المحصل عليها
تقوم بتحويلها لحسابك بانستا فوركس عادي
بالتوفيق

bens25
05-28-2014, 14:23
بســــــــــــــــــم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
انا مش فاهم عملت حساب جديد ليه بالمنتدى هو انت اتعملك حظر يابنى كمل عادى بنفس الاكونت والفلوس بتتجمع كل شهر وتروح على حسابك اللى فى انستا اللى بتكتبه فى المربع ده
موضوع جيد ومهم لاى مبتدا بارك الله فيك يا اخى
واتمنى استفاده الاعضاء
شكرا لك وتقبل تحياتى

INTHENAMEOFALLA
05-28-2014, 18:12
يا اخى الفاضل بمجرد تسجيلك فى المنتدى يتم الربط بين المنتدى والساب بحساب حقيقى وليس تجريبى وان مش فاهم حضرتك خسرت المبلغ ولماذا تم حظر دخولك الى المنتدى الرؤية غير واضحة تماماً نرجو التوضيح

محمد السيد محمد
05-28-2014, 19:07
انا عاوز اسال بتعمل حساب جديد ليه اصلا انت مش ليك حساب وبتقول اشتغلت عليه وخسرت
يعنني انت افتكرت انك لما تخسر حسابك اتغى واللا ايه؟؟ لا اطمئن حسابك زي ماهو جمع بونص تاني واشتغل تاني

messaoud
05-31-2014, 13:51
وحتى لو كنت ممن لديه الخبرة في المتاجرة بالعملات فلابد قبل التعامل مع أي شركة وساطة جديدة أن تمضي بعض الوقت بالمتاجرة في حساب وهمي حتى تتلاءم مع أسلوب الشركة الجديدة ونظامها في العمل .

el andaloussi
05-31-2014, 21:05
أخي الكريم السلام عليكم لا يمكن أن تربط حسابا في الشركة
بحسابين في المنتدى وجب عليك أن تفتح حسابا أخر في الشركة وفي المنتدى وشكرا

forex48
05-31-2014, 21:16
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
تاكد من كلة السر و الرقم
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ..................................

Rambob
05-31-2014, 22:09

gehad87
08-05-2014, 11:53
بص يا سيدي اذا تم حظرك وعملت عضوية جديدة مش هينفع تربط العضوية الجديدة بحساب قديم مربوط بعضوية محظورة
انت بتعمل حساب جديد للعضوية الجديدة

haffoudhi
08-05-2014, 13:21
ان انت انشات حساب حقيقي عليك بتفعيله ثم بعد ذالك ربطه باتلمنتدى لتتمكن اخر الشهر من الحصول على البونص الذي تحوله انستا في حسابك مع مراعاة كل البيانات التي تاتيك من الشركه في ايملك

AMLAK
08-05-2014, 14:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم ده معناه ان الحساب متسل فى منتدى اخر
ولازم المدة المحدده تخلص وعلى مااعتقد انها شهرين ولو كدا فدى حصلت معايا من زمان اوى وعملت
بعدها بفتره حساب جديد ف المنتدى وفى انستا من تانى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

majidhomsy
12-24-2014, 19:33
السلام عليكم ورحمة الله وركاتو
مشكور اخي الكريم موضوع جميل جدا
جزاك الله خيرا على هذا الموضوع الرائع وانا عن نفسى استفدت كتير منه
وفقك الله على فعل كل خير

ProForex
12-25-2014, 12:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم عليك أن تذخل معلومات صحيحة حاول مرة أخرى أن تدخلها وتأكد منها وبالتوفيق للجميع

thabt
12-25-2014, 12:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي ارجو ان تشرح اكثر لاني بصراحة لم افهم جيدا انت عملت حساب حقيقي وتريد ان تربطه بالمنتدى ولا ايه

saiddeco
01-10-2015, 01:07
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته على الجميع الذي فهمتخ انك.عمل لك حدر في المنتدى و المفيد ساقول لك انه هذا كنت تفتح من نفس الجهاز انه سيغلق لك حتى هذا الحساب و شكرا للجميإ

ibrahim forex
02-18-2015, 21:39

Wassa04
02-18-2015, 22:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم عليك التثبت من الباسورد
الخاص بالمنتدى وحده و الخاص باسنتا وحده

van
03-22-2015, 03:39
شرح مميز واكثر من رائع يا اخى خاصة للاشخاص المبتدئين فى عالم الفوركس
واتمنى ان تقوم بعمل المزيد من المواضيع المفيدة

antonioforex
03-22-2015, 19:40
السلام عليكم
اخي انا لم افهم جيدا الاستفسار الدي طرحته اتمنى ان تشرحه لنا تاكثر
كي نستطيع مساعدتك و بالتوفيق لك اخي الفاضل سلام

hamdochi
05-08-2015, 17:59
سلام الله عليكم اعزاء الاعضاء اعتقد ان مربط الفرس لديك هـو في الحظر الذي حدث لك لا يمكنك تجاهل المسألة وكأنها لم تحدث على الإطلاق إعرف أسباب الحظر أولاً ثم تحدث مع ممثلي الشركة ربما تجد حلا ً بارك الله فيكم جميعا تقبل مروري بالتوفيق ان شاء الله

معتصم سباعنة
05-08-2015, 19:06
اخي اذغط على اشارة + وسوف يطلب منك ادخال رقم الحساب وكلمة المرور - ان واجهت مشكلة راسل الادارة - مع العلم انه لا يمكنك ربط رقم حساب واحد في اكثر من منتدى
تقبل مروري

firas45
05-08-2015, 23:59
بسم الله الرحمان الرحيم
بالإنكليزية "Spread" هذا الفارق بين سعر البيع والشراء هو هامش ربح فوري يذهب إلى صانع السوق أو الوسيط (Broker) أو مكتب صرافة العملة ("أي الطرف القائم على العقد" وعليه فإن هذين السعرين ("سعر البيع وسعر الشراء"ُيعرضان على شاشة الأسعار وتعتبر قيمة فارق النقاط بينهم هو هامش ربح فوري يذهب إلى شركة الفوركس بينما هي خسارة فورية عليك عندما تبدأ الشراء أو البيع لحظة إبرام العقد دون انتظار تحسن الأسعار فيصالحك لأنك تدفع السبريد بغرض دخول سوق العملات الاجنبية٬ وبالتالي فإن الرقم الأكبر الذي تستطيع الشراء عليه هو الرقم الذي يستطيع الطرف المقابل البيع عليه بينما الرقم الأصغر الذي تستطيع البيع عليه هو الرقم الذي يستطيع الطرف المقابل الشراء عليه إن السبريد أو فارق النقاط Spread هو أتعاب الوسيط٬ ووفقا للمثال سعر صرف اليورو دولار هو 1.3602 /
1.3599 هنا سوف نقرأ السبريد شفهيا ونقول (3 نقاط سبريد) لأن:
سعر الطلب 1.3602 * سعر العرض 0.0003 = 1.3599 وهذا هو السبريد أو الفرق بين العرض والطلب ويمكنك تطبيق هذه العملية الحسابية على كل الأزواج الأخرى.

محمد السيد
05-09-2015, 09:28
انا اصلا مش عارف انت ليه عملت حساب جديد بالمنتدي وحاولت ربط المنتدي ب instaforex بالباسورد والاسم الجديد
الموضوع ما كانش محتاج انشاء حساب جديد كان ممكن تعمل بونص بنفس الحساب القديم

معتز سباعنة
05-09-2015, 14:17
السلام عليكم اخواني ورحمة الله
اخي الكريم انا لا اعلم بخصوص استفسارك ،ولك مني جزيل الشكر .
((ولسلام عليكم ورحمة الله))

العراقي
05-09-2015, 19:35
افتح حساب حقيقي جديد وحاول أن تقوم بالربط، لا تنسى وضع كود

modr2015
05-09-2015, 20:15
ت المبلغ وحضر دخولي الى المنتدي قمت بعمل حساب جديد بالمنتدي وحاولت ربط المنتدي ب instaforex بالباسورد والاسم الجديد والنتيجة بالصورة المرفقة

adnan1969
05-09-2015, 22:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم انت عملت حساب جديد وليش مابقيت على نفس حسابك وتجمع بونص من جديد واذا انغلق ممكن تاكد من بياناتك الي دخلتها

moh93
05-15-2015, 02:55
اصبح التداول فى الحسابات التى يكون مال او ايداع من البونص رافعة مالية 1:100 وهو رافعة مالية مناسبة جدا وفيها مزايا كثيرة جدا لى سبيل المثل الرافعة المالية يكون لها عوب كثيرة جدا لما تكون كبيرة حث تسبب الخسارة واكيد التداول لما كان على الرفعة المالية 1:1000 فى لماضى بالبونص كان كويسة ولن كن بيكون الخسارة كبيرة

Omar99
05-15-2015, 12:16
نعم يا اخى الكريم بعد وصول رقم حسابك و الباسورد من الممكن ان تبدأ التجارة فى انتسا فوركس بسهولة و يجب عليك التجارة فى بالتعلم قبل البدء و الايداع فى الفوركس حتى لا تخاطر برأس مال حقيقى ربما يكون عرضه للخسارة

modr2015
05-15-2015, 20:35
ي قمت بعمل حساب جديد بالمنتدي وحاولت ربط المنتدي ب instaforex بالباسورد والاسم الجديد والنتيجة بالصورة المرفقة

Omar99
05-27-2015, 13:50
العمل و التجارة فى الفوركس برأس مال جيد و رافعة مالية 1:100 مهمة جدا اى انك لو عملت ايداع فى انستا فوركس ب 1000 دولار امريكى يبقى انت رأس مالك فى السوق حوالى 100000 دولار امريكى لك ان تتداول بهم فى التجارة فى الفوركس

ahmed abdo a
05-30-2015, 22:10
(السلام عليكم ورحمة الله وبركاته)
اشكرك اخى على موضوع الفوركس
وعلى المعلومات الجديدة
واتمنى للجميع التوفيق والنجاح فى هذا المجال
وتقبل مرورى***************