PDA

View Full Version : جربوا مش هتخسروا حاجه ؛ مؤشرين للتحميل

GemyKadel
03-29-2014, 22:56
السلام عليكم اخواني الاعضاء جبتلكوا كام مؤشر كدا مع بعض لو قدرتوا تفهموهم مع بعض هتستفادوا كتير جدا
جربوا بس لو صعب خلاص مش مشكله في جاي اكتر واكتر

alaaaziz
03-30-2014, 10:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
حزاك الله كل خير هاجرب ونشوف ونتمنى لك كل التوفيق ونتظر من حضرتك الجديد
وفقك الله

fido
04-18-2014, 23:10
شكرا على ما تقدمه
من مواضيع مميزة
ومعلومات قيمة
تقبل تحياتي الاخوية
وفقك الله

.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................

hellelali2
04-18-2014, 23:16
شكرا اخي الكريم علي هده الاضافة المتميزة للمؤشرين ولاكن يبقي الاداء والتجربة هو برهان النجاح لاي مؤشر وانا انصح كل متداول بالعمل علي استراتجية محددة

soooonor
04-18-2014, 23:51
اشكرك على اضافة شرح للمؤشرات التى سيتفيد منها كل المبتدئين فى المنتدى و على كل منا تجربة استخدامهم على حساب تجريبى للتأكد من قرتنا على الاستفادة منهم

chokrito
04-19-2014, 01:52
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
شو بينفعو هي المؤاشرات الي انت رافعها

lambarkia
04-19-2014, 09:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بارك الله فيك أخوي الطيب على كل حال ،
كان من الأفضل أن تشرح ما ترفعه لأننا جدد كما تعلم ،

houdabluegolden
04-19-2014, 12:19
شكرا اخي الفاضل على هذا الموضوع المتميز وعلى هذه المؤشرات وان شاء الله اجربها وانا فعلا بستخدم بعض المؤشرات
الى جانب الاساليب المختلفة في التحليل الفني مثل الترند والدعوم والمقاومات والفيبوناتشي والنماذج السعرية

doola2020
04-20-2014, 16:35
أخي أي مؤشر لازم له شرح ومش شرح كدة نظري ده لازم يكون شرح بالصور لكي نفهم كيف يعمل هذا المؤشر لأن أي خطأ ممكن يضيعنا

a7med84
05-22-2014, 17:26
شكرا لك اخى الكريم على رفع المؤشرات بس السؤال هنا احنا ممكن نستفاد ايه منهم

اعتقد كان مهم جدا ان يكون فى شرح ليهم عموما هحاول اجربهم على الشارت

ishytower
05-22-2014, 19:28
السلام عليكم اخي الكريم bollinger-squeeze-with-demark دمج بين مؤشر ونظريه الا وهما مؤشر البولينجر باند ونظريه دي مارك الشهيره وهي جيده ولكن تحتاج الي خبره ليست ببسيطه

ahmedmomen
05-28-2014, 13:58
طب ياريت تقولنا ايه هي المؤشرات دي انا شايف انه مكتوب بولينجر يعني هو مؤشر بولينجر باند
ولا مؤشر تاني ياريت بعض التوضيح اخي الكريم والشرح بالرسم لو تقدر تقبل مروري

gehad87
09-15-2014, 18:02
هو واحد بولينجر قوز قزح والتاني مع ديمارك
قوس قوزح دي محتاجة شرح يعني هي عبارة عن ايه بالظبط
اكتر من بولينجر مع بعض ولا ايه الحكاية

sanadiab
09-16-2014, 17:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
جزاك الله خيرا على المؤشرات بس المفروض تنزل عليهم شرح طريقه التركيب
وطريقه الاستخدام وكيفيه الاستفاده منهم
تقبل مرورى

dalirap
09-16-2014, 18:20
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
لا أنصحكم بإتباع المأشرات الجاهزة

awa
10-20-2014, 17:52
انا عموما مش بحب المؤشرات و لكن ناوى انزل المؤشرات بتاعتك
دية و اجرب منها اللى اقدر عليه و النتائج هى اللى هتحكم

antonioforex
02-26-2015, 02:35
السلام عليكم
شكرا لك اخي على تقديمك لهده المؤشرات ساحاول تحميلها و تجريبها في الحساب
الديموة و اتمنى لك التوفيق في تداولاتك اخي العزيز سلام.

falcon
02-28-2015, 08:08
المؤشرات الاقتصادية المهمة تكون ذات تاثير كبير على الاسعار وغالبا م تحرك السعر لمئات النقاط اذا كان الخبر قوى جدا
لذا يجب على الجميع الانتباه لمثل تلك الاخبار

basim
02-28-2015, 08:29
اخي الكريم شكرا على هذه المساهمة في نشر سلسلة المؤشرات المجانيية ولكن يجب التجربة اولا على الديمو ومعرفة النتائج المتحققة منها
وهي معلومات مفيدة نتمنى عليك المزيد من المشاركات الفاعلة في هذا المنتدى الكريم
مع تمنياتنا للجميع بالتوفيق والنجاج ...................

abdgaribtc
02-28-2015, 08:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صديقي العزيز مشكور على هذه المؤشرات الفنية في سوق الفوركس العالمي للعملات الأجنبية من اكبر واضخم الاسواق المالية

jamila cchahed
03-29-2015, 16:25
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين.

جارية التجربة اخي و شكرا على تحميل هذه الملفات
واصل اخي في الابداع

zarour soufyane
03-30-2015, 11:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته البولننجر باندز من المؤشرات التقنية او الفنية المعمول بها في الكثير من الاستراتيجيات
بالتوفيق

deyaa24
03-31-2015, 14:04
اكيد بيكون فى الفوركس تجارب كثيرة جدا وكل تاجر يجب انه يجرب اى طريقة ى الفوركس لكى يصل الى افضل الفرص فى السوق واكدي اتلداول فى الفوركس يتطلب لحصل على خبرة من خلال التجارب فى السوق اك يد سوف نحصل على خبراات كثيرة جدا فى الفوركس بالتى سوف نكون خبرة

flisachraf
05-04-2015, 05:29
مرحباً أخي شكراً على طرح موضوع لكن كان من أفضل شرح لأن ليس جمع قادرين على فهم ما قمت برفعه وشكراً

OSAMA AMER
06-23-2015, 17:15
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
اتمنى للجميع حظا طيبا
اخى الكريم للاسف انا قررت ان لا اقوم بالدخول على اى روابط خارجية لان معظم الاعضاء هنا للاسف يقومومون بوضع روابط اعلانية وتجاريى لمواقع اخرى

zer2999
06-23-2015, 20:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الشكر الجزيل لك اخي على هدا الموضوع القيم واتمنى الاستفادة و التوفيق للجميع في مجال الفوركس
والسلام عليكم

elmahdielannabi71
06-27-2015, 00:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
موضوع مميز رائع ومفيد وشرح كافي و وافي سلمت يداك و مفيد للجميع موضوع يستحق القراءة
بارك الله فيك اخي الكريم
بالتوفيق لك ولا تحرمنا من مواضيعك المميزة

Angry falcon
06-29-2015, 16:37
شكرا لك على هذه المؤشرات وان شاء الله يستفاد منها الجميع ولكن اخى توضيح بسيط دائما لا يعتمد على المؤشرات بشكل اساسى

goodman2
06-29-2015, 19:22
جاري التحميل والتجربة على الحساب التجريبي ونتمنى ان تعطي مؤشرات وتوقاعات بنسب عالية
شكراً على المجهود الرائع ونتمنى المزيد

rachedcom
07-15-2015, 21:58
السلام عليكم ،بارك الله فيك على الموضوع ،وعلى الاخبار الاقتصادية الجد هامة والقيمة ولكن لنا لا ادرى ما علاقتها بالفوركس وما تاثيرها في هذا المجال ، التى زودتنا بها ،مع تمنياتي بنجاح الدائم و المتواصل ان شاء الله

rachadcom
09-26-2015, 18:36
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

تم التحميل يا غالي و جاري التجريب بس لو حطيت نبذه عن عملهم ولا اي معلومة .... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

kirollosroumany
10-18-2015, 21:19
ألسلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

شكرآ لهذه المؤشرات بس انا عن نفسي لا اومن باستخدام المؤشرات في التحليل الفني خصوصآ تلك التي تقوم باعادة رسم نفسها

تحياتي

waleed shaaban
10-18-2015, 22:27
ارجو من العضو ان يقو بعرض نماذج خاص بالمؤشرين ليم العمل على اساسهم ان مان المؤشري من تنفيذه او وضع الرابط الاصلى لاسترتيجيات ليتم دراستهم بشكل جيد و بهذا تكون المعلومه و المؤشرين مفيدين للجميع مع خالص الشكر

marwanadam
10-18-2015, 23:25
نعم اخى ولو حبد ان تشرح طريقة التعامل مع هدا المؤشر
وبالصور كدلك لكى تعم الفائدة اكتر ون يستفيد الاخوى كلهم من الامر
وبتوفيق

katreenaziz
10-19-2015, 14:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الفاضل على الاقل كنت تعطينا فكرة عن دور المؤشر واهميتة واحنا لو محتاجينوا نحملوا انما دلوقتى مينفعش نحمل حاجة منعرفش عنها حاجة دا رأى وبلتوفيق

rachadcom
11-08-2015, 15:13
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

تم التحميل يا غالي و جاري التجريب بس لو حطيت نبذه عن عملهم ولا اي معلومة .... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

FMtrader و XM محترف
11-10-2015, 00:26
وما تغلطيش غلطتي في التسرع علشان ما تياسيش بسرعه وتخسري فلوسك ومدخراتك الشخصية زي ما انا عملت في الاول
بجد الشغل في الفوركس ممتع جدا و ومربح بس الطمع والتسرع بيضيع كل اللي ممكن توصليلو
افتتاح شمعة اليوم يتم حسب توقيت مدينتك وحسب المنصة التي تعمل عليها ولكن في الاغلب في التوقيت الصيفي
بداية اليوم الجديد هي الساعة 11 مساء بتوقيت القاهرة وفي التوقيت الشتوي يبدأ العمل في الساعة 12 صباح اليوم
الجديد بتوقيت القاهرة وهذه الشمعة تكون هامة جدا لان اغلب الاستراتيجيات تبنى على الهاي واللو والافتتاح لهذه ا
لشمعة وبالتالي يجب الانتباه لها جيدا;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;:happy::happy::happy::happy::happy:

mohamedps5
11-10-2015, 00:36
بسم الله الرحمان الرحيم تحية عطرة لكل اعضاء المنتدى بارك الله فيك اخي على المشاركة الجميلة تقبلي مروري

minoch
04-03-2016, 16:01
يعطيك ربي الف عافيه على الطرح المفيد
جعله الله فى ميزان حسناتك يوم القيامه
وشفيع لك يوم الحساب .........
دمت بحفظ الرحمن

AmrTarek
04-03-2016, 17:05
مشكور لمساعدتك لرفع المؤشرات ولكن لدى ملحوظه
دى غلطه كبيره بيقع فيها معظم الناس ... تحليل المؤشرات ونشرها للناس
فى اللى بيفهمها كويس وبيحاول يحلل بطريقته الخاصه على تحليل المؤشر المنشور ويربح منه ...
اما معظم الناس تمشى وراء التحليل وتخسر كل ما لديها من مال للأسف ... ودى نصيحه منى
لكل شخص ضعيف فى قرأة المؤشرات وتحليلها يبتعد عن التحليلات الجاهزه ويبدأ يتعلم كيف يحلل لنفسه

MADSIN
04-03-2016, 17:07
شكرا اخي الكريم واتمني لك التوفيق ساجرب ولكن عليك الشرح لنا لكي نستفيد منه

Bassem Hassani
04-04-2016, 07:53
تمام .. المؤشرات الخدمية فى منصة التداول ميتاتريد 4 مهمة جدا لكل متداول وبتسهل عليه قراءة الشارت
ولكن من الافضل طبعا هو عدم الاعتماد الكلى على المؤشرات الفنية فى دخول الصفقات لان دا ضدد توقع الفوركس ومن الممكن يسبب خسارة كبيرة .

xmenflis1
05-23-2016, 05:59
مرحباً شكراً على إضافة
تمام .. المؤشرات الخدمية فى منصة التداول ميتاتريد 4 مهمة جدا لكل متداول وبتسهل عليه قراءة الشارت
بتوفيق للجميع

eslam farhat
05-23-2016, 06:39
الموشرت دى بتستخدم ازاى
وتقدر تضبق الشرح وتسترى اسهم علية
ازاى ممكن شرح من حضرتك مع الموشرت لان لسة جديد:bravo:

SPRING55
05-23-2016, 09:49
ا لسلام عليكم و رحمة الله وبركاته لكل اعضاء المنتدى الافاضل والمحترمين
شكرا اخي الكريم واتمني لك التوفيق ساجرب ولكن عليك الشرح لنا لكي نستفيد منه
اخي العزيز اشكرك جزيل الشكر على مساهماتك المتواصلة واصل تألقك معنا في المنتدى
تقبلو مروري احبتي و شكر