PDA

View Full Version : البونص

masry928
03-31-2014, 12:15
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
للاسف لقد وجدت ان اغلب المواضيع مكررة وبتحس كان الهدف الاساسى من المواضيع البونص ونرجوا من كتابة مواضيع مفيده للاعضاء ياجماعه ولا ننسى اننا فى قسم محادثات تخص البورصه وتواصل بين جيل ن الخبراء وبين جيل من المبتدئين ياريت نحاول نرتقى بموضوعاتنا شويه

doola2020
04-06-2014, 03:01
والله يا أخي الكريم المواضيع الغير مفيدة ملأت المنتدي وأنا لم أعمل أي موضوع تافه أبدا حتي الآن وحتي عدد مواضيعي التي أنشأتها حتي الان معدودة

houdabluegolden
04-11-2014, 21:21
طبعا انا معاك في الفكرة دي لان فعلا اغلب المواضيع بقت متكرره بشكل غريب وكتير من الاعضاء بيتسرعوا
في نقل مواضيع اخرى وده بسبب البونص فقط لكن في الحقيقة ان المنتدى ده معمول عشان تبادل الاراء والخبرات ثم البونص وليس العكس

latraaa
04-12-2014, 19:14
مشكور خي الكريم على الموضوع القيم و على الرأي و الدي انا أدعمه، و لطالما قلت من قبل أن يقوم الإخوة الكرام بكتابة مواضيع قيمة، أو تقوم الإدارة المشرفة على المنتدى يمنح البونيص في جميع الأقسام الأخرى، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

asem ebrahim
04-12-2014, 20:41
ايوه فعلا لارم نرتقي بالموضوعات اللي بنتناقش فيها فكما قلت نحن عباره عن تواصل بين خبرات مختلفه في هذا المجال فلازم كل واحد يختار موضوعه اللي بيتكلم فيه عشان نرتقي بمستوي الموضوعات

abdelhak redouane
04-12-2014, 21:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقدم صحيح ان الفائدة من كتابة الردود ووصع المشاركات هو الوصول الى غاية اسمى وهي التعلم واكتساب الخبرة والتعلم عن طريق وضع هذه الردود واما كثرة تكرار نفس المواضيع فهو يجعل من المنتدى مملا ولا يؤدي الغرض المنوط به
بالتوفيق للجميع

ahmedibrahim258259
04-13-2014, 23:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان شاء الله نرتقي بالمنتدي الى اعلى مستويات واصحاب الخبرات يفيدونا بخبرتهم في هذا المجال
تقبل مروري

gr53
04-14-2014, 05:13
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
للاسف لقد وجدت ان اغلب المواضيع مكررة وبتحس كان الهدف الاساسى من المواضيع البونص ونرجوا من كتابة مواضيع مفيده للاعضاء ياجماعه ولا ننسى اننا فى قسم محادثات تخص البورصه وتواصل بين جيل ن الخبراء وبين جيل من المبتدئين ياريت نحاول نرتقى بموضوعاتنا شويه

فعلا الموضوعات الغير مفيدة كثيرة أو مكررة مما يفقد الموضوع قيمته حتى الردود صارت بلا غرض و بعيدة عن الفوركس
و أكيد الغرض الوحيد هو البونص لا غير مع أن التواجد بالمنتدى ربح مضاعف علم و بونص لمن يهتم بالتعلم

Mohamed Morsy
04-14-2014, 05:36
هو فعلا اغلب الناس داخلين لهدف البونص وطبعا كل واحد بحريته ولكن فعلا فيه ناس مفيدة وبتكتب وتفيد الاعضاء
واكيد في كل مجال هتلاقي الكويس والوحش واللي عنده ضمير واللي مش عنده .. والله يجازي كل واحد على نيته
وتمنياتي بالاستفادة والافادة .. المنتدى رائع وهذا القسم اروع وتمنياتي للجميع بالتوفيق

fatoma elsayd
04-14-2014, 06:35
وعليكم السلام
بالفعل اخى الفاضل معظم المواضيع متكرره
وكله عايز بونص وخلاص مش عايز يتعلم واللى يزعل انه لما بياخد البونص بيروح يتاجر بيه ويضيعه منه ويضيع تعبه وسهر اليالى لعمل البونص
لازم نتعلم والمواضيع تكون مفيده :yahoo:

soooonor
04-14-2014, 07:42
و الله انا شايفة ان المننتدى مليئ بالفعل بالموضوعات الهامة و المفيدة ...و لا تنسى ان هذا المنتدى اساسا للمبتدئين فى المجال و هؤلاء معلوماتهم قليلة ...وعادة تككون مشاركاتهم مناسبة لكم المعلومات المتاحة لهم

arabien
04-14-2014, 07:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نعم أخي اغلب المواضيع مكررة وأجد صعب في العثور على ما ابحث .
ياريت الجميع يلتزم بالنصيحة .
:bravo::bravo:

محمد مؤمن
04-14-2014, 08:09
أتفق معك تماماً بالفعل في أن هناك عدد من الأعضاء في المنتدى يقومون بوضع موضوعات من أجل البونص فقط
وتكون هذه الموضوعات غير هادفة أو مكررة أو منقولة بالنص من أي منتدى آخر أو حتى من موقع ويكيبديا
فنرجو عدم وضع موضوعات إلا إذا كانت مفيدة حتى يستفيد الجميع

500
04-14-2014, 16:24
بص يا اخى الكريم الهدف الاساسى من البونص هو انك تستطيع ان تسحب الارباح منه وبجد دى برضه حاجه كويسه يا غالى حتى لو 10 دولار بجد صدقنى كويسة يا باشا

مصطفى حمدان
04-20-2014, 16:44
مشكور اخى الفاضل على هذا التنويه واتمنى ان باخذ به الاخوة الاعضاء خصوصا مع كثرة تعدد المواضيع المكررة وايضا منادة الكثير من الاخوة بعدم التكرار ولكن ولا حياة لمن تنادى اتمنى التوفيق للجميع

yacrao
04-20-2014, 17:04
طبعا وبالفعل لو كان اخواني فكرت الادارة وجعلت مواضيع للنقاش او للتنافس في المنتدى لكان المنتدى حقيقة قوي في مجال االتبادل والمعارف

Hassan Owen
04-20-2014, 17:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقدم صحيح ان الفائدة من كتابة الردود ووصع المشاركات هو الوصول الى غاية اسمى وهي التعلم واكتساب الخبرة والتعلم عن طريق وضع هذه الردود واما كثرة تكرار نفس المواضيع فهو يجعل من المنتدى مملا ولا يؤدي الغرض المنوط به
بالتوفيق للجميع

hssouminabil
04-20-2014, 17:16
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا أخي الكريم على هذا الموضوع
المنتدى يمنح البونيص في جميع الأقسام
واتمنى لك التوفيق يا اخي الكريم..

ilyes chaieb
04-20-2014, 17:18
يا اخى جميع المواضيع تقريبا مفيدة الا القليل مها كانت تستهدف البونص لا اكثر
على العموم ان شاء الله الجميع يعمل بالملاحظة
تقبل مرورى

afillane
04-20-2014, 17:18
نعم نعم اخي فكلما دخلت الى المنتدى اجد مواضيع قد علقت عليها منذ ايام او ساعات فندعوا الكل للمساهمة في اضافة مواضيع يوميا ولو واحد فقط

menoer1248
04-20-2014, 17:19
ان سبب التكرار اعتقد لقة المعرفة او قلة الزاد لكن لا تنس ان الجدد لهم نفس التصور مما تجدهم يطرحون موضوع هو بالفعل موجود لكنهم لم يطلعوا عليه وكان قصدهم المعرفة او حل اشكال ما
لهم عذرهم

balou
04-20-2014, 17:22
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين محمدا و على اله وصحبه و سلم و تسليما اما بعد نعم يا صديقي المواضيع معظمها متكررة اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله تعالى

fahd1988
04-20-2014, 17:36
السلام عليكم
أوافقك الرأي لابد من إنشاء مواضيع جديدة تهتم بكل التطورات الحاصلة على الفوركس من إستراتجيات و إسكريبتات و مؤشرات فقد لاحظت أن الكثير يضعون إسكربتات قديمة تعود إلى سنة 2011 نرجو كل من له جديد أن يمدنا به و أناكذلك إنشاء الله سوف أحاول جلب الحصريات للمنتدى

a7med84
04-20-2014, 17:44
للاسف لابد من وقفه مننا ياجماعه انا سألت عن ان البونص من الرد 10 سنت

قليل جدا ورد عليا الاداره وقالت ده بسبب الاعضاء والنسخ والموضوعات الهايفه والمكرره يعنى احنا اللى بنتضر

forexman3
04-20-2014, 18:05
شوف ياغالى
بالنسبة للمواضيع فى المنتدى فالملاحظ انه لا توجد
اية مواضيع جديدة من فترة طويلة والمواضيع اصبحت
مكررة بصورة كبيرة لذلك اضم صوتى لصوتك لتجديد المواضيع

mgw
04-20-2014, 18:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
عندك حق ياريت الكل يعمل بالكلام ده وانا شايف
ان الاداره برده تزود سعر الرد علشان المشاركه تكون كويسه

salimned
04-22-2014, 18:12
السلام عليكم نعم اخي اغلبية المواضيع بها تكرار و نتمنى ان يطرح لنا الاخوة
مواضيع جديدة كي نستفيد منها في عملنا بالفوركس و اتمنى لك التوفيق في عملك.

sendrela
04-22-2014, 18:17
معك حق اخى فى كلامك فالموضوعات كلها شبه متشابهه وهذا يرجع لعدم وجود حافز لمن يقوم بكتابه الموضوعات

ربما لو تم تمييز من يكتب موضوع مميز ومفيد ببونص اعلى سيتنافس الاعضاء فيما بينهم لمزيد من الموضوعات الرائعه

تحيتى

Smart
04-22-2014, 18:18
المهم الاعضاء تبلغنا بكل موضوع او مشاركة منسوخة سواء من هنا او من منتدى اخر