PDA

View Full Version : البونص مش هيطير

Pages : [1] 2 3 4

masry928
04-04-2014, 19:00
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخوانى الكرام فى المنتدى
اود ان اوجه عناية سيادتكم ان المواضيع فى المنتدى اللى بنعمل فيها ردود بتكرر كتير علشان كده صدقنى مش هتخسر حاجه لو نزلت مواضيع هادفه وفى القسم المخصص لها لزيادة المواضيع وهتكسب بونص برده ان شاء الله

doola2020
04-08-2014, 00:59
أنا معاك يا مصري في الكلام ده بس ابقي قابلني لو حد سمع كلامك ، اللي بيعمل موضوع بيبقي عايز يكرره عشرين مرة عشان ياخد العشرة سنت علي كل موضوع

gr53
04-11-2014, 07:53
صدقت فتكرار الموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص
على الرغم من أن الفوركس به الكثير من المصطلحات و الأسس التي نحتاج للتعرف عليها

aymanso
04-11-2014, 08:06
السلام عليكم فعلا اخى البونص مش هيطير حيث يوجد عندنا استعجال الربح واول ما يتم تحويل البونص نبداء بالمتاجرة حتى لو كان هذا البونص صغير مما يودى الى فقدانة بسهولة فى بداية اصفقات ولكن لو تم الصبر الى ان يتم زيادة البونص الى حد معقول ثم ابداء المتاجرة هذا يودى الى بداية ممتازة وبالتوفيق للجميع

yara alaa
04-11-2014, 10:19
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا اتفق معاك جدا
فانا شخصيا استفاد جدا من بعض المواضيع
ومواضيع اخر لا اجد لها اي اهمية مطلقاا

latraaa
04-11-2014, 12:05
مشكور أخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و على الرأي و أنا أشاطرك الرأي وأقول نه على الإخوة الكرام العمل على التفاعل مع المنتدى بكل احترافية و بكل إرادة قوية، و لا داعي لتقديم مواضيع لا ترقى للمستوى

ahmedibrahim258259
04-11-2014, 12:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته معك حق اخي الكريم بلاقي ناس ممكن ترد غلط علشان البونص فقط ان شاء الله نعدل من مستوى المنتدي ويكون احسن واعلى
تقبل مروري

asem ebrahim
04-11-2014, 12:25
اه والله دي حاجه بضايق برده انا مره رديت علي اربع مواضيع شبه بعض تماما لدرجه اني حسيت اني مش هاخد بونص عليهم لاني اعتقدت اني رديت علي موضوع واحد اربع مرات نرجو من الناس عدم تكرار المواضيع عشان نقدر نوسع دائره الافاده ونساعد بعض اكتر

houdabluegolden
04-14-2014, 16:20
فعلا اخي الفاضل المواضيع المتكررة موجودة كتير اوي في المنتدى يعني في بعض الاعضاء اللي بينقلوا مواضيع الاخرين
عشان ياخدوا بونص سريع وده طبعا بيأثر على عدد المواضيع الهادفة اللي موجودة في المنتدى بشكل كبير

500
04-14-2014, 18:48
والله يا اخى الكريم انت عندك حق فعلا البونص مش هيطير يا باشا وبجد الواحد شايف ان المواضيع لازم تبقى هادفه وربنا يوفقنا

mohyedal
04-14-2014, 18:51
في المنتدى يقوم المبتدؤون بالتساؤل و الاستفسار
عن اشياء في الفوركس و التداول لا يعرفونها
و يقوم ذوي الخبرة من الاعضاء بالرد عليهم
و توضيح الطريق امامهم حتى يتعلموا وفي
كلتا الحالتين يجمع الجميع البونص

INTHENAMEOFALLA
04-14-2014, 18:55
حقيقى يا اخى المواضيع متكررة والاسئلة ايضاً متكررة ولا اعلم ما اسباب ذلك هل لا يوجد اسئلة مهمة او المواضيع انتهت لا اعلم ولكن يمكن الاستسهال

ilyes chaieb
04-14-2014, 19:34
توجد عديد المواضيع الجديدة و الهادفة بس انت دور كويس
المهم مش في كثرة المواضيع و انما في قيمة الموضوع
شكرا على الطرح
تقبل مرورى

amermazzen
04-14-2014, 20:13
السلام عليكم يا أخي يبقى الهدف من المشاركة في الموةاضيع بالنسبة للكل هنا في المتدى هو فقط جمع البونص لأن القليل فقط من الأعضاء من يضعون مواضيه مفيدة لكي يستفيد مها الكل الكل يبحث فقط عن جمع البونص عن كريق إعادة تقريبا جميع المواضيع الهدف واضح المهم اتمنى من الأعضاء طرح مواضيع مفيدة

algebra55
04-14-2014, 20:41
صدقت فتكرار الموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص على الرغم من أن الفوركس به الكثير من المصطلحات و الأسس التي نحتاج للتعرف عليها

eletrebi
04-14-2014, 20:43
صح يامصرى انا كمان بشوف مواضيع مش هادفة خالص
وكمان بنجبر نفسنا اننا نرد لان من حقنا اننا نحصل على بونص
اتمنى فعلا ان تكون المواضيع هادفة ومش طويلة

soooonor
04-14-2014, 20:47
عندك حق طبعا ...لكن انا عندى رأى ان تكرار المواضيع احيانا بيكون بسبب ان كل يوم فيه اعضاء جدد بتدخل المنتدى و بيكون عندها استفسارات و اسئلة و متعرفش ان الموضوع دة موجود فى المنتدى ...الاعضاء الجدد بيبقى عندها نفس حالة التخبط و دم الفهم اللى كانت عندنا ...فرفقا بهم

st2s
04-14-2014, 21:04
اود ان اوجه عناية سيادتكم ان المواضيع فى المنتدى اللى بنعمل فيها ردود بتكرر كتير علشان كده صدقنى مش هتخسر حاجه لو نزلت مواضيع هادفه وفى القسم المخصص لها لزيادة المواضيع وهتكسب بونص برده ان شاء الله

أنا معاك يا مصري في الكلام ده بس ابقي قابلني لو حد سمع كلامك ، اللي بيعمل موضوع بيبقي عايز يكرره عشرين مرة عشان ياخد العشرة سنت علي كل موضوع

forex.slayer
04-16-2014, 18:21
والله يا اخى الكريم البونص فعلا مش هيطير بس انان بقا شايف ان البونص لازم الناس تقدر انها تستافد منه يا غالى

molto
04-17-2014, 21:12
لا يا باشا البونص البونص فعلا هيطير لان بجد قيمة البونص زى ما اعضاء كتيرة بتقول قليله اوى اوى وبجد تتعب الواحد

ssnsafi
04-17-2014, 21:18
طبعا المواضيع الهادفة مطلوبة لما فيها من فائدة لكل الاعضاء و حيث تضيف معلومة او فكرة للمبتدئين لكن ايضا لا يجب ان ننسى ان تجميع البونص مهم للمبتدئ وهو غايته من التسجيل في المنتدى اضافة الى تعلم الفوركس اذا ان دراسة الفوركس قد تتم من خلال الكتب او من خلال مشاهدة الفيديوهات المتنوعة على النت او اليوتيوزب لكن تجميع البونص يكون فقط من خلال الردود وهو امر عادي ان نكتب بعض الاحيان ردود او مواضيع الهدف منها فقط كسب البونص

forexman3
04-18-2014, 23:37
شوف ياغالى
نحن نلاحظ انه لاتوجد مواضيع جديدة فى المنتدى
من فترة طويلة لذلك فانى اناشد ادارة المنتدى والمشرفين
بكتابة مواضيع جديدة تفيد الاعضاء الجدد وتنشط المنتدى

fatoma elsayd
04-18-2014, 23:41
وعليكم السلام كلام جميل استاذ مصرى بالفعل
فعلا لازم المواضيع تكون هادفه وليها قيمه
ومش كل حاجه بونص وخلاص
تقبل مروورى اخى :) :yahoo:
وبالتوفيق لك ولجميع الاخوه ان شاء الله :happy:

جمال محمدين
04-18-2014, 23:52
بسم الله الرحمن الرحيم اهلا وسهلا بك في هذا المنتدي الاكثر من رائع
فعلا في نقص كبير جدا في المواضيع الهادفة جدا الخاصة بالفوركس

godfather
04-18-2014, 23:59
انا اؤيدك جدا على كل كلمة فى البوست دة لانى لسة جديد فى المنتدى
و مع ذلك لاقى مواضيع كتيرة جدا مكررة بشكل مستفز

Nawras32
04-19-2014, 00:01

اكيد اخوي صح كلامك

انا جديد بالمنتدى وعم افكر واقول ليش ما استغل وانفع فيه اخرين او باي شي حتى !!!

عالعموم حتى ردودي فيها فايدة لانه ردودي تكون عن الموضوع وفيها نصايح بيستفيد منها غيري

والله الموفق .

doaa sary
04-19-2014, 00:06
مهو وجودنا عشان البونص فعلا
ومش بنرد مرتين ف موضوع ممنوع
والمواضيع كلها قديمة هنعمل ايه محدش عايز ينزل مواضيع تفيدنا
وعموما المنتدى مليان والمواضيع كتيرة

dont
04-19-2014, 00:36
فكرة كويسة جدا والكل سوف يستفد الذى يكتب مووضع سوف يستفد من كتابة الموضع ويحصل على البونص
والذى يدخل فى المنتدى سوف يقراء الموضع ويتعلم

saad197920
04-19-2014, 00:49
نعم يا الفاضل هذا صحيح ان البونص الذى نكسبه من المنتدى هو هدية كبيرة من قبل الشركة لابد ان نستفيد منها
ونتعلم ونعلم غيرنا من المواضيع الهادفة والمفيدة والجديدة ..

مصطفى حمدان
04-20-2014, 16:09
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى امن الاخوة الاعضاء الافاضل الاخذ به لعدم تكرار المواضيع واتمنى ايضا من الاخوة مديرى المنتدى حذف المواضيع المكررة لتعم الفائدة ونرقى بالمنتدى

عبد الحكيم
04-20-2014, 16:29
أنا أيضا ممن يوافقون رأك واقول لك أن تعلم اتمنى ان تتعلم اكثر عن التحليل الفنى وبالتوفيق ان شاء الله حتى تتمكن من المتاجرة بكل راحة وأريحية و السلام عليكم وورحمه الله ...:( شوية أخبار

afillane
04-20-2014, 17:00
فكرة رائة اخي الكريم وادعوا الجميع للمشاركة ولو بموضوع واحد يوميا لان منا من يعلق على اكثر من 40 او 50 موضوع ولا يضيف ولا واحد

Hassan Owen
04-20-2014, 17:18
السلام عليكم فعلا اخى البونص مش هيطير حيث يوجد عندنا استعجال الربح واول ما يتم تحويل البونص نبداء بالمتاجرة حتى لو كان هذا البونص صغير مما يودى الى فقدانة بسهولة فى بداية اصفقات ولكن لو تم الصبر الى ان يتم زيادة البونص الى حد معقول ثم ابداء المتاجرة هذا يودى الى بداية ممتازة وبالتوفيق للجميع

nour elhouda
04-20-2014, 17:53
اخوانى الكرام فى المنتدى

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
ان ليا وجة نظر مختلفة فى المواضيع اللى بتتكررالن المبتدئين بيزيدو ورستفسارتهم بتكون تقريبا هيا هيا فعلاشان كدة المواضيع بتتكرر

salimned
04-22-2014, 01:22
السلام عليكم بالفعل اخي من لديه جديد يفيدنا به في الفوركس لابد و ان يضع مواضيع كي نستطيع
الاستفادة منها ليتطور مستوانا في الفوركس و اتمنى لك التوفيق في عملك اخي الفاضل.

DRAGON1980
04-22-2014, 01:38
السلام عليكم
اخي الكريم صدقت فتكرار الموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص

abdelaziz 10
04-23-2014, 18:30
والله ياا خي البونص ليس الهدف الاول بالدرجة الاولى فهو يشكل فقط جزء من الهدف الاساسي وهو التفاعل والتعلم من المواضيع
فممكن طبعا الواحد يجمع الاف الدولار في البونص ولكن من دون اتقان لاسلوب التداول والادارة المالية الجيدة ممكن يصفرهم

samoray13
04-25-2014, 15:49
نعم اخي الكريم يلزم اننا نلتزم بالمواضيع المخصص لكل قسم حتى يكون المنتدى مرتب ومنظم وكل واحد يدخل على القسم الذي هو يريد ان يسأل او يستفسر في الجانب الخاص به

Heisenberg
04-29-2014, 06:33
السلام عليكم ورحمة الله
مشكور أخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و على الرأي و أنا أشاطرك الرأي وأقول نه على الإخوة الكرام العمل على التفاعل مع المنتدى بكل احترافية و بكل إرادة قوية
بالتوفيق لك ولجميع الأعضاء الكرام

ahmed kabo
04-30-2014, 21:44
معاك ان البونص مش هيطير ولا الردود هتطير بس انتا داخل علشان تعمل ردود وتكسب بونص فا ماتلومش على حد انة بيستهتر بالردود بالتوفيق للجميع

بشير حمدان
04-30-2014, 21:50
السلام عليكم
اخى احنا اتكلمنا كتير فى هذا الامر بنعتب على الجدد وبنلاحظ ان ده بيتكرر من اعضاء اقدام ومهما اتكلمنا مفيش فايده هو عايز يجمع بونص وخلاص

ahmedmomen
05-01-2014, 01:36
متفق معاك فعلاً لازم الأعضاء اللي بيعملوا موضوعات ومشاركات غير هادفة يعرفوا إن ده بيؤثر على المنتدى
وكثرة الموضوعات غير الهادفة والمكررة والمنقولة تؤدي إلى أن تتوه الموضوعات الجيدة في وسطها وبذلك لا تحدث استفادة للأعضاء الآخرين

gr53
05-02-2014, 09:11
صدقت فتكرار الموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص
على الرغم من أن الفوركس مازال به الكثير لنتعلمه و نتناقش فيه و البونص سيحصل عليه

ilyes chaieb
05-02-2014, 09:29
نعم توجد عديد المواضيع مكررة و لكن الاجابات مختلفة و ممكن هذا يساعدك اكثر في ايجاد المعلومة و التعلم اكثر
المهم حاول ان تبحث في المنتدى يوجد عديد المواضيع المهمة

baite
05-02-2014, 13:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
نعم اخي فتكرار الموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط البونص
مشكور اخي كثيرا على هذا الموضوع وتقبل مروري

maghribia
05-02-2014, 13:20
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم
بطبيعة الحال فان البونص لا يطير و خصوصا ان الشكرة تعطيه
بطريقة جيدة من خلال المشاركت على المنتدى وهذا ما يميز الشكرة انستا عن غيرها

تقبل احتراماتيى

ahmedibrahim258260
05-02-2014, 13:49
بسم الله الرحمن الرحيم انا والله اخي الكريم بحاول لما ارد اني افيد غيري قدر المستطاع زي مانا بستفاد من ناس تانية
تقبل تحياتي

mohamed bnali
05-02-2014, 15:09
تشكر عزيزي المحترم على موضوعك هدا فدخولنا الى الفركس هي نيل المعارف والتجارب والخبرات لا الشره في نيل المال والارباح فهدا استعجال والاستعجال طمع والطمع يؤدي الى الشراهة والشراهة تؤدي الى ما لا يحمد عقباه
كتير من التجار يتسابقون الى البنص والله يا اخي البنص لا يطير ولا يضيع وما هو الا وسيلة للتداول
اما الغاية الكبرى فهي نيل المعرفة والمعرفة تنال بادوات قراءة كتب ا لفركس وكتب ا لتحليلا لفني والاساسي والتوخي في الفنيات بالاشارات والشموع والخطوط حتنى تكتمل المعرفة والخبرة فيها وادماج بعضها مع البعض انداك يجيئ وقت التداول وتسخير البنص على حساب تجربي واموال افتراضية والغاية منها ان نرتقي الى حساب حقيقي واموال حقيقة
وتقبل مروري

bebito94
05-02-2014, 15:13
السلام عليكم و رحمة الله اخواني الكرام صاحب الموضوع معه حق و هدا للحصول على اكبر عدد من المواضيع
الهادفة و من جهة بونص ان شاء الله
لاكن نحتاج للمساعدة من الاعضاء المختصين

david guetta pes
05-02-2014, 15:15
صدقت فتكرار الموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص على الرغم من أن الفوركس به الكثير من المصطلحات و الأسس التي نحتاج للتعرف عليها
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

mohammed aburekbah
05-02-2014, 15:16
بسم الله الرحمن الرحيم استاذى الفاضل معاك حق المواضيع متكررة
البونص مش حيطير على اولتك بس عاوزين نجمع اول 100 دولار

marem2007
05-02-2014, 15:34
انا معاك اخي العزيز لابد من اننا نظم وقتنا اكتر من كدة لان المنتدي كويس وبيساعدنا كتير لازم ننظم نفسنا بحيث كل موضوع يكون مفيد

mohamead
05-02-2014, 15:37
اشكرك اخي الكريم علي هدا الموضوع الجميل جدا انا لسة جديد
في مجال الفوريكس بس انا حبية اشريك في الموضوع دا وشكرا لي صاحيب الموضوع دا
وانا عاوز اعرف اي البونص دا

hamdy saleh
05-02-2014, 17:03
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى العزيز هذا العادى لان الاعضاء الجدد لايستطيعوا غير ان يردوا على الاسئلة حتى يستطيعو طرح مواضيع جديدة وهامة
وشكــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــرا

ahmed morsy
05-09-2014, 21:42
فعلا اخى البونص مش هيطير حيث يوجد عندنا استعجال الربح واول ما يتم تحويل البونص نبداء بالمـتاجرة حتى لو كان هذا البونص صغير
مما يودى الى فقدانة بسهولة فى بداية اصفقات ولكن لو تم الصبر الى ان يتم زيادة البونص الى حـد معقول ثم ابداء المتاجرة هذا يودى الى بداية ممتازة
تقبل مروري

ruse
05-12-2014, 00:59

shellfish_ssa
05-12-2014, 01:01
بسم الله وبالله التوفيق
احسنت قولا ياخى وانا كنت اقول هذا فى نفسى بل كنت افكر كيف اطرح هكذا موضوع
لان المواضيع تشعر بالملل مع كثرة التكرار وبالتوفيق جميعا

tazi larbi
05-12-2014, 01:07
السلام عليكم نعم اخي حتى وان لم رفع مواضيع على الاقل الردود تكون لها قيمة بها معلومة نصيحة جيدة وليس سلامات وتحيات وشكر المنتدى قدم لنا الكثير وواجب رد الجميل بالارتقاء والاحترام اتمنى لكم النجاح والله الموفق

gr53
05-17-2014, 13:45
السلام عليكم
اخى احنا اتكلمنا كتير فى هذا الامر بنعتب على الجدد وبنلاحظ ان ده بيتكرر من اعضاء اقدام ومهما اتكلمنا مفيش فايده هو عايز يجمع بونص وخلاص

فعلا صار هناك تكرار للموضوعات و للاستفسارات التي لا أهمية لها حتى أن هناك موضوعات لا علاقة لها بالفوركس
و مع هذا التكرار تكون الردود عقيمة لا قيمة لها و طبعا الغرض من وراء ذلك جمع البونص لا غير

medo.66543
05-20-2014, 19:14
والله ياا خي البونص ليس الهدف الاول بالدرجة الاولى فهو يشكل فقط جزء من الهدف الاساسي
وهو التفاعل والتعلم من المواضيع فممكن طبعا الواحد يجـمع الاف الدولار في البونص ولكن من
دون اتقان لاسلوب التداول والادارة المالية الجيدة ممكن يصفرهم
تحياتي

الربح من الفوركس
05-20-2014, 19:44
اخى الحبيب اعتقد انة من خلال تلك الردود لابد من الاستفادة والتعلم وجمع الخبرة وبالتوفيق للجميع والربح الكبير من عملاق الاسواق

محمد السيد محمد
05-20-2014, 21:15
هذا الكلام انا قلته في هذا المنتدي كثيرا جدا .. وكما يقولون في المثل
او العبارة المشهورة .. لا حياة لمن تنادي .. والله ياريت الاخوة يسمعو هذه النصيحة
ومش لازم تنزل موضوع مكون من خمس صفح لا ممكن معلةمة صغيرة وتشرحها كويس

Ammar Tayeb abdelkader
05-21-2014, 03:06
فعلا في نقص كبير جدا في المواضيع الهادفة جدا الخاصة بالفوركس
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

ali.22595
05-26-2014, 10:20
السلام عليكم
اخي الفاضل معاك ان البونص مش هيطير ولا الردود هتـطير بس انتا داخل علشان
تعمل ردود وتكسب بونص فا ماتلومش على حد انة بيستهتر بالردود بالتوفيق للجميع

mohd5ash
05-26-2014, 10:37
ما لاحظت في المنتدى ان البعض والذي لا يعرف الفوركس ولا المتاجره اصلا
تجده يعلق من أجل جمع البونص ولا يستفيد احد من تعليقه
وعند تحويل البونص له انا متأكد من انه يخسره بسرعة الريح
اتمنى ان نصل بالمنتدى الى مرحلة جيده وهادفه لانني بكل صراحة أحببته واتمنى له النجاح

abo heba
05-26-2014, 11:55
عليكم السلام
بالفعل لابد ان نهتم جيدا بالمنتدى لينافس المنتديات الاخرى ولا يكون مجرد ردود وفقط من اجل البونص
لابد ان يحمل كل رد معلومه مفيده او اجابه جيده لتفيد من يتابع بعدنا باذن الله

aysamiman
05-26-2014, 12:54
لموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص

samibms
05-26-2014, 12:59
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
معك حق اخي البونص مش هيطير
و لو نزلنا مواضيع ذاة فائدة كان ذلك افضل لتعم الفائدة و نتقدم اكثر
تحياتي لك و بالتوفيق

distefano2007
05-29-2014, 19:08
بسم الله الرحمن الرحيم
انا اتفق معاك جدا

RomanyMoreed
05-29-2014, 21:05

فكره جميله ده يزيد من نشاط المنتدي بشكل كبير اتمني من الاعضاء الاستماع لهذه الافكار الجيده

تحياتي

milanowolf
05-29-2014, 21:06
لا يجب ان ننسى ان تجميع البونص مهم للمبتدئ وهو غايته من التسجيل في المنتدى
اضافة الى تعلم الفوركس اذا ان دراسة الفوركس قد تتم من خلال الكتب او من
خلال مشاهدة الفيديوهات المتنوعة

OLSOPIDRO
05-29-2014, 21:17
السلام عليكم كلامك صح فتكرار الموضوعات زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص
على الرغم من أن الفوركس به الكثير من المصطلحات و الأسس التي نحتاج للتعرف عليها تقبلو تحيا تي لكم بالتوفيق

BrahimForex
05-29-2014, 21:42
انا كذلك لاحظتها كترة المواضيع المتكررة في المنتدى في الحقيقة نريد مواضيع جديدة لكي نتعلم اسس الفوركس الكتيرة والرائعة

haroun43
05-29-2014, 22:22
نعم فكرة جيدة يجب عمل مشروع كل عضو يضع موضوع مفيد لكي يستفيد ويفيد معه
مثلا من معه معلومة يشاركا بها او طريقة او استراتجية مربحة مهم شيء جيد للجميع

maao2008
05-29-2014, 22:25

maghribia
05-29-2014, 22:27
لسلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الكريم

فعلا اخي فانه من ممزيات البونص في المنتدى هنا
فهو انه لا يتم الغاءه و هذه ميزة كبيرةف ياسنتا
تقبل احتراماتيى

8150017
05-29-2014, 22:28
من تكرار الردود ممكن تلاقى رد واحد يفيدك وانا بشوف ان فى ردود كتير ليس لها اى معنى او لون او ريحه لكن الواحد على ماقد مابقدر بحاول انى ارد اصح وانفع الناس باللى يفيدهم ، اخى العزيز خش واكتب ردك اللى يرضى ضميرك ومايهمكش تكرار الردود لان ممكن انا استفاد من ردك ولا استفاد من اى ردود اخرى ، ربنا يوفقك يارب

anamoody
05-30-2014, 02:51
فعلا اخى الفاضل اصبح المنتدى مليئ بالمواضيع المكررة مما جعل الردود لا تتغير كثيرا و لا يكتسب
احد من المنتدى الخبرة الكافية للعمل و التداول لذا نرجو من الاعضاء كتابة اى مواضيع هادفة خاصة بالفوركس

merna12
05-30-2014, 03:59
مهم ان نعرف كيف نعمل مواضيع هادفه
حتى يستفيد منها الجميع والمنتدى من خلاله يمكن ان نتعلم ونستفيد معلومات كثيره

moh721
05-30-2014, 05:30
دة اكيد البونص مش هطير البونص مستمر فى المنتدى
ويجب ان نتعلم الفوركس كويس قبل الدء فى الحساب الحقيقى وان نتتداول على الديمو قبل الحقيقى

mohamed11
05-30-2014, 05:37
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته انتا علي حق يا اخي اتفق معا يجب التنويع ليكون لك شخصيه في الرد حتي مع ان الربح موجود وشكرا

ebram
05-30-2014, 09:48
اخوانى الكرام فى المنتدى
تعتبر دعوه انا بايدها جداا
لان لو بدائا نضع موضوعات هادفه وبنائه
الموضوعات المتكره سوف تقل الي ان تختفي
وده بيكون هددف ان تكون في منتدي قوي ومنظم مثل المنتدي الخاص بينا
تحياتي

zasdqwer
05-30-2014, 10:06
المشكله فى الاداره يا اخى . الادارة لا تسعى الى تطوير المنتدى .
الاداره لو فرقت بين المواضيع الهادفه والمواضيع العاديه من ناحية البونص . صدقنى هيكون احلى منتدى ..

el andaloussi
05-30-2014, 14:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته موضوع سليم ولكنني يا أخي جديد في المنتدى وفي المجال لا أملك مواضيع أفيد بهــا غيري ولا يمكنني أن انسخ مواضيع من شخص أخر وشكرا

forexdad1965
05-30-2014, 14:49
انا لسة جديد فى المنتدى و لكن اول ما تزيد خبرتى شوية هنزل واضيع
هادفة كل يوم علشان كل الناس تستفيد منها و خبرات الاعضاء تزيد فى الفوركس

remas
05-31-2014, 00:36
لا اخى الكريم انا بختل فمعاك البونص فعلا ممكن يطير فى اى لحظه يعنى ممكن الشركه فى اى شهر تلغى حملة البونص دى والاهم اننا نستفاد منها

waleed hassona
05-31-2014, 16:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواتنا الكرام بمنتدانا الجميل اخى الكريم للاسف سياسة المنتدى
هى ماجعلت كل الاعضاء هدفهم الردود فقط والحصول على ال 10 سنت ولو اتغيرت هيكون افضل

صلاح2014
06-03-2014, 16:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركتاه اخى
الله الله على هده الفكرة وعلى هدا الموضوع اخى الفاضل
وانا اقول لو واحد كول يوم عمل تعليقو وموضوع على المنتدى كل يوم ستكتر المواضيع
وشكرا على هدا الموضوع والسلام عليكم ورحمة الله

mohamed sa3ed
06-03-2014, 20:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته جزاك الله كل خير على موضوعك القيم واتمنى من الجميع ان يستفاد منه
مع كل التمنيا بالتوفيق والله الموفق

ilyes chaieb
06-03-2014, 20:08
بادر حضرتك بالمواضيع الجديدة و ان شاء اللله احنا وراك حنزل كل جديد
باذن الله
-------------------------------------------------------

WASEM DALLOUL
06-03-2014, 20:21
السلام عليكم
كلامك صحيح تماما يا أخي الكريم ويجب ان تكون المواضيع هادفة وليست مكررة لكي تعم الفائده للجميع
وبالتوفيق للجميع

mmidom
06-03-2014, 21:26
لا يجب ان ننسى ان تجميع البونص مهم للمبتدئ وهو غايته من التسجيل في المنتدى
اضافة الى تعلم الفوركس اذا ان دراسة الفوركس قد تتم من خلال الكتب او من
خلال مشاهدة الفيديوهات المتنوعة

hema2013
06-03-2014, 21:29
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة انا تفق معك فى الرد بان البونص لايطير ويجب ان نتعلم جيدا الفوركس لتحقيق الربح والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

maghribia
06-03-2014, 21:29
اخى الكريم
طبعا اخي فان البونص فهو لا يمكن ان يطير
و لهذا افنه على المتدال ان يتعلم اسس التداول لكي يربح به فعلا

تقبل احتراماتيى

GM.LAVAL
06-04-2014, 06:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته : مرحبا بالجميع ...
فعلا معك حق والله ولكن للاسف قلة لمن يستجبون لمثل هذه الندائات وإن شاء الله راح افعل ما بوسعى لاضيف مواضيع هادفة وفعالة بإذن الله وإن شاء الله الكل يستفيد اخى الكريم

gr53
06-13-2014, 18:02
هناك تكرار للموضوعات و للاستفسارات التي لا أهمية لها حتى أن هناك موضوعات لا علاقة لها بالفوركس
و مع هذا التكرار تكن الردود لا قيمة لها لتكرارها هى أيضا

abdelaziz 10
06-14-2014, 01:20
والله يا اخي لو كان العضو في المنتدى مسلم حقيقي فلن يرضى بغير الاخلاص في التفاعل والافادة في المواضيع والردود
بالتالي لا يجب على المتاجر ان يفكر في نفسه فقط بل لابذ من مراعاة المبتدئين الذين يريد التعلم والاستفادة من اي رد

rami007
06-24-2014, 20:22
السلام عليكم
فكرة كويسة جدا والكل سوف يستفد الذى يكتب
مووضع سوف يستفد من كتابة الموضع ويحصل على البونص
سلام تحياتي
بالتوفيق

Asma Atika
06-24-2014, 20:25
انا اوافق حضرتك لكن شخصيا اريد كتابة مواضع جديدة لكن كيف لي
ان اعرف انها مكررة
او تطرق اليها اعضاء من قبلي
المواضيع كتيرة ومن الصعب تصفحها كلها.

hema2013
06-24-2014, 20:26
لسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزيز مشكور على الموضوع اللى بيكتب البونص عاوز يحصل على راس مال كويسة عشان يشتغل بية وكمان عاوز يتعلم اكتر عن الفوركس لان الخبرة تجعلة محترف
والسلام عليكمورحمة اللة وبركاتة

abdelaziz 10
06-24-2014, 21:08
العضو في المنتدى ممكن فعلا يا اخي انه يعمل على اساس الافادة في الرد او المواضيع وفي نفس الوقت يجمع بونص
من جهة اخرى لا يوجد افضل من الافادة والاستفادة في نفس الوقت حتى لا نكون اناس نتبع مصلحتنا دون افادة منا

yooussef
06-24-2014, 21:09
السلام السلام عليكم ورحمة ] الله وبركاته موضوع جميل ومتكامل وفي معلومات قيمة شكراً لك أخي على هدا المجهود الواضح واتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى

bing99
06-24-2014, 22:10
المشكله فى الاداره يا اخى . الادارة لا تسعى الى تطوير المنتدى .
الاداره لو فرقت بين المواضيع الهادفه والمواضيع العاديه من ناحية البونص . صدقنى هيكون احلى منتدى

saro123
06-24-2014, 22:24
هو طبعا المفروض المنتدى يكون ليك فية اهداف اخرى غير جمع البونص لان هنا فى متداولين كثيرون ممكن نستفيد من بعض من تبادل
الخبرات والمعلومات فيما بيننا

kachary
06-24-2014, 22:37
السلام عليكم اخي الكريم فعلا انا اتفق معك لان المواضيع في المنتدى اصبحت تافهة ومكررة جدا كما انها قديمة
لهدا يجب ان يتم التغير من عندنا لدا ان احاول انشاء الله القيام بسلسلة من المواضيع في شهر رمضان

ahmed kabo
06-24-2014, 23:03
دة بالنسبة للمواضيع بالك بقا بالردود السبام اللى بتملى المواضيع بدون مناقشة او افادة ولاكن فى البداية كلة بيبقى تاية الى ان يعرف طريقة فى المنتدى بالتوفيق للجميع

ilyaselouafi123
06-24-2014, 23:07
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
فكرة كويسة جدا والكل سوف يستفد الذى يكتب مووضع سوف يستفد من كتابة الموضع ويحصل على البونص
مشكور اخى على طرح المعلومة

hellelali2
06-24-2014, 23:16
اخي كيقف يمكنني المشاركة من خلال اضافة موضوع انا اعندي بعض الاستراتجيات التي اريد ان اقدمها بللمتداولين لكي يجربوها ويستفيدو منها والله الموفق
وانا اعتقد ان التعاون في هدا المجال ان شاء الله مربح جدا

mazn
06-24-2014, 23:31
السلام عليكم ورحمة الله
بالفعل اخي من لديه جديد يفيدنا به في الفوركس لابد و ان يضع مواضيع كي نستطيع
الاستفادة منها ليتطور مستوانا في الفوركس

اتمنى التوفيق والربح الوفير للجميع

صلاح2014
06-24-2014, 23:31
اخى انا معك فى هدا الكلام الطيب الدى قد تكلمت به وانا
عن نفسى سوف ابدا فى تنزيل الموضوعات على المنتدى وكل فى المكان المخصص ان شاء الله
وشكرا على هدا واتمنى لك نهارا سعيدن

عدي
06-24-2014, 23:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.... نعن انا اتوافق مع حضرتك تماما وز بالتوفيق ليك ان شاء الله و لجميع الاعضاء الكرام

احمد سعد
06-25-2014, 00:39
السلام عليكم و رحمة الله الموضوع دا نفسه بيترد عليه كتير عشان البونص :)) و كله بما لا يخالف قوانين المنتدي
و شكرا

mounim1994
06-25-2014, 02:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اهلا وسهلا بالاعضاء الكرام
نعم اخي الفاضل كلامك صحيح وبالتوفيق للجميع انشاء الله

moh721
06-25-2014, 03:21
دة اكيد البونص ن يطير واذا انت البونص بتاع المنتدى يوج بونص الايداع
يجب انه نعرف انه فى انستا بونص اخر بتاع الايداع
ولذلك جب انه نتعلم الفوركس كويس جدا

eslamsallam
06-25-2014, 03:39
مشكور أخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و على الرأي و أنا أشاطرك الرأي وأقول نه على الإخوة الكرام العمل على
التفاعل مع المنتدى بكل احترافية و بكل إرادة قوية، و لا داعي لتقديم مواضيع لا ترقى للمستوى

asifali
06-25-2014, 03:52
السلام عليكم
فكرة كويسة جدا والكل سوف يستفد الذى يكتب
مووضع سوف يستفد من كتابة الموضع ويحصل على البونص
سلام تحياتي
بالتوفيق

best ana
06-25-2014, 04:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم المواضيع متكررة والاسئلة ايضاً متكررة ولا اعلم ما اسباب ذلك هل لا يوجد اسئلة مهمة او المواضيع انتهت لا اعلم ولكن يمكن الاستسهال تقبل مرورى وتحياتى اخى وبالتوفيق يارب لك ولجميع الاخوه

besnisse
06-25-2014, 04:32
و عليكم السلام و رحمة الله تعالى وبركاته
اعتقد ان الكثير من المواضيع في المنتدى
التي كتبت من طرف الاعضاء الكرام مهمة
و هادفة يمن الاستعانة بها اخي الكريم
اما ان وجدت بعض المواضيع مكررة فهذا لا يضر
بالتوفيق

Jo.Cena
06-25-2014, 15:19
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
انا بشوف مواضيع كتيرة في المنتدي هنا مش موضوع او اتنين بس لا كتير جدا ناقلين الكلام من بعض نفس النص ونفس الكلام بالظبط

bing99
06-25-2014, 19:07
في المنتدى يقوم المبتدؤون بالتساؤل و الاستفسار
عن اشياء في الفوركس و التداول لا يعرفونها
و يقوم ذوي الخبرة من الاعضاء بالرد عليهم
و توضيح الطريق امامهم حتى يتعلموا وفي
كلتا الحالتين يجمع الجميع البونص

Jo.Cena
06-25-2014, 19:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
ياريت الكل يعمل كده وكل واحد يعرض موضوع
فى القسم الخاص بيه لكن انا بلاقى مواضيع ملهاش علاقه بالفوركس هنا

hema2013
06-25-2014, 19:13
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخى العزيز البونص وسيلة بنعمل البونص ونجمعة 100 دولار كل شهر عشان نجمع اموال ونعرف نكبر راس مالنا للاتجار بية وكمان ندير المال كويسة
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

lacosta
06-25-2014, 19:18
فعلا البونص لا يمكن تحصيله فقط من الردود بل حتى من المواضيع يعني افيد و استفيد

midooo258261
06-25-2014, 19:38
اهلا وسهلا اخواني بالمنتدي الكريم والله اللي عاوز يعمل ان شاء الله الف رد في اليوم لكن اهم حاجة انه يلتزم بالقوانين وموش يخالفها علشان موش تتحذف عضويته
تقبلو دي واحترامي

malak_maloka
06-25-2014, 21:27
بالفعل يا اخى لو كل واحد فينا عمل موضوع هادف هيبقي في مواضيع كتيره نستفاد منها ومش متكرره
شكرا لك سوف يستمع اليك الاعضاء باذن الله وبالتوفيق وانا عن نفسي اوقات بخاف احسن يكون كلامى متكرر

ehab_salah
06-27-2014, 22:22
اخي الفاضل .. شكرا على هذا الموضوع واتمنى امن الاخوة الاعضاء الافاضل الاخذ به
لعدم تكرار المواضيع واتمنى ايضا من الاخوة مديرى المنتدى حذف المواضيع المكررة
لتعم الفائدة و نرقى بالمنتدى
...
تحياتي

maghribia
06-27-2014, 22:25
اخى الكريم

البونص الذي نتسفيد منه في المنتدى فهو
فعلا لا يطير و لكن قد يطير بالتوهر ف ي التداول
تقبل احتراماتيى

ebram
06-27-2014, 22:35
فعلا البونص لا يمكن تحصيله فقط من الردود بل حتى من المواضيع يعني افيد و استفيد

المهم ان الرد او الموضوع يكون في سياق الموضوع
وكمان يكون من خلال العمل الدقيق
يعني لازم يكون افاده للكل

antonioforex
06-27-2014, 22:43
السلام عليكم نعم اخي يجب ان تكون المواضيع دات فائدة للاعضاء كي نستطيع الاستفادة
لاني ايضا لاحظت الكثير من التكرار فيها و بالتوفيق لك.

BILALBEN
06-28-2014, 11:27

Jo.Cena
06-28-2014, 15:37
اهلا وسهلا بك في منتدي فوركس العرب بتمنالك التوفيق وارجو منك تقبل مروري بصدر رحب حتي اذا كان يختلف معك في الرأي
المواضيع بتبقي محتاجة كتابة كبيرة علي ما اظن ومش بيتوافق عليها بسهولة وعشان كده الاغلب بيتجه في جمع البونص من الردود

lyes1977
06-28-2014, 15:39
نعم اخي الكريم معك حق اي نعم كثرت المواضيع والردود المتشابهة وفي الكثير من الاحيان تجدها نسخة واحدة ورغم ان يقال انه في الاعادة افادة لك بردو مش لدرجة ان الموضوع يتكرر لاكثر من 20 مرة الرجاء من الاخوة اخذ هذة النقطة بعين الاعنبار وشكرا

لونا
06-28-2014, 15:44
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم لديك حق فالمواضيع تتكرر كثيرا بنفس الهدف لا يوجد جديد باستمرار وانا معك فى الراى وجزاك الله خيرا يااخى الكريم فى رعايه الله وشكرا جزيلا لك

brahim.alg
06-28-2014, 15:49
تعم بالتأكيد يجب الاستفادة اكثر من المنتدى في التعلم و عدم الاهتمام فقط بالبونص لان العضو
غير المبتدئ سيخسره مع اول تقلب في سوق الفوركس بالتوفيق .

Jo.Cena
06-28-2014, 16:02
المواضيع بصراحة فكرتها مش حلوة لانك لو عملت استفسار ممكن يعدي وقت طويل عقبال لما يتوافق علي الموضوع عكس الردود

moh721
06-28-2014, 16:25
ويجب انه نصبر على البونص لكى لا نخسره

rayeswahbi2
06-28-2014, 16:39
أنا اوافقك الرأي صديقي لكن أنا أرى أن البونص قليل جدا تخيل واحد يكتب موضوع حصري طويل و يأخذ بالمقابل 0.1 دولار كل هذا بسبب المخالفات التي قام بها الاعضاء فتسببوا في تخفيض البونص

gr53
07-14-2014, 19:51
هناك تكرار للموضوعات و للاستفسارات التي لا أهمية لها حتى أن هناك موضوعات لا علاقة لها بالفوركس
و مع هذا التكرار تكن الردود لا قيمة لها فنتمنى طرح موضوعات جديدة

Ahmed2020eg
07-19-2014, 18:07
السلام عليم و رحمة الله و بركاته... انه لموضوع يستحق القرائه و مفيد للجميع .. اتمني لك التوفيق ان شاء الله و للجميع

عدي
07-21-2014, 00:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته...مشكوور اخي علي المعلومات الرائعه بارك الله فيك و زادك من الخير وبالتوفيق ان شاء الله

sharshabil
07-25-2014, 23:55
طيب ياريت للة تعملنا مواشضع هادفة يا اخي ان رايت ان المواضيهع
هنا ليست هادفة لازم تعرف ام تير يكونو جداج و لا يمكن انت يتفاعلو مع المواضيع لانهم مش فاهمي ولا شيء و هذا كلنا مرررنا به

midosafwat
07-26-2014, 00:12
متفق معاك فعلاً لازم الأعضاء اللي بيعملوا موضوعات ومشاركات غير هادفة يعرفوا إن ده بيؤثر على المنتدى
وكثرة الموضوعات غير الهادفة والمكررة والمنقولة تؤدي إلى أن تتوه الموضوعات الجيدة في وسطها وبذلك لا تحدث استفادة للأعضاء

a7med84
07-26-2014, 02:04
بالفعل فى موضوعات كتير فى المنتدى مكرره والاكنتر منها بتكون هايفه جدا

وللاسف كنت اتمنى ان يكون عندى الوقت من اجل عمل موضوعات يستفاد منها الكتير هنا

sharshabil
07-26-2014, 03:20
شكرا على النصيحة يا اخي ولكن من ليس عنجهم ما يعملون فب الموضيع
و النت تعرف الاغلبية هنا لا يعرفون اي شء لام تريد عنليانت نسخ لصق من الانترنت

عاشق الفوركس
07-26-2014, 10:48
السلام عليكم ورحمة الله ,شكرا لك اخي الغالي على الموضوع وعلى النصيحة الهادفة التي ارفقتنا بها على المنتدى امل ان يعمل الاعضاء على دالك للرقي ب المنتدى ان شاء الله وادراج مواضيع قيمة غير مكررة ،بالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى الكرام ان شاء الله

ahmed kabo
07-26-2014, 13:00
عندك حق طبعا فى كل كلمة ونا معاك وبايدك بس هو فى اعضاء بيبقو جداد مش فاهمين وبيفتكرو ان المواضيع بتبقى اغلى من الردود وكدة بالتوفيق للجميع

fte2020
07-27-2014, 05:26
اخي نحن نلاحظ انه لاتوجد مواضيع جديدة فى المنتدىمن فترة طويلة لذلك فانى اناشد ادارة المنتدى والمشرفين
بكتابة مواضيع جديدة تفيد الاعضاء الجدد وتنشط المنتدى. تقبل مروري

dalito
07-27-2014, 07:10
السﻻم عليكم
مشكور اخي الكريم على النصيحة
وبالفعل يجب توعية الاعضاء للقيام بردود هادفة وبناءة لفائدة المنتدى
وبالتوفيق وتقبل مروري

mohamedsaber
07-27-2014, 07:25
فعلا البونص مش هيطير لكن يجب الرد علي اي استفسار لان كل يوم مبيتديء جديد لازم نساعده ، بالطبع لازم نحافظ علي المنتدي وان المواضيع تكون ذات فائدة للمتاجر وللمبتديء
اتمني ان يرتقي المنتدي اكثر فاكثر لان كل قسم في المنتدي يمثل قيمة كبيرة من المعرفة والخبرة بالنسبالي

eletrebi
07-27-2014, 07:30
شكرا على الموضوع الرائع
فعلا عندك حق اهم حاجة المواضيع الى بتنزل من الاعضاء تكون هادفة وليس عرضها الربح فقط

dockerz
07-27-2014, 18:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم مشكور علي توضيحك اخي الكريم وتقبل مروري بخالص الشكر بس انا مش بعرف اكتب موضيغ

ynwa1892
07-27-2014, 18:27
السلام اخي
والله معك حق لانه مللنا من المواضيع المعادة والردود نفسها ولا نستفيد من اي شيئ نرجو من الادارة ان تنضر في هذه النقطة
وفقكم الله

sharshabil
07-27-2014, 18:27
الممنتدى يا اخي الاصل فيه اننا ندخل من اجل البونص
و اا اردت مواضيع اكتر افادة فستجدها في القسم التعلمي او قسم البرمجة متلا او غيرها و ليس اقسم العام

Santouss
07-28-2014, 12:15
الممنتدى يا اخي الاصل فيه اننا ندخل من اجل البونص
و اا اردت مواضيع اكتر افادة فستجدها في القسم التعلمي او قسم البرمجة متلا او غيرها و ليس اقسم العام

Zouhair01
07-28-2014, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم انا أريد ان اقولك انا للأسف لن أقدر ان أفديك في الموضوع لأنه انا من المبتدئين في مجال الفوركس وكذلك لم أبدأ التداول
و اتمنى

kutlarvadisi
07-28-2014, 15:01
مشكور أخي الكريم على الموضوع الدي قدمته و أنا أشاطرك الرأي وأقول نه على الإخوة الكرام العمل على التفاعل مع المنتدى بكل احترافية و لا داعي لتقديم مواضيع لا ترقى لمستوى منتدانا العزيز

karam22
07-28-2014, 16:06
فعلا اخي اكريم عندك حق المواضيع اصبحت في تكرار غريب ولمجرد المشاركة موضوع جديد وقلت وندرت المواضيع الجديدة التي بها المفيد الجديد

gr53
08-06-2014, 12:08
و مع هذا التكرار تكن الردود لا قيمة لها و لا داع منها

AMLAK
08-06-2014, 12:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم والله يا اخى الكريم
انت عندك حق فعلا البونص مش هيطير يا باشا وبجد الواحد شايف ان المواضيع
لازم تبقى هادفه وربنا يوفقنا مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

lacosta
08-06-2014, 12:45
السلام عليكم و رحمة الله بركاته
كلام جيد و صائب لكن لا أحد سيصغي لك هنا
القلة القليلة هي منطرح المواضيع الجيدة في لمنتدى وأغلبنا يكتفي بالرد عليها سواء من أجل البونص أو لأفادة

شيراز120
08-06-2014, 13:57
ا لسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته انا اتفق معاك اخي الكريم تماما فانا شخصيا استفاد جدا من بعض المواضيع
ومواضيع اخرى لا اجد لها اي اهمية مطلقا وخرى تكون غير مفهومة او خارج الموضوع وكل هذا بسبب الرغبة في جمع بونص سريعا وده طبعا بيأثر
على عدد المواضيع الهادفة اللي موجودة في المنتدى بشكل كبير

محمود فوزي
08-06-2014, 20:54
السلام عليكم ورحمة والله وبركاته اخي الفاضل بتمنالك كل خير وموضوع جيد
وبشكرك علي طرحه وخصوصا انك بتفيد وتستفيد من خلال الرد مقابل البونص
فكرة حلوة لتعليم الاعضاء ونصحهم متابع معك وموافق ع الفكرة وبقوة

ilyes chaieb
08-06-2014, 21:46
اخوانى الكرام فى المنتدى

بالفعل اخى لابد من وجود افكار و مواضيع جديد الابداع مطلوب اولا حتى نتبادل الخبرات
و ثانيا حتى لا يكون العمل على المنتدى ممل
لذلك علينا بتحسين و تطوير مواضيعنا
بالتوفيق للجميع

moroo
08-06-2014, 23:25
السلام عليكم

yara alaa
08-07-2014, 00:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ماشاء الله يا اخى موضوع مهم اوى وموضوعاات ممتازه جداااااااااا عموما يا اخى تقبل تحياتى يا رييييت وارجو منك مزيد من المعلومات عموما تقبل تحياااااااااااااااااااااا ااااتى

zinga
08-09-2014, 13:50
هم مستفيدون من وصوتية إدارة النقد والسيطرة على المخاطر
إدارة المال السليمة والسيطرة على المخاطر هي مفاتيح لكونها مربحة
تاجر. سأقول مرارا وتكرارا، أنها ليست التنبؤ أو أحدث و
أكبر مؤشر على أن يجعل الربح في تجارة

fathimourad
08-09-2014, 13:51
لديهم
تعلمت أن تتخذ الوليس التخلي عن التجارة لأنها
التخمين الثاني استراتيجيتهم أو السفعلا اخى الكريم التطبيق حاجة والشرح على النمازج اللى بتبقى مسجلة او متصورة حاجة تانية خالص علشان كدة مش بحب الشرح اللى بيبقى على الكتب اكثر منى بحب الشرح الايف بالتوفيق للجميعوق. هذه هي نفس المما
سوف تتعلم أن تدرج في استراتيجية التداول الخاصة بك.

الاسد التاجر
08-09-2014, 13:52
انا نزلت موضوع واحد فقط ولله الحمد
وان شالله قريب احصل موضوع يكون فيه فايدهلي وللاعضاء
وانزلو باذن الله

abdelaziz 10
08-09-2014, 17:41
الشاطر يا اخي من بين الاعضاء هو الذي يجمع ما بين التعلم والتدرب وتجميع البونص ايضا
بالتالي في هذه الحالة العضو يختصر الوقت وفي نفس الوقت لا ياطر بالتداول بالبونص بسرعة

gr53
08-12-2014, 20:25
بالفعل اخى لابد من وجود افكار و مواضيع جديد الابداع مطلوب اولا حتى نتبادل الخبرات
و ثانيا حتى لا يكون العمل على المنتدى ممل
لذلك علينا بتحسين و تطوير مواضيعنا
بالتوفيق للجميع

نتمنى ذلك أخي فأغلب الموضوعات الجديدة مكررة أو منقولة بالنص من مواقع أو مشاركات أخرى
مما جعل العمل بالمنتدى ثقيل و الردود تتكرر دون داع

zizo10
08-12-2014, 20:32
نعم اتفق معك أخي في هذا الموضوع ف هناك الكتير من المواضيع المكررة في هذا القسم لكن أغلب من يعمل هذه المواضيع في في الغالب الأعضاء الجدد لأن اغلبهم يكون متحمس كي يكسب البونص

abderrahmenanis
08-18-2014, 02:49

عاشق الفوركس
08-18-2014, 11:03
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته , اخـي الكـريـم ،مشكور عل الطرح وعلى المعلةمات القيمة امل ان تقدم موضايع اكثر افادة في المستقبل ان شاء الله

marouansat
08-25-2014, 05:17
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد
والله يا اخى الكريم انت عندك حق فعلا البونص مش هيطير يا باشا وبجد الواحد شايف ان المواضيع لازم تبقى هادفه وربنا يوفقنا
بالتوفيق للجميع
تقبل مروري

BOULBOUL2
08-27-2014, 14:09

dockerz
08-27-2014, 15:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم اكيد البونص مش هيطير اكيد بيتحولك اول كل شهر

dockerz
08-29-2014, 16:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركتو اخواني الكرام اهل المنتدي ام بعد اخي الكريم اها كدا كدا بيتحولك اخي الكريم

Elrayes
09-20-2014, 21:14
اللي اعرفه ان البونص في البداية كان اكثر من 10 سنت ولكن من كتر الاسبام و من كتر النسخ قيمة البونص قلت للاسف
لاني بشوف اسبام كتير و اعضاء تم حظرهم كتير برضو

ابو جعفر الطيار
09-20-2014, 21:16
السلام عليكم اخي العزيز
والله معك حق انا عن نفسي احيان
كثيرة لا انتبه لتاريخ الرد
ولكن هذا خطا المشرفين
يجب ان يغلقو المواضيع القديمة

yassoo011
09-20-2014, 21:54
يفضل ان يقوم الاعضاء باضافة مواضيع جديدة بدلا من الرد على نفس المواضيع
وتكرار الاجابات لكي يستفيد الاعضاء الجدد

Azeddinovic
09-20-2014, 22:09
السلام الفوركس هو تجارة متميزة و مربحة بالنسبة للاشخاص دو معرفة خاصة و متميزة
لدلك انصح و مع التاكيد المبتدئين بعدم التسرع و التهور لانه في اخر المطاف الافلاس التام

AMLAK
09-23-2014, 13:27
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم المشكله
فى الاداره الادارة لا تسعى الى تطوير المنتدى الاداره لو فرقت بين المواضيع الهادفه والمواضيع العاديه من ناحية
البونص صدقنى هيكون احلى منتدى بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

haleeim
09-23-2014, 15:09
شوف ياغالى

msamir2013
09-23-2014, 15:17
شكرا اخى الكريم على هذا التنويه الخاص بتكرار المواضيع فى المنتدى

لان بالفعل فى الفترة الاخيرة كثرت المواضيع المكررة خصوصا المواضيع المتعلقة بالبونص دا بجانب المواضيع المنسوخة بالحرف

GirL
09-23-2014, 15:18
الســــــــــــلام عليـــــــــــــكم ورحــــــــــــــــمة الله وبـــــــركــــاتـــه
طبعا اخي البونص مش حي يطير ولن يلزم عل انك تحافض على هي البونص لكي تستمر ف التداول
وما تسخره ابدا

midosafwat
09-23-2014, 15:33
وانا اقول لو واحد كول يوم عمل تعليقو وموضوع على المنتدى كل يوم ستكتر المواضيع
وشكرا على هدا الموضوع والسلام عليكم ورحمة الله

nada2012
09-23-2014, 15:34
شكر لك على الموضوع نعم يا اخى البونوص مش هيطيبر
المهم نكسب ونتعلم عموما يا اخى تقبل تحياتى يا ريييييييييييييييييييييييي يييييت

ahmed_com
09-23-2014, 15:35
طبعا المفروض المنتدى يكون ليك فية اهداف اخرى غير جمع البونص لان هنا فى متداولين كثيرون ممكن نستفيد من بعض من تبادل
الخبرات والمعلومات فيما بيننا

medo2013
09-23-2014, 15:52
السلام عليكمورحمة اللة وبركاتة البونص اخى العزيز هام فى التداول وفتح الصفقات الخبرة ويجب كمان ان تحصل على معلومات للربح والفهم من القسم التعليمى وكمان من اعضاء المنتدى وتداول الخبرة بينكم
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

AMLAK
09-26-2014, 13:55
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم صدقت فتكرار الموضوعات
زادت في الفترة الأخيرة و بالتالي الرد يتكرر دون داع و الغرض فقط هو جمع البونص على الرغم من أن الفوركس به الكثير من
المصطلحات و الأسس التي نحتاج للتعرف عليها بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

pacMAN
09-26-2014, 14:00
بالفعل أخي و لكن المعلومات و الخبرة لا تتوفر إلا عند أصحاب الأقدمية
و للمبتدئين أنهم لا يستطيعون إلا التفاعل
طاب يومك أخي و جمعة مباركة و بالأرباح إن شاء الله

MRN2014
09-26-2014, 14:25
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

abokarem
09-26-2014, 14:51
عليكم السلام
بالفعل لاد من التنظيم فى المنتدى وان نضع الردود والتى تحمل العديد من المعلومات ان اردنا التعلم وان نفيد من يريد الافاده
من خلفنا واعتقد ان الخساره المتكرره ستكون نهايتها الارباح باذن الله

simo_akon
09-26-2014, 14:53
معاك حق اخي الكريمم المواضيع متكررة جدا حتى الردود متكررة وفي ناس بينسخوا رد حد تاني وبيحطه وده حيأدي لتوقيف حسابهم في المنتدى

مصراوى
09-26-2014, 15:01
اخى الفاضل من الممكن ان تقوم بجمع البونص والتعلم ايضا من خالال القسم التعليمى للمنتدى والتدريب على التجريبى وبالتوفيق للجميع

kamalenouveau
09-28-2014, 20:42
دعاء رزق المال

يرزق الله عباده المؤمنين و يبتلي بعضهم بشيء من الفقر ليمتحن صبرهم ، إلا أنه قد وردت بعض السنن و الآيات و الأدعية التي يقولها الشخص لتوسيع رزقه نورد لكم بعضاً منها

(( اللهم اكفني بحلالك عن حرامك , و أغنني بفضلك عمن سواك ))

(( اللهم صن وجهي باليسار و لا تبذل جاهي بالإقتار فأسترزق رزقك من غيرك , و أستعطف شرار خلقك , و أبتلى بحمد من أعطاني , و أفتن بذم من منعني , و أنت من وراء ذلك كله ولىُّ الإجابة و المنع ))

ياكريم اللهم ياذا الرحمة الواسعة يا مطلعا على السرائر و الضمائر و الهواجس و الخواطر , لا يعزب عنك شيء , أسئلك فيضة من فيضان فضلك , و قبضة من نور سلطانك , و أنسا ً و فرجاً من بحر كرمك , أنت بيدك الأمر كله و مقاليد كل شيء فهب لنا ما تقر به أعيننا و تغنينا عن سؤال غيرك , فإنك واسع الكرم , كثير الجود , حسن الشيم , فببابك واقفون و لجودك الواسع المعروف منتظرون يا كريم يا رحيم )

الاكثار من الاستغفار فهو يجلب كل خير و الاكثار منه يكون سبباً في نيل المطالب فقد قال عز وجل : (( فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * و يمددكم بأموال و بنين و يجعل لكم أنهارا * ما لكم لا ترجون لله وقارا * وقد خلقكم أطوارا )) سورة نوح 10 - 14

abdo hassan
09-28-2014, 20:53
من الممكن اخي هو لا ير الرد المتكرر في الصفحات امتتاليه لبعضها ولكن حوار انه يفتح موضوع متكرر دي بترجع لضميره مع انها ملهاش اي لزمه

atlantic
09-28-2014, 21:04
لا أظن انه الحساب هي يرد بونص لانه البونص ما يتسحب اولا و تانيا البونص ملا يتبخر تتاجر به في الفوركس الارباح هي التي تسحب .
لا أظن انه الحساب هي يرد بونص لانه البونص ما يتسحب اولا و تانيا البونص ملا يتبخر تتاجر به في الفوركس الارباح هي التي تسحب

ahora
09-28-2014, 22:57
نعم المواضيع الهادفة من الممكن ان تفيدنا جميعا و نستفيد منها ايضا في التعلم الجيد
التداول في سوق الفوركس بدون اي خطة او طريقة سيجعلنا نخسر البونص في وقت قياسي

ahmed9933
09-29-2014, 10:05
فعلا اخى البونص مش هيطير حيث يوجد عندنا استعجال الربح واول ما يتم تحويل البونص نبداء بالمتاجرة حتى لو كان هذا البونص صغير مما يودى الى فقدانة بسهولة فى بداية اصفقات ولكن لو تم الصبر الى ان يتم زيادة البونص

awa
10-01-2014, 20:46
انا اؤيدك فى ان المواضيع لازم تكون هادفة و لكن هناك دائما اعضاء جدد و اكيد
هما اللى بيسألوا الاسئلة اللى سألها من قبلهم حين كانوا مبتدئين

anwarladmhammad
10-01-2014, 21:08
بالفعل وهو كما قلت لكن احيانا نجد انفسنا غير قادريين على المشاركة بمواضيع جديدة خفا من الخطا لان مجال الفوركس
يجب ان يتحدث فيه الشخص عن ثقة ومعرفة هذا الذي اميل اليه حاليا

mohyedal
10-01-2014, 21:17
تكرار المواضيع في المنتدى كان متواجدا دائما و سيظل مزجزدا و ليس
وليد فقط الايام الاخيرة و هذا امر عادي لان في بعض الاحيان
يكو التكرار ضروري من اجل فهم المواضيع و كل واحد
حسب جهده و حسب مستواه الفكري لان الناس ليسوا
متشابهون في كل شيء

w3ad
10-01-2014, 23:38
العضو في المنتدى ممكن فعلا يا اخي انه يعمل على اساس الافادة في الرد او المواضيع وفي نفس الوقت يجمع بونص
من جهة اخرى لا يوجد افضل من الافادة والاستفادة في نفس الوقت حتى لا نكون اناس نتبع مصلحتنا دون افادة منا

payoneer
10-02-2014, 00:18
بسم الله الرحمن الرحيم
اكيد اخي مش هيطير وانشالله يكبر ويتربى بعزك
ههههههههه

محمد عز الدين عيد خضري
10-12-2014, 06:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
بالفعل عايزين تقنين لحوار الردود والمواضيع الغير هادفة , مشكور للتنبيه
اتمني لك التوفيق
تحياتي

waelo
10-12-2014, 06:49

mody555
10-12-2014, 10:45
ومع تواجد العديد من مناطق الدعم والمقاومة الذاتية، من الممكن أن تتدنّى الفوائد المحتملة لهذه المستويات. بما أنّ المستويات الذاتية هي

AMLAK
10-17-2014, 18:38
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على سيدنا وحبيبنا محمد عليه ازكى الصلاة والسلام اخى الكريم فعلا الفاضل المواضيع المتكررة موجودة كتير اوي في المنتدى يعني في بعض الاعضاء اللي بينقلوا مواضيع الاخرين عشان ياخدوا بونص سريع وده طبعا بيأثر على عدد المواضيع الهادفة اللي موجودة في المنتدى بشكل كبير بالتوفيق وتحياتي للجميع وننتظر منك الافضل والمزيد ان شاء الله

dellos
10-17-2014, 18:40
السلام عليكم
مرحبا اخي العزيز نعم معك حق الاغلبية لهم فكرة فقط جمع البونص ولا يهتمون بالمنتدى او بمساعدة الاخرين لدلك انا ادعم فكرتك بوضع مواضيع
وتفاعل فيها

md5diablo
10-17-2014, 19:19
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله ، اضن ان المشكله في ذلك اخي الكريم هي ان الجميع يبتعد عن نشر مواضيع جديده لانها لا تاخذ البونص الخاص بها على الفور لذلك يقومون بالردود المتكرره على الدوام

kalepsso
10-17-2014, 19:29

ahmed mohamed10
10-19-2014, 11:45

ام زياد
10-19-2014, 11:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا اتفق معك فالراى اخى الكريم ولكن ليس كل عضو بالمنتدى يقدر ينزل موضوع فالكثير منا مازال مبتدء ويبحث عن العلم والتجارب بين مشاركتكم انتم الاعضاء الاكثر خبره فنتمنى منكم ان تبذلو جهد زياده وتعلمونا

ahmed_com
10-19-2014, 11:55
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبراكاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
طرح جميل جدا بارك الله فيك
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى إن شاء الله

mghorab90
10-19-2014, 13:56
السلام عليكم ورجمه الله وبركاته
العضو في المنتدى ممكن فعلا يا اخي انه يعمل على اساس الافادة في الرد او المواضيع وفي نفس الوقت يجمع بونص من جهة اخرى لا يوجد افضل من الافادة والاستفادة في نفس الوقت حتى لا نكون اناس نتبع مصلحتنا دون افادة منا

vankl
10-19-2014, 16:44
بسم الله الرحمن الرحيم استاذى الفاضل معاك حق المواضيع متكررة
البونص مش حيطير على اولتك بس عاوزين نجمع اول 100 دولار

أسماء نعناع
10-29-2014, 23:14
بسم الله الرحمن الرحيم
انا اتفق معاك جدا

eprence
10-29-2014, 23:17
الى كل متداولى الفوركس فى كل مكان
اذا اردت ان تتاجر فى سوق العملات فاختار الشركة المراقبة من هيئات قوية لحماية اموالك وارباحك من الضياع وبكل سرور اقدم لكم بعد عناء البحث فى شركات الفوركس هذه الشركة فهى شركة مراقبة من هيئات قوية مثل

Regulated by ASIC (Australia)
License number: AFSL 443670

Registered with the financial services provider FSP
Registration number FSP235905

Registered with the FSA FCA (FSA, UK)
Registration No. 538 324

Registered with BaFin (Germany)
Registration No. 124 161
اترككم مع الشركة على الروابط الاتيه

http://clicks.pipaffiliates.com/afs/come.php?id=52&cid=25883&ctgid=17&atype=1

http://clicks.pipaffiliates.com/afs/come.php?id=96&cid=25884&ctgid=0&atype=2

ملحوظة كل ما تداول اكثر اكسب اكثر اذا هدفى ان لا تحسر اموالك بل ان تداول اكثر

qamlp
10-30-2014, 03:05
ولذلك جب انه نتعلم الفوركس كويس جدا

DABDOUB
11-02-2014, 19:16
فعلا معك حق والله ولكن للاسف قلة لمن يستجبون لمثل هذه الندائات وإن شاء الله راح افعل ما بوسعى لاضيف
مواضيع هادفة وفعالة بإذن الله وإن شاء الله الكل يستفيد اخى الكريم

karimosman
11-02-2014, 19:19
السلام عليكم فعلا اخى البونص مش هيطير حيث يوجد عندنا استعجال الربح واول ما يتم تحويل البونص نبداء بالمتاجرة حتى لو كان هذا البونص صغير مما يودى الى فقدانة بسهولة فى بداية اصفقات ولكن لو تم الصبر الى ان يتم زيادة البونص الى حد معقول ثم ابداء المتاجرة هذا يودى الى بداية ممتازة

sameas
11-02-2014, 19:35
والله عندك حق مش البنوص فعلا مش هيطير لازم الماوضيع تبقا هادفه وكدا كدا انت هتبقا كسبان حاجت كتيرالبونص وثواب فى انك تفيد غيرك فى اى حاجه او موضوع يخص الفوركس ولك كل الاحترام والشكر ولك كل لاحترام منى

Emad Aiad
11-02-2014, 23:19
انا أوافقك الرأي لانه ليس المهم تكرار الاجابات ولكن الأهم ان تكون مبدع ولَك اجابات متطورة ومبدعه وان تكون ذو قيمه في ردودك وان يكون لك دور واضح

al.ho2
11-03-2014, 00:51
انا معاك طبعا فى الى بتقوله بس انا شايف ان الناس مش مقصره فى اى حاجه وكل واحد بيقول معلومومه ومححدش بيبخل على اى حدا باى معلوامه ولك كل التحيه والتقدير وفعلا نقطه مهمه اوى لازم كلنا ناخد بنا منها وشلك كل التحيه والتقدير

ahmed mohsen92
11-03-2014, 00:52
مشكور اخي على هذا الموضوع جزاك الله خير ومنتظرين منك المزيد من المواضيع الشيقة
تقبل تحياتى اخي الكريم

mooha
11-03-2014, 02:00
بالفعل يا اخى لو كل واحد فينا عمل موضوع هادف هيبقي في مواضيع كتيره نستفاد منها ومش متكرره
شكرا لك سوف يستمع اليك الاعضاء باذن الله وبالتوفيق وانا عن نفسي اوقات بخاف احسن يكون كلامى متكرر

downlaod3
11-06-2014, 17:45
فعلا معك حق والله ولكن للاسف قلة لمن يستجبون لمثل هذه الندائات وإن شاء الله راح افعل ما بوسعى لاضيف
مواضيع هادفة وفعالة بإذن الله وإن شاء الله الكل يستفيد اخى الكريم

YOSAF
11-06-2014, 17:46
السلام عليكم
المشكل هو حتى وان نزلت مواضيع جديدة لن تجد أحد يضع فيها ردود لأنه الكل يبحت عن البونص السهل وليس التحليل

mooor
11-06-2014, 18:02
السلام عليكم و رحمة الله
اخي العزيز انا اتفق معك في كل ما تقول لاني بلاقي مواضيع عبيطة و خلاص علشان عيزين يخدو بونص و لكن بلاقي ناص بتدي معلومات جيدة جدا بستفاد منها

tedjboyka
11-09-2014, 01:15

titou2378
11-09-2014, 01:25
بسم الله الرحمن الرحيم
يا اخي الكريم الطمع هو سبب تكرار المواضيع وذلك حرام
موفق

محمود مرعى
11-09-2014, 01:42
اخوانى الكرام فى المنتدى

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايوة والله يا اخى مصرى كلامك صح جدا الواحد فعلا بقى بيتعب من كتر انه معدشى بيلاقى مواضيع جديدة يقدر انه يرد عليها من اجل
افادة الاخوة الاعضاء الجدد فى البداية وكمان طمعا فى كرم المنتدى والبونص علشان نقدر نزود رأس مالنا ان شاء الله نقدر اننا نلاقى مواضيع فى الايام المقبلة

allh
11-09-2014, 02:59
فعلا موضوع مهم جدا علشان يدقر نخلى المنتدى اكثر اهميه وتعليما بصوره كبيره وان دا فيه فايده كبيره لينا اكتر من اننا نجمع بونص وانشاء الله نوصل الى نتايج اكثر بكتير من اننا نجمع بونص بصوره عشوائيه

Wassa04
11-09-2014, 03:06
مرحبا اخي الكريم اكيييد اضافة مواضيع مفيدة
افضل بكثيير من ردود على مواضيع قديمة و مكررة

masry928
11-09-2014, 03:09
شكرا على ردودكوا الطيبه
بس انا مش عاوز كلام ولكن عاوز فعل بجد المنتدى كبير ماشاء الله واكيد فيه خبرات لاباس بها نزل موضوع واحد كل يومين او اسبوع هيفرق جامد صدقنى

kimo.san
11-09-2014, 03:16
اعتقد ان الموضوع دا مهم جدا وان لازم كمان المشاركات تبقا اهم واهم هنا فى المنتدى والمعلومات تبقا اكثر وبزياده وانشاء الله التفاعلات تبقا اكتر وانشاء الله الكل يستتفاد من خلال هذا المنتدى شكرا لك وتقبل تحياتى

zoza
11-09-2014, 04:12
اعتقد ان البونص دا المفروض الواحد اخر حاجه فكر فيها وان احنا هنا يا جماعه داخلين علشان نتعلم بس مش علشان ان احنا ناخد بونص ونمشى واعتقد المفروض الضوع دا يبقا اوصل للجميع وبصوره كبيره وانشاء الله توصلو للى انت عايزينه شكرا لكم

ahmed mahmoud abdelhady
11-09-2014, 04:26
لا مش هيطير واكيد لو بزيادة البونص ستأخذ مساحه للتفكير فى التداول
والربح سيكون من اكثر الاشيااااء التي ستاسعدك على المواصله

alikimo
11-09-2014, 04:51
لا ممكن يطير علشان ا لناس هنا بقا همها كبير او انها تجمع بونص معرفش الميزه فى ايه ف كدا بس لازم الكل يعرف ان مش كل حاجه البونص والله لازم تبق اعارف نك لازم تطور من نفسك بشكل طبير اوى وبالتوفيق

eslam22
11-09-2014, 05:55
يعتقد البعض ان الفوركس ما هو الا بونص فقط ولازم يبق الموضوع اشمل من كدا بكتير الموشوع مش موضوع لم بونص وخلالص يا جماعه الموضوع لازم يبقا فيه شويه سنس نقدر نحكم بيه ونتاجر بيه فى ناس بتجمع بونص وبضيعه فى يوم

alis
11-09-2014, 07:34
صح واله كلامك سليم فعلا الناس بقت بستسهل اى حاجها الايام دى معرفش ليه مع ان كل حاجه سهله وبسيطه بس احنا الى بنعقدها بشك كبير وا ياريت الناس كلها تاخد بالها وبالتوفيق للجميع انشاء الله

amrs
11-09-2014, 07:51
النقل بقا عينى عينك وخلاص ولازم الناس تاخد بالهم من الموضوع ولازم كمان ان احنا نوعى الناس اقدر بايدنا نغير فيهم بشكل كبير او وانشاء اله يقدرو يحققو الى هما عايزينهف بالتوفيق لليهم وربنا يهدى

barakat554
11-09-2014, 08:52
انت محق اخى الكريم انا اتفق معك ففعلا بقت المواضيع بتكرر كتير اوى دة غير الاخوة اللى بيدخلوا يكتبوا تعليق لا يخص الموضوع بشىء لمجرد الحصول على البونص وايضا الاخوة اللى بيقوموا بعمل كوبي وبست للتعليقات يا جماعه المفروض ان دة منتدى عشان نتشارك فيه المعلومات والخبرات مش عشان نجمع بونص وخلاص

samir33
11-09-2014, 09:49
صحيح ياريت تكون كل المواضيع هادفة وعلى الاقل تضيف شيئ للقارء و لو معلومة بسيطة وكدالك الردود يجب ان تكون تدور حول الموضوع بالاساس

adil17
11-09-2014, 09:50
نعم اخي الفاضل المواضيع متكررة كثيرا و الردود ايضا و نخشى ان ياتي يوو و لا نجد جديد في هذا المنتدى

breakss08
11-11-2014, 18:38
السلام عليكم

aber
11-11-2014, 19:36
فكرة كويسة جدا والكل سوف يستفد الذى يكتب مووضع سوف يستفد من كتابة الموضع ويحصل على البونص والذى يدخل فى المنتدى سوف يقراء الموضع ويتعلم

abdelhak redouane
11-11-2014, 20:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم مشكور على هذا الطرح المقدم اكيد ان الهدف من وضع المشاركات هو الحصول على معلومات ومعرف مفيدة من اجل استغلالها من خلال التجارة في سوق الفوركس
بالتوفيق للجميع

MAGDYABDO
11-11-2014, 21:43
فعلا اخي المنتدي ما بقاش تعليمى والمشكله دي بقت زايده اوي عن الحد انا قليل اوى لما بلاقي موضوع استفيد منه