PDA

View Full Version : سؤال حول الألقاب في المنتدى

منى غازى
04-09-2014, 14:55
انا عايزة اعرف الالقاب في المنتدى على اي اساس يعني اللي بياخد خبير فوركس واللي بياخد بروفيسير على اساس الخبرة ولا على اساس عدد المشاركاات

a7med84
04-09-2014, 15:19
عادى مجرد القاب عاديه ولكن فى البدايه كنت اعتقد ان لما اللقب يبقى الفضل بيكون فى بونص اعلى

بس هى هى ومفيش فرق على حسب بقالك اد ايه فى المنتدى وكمان البونص اللى وصلتله

نور المعرفه
04-09-2014, 15:57
إسمع يا أخي أنت الان عضو نشيط صح ! كلما كتبت ردود أكثر سيكبر الرقم الذي تحت تاريخ التسجيل وكلما كبر سيتغير لقيبك ومعرفتك بالفوركس ، حتى تصل بإذن الله لاعلى مرتبة الله يوفقك ويرعاك ، أميين .

menoer1248
04-09-2014, 16:03
انا اتفق معك في ما يخص راس المال هو في الحقيقة المحرك الاساسي لارباحنا كلما كان راس المال كبير كلما كانت الارباح جيدة
لكن ما يجب فعله هو الحفاظ على هذا راس المال من المخاطرة او المغامرة به

karam22
04-09-2014, 16:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
دي علي حسب عدد المشاركا
زيد مشاركاتك بشكل كبير وسوف تتغير ترقيتك
وهي عموما لا قيمة لها اصلا في العمكل الو التاثير علي البونص ...........................

---------- Post added at 01:10 PM ---------- Previous post was at 01:09 PM ----------

دي علي حسب عدد المشاركا
وهي عموما لا قيمة لها اصلا في العمكل الو التاثير علي البونص ...........................

soooonor
04-09-2014, 17:35
القاب المنتدى التى تطلق على الاعضاء مرتبطة اساسا بعدد مشاركات العضو فى المنتدى و مدى فاعليته فى المشاركة بأراء بناءة و مفيدة للمبتدئين ... انا شايفة ان باقى لك عدد قليل من المشاركات حتى تحصل لى اللقب التالى من ألقاب المنتدى ...شد حيلك

ام رحمة
04-09-2014, 17:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ألقاب المنتدى تطلق على الاعضاء على حسب عدد المشاركات والردود على المواضيع عند كل عدد معين من الردود لقب وايضا تجميع البونص على حسب عدد الردود وشكرا
بالتوفيق للجميع

RomanyMoreed
04-09-2014, 18:03

شوف حضرتك الالقاب دي كلما كتبت مشاركات ومواضيع اكتر كلما اخدت لقب جديد الحكايه بسيطه جدآ

بالتوفيق

ilyes chaieb
04-09-2014, 18:21
ليست كل الالقاب تأتى بعدد المشاركات و انما فيه القاب مثل البروفيسير هذا اللقب يسنده المدير للعضو حسب نشاطه و مواضيعه لما تكون مفيدة و هادفة و باقى الالقاب تأتى بعدد المشاركات

مصطفى حمدان
04-09-2014, 23:37
اختى الفاضلة الالقاب فى المنتدى على عدد الرودو والمشاركات التى تقومى بها ولا اعرف بصراحة مدى اهميتها ولكن لا تجعلى هذا الموضوع مهما بالنسبة لكى فالهدف فى المنتدى الاستفادة العلمية والمادية والله الموفق للجميع

doola2020
04-10-2014, 03:44
الألقاب في المنتدي علي أساس عدد المشاركات ولكن في نظري ليس لها أي أهمية فهناك أشخاص مكتوب عندهم خبير فوركس مصر ولا يفقهوا أي شيئ في الفوركس

gehad87
04-10-2014, 06:06
الالقاب في المنتدى بتبقى حسب عدد المشاركات بيبقى لكل لقب عدد وحد من المشاركات اذا حققها
بيحصل على اللقب التالي وهكذا
من اول عضو جديد وحتى بروفيسور
لكن الخبرة انت بتكتسبها من العمل وكثرة القراءة والتدريب

منى غازى
04-10-2014, 06:42
شكرا جميعا على الردود ولكني كنت بسأل علشان كنت عايزة اعرف الععضو اللي مكتوب امامة خبير او هو واخدها بعدد المشاركات يبأى ممكن ميكنش خبير اما لو بواخدة بالخبرة فعلا اثق فيه واسئلة وشكرا عى اهتمامكم

gehad87
04-10-2014, 06:47
شكرا جميعا على الردود ولكني كنت بسأل علشان كنت عايزة اعرف الععضو اللي مكتوب امامة خبير او هو واخدها بعدد المشاركات يبأى ممكن ميكنش خبير اما لو بواخدة بالخبرة فعلا اثق فيه واسئلة وشكرا عى اهتمامكم

اي خدمه انتي ممكن تسالي اي حد بقاله في المنتدى سنة او اتنين اطول فترة ممكنه ده هيكون بقاله في السوق كتير
ويقدر على الاقل يفيدك تبتدي منين
بس لو عاوزة الخبرة يبقا عليكي بالقراية
واوعى تدخلي السوق بتسرع او بمبلغ قليل وانتي لسا في الاول

gmhd
04-10-2014, 08:17
السلام عليكم

علي اساس المشاركات في المنتداي
والموضيع الحصرية الخاصة بالمنتدي
وبالتوفيق لكي

hagar zakaria
04-10-2014, 09:43
السلام عليكم
انا برده يا جماعه كنت بستغرب اوي من الالقاب دي وبسال نفسي
نفس السؤال هو خبير فوركس ده علشان هو عدد المشاركات ولا ايه بالظبط

fireboy
04-10-2014, 12:12
السلام عليكم ورحمة الله وبكاته وتعالى
الالقاب فى المنتدى يتم اعطائها للاعضاء احتسابا لعدد المشاركات اللتى يقوم بها العضو وليس لها علاقة بالخبرة فى مجال الفوركس
وفى رعاية الله وحفظه واتمنا الربح الوفير للجميع

latraaa
04-10-2014, 17:52
يا اختي الكريمة، الألقاب هي على أساس عدد المشاركات و التواجد في المنتدى و ليس لها عرقة بمدى قدرة الشخص و تمكنه في الفوركس، فكلمة خبير فوركس مصر، ليست بالمعنى الحقيقي لها، و إنما هي أن الشخص كثير التواج و المساهمة فس يالمنتدى و فقط

loubna etta
04-10-2014, 18:16
السلام عليكم يا اصدقاء بالنسبة لمنتدى فوركس العرب فهو يقدم تقييم لكل مشترك حسب عدد المشاركات مثلا ذلك خبير فوركس او عضوو نشيط وغيرها
بس فعلا في المنتدى خبرااء الفوركس والدليل على ذلك موضووعتهم القيمة و الهادفة والتي تسير بك نحو النجار
وبالتوفيق للجميع

ana lola
04-10-2014, 18:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته......أعتقد هذ الألقاب بتكون علي حسب عدد الردود والمشاركات التي يقوم بها أي عضو في المنتدي ومدي فعاليته..بس المشكلة مش في الالقاب ـأهم حاجة هي الاستفادة الحقيقة من هذا المنتدي لتعلم هذا المجال.

ssnsafi
04-11-2014, 02:38
طبعا على اساس عدد المشاركات فهناك خبراء في الفوركس لهم مشاركات قليلة وهناك اعضاء لهم مشاركات كثيرة ونالو لقب خبير الفوركس ومازال يتعلم فاللقب لا معنى له فعليا هو فقط يشجع الاعضاء على كتابة المشاركات ونيل البونص ليصبح المنتدى فعال اكثر وفيه حركة نشطة وطبعا الاعضاء يحاولون الاكثار من كتابة الردود لكسب البونص اولا ولينالو لقب جميل ثانيا

xdorex
04-11-2014, 03:13
تلك الالقاب تاتي مع عدد المشاركات في المنتدى هي فقط القاب عاديه تجد شخص عنده خبير فوركس مصر وهو لا يدري شيء في الفوركس
الالقاب ليست هي الاساس ولكن ما يعرفه صاحب اللقب هو الاهم تقبل مروري

osh
04-11-2014, 14:01
اللي اعرفه اني الالقاب بتفرق بس في انك تكون عضو قديم قمت بعمل عدد مشاراكات
اكثر من المبتدا وعندك احتراف اكثر في الفوريكس ولكن الالقاب لم تفرق في شيئ
التوفيق

haitham
04-11-2014, 23:48
لا الالقاب دى بتكون على اساس عدد المشاركات اختى الكريمة ودى ليس لها تاثير فى المتاجرة ولاتفيد على الخبرة فى المتاجره وبالتوفيق ان شاء الله

ainga
04-20-2014, 12:46
أما إن أمرت وكالة السيارات ببيع السيارة بسعر أقل من سعر الشراء لنقل 8000$ ستقوم وكالة السيارات بتنفيذ الأمر وستبيع السيارة ثم ستخصم 2000$ من حسابك لديها لتستكمل بقية ثمن السيارة , ثم ستعيد لك عربونك إلى حسابك وسيصبح حسابك لديها 1000$ فقط .

Hassan Owen
04-20-2014, 20:43
إسمع يا أخي أنت الان عضو نشيط صح ! كلما كتبت ردود أكثر سيكبر الرقم الذي تحت تاريخ التسجيل وكلما كبر سيتغير لقيبك ومعرفتك بالفوركس ، حتى تصل بإذن الله لاعلى مرتبة الله يوفقك ويرعاك ، أميين

haffoudhi
04-21-2014, 00:01
تشريفات المنتدى متنوعه وعلى قدر فاعلية العضو ومشاركاته وخاصة توضيح المسائل الغامضه التى يعاني منها الاعضاء وتفسير بعض التساؤلات او اثراء المنتدى بما هو مفيد للجميع

nadersalaia
04-26-2014, 00:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
شوفي حضرتك الالقاب دي كلما كتبت مشاركات ومواضيع اكتر
كلما اخدت لقب جديد الحكايه بسيطه جدآ وكل ما كتبت
مواضيع ومشاركات أكثر زادت خبرتك أكثر وبالتوفيق

abo heba
04-26-2014, 02:23
اهلا بك
الالقاب مجرد عبارات تطلق على الكثير من المشاركات وكلما اضفت مشاركات كلما اخذت لقب جديد وهو نظام جيد
لتشجيع الاعضاء على العطاء وزياده المشاركات

pinom
05-01-2014, 00:49
إذاً .. لا يمكننا أن نبدأ بالشراء إلا عندما نتوقع أن الأسعار سترتفع وأن الأسواق في صعود .

وهذه مسألة منطقية وواضحة وقد تتساءل لماذا أؤكد عليها ؟ وذلك لأننا في الأسواق الهابطة أي الأسواق التي تنخفض فيها الأسعار يمكننا أيضاً أن نحقق الربح ..!! كيف ذلك ؟

تصور أن لديك سيارة يساوي سعرها في السوق الآن 10.000$
فإذا كانت أسعار السيارات في هبوط وأن سيارتك بعد بضعة أيام سيهبط سعرها إلى 8000$ فكيف يمكن أن تحقق الربح بذلك ؟
بكل بساطة ستقوم ببيع سيارتك الآن وقبل أن ينخفض سعرها بسعر 10.000$ وستضع في جيبك هذا المبلغ , ستنتظر إلى أن ينخفض السعر إلى 8000$ ثم تقوم بشراءها بهذا السعر .

salimned
05-01-2014, 01:50
السلام عليكم اختي الالقاب غير مهمة كثيرا و هي تعتمد على عدد المشاركات التي يضعها
العضو في المنتدى و الاهم ان تتعلمي جيدا طريقة التداول في الفوركس.

mahmoud sheded
05-01-2014, 14:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الالقاب فى المنتدى بتتدرج من حيث عدد المشاركات والبونصات تقريبا
مع تمنياتى بالتوفيق

latraaa
05-01-2014, 17:10
لا يا اختي الكريمة الألقاب ليس لها أي علاقة بالموضوع، و لا تعني أي شيء،و إنما هي نتاج نشاط الإخوة الكرام في المنتدى الخبير معنها أنه كثير التعامل التواجد في المنتدى و العم لعلى الرد على مواضيعه، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

محمد السيد محمد
05-09-2014, 02:34
لا طبعا على اساس عدد المشاركات لكن احب اعرفك ان اللي بيشارك بعدد كبير بيكون فعلا عنده معاومات
كتيرة وده ممكن نسميه تجاوزا خبير وهو في الحقيقة على باب الله زي حالاتي كده

fatoma elsayd
05-09-2014, 03:01
السلام عليكم انا شايفه ان الالقاب دى مرتبطه بعدد المشاركات للعضو
كلما زاد عدد مشاركاتك كلما اخذت تقييم من عضو نشيط الى عضو محترف الى خبير فوركس الى بروقيسر وهاكذا
تقبل مرورى :)

Fawzii
05-09-2014, 03:12
أنت الان عضو نشيط صح ! كلما كتبت ردود أكثر سيكبر الرقم الذي تحت تاريخ التسجيل وكلما كبر سيتغير لقيبك ومعرفتك بالفوركس ، حتى تصل بإذن الله لاعلى مرتبة الله يوفقك ويرعاك ، أميين .

AMLAK
05-09-2014, 03:17
بسم الله الرحمان الرحيم والصلاة والسلام على حبيبنا محمد صلى الله عليه وسلم اعتقد اخي الكريم ان تلك الالقاب تاتي مع عدد
المشاركات في المنتدى هي فقط القاب عاديه تجد شخص عنده خبير فوركس مصر وهو لا يدري شيء في الفوركس الالقاب
ليست هي الاساس ولكن ما يعرفه صاحب اللقب هو الاهم تحياتي للجميع

nour elhouda
05-14-2014, 04:28
انا عايزة اعرف الالقاب في المنتدى على اي اساس يعني اللي بياخد خبير فوركس واللي بياخد بروفيسير على اساس الخبرة ولا على اساس عدد المشاركاات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اعتقد ان الاقاب بتتغير بمزيد من الردود والمشاركات وبنا يكرمنا جميعا لمزيد من الخبرة والارباح ان شاءؤ الله

love rbna
05-14-2014, 17:43
عادى مجرد القاب عاديه ولكن فى البدايه كنت اعتقد ان لما اللقب يبقى الفضل بيكون فى بونص اعلى

latraaa
05-14-2014, 19:19
يا اخي الكريم، ليكن في علمك أنه ليس للألقاب أي علاقة بالخبرة التي يملكها العضو و إنما هي راجعة إلى درجة تفاعله و عمله و تواجده في المتتدى و فقط، و عليه لا فارق بينك و بين من له عضوية خبير في الفوركس، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

INTHENAMEOFALLA
05-14-2014, 19:22
يا اختى الفاضلة الالقاب هذه لتبين مدى اجتهاد العضو فى الردود والمشاركات التى تتم فى المنتدى ونتنى لك التوفيق والنجاح

love rbna
05-14-2014, 19:35
ياريت والله انا كمان جديدة ف الموقع و كنت حابه افهم كل حاجة لانى دايما يسمع عنه و كنت بتردد بس اخيرا قررت ادخل ف ياريت حد يفدنا

haffoudhi
05-15-2014, 00:16
همني في الاول اللقب وبعد ما ابتديت اعرف اصبج همي كيف اكسب وكيف اكسب يلزمها تعليم والتعليم متعب ومضني ولكن لن اكون من الرابحين بدون تعلم

---------- Post added at 09:16 PM ---------- Previous post was at 09:12 PM ----------

وما الالقاب في المنتدى الا صفات تعطى حسب المشاركات والاقدميه ولكن احيانا تجد مستجا قد فهم بسرعة خير من قديم امضى وقته في لا شيء

shellfish_ssa
05-15-2014, 00:18
بسم الله والسلام عليكم
اعتقد انه امر مرتبط بمدى التفاعل وكثرة المشارات المفيده والردود
وهو اصل فكرة المنتدى باى حال ارجوا التوفيق للجميع

خبير الفوركس
05-15-2014, 00:32
الالقاب لا تعني الا اسم فقط و لكن الخبرة المعملية العلمية لادائك هي التي تثبت بجدارة ان لديك خبرة بافادة الجميع بمعلومات شيقة و فنيات بالتداول و علم ينتفع به

---------- Post added at 09:32 PM ---------- Previous post was at 09:31 PM ----------

الالقاب سمة من شخصية الانسان يريد ان يعرف الاخرين انة متميز بشئ ما لكن المشاركة للجميع اهم من اي لقب و الافادة و الاستفادة من الخسارة تجعل الشخص يتعلم كثيرا و لا يقع باخطاء كثيرة

messaoud
05-31-2014, 03:35
وإذا كان سعر الجنية مقابل الدولار gbp/usd = 1.3 ، ثم أصبح gbp/usd = 1.5 ، فما معنى ذلك ؟
معنى ذلك أن الجنية ارتفع والدولار انخفض . لأننا بالسعر الأول كنا مطالبين بدفع 1.3$ للحصول على جنية واحد أما بالسعر الثاني فأصبحنا مطالبين بدفع 1.5$ للحصول على جنية واحد. أي إننا أصبحنا مطالبين بدفع كم أكبر من الدولار للحصول على دولار , أي أن الجنية أصبح أغلى وأثمن . مما يعني أنه ارتفع وأن سعر الدولار انخفض .

AMLAK
08-29-2014, 18:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع تلك الالقاب تاتي مع
عدد المشاركات في المنتدى هي فقط القاب عاديه تجد شخص عنده خبير فوركس مصر وهو لا يدري شيء في الفوركس
الالقاب ليست هي الاساس ولكن ما يعرفه صاحب اللقب هو الاهم بالتوفيق تقبل مرورى مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

fosat
08-29-2014, 18:25
ليست كل الالقاب تأتى بعدد المشاركات الالقاب دي كلما كتبت مشاركات ومواضيع اكتر كلما اخدت لقب جديد الحكايه بسيطه جدآ

chokrito
08-29-2014, 19:34
مفيش فرك في هذه الميزاة الكل متساوي في المتتدى ولاكن بخصوص الارتفاع لازمك تعمل مشاركات عديدة

HemzaM
08-29-2014, 19:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل
حسب عدد المشاركات حسب ما الاحظه معي لحد الان
بالتوفيق للجميع ان شاء الله .

BrahimForex
08-29-2014, 23:19
السلام عليكم انها مجرد القاب لا يقاس المستوى منها ابدا ويتغير القب انطلاقا من عدد المشاركات في المنتدى بالردود في المواضيع

host
09-10-2014, 01:28
انا سعيد جدا بهذا الموضوع المفيد والمميز والوافر بالمعلومات القيمة واتمنى ان تقوم
دائما بوضع المزيد من المواضيع المفيدة والقيمة لكى تعم الفائدة على الجميع

haleeim
09-10-2014, 16:06
السلام عليكم
انا برده يا جماعه كنت بستغرب اوي من الالقاب دي وبسال نفسي
نفس السؤال هو خبير فوركس ده علشان هو عدد المشاركات ولا ايه بالظبط

fosat
09-10-2014, 17:22
ألقاب المنتدى تطلق على الاعضاء على حسب عدد المشاركات والردود على المواضيع عند كل عدد معين من الردود لقب
لا تجعلى هذا الموضوع مهما بالنسبة لكى فالهدف فى المنتدى الاستفادة العلمية والمادية والله الموفق للجميع

haffoudhi
09-10-2014, 18:12
للاسف الشديد هي تسند حسب عدد المشاركات ولو كانت تافهة ولا تزيد ادنى اضافة للمنتدى والفروض انها تسند حسب نجاعة المواضيع والاضافات التي يقدمها العضو للاخرين

الاسد التاجر
09-10-2014, 18:15
مشكله انها مجرد القاب فقط
المفروض ماياخذ القلب احد الا يكون
عنده مميزات تاهله

ahmedibrahim258259
09-10-2014, 19:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كل لما ردودك تزيد اخي الكريم كل لما تترقي في الرتب من عضو جديد الى عضو محترف الى خبير فوركس وكذا
تقبل مروري

mohamed elsliny
09-10-2014, 19:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل ان الالقاب فى المنتدى تعطى على اساس عدد مشاركاتك وردودك فكلما زاد نشاطك بالمنتدى وزادت تعليقاتك وردودك على الموضوعات المطروحة زاد عدد البونص الخاص بك وايضا ارتقيت بالالقاب

abdulrazag
09-10-2014, 20:13
السلام عليكم ورحمة الله
صدمتني اخي عندما علمت ان الالقاب لا قيمة لها
وانا اكتب كثيرا لاحصل على احدها

هيثم سيد
09-10-2014, 20:19
الالقاب دى بتبئة علي حسب عدد الردود والمشاركات اللي قام بها العضو في المنتدى وتعتبر هذة الالقاب شيئ جميل يعطى العضو دفعة للامامةلكى يشارك اكثر المنتدى ويستفيد كل عضو من خبرات الاخر

هانى شلايل
09-10-2014, 20:45
السلام عليكم ورحمة الله
اخي العزيز
انا لسه جديد في المنتدي
وشكرا علي الموضوع لاني اعرفت شو فائدة الالقاب

ibrahim forex
09-10-2014, 22:23
انا اتفق معك في ما يخص راس المال هو في الحقيقة المحرك الاساسي لارباحنا كلما كان راس المال
كبير كلما كانت الارباح جيدة لكن ما يجب فعله هو الحفاظ على هذا راس المال من المخاطرة او المغامرة به
تقبل مرورى

scan
09-15-2014, 04:37
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة لتعلم الفوركس بمنتهى السهولة واتمنى ان تكتب المزيد من المواضيع الهامة

aysamiman
09-15-2014, 12:33
ما يخص راس المال هو في الحقيقة المحرك الاساسي لارباحنا كلما كان راس المال كبير كلما كانت الارباح جيدة
لكن ما يجب فعله هو الحفاظ على هذا راس المال من المخاطرة

zarrik
11-09-2014, 23:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي حسب المشاركات
وكذالك والردود والمدة التي تسجلت فيها مع كل التوفيق

dalirap
11-10-2014, 01:30
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
أخي الألقاب تأتي من خلال المشاركات والأقدميت في المنتدا ، لكن يجب أن تكون المشاركات فعالة

antonioforex
11-12-2014, 16:39
السلام عليكم
اخي هده الالقاب تحتسب على عدد المشاركات التي يضعها كل عضو في المنتدى و ليس
لها اي دور اخر و اتمنى لك التوفيق في عملك.

مصراوى
11-12-2014, 16:53
اخى الكلاريم تلك الالقاب ما هى الا تميز الاعضاء الجدد من الاعضاء القداما وتميز الاكثر خبرة من خلال كثرة المشاركات فى المنتدى

hamdochi
11-12-2014, 21:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخواني الاعضاء الكرام اعتقد ان الالقاب في المنتدى بتبقى حسب عدد المشاركات
بيبقى لكل لقب عدد وحد من المشاركات اذا حققها بيحصل على اللقب التالي وهكذا من اول عضو جديد وحتى بروفيسور
لكن الخبرة انت بتكتسبها من العمل وكثرة القراءة والتدريب بالتوفيق لجميع المتداولين ان شاء الله تعالى

hamdochi
12-26-2014, 22:32
اخواني الاعضاء الكرام اعتقد انها الالقاب في المنتدى بتبقى حسب عدد المشاركات بيبقى لكل لقب عدد وحد من المشاركات اذا حققها
بيحصل على اللقب التالي وهكذا من اول عضو جديد وحتى بروفيسور لكن الخبرة انت بتكتسبها من العمل وكثرة القراءة والتدريب بالتوفيق

Wassa04
12-27-2014, 00:47
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اختي الفاضلة الالقاب بتكون على
اساس المشاركات في المنتدى تقبل مروري

adil17
12-27-2014, 09:30
السلام عليكم و ررحمة الله و بركاته
اخي الكريمة مشكورة على طرحك لهذا السئال لاننا بالفعل استفدنا معك من خلال اجوبة الاخوة الكرام عليك و نتمنى لك احسن لقب في المنتدى و بالتوفيق

Mr now
12-27-2014, 11:40
انا ممتن للغاية كوني قرات ما جاء في هدا الموضوع
بالنسبة لي راءيي هو
اضن انه البونيص و الله اعلم
وفقك الله

GHASSAN OSMAN
12-27-2014, 14:39
عادى مجرد القلب عاديه ولكن فى البدايه كنت اعتقد ان لما اللقب يبقى الفضل بيكون فى بونص اعلى

---------- Post added at 11:39 AM ---------- Previous post was at 11:38 AM ----------

السلام عليكم اخي الغالي
انا اتفق معك في ما يخص راس المال هو في الحقيقة المحرك الاساسي لارباحنا كلما كان راس المال كبير كلما كانت الارباح جيدة

ZAHER DEEB
12-27-2014, 14:40

MARIAM HAMMIJO
12-27-2014, 14:40
دي علي حسب عدد المشاركا
وهي عموما لا قيمة لها اصلا في العمكل الو التاثير علي البونص

SAFWAN HAMIJOU
12-27-2014, 14:41
ألقاب المنتدى تطلق على الاعضاء على حسب عدد المشاركات والردود على المواضيع عند كل عدد معين من الردود لقب وايضا تجميع البونص على حسب عدد الردود وشكرا
بالتوفيق للجميع

ABDULRHMAN ZOUBDLA
12-27-2014, 14:42

اخي الغالي الالقاب هذه كلما كتبت مشاركات ومواضيع اكتر كلما اخدت لقب جديد الحكايه بسيطه جدآ

بالتوفيق

RAWAA RAHHAL
12-27-2014, 14:42
السلام عليكم اخي الغالي
ليست كل الالقاب تأتى بعدد المشاركات و انما فيه القاب مثل البروفيسير هذا اللقب يسنده المدير للعضو حسب نشاطه و مواضيعه لما تكون مفيدة و هادفة و باقى الالقاب تأتى بعدد المشاركات

ProForex
12-29-2014, 12:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الكريم هده الألقاب تتغير بتغير عدد المشاركات كلما زادت عدد المشاركات يتغير اللقب تحياتي

aya80
12-29-2014, 13:19
شكرا اخي الكريم على سؤالك لاني كان هذا السؤال يدور في ذهني من بداية اشتراكي في المنتدى
وشكرا لكل من قام بالاجابة على هذا السؤال

abdelhak redouane
12-29-2014, 14:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاستفسار اناارى ان الالقاب المتداولة في المنتدى هي عبارة عن مقدار الردودذ التي يقوم بها العضو من اجل جمع اكبر عدد ممكن من البونص والذي من خلاله ينال الوسام بلقب معين
بالتوفيق للجميع

RAWAA RAHHAL
12-30-2014, 17:35
السلام عليكم اخي الغالي

SAFWAN HAMIJOU
دي علي حسب عدد المشاركا
وهي عموما لا قيمة لها اصلا في العمكل الو التاثير علي البونص

MARIAM HAMMIJO
إسمع يا أخي أنت الان عضو نشيط صح ! كلما كتبت ردود أكثر سيكبر الرقم الذي تحت تاريخ التسجيل وكلما كبر سيتغير لقيبك ومعرفتك بالفوركس ، حتى تصل بإذن الله لاعلى مرتبة الله يوفقك ويرعاك

esshazly
12-30-2014, 22:04
السلام عليكم ..الالقاب فى المنتدى على عدد الرودو والمشاركات التى تقومى بها ولا اعرف بصراحة مدى اهميتها ولكن لا تجعلى هذا الموضوع مهما بالنسبة لكى .. بالتوفيق ان شاء الله الي كل الاعضاء في المنتدي وفي التداول علي انيستا فوركس

doaa sary
12-30-2014, 23:10
مجرد كلام
اعرف ناس واخده خبيرة ومتعرفش حاجه ههههه
بيجمعو بونص وبس
الالقاب من عدد الردود لو مثلا واحد مشركاتة كتير وبقاله كتير لازم يبقا خبير

doom
01-13-2015, 00:38
شرحك هذا وضح لى العديد من الامور المهمة فى الفوركس وطبعا احب ان اشكر حضرتك على طريقة سرد الموضوع
بطريقة سهلة وبسيطة تتيح للمبتدئين فهم الموضوع بسهولة بدون تعقيدات

hpacer
01-17-2015, 03:48
تلك الالقاب تاتي مع عدد المشاركات في المنتدى هي فقط القاب
عاديه تجد شخص عنده خبير فوركس مصر وهو لا يدري شيء في الفوركس
الالقاب ليست هي الاساس ولكن ما يعرفه صاحب اللقب هو الاهم تقبل مروري..

hamdochi
01-30-2015, 19:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخواني الاعضاء الكرام اعتقد ان الالقاب في المنتدى بتبقى حسب عدد المشاركات بيبقى لكل لقب عدد وحد من المشاركات اذا حققها بيحصل على اللقب التالي وهكذا من اول عضو جديد وحتى بروفيسور لكن الخبرة انت بتكتسبها من العمل وكثرة القراءة والتدريب بالتوفيق لجميع المتداولين ان شاء الله تعالى

متوكلة
02-15-2015, 14:37
مشكورة اختي الكريمة على طرحك لهذا السؤال الذي استفدنا منه كثيرا و ذلك عن طريق ردود الاخوة عليك و نتمنى ان تستمر معنا بنفس المنوال

hamdochi
03-08-2015, 22:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعتقد ان الالقاب في المنتدى بتبقى حسب عدد المشاركات بيبقى لكل لقب عدد وحد من المشاركات اذا حققها بيحصل على اللقب التالي وهكذا من اول عضو جديد وحتى بروفيسور لكن الخبرة انت بتكتسبها من العمل وكثرة القراءة والتدريب شكرا لك اخي الكريم على الموضوع الجميل

adel25
08-15-2015, 18:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على موضوعكا سؤال حول الألقاب في المنتدى، بارك الله فيك على هذه الافادة و با التوفيق لك و للجميع ان شاء الله

naggar
08-15-2015, 18:32
الالقاب حسب الاقدمية
والردود
يعنى مثلا اول100رد بتبقا جديد
بعدها محترف
وخبير وهكذا الالقاب كتير

Heba17
08-17-2015, 12:13
اعتقد ان الالقاب دى على حسب المشاركات واعددها وكمية البنوص
اللى جمعتها فقد لا غير
واللة اعلم

حسنى صادق
08-17-2015, 13:29
اعتقد ان هذا النوضع لا يعنى شىء سوى عملية التعامل مع الاقدمية فى التعالم مع المنتدى و الحصول على ارباح من سوق الفوركس

عبد المحسن
08-17-2015, 13:40
انا اعتقد ان الالقاب في المنتدي لها قيمة كبيرة جدا لانه كلما قام العضو بكمية من المشاركات اكثر كلما حصل علي لقب اعلي ز لاكن ... اللقب الاعلي تزيد معه قيمة البونص الذي يحصل عليه العضو ..

محمود العايدى
08-17-2015, 14:05
ايها العضو المحترم انه ليس لى علم ولا درايه بما تسأل عنه من الالقاب
واسأل الله العظيم ان يكرمك ويوفقك الى ما تريد انه على كل شىء قدير
وشكر ا لك وارجو لك الخير

qqqqqqq
08-17-2015, 14:13
السلام عليكم اخي الكريم
للاسف لايمكنني افادتك لانني لااعلم شيء بخصوص ذلك
مع تمنياتي بالنجاح في قادم المواعيد..............

mazouz
08-17-2015, 15:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على هذا الموضوع الرائع والمفيد، شخصيا استفدت منه كثيرا
أتمنى ان يستفيد منه جميع الاعضاء في المنتدى ، بالتوفيق للجميع .

kaoutarlina
08-26-2015, 17:15
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته أخي الكريم شكرا لك حين طرحت هدا الموضوع هو في محله ومهم جدا وتياتي لكم على الشرح المفص وبالتوفيق للجميع

mohsiin
08-28-2015, 22:30
اخي الفاضل اعتقد انها مجرد القاب لا تميز احد عن احد بل تسمة بهذه الاسماء على حسب عدد المشاركات فقط و اتمنى لك التوفيق
و النجاح

doaa sary
08-30-2015, 05:05
مجرد كلام
بيجمعو بونص وبس
الالقاب المفروض يعملو بيهاا ويتعلمو

killer007
09-05-2015, 18:05
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
هناك مواضيع في المنتدى تتكلم عن جميع المصطلحات الفوركس اتمنى ان تبحث عنها جيدا
موفق اخي

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

waleed shaaban
09-05-2015, 18:12
لم اتطرق الى هذا الموضوع فانا لااهتم الا بتجارتى وهذا هو المهم
الالقاب لا تفيد الا من يبحث عن الدرجات العلميه وهذا منتدى للربح منه ومن الفوركس والتجاره
المقيس هوالنجاح فى العمل ليس الالقاب

aymansaleh
09-05-2015, 21:39
الاخت الكريمه منى,’ الالفاظ على اساس المشاركات وانتي اخدتي لقب عضو محترف على اساس مشاركاتك
تقبلي مروري

ثائر ابو صلاح
09-05-2015, 21:47

---------- Post added at 06:47 PM ---------- Previous post was at 06:42 PM ----------

nuclear2010
09-08-2015, 22:18
السلام عليكم جمبعا
لا الالقاب دى بتكون على اساس عدد المشاركات
ودى ليس لها تاثير فى المتاجرة ولاتدل على الخبرة فى المتاجره
بالتوفيق لك

egyptian200100
09-08-2015, 22:36
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
انا اعتقد ان الالقاب فى المنتدى ترجع الى
عدد الردود فى المنتدى
فكلما زاد عدد الردود
كلما زاد اللقب
مشكور
وتقبل مرورى

waleed shaaban
09-08-2015, 22:58
لم اتطرق الى هذا الموضوع فانا لااهتم الا بتجارتى وهذا هو المهم
الالقاب لا تفيد الا من يبحث عن الدرجات العلميه وهذا منتدى للربح منه ومن الفوركس والتجاره
عموما هى بناء على كنيه المشاركات اليوميه

khabouss
09-09-2015, 01:21
السلام عليـكم و رحمـة الله و بـركاته
اخي الكريـم هي مجرد القاب عادية تاخد حسب الكفائة و الخبرة في المنتدى و الله اعلم يمكن يكون كدة

mokhtarss
09-09-2015, 12:33
مشكور اخى على هدا الموضوع كتير محفز اتمنى من الحميع ان تكون له نفس الروح التى يتحلون بها هدا الاشخاص
وبلاخص مصطفى الخياظ اد يجب ان يكون قدوتنا فى التعملات وفى الاحلام
والله المستعان

farajiing
09-10-2015, 02:50
اعتقد انها مجرد القاب لا تميز احد عن احد بل تسمة بهذه الاسماء على حسب عدد المشاركات فقط

Hossam Samir
09-11-2015, 17:53
بسم الله والسلام عليكم اخوانى
لا يوجد اى اهميه ياغالى للالقاب فقط هى للتصنيف حسب كثره المشاركه والتفاعل بالمنتدى وليس لها اى تاثير
سلبى او ايجابى بالنسبه للحساب نتمنى نشوفك فى الجديد

عاشق الفوركس
10-07-2015, 21:12
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
على اساس المشاكرات التى تقوم بعها انت كعضو في المنتدى عندما تصل الى حد معين منها بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

nizar hidouri
10-07-2015, 21:20
و الصلاة و السلام على سيدنا محمد و اله و صحبه
تكون التسميات على حسب عدد المشاركات
و لا علاقة لها بخبرة التاجر

a l
10-08-2015, 01:18
هلا
وفقا لعدد المشاركات التى تقوم بها .. كلما زادت الزيد مشاراتك بشكل كبير وسوف تتغير ترقيتك
شكرا

omerhomsy
10-20-2015, 14:47
برائي ان هذا الموضوع جيد ولكن مختصر اي ينقصه بعد التوضيح لان ألقاب تعطى حسب المشاركات
تقبل مروري اخي الكريم وجزاك الله خير ما فعلت في انتظار المزيد و فقك الله الى فعل كل خير وشكراً

hassann
10-20-2015, 15:12
أخي لا يوجد شيء عن عبث فعندما يصل الشخص لمستوى خبير فقد تم قرائته ومشاركته بآلاف المشاركات فتلك في حد ذاتها خبرة تفرق بين شخص وآخر حسب هدفه من المنتدى
بارك الله فيك واتمنى الخير للجميع

ahmedeepo
10-20-2015, 15:39

mohmed1214
10-20-2015, 15:40
موضوع مفيد وهناك اخرين يستفادون من هذا الموضوع واتمنى الابداع اكثر وان تتحفنا بما هو جديد والا تبخل علينا
بما تعرفه واللهم يوفقك الى الخير والبركة والسعادة الابدية....تقبل مروري وشكرا لحضرتكم

ahmed bakry
10-21-2015, 19:15
الالقاب ف المنتدى ناتجة عن كترة المشاركات اخر حاجة خبير ف الفوركس وشكرا جدا ليكى على سؤالك والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

doaa sary
12-21-2015, 20:21
بيجمعو بونص وبس

kacembouden2
01-17-2016, 00:56

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

doaa sary
02-18-2016, 17:26
مجرد كلام
بيجمعو بونص وبس
الالقاب من المشاركات يعنى الردود كل ما عملت ردود بتاخد لقب

topomarouan
02-18-2016, 17:31
شكرا لك اخي على هدا الموضع طبعا اخي اهم شيئ في سوق الفوركس الوصول
الى مستوي من الطموح المطلوب .. تقبل مروري اخي

mohammed control
02-18-2016, 17:48
إسمع يا أخي أنت الان عضو نشيط صح ! كلما كتبت ردود أكثر سيكبر الرقم الذي تحت تاريخ التسجيل
وكلما كبر سيتغير لقيبك ومعرفتك بالفوركس ، حتى تصل بإذن الله لاعلى مرتبة الله يوفقك ويرعاك

Ibrahim gad
02-18-2016, 17:52
السلام عليك
حول الألقاب في المنتدى
ما حكم الشرع في امرأة ، أو رجل يتسمَّى بـ " القرآن والسنَّة
لا شك أن التسمية من المطالب الشرعية
الذي يظهر : أن التسمية بـ " القرآن والسنَّة " ، أو " القرآن طريقي " ، أو " القرآن حياة القلوب" ، أو " القرآن منهجي

fanta
05-01-2016, 00:34

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

3laabasha
05-31-2016, 06:14
الالقاب تاخذ يا اخى من عدد المشاركات فقط فمن الممكن ان تصل الى خبير من عده اشهر فقط وليس لها قيمه فهناك فى المنتدى خبراء وكل مشاركاتهم ردود منسوخة وموضوعه ولا لها اى فائدة العبرة تكون بالنجاح

أم مهيرة
12-01-2016, 15:42
لا اعتقد يا اخي انها على عدد المشاركات مش على الخبرة
وياريت لو عاوز تستفسر على حاجة مشابهة للموضوع ده
يبقا في القسم العام مش في القسم التعليمي

xmenflis1
12-03-2016, 16:41
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

csebai12
12-03-2016, 20:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
الامر معتمد بالاساس على عدد المشاركات بحيث كلما زادت مشاركات تتحصل عى ترقية

xmenflis1
12-04-2016, 18:20
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

Mohamed isa
12-04-2016, 18:26
فعلاً انا معاك في الى بيخص راس المال هو بصراحه محرك رئيسي واساسي للارباح عشان لما بيكون راس المال كبير كانت الارباح كويسه وجيده وكمان الامر متعلق بالمشاركات كل لما تزيد المشاركات تزيد المال وتترقى

xmenflis1
12-20-2016, 18:22
مرحباً شكراً على إضافة
ألقاب المنتدى تطلق على الاعضاء على حسب عدد المشاركات والردود على المواضيع عند كل عدد معين من الردود لقب وايضا تجميع البونص على حسب عدد الردود
بتوفيق للجميع

AHMED NOLE
12-20-2016, 18:51
هى مرتبطه بعدد الردود يعنى عادي تلاقى مكتوب خبير على اسم العضو وهو لسه بيحاول يعرف يعنى ايه رافعه ماليه

ليس لها اى قيمه كمان هى بيفرحوا بيها الاعضاء بس تقريبا

tahar2015
06-09-2017, 09:39
الرتبه تتغير وترتفع بمقدار نشاطك اليومي في المنتدي
تقبل مروري وبالتوفيق لك لجميع اعضاء المنتدى ان شاء الله