PDA

View Full Version : iforex أحذروا من شركة

kirozoka
04-27-2014, 09:22
%النصابة 100 iforex أخواني أحب أشاركوم في هذا القصة مع شخصيا مع شركة
لقد نصبة عليا هذه الشركة في مبلغ بسيط 100$ ولكن هو كان بدايتي في الفوركس
فضلوا يتصلوا بيه مع كل دخول لي علي الموقع وتسجيلي
واميلات وزن كتير كتير علي الودان علشان أعمل إيداع ووعود كتير حنكون معاك مش حنسيبك هنكسبك
وانا ليسه مبتدئ مش فاهم حاجة عملت أيداع وأدي وش الضيف لا فيه تعليم ولا حاجة
طيب حساب ديمو قالوا ماشي وفتحوا حساب شرط الأيداع وكمان كلها 3 أسابيع بالعدد والديمو أتقفل ولازم أتاجر علي الحقيقي
طيب بعدين أنا مش فاهم حاجة
المهم رحت للحساب الحقيقي والنتيجة معروفة طبعا خسارة وراها خسارة
وبعدبن عاوز أعرف حاجة ما فيش حد بيرد عليا 3 شهور
وبعد كده أعمل إيداع جديد علشان نهتم بيك وخليه كبير وهلما جرة
كلام كلام كلام وفي الأخر عاوز أسحب فلوسي مش هينفع لازم يكون كبير علشان تسحب
أحذرووووووووووووووووووووو ووووا التعامل معها
وكمان سمعتها علي النت زبالة جدا وممكن تسال جوجل لو مش مصدق
وأسف علي الأطالة لكنها مهمة

haffoudhi
04-27-2014, 18:11
كان احرى بك ان تتحول بين المنتديات وتقوم ببحث دقيق مع الاعضاء وتتبع تعليقاتهم ولا اضن انهم سيبخلون عليك بالمعلومه لان صمعة اي شركه ومصداقيتها لا تخفى على احد وربما انت كنت ضحية تسرعك وعدم التحري كفاية

kirozoka
04-28-2014, 04:53
كان احرى بك ان تتحول بين المنتديات وتقوم ببحث دقيق مع الاعضاء وتتبع تعليقاتهم ولا اضن انهم سيبخلون عليك بالمعلومه لان صمعة اي شركه ومصداقيتها لا تخفى على احد وربما انت كنت ضحية تسرعك وعدم التحري كفاية
عندك حق أخي الكريم أنا فعلا كنت متسرع
ولم أعطي لنفس الوقت لفهم أي شي
ولكن كنت مبتدئ في هذة اللحظات ولا أعلم شئ وماذا أفعل

walidmax1974
04-28-2014, 20:17
السلام عليكم ... اخى العزيز بالنسبة لتحذير حضرتك فى غاية الاهمية لان فعلا انتشرت بطريقة كبيرة الشركات النصابة فهذا يستدعى ان اهم حاجة تبحث عنها فى الشركة الهيئات الرقابية المالية التى تخضع لها الشركة و ايضا حضرتك تعمل بحث فى جوجل عن اسم الشركة و تكتب ما رائيكم فى شركة كذا او شركة كذا نصابة
و شوف الردود فى كل المنتديات انما بجد شركة انستا كل يوم بتثبت انها شركة محترمة جدا و مضمونة بامر الله
و شكرا

doola2020
05-05-2014, 04:26
والله تستاهل ما جرالك ، ليه تسيب شركة محترمة مثل شركة انستا وتروح لشركات زبالة ما في حد سمع عنها نهائي ولا في أي منتدى محترم اتكلم عنها

anawri1996
05-05-2014, 22:40
الشركة ذي نصابة يا اخي من الاول باين بانها نصابة بتقولك نعطيك ارباح 100 ب100 لكن بعدين عند الدخول بتقلك يجب عليك اتمام الايداع ممكن هنا تعرف بانها نصابة مش حتي السحب واشكرك

a7med84
05-13-2014, 01:50
والله فى ناس كتير قالت عليها انها نصابه مش عارف ليه

وفى ناس بتقول هى بتجيب فلوس الدعايا الاوفر دى منين وكلام من ده عموما انا مع انستا فى الامان ان شاء الله

anawri1996
05-14-2014, 16:32
بسم الله الرحمان الرحيم اما بعد السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته اخي الكريم رغم انني لم اسمع عن هذه الشركة اشكرك وذلك لكي لانقع في فخها تقبل مروري

anawri1996
05-17-2014, 01:34
بسم الله الرحمان الرحيم اما بعد السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته اخي الكريم بالنسبة الي موضوعك هذا مشكور عليه وياريت الاخوة يستفادوا منه

shellfish_ssa
05-17-2014, 01:38
بسم الله السلام عليكم مشكور اخى كثيرا
وناسف جدا لما حدث لك وعلى الاكيد نشكر النصيحه بخصوص الشركة النصابه
ويعوض عليك ربنا وانت كان لازم تبحث عن مصداقيتها قبل التعامل معها ولكن بالتوفيق
المره القادمه

ahmedibrahim258259
05-17-2014, 12:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته دي شركه نصابه بنسبة مليون الميه بس هي اول شركة عرفتني على الفوركس مالهاش منصة تداول بتداول على الويب مباشرة وطبعا لما النت يقطع بتخرج ولازم علشان تدخل انك تقعد تكتب الرقم السري والايميل يعني الفرصة تكون راحت والاسبريد عالي جدا وكمان سمعت انها شركة راس مالها يهودي
تقبل مروري

anawri1996
05-17-2014, 16:59
بسم الله الرحمان الرحيم اما بعد السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته اخي الكريم بالنسبة الي موضوعك هذا اشكرك عليهودمت وفي لنا والي المنتدي تقبل مروري

esshazly
06-22-2014, 21:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ....... انا فعلا تعاملت مع شركوة اى فوركس واوأيد كلامك بالفل كما حصل معى .... وفعلا الحاب التجريبى اسبوع واحد بس

RomanyMoreed
06-29-2014, 12:18
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

شكرآ لحضرتك لمشاركة الاعضاء تجربتك مع هذه الشركة النصابة وحضرتك لازم تتاكد من سمعة الشركة قبل الاشتراك فيها

sghaier fouad
07-03-2014, 07:16
السلام عليكم اخي الكريم
شكرا على تحذيرك انشاء الله الجميع ياخذ حذره
شكرا لك اخي

mahmoudexr
07-03-2014, 12:18
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا دخلني الشك لما طلبوا منك ان تودع اموال
بالتوفيق للجميع ان شاء الله
والسلام عليكم

abdox
07-04-2014, 05:01
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
هذا موضوع جميل و جيد شكرا لك
جزاك الله الف الف خير وبالمزيد انشاء الله تعالى

sayedhasan68
07-04-2014, 05:09
اشكرك اخى على هذه المشاركه لانه من المهم جداان نتعرف جميعا على اسماء تلك الشركات التى تتلاعب وتنصب على كثير من الناس تحت مسمى الربح عن طريق الانترنت فلك جزيل الشكر ولكل من يساهم فى مساعده غيره

mahmoudexr
07-06-2014, 12:32
بسم الله الرحمان الرحيم
مشكور اخي الكرييم على الافادة والاستفادة
والسلام عليكم

fido
07-10-2014, 16:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اللهم بك نستعين وعليك نتوكل ، اللهم ذلل لنا صعوبة امرنا
وسهل لنا مشقته وارزقنا من
الخير كله أكثر مما نطلب واصرف عنا كل شر

.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................

ahmedshawky7
07-28-2014, 06:18
ربنا يعوض عليك وفى الاول والاخر لازم تدور كويس اوى قبل ما تشترك فى اى حاجه لانها ممكن تكون نصابه ودع غالبيه الموجود

mohamed9004
07-28-2014, 18:33
شكرا لك يا اخى على تحذيرنا من هذه الشركة بس انت المفروض برضه قبل ما كنت تعمل ايداع كنت تكتب فى الجوجل عنها
وتشوف ايه رأى الناس فيها قبل ما تتسرع بس الحمد لله قدر الله ماشاء فعل

abdbkri
08-03-2014, 20:01
للنصب أساليب كثيرة يجب أن نكون حذرين ونتحرى عن الشركة بشكل دقيق حيث نطلب الترخيص او رقمه ونرى إن كان مسجلا لدى هيئة الرقابة أقول لك أخي الكريم إني مثلكما أزال أتحرى وأتأكد ﻷتعامل مع شركة معينة

fathimourad
08-06-2014, 15:29
موضوع اكتر من هائل اخى الكريم فمثل هذه الموضوعات بالفعل تنمى من معرفتنا و بسم الله السلام عليكم مشكور اخى كثيرا
المره القادمهخبراتنا و بالتالى ذلك ينعكس على ادائنا فى التعامل و معاملاتنا و تقليل ذلك من المخاطر و مراعاه مؤشرات ارتفاع و بالتالى ارجو مواصله رفع مثل هذم الموضوعات المفيده و الايجايبيه

---------- Post added at 01:29 PM ---------- Previous post was at 01:25 PM ----------

شكرا أخي الفاظل على الموضوع المطروح
موضوع مهم جدا
أرجو أن تتمة الإفادة للجميع
شكراً

kamiltc
08-10-2014, 02:50
مشكور جدا اخي الكريم على التحذير وبتمنى من الكل يستفاد منو والسلام عليكم ورحمة الله بارك الله فيك وجعله في ميزان حسناتك

medcha
08-10-2014, 03:27
أولاً السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تقريباً نفس إلي صرلي أول محبيت أدخل للفريكس مع شركة etoro من سنتين وبسبب إلي حصلي معها زهقت وقررت مكملش
الأن قررت أرجع لكن لزم نكون حذرين جداً وعدم التعامل إلى مع الشركات الموثوقة والمعروفة

bayarak84
08-10-2014, 16:02
الله يعوض عليك اخي الكريم
عند اول تسجيل لك في هذه الشركات النصابة سيتصلون بك ليلا و نهارا
و يقولون لك لن تخسر شيئا لاننا عندنا 100 خبير اقتصادي و مراقبين و مساعدين و و و
و عندنا حساب تجريبي
و لو حصل خسارة لا سمح الله سنساعدك فيها
يجب علينا ان نتحرى كثيرا في المنتديات حتى نثق بشركة ما
الله ينتقم منهم

abokarem
08-22-2014, 17:47
السلام عليكم
بالفعل الشركات النصابه كثيره جدا وارجوا ان تكون هناك مصداقيه فى التعامل وان كانت الشركه هتنصب ايه لزمتها من الاول
ياريت لا تفتح ولا تشتغل لانها تسىء الى الشركات المحترمه

مروة
10-18-2014, 20:26
صمعة اي شركه ومصداقيتها لا تخفى على احد وربما انت كنت ضحية تسرعك وعدم التحري كفاية

محمد عبد اللطيف
10-21-2014, 13:58
السلام عليكم
الف الف شكر على التحذير واتمنى ان تكون هناك العديد من الموضوعات التى تكون بها اما التحذير او الاشاده
لنتعلم من هذه الموضوعات وربنا يعوضك والحمد لله انها مبلغ صغير

SAFWAN HAMIJOU
12-24-2014, 01:24
أخي الكريم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته:
أخي في هذا الوقت أصبح هناك الكثير من الشركات النصابة التي تكون قد أخذت اسم عالمي لشركة ومن ثم تكون غيرها وتنصب على العميل و جزاك الله خيرا على هذا الموضوع الرائع وعلى طرحه وبارك الله فيك بالتوفيق أخي تقبل مروري

Doodysamsom
12-24-2014, 15:52
الصراحة انا اول مرة اسمع عن شركة الiفوركس دى.....؟؟
بس كان لازم تاخد بالك من الاول وتبحث عنها على النت وتشوف مصداقيتها فى السوق قبل ما تتورط معاهم للدرجاتى..

Schams
12-25-2014, 04:52
الله يكون في عونك..فعلا نصابين...كان لازم تعرف انهم ينصبون عليك بمجرد الحاحهم عليك..دليل على انهم شركه ضعيفه..
بعدين شيء غير منطقي ان يكون الربح 100 بالميه..
ايضا انا افضل ان اشترك في الشركات التي تقوم بتوفير رصيد مبدئي لي لا للدفع من مالي..لان للاسف شركات النصب كثيره..و الانسان اذا ضعف مره راح يضعف دائما و راح يبقى يدفع و يخسر

mouhanned500
02-21-2015, 13:24
................................................ا لسلام عليكم........................................ ..
يجب ان تتاكد دائما من شركة الوساطة قبل البدا لان الكثير منها محتالة و بصراحة خاصة القبرصية منها
و الشركات االاكثر امنا و مصداقية هي الروسية
................................................ا ستودعكم الله.........................................

1 million
03-31-2015, 20:35
مرحبا اخي الكريم
شكرا لك على هذا التحذير
أتمنى ان يأخذه الاعضاء بعين الاعتبار حتى لا يقعوا ضحية للشركات النصابة مثلما قلت اخي الكريم

mamdouh.adil
07-29-2015, 17:40
هههههههه يعنى مش انا بس اللى انضحك عليه فى الشركه دى
المشكله ان اعلاناتها فى كل مكان وخصوصا على الفيس
والاهتمام اللى بيهتمو بيه بيك محصلش
وكمان كل شويه بيتغير مدير جسابك من الاستاذ اياد الى الاستاذه خلود الى الاستاذ وائل ودوخينى يا لمونه
الحمد لله على كل حال خسارتك اقل منى انا دفعتلهم 300 دولار

samyhassan68
09-15-2015, 19:43
فعلاً يا أخي هذا ما لمسته أنا شخصياً من هذه الشركة ولكني كنت أعمل بحذر لأنه تاني يوم اشتركت
في هذه الشركة اتصل بي شخص وقالي أنا مدير حسابك وبدأ بوعود وهمية أكثر من الخيال ثم أرسلوا
لي إيميلات وهكذا فبدأت أسأل عن الشركة وفعلاً صدق ظني والحمد لله بعدت عنها
أسف للإطالة وشكراً لكم

elhamy enany
09-16-2015, 00:03
نعم شركه اي فوركس هي من اكبر الشركات النصابه علي الاطلاق لان الشركه التي تتحايل علي العميل من اجل الايداع فهي بدون سؤال نصااااااااااااابه

نادر صباح الدين
09-16-2015, 00:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، صديقنا العزيز توجد شركات نصب بالفعل في عالم الفوركس، وقد تأتي عملية النصب من الشروط الصعبة التي تضعها لتحقيق الربح، أو اعتمادها نظام المنصات الخاصة التي لا تجيز إمكانية تنفيذ الصفقات إلا بحجوم كبيرة لا يمكن أن يتحمل الرصيد الموضوع الخسائر المترتبة عليها، ولهذا فاحتمالات الخسارة فيها أكبر من احتمالات الربح، الأمر الذي يجعل الخسارة هي النتيجة المؤكدة لذوي الأرصدة المالية الصغيرة، فإن جرى الاحتجاج كانت الذريعة أنك تخسر في التجارة وتحتاج إلى رصيد إضافي، بالفعل لا بد من أخذ الحذر والامتناع عن التعامل مع الشركات غير الموثوق بها.

waleed shaaban
09-16-2015, 23:48
الشركه فعلا سمعتها زى الزفت غير طبعا الكلام ده بص على الاعلانات هتلقى كلام ولا فى الخيال اربح اربح
يعنى مفيش خساره طيبوطبعازى ما العضو قال تحط الفلوس مفيش فلوس للسحب
علمونى كان على عينى مش فضين شوف حد يعلمك وشكرا للتحيه

mohamed elhoseiny
09-20-2015, 18:47
والله انا لسه مجربتش الشركه ديه
فمش هعرف احكم عليها
بس طالما مجربها اوكيه خلاص

bekkouche mohamed ali
09-22-2015, 18:18
انا كمبتدئ اسنتجت ان هناك شركات نصابة وينبغبي الحذر قبل التسجيل
ليس المهم ان كانت هته الشركة نصابة ام لا المهم هو توخي الحذر

almimawi
09-22-2015, 23:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا لك من المؤكد انها راح تساعد الكثيرين باذن الله هذه النصيحة التي قدمتها

nasro_man
09-23-2015, 01:46
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
أشكرك أخي العزيز على هذا التبليغ بهذه الشركة النصابة رغم أنك خسرت مبلغ 100 دولار منها و خسرت وقت كبير وأنت في تلك الشركة إلا أنك إكتسبت تجربة جيدة ألا و هي التمعن و النظر جيدا للشركة قبل الإختيار و لا يغرنك الكلام المعسول ركز على المصادقات من اللجنات و أراء الوسط الخارجي

cybersat01
09-25-2015, 20:58
شكرا لك على المعلومة القيمة و انصحك بالتداول في انستافوركس فهي شركة عالمية و اسلامية في نفس الوقت
ربي يتقبل عليك أخي

ahmed bakry
10-01-2015, 05:52
انا بصراحة عن نسي ماتعاملتش مع الشركة دى قبل كدة علشاتن اقول هى شركة كويسة وعملية وبتتعامل بشكل احترافى ولا فى مشاكل
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته وتقبل دايما مرورى

murtadha alkaragolly
10-11-2015, 17:12
السلام عليكم
شكرا اخي على المعلومة فانا اردت التسجيل بها بعدما ارسلوا لي رسائل واعلانات للجيميل الخاص بي فسجلت ولكن لم اودع اي مبلغ فقاموا بالتصال بي كثيرا وقالوا لي نفس الكلام ولكني عرفت انه هذه شركة غير مرخصة وانما فقط مسجلة وهذا لايضمن الحقوق على الاموال

osama147
10-11-2015, 17:23
تحيـــــة طـــــــيـــبة لــــك ولــــجــميع الاخــــوة فى منتـــــدي فـــوكس عـــــرب وبــــعد
اخي لم اجرب الى الان بصراحة سوى شركة انستاا فهي افضل واقوي شركة فى مجال الفوركس بصراحة واصدق شركة فى عالم التداول على الانترنت
ربنــــا يـــرزق كــــل عبـــــاة رزق حـــــلال وتقــــبل مـــشاركـــتي..

usmba22
10-16-2015, 01:09
حسبيا الله ونعم الوكيل
اخي الفضيل كنت قبل ما تودع مبلغ من المال كنت تبحت في قوقل او يوتيوب ليطمان قلبك عن هدا الموقع لان مبلغ 100 دولار ليس بل المبلغ الصغير
المجازفة واجبة لكن ولا علينا المهم عدم تكرار الخطا تعامل مع النستافوركس وانت مرتاح
موفق اخي الكريم

katreenaziz
10-16-2015, 14:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة شكرا لكا خى الفاضل على التحذير ويوجد شركات كثيرة نصابة فى الفوركس ومجال خصب للنصب على الناس شكرا لتحذيرك واتمنى لك التوفيق

mohmed1214
10-16-2015, 17:29
موضوع مفيد وهناك اخرين يستفادون من هذا الموضوع واتمنى الابداع اكثر وان تتحفنا بما هو جديد والا تبخل علينا
بما تعرفه واللهم يوفقك الى الخير والبركة والسعادة الابدية....تقبل مروري وشكرا لحضرتكم

queen_yasmeen
10-16-2015, 20:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا لك على التحذير ويوجد شركات كثيرة
نصابة فى الفوركس ومجال خصب للنصب
على الناس شكرا لتحذيرك واتمنى لك التوفيق

Uchiha aymane
10-17-2015, 01:59
شكرا أولا على طرحك هذا الموضوع قد يجد أن هناك بعض الإخوةيحتاجونه فيه . تبليغ جيد يا عزيزي إن شاء الله تعم الفائده
أتمنتى أن أكون أفدتك إن شاء الله يا حبيبي
وفقك الله يا حبيبي

gadeer86
10-18-2015, 19:02
السلام عليـــكـــمو رحــمـــة الله و بــركـــــانـــه .. :
شكرا على طرح الموضوع.. بصراحة لااعلم اذا كانت نصابة فشكرا لك للمعلومة .. لأني اتعامل فقط مع انستا فوريكس و هي ممتازة ..
بالتوفـــيـــق للــجــمــيع .. :)

chentoufi
10-30-2015, 02:00
م حاجة تبحث عنها فى الشركة الهيئات الرقابية المالية التى تخضع لها الشركة و ايضا حضرتك تعمل بحث فى جوجل عن اسم الشركة و تكتب ما رائيكم فى شركة كذا او شركة كذا نصابة
و شوف الردود فى كل المنتديات انما بجد شركة انستا كل يوم بتثبت انها شركة محترمة جدا و مضمونة بامر الله
و شكرا

اكرم2015
11-02-2015, 03:24
السلام عليكم اخي الكريم اتمنى ان يعوضك الله تعالى
المرجو التاكد جيدا من الشركات والبحث المستفيض قبل التعامل معها اللهم اكفنا شر النصب والاختلاس والتزوير الله يعوضك

mohaamr1982
11-08-2015, 02:40
عمليات النصب في تجارة الفوركس اتخذت شكلين رئيسين وهما:

شركات التداول الوهمية

إدارة الحسابات من قبل أشخاص غير مؤهلين

mohaamr1982
11-08-2015, 02:43
عمليات النصب في تجارة الفوركس اتخذت شكلين رئيسين وهما:

شركات التداول الوهمية

إدارة الحسابات من قبل أشخاص غير مؤهلين

murtadha alkaragolly
11-09-2015, 09:44
السلام عليكم
نعم صحيح ماقلته وانا حصل معي مثلك ولني لم اعطهم اي مبلغ لاني شعرت بانهم نصابون وذلك من خلال كثرة اعلاناتهم وايضا الشركة مسجلة فقط وليست مرخصة دوليا

snnaky
11-09-2015, 18:36
بصراحة لم اتعامل مع هذة الشركة من قبل والحقيقة انا لا اقوم بالتعامل مع اى شركة الا بعد التجربة والتجربة بتكون دايما من خلال البونص بدون ايداع يعنى الشركة هى اللى تعطينى يونص واجرب بيها خدمات الشركة لاقيتها زين يبقى زين والله الشركة طلهت يوك يبقى مخسرناش حاجة واغلب الشركات اللى طلعت زين عملت فيها ايداع

حسام بيه
11-10-2015, 00:55
أخي خفيفة ان شاء الله ستعوضها لكن من باب النصيحة كان يجدر بك ان تبحث وتتعمق اكثر اما فيما يتعلق بالحساب التجريبي يمكن ان تنشأ دائما حسابا افتراضيا جديدا

murtadha alkaragolly
11-10-2015, 12:19
السلام عليكم
يجب على كل من يهمه الامر وخاصة من اسسوا فكرة الفوركس ان يوضع حل لهذه الشركات ىالنصابة وابعادها عن اسواق الفوركس

foreex
11-16-2015, 12:59
بسم الله السلام عليكم مشكور اخى كثيرا
المره القادمه

ibrahim fahmy
11-17-2015, 17:26
الشركة ذي نصابة يا اخي من الاول باين بانها نصابة بتقولك نعطيك ارباح 100 ب100 لكن بعدين عند الدخول بتقلك يجب عليك اتمام الايداع ممكن هنا تعرف بانها نصابة مش حتي السحب واشكرك

msalman1987
11-17-2015, 21:44
لتحذير حضرتك فى غاية الاهمية لان فعلا انتشرت بطريقة كبيرة الشركات النصابة فهذا يستدعى ان اهم حاجة تبحث عنها فى الشركة الهيئات الرقابية المالية التى تخضع لها الشركة و ايضا حضرتك تعمل بحث فى جوجل عن اسم الشركة و تكتب ما رائيكم فى شركة كذا او شركة كذا نصابة

azouzisaif007@gmail.com
11-18-2015, 00:30
المره القادمه:rules:

big.pharaoh
01-23-2016, 16:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .... الشركه دى اسوء شركه في سوق الفوركس وسمعتها سبقاها صراحه. اى فوركس.

zaza1991
02-09-2016, 20:47
بالنسبة لتحذير حضرتك فى غاية الاهمية لان فعلا انتشرت بطريقة كبيرة الشركات النصابة فهذا يستدعى ان اهم حاجة تبحث عنها فى الشركة الهيئات الرقابية المالية التى تخضع لها الشركة و ايضا حضرتك تعمل بحث فى جوجل عن اسم الشركة و تكتب ما رائيكم فى شركة كذا او شركة كذا نصابة
و شكرا

zizo199
02-18-2016, 19:56
دي شركه نصابه بنسبة مليون الميه بس هي اول شركة عرفتني على الفوركس مالهاش منصة تداول بتداول على الويب مباشرة وطبعا لما النت يقطع بتخرج ولازم علشان تدخل انك تقعد تكتب الرقم السري والايميل يعني الفرصة تكون راحت والاسبريد عالي جدا وكمان سمعت انها شركة راس مالها يهودي
تقبل مروري

amino91
04-25-2016, 16:45
بسم الله الرحمان الرحيم
انا دخلني الشك لما طلبوا منك ان تودع اموال
والسلام عليكم

mohamedhamed
05-18-2016, 19:43
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا لك على المعلومات القيمه
واتمنى ان تستمر فى امدادنا بمثل هذه
المواضيع والمعلومات القيمه
جزاك الله خيرا

elamir84
05-19-2016, 19:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا جزيلا يا اخي الكريم على هده المعلومات جزاك الله
متشكر لتعبك لعل الجميع يستفيد

mohamedhamed
05-20-2016, 22:37
%النصابة 100 iforex أخواني أحب أشاركوم في هذا القصة مع شخصيا مع شركة
لقد نصبة عليا هذه الشركة في مبلغ بسيط 100$ ولكن هو كان بدايتي في الفوركس
فضلوا يتصلوا بيه مع كل دخول لي علي الموقع وتسجيلي
واميلات وزن كتير كتير علي الودان علشان أعمل إيداع ووعود كتير حنكون معاك مش حنسيبك هنكسبك
وانا ليسه مبتدئ مش فاهم حاجة عملت أيداع وأدي وش الضيف لا فيه تعليم ولا حاجة
طيب حساب ديمو قالوا ماشي وفتحوا حساب شرط الأيداع وكمان كلها 3 أسابيع بالعدد والديمو أتقفل ولازم أتاجر علي الحقيقي
طيب بعدين أنا مش فاهم حاجة
المهم رحت للحساب الحقيقي والنتيجة معروفة طبعا خسارة وراها خسارة
وبعدبن عاوز أعرف حاجة ما فيش حد بيرد عليا 3 شهور
وبعد كده أعمل إيداع جديد علشان نهتم بيك وخليه كبير وهلما جرة
كلام كلام كلام وفي الأخر عاوز أسحب فلوسي مش هينفع لازم يكون كبير علشان تسحب
أحذرووووووووووووووووووووو ووووا التعامل معها
وكمان سمعتها علي النت زبالة جدا وممكن تسال جوجل لو مش مصدق
وأسف علي الأطالة لكنها مهمة

بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا المعلومه المفيده
جزاك الله خيرا وان شاء الله نرتقى بهذا المنتدى
الرائع ونحقق له ولنا النجاح الدائم

mahmoudemara
05-20-2016, 23:15
السلام عاليكم ورحمه الله وبركاته

اخي الكريم ليس انت وحدك من فعل معه هكذا انا ايضا ولكن انا لا اودع عمال قبل ان اتحقق من هذه الشركه وهما بالفعل بيتصلو كثيران بالعميل علي شان يدفع ويضيف اموال ولكن لاسف هذا ليس حقيقي
نصب

تحياتي

elamir84
05-21-2016, 19:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا جزيلا يا اخي الكريم على هده المعلومات جزاك الله
متشكر لتعبك لعل الجميع يستفيد

mirooo91
05-21-2016, 20:07

شكرآ لحضرتك لمشاركة الاعضاء تجربتك مع هذه الشركة النصابة وحضرتك لازم تتاكد من سمعة الشركة قبل الاشتراك فيها

taha elmahamdy
05-21-2016, 20:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركات وشكرا اخى على هذا التحذير من الشركات النصابة ولكن الفوركس شركة سمعتها حلوة وى مش نصابة انته الى كنت ضحية للنصبين وشكرااااا

medo.mohamed
05-23-2016, 22:11
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة و السلام على سيدنا محمد
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته و تحية طيبة لكل
الف شكر ليك اخي الكريم علي الشرح موضوع مميز وشرح كويس جدا الف الف شكر

3laabasha
05-23-2016, 23:28
انت معاك حق قسما بالله هما فعلا نصابين انا اشتركت كذا مرة معاهم بس عشان اخد البونص فقط اشتركت من الموبايل ومن اللاب توب ومن الكمبيوتر وطبعا كل مرة كانوا يفضلوا يتصلوا ويقرفونى بطريقة فظيعة والحاح واتصالات يوميا وفى النهاية قولت ادخل اجرب معاهم ب 100 $ وخلاص نويت

وسبحان الله ييجى فى بالى ادخل ادور عليهم عن النت واشوف اخبارهم لانى مكنتش اعرف الا بسيط جدا عن الفوركس
الاقى بلاووى عنهم نصابين نصابين نصابيييييييييييييييييييين

بعت ايميل للراجل والبنت الى كل شوية يقرفونى اتصالات قولتلهم اوعوا تتصلوا بيا نهائى ولو اتصلتوا بيا هشتمكم واهزءكم يا نصابين يا ولاااد التييييت .. طبعا محدش قدر يتصل تانى منهم

احذروووووووووووها

mayegywep
05-24-2016, 15:10
شكرا الموضوع فعلا مفيد جميل وردود الاعضاء دائما مفيده ومتالقه ولقد استفد من الموضوع ومن الردود واتمنى لكم التوفيق
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته@>-@>-

007ali
05-25-2016, 11:06
مشكور اخي الكريم على هذه المعلوماتك المفيدة التي قدمتها لنا و نحن بالفعل ممتنين لك و لاهميتها و نتمنى لك التوفيق و النجاح
واتمنى لك النجاح والتوفيق والربح الوفير لك

beast4ever
05-25-2016, 19:32
انتشرت بطريقة كبيرة الشركات النصابة فهذا يستدعى ان اهم حاجة تبحث عنها فى الشركة الهيئات
الرقابية المالية التى تخضع لها الشركة و ايضا حضرتك تعمل بحث فى جوجل عن اسم الشركة
و تكتب ما رائيكم فى شركة كذا او شركة كذا نصابة
وشكرا وتقبل مروري ودمتم علي خير وفي حفظ لله
تحيااااااااااتي

papicc
08-08-2016, 17:20
كان عليك قبل ان تودع اموالك ان تسأل عن هاته الشركة و دالك في المنتديات او الانترنيت الحمد لله انه مبلغ بسيط المهم الحمد لله توجد شركات وساطة لها صيت كبير في الفوركس ولا تدهب بعيدا فشركة انستافوركس لها المصداقية و الشفافية جزام الله كل خير

sob81
08-08-2016, 17:21
احذرو من هذة الشركة انا سمعة ايضا عن هذة الشركة انها غير صادقة فى التعامل وبالتالى يجب ايضا ان نحذر
الاعضاء من التعامل مع مثل هذة الشركات

mido dz
08-08-2016, 21:08
شكرا لك اخي العزيز
علي تنبيهنا علي هذه الشركة النصابة
اتمني رزقا حلالا لنا
بالتوفيق

ابوفؤاد
08-09-2016, 17:53
بارك الله لك اخى على التوضيح و عوضك الله عن الخساره و المال الذى نهب منك و لذلطك ان ادعو اى شخص تعرض للنصب من قبل اى شركه بالفوركس الا يبهل علينا بالمعلومات التى قد تفيد احدا جديد بالمجال

body2
08-09-2016, 17:56
مع احترامي ليك انت نازم كنت تلاحظ انة نصابة عندما قفلت حساب الديمو عموما شكرا ليك علي التنبية لشركة النصابة

Mahmoud Heidar
08-10-2016, 23:28
اولا احب اشكرك على مشاطرتنا ذلك الموضوع
واحب احييك انت وكل من يمدنا بمثل تلك المعلوومات
ودايما موجود اشجعك انك دايما تمدنا بمثل تلك المعلومات
فكثيير من المبتدئين مثلى فى امس الحاجة الى هذه المشاركات

godagog
08-12-2016, 19:40
تسلم يا اخى الكريم على هذا الموضوع الممتاز والمفيد فى نفس الوقت وموضوعك يحتوى على معلومات
ذات قيمة عالية انا استفدت كثيرا منها واتمنى ان يستفيد منها باقى الاعضاء
:ok::ok::ok:

Mahmad010
08-17-2016, 13:46
]بسم الله السلام عليكم مشكور اخى كثيرا
المره القادمة
مشكوررر اخى

seham123
08-17-2016, 16:59
السلام عليكم
الله يعطيك العافيه
اقدر جهدك مبذول يا اخي
ودي حاجه حقيقيه %النصابة 100 iforex

rapeaezzat
08-18-2016, 01:55
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور اخى على النصيحة وربنا يجعلو فى ميزان حسناتك وبالتوفيق

حسين محمد محمود
08-18-2016, 20:00
هناك شركات كثيرة فى مجال الفوركس منها الموثوق به ومنها
الشركات النصابه ويجب الحظر منها بسؤال اهل الخبرة فى هذا
المجال وبالتوفيق

rapeaezzat
08-19-2016, 01:47
بسم الله الرحمنالرحيم
اخى ربنا يعوض عليك وان شاء الله تكون انستا وشها حلو
عليك وتربح وانا بشكرك انك اعلنت عن هذة الشركة النصبة وبالتوفيق

mido dz
08-21-2016, 18:40
بسم الله الرحمان الرحيم
معلومات جد رائعة بارك الله فيك علي طرحك لهذا الموضوع نحن نتاسف علي ما حدث لك
بالتوفيق لك

Amine DZ Amine
08-21-2016, 19:19
بسم الله الرحمان الرحيم
والله نتاسف كثيرا علي ما حدث لك نتمني النجاح لك..........
بالتوفيق لك

zohier
08-22-2016, 12:51
السلام عليكم
اولا قبل دخول اى سوق لبد ان تكتسب خبرة اما شركات التى تعمل الدعاية انها تساعدك هدفها هو ضخ اموالك في حسابها وبعدين تتركك تواجه مصيرك بنفسك اى شركة تريد ان تبحث عن مصدقيتها ابحثها عنها في جوجل وباللغة العربية والانجليزية وشوف الناس ماذا تتكلم عنها

doola2020
08-28-2016, 18:07
والله تستاهل ما جرالك ، ليه تسيب شركة محترمة مثل شركة انستا وتروح لشركات زبالة ما في حد سمع عنها نهائي ولا في أي منتدى محترم اتكلم عنها

bilal0007
02-14-2017, 14:27
اشكرك اخى على هذه المشاركه لانه من المهم جداان نتعرف جميعا على اسماء تلك الشركات التى تتلاعب وتنصب على كثير من الناس تحت مسمى الربح عن طريق الانترنت فلك جزيل الشكر ولكل من يساهم فى مساعده غيره

amin49
04-02-2017, 15:13
شكرا لك اخي على هذا التحدير المهم حول هذه الشركة وذالك لعدم الافلاس والاتكال على انفسهم وتطوير ذاتهم في المضي قدما حول الشخصية المهمة في عالم التذاول

soliman12
04-14-2017, 00:14
بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا على الافادة
والمساهمة فى تعليم الاخوة بالمنتدى

مشكلة يا غالى الشركات النصابة دى

mido elshabrawy
04-14-2017, 02:06
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي الفاضل هناك الكثير من الشركات النصابه في عالم التداول
و لكن يجب علي كل متداول ان يتوخي الحذر و ان يتأكد من مصداقيه الشركه قبل ان يتعامل معها و يضع في أمواله
و اتمني ان تنتبه مستقبل و ان تحمد الله علي ان المبلغ هذه المره صغير
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله