PDA

View Full Version : سؤال مهم لجميع

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

fafa280384
06-10-2012, 13:43
السلام عليكم
اردت ان اسئلكم وبكل صراحة جاوبوني
لو وجدت روبت او مؤشر نتائجه مبهرة
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟
ولا تنتظر لما يخترقوه ويصبح مجانا

AhmedMagnifico
06-10-2012, 13:59
لا انا بقول لما يخترقوه احسن
:p
لاحسن اتخرط ويطلع المؤشر فاكس
:(

mohamed eldamnhorey
06-10-2012, 14:21

فى الغالب هتلاقى المؤشر ده فاكس

يشتغل شويه وهيقف

مفيش حاجه بتدوم على حالها فى المجال لها

كل شئ يحتاج تطوير دائم

عزبز 18
06-10-2012, 14:25
لا لا يا اخي لا اشتري اي روبوت للتجارة الالية انا افضل التجارة اليدوية بنفسي
واستمتع بها فادا ربحت فنعم وادا خسرت حللت اسباب خسارتي لكي اتعلم شيئا فشيئا

ramid
06-10-2012, 14:26
الشراء غير مضمون النتائج في مثل هاته الامور
في رأيي يستحسن التريث الى ان يتم اختراقه او يثبت عدم جدواه
الشركات تسعى الى استغلالنا أقصى استغلال وأنا لاأحب ان اكون فريسة سهلة

Smart
06-10-2012, 14:34
للاسف اغلبها اشتغلات
ليه يعرضو حاجه زى دى للبيع اذا كان الروبوت ده بيحقق ارباح
يشتغلو بيه على حساب حقيقى ومش محتاجين يبيعوه

realyone
06-10-2012, 15:04
اذا كانت مربحه لماذا هو معروض للبيع,اي واحد عنده فرخه تبيض ذهب على قولة استاذ محمد اكيد مابيعرضه للبيع لأنه ليس محتاج الى فلوس مدام فرخته تجيبله ذهب,اعتقد كل الروبوتات والمؤشرات المعروضه للبيع كلها انتهت صلاحيتها الا ماندر,في بعض اشخاص يعرضون مؤشراتهم القويه والروبوتات القويه للشهرة يبحثون عن الشهره اكثر من المكسب

Mr.GooDMaN
06-10-2012, 15:13
لا طبعا مش هشتريه لاني كدة كدة لا اعتمد على المؤشرات بشكل رئيسي

magic777
06-10-2012, 15:32
عن نفسي هفكر طالما المؤشر ده اوالاكسبرت بيحقق الربح الكبير ده
صاحبه يبيعه ليه ؟
بالعقل كده مش ممكن طبعا لانه هيقدر يكسب منه اكتر بكتير من اي ربح هيحصل عليه من بيعه
فالتالي لا اصدق هذا الكلام ولا اشتريه

konine
06-10-2012, 15:54
عن نفسي أنتضر شوي حتى يخترق أو يصبح مجاني.
لأني متٱكد أنه ليس هناك مأشر متكامل
الله كريم

The Mester X
06-10-2012, 16:04
اخي لا اوافق الراي و هطه فقط توجهات وهمية للحثول على المال و لو هي ناجحة جدا و يربح منها ليش محتاج يبعها اصلا
و ممكن تجد شئ يعمل معك ولكن ليس للمدة طويلة كل حاجة لها نهايتها

fafa280384
06-10-2012, 16:06
والله ممكن نحن العرب
طبعنا هكذا مجاني احسن

fafa280384
06-10-2012, 16:13

يشتغل شويه وهيقف

كل شئ يحتاج تطوير دائم
صح والله وان الواحد اشترى اليوم وغدا طلع واحد جديد
يبدا كل ارباحوا على شرائهم

fafa280384
06-10-2012, 16:14
عندك الحق لكن الواحد ان وجد شيء امليح ونتائج امليحة
احسن ولا الا

kingman
06-10-2012, 16:22
للاسف اغلبها اشتغلات

وانا ايضا اتفق الى حد كبير مع هذا الرأى اذا كان الأكسبيرت ناجح بالطريقة فاعتقد مش هيحتاجو يبيعوه ومن خلاله هيحققوا ثروة لكن للاسف يوجد فى هذا السوق الكثير من اشكال الخداع واللعب على عقول المتاجرين انا عن نفسى مش بنساق وراء المواضيع التى تتحدث عن هذه الأشياء سواء اخترقوا او لم يخترقوا بفضل انى اعتم بمتاجرتى افضل وحاول اتوصل للطريقة التى تساعدنى من خلال وجودى فى السوق

fafa280384
06-10-2012, 16:57
الشراء غير مضمون النتائج في مثل هاته الامور
في رأيي يستحسن التريث الى ان يتم اختراقه او يثبت عدم جدواه
الشركات تسعى الى استغلالنا أقصى استغلال وأنا لاأحب ان اكون فريسة سهلة
هههههه الكل متفق على نفس راي عدم شراء

fafa280384
06-10-2012, 16:59
وانا ايضا اتفق الى حد كبير مع هذا الرأى اذا كان الأكسبيرت ناجح بالطريقة فاعتقد مش هيحتاجو يبيعوه ومن خلاله هيحققوا ثروة لكن للاسف يوجد فى هذا السوق الكثير من اشكال الخداع واللعب على عقول المتاجرين انا عن نفسى مش بنساق وراء المواضيع التى تتحدث عن هذه الأشياء سواء اخترقوا او لم يخترقوا بفضل انى اعتم بمتاجرتى افضل وحاول اتوصل للطريقة التى تساعدنى من خلال وجودى فى السوق
يا اخي
كيف اذا كان جيد لا يبيعوه وشوا يستفيد مخترع السكريب نحن في وقت لا يوجد شيء مجاني يصلح

fafa280384
06-10-2012, 17:01
اخي لا اوافق الراي و هطه فقط توجهات وهمية للحثول على المال و لو هي ناجحة جدا و يربح منها ليش محتاج يبعها اصلا
اه كيف؟ اذا كانت نتائج رائعة كيف لا يحتاج يبيعها شو يستفاد
لو كنت مكانه مثلا وعندك سكريبت
لا نحكي عن خداع حاشة لله
عندك سكريبت جيد الا تعرضه للبيع
وتربح؟؟؟؟؟؟؟؟

ana1990
06-10-2012, 17:15
خلونا نفكر باتجاه تني مش معقول الاجانب كلهم عبط برده لاني لما كنت مشترك في شركا الضغط على الاعلانات كنت بشوف اجنب كتير بيدفعوا كتير علشان يعلنوا عنه و شفت اجانب بيقتنعوا و بيشتروه الموضوع محتاج حد عنده خبره جرب و اشترى مره او 2 علشان يبقى عارف بس على العموم انا مبثقش في الحاجات دي

fafa280384
06-10-2012, 17:22
خلونا نفكر باتجاه تني مش معقول الاجانب كلهم عبط برده لاني لما كنت مشترك في شركا الضغط على الاعلانات كنت بشوف اجنب كتير بيدفعوا كتير علشان يعلنوا عنه و شفت اجانب بيقتنعوا و بيشتروه الموضوع محتاج حد عنده خبره جرب و اشترى مره او 2 علشان يبقى عارف بس على العموم انا مبثقش في الحاجات دي
صح اخي هذا الي كنت حاب اوصله لجميع
ليه العرب يبحثوا على مجانا ليس فقط في هذا المجال حتى في مجالات اخرى

my life
06-10-2012, 17:56
انا برأي ليش ننتظر حتى يخترق ويصبح مجاني ...
ليش ما نعتمد على انفسنا ..

fafa280384
06-10-2012, 17:58
انا برأي ليش ننتظر حتى يخترق ويصبح مجاني ...
ليش ما نعتمد على انفسنا ..

هل انت لو وجدت متاجر الي ونتائج مبهرة ومجربة من غيرك وماعرفك واصحابك
تشتريه عادي ولا تنتظر
هذا الي حبيت اعرفهم منكم وليس شراء سمك في بحر

sho
06-11-2012, 23:45
بالنسبة لى انا لا افضل التداول الالى اطلاقا .. افضل التداول اليدوى لذلك لن اشترى اى مؤشرات او روبوت للتداول فانا لا اثق فى التداول بالطريقة الالية هذة ولا اثق فى نتائجة

pimo
06-12-2012, 00:14
انا لا علاقةلي بالتداول بالروبوهات ولكن اذا وجت استراتجية تكسب من ورائها مبلغ جيد لماذلا اشتري سوف اقوم بشراها لكي استطيع ان اكسب المال ولكني لا ابحث عن هذه الطرق اريد ان اتعلم بنفسي

ahmed saleh
06-12-2012, 00:51
لالالالالا لا اشترى لانة لا يوجد مؤشر واحد من الممكن ان تعتمد علية على طول فى هذا المجال
ولكن عليك ان تعتمد على اكثر من مؤشر لكى ياكدو لك النتيجة
ولكن ليس مؤشر نجح فانة سوف ينجح على طول

mando
06-12-2012, 01:30
يا جماعة القصة سهلة وفى ناس لى الاسف بيتضحك عليها انا ممكن اعمل ليك حساب كلو مكسب وتجى تسالنى على طريقتى اقولك دة انا عندى مؤشر جبار او عندى اكسبيرت جبار وكل دة بيكون اشتغالة بس عشان يضحك على المبتدى ويخالة يشترى وخلاص وفى ناس بتصدق الكلام دة فعلا

2x1
06-12-2012, 09:45
لا مش هشتري لازم افكر شوية قبل متقدم علي خطوة زي دي زي

ما الاخوة قالوا لازم تفكر هو لية معروض للبيع مدام هو مربح كدة

Mohamed90
06-12-2012, 11:38
السلام عليكم اخي توجد عديد من الطرق و المؤشرات في جل المنتديات العربية و الأجنبية بالمجان و هي ممكن تبقى مفيدة جدا
و افضل من تلك التي تريد شرائها و انا افضل قيام بالتحليل بالنفسي و التدوال اليدوي يبقى افضل

fafa280384
06-12-2012, 11:52
بالنسبة لى انا لا افضل التداول الالى اطلاقا .. افضل التداول اليدوى لذلك لن اشترى اى مؤشرات او روبوت للتداول فانا لا اثق فى التداول بالطريقة الالية هذة ولا اثق فى نتائجة
نحترم وجهة نظرك هناك
من يفضل المتاجر الالي لانه وسيلة ايضا لتحكم في الجانب النفسي

fafa280384
06-12-2012, 11:55
انا لا علاقةلي بالتداول بالروبوهات ولكن اذا وجت استراتجية تكسب من ورائها مبلغ جيد لماذلا اشتري سوف اقوم بشراها لكي استطيع ان اكسب المال ولكني لا ابحث عن هذه الطرق اريد ان اتعلم بنفسي

صح الفوركس اساسوا التعلم احييك على هذه الروح
اخي

fafa280384
06-12-2012, 11:57
السلام عليكم اخي توجد عديد من الطرق و المؤشرات في جل المنتديات العربية و الأجنبية بالمجان و هي ممكن تبقى مفيدة جدا
و افضل من تلك التي تريد شرائها و انا افضل قيام بالتحليل بالنفسي و التدوال اليدوي يبقى افضل

والله صراحة انا ان وجدت روبت مجرب فعلا من اصحابوكان
لي مبلغ اشريه ليه لا على اقل اتخلص من توتر
واتحكم في طمع وتسرع

محمد الفواعره
06-12-2012, 13:04
السلام عليكم
:accute:
لا طبعا مش هشتريه لاني

mohamed eldamnhorey
06-12-2012, 13:38
السلام عليكم
:accute:
لا طبعا مش هشتريه لاني

لانك ايه يامحمد
مكملتش التعليق بتاعك ليه ياغالى

انت مخالف لقانون المنتدى
هههههههههههههه
فى حالة عدم استكمالك للمشاركه المره القادمه سوف تقوم الاداره بعمل حظر لك
هههههههههه
تكرم عينك

magic777
06-12-2012, 16:14

وانا كمان لان التداول الالى رغم انه بيريحك من المتابعه والاعتكاف قدام الكمبيوتر
ولكنه لن يعطيك ابدا الخبره الي انت ممكن تكتسبها منخلال عتبك في متابعه الشارت وحركه العملات
والتعلممن الخسائر والاخطاء

mohamed eldamnhorey
06-12-2012, 18:40
وانا كمان لان التداول الالى رغم انه بيريحك من المتابعه والاعتكاف قدام الكمبيوتر
ولكنه لن يعطيك ابدا الخبره الي انت ممكن تكتسبها منخلال عتبك في متابعه الشارت وحركه العملات
والتعلممن الخسائر والاخطاء

صحيح ياغالى

الشارت بالذات محتاج شاشه كبيره

انا اعرف ناس عندهم شاشات 32

علشان يشوفو الشارت

وانا عن نفسى ناوى اجيب بروجكتور وشاشة عرض علشان احلل عليها

واحطها فى البلكونه علشان اللى رايح واللى جاى يشوف السوق والتحليل

onlyforsoldi
06-12-2012, 18:55
انا عن نفسى مش هشتريه ولا هستناه خالص لانى مش مقتنع بالروبوتات والمؤشرات والكلام ده انا شغال بالتحليل الاساسى وبعتمد على الاخبار والتقارير الاقتصاديه اما المؤشرات فانا اعتقد انها لاتستطيع انها تتنبأ بتحركات السعر بل بالعكس هى بتقولنا السعر كان فين وفين دلوقتى لكن اللى بيتحكم فى الحركه هو الاخبار

bousshimin
06-12-2012, 19:11
لو كنت مؤشر نتائج مبهرة ليش راح يبيع يأخي لا ما أشتريه راح أنتطر حتى يصبح بمجان
كل مؤشرات لها نفس مصداقية وسوق بيتطور

AhmedMagnifico
06-12-2012, 20:01

يشتغل شويه وهيقف

كل شئ يحتاج تطوير دائم
بالظبط يا ريس ماهو دا اللى بتكلم عليه !
لان غالباً دى شركات عايزه تبيع وتسوق وخلاص !

mohamed eldamnhorey
06-12-2012, 20:03
لو كنت مؤشر نتائج مبهرة ليش راح يبيع يأخي لا ما أشتريه راح أنتطر حتى يصبح بمجان
كل مؤشرات لها نفس مصداقية وسوق بيتطور

وبعدين مفيش حاجه بتفض ثابته على حالها

كل شويه فيه تغيرات جديده واحداث

zahran
06-12-2012, 20:34
الموضوع دا يا جماعه فى اشتغلاات كتير ممكن تحصل . فخد حذرك وان تفعل هذا الشيئ ان كنت ستقدم عليه ... وتاكد ان هذا الاكسبيرت هوا الذى يحقق هذه المكاسب المضمونه .. .. ليس شيئ مستحيل ان نجد اكسبيرت وشغال كويس وبيجيب ارباح حلوه ... ولكن الغريب هنا .. انت لو معاك الاكسبيرت دا هتبيعه ولا هتشتغل عليه وتحقق ارباح ويبقى ملكيه خاصه

AhmedMagnifico
06-12-2012, 21:35
الموضوع دا يا جماعه فى اشتغلاات كتير ممكن تحصل . فخد حذرك وان تفعل هذا الشيئ ان كنت ستقدم عليه ... وتاكد ان هذا الاكسبيرت هوا الذى يحقق هذه المكاسب المضمونه .. .. ليس شيئ مستحيل ان نجد اكسبيرت وشغال كويس وبيجيب ارباح حلوه ... ولكن الغريب هنا .. انت لو معاك الاكسبيرت دا هتبيعه ولا هتشتغل عليه وتحقق ارباح ويبقى ملكيه خاصه
مظبوط يا ريس دا اللى بنتكلم فيه
انه مفيش أصلاً حاجه بتفضل على حالها !!
سبحان مغير الاحوال :p

magic777
06-13-2012, 00:43
صحيح ياغالى

علشان يشوفو الشارت

يبقى انت كده مش هتعرف تركز اصلا في الشارت لان كل اللي هيعدي عليك وانت قاعد في البلكونه
هيسألك ايه ده وتلاقي نفسك بتحكي قصه حياه الفوركس دي مليون مره وانت عارف الشعب المصري قد ايه
شعب فضولى ومش بعيد تلاقي مصلحه الضرايب بتخبط على بابك تاني يوم

kingman
06-13-2012, 01:31
صحيح ياغالى

علشان يشوفو الشارت

ههههه طيب ياعم احجزلى كرسى قدام البلكونة عسان اتباع معاك
هو اكيد الشاشة الكبيرة مريحة جدا فى المتابعة وبيبقى المتاجر قادر على التركيز اكثر وعموما بتبقى حالة نفسية فى كثير من الاحيان انا ايضا مش بحب الشاشات الصغيرة وبحس ان مش مركز لكن طبعا ماتوصلش لشاشة كبيرة زى 32 بوصة ههههه الشمعة عتبقى اكبر منى
:dance:

ahmed
06-13-2012, 12:11
لن اشتريه لاننى لا اقتنع ان هناك مؤشر يمكنه
ان يحقق نتائج مبهرة بمفردة فى هذا السوق
واقتنع ان هذة النتائج ليست حقيقيه تماما

mohamed eldamnhorey
06-13-2012, 14:35
لن اشتريه لاننى لا اقتنع ان هناك مؤشر يمكنه
ان يحقق نتائج مبهرة بمفردة فى هذا السوق
واقتنع ان هذة النتائج ليست حقيقيه تماما

كان زمان بقا الله ربح ياغالى والكل اشتغل بيه

مفيش حاجه بتقعد على حالها والله فى السوق ده

ولا مؤشر يديك اشاره دخول هيفضل شغال معاك والكلااام ده

مكنش حد غلب بقا

وكنا كلنا ارتحنا واعتمدنا فقط على اشارة المؤشر

لازم نشغل دمغنا ونفكر بابعاد اكبر من كده

Texxon
06-13-2012, 15:15
لو فعلا بيكسب يبقه تشتريه طبعا!!! لو هتدفع 100 لو 200 دولار في سبيل مؤشر يتاجر ويشتغل لوحده ويكسب وانته مبتعملش حاجه الا مجرد انك تركبه على الميتاتريدر ، اظن اي حد هيشترية بس هو فين بقه

moez02
06-13-2012, 15:26
انا افضل التجارة اليدوية

fafa280384
06-13-2012, 17:04
لو فعلا بيكسب يبقه تشتريه طبعا!!! لو هتدفع 100 لو 200 دولار في سبيل مؤشر يتاجر ويشتغل لوحده ويكسب وانته مبتعملش حاجه الا مجرد انك تركبه على الميتاتريدر ، اظن اي حد هيشترية بس هو فين بقه
والله اوافقك الرأي فيه ايه اذا الواحد وجد شيء يفيدوا اكثر
نحن نتكلم عن نتائج حقيقية وليس وهم ومجربة
لانشري ونتظر دائما نحن العرب حتى يخترقوا برنامج في هذا المجال وغيرها

Noah
06-14-2012, 02:46
انا افضل التجارة اليدوية

المتاجرة اليدوية جيدة جدا ولكن لعى كل حال انا اعتقد ان من افضل الطرق اتلى تساعد المتاجر فى الفوركس على تحقيق نسبة نجاح فى هذا السوق ان يتداول يدويا ويمارس الفوركس كثيرا حتى يتمكن من تحقيق نسبة ارباح جيدة ولكنا لمتاجرة عن طريق الاكسبيرت فىا لبداية مش كويسة

kingman
06-14-2012, 03:15
كان زمان بقا الله ربح ياغالى والكل اشتغل بيه

مفيش حاجه بتقعد على حالها والله فى السوق ده

ولا مؤشر يديك اشاره دخول هيفضل شغال معاك والكلااام ده

مكنش حد غلب بقا

وكنا كلنا ارتحنا واعتمدنا فقط على اشارة المؤشر

لازم نشغل دمغنا ونفكر بابعاد اكبر من كده

المشكلة فعلا فيه ناس بتجرى ورا الكلام ده وبتصدق فعلا ان الأستراتيجيات والمؤشرات التى تباع فيها فائدة كبيرة وبتحقق النجاح وده بيجعلهم عرضه اكثر للنصب وايه اللى يخلينى ابيع مؤشر ب 100 دولار وانا اقدر احقق من ارباح كبيرة

Desperate
06-14-2012, 03:23
لن افعل الامرين, اذهب لابتكر طريقتى بنفسى
هل تريد ان تربح مالا سهلا لا تعرف كيف اتى , انا اكره ذلك انا احب ان اتعب فيها اربح لكى اشعر باللذه الحقيقة عندما اقوم بصرف هذا الربح اللذيذ

AhmedMagnifico
06-14-2012, 06:20
لن افعل الامرين, اذهب لابتكر طريقتى بنفسى
هل تريد ان تربح مالا سهلا لا تعرف كيف اتى , انا اكره ذلك انا احب ان اتعب فيها اربح لكى اشعر باللذه الحقيقة عندما اقوم بصرف هذا الربح اللذيذ
هههههههههههههه
بصراحة راى جميل ومحايد
بجد عجبنى والله مهم جدا تحقيق الذات وفعلا ليه لذه جميله فى المكسب :d

Rami
06-14-2012, 12:39
يا اخى الكريم ثق تماما انه لو فى حدا عنده فرخة بتبيض له كل يوم بيضة ذهب , لن يبيعها ولن يكشف لاحد عنها وعن اسراراها وكذالك الفوركس بموشراته و
وروبوتاته , فالكل يخاف ان تفسد هذه المؤشرات التى يعتمد عليها فى المتاجرة وبالتالى تصبح سر خطير من اسراره

mohamed eldamnhorey
06-14-2012, 13:20
يا اخى الكريم ثق تماما انه لو فى حدا عنده فرخة بتبيض له كل يوم بيضة ذهب , لن يبيعها ولن يكشف لاحد عنها وعن اسراراها وكذالك الفوركس بموشراته و
وروبوتاته , فالكل يخاف ان تفسد هذه المؤشرات التى يعتمد عليها فى المتاجرة وبالتالى تصبح سر خطير من اسراره

صحيح كلااامك ياغالى

كل شئ يمتلك اى معلومه يحتفظ بها لنفسه

وعمره ما هيضيعها نهائى لانها هتبيض له ذهب

ازاى يفرط فيها لكل الناس

لا يشغلكم المؤشرات التى تباع والاستراتجيات وغيررها

magic777
06-14-2012, 17:45

طبعا وكل اللي بيشغل عقله ابسط حاجه يفهم كده
لو واحد عنده مؤشر ممتاز وبيقدر يحقق منه قول 50 في الميه ربح او يدبل رصيده منه كل شهر مثلا
يبيعه ليييييه ؟
فيه مقوله بتقول حدث العاقل بما لا يعقل فـأن صدق فلا عقل له

magic777
06-15-2012, 04:51

على فكره كمان اغلب الاكسبرتات المدفوعه بتكون يااما لاستراتيجيات موجوده في المنتديات ومجانيه ومتاحه للجميع
او اكسبرت مجاني ومتاحر للجميع وواحد يسرقه ويغير اسمه ويعرضه للبيع
فلازم قبل ما المتاجر يفكر يشترى اكسبرت ويدفع فلوسه على الفاضي يجرب المجاني الاول

mony
06-15-2012, 05:50
الروبوت تساعد كثيرا فى تحقيق ارباح وتساعد بالاخص المبتدئين لانهم يكونوا فى حاجه لمساعده من الخبراء المحترفين وعن نفسى ممكن اشترى روبوت لو كان جيد

kingman
06-15-2012, 18:53
صحيح كلااامك ياغالى

كل شئ يمتلك اى معلومه يحتفظ بها لنفسه

وعمره ما هيضيعها نهائى لانها هتبيض له ذهب

ازاى يفرط فيها لكل الناس

لا يشغلكم المؤشرات التى تباع والاستراتجيات وغيررها

معظم المؤشرات التى تباع وتشترى هى زيها زى المؤشرات والأستراتيجيات اللى منتشرة فى منتديات ومواقع كثيرة ومجانية وفيه حلات نصب انهم بياخدوا نفس الأستراتيجية المطروحة مجانا فى المنتديات ويسموها اسم تانى ويبيعوه بعد خداع المتاجرين

fafa280384
06-15-2012, 19:10
الروبوت تساعد كثيرا فى تحقيق ارباح وتساعد بالاخص المبتدئين لانهم يكونوا فى حاجه لمساعده من الخبراء المحترفين وعن نفسى ممكن اشترى روبوت لو كان جيد
ليش لا اخي انا اوفقك الراي وحتى محترف لو سلعة امليحة نتظر دائما احنا اخرون حتى
يخترقوا برامج لتوصلنا؟؟؟

كريم
06-15-2012, 19:11
المؤشرات لن تكون نتائجها مبهرة جدا و لا يوجد احد يعتمد عليها بشكل اساسي و لكن تعتبر اداة مساعدة

و لذلك هاستنى الى ان يصبح مجانا ة الله ولي التوفيق و النجاح

sunlight
06-15-2012, 19:14
يخترقوا برامج لتوصلنا؟؟؟

اعتقد ان كل هذا الكلام لبيع فقط او الاعلانات فلايوجد شىء يكسب 100بالمائه فلو كان بيكسب لكان صاحبه جعله لنفسه بدون مشاركته لاحد ولكنه وجده ممكن بيكسب وممكن بيخسر يعنى 50بالمائه فارجو ان لاتجرى وراء الاعلانات الكاذبه وهذه الاحلام التى تجعل الانسان يفقد امواله بسهوله

kingman
06-15-2012, 19:14
يخترقوا برامج لتوصلنا؟؟؟

مش فاهم قصدك يااخى ماذا تقصد ننتظر حتى يخترقوا برامج لتوصلنا؟
اذا كنت تقصد زى البرامج نتظر الى ان يتم الهاكر او المبرمجين لتكريكه مثلا وجعله مجانى فالربوت مختلف فهو عبار عن اسكبيرت لن تستطيع الا اذا قام احد بنشره او شراءه ونشره للآخرين والله اعلم

yousef1981
06-15-2012, 19:35
اشترىت موشر 500 جنيها مصرى مع العلم انه كان مجانى احتراس فى راى مجال الفوركس يوجد كثير من النصابين

fafa280384
06-15-2012, 19:37
مش فاهم قصدك يااخى ماذا تقصد ننتظر حتى يخترقوا برامج لتوصلنا؟
اذا كنت تقصد زى البرامج نتظر الى ان يتم الهاكر او المبرمجين لتكريكه مثلا وجعله مجانى فالربوت مختلف فهو عبار عن اسكبيرت لن تستطيع الا اذا قام احد بنشره او شراءه ونشره للآخرين والله اعلم
ياخي الروبوت الحقيقي الذي للبيع به مفتاح
خاص مثل اي برنامج وكسره وتعديل فيه
يصبح اختراق
هذا قصدي

fafa280384
06-15-2012, 19:39
اعتقد ان كل هذا الكلام لبيع فقط او الاعلانات فلايوجد شىء يكسب 100بالمائه فلو كان بيكسب لكان صاحبه جعله لنفسه بدون مشاركته لاحد ولكنه وجده ممكن بيكسب وممكن بيخسر يعنى 50بالمائه فارجو ان لاتجرى وراء الاعلانات الكاذبه وهذه الاحلام التى تجعل الانسان يفقد امواله بسهوله
لا اتحدث عن نفسي الموضوع لنقاش فقط
واتكلم على روبوت مجرب وليس وهم
افهموا قصدي

remas
06-15-2012, 19:39
انا هقولك لو المؤشر دا مربح كما تقول ليه اصحابه يبيعوه انا افضل طبعا انى اعتمد على نفسى ومش محتاج اى مرشرات على الاطق الطرق الرقميه افضل بكتير جدا

firas1984
06-15-2012, 19:40
انا من ناحيتي بنتظر لوقت ميعملو عليه قرصنة ويصير مجاني لانه مممن يطلع كلام فاضي ومو اكيد
الصبر حلو

sunlight
06-15-2012, 19:57
انا من ناحيتي بنتظر لوقت ميعملو عليه قرصنة ويصير مجاني لانه مممن يطلع كلام فاضي ومو اكيد
الصبر حلو

اضحكتنى يا اخى هاتنتظر القرصنه يبقى هاتقعد وقت طويل تكون عملت الفلوس ادها مرتبن وليه الاعتماد على الغير والمؤشرات فى الفوركس الافضل الاعتماد على النفس حتى تتعلم وتكون قادر انك تعمل مرتب شهرى

remo
06-16-2012, 01:18
السلام عليكم
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟

انا عن نفسى بحب ابو بلاسش وعلى راى المثل بيقولك ابو بلاش كتر منة ههههههههه لكن للامانة لو الروبت دا شغال جامد ولازمنى دلوقت هشترية لكن لو مش لازمك دلوقتى اصبر لما يخترق ويبقى مجانى ولا انت غاوى تدفع

ahmed
06-16-2012, 01:49
انا هقولك لو المؤشر دا مربح كما تقول ليه اصحابه يبيعوه انا افضل طبعا انى اعتمد على نفسى ومش محتاج اى مرشرات على الاطق الطرق الرقميه افضل بكتير جدا

صح لو المؤشر مربح محدش هيبيعه
ولا هنسمع عنه اصلا ولا هنشوفه
بنسبه كبيرة وكما تفضلت مشكور الاعتماد على النفس افضل شئ والله

magic777
06-16-2012, 15:47

وده في حقيقي في اغلب الاحيان طبعا لكن اللي بيصدقوا وبيشتروه للأسف بيكونوا اما متاجريين مبتدأين
او من يجري وراء تحقيق الاحلام بالطريق السهل ومكسل يتعب نفسه ويتعلم علشان ينجح
وللأسف الاغلبيه كده

compaq0
06-16-2012, 16:04
لان اشتريه لان لدى قناعه خاصه انى لن اكسب فى الفوركس مهما بذلت من مجهود فلا اريد ان اضيع اموالى على المضاربه و على شراء مثل هذه الاشياء خاصه انها ستكون مجانيه فيما بعد

maklad94
06-16-2012, 16:16
عن نفسى هنتظر حتى يصبح مجانى وبعدين افكر انزله ولا لا لكن طبعا مش هخاطر واشتريه بفلوسى لأنه انا بتاجر عشان اجيب فلوس واصرفها مش عشان اجيب بيها اكسبيرتات واصلا مش بثق تماما فى اى مؤشر ولا اكسبيرت .

HAFMAR
06-16-2012, 16:32
السلام عليكم
الروبوتات و الاكسبيرتات الناجحة قليلة جدا وليست موجودة بكثرة
وان وجدت نسخة جيدة من اكسبيرت فانا مقتنع انها سوف توضع مجانا في احد الفورومات العربية
و الانسان بطبعه يحب كل شيء مجاني ههههههه

aboualy
06-16-2012, 16:39
لو المؤشر نتائجه صحيحة بنسبة كبيرة وسعره مش غالى اكيد ممكن اشتريه لان لو انتظرت الى ان يتم اختراقه حكون بضيع فرص كتيرة ممكن احقق من وراها ارباح ممكن جدا تكون اكبر من ثمن المؤشر نفسه

talal
06-16-2012, 16:50
لا طبعا لن اشتريه وخصوصا الاكسبرتات لا تعجبني وافضل التجارة يدوي وربما المؤشر لو وجدته مجاني استخدمة لكن اشترية لا اعتقد ذلك

H!m0
06-17-2012, 00:36
أنا لا أفضل الروبت للمتاجرة الألية أفضل الطريقة اليدوية لاني أستمتع كثيرا و أنا احلل و تأتي النتيجة كتوقعاتي عندها أحس باني متاجر محترف ههه لكن لا مانع من التجربته اذا كان مجاني و لن أشتريه في كل الأحوال

tariktanjaoui
06-17-2012, 00:57
حسب تجربتي المتواضعةاظن ان المتاجرة عن طريق الروبوت ليس دائما مربح و مضمون لان الفوركس قد يرتكب اخطاء فادحة و قد يتسبب في خسارة كبيرة لدى افضل المتجارة اليدوية ومن الافضل بالنسبة لي الاعتماد على النفس

remo
06-17-2012, 01:25
لان اشتريه لان لدى قناعه خاصه انى لن اكسب فى الفوركس مهما بذلت من مجهود فلا اريد ان اضيع اموالى على المضاربه و على شراء مثل هذه الاشياء خاصه انها ستكون مجانيه فيما بعد

فعلا انا معاك بس انا عايز اعرف طالما انت مقتنع ان سوق الفوركس سوق مش هتقدر تكسب فية مهما حصل انت لية دخلة ماتسيبك منة ولا انا راى غلط بص عموما مفيش حاجة مستحيل اتعلم وانت تشوف بنفسك

osama shaban
06-17-2012, 02:22
عن نفسي مش هشتريه لاني مش بثق في الاكسبرتات عموما خصوصا اي اكسبرت لو بيحقق لصحابه ارباح كبيره لماذا يقوم ببيعه هو اكيد يساوي عنده اكثر من ثمنه بكتير وبعدين انا بحب العمل اليدوي عشان احس بمتعه السوق وانا ليا دور في العمليه مش عمليه مكسب وخلاص بدون تعب وعناء وانا مقتنع ان لكل مجتهد نصيب يعني علي قد مهتتعب هتلاقي

vamoscapitos
06-17-2012, 02:42
سانتظر حتى يتم اختراقه خشية من ان اشتريه ويتم اختراقه

وبالتالي اندم , فمن الاحسن المجاني

elzeel
06-17-2012, 02:44
على ما اظن هتلاقى المؤشر ده فاكس
يشتغل شويه وهيقف لان كله بيتطور طبعا

A7mad_Aziz
06-17-2012, 02:44
حتى الان لم ارى اكسبرت ناجح ان كان مجاني او مدفوع دائماً تكون النتائج المرفقة للاكسبرت زائفة وغير حقيقة..ولو كان موجود بالفعل كان هينتشر بسرعة البرق..ودائماً شركات الوساطة تحارب مثل هذه الاكسبرتات..تقبل مروري

magic777
06-17-2012, 18:32
حتى الان لم ارى اكسبرت ناجح ان كان مجاني او مدفوع دائماً تكون النتائج المرفقة للاكسبرت زائفة وغير حقيقة..ولو كان موجود بالفعل كان هينتشر بسرعة البرق..ودائماً شركات الوساطة تحارب مثل هذه الاكسبرتات..تقبل مروري

اصلا لو كان فيه اكسبرت فعلا بيحقق النسبه دي مش هتلاقي الا مع اللي عمله فقط
مش هينتشر زي ماانت متوقع ولا حاجه ولا حتي حد هيعرفه الا بس صاحب الفكره واللي عمله

fafa280384
06-17-2012, 18:50
اصلا لو كان فيه اكسبرت فعلا بيحقق النسبه دي مش هتلاقي الا مع اللي عمله فقط
مش هينتشر زي ماانت متوقع ولا حاجه ولا حتي حد هيعرفه الا بس صاحب الفكره واللي عمله
وجهة نظر منطقية
الكل متفق على انه لن يشتري حتى يصبح مجاني
؟؟؟؟

AhmedMagnifico
06-17-2012, 20:01
وجهة نظر منطقية
الكل متفق على انه لن يشتري حتى يصبح مجاني
؟؟؟؟
مظبوط يا ريس مانا مضيعشى فلوسى على سمك فى ميه
ولا ايه ؟!

kingman
06-17-2012, 20:02
سانتظر حتى يتم اختراقه خشية من ان اشتريه ويتم اختراقه

وبالتالي اندم , فمن الاحسن المجاني
اعتقد القضية هنا مش قضية مجانى او بفلوس اكثر منه فى الفكرة ذات نفسها هل الواحد يثق بهذه المؤشرات والأستراتيجيات والأكسبيرتات التى تباع اما انها مثلها مثل المجانية وتالمطروحة فى المنتديات ومجرد خداع ومحاولة الكسب بوهم المتاجرين فان كانت تكسب فلما لم يستغلها هو

remo
06-17-2012, 20:10
صح الكلام بتاع الاخ كنج مان دا لانة فعلا ممكن تشترية ويطلع اى كلام وتيجى تستخدمة لا يديك مؤشرات ولا اى حاجة ولا تعرف تعمل علية اى استراتيجيات لذلك افضل انة يبقى مجانى واخدة واشوف طلع حلو كان بها وحش مخسرتش حاجة

midomido419
06-17-2012, 20:11
معظم هذه الاشياء غير فعالة
افضل التداول اليدوى والبعد عن هذه الاشياء والتركيز على ما استطيع القيام به واطور نفسى

fafa280384
06-18-2012, 17:41
يا اخواني اتكلمت على شيء مضمون ومجرب
وليس شيء وهمي

mohamed eldamnhorey
06-18-2012, 18:01
معظم هذه الاشياء غير فعالة
افضل التداول اليدوى والبعد عن هذه الاشياء والتركيز على ما استطيع القيام به واطور نفسى

هو ده كلااام الناس الفهمه ياغالى
اطور نفسى واتعلم كل ماهو جديد افضل من افكر ان اشترى وهم وخيال

magic777
06-18-2012, 19:11
هو ده كلااام الناس الفهمه ياغالى
اطور نفسى واتعلم كل ماهو جديد افضل من افكر ان اشترى وهم وخيال

اكيد طبعا لان الاوهام مش هتكسب منها حاجه غير تضيع وقت ومال
لكن لما تكون واقعي وتدي للسوق ده حجمه الطبيعي وتعتبره مجرد سوق ربحي
بيديك ربح على قد تعبك فيه كده هتنجح في النهايه بأذن الله

mage
06-18-2012, 19:44

الاوهام لا نكسب منها الا شئ واحد فقط هو الخسارة ثم الخسارة ومن ثم الياس لان هذه الاوهام تجعلنا نرى الفوركس على انه وسيلة الى تحقيق الملايين فى اوقات وهمية وهذا هو السبب فى خسارة المزيد كل يوم من الاموال فى الفوركس وبدون اى تمييز لذلك

kingman
06-18-2012, 23:03

معظم اللىب يدخل السوق وفى فكره ان يحقق ارباح او احلام كبيرة فى السقو السوق بيديله درس يجبره ان يتعامل به بحرص وعلى اسس صحيحة ومنطقية وكل اللى دخول السوق وفى راسهم احلام غير منطقية انهم هيحققوا بدون اعلم او اسس اسوق بيفوقهم على الحيقة المرة

ashraf el-araby
06-18-2012, 23:45
اكيد هستنى حتى يخترق اويصبح مجانا لكن لا اشترى

abokhaledelmasry
06-19-2012, 01:20
ممن الممكن ان يحقق هذا المؤشر ربح ولكن لن يدوم او بالاصح سره مع من اخترعه وعندنا مثال مهم اسلوب جان هذا الرجل حقق من خلال استراتيجيته نتائج باهره يتحدث عنها الكثير حتى الان رغم هذا لايستطيع الكثيرين حتى الانان يعرف سره اعتقد انه فضل ان يحتفظ بها

ZOUHAIR_ZIZO28
06-19-2012, 01:56
لا اشترى لانة لا يوجد مؤشر واحد من الممكن ان تعتمد علية على طول فى هذا المجال

ahmed
06-19-2012, 02:02

تمام فعلا لا يوجد مؤشر واحد يمكنه جنى الارباح لك
ولكنها خلطه من مجموعه من الادوات

remas
06-19-2012, 16:42
يا اخى وليه اشترى اى شىء جاهز دا مش بيدوم يعنى الافضل من الشرا انك تتعلم كويس جدا قبل ما تعمل اى شرا او غيره وتقدر تعمل لنفسك استراتيجيه جيده تشتغل بيها ودا افضل طبعا

magic777
06-19-2012, 17:52
الاوهام لا نكسب منها الا شئ واحد فقط هو الخسارة ثم الخسارة ومن ثم الياس لان هذه الاوهام تجعلنا نرى الفوركس على انه وسيلة الى تحقيق الملايين فى اوقات وهمية وهذا هو السبب فى خسارة المزيد كل يوم من الاموال فى الفوركس وبدون اى تمييز لذلك

وللأسف كمان تلاقي اللي بيعاند نفسه رغم ظهور الحقيقيه واضحه وضوح الشمس امامه
وبدل مايعدل طريقته دي ويعمل على انه يخرج من دوامه الخسائر دي ويتعلم
نلاقي بيتمادى في الخطأ وطبعا هو اللي هيخسر في الاخر مش السوق

magic777
06-19-2012, 17:54
ممن الممكن ان يحقق هذا المؤشر ربح ولكن لن يدوم او بالاصح سره مع من اخترعه وعندنا مثال مهم اسلوب جان هذا الرجل حقق من خلال استراتيجيته نتائج باهره يتحدث عنها الكثير حتى الان رغم هذا لايستطيع الكثيرين حتى الانان يعرف سره اعتقد انه فضل ان يحتفظ بها

لان مش الكل بيقدر يستوعب طرق جان والاغلبيه مش مقتنعين بيها اساسا لما هيحاولوا يتعلموها
وفي مقوله بتقول الانسان عدو ما يجهل والعرب هم اكتر الناس اللي بيطبقوا هذه المقوله
ومش عندهم استعداد انهم يعرفوا مجال جديد

sunlight
06-19-2012, 17:57
لان مش الكل بيقدر يستوعب طرق جان والاغلبيه مش مقتنعين بيها اساسا لما هيحاولوا يتعلموها
وفي مقوله بتقول الانسان عدو ما يجهل والعرب هم اكتر الناس اللي بيطبقوا هذه المقوله

انا من راى انك تعرف كل شىء ولكن فى الاخر هاتعمل نظام جيد تشتغل بيه وقد يكون مربحا اكثر ما تعتمد على طرق الاخرين فالعالم جان قد صنع طريقه بنفسه ولم يأخذ من احد وايه المانع انك تصنع طريقك انت الاخر بدون اى لغبطه وانظمه واستراتيجيات اذا كنت قادر على تحقيق النجاح مع اى نظام فهذا هو النجاح

deadlyfox
06-19-2012, 18:02
لا ماعتقدش انى ممكن افكر انى اشتريه
لان المؤشر ليس ثابت دائما

shwaikich
06-19-2012, 18:04
انا بالطبع لا اقتنع بالروبوت لانه ربما بنجح بالصدفة في التوقع بشي ما لكنني افضل الاعتماد على نفسي فانا اربط المؤشرات و العوامل المؤثرة في الاسعار حتى لو خسرت فاحاول تفسير و تحليل النتائج سواء ايجابية كانت او سلبية

ARAB_PIGEON
06-19-2012, 18:07
السلام عليكم
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟

بالطبع ساشتريه
اولا . ليكون ربحى باستعماله حلال
ثانيا . لحمايه حقوق الملكيه الفكريه

mohamed eldamnhorey
06-19-2012, 18:09
بالطبع ساشتريه
ليكون ربحى باستعماله حلال

فيه حاجه ياغالى عايز اوضحها لك

دلوقتى لو المؤشر ده هيعطى اشارات دخول على الجاهز كده

كان زمان كله اشتراه وكله ربح

مش للدرجه اللى انت متخيلها انه يديك الارباح اللى انت عايزها

kingman
06-19-2012, 23:13
هى مش حكاية مش مقتنعين ابدا الكثير لايقفصد هذا ولكن يقصد عدم الجرى وراء الأسرار التى لانعرف حقيقته والتركيز على العمل فى السوق والطرق المعلومة التى نستطيع ان نعمل بها ونكتشف بانفسنا الجديد فى السوق من خلال خبرتنا وعملنا فى السوق

KOGI
06-20-2012, 00:26
ا اشتري اي روبوت للتجارة الالية انا افضل التجارة اليدوية بنفسي
واستمتع بها فادا ربحت فنعم وادا خسرت حللت اسباب خسارتي

magic777
06-20-2012, 00:30
انا من راى انك تعرف كل شىء ولكن فى الاخر هاتعمل نظام جيد تشتغل بيه وقد يكون مربحا اكثر ما تعتمد على طرق الاخرين فالعالم جان قد صنع طريقه بنفسه ولم يأخذ من احد وايه المانع انك تصنع طريقك انت الاخر بدون اى لغبطه وانظمه واستراتيجيات اذا كنت قادر على تحقيق النجاح مع اى نظام فهذا هو النجاح

بص اخي العمليه تراكميه ازاي انت عاوز تصنع استراتيجيه خاصه بيك لازم تقرأ عن كل اللي يهمك تعرفه
علشان يكون عندك مرجع اساسي تقدر تطلع منه الادوات اللي هتساعدك انك تبني استراتيجيتك دي
وتبدأ من بعدما انتهى عنده الاخرون
فلازم تعرف الاخرين دول وصلوا لايه علشان انت توصل للأحسن منهم

magic777
06-20-2012, 00:32
هى مش حكاية مش مقتنعين ابدا الكثير لايقفصد هذا ولكن يقصد عدم الجرى وراء الأسرار التى لانعرف حقيقته والتركيز على العمل فى السوق والطرق المعلومة التى نستطيع ان نعمل بها ونكتشف بانفسنا الجديد فى السوق من خلال خبرتنا وعملنا فى السوق

وايه المانع انك تزود معلوماتك بحاجه جديده ممكن نتفعك بعد كده ليه متبتكرش لنفسك طرق جديده
من علوم جديده زي ماعمل جان كده شوف فضل يبحث عن استراتيجيته اللي صنع منها الملايين دي
عشر سنين بحالهم ومن علوم مختلفه مالهاش دعوه بالطرق اللي كانوا بيستخدموها زمان ايامه

Mostafa Mando
06-20-2012, 03:24

يشتغل شويه وهيقف

كل شئ يحتاج تطوير دائم

صحيح يا اخي ففي هذا لمجال بالتحديد لا يستمر ش على حاله

هو مجال حساس جدا وخطير جدا ومتقلب لا تستطيع ان تعتمد عليه حتى كدخل اساسي

mage
06-20-2012, 03:33
ا اشتري اي روبوت للتجارة الالية انا افضل التجارة اليدوية بنفسي
واستمتع بها فادا ربحت فنعم وادا خسرت حللت اسباب خسارتي

التجارة اليدوية لها الكثير من المميزات والتجارة عن طريق الروبوت لها الكثير ايضا من المميزات التى تجعلنا نصمم العمل بها ولكن الاهم من هذا ان يكون التداول اليدوي مربح او ان يكون الروبوت جيد وله نتائج جيدة فى هذا السوق وهذا هو اللى بيفرق ما بينهم

mohamed eldamnhorey
06-20-2012, 03:56

كل يوم السوق فى وضع مختلف
وتقلبات واخبار واشياء محتاجه مرونه مستمره وابجريد

magic777
06-20-2012, 19:18

وطبعا اي اكسبرت علشان يشتغل معاك على طول تمام لازم تكون بتعدل فيه باستمرار
فلما بتشتري اسكبرت بيكون ناجح معاك الفتره اللي اتعمل علشانها فقط
ولو اتغير نظام الحركه يبوظ معاك ويخسرك

shwaikich
06-20-2012, 20:01
انا لا اؤمن بالمؤشرات او الروبوت فانا شخصيا اعتمد بشكل اساسي على التحليل للمعطيات والعوامل التي لها اثر على الاسعار و تغيرها و تقلبها
اما المؤشرات فهي تعتبر غير مرنة و غير سريعة التاقلم مع المتغيرات

aboualy
06-20-2012, 20:06
وطبعا اي اكسبرت علشان يشتغل معاك على طول تمام لازم تكون بتعدل فيه باستمرار
فلما بتشتري اسكبرت بيكون ناجح معاك الفتره اللي اتعمل علشانها فقط
ولو اتغير نظام الحركه يبوظ معاك ويخسرك

فعلا وانا اعتقد ان المتاجرة اليدوية اكثر مرونه وخصوصا انك بتكون متابع للسوق باستمرار وبتقدر تتوقع اى تغير ممكن يحصل فى تحرك الاسعار ودى بيدلك قدرة اكبر على الانسجام سريعا مع طريقة الحركة الجديدة

AhmedMagnifico
06-20-2012, 20:15
تمام اخى محمد
وعلشان كده اى اكسبيرت لازم يتعدل علشان يواكب تغير السوق

Amgad91
06-20-2012, 20:52
انا لا اثق في اي شيء يباع يخص الفوركس لانه ببساطة اذا كان فعلا يحقق هذه النتائج المبهرة فلن يلجأ صاحبه الى بيعه على الاطلاق و خسارته الى الابد
و طالما من الممكن ان نتعلم فليس من الجيد اللجوء الى الروبوتات و الاكسبرتات لأن ضررها اكبر من نفعها في اوقات السيولة الكبيرة

kingman
06-21-2012, 03:05

هو فعلا الأعتماد عليه كمصدر للدخل صعب بس الواحدب يسعى وبيجتهد كى يستطيع ان يكون مصدر جيد للدخل واكيد مافيش حاجة مستحيلة بس الواحد يجتهد والتوفيق من عندالله اذا مكنش للواحد عمل الا فى هذا السوق

amrmorasamir
06-21-2012, 03:19
السلام عليكم
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟

لا بصراحه عمرى ماهشتريه لانى مش بحب الاكسبرتات والمؤشرات وبحب الشغل اليدوى
وكمان سعر المؤشرات بيكون عالى اوى يعنى ممكن تفتح حساب كبير بالمبلغ بتاعه افضل بكتير

Mostafa Mando
06-21-2012, 05:31
للاسف اغلبها اشتغلات

صحيح يا اخي لو كانوا بيربحوا منه وفيه خير اكيد مش هيفكروا يبيعوه

لكن بيبيعوه عشان اكيد في خسارة

2x1
06-21-2012, 06:17
اكيدة يابرنس دي كلها اشتغالات عشان ينصبوا عالناس مكان ممكن ةهو يستفيد

منها اكتر من انة يبعها وساعتها معتقدش انة محتاج لبيعها اصلا

magic777
06-21-2012, 18:57

وكمان الخساره دي مابتكونش باينه اوي للي بيجربه حتى قبل ما يشتريه تقريبا اللي بيبيعه
بيبيعه في الفتره الي الاكسبرت ده بيشتغل فيها كويس وبعد لما يشتريه المتاجر يشتغل معاه كويس
وبعد ما تنتهي ظروف السوق المساعده لنجاحه بيقلب معاه بخساره

zikooo014
06-21-2012, 19:42
المؤشر اللي هينجح معاك مره ممكن مينجحش المره التانيه
و انا بفضل التحليل الكلاسكي عن جميع المؤشرات

ahmed
06-21-2012, 19:45

صح علشان المؤشرات اصلا بتتبع السعر
وليس السعر هو من ىيتبع المؤشرات فمن الافضل
استخدام التحليل

AhmedMagnifico
06-21-2012, 22:20

والله وجهة نظر باردو
كانوا اولى بيه هما بدل بيعه وهيكسبوا باردو

kingman
06-22-2012, 01:22
وكمان الخساره دي مابتكونش باينه اوي للي بيجربه حتى قبل ما يشتريه تقريبا اللي بيبيعه
بيبيعه في الفتره الي الاكسبرت ده بيشتغل فيها كويس وبعد لما يشتريه المتاجر يشتغل معاه كويس
وبعد ما تنتهي ظروف السوق المساعده لنجاحه بيقلب معاه بخساره

عموما تحس ان الموضوع زى البطيخى ياتطلع حمرة ياقرعة
هههههه الى حد ما تشبيه مناسب لطريقة دى والواحدب يميل اذا كان يمتلك طريقة او اكسبرت بيحقق نجاح باهر زى مابيقول ابيعه ليه واوجع راسه مانا استفيد منه افضلى فى تحقيق الأرباح زى مابيقول

magic777
06-22-2012, 17:50
عموما تحس ان الموضوع زى البطيخى ياتطلع حمرة ياقرعة
هههههه الى حد ما تشبيه مناسب لطريقة دى والواحدب يميل اذا كان يمتلك طريقة او اكسبرت بيحقق نجاح باهر زى مابيقول ابيعه ليه واوجع راسه مانا استفيد منه افضلى فى تحقيق الأرباح زى مابيقول

وياريت الناس تفهم كده لكن للأسف مش بيشغلوا العقل وبيجروا ورا اللي بيبيع ليهم الاحلام
وهما في قراره نفسهم بيكونوا عارفيين انهم على خطأ لكن بيقولوا نجرب
وفي الغالب بيعرفوا انهم اتنصب عليهم

kingman
06-22-2012, 19:41
وياريت الناس تفهم كده لكن للأسف مش بيشغلوا العقل وبيجروا ورا اللي بيبيع ليهم الاحلام
وهما في قراره نفسهم بيكونوا عارفيين انهم على خطأ لكن بيقولوا نجرب
وفي الغالب بيعرفوا انهم اتنصب عليهم
للأسف كثير بعض المعاناة فى السوق والتجربة الغير ناجحة فيها بيبقى عامل زى الغريق اللى بيتعلق بقشايه فبيبقى عرضه ان يصدق حاجات بسرعة غير صحيحة لأنه بيبقى حالته النفسية مش جيدة عموما فى السوق

assidi saber
06-23-2012, 13:36
انا اقوم بشراء بسرعة لكي استفد منه

dodovedo
06-27-2012, 13:16
اخى الكريم
والله انا شايف يخترقوه احسن انا اضمن منين انه تمام وشغال 100% :p
تقبل ودى وتقديرى

abdallah elbaz
06-27-2012, 15:32
لا طبعا لاني مش اضمن ايه نظام المؤشر ده
مايمكن يكون مش شغال علطول

elazez
06-27-2012, 15:43
من الافضل الانتظار لمعرفة النتائج بصورة قوية
ومعرفة راي باقي المضاربين وكذلك حتي يكون المؤشر مجاني

aminos
06-27-2012, 15:53
السلام عليكم
حاليا يمكن أن أشتريه
و إن كان فعالا كما تقول فسوف أسترجع الأموال التي إشتريت بها المؤشر مع الأرباح
قبل أن يخترق
و الله أعلم

saad
06-27-2012, 16:09

konine
06-27-2012, 16:15
السلام عليكم
حاليا يمكن أن أشتريه
و إن كان فعالا كما تقول فسوف أسترجع الأموال التي إشتريت بها المؤشر مع الأرباح
قبل أن يخترق
و الله أعلم

نفس نضرية غير أن أغلب مأشرات أو إستراتيجيات لها وقت معين وتموت
لذلك من أفضل أن تكون إستراتيجية لها أرباح كبير جدا
الله كريم

i5land_man
06-27-2012, 16:19
لا طبعا لاني مش اضمن ايه نظام المؤشر ده
مايمكن يكون مش شغال علطول

انت ممكن تجربوه فترة عالديمو وبيتهيقلي الديمو معمول عشان الحاجات والمواقف اللي زي دي
عشان بدل ما نطبقوه ونجربه في فلوس حقيقية ونخسر عندنا فرصة اننا نشوف اداؤوه عالديمو

magic777
06-27-2012, 16:34
اخى الكريم
والله انا شايف يخترقوه احسن انا اضمن منين انه تمام وشغال 100% :p
تقبل ودى وتقديرى
وليه تستنى لما يخترقوه الكلام ده وكمان ممكن يكون حرام انهم يعملوا كده
الافضل هنا انك تصرف نظر عنه من الاساس وتركز على اكتساب خبرتك انت اللي هيا هتساعدك فعلا
في انك تكسب وتحقق اللي انت عاوزه في السوق ده

i5land_man
06-27-2012, 16:38
وليه تستنى لما يخترقوه الكلام ده وكمان ممكن يكون حرام انهم يعملوا كده
الافضل هنا انك تصرف نظر عنه من الاساس وتركز على اكتساب خبرتك انت اللي هيا هتساعدك فعلا
في انك تكسب وتحقق اللي انت عاوزه في السوق ده

المشكلة انه ازاي حنحكم علي مؤشر او ربوت انه تمام من غير منجربه
لانه فيه ناس نصابة بتزور وتزيف في كشوفات حسابها وتقول انها ربحت منوه الاف الدولارات
طب واما هيه ربحت الارباح دي كلها ليه عرضاه للبيع ب 100 دولار
حاجة غريبة

sami
06-27-2012, 16:52
إذا كان هناك مؤشر يحقق نتائج باهرة فحتما سأقوم بشراءه دون تردد،و لن أنتظر إلى أن يتم إختراقه و توفيره بالمجان،لأن صاحبه بذل الكثير من الجهد من أجل صياغة هذا المؤشر و حرام أن يذهب جهده سدى و أن لا يحظى بمقابل عن مؤشره الناجح

aboualy
06-27-2012, 17:00
إذا كان هناك مؤشر يحقق نتائج باهرة فحتما سأقوم بشراءه دون تردد،و لن أنتظر إلى أن يتم إختراقه و توفيره بالمجان،لأن صاحبه بذل الكثير من الجهد من أجل صياغة هذا المؤشر و حرام أن يذهب جهده سدى و أن لا يحظى بمقابل عن مؤشره الناجح

فعلا اخى العزيز لو انى اثق ان هذا المؤشر يحقق نتائج مبهرة فانى سوف اشتريه ولن انتظر حتى يتم اختراقه لان هذا مجهود صاحب المؤشر ومن حقه ان يستفيد من مجهوده

eg100
06-27-2012, 17:30
لا اعتقد ان يكون لة فائدة او معدل اذا كان معك دجاجة تبيض ذهب راح تبيعة الربوت الذى لا يحقق اهداقة او بداء يحقق اقل من المنتصف هذا الذى تجدها

ولكن الذى يعرص يكون غالبا بى0 فى المائة
لا اطن ان اشترى مهما كان شكلة 6

forexBOSS
06-27-2012, 17:35
ياااه ان جربت الروبت و الخرى ده و بهرنى فى الاول بنتائجه و كنت فرحان جدا بيه و فجاه كله طار حكايه الروبتات و المؤشرات ديه مقرفه و للاسف معظمها او كلها كلام فارغ و بيغريك عشان تشترى و بقول للجميع محدش يقرر نفس غلطتى لانى ضاع منى مبلغ كبير

assidi saber
06-27-2012, 17:40
انا انتظر حتى يكون مجاني و كذلك ان ارى ردود الاعضاء الذين قامو باستعامله لكي لا تكون هناك خطورة على الحساب الحقيقي

mohamed eldamnhorey
06-27-2012, 18:46
انا انتظر حتى يكون مجاني و كذلك ان ارى ردود الاعضاء الذين قامو باستعامله لكي لا تكون هناك خطورة على الحساب الحقيقي

بالفعل يجب تجربته فتره طويله على الحساب التجريبى علشان ميخدعش حد
ويكون سبب فى خسارة حسابك

madoxegy
06-27-2012, 18:51
افضل الاعتماد على المؤشرات لتأكيد التحليل فقط

kingman
06-27-2012, 23:45
فعلا اخى العزيز لو انى اثق ان هذا المؤشر يحقق نتائج مبهرة فانى سوف اشتريه ولن انتظر حتى يتم اختراقه لان هذا مجهود صاحب المؤشر ومن حقه ان يستفيد من مجهوده

مهو المعظم مش هيعرف نتائج هذا المؤشر الا اذا جربه والأحصائيات زكشف الحساب كتير بتبقى مش صحيحة وبتبقى فقط لجر رجل الزبون زى مابنقول بالمصرى والشائع ان مافيش حد يقدر يربح منه ويعرضه للبيع بالثمن القليل

sa sa
06-28-2012, 00:05
التجاره اليدويه الافضل لانك هتكون متخذ القرار وهتكون ضامن الطريقه وعلي الاقل هتكتسب خبره تفيدك في تحقيق الربح الذي تريد

amrmorasamir
06-28-2012, 00:14

فعلا ياباشا لازم تشوف ردود الناس فى البدايه والافضل انك تستنه لما يبقى مجانى لان الفلوس اللى هتدفعها فيه ممكن تفتح بيها حساب تانى

mage
06-28-2012, 03:05
فعلا ياباشا لازم تشوف ردود الناس فى البدايه والافضل انك تستنه لما يبقى مجانى لان الفلوس اللى هتدفعها فيه ممكن تفتح بيها حساب تانى

الجميع يعرف اى شئ فى الدنيا عن طريق اراء الناس به وعن طريق هذه الطريقة اعتقد ان نسبة بكيرة جدا من المتاجرين فى الفوركس تمكنوا من معرفة الشركات الجيدة فى الفوركس منا لشركات التى لا تستحق الثقة فى السوق

remo
06-28-2012, 04:55
الجميع يعرف اى شئ فى الدنيا عن طريق اراء الناس به وعن طريق هذه الطريقة اعتقد ان نسبة بكيرة جدا من المتاجرين فى الفوركس تمكنوا من معرفة الشركات الجيدة فى الفوركس منا لشركات التى لا تستحق الثقة فى السوق

فعلا ودا اللى حصل معايا عن تجربة شخصية فعلا ان الواحد عن طريق الناس وعن طريق المستخدمين لكل شركات الوساطة عرفت اعرف ميزات كل شركة على حدا وعيوب كل شركة

Mostafa Mando
06-28-2012, 05:25

لكن يا اخي اعتقد مادام المؤشر يحقق نتائج باهرة كما تقول لماذا يفكر صاحبه في بيعه ليجعله

لنفسه ويحقق ارباح عن طريقه ولكن يمكن ان يكون كلامك صحيح (الله اعلم) مني ومنك تبقل مروري

fafa280384
06-28-2012, 20:30
لكن يا اخي اعتقد مادام المؤشر يحقق نتائج باهرة كما تقول لماذا يفكر صاحبه في بيعه ليجعله

لنفسه ويحقق ارباح عن طريقه ولكن يمكن ان يكون كلامك صحيح (الله اعلم) مني ومنك تبقل مروري
انا كذلك اشاطركم الراي واعتمادنا على المجاني هو الذي
ساهم في تاخر وصول معلومة عندنا

khaled zizo
06-30-2012, 03:58
ولكن ليس مؤشر نجح فانة سوف ينجح

ymn30
06-30-2012, 04:01
اخى انا انصح بستخدام عقلك وليس برنامج علشان فى الاخر من صنع البرنامج بشر مثلك تمام تعلم وتعلم وحكم عقلك هتكون ان شاء الله من المربحين ارجو ان اكون افد

hesham itch
06-30-2012, 06:16
من المؤكد ان هناك من يستطيع من المتاجرين عن طريق المؤشرات ان يشتريه اذا كان
لديه راس المال المتوفر ولديه نية لاستخدامه ومعرفة كيفية تحقيق الربح من هذا المجال

HUSSENEY
06-30-2012, 20:47
اخي توجد عديد من الطرق و المؤشرات في جل المنتديات العربية و الأجنبية بالمجان و هي ممكن تبقى مفيدة جدا

waleed adel
06-30-2012, 20:49
المنتديات كلها اكسبيرتات موجوده انا عن نفسى لا اجربهم
لانى مقتنع بتحليلاتى والمتاجره بنفسى

TAKABO
07-01-2012, 19:44
لكي لاالقي اللوم عليه واكون سبب خسائري

safiforex
07-01-2012, 19:55
لكي لاالقي اللوم عليه واكون سبب خسائري

نعم فهذا هو الذي و اللزم فعله في الفوركس
فلا نعمل بالروبو لانه يبقى الة فقط ليس الا ، و ان يثبت نجاح في وقت فظن انه سيفشل في الاخر
و لهذا لازم على المتداول ان يهتم بالتداول اليدوي

elking
07-01-2012, 20:50
انا بتفق معاكوا ان العمل اليدوى افضل ولكن لو كانت استراتيجية جيدة للغاية وتم برمجتها لاكسبيرت وتم تجريبه فترة كافية جدا
فما المانع

eng ahmed mady
07-01-2012, 20:54
اعتقد ان الافضل انتظر للاخر

derfcase
07-04-2012, 11:05
صراحة انا لن اشتريه اخي الكريم
fafa280384
لان هناك الكثير من الاكسبيرتات المتاحة و المجانية الان - كانت فيما سبق سرية و تباع باموال

husamart
07-04-2012, 13:02
اناقناعتي ان لا احدا يبيعك روبوت او مؤشر وهو يربح معه ولعم لا يوجد في الفوركس مؤشر يربح لوحده وانا كل من استخدمه سيربح هذا هراء الامر متعلق بعلم المستخدم للمؤشر وكيفية التعامل معه ودمجه في خبراته للوصول لاعلى نتائج ... فالمؤشر قد تجد 3 من العشرة يربحون منه والباقي يخسر مع انه هو نفسه

memostar3
07-04-2012, 13:17
لالالالالالالالالالالالال الالالا تعتمد على مؤشر او اكسبرت
لانها فى الغالب بتبقا وقتيه وبتزول وممكن تخسر بسببه بعد وقت ما حيث تنتهي فعاليتها

sabre
07-04-2012, 13:47
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالطيع لا اشتريه ولا انصح احد بشراء اى مؤشر او اكسبرت فناك مئات المؤشرات الرائعه وكلها مجانيه يبقى ليه تدفع كتير وانت ممكن ما تدفعش خالص

magic777
07-04-2012, 14:43
اناقناعتي ان لا احدا يبيعك روبوت او مؤشر وهو يربح معه ولعم لا يوجد في الفوركس مؤشر يربح لوحده وانا كل من استخدمه سيربح هذا هراء الامر متعلق بعلم المستخدم للمؤشر وكيفية التعامل معه ودمجه في خبراته للوصول لاعلى نتائج ... فالمؤشر قد تجد 3 من العشرة يربحون منه والباقي يخسر مع انه هو نفسه

دي المفروض قاعده هنا يعلمها الجميع لكن لان الاماني والمشاعر تتغلب على البعض فدول اللي بيجروا وراء شراء
هذه الاكسبرتات طلبا لتحقيق ارباح بشكل سهل وبدون تعب وطبعا مش بيوصلوا لحاجه في النهايه بالاسلوب ده

m_fekry
07-04-2012, 14:52
لا انا هستنى لما يخترقوه احسن ويكون مجانا لانى اعتقد انها ممكن تكون اشتغاله

aboualy
07-04-2012, 14:56
نعم فهذا هو الذي و اللزم فعله في الفوركس
فلا نعمل بالروبو لانه يبقى الة فقط ليس الا ، و ان يثبت نجاح في وقت فظن انه سيفشل في الاخر
و لهذا لازم على المتداول ان يهتم بالتداول اليدوي

فعلا اخى العزيز المتاجرة اليدوية افضل كثيرا من الاكسبرتات لان فى المتاجرة اليدويو تزيد خبرت المتداول باستمرار
وانا اعتقد ان اكتساب خبرة جديدة هو مكسب اهم من مكسب الاموال لان الخبرة سوف تؤدى فى المستقبل الى ربح اموال اكثر

Meerak
07-04-2012, 15:05
اكيد مش هشتريه لان اغلب الحوارات دى بتبقى فكسانة
اعتمد على نفسك احسن ومفيش احلى من البساطة

waleed adel
07-04-2012, 21:50
مش ممكن طبعا يكون اكسبيرت للبيع وناس تشتريه لانه هيقدر يكسب منه اكتر بكتير من اي ربح هيحصل عليه من بيعه
فالتالي لا اصدق هذا الكلام ولا اشتريه

ehab
07-08-2012, 22:36
افضل التداول اليدوى لذلك لن اشترى اى مؤشرات او روبوت للتداول
فانا لا اثق فى التداول بالطريقة الالية هذة ولا اثق فى نتائجة

YesIcan
07-08-2012, 22:47
انا عن نفسي لا اريد شراء لا سكربتات و لا ربوتات و افضل
الشغل اليدوي لانه يكسبك الخبرة الازمة و تصضبح تعرف تتعامل مع السوق
و ان كان موجود شيء يستحق التجريب فانني انتضر ان يصبح مجاني

madoxegy
07-08-2012, 22:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
افضل الاعتماد على المؤشرات لتأكيد التحليل فقط

marem2007
07-08-2012, 22:51
مجال الفوركس من اكثر المجالات المتغيرة في الاكسبرت هيجيلوا يوم وهيقف لانة مش بيتغير ذي الفوركس
وماشي برتم معين

salah.bmw
07-08-2012, 22:53
بصراحة ما فهمت شو هو القصد بلضبط
واتمنى من اخواني ان شيشرحو لنا بحال وصلتهم المعلومة

thugalive
07-08-2012, 23:32
ليس كل المتداولين يعتمدون على المؤشرات في التداول لكن إذا كان هذا السكريبت يحقق ربح فلا مانع من شرائه عين توفر المال كما يمكن الإنتظار حتى يصبح مجاني

waleed adel
07-10-2012, 20:45
بصراحة ما فهمت شو هو القصد بلضبط
واتمنى من اخواني ان شيشرحو لنا بحال وصلتهم المعلومة

المقصود ان بالفعل فى مؤشرات واكسيبرتات تباع مقابل الفلوس بتشتريها يعنى
فهل انتا ممكن تشتريه ولا تنتظر وتعتمد على المجانى

aboualy
07-10-2012, 20:48
ليس كل المتداولين يعتمدون على المؤشرات في التداول لكن إذا كان هذا السكريبت يحقق ربح فلا مانع من شرائه عين توفر المال كما يمكن الإنتظار حتى يصبح مجاني

اعتقد اخى العزيز ان الاكسبيرت المجانى فى الغالب بيكون غير فعال ولا يستمر فى تحقيق ارباح لفترة طويلة
والافضل دائما هو العمل اليدوى لانه يمكنك تعديل طريقاتك باستمرار كلما تغيرت حالة السوق

thugalive
07-11-2012, 16:04
أتفق معك أخي ليس هناك إسكبيرت مجاني كل ما في الأمر هو أنه إذا كان هناك سكبيرت مربح يريد أن يبيعه صاحبه يقومون باختراقه و كما قلت أفضل شيء هو العمل اليدوي لأن التجارة بالطريقة الآلية لا يمكن الوثوق بها

theboy2226
07-11-2012, 18:31
اعتقد ان الاجابة حتكون موحدة
محدش حايدفع فلوس في مؤشر مش مضمون و حتي لو نفع مرة مش حينفع كل مرة
فطبعا كلنا حنستني لما يكون مجانا و لو طلع مقلب في داهية الواحد مش خسران حاجة

thugalive
07-11-2012, 21:21
كما هو معروف فسوق الفوركس متقلب كثيرا بحيث يصعب على أي شرط أو سكبيرت التماشي مع هذا التقلب السريع لذلك يحبذ البحث بنفسك عن إستراتيجية على المدى القريب أو البعيد

kingman
07-11-2012, 23:07
أتفق معك أخي ليس هناك إسكبيرت مجاني كل ما في الأمر هو أنه إذا كان هناك سكبيرت مربح يريد أن يبيعه صاحبه يقومون باختراقه و كما قلت أفضل شيء هو العمل اليدوي لأن التجارة بالطريقة الآلية لا يمكن الوثوق بها
ومعظم هذه الأكسبيرتات بيبقى عليها عامل استفهام واول علامة استفهام لماذا صاحبه يريد بيعه مادام قادر على تحقيق الربح منه فيكفى اكسبرت ناجح لكى يكون له ثروة

revenge
07-11-2012, 23:11
معظم المؤشرات بتاخد فتره و بعد كده النتائج بتقل

ام الاكسبرتات بصراحه مش بحبها

انا بحب الشغل اليدوي

mrxr00t3d
07-11-2012, 23:14
لا يوجد شيء فاكس دائما متقلب
لكن انا احب الفاكس

mahmoud2012
07-12-2012, 01:04
سؤال صعب

ولكن بكل صراحه انا اميل الى الانتظار حتى يكون مجانى لانى بصراحه شديده لا اضمن نتائجه و بالتالى لن اشترى سمك فى مياه

وهذا هو رأيي الشخصى

ma90do
07-12-2012, 01:25
بصراحه لزم يكون متاح لفتره تجريبيه ليومين علي الاقل قبل ان اشتريه ولو لقيت نتائجه مبهره هعمل حاجه حلوه اققول ل5 من اصحابي علي الموضوع ونشتريه ونقسم الفلوس مع بعض ولو يشتغل علي جهاز واحد اشتغل عليه وابعتلهم التوصيات او اي حد اخر

safiforex
07-12-2012, 01:26
ومعظم هذه الأكسبيرتات بيبقى عليها عامل استفهام واول علامة استفهام لماذا صاحبه يريد بيعه مادام قادر على تحقيق الربح منه فيكفى اكسبرت ناجح لكى يكون له ثروة

بالفعل اخي الكريم فهذا كذلك ما يشغلني كثيرا عندما ارى شخص يدعي بان الاكسبرت بيحقق ارباح خيالية
و بيعرضه للبيع فقط بثمن بخس او حتى بثمن غالي ن فان هذا مجرد يدخل الشك في نفس الواحد
لما يتاجر في اكسبرت بيحقق ثروة

mage
07-12-2012, 02:26
معظم المؤشرات بتاخد فتره و بعد كده النتائج بتقل

ام الاكسبرتات بصراحه مش بحبها

انا بحب الشغل اليدوي

الاكسبيرتات وسيلة جيدة للربح من الفوركس ولكن عليك ان تخترع اكسبيرت يكون جيد لكى تتمكن من العمل به فى سوق الفوركس بدون ان تعانى من بعض المشاكل التى تتعرض لها من تقلبات السوق او ما شابه

naitsi
07-12-2012, 16:29
السلام عليكم
توجد عديد من الطرق و المؤشرات في جل المنتديات العربية و الأجنبية بالمجان و هي ممكن تبقى مفيدة جدا و افضل من تلك التي تريد شرائها و انا افضل قيام بالتحليل بالنفسي و التدوال اليدوي يبقى افضل

mannon
07-12-2012, 21:28
السلام عليكم
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟

بصراحة انا لى وجة نظر بخصوص اى روبت موجود فى الفوركس او حتى اى طريقة يعرضها صاحبها للبيع لان هناك سؤال منطقى جدا سوف اطرحة على نفسى وهو لماذا
يبيعه صاحبة اذا كان يحقق له ربح !

ehab
07-13-2012, 06:28
اذا وجت استراتجية تكسب من ورائها مبلغ جيد لماذلا اشتري سوف
اقوم بشراها لكي استطيع ان اكسب المال ولكني لا ابحث عن هذه الطرق

a5rzamn
07-13-2012, 06:30
اذا مؤشر مضمون 100% وبحقق ارباح ساشتريه

لكن ايه الى بضمنك انه مضمون الا لما تجربو

ehab
07-14-2012, 02:48
السلام عليكم
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟
توجد عديد من الطرق و المؤشرات في جل المنتديات العربية و الأجنبية بالمجان و هي ممكن تبقى مفيدة جدا
و افضل من تلك التي تريد شرائها و انا افضل قيام بالتحليل بالنفسي

jans
07-14-2012, 02:53
بصراحه المتاجره بشكل آلي لم اقتنع بها لأنها معرضه للأخطاء
و انا افضل المتاجره بشكل يدوي لكي استطيع تحديد اهدافي و اختار الوقت المناسب معي بجون ترك صفقات مفتوحه .

nrgslawi
07-14-2012, 03:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا اشتريت عدة ادوات خاصة بالفوركس
لكني لم اشتري اي اكسبرت يتداول اليا احب التداول بنفسي

safiforex
07-14-2012, 03:03
توجد عديد من الطرق و المؤشرات في جل المنتديات العربية و الأجنبية بالمجان و هي ممكن تبقى مفيدة جدا
و افضل من تلك التي تريد شرائها و انا افضل قيام بالتحليل بالنفسي
بالفعل اخي الكريم فما اكثر الاستراتيجيات الناجحة في الفوركس و ما اكثر المؤشرات التي تصلح الى اي استراتيجية او اي تحليل و ما اكثر الدروس و الكتب
و الغريب ان الواحد يترك هذا المنجم الذهب من المعطيات و المعلومات و يذهب لشراء روبت الي لكي يتداول به

ehab
07-14-2012, 19:16
لا اقتنع بالروبوت لانه ربما بنجح بالصدفة في التوقع بشي ما لكنني افضل الاعتماد على نفسي
فانا اربط المؤشرات و العوامل المؤثرة في الاسعار حتى لو خسرت فاحاول تفسير

delpi
07-14-2012, 19:18
تعرف كل شىء ولكن فى الاخر هاتعمل نظام جيد تشتغل بيه وقد يكون مربحا اكثر ما تعتمد على طرق الاخرين فالعالم جان قد صنع طريقه بنفسه ولم يأخذ من احد وايه المانع انك تصنع طريقك انت الاخر بدون اى لغبطه وانظمه واستراتيجيات اذا كنت قادر على تحقيق النجاح مع اى نظام فهذا هو النجاح

fafa280384
07-14-2012, 20:01
صحيح انه يلزم متابعة مستمرة لمتاجر الالي واظن انه في هذه الايام
لا يصلح لانه ايام اخبارية بالدرجة الاولى

mido
07-14-2012, 20:03
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

jihadazzam
07-14-2012, 20:08
بصراحة انا لى وجة نظر بخصوص اى روبت موجود فى الفوركس او حتى اى طريقة يعرضها صاحبها للبيع لان هناك سؤال منطقى جدا سوف اطرحة على نفسى وهو لماذا
يبيعه صاحبة اذا كان يحقق له ربح !

السلام عليكم
انا الة الان لم اشتري او اتادر على روبوت احب ان اجتهد واعمل بنفسي
بصراحة بعد ما في كلام كتير عن الروبوتات
بالتوفيق للدميع

forex4ever
07-14-2012, 20:37
لا اعتققد ان من يملك مؤشر ناجح سيبيعه اصلا !! ليه هيبيعه اذا كان فعلا مربح طيب مايربح منه هو ويكتفي بالارباح !! اكيد سوف انتظر لغاية لما قناصين المؤشرات يحضروه ومش هغامر واشتري سمك في مية وبصراحة انا لا اصدق انه يمكن لمؤشر ان يستمر بنجاح الى الابد

HUSSENEY
07-15-2012, 06:28
اخي الكريم

احترم رايك يا اخى
انا كمان لا افضل التجارة الالية افضل المتاجرة اليدوية

mohamed yossef
07-16-2012, 11:47
لن اعتمد عل ىالمتاجرة الالية ان شاء الله باقى حياتى القادمة ان شاء الله فى الفوركس
فلم استعمله فى المتاجرة وانا مبتدىء

ahmed
07-16-2012, 11:54
احترم رايك يا اخى
انا كمان لا افضل التجارة الالية افضل المتاجرة اليدوية

طبعا يا اخى هى افضل واناس كثير يعتقدون ان التجاة الاليه هة عبارن عن اكسيبرت
تشغله وخلاص هو هيكسب
للاسف اكتشف ان هذة الطريقه فاشله على مدار السنوات السابقه
حتى الاكسبيرت يجب ان يكون لديك خبرة كبيرة للتعامل معه

HUSSENEY
07-16-2012, 21:06

msh4egy
07-16-2012, 22:37

nada
07-16-2012, 22:57
للاسف اغلبها اشتغلات

اذا كان فى الخير مكنش رما الطير
هذا صحيح لماذا هوه يبيعوا بمال وهوه يجنى المال

egypt2012
07-16-2012, 23:31
المشكلة لو اصبح مجاناً
شركات الفوركس هضرب استباته للمتاجرين
فانا هشترية فى البداية قبل ما احد يخترقه

nada
07-16-2012, 23:41
اخي الكريم

هذه نظام فاشل بكل معنى الكلمة
اذا اردت ان تكون رابح فى هذه السوق لبد ان تكون مرن للعوامل التى تاثر على الشرط وتغير فى الخطط والسنيارهات
وبتاكيد هذا بجميع انواع التحليل والاخبار الاقتصادية

willy
07-16-2012, 23:43
دائما شغل الدعاية بيعطيك انطباع بانه مؤشر رهيب ونتائج مبهرة فبعد ان تشتريه تجده مؤشر فاشل وتندم لذلك انتظر كل ماهو جديد في المنتديات ولااتعب نفسي واضيع فلوسي لناس نصابة

Forex Eyes
07-16-2012, 23:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انتظر لما يخترقوه و يصبح مجاني
ههه بكل صراحة لان قدرتي الشرائية لا تسمح
و لا تعطيني نفسي اشتري شيء اعلم انه سيصبح مجاااانيي

elkorashe
07-17-2012, 00:35
بص هو فى الدول العربية عامة يفضل كل الناس انهم ميشتروش حاجة دى بيعة فينا كلنا
بمتهى البساطة بنقول بكره ينزل مجانى
اما بالنسبة لنقطة ان نتائجة مبهره فده مش اكيد لان مفيش حاجة ثابته فى المجال ده
ودايما فى تطور فعمر المؤشر ده ما هيكون ناجح للنهاية

pimo
07-17-2012, 00:46
انا لا احب هذا النوع من التداول الالي لانني لا اثق فيهم ثانيا لا املك راس مال كبير وان اري ان جميع هذه الروبوهات تتطلب راس مال يفوق 10000 دولار ثالثا اريد ان احترف هذه الحرفة لكي استطيع ان اصل الي الاحترافية في مجال الفوركس

xtomorrow
07-17-2012, 00:52
عن نفسي اذا كنت مقتنع بنجاحه مية في المية ممكن اشتريه بثمن مناسب حتى استفيذ منه ولو بشكل مؤقت
ولو اني لا احتاج الى اي روبوت مادمت اضع تحليلاتي الفنية والاساسية ولا ادخل الا مع الترند العام واكسب باستمرار

messikaka
07-17-2012, 01:34
لا احب شراء مثل هذه المؤشرات لانها لا تدوم فى فترة طويلة
مافيش افضل من انك تفكر وتشتغل وتحلل بنفسك والاعتماد على نفسك فى المكسب والخسارة لا قدر الله

Rami
07-17-2012, 01:36
انا لست من مويدى الروبوتات على الاطلاق لانه
ممكن ان يودى بالحساب فى مهاوى الردى دون سابق اندار
بارك الله فى جهودكم الكريمة

kingman
07-17-2012, 01:40
وانا عن نفسى افضل الروبوت اللى استطاع المتارج ان يصل اليه بنفسه عن طريق استراتيجية جربها كويس واصبح واثق فيه وبيبقى من المناسب تحويلها الى الكسيبرت ويريح نفسه من التداول اليدوى

osama shaban
07-17-2012, 01:41
انا لست من مويدى الروبوتات على الاطلاق لانه
ممكن ان يودى بالحساب فى مهاوى الردى دون سابق اندار
بارك الله فى جهودكم الكريمة

فعلا اغلب الربوتات غير مضمونه وتتطلب راس مال كبير لانها تعتمد علي المضاعفات
في الوطن العربي تنتشر طرق النصب الكثيره واغلبها يكون غير صالح للاستخدام

realyone
07-17-2012, 01:42
السلام عليكم
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟
اذا اخترقوه يعني خلاص انتهى مفعوله واذا انتهى مفعوله بماذا سوف استفيد منه حتى اذا كانت مجانا,اغلب الأكسبيرتات في البداية يكون أدائه جيدا ولكن مع الأيام تضعف مفعوله وتصبح غير قادر على مقاومة تغيرات السوق لهذا السبب انا لاافضل التداول بالأكسبيرتات

nader
07-17-2012, 01:58
بكل صراحة الفكرة للوهلة الاولى تبدو جيدة ومكسبها مغري لكن لا اضن انها الطريقة المثلى للربح من الفوركس لانه لو كان الروبوت فعلا مربح لما باعوه وحتى لو فعلوا فسوف يكون باسعار خيالية

xtomorrow
07-17-2012, 02:01
اذا اخترقوه يعني خلاص انتهى مفعوله واذا انتهى مفعوله بماذا سوف استفيد منه حتى اذا كانت مجانا,اغلب الأكسبيرتات في البداية يكون أدائه جيدا ولكن مع الأيام تضعف مفعوله وتصبح غير قادر على مقاومة تغيرات السوق لهذا السبب انا لاافضل التداول بالأكسبيرتات
فعلا اخي ايضا الكسبيرتات ممكن تعمل باتقان لكن هي تحتاج لتعديلات مستمرة لتغير حركية السوق
وقد سمعت باكسبيرتات كثيرة كان المتاجرون ضحية نصب فيها وخسروا حساباتهم في يوم وليلة

king
07-17-2012, 02:18
اذا كان المؤشر جيد والنتائج ممتازه سوف افكر فى الشراء فعلا واعتمد عليه قبل ان يتم اختراقه الامر يتوقف على جودة ونتائج المؤشر نفسه

safiforex
07-17-2012, 02:21
فعلا اخي ايضا الكسبيرتات ممكن تعمل باتقان لكن هي تحتاج لتعديلات مستمرة لتغير حركية السوق
وقد سمعت باكسبيرتات كثيرة كان المتاجرون ضحية نصب فيها وخسروا حساباتهم في يوم وليلة
انا لي نظرة مغايرة عن الاكسبرتات فانا لا حبها اطلاقا ، فلما اعطي حسابي الى نظام لا اعرف عنه شيئا و اتركه مع الحساب ليفعل ما يريد
فهذا لا احبه اطلاقا و لو كان الاكسبرت ناجح مية مية ، فانا احب اموالي تاتي بيدي

thugalive
07-18-2012, 02:45
الكسبيرتات مفيدة جدا في عالم الفوركس لكنها دائما لا تفي بالغرض نظرا للتغيرات الطارئة و المستمرة في السوق لذلك يجب تعديلها بإستمرار لتلائم حالة السوق

Aker001
07-18-2012, 02:47
الكسبيرتات هامة لكن يجت التغير دائما و التأقلم مع حالة السوق
لا انصح المبتدى بأستعمالها لانها تطلب دقة

fx-man
07-18-2012, 03:16
بالنسبة ليا انا عمرى ما تعاملت بالروبوتات بس انا لو معايا فلوس كتيرة تسمحلى انى اجرب ممكن اشتريه بشرط انه يكون روبوت معروف انه كويس ومش نصب .

zahran
07-18-2012, 03:17
بصراحه انا لا اثق فى المتاجر الالى المعروف ب الاكسبيرت او الريبوت
وذلك لانه مبرمج على شيئ واحد ومعين ولا يتعداه ولا يطور من نفسه مع تطور الزمن ولا مع تغير اوقات التداول . فانا ارى دائما ان الاكسبيرتات فاشله

asmoshaa2012
07-18-2012, 03:19
على حسب المكسب الى ممكن احققه بس اعتقد انه لو مؤشر جيد فاكيد هيكون عامل حماية لنفسه بحيث ما حدش يخترقه
لكن لو هوه مؤشر مالوش قيمة وغالبا بيكون كده فمالوش حماية كافية فسهل اختراقه
فالاحسن عدم استخدامه

Noah
07-18-2012, 03:46
اه طبعا اشتريه ولما لا اشترى شئ قد يكون سبب فى ان اتمكن من تحقيق نتائج رائعة فى الفوركس ومن منا لا يشتريه وقد يتمكن من تحصيل ثمنه قريبا من النتائج التى يحصل عليها من العمل به فىا لفوركس

madoxegy
07-18-2012, 03:48
عن نفسي أنتضر شوي حتى يخترق أو يصبح مجاني.
لأني متٱكد أنه ليس هناك مأشر متكامل
الله كريم

HUSSENEY
07-18-2012, 07:48
لا مش هشتري لازم افكر شوية قبل متقدم علي خطوة زي دي زي
ما الاخوة قالوا لازم تفكر هو لية معروض للبيع مدام هو مربح كدة
وفكر شوية لو عندك فرخة بتبيض بيض ذهب هتبيعها لية

siafarii
07-18-2012, 09:37
السلام عليكم
وللبيع هل تشتيره؟؟؟؟؟؟

بنسبة لي لا تشتريه لانه لن يعمل لمدة طويلة من الافضل دخول دورة خاصة تستفيد منها احيسن

زيزو
07-20-2012, 01:49
انا من انصار ان كل شء مجاني
وان مع الوقت هيبقي متاح للجميع لانه ببساطه مش هيدوم لفترة علي نفس المستوي

Aker001
07-20-2012, 01:50
من الافضل الانتظار لمعرفة النتائج بصورة قوية
ومعرفة راي باقي المضاربين

mage
07-20-2012, 02:26
من الممكن ان اشتريه لو كان هنكا احد التجارب بالفعل الذى اشترى هذا الروبوت من الممكن ان اشترى منه هذا الروبوت واجربه بنفسى وارى ان كانت النتائج بالفعل ام لا واعتقد ان الروبوت قد يوفر لى الكثير من الوقت

ahmed
07-21-2012, 14:08
من الممكن ان اشتريه لو كان هنكا احد التجارب بالفعل الذى اشترى هذا الروبوت من الممكن ان اشترى منه هذا الروبوت واجربه بنفسى وارى ان كانت النتائج بالفعل ام لا واعتقد ان الروبوت قد يوفر لى الكثير من الوقت

لكن يا اخى عليك ان لا تقتنع ان مثل هذا الربوت موجود من الاصل والا ما غلبنا فى الفوركس
وما كانت الناس تعبت ود رست وسهرت واجتهدت هذا الروبوت لن يكن موجودا يوما ما

ehab
07-21-2012, 14:21
ربما بنجح بالصدفة في التوقع بشي ما لكنني افضل الاعتماد على نفسي فانا اربط المؤشرات و العوامل
المؤثرة في الاسعار حتى لو خسرت فاحاول تفسير و تحليل النتائج سواء ايجابية او سلبية

lesa
07-24-2012, 03:37
انا اصلا لا افضل التداول عن طريق الروبوت وخاصة ان لى تجربة سيئة معة لذلك اتداول يدويا وافضل الطريقة اليدوية فهى اكثر امان واكثر تحكم

minaking
07-24-2012, 04:29
انا شايف ان اليدوى افضل لانك تكون على معرفة بكل شئ اول بأول
لكن يجب ان تفرغ الكثير من وقتك لهذا الشغل والتداول

hadeer hamdy
07-24-2012, 04:47
انا عن نفسى مش هشتريه لانه
اكيد هيكون موضوع فاكس يعنى ومش مستمر

kero
07-24-2012, 04:53
انا لا افضل اصلا التداول الالى بكل انواعه
ممكن لو لقيت استراتيجية كويسه فعلا واتاكد 100% ان نتايجها مربحة اشتريها اما لو اكسبيرت لا

BRUFEN
07-24-2012, 05:10
أخي الكريم مهما كان قوة هذا المؤشر او الإكسبرت لن يبيعك احد أي آداة تربح أبداً فإذا كانت تربح فلماذا يبيعها ولماذا لا يحتفظ بها لنفسه إذا كانت قيمة هذا المؤشر او الإكسبرت لا تتعدى 500$ او 1500$ فهو يستطيع ان يصل للملايين بما يملكة وإنما عرضه للبيع لانه لا يستطيع ان يربح منه فأراد ان يستفيد من بيعه
حتى الآن لا يوجد إلا ما يجتهد به بعض الاخوه الاعضاء من طرح افكار سواء كانت افكار جديده او تعديل على إستراتيجية أو إكسبرت وبالنسبة هل يوجد |إستراتيجية مربحه او إكسبرت مربح نعم يوجد ولكن من يملكة آثر على نفسه بان يملكة ويمنعه عن غيره ليربح لوحده وليس امامنا إلا البحث عما يجعلنا نربح

giga
07-24-2012, 05:29

انا أؤيدك اخي الكريم في جوابك لان فعلا انا احببت ان اتعلم وان اكون خبيرا في مجال الفوركس لابد من التجاره
اليدويه وليس الاليه وسهوله معرفه الاخطاء التي وقعت بها

elking
07-24-2012, 07:11
انا شايف لو كان الاكسبيرت لطريقة معروفة ومجربة يدويا وكانت ناجحة فلماذا لا نحولها الى اكسبيرت

insta friend
07-24-2012, 07:28
ههههههههههه جميلة هده هو لو كان مجاني يكون احسن و ان كان للبيع سيكون مشكوك في امره و بالتالي ننتضر اراء المجربين
ومن تم نقوم بشرائه لتكون تجارتنا حلال ان شاء الله

forex4ever
07-24-2012, 07:31
اشتري ايه ؟ مؤشر وادفع فيه فلووس
طيب على راي المثل لو كان فيه الخير مكانش رماه الطير
المؤشر اللي صاحبه يعرضه للبيع يا عايز يبيع الوهم او عايز يبيع السراب ويضحك على المبتدئين
المؤشرات 90% مجانية وجربنا 99% من المؤشرات وكلها طلعت مقلب

mena
07-24-2012, 08:04
اذا تاكدت من انه مؤشر جيد ومربح وتم تجربته من اخرين يمكن ان اشتريه

2x1
07-24-2012, 09:14
لا اعتقد ذلك لانة ممكن ان تكون عملية نصب ولا احب ان اكون فريسة لمثل هذة الاساليب التي تستنفز اموال السذج