PDA

View Full Version : استثمار الاموال عن طريق مدير حساب

Pages : [1] 2 3

fafa280384
06-10-2012, 17:45
السلام عليكم
سؤالي لجميع هو هناك بعض المواقع لاستثمار الاموال واشخاص كمان
تعطيهم راس مال مقابل ربح شهري
مثلا 5 بالمئة او 10 مئة
مارايك هل هذا حل لحد من الخسارة ورضى بقليل
طبعا اتكلم على شركات موثوقة هل تثقون؟؟؟؟

ahmed saleh
06-10-2012, 17:53
انا لا اعتقد هذا من الممكن لانة من الممكن ان يعطيك الربح الذى تحددة
ولكن اظن انك سوف تشارك معة فى الخسارة ومن الممكن ان يصفر حسابك
ولكن اذا لم يشارك فى الخسارة ويعطيك الربح فهذا جيد

fafa280384
06-10-2012, 18:01
من لاحظ اننا ليس عندنا ثقة
يعني تاجر جربه اصحابك ولا موقع
الاتثق بيه
وكما الربح وخسارة هي اساس الاستثمار الاسلامي

mohamed eldamnhorey
06-10-2012, 18:08
ياغالى لا تعتمد على اشخص سواء مدير حسابات وا غيره

اعتمد على نفسك

مفيش حد هيعطيك الارباح اللى فى دماغك
كان من باب اولا تاجر هو بفلوسه بدل مايقعد يدلل على ناس يدرلهم حسابتهم

انا لا احب ادارة ولا افضل موضوع ادارة الحسابات دى من قبل اى شخص حتى ولومحترف

حياك الله

sho
06-11-2012, 00:43
لا اعتقد ان هذا قد يكون حل ... فانا ارى ان المتداول يجب ان يتعلم المتاجرة بنفسة لانة لا يوجد شخص سوف يهتم بتحقيق ربح لك مثلك ... يجب ان تتعلم حتى تستطيع الوصول الى تحقيق ربح جيد من التداول ومع الوقت سوف تتحسن فى المستوى وتستطيع ان تكون افضل من كثير من المتداولين فى المواقع

realyone
06-11-2012, 01:12
انا لا أفضل هذه الفكره ان تعطي شخصا لكي يدير حسابك,فانه لن يكون احرص منك على المحافظه على حسابك ويمكن ان يغامر ويخاطر لأنه لن يخسر شيئا اذا تصفر حسابك واذا نجح بالمخاطره فانه سوف يشاركك في الربح اي انه لن يشاركك في الخساره بل سيشاركك في الربح

talal
06-11-2012, 01:15
ربما يكون خيار البام افضل وذلك باختيار افضل المتداولين واعتقد ان هناك متداولين لديهم الخبرة الكافية في ادارة الحسابات وهناك معلومات عنهم في صفحتهم وكذلك النسب وطريقة سجب المال ونسبة الربح الشهري او الاسبوعي او اليومي ولكن ضروري جدا المتابعة فتره من الزمن قبل الاشتراك معهم

kingman
06-11-2012, 01:25
انا ايضا لااحب ادارة راس المال من قبل آخرين لكن هى ليست بالفكرة السيئة وانما هى مقبولة لكن المهم ان الواحد يجد المدير الثقة للحساب ولايكون مخادع او يدخل بمخاطرة عالية ونستطيع نثق فيه ودائما تنوع الأستثمار بيبقى جيد واعتقد من المستحسن الا تكون مسجل تحت من سيدير الحساب كأيبى او يكون فى شركة هو يعمل فيه وربنا يوفق الجميع

ana1990
06-11-2012, 02:08
الموضوع ده موجود بكثره و باكثر من وصوره بس اللي اهم من كده و كتير مننا نسيه ان ده ربا لان اانت كصاحب المال تعطيه لاشخاص مقابل ان يرجعوه لك بفائده و في هذه الحاله انت الرابي و هو حرام شرعا حيث انك لم تعمل لزيادة النقود بل اعطيتها لاشخاص يزيدوها و يعطوها لك ارجو الانتباه لهذه النقطة

safiforex
06-11-2012, 02:49
انا ايضا لااحب ادارة راس المال من قبل آخرين لكن هى ليست بالفكرة السيئة وانما هى مقبولة لكن المهم ان الواحد يجد المدير الثقة للحساب ولايكون مخادع او يدخل بمخاطرة عالية ونستطيع نثق فيه ودائما تنوع الأستثمار بيبقى جيد واعتقد من المستحسن الا تكون مسجل تحت من سيدير الحساب كأيبى او يكون فى شركة هو يعمل فيه وربنا يوفق الجميع

نعم و انا كذلك اخي ، فلا احب ان اقوم بادارة الحسابات او ان اعطي حسابي لاحد ما يديره ، ففي كلتا الحالتين لا احبهما ، لانه لو اؤتمنت على اموال الناس فلا ضامن لك في هذا السوق الغريب ، و لكي تعطي اموالك للناس ليديروه لك ، فانت لن تتعلم اي شيئ و سيكون كله وهم في وهم
لهذا فانا افضل ان اتاجر بحساباتي الشخصية فقط و لا اتحمل اية مشؤولية لاحد

jans
06-11-2012, 03:44
اعتقد بأنه لو تمت عملية التجارة بالحساب بنفسك سوف تكون افضل و امان لك
لأنك سوف تحدد خطط معين وسوف تنفذها لكي تحقق الربح و تتقبل لخساره لاسمح الله
وتكون مطلع على كل شيء ولكن عند اعطاء لمال لي شخض لا تعرفه قد يحصل لك خساره وسوف تضعها بالتأكد على الشخص الذي اعطيته المال
وسوف يكون لديك في قلب وسواس بأن الشخص الذي اعطيته المال احتمال يخسر و يضيع عليك رأس المال
ولكن لو لديك صديق او قريب ترى انه خبره في هذا المجال اعتقد بأنه لا توجد مشكلة طالما الشخص تثق فيه و تعرفه معرفه شخصية و لكن في الاول و الاخير
لو تمت إدارة مالك بنفسك سوف يكون الافضل بالتأميد

Mr.GooDMaN
06-11-2012, 04:38
كما قال الاخوة موضوع ادارات الحسابات اعتقد انه فاشل جدا
ومن الافضل ان تتعلم وتكتسب الخبرة وتتاجر بنفسك

mony
06-11-2012, 09:06
اعتقد انها لها مميزات وعيوب لكن عيوبها اكثر لان عن نفسى خسرت راس مالى فى البدايه عندما تركت حسابى لاحد الاشخاص لكى يقوم بادارته وللاسف خسرنى الحساب كله ومشاركنيش فى الخساره

AhmedMagnifico
06-11-2012, 13:13
والله يا اخى لا اظن ان هذا الموضوع بيعطيك ارباح خيالية كما تتوقع
ففى النهاية هذا ليس حساب التاجر ولن يهتم به كما يهتم بحسابه
وكما قال اخى محمد الدمنهورى كان من باب اولى تاجر بحسابه ولا ايه ؟

Smart
06-11-2012, 16:30
والله انا شايف انك تتعلم وتدير حسابك بنفسك احسن
حتى لو هتخسر اديك هتتعلم من خسارتك
شد حيلك ياجامد انت ادها وهتكون من المتاجرين الممتازين ان شاء الله

mohamed eldamnhorey
06-11-2012, 21:21
والله انا شايف انك تتعلم وتدير حسابك بنفسك احسن
حتى لو هتخسر اديك هتتعلم من خسارتك
شد حيلك ياجامد انت ادها وهتكون من المتاجرين الممتازين ان شاء الله

المتاجر الناجح يااخى فعلاً هو من يعتمد على نفسه فقط

لا يبحث عن مدير يدير له حسابه

لان الاغلبية العظمى من مديرين الحسابات يدمرون الحسابات ولا ياتى من ورائهم اى منفعه او مكسب

Texxon
06-14-2012, 15:13
انا شخصيا لو شايف ان فيه مدير حساب ناجح وكويس انا هديله حساب من حساباتي يتاجر عليها وانا اتاجر على الباقي، بس المكشلة ان مديرين الحسابات منهم ناس كتير لما بتكسب شهر او اتنين يقولك انا هشتغل مدير حساب وبالتأكيد بيخسر بعد كده فلوس الناس الي مشغلهالهم

ramid
06-14-2012, 15:29
ما حك جلدك خير من ظفرك
الاتكال على الله ومباشرة عملك بنفسك امر رائع حيث تشعر بحلاوة الربح لانك تعبت عليه واستخدمت جهذك وذكائك
اعتقد ان تلك الطريقة أقرب للتواكل وتشجع على الكسل والخمول

fafa280384
06-14-2012, 17:04

اعتمد على نفسك

حياك الله
حتى انا ادير حسابي بنفسي ولا اتكل على احد
اردت ان ارى وجه نظركم
في الموضوع ونقاش فيه

fafa280384
06-14-2012, 17:06
ما حك جلدك خير من ظفرك
الاتكال على الله ومباشرة عملك بنفسك امر رائع حيث تشعر بحلاوة الربح لانك تعبت عليه واستخدمت جهذك وذكائك
اعتقد ان تلك الطريقة أقرب للتواكل وتشجع على الكسل والخمول
ليس الامر كذلك
الا يوجد من يستثمر امواله في بنوك
ولا عائد الاسهم بدون متاجرة واذا كان شخص عنده مال وحب يستثمر وما عنده وقت او يخاف يخسر
هل هذا غير وارد؟؟؟؟؟؟

fafa280384
06-14-2012, 17:08
انا شخصيا لو شايف ان فيه مدير حساب ناجح وكويس انا هديله حساب من حساباتي يتاجر عليها وانا اتاجر على الباقي، بس المكشلة ان مديرين الحسابات منهم ناس كتير لما بتكسب شهر او اتنين يقولك انا هشتغل مدير حساب وبالتأكيد بيخسر بعد كده فلوس الناس الي مشغلهالهم

كلامك صح
اوافقه عليه اكيد ليس من هب ودب تضع
مالك عند وكمان لازم مجرب وثقة اهم شيء ويتقي الله
فيك وفي مالك

ana1990
06-14-2012, 17:42
في مصر بنقول اللي بييجي بالساهل بيروح بالساهل لو انت خليت حد يشتغل مكانك مش هتستمتع بفلوسك هي المعادله كده معتقدش ان في افضل من ان الواحد يتاجر بنفسه دائما مبيبقاش فيه ثقه في الغير ده غير انك متضمنش ممكن ينصب عليك و يقولك خسرت

fafa280384
06-15-2012, 13:31
الموضوع ده موجود بكثره و باكثر من وصوره بس اللي اهم من كده و كتير مننا نسيه ان ده ربا لان اانت كصاحب المال تعطيه لاشخاص مقابل ان يرجعوه لك بفائده و في هذه الحاله انت الرابي و هو حرام شرعا حيث انك لم تعمل لزيادة النقود بل اعطيتها لاشخاص يزيدوها و يعطوها لك ارجو الانتباه لهذه النقطة
حاشة الله ان كنت على الربا
الربا هي مبلغ ثابت على اساس نسبة ثابة حتى ولو خاسر
انا اتحدث على اسثمار اسلامي ربح وخسارة

fafa280384
06-15-2012, 13:32
في مصر بنقول اللي بييجي بالساهل بيروح بالساهل لو انت خليت حد يشتغل مكانك مش هتستمتع بفلوسك هي المعادله كده معتقدش ان في افضل من ان الواحد يتاجر بنفسه دائما مبيبقاش فيه ثقه في الغير ده غير انك متضمنش ممكن ينصب عليك و يقولك خسرت
اعلم لكن هناك فئة مسثميريين الي يحب يستثمر امواله
ولا اظن فيها شيء لدخل اضافي

kamizidan
06-15-2012, 14:19
السلام عليكم
انا شخصيا اشتغل مدير حسابات واكبر حساب اشتغل له حاليا في حدود 30 الف دولار امريكي
ولكن المدير يجب ان يكون محترفا جد وواثقا ويعتبر الحساب حسابه وليس حسابا يلعب فيه

yousef1981
06-16-2012, 03:42
اتمنى انا اجد مدير حساب يكون موثوق فيه هل احد الاعضاء ممكن يساعدنى مع العلم ان حسابى اقل 500 دولار

fafa280384
06-18-2012, 17:31
السلام عليكم
انا شخصيا اشتغل مدير حسابات واكبر حساب اشتغل له حاليا في حدود 30 الف دولار امريكي
ولكن المدير يجب ان يكون محترفا جد وواثقا ويعتبر الحساب حسابه وليس حسابا يلعب فيه

ماشاء الله 30الف دولار اكيد نحن نتكلم عن مدير حساب موثوق
ويخاف الله

fafa280384
06-18-2012, 17:32
اتمنى انا اجد مدير حساب يكون موثوق فيه هل احد الاعضاء ممكن يساعدنى مع العلم ان حسابى اقل 500 دولار

والله لا اعرف احد كنت عرضتوا عليك شوف ممكن حد يكون هنا
تثق به ولا يرشحوا ليك احد امليح

kamizidan
06-18-2012, 17:37
ماشاء الله 30الف دولار اكيد نحن نتكلم عن مدير حساب موثوق
ويخاف الله

السلام عليكم ..نعم اخي الكريم اهم شيئ الخوف من الله وان يعتبر الحساب حسابه ...تحياتي

كريم
06-18-2012, 18:42
فيه كتير اوي من المواقع مثل ذلك و تعطي نسبة اكبر من ذلك و الشركات ده بتسمى الهايب لأنها بتدي نسبة ثابتة شهريا و ده بيعتبر ربا

و منها ما له خبرة سنين و يعمل في الفوركس لكن لا انصح اي شخص الى الذهاب لهذه المواقع فأنت لا تضمنها و كمان حرام و الله يوفق الجميع

mohamed eldamnhorey
06-18-2012, 18:54
فيه كتير اوي من المواقع مثل ذلك و تعطي نسبة اكبر من ذلك و الشركات ده بتسمى الهايب لأنها بتدي نسبة ثابتة شهريا و ده بيعتبر ربا

و منها ما له خبرة سنين و يعمل في الفوركس لكن لا انصح اي شخص الى الذهاب لهذه المواقع فأنت لا تضمنها و كمان حرام و الله يوفق الجميع

فعلاً النسبه الثابته دى تعتبر ربا فاحش
ايزيني
الله يغنينا عنها مش عايزين نقبل حرااام

fafa280384
06-19-2012, 12:50

لا ياخي احنا لانتكلم عن رزق حرام حاش لله نتكلم عن استثمار شرعي ربح وخسارة وربح متغير
في شخص تثق فيه طبعا ويتق الله فيك وفي مالك

kimokonolove
06-22-2012, 14:42
شخص اخر يقوم بأدارة حسابك لا تعتبر حرام خصوصآ لو حسابك اسلامى
وكمان لأنك بتشارك سواء الربح او الخسارة

assidi saber
06-24-2012, 17:23
انا لا اعتقد انه هذا حل جيد لكي تربح فيمكن ان تتعلم الفوركس لوحدك و تكسب كثير من النقود

aminos
06-24-2012, 17:28
انا لا اعتقد انه هذا حل جيد لكي تربح فيمكن ان تتعلم الفوركس لوحدك و تكسب كثير من النقود

و كذالك أنا أخي الكريم
أضن أن يتعلم الشخص بنفسه و يكسب النقاط و النقود لوحده
من الأفضل
و الله أعلم

Mostafa Mando
06-26-2012, 00:17

اتفق معك يا اخي في كلامك مع الممارسة وقراء الكتب ومشاهدة الفيديوهات

يمكنك ان تتعلم ومع الحساب الديمو حاول توسع خبرتك في المجال وان شاء الله تربح الكثير

fafa280384
06-26-2012, 12:48
هناك اخواني منهم مشغوليين كثيرا باعمالهم الخاصة ولكي تتعلم ليس بالامر الهين
فقد تحتاج وقت لتعلم وتدرب
لا اظن انا عن رايي ان كان هناك من تثق بيه ويكون امين على مالك
ليس بالامر المخجل ولا يعيب

sami
06-26-2012, 13:11
هناك بعض مديري حسابات ممن له خبرة كبيرة بالسوق و يحققون لعملائهم نسبة أرباح محترمة و لكن
أفضل أن يقوم كل مضارب بإدارة حسابه بنفسه حتى يتذوق طعم النجاح و هذا رأيي و أحترم كافة
الآراء الأخرى

fafa280384
06-26-2012, 13:48
هناك بعض مديري حسابات ممن له خبرة كبيرة بالسوق و يحققون لعملائهم نسبة أرباح محترمة و لكن
أفضل أن يقوم كل مضارب بإدارة حسابه بنفسه حتى يتذوق طعم النجاح و هذا رأيي و أحترم كافة
الآراء الأخرى
اكيد ونحن كذلك نحترم جميع الاراء وافكار
فعلا اذا كان المستثمر يتاجر بنفسه فهذا احسن
الموضوع طرحته مثلا للذين لا يعرفون متاجرة وليس لهم وقت لتعلم

mohamed eldamnhorey
06-26-2012, 18:43
الآراء الأخرى

مظبوط والله يا اخى سامى
وايضاً تلاقى مديرين الحسابات لو ناجحين يدير امواله ويوفر وقته ومجهوده لنفسه

ده من رأى
فانا لا افضل الاعتماد على مدير حساب محترف ولا غيره ولا حتى جون ميرفى لا اريده يدير لى اموالى

kimokonolove
06-27-2012, 01:50
السلام عليكم
مثلا 5 بالمئة او 10 مئة

بص يا غالى فى مثل يقال
لاتعطنى السمك بل علمنى كيف اصطاد
يعنى ماتخليش حد يديرلك حسابك او يشغلك فلوسك
انت بنفسك اتعلم وشغلها بنفسك
وللعلم مافيش حد هيكون احسن منك فى ادارة حسابك

tarek22
06-27-2012, 02:31
لا يا اخي انا افضل
ان اجلب المال من عملي الشخصي
ولو كان الربح مدبدب

hehelibeb
06-27-2012, 05:17
لا يقبل أن تشارك الربح فقط

أن تشاركه الربح والخسارة

تعيشمعه الحرب والسلام كما يقال

---------- Post added at 02:17 AM ---------- Previous post was at 02:09 AM ----------

هو إذا ربح فطبعا العملية ستكون جيدى وإذا خسر فهنا المصيبة
وإذا خسر المال كله هنا المسيبة أعظم

dollyabdallah
06-27-2012, 16:00

فعلا اخى عندما نحدد اننا نكسب فقط فهذا ضد الاساسات الاسلاميه والشريعه
وعلى ما اعتقد انه حرام

khaled zizo
06-30-2012, 03:05
كتير اوي من المواقع مثل ذلك و تعطي نسبة اكبر من ذلك و الشركات ده بتسمى الهايب لأنها بتدي نسبة ثابتة شهريا و ده بيعتبر ربا

و منها ما له خبرة سنين و يعمل في الفوركس لكن لا انصح اي شخص الى الذهاب لهذه المواقع فأنت لا تضمنها و كمان حرام

housam
06-30-2012, 05:07
من الافضل ان تعتمد على نفسك حتى تزداد خبرة وحتى تحصل على الرباح المرغوب فيها فلا تجعل احد يقودك فلتتعلم وتصبر ولا تطمع حتى تصل الى ماتتمناه

meldeeb
06-30-2012, 21:22
اعتقد ان نظام المشاركة ده نظام جيد ومفيد وخصوصا للمبتدئيين والناس اللي مش فاضية

emanahmed
06-30-2012, 22:52
لابد من ان احد يدير لك راس المال حتى تكون انت جدير بالاداره لكى لا تخسر مالك

abaragh
07-01-2012, 05:45
الاعتماد على الغير امر سيء ولا احد ممكن يخاف على فلوسك اكثر ما تخاف عليها انت فمن رأي ادارة حسابك بنفسك والالتزام فقط بادارة رأس المال وقتل الطمع واكيد انك حتى لو خسرت فأنت قد تتعلم من اخطائك فكم من خبير عالم الفوركس ضاق الخسارة في بداية مشواره بهذا العالم

fafa280384
07-01-2012, 14:44
اعتقد ان نظام المشاركة ده نظام جيد ومفيد وخصوصا للمبتدئيين والناس اللي مش فاضية

وهذا انا ايضا رايئ هناك فئات تبحث عن اسثمار وليس لها وقت
او ليحبون هذا المجال لمخاطره

TAKABO
07-01-2012, 19:50
واظن انه ياخذ نسبة من ارباحك

fafa280384
07-01-2012, 20:52
واظن انه ياخذ نسبة من ارباحك
اكيد اخي لازم ياخذ اتعابه من خلال ادارة
راس مال

slafe
07-05-2012, 10:14
السلام عليكم
مثلا 5 بالمئة او 10 مئة

بما انك عضو في هدا المنتدى فانا اعتقد انه من الاجدر ان تشترك في نضام البام ليقوم احد الاشخاص بادارة راس مال والدي هو البونص الدي تتحصل عليه من هنا وهدا هو الحل خاصة للجدد في تجارة الفوركس او الباحثين عن الاستثمار ولو كانو بلا راس مال

m_fekry
07-06-2012, 15:39
هى ممكن تكون طريق متاحه وموجوده خصوصا للأشخاص اللى معندهمش خبره
فى الفوركس ولكن المهم فى مصداقية هذه الشركات
والنسبه التى ستحصل عليها من الأرباح

WEZA
07-06-2012, 16:07
انصحك تتعلم اول
ولو لساك مش واثق في قراراتك افتح حساب ديمو و عاملو علي انه حقيقي و اتعلم عليه براجتك لحد ما تنايجك ترضيك ابدا بالعمل علي راس مالك بس مش كلو برضو

ymn30
07-06-2012, 16:14
هى ممكن تكون طريق متاحه وموجوده خصوصا للأشخاص اللى معندهمش خبره
فى الفوركس ولكن المهم فى مصداقية هذه الشركات
والنسبه التى ستحصل عليها من الأرباح

اخى لا اتفق معاك خصوصا فى الفوريكس انت تجد معظم الشركات التى تعمل فى ادارة الحساب تعطى مش اكتر من 20% لصاحب الحساب فى الشهر وهى لها الباقى وفى حالة الخسارة انت تتحمل الخسارة كامله

sabre
07-06-2012, 16:18
هذا موجود بالفعل من بعض المنتديات والنسبه ايضا بتزيد عن كدا وبتوصل لاكثر من 20%
شهرى ولاكن للاسف الذين يرضون ب20% شهرى قليلون والكل عايز يضاعف رصيدة اكثر من مرة فى اليوم وليس الشهر ولا الاسبوع حتى

monet
07-07-2012, 16:28
ت الشركة بتقديمهما : الأول المراقبة الأبوية لنشاطات الطفل على الموقع من خلال ربط حساب الطفل بحساب أحد الأبوين حيث تكو

m_fekry
07-09-2012, 23:04
يا اخواننا الأفاضل السؤال بيقول فى مواقع او اشخاص تدير رأس المال ياريت الأجابه تكون عن السؤال
وليس الرأى الشخصى كل واحد بيقول انا لا افضل هذه المواقع يا اساتذه احنا عاوز نعرف الأول فى ولا لأ

king
07-11-2012, 16:42
فكره رائعه جدا اخى للمبتدئين فقط حيث يدير حسابك شخص اهل ثقه وايضا محترف فى مجال النقد الاجنبى هذا يتوافر لك ضمان كامل للربح ونظام البام جيد جدا لبعض التجار هناك فئه اخرى من التجار محترفين ادارة اموالهم بنفسهم يضر عليهم ارباح اكبر من النسبه المذكوره

elkorashe
07-13-2012, 03:33
لا اعتقد ان الظام ده ينفع لانه فى كتير من العيوب منها عدم المصداقية وازاى هتثق فى شخص كل معرفتك ليه من خلال النت انك تديله كل فلوسك وتنتظر منه اخر الشهر انه يديلك النسبة الخاصة بيك ماعتقدش انه نظام كويس وومكن يشتغل محتاج رقابة وحجات كتير جدا

A7mad_Aziz
07-14-2012, 02:21
نصيحه لكل مبتديء في الفوركس ان يتعلم جيدا علي حساب ديمو ولايتسرع في الدخول في الحساب الحقيقي لان هذا السوق غدار

kasrimohammed
07-15-2012, 17:57
أنا لا أحب فكرة إدارة رأس المال من طرف آخرين
لكن إذا كنت لا تريد أن تتعب نفسك في التحليل
فهذه فكرة لا بأس بها

fafa280384
07-15-2012, 18:09
أنا لا أحب فكرة إدارة رأس المال من طرف آخرين
لكن إذا كنت لا تريد أن تتعب نفسك في التحليل
فهذه فكرة لا بأس بها

ليس قضية اتعاب النفس بل هناك لايستطيع متابعة حسابة
كما يقولون اعطي الخبز لخبازه وانستافوركس النظام برايم هكذا

spiderxp
07-19-2012, 06:33
اشهر من يقوم بهذا زوليو تريد

بس بجد مابحبش حد يدير حسابي خالص

كدا كدا مش هيخسر لو انت خسرت انا الي هخسر
وهياخد عمولته في المكسب او الخساره طب وليه يعني ؟

اتعلم انا وادرس واخد خبرات هوا مش زيادة عني مثلا

a5rzamn
07-19-2012, 06:35
لا ادري الصراحه

كمان في شركه مدير حسابات فيها قي انا بضمنلك كل يوم ربح 10%من راس مالك

لا ادري ما حقيقة هذا الكلام

khaled zizo
07-20-2012, 12:41
اعتقد ان الظام ده ينفع لانه فى كتير من العيوب منها عدم المصداقية وازاى هتثق فى شخص كل معرفتك ليه من خلال النت انك تديله كل فلوسك وتنتظر منه اخر الشهر انه يديلك النسبة الخاصة بيك ماعتقدش انه نظام كويس وومكن يشتغل محتاج رقابة وحجات كتير فيه كتير من هذه الشركات ولكن لا أنصحك بتعامل معاهم لانك لو خسرت المبلغ لن يرجعوا لك ولا سنتيم الحل الوحيد هو تدير رأس مالك بنفسك وبإدارة رأس مال صارمة ستحقق أرباح

king
07-20-2012, 15:20
النصيحه لك اعتمد على نفسك افضل حيث من الصعب جدا فى حالة خسارة مدير الحساب ان يعطيك هذه النسبه وممكن تصل الى مرحله اخرى هيا النصب والاحتيال لذالك انصحك عدم الاعتماد على مدير حساب غير فى حاله واحده اذا كان هذا المدير محترف جدا ومنتشر ومشهور فى العالم وحجم تعاملاته تتعدى الملايين فى هذه الحاله فقط ممكن

RAH2323
07-20-2012, 15:42
في الفركس أفضل خيار هو تدريب الذات على تحقيق الربح حتى تحس بذوق العمل الجاد

أما الخيار الثاني فهو البام أو الكوبي ، يعني تربط حسابك بحساب شخص محترف وهو أقرب لما تريد أنت وأفضل و آمن لاموالك

mazouna991
07-20-2012, 16:26
ارىانهد طرقة سليمة لتكبير راس المال
ولكن يجب التعامل فقط مع الاعضاء ثقة
وان تكون النسبة معقلولة
والحدر ثم الحدر من النصب

hesham1046
07-20-2012, 20:33

khashaba
07-21-2012, 14:59
طب هل ممكن اكتر من واحد مبتدئين زيى
يكونوا مجموعه ويربطوا حسابتهم ببعض
ويشتغلوا باستراتيجيه واحده يتفقوا عليها
ويحاولوا يطوروها مع بعض
وتبقى ارباحهم متساويه او قريبه من بعض؟؟؟

a7lamp3
07-21-2012, 15:02
لا انصحك بطريقة مدير الحسابات بل ان تشتغل مدير على نفسك وتقوم بادارة راس مالك حتى لا تندم في الاخر وتقول يا ريت ......

realyone
07-21-2012, 15:24
فكرة مدير الحساب ليس بالفكره الجيده,لأن مالك لن يحافظ عليه احدا غيرك,يجب ان تدير حسابك بنفسك واذا لاتمتلك الخبره في الفوركس فتعلم الى ان توصل الى الخبره المرجوه وبعده تداول بنفسك وتحمل القرارات بنفسك

mrdark
07-21-2012, 17:16
طب هل ممكن اكتر من واحد مبتدئين زيى
يكونوا مجموعه ويربطوا حسابتهم ببعض
ويشتغلوا باستراتيجيه واحده يتفقوا عليها
ويحاولوا يطوروها مع بعض
وتبقى ارباحهم متساويه او قريبه من بعض؟؟؟

نعم هذا ممكن تتفقوا وتستثمروا الأموال عند واحد فيكم اللي سيدير الحساب والأرباح تكون بالتساوي

Single phase
07-21-2012, 18:31
الخيار ده مطروح بس بشرط يكون ثقه

وممكن برضه نظام البام
ده لو انت عايز حد يشيلك

spiderxp
07-23-2012, 06:26
اة طبعا في عندك مثلا زي زوليو تريد دي بتدير لك رأس المال مقابل عمولة بيحصلوا عليها البروكرز

mena
07-23-2012, 16:28
فرصه جيده لاستثمار الاموال وخاصه للمبتدئين ولكن يجب اختيار شخص او منتدى موثوق فيه

abdallah elbaz
07-24-2012, 02:09
موضوع جميل جدا اخي و الفكره جميله ايضا
انا مجربتهاش قبل كدا لكنها فكره كويسه وان شاء الله مزيد من النجاح

SlaiteR
07-25-2012, 04:51
السلام عليكم
مثلا 5 بالمئة او 10 مئة

اخي لم افهم كلامك

لكن اظنك تتكلم عن فوريكس كوبي

هي عبارة عن ربط حسابك بانستا

بحساب تاجر

مع طلب التاجر نسبة معينة من الربح

تقبل مروري

abdullatwj
07-25-2012, 06:28

اعتمد على نفسك

حياك الله

mabrahim
07-26-2012, 01:03
نعم لا اتفق معك انا مع كل الاخوان لمدا اترك اموالي مع الاخير ونتدر
وهو يخاطر بانه الموال ليست له انا اخاطر مبيه بنفسي

dollyabdallah
07-26-2012, 04:59
اتمنى انا اجد مدير حساب يكون موثوق فيه هل احد الاعضاء ممكن يساعدنى مع العلم ان حسابى اقل 300 دولار

Aker001
07-26-2012, 05:33
اتمنى انا اجد مدير حساب يكون موثوق فيه هل احد الاعضاء ممكن يساعدنى مع العلم ان حسابى اقل 300 دولار

اعتمد على نفسك افضل حيث من الصعب جدا فى حالة خسارة مدير
الحساب ان يعطيك هذه النسبه وممكن تصل الى مرحله اخرى هيا النصب
والاحتيال لذالك انصحك عدم الاعتماد على مدير حساب غير فى حاله واحده اذا كان هذا المدير
محترف جدا ومنتشر ومشهور فى العالم وحجم تعاملاته تتعدى الملايين
اذا وجدته أخبيريني;)ههه

eng2012
07-28-2012, 18:59
اعتقد انها نسبه جيده يمكن من خلالها ان نحقق الربح الذى نريده بعيدا عن اى مخاطر ممكنه

midoali
07-29-2012, 13:49
اعتقد مفيش حد ضمان انه يحد لك نسبه لو حدد لك نسبه واده ليك كل شهريعتبر ربا
يعني حرام فلزم لو عتدي حد فلوسك يتاجر تتحمل المكسب والخساره معه

arvip
07-29-2012, 13:58
اعتمد على نفسك افضل حيث من الصعب جدا فى حالة خسارة مدير
الحساب ان يعطيك هذه النسبه وممكن تصل الى مرحله اخرى هيا النصب
والاحتيال لذالك انصحك عدم الاعتماد على مدير حساب غير فى حاله واحده اذا كان هذا المدير
محترف جدا ومنتشر ومشهور فى العالم وحجم تعاملاته تتعدى الملايين:tie:

ameer
07-29-2012, 14:01
اعتمد على نفسك اخي حتى تجس بحلاوة الفلوس وتعبك لهن وهذا يكون ثمار تعبك انشاء الله

arvip
07-29-2012, 14:16
ولكن اذا لم يشارك فى الخسارة ويعطيك الربح فهذا جيد ،،

zeina
07-29-2012, 16:32
ارفض فكرة انك تخلى حد يتداولك بحسابك ... لانها لا تاتى الا بالخسارة ..ز مفيش حد هيخاف على حسابك غيرك اتعلم وابدا فى التداول بنفسك

arwa4
07-29-2012, 16:59
اعتمد على نفسك او جرب انظمة مثل الكوبى فى انستا او الزولو تريد اذا كنت مبتدئا

shemo
07-29-2012, 19:06
فكره رائعه لاستثمار الاموال ولكن تحتاج الى شخص محترف وموثوق فيه

mohaned
07-29-2012, 23:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اداره حسابك من قبل اخرين من الممكن اذا كنت لا تجيد الفوركس ويجب ان تكون بمبلغ كبير خوفا من ان تخسره
اما اذا كان الشخص يجيد المتاجره بنفسه فلا داعى لذلك الا اذا كان مشغولا

dollyabdallah
07-29-2012, 23:24

eng2012
07-30-2012, 01:58
اعتقد انى من الممكن ان اقبل بذلك ولكن لفتره محدوده حتى استطيع ان اتعلم التجاره جيدا وبعد ذلك اقوم بالمتاجره بنفسى

thehulk3
08-02-2012, 16:37
كتبت في موضوع سابق أني لا أؤمن بفكرة أن يكون ربحي وخسارتي متعلقة بآداء أناس آخرين غيري
طيب عشان تثق في شركة ايه اللي حيخليك تثق فيها أصلا ؟؟
حتضمن إزاي انهم يرجعولك ربحك ؟؟
طيب تضمن منين أصلا انهم حيربحوا
رأيت كثيرا من شركات التوصيات بصراحة وليست أدارة الأموال يزورون سجلات ويقولك احنا بنربح أد كدة وتلبس اسود معاهم في التوصيات

mohan_nd
08-02-2012, 17:38
لا يالغالي

انا لست بمفتي ولا عالم و لكن الي اعرفة انه يجوز اعطاء الاخرين مال ليتاجروا بــه
و لكن بشرطين
أن لا يضمن لصاحب المال ماله
وان يتشاركان في الخسارة

hussaina2008
08-03-2012, 05:26
اخي الكريم انا عن وجهة نضري لان مبتدا جدا في مجال الفوريكس لو وجدت واحد خبرة ومحترف وامين سوف اعيطيه اخليه يتاجر لي وانا اتعلم على حساب ديمو لاكن الى الان لم ارىشخصا يتاجر بالاموال ومحترف او موثوق الي يعرف يقولنا يمكن يفيدنا تقبل مروري

مصطفى
08-04-2012, 13:30
والله الفكره سمعت عنها بس الافضل انى اتعلم التجارة بنفسى وبعدين موضوع ادارة الحساب ممكن لو انا مش متفرغ او عندى ظروف وشخص يجب ان يكون ثقه ويوجد بينى وبينه اتصال على الاقل يطلعنى بكل جديد

mmm2013
08-04-2012, 18:53
وهل يوجد شركه يمكن ان نثق بها حتى نعطيها اموالنا كى تتاجر هى بها انا لا استطيع ان افعل ذلك

hesham1046
08-04-2012, 23:14

اعتمد على نفسك

kimokonolove
08-05-2012, 01:40
ربما يكون خيار البام افضل وذلك باختيار افضل المتداولين واعتقد ان هناك متداولين لديهم الخبرة الكافية في ادارة الحسابات وهناك معلومات عنهم في صفحتهم وكذلك النسب وطريقة سجب المال ونسبة الربح الشهري او الاسبوعي او اليومي ولكن ضروري جدا المتابعة فتره من الزمن قبل الاشتراك معهم

adilosafae
08-05-2012, 01:46
ليست هناك مشكلة فيي ان يدير شخص اخر حسابي فهده مصلحة مشتركة

ahmed besher
08-05-2012, 03:42
بعد قراءه جميع الردود :-
سوالي هو لماذا لا نستفيد من غيرنا و خصوصا في هذا المجال فاذا كنت غير قادر علي اداره حسابك و لست ممن تتحمل اعصابهم العمل في هذاالمجال لماذا لا تستفيد منه جزئيا بجعل شخص او شركه محل ثقه و تعرفها جيدا باداره حسابك مقابل نسبه من الربح تخصم منك مقابل عمله فانت هنا شريك براس المال و هو شريك بالمجهود
لكن يشترط (محل ثقه ) وليس اي شخص او اي شركه

nada
08-05-2012, 04:43
بعد قراءه جميع الردود :-
سوالي هو لماذا لا نستفيد من غيرنا و خصوصا في هذا المجال فاذا كنت غير قادر علي اداره حسابك و لست ممن تتحمل اعصابهم العمل في هذاالمجال لماذا لا تستفيد منه جزئيا بجعل شخص او شركه محل ثقه و تعرفها جيدا باداره حسابك مقابل نسبه من الربح تخصم منك مقابل عمله فانت هنا شريك براس المال و هو شريك بالمجهود
لكن يشترط (محل ثقه ) وليس اي شخص او اي شركه

لان معظم هذه الخدمات فاشهلة بمعنى الكلمة لانها تسطيع ان تجمع المال الذى تدفعوا للخدمة
غير منطقى بلمره ان تحسبها كذلك

ahmed besher
08-05-2012, 04:58
لان معظم هذه الخدمات فاشهلة بمعنى الكلمة لانها تسطيع ان تجمع المال الذى تدفعوا للخدمة
غير منطقى بلمره ان تحسبها كذلك
يا فندم في شركات بتقدم توصيات احترافيه جدااااااااااااااااااااااا اااا مقابل اشتراك شهري ثابت وفي شركات تانيه بتقوم بادراه راس المال بالنيابه عنك و بتاخد جزء من الربح فقط
ب عشان نكون واضحين 95%من الشركات دي نصابه و اي كلام و راي الشخصي لو هو مش هيقد وخايف من الخساره ممكن يشترك فيي شركه تزوه بالتوصيات و هو ينفذ بنفسه الصفقات اللي مقتنع بيها و بادراه راس المال اللي هو يحبها عشان ميدخلش بعقود كبيره تتسبب في مرجنه الحساب وده مجرد راي

noureen
08-05-2012, 05:21
اعرف الكثير من الشركات يضاربون باموالهم مع الغير مقابل جزء من الربح
و لكن بالطبع ان تكون هذه الشركه على يقين انك سوف تحقق لها الربح

marou49
08-05-2012, 05:28
من جهة الثقه لا أضمن لك يا أخي فالنصب ممكن يكوون فأي لحظه
و بالنسبه للربح لا أوافقك ليش أعتمد عليهم و ما أعتمد على نفسي
هل هم أفضل مني في شيء

Mido0o-style
08-05-2012, 06:13
أشجع جدا على هذا لمن لا يملكون الخبرة و يعرفون متاجر ناجح قد يدير لهم حساباتهم ..

و لكن بنسبة من الربح و ليس نسبة ثابتة سواء كسب أو خسر هذا سيكون ربا لا داعى له
تقبل خسارتك كما تتقبل ربحك

kmkm
08-05-2012, 15:14
أظن أن مديرين الحسابات في مواقع الاستثمار في معظم الأوقات يكونون خبراء و يقومون بفتح صفقات بمخاطره صغيرة جدا بحيث لأيتم تصفير الحساب و لكن المشكلة في الشركة نفسها حيث أنها ممكن أن تكون شركة وأهمية أو شيء من هذا القبيل فيجب أن تتأكد من مصداقيتها أولا قبل أن تقوم بإيداع النقود الخاصة بك

marou49
08-05-2012, 17:03
أشجع جدا على هذا لمن لا يملكون الخبرة و يعرفون متاجر ناجح قد يدير لهم حساباتهم ..

و لكن بنسبة من الربح و ليس نسبة ثابتة سواء كسب أو خسر هذا سيكون ربا لا داعى له
تقبل خسارتك كما تتقبل ربحك
لا أوافق الرأي يا أخي أول شيء لأنو أي وااحد معرض للخساره
ثاني شيء الثقه العميااء لم أعد أستعملهاا
حذااري

safiforex
08-05-2012, 17:22
لا أوافق الرأي يا أخي أول شيء لأنو أي وااحد معرض للخساره
ثاني شيء الثقه العميااء لم أعد أستعملهاا
حذااري

الحذر واجب اخي الكريم ، و خصوصا في ما يتعلق بادارة الحسابات
فقد يعطي واحد حسابه لاخر لكي يديره له و لكن قد ينصب عليه في كل شيء
المهم فعلا يجب ان يكون الواحد على حذر شديد من بعض الصبيان

MohamedAdel
08-06-2012, 05:17
لا اعتقد ان هذا قد يكون حل ... فانا ارى ان المتداول يجب ان يتعلم المتاجرة بنفسة

don abdelah
08-06-2012, 05:33
اظنها فكرة جيدة و رائعه لاستثمار الاموال

tamid0
08-06-2012, 06:00
السلام عليكم و رحمة الله
لا مضمونة يا جماعة انا اعرف اللي جربها و كسب منها كتير و طبعا مش هيشاركك الخسارة اكيد

kmkm
08-06-2012, 06:13
أظن أنه حل جيد .. فهم يملكون الخبرة اللازمة للحد من الخسارة و تحقيق مكسب معقول .. ولكن يجب أن تتأكد من مصداقيتهم حتى لا تخسر حسابك بالكامل

ahmed besher
08-06-2012, 06:47
توضيح عشان الموضوع يكون سهل و تقدر تاخد قرار بسهوله اللي بيدخل مجال الفوركس بيتول لنوع من اتنين :-
النوع الاول بيخسر وبيتعلم و بعد كده بيكسب و بيتاجر و ده طبعا مش محتاج لاي شخص يديره له حسابه او يعطيه توصيات
النوع التاني دل وفشل و حاول تاني و تالت و رابع و بيفشل وباختصار المجال غير مناسب له السوال هنا لماذا يترك مجال مربح زي ده لمجرد انه مش عنده المهارات الكافيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طب ما يستفيد من مهارات غيره و يربح من بحر الفوركس و طبعا عشان موضوع الحلال و الحرام فهو قدامه حلين يا يدخل شريك مع شخص يعرفه و يعرف مستواه و له نسبه من الربح و يتحل الخساره او يدخل في حسابات البام وهي بتحقق الموضوع ده اوتوماتيك
يارب اكون قدرت اساعدك

yusef2011
08-06-2012, 23:25
كل واحد بطريقته المناسبه .. انت اقرأ ارااء المحترفين

وشوف اللي يناسبك .. وافضل لك تعتمد على نفسك وتجيب ارباح تعجبك

zakariasec
08-09-2012, 05:02
لا اظن اخي انها فكرة ممتازة لاني كذلك لدي تجربة قمت بتعبئة احد حساباتي في موقع يقدم مثل هذه الخدمة فتعرضت للنصب نصب علي ب 200 دولار انصحك بالتاكد من مصداقيته

asad
08-09-2012, 23:42
اذا كان راح ياخد نسبه
بالطبع سيهمه الامر

FaroukDzz
08-12-2012, 17:32
حسب رأيي أنا أنصحك بادارة حسابك بنفسك لا تعتمد على الغير لأنه لا يمكن اعطاءك ربح وهو يتعب من أجله تقبل مروري أخي الكريم

fafa280384
08-12-2012, 18:07
اذا كان راح ياخد نسبه
بالطبع سيهمه الامر
صحيح ان كان هو ياخذ نسبة يهتم اكثر انه يربحك يعني الي جرب
جرب باقل مبلغ ويشوف ممكن يكون احسن

ahmed besher
08-12-2012, 21:02
اللي اعرفه ان مدير الحساب بياخد نسبه من 25-40%من الارباح ومش بيتحمل الخساره بس مفيش مدير بيشتغل علي حساب اقل من 1000دولار

tamid0
08-13-2012, 05:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا بصراحة شايف ان هو ممكن انه
يخاطر بكل حسابك طمعا في نسبة كبيرة و لو
خسرت حسابك كله محدش هيعوضك
عن حاجة ده رايي الشخصي

moneymachine5
08-13-2012, 12:10
لوانت الفوركس صعب عليك ماشي كلامك يامان بس لو انت محترف فوركس فانصحك لا

red line
08-14-2012, 07:26
انا لا أفضل هذه الفكره ان تعطي شخصا لكي يدير حسابك,فانه لن يكون محافظ على حسابك ويمكن ان يغامر ويخاطر لأنه لن يخسر شيئا اذا تصفر حسابك واذا نجح بالمخاطره فانه سوف يشاركك في الربح اي انه لن يشاركك في الخساره بل سيشاركك في الربح

Moselhy
08-14-2012, 07:53
بص مدير اى حساب لازم يشتغل والحساب فيه 1000$ غير كده ميشتغلش وبعدين هو بيحدد النسبه معاك وملهوش دعوه بالخساره او بالمكسب هو كل مده بيطلع النسبه بتعتو وخلاص بس انا انصحك انك تدير الحساب بتاعك بنفسك علشان محدش هيخاف على الفلوس بتاعتك اكتر منك

kam67
08-18-2012, 18:02
يا اخواني احذروا من الشركة التي تزعم منحكم أرباحا مقابل الإستثمار عن طريق نسبة الفوائد المجازفة

moury_2002
08-24-2012, 02:55
اعتقد ان الموضوع ده صعب فين روح المخاطره و المغامره كده الواحد يحط فلوسه في بنك كضمون ربح مضمون
كل حاجه في امان لكا الفوركس هو شغل و حياه و مخاطره عشان كده ارباحه كتير و مينفعشي نحجمه زي البنوك

meda
08-24-2012, 05:07
اعتقد اخوانى ان قصة ادارة الحسابت للغير دى قصة فاشلة
سقط فيها الكبار فما بالنا نحن بمن يعمل سنة فى الفوركس ويعتقد ان بامكانه ادارة الحسابات
كان اولى يدير لنفسه

suhao
08-24-2012, 09:32
اجمل شئ انك انت تشعر بطعم نجاحك
وتشعر بطعم ارباحك حتى لما تكون انت المحقق الربح تشعر بخطوات عملاقه
نحو تحقيق حلمك انا حابه
اني انا وحدي ارسم خطوات نجاحي

ms602
08-26-2012, 11:17
لم تعطونا و لا متداول واحد ممكن نتعامل معه
أعطوا للناس بعض أسماء بعض المتداولين المجربين و اتركوا لهم الحرية
سؤالي المطروح و شكرا : هل من متداول ثقة نتعامل معه بأنستا ؟

kadixp
08-26-2012, 19:19
خيار البام افضل وذلك باختيار افضل المتداولين واعتقد ان هناك متداولين لديهم الخبرة الكافية في ادارة الحسابات وهناك معلومات عنهم في صفحتهم وكذلك النسب وطريقة سجب المال ونسبة الربح الشهري او الاسبوعي او اليومي ولكن ضروري جدا المتابعة فتره من الزمن قبل الاشتراك معهم

y4x
08-26-2012, 20:20

اعتمد على نفسك

حياك الله

بس اخى محمد

ده ممكن يكون حل للى مش عارف يتاجر انا معاك ان الواحد الافضل لة ان يتاجر بنفسة بس مفيش حل غير كدة

goodbye_love
08-27-2012, 06:19
انا لا اعتقد انها فكرة جيدة
نفسيا لن تكون مرتاح وغيرك يدير مالك
وبعدين نسبة الخطا هتكون عالية لو بيدير 10 حسابات او اكثر اكيد هيغلط او هيغامر بحسابك

m.sayed
08-27-2012, 13:32
احنا دخلنا مجال الفوركس علشان نتعلم و نتاجر فاذا اعطيت غيرك مالك يتاجر بيه انت هتستفاد اية الافضل تتاجر بنفسك

hesham itch
08-30-2012, 16:12
بالتاكيد الطرق دى مفيدة جدا وخاصة للمتاجرين المبتدئين اللى مش
عندهم خبرة للمتاجرة بنفسهم فى الفوركس كنظام الفوركس كوبى

mmm2013
08-31-2012, 02:36
انا لا اعتقد انه يوجد مدير حساب يقوم بالقسمه معك فى الخسائر
واعتقد انه فقط يقوم باخذ نسبه من الربح

ahmedKUM
09-02-2012, 02:26
لا بصراحه لا اوافق

لاني ممكن ان اخسر

وفي هذا الوقت ....

mmt123
09-02-2012, 09:24
انا طبعا بالنسبه لرايى انا انه اسوأ شئ فى الفوريكس هو اداره الحسابات
لكن دا كمان راى دكتور جمال ممدوح حتى هو قال
انه لو كان الشخص دا بيحقق 10 % ليك و 1% له يعنى ممكن يحقق 2% شهريا من راس المال
طيب ليه هو بيدخل فى اداره الحسابات ؟؟
يعنى دا لو اشتغل بمبلغ 10 دولار هيحقق ارباح ممتاذه وهيعمل المبلغ الى بيحلم بيه
وكما قال على بن ابى طالك
لا يحك جلدك مثل ظفرك فتولى انت امرك بنفسك
شكرا

me4all
09-05-2012, 12:09
فى موقع ارباحك دوت كوم

هتلاقى عليه طلبك

بتاع الاستاذ ايهاب

mohamed amin
09-06-2012, 03:31
اكيد الموضوع مهم جدا ووهيكون اهم لدى المبتدئين نظرا لخوفهم الشديد من الوقوع فى الخسارة
ولقى معلوماتهم وخبراتهم لذللك ارى ان المبتدى اول من يفكر باللجوء الى لهولاء لاشخاص

mansourbasha
09-09-2012, 00:29
انا لا اشجع على مثل ه>ا العمل لانه يفقدك الاحساس بالثقه والاعتماد على النفس

houda najim
09-10-2012, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله

في رايي انا لا افضل ان تعطي حسابك لشخص اخر يتحكم في

فعليك انت تتاجر بنفسك وتقوم بعمل استرتجيات وخطط ليكون لربحك مضمون

حمد
09-10-2012, 11:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . مرحبا اصدقائي .لا اعتقد ان هذا قد يكون حل ... فانا ارى ان المتداول يجب ان يتعلم المتاجرة بنفسة لانة لا يوجد شخص سوف يهتم بتحقيق ربح لك مثلك ... يجب ان تتعلم حتى تستطيع الوصول الى تحقيق ربح جيد من التداول ومع الوقت سوف تتحسن فى المستوى وتستطيع ان تكون افضل من كثير من المتداولين فى المواقع التداول . وبالموفقية للجميع . والسلام عليكم

MAGDY
09-10-2012, 11:34
كل شخص يا اخوانا ، له ظروفه
مش حكاية تفضل أو لا تفضل
ودى تعتبر أسلوب من أساليب العمل
زى بالضبط ، لما يكون عندك تاكسى وجايب له سواق
ممكن تسوق التاكسى وتشتغل عليه بنفسك
وممكن السواق يسوقه ويشتغل به ، وله طبعاً نسبة من الحصالة
ووقت ماتحب حضرتك تسوق التاكسى بتاعك ، سوقه
يبقى حضرتك موجود والتاكسى موجود والسواق موجود
واللى مش عايز براحته .. كل حالة ولها ظروفها
الموضوع ده كبير يا أفاضل وله دخليات وتفرعات كتير
صح الكلام ؟؟؟
تحياتى

حمد
09-10-2012, 12:10
السلام عليكم . ازيكم يا جماعة .انا ايضا لااحب ادارة راس المال من قبل آخرين لكن هى ليست بالفكرة السيئة وانما هى مقبولة لكن المهم ان الواحد يجد المدير الثقة للحساب ولايكون مخادع او يدخل بمخاطرة عالية ونستطيع نثق فيه ودائما تنوع الأستثمار بيبقى جيد واعتقد من المستحسن الا تكون مسجل تحت من سيدير الحساب كأيبى او يكون فى شركة هو يعمل فيه . وبالموفقية للجميع . والسلام عليكم

Islam Hadeed
09-12-2012, 17:22
السلام علي
فى راى انك لابد و ان تتعلم المداولة بنفسك و لا تعتمد على احد و بذللك سوف تتعلم الكثير و تاخذ خبرة كبيرة
و تكون من اكبر المتداولين

mina malak
09-14-2012, 02:41
اكيد مش هو دة الحل لقليل الخسارة
ولاكن كلما تكن معتمد على نفسك كان ذالك افضل كثيرا
لاكن يجب ان تتسم بصقة فى النفس لكى تتتفدم الى الامام

missan
09-17-2012, 15:39
السلام عليكم أخي الكريم
لا اعتقد ان هذا قد يكون حل من الأفضل أن تعتمد علي نفسك لادارة أموالك

ahmed zayan
09-17-2012, 15:58
لا انا افضل ان اتاجر بنفسى حتى لو خسرت مره خسرت التانيه
هكسب اكيد ومع التكرار هيتعلم الشطار

soso1691
09-17-2012, 23:33
لا اظن انك تامن على اموالك فى اى شركة من هذه الشركات انا عن نفسى لا افعل ذلك واحب ان استثمر فلوسى بنفسى

eng.memo
09-18-2012, 19:56
انت شوفت دلوقتي اغلب الردودو فى اتجاه الرفض وعدم حبهم لمدير راس المال ...وهذا بالطبع لانو اكيد هيحقق ارباح اكتر من اللي قالك عليها ...طيب ليه مايكونشي الربح والمكسب من نصيبك ... وانا بصراحة عن نفسي لا اثق فى هذه الفكرة ..انا اتعلم واعرف السوق كويس وتبقى مدخل رزق ليا وفي اي مكان واي وقت يعني مع الوقت هتبقى اكيد مكسب ليك

forex.fee
09-19-2012, 02:33
فعلا الموضوع ده بقى محير وانا والله لو اعرف هقول عليه علطول

بس والله دى اول مرة ادخل انستا فوركس

MamiAgadir
09-20-2012, 18:32
انا ايضا لااحب ادارة راس المال من قبل آخرين لكن هى ليست بالفكرة السيئة وانما هى مقبولة لكن المهم ان الواحد يجد المدير الثقة للحساب ولايكون مخادع او يدخل بمخاطرة عالية

moisaid
09-20-2012, 19:32
منورين شباب
مدير الحسابات
فكرة جميلة
لكن اين المدير الخبير الذي ممكن نرتاح له و ندخل معاه
أنا أفضل ألعب في حسابي بنفسي ربحت يا هنايا خسرت ربي يعوضني خير
بالتوفيق

karem amen
09-21-2012, 18:03
فعلا اخى لايمكن انى احد يوصل الى ما تفكر به لانك انت وحدك الذى تعرف ذللك
تعرف امتا تخرج ام تدخل اما المدير الحسابات من المهم لهو انه يكسب الماللك
ومتع الفوركس فى انك تدير حسابك انك تتفعل مع الصفقه تخسر او تكسب

hesham1046
09-22-2012, 14:42
هو ادارة رئس المال فن وزى ما فى ادارة المال وهى حساب البام هى انك بتدخل معا مستثمر لمدة معينة ويكون اقل مبلغ هو 100 دولار وانا شخصيا فاتح حساب حساب بام وبستثمر لناس اصحابى والحمد الله ماشية

ahmedprns
09-23-2012, 13:19
فانا ارى ان المتداول يجب ان يتعلم المتاجرة بنفسة لانة لا يوجد شخص سوف يهتم بتحقيق ربح لك مثلك ... يجب ان تتعلم حتى تستطيع الوصول الى تحقيق ربح جيد

maaado
09-23-2012, 18:15
وليه انت متكنش مدير حساباتك
اتعلم واتعب شوية
واتحمل نتيجة اعمالك

kameleddinm
09-25-2012, 00:47
طبعا مادام استثمار و مشاركة في الربح لابد يكون فيه مشاركة في
الخسارة ايضا هذه من ابجديات الاستثمار لا انصحك بها حبيبي

CoRLeoN300
10-02-2012, 20:54
المشكلة ليست في الزوج بحد ذاته
من الأحسن المتاجرة بالبونص أحسن من بيعه
هده نصيحتي

عائشة
10-03-2012, 19:23
فعلا الراي الصواب
يقول المثل ماحك جلدك مثل ظفرك
الاحسن ان احنا نتعلم ونمسك زمام امورنا بيدنا

TheCashMaker
10-03-2012, 21:30
أنا لا أعتقد أخى الكريم أن هناك شركات موثوق بها الأن إلا القليل ... ولكن إن كان هناك من تلك الشركات الموثوق بها أرجوا أن تأتى لنا بها.

nany13
10-04-2012, 18:24
السلام عليكم

فعلا كلام الاخوه صح انا خسرت 15 الف دولار بسببهم و طمعهم

منهم لله

و بالتوفيق لنا جميعاااااااا

forex4ever
10-04-2012, 18:47
السلام عليكم

فعلا كلام الاخوه صح انا خسرت 15 الف دولار بسببهم و طمعهم

منهم لله

و بالتوفيق لنا جميعاااااااا
لا حول ولا قوة الا بالله عوضك الله اختي الغالية
واتمنى لك تعويض خسائرك وتحقيق ارباح حقيقية ان شاء الله تعالى

همسة :
http://forex-masr.com/showthread.php?8080-%D8%AA%D9%88%D8%B5%D9%8A%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%A6%D9%8A%D8%B3%D9%8A%D8%A9&goto=newpost

هذا الموضوع مجاني ويمكنك تجربة التوصيات اليومية على حساب ديمو او حتى البونص
وثقي ان الرزاق هو الله
تحياتي لك

nany13
10-05-2012, 14:35
السلام عليكم

و الشركات للى حضرتك بتتكلم عليها

اقل حساب بتديره 10 الف دولار

للى بيقبل اقل من كده بيكون افراد و ليس شركات

و لله اعلم

و بالتوفيق لنا جميعا

tarekateya
10-06-2012, 09:09
دور وتعلم فى قسم الاستراتيجيات وتدرب عليها جيدا
حتى تتقنها وتاجر بنفسك فهذا أفضل لك وتحقق ربح اعلى بكثير

s alma
10-11-2012, 15:14
سلام عليكم بنسبي لي انا لا افضل هد الفكرة اعطي لي حد تاني يدير حسابي لي انو لوحد بيكون احرص على حسابو اكتر من شخص تاني لي انو زمان ده كل يشارك في ارباح مش في خسارة
لهد احسن انت تتاجر بحسابتك

ChaTbiM
10-12-2012, 00:25
من الأفضل تعلم التدوال بنفسك
لأنه يمكنك أن تكتشف طرقا بنفسك تمكنك من الحصول على الربح الجيد

nrgslawi
10-18-2012, 18:25
نعم يوجد العديد من الافراد يقدمون هذه الخدمة ولكن توجد العديد من التساؤلات
هل هناك اي ضمانات على الاموال وهل هؤلاء الاشخاص ثقة

ahmadatta
10-19-2012, 22:32
والله يا اخي لا اتفق في هذا الموضوع
اولا عليك ان تجد شكرات موثوقة 100 -100

ومشاركة الارباح تعني مشاركة الخسائر

mamby
10-25-2012, 19:04
في الحقيقة إنني لا أثق في هذه الموقع

Mamadof55
10-28-2012, 16:08
يوجد بعض المواقع تدير الحساب بنسبه 1% و لكنى اعتقد انها نصابه و هم يعرضون نتائج وهميه

Skrrkg
10-28-2012, 16:49
القرار قرارك بالاخير شوف الخبراء موجودين

baby
10-28-2012, 16:59
السلام عليكم
فى الحقيقة انا لا اعرف لكن بعض الاخوة يشككون فى مصداقية مثل هذه المعاملات والله اعلى واعلم

ahmeddd2210
10-28-2012, 20:19
السلام عليكم ورحمة الله
انا لا أفضل هذه الفكره ان تعطي شخصا لكي يدير حسابك,فانه لن يكون احرص منك على المحافظه على حسابك

Cayote
10-30-2012, 20:40
الاعتماد على الغير امر سيء ولا احد ممكن يخاف على فلوسك اكثر ما تخاف عليها انت فمن رأي ادارة حسابك بنفسك والالتزام فقط بادارة رأس المال وقتل الطمع واكيد انك حتى لو خسرت فأنت قد تتعلم من اخطائك فكم من خبير عالم الفوركس ضاق الخسارة في بداية مشواره بهذا العالم

ahamed ali
11-01-2012, 09:02

و منها ما له خبرة سنين و يعمل في الفوركس لكن لا انصح اي شخص الى الذهاب لهذه المواقع فأنت لا تضمنها و كمان حرام

haytham_mhmd
11-01-2012, 21:44
هو بيتكلم عن نظام الهيب مش الفوركس اصلا
اعتقد انه دا حرام شرعا بشكل قطعي لانه انت بتدي له الفلوس من غير اي شغل وبتاخد نسبه ارباح علي الجاهز ودي قرض جلب نفع لا يفرق عن البنوك الروبيه في اي شئ
ناهيك عن عمليات النصب الي بتصح الموضوع ده بكثره

king57
11-03-2012, 00:42
انا شايف ان فى ناس كتير فى الموضوع بتهاجم ادارة الحسابات بس انا شايف ان لو استخدما نظام اكوبى دة هيكون افضل بكثير

---------- Post added at 10:42 PM ---------- Previous post was at 07:31 PM ----------

اعتمد على نفسك

حياك الله
بس بالنسبة للمبتدئين الى لسة بيتعلموا فدة صعب شوية

Mamadof55
11-10-2012, 17:06
انا افضل ان اعطى مدير الحساب نسبة ثابتة من الارباح لان ذلك يحفزه لبذل اقصى جهد لديه من اجل تحقيق الارباح لتزيد نسبته و كلانا مستفيد بالطبع

bebo
11-21-2012, 00:27
يا سيادى من الافضل ان ان تحاول جاهدا لادارة اموالك حتى لو هتخسر لانك فى نهاية المطاف هتكسب
اكيد كبرة كثير حلوة هتساعدك فى التداول ودخول الصفقات بعد كدة

LTF
11-25-2012, 20:48
السلام عليكم و رحمة الله
أعتقد أنه من الأحسن الاعتماد على النفس في التعلم و اتخاذ القرارات حتى لو كانت خاطئة...تخطئ المرة الاولى و تصيب عدة مرات....

بحر الدولارات
11-29-2012, 16:56
انا غير موافق على هذا الاقتراح
لانى شايف فيه شبهة الربا
اما ان تشاركه فى الخسارة

hamo1967
11-30-2012, 17:52
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام علي سيدنا محمد صلي الله عليه وسلم
اخي الكريم هذه الطريقة مش مضمونة من وجهه نظري ازاي هتثق ف واحد يشتغل بحسابك
مش معاك في الفكرة
وبالتوفيق للجميع

karim06708
11-30-2012, 19:04
هى ليست بالفكرة السيئة وانما هى مقبولة لكن المهم ان الواحد يجد الشخص الموثوق به ولايكون مخادع او يدخل بمخاطرة عالية ونستطيع الوثوق به ودائما تنوع الأستثمار جيد فالفكرة جيدة تعطي نصف رأسمال للمدير وانت نصف الاخر لتعلم كيفية التداول بنفسك عند تعلم كيفية التداول والحد من الخسائر واخد الربح عندها يمكن الاستغناء عن المدير

AsaadSoft
12-01-2012, 00:25
نعم اخي الكريم انا افضل هذه الطريقة على الاقل ما دمت لا ازال في مرحلة المبتدئين
لكن ستجد صعوبة كبيرة في ايجاد مدير حساب موثوق ومحترف لان غالبيتهم يعملون في سرية تامة

zaho
12-01-2012, 00:42
المهم ان الواحد يجد الشخص الموثوق به وبالتوفيق للجميع وهادا بحد داتوصعب وفيه مخاطرة
السلام عليكم

bebo
12-01-2012, 01:54
لا افضل ان تعطى حسابك لاحد لكى يديرو ولكن ل
تثق فى احد امين وعندة خبرة ما فية مشكلة

mxmx
12-01-2012, 02:50
انت ممكن تستثمر وتتاجر حسابك عن طريق شخص وسيط
بس دا هياخد نسبة كبيرة من الربح الذى يحققوا

hossam eden
12-01-2012, 02:57
اعتقد ان الفكرة مقبولة وخاصة لشخص مبتدئ فهو من جهة يتعلم ويدرس الفوركس جيدا
ومن جهة اخرى يقوم مدير الحساب بالتجارة والربح لحسابه ان شاء الله

ahmedelkheder
12-01-2012, 03:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اظن ان ده هيكون صعب مع واحد مبتدى وممعهوش مبلغ كويس يتداول بيه بس عامة مدير الحسابات يعنى لو بيتداول هو مش هيتعرض للخسارة؟ اكيد هيتعرض

---------- Post added at 02:03 AM ---------- Previous post was at 02:01 AM ----------

اظن ان ده هيكون صعب مع واحد مبتدى وممعهوش مبلغ كويس يتداول بيه بس عامة مدير الحسابات يعنى لو بيتداول هو مش هيتعرض للخسارة؟ اكيد هيتعرض

Elhout
12-01-2012, 07:14

الاخ الكريم تحية طيبة وبعد

اولاً الامانة والثقة وصعوبة ان تجدها فى شخص وانت تستخدم اموال حقيقية

ثانياً الحرمانية والله اعلم بخصوص ان اى شىء فى الاسلام لابد ان يكون هناك مكسب وخسارة ... فكيف يكون دائماً مكسب لك ... لابد ان تشاركه فى خسارته ايضاً

تقبل تحياتى واسف على ازعاجك

esam1230
12-04-2012, 02:59
والله انا معاكم فى هذ الشئى لاكن ممكن الواحد يعنى يخلى واحد يتاجرلو فى مبلغ بسيط عبقال ميتعلم بس هذة الفكرة اما بل النسبة ممكن يضحك عليك اواو فهذ شئى يخوف فعلا

محترف
12-06-2012, 08:01
انا لا اعتقد انه هذا حل جيد لكي تربح فيمكن
ان تتعلم الفوركس بنفسك و تكسب كثير من النقود
وذلك يعتمد على قدراتك وفهمك للفوريكس بشكل جيد

WEZA
12-08-2012, 03:13
http://www.************.com/thecrimertaz

متاجر محترف بخبره 3 سنين فوركس لو حابب تنضم و عجبك طريقه الشغل والارباح الشهريه
فكر و انضم و انشاء الله راح يصير معك الي ما صار و انت فاضي ما عليك الا انك تسحب ارباحك كل فتره انت محتاج فيها

---------- Post added at 02:13 AM ---------- Previous post was at 02:12 AM ----------

2135904 رقم حسابي في انستا بام ترادر
و ممكن تتابعوني علي فوركس فاكتوري

oo0khaled0oo
12-08-2012, 14:16
محدش بيرحم حد يا مان كسبت او خسرت
انتا حتلبس معاه وو ممكن يشيلك الليله حتي لو صفر حسابك
هو مش مهم عنده نصيحه خليك مع نفسك

maher1402
12-09-2012, 10:06
تعلم التداول وادر اموالك بنفسك
هذي وجهت نظري

kamsy13579
12-09-2012, 10:39
كل شركة فوركس تحد للمتاجر مديرحساب مسؤو عن حسابك وانت تقوم بتنفيذ الشراء والبيع

ahmedatta
12-09-2012, 19:43
انا الاافضل المتاجر برأس المال الاخريين
لان لما الواحد يكون بيتاجر بفلوسه يبقى افضل
لانك مكسبى وخسرتى بتكون ليه انا اللى بتحمل كل شئ

miraa
12-09-2012, 20:49
انت لو عملت كدة عمرك ما هتتعلم الفوركس فى حياتك الافضل انك تدير حسابك بنفسك ولا تعتمد على احد حتى لا يفقدك كل شيء وترجع انت تبدا من اول السطر نصيحة لان ينفعك احد غيرك ولا احد يخاف على مالك اكثر منك

abdou1960
12-10-2012, 00:45
السلام عليكم :

لا يوجد من يستثمر امواله في بنوك
ولا عائد الاسهم بدون متاجرة واذا كان شخص عنده مال وحب يستثمر وما عنده وقت او يخاف يخسر
يجب عليه أن يجد مدير يكون محترفا جد وواثقا ويعتبر الحساب حسابه وليس حسابا يلعب فيه.

amin_emz
12-11-2012, 18:43
لا افضل هذه الفكرة ويستحسن انت تقوم انت بالمتاجرة
اخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله
ومتابعين معك ان شاء الله

azerty
12-16-2012, 06:04
أنا أقول بأن هنالك أشخاص محترفين في الفوركس وتتوفر فيهم الأمانة و الثقة
لكن ليست لهم الشجاعة في استثمار اموال حقيقية رغم ما يحققون من أرباح كبيرة في الحسابات التجريبية
ربما خوفا من الخسارة او ربما لعدم توفر المال الكافي المهم يمكن ان تبحت عن الشخص المناسب و اعمل على تشجيعه
واقضي على عقدته خاصتا ان وفرت له المال اللازم والهبت روح المبادرة فيه وأنا على يقين ان هذا النوع موجود بيننا ولربما في يوم من الأيام
كنت صاحب فضل على انسان كما لاتنسى ان تزيد من خبراتك في المجال لأنه ما حك جلدك مثل ضفرك
بالتوفيق لك ولجميع الاخوان

محترف
12-16-2012, 08:02
اعرف الكثير من الشركات يضاربون باموالهم مع
الغير مقابل جزء من الربح
و لكن بالطبع ان تكون هذه الشركه على يقين انك سوف تحقق لها الربح

locos
12-18-2012, 12:22
اعطونا لائحة بمديري حسابات من اصحاب الخبرة في المنتدى وعايزين يساعدو المبتدئين لو تسمحوا

anbf2022
12-20-2012, 16:17
الكلم الطيب جزاك الله خيراً على ماتقوم به من جهود واضحة للجميع وشكراً على مرورك الكريم ووفقك الله لك خير.

---------- Post added at 01:17 PM ---------- Previous post was at 10:57 AM ----------

لكلم الطيب جزاك الله خيراً على ماتقوم به من جهود واضحة للجميع وشكراً على مرورك الكريم ووفقك الله لك خير.

walidmax1974
12-20-2012, 21:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ... انا من رأى ان ممكن الاستثمار بالربح و ( الخسارة ) كمبتدئ ( مثلى انا )
حتى يستطيع ان يقف على ارجله و يدرك التداول بدلا من المغامرات بدون خبرة و الله اعلم

dmx
12-21-2012, 03:09
يا باشا الاقتراح بتاعك زى البنك بالظبط بتحط مبلغ معين وتاخد عائد محدد ودا يعتبر ربا

لكن الصحيح تحط مبلغ وتبقى معاه ع المكسب والخسارة يعنى كسبت عشرين فى المية تاخد ارباحك خسرت عشرة فى المية تتقاسموا الربح

كدا يبقى افضل

anbf2020
12-22-2012, 16:16

sabf2010
12-22-2012, 16:17
اعلم لكن هناك فئة مسثميريين الي يحب يستثمر امواله
ولا اظن فيها شيء لدخل اضافي

ahba2022
12-22-2012, 16:17

saad forex
01-01-2013, 05:19
نعم يا اخى العزيز اعتقد انى من الممكن ان اعطيه لشخص ذو خبره ويكون بالتأكيد موضع ثقه وان كان هذا حتى اتعلم طريقه الاداره واتاجر بحسابى وهذا لكى لا يدخل الشك لقلبى ولكن فى البدايه اعطيه لشخص مؤتمن ويديره لى وان كان الاشخاص المؤتمنين قليلون فى هذا الزمن

forex-bader
01-01-2013, 10:05
مشكور اخي الفاضل على هذه المعلومات الرائعة

stranger333
01-03-2013, 22:08
هو الاعتماد على النفس افضل حل طبعا
بس لو فى حد ممكن تثق فيه بنسبة معينة من اربح ده برضو حلو خالص
بس يشترط الخبرة

nsr3
01-05-2013, 13:40
انا ابحث عن اشخاص ممكن يديروا لى الحساب الخاص بى

superman
01-11-2013, 19:50
يااخي لا تعتمد على اشخص سواء مدير حسابات او غيره اعتمد على نفسك وتعلم واكتسب خبرة

madra89
01-11-2013, 19:51
اخي ما حك جلدك الا ظفرك فتولى انت جميع امرك
انا من راي انك تعتمد على نفسك ولا تدخل احد بامورك

محمود شبايك
01-15-2013, 00:15
ايوة ده نظام امه الفوركس كوبى وده بيخلى اشخاص
ذو خبرة كافية انهم يكسبوا ليك كويس مقابل نسبة
من 20 الى 40 فى المية من الربح

ahmed ebrehim
01-15-2013, 20:36
نظام ابتكارى لنسخ الصفقات الخاصة بالمتداولين المحترفين والناجحين مطورة من قبل إنستافوركس

ahmed lamour
01-15-2013, 21:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مشكور يا اخى الكريم على الموضوع الجميل
وارجو المزيد والاستفاده من الخبراء

osama80
01-17-2013, 04:14
اخي العزيز انا لا أفضل هذه الفكره ان تعطي شخصا لكي يدير حسابك,فانه لن يكون احرص منك على المحافظه على حسابك ويمكن ان يغامر ويخاطر لأنه لن يخسر شيئا

maged mohamed
01-17-2013, 05:40
بسم الله الرحمن الرحيم
كل شىء ممكن ب
س الافضل انك تدير مالك بنفسك والربح لك والخسارة عليك ولا انت مش واثق فى نفسك
ويفوز بالذات كل مغامرا

ابتسام عصام
01-18-2013, 00:58
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تقبولوا فائق احترامى وتقديري
وفقكم الله جميعا

mny45
01-19-2013, 14:13
لا أعتقد أن هذه الفكرة جيدة والسبب أنك هتفضل طول عمرك هاتعتمد على أن تعطى مالك لشخص يستثمر بالنيابة عنك ويبقى لك نسبة من الارباح

safwane
01-22-2013, 16:04
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
شكران اخي العزيز علي المعلومات واراء جميلة جدا صراحة استفدت كتيرا واتمنى من الاخ كل التوفيق

walidmax1974
01-23-2013, 01:30
فعلا توكل على الله و باشر شغلك بنفسك حتبقا احرص من اللى
يديرلك اموالك و ان شاء الله ربنا يكرمك و يكرمنا بالخير

فارس بلاحدود
01-29-2013, 09:11
كما قال الاخوة موضوع ادارات الحسابات اعتقد انه فاشل جدا
ومن الافضل ان تتعلم وتكتسب الخبرة وتتاجر بنفسك

civil
01-29-2013, 15:19
الموضوع جيد وانا لا اري ذلك خالص انا احب ان ادير حساباتي بنفسي وكمان بحاول اني اعمل ربح كويس

niyonabil
01-30-2013, 06:23
انا من وجهت نظري ان كان سوف يشاركك الارباح و الخسارة فهذا ليس جيد
لكن ان كنت ستربح و لايوجد خطورة للخسارة فلامانع من استخدامه
لكني اظن ان استخدام اشخاص لتداول مكانك ليست بالفكرة الجيدة اساسا الا ان كانو موضع ثقة

محمود شبايك
01-31-2013, 17:09
ايوة ده عامل زى حساب فوركس كوبى بس
الفرق ان فوكس كوبى بياخد نسبة من 20 الى 40 فى المية

zamalkkkawy
02-01-2013, 09:21
السلام عليكم
يا اخي اعتقد ان استفسارك قلما ما يحدث ونادرا ما تجده
فلابد من ان تتعلم الفوركس والمتاجره بنفسك

habibdoom
02-09-2013, 18:03
السلام عليكم
اخي نصيحة اعتمد على نفسك لتكسب الخبرة ولا تعتمد على غيرك فلا يوجد من هو احرص على مالك من نفسك
بالتوفيق

محمد فتحي
02-10-2013, 22:00
اعتمد على نفسك

midou05
02-13-2013, 23:53
السلم عليكم
والله اخي انا متفق معك على هذا الحل
وشكرا

محمد فتحي
02-16-2013, 07:12
السلام عليكم
مثلا 5 بالمئة او 10 مئة

أنا احب أن استثمر بنفسي مهما كانت النتائج
أتمني لك التوفيق

نهي خزيم
02-18-2013, 09:49
السلام عليكم
مثلا 5 بالمئة او 10 مئة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
انا لا أحب ادارة رأس مالي منن قبل آخرين
ولكني احب التداول بنفسي

عماد هلال
02-20-2013, 18:51
انا لا أفضل هذه الفكره ان تعطي شخصا لكي يدير حسابك,فانه لن يكون احرص منك على المحافظه على حسابك ويمكن ان يغامر ويخاطر لأنه لن يخسر شيئا اذا تصفر حسابك واذا نجح بالمخاطره فانه سوف يشاركك في الربح اي انه لن يشاركك في الخساره بل سيشاركك في الربح

momen shawky
02-21-2013, 03:45
بغض النظر عن مصداقية الشخص الذي يدير لك الحساب
فالحساب معرض للمخاطرة سواء كانت المحفظة تحت يدك أو يديرها شخص أخر

Abdullah91
02-21-2013, 10:26

دينا اسماعيل
02-21-2013, 22:14
المفروض والافضل ان كل واحد يتاجر لوحدة احسن ميعتمدش على مدير اةو غير مدير لان انت الادرى بكل حاجة بتعملها وربنا يوفقكم ان شاء الله

chabchoub
02-21-2013, 23:04
السلام عليكم ...
اعتمد على نفسك

chaieb83
02-23-2013, 02:05

batman770777
02-23-2013, 09:09
المشكلة انه ممكن ان يفر حسابك ويدخل حسابك فى خطر
ارجو الخظر لان السوق ليس له كبير

مروان
02-23-2013, 13:48
شخصيا افضل هدا ادا كان الشخص لا ي جيب الفوركس يعني يمكن احد يعمل عوضا عنه ويكسب بالاخير
لكن الافضل يتعلم الشخص

numberr1
03-04-2013, 01:24
انا اشوف الذهب افضل لان في ظل الازمات الحاليه فان سعر النفط في ارتفاع وبذلك فان سعر الذهب سيرتفع

علاقه طرديه بين الذهب والنفط
وعلاقه عكسيه بين الذهب والدولار

بالتوفيق لك واغناك الله بحلاله عن حرامه

hassan1adbo
03-04-2013, 01:38
فالحساب معرض للمخاطرة سواء كانت المحفظة تحت يدك أو يديرها شخص أخر

Abdullah91
03-05-2013, 23:36
فكره رائعه جدا اخى للمبتدئين فقط
حيث يدير حسابك شخص اهل ثقه
وايضا محترف فى مجال النقد الاجنبى هذا يتوافر لك ضمان كامل للربح
ونظام البام جيد جدا لبعض التجار هناك فئه اخرى من التجار محترفين ادارة اموالهم بنفسهم يضر عليهم ارباح اكبر من النسبه المذكوره

تمنيااااتي للجميع بالتوفيق

nourallah
03-06-2013, 19:38
بسم الله الرحمان الرحيم
شكرا لك صديقي على هدا الموضوع الهام ارجو ان يلقى التفاعل المناسب لكي نستفيد جميعا
اما بخصوص تعليقي و رأيي هو كالاتي
اعتمد على نفسك